Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:00
Een kort vraagje m.b.t. de (advanced) flows...

Ik ben langzaamaan het aantal slimme apparaten/sensors aan het uitbreiden in huis. Zojuist heb ik drie Ikea RGBW lampjes in één armatuur geschroefd in de kamer van één van mijn dochtertjes. Alle lampjes heb ik netjes kunnen aansluiten via de Homey app. Net zoals de 'slimme' Ikea afstandsbediening die ik er aan gekoppeld heb. Best geinig allemaal.

De drie Ikea lampjes kan ik individueel van elkaar volledig instellen. Maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Ik wil iig dat de 'felheid' (mate van dimming) voor alle drie de lampen hetzelfde is. Ik zat er aan te denken om een flow op te stellen die er voor zorgt dat lamp 2 en 3 die specifieke instelling altijd overnemen van lamp 1. De vraag is echter, hoe doe ik dat? Moet ik dan met 'logica' gaan werken? Dat onderdeel van Homey heb ik tot nu toe nog onaangeroerd gelaten ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:51
Iemand hier ervaring met virtual devices, het maken van een knop gekoppeld aan een flow? Het lijkt hier ineens niet meer te werken.

De casus: in homey een flow gemaakt om alle apparaten uit te doen. De actie is gekoppeld aan een knop gemaakt met virtueel apparaat getiteld "alles uit". Die knop staat in mijn favorieten en in de dashboard. Dat heeft ongeveer een jaar prima gefunctioneerd maar onlangs stopte het ermee.

(De flow werkt gewoon als ik die handmatig activeer. Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat je hiermee ook gelijk een functionerende knop hebt. Het is dus vooral een esthetische keuze. Daar zou ik ook best afscheid van kunnen nemen, maar toch :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:41
Rossi46 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:51:

Ik ben langzaamaan het aantal slimme apparaten/sensors aan het uitbreiden in huis. Zojuist heb ik drie Ikea RGBW lampjes in één armatuur geschroefd in de kamer van één van mijn dochtertjes. Alle lampjes heb ik netjes kunnen aansluiten via de Homey app. Net zoals de 'slimme' Ikea afstandsbediening die ik er aan gekoppeld heb. Best geinig allemaal.

De drie Ikea lampjes kan ik individueel van elkaar volledig instellen. Maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Ik wil iig dat de 'felheid' (mate van dimming) voor alle drie de lampen hetzelfde is. Ik zat er aan te denken om een flow op te stellen die er voor zorgt dat lamp 2 en 3 die specifieke instelling altijd overnemen van lamp 1. De vraag is echter, hoe doe ik dat? Moet ik dan met 'logica' gaan werken? Dat onderdeel van Homey heb ik tot nu toe nog onaangeroerd gelaten ;)
Ik heb het niet gebruikt en kan het ook niet testen maar misschien dat dit zou werken.
Waarbij in de eerste 2 kaartjes het Dim niveau bij de staande lamp het nivo is van de Hoge kast.
De AAA tijdelijk test is een aangemaakte variabele.
Het AAA tijdelijk test kaartje die Niveau heet heb ik gekozen nadat ik een lijntje tussen die 2 kaarten heb getrokken.
Dat is dan de bovenste in de lijst. Maar misschien moet je ook wel het kaartje Dim niveau kiezen.

Misschien kan je ook gebruik maken van de Group app van Homey.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmIMTKRu-u_RMr1GHTWzgRJc7_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkAuMwMtDfQeMvSCV96I7jhc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:20
Wellicht kan je de knoppen van de dimmer in een flow gooien die alle 3 lampen bedient in plaats van 1?
Ik denk nu dat je de dimmer aan een lamp hebt gekoppeld? Dat hoeft in principe helemaal niet.
Lampen en dimmer los van elkaar toevoegen aan Homey en een flow maken met de dimmer knoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5voI0OOefkXA-edQKjDRkHixxZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o5syXFyuJMz4dTx5qzywCEwj.png?f=fotoalbum_large
Als voorbeeld, ze dimmen niet, maar dit is eenvoudig te maken.
De kleurtemperatuur verandert wel met links/rechts

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
// DecreaseDaan
function calc(n) {
  console.log(n)
  n = n -0.2
  if (n < 0) {n=1};
  return n
}

const result = calc(parseFloat(args[0]));
console.log(result);
return result;

[ Voor 12% gewijzigd door Zilverdael80 op 20-01-2025 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:49

Group app gebruiken en vanuit daar verder gaan.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:38
brtkpr schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:42:
Zo, toch maar de keuze gemaakt voor een Homey Pro :)

Meteen ook de netwerkadapter erbij besteld en nog een aqara temperatuursensor en Tapo camera. Hue verlichting had ik al ... nu nog aan het onderzoeken voor slimme speaker zoals Echo Show 8 (10) of Google Hub, ook al weet ik totaal niet of dat beetje goed integreerbaar is met Homey ... :)
Misschien rare vraag, maar heb jij het voor elkaar gekregen de camera en verlichting te koppelen?
Dus bij beweging lampen van hue aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:45

Je kan ook nog de app "< Group >" overwegen.
Hiermee bundel je de drie lampen tot 1 nieuwe/extra lamp. Je kan ze dan per drie besturen via de nieuwe, of per stuk via de originele lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:20
bazzemans schreef op zondag 19 januari 2025 @ 23:14:
De casus: in homey een flow gemaakt om alle apparaten uit te doen. De actie is gekoppeld aan een knop gemaakt met virtueel apparaat getiteld "alles uit". Die knop staat in mijn favorieten en in de dashboard. Dat heeft ongeveer een jaar prima gefunctioneerd maar onlangs stopte het ermee.

(De flow werkt gewoon als ik die handmatig activeer. Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat je hiermee ook gelijk een functionerende knop hebt. Het is dus vooral een esthetische keuze. Daar zou ik ook best afscheid van kunnen nemen, maar toch :)).
Hoe stuurt die knop die flow aan, of check je de status van die knop in de flow ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Elac schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:00:
[...]

