Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 20:55
PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:02:
[...]

Ah top, zoiets ja. Maar, vele zijn best prijzig. Ik moet uiteindelijk een heel huis met kaku spul liefst vervangen ;)

Ik dacht meer dit ? :
https://a.aliexpress.com/_EymvJ9e of
https://a.aliexpress.com/_EIuo9vO
In de korte tijd dat ik nu mijn Homey Pro gebruik, heb ik vrij snel geleerd dat het verstandig is om in de gaten te houden of een device wordt ondersteund door een Homey Pro app. Merkloze (Tuya?) sensors komen er mij om die reden niet in.
Ik werk nu op mijn Homey Pro met HomeWizard, Ikea, Sonoff, Sonos en Eufy. Ik zit te kijken naar spullen van Philips Hue en Meross. Ik wil mijn auto (Volkswagen) er nog aan koppelen, net als mijn laadpaal (ik weet de naam even niet meer).
Alle bovenstaande merken en daarin gekoppelde producten worden ondersteund door een Homey Pro app :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Rossi46 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:32:
[...]

In de korte tijd dat ik nu mijn Homey Pro gebruik, heb ik vrij snel geleerd dat het verstandig is om in de gaten te houden of een device wordt ondersteund door een Homey Pro app. Merkloze (Tuya?) sensors komen er mij om die reden niet in.
Ik werk nu op mijn Homey Pro met HomeWizard, Ikea, Sonoff, Sonos en Eufy. Ik zit te kijken naar spullen van Philips Hue en Meross. Ik wil mijn auto (Volkswagen) er nog aan koppelen, net als mijn laadpaal (ik weet de naam even niet meer).
Alle bovenstaande merken en daarin gekoppelde producten worden ondersteund door een Homey Pro app :)
https://homey.app/nl-nl/apps/browse/#filter?query=Tuya

Zegt dit iets? Tuya staat er gewoon bij ?! :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Sorry, aanvulling op mijn vorige post; kijk goed naar hoe 'actueel' de app is (wanneer voor het laatst geüpdatet) en welke specifieke artikelen daarin ondersteund worden. Ik zie drie Tuya app's, waar twee daarvan reeds twee jaar geen update meer hebben gehad en de 'officiële' zelfs al 4 jaar niet meer.

Ik zou persoonlijk de gok niet zomaar wagen...

Ter vergelijk de artikelen waar ik nu mee werk, daarvan zijn de app's allemaal recent nog bijgewerkt. De Meross app is met 10 maanden geleden de 'oudste'.

[ Voor 16% gewijzigd door Rossi46 op 29-01-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Rossi46 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:51:
[...]

Sorry, aanvulling op mijn vorige post; kijk goed naar hoe 'actueel' de app is (wanneer voor het laatst geüpdatet) en welke specifieke artikelen daarin ondersteund worden. Ik zie drie Tuya app's, waar twee daarvan reeds twee jaar geen update meer hebben gehad en de 'officiële' zelfs al 4 jaar niet meer.
Ok, maar wil dat zeggen dat die tuya sensortjes dan niet werken? Of niet goed?

Kijk dat kost 6 of 7 euro. Ik kan ook naar sonoff kijken, dat kost 12 of 13 euro.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:50
Ik heb er niet uitgebreid mee gespeeld/getest, maar tuya alleen laat nog niet alles naar behoren werken.
Ik meen dat het een bewegingssensor was die als aan/uit-schakelaar werd herkend. :?
En ik had geen zin om iedere keer dat ik erlangs liep die in de Homey-app om te zetten. O-)

Zelf heb ik bewegingssensors van Ikea en Aqara, waarbij die laatste wel mijn voorkeur hebben. Reageren voor mijn gevoel net wat vlotter dan de Ikea's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:52:
[...]

Kijk dat kost 6 of 7 euro. Ik kan ook naar sonoff kijken, dat kost 12 of 13 euro.
Zoals @Blabla13 schrijft zijn er inmiddels voldoende Tuya gevallen bekend waarbij het niet lekker werkt met Homey Pro. Tuya doet daar dus actief ook helemaal niets meer aan om dat op te lossen (want ze doen niets met de app en de community ook niet want ook daarvan zijn de app's dus al jaren niet meer bijgewerkt). Daarom zou ik die gok niet wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:29
PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:52:
[...]

Kijk ook eens naar Shelly. Die kosten ook vaak een kleine 10-15 euro, afhankelijk wat je wilt.

Heb zelf Whitelabel Tuya (Nedis) gehad om wat mee te spelen, krijg het niet aan de praat in Homey. Je zou de apparaten eerst via een Chinese app (van Tuya zelf) moeten toevoegen en een account maken. Daarna kan je dat account koppelen en aan Homey toevoegen. Mij teveel werk gekost en heb het spul vervangen. Nog los van al je data die via een Chinese server loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:21
PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:50:
[...]

Ik zat meer aan een aliexpress iets te denken :+ of bv tuya ? Of shelly?

Is er een manier om opties te vergelijken die werken met de homey pro? (En of het dan wifi is, zigbee, 868, zwave)
Doe dan iets met shelly, Tuya enzo blijf ik iig verre van. Athom en Tuya zijn geen vriendjes (meer)...

Shelly is niet zo gek duur, anders iets van Frient ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Jpiek schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Doe dan iets met shelly, Tuya enzo blijf ik iig verre van. Athom en Tuya zijn geen vriendjes (meer)...

Shelly is niet zo gek duur, anders iets van Frient ?
Een Frient motionsensor kost ook al snel 30 euro. Dan Sonoff denk ik of Shelly.

Met wat ongeluk moet ik 30 sensors of ontvangers in huis vervangen. Soms omdat het moet, soms omdat het dan gewoon beter zal werken met Homey verwacht ik.

Dan is 10 of 30 euro per device nogal bepalend. Ik heb ook een hoop puks nodig, die kleine dingen in een inbouwdoos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jpiek
30 keer 10 euro is de moeite waard, aan de andere kant, ik zou er ook niet teveel op willen besparen.

Die 300 euro besparing ben je allang vergeten op het moment dat je ellende krijgt met goedkope dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:13:
[...]

Een Frient motionsensor kost ook al snel 30 euro. Dan Sonoff denk ik of Shelly.

Met wat ongeluk moet ik 30 sensors of ontvangers in huis vervangen. Soms omdat het moet, soms omdat het dan gewoon beter zal werken met Homey verwacht ik.

Dan is 10 of 30 euro per device nogal bepalend. Ik heb ook een hoop puks nodig, die kleine dingen in een inbouwdoos.
Ik denk dat je binnen Sonoff of Shelly afdoende sensoren tegen zult komen welke met Homey Pro bruikbaar zijn. Dat moet goedkomen :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:54

vanenkelen

uhmmm.....speechless

PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:02:
[...]

Ah top, zoiets ja. Maar, vele zijn best prijzig. Ik moet uiteindelijk een heel huis met kaku spul liefst vervangen ;)

Ik dacht meer dit ? :
https://a.aliexpress.com/_EymvJ9e of
https://a.aliexpress.com/_EIuo9vO
Ik zou ver weg blijven van no-name / whitelabel Tuya spullen. De ondersteuning is een gok, soms werkt het, meestal niet (persoonlijke ervaring). Ga voor grotere namen zoals bijvoorbeeld Hue, Sonoff, Shelly, Ikea, etc.. Aqara doet het meestal ook wel, maar zijn soms wat onbetrouwbaarder qua stabiliteit. Ja, je betaalt wat meer, maar persoonlijk vind ik dat de zekerheid van stabiliteit meer dan waard.

