Behalve als je de knop als een drukschakelaar maakt?bazzemans schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:06:
[...]
Een knop die dan ook te vinden is door kwaadwillenden. Een sleutelbos die je kwijtraakt, link je niet 1-2-3 aan de betreffende woning. Mijn voorkeur zou juist precies andersom zijn.
Eentje aan het begin van de hal (de lichtschakelaar) en een aan het einde. Die moet je dan meerdere keren aan/uit of indrukken.
Lijkt mij niet dat een willekeurige dief alle lichtknoppen meerdere keren gaat indrukken om te kijken of daar toevallig het alarm mee uitgaat.
Neem aan dat je zoiets ook met een wandschakelaar met bijvoorbeeld een Shelly erachter kunt maken. Flow maken dat je de knop met Shelly X-keren indrukt als alarm uit. Volgens mij hoeft er dan niet eens een apparaat aan de Shelly te hangen, die triggers volgens mij wel.
Of je hangt er bewust wél een lamp achter, echter dan met bovenstaande flow. Bij aan/uit zal er dan gewoon een lamp aangaan, alsof het een normale schakelaar is. Bij snel achter elkaar indrukken (puls schakelaar?) of wippen, alarm uit. 4x ofzo, doe je meestal ook niet per ongeluk.
[ Voor 30% gewijzigd door Source90 op 29-12-2024 21:29 ]