Had hetzelfde probleem en heb een eurom badkamer heater opgehangen, 1000W met 2 standen. Deze schakel ik met een Shelly pm1 en een frient motion pro, deze heeft een bewegingssensor en temperatuur en licht meting. Bij beweging gaar er een timer, chronograph app, lopen en zolang deze loopt blijft de heater aan tot dat de ingestelde temperatuur is bereikt. ga je uit de badkamer dan stopt de timer en gaat de kachel uit. De Shelly zit in een k25 doosje. Deze kan niet in de heater zelf, die wordt te warm helaas.
Gaat waarschijnlijk toch zoiets worden, en dan met een Robbsmart multisensor voor temperatuur, luchtvochtigheid en beweging.

Ik heb nog een 1,5 uur timer lopen tbv ventilatie (zie eerder bericht) en dan ga ik die combineren met deze sensor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Jpiek schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:21:
[...]

Hoe stuurt die knop die flow aan, of check je de status van die knop in de flow ?
De trigger is: als 'Alles uit' (= virtuele knop) - ingedrukt / veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ok, doe je ook iets met de status van de knop. Ik heb dat ingebouwd als extra controle :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nk27Sz-UD5oVZOz5Ww7Uf7id55A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsNBfjzf6ohovKqAGuzKF8po.jpg?f=fotoalbum_large

Ik laat de knop een variabele instellen en check vervolgens op de variabele en laat dan de status instellen als terugkoppeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 12:45
99ruud99 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:51:
[...]

Misschien rare vraag, maar heb jij het voor elkaar gekregen de camera en verlichting te koppelen?
Dus bij beweging lampen van hue aan?
Dat had ik voor elkaar gekregen, echter heb ik geen Homey meer dus kan je niet meer precies vertellen hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Een domme ventilatiekachel schijn niet meer heel makkelijk te vinden te zijn...

Of het is met Wifi, of op z'n minst met thermostaat en digitaal display, wat mij doet vermoeden dat die niks doen als je er alleen stroom op terugzet.

De enkele kachel die ik kan vinden zijn zo mogelijk nog lelijker dan wat ik nu al heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
@mike123 , @Zilverdael80 , @Hopjesvla79 en @jvdmeer dank voor jullie suggesties! Ik ga ze binnenkort op m'n gemak uitproberen. Het kleine meisje ligt echter iedere avond al vroeg in haar bedje, dus dat wordt pas het komende weekend vrees ik ;) Als ik meer weet zal ik het hier zeker laten weten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:28
joosie schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:11:
Afgelopen weekend heb ik een leuk eerste-wereld-probleem opgelost.
...
Het is nu helaas stuk. Met de meest recente UniFi update mag je alleen nog een jpg van een camera halen via HTTPS. Ik krijg hierbij de fout dat het certificaat niet evrtrouwd is. Na enig spelen met ChatGPT kom ik hierop uit:
code:
1
2
3
4
5
6
In Homeyscript kun je helaas niet direct een uitzondering maken voor zelfondertekende certificaten, omdat de ingebouwde fetch-functie strikt is en geen ondersteuning biedt voor het overslaan van HTTPS-certificaatvalidatie. Hier zijn enkele mogelijke oplossingen:
Oplossing 1: Gebruik HTTP in plaats van HTTPS (niet mogelijk)
Oplossing 2: Gebruik een reverse proxy (liever geen extra hardware)
Oplossing 3: Gebruik een externe opslag met geldig certificaat (niet mogelijk)
Oplossing 4: Lokale aanpassingen op de camera (niet mogelijk)
Oplossing 5: Gebruik een andere omgeving (liever geen extra hardware)

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

[ Voor 18% gewijzigd door joosie op 20-01-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Jpiek schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:27:
Ok, doe je ook iets met de status van de knop. Ik heb dat ingebouwd als extra controle :

[Afbeelding]

Ik laat de knop een variabele instellen en check vervolgens op de variabele en laat dan de status instellen als terugkoppeling..
Nee, het is geen toggle. De knop gaat die niet op aan/uit of ja/nee. Het is als een pulsedrukker. Het zette alles wat aanstaat uit en de verwarming op een lage temperatuur. Werkt ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Wellicht eens achter de trigger een notificatie zetten, ddn weet je iig of die het doet.

Dat een AVD knop ineens niet meer werkt heb ik nog niet meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:53
Ik heb een fibaro fgs214 smart module gekocht en aangesloten voor de garagedeur. Ik heb de Q en IN aansluitingen parallel gekoppeld aan de pulsdrukker die er al zat. (s1 en s2 aansluiten niet gebruikt)

De fibaro daarna toegevoegd in Homey via de Office fibaro app.

Het issue is dat het Homey device nu een on/off device is en geen puls drukker.

Ik moet nu altijd het device aan en weer uit zetten om de garagedeur te bedienen en als het device nog op aan staat dan doet de fysieke puls drukker het niet.

Weten jullie hoe ik van het Homey device een puls drukker type maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 19:04
_--[]--__ schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:09:
Ik heb een fibaro fgs214 smart module gekocht en aangesloten voor de garagedeur. Ik heb de Q en IN aansluitingen parallel gekoppeld aan de pulsdrukker die er al zat. (s1 en s2 aansluiten niet gebruikt)

Ik moet nu altijd het device aan en weer uit zetten om de garagedeur te bedienen en als het device nog op aan staat dan doet de fysieke puls drukker het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMb2T4-J4HNczajH6BjYZDIAjWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKXpJ4CtXGO14HGM0Xt5JaIo.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de geavanceerde instellingen omzetten naar kortstondig

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Jpiek schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:04:
Wellicht eens achter de trigger een notificatie zetten, ddn weet je iig of die het doet.

