Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:23
bazzemans schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:06:
[...]

Een knop die dan ook te vinden is door kwaadwillenden. Een sleutelbos die je kwijtraakt, link je niet 1-2-3 aan de betreffende woning. Mijn voorkeur zou juist precies andersom zijn.
Behalve als je de knop als een drukschakelaar maakt?
Eentje aan het begin van de hal (de lichtschakelaar) en een aan het einde. Die moet je dan meerdere keren aan/uit of indrukken.

Lijkt mij niet dat een willekeurige dief alle lichtknoppen meerdere keren gaat indrukken om te kijken of daar toevallig het alarm mee uitgaat.

Neem aan dat je zoiets ook met een wandschakelaar met bijvoorbeeld een Shelly erachter kunt maken. Flow maken dat je de knop met Shelly X-keren indrukt als alarm uit. Volgens mij hoeft er dan niet eens een apparaat aan de Shelly te hangen, die triggers volgens mij wel.

Of je hangt er bewust wél een lamp achter, echter dan met bovenstaande flow. Bij aan/uit zal er dan gewoon een lamp aangaan, alsof het een normale schakelaar is. Bij snel achter elkaar indrukken (puls schakelaar?) of wippen, alarm uit. 4x ofzo, doe je meestal ook niet per ongeluk.

[ Voor 30% gewijzigd door Source90 op 29-12-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03
Jpiek schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:26:
Dan zou je je of voor dimmers moeten gaan waar je fysieke schakelaars op aansluit, of voor bv een zigbee waar je draadloze schakelaars mee koppelt.

Van Zwave weet ik het niet, naar Robbshopp heeft 'eigen merk' Zigbees waarbij je meerdere knoppen aan de dimmer kunt koppelen. Die werken dus ook als je Homey uitstaat.

Ik heb daar een wisselschakeling mee gemaakt en dat werkt goed. Past zelfs in Gira 55 frame als je dat mocht willen...
Een bedrade pulsdimmer met zigbee of zwave ondersteuning is inderdaad de oplossing. Ik vraag me vooral af of het nog verschil maakt om z-wave of zigbee te kiezen :)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18:09
bazzemans schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:06:
[...]

Een knop die dan ook te vinden is door kwaadwillenden. Een sleutelbos die je kwijtraakt, link je niet 1-2-3 aan de betreffende woning. Mijn voorkeur zou juist precies andersom zijn.
Alleen wie verwacht dat zo'n iellig knopje voor de alarminstallatie is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:19
Jpiek schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:59:
[...]

Alleen wie verwacht dat zo'n iellig knopje voor de alarminstallatie is ?
Het is allemaal hypothetisch. Ieder zijn voorkeur. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Mithrandir schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:33:
[...]

Een bedrade pulsdimmer met zigbee of zwave ondersteuning is inderdaad de oplossing. Ik vraag me vooral af of het nog verschil maakt om z-wave of zigbee te kiezen :)
De optie die ik noemde werkt dus ook met draadloze knoppen, wel zo fijn. Ik weet niet of dat met Zwave ook werkt.

Verder maakt het afaik niet heel veel verschil. Homey heeft een issue met teveel zigbee devices. Maar ik lees ook over systemen met +150 devices, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03
Jpiek schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:07:
[...]

De optie die ik noemde werkt dus ook met draadloze knoppen, wel zo fijn. Ik weet niet of dat met Zwave ook werkt.

Verder maakt het afaik niet heel veel verschil. Homey heeft een issue met teveel zigbee devices. Maar ik lees ook over systemen met +150 devices, dus...
Draadloze knoppen wil ik niet omdat ik wil dat alles ook blijft werken wanneer de zwave/zigbee/whatever hub er uit ligt. Ik wil dat het "smart" gedeelte een 'extra laagje' is bovenop werkende fysieke infra.

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Dat is nu de clou van die dimmer+knoppen, je koppelt ze aan het zigbee netwerk aan elkaar en dan werken ze ook zonder de Homey. Je moet ze alleen wel eerst beide in Homey zetten zodat ze op het zigbeenetwerk zitten.

Het werkt hier, sterker nog, ik was na power off van de groep (plaatsen schakelaars) zelfs vergeten de Homey weer op te starten en de schakeling werkte...

Én fysieke én een smart schakelaar in een inbouwdoos is een uitdaging qua ruimte...

[ Voor 10% gewijzigd door Jpiek op 29-12-2024 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Bedankt allemaal voor de reacties, het gaat denk ik een somfy worden.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
@Mithrandir : Overigens lichtelijk jaloers op je woning, mooie omgeving en meteen goed aangepakt.

Zit zelf in een "59 5 kamer eind-van-een-rijtje-woning in de randstad op 196m2, kost ws hetzelfde :P

Inmiddels zo'n 20 jaar bezig om van label Z naar A te krijgen. Ben er bijna O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Even iets anders: hoe gaan jullie hier om met de Homey in het kader van verwarming? Laten jullie de slimme thermostaat het werk doen of loopt het allemaal via de Homey? Het gaat me in het bijzonder om de Tado die wij dus hebben.

Wij hebben droogbouw vloerverwarming beneden en hoewel Tado "slim" zou moeten zijn vinden we niet dat het echt "slim" werkt. In de koude maanden heeft Tado namelijk niet door dat het opwarmen een stuk trager gaat. Dus waar het in de meeste gevallen 's ochtends bij beneden komen gewoon behaaglijk is het op koude dagen nog niet op temperatuur.

Nu kan ik als er kouder weer verwacht wordt het slimme schema aanpassen door bijvoorbeeld de nachtverlaging aan te passen maar dat lijkt me meer "dom" dan "slim". Dus dan denk ik aan de Homey. Maar ik vraag me dus af hoe Homey bezitters dat hebben geregeld met hun slimme thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 07:58
D-e-n schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:31:
Even iets anders: hoe gaan jullie hier om met de Homey in het kader van verwarming? Laten jullie de slimme thermostaat het werk doen of loopt het allemaal via de Homey? Het gaat me in het bijzonder om de Tado die wij dus hebben.
Alles loopt hier 100% over Homey.
Temperatuurmeting , check voor aanwezige personen, bijstellen thermostaat

Temperatuurmeting gaat via een aparte sensor dan op de Tado, want een of andere debiel (vorige bewoner) vond het handig om de thermostaat op de muur te plaatsen waar de oven tegenover zit ingebouwd. Dat scheelt toch snel een paar graden als de oven aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Zilverdael80 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:44:
[...]

Alles loopt hier 100% over Homey.
Temperatuurmeting , check voor aanwezige personen, bijstellen thermostaat
Tnx. Daar ga ik dan ook maar eens induiken, ook handig voor vakanties of vrije dagen. Maak je dan ook gebruik van de weersvoorspelling? Want ik meende dat Homey die optie heeft. En daar zat ik dus aan te denken: dat Homey de boel dan wat eerder opstart (of minder nachtverlaging toepast) als de verwachting beneden de 5 graden is (om maar wat te noemen)
Temperatuurmeting gaat via een aparte sensor dan op de Tado, want een of andere debiel (vorige bewoner) vond het handig om de thermostaat op de muur te plaatsen waar de oven tegenover zit ingebouwd. Dat scheelt toch snel een paar graden als de oven aanstaat.
Dat is inderdaad niet zo'n handige plek. Na onze verbouwing kwam de tv vlakbij de vaste thermostaat te hangen dus ik heb toen ook een aparte Tado temperatuursensor aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Geen Tado maar een Remeha eTwist (draadloos) en een warmtepomp.

In de eTwist staat een programma met doordeweekse en weekend dagen.

Met de Homey stuur ik deze bij, mocht deze uitvallen dan valte de thermostaat terug naar z'n normale programma :

Programma op handmatig, en dan later starten met opwarmen op vrije dagen en feestdagen door een variabele 'MorgenAlsZaterdag' op 'Ja' te zetten.

