Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:31
jvdmeer schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:10:
Ik wilde eigenlijk mijn domme deurbel automatiseren. En als je zoekt op de combi "deurbel" en "homey", vind je tientallen, zoniet honderden video-deurbellen. Maar ik heb al een hekel aan al die deurbellen die oplichten als je 's avonds voorbijloopt, dus dan is het een beetje hypocriet om zelf ook zo'n deurbel te monteren.

Nu heb ik gewoon een 8V AC beltrafo, een drukschakelaar en een kastje dat herrie maakt.

Is het mogelijk om iets als een Shelly ofzo ertussen te zetten, die detecteert dat de deurbel is ingedrukt, en dan gewoon nog steeds het geluid doorgeeft, maar ondertussen ook een signaal aan de homey geeft?

Ik zag dat Shelly begint bij 12V DC, maar weet iemand een alternatief?
Ik gebruik hiervoor deze van Marcel Zuidwijk. Werkt perfect! Integreert met Homey via de ESPHome app.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18
Zou eigenlijk de hoofdkraan (stopkraan) willen automatiseren in geval er een lek gedetecteerd wordt. Maar bestaat er een zigbee / zwave / wifi compatibele sturing voor dit type onderstaande kraan? Dit type moet je meerdere keren ronddraaien dus de 90° sturingen die je overal vind passen daar niet op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mP2fDEwKAi-HJyt5bMBWVDqTIk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gf6aqxYIDk7Gd3sTDCFkHXyh.jpg?f=user_large

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:07
Ik zou voor een aparte watervalve gaan die je er als extra 'kraan' achter zet.

Kun je altijd ook handmatig het water afsluiten...

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Avenger 2.0 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 05:56:
Zou eigenlijk de hoofdkraan (stopkraan) willen automatiseren in geval er een lek gedetecteerd wordt. Maar bestaat er een zigbee / zwave / wifi compatibele sturing voor dit type onderstaande kraan? Dit type moet je meerdere keren ronddraaien dus de 90° sturingen die je overal vind passen daar niet op.

[Afbeelding]
Elektrisch bedienbare kogelkraan is dan de oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKzFEJL-OHSZOtIxiy06GrmGogo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PpuCl8Isu8XCeRLCbr5f3kPB.png?f=fotoalbum_large

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18
Nadeel daarvan is dat ik de waterleiding moet loskoppelen om dat ertussen te plaatsen waar ik mogelijk door slecht plaatsen zelf een lek maak voor de bediening :X . Ik had gehoopt dat ik gewoon de blauwe hendel zou kunnen losvijzen en er een toestel op plaatsen. Voor de laatste 'hoofdkraan' zijn er nog twee, dus handmatig bedienen blijft dan altijd nog mogelijk als ik de laatste kan automatiseren.

[ Voor 4% gewijzigd door Avenger 2.0 op 13-02-2025 09:39 ]

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Avenger 2.0 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:38:
Nadeel daarvan is dat ik de waterleiding moet loskoppelen om dat ertussen te plaatsen waar ik mogelijk door slecht plaatsen zelf een lek maak voor de bediening :X . Ik had gehoopt dat ik gewoon de blauwe hendel zou kunnen losvijzen en er een toestel op plaatsen. Voor de laatste 'hoofdkraan' zijn er nog twee, dus handmatig bedienen blijft dan altijd nog mogelijk als ik de laatste kan automatiseren.
Aqara heeft een nieuw product wat wellicht geschikt is. Geen ervaring mee, maar het bekijken waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
@Avenger 2.0
Deze bedoeld @deathmonkey waarschijnlijk

• Jpiek
Die werkt met een hendel...

@Avenger 2.0 Kun je niet iets met een switchbot, bv een curtain opener ?

• Henkhuppelschot
Avenger 2.0 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:38:
Ik had gehoopt dat ik gewoon de blauwe hendel zou kunnen losvijzen en er een toestel op plaatsen.
@Jpiek Volgens mij geeft hij aan dat hij een hendel heeft, vandaar deze oplossing...
Hoeft hij de hendel niet een los te halen...

[ Voor 6% gewijzigd door Henkhuppelschot op 13-02-2025 16:00 ]

• Jpiek
@Henkhuppelschot Ik zie ene plaatje met een wiel op de kraan en ji geeft aan :
Dit type moet je meerdere keren ronddraaien dus de 90° sturingen die je overal vind passen daar niet op.
en de kranen met een hendel hebben juist zo'n 90° sturing...

• Henkhuppelschot
Jpiek schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:09:
@Henkhuppelschot Ik zie ene plaatje met een wiel op de kraan en ji geeft aan :

[...]

en de kranen met een hendel hebben juist zo'n 90° sturing...
Excuus, die had ik niet gezien.
Ik denk bij een 'Hendel' aan een kraan met een hendel/hefboom die hem open en dicht zet.
Deze zijn overigens geen 90° maar 45° (parallel aan de leiding is open, haaks op de leiding is dicht).

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:09
Henkhuppelschot schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:15:
[...]

Excuus, die had ik niet gezien.
Ik denk bij een 'Hendel' aan een kraan met een hendel/hefboom die hem open en dicht zet.
Deze zijn overigens geen 90° maar 45° (parallel aan de leiding is open, haaks op de leiding is dicht).
Van parallel naar haaks lijkt mij behoorlijk 90 graden.
Worden ook wel afsluiters genoemd of kogelkranen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
mike123 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:34:
[...]

Van parallel naar haaks lijkt mij behoorlijk 90 graden.
Worden ook wel afsluiters genoemd of kogelkranen.
:o

Ik moet niet met twee dingen tegelijk bezig zijn.....
Je hebt gelijk, Excuus voor mijn weinig toevoegende reactie(s)

Ik zal niet meer reageren als ik druk bezig ben met andere zaken, dat werkt niet echt kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik ben op zoek naar een temperatuursensor, geschikt voor buiten en als het kan met een vaste stroomaansluiting.

Is bedoeld voor aansturing van een stooklijn van en warmtepomp, en ik loop liever niet het risico dat 'ie net 's nachts als het vriest uitvalt..

Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 17:43
Jpiek schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:56:
Ik ben op zoek naar een temperatuursensor, geschikt voor buiten en als het kan met een vaste stroomaansluiting.
Buiten als in weer en wind?
Ik heb een Aeotec MultiSensor 6 (zwave) al 7 jaar buiten hangen, maar wel onder een klein overstekje (0,5m). Dus wel uit de regen, niet uit de wind en kou. Multisensor 6 en opvolger 7 zijn battery of USB powered. Nieuwste trisensor niet.

Als ook waterbestendig belangrijk is, kun je dan niet beter een all-weather battery powered sensor zoeken en preventief batterijen wisselen.
En out-of-the-box: red je het niet met een flooding sensor. Die zijn op zijn minst voldoende waterdicht en meten doorgaans ook temperatuur.