Dat een AVD knop ineens niet meer werkt heb ik nog niet meegemaakt...
Geprobeerd. Geeft dezelfde foutmelding "missing parameter: value". Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 15:52
Als ik nu een Homey Pro koop, kan ik dan mijn ICS2000 en mijn oude homewizard base station wegknikkeren?

Ik heb veel 433 en 868 sensoren en ontvangers.... :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

Waarom heb je de S1 of de S2 niet gebruikt? Die zijn er voor om de Q te schakelen als ik het goed heb. En die S1 en S2 kan je ook toewijzen dat hij werkt met een gewone schakelaar of met een pulsdrukker.
Als je de Q en de IN rechtstreeks aan de schakelaar koppelt ga je volgens mij voorbij aan het relais wat er in zit om de Q te schakelen.

Maar ik kan er ook helemaal naast zitten.
https://manuals.fibaro.com/smart-module/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Sjalabert schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:24:
[...]

[Afbeelding]

Bij de geavanceerde instellingen omzetten naar kortstondig
Dat kan alleen bij de s1 en s2 worden ingesteld
Op s1 en s2 aangesloten werkt de potentiaalvrije schakeling van de garagemotor niet.

Ik heb geen “schakelaar type” onder apparaat specifiek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWrdjLqG2uNUdt295fq0B3LbWig=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rsEkWYbWAnbwmPCSFsZHSCX0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door _--[]--__ op 20-01-2025 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 08:32
Het probleem lag bij Hue, en is inmiddels opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
bazzemans schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Geprobeerd. Geeft dezelfde foutmelding "missing parameter: value". Vreemd.
Heb je toevallig een pro 2023 en onlangs de update naar 12.3.0 gedraaid ?

https://community.homey.a...ore-real-devices/1723/700

https://community.homey.a...ies-of-devices/43287/1863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb voor in de badkamer een shelly h&t gen3 gekocht om mijn ventilatie te regelen.

Opzich een super mooie opnemer met e-paper alleen is de verversingsfrequentie naar de homey om te huilen.
Schijnt wel dat je als hij via USB-c gevoed is sneller te updaten maar nog niet direct.

Iemand anders die deze sensor heeft die het voor elkaar heeft om sneller te updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
PCJR schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:29:
Als ik nu een Homey Pro koop, kan ik dan mijn ICS2000 en mijn oude homewizard base station wegknikkeren?

Ik heb veel 433 en 868 sensoren en ontvangers.... :)
ICS2000 waarschijnlijk wel (wellicht niet alle devices) 868 Mhz volgens mij niet.

Ik zou eerst ff in de appstore kijken of voor alles een app is en of je devices daarmee ondersteunt worden.

Als je toch al van plan bent een Homey te kopen zou ik eerst alle devices koppelen en overzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
_--[]--__ schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:58:
[...]

Dat kan alleen bij de s1 en s2 worden ingesteld
Op s1 en s2 aangesloten werkt de potentiaalvrije schakeling van de garagemotor niet.

Ik heb geen “schakelaar type” onder apparaat specifiek

[Afbeelding]
Heb net de oplossing van Robbshop gekregen. Bij zwave ruwe configuratie parameters de waarde "150,1,2" invoeren. (Zet "First channel operating mode" naar "auto OFF" zodat de switch na 0,5 seconden automatisch weer naar "off" gaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBM_BV
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:49

Ik heb deze schakelaar op dezelfde wijze in gebruik voor bediening van de garagedeur. In plaats van instelling van de module te veranderen heb ik middels een flow een pulsdrukker gesimuleerd:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcK-eO9VHKthJTn4DTG79LuLoOE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K6yjCiDj0NIJUwQ3HPAHJ05S.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
BJBM_BV schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:05:
[...]

Ik heb deze schakelaar op dezelfde wijze in gebruik voor bediening van de garagedeur. In plaats van instelling van de module te veranderen heb ik middels een flow een pulsdrukker gesimuleerd:[Afbeelding]
Dat had ik ook al bedacht maar het is wel fijn dat het device zelf nu ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:45

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Crxtreem schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:53:
Heb voor in de badkamer een shelly h&t gen3 gekocht om mijn ventilatie te regelen.

Opzich een super mooie opnemer met e-paper alleen is de verversingsfrequentie naar de homey om te huilen.
Schijnt wel dat je als hij via USB-c gevoed is sneller te updaten maar nog niet direct.

Iemand anders die deze sensor heeft die het voor elkaar heeft om sneller te updaten?
Geen antwoord op je vraag, maar ik heb voor een Sonoff SNZB-02D gekozen (wel Zigbee geen wifi).

Werkt inmiddels al bijna 2 jaar op de eerste batterij. Updates van temp/luchtvochtigheid zijn steeds vrijwel op het moment dat er een wijziging plaats vindt. Als ik de douche aanzet gaat binnen 2 minuten de ventilatie aan, dus wat mij betreft snel genoeg. En met een prijs van 16 euro (ex verzenden) is het absoluut geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 12:14

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Crxtreem schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:53:

Mij is inderdaad verteld dat het beter werkt met een USB voeding. Ik heb er eentje liggen, moet deze nog installeren.
vanenkelen schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:15:
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar ik heb voor een Sonoff SNZB-02D gekozen (wel Zigbee geen wifi).
Werkt deze zonder de Sonoff bridge rechtstreeks op de Homey?

[ Voor 25% gewijzigd door i2Paq op 21-01-2025 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:45

vanenkelen

uhmmm.....speechless

i2Paq schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:58:
[...]

Mij is inderdaad verteld dat het beter werkt met een USB voeding. Ik heb er eentje liggen, moet deze nog installeren.

[...]

Werkt deze zonder de Sonoff bridge rechtstreeks op de Homey?
Yes, rechtstreeks via Zigbee op Homey (uiteraard wel eerst de Sonoff app op de Homey installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drboneym
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:00
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit topic. Ik wil graag mijn boilervat een boost geven in opwarming door m'n warmtepomp wanneer ik PV stroom over heb. Ik heb een Vaillant 75/6 Arotherm Plus met VWZ MEH 97/6.