Verder demp ik het verbruik als de warmtepomp 's nachts aanslaat.

Komende jaar ga ik op diverse plekken nieuwe (grotere) radiatoren ophangen en daar komen dan thermostaat-, en slimme thermostaatkoppen op. En die ga ik ook regelen met de Homey...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:47

Wij hebben droogbouw vloerverwarming beneden en hoewel Tado "slim" zou moeten zijn vinden we niet dat het echt "slim" werkt. In de koude maanden heeft Tado namelijk niet door dat het opwarmen een stuk trager gaat. Dus waar het in de meeste gevallen 's ochtends bij beneden komen gewoon behaaglijk is het op koude dagen nog niet op temperatuur.

Nu kan ik als er kouder weer verwacht wordt het slimme schema aanpassen door bijvoorbeeld de nachtverlaging aan te passen maar dat lijkt me meer "dom" dan "slim". Dus dan denk ik aan de Homey. Maar ik vraag me dus af hoe Homey bezitters dat hebben geregeld met hun slimme thermostaat?
Hier veel op Homey aangesloten. BEHALVE. de verwarming. Goed geïsoleerde woning uit 2019 met Vloerverwarming goed ingeregelde LW warmtepomp, deze word in het najaar op verwarmen gezet en daar kom ik niet meer aan tot het voorjaar, dan op koelen voor als het boven de 25 º C word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
D-e-n schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Tnx. Daar ga ik dan ook maar eens induiken, ook handig voor vakanties of vrije dagen. Maak je dan ook gebruik van de weersvoorspelling? Want ik meende dat Homey die optie heeft. En daar zat ik dus aan te denken: dat Homey de boel dan wat eerder opstart (of minder nachtverlaging toepast) als de verwachting beneden de 5 graden is (om maar wat te noemen)
Dat zou je kunnen regelen met de KNMI App ofzo :

ALS : 'Verwachting min temp vandaag is veranderd'
EN : '#Nieuwe waarde' is kleiner dan 5
EN : de tijd is tussen 5:00 en 6:00
DAN : stel de temperatuur in op 21C

of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:57
Peterhardenberg schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:41:
[...]

Hier veel op Homey aangesloten. BEHALVE. de verwarming. Goed geïsoleerde woning uit 2019 met Vloerverwarming goed ingeregelde LW warmtepomp, deze word in het najaar op verwarmen gezet en daar kom ik niet meer aan tot het voorjaar, dan op koelen voor als het boven de 25 º C word.
Totaal off-topic, waar welke warmtepomp heb je draaien? Want ons huis is volledig warmtepomp voorbereid, maar we hebben er nog niet eentje.

Verder ga ik binnenkort in het huis ook beginnen met Homey, vandaar dat ik het topic actief volg :) Ik ben er al achter dat ik voor Homey Pro ga, dat geeft (volgens mij) veel meer mogelijkheden dan een Homey Bridge.

Ik zal hier binnenkort wat vragen gaan stellen over hoe ik het makkelijkste ALLE lampen smart kan maken. Dan hebben we het over lampen die nu worden ingeschakeld via een simpele lichtschakelaar of een dimmer.

We hebben ook een Eufy camerasysteem + deurbel hangen, een Sonos staan (die wil ik aan elkaar koppelen), er komen nieuwe zonneschermen die smart moeten worden, rookmelders gaan naar smart, ik wil iets 'smarts' gaan doen met wasmachine & droger en de auto zou smart geladen moeten worden ;) En de radiatorknoppen + aansturing daarvan op de 1e en 2e verdieping moet smart gaan worden...

Als het goed is zou ik dit alles allemaal via Homey aan moeten kunnen sturen en aan elkaar knopen 8)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
@Rossi46 Panasonic Lucht water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Jpiek schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Dat zou je kunnen regelen met de KNMI App ofzo :

ALS : 'Verwachting min temp vandaag is veranderd'
EN : '#Nieuwe waarde' is kleiner dan 5
EN : de tijd is tussen 5:00 en 6:00
DAN : stel de temperatuur in op 21C

of zoiets...
Ik was net naar de officiële KNMI-app aan het zoeken :)

Maar aan zoiets dacht ik dan inderdaad. Het slimme schema wordt dan standaard en dan laat ik het door Homey overrulen als er een lage temperatuur wordt verwacht. En in de zomer kan Homey het schema wellicht ook uitzetten want dat doe ik normaal ook handmatig.

En dan gelijk ook iets met de vrije dagen zoals je hierboven al vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Peterhardenberg schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:41:
[...]

Wij hebben een oud huis. En hoewel de vloer geïsoleerd is, er overal dubbel glas is en we veel minder stoken dan twee jaar terug vliegt er toch nog wel wat kou uit (via de wanden op de verdieping vooral en via de keukenuitbouw) en dan merk je het verschil wel als het echt koud is. Ergens eind voorjaar gaat de verwarming wel handmatig uit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Excuses als dit al eens gevraagd is, ik heb gezocht en geGoogled maar zie door de bomen het bos niet meer.

Thuis heb ik Hue, Google, TPlink en sinds kort ook Homewizard, mijn vraag gaat over de Homewizard Energy Plugs.

Voor deze laatste zoek ik naar een oplossing om een dergelijk plug "automatisch" te laten inschakelen als mijn vrouw thuis komt.

Volgens mij moet dit mogelijk zijn met Homey, maar ik kan hier niets over vinden. En voordat ik er eenyje koop eerst maar eens deze vraag.

Integratie met wat ik al heb is niet mogelijk en Homewizard bied deze optie zelf niet.

Graag hoor ik iets van jullie.

[ Voor 5% gewijzigd door i2Paq op 03-01-2025 14:10 . Reden: Iets meer duidelijkeid verschaft. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
i2Paq schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:26:
Excuses als dit al eens gevraagd is, ik heb gezocht en geGoogled maar zie door de bomen het bos niet meer.

Thuis heb ik Hue, Google, TPlink en sinds kort ook Homewizard, mijn vraag gaat over de Homewizard Energy Plugs.

Voor deze laatste zoek ik naar een oplossing om een dergelijk plug "automatisch" te laten inschakelen als mijn vrouw thuis komt.

Volgens mij moet dit mogelijk zijn, maar ik kan hier niets over vinden.

Integratie met wat ik al heb is niet mogelijk en Homewizard bied deze optie zelf niet.

Graag hoor ik iets van jullie.
Even een vraag. heb je geen Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
D-e-n schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:03:
[...]

Ik was net naar de officiële KNMI-app aan het zoeken :)

Maar aan zoiets dacht ik dan inderdaad. Het slimme schema wordt dan standaard en dan laat ik het door Homey overrulen als er een lage temperatuur wordt verwacht. En in de zomer kan Homey het schema wellicht ook uitzetten want dat doe ik normaal ook handmatig.

En dan gelijk ook iets met de vrije dagen zoals je hierboven al vertelde.
pas op, er zijn er 3 die KNMI heten, ik heb deze
https://homey.app/nl-nl/a...mi-weerwaarschuwing/KNMI/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Hier ook alle verwarming via Homey (warmtepomp in 2019 woning). In principe constante Ta van 28 graden, maar op basis van dynamische tarieven en verwarmingsbehoefte gaat de verwarming dan aan/uit.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
Hoe heb jij de Panasonic in Homey gekregen?
Want er is geen standaard app voor.
Ik heb het nu via home assistent draaien en de home assistent app op Homey, verder draait alles op Homey.

Al vind ik het wel mooi dat je in home assistent elke enphase paneel apart kan zien wat de Homey enphase app niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
SpikeHome schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:41:
[...]

Hoe heb jij de Panasonic in Homey gekregen?
Want er is geen standaard app voor.
Ik heb het nu via home assistent draaien en de home assistent app op Homey, verder draait alles op Homey.