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46

Is bedoeld voor aansturing van een stooklijn van en warmtepomp, en ik loop liever niet het risico dat 'ie net 's nachts als het vriest uitvalt..

Iemand een suggestie ?
Op de meeste warmtepompen kan deze voeler worden aangesloten.

MAGNUM ETF-744/99 MAG ETF-744/99 BUITEN SENSOR

Anders ff googlen op " buitentemperatuur voeler (merkWP) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik kan het denk ik wel enigszins beschut ophangen, maar spatwaterdicht lijkt me wel een minimale vereiste.
Stroom wil ik juist heel graag om van het 'gedoe' van wisselen af te zijn..

Geen idee hoe exact de meting nog gaat zijn als ik zo'n ding inbouw in een doosje ofzo..

Een losse sensor aan een kabel en dan 'binnen' het device zou ook een optie zijn. Ik ken alleen niet 123 een optie daarvoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Peterhardenberg schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:25:
[...]

Op de meeste warmtepompen kan deze voeler worden aangesloten.
Ik moet echter een temp sensor hebben voor Homey, anders vroeg ik het hier niet :)

De warmtepomp heéft een buitentemp voeler, ik heb echter zelf een stooklijn gemaakt met een flow en gebruik daar nu nog twee 'internet' weerdiensten voor.

Een echt gemeten temperatuur lijkt me een beter idee en is ook niet afhankelijk van een internetverbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Jpiek schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:31:
[...]

Ik moet echter een temp sensor hebben voor Homey, anders vroeg ik het hier niet :)

De warmtepomp heéft een buitentemp voeler, ik heb echter zelf een stooklijn gemaakt met een flow en gebruik daar nu nog twee 'internet' weerdiensten voor.

Een echt gemeten temperatuur lijkt me een beter idee en is ook niet afhankelijk van een internetverbinding..
Je kunt wellicht beter kijken naar de temperatuur een paar uur in de toekomst. Misschien hoeft de verwarming helemaal niet aan omdat de zon gaat schijnen en het nog 15 graden wordt. Of andersom juist: het huis is nu op temperatuur maar over 8 uur is de kans op defrosts groot, dus kun je beter nu al verwarmen zodat de Ta laag kan blijven.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Dan zit je in een nog koud of al te warm huis. Gaat niet werken hier.

Normale stooklijn werkt ook al niet. Ik heb nu een dynamische stooklijn die ik aanstuur met een OpenTherm gateway.

Dus zoals het nu is is goed, ik wil alleen niet (volledig) van een weerdienst afhankelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik befenk net dat een shelly plus uni en een Ds18b20 sensor ook nog een oplossing is...

[ Voor 5% gewijzigd door Jpiek op 14-02-2025 21:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
@DON PAPA @Axel @i2Paq @bsmldrs Bedankt voor jullie reactie op de deurbel.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de suggestie van @vanenkelen. Dus een KaKu-deurbel verbinden met een relais aan de bestaande deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:55

Iemand een suggestie ?
Ik misbruik mijn Hue Buitensensor hiervoor, voornamelijk bedoeld als bewegingssensor maar meet ook de buitentemperatuur en stuur mijn airo van de auto hiermee aan om deze in de ochtend te ontdooien. Batterij na drie jaar moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:05
@Jpiek als je bang bent voor verkeerde temperatuur meting kun Kenwood een fibaro smartimplantbin een doosje buiten hangen en daareven temperatuur sensor aan hangen. Deze heeft ook een interne temp. sensor om te vergelijken en een externe voeding. Ik gebruik dat ding om mijn domme bel slim te maken en de temperatuur in de meterkast te meten.
Gewoon de app van het knmi zou ook kunnen werken, dan heb je helemaal geen sensor nodig, die geeft temperatuur en gevoelstemperatuur. Zit bij mij niet veel verschil in met wat mijn weerstation aangeeft.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Elac schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:37:
@Jpiek als je bang bent voor verkeerde temperatuur meting kun Kenwood een fibaro smartimplantbin een doosje buiten hangen en daareven temperatuur sensor aan hangen. Deze heeft ook een interne temp. sensor om te vergelijken en een externe voeding. Ik gebruik dat ding om mijn domme bel slim te maken en de temperatuur in de meterkast te meten.
Gewoon de app van het knmi zou ook kunnen werken, dan heb je helemaal geen sensor nodig, die geeft temperatuur en gevoelstemperatuur. Zit bij mij niet veel verschil in met wat mijn weerstation aangeeft.
Ik dacht idd aan een soortgelijk iets, maar dan met de Shelly uni... De Uni binnen net met een meter kabel eraan de voeler buiten...

KNMI app én de temp.weergave van Homey zelf gebruik ik nu, maar als internet uitvalt werkt dat niet (flow schakelt nu dan terug naar thermostaat)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
eovermeer schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:16:
[...]

Ik misbruik mijn Hue Buitensensor hiervoor, voornamelijk bedoeld als bewegingssensor maar meet ook de buitentemperatuur en stuur mijn airo van de auto hiermee aan om deze in de ochtend te ontdooien. Batterij na drie jaar moeten vervangen.
Ziet er idd wel netjes uit ook nog...

Alleen die batterij.... wil ik eigenlijk echt niet...

Misschien met zoiets ?
https://www.123led.nl/Kon...nstsmide-i3682-t3933.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
Als wegvallen van de internet verbinding het probleem is kun je misschien ook de waarde in een variabele zetten en deze gebruiken. Ga er vanuit dat het geen dagen duurt. Weet je waarom je internet wegvalt? Misschien beter om dat op te lossen aangezien dat je probleem is en kennelijk niet de temperatuur die je van het knmi krijgt.
Misschien is een wifi repeater dan wel een betere investering.

[ Voor 8% gewijzigd door Elac op 15-02-2025 12:57 ]

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Waarde staat ook in een variabele en om fe 3 minuten ververst : knmi waarde + homey waarde / 2...

Internet IS stabiel hoor, maar je weet nooit. 3 uur storing terwijl je een vriesnacht ingaat...

Otoh. Dan gaat hij terug op thermostaatregeling en is er nog niet veel aan de hand...

Hmm, eigenlijk heb ik dus geen probleem. 8)7 Bedankt voor het wakker schudden... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
Jpiek schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:01:
[...]

Ziet er idd wel netjes uit ook nog...

Alleen die batterij.... wil ik eigenlijk echt niet...