Edit: beetje spuit-11, had niet gezien dat er al een nieuwe pagina was met nog een lijst van dezelfde soort reacties... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door vanenkelen op 29-01-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jpiek schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:03:
Achter elk device zie je nummers die corresponderen met een ander device, dat wil zeggen dat dat device via dat nr routeerd :

[Afbeelding]

Hier zie je bv dat de wandzender beneden (12) verbonden is via de lamp zithoek beneden (9) en dan de plafonniere v/d overloop (11) naar de Homey (0)..
De wandzender boven (10) loopt via de plafonniere v/d overloop (11) naar de Homey (0)
Ik zie dat de route van 0 (Homey) -> Aqara 1 gaat. Of van 0 (Homey) -> Aqara 2 gaat.

Maar ik ga ze ontkoppelen en opnieuw aanmelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 08:27

Dav0s

Hr?

Ik heb dure Fibaro motionsensors en hele goedkope eWeLink sensoren. Die laatsten werken bij mij over het algemeen een stuk betrouwbaarder... Geen peil op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Dav0s schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:55:
Ik heb dure Fibaro motionsensors en hele goedkope eWeLink sensoren. Die laatsten werken bij mij over het algemeen een stuk betrouwbaarder... Geen peil op te trekken.
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress:
€7,09 | Ewelink App Pir Bewegingssensor Zigbee Apparaten Mini Menselijk Lichaam Aanwezigheid Sensor Smart Home Security Bescherming Detector Voor Zha Z 2M
https://a.aliexpress.com/_EvuUvWs

Deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
i2Paq schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:53:
[...]

Ik zie dat de route van 0 (Homey) -> Aqara 1 gaat. Of van 0 (Homey) -> Aqara 2 gaat.

Maar ik ga ze ontkoppelen en opnieuw aanmelden.
Ontkoppelen is overdreven, herstart of PTP van de Homey, of anders ff de batterij uit het device...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:58:
[...]

€7,09 | Ewelink App Pir Bewegingssensor Zigbee Apparaten Mini Menselijk Lichaam Aanwezigheid Sensor Smart Home Security Bescherming Detector Voor Zha Z 2M

Deze?
Zit te zoeken, maar hoewel hij in Homey geregistreerd staat als eWeLink MS01, lijkt het een SonOff sensor te zijn. Iets van 10-12 euro voor betaald.

Zoiets was het volgens mij: https://nl.aliexpress.com/item/1005006918148238.html
Kost hier €11,19.

[ Voor 9% gewijzigd door Dav0s op 29-01-2025 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Dav0s schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:09:
[...]

Zit te zoeken, maar hoewel hij in Homey geregistreerd staat als eWeLink MS01, lijkt het een SonOff sensor te zijn. Iets van 10-12 euro voor betaald.

Zoiets was het volgens mij: https://nl.aliexpress.com/item/1005006918148238.html
Kost hier €11,19.
uitvoering: Nedis ZBSM10WT

En Nedis? Merk zegt mij niks, maar bij de homey app is er wel eind vorige jaar nog veel geupdate...

Ik zie ZBSM10WT deze dan niet zo direct in de lijst maar betekent dat het ding dan ook echt niet gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Als ik op het homey forum kijk, zou Nedis met de Tuya app werken. Die Sonoff sensors heb ik via de Sonoff app kunnen koppelen.

Tuya app ben ik niet zo'n fan van zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Nedis is afaik ook gewoon rebranded Tuya..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Source90 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:16:
[...]

Kijk ook eens naar Shelly. Die kosten ook vaak een kleine 10-15 euro, afhankelijk wat je wilt.

Heb zelf Whitelabel Tuya (Nedis) gehad om wat mee te spelen, krijg het niet aan de praat in Homey. Je zou de apparaten eerst via een Chinese app (van Tuya zelf) moeten toevoegen en een account maken. Daarna kan je dat account koppelen en aan Homey toevoegen. Mij teveel werk gekost en heb het spul vervangen. Nog los van al je data die via een Chinese server loopt.
<--- Inzake alle bovenstaande berichten over Nedis.

Nedis werkt trouwens wel perfect met de Nedis app en een Nedis hub.
Heb diverse stopcontacten met Nedis van apparaten waar ik af en toe eens het verbruik van bekijk maar niet persé actief in Homey hoef. Nooit problemen mee, met de eigen Nedis hub. In Homey krijgen is nog niet gelukt tot heden (en daardoor vervang ik er enkele).

Heb ook 4x een Nedis rookmelder. Deze zijn Zigbee, ik kan ze ook via Zigbee toevoegen in Homey echter komt er geen melding als het alarm afgaat (getest). Ook maar vervangen (werken prima, alleen niet smart in Homey).

Blijft jammer, want die Nedis energiemetende stopcontacten zijn een kleine 15€ én 16A, i.t.t. veel andere die slechts 10A kunnen.

[ Voor 35% gewijzigd door Source90 op 29-01-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Source90 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:23:
[...]
Blijft jammer, want die Nedis energiemetende stopcontacten zijn een kleine 15€ én 16A, i.t.t. veel andere die slechts 10A kunnen.
Enerzijds snap ik je punt hoor, maar hoeveel apparaten met een stekker heb je in huis die meer dan 2300 Watt verbruiken ?

Ik heb 2 apparaten die überhaubt boven die 2300W uitkomen en de ene moest met een vaste aansluiting (warmtepomp) en de andere met een perilex stekker en dus 2 groepen (Inductiekookplaat)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Wasmachine, vaatwasser en Quooker heb ik nu HomeWizard voor gekocht, allen AW boven de 2kW.

En om het rijtje af te maken (niet dat ik die meet of allemaal heb, maar wel verbruik boven de 2300W: Stoomoven, Bakoven,Combimagnetron, (condens)drogers, boilers, infraroodsauna (Finse zit meestal op 3fase), Grannylader i.p.v. laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ok, aantal van die apparaten heb ik ook en komen echt niet op dergelijke wattages uit, zelfs de waterkoker niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:58:
[...]

Deze?
Ik heb deze ook, komen uit met verschillende merknamen. Blijkt onderhuids Tuya te zijn. Heb ze nooit aan de praat gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:49
PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:14:
[...]

Diegene die zonder homewizard en ics2000 werken, en goed werken, kan ik behouden ja. Liest wil ik maar 1 hw doos hebben uiteindelijk, de homeypro.
Oh god, zit hij hier nu ook ;)

Je gebruikte toch wat anders om je thuisaccusysteem aan te sturen/uit te lezen :?
Dat gaat niet zo makkelijk via de Homey (of niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
ybos schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:51:
[...]

Oh god, zit hij hier nu ook ;)

Je gebruikte toch wat anders om je thuisaccusysteem aan te sturen/uit te lezen :?
Dat gaat niet zo makkelijk via de Homey (of niet).
Nee klopt, accu dat is enkel voor Gbb. Maar de hele huis domotica is er dan nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJKEwbgeIaDozbDir1FPjP3FAyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fveMsP57XrjCRQLjDFea9YfS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb 3 Brell zonnenscreens. Ik heb 1x de code uit de Brell app kunnen halen en kunnen invullen maar toen kwam meteen bovenstaande scherm.

Als ik het nu nog eens wil proberen krijg ik niet eens meer de mogelijkheid om die code in te vullen, ik krijg meteen bovenstaande beeld.

Wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:03
Gebruik je de goede app? Er staan er 3 in de Appstore. Waarschijnlijk moet je deze hebben: https://homey.app/nl-nl/app/com.brel-home.brel/Brel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Hassebassie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:58:
Gebruik je de goede app? Er staan er 3 in de Appstore. Waarschijnlijk moet je deze hebben: https://homey.app/nl-nl/app/com.brel-home.brel/Brel/
Deze had ik inderdaad. Geen succes. Begint lekker, eerste device dat ik wil toevoegen en meteen gezeik.