Al vind ik het wel mooi dat je in home assistent elke enphase paneel apart kan zien wat de Homey enphase app niet doet.
Ik heb wel ervaring met Daikin, maar daar hangt een ESP aan met een relais die acteert als externe thermostaat. Dus ik gebruik geen Daikin app op Homey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
@SpikeHome
Ik beschrijf juist dat ik de Pana niet in Homey heb en dit ook helemaal niet nodig vind omdat er bij een goed ingesteld WP niet geregeld hoeft te worden anders dan op verwarmen zetten in het najaar en op koelen in het voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Peterhardenberg schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:47:
@SpikeHome
Ik beschrijf juist dat ik de Pana niet in Homey heb en dit ook helemaal niet nodig vind omdat er bij een goed ingesteld WP niet geregeld hoeft te worden anders dan op verwarmen zetten in het najaar en op koelen in het voorjaar.
Dat las ik, maar dit Homey-topic is ook informatief voor anderen met een warmtepomp ;) Hij kan goed ingeregeld zijn, maar elke situatie is anders. Ook met voorkeur voor maximaal comfort, efficiëntie of juist kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Peterhardenberg schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:31:
[...]

Even een vraag. heb je geen Homey?
Ik heb nog geen Homey (even mijn eerdere post aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoowrusZ
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:25
i2Paq schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:08:
[...]

Ik heb nog geen Homey (even mijn eerdere post aangepast).
Dat kan prima via Homey, zelf gebruik ik de smart presence voor:

https://homey.app/nl-nl/a...tpresence/Smart-Presence/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

JoowrusZ schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:48:
[...]

Super, dank je wel!

Nu nog even mijn vrouw vragen of het haar (normaal moet zij de zelf de Energy Socket aanzetten om de auto te laden) € 430,- waard is om dat te automatiseren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Hoe vaak heeft ze al vergeten om de auto te laden ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Jpiek schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:06:
Hoe vaak heeft ze al vergeten om de auto te laden ? O-)
En wie steekt de stekker er in? :? Dat kan Homey nog net niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:24

DON PAPA

Tweaker-fan

i2Paq schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:10:
[...]
Nu nog even mijn vrouw vragen of het haar (normaal moet zij de zelf de Energy Socket aanzetten om de auto te laden) € 430,- waard is om dat te automatiseren >:)
Je zou ook kunnen beginnen met bijvoorbeeld een tweedehands Homey Pro 2019 (hier bevalt hij nog steeds prima), deze staan vaak voor rond de €100 te koop. 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jpiek
Peterhardenberg schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:09:
[...]

En wie steekt de stekker er in? :? Dat kan Homey nog net niet.
daar kun je dan Homey weer pushberichten voro laten sturen tot je er ziek van bent :

ALS thuis EN auto niet aan het laden : repeat msg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PattieK
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-01 12:37
Hallo allemaal,

Ik heb veel threads doorgelezen maar nog niet echt gevonden wat ik zoek. Of verkeerd gelezen dat kan ook……

Mijn vraag gaat over het volgende:

- ik wil binnenkort het volgende aanschaffen
Victron ESS 3×3kVA/7.2kW ALU
Victron 3×3kVA Multiplus, incl. Touch 50, SmartShunt,Zekeringen, Automaten, Cerbo, EM24. Incl. ECO-Homealuminium behuizing zwart

Daarnaast 30kwh aan batterijen.

Ik heb al 22 zonnepanelen, zo goed voor 7500kwh op jaarbasis, van enphase.

daikin Altherma 3 warmtepomp (ETBX12EF6V binnen, EPRA08 buiten) , vloerverwarming, warmtepomp boiler (300 liter) en daikin airco’s voor de bovenverdiepingen.

Straks ook een dynamisch contract. Victron systeem heeft straks dynamic ESS.

Idee is straks om gedurende het jaar grotendeels zoveel mogelijk eigen energie te verbruiken. En met een dynamisch contract is dit wel zo wenselijk rekening houdend met evt negatieve tarieven.

Nu zal het in de zomer wel zo zijn dat de productie de accucapaciteit en eigen verbruik die dag overtreft. Ik produceer maximaal 50kwh per dag, verbruik misschien 10, en kan dan 30 opslaan. Maar na 1 dag zit de accu dan vol.

Nu zat ik eraan te denken om met home automation alles zo aan te sturen dat indien de batterij vol is, zoveel mogelijk energie in de warmtepompboiler te stoppen. Douchen trekt de boiler wel leeg qua temp.

Normaal staat deze op 50 graden afgesteld, met 1 keer per week een legionellarun naar 60.

Maar als dit vaker hoger is dan 60, geen idee hoe hoog dit maximaal kan, dan besteed ik de opgewekte Electriciteit tenminste nog nuttig.
Eventueel zou ik ook de airco’s aan kunnen laten gaan.

Maar de grote vraag is nu hoe…. Ik kreeg de tip voor home automation icm node red. En ik zat te denken an homey pro.

Homey pro heeft een Daikin app zag ik, maar best weinig commando’s zo te zien. Of kan ik dat met advanced flows afvangen?

Zou ik met bovenstaande oplossingen alles “slim” kunnen aansturen?

Ik ben geen programmeur, is home automation icm node red te doen voor een leek? Of kan alles met homey pro? Wat er op een afstand gebruiksvriendelijker uit ziet…

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
[quote]PattieK schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:41:
Maar als dit vaker hoger is dan 60, geen idee hoe hoog dit maximaal kan, dan besteed ik de opgewekte Electriciteit tenminste nog nuttig.
Eventueel zou ik ook de airco’s aan kunnen laten gaan.

Maar de grote vraag is nu hoe…. Ik kreeg de tip voor home automation icm node red. En ik zat te denken an homey pro.

Homey pro heeft een Daikin app zag ik, maar best weinig commando’s zo te zien. Of kan ik dat met advanced flows afvangen?

Zou ik met bovenstaande oplossingen alles “slim” kunnen aansturen?
Veel of weinig commando's is niet zo relevant, het gaat erom of de juiste beschikbaar zijn.
Ik kan mijn WP helemaal niet regelen, maar wel via een kWh meter uitlezen hoeveel hij verbruikt, en via verschillende devices uitlezen wat de temperatuur is, of er iemand thuis is, via een KNMI app te weten komen wat de verwachte min en max temperatuur is, de thermostaat een tandje bij of lager zetten qua temperatuur etc etc...

Van Daikin zie ik overigens alleen een App voor airco's, niet voor een WP.

Hoe meer apparaten je met een app kunt aansturen hoe meer je kunt regelen met Homey. Dus je zult echt wel een eind komen. Airco harder laten werken op basis van wat je teruglevert is bv niet zo moeilijk.
Als je met de app voor je boiler de temperatuur kunt instellen zal ook dat wel lukken.

Als je dat ook nog eens op basis van een dynamisch contract wilt doen én bv de accu wilt inzetten op de onbalansmarkt dan zijn ook daar weer apps voor, soms zelfs van/voor je eigen energieleverancier. Het gaat best gecompliceerd worden en je zult aardig moeten finetunen. Wellicht ook nog wel het e.e.a. aan sensoren en slimme schakelaars e.d. er bij moeten kopen.

In Homey hoef je in principe niet te programmeren, je moet wel een hele goede logica hebben: Als ik dit verander omdat dat die waarde heeft wat doet dat dan met die waarde... Welke voorwaarden je gebruikt, hoe en in welke volgorde....

Wat eigenlijk betekend dat je het wel leuk moet vinden om daarmee bezig te zijn, anders levert je je vooral koppijn van het nadenken op.

Mijn ervaring is dat je hier en op het forum van Homey wel voldoende hulp krijgt...

Dus kan het : Ja, zeer waarschijnlijk wel, als je er voldoende tijd, geld en effort in wilt steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PattieK
Thanks!