Misschien met zoiets ?
https://www.123led.nl/Kon...nstsmide-i3682-t3933.html
Geinig wist niet van het bestaan van een vervangingsset, let wel op de waterdichtheid die hierdoor minder wordt. Die batterij zou ik mij niet druk om maken eerlijk gezegd, desnoods vervang je ze elke winter maar de status kan je perfect in Homey monitoren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAcsKAy54liTudKHyig56qxDdw0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5LdaLQuCpwyP6TGxeUbPrV9r.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@eovermeer @Elac deed me realiseren dat ik eigenlijk geen probleem heb ;)

maar ik hou hem in gedachten !

[ Voor 18% gewijzigd door Jpiek op 15-02-2025 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:19
joosie schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:52:
[...]

Het is nu helaas stuk. Met de meest recente UniFi update mag je alleen nog een jpg van een camera halen via HTTPS. Ik krijg hierbij de fout dat het certificaat niet evrtrouwd is. Na enig spelen met ChatGPT kom ik hierop uit:
code:
1
2
3
4
5
6
In Homeyscript kun je helaas niet direct een uitzondering maken voor zelfondertekende certificaten, omdat de ingebouwde fetch-functie strikt is en geen ondersteuning biedt voor het overslaan van HTTPS-certificaatvalidatie. Hier zijn enkele mogelijke oplossingen:
Oplossing 1: Gebruik HTTP in plaats van HTTPS (niet mogelijk)
Oplossing 2: Gebruik een reverse proxy (liever geen extra hardware)
Oplossing 3: Gebruik een externe opslag met geldig certificaat (niet mogelijk)
Oplossing 4: Lokale aanpassingen op de camera (niet mogelijk)
Oplossing 5: Gebruik een andere omgeving (liever geen extra hardware)

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Ik heb een geldig lokaal certificaat geïnstalleerd via deze methode. YouTube: UniFi OS Management SSL Certificate Installation

Algemene naam (CN) Sectigo RSA Domain Validation Secure Server CA
Organisatie (O) Sectigo Limited

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
Jpiek schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:15:
@eovermeer @Elac deed me realiseren dat ik eigenlijk geen probleem heb ;)
Haha dat is eigenlijk het geval met dat hele HA en Homey gebeuren, we verzinnen overal 'oplossingen' voor die helemaal niet nodig zijn. Nu weer een thuisaccu proberen recht te praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:30
"measure_number": {
"capability": "battery_charging_state",
"stateTopic": "------------------/acMode",
"setTopic": "",
"valueTemplate": "(value) => { return value == 0 ? 'standby' : value == 1 ? 'laden' : value == 2 ? 'ontladen' : 'onbekend'; }",
"outputTemplate": "",
"displayName": "acmode"

Kan ieman mij helpen? Op dit topic komt een 0, 1 of 2 binnen.
Ik zou graag dit getal willen vertolken naar een stuk text; waarbij 0 standby is
1 laden en 2 ontladen.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Want nu blijft hij altijd 0

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
eovermeer schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:04:
[...]

Haha dat is eigenlijk met dat hele HA en Homey gebeuren, we verzinnen overal 'oplossingen' voor die helemaal niet nodig zijn. Nu weer een thuisaccu proberen recht te praten :P
Vorige week 1,5 uur zonder stroom gezeten.. Is wel weer een argument vóór een Thuisaccu, want die gaat als toegevoegde waarde natuurlijk ook als backup dienen.

Minstens voor de warmtepomp...

Dat laatste heb ik punten mee gescoord ! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Jpiek schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:12:
[...]

Vorige week 1,5 uur zonder stroom gezeten.. Is wel weer een argument vóór een Thuisaccu, want die gaat als toegevoegde waarde natuurlijk ook als backup dienen.

Minstens voor de warmtepomp...

Dat laatste heb ik punten mee gescoord ! O-)
Dan is dit niets voor jou. De batterij levert niets als er een stroomstoring is.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
winwiz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:53:
[...]

Dan is dit niets voor jou. De batterij levert niets als er een stroomstoring is.
Waarom niet :?
(even gemist of er een bepaald merk/type benoemt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
ybos schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:03:
[...]

Waarom niet :?
(even gemist of er een bepaald merk/type benoemt is)
Probeer het eens zelf te beredeneren?
  • Er is ergens een stroomstoring en de hele wijk ligt eruit
  • Je batterij "denkt" geen probleem ik lever wel
Wat denk je dat er zou gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
winwiz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:14:
[...]

De accu raakt uiteindelijk leeg ?
Met een Wp op 1200Wh had ik die 1,5 gewoon een warm huis gehad...

Oh, je denkt toch niet dat de accu voor de hele wijk gaat leveren ? Dan heb je het niet goed aangesloten...

[ Voor 10% gewijzigd door Jpiek op 15-02-2025 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
winwiz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:14:
[...]

Nou, gewoon zoals het hier is:
netkoppeling losgooien en het huis voeden vanuit de accu terwijl de zonnepanelen de accu bijladen.
Als het net terugkomt synchroniseert de omvormer op het net en als de boel synchroon is koppelt hij weer aan.

Easy as that...

edit: ah, gelukkig wel kennis van zaken :Y

[ Voor 14% gewijzigd door ybos op 15-02-2025 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
ybos schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:01:
[...]

Nou, gewoon zoals het hier is:
netkoppeling losgooien en het huis voeden vanuit de accu terwijl de zonnepanelen de accu bijladen.
Als het net terugkomt synchroniseert de omvormer op het net en als de boel synchroon is koppelt hij weer aan.

Easy as that...

(je doet heel wijs alsof je de wijsheid in pacht hebt, maar dat valt helaas wat tegen... )
Dat was dus het punt. Even zomaar een thuisaccu aansluiten gaat hem niet worden, je moet een installatie hebben die in eilandmode kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Als je in eilandmode wilt draaien moet je ook automatisch van het net worden afgesloten. Dit om de veiligheid te waarborgen voor eventuele werkzaamheden die buiten aan het net worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
winwiz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:17:
[...]Even zomaar een thuisaccu aansluiten gaat hem niet worden
D'r is ook werkelijk niemand die dat hier beweerd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 11:33
Gisteren gemerkt dat mijn oude neo coolcam deursensor al 3 maand plat is zonder dat ik het wist.
Tijd om die eens te upgraden denk ik.

Wat zijn de aan te raden deursensoren tegenwoordig in samenwerking met homey/ha? Die van hue lijken me wel betrouwbaar (ik heb al wat motion sensoren en een buitensensor) of toch maar voor Parasoll van Ikea gaan? Kost 3x minder maar precies wel wat slechtere reviews..
Ik zie wel net dat die enkel werken met de dirigera hub en ik zit nog met een oude tradfri.Rechtstreeks koppelen met homey ben ik minder fan van.

Edit: Eufy ook nog een optie. Daar heb ik al enkele apparaten van.

[ Voor 5% gewijzigd door gvrsnor op 16-02-2025 12:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
gvrsnor schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:41:
Gisteren gemerkt dat mijn oude neo coolcam deursensor al 3 maand plat is zonder dat ik het wist.

