Alleen bij de "geavanceerde instellingen" van de plant sensor zelf, in de flow heb ik geen waardes ingesteld.Basekid schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:18:
[...]
Ah dit is een handige om te kopieren, dank je!
Ik zie wel dat je de sensorwaarde niet kan aanpassen, en als ik over de "tag" hang, dan krijg ik deze info:
[Afbeelding]
Waar zijn die values aan te passen? Ik heb die specifieke plant op 20% minimum moisture ingesteld bij de plantsensor (device). Of is die 22.5 een placeholder?
Nu we toch met flows bezig zijn, ik heb er eentje en kom er maar niet uit.
In de hal heb ik de voordeur en een tussendeur waar beide een Aqura sensor op zit voor het licht in de hal na zonsondergang.
Staat nu ingesteld op beide deuren dat als ik een deur open doet het licht automatisch aan gaat in de hal en na een minuut weer uit gaat.
Maar het gebeurd wel eens dat er iemand bij de voordeur staat en we even een praatje maken en dan het licht uit gaat omdat ik de tussendeur dicht heb gedaan.
Maar het licht moet natuurlijk aan blijven als er een deur open is, nu gaat deze uit na een minuut omdat ik de tussendeur dicht heb gedaan ookal staat de voordeur open.
Ik kan het niet vinden, denk dat ik wat over het hoofd ziet.
In de hal heb ik de voordeur en een tussendeur waar beide een Aqura sensor op zit voor het licht in de hal na zonsondergang.
Staat nu ingesteld op beide deuren dat als ik een deur open doet het licht automatisch aan gaat in de hal en na een minuut weer uit gaat.
Maar het gebeurd wel eens dat er iemand bij de voordeur staat en we even een praatje maken en dan het licht uit gaat omdat ik de tussendeur dicht heb gedaan.
Maar het licht moet natuurlijk aan blijven als er een deur open is, nu gaat deze uit na een minuut omdat ik de tussendeur dicht heb gedaan ookal staat de voordeur open.
[ Voor 3% gewijzigd door KSR op 08-06-2022 18:44 ]
Be Stronger Than Your Excuses
Probleem is dat ik in de flow van de tussendeur "En" niet kan kiezen voor "Contact Alarm is Uit"NaN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:07:
@KSR
Er voor zorgen dat het licht niet uitgaat als de voordeur open staat?
Dus: beide deuren dicht, dan pas licht uit laten schakelen.
Alleen voor "Contact Alarm is Aan" en batterij waarschuwing
Ik zal waarschijnlijk iets over het hoofd zien.
Wordt een deur sensor niet gezien als zone activiteit? Dan zou je het licht kunnen uitschakelen indien de zone inactief werd.KSR schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:42:
Nu we toch met flows bezig zijn, ik heb er eentje en kom er maar niet uit.
Dat kan je omdraaien en wordt “Omkeren” genoemd in de flow ‘En’-kaart.KSR schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:24:
[...]
Probleem is dat ik in de flow van de tussendeur "En" niet kan kiezen voor "Contact Alarm is Uit"
Ik gebruik de app Mail versturen in combinatie met een google account. Nu lijkt dit niet meer te kunnen werken door wijzigingen aan de kant van google (de optie voor minder beveiligde apps kan niet meer aangepast worden). Hebben jullie dit ook al ervaren en hoe hebben jullie dat opgelost?
Of in het engels, 'Invert'KSR schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:24:
[...]
Probleem is dat ik in de flow van de tussendeur "En" niet kan kiezen voor "Contact Alarm is Uit"
.
:fill(white):strip_exif()/f/image/NBwf2FN5muhvtcUgWmiZEdKm.png?f=user_large)
Ikv flows heb ik een queue met pushmeldingen die nog ergens hangen zo lijkt. Dit verhaal;
https://community.homey.a...ification-in-app/30379/12
https://community.homey.a...ification-in-app/30379/12

Mijn boefje is liev!
En iets zoalsKSR schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:24:
[...]
ALS contact open tussendeur
DAN lamp aan
ALS contact dicht tussendeur
EN contact voordeur dicht
DAN lamp uit. (na 1 minuut)
ALS contact open voordeur
DAN lamp aan
ALS contact dicht voordeur
EN contact dicht tussendeur
Je kan de lamp ook nog via een timer laten lopen (aparte app) dan kan je die 1 minuut ook nog onderbreken als je de deur binnen een minuut weer open doet. Anders sta je alsnog in het donker. Want die 1 minuut blijft nog steeds tellen van de eerste keer.