Volgens mij kan ik door een schakelend contact op een 'Multifunktioneler Eingang' (denk schmutzige duitse stem er zelf bij) blok X41 aan te sluiten iets triggeren wat hierop lijkt.

Stel ik zou een Homey Pro installeren, mijn Homewizard P1 metingen nemen en een flow schrijven dat als dat -4000W of lager is dat dan dat contact opgaat, welk apparaatje kan ik dan er tussen zetten die daadwerkelijk de schakeling doen? Oftewel, zijn er NO of NC schakelaars die ik in een flow kan zetten? Ik lees wat over Shelly maar dat lijkt op het eerste ogenblik 230V schakelingen?

Vaillant documentatie:
https://www.vaillant.be/d...-zelfverbruik-2266006.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23:26
Jpiek schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:16:
Een domme ventilatiekachel schijn niet meer heel makkelijk te vinden te zijn...

Of het is met Wifi, of op z'n minst met thermostaat en digitaal display, wat mij doet vermoeden dat die niks doen als je er alleen stroom op terugzet.

De enkele kachel die ik kan vinden zijn zo mogelijk nog lelijker dan wat ik nu al heb...
Een echte thermostaat (dus niet een elektronische temperatuurregelaar die helaas vaak ook thermostaat wordt genoemd) is een domme component. Een bimetaal verbuigt onder invloed van de temperatuur en maakt of verbreekt dan een elektrisch contact (met hysterese). De meeste goedkope kachels hebben een thermostaat - je kan dit controleren door aan de temperatuurknop te draaien met de stekker eruit: hoor je bij een bepaalde instelling een klik, dan zit je goed. Als je hem vervolgens op maximaal instelt, zal je er verder geen last van hebben (hij beschermt dan tegen brand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
arievz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:49:
[...]
Een echte thermostaat (dus niet een elektronische temperatuurregelaar die helaas vaak ook thermostaat wordt genoemd) is een domme component. Een bimetaal verbuigt onder invloed van de temperatuur en maakt of verbreekt dan een elektrisch contact (met hysterese). De meeste goedkope kachels hebben een thermostaat - je kan dit controleren door aan de temperatuurknop te draaien met de stekker eruit: hoor je bij een bepaalde instelling een klik, dan zit je goed. Als je hem vervolgens op maximaal instelt, zal je er verder geen last van hebben (hij beschermt dan tegen brand).
Klopt, maar zelfs die zijn slecht te vinden of oerlijke, de meeste doen alsof ze smar zijn : Fancy digitaal display, drukknoppen, instelmenu, AB en wifi via een eigen obscure app...

En zoiets :
https://www.hornbach.nl/p...-turbo-2000-watt/8438008/
ga ik niet in mijn badkamer hangen (heb er wel 2 ooit gekocht als noodverwarming)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
drboneym schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:40:
Stel ik zou een Homey Pro installeren, mijn Homewizard P1 metingen nemen en een flow schrijven dat als dat -4000W of lager is dat dan dat contact opgaat, welk apparaatje kan ik dan er tussen zetten die daadwerkelijk de schakeling doen?
Shelly Plus Uni Smart WiFi Implant
of
FIBARO Smart Implant

Vraag jezelf wel af hoeveel kWh je daar echt mee gaat besparen... enkele kWh per dag, 2, misschien 3 ?

https://www.boiler-info.nl/rekenen 1,92 kWh per dag per persoon.

Ik kom over enige tijd wellicht op hetzelfde punt en ben er nog niet uit.
Nu met WP verbruiken we 0,5 tot 1 M3 gas voor SWW, dan kan zelfs een WP boiler ipv electrische nog maar nauwelijks uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23:26
Jpiek schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:14:
[...]
Klopt, maar zelfs die zijn slecht te vinden of oerlijke, de meeste doen alsof ze smar zijn : Fancy digitaal display, drukknoppen, instelmenu, AB en wifi via een eigen obscure app...

En zoiets :
https://www.hornbach.nl/p...-turbo-2000-watt/8438008/
ga ik niet in mijn badkamer hangen (heb er wel 2 ooit gekocht als noodverwarming)
Hmmm - dan heb je dus 2 alternatieven: iets moois kopen en de elektronica overbruggen of iets lelijks kopen en er een mooie ombouw omheen klussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ik ga toch lichtelijk een IR paneel overwegen...

Want zoals ik online al las : ga je eerst je badkamer warm stoken, douchen en vervolgens al die warmte + vocht weer naar buiten ventileren..
voor en na het douchen onder de warme straling van een IR paneel is dan ook voldoende...

Heb hiervoor zo'n 'warmhoudplaat' aan de muur gehad en dan stookte je je blauw voordat de ruimte een beetje opgewarmd was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Ah ja, updates staan op automatisch. Die update heeft de virtual devices (zowel app als experimenteel van Homey zelf) kennelijk gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Even iets tegen jullie aanhouden, om te bekijken of mijn redenatie klopt.

Ik wil op termijn de radiatorknoppen op 1e en 2e verdieping gaan vervangen voor digitale varianten, welke individueel aangestuurd kunnen worden. Denk aan Tado X of iets vergelijkbaars.

Deze digitale radiatorknoppen meten de temperatuur, maar doen dat op een (voor mijn gevoel) erg onhandig plaats; namelijk bij de radiator. Beter is om de temperatuur te meten op een tactische plaats in de kamer. Tado heeft daar zelf ook een oplossing voor, namelijk losse draadloze Tado temperatuurmeters. Deze kosten echter 80 euro per stuk... :-(

Volgens mij kan Homey mij hier wel bij helpen. Stel ik koop een Sonoff temperatuurmeter voor véél minder dan zo'n Tado sensor (kan nog minder via Ali overigens) en ik koppel die aan Homey (net zoals het Tado X systeem) en maak een flow waarin de Tado X radiatorknop gaat werken op signalen van de Sonoff sensor, dan ben ik er toch ook? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@Rossi46 Ik durf niet te zeggen of dat zo werkt, kun je het reageren van de knoppen op de eigen temp.sensor uitzetten zonder dat er *echt* een externe op aangesloten zit ?