Wat zijn de aan te raden deursensoren tegenwoordig in samenwerking met homey/ha? Die van hue lijken me wel betrouwbaar (ik heb al wat motion sensoren en een buitensensor) of toch maar voor Parasoll van Ikea gaan? Kost 3x minder maar precies wel wat slechtere reviews..
Ik zie wel net dat die enkel werken met de dirigera hub en ik zit nog met een oude tradfri.Rechtstreeks koppelen met homey ben ik minder fan van.

Waarom zou je de Parasoll sensoren niet direct aan Homey koppelen? Werkt hier perfect hoor. En ik heb ook geen klachten over de sensoren zelf. Het werkt gewoon :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:10
Rossi46 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:26:
[...]

Waarom zou je de Parasoll sensoren niet direct aan Homey koppelen? Werkt hier perfect hoor. En ik heb ook geen klachten over de sensoren zelf. Het werkt gewoon :)
Enige nadeel hier is dat de batterijstatus altijd op 68% blijft hangen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
gvrsnor schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:41:

Eufy zou ik niet doen, dat werkt enkel als je notificaties van openen/sluiten aan hebt staan op je telefoon. Kwam hier pas achter nadat ik alles al had geinstalleerd...

Aqara kan ik aanraden. Klein, goedkoop en werkt goed smane met Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Is er eigenlijk ook een manier om de Smart EVSE van Stegen te koppelen aan de Homey?
Kan hier iig geen app voor vinden in de Homey store.

Ik zie wel dat er een plug-in is voor Home Assistent maar wil het eigenlijk direct met Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

JB

Cédric roelt!

Jpiek schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Doe dan iets met shelly, Tuya enzo blijf ik iig verre van. Athom en Tuya zijn geen vriendjes (meer)...

Shelly is niet zo gek duur, anders iets van Frient ?
Ik kom er ook achter dat 2 Tuya devices het niet meer doen... Nu is dat een waterklep en een lampje wat zelden aan gaat, maar ik begrijp dat ze niks meer gaan doen aan de API koppeling?

Ik heb geen zin meer om met die API keys aan de gang te moeten via Tuya Cloud, maar dan moet ik wel een alternatief vinden voor mijn waterklep, richting zomer als Homey en Tuya het niet fixen :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:51
JB schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Ik kom er ook achter dat 2 Tuya devices het niet meer doen... Nu is dat een waterklep en een lampje wat zelden aan gaat, maar ik begrijp dat ze niks meer gaan doen aan de API koppeling?

Ik heb geen zin meer om met die API keys aan de gang te moeten via Tuya Cloud, maar dan moet ik wel een alternatief vinden voor mijn waterklep, richting zomer als Homey en Tuya het niet fixen :/
Die API moet je elk 6 maanden opnieuw verlengen voor weer 6 maanden via de developer tools van Tuya. Check de Tuya post op Homey forum hierover.

Ook één van de redenen dat ik geen Tuya spullen over wifi meer aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:20

JB

Cédric roelt!

sjoerdvd schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:04:
[...]

Die API moet je elk 6 maanden opnieuw verlengen voor weer 6 maanden via de developer tools van Tuya. Check de Tuya post op Homey forum hierover.

Ook één van de redenen dat ik geen Tuya spullen over wifi meer aanschaf.
Dat was niet meer nodig omdat Homey zelf een app had uitgebracht...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Ja klopt, maar daar doen ze dus niks meer mee voor nu... Enige optie nu is volgens mij alleen via die API die je elke 6 maanden moet verlengen.

Ik heb ook een waterklep van Tuya, maar dan als Zigbee. Die is toegevoegd als algemeen Zigbee apparaat in Homey. Dat zou wellicht kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:05
sjoerdvd schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:49:
Ja klopt, maar daar doen ze dus niks meer mee voor nu... Enige optie nu is volgens mij alleen via die API die je elke 6 maanden moet verlengen.

Ik heb ook een waterklep van Tuya, maar dan als Zigbee. Die is toegevoegd als algemeen Zigbee apparaat in Homey. Dat zou wellicht kunnen werken?
Werkt hij dan wel (als in meldingen, etc.)?
Ik kan mijn Nedis rookmelders (ook Zigbee) toevoegen via regulier Zigbee apparaat en hij komt dan als apparaat erin te staan maar ik kan er niets mee.
Rookmelder af laten gaan met stukje papier, piept zoals het moet maar geen melding in Homey (wel in de Nedis app, maar daar wil ik juist vanaf).

Zijn deze:
https://nedis-shop.nl/products/smartlife-rookmelder-2

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 17-02-2025 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Source90 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:19:
[...]

Werkt hij dan wel (als in meldingen, etc.)?
Ik kan mijn Nedis rookmelders (ook Zigbee) toevoegen via regulier Zigbee apparaat en hij komt dan als apparaat erin te staan maar ik kan er niets mee.
Rookmelder af laten gaan met stukje papier, piept zoals het moet maar geen melding in Homey (wel in de Nedis app, maar daar wil ik juist vanaf).

Zijn deze:
https://nedis-shop.nl/products/smartlife-rookmelder-2
De afsluiter heeft bij mij de optie aan/uit (open en dicht). Maar meer ook niet, heb ook niet meer nodig in mijn geval.

Heb ook andere onbekende zigbee apparaten en heb daarbij ook alleen aan/uit opties.

Je zou de brandmelder kunnen proberen aan te sluiten via de klikaanklikuit zigbee (trust). Kan zijn dat ze daarop werken, maar hangt van type nummer af.

[ Voor 9% gewijzigd door sjoerdvd op 17-02-2025 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 15:39

Ravhin

no <root>...

Heet iemand een probleem om Shelly apparaten toe te voegen aan Homey?
Ik draai de app v3.37.1 op een Homey Pro v12.3.2

De shellys zet ik eerst op mijn wifi netwerk en gooi er vervolgens een firmware update overheen.
Daarna via Homey
Apparaat toevoegen > Shelly > Elk Wifi apparaat > klik op de juiste > foutmelding.

Foutmelding geeft aan dat het apparaat niet snel genoeg reageert om opgenomen te worden door Homey (het is een hele lap tekst). Dit probleem komt voor met 'oude' gen1 apparaten (Shelly Button) als met gen3 apparaten (RH/T met display).

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Weet iemand wat dit rode icoontje te betekenen heeft? De flow (advanced flow) werkt gewoon...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUF9iNyVMM_Rytke-axsolrvHWc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dGNjBGPhpclgK1vHYzQFcNbF.png?f=user_large
Betreft de webversie van homey

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 18-02-2025 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
@Stefke Eer is ergens in de flow een error opgetreden of een device is niet beschikbaar.
Desondanks kan de flow natuurlijk wel werken, fouten kun je immers ook afvangen..