Als ik straks het voordeurslot in Homey heb, hoe stel ik een access code of fingerID in om de Homey app te openen? Wel zo veilig...

Edit: ook als ik bv de oude homewizard basisstation wil toevoegen als apparaat in Homey, dan zie ik HEEL even een soort van inlog pagina tijdens het proces, en dan floep zit ik weer op de startpagina van de Homey app...deze lukt dus ook niet

[ Voor 19% gewijzigd door PCJR op 31-01-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
@PCJR : je weet zeker dat jouw screens aangestuurd kunnen worden door deze app. Daar zit namelijk verschil in. Deze App is voor de omnidirectionele screens en zonneschermen. En je hebt een Hub? Anders werkt het niet. Kijk ook eens op dit draadje: https://community.homey.a...o-2023-ism-knmi-app/85275

Ik heb overigens goede ervaring met de ondersteuning door Brel zelf. Een mailtje wordt door hun beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Hassebassie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:41:
@PCJR : je weet zeker dat jouw screens aangestuurd kunnen worden door deze app. Daar zit namelijk verschil in. Deze App is voor de omnidirectionele screens en zonneschermen. En je hebt een Hub? Anders werkt het niet. Kijk ook eens op dit draadje: https://community.homey.a...o-2023-ism-knmi-app/85275

Ik heb overigens goede ervaring met de ondersteuning door Brel zelf. Een mailtje wordt door hun beantwoord.
Hi, ja zijn nieuwe screens, Brel motoren en een Hub, ik meen de Hub03. Krijg t niet werkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassebassie
Installeer anders de app opnieuw. Je moet eerst de Hub toevoegen, daarna krijg je de mogelijkheid om bij apparaat toevoegen, de juiste zonwering te kiezen. Voor screens moet je voor Roller Blinds kiezen.
Welke versie van de App heb je? Ik gebruik de v2.0.2, deze is Experimental, maar werkt voor mij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
PCJR schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:32:
[...]

Deze had ik inderdaad. Geen succes. Begint lekker, eerste device dat ik wil toevoegen en meteen gezeik.

Als ik straks het voordeurslot in Homey heb, hoe stel ik een access code of fingerID in om de Homey app te openen? Wel zo veilig...

Edit: ook als ik bv de oude homewizard basisstation wil toevoegen als apparaat in Homey, dan zie ik HEEL even een soort van inlog pagina tijdens het proces, en dan floep zit ik weer op de startpagina van de Homey app...deze lukt dus ook niet
Waarschijnlijk als de de Homewizard wil aanmelden lukt het wel als je het via de pc doet.
Sommige app's hebben dit probleem. Op de tablet of telefoon vliegen de schermen om je oren en op de pc kan je gewoon apparaten toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

PCJR schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:43:
[...]

Hi, ja zijn nieuwe screens, Brel motoren en een Hub, ik meen de Hub03. Krijg t niet werkend.
Ik gebruik de app Motionblinds voor mijn Brel rolluiken en zonneschermen. Werkte bij mij beter dan de Brel app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
vanenkelen schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 00:20:
[...]

Ik gebruik de app Motionblinds voor mijn Brel rolluiken en zonneschermen. Werkte bij mij beter dan de Brel app.
Ok kan ik ook proberen, moet je dan ook eerst de hub toevoegen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

PCJR schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:42:
[...]

Ok kan ik ook proberen, moet je dan ook eerst de hub toevoegen ?
Pfoe, tijd geleden, maar volgens mij wel ja. Exacte volgorde/procedure weet ik niet meer.

Als ik in de settings van de app kijk zie ik dat daarin het ip-adres van mijn hub (de HUB-02) staat ingesteld. Homey stuurt dus de hub aan en hub stuurt dus de verschillende screens en rolluiken aan.

Dus volgens mij eerst de Brel hub installeren en alle screens/rolluiken/zonwering daarop aanmelden. Daarna de Brel hub toevoegen aan de Motionblinds app op Homey.

Edit:
Ik heb trouwens ook een Brel repeater opgehangen in mijn huis. Met de hub op de begane grond in de trapkast was de verbinding met de rolluiken op zolder (2 betonnen vloeren) niet goed. Met de RB-400 repeater op zolder in het trapgat heb ik perfect bereik.

[ Voor 17% gewijzigd door vanenkelen op 01-02-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
vanenkelen schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:20:
[...]

Pfoe, tijd geleden, maar volgens mij wel ja. Exacte volgorde/procedure weet ik niet meer.

Als ik in de settings van de app kijk zie ik dat daarin het ip-adres van mijn hub (de HUB-02) staat ingesteld. Homey stuurt dus de hub aan en hub stuurt dus de verschillende screens en rolluiken aan.

Dus volgens mij eerst de Brel hub installeren en alle screens/rolluiken/zonwering daarop aanmelden. Daarna de Brel hub toevoegen aan de Motionblinds app op Homey.

Edit:
Ik heb trouwens ook een Brel repeater opgehangen in mijn huis. Met de hub op de begane grond in de trapkast was de verbinding met de rolluiken op zolder (2 betonnen vloeren) niet goed. Met de RB-400 repeater op zolder in het trapgat heb ik perfect bereik.
Ik heb de brel app al op mijn gsm draaiend. Ik heb de 03 hub, die heeft wifi.
Ik ga t asap proberen.

-> kan er een code of vingerID worden aangezet om de homey app te openen? Groot security issue...

-> verder een sh5-tdr-f zender toegevoegd en een socket. De socket bedienen vanuit de homey app gaat prima. Maar een flow zodat kanaal 1 op de zender de socket aanzet... werkt helemaal niet. Valt me allemaal beetje tegen dit... of had ik te hoge verwachtingen :p

[ Voor 11% gewijzigd door PCJR op 01-02-2025 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

PCJR schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:27:
[...]

-> kan er een code of vingerID worden aangezet om de homey app te openen?
Wel op een iPhone, maar dat is iOS specifiek.

Op web heb je in ieder geval 2FA, dus groot security issue zie ik niet.

Tenzij jij je telefoon niet beveiligd hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door NaN op 01-02-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
NaN schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:39:
[...]

Wel op een iPhone, maar dat is iOS specifiek.

Op web heb je in ieder geval 2FA, dus groot security issue zie ik niet.

Tenzij jij je telefoon niet beveiligd hebt.
Doorlock en alles zit in homey. Iemand pakt je gsm en heeft alles in handen. Gsm unlock hoeft niet perse de enige blokkade te zijn, dus dit is niet de oplossing. App openen moet gewoon met pin of vinger. Elke doorlock app heeft dat ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Er zijn meerdere opties om een lock op een app te zetten, google eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Jpiek schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:19:
Er zijn meerdere opties om een lock op een app te zetten, google eens.
Samsung veilige map.
Google private ( nieuw google account nodig).
Of een alternatieve app die voor locking kan zorgen.

Allemaal niet echt joepie. Dus ik ben weer terug bij 0.

Of waren er nog meer opties? Ik kon niet meer vinden dan dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
En wat is er 'niet echt joepie' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
PCJR schreef op zondag 2 februari 2025 @ 07:54:
[...]

Samsung veilige map.
Google private ( nieuw google account nodig).
Of een alternatieve app die voor locking kan zorgen.

Allemaal niet echt joepie. Dus ik ben weer terug bij 0.

Of waren er nog meer opties? Ik kon niet meer vinden dan dit :)
Er zijn volgens mij echt heel veel apps die dit doen. De ene beter dan de andere. Tijdje geleden gebruikt. Die ervaring is verouderd en weet niet meer welke app. Goed zoeken en ervaringen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
vanenkelen schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:20:
[...]