Alles van Daikin kan ik nu aansturen via ONECTA app van Daikin zelf. Temperatuur, planning instellen en bedienen.

Ga mij er nog verder in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:22
PattieK schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:20:
Thanks!

Alles van Daikin kan ik nu aansturen via ONECTA app van Daikin zelf. Temperatuur, planning instellen en bedienen.

De Daikin ONECTA app heeft er 3 Altherma warmtepompen bij staan in de app voor Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PattieK
mike123 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:35:
[...]

De Daikin ONECTA app heeft er 3 Altherma warmtepompen bij staan in de app voor Homey.
Ja heb ik gezien. Ik heb ook een altherma 3. Alleen niet degene die afgebeeld staat. En kan nergens specifieke modellen vinden van de altherma 3 die worden ondersteund…..

Je zou zeggen dat als ik alles via de cloud kan benaderen en alle Daikin wifi connectie hebben dat ik ze met homey of home automation zou moeten kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ruime info en interactie met de ontwikkelaar van de app hier :

https://community.homey.a...cloud-daikin-onecta/54088

Ziet eruit alsof je een overvloed aan opties hebt. ik ben er iig wel ietwat jaloers op ;)

Afbeelding van het model moet je iha niet teveel op letten.

Kies een waarvan je denk dat het hem is qua aanduiding omschrijving en kijk of die idd bij installatie je warmtepomp 'pakt' en dan is het goed...

Apps die je naar alle waarschijnlijkheid ook zult willen gebruiken :

https://homey.app/nl-nl/a...erhour/Power-by-the-Hour/

https://homey.app/nl-nl/app/it.diederik.solar/Zonnepanelen/

en als die er is een app van je thuisaccu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
PattieK schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:20:
Thanks!

Kijk ook eens naar esp altherma. Daarmee kun je alles uitlezen en inzichten verkrijgen. Die data kun je weer in Homey krijgen en mee doen wat je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Weet iemand of de range extender functie van Shelly devices te gebruiken is i.c.m. Homey? Ik heb deze functie nog niet gebruikt, maar nu misschien wel nodig maar ik heb het idee dat Shelly's die verbinden met een Shelly die de range extender actief heeft geen onderdeel van het normale netwerk zijn maar een subnetwerk van de Shelly (mogelijk is dat een issue voor Homey?)

edit: dat kan inderdaad, ik zocht - duh - even in het Homey Shelly topic (Homey forum) en je kunt ze handmatig koppelen op IP:poort combinatie

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 05-01-2025 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Stefke schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:48:
Weet iemand of de range extender functie van Shelly devices te gebruiken is i.c.m. Homey? Ik heb deze functie nog niet gebruikt, maar nu misschien wel nodig maar ik heb het idee dat Shelly's die verbinden met een Shelly die de range extender actief heeft geen onderdeel van het normale netwerk zijn maar een subnetwerk van de Shelly (mogelijk is dat een issue voor Homey?)

edit: dat kan inderdaad, ik zocht - duh - even in het Homey Shelly topic (Homey forum) en je kunt ze handmatig koppelen op IP:poort combinatie
Even voor mijn eigen helderheid; met het range extenden bedoel je dat de Shelly devices met elkaar in verbinding staan en op die manier ook allemaal binnen het bereik van de Homey Pro vallen?

(ik ben nog een behoorlijke leek op Homey Pro gebied, maar ben wel voornemens om de Pro binnenkort aan te schaffen én om Shelly modules achter de lichtschakelaars te gaan plaatsen 🙂)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
ja, als een Shelly achterin je tuin geen wifi bereik heeft kun je die verbinden met een Shelly die halverwege je tuin staat en (nog) wel wifi heeft. Maar die achterste Shelly zit dan niet in je normale netwerk (maar in een netwerk van je andere Shelly, maar is dus wel in Homey te koppelen)
Ik had het nog niet gebruikt, maar loop wel tegen een dergelijke usecase aan. Misschien moet ik gewoon mijn wifi verbeteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 05-01-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DON PAPA schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:14:
[...]

Je zou ook kunnen beginnen met bijvoorbeeld een tweedehands Homey Pro 2019 (hier bevalt hij nog steeds prima), deze staan vaak voor rond de €100 te koop. 😉
Die werkt met de Homewizard Energy Socket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

i2Paq schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:07:
[...]
Die werkt met de Homewizard Energy Socket?
Ja er staat bij de app van wel:
https://homey.app/nl-nl/app/com.homewizard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik krijg even geen efficiente flow met triggers bedacht...

Situatie:
ik heb een flow waarin een flow aangezet wordt ('AfwezigheidsModus'), en deze start ik 1 keer met een teksttag om een aantal settings aan te passen (regeling zonscherm uit, verwarming lager en op constante temp). Vervolgens regelt deze de verlichting tijdens de vakantie.

In de flow waar het om gaat wil ik op de dag van terugkomst mezelf een Whatsapp bericht sturen met de reminder om de lampen (fysieke schakelaars) uit te zetten omdat de verlichting weer handmatig bedient moet gaat worden, en dus de tussenstekkers op 'Aan' gezet gaan worden.

Probleem is dat ik nooit weet hoe laat we ongeveer thuis zijn. Een een trigger op 'als iemand thuiskomt' gaat dagelijks af, deze hoeft maar 1 a 2 keer per jaar af te gaan.

Voorlopig opzetje is deze :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pv43XCLL-TOfv2CYivfmY00kyyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ya0UTk1weOBnduOXstf6Ybfh.jpg?f=fotoalbum_large

maar als we na 17:00 thuiskomen gaat dus alle licht in de woonkamer aan en ik lees m'n WA niet ga ik het dus missen. Want om 12:00 zitten we nog vaak genoeg in de auto op de terugreis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:11

Dav0s

Hr?

Jpiek schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:57:
Ik krijg even geen efficiente flow met triggers bedacht...

Situatie:
ik heb een flow waarin een flow aangezet wordt ('AfwezigheidsModus'), en deze start ik 1 keer met een teksttag om een aantal settings aan te passen (regeling zonscherm uit, verwarming lager en op constante temp). Vervolgens regelt deze de verlichting tijdens de vakantie.

In de flow waar het om gaat wil ik op de dag van terugkomst mezelf een Whatsapp bericht sturen met de reminder om de lampen (fysieke schakelaars) uit te zetten omdat de verlichting weer handmatig bedient moet gaat worden, en dus de tussenstekkers op 'Aan' gezet gaan worden.

Probleem is dat ik nooit weet hoe laat we ongeveer thuis zijn. Een een trigger op 'als iemand thuiskomt' gaat dagelijks af, deze hoeft maar 1 a 2 keer per jaar af te gaan.

Voorlopig opzetje is deze :

[Afbeelding]

maar als we na 17:00 thuiskomen gaat dus alle licht in de woonkamer aan en ik lees m'n WA niet ga ik het dus missen. Want om 12:00 zitten we nog vaak genoeg in de auto op de terugreis..
Kan je niet "als iemand thuiskomt" gebruiken in combinatie met een variabele (met vakantie ja/nee)? Dat je die aan het begin van de vakantie naar ja zet, en aan het eind van je terugkom-flow naar nee.

En dan daartussen dus "Als iemand thuiskomt" AND met vakantie ja THEN ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:26
Ik zit ongeveer met de dezelfde gedachten om een flow voor normaal gebruik te maken en een vakantieflow. met bovenstaande ga je jezelf wel moeten opvoeden om je vakantiedata ook allemaal in een flow bij te gaan houden.

Je kunt het eventueel zonder Whatsapp doen en met de notificatietrigger. Dan krijg je een JA/NEE keuze die een vervolg kan schakelen. Geen input (bijvoorbeeld in vliegtuig) kan dan een timer laten lopen voor een nieuwe vraag.