Probeer in de flow eens een 'testrun' te doen en kijk of daar iets uitkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:24
Compleet nieuwe smart home en Homey Pro gebruiker hier.. Ik begin een beetje gefrustreerd te raken af en toe. Mij was verteld als ik 400 euro in een Homey Pro investeer, dat ik dan kon besparen op hubs en bridges. Inmiddels heb ik een bridge voor Hue omdat ik lampjes niet gekoppeld kon krijgen (hoewel inmiddels zeer tevreden hoe dit samenwerkt), heb ik een offerte aangevraagd voor Luxaflex op 1 keukenraam waar ik dus een hub van €239 (!) voor nodig blijk te hebben en zegt nu ook de Switchbot support afdeling dat ik een hub moet kopen om de Curtain 3 te kunnen gebruiken met Homey.. Tot zover even frustratie van me afschrijven, hieronder mijn vraag.

Ik heb de Switchbot Curtain 3 dus een aantal weken in huis. Werkt prima via de Switchbot app. Kreeg 'm in het begin ook gekoppeld aan Homey, maar kon 'm vanuit Homey niet besturen. Uit Homey verwijderd en opnieuw proberen te koppelen/kalibreren, maar nu kan hij niet meer gevonden worden. In de Switchbot app kan ik 'm zonder problemen meermaals ontkoppelen en weer toevoegen. Ik heb een factory reset gedaan om het opnieuw met Homey te proberen, maar niets lijkt te helpen om 'm vindbaar te maken.. Wat kan ik alsnog proberen om het apparaat aan Homey te koppelen? Of heb ik echt die hub nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@El Caballero Ik heb geen ervaring met Switchbot apparaten. Maar je verhaal erboven zou ik toch iets nuanceren. Heb je voor de Hue lampen de "Hue without bridge"-app geprobeerd? Of de Hue app zelf? Want je kunt wel degelijk lampen direct aan Homey koppelen.

Luxaflex had je vooraf ook kunnen weten. Zit er een Somfy motor in? Anders kun je ook naar een Connexoon kijken. Die vind je al voor een paar tientjes op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
TKroon schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:57:
Heb je voor de Hue lampen de "Hue without bridge"-app geprobeerd? Of de Hue app zelf? Want je kunt wel degelijk lampen direct aan Homey koppelen.
Ik heb wel degelijk de Hue without bridge app daarvoor geprobeerd. Daarmee kon ik tap dial switch en motion sensor zonder problemen toevoegen, maar de lampjes kwamen niet te voorschijn. Dit zou overigens nog een beginnersfout kunnen zijn geweest, die ik nu niet meer zou maken, maar ik ben achteraf wel blij dat ik de bridge heb.
TKroon schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:57:
Luxaflex had je vooraf ook kunnen weten. Zit er een Somfy motor in? Anders kun je ook naar een Connexoon kijken. Die vind je al voor een paar tientjes op Marktplaats.
In de winkel waar ik was verkopen ze Luxaflex Powerview en Somfy. Mij werd verteld dat Somfy 'nog niet klaar is' om met smart home systemen te gebruiken(?) en dat dit optimistisch beschouwd nog maanden gaat duren. In de winkel waar ik daarvóór informeerde, en specifiek vroeg naar Somfy smart jaloezieën werd dat een beetje genegeerd onder het mom van 'weinig kennis van smarthome' en aangestuurd op Luxaflew Powerview.. Overal beetje hetzelfde verhaal, wel verstand van huisinrichting en raambekleding, maar zeer beperkt van smart home bediening. Ze moesten zelfs bij de fabrikant/leverancier navragen of het wellicht ook zonder hub kon. Zouden ze deze vraag dan echt zo weinig krijgen? Na de eerste keer navragen weet je het antwoord toch en kan je je klant er goed over informeren..

En over dat 'vooraf kunnen weten', ik zit nog in die vooraf fase. Heb alleen wat informatie en prijzen opgevraagd en zit nergens aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 15:24
El Caballero schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:15:
[...]

Ik heb wel degelijk de Hue without bridge app daarvoor geprobeerd. Daarmee kon ik tap dial switch en motion sensor zonder problemen toevoegen, maar de lampjes kwamen niet te voorschijn. Dit zou overigens nog een beginnersfout kunnen zijn geweest, die ik nu niet meer zou maken, maar ik ben achteraf wel blij dat ik de bridge heb.

[...]

In de winkel waar ik was verkopen ze Luxaflex Powerview en Somfy. Mij werd verteld dat Somfy 'nog niet klaar is' om met smart home systemen te gebruiken(?) en dat dit optimistisch beschouwd nog maanden gaat duren. In de winkel waar ik daarvóór informeerde, en specifiek vroeg naar Somfy smart jaloezieën werd dat een beetje genegeerd onder het mom van 'weinig kennis van smarthome' en aangestuurd op Luxaflew Powerview.. Overal beetje hetzelfde verhaal, wel verstand van huisinrichting en raambekleding, maar zeer beperkt van smart home bediening. Ze moesten zelfs bij de fabrikant/leverancier navragen of het wellicht ook zonder hub kon. Zouden ze deze vraag dan echt zo weinig krijgen? Na de eerste keer navragen weet je het antwoord toch en kan je je klant er goed over informeren..

En over dat 'vooraf kunnen weten', ik zit nog in die vooraf fase. Heb alleen wat informatie en prijzen opgevraagd en zit nergens aan vast.
Waar ben je naar op zoek dan? Specifieke luxaflex? Want Smartblinds integreren bijv. Perfect in Homey (Matter over Thread). Somfy werkt ook middels connexoon bijv. prima via Homey. Hier thuis gaat dit laatste dan om bijv. de zonnewering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
Axel schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:25:
[...]

Waar ben je naar op zoek dan? Specifieke luxaflex? Want Smartblinds integreren bijv. Perfect in Homey (Matter over Thread). Somfy werkt ook middels connexoon bijv. prima via Homey. Hier thuis gaat dit laatste dan om bijv. de zonnewering.
Ik ben op zoek naar mooie houten jaloezieën die ik met Homey kan besturen. Deze zoektocht ben ik zelfs via de site van Somfy begonnen! Daar heb ik twee winkels gevonden die Somfy leveren, maar bij beide winkels word ik (bewust of onbewust) de hoek van Luxaflex met Powerview app/hub ingepraat.. Na twee Somfy leveranciers te hebben bezocht weet ik dus nog steeds niet wat dezelfde aankoop me zou kosten met een Somfy systeem.. :? Bij de tweede winkel was mijn plan om daar echt op aan te sturen, maar als je te horen krijgt dat het nog niet goed werkt, wie ben ik dan om de keuze voor het verkeerde systeem te maken..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
El Caballero schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:44:
[...]

