Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 22:50
D-e-n schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:44:
[...]

Goed om te horen dat ik dus nog lekker kan uitbreiden :)
Ik heb ook veel app's op mijn Homey Pro 2019 staan omdat ik verschillende apparaten heb en vaak ook maar 1.
Ik kan alleen geen backup meer maken vanwege geheugen gebrek.
Moet dus wel een paar apparaten vervangen zodat er een paar app's af kunnen.
Momenteel 46 app's in gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:52
Zo, de daad is bij het woord gevoegd; sinds gisteravond draait hier thuis een Homey Pro 2023. Kek ding wel eigenlijk, met dat 'subtiele' led randje onderaan ;)

In het begin zal het een beetje proberen worden. Via Robbshop heb ik een slimme dimmer (Zigbee) besteld en twee Shelly Mini modules. Maar vandaag lijkt het hier thuis wel een klein kinderfeestje, dus geen mogelijkheid om even de stroom eraf te gooien en te gaan prutsen :P Dat komt volgende week wel.

Wel mijn Homewizard P1-meter-lezer aan Homey gekoppeld, net als één van de power sockets. Dat ging zonder issues. En ook vandaag een Ikea luchtkwaliteitsensor gekocht en met succes aan Homey gekoppeld. Een Ikea hub lijkt dus niet nodig, dat is wel ideaal :Y

Ik heb de homewizerd power socket geplaatst bij de wasmachine. Ik wil een flow maken die er uiteindelijk voor gaat zorgen dat zowel mijn vrouw als ik een whatsapp bericht krijgen als de wasmachine klaar is. Ik ben erg benieuwd of me dat nu gaat lukken :+

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 16:21
Hier een op zich tevreden gebruiker van KaKu spul met een ICS-2000. Maar ik merk dat er bij KaKu weinig meer gebeurt. De app blijft onoverzichtelijk en het wordt steeds moeilijker om nieuw spul compatibel te krijgen, zeker nu ik meer met bewegingsmelders etc. wil doen.
Daar komt bij dat we een nieuw zonnescherm hebben gekregen met Somfy IO, dat ik nooit met ICS-2000 kan laten samenwerken, maar wel met de Homey, als ik ooit de Tahoma bridge aanschaf.
Ik overweeg de overstap op Homey. Er zijn wat ervaringsdeskundigen hier die eerder ook een ICS-2000 hadden. Waar moet ik rekening mee houden bij de overstap? Zijn er dingen die niet meer werken in de Homey, maar wel nog onder ICS-2000? En moet ik alle apparaten opnieuw koppelen? Bedankt alvast!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Patrick_6369 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:26:
Hier een op zich tevreden gebruiker van KaKu spul met een ICS-2000. Maar ik merk dat er bij KaKu weinig meer gebeurt. De app blijft onoverzichtelijk en het wordt steeds moeilijker om nieuw spul compatibel te krijgen, zeker nu ik meer met bewegingsmelders etc. wil doen.
Daar komt bij dat we een nieuw zonnescherm hebben gekregen met Somfy IO, dat ik nooit met ICS-2000 kan laten samenwerken, maar wel met de Homey, als ik ooit de Tahoma bridge aanschaf.
Ik overweeg de overstap op Homey. Er zijn wat ervaringsdeskundigen hier die eerder ook een ICS-2000 hadden. Waar moet ik rekening mee houden bij de overstap? Zijn er dingen die niet meer werken in de Homey, maar wel nog onder ICS-2000? En moet ik alle apparaten opnieuw koppelen? Bedankt alvast!
Voor de Somfy IO kan je een TaHoam box kopen zoals gezegd of de Connexoon of een Connect box.als ik het goed heb.
De laatste genoemde is het goedkoopst.
Op dit forum heb je voorlopig genoeg te lezen. https://community.homey.app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
@Rossi46 Op https://community.homey.app/ staat een hele uitleg over hoe je eventueel de melding voor elkaar kan krijgen.
Want niet elke wasmachine is klaar als het verbruik onder, bv 15W, komt.
Even zoeken op wasmachine of washingmachine. Dan moet je iets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:41
Hulliee schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:19:
[...]

13 apps is idd niet veel. Ik heb zelf 32 apps draaien op een Homey pro 2019. Geen enkele issues hiermee. Het is niet alsof de Homey hier traag van wordt: 30 advanced flows, 60+ schakelaars, 20 thermometers. ;)
't gaat meer om geheugengebruik. Op een 2019 heb je maar 1 GB....
En voor elke schakelaar 1 app is natuurlijk best zonde... (itt tot 1 app voor meerdere devices)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
Jpiek schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:03:
[...]

En voor elke schakelaar 1 app is natuurlijk best zonde... (itt tot 1 app voor meerdere devices)
Een Homey van 2019 kan ook 512MB hebben.
Je had toen de keuze uit een Homey en een Homey Pro.
Nu heetten ze beiden Homey Pro en moet je goed opletten als je er tweedehands 1 koopt dat je wel de 1GB versie koopt als je die zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Jpiek schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:03:
[...]

Klopt de pro heeft 1GB. Mijn geheugen zit zo 80%-90% vol dus genoeg ruimte nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Na een reboot zit ik op 60% wat dan oploopt richting 80-90%
Geen idee waar het zit, the numbers don't add up, letterlijk...

Meeste apps zitten op 15-20mb per stuk, ik zit nu op 20 apps...

[ Voor 7% gewijzigd door Jpiek op 12-01-2025 22:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 18:27

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb uiteindelijk de compute module vervangen voor een 8GB exemplaar met 32GB opslag.
Bij mij zwemmen de apps nu in geheugenruimte (ik had er op het hoogtepunt 32).

Het is niet extreem complex, en er zijn goede tutorials voor.
Maar het is wel een risico wat je moet durven nemen

Was het nodig? Kan ik niet echt beoordelen, maar het kon. De oude kan altijd nog weer terug als het moet.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Ik heb een vraag over de camera integratie van Eufy in Homey.
Ik wil graag gebruikmaken van een snapshot en niet van het laatste event maar dit werkt niet of doe ik iets verkeert?

Ik heb ook een paar Foscam camera's en daarbij is het wel mogelijk, doe ik iets niet goed of zit dit niet in de integratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:11

Dav0s

Hr?

RoTeK70 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:08:
Ik heb een vraag over de camera integratie van Eufy in Homey.
Ik wil graag gebruikmaken van een snapshot en niet van het laatste event maar dit werkt niet of doe ik iets verkeert?