Edit:
Ik zie niet eens hoe ik de hub moet toevoegen eerst 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEi8CJXstrfcXGR8hUqToqO_OiQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TdgeJB6ouK0yuJlsPyNoO0Jh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 21:19

raq

Getwijfeld om een los topic aan te maken, maar omdat de koppeling met Homey essentieel is voor mij, toch mijn vragen hier in dit forum:

Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, hierin moeten we verbouwen wat mij de kans biedt om een smarthome van grond af op te bouwen.
In de huidige woning draait al een homey, die blijft achter net als 90% van de smarthome spullen.
Ik ben op zoek naar kwalitatief goede spullen die goed met Homey koppelen. Zelf heb ik nu het volgende in gedachten:
  1. Een nieuwe Homey met satelliet.
  2. WTW van Zenhder, de enige smart WTW voor de homey die ik kon vinden
  3. Verlichting en sensoren Hue
  4. Unify Netwerk (gaat mee), wifi dekking wordt overal perfect.
  5. Bedraad camerasysteem en deurbel van Ubiquiti, leek me handig ivm 1 platform. Zijn hier ervaringen mee icm homey? Zijn er kwalitatief betere alternatieven?
  6. Huidige KAKU tussenstekkers hergebruiken, indien nieuw zigbee,
  7. Matter, hoe kan ik daar al op voorsorteren of mee starten? Moet me nog inlezen op matter.
  8. Geen nieuwe Z-Wave apparaten aanschaffen, liefst uitfaseren
  9. Warmtepomp en panelen, wacht ik het advies van installateur af. Die heeft zelf ook een homey, dat komt vast goed.
  10. Plugwise zoneverwarming, die zie ik overal terugkomen, 15-20 groepen. Staat dit geheel los van de wp?
Ik ben op zoek naar feedback, alternatieven en ervaringen.
Het liefst gebruik ik zo min mogelijk verschillende apps/platforms/hubs en kwalitatief goed spul. Hobby en comfort mag wat kosten.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mats007
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:56
Als je nog zoekt naar goede 'ecosystemen' dan zijn de volgende wellicht nog interessant:
- Shelly (hebben een breed aanbod en bieden meerdere technologieën aan)
- Ajax Alarm (Athom is 'in the works' met een Ajax-api. (her)gebruik van sensoren in Homey wordt daarmee ontsloten)

Verder zit ik in eenzelfde schuitje en ben benieuwd welke input nog meer binnen komt!
raq schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:31:
Getwijfeld om een los topic aan te maken, maar omdat de koppeling met Homey essentieel is voor mij, toch mijn vragen hier in dit forum:

Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, hierin moeten we verbouwen wat mij de kans biedt om een smarthome van grond af op te bouwen.
In de huidige woning draait al een homey, die blijft achter net als 90% van de smarthome spullen.
Ik ben op zoek naar kwalitatief goede spullen die goed met Homey koppelen. Zelf heb ik nu het volgende in gedachten:
  1. Een nieuwe Homey met satelliet.
  2. WTW van Zenhder, de enige smart WTW voor de homey die ik kon vinden
  3. Verlichting en sensoren Hue
  4. Unify Netwerk (gaat mee), wifi dekking wordt overal perfect.
  5. Bedraad camerasysteem en deurbel van Ubiquiti, leek me handig ivm 1 platform. Zijn hier ervaringen mee icm homey? Zijn er kwalitatief betere alternatieven?
  6. Huidige KAKU tussenstekkers hergebruiken, indien nieuw zigbee,
  7. Matter, hoe kan ik daar al op voorsorteren of mee starten? Moet me nog inlezen op matter.
  8. Geen nieuwe Z-Wave apparaten aanschaffen, liefst uitfaseren
  9. Warmtepomp en panelen, wacht ik het advies van installateur af. Die heeft zelf ook een homey, dat komt vast goed.
  10. Plugwise zoneverwarming, die zie ik overal terugkomen, 15-20 groepen. Staat dit geheel los van de wp?
Ik ben op zoek naar feedback, alternatieven en ervaringen.
Het liefst gebruik ik zo min mogelijk verschillende apps/platforms/hubs en kwalitatief goed spul. Hobby en comfort mag wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Wij hebben afgelopen vrijdag de sleutels gekregen van ons nieuwe huis (1930). In ons huidige huis Homey, voornamelijk nog met klik-aan-klik-uit. In het nieuwe huis hangt overal Ajax. Hele mooie ontwikkeling dus dat dit straks werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34
Nieuwe gebruiker van Homey en met onze slaapkamer begonnen. Heb daar een 6 tal IKEA Tradfri CCT GU10 spotjes. 4 ervan zitten in een armatuur en ik wil eigenlijk op basis van tijd van de dag een andere wit-kleur.

Heb met een app de lampen gegroepeerd. Heb een tekst variabele 'Time of day', die schakelt keurig en ik wil op basis daarvan een nummer variabele omzetten voor kleur en dimstand. Die ik dan als Tag gebruik voor de dimstand en kleurstand.

Hopelijk kan iemand onderstaande voor mij bevestigen:

1. Volgens mij kan ik deze lampen niet terwijl ze uit staan van kleur en dimstand wisselen? Daarom probeer ik op basis van inschakelen de stand te veranderen.

2. Gooi ik dan mijn dagstand om en test ik vanaf lamp gaat aan. Dan zie ik geen verandering op de lampen.

Begrijp dat mijn 'check' van de variabele Time of Day. Er tussenuit kan omdat ik gebruik wil maken van de Tag #Hue Level House en #Dim Level House. En de dagstand veranderd al. Maar dit is meer zodat ik kan zien op welke stand hij staat :). Maar de lampen veranderen niet van kleur en dimstand.

Tips zijn welkom.

Lampen schakelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46LNM3BvG7peAYZn42v9fBj9CBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RgFTLBpVpnEcxbU7S09cojA9.png?f=fotoalbum_large

Time of day wisselen en variabele Hue Level House en Dim Level House aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oprpQ3KssNrpJwQEHlwmTdl7b8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VRvh1suToK5AeBpRZE2F75Dp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:57
Jfwiet schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:48:

1. Volgens mij kan ik deze lampen niet terwijl ze uit staan van kleur en dimstand wisselen? Daarom probeer ik op basis van inschakelen de stand te veranderen.

2. Gooi ik dan mijn dagstand om en test ik vanaf lamp gaat aan. Dan zie ik geen verandering op de lampen.

Begrijp dat mijn 'check' van de variabele Time of Day. Er tussenuit kan omdat ik gebruik wil maken van de Tag #Hue Level House en #Dim Level House. En de dagstand veranderd al. Maar dit is meer zodat ik kan zien op welke stand hij staat :). Maar de lampen veranderen niet van kleur en dimstand.
1: klopt, helaas is het mij (nog) niet gelukt om kleur en dimlevel aan te passen vóór het aanzetten.
Dimlevel is wel aan te passen tijdens het aanzetten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZOMrTYBLh2PISyg_LC0ehGVnNE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Itf3KFWzIZZl5R2b4KVXAw6V.png?f=user_large
gebruik 'dim naar' in plaats van 'zet aan'

2. Vreemd, wat ik zo zie zou dit wel moeten werken. Check je variablen eens en doe eens lekker extreem :)
Misschien moet je een kleine vertraging (1 sec) testen of dat verschil maakt?

de 'check' kan er inderdaad tussenuit, deze is overbodig, de waardes zijn immers al bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34
Die seconde vertraging ga ik proberen, kan geen kwaad. In mijn test opstelling ga ik van Day naar Night en dat zou Dim level 0.75 (75%) naar Dim Level 0.10 (10%) moeten gaan. En Hue van 0.25 naar 0.75.