Ik ben op zoek naar mooie houten jaloezieën die ik met Homey kan besturen. Deze zoektocht ben ik zelfs via de site van Somfy begonnen! Daar heb ik twee winkels gevonden die Somfy leveren, maar bij beide winkels word ik (bewust of onbewust) de hoek van Luxaflex met Powerview app/hub ingepraat.. Na twee Somfy leveranciers te hebben bezocht weet ik dus nog steeds niet wat dezelfde aankoop me zou kosten met een Somfy systeem.. :? Bij de tweede winkel was mijn plan om daar echt op aan te sturen, maar als je te horen krijgt dat het nog niet goed werkt, wie ben ik dan om de keuze voor het verkeerde systeem te maken..?
Heb je je al ingelezen op het Somfy topic?
https://community.homey.a...4-0-81-test-v4-0-84/35206
Ook als er iets nieuws op de markt komt word het zeer vlot ondersteund door de maker van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ander issue: ik heb een Switchbot buiten temp sensor, dat is mijn enige Switchbot device. Die is gisterenavond blijkbaar de connectie kwijtgeraakt. Batterijen zijn nog oke.
Sensor ligt nu binnen en verbind prima met de Switchbotapp, maar met Homey krijg ik m niet meer geconnect. Weet iemand hoe dat moet voor Switchbot devices? (Zonder het device opnieuw in Homey te koppelen en alle flows aan te moeten passen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
@El Caballero somfy rts werkt goed met Homey zonder extra box. Ik heb de jaloezieën en een zonnescherm. IO heb ik geen ervaring mee maar dat zou ook werken maar heb je wel een extra box nodig maar heb je wel positie terugkoppeling. Dat heb je met rts helaas alleen op de eindstanden en de programmeerbare midden stand (my).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
El Caballero schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:44:
[...]
maar als je te horen krijgt dat het nog niet goed werkt, wie ben ik dan om de keuze voor het verkeerde systeem te maken..?
Welk verkeerd systeem ? Dat waar de verkopers niks van weten ?

Vraag je een CV monteur die daar geld mee verdient ook om z'n mening over warmtepompen ? En belangrijker: geloof je hem op z'n blauwe ogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
Stefke schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:04:
Ander issue: ik heb een Switchbot buiten temp sensor, dat is mijn enige Switchbot device. Die is gisterenavond blijkbaar de connectie kwijtgeraakt. Batterijen zijn nog oke.
Sensor ligt nu binnen en verbind prima met de Switchbotapp, maar met Homey krijg ik m niet meer geconnect. Weet iemand hoe dat moet voor Switchbot devices? (Zonder het device opnieuw in Homey te koppelen en alle flows aan te moeten passen?)
Hoe groot was de afstand tussen je sensor en de Homey bij het koppelen? Ik heb mijn Switchbot apparaat zojuist weer weten te koppelen met de Homey in dezelfde kamer als het apparaat (probleem kwam ik vaker tegen in mijn zoektocht). Nu nog controleren of de automatiseringen dit keer wél werken, en dan nog kijken of ze blijven werken als de Homey weer op z'n eigen plek staat.
Jpiek schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:41:
[...]

Welk verkeerd systeem ? Dat waar de verkopers niks van weten ?

Vraag je een CV monteur die daar geld mee verdient ook om z'n mening over warmtepompen ? En belangrijker: geloof je hem op z'n blauwe ogen ?
Het 'verkeerde systeem', bewust tussen aanhalingstekens, volgens de verkopers ja. Bij een grote aankoop als deze (1 Luxaflex jaloezie zou op €1200 komen..) krijg ik graag wat service en garantie krijgen. Als de verkoper mij een product al afraadt, ga ik dat product in ieder geval dáár niet aanschaffen, want bij aanspraak op garantie had 'ie me vooraf al gewaarschuwd. Maar hoeveel winkels moet ik aflopen voor ik ergens kom waar ze me wel Somfy willen verkopen..

[ Voor 30% gewijzigd door El Caballero op 18-02-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
El Caballero schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:48:
[...]

Hoe groot was de afstand tussen je sensor en de Homey bij het koppelen? Ik heb mijn Switchbot apparaat zojuist weer weten te koppelen met de Homey in dezelfde kamer als het apparaat (probleem kwam ik vaker tegen in mijn zoektocht). Nu nog controleren of de automatiseringen dit keer wél werken, en dan nog kijken of ze blijven werken als de Homey weer op z'n eigen plek staat.
Ik denk dat ik hem binnen heb gekoppeld, maar hij hangt buiten op een meter of 10 van de Homey af (1 wand/raam ertussen)
Als ik apparaten zoek dan wordt ie niet gevonden, ook al log ik in met mijn account (tijdens het koppelproces). Mogelijk omdat het device er nog is? Maar er komt geen data naar het device in Homey.

Ik neem aan dat als ik de button van de sensor enige tijd ingedrukt hou hij naar fabrieksettings gaat, dat wil ik niet denk ik (geen zin om hem opnieuw in te stellen)

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 18-02-2025 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
@El Caballero ik zou meer vertrouwen op medegebruikers hier en op het Homeyforum...

K heb zelf Somfy IO met connectivity kit voor zonnescherm en rolluik en dat werkt perfect...

Toegegeven, het was ff zoeken welk IO device ik moest hebben in de app. Het hangt van de gebruikte motor af, niet van het device. M'n zonscherm was een 'screen' bv..

Stuur je data van een niet werkend device dan zal iha de maker van de app z'n best doen die toe te voegen.

Kom daar eens om bij een winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einar
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-07 06:46
Tot nu toe ben ik alleen waterdetectoren tegengekomen die er voor kunnen zorgen dat het water op een bepaald minimum niveau blijft staan of dat er een alarm afgaat als er water gedetecteerd wordt.

Ik heb een kleine waterput die eigenlijk te klein is voor een dompelpomp.
Mijn idee is om een sensor op een bepaalde hoogte in de put te monteren en als het water de sensor bereikt, dat dan een pomp ongeveer 30 sec. aan gaat.
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:51
Einar schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:57:
Tot nu toe ben ik alleen waterdetectoren tegengekomen die er voor kunnen zorgen dat het water op een bepaald minimum niveau blijft staan of dat er een alarm afgaat als er water gedetecteerd wordt.

Mijn idee is om een sensor op een bepaalde hoogte in de put te monteren en als het water de sensor bereikt, dat dan een pomp ongeveer 30 sec. aan gaat.
je kunt een water detector hangen waarbij het alarm afgaat als die dat niveau haalt en dat je dan een flow aanmaakt waarmee je dat als start trigger gebruikt om de pomp 30 seconden uit te laten gaan....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Einar schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:57:

Lijkt mij iets voor een watersensor die een flow aanstuurt dat een schakelaar (bijvoorbeeld een Shelly) aan zet in een WCD.
Bijvoorbeeld deze: https://www.amazon.nl/dp/B0DK4QF8H5
Past makkelijk een Shelly of dergelijke achter/in (zijn vrij diep) en is geschikt voor buiten.