Ik heb ook een paar Foscam camera's en daarbij is het wel mogelijk, doe ik iets niet goed of zit dit niet in de integratie?
Zou deze vraag even aan de ontwikkelaar van die app vragen, op het Homey forum:
https://community.homey.a...-eufy-security/44921/6443

Wel eerst even de FAQ lezen. Maar volgens mij werken die snapshots niet helemaal zoals je zou verwachten. Als je in dat topic op snapshot zoekt vind je recent veel berichten er over :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dav0s op 13-01-2025 15:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 21:36
mike123 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:50:
[...]

Voor de Somfy IO kan je een TaHoam box kopen zoals gezegd of de Connexoon of een Connect box.als ik het goed heb.
De laatste genoemde is het goedkoopst.
Op dit forum heb je voorlopig genoeg te lezen. https://community.homey.app/
Voor mijn Somfy heb ik sinds december een Somfy Connectivity kit gekocht via Amazon voor €57 (aanbieding €10 korting)
Puur om mijn IO motoren aan te sturen via Homey. Werkt perfect, zelfs Homekit wordt native ondersteund.
Alle extra toeters en bellen van de Tahoma of Connexoon heb ik in mijn usecase niet nodig, veel te duur.

[ Voor 16% gewijzigd door Bas Post op 13-01-2025 17:03 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Bas Post schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:01:
[...]

Voor mijn Somfy heb ik sinds december een Somfy Connectivity kit gekocht via Amazon voor €57 (aanbieding €10 korting)
Puur om mijn IO motoren aan te sturen via Homey. Werkt perfect, zelfs Homekit wordt native ondersteund.
Alle extra toeters en bellen van de Tahoma of Connexoon heb ik in mijn usecase niet nodig, veel te duur.
Ik heb idd ook de Connectivity kit en dat werkt idd prima, vervolgens kun je alles via homey doen wat je wilt, omhoog, omlaag, 10%, 50%, 100% positie zetten, detecteren of er iets open staat, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
@Bas Post @Jpiek
Ik heb ook die connectivity kit staan om somfy io te kunnen aansturen.
Maar een screen wil hij maar niet herkennen.
De luifel geen probleem.
En de rest rolluiken die zitten direct tegen Homey aan gekoppeld.

Enig idee hoe ik evt de screen in homey kan krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
mike123 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:53:
@Rossi46 Op https://community.homey.app/ staat een hele uitleg over hoe je eventueel de melding voor elkaar kan krijgen.
Want niet elke wasmachine is klaar als het verbruik onder, bv 15W, komt.
Even zoeken op wasmachine of washingmachine. Dan moet je iets kunnen vinden.
Ik heb het voor nu even simpel opgelost. In standby modus (dus helemaal klaar met wassen, maar nog wel het display aan met "END" erop) verbruikt 'ie tussen de 1,2W en 1,5W. Dus ik heb ingesteld dat ik een Homey push bericht krijg als het verbruik onder de 2W komt. Ook Whatsapp eraan gekoppeld.

Daarnet werkte het goed, maar de tijd zal het leren of ik er wellicht te simpel over heb gedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Bas Post schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:01:
[...]

Let wel op dat de connectivity kit geen lokale toegang heeft, maar afhankelijk blijft van Somfys cloud. Een Connexoon heb je al voor de helft op marktplaats bijvoorbeeld die wel de lokale api heeft.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Blabla13 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:45:
@Bas Post @Jpiek
Ik heb ook die connectivity kit staan om somfy io te kunnen aansturen.
Maar een screen wil hij maar niet herkennen.
De luifel geen probleem.
En de rest rolluiken die zitten direct tegen Homey aan gekoppeld.

Enig idee hoe ik evt de screen in homey kan krijgen?
Op het eerder genoemde Homey forum kan je naar het Somfy topic gaan van de TaHoma en Connexoon en daar even inlezen. Even wat zoektermen loslaten in het topic.
Daar word ook verteld wat er eventueel nodig is voor de app maker om eventueel een onbekend apparaat toe te voegen.
Support is prima als ik het daar een beetje volg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
mike123 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:14:
[...]

Op het eerder genoemde Homey forum kan je naar het Somfy topic gaan van de TaHoma en Connexoon en daar even inlezen. Even wat zoektermen loslaten in het topic.
Daar word ook verteld wat er eventueel nodig is voor de app maker om eventueel een onbekend apparaat toe te voegen.
Support is prima als ik het daar een beetje volg.
Dank je wel voor het juiste zetje. _/-\o_
Koppelen als een interior screen deed het al. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:26

vanenkelen

uhmmm.....speechless

rally schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:56:
Ik heb uiteindelijk de compute module vervangen voor een 8GB exemplaar met 32GB opslag.
Bij mij zwemmen de apps nu in geheugenruimte (ik had er op het hoogtepunt 32).

Het is niet extreem complex, en er zijn goede tutorials voor.
Maar het is wel een risico wat je moet durven nemen

Was het nodig? Kan ik niet echt beoordelen, maar het kon. De oude kan altijd nog weer terug als het moet.
Nice, staat ook nog ergens op mijn to-do lijstje. Meer omdat het kan dan het echt nodig is.

Alhoewel, mijn opslag zit op 1,8 van 3 GB en geheugen zit op 1,6-1.7 GB van 2 GB. Heb in totaal 41 apps draaien, waarvan er denk ik een stuk of 3-4 nu niet gebruikt worden.

Ervaar niet echt problemen, maar met het geheugen op zo’n 80-85% vol, is er toch een groter gevoel van comfort als dat wat lager zou zijn.

Welke module heb je gekocht en duurde de ingreep lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Blabla13 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:25:
[...]

Dank je wel voor het juiste zetje. _/-\o_
Koppelen als een interior screen deed het al. |:(
Mooi dat het nu werkt. 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 18:27

rally

Deyterra Consultancy

vanenkelen schreef op maandag 13 januari 2025 @ 23:11:
[...]

Nice, staat ook nog ergens op mijn to-do lijstje. Meer omdat het kan dan het echt nodig is.

Alhoewel, mijn opslag zit op 1,8 van 3 GB en geheugen zit op 1,6-1.7 GB van 2 GB. Heb in totaal 41 apps draaien, waarvan er denk ik een stuk of 3-4 nu niet gebruikt worden.

Ervaar niet echt problemen, maar met het geheugen op zo’n 80-85% vol, is er toch een groter gevoel van comfort als dat wat lager zou zijn.

Welke module heb je gekocht en duurde de ingreep lang?
Ik heb deze gekocht:
https://nl.farnell.com/ra...lkFzuKKckmAXS1T2B0zAq85mU
Model is CM4108032

En deze tutorial gebruikt:
YouTube: (Part-1) - Homey Pro 2023 DIY Memory & Storage Upgrade / New Raspber...

Het is wel wat lastig om het koelblok er af te krijgen, maar alles denk ik dat ik 20-25 minuten er mee bezig ben geweest. Was prima te doen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:11

Dav0s

Hr?