Andere gedachte. Hoe erg is het als je weet dat je op 21-08 thuis komt, dat je verwarming een uur te vroeg aan is gegaan? of je verlichting vast opstart. Ik zou mij meer zorgen maken om het idee dat je elke keer de datums handmatig moet gaan voeden in flows.

Is er niet iets te verzinnen waarbij een gedeelde agenda (die je misschien al hebt) gesynct wordt en op basis daarvan de modus schakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Dav0s schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Kan je niet "als iemand thuiskomt" gebruiken in combinatie met een variabele (met vakantie ja/nee)? Dat je die aan het begin van de vakantie naar ja zet, en aan het eind van je terugkom-flow naar nee.

En dan daartussen dus "Als iemand thuiskomt" AND met vakantie ja THEN ...
Aan zoiets heb ik gedacht, maar 'ALS iemand thuiskomt' triggert elke dag, soms zelfs meerdere keren, vindt ik niet efficient, ookal loopt de flow niet verder door. ALS 12:00 heeft overigens hetzelfde probleem.

En 'ALS datum wordt' triggert 's nachts om 00:00 uur al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Borne schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:17:
Ik zit ongeveer met de dezelfde gedachten om een flow voor normaal gebruik te maken en een vakantieflow. met bovenstaande ga je jezelf wel moeten opvoeden om je vakantiedata ook allemaal in een flow bij te gaan houden.
Dat gaat wel goedkomen denk ik, vrije dagen zet ik er ook in, maar dan weer alleen voro de verwarming. En anders idd en iCalender app gaan gebruik voor een trigger op "Johan vacantie"
Andere gedachte. Hoe erg is het als je weet dat je op 21-08 thuis komt, dat je verwarming een uur te vroeg aan is gegaan? of je verlichting vast opstart.
Zit ook wel wat in, als ik de afwezigheidmodus laat genoeg uitzet is er niet zo'n probleem. En als je op de bank zit en het licht gaat ineens aan "Ohja, m'n flow is uitgezet... 8)7 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Hoop dat de Aqua Panel Hub S1 Plus (nieuws: Aqara kondigt nieuwe smarthomehardware aan, waaronder radarsensor op ...) ook third-party apps kan draaien. Zou een mooi display zijn voor het Homey Dashboard (of soortgelijk).
Hopelijk niet als bij Shelly displays enkel Shelly apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:58
Source90 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:33:
Hoop dat de Aqua Panel Hub S1 Plus (nieuws: Aqara kondigt nieuwe smarthomehardware aan, waaronder radarsensor op ...) ook third-party apps kan draaien. Zou een mooi display zijn voor het Homey Dashboard (of soortgelijk).
Hopelijk niet als bij Shelly displays enkel Shelly apparatuur.
Op een Shelly Display kun je ook al Home Assistant draaien, zie https://community.shelly....ssistant-in-wall-display/ Helaas zijn Android apps (nog?) niet te sideloaden.

Homey Dashboards zou wel al moeten kunnen draaien op een NS Panel Pro aldus https://community.homey.a...your-dashboard/116965/174

Afbeeldingslocatie: https://us1.discourse-cdn.com/flex015/uploads/athom/optimized/3X/d/a/dad7354c3099d0f5f990266318bbfd8db28fd907_2_750x1000.jpeg

Sonoff NS Panel Pro is ook in een grotere versie te verkrijgen, wat zeer interessant lijkt voor een (mini) Homey dashboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
iRob schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:45:
[...]

Op een Shelly Display kun je ook al Home Assistant draaien, zie https://community.shelly....ssistant-in-wall-display/ Helaas zijn Android apps (nog?) niet te sideloaden.
Ik ben met name op zoek naar een display die bijvoorbeeld Nuki (sloten)/Ubiquiti (Protect)/Hue (verlichting) kan tonen zonder behoorlijke vertraging. Volgens mij is dat (nog?) niet mogelijk op een Shelly.
Een NS Panel klinkt wel interessant, ga ik naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Zoals ik in een aantal andere posts liet doorschemeren, ben ik voornemens om de Homey Pro aan te schaffen. Om zodoende ons huis (wat nu in z'n geheel nog niet 'smart' is) wat comfortabeler te maken.

De afweging tussen HA en Homey is makkelijk gemaakt; ik spreek geen programmeertaal en de WAF is hier in het huishouden een niet te onderschatten factor. Het moet werken en zij moet er ook mee overweg kunnen (als gebruiker).

Toch is mij nog niet alles duidelijk. Veel zal ik gaandeweg leren als ik de Homey Pro heb draaien en randapparatuur daar aan heb weten te koppelen, maar ik zou mijn eigen verwachtingen ook graag vooraf een beetje willen managen.

Hoe zit het met het nodigen hebben van allerlei hubs bij de apparaten? Als ik Ikea smartlampen wil laten werken in ons huis, kan ik die zomaar aan de Homey Pro koppelen en dan volledig gebruiken? Of moet ik dan toch ook de Ikea hub hebben? En hetzelfde met de Philips Hue lampen? En eigenlijk dezelfde vraag voor alle andere apparaten :) Homey Pro ondersteunt natuurlijk een veelvoud aan standaarden, maar in hoeverre ik dan nog afhankelijk ben van merk gebonden hubs is mij niet duidelijk.

En ik zat er zelf aan te denken om een 'bepaalde' Shelly modules in de wandcontactdozen te bouwen, om zodoende bijvoorbeeld lampen te kunnen schakelen en ook direct energieverbruik te kunnen meten. Kan ik zulke modules gewoon aan Homey Pro knopen of ben ik daarbij afhankelijk van een Shelly hub of Shelly app?

(ik ben me ervan bewust dat het behoorlijke basis vragen zijn, maar het is voor mij nog even 'opstarten').

Korte samenvatting van de dingen die ik van plan ben met de Homey Pro:
  • alle lampen in huis 'smart' maken, middels 'smart' Shelly modules of smart dimmers (de lampen zelf blijven dus dom) en slimme verlichting in en rondom de schuur
  • de ledverlichting op zolder - welke nu nog met een eigen afstandsbediening te regelen valt - via Homey Pro regelen maar óók via een eigen te programmeren knop bij de trap
  • slimme rookmelders monteren in huis met daaraan gekoppeld o.a. de Sonos voor het alarm maar ook meldingen op Whatsapp
  • de Eufy camera deurbel koppelen aan de Sonos voor 'de bel'
  • het laten versturen van een melding als de domme wasmachine en de domme droger klaar zijn
  • een eigen 'alarm' maken middels sensoren op de deuren en ramen, een aanwezigheidsdetectie van bewoners, de Sonos voor geluid van het alarm, de slimme lampen voor lichteffecten en wellicht nog iets van een lamp aan de buitenkant
  • beter inzicht krijgen in wanneer ik mijn surplus aan zonenergie gebruiken moet, als voorbode voor het aangaan van een dynamisch energiecontract (ik ben die terugleverboete helemaal zat)
  • etc-etc-etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:11

Dav0s

Hr?

Rossi46 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:20:
Zoals ik in een aantal andere posts liet doorschemeren, ben ik voornemens om de Homey Pro aan te schaffen. Om zodoende ons huis (wat nu in z'n geheel nog niet 'smart' is) wat comfortabeler te maken.

De afweging tussen HA en Homey is makkelijk gemaakt; ik spreek geen programmeertaal en de WAF is hier in het huishouden een niet te onderschatten factor. Het moet werken en zij moet er ook mee overweg kunnen (als gebruiker).

Toch is mij nog niet alles duidelijk. Veel zal ik gaandeweg leren als ik de Homey Pro heb draaien en randapparatuur daar aan heb weten te koppelen, maar ik zou mijn eigen verwachtingen ook graag vooraf een beetje willen managen.