Op dat stopcontact zet je dan een "domme" pomp. Dom, als in stroom erop = aan.
Er zijn ook zat dompelpompen met knoppen/display die je nog aan moet zetten als de stroom erop staat, dat wil je niet hebben want dan doet de pomp niets als de flow stroom op het stopcontact zet.

----

Anderzijds heb je ook pompen met een flotter;
https://www.praxis.nl/tui...-water-9000-300w/10060752
Past dat er niet in? Is ook vrij compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einar
Source90 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:07:
[...]

Anderzijds heb je ook pompen met een flotter;
https://www.praxis.nl/tui...-water-9000-300w/10060752
Past dat er niet in? Is ook vrij compact.
De pomp past er wel in, alleen heeft de vlotter onvoldoende 'bewegingsruimte'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einar
miel schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:07:
[...]

je kunt een water detector hangen waarbij het alarm afgaat als die dat niveau haalt en dat je dan een flow aanmaakt waarmee je dat als start trigger gebruikt om de pomp 30 seconden uit te laten gaan....
Tot nu toe lijkt het erop, dat het een waterdetector zal moeten worden. Voorkeur gaat dan naar een compacte versie.
Misschien dat deze waterdetector zou kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ik zou Tuya links laten liggen.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Axel schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:25:
[...]

Somfy werkt ook middels connexoon bijv. prima via Homey.
Ik heb hier Somfy zonder connexoon, en dat werkt ook gewoon prima.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
KSR schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 00:35:
[...]

Ik heb hier Somfy zonder connexoon, en dat werkt ook gewoon prima.
Nuance: je hebt RTS motoren die je direct met Homey kunt gebruiken, maar geen positieterugkoppeling geven. En je hebt io-motoren, welke dit wel kunnen. Echter vereisen die een hub van Somfy. Waarvan de Connexoon de goedkoopste optie biedt, en ook lokale aansturing ondersteunt. Dus geen cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik krijg een HomePod maar kan ik de devices die ik koppel op de HomePod ook delen met honey middels matter/ thread ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvuaemal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-09 15:03
Ik heb twee Atlantic Calypso VM boilers en die zou je kunnen uitlezen en aansturen met AquaMQTT.
https://github.com/tspopp/AquaMQTT?tab=readme-ov-file
Heeft iemand dat ooit werkend in Homey Pro gekregen?? Of misschien op een andere manier deze boilers via homey pro aan te sturen?

Vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:36
Voor een losse vitrine (ongeveer 25x25x10 cm) zou ik eigenlijk mini lantaarns (bijv. zoiets) op een powerbank aansluiten en vervolgens met mijn Homey Pro aan- en uitschakelen?

Iemand daar een leuk idee voor? Kwam op Ali dit tegen. Zou dat wat zijn? Iemand betere ideeën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
@Arosa waarom niet gewoon een usb adapter in een slimme stekker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:36
Omdat ik geen stopcontact in de nabijheid heb van de beoogde plek. Voor dat uurtje of 2 dat het maximaal aanstaat (per dag), leek mij met een powerbank werken wel een optie. Zo'n ledlampje zal geen mega stroomverbruik hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jpiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 15:24
MarioMark1541 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:02:
Ik krijg een HomePod maar kan ik de devices die ik koppel op de HomePod ook delen met honey middels matter/ thread ?
Zeker. Je kunt tijdens het koppelen met Homey aangeven dat je een bestaande thread border wilt gebruiken. Vervolgens device in Homekit in koppelmodus zetten en tada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Iemand een goed idee voor een Zigbee vervanger van de AWMT-230 van KlikaanKlikuit??
Ik heb deze nu al een aantal jaar ingebruik maar vind ze notoir onbetrouwbaar vanwege de 433 Mhz, dus wil er eigenlijk afscheid van nemen.

Alleen lijkt dit een hele lastige te zijn om te vervangen helaas...

Dit ding dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/catalog/product/4/0/401168917_1-jpg.png

Hij heeft geen netspanning nodig en je kan het geheel in een wandcontact doos aansluiten op de bestaande schakelaars.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Moet hij áchter een bestaande domme schakelaar ? En héb je ook geen netspanning ? (maw heb je een schakelaar nodig die geen blauwe draad nodig heeft ?

Als je voldoende ruimte hebt in de inbouwdoos : https://www.robbshop.nl/r...t-pulsschakelaar-2-draads

als je wel een blauwe draad hebt : https://www.robbshop.nl/a...ch-module-3-draads-zigbee
(Schijnt er wel te zijn als 2 draads, maar niet bij Robb)

en als je écht weinig ruimte hebt en het ook 3 draads op Z-wave mag zijn : https://www.robbshop.nl/shelly-qubino-wave-mini-1-z-wave-800

Edit: Worst-case zou je je schakelaar kunnen vervangen door dit : https://www.robbshop.nl/a...ch-h1-schakelaar-2-draads

[ Voor 10% gewijzigd door Jpiek op 25-02-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Jpiek schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:18:
Moet hij áchter een bestaande domme schakelaar ? En héb je ook geen netspanning ? (maw heb je een schakelaar nodig die geen blauwe draad nodig heeft ?

Als je voldoende ruimte hebt in de inbouwdoos : https://www.robbshop.nl/r...t-pulsschakelaar-2-draads

als je wel een blauwe draad hebt : https://www.robbshop.nl/a...ch-module-3-draads-zigbee
(Schijnt er wel te zijn als 2 draads, maar niet bij Robb)

en als je écht weinig ruimte hebt en het ook 3 draads op Z-wave mag zijn : https://www.robbshop.nl/shelly-qubino-wave-mini-1-z-wave-800

Edit: Worst-case zou je je schakelaar kunnen vervangen door dit : https://www.robbshop.nl/a...ch-h1-schakelaar-2-draads
Ja moet echt achter bestaand schakelmateriaal en die hebben niet allemaal 230.
Ik werd wel getipt voor deze: https://www.hornbach.nl/p...rmodule-2-stuks/10453712/
Dit lijkt stiekem wel precies te moeten doen wat ik wil eigenlijk :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:31
Atlas schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:24:
[...]

Ja moet echt achter bestaand schakelmateriaal en die hebben niet allemaal 230.
Ik werd wel getipt voor deze: https://www.hornbach.nl/p...rmodule-2-stuks/10453712/
Dit lijkt stiekem wel precies te moeten doen wat ik wil eigenlijk :)
Deze kun je alleen gebruiken om om een smart (hue) lamp te bedienen middels een gewone fysieke schakelaar, niet om een 230v schakeldraad te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 17-09 14:11
Atlas schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:54:
Iemand een goed idee voor een Zigbee vervanger van de AWMT-230 van KlikaanKlikuit??
Ik heb deze nu al een aantal jaar ingebruik maar vind ze notoir onbetrouwbaar vanwege de 433 Mhz, dus wil er eigenlijk afscheid van nemen.