Rossi46 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:54:
[...]

Ik heb het voor nu even simpel opgelost. In standby modus (dus helemaal klaar met wassen, maar nog wel het display aan met "END" erop) verbruikt 'ie tussen de 1,2W en 1,5W. Dus ik heb ingesteld dat ik een Homey push bericht krijg als het verbruik onder de 2W komt. Ook Whatsapp eraan gekoppeld.

Daarnet werkte het goed, maar de tijd zal het leren of ik er wellicht te simpel over heb gedacht ;)
Precies hoe ik het gedaan heb. Werkt hier top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jpiek schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:13:
Probeer iig eerst te bepalen welke merken veel 'spul' hebben wat je wilt gebruiken. Iig bij mij ging het aantal apps met maar 1 device of functie steil de lucht in. Ben nu dat aan het terugbrengen. En, ik meen Aquara en Ikea 'bijten' elkaar nog wel eens qua Zigbee netwerk.

Ik kijk nu bvk eerst naar 3 merken: Robb Smart, Frient en Aquara...

Niet heel goedkoop, maar allemaal redelijk betaalbaar ook...
Je bedoelt Aqara denk ik?

Ik heb je advies ter harte genomen en ben gegaan voor Aqara, Shelly en KlikAanKlikUit.

Dit na uitgebreid overleg met Robbshop. Gaven goed advies en zo voorkomen dat ik te-veel bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@i2Paq Idd Aqara...
KlikAanKlikUit heb ik 2 devices werkend van en ga dat ws ook zo houden... Heb nog een AWST-9000 naast de AGST-8800 en de ACM-2000.

De laatste 2 zijn aan elkaar gekoppeld en aan de Homey en werken goed omdat alles vlak bij elkaar zit.

de AWST-9000 doet het 6 meter verderop eigenlijk nog maar nauwelijks..

Edit: ik heb ook nog een Shelly Wifi tussenstekker en die gaat er ook uit...

[ Voor 11% gewijzigd door Jpiek op 14-01-2025 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

De KlikAanKlikUit zijn de deurbel.

Ik heb reeds camera's hangen en heb een niet-slimme deurbel die ook nog eens onbetrouwbaar is.

De KAKU deurbel ga ik combineren met WHatsApp en het versturen van een foto die de camera maakt, als ik niet thuis ben.
Ben ik of mijn vrouw thuis dan hoort iemand wel de deurbel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ervaringen kunnen voro iedereen anders zijn natuurlijk...

Omdat ik meer Robb Smart, Frient en Aqara spul heb is de keuze ook daarop gevallen..

De combi AGST-8800 en de ACM-200o werkt dus ga ik vooralsnog niet aan sleutelen.
de Shelly tussenstekker en de AWST-9000 zullen wel Marktplaats opgaan ofzo..

Hier laten rondslingeren is ook zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Een paar dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk wat betreft de compatibiliteit binnen Homey:

Ik heb een Ikea luchtkwaliteit sensor toegevoegd aan Homey. Dat ging helemaal goed, zonder Ikea hub. Echter, ik zie dat deze sensor nog op de (denk ik) eerste firmware draait. Is er een manier om die vanuit Homey bij te werken? Of moet ik voor dit soort grappen alsnog de Ikea hub hebben?

Hoe weet ik welke (Zigbee) apparaten compatibel zijn en welke niet? Een maat van mij heeft onderstaande sensoren met succes draaien in zijn Home Assistant omgeving. Zou dat ook moeten lukken binnen Homey Pro? Geen zin om voor niets die dingen aan te gaan schaffen 😋

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Rossi46 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 00:46:

Hoe weet ik welke (Zigbee) apparaten compatibel zijn en welke niet? Een maat van mij heeft onderstaande sensoren met succes draaien in zijn Home Assistant omgeving. Zou dat ook moeten lukken binnen Homey Pro? Geen zin om voor niets die dingen aan te gaan schaffen 😋

Bij Robbshop (en sommige andere Nederlandse winkels) geven ze het vaak aan of iets met Homey werkt. Zodra je bij Ali ofzo gaat bestellen wordt het een gok. Ik checkte meestal op Homey Community of er mensen waren die een dergelijk device werkend hadden gekregen, maar dan nog was de succesratio beperkt.

Deze specifieke sensor heb ik ook een keer besteld en nooit werkend gekregen. Het is een Tuya sensor en ondanks dat er een Tuya app is voor Homey worden lang niet alle Tuya (white label) devices ondersteund. Sterker nog, soms is de interne hardware/firmware net een beetje anders zodat de ene het wel doet en de andere niet.

Het kostte mij te veel tijd en ik ben gestopt met Zigbee devices (behalve Aqara) bij Ali te kopen. Ik betaal liever een paar euro meer voor een sensor bij Robbshop of een andere Nederlandse webshop met de mogelijkheid om snel te ontvangen en snel terug te kunnen sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Een paar dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk wat betreft de compatibiliteit binnen Homey:

Ik heb een Ikea luchtkwaliteit sensor toegevoegd aan Homey. Dat ging helemaal goed, zonder Ikea hub. Echter, ik zie dat deze sensor nog op de (denk ik) eerste firmware draait. Is er een manier om die vanuit Homey bij te werken? Of moet ik voor dit soort grappen alsnog de Ikea hub hebben?

Voor zover ik weet kan je geen firmware updaten vanuit Homey en heb je dus de hub nodig.
En om te zien welke apparaten worden ondersteund staat bij veel app's in de app store bij welke worden ondersteund.
Bv zoals bij de Ikea Tradfri app.
https://homey.app/nl-nl/a...radfri/IKEA-Tr%C3%A5dfri/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Echter, ik zie dat deze sensor nog op de (denk ik) eerste firmware draait. Is er een manier om die vanuit Homey bij te werken? Of moet ik voor dit soort grappen alsnog de Ikea hub hebben?
Voor zover ik weet heb je dan altijd de HUB nodig, Homey ondersteund geen firmwareupdates van Zigbee..

Schijnt nog aan gewerkt te worden, maar schijnt ook afhankelijk te zijn van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Dank voor alle antwoorden op mijn vraag! Ali gaan we dus gewoon niet doen (sowieso geen fan van).

En wellicht dat ik ergens op Marktplaats voor weinig een geschikte Ikea hub kan opsnorren ;) Nee geintje, maar het voordeel van Homey leek mij dus juist dat ik allerlei verschillende systemen aan elkaar zou kunnen knopen, zonder ook een heel aantal hub's in huis te hebben draaien. Maar dat valt dus een klein beetje tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:58
Rossi46 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:27:
Dank voor alle antwoorden op mijn vraag! Ali gaan we dus gewoon niet doen (sowieso geen fan van).