Hoe zit het met het nodigen hebben van allerlei hubs bij de apparaten? Als ik Ikea smartlampen wil laten werken in ons huis, kan ik die zomaar aan de Homey Pro koppelen en dan volledig gebruiken? Of moet ik dan toch ook de Ikea hub hebben? En hetzelfde met de Philips Hue lampen? En eigenlijk dezelfde vraag voor alle andere apparaten :) Homey Pro ondersteunt natuurlijk een veelvoud aan standaarden, maar in hoeverre ik dan nog afhankelijk ben van merk gebonden hubs is mij niet duidelijk.

En ik zat er zelf aan te denken om een 'bepaalde' Shelly modules in de wandcontactdozen te bouwen, om zodoende bijvoorbeeld lampen te kunnen schakelen en ook direct energieverbruik te kunnen meten. Kan ik zulke modules gewoon aan Homey Pro knopen of ben ik daarbij afhankelijk van een Shelly hub of Shelly app?

(ik ben me ervan bewust dat het behoorlijke basis vragen zijn, maar het is voor mij nog even 'opstarten').

Korte samenvatting van de dingen die ik van plan ben met de Homey Pro:
  • alle lampen in huis 'smart' maken, middels 'smart' Shelly modules of smart dimmers (de lampen zelf blijven dus dom) en slimme verlichting in en rondom de schuur
  • de ledverlichting op zolder - welke nu nog met een eigen afstandsbediening te regelen valt - via Homey Pro regelen maar óók via een eigen te programmeren knop bij de trap
  • slimme rookmelders monteren in huis met daaraan gekoppeld o.a. de Sonos voor het alarm maar ook meldingen op Whatsapp
  • de Eufy camera deurbel koppelen aan de Sonos voor 'de bel'
  • het laten versturen van een melding als de domme wasmachine en de domme droger klaar zijn
  • een eigen 'alarm' maken middels sensoren op de deuren en ramen, een aanwezigheidsdetectie van bewoners, de Sonos voor geluid van het alarm, de slimme lampen voor lichteffecten en wellicht nog iets van een lamp aan de buitenkant
  • beter inzicht krijgen in wanneer ik mijn surplus aan zonenergie gebruiken moet, als voorbode voor het aangaan van een dynamisch energiecontract (ik ben die terugleverboete helemaal zat)
  • etc-etc-etc
Ik heb voor Hue wel een bridge staan. Heb 46 GU10 spots, wat losse lampen, een flink aantal Hue Wall Modules en wat dual switch knoppen, en dat gaat toch het makkelijkst via de Hue Bridge. Die bridge kan je vervolgens wel weer aan Homey koppelen om in 1x al je lampen in Homey te hebben, zodat je wel lampen aan kan zetten op basis van bewegingssensoren van andere merken.

Verder heb ik eigenlijk alles direct met Homey gekoppeld. Behalve een paar shelly plugs die aangemeld zijn in de Shelly app en dan via de app gekoppeld aan Homey.

Verder een mooi lijstje doelen. Welcome in the rabbit hole ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Jpiek zolang die flow niet elke 5 seconden draait zou ik me daar echt niet druk om maken. Gewoon elke keer starten als er iemand thuiskomt. Ik heb tientallen flows die minstens elke minuut draaien met onder andere berekeningen, aansturing van verlichting, verwarming, EV-lader etc. Kan Homey prima aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
@TKroon zit wel wat in, maar ik vind het ook wel een sport om een flow efficiënt te bouwen... Ze willen nogal eens gecompliceerd worden...

Maar wat al gezegd is: aanzetten is eigenlijk relevanter ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Nu ik al een tijdje met homey, alleen de bridge, werk, zoek ik een oplossing om de WiFi op mijn telefoon aan dan wel uit te zetten op basis van de locatie van mijn telefoon. Ik zoek al tijden een app die voldoet daarvoor, maar die kan ik niet erg vinden. Nu heb ik een simpele flow die me welkom heet als ik thuis kom (just for fun), en daar zou prima een wifi aan optie bij kunnen. Ik weet alleen niet goed hoe. Google bracht geen uitkomst, dus ik stel de vraag hier maar even.

Kan ik homey de WiFi instellingen van mijn telefoon laten aan en uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
robkrekel schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:22:
Nu ik al een tijdje met homey, alleen de bridge, werk, zoek ik een oplossing om de WiFi op mijn telefoon aan dan wel uit te zetten op basis van de locatie van mijn telefoon. Ik zoek al tijden een app die voldoet daarvoor, maar die kan ik niet erg vinden. Nu heb ik een simpele flow die me welkom heet als ik thuis kom (just for fun), en daar zou prima een wifi aan optie bij kunnen. Ik weet alleen niet goed hoe. Google bracht geen uitkomst, dus ik stel de vraag hier maar even.

Als je een Android telefoon hebt zou je daar Macrodroid voor kunnen gebruiken.
Is een telefoon app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
mike123 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:27:
[...]

Als je een Android telefoon hebt zou je daar Macrodroid voor kunnen gebruiken.
Is een telefoon app.
Helaas. Het lijkt er op dat het niet eens kan. Wtf. De gelinkte pagina met app gaat er heel erg omheen werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLSCXn7FZRdQP2z1NEe6CcqQm9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GIRsFijuOXs6qP4Lz0iR6ED.jpg?f=fotoalbum_large
Maar goed, als deze app het niet kan, vrees ik ook voor de mogelijkheden via homey.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
In iOS heb je automations ingebouwd waarmee je dit eenvoudig kunt doen. Is er echt niks in het open Android wat dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
robkrekel schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Helaas. Het lijkt er op dat het niet eens kan. Wtf. De gelinkte pagina met app gaat er heel erg omheen werken.
[Afbeelding]
Maar goed, als deze app het niet kan, vrees ik ook voor de mogelijkheden via homey.....
Ik zie het nu ook inderdaad. Dat is jammer.
Maar er staat op die help pagina ook een workaround om een apk bestand te installeren die je kan downloaden via de gemelde pagina. Daarna zou het wel weer kunnen werken.
Maar dat mag je natuurlijk zelf bepalen of je dat zou willen.
Ik zou er zelf niet moeilijk over doen, maar dat is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
@mike123 Heb alleen een telefoon via het werk, dus dat gaan het niet worden denk ik. Maar bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-09 10:33
robkrekel schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:22:

Geen Homey, maar wellicht IFTTT?

PS. Waarom zou je dit eigenlijk willen? Nieuwsgierig :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
vuurtjih schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:35:
[...]

Geen Homey, maar wellicht IFTTT?

PS. Waarom zou je dit eigenlijk willen? Nieuwsgierig :+
Omdat de WiFi op mijn werk waardeloos is, en 5G een stuk sneller.
Thuis wil ik juist wel op WiFi ivm diverse chromecasts.

Tis allemaal niet zo boeiend verder, maar een irritatiefactortje :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:32

fdees

Trust me I'm an Engineer

robkrekel schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:46:
[...]

Omdat de WiFi op mijn werk waardeloos is, en 5G een stuk sneller.
Thuis wil ik juist wel op WiFi ivm diverse chromecasts.

Tis allemaal niet zo boeiend verder, maar een irritatiefactortje :)
Kan je dan gewoon niet het Wi-Fi netwerk van je werk vergeten/niet automatisch laten verbinden.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Zelf geen Android, niet kunnen testen. Werkt dit niet (zoals @TKroon aangaf) zoals IOS?
https://www.airdroid.com/...-connect-to-wifi-android/

Of anders WIFI van je werk vergeten, dan verbind er ook niets automatisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robkrekel
fdees schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Kan je dan gewoon niet het Wi-Fi netwerk van je werk vergeten/niet automatisch laten verbinden.
Source90 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:53:

Of anders WIFI van je werk vergeten, dan verbind er ook niets automatisch.
Afdeling moeilijk denken met Rob! |:(

Ik had eigenlijk de casus omgedraaid, als ik mijn huis verlaat wil ik de WiFi uit hebben.