Ander moet je iets doen met de temp verschillen : Als de sonoff bv 21C meet en de Tado 22, dan moet je dus met de flow de Tado op 23 zetten als je de kamer op 22 wilt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Jpiek schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:58:
@Rossi46 Ik durf niet te zeggen of dat zo werkt, kun je het reageren van de knoppen op de eigen temp.sensor uitzetten zonder dat er *echt* een externe op aangesloten zit ?

Ander moet je iets doen met de temp verschillen : Als de sonoff bv 21C meet en de Tado 22, dan moet je dus met de flow de Tado op 23 zetten als je de kamer op 22 wilt hebben...
Ja, daar zit ook wel weer wat in. Ik weet natuurlijk (nog) niet welke info zo'n Tado X sensor stuurt naar de radiatorknop. Of anders; welke input de radiatorknop nodig heeft.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:26
Rossi46 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:03:
[...]

Ja, daar zit ook wel weer wat in. Ik weet natuurlijk (nog) niet welke info zo'n Tado X sensor stuurt naar de radiatorknop. Of anders; welke input de radiatorknop nodig heeft.

To be continued...
Kijk eens bij Plugwise. Volgens mij moet dat met hun knoppen en losse thermostaat kunnen.
Heb zelf de Anna als kamerthermostaat maar heb geen radiatoren.
Werkt heel goed met Homey samen.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:57

DON PAPA

Tweaker-fan

Rossi46 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:01:
Volgens mij kan Homey mij hier wel bij helpen. Stel ik koop een Sonoff temperatuurmeter voor véél minder dan zo'n Tado sensor (kan nog minder via Ali overigens) en ik koppel die aan Homey (net zoals het Tado X systeem) en maak een flow waarin de Tado X radiatorknop gaat werken op signalen van de Sonoff sensor, dan ben ik er toch ook? :9
Ja dat moet kunnen lijkt mij, hou er alleen rekening mee dat de Tado app van Athom nog niet goed werkt met de Tado X (al staat op de website van wel). Ze zijn er wel mee bezig om het X systeem toe te voegen, maar dat kan nog wel even duren gaven ze half december aan via de support afdeling. De TadoZones app van Martin werkt wel goed met de Tado X spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Elac schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:07:
[...]

Kijk eens bij Plugwise. Volgens mij moet dat met hun knoppen en losse thermostaat kunnen.
Heb zelf de Anna als kamerthermostaat maar heb geen radiatoren.
Werkt heel goed met Homey samen.
Hé wat een leuk alternatief is dat Plugwise zeg! Kende ik nog helemaal niet... :$ Ga ik me in verdiepen. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik ben er nog niet helemaal uit welke thermostaatknop ik wil hebben, ik denk eigenlijk een aqara, ook omdat je deze 'gewoon' met draaien kunt bedienen (goede WAF!).

Maar ik denk er ook aan om voor de bovenverdieping / hobbykamer een apart display oid op te hangen die alleen een aantal knoppen boven bediend.
Alleen wel weer zonde om daar een complete extra thermostaat voor te kopen die ik eigenlijk alleen voor het instellen van de temperatuur nodig heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Hoe ziet de Homey Pro app (home screen) er uit? Ik kom van good old homewizard. Daar heb je een homescreen met de temperaturen en een lijst met alle switches, zoiets is lijkt me ook standaard bij Homey?

Volgens mij zijn alle 433 sensoren en ontvangers ook supported zonder extra hw. Alleen de 868mhz spullen is mss nog een dingetje...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Rossi46 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:01:
Even iets tegen jullie aanhouden, om te bekijken of mijn redenatie klopt.

Ik wil op termijn de radiatorknoppen op 1e en 2e verdieping gaan vervangen voor digitale varianten, welke individueel aangestuurd kunnen worden. Denk aan Tado X of iets vergelijkbaars.

Deze digitale radiatorknoppen meten de temperatuur, maar doen dat op een (voor mijn gevoel) erg onhandig plaats; namelijk bij de radiator. Beter is om de temperatuur te meten op een tactische plaats in de kamer. Tado heeft daar zelf ook een oplossing voor, namelijk losse draadloze Tado temperatuurmeters. Deze kosten echter 80 euro per stuk... :-(

Kan prima lijkt me. Even tweaken welke temperaturen je wilt hebben en dan werkt het goed.

Voorbeeldje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grL2dkLkKZ4wKDHegp3f-tdT3tE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wxAlaKFtxTkiceBhjbdqh5K.jpg?f=fotoalbum_largeSlimme schema kan je ook vervangen door een ingestelde temperatuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZ-vzqC_d6xmGn0j46j-bxLQHAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xru57uaBYr8roz9SM3RlQvFl.jpg?f=fotoalbum_largeDe thermostaatknop zal, als deze de doeltemperatuur nog niet bereikt heeft, een seintje geven aan de thermostaat, en die zal de ketel aansturen dat er warmte nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
Je kan nog een card minder gebruiken voor de tijdsbepaling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHZJ6s00dFg_wydaPCznsIl_mOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g8F5b7Hy1cL34BQTsiceINHy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
@robkrekel en @eovermeer , dank voor jullie input! *O* Heel leuk om te zien dat het samenkomen van verschillende systemen in Homey tot dit soort dingen kan leiden :Y

De Sonoff sensoren heb ik inmiddels al binnen, die ga ik dit weekend testen om te bekijken of ze hier überhaupt goed genoeg voor werken. Daarna gaan bepalen welk systeem ik aan de radiatoren (en de ketel) ga hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
eovermeer schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:56:
Je kan nog een card minder gebruiken voor de tijdsbepaling.
[Afbeelding]
Kon ik zo gauw niet vinden. Vond het al gek dat ie er niet stond, maar zal er overheen gekeken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
PCJR schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:03:
Hoe ziet de Homey Pro app (home screen) er uit? Ik kom van good old homewizard. Daar heb je een homescreen met de temperaturen en een lijst met alle switches, zoiets is lijkt me ook standaard bij Homey?