En wellicht dat ik ergens op Marktplaats voor weinig een geschikte Ikea hub kan opsnorren ;) Nee geintje, maar het voordeel van Homey leek mij dus juist dat ik allerlei verschillende systemen aan elkaar zou kunnen knopen, zonder ook een heel aantal hub's in huis te hebben draaien. Maar dat valt dus een klein beetje tegen
Wat je zou kúnnen doen is een hub 'lenen' voor de firmware update.
Heb zelf destijds met IKEA overlegd en zolang je er netjes mee om gaat kan je een gekochte hub ook terug brengen/sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Iemand de update van Homey al gedraaid?
Nog bijzonderheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:57
Update gehad, geen bijzonderheden, ( tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@Rossi46
Ik heb een paar Ikea devices aan mijn Homey hangen en heb daarvan nog nooit de firmware een update gegeven dus vraag is of dat altijd nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
D-e-n schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:54:
@Rossi46
Ik heb een paar Ikea devices aan mijn Homey hangen en heb daarvan nog nooit de firmware een update gegeven dus vraag is of dat altijd nodig is
Zelf ook nog geen idee natuurlijk, maar ik merk wel dat de temperatuur niet 'op een stabiele basis' wordt doorgegeven. Soms een paar uur ineens niet. Terwijl de andere variabelen wel gewoon constant worden geupdate. Vandaar dat ik 'em een update wil geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:18:
[...]

Zelf ook nog geen idee natuurlijk, maar ik merk wel dat de temperatuur niet 'op een stabiele basis' wordt doorgegeven. Soms een paar uur ineens niet. Terwijl de andere variabelen wel gewoon constant worden geupdate. Vandaar dat ik 'em een update wil geven ;)
Ik loop hier ook tegenaan met Aqara devices. Volgens het Homey forum zit er niks anders op dan de hub aan te schaffen enkel voor updates. Toch wel een flink nadeel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Rossi46 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:18:
[...]

Stond er in de changelog dat dat een issue dat is opgelost ?
Zo nee, dan waarschijnlijk niet.

Ik heb alle automatische updates uit staan. Ik kijk wel eens in de zoveel tijd of er updates zijn en wat die dan doen. Soms raak je nl ook doodleuk functies kwijt is mijn ervaring.

Als een device doet wat het moet doen (en wat je wilt dat het moet doen) en je hebt geen issues....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
deathmonkey schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:20:
[...]

Ik loop hier ook tegenaan met Aqara devices. Volgens het Homey forum zit er niks anders op dan de hub aan te schaffen enkel voor updates. Toch wel een flink nadeel vind ik.
Eigenlijk moet je een clubje mensen hebben die onderling hubs uitwisselen alleen voor het updaten 8)

Maar hoe krijg je zo'n club tech-neuroten bij elkaar ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Jpiek schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:29:
[...]

Eigenlijk moet je een clubje mensen hebben die onderling hubs uitwisselen alleen voor het updaten 8)

Nou, kijk eens op je heen in dit topic B)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 21:33
Jpiek schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:29:
[...]

Of met een redelijke powerbank naar de iKea, de producten aan de powerbank hangen en een WIFI netwerkje opzetten met je mobiel. Daarna weer terugbrengen :+
Gaat alleen wat lastiger met fitting lampen, als je geen 230v in je auto hebt (maar bovenstaande ging om luchtkwaliteitmeters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
De koppeling met hue werkte hier niet meer. Opnieuw geinstalleerd, maar nu zijn er geen apparaten meer beschikbaar. Zijn er meer mensen die dit euvel herkennen?

Edit: Ik krijg een 'rate limited' melding als ik een lamp oid toe wil voegen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98a4gz7WGvYJKj73xV7KZ0QMLgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQG8l38MC9IC7m7rRjPhJsSz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door robkrekel op 15-01-2025 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Source90 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:34:
[...]

Of met een redelijke powerbank naar de iKea, de producten aan de powerbank hangen en een WIFI netwerkje opzetten met je mobiel. Daarna weer terugbrengen :+
Gaat alleen wat lastiger met fitting lampen, als je geen 230v in je auto hebt (maar bovenstaande ging om luchtkwaliteitmeters).
Die is wel geniaal verzonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Rossi46 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:33:
[...]

Nou, kijk eens op je heen in dit topic B)

;)
Altijd leuk als mensen een stille hint begrijpen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Source90 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:34:
[...]

Iemand met een EV en V2L ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Jpiek schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:55:
[...]

Iemand met een EV en V2L ? :9
Guilty as charged :D
Al geldt dat enkel voor de fittingen. Powerbank optie is voor iedereen een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Heeft iemand hier Homey Dashboard (of versie daarop) draaien op een Redmi Pad Pro, Redmi Pad SE of soortgelijk?

Heb hier enkel een nieuwe(re) iPad liggen, die ik niet aan de muur ga hangen. Deze modellen zijn wel leuk geprijsd (zeker de SE voor 150€). Heb zelf nul ervaring met Android systemen, al een jaar of 10+ in het Apple ecosysteem.

Zat er zelf aan te denken om Dashboard te draaien en de tablet aan te laten gaan middels een (third-party) bewegings-/proximity sensor. Camera van tablet uit te zetten en liefst ook microfoon.

De Pad SE heeft een resolutie van 1920x1200 (IPS), de Pro heeft 2560x1600 (Amoled). Ben benieuwd welke tablets er in gebruik zijn bij jullie met welke resolutie (en dan ook de vraag hoeveel je kwijt kan op een dashboard, qua tegels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zou dat ook wel willen weten.

Eerder schaf ik geen dashboard aan als ik het enkel op mij telefoon kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Op alleen de telefoon zie ik ook geen toegevoegde waarde. Grap is dat ik met Homey begon omdat ik grafieken enzo van PV, P1 en warmtepomp wou combineren..

Nu gebruik ik de Insight alleen voor het afstellen van de stooklijn en verder eigenlijk niet zoals ik had bedoeld : een 24/7 view op alles.

Ipv daarvan ben ik nu verzeild in het automatisch verlichting uit en aan laten gaan, rookmeldersflows die vanalles doen en en automatische zonwering... |:(

Alles wat ik dagdagelijks wil zien werkt prima met AVD's met cijfertjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
robkrekel schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:36:
De koppeling met hue werkte hier niet meer. Opnieuw geinstalleerd, maar nu zijn er geen apparaten meer beschikbaar. Zijn er meer mensen die dit euvel herkennen?

[Afbeelding]
Geen idee wat het precies is, maar les er veel over als je googled op Hue rate limited Homey...
ergens 15 min tot 1 uur je Homey uitzetten schijnt soms te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:51

Gorefest

serial killer.