Maar dat netwerk op mijn werk gaat er eerst uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
Moeilijk denken.... Herken ik niet O-) |:(

Flow voor aan- en afwezigheidmodus schakelen aangepast. Het kon idd. veel simpeler. Als we weer thuis zijn gewoon lekker de verlichting bij zonsondergang aanschakelen. En de flow afwezigheidmodus disabelen. Het licht brand en dat moeten we net als anders gewoon zelf uitzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_4pWjNjzet6yaMaNzdW_lhbpqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKlmvBSCWCQfXesRZxPAAuIc.jpg?f=fotoalbum_large

En voor het aanzetten van de afwezigheidsmodus :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHTs3fuBrjnrEMFbimJ90ZzzWvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbujXax5nH7FEXOQVAIbSuaO.jpg?f=fotoalbum_large

De Flow Afwezigheidsmodus aanzetten, wachten tot we de lichten aanzetten met de schakelaar en deze dan met de tussenstekkers uitzetten. En die worden vervolgens bediend vanuit de Flow Afwezigheidsmodus.

Nu ff wachten tot mijn twee andere tussenstekkers binnen zijn om de flow af te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Jpiek schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:36:
Moeilijk denken.... Herken ik niet O-) |:(

Flow voor aan- en afwezigheidmodus schakelen aangepast. Het kon idd. veel simpeler. Als we weer thuis zijn gewoon lekker de verlichting bij zonsondergang aanschakelen. En de flow afwezigheidmodus disabelen. Het licht brand en dat moeten we net als anders gewoon zelf uitzetten.

[Afbeelding]

En voor het aanzetten van de afwezigheidsmodus :

[Afbeelding]

De Flow Afwezigheidsmodus aanzetten, wachten tot we de lichten aanzetten met de schakelaar en deze dan met de tussenstekkers uitzetten. En die worden vervolgens bediend vanuit de Flow Afwezigheidsmodus.

Nu ff wachten tot mijn twee andere tussenstekkers binnen zijn om de flow af te maken..
Wat die flow allemaal doet zal wel kloppen denk ik maar die wachttijd van 120 minuten voordat de afwezigheidsmodus start zou ik zeker vervangen door een timer van bv de Chronograph app.
Als in die 120 minuten Homey het op de heupen krijgt, of een update of een stroomstoring in de straat gaat die 120 minuten nooit gehaald worden en start hij die flow nooit meer die er achter zit.
Ook als je eventueel alles gaat stoppen in die flow of iets anders en de timer loopt door word die opdracht na die 120 minuten altijd uitgevoerd. Als je die flow 3x start met bv tussenpozen van 10 minuten gaat 3x de flow gestart worden die er achter zit. Dat geldt niet voor nu want hij start op datum en tijd maar met algemene flows. Maar een Homey wacht kaart word altijd uitgevoerd, indien er niks tussenkomt zoals eerder genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@mike123 Goed punt ! een Wait is leuk voor timingdingetjes, niet voor uitgestelde acties.

'k heb er nu een start Countdown-zandloper van gemaakt van 7200 seconden en een aparte trigger ALS zandloper leeg start afwezigheidsmodus met Start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Jpiek schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:22:
@mike123 Goed punt ! een Wait is leuk voor timingdingetjes, niet voor uitgestelde acties.

'k heb er nu een start Countdown-zandloper van gemaakt van 7200 seconden en een aparte trigger ALS zandloper leeg start afwezigheidsmodus met Start
Eventueel nog een startknop die je zelf kan bedienen in de flow die de zandloper kan stoppen. Anders moet je het menu in.
Maar is niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:58
weet iemand of en hoe ik een Calex Smart Power plug kan toevoegen aan mijn Pro? Via de Calex app is het geen probleem en ik zie hem ook in Google Home, maar koppelen aan de Pro lukt niet.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:25:
weet iemand of en hoe ik een Calex Smart Power plug kan toevoegen aan mijn Pro? Via de Calex app is het geen probleem en ik zie hem ook in Google Home, maar koppelen aan de Pro lukt niet.
Onderstaande gaat over een Calex led strip - niet over een smart plug - maar ik ga er vanuit dat ze middels het zelfs platform (Tuya) communiceren...

https://community.homey.a...nsturen-via-homey/58888/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:32
Beste mede Homey gebruikers.
Ik heb een Homey Pro voor kerst gekregen omdat we halverwege dit jaar gaan verhuizen naar een nieuwbouw woning.
Heb 'm even kort geinstalleerd en tijdens installatie kon hij ons huidige adres niet vinden en gaf een error.
Na de app opnieuw geinstalleerd te hebben zat ik er opeens in.

Niet heel erg want wilde toch nu alleen maar pielen met de apparaten die we hebben: een Nest thermostaat (die hij af en toe niet ziet?) en 8 Hue lampen.

Voor het nieuwe huis wil ik wel alles zoveel mogelijk smart maken, ik bedoel we leven in 2025.
Maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen of hoe dingen heten.

Kan iemand mij op weg helpen van zaken die werken met Homey:
- Schakelaars, die wil ik smart maken. Ik wil geen losse knop die ergens opgeplakt zit maar gewoon de schakelaar die we gaan krijgen smart maken.
- Wandcontactdozen, ook deze wil ik smart maken zonder met een losse plug te hoeven werken.
- Shutters, we gaan shutter lamellen krijgen maar daar zit helaas geen stroompuntje bij.
- Buitenscreens, daar hebben we wel een stroompuntje voor
- Camera's, we hebben nu een Tapo voor de katten die geweldig werkt. Er is een Tapo app voor Homey maar daar staan de camera's niet tussen :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 11:49
nils7 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:42:
Beste mede Homey gebruikers.
Ik heb een Homey Pro voor kerst gekregen omdat we halverwege dit jaar gaan verhuizen naar een nieuwbouw woning.
Heb 'm even kort geinstalleerd en tijdens installatie kon hij ons huidige adres niet vinden en gaf een error.
Na de app opnieuw geinstalleerd te hebben zat ik er opeens in.

Niet heel erg want wilde toch nu alleen maar pielen met de apparaten die we hebben: een Nest thermostaat (die hij af en toe niet ziet?) en 8 Hue lampen.

Voor het nieuwe huis wil ik wel alles zoveel mogelijk smart maken, ik bedoel we leven in 2025.
Maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen of hoe dingen heten.

Kan iemand mij op weg helpen van zaken die werken met Homey:
- Schakelaars, die wil ik smart maken. Ik wil geen losse knop die ergens opgeplakt zit maar gewoon de schakelaar die we gaan krijgen smart maken.
- Wandcontactdozen, ook deze wil ik smart maken zonder met een losse plug te hoeven werken.
- Shutters, we gaan shutter lamellen krijgen maar daar zit helaas geen stroompuntje bij.
- Buitenscreens, daar hebben we wel een stroompuntje voor
- Camera's, we hebben nu een Tapo voor de katten die geweldig werkt. Er is een Tapo app voor Homey maar daar staan de camera's niet tussen :(
Is de best buy guide niet een optie voor je? 😀 https://homey.app/nl-nl/best-buy-guide/

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:32
Yes maar bijvoorbeeld smart wandcontact dozen zie ik niet.
En voor shutters zie ik alleen opties voor hele shutters ipv een motor voor erop (of ik kijk er overheen) :+

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 11:49
nils7 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:50:
[...]

Yes maar bijvoorbeeld smart wandcontact dozen zie ik niet.
En voor shutters zie ik alleen opties voor hele shutters ipv een motor voor erop (of ik kijk er overheen) :+
Fibaro Walli (Z-Wave) is een optie: https://www.fibaro.com/en...art-switches-and-outlets/
of Meross: https://www.meross.com/en-gc/product
of Aqara: https://www.robbshop.nl/aqara-wall-outlet-h2-eu

Wat shutter betreft ook Fibaro of Shelly: https://www.fibaro.com/en/products/smart-roller-shutter/ of https://www.shelly.com/products/shelly-qubino-wave-shutter dat is als je geen Somfy hebt natuurlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door tcviper op 08-01-2025 14:14 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:24
Weet er iemand ook zigbee inbouwschakelaars waar het gangbare schakelmateriaal (gira/BJ/Jung).