Volgens mij zijn alle 433 sensoren en ontvangers ook supported zonder extra hw. Alleen de 868mhz spullen is mss nog een dingetje...
'
Je kan je homescreen customizen als ware het een dashboard is. Let wel, het is geen dashboard want het is gebonden aan het useraccount. Voor een dashbaord is er een dashboardfunctie beschikbaar of zijn er oplossingen via derden.

Wat betreft de ondersteuning voor 433mhz en 868mhz kan je er niet per definitie vanuit gaan dat het werkt. Homey ondersteunt 433/868mhz apparaten van een groot aantal merken, voorwaarde is wel dat er een app voor beschikbaar is. Voor zover ik weet kan je Homey niet als sniffer gebruiken voor andere apparaten (please correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

bazzemans schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:08:
[...]
Voor een dashboard is er een dashboardfunctie beschikbaar of zijn er oplossingen via derden.
Die derden oplossing, is dat die van HomeyDash van Homey Cornelisse?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
i2Paq schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:25:
[...]

Die derden oplossing, is dat die van HomeyDash van Homey Cornelisse?
HomeyDash/Homey Ink (voor bepaalde e-readers)
HDashboards
Dashboards App voor Homey
Homey SmartDash
Sharptools Dashboard

Pick your posion. Allemaal met hun beperkingen, voor- en nadelen, gratis of betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

drboneym schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:40:
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit topic. Ik wil graag mijn boilervat een boost geven in opwarming door m'n warmtepomp wanneer ik PV stroom over heb. Ik heb een Vaillant 75/6 Arotherm Plus met VWZ MEH 97/6.

Volgens mij kan ik door een schakelend contact op een 'Multifunktioneler Eingang' (denk schmutzige duitse stem er zelf bij) blok X41 aan te sluiten iets triggeren wat hierop lijkt.

Stel ik zou een Homey Pro installeren, mijn Homewizard P1 metingen nemen en een flow schrijven dat als dat -4000W of lager is dat dan dat contact opgaat, welk apparaatje kan ik dan er tussen zetten die daadwerkelijk de schakeling doen? Oftewel, zijn er NO of NC schakelaars die ik in een flow kan zetten? Ik lees wat over Shelly maar dat lijkt op het eerste ogenblik 230V schakelingen?

Vaillant documentatie:
https://www.vaillant.be/d...-zelfverbruik-2266006.pdf
Ik gebruik daar deze voor, kunnen potentiaalvrij schakelen. Ik heb er bijv. eentje gesoldeerd aan de afstandsbediening van de garagedeur zodat die open/dicht kan ;-)

Misschien zijn er andere oplossing, maar deze werkt hier dus heel goed:
https://www.robbshop.nl/fibaro-smart-implant

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
bazzemans schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:41:
[...]

HomeyDash/Homey Ink (voor bepaalde e-readers)
HDashboards
Dashboards App voor Homey
Homey SmartDash
Sharptools Dashboard

Pick your posion. Allemaal met hun beperkingen, voor- en nadelen, gratis of betaald.
Ik heb geen probleem met betalen maar de meeste dashboard toepassingen vereisen iets van een account en/of opslag op een externe website. Terwijl ik het het liefst lokaal zou regelen. Nu is Homey ook niet helemaal lokaal, je hebt een Homey account nodig voor de bediening, maar een extra account om ons huis te bedienen zie ik dus niet zitten.

Ook bij de laatste update nog geen optie om standaard naar je dashboard te gaan zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
D-e-n schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:49:
[...]

Ik heb geen probleem met betalen maar de meeste dashboard toepassingen vereisen iets van een account en/of opslag op een externe website. Terwijl ik het het liefst lokaal zou regelen. Nu is Homey ook niet helemaal lokaal, je hebt een Homey account nodig voor de bediening, maar een extra account om ons huis te bedienen zie ik dus niet zitten.

Ook bij de laatste update nog geen optie om standaard naar je dashboard te gaan zie ik.
Don't shoot de messenger.

Ben het verder met je eens dat de ingebouwde dashboard een paar features mist. Het werkt goed, alleen mis je een mogelijkheid om in een dashboard te starten, een lock van het dashboard (zodat je niet - zomaar- terug kan naar homescreen e.d.) en navigatie tussen aangemaakte dashboards. Komt wat mij betreft bij dat er lag zit in de dashboard bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Idealiter zou ik een webpage, lokaal draaiend op de Homey willen. Liefst meerdere, met dan elk hun eigen 'functie' en dus widgets en knoppen..

Dan kun je ook leuke dingen doen met hele simpele displays (met touch en build-in browser) en bv in de woonkamer en slaapkamer datgene wat je wilt/nodig hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
bazzemans schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:51:
[...]

Don't shoot de messenger.

Ben het verder met je eens dat de ingebouwde dashboard een paar features mist. Het werkt goed, alleen mis je een mogelijkheid om in een dashboard te starten, een lock van het dashboard (zodat je niet - zomaar- terug kan naar homescreen e.d.) en navigatie tussen aangemaakte dashboards. Komt wat mij betreft bij dat er lag zit in de dashboard bij opstarten.
Ik denk dat ik het gewone homescreen van Homey maar gewoon ga tweaken voor de tablet. Apart gezinsaccount erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@Jpiek Eens, alleen hebben ze al aangegeven dat ze zich op de app focussen. Volgens hen gebruikt maar 30% van de gebruikers de webomgeving (en dus ook advance flows). Dat percentage zal hier op Tweakers hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Iets anders: hebben jullie tips voor bewegingssensoren?