Ik heb ook veel gezeik met die Hue koppeling.
Ik heb nu een script dat Hue 2x per dag herstart dat lijkt voorlopig te werken maar het is echt altijd wat met die Hue koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Heb je geen backup die je terug kan zetten, van toen het nog wel goed werkte?

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 15-01-2025 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
@i2Paq en @Jpiek Begrijp ik jullie post nu verkeerd of hebben jullie de indruk dat Homey Dashboards alleen op een mobiele telefoon werkt? Het werkt toch gewoon op elk device waarop de homey app geïnstalleerd kan worden? Maar nogmaals, wellicht begrijp ik jullie post verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Het dashboard werkt niet op/in een browser, idd alleen op devices met daarop de app.

Dus Androidphone of Iphone, Ipad en Tablet*

*Al overweeg ik te gaan hobbyen met een Raspberry Pi met daar Android op en dan een enorm scherm daaraan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Nou dan kan je het toch op meer plekken dan alleen je telefoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Jpiek schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:04:
[...]

Geen idee wat het precies is, maar les er veel over als je googled op Hue rate limited Homey...
ergens 15 min tot 1 uur je Homey uitzetten schijnt soms te helpen...
Ik had recent de apps van Frank en KNMI erbij gezet, en die doen volgens mij nogal veel requests naar data. Die heb ik er nu weer af. Vanmiddag eens kijken of het werkt.
DON PAPA schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Heb je geen backup die je terug kan zetten, van toen het nog wel goed werkte?
Ik heb eigenlijk niks van Hue via Homey ingesteld, behalve de flessenwarmer die 5 minuten aangaat en vervolgens weer uit en een pushmelding en een google docs timestamp maakt. Die werkt nu dus niet meer. Dat is jammer, maar geen groot probleem. Ik moet mijn osram stekkers ff terugvinden, dan zet ik die er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
bazzemans schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:55:
Nou dan kan je het toch op meer plekken dan alleen je telefoon gebruiken.
Ik heb ook niet beweerd dat je het alleen op de telefoon kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Jpiek schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Ik heb ook niet beweerd dat je het alleen op de telefoon kan gebruiken.
Zo kon je het uit de context wel interpreteren. Vandaar dat ik ook aangaf dat ik jou/jullie wellicht verkeerd begreep ;)
i2Paq schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:40:
Ik zou dat ook wel willen weten.

Eerder schaf ik geen dashboard aan als ik het enkel op mij telefoon kan bekijken.
Jpiek schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:58:
Op alleen de telefoon zie ik ook geen toegevoegde waarde. [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Andere vraag

Ik heb op de slaapkamer een MHI airco hangen. Deze wil ik integreren in Homey, en dat kan hiermee
Is er iemand die dit ook gedaan heeft? Ik zit namelijk te twijfelen om een TADO airco controller te halen, of een extra Homey Bridge, die de airco ook aan zou moeten kunnen sturen via infrarood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
bazzemans schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:46:
[...]

Zo kon je het uit de context wel interpreteren. Vandaar dat ik ook aangaf dat ik jou/jullie wellicht verkeerd begreep ;)

[...]

[...]
Was bedoeld als : als het alleen op de telefoon zóu zijn zou ik het geen toegevoegde waarde vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34
Jpiek schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:44:
Het dashboard werkt niet op/in een browser, idd alleen op devices met daarop de app.

Dus Androidphone of Iphone, Ipad en Tablet*

*Al overweeg ik te gaan hobbyen met een Raspberry Pi met daar Android op en dan een enorm scherm daaraan >:)
en op mijn Mac

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

bazzemans schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:51:
@i2Paq en @Jpiek Begrijp ik jullie post nu verkeerd of hebben jullie de indruk dat Homey Dashboards alleen op een mobiele telefoon werkt? Het werkt toch gewoon op elk device waarop de homey app geïnstalleerd kan worden? Maar nogmaals, wellicht begrijp ik jullie post verkeerd.
Natuurlijk werkt het op elke device waar de Homey App. op kan draaien. Ik vroeg mij voornamelijk af of iemand dit al eens gedaan had en wat hij gebruik had als device.
*elk* device is namelijk een ruim begrip en het ene device is waarschijnlijk beter te gebruiken dan het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Jpiek schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:52:
[...]

Was bedoeld als : als het alleen op de telefoon zóu zijn zou ik het geen toegevoegde waarde vinden..
Prima. Gebruik Homey Dashboard vooralsnog op een oude Samsung Galaxy Note 8. Die is er rap genoeg voor. Gebruik het in combinatie met Fully Single App Kiosk. Kan ook gebruik maken van de standaard kiosk-functie van de Note 8 maar daarvan vind ik het nadeel dat je minder in kan stellen, zoals het uitschakelen van de navigatie en dergelijke.

Grootste nadelen van de dashboards is wmb dat je niet alleen de dashboard weer kan geven en het dashboard dus kan sluiten en teruggaat naar homescreen van de Homey app. Daarnaast zit er lag (paar seconden geen respons) in de app als de telefoon uit lockdown screen komt. Dat kan je wel uitschakelen, maar ik wil niet dat de phone constant aan staat en heb nog geen manier gevonden waarbij de processen van het dashboard op de achtergrond bij lockdown gewoon doorlopen.

Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit of het dashboard in een webapp (wat wel veel flexibeler gebruik zou met zich mee zou brengen) of in een app. Het zou al top zijn als er een optie is met minimale lag na openen na lockdown screen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
i2Paq schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:24:
[...]

Natuurlijk werkt het op elke device waar de Homey App. app kan draaien. Ik vroeg mij voornamelijk af of iemand dit al eens gedaan had en wat hij gebruik had als device.
*elk* device is namelijk een ruim begrip en het ene device is waarschijnlijk beter te gebruiken dan het andere.
Zie reactie hierboven en wat ik op de Homey community lees zijn er wel meerdere Android tablets (Android 8 of later) waarop de dashboard functioneert. Gezien een Note 8 van 7 jaar oud, zullen meer recentere (budget)tablets ook wel functioneren. De Redmi Pad SE is qua processor in ieder geval vergelijkbaar.

Volgens mij is hetgeen ik hierboven aangeef de grootste ergernis. Hoe sneller je soc, hoe korter de lag.

Persoonlijk vind ik het echter niet de uitgave waard om er een high-end tablet voor aan te schaffen/op te offeren. Daar laat Athom wat mij betreft wel de bal vallen door geen webapp te maken. Dat maakt je product zoveel laagdrempeliger om te gebruiken. Hun argument is dat 'slechts' 20% van de gebruikers via de webapp nu smart flows gebruiken en constateren daaruit dat het overgrote deel van de gebruikers voldoende heeft aan de app. Kort door de bocht wat mij betreft..