En ik zal eens kijken naar 'dim naar'. Ik gebruik nu een knop aan de wand met een toggle on/off richting lamp. Als Dim naar beter werkt dan bouw ik het drukken op de knop wel om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

PCJR schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:03:
[...]

Ik zie niet eens hoe ik de hub moet toevoegen eerst 8)7
[Afbeelding]
Bij de Motionblinds app gaat dat via de algemene app instellingen.

Dus in je Homey App rechtsonder naar “meer”, dan naar “apps”, dan naar “Motion Blinds”, dan rechtsboven op het tandwiel klikken en dan naar “instellingen”. Daar staat een veld waar je ip-adres van je hub kunt invoeren en een key. Hoe je aan die key komt staat daar ook uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
vanenkelen schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:44:
[...]

Bij de Motionblinds app gaat dat via de algemene app instellingen.

Dus in je Homey App rechtsonder naar “meer”, dan naar “apps”, dan naar “Motion Blinds”, dan rechtsboven op het tandwiel klikken en dan naar “instellingen”. Daar staat een veld waar je ip-adres van je hub kunt invoeren en een key. Hoe je aan die key komt staat daar ook uitgelegd.
Ik dacht ff dat we in de brel app zaten nog in homey... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 21:19

raq

Mats007 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:57:
Als je nog zoekt naar goede 'ecosystemen' dan zijn de volgende wellicht nog interessant:
- Shelly (hebben een breed aanbod en bieden meerdere technologieën aan)
- Ajax Alarm (Athom is 'in the works' met een Ajax-api. (her)gebruik van sensoren in Homey wordt daarmee ontsloten)

Verder zit ik in eenzelfde schuitje en ben benieuwd welke input nog meer binnen komt!

[...]
Shelly, zal er induiken, ken ze van inbouw schakelaars.
Ajax/athom zijn nog bezig met een app? Dat is wel jammer, maar zal me inlezen.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats007
Meest recente status is hier te vinden: https://community.homey.a...nt-home-security/7558/181
raq schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:14:
[...]

Shelly, zal er induiken, ken ze van inbouw schakelaars.
Ajax/athom zijn nog bezig met een app? Dat is wel jammer, maar zal me inlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:51
raq schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:31:
• WTW van Zenhder, de enige smart WTW voor de homey die ik kon vinden
De WTW van Mitsubishi Electric, de Lossnay, is via de wifi module en met de Melcloud-app ook via Homey te bedienen.
Doen wij thuis ook icm de warmtepomp en diverse sensoren en schakelaars.
Biedt misschien wat meer optie in de keuzes, ik had eerst ook de Zenhder op het oog, maar mijn installateur kwam met de ME Lossnay. Die wist niet van de mogelijkheden icm met Homey, maar wel met de Melcloud, die ik dan weer kon gebruiken met de Homey.

Heb diverse flows in de Homey die het gedrag aanpassen aan de gevraagde situaties. Geen dure vocht of co2 sensoren (€250,-) van ME zelf, maar andere die icm Homey zorgen voor afstelling van de WTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:46
Kreeg rond 13u net een mailtje voor die p1 dongle dat er wat early acces modellen zijn.
Kleine disclaimer erbij dat er optische imperfecties kunnen zijn.

Wel wat rariteiten met opgegeven ordernummer en foto van je slimme meter maar vooruit.
Benieuwd wanneer je verder wat hoort. Dan kan die mooi naast de plugwise en homewizard p1 in de homwizard swttch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 19:58
Gents,

Even een vraagje. heb geen zin/tijd om even alles terug te lezen. Maar het overstappen van een Homey (Early 2016) naar een Pro. Is dat makkelijk. Zeg maar nieuwe uit de doos, backup restoren en klaar? Of zie ik iets over het hoofd?

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jpiek
Sjalabert schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:43:
Gents,

Even een vraagje. heb geen zin/tijd om even alles terug te lezen. Maar het overstappen van een Homey (Early 2016) naar een Pro. Is dat makkelijk. Zeg maar nieuwe uit de doos, backup restoren en klaar? Of zie ik iets over het hoofd?
Geen zin om het helemaal over te typen >:) dus :

https://community.homey.a...o-early-2016-2019/77516/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Mijn Homey Pro 2019 lijkt de geest gegeven te hebben; vanmorgen was hij offline (en uit). Vannacht ergens uitgevallen. Stroom eraf gehaald en na een halve minuut erin; dan gaat het oranje licht draaien, maar na een seconde of 30 valt het weer uit.
Nog eens geprobeerd met een andere USB-lader, maar hetzelfde resultaat

2 vragen:
- wat kan ik doen om te proberen of hij nog werkt? Misschien de recovery mode proberen? (Ben nu niet thuis)
- ik heb de backups (lifetime abo), ik neem aan dat als ik zeg over enkele weken een andere heb ik de laatste backup nog gewoon terug kan halen?

Indien hij EOL is; Ik zou eigenlijk die nieuwe kleine Homey willen, maar die is er helaas nog niet. Wordt dus ws. toch een Homey Pro maar die zal ik niet direct hebben (vind t eigenlijk te duur voor mijn relatief beperkte domotica). Kost dus even wat tijd om te besluiten wat ik doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Stefke schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:05:
Mijn Homey Pro 2019 lijkt de geest gegeven te hebben; vanmorgen was hij offline (en uit). Vannacht ergens uitgevallen. Stroom eraf gehaald en na een halve minuut erin; dan gaat het oranje licht draaien, maar na een seconde of 30 valt het weer uit.
Nog eens geprobeerd met een andere USB-lader, maar hetzelfde resultaat

2 vragen:
- wat kan ik doen om te proberen of hij nog werkt? Misschien de recovery mode proberen? (Ben nu niet thuis)
- ik heb de backups (lifetime abo), ik neem aan dat als ik zeg over enkele weken een andere heb ik de laatste backup nog gewoon terug kan halen?
Ja, en in principe ja... Wellicht moet je nog e.e.a. repareren.. zie link in mijn bericht hierboven...
Indien hij EOL is
EOL is iets anders als defect, EOL is dat (bv zoals Windows 10 na oktober 2025) niet meer gesupport wordt of geen parts meer verkrijgbaar zijn...
Ik zou eigenlijk die nieuwe kleine Homey willen, maar die is er helaas nog niet. Wordt dus ws. toch een Homey Pro maar die zal ik niet direct hebben (vind t eigenlijk te duur voor mijn relatief beperkte domotica).
Is een Pro 2019 vanaf marktplaats iets ? Heb ik ook gedaan om te kijken of Homey wat voor me was en daar geen 399,= tegenaan wou gooien..

https://www.marktplaats.nl/q/homey+pro+2019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Jpiek schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Ja, en in principe ja... Wellicht moet je nog e.e.a. repareren.. zie link in mijn bericht hierboven...

[...]

EOL is iets anders als defect, EOL is dat (bv zoals Windows 10 na oktober 2025) niet meer gesupport wordt of geen parts meer verkrijgbaar zijn...

[...]

Is een Pro 2019 vanaf marktplaats iets ? Heb ik ook gedaan om te kijken of Homey wat voor me was en daar geen 399,= tegenaan wou gooien..

https://www.marktplaats.nl/q/homey+pro+2019/
In mijn geval bedoel ik EOL letterlijk ;)

Bedankt voor de tip. Marktplaats heb ik ook al even gekeken, maar ik geef dan nog liever 399 uit met de extra capaciteit en 2 jaar garantie dan dat ik een apparaat van 2-3 jaar oud koop dat dan ook weer relatief snel kapot gaat. De mijn is van eind 2020 dus ik vind het toch wel wat snel dat ie de geest heeft gegeven (als dat natuurlijk het geval is)

edit: zal - als ik zeker weet dat ie t niet meer doet - eens kijken of ik voor 100 euro wat kan scoren, dat is nog wel te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 05-02-2025 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
Stefke schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:29:
[...]