Ik heb nu twee Hue sensoren maar ik wil eigenlijk van de bridge af en rechtstreeks via de "Hue without the bridge" app heb ik er regelmatig last van dat de sensor in de keuken niet meer gevonden wordt. En ik ben een beetje klaar met opnieuw toevoegen.

Liefst zigbee en geen Chinese meuk. Ik dacht aan Ikea maar las ik laatst klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Nog niet, ga ws wel binnenkort een Robbshop multisensor (beweging, temperatuur en luchtvochtigheid) kopen..

Yep, voor de badkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:38
D-e-n schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:48:

Ik heb nu twee Hue sensoren maar ik wil eigenlijk van de bridge af en rechtstreeks via de "Hue without the bridge" app heb ik er regelmatig last van dat de sensor in de keuken niet meer gevonden wordt. En ik ben een beetje klaar met opnieuw toevoegen.

Liefst zigbee en geen Chinese meuk. Ik dacht aan Ikea maar las ik laatst klachten over.
Ik vind de Fibaro heel fijn werken. Werkt vlot, eigenlijk nooit geen problemen mee. En de batterij gaat (tot nu toe) erg lang mee.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

Ik gebruik 1 Hue bewegingsmelder en die ben ik afgelopen 2 jaar nog geen 1x kwijtgeraakt.
Heb je genoeg routers in de buurt van de Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
mike123 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:22:
[...]

Heb je genoeg routers in de buurt van de Hue?
De router staat om de hoek van de keuken. Kan ook een gevalletje pech zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
D-e-n schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:33:
[...]

De router staat om de hoek van de keuken. Kan ook een gevalletje pech zijn natuurlijk
Heb zelf deze aangeschaft:
https://www.amazon.nl/gp/product/B0CJ7WN68K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
D-e-n schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:33:
[...]

Ik bedoel met routers andere zigbee apparaten die constant 230V hebben. Dat zorgt voor een overkoepelend zigbee netwerk (mesh) waar Homey mee praat.
Neem aan dat de Hue bewegingsmelder zigbee gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
mike123 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:25:
[...]

Ik bedoel met routers andere zigbee apparaten die constant 230V hebben. Dat zorgt voor een overkoepelend zigbee netwerk (mesh) waar Homey mee praat.
Neem aan dat de Hue bewegingsmelder zigbee gebruikt.
Ja stom. Je hebt gelijk. Maar er zit een slimme schakelaar anderhalve meter onder de sensor en in de keuken zitten ook spotjes met zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wifi kan inderdaad ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
D-e-n schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:33:
[...]

Ja stom. Je hebt gelijk. Maar er zit een slimme schakelaar anderhalve meter onder de sensor en in de keuken zitten ook spotjes met zigbee.
Dat zou dan inderdaad wel genoeg moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb er twee van Frient die het prima doen. Zigbee en werken hier betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:26

Ik heb 3 Frient Motion sensor pro en die doen het al 2 jaar op dezelfde batterij. Nog nooit uitgevallen

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisS
  • Laatst online: 17:59
D-e-n schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:34:
[...]

Wifi kan inderdaad ook nog.
Let op: Shelly Blu Motion is alleen bluetooth

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09
Kan je eigenlijk met Homey Cloud (met Bridge) beginnen om dan nadien te upgraden naar Homey Pro (mini)? Of moet je dan volledig opnieuw alles programmeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 06:22:
Kan je eigenlijk met Homey Cloud (met Bridge) beginnen om dan nadien te upgraden naar Homey Pro (mini)? Of moet je dan volledig opnieuw alles programmeren?
Je moet dan helemaal opnieuw beginnen.
Als je van de Cloud naar de Pro gaat. Maar dat zal waarschijnlijk met de Mini niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Afaik is upgraden een backup van je oude Homey op de nieuwe zetten.
K weet niet of er voor de Cloud iets van een bdckup is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:02
Weet niet of dit de plek is om te dit te vragen maar:
Ik wil een variabele maken alleen is dit een negatieve waarde, wat moet ik doen om de - voor het getal weg te krijgen? dus hetzelfde getal te krijgen alleen als positieve waarde?

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb een aantal Temperatuur sensoren van Aqara, nieuw.

Hebben een paar dagen gewerkt en nu stoppen ze en pas als ik op het kleine knopje druk gaan ze weer communiceren.

Lijkt te komen door de afstand tot de Homey. Voor de ene is dat hemelsbreed 5 meter (1 muur en een plafond), voor de andere 3 meter (3 muren).

Zou een Aqara router hierin verbetering kunnen geven?

Ook heb ik nu een Sonoff ter test besteld welke werkt via Zigbee. De Sonoff is onderweg.
Zigbee (Hue) werkt hier verder prima in dit huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
geert1992 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:58:
Weet niet of dit de plek is om te dit te vragen maar:
Ik wil een variabele maken alleen is dit een negatieve waarde, wat moet ik doen om de - voor het getal weg te krijgen? dus hetzelfde getal te krijgen alleen als positieve waarde?
Vermenigvuldigen met -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
i2Paq schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:59:
Ik heb een aantal Temperatuur sensoren van Aqara, nieuw.

Hebben een paar dagen gewerkt en nu stoppen ze en pas als ik op het kleine knopje druk gaan ze weer communiceren.

Lijkt te komen door de afstand tot de Homey. Voor de ene is dat hemelsbreed 5 meter (1 muur en een plafond), voor de andere 3 meter (3 muren).

Zou een Aqara router hierin verbetering kunnen geven?

Ook heb ik nu een Sonoff ter test besteld welke werkt via Zigbee. De Sonoff is onderweg.
Zigbee (Hue) werkt hier verder prima in dit huis.
als het een Zigbee is gewoon in de buurt een powered zigbee device plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Die zijn er zat door het huis, Hue. Geen idee of dat verder werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
i2Paq schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:29:
Die zijn er zat door het huis, Hue. Geen idee of dat verder werkt?
ff kijken op https://tools.developer.homey.app/tools/zigbee
daar kun je zien hoe elk device zijn verbinding krijgt, via welk device wat ook als router functioneert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

En wat zie ik dan op een dergelijk device "hoe hij verbinding maakt"?