[ Voor 22% gewijzigd door bazzemans op 16-01-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
bazzemans schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:28:
[...]

Grootste nadelen van de dashboards is wmb dat je niet alleen de dashboard weer kan geven en het dashboard dus kan sluiten en teruggaat naar homescreen van de Homey app.
Dat is inderdaad wel een dikke min. Ik heb een oude Ipad die ik gebruik als centraal device voor het huishouden, ook voor Sonos, maar als het dashboard niet als eerste op je scherm komt is het een stuk minder gebruiksvriendelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:47:
[...]

Dat is inderdaad wel een dikke min. Ik heb een oude Ipad die ik gebruik als centraal device voor het huishouden, ook voor Sonos, maar als het dashboard niet als eerste op je scherm komt is het een stuk minder gebruiksvriendelijk
Wat hij volgensmij bedoeld is dat je niet het dashboard kan locken, dus dat je op de terug button kan blijven klikken.
Lijkt mij trouwens wel een functie die je zou kunnen aanvragen op het homey forum, dit moet niet moeilijk zijn om te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
deathmonkey schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:50:
[...]

Wat hij volgensmij bedoeld is dat je niet het dashboard kan locken, dus dat je op de terug button kan blijven klikken.
Lijkt mij trouwens wel een functie die je zou kunnen aanvragen op het homey forum, dit moet niet moeilijk zijn om te integreren.
Dat bedoelde ik inderdaad en dat verzoek staat daar al ;). Alleen is het 'by-design'. Het gedeelte in de app waar je Homey instelt is tevens de plek waar je het dashboard opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
D-e-n schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:47:
[...]

Dit is óók een dingetje. Er is geen direct pad naar de dashboard. Je zult eerst de Homey app moeten openen en dan zelf het dashboard moeten openen. Op zich prima zolang het dashboard open is, maar bij een eventuele herstart moet je die handeling dus opnieuw uitvoeren. Geen wereldramp, maar dat maakt het net-niet af.

Daarnaast heb je dus ook geen direct pad naar een dashboard die je gecreerd hebt. Binnen een dashboard schakelen naar een andere dashboard is dus niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:30
Ik begreep in de laatste podcast dat ze aan kiosk mode specifiek voor dashboards werken. Dus het locken zal wel een optie worden in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
sigmundfreund schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:06:
Ik begreep in de laatste podcast dat ze aan kiosk mode specifiek voor dashboards werken. Dus het locken zal wel een optie worden in dat geval.
Dat zou al een mooie stap zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34
robkrekel schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:49:
Andere vraag

Ik heb op de slaapkamer een MHI airco hangen. Deze wil ik integreren in Homey, en dat kan hiermee
Is er iemand die dit ook gedaan heeft? Ik zit namelijk te twijfelen om een TADO airco controller te halen, of een extra Homey Bridge, die de airco ook aan zou moeten kunnen sturen via infrarood.
Of een broadlink!

[ Voor 15% gewijzigd door bing69 op 16-01-2025 13:41 ]

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naxus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-03 11:36
robkrekel schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:49:
Andere vraag

Dat heb ik voor mijn Haier Airco's opgelost met een switchbot hub mini. Switchbot app op de Homey installeren, afstandbediening van de Airco inleren op de Hub-mini, toevegen als apparaat en klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
@naxus Ow, die heb ik nog liggen. Die moet ook in dezelfde kamer aanwezig zijn ivm infrarood neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naxus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-03 11:36
@robkrekel Klopt, dat is wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Voordat ik allerlei spullen (voor niets) ga kopen, even hier het vraagstuk neerleggen:

In onze woonkamer hebben we twee 'groepen' spotjes in het plafond hangen. Allebei de groepen worden aangestuurd door simpele aan/uit schakelaars, maar wel via een 'hotelschakeling'. In totaal dus vier schakelaars voor twee groepen spotjes.

Ik wil beide groepen 'smart' gaan maken (net zoals alle verlichting in huis). Ik wil ze ook meteen een upgrade geven door het toevoegen van een dimmer, een slimme dimmer dus. Dit moet wel een dimmer zijn die ook nog fysiek te bedienen is (voor als er gasten zijn, of de oppas van de kinderen enzo). Ik zit dan te denken aan dit exemplaar van Robbshop.

Normaliter kan je niet van twee kanten af dimmen natuurlijk (vroeger in het ouderlijk huis hadden we een dimbare lamp in hoteschakeling, maar met maar één dimmer eraan gekoppeld). Geldt dat ook voor slimme dimmers? Het is tenslotte allemaal digitaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Vraag even na bij Robbshop, het is tenslotte hun merk, en ik heb inmiddels de ervaring dat die dingen stiekum soms hele handige opties hebben.

Maar je wilt perse draaidimmers en geen dimmer die je met ingedrukt houden kunt dimmen ? want daar is, ook in hotelschakeling een simpele oplossing voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Jpiek schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:07:
Vraag even na bij Robbshop, het is tenslotte hun merk, en ik heb inmiddels de ervaring dat die dingen stiekum soms hele handige opties hebben.

Maar je wilt perse draaidimmers en geen dimmer die je met ingedrukt houden kunt dimmen ? want daar is, ook in hotelschakeling een simpele oplossing voor..
Grappig, daar heb ik zelf eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht...

Het is wel zo dat ik de stijl van het schakelmateriaal graag in dezelfde (Praxis?) stijl wil houden. Die hebben we overal in huis. Dan kom je denk ik toch snel bij een draaidimmer uit. Maar ik ga het allemaal even navragen bij Robbshop :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
2x https://www.robbshop.nl/r...bee-schakelaar-1-knop-wit
Past in Gira 55 raampje (Heb ik ook, misstaat niet)

1x https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-pro-zigbee-dimmer-400w

Koppel eerst de dimmer en dan de twee schakelaars aan je Homey.
Koppel daarna 1 voor 1 de beide schakelaars aan de dimmer

Vervolgens werken beide knoppen ook zonder Homey, rechtstreeks op de dimmer.
En je kunt natuurlijk flows maken zoals je zelf wilt...

Ik wil geen verlichting die niet werkt zonder Homey, alles moet bedienbaar blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Jpiek op 17-01-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Jpiek schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:45:
2x https://www.robbshop.nl/r...bee-schakelaar-1-knop-wit
Past in Gira 55 raampje (Heb ik ook, misstaat niet)

1x https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-pro-zigbee-dimmer-400w

Koppel eerst de dimmer en dan de twee schakelaars aan je Homey.
Koppel daarna 1 voor 1 de beide schakelaars aan de dimmer

Vervolgens werken beide knoppen ook zonder Homey, rechtstreeks op de dimmer.
En je kunt natuurlijk flows maken zoals je zelf wilt...