Dit ding dus:
[Afbeelding]

Hij heeft geen netspanning nodig en je kan het geheel in een wandcontact doos aansluiten op de bestaande schakelaars.
Kijk eens naar Shelly I3, geen zigbee (wifi) maar werkt uit de kunst!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
bing69 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:55:
[...]

Kijk eens naar Shelly, geen zigbee (wifi) maar werkt uit de kunst!
Shelly heeft ook een Z-wave versie (zie mijn post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 11:55
Ik heb een aantal van deze apparaatjes, werkt prima met Homey. https://plusled.nl/2x-son...rt-switch-zbminil2-79002/
Atlas schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:54:

Dit ding dus:
[Afbeelding]

[ Voor 18% gewijzigd door J. de Sloper op 25-02-2025 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

_--[]--__ schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:33:
[...]

Deze kun je alleen gebruiken om om een smart (hue) lamp te bedienen middels een gewone fysieke schakelaar, niet om een 230v schakeldraad te schakelen.
Laat ik dat nou precies willen ;)
Dus deze lijkt perfect. Dank hierboven voor het meedenken, maar dat zijn allemaal de verkeerde versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-09 16:18
Ik heb een paar dagen geleden een unifi cloud gateway geïnstalleerd thuis. Echter na installatie zijn enkele wifi apparaten offline in Homey, bijvoorbeeld de Xiaomi air purifier, de Google hub & Google chromecast.
Iemand enig idee welke instellingen nodig zijn om deze weer online te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Belangrijk is dat IoT Auto discovery (mDNS) staat aangevinkt bij Networks. Het heeft ook zin om je Homey een keer te herstarten zodat hij eventueel nieuwe IP adressen oppikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

En kijk ook even op je Homey naar de instellingen van Google account.
Ik heb opnieuw moeten inloggen vanwege synchronisatie problemen.
Daarna zag ik ineens veel meer in de Google Home app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rhD0KfZSlHt6bGdpOVFoRrG6Hc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/U2Bdap6kOzqyvR62VZVTkzWR.png?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door KSR op 01-03-2025 04:14 ]

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Werkt de sync eigenlijk ook de andere kant op ?

Mijn hele Homey huishouden staat nu zo ongeveer in Home, terwijl dat eerst alleen de 2 chromecast nest mini's waren...

Maw kan ik alles uit Home verwijderen of heeft dat invloed op Homey ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Weet iemand dit? Ik heb sinds een aantal maanden een Homey early 2019 in gebruik. Heerlijk apparaat, vooral om nu dmv flows met Hue dial dimmer switches ook Sonos aan en uit te kunnen zetten.

Ik loop er echter nu tegenaan dat random ineens de verbinding met de Hue bridges (ik heb er twee) weg is in de Homey omgeving waardoor ook de flows dan niet meer werken. Ik kan het oplossen door zogenaamd een Hue lamp toe te voegen. Homey denkt daar over na en zegt dan dat er niets nieuws is om toe te voegen. Breek ik hem daarna af dan heeft ie ineens alles weer.

Iemand de gouden tip om dit te voorkomen? Het is op zich makkelijk te fixen maar toch is het irritant om het te moeten doen.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Laatst online: 17-09 11:01
Jpiek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:39:
Werkt de sync eigenlijk ook de andere kant op ?

Mijn hele Homey huishouden staat nu zo ongeveer in Home, terwijl dat eerst alleen de 2 chromecast nest mini's waren...

Maw kan ik alles uit Home verwijderen of heeft dat invloed op Homey ?
Homey adverteert naar Google Home welke apparaten beschikbaar zijn en de commando's die worden ondersteund voor ieder apparaat. Google Home beheert het apparaat zelf echter niet. Als je de Homey koppeling verwijderd in Google Home, verdwijnen alleen de door Homey geadverteerde apparaten uit Google Home, dit heeft geen impact op je Homey installatie zelf.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Laatst online: 17-09 11:01
DePaul schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:43:
Weet iemand dit? Ik heb sinds een aantal maanden een Homey early 2019 in gebruik. Heerlijk apparaat, vooral om nu dmv flows met Hue dial dimmer switches ook Sonos aan en uit te kunnen zetten.

Ik loop er echter nu tegenaan dat random ineens de verbinding met de Hue bridges (ik heb er twee) weg is in de Homey omgeving waardoor ook de flows dan niet meer werken. Ik kan het oplossen door zogenaamd een Hue lamp toe te voegen. Homey denkt daar over na en zegt dan dat er niets nieuws is om toe te voegen. Breek ik hem daarna af dan heeft ie ineens alles weer.

Iemand de gouden tip om dit te voorkomen? Het is op zich makkelijk te fixen maar toch is het irritant om het te moeten doen.
Ik heb zelf geen Homey, maar vind het wel interessant om in dit topic mee te kijken en vragen te beantwoorden die ik kan beantwoorden door kennis van andere platformen.

Klinkt als een netwerk (mogelijk mDNS specifiek) issue. Ik weet niet precies hoe de Hue Hub gekoppeld zit aan Homey, maar als dit niet op IP is dan zou ik het daar eens zoeken. Verliezen de hubs (tijdelijk) verbinding en kan Homey daarom de status niet meer opvragen, of andersom? Vallen beide hubs tegelijk weg?

Beide hubs tegelijk dan zou ik zeggen mDNS of iets aan de zijde van Homey.
Om en om een Hue Hub, dan zit het in de Hue Hub. Verbonden via WiFi? of Ethernet?

Hoop dat je hiermee een beetje op weg kan.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Yannick97 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:11:
[...]

Homey adverteert naar Google Home welke apparaten beschikbaar zijn en de commando's die worden ondersteund voor ieder apparaat. Google Home beheert het apparaat zelf echter niet. Als je de Homey koppeling verwijderd in Google Home, verdwijnen alleen de door Homey geadverteerde apparaten uit Google Home, dit heeft geen impact op je Homey installatie zelf.
Da's mooi. Maar hoe verwijder ik ze ? Ik zie bij instellingen geen optie daarvoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:32

DON PAPA

Tweaker-fan

Jpiek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:43:
[...]

Da's mooi. Maar hoe verwijder ik ze ? Ik zie bij instellingen geen optie daarvoor...
Home > instelingen > werkt met Google > dan Homey bovenin verwijderen als linked service

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJz9LrmXdX0Q4eMrJjBI9EkdxvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgGlOpvOeujXTSIG0aonNh4D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door DON PAPA op 01-03-2025 17:06 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.