Ik zie per device een hele rits aan value's, maar waar ik naar moet kijken weet ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Achter elk device zie je nummers die corresponderen met een ander device, dat wil zeggen dat dat device via dat nr routeerd :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXzjuNVxxjSFkmxm_gCnKG2Z5aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sv21MYQXE1B7D8jSutGtauYW.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je bv dat de wandzender beneden (12) verbonden is via de lamp zithoek beneden (9) en dan de plafonniere v/d overloop (11) naar de Homey (0)..
De wandzender boven (10) loopt via de plafonniere v/d overloop (11) naar de Homey (0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@i2Paq Aqara zigbee sensoren staan/stonden erom bekend dat ze wel eens willen blijven 'plakken'; ze blijven dan verbonden met de router waar ze ooit als eerste aan verbonden werden tijdens het pairen. Dit kan problemen opleveren als je ze eerst paired naast je hub (in jouw geval de Homey) en de sensoren daarna pas verplaatst naar de definitieve locatie. Ze gaan dan niet op zoek naar een sterkere router in de buurt.

Dus wat je zou kunnen proberen is de Aqara's nogmaals pairen op hun huidige locatie, als je ze eerder op een andere plek (bijvoorbeeld bij je Homey) hebt gekoppeld.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jpiek schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:33:
[...]

ff kijken op https://tools.developer.homey.app/tools/zigbee
daar kun je zien hoe elk device zijn verbinding krijgt, via welk device wat ook als router functioneert..
Ik zit eens bij onze Homey te kijken en de Hue sensor in de keuken achter in het huis loopt via de lamp in de logeerkamer aan de voorkant van het huis die weer via de lamp naast de bank is verbonden 8)7 Geen wonder dat de sensor niet gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
't is niet alleen afstand, ook muren en ramen enzo spelen een rol.

ff herstarten of even uit zetten helpt wel om het netwerk te reorganiseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
Jpiek schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:03:
Achter elk device zie je nummers die corresponderen met een ander device, dat wil zeggen dat dat device via dat nr routeerd :

[Afbeelding]

Hier zie je bv dat de wandzender beneden (12) verbonden is via de lamp zithoek beneden (9) en dan de plafonniere v/d overloop (11) naar de Homey (0)..
De wandzender boven (10) loopt via de plafonniere v/d overloop (11) naar de Homey (0)
Deze informatie is niet zichtbaar bij de Homey Pro 2023, ik had begrepen dat de Zigbee routing alleen zichtbaar is bij de Homey Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Als het een Homey Pro 19 is dan even de Homey uitzetten voor een minuut of 12 en dan weer inschakelen. En dan op laten starten en even niets mee doen. Een ptp dus. Pull the plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
eovermeer schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:53:
[...]

Deze informatie is niet zichtbaar bij de Homey Pro 2023, ik had begrepen dat de Zigbee routing alleen zichtbaar is bij de Homey Pro 2019
Dit is inderdaad niet te zien op een Homey Pro 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ja excuus, ff vergeten dat dat alleen op 'oude' pro's werkt.

Meen dat er wel ergens op het homeyforum een script staat die iets soortgelijks kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ff kort, (sorry als het in de OP staat, moet alles nog doornemen) maar welk merk is nu aan te raden voor goede bereikbaarheid, beetje goedkoop en kleine formfactor, als het gaat om bv een bewegingssensor? :)

Ps. Ik wil als eerste een kaku bewegingssensor vervangen en wat inbouw puks (ontvangers en zenders achter schakelaars in inbouwdozen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:20:
beetje goedkoop en kleine formfactor, als het gaat om bv een bewegingssensor? :)
Fibaro is lekker klein maar niet echt goedkoop, zelf heb ik alles van Hue, ook niet goedkoop maar het werkt wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
DON PAPA schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:45:
[...]

Fibaro is lekker klein maar niet echt goedkoop, zelf heb ik alles van Hue, ook niet goedkoop maar het werkt wel heel goed.
Ik zat meer aan een aliexpress iets te denken :+ of bv tuya ? Of shelly?

Is er een manier om opties te vergelijken die werken met de homey pro? (En of het dan wifi is, zigbee, 868, zwave)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:50:
[...]

Ik zat meer aan een aliexpress iets te denken :+ of bv tuya ? Of shelly?

Is er een manier om opties te vergelijken die werken met de homey pro? (En of het dan wifi is, zigbee, 868, zwave)
https://homey.app/nl-nl/best-buy-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ah top, zoiets ja. Maar, vele zijn best prijzig. Ik moet uiteindelijk een heel huis met kaku spul liefst vervangen ;)

Ik dacht meer dit ? :
https://a.aliexpress.com/_EymvJ9e of
https://a.aliexpress.com/_EIuo9vO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

PCJR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:02:
[...]
Ik moet uiteindelijk een heel huis met kaku spul liefst vervangen ;)
Waarom gebruik je de kaku spullen niet gewoon met de Homey

https://homey.app/nl-nl/a...anklikuit/KlikAanKlikUit/

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 29-01-2025 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
DON PAPA schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:13:
[...]

Waarom gebruik je de kaku spullen niet gewoon meteen de Homey
Diegene die zonder homewizard en ics2000 werken, en goed werken, kan ik behouden ja. Liest wil ik maar 1 hw doos hebben uiteindelijk, de homeypro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 08:40
Jpiek schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:03:

[Afbeelding]

Vreemd, hier zie ik dat niet. Moet je dat ergens nog aanzetten?? Zie het al, werkt alleen met de oude Homey
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXZlp-F0wLZoOBi0K2RCP395TJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uywDeCGz9oLagFQ7uwz3tXy1.png?f=fotoalbum_large

Bing

Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.