Ik wil geen verlichting die niet werkt zonder Homey, alles moet bedienbaar blijven.
Ik moet thuis even goed kijken hoe dit alles nou logisch werkt :) En of ik wel zo'n type dimmerknop wil. Ik krijg het thuis niet verkocht als het niet in dezelfde stijl is als de rest van het schakelmateriaal in huis.

Overigens ben ik het geheel met je eens wat betreft de afhankelijkheid van Homey voor verlichting. Ook ik wil heel graag alles ook zonder Homey kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn electrische praxis heater in de badkamer. Deze heeft een AB, maar onthoud geen instellingen als je hem stroomloos zet.

Dus aan/uit zetten met een plug heeft geen zin. Bovendien is het niet moeders mooiste ;)

Ik volgens mij grofweg 2 opties :

1] volledig bestuurbaar via een app in Homey, dus aan/uit en temperatuur, met ingebouwde thermostaat.

2] gewoon een 1000/2000W kacheltje, een plug voor aan/uit en een losse temp. sensor en deze beide in een flow van Homey zetten.

Iemand die al zoiets heeft ? Of een merk/model kachel weet die goed met Homey aan te sturen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel

[Afbeelding]
Ik ben duidelijk niet de enige, gelukkig maar https://community.homey.a...s-hue-lampen-nl/127741/79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Jpiek schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:14:
Iemand die al zoiets heeft ? Of een merk/model kachel weet die goed met Homey aan te sturen is ?
Ik gebruik daar een Duux Threesixty voor in de badkamer met de Duux app voor Homey. Ik zie alleen dat Duux nu een Threesixty 2 heeft uitgebracht en geen idee of die ook werkt met de Duux app in Homey

https://homey.app/nl-nl/app/com.duux/Duux/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisS
  • Laatst online: 18-09 18:33

Mill Norway heeft mooie kacheltjes (voorbeeld) + native Homey app (Homey App / Link naar website Mill)
Je hebt wel een 3e generatie model nodig.

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 12:25
Ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn electrische praxis heater in de badkamer. Deze heeft een AB, maar onthoud geen instellingen als je hem stroomloos zet.

Dus aan/uit zetten met een plug heeft geen zin. Bovendien is het niet moeders mooiste ;)

Ik volgens mij grofweg 2 opties :

1] volledig bestuurbaar via een app in Homey, dus aan/uit en temperatuur, met ingebouwde thermostaat.

2] gewoon een 1000/2000W kacheltje, een plug voor aan/uit en een losse temp. sensor en deze beide in een flow van Homey zetten.

Had hetzelfde probleem en heb een eurom badkamer heater opgehangen, 1000W met 2 standen. Deze schakel ik met een Shelly pm1 en een frient motion pro, deze heeft een bewegingssensor en temperatuur en licht meting. Bij beweging gaar er een timer, chronograph app, lopen en zolang deze loopt blijft de heater aan tot dat de ingestelde temperatuur is bereikt. ga je uit de badkamer dan stopt de timer en gaat de kachel uit. De Shelly zit in een k25 doosje. Deze kan niet in de heater zelf, die wordt te warm helaas.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@eddyh6 dat is idd mijn last resort oplossing. Liever iets build-in.

@DON PAPA ik zoek iets wat vlak tegen de muur (moet boven het toilet)

@JorisS die heb ik gezien, maar is geen ventilator kachel toch ?

Ik zoek iets wat met ventilatilator snel op kan warmen en dan weer uit kan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Vraag over Ubiquiti Protect in Homey (deze app: https://homey.app/nl-nl/a...t/Ubiquiti-UniFi-Protect/ )

Ik ben de stappen aan het doorlopen voor een lokaal account, hier staat "Give the user Full Management rights and click on ‘Add’". Is dit enkel voor Protect?

Zal wel wat spelen met de instellingen. Maar lijkt mij niet nodig om een onbekende community app volledige toegang tot alles van UniFi te geven, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IsMlBBj45qtGgyHI3p40ti_bYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOw4yCFywk9YOjfAj5NuRQ7k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Laatst online: 18-09 18:33
Jpiek schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:26:

@JorisS die heb ik gezien, maar is geen ventilator kachel toch ?

Ik zoek iets wat met ventilatilator snel op kan warmen en dan weer uit kan ..
Klopt, is geen ventilatorkachel (stond ook niet in je vraag :P ). Hebben ze wel, maar niet SMART

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Source90 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:59:
Vraag over Ubiquiti Protect in Homey (deze app: https://homey.app/nl-nl/a...t/Ubiquiti-UniFi-Protect/ )

Ik ben de stappen aan het doorlopen voor een lokaal account, hier staat "Give the user Full Management rights and click on ‘Add’". Is dit enkel voor Protect?

Zal wel wat spelen met de instellingen. Maar lijkt mij niet nodig om een onbekende community app volledige toegang tot alles van UniFi te geven, toch?
Er zijn meerdere app's die controle over je Homey willen/kunnen hebben.
Anders kan hij niet doen wat de app zou moeten kunnen.

https://community.homey.a...-hele-homey-beheren/61555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mike123 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:05:
[...]

Er zijn meerdere app's die controle over je Homey willen/kunnen hebben.
Anders kan hij niet doen wat de app zou moeten kunnen.

https://community.homey.a...-hele-homey-beheren/61555
Dit gaat alleen niet over de Homey.. (Maar een app voor Ubiquiti apparatuur op de Homey)
Enfin; de Community app wil naast toegang tot Ubiquiti Protect, ook full access voor mijn console en Ubiquiti netwerk app. 8)7

Heb hem nu draaien met enkel toegang tot Protect (en de rest op read-only). Tot nu toe werkt het goed.
Zal bijhouden of dat zo blijft en/of het blijft werken met flows.
Leek mij al raar dat de community app voor Protect toegang tot de Dream Machine nodig had.

[ Voor 37% gewijzigd door Source90 op 17-01-2025 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Rossi46 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:57:
[...]

Ik moet thuis even goed kijken hoe dit alles nou logisch werkt :) En of ik wel zo'n type dimmerknop wil. Ik krijg het thuis niet verkocht als het niet in dezelfde stijl is als de rest van het schakelmateriaal in huis.

Overigens ben ik het geheel met je eens wat betreft de afhankelijkheid van Homey voor verlichting. Ook ik wil heel graag alles ook zonder Homey kunnen bedienen.
Ga dan voor een variant inbouwdimmer die door een impuls schakelaar bediend kan worden. Zoals deze:

https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-dimmer-400w

Deze dimmer past achter bestaand schakelmateriaal of in een plafonddoos en dan kun je de zwarte draden van je hotel schakeling gewoon blijven gebruiken.