Wat ik zoek: ik heb diverse lampen "slim" en ergens uit het zicht een ikea schakelaar geplakt om een scene aan te sturen. Maar ik wil eig naast de dimmer een extra schakelaar plaatsen die de scene aanroept. Zitten dus geen schakeldraden aan, gewoon een pulsingang die via zigbee (of wat anders) een seintje geeft naar de Homey om een scene aan te roepen. Bestaan die :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@ybos bedoel je dus wel in een inbouwdoos? Ik kan je een Shelly aanbevelen. Die kun je ook gebruiken om alleen een lichtschakelaar als input te gebruiken zonder dat die fysiek iets schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:24
TKroon schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:58:
@ybos bedoel je dus wel in een inbouwdoos? Ik kan je een Shelly aanbevelen. Die kun je ook gebruiken om alleen een lichtschakelaar als input te gebruiken zonder dat die fysiek iets schakelt.
Heel brutaal, maar weet je toevallig een type? Er zijn zoveel types...
Het is inderdaad voor in een inbouwdoos en dan zonder daadwerkelijk aangesloten verlichting. Puur als trigger dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@ybos dan is een Shelly 1 mini al voldoende voor je. Je sluit de L en N aan met bruin en blauw. Een andere bruine naar de switch, en aan de onderkant van de switch een zwarte draad naar SW. Je sluit de Shelly dus maar aan met drie draden in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Of een draadloze Robb Smart zigbee schakelaar.

Schroef je gewoon op de muur en past in bv gira55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:16
Echt geen nieuwe (witte) Homey @WeeJeWel ;) Veel plezier en succes op de CES. (sucCES)

[ Voor 9% gewijzigd door Sjalabert op 10-01-2025 09:07 ]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DON PAPA schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:14:
[...]

Gedaan! Homey Pro 2019 gekocht via MP. Installatie op WiFi had even wat voeten in de aarde maar hij draait en ziet de Home Energy Socket.
JoowrusZ schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:48:
[...]

Geïnstalleerd, iPhone van mijn vrouw een fixed IP gegeven en een flow aangemaakt.

Lijkt te werken in "Test" zegt de Homey.

Nu nog even echt proberen.

Al met al een mooi oplossing en nu maar eens kijken wat we nog meer kunnen met de Homey :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
i2Paq schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:20:
[...]
Al met al een mooi oplossing en nu maar eens kijken wat we nog meer kunnen met de Homey :9
Ok, en weer iemand 'hooked' :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Weet iemand of er een automation op basis van een Samsung smarttag gemaakt kan worden? Bijvoorbeeld wanneer smarttag thuis is, dan uypdate locatie persoon? Ik heb uiteraard toegang tot de smarrtags op mn telefoon.

Reden om dit zo te doen is dat de telefoon van adhd partner vaker leeg dan vol is en dingen als smart precence dan niet werken. Lijkt me trouwens ook een handige voor kinderen die nog geen telefoon hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

deathmonkey schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:16:
Weet iemand of er een automation op basis van een Samsung smarttag gemaakt kan worden?
Voor de Samsung smarttag ben ik nog niks tegen gekomen, maar misschien heb je hier wat aan

https://community.homey.a...ith-bluetooth-beacon/3536

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Zitten die in Samsung Smartthings toevallig ? want daar is een app voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:55:
[...]

Voor de Samsung smarttag ben ik nog niks tegen gekomen, maar misschien heb je hier wat aan

https://community.homey.a...ith-bluetooth-beacon/3536
Dit ziet er veelbelovend uit! Hij herkent de tags, maar aangezien ik er 6 heb nu nog even uitvinden welke de juiste is, ze hebben namelijk allemaal dezelfde naam in Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Een voor een iedereen even de deur uit sturen voor een blokje om ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Jpiek schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:38:
Een voor een iedereen even de deur uit sturen voor een blokje om ? :X
Heb inderdaad een flow aangemaakt die ene melding geeft als ie geen verbinding meer heeft. Ik kwam er alleen zo ook achter dat diut niet de meest stabiele methode is. Ik kreeg namelijk al van 4 tag de melding dat ze niet meer gespot waren, terwijl ze nog op precies dezelfde plek liggen als toen ik ze toevoegde aan Homey. Moet er dus op zn minst een delay ingaan bouwen wanneer tag niet gezien is voor X minuten, dan zet persoon X als away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Heb je nu niks aan maar ik geef alle devices meteen een unieken naam als ze koppel, en bv de brandmelders heb ik voorzien van een label.
Zodra ik mijn extra tussenstekkers koppel ga ik die ook een nummer geven, zodat ik weet welke wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik ben al aardig op weg met mijn Homey, moet zeggen dat het mij prima bevalt.
Alles verhuist van Google Home naar Homey en enkel de Homey nog in Google.

Nu wil ik de temperatuur-meters in diverse ruimtes gaan vervangen en zichtbaar maken in Homey, ook diegene buiten.
Welke adviseren jullie, met name die voor buiten?

Voor binnen lijken de van Aqara mij meer dan voldoende.

Ik lees veel over Dashboards, is er een device die jullie adviseren en ik kan neerzetten die dan die widgets/info toont die ik wil?
bv. Buienradar, de temp in de diverse ruimtes/buiten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Probeer iig eerst te bepalen welke merken veel 'spul' hebben wat je wilt gebruiken. Iig bij mij ging het aantal apps met maar 1 device of functie steil de lucht in. Ben nu dat aan het terugbrengen. En, ik meen Aquara en Ikea 'bijten' elkaar nog wel eens qua Zigbee netwerk.

Ik kijk nu bvk eerst naar 3 merken: Robb Smart, Frient en Aquara...

Niet heel goedkoop, maar allemaal redelijk betaalbaar ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Jpiek schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:13:
Probeer iig eerst te bepalen welke merken veel 'spul' hebben wat je wilt gebruiken. Iig bij mij ging het aantal apps met maar 1 device of functie steil de lucht in. Ben nu dat aan het terugbrengen.
Dat is inderdaad een goede tip. Ik zie (Homey Pro 2019) nu op dertien apps en probeer bij het aanschaffen van een nieuw device altijd eerst binnen de apps te kijken die ik al heb. Ik heb bijvoorbeeld spijt dat ik in den beginne zowel smartplugs van Innr als Osram heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Heeft iemand hier producten van Nedis (Smart Life) op zijn Homey draaien?
Dit zou onder de apps Tuya, Tuya Zigbee, Tuya cloud vallen, echter kan ik de apparaten met geen mogelijkheid vinden. Draaien nu prima op de stand alone app can Nedis, zou ze graag ook in Honey willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:33:
[...]

Dat is inderdaad een goede tip. Ik zie (Homey Pro 2019) nu op dertien apps en probeer bij het aanschaffen van een nieuw device altijd eerst binnen de apps te kijken die ik al heb. Ik heb bijvoorbeeld spijt dat ik in den beginne zowel smartplugs van Innr als Osram heb aangeschaft.
13 apps is idd niet veel. Ik heb zelf 32 apps draaien op een Homey pro 2019. Geen enkele issues hiermee. Het is niet alsof de Homey hier traag van wordt: 30 advanced flows, 60+ schakelaars, 20 thermometers. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Hulliee schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:19:
[...]

13 apps is idd niet veel. Ik heb zelf 32 apps draaien op een Homey pro 2019. Geen enkele issues hiermee. Het is niet alsof de Homey hier traag van wordt: 30 advanced flows, 60+ schakelaars, 20 thermometers. ;)
Goed om te horen dat ik dus nog lekker kan uitbreiden :)
Pagina: 1 ... 27 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.