In mijn geval bedoel ik EOL letterlijk ;)

Bedankt voor de tip. Marktplaats heb ik ook al even gekeken, maar ik geef dan nog liever 399 uit met de extra capaciteit en 2 jaar garantie dan dat ik een apparaat van 2-3 jaar oud koop dat dan ook weer relatief snel kapot gaat. De mijn is van eind 2020 dus ik vind het toch wel wat snel dat ie de geest heeft gegeven (als dat natuurlijk het geval is)

edit: zal - als ik zeker weet dat ie t niet meer doet - eens kijken of ik voor 100 euro wat kan scoren, dat is nog wel te doen.
Ik krijg niet de indruk dat de Homeys snel de geest geven hoor. Als je van jou wel kapot blijkt dan is dat -lullig gesteld- denk ik meer pech dan een regel.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Het mooie van de nieuwe Homey Pro's is dat je de Pi Compute module zelf kunt vervangen. Dus bij een defect buiten de garantieperiode is er nog een mogelijkheid om het voor < 100 euro te repareren.

Ervanuitgaande dat het defect in de Pi Compute module zit uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ephymerous schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:36:
[...]

Ik krijg niet de indruk dat de Homeys snel de geest geven hoor. Als je van jou wel kapot blijkt dan is dat -lullig gesteld- denk ik meer pech dan een regel.
Dat was ook mijn indruk, vandaar dat ik mijn homey nog niet wilde vervangen... Maar intussen zit ik wel met een probleem.
Enige optie denk ik proberen te resetten door m op kop te houden? Als dat tenminste lukt aangezien hij vanmorgen na <30sec weer uit ging (=led uit na oranje geknipper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Mja, dat klinkt best als FUBAR...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
Toch niet; gisterenavond laat thuis gekomen. Homey aangezet; oranje licht en viel weer uit na 50sec oid. Homey weer aangezet, omgedraaid: paars licht dat bleef branden. Homey nogmaals aangezet, nu 30sec gewacht voor het omdraaien. Het oranje licht bleef branden, er leek niks te gebeuren.
Na enige tijd omgedraaid en toen kreeg ik ineens een stem die iets aangaf dat hij gereset was (weet niet meer precies). De aftelling die normaal gesproken moet komen (?) heb ik niet gehoord. Vervolgens dit nog eens gedaan, en toen was hij weer bereikbaar via Wifi. Ledlicht was uit...
Maar de installatieprocedure kon ik doorlopen, de backup werd ook opnieuw ingesteld en vanmorgen werkte alles weer zonder problemen.
Ik heb het idee dat bij de nachtelijke backup iets mis is gegaan, want ik zie in Homey gegevens tot ongeveer dat moment (ergens tussen 2-3)? Even kijken of het dan toch aan de oude voeding ligt, maar hij werkt op dit moment i.i.g. weer :-)
Blij met die backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats007
Nu ik je relaas lees is het herkenbaar. Mijn oude Pro '19 had hier ook last van toen hij naar mijn ouders thuis verhuisde. Nieuw blokje eraan en hij werkt weer.

Krijg het wel zwaarder met de huidige software maar dat is nog goed op te vangen met het beperken van de apps en slim kiezen.
Stefke schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:55:
Toch niet; gisterenavond laat thuis gekomen. Homey aangezet; oranje licht en viel weer uit na 50sec oid. Homey weer aangezet, omgedraaid: paars licht dat bleef branden. Homey nogmaals aangezet, nu 30sec gewacht voor het omdraaien. Het oranje licht bleef branden, er leek niks te gebeuren.
Na enige tijd omgedraaid en toen kreeg ik ineens een stem die iets aangaf dat hij gereset was (weet niet meer precies). De aftelling die normaal gesproken moet komen (?) heb ik niet gehoord. Vervolgens dit nog eens gedaan, en toen was hij weer bereikbaar via Wifi. Ledlicht was uit...
Maar de installatieprocedure kon ik doorlopen, de backup werd ook opnieuw ingesteld en vanmorgen werkte alles weer zonder problemen.
Ik heb het idee dat bij de nachtelijke backup iets mis is gegaan, want ik zie in Homey gegevens tot ongeveer dat moment (ergens tussen 2-3)? Even kijken of het dan toch aan de oude voeding ligt, maar hij werkt op dit moment i.i.g. weer :-)
Blij met die backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:47
Afgelopen week de eerste Rithum switch gekoppeld en tot nu toe erg blij met dit display. Sinds gisteren ook de Homey Pro plugin aangekocht en geactiveerd en ik kan nu flows aanroepen vanaf het display.

Nu verder met het verlichtingsplan en welke flows ik wil gaan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik was laatste maanden niet zoveel meer aan het hobbyen met mijn Homey Pro early 2019 maar door een grote verbouwing van de keuken waarbij we ook electra aanpakken toch maar weer verder.

Ik heb nu in de keuken o.a. qua schakelen op de wand:
2x losse LED dimmer klassiek die elk een eenheid in de WCD innemen
1x lampschakelaar

Er komt een lamp bij. Ik wil naar 4 dimmers toe en dan dat ze per 2 in een pot zitten.
Nu dacht ik eerst aan duo smart dimmers (die lijken op klassieke dimmers), daarna aan pulsschakelaars (2 samen bij elkaar in een eenheid) met erachter van die pulsdimmer blokjes van oa shelly. En buurman kwam nog met de tip voor een alles in een die je eventueel ook los ergens op de wand moet drukken. Lees wel veel klachten over het frictieschakelen (zonder batterij) wat niet perfect is en dat je vast zit aan Philips Hue. (die je dan door kan lussen I know).

Vanuit Homey bezien;
- zou je zigbee of wifi kiezen?
- zou je voor pulsdimmers gaan of die meer klassieke smart dimmers?

Een ander probleem is: hoe proppen mensen 2 pulsdimmers in die pot? Of heb je ook pulsdimmers die 2 schakelaars (en 2x output) aankunnen?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:44
@Jazzper Ik heb deze en die werken uitstekend met Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja die vond ik als eerste. Maar iemand hier thuis (kuch) vond die knopjes zo oubollig jaren 80/90 lijken. Die moderner variant is die pulsschakelaars ivm pulsdimmers. Maar dat lijkt gewoon niet te bestaan (2 knoppen, 2 dimmers, 2 lampen, niet als hotelschakelaar).

edit: oh, wacht dit lijkt goed te zijn:
https://www.robbshop.nl/r...ele-aan-en-uit-schakelaar
edit2: ai, dit is alleen aan/uit. Moet ook dim.

[ Voor 24% gewijzigd door Jazzper op 06-02-2025 13:46 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
En zoiets ?
https://www.robbshop.nl/r...-schakelaar-2-knoppen-wit

Kan dimmen en heeft twee (of 1 of 4) knoppen en en past in bv Gira 55 frames..
Is alleen wel draadloos

[Edit] die dubbele dimmer kun je er dan gewoon onder in de inbouwdoos bouwen.

Bijkomend voordeel; je kunt ze koppelen zodat ze ook zonder de Homey gewoon werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Jpiek op 06-02-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Dank, bekeken net, maar dat is volgens mij voor als je slimme lampen hebt, toch? Ik heb domme lampen en wil slim schakelen/dimmen. Overigens van dit specifieke model zijn de reviews zozo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Jazzper schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:47:
Dank, bekeken net, maar dat is volgens mij voor als je slimme lampen hebt, toch? Ik heb domme lampen en wil slim schakelen/dimmen. Overigens van dit specifieke model zijn de reviews zozo.
Nee, gewoon zo een eronder en aansluiten op je lampen:

https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-pro-zigbee-dimmer-400w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats007
Denk dat je dit zoekt: https://www.sandervunderi...uMTczODg0NjUzMy4wLjAuMA..