Je moet dan de draaischakelaar vervangen door een pulsdruk schakelaar die fysiek met de dimmer wordt verbonden. Licht aan/uit: schakelaar indrukken en loslaten. Dimmen: schakelaar ingedrukt houden tot gewenste stand is bereikt. Daarnaast werkt dit ook via Homey.

Voor mij is het een randvoorwaarde dat slimme verlichting altijd ook nog fysiek te bedienen is. Dus als Homey het niet doet, zigbee, wifi of zwave even instabiel is, dan werk ook op deze manier je verlichting nog 100% met de fysieke schakelaars.

Je gaat dan alleen van draaiknoppen naar regulier uitziende schakelaars die “terugwippen” nadat je ze hebt ingedrukt. En vrijwel alle bekende merken schakelmateriaal (Jung, Gira, etc) hebben deze schakelaars in hun assortiment. Dus blijft de look en feel in het huis hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@vanenkelen Dat is hetzelfde pad als waar ik ook al op zat. Alleen, met fysieke schakelaars; hoe sluit je dan 2 dimschakelaars aan op 1 dimmer ?

Vandaar mijn voorstel voor draadloze. En ja, mits OOK gekoppeld aan de dimmer, werkt dat ook zonder Homey of andere controller...

Die Robbshop dingen zijn overigens best fors, in een oude inbouwdoos vult die hem helemaal (25 diep), of daar nog een fyiek schakelaar (meestal 20 of meer) is uitproberen. Zelfs in een moderne 45 mm doos. Een wago krijg je er ws niet meer bij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
JorisS schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:36:
[...]
Klopt, is geen ventilatorkachel (stond ook niet in je vraag :P ). Hebben ze wel, maar niet SMART
Ja, had ik er even bij moeten vermelden.

Dus tenzij er nog andere 'slimme' electrische ventilatie kachels zijn wordt het toch een plug/schakelaar en een sensor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Jpiek schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:16:
@vanenkelen Dat is hetzelfde pad als waar ik ook al op zat. Alleen, met fysieke schakelaars; hoe sluit je dan 2 dimschakelaars aan op 1 dimmer ?

Vandaar mijn voorstel voor draadloze. En ja, mits OOK gekoppeld aan de dimmer, werkt dat ook zonder Homey of andere controller...

Die Robbshop dingen zijn overigens best fors, in een oude inbouwdoos vult die hem helemaal (25 diep), of daar nog een fyiek schakelaar (meestal 20 of meer) is uitproberen. Zelfs in een moderne 45 mm doos. Een wago krijg je er ws niet meer bij...
Als je twee pulsdrukschakelaars gebruikt kun je die via de bestaande draden die al getrokken zijn voor de hotelschakeling gebruiken. Je kunt de dimmer dan achter één van de schakelaars plaatsen of in de plafonddoos waar de verlichting aangesloten is.

Ze zijn aan de forse kant ja, maar met een beetje geduld en wat gepiel lukt het echt prima hoor. Ik heb ze vrijwel door mijn hele huis achter schakelaars en/of in plafonddozen zitten.

Zie het plaatje dat Robbshop zelf op de website heeft staan. Je kunt meerdere schakelaars in parallel gebruiken. Je moet dan even puzzelen hoe je de bestaande bedrading voor de hotelschakeling kunt hergebruiken of dat je die gebruikt om nieuwe draden in de juiste kleuren te trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mICbHwyGBoLHa3VXdhOyEEMgrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPFbkZFakJXVTo5mVhlR3Eeh.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn ervaring met draadloze schakelaars die naast homey ook aan de ontvanger zijn gekoppeld is dat ook die het soms ineens niet meer doen (batterij leeg, verbinding mysterieus verbroken, etc), vandaar dat ik voor deze manier heb gekozen. Dit kan niet verkeerd gaan, behalve natuurlijk als de dimmer of de lamp zelf kapot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
En zo kan er altijd wat fout gaan.
Maar beide opties zijn mogelijk.
't is niet aan mij om de keuze te maken, ik geef slechts een alternatief voor een draaidimmer en jij doet hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:06

JanJeen

3315Wp

Ik heb een Homey Pro early 2016. Het bereik van de antennes vind ik matig. Ik mis daarnaast ook leuke features als advanced flows, scenes en dashboards, die upgrades kosten 25euro elk.
Een Homey bridge kost 69euro. Als ik die aanschaf en koppel aan mijn Pro, krijg ik dan ook de nieuwe software erbij? Koopje?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 16:17
DON PAPA schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:39:
[...]

Ik gebruik daar een Duux Threesixty voor in de badkamer met de Duux app voor Homey. Ik zie alleen dat Duux nu een Threesixty 2 heeft uitgebracht en geen idee of die ook werkt met de Duux app in Homey

https://homey.app/nl-nl/app/com.duux/Duux/
https://community.homey.a...s-support-for-homey/60971

Duux heeft aangegeven geen nieuwe apparaten te ondersteunen. De huidige blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@JanJeen Nee.... de bridge is eigenlijk een device voor Homey Cloud, en voegt daar dan protocollen als Zigbee en Zwave aan toe.

het is geen 'echte' zelfstandige unit.

Je hebt 4 opties :

1] Je 2016 upgraden
2] een 2019 2de hands kopen mét Advanced Flows en die upgraden met Dashoard
3] Een Homey Pro 2023 kopen
4] Als dat je te duur is: ff wachten op de Homey Pro Mini...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 16:17
JorisS schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:04:
[...]

Mill Norway heeft mooie kacheltjes (voorbeeld) + native Homey app (Homey App / Link naar website Mill)
Je hebt wel een 3e generatie model nodig.
3e generatie heeft of krijgt ondersteuning voor Matter. Matter is altijd lokale (geen cloud) controle.
Het plaatje van onderstaand artikel is wel anders dan die JorisS noemt dus ik weet niet of het hetzelfde apparaat betreft?
https://millnorway.com/ne...panel-heater-with-matter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
Ik heb vloerverwarming dat wordt aangestuurd dmv Honeywell:

Honeywell HCC 100 Zoneregelaar
Honeywell DT4 R ruimtethermostaat wit

Iemand enig idee of dat ik via Homey Pro valt te koppelen?

Ik heb namelijk ook de Rithum Switch bedieningspaneel aan de muur hangen (RTH_RS-01-BL) en die heeft een thermostaat ingebouwd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjPFcLND9o-X3UppULs178hJ2I0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BImW41pAKyrvSrDW7fEEgo3L.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien ik nog geen thermostaat aan de muur heb ik de woonkamer (op de enige goede plek hangt nu dus die Rithum Switch), dacht ik zou het niet leuk zijn als ik de temperatuur kan instellen met die switch. Dus mijn vraag is nu of dat mogelijk zou zijn.
Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.