Samen met dit?: https://www.robbshop.nl/2...smarrt-zigbee-dimmer-400W
Jazzper schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:28:
Ja die vond ik als eerste. Maar iemand hier thuis (kuch) vond die knopjes zo oubollig jaren 80/90 lijken. Die moderner variant is die pulsschakelaars ivm pulsdimmers. Maar dat lijkt gewoon niet te bestaan (2 knoppen, 2 dimmers, 2 lampen, niet als hotelschakelaar).

edit: oh, wacht dit lijkt goed te zijn:
https://www.robbshop.nl/r...ele-aan-en-uit-schakelaar
edit2: ai, dit is alleen aan/uit. Moet ook dim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Dan heb ik er toch 2 nodig? Ik wil die (domme) lampen onafhankelijk kunnen schakelen/dimmen. Zou bijna een 4e pot erbij laten boren, daar die 2 pulsdimmers ingooien en overstuccen, maar dat is ook niet fraai en handig.

Die Gira dubbele pulsschakelaar is wel wat ik zoek ja. Maar die en 2 van die blokjes samen krijg ik niet in een inbouwdoos ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39
Jazzper schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:06:
Dan heb ik er toch 2 nodig? Ik wil die (domme) lampen onafhankelijk kunnen schakelen/dimmen. Zou bijna een 4e pot erbij laten boren, daar die 2 pulsdimmers ingooien en overstuccen, maar dat is ook niet fraai en handig.

Die Gira dubbele pulsschakelaar is wel wat ik zoek ja. Maar die en 2 van die blokjes samen krijg ik niet in een inbouwdoos ben ik bang.
Die "ROBB SMARRT Zigbee LED Pulsdimmer 2-Pack" hoef je toch niet verplicht in de inbouwdoos te doen? Die kan toch aan de andere kant bij je lamp? En waarschijnlijk heb je daar meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Jazzper schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:06:

Je kan de unit soms ook onder de lamp plaatsen. Heb ik thuis ook gedaan. Ik haat dat gekloot in die inbouwdozen. Dan moeten de lampen alleen wel een schakeldraad hebben naar de plaats waar je de schakelaars plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Of je neemt draadloze dimmers en een 2draads dim/schakelaar. Moet je soms wel nog een bypass op de lamp zetten.

Ik vind dat persoonlijk wel een ideale combi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Kant van de lampen heb ik weinig tot geen ruimte helaas.

@Jpiek Je bedoelt dan van die schakelaars die je bij wijze overal tegen de muur kan plakken (of dus op die inbouwdoos), maar wat is die 2e dan? 2 draads dimschakelaar?

Kennis van me heeft, ik geloof met philips hue, continue spanning op de lampen en dan slimme lampen erin die hij met die schakelaars aanstuurt. Ik neig toch meer naar conventioneler.

Ben al hele avond weer aan het puzzelen met alle opbouwdozen en configuraties. Van lieverlee neig ik nu naar de oldskool look:

Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/catalog/product/4/0/401298076-jpeg.jpg
Voor een smart duo dimmer.

Edit: denk dat ik er niet uit kom. Die hierboven vinden we echt wel heel lelijk. Ik denk dat er 2 oplossingen zijn of eigenlijk 3:

1. ik ga de twee inbouwdozen niet terugbrengen naar 1 maar houd ze naast elkaar. Dan is er ruimte voor 2 van die shelly of andere pulsdimmers en kan er op beide dozen een grote pulsdrukker voor.
2. Ik doe wel beiden in 1 doos maar doe de dimmer van 1 lamp achterin en de andere in de voet van de eettafellamp (daar zou het wel kunnen).
3. De derde optie zou nog kunnen zijn de lampen zelf slim te maken, inbouwdoos leeg (alles doorgelust) en dan met friend of hue of anderzins een knop ervoor. Maar dit staat me nog niet helemaal aan :)

[ Voor 33% gewijzigd door Jazzper op 06-02-2025 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Jazzper schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:16:

@Jpiek Je bedoelt dan van die schakelaars die je bij wijze overal tegen de muur kan plakken (of dus op die inbouwdoos), maar wat is die 2e dan? 2 draads dimschakelaar?

Kennis van me heeft, ik geloof met philips hue, continue spanning op de lampen en dan slimme lampen erin die hij met die schakelaars aanstuurt. Ik neig toch meer naar conventioneler.

Ben al hele avond weer aan het puzzelen met alle opbouwdozen en configuraties. Van lieverlee neig ik nu naar de oldskool look:

[Afbeelding]
Voor een smart duo dimmer.

Edit: denk dat ik er niet uit kom. Die hierboven vinden we echt wel heel lelijk. Ik denk dat er 2 oplossingen zijn of eigenlijk 3:

1. ik ga de twee inbouwdozen niet terugbrengen naar 1 maar houd ze naast elkaar. Dan is er ruimte voor 2 van die shelly of andere pulsdimmers en kan er op beide dozen een grote pulsdrukker voor.
2. Ik doe wel beiden in 1 doos maar doe de dimmer van 1 lamp achterin en de andere in de voet van de eettafellamp (daar zou het wel kunnen).
3. De derde optie zou nog kunnen zijn de lampen zelf slim te maken, inbouwdoos leeg (alles doorgelust) en dan met friend of hue of anderzins een knop ervoor. Maar dit staat me nog niet helemaal aan :)
Bij mij is het op 2 plekken gelukt om achter 2 normale pulsschakalaars (in 1 inbouwdoos) 2 van deze modules te plaatsen (https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-inbouw-250w). Het was een beetje passen en meten, maar is gelukt. Je zou dat eens kunnen proberen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

fmb schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:28:
[...]

Bij mij is het op 2 plekken gelukt om achter 2 normale pulsschakalaars (in 1 inbouwdoos) 2 van deze modules te plaatsen (https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-inbouw-250w). Het was een beetje passen en meten, maar is gelukt. Je zou dat eens kunnen proberen.
Dat wil ik! Maar dat is toch bizar veel in een 50mm inbouwdoos? Opbouw Gira 55 pulsdrukkers is 32mm, de ecodim dimmers die ik voor ogen zijn zij 19.8mm (totaal 70mm). Jouw suggestie is iets dunner maar niet heel veel dunner.

Uitslag lijkt nu na overleg met de beste man dat hij de achterkant van de inbouwdoos doorbreekt en een veel diepere werkruimte gaat maken en ze dan wel kwijt kan. Ik bood nog allerlei halve oplossingen aan als 1 smart dimmer in de sokkel van de keukentafellamp of toch maar weer naar 2 dozen gaan (met in beiden 1x drukker, 1x dimmer) maar hij vond het wel mooie uitdaging.

Nu nog kijken of ik zigbee of wifi neem. Denk zigbee. Mijn Homey snapt dat. Desnoods gooi ik nog ergens een Tuya zigbee hub/bridge.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazzper op 07-02-2025 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Jazzper schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:16:

Deze in de inbouwdoos of bij de lamp ;
https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-pro-zigbee-dimmer-400w

En dan deze of op de inbouwdoos of gewoon ergens tegen de muur aan schroeven.
https://www.robbshop.nl/r...-schakelaar-2-knoppen-wit

Je kunt ze koppelen zodat ze werken zonder Homey, of je koppelt ze niet en makt een flow in Homey die de lampen bediend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Nou we doen het nog anders na verder overleg. Wil het hele topic niet vervuilen met mijn zoektocht maar wel interessant. Het voordeel is dat deze keukenwand waar het gaat plaatsvinden aan de andere kant de trapkast heeft. Wat we nu gaan doen is een bouwmarkt lasdoos/kabeldoosje aan de andere kant schroeven als een soort van onderhoudsdoos. daarin komen de kabels uit en komen 2 smart dim modules te liggen. Op die wand komen aan die kant planken met voedselvoorraad dus je ziet het niet en ik kan er indien nodig bij voor vervangen of die micro screws aanpassen. Ideaal!

Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/catalog/product/4/0/401171492-jpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:25
Jazzper schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:38:
Nou we doen het nog anders na verder overleg. Wil het hele topic niet vervuilen met mijn zoektocht maar wel interessant. Het voordeel is dat deze keukenwand waar het gaat plaatsvinden aan de andere kant de trapkast heeft. Wat we nu gaan doen is een bouwmarkt lasdoos/kabeldoosje aan de andere kant schroeven als een soort van onderhoudsdoos. daarin komen de kabels uit en komen 2 smart dim modules te liggen. Op die wand komen aan die kant planken met voedselvoorraad dus je ziet het niet en ik kan er indien nodig bij voor vervangen of die micro screws aanpassen. Ideaal!

Zoiets als dit:
[Afbeelding]
Of deze, kun je 1,2 of 3 switches instellen. Je kunt dan een blindplaat op je doos zetten en dan deze er op, dan heb je genoeg ruimte voor de 2 dimmers. De zwave kun je associëren met de dimmers en dan werkt het ook nog mocht de Homey het toevallig niet meer doen. Ik heb deze in de keuken.
https://www.robbshop.nl/h...ontroller-z-wave-ral-9003

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Maar dan moet je toch slimme lampen hebben? En die altijd op aan laten staan? Ik heb in ieder geval 1 domme lamp en ben niet zo'n fan van (sorry, watje qua fik) van always on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
@Jazzper Je zet de dimmers (Shelly, Robbshop, Fibaro, pick your poison) dan achter de blindplaat i.p.v. de schakelaar. De dimmers schakelen dan de lamp aan-uit (en regelen het dimmen). De lampen staan dan dus niet continu onder stroom. De draadloze schakelaar plak je op de bloedplaat en verbind je dan met de dimmers en/of Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
fmb schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:28:
[...]

respect, ik vind 1 al een crime...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

bazzemans schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:13:
@Jazzper Je zet de dimmers (Shelly, Robbshop, Fibaro, pick your poison) dan achter de blindplaat i.p.v. de schakelaar. De dimmers schakelen dan de lamp aan-uit (en regelen het dimmen). De lampen staan dan dus niet continu onder stroom. De draadloze schakelaar plak je op de bloedplaat en verbind je dan met de dimmers en/of Homey.
Nu valt het kwartje pas. Is het dan:
pulsdrukschakelaar - slimme dimmer module - domme lamp
vs
slimme schakelaar - slimme dimmer - domme lamp

en je wint dan de opbouwhoogte van die schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:25
Jazzper schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:52:
[...]

Nu valt het kwartje pas. Is het dan:
pulsdrukschakelaar - slimme dimmer module - domme lamp
vs
slimme schakelaar - slimme dimmer - domme lamp

en je wint dan de opbouwhoogte van die schakelaar?
Inderdaad, je hebt niet het aansluit deel van de schakelaar in de doos.
Je kunt natuurlijk de draadloze pulsdrukker overal plaatsen maar op de plaats van de huidige is waarschijnlijk het meest logisch.

[ Voor 6% gewijzigd door Elac op 07-02-2025 18:05 ]

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

ybos schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:15:
[...]

respect, ik vind 1 al een crime...
:-)
Ik had wel het geluk met ongeveer 1 cm stucwerk en daarmee dus bijna 1 cm extra ruimte. Maar het bleef puzzelen en de draden zo goed mogelijk op maat maken.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Kort vraagje. Ik wil een vertraging aanbrengen in een advanced flow, maar ik weet even niet hoe.

Concreet verhaal, ik kap de stroomtoevoer van de (domme) droger af nadat deze klaar is als het tijdstip ligt na 21.00u, omdat we ons dan storen aan het herhaaldelijk ronddraaien van de trommel nadat het drogen heeft plaatsgevonden. Maar die stroomtoevoer moet natuurlijk wel weer automatisch worden hersteld. Dus bij voorkeur wil ik in een flow toevoegen dat na - laten we zeggen - 1 minuut nadat de stroomtoevoer is uitgeschakeld, de stroomtoevoer wordt hersteld. De vraag is alleen hoe ik die minuut erin prop :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Rossi46 rechterklik -> wacht

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Haha, geweldig, hoe simpel kan het zijn :) Tnx! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39
Ik wilde eigenlijk mijn domme deurbel automatiseren. En als je zoekt op de combi "deurbel" en "homey", vind je tientallen, zoniet honderden video-deurbellen. Maar ik heb al een hekel aan al die deurbellen die oplichten als je 's avonds voorbijloopt, dus dan is het een beetje hypocriet om zelf ook zo'n deurbel te monteren.

Nu heb ik gewoon een 8V AC beltrafo, een drukschakelaar en een kastje dat herrie maakt.

Is het mogelijk om iets als een Shelly ofzo ertussen te zetten, die detecteert dat de deurbel is ingedrukt, en dan gewoon nog steeds het geluid doorgeeft, maar ondertussen ook een signaal aan de homey geeft?

Ik zag dat Shelly begint bij 12V DC, maar weet iemand een alternatief?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:08

DON PAPA

Tweaker-fan

jvdmeer schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:10:
Is het mogelijk om iets als een Shelly ofzo ertussen te zetten, die detecteert dat de deurbel is ingedrukt, en dan gewoon nog steeds het geluid doorgeeft, maar ondertussen ook een signaal aan de homey geeft?
Je kan ook een simpele KAKU deurbel halen, die je verbind met de Homey

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 10-02-2025 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik wilde eigenlijk mijn domme deurbel automatiseren. En als je zoekt op de combi "deurbel" en "homey", vind je tientallen, zoniet honderden video-deurbellen. Maar ik heb al een hekel aan al die deurbellen die oplichten als je 's avonds voorbijloopt, dus dan is het een beetje hypocriet om zelf ook zo'n deurbel te monteren.

Nu heb ik gewoon een 8V AC beltrafo, een drukschakelaar en een kastje dat herrie maakt.

Ik heb het ongeveer op deze manier gedaan.

https://forum.athom.com/d...-met-je-bestaande-deurbel

Een 8v wisselspanning relais parallel aansluiten op je “kastje dat herrie maakt”. Dat relais schakelt in mijn geval een kaku deurbel knop. En die kaku deurbelknop is weer gekoppeld aan Homey.

En vanaf daar kun je triggeren wat je wilt natuurlijk.

Edit: In aanvulling op @DON PAPA. Ik wilde gewoon de bedrade en bestaande deurbelknop blijven gebruiken. Niets met batterijen dat leeg kan raken, geen plastic, lompe doos op de deurpost, zo onopvallend mogelijk maar wel de mogelijkheid om op zolder een bel af te laten gaan of een push melding te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door vanenkelen op 10-02-2025 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online

Aeotec deurbel is ook een aanrader, werkt perfect met Homey. Geen video of audio, wel “slim”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DON PAPA schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:43:
[...]

Je kan ook een simpele KAKU deurbel halen, die je verbind met de Homey
@jvdmeer Deze heb ik ook en dat werkt perfect. Ik heb een flow dat als er niemand thuis is dan krijg ik een push-bericht dat de Bel is gebruikt en kijk ik via de camera wie er staat.
Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.