Wie kent er een smartplug die waterdicht is voor buiten en lekker met Homey praat. Liefst geen KaKu of Tuya...
Kun je de huidige IPxx doos niet smart maken?Jozzle schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:03:
Wie kent er een smartplug die waterdicht is voor buiten en lekker met Homey praat. Liefst geen KaKu of Tuya...
Mijn boefje is liev!
Timers e.d. voor dit is een beetje achterhaald imo, daarvoor hebben ze tegenwoordig zone activiteit, dat werkt vele malen gemakkelijker.mike123 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:28:
[...]
En iets zoals
DAN lamp aan
DAN lamp aan
Je kan de lamp ook nog via een timer laten lopen (aparte app) dan kan je die 1 minuut ook nog onderbreken als je de deur binnen een minuut weer open doet. Anders sta je alsnog in het donker. Want die 1 minuut blijft nog steeds tellen van de eerste keer.
Ik heb overigens gelezen dat een deur sensor ook de zone actief/inactief kan maken, dus wat KSR wilt is eigenlijk heel simpel te realiseren.
Dan krijg je 2 flows:
- ALS zone werd actief
- DAN zet lamp aan
- ALS zone is inactief voor 1 minuut
- DAN zet lamp uit
De zone wordt dus inactief wanneer beide deuren dicht zijn (na 1 minuut) en actief wanneer 1 deur opengaat.
Meer info over zones, kijk b.v. eens: YouTube: How to use Zone Activity on Homey to improve your smart home
Ja, mag ook.JJFS schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:45:
[...]
Timers e.d. voor dit is een beetje achterhaald imo, daarvoor hebben ze tegenwoordig zone activiteit, dat werkt vele malen gemakkelijker.
Ik heb overigens gelezen dat een deur sensor ook de zone actief/inactief kan maken, dus wat KSR wilt is eigenlijk heel simpel te realiseren.
Dan krijg je 2 flows:
- ALS zone werd actief
- DAN zet lamp aan
- DAN zet lamp uit
De zone wordt dus inactief wanneer beide deuren dicht zijn (na 1 minuut) en actief wanneer 1 deur opengaat.
Meer info over zones, kijk b.v. eens: YouTube: How to use Zone Activity on Homey to improve your smart home
Maar waarom het achterhaald is dat is mij nog niet helemaal duidelijk. En een flow meer of minder maakt Homey ook niet veel uit.
Ik maak zelf geen gebruik van zones.
Wanneer je dit gaat inrichten voor 10 verschillende ruimtes dan tikt het wel erg snel aan vind ik.mike123 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:03:
[...]
Ja, mag ook.
Maar waarom het achterhaald is dat is mij nog niet helemaal duidelijk. En een flow meer of minder maakt Homey ook niet veel uit.
Ik maak zelf geen gebruik van zones.
Minder flows, is minder werk, minder complex, minder apps nodig, minder geheugen verbruik etc.
Ik ben iig helemaal overgestapt sinds ik zone activiteit heb ontdekt.
Als je 10 ruimtes hebt word het misschien een ander verhaal. Maar ik heb het tot nu toe niet nodig gehad. En de timer app gebruik ik toch al.JJFS schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:24:
[...]
Wanneer je dit gaat inrichten voor 10 verschillende ruimtes dan tikt het wel erg snel aan vind ik.
Minder flows, is minder werk, minder complex, minder apps nodig, minder geheugen verbruik etc.
Ik ben iig helemaal overgestapt sinds ik zone activiteit heb ontdekt.
Staan in totaal 45 apps op. Maar gebruik ze nu niet allemaal.
Dit geprobeerd en het werkt.... mijn dank is grootmike123 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:28:
[...]
En iets zoals
DAN lamp aan
DAN lamp aan
Van die zone activiteit wist ik dus niet, maar ga me hier wel in verdiepen, bedankt voor de tip.JJFS schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:45:
[...]
Timers e.d. voor dit is een beetje achterhaald imo, daarvoor hebben ze tegenwoordig zone activiteit, dat werkt vele malen gemakkelijker.
Dan krijg je 2 flows:
- ALS zone werd actief
- DAN zet lamp aan
- DAN zet lamp uit
Tja, mijn ervaring met kaku (pricewatch: KlikAanKlikUit AGC2-3500R Stekkerset Voor Buiten) is heel goed. Overigens gebruik ik ze vooral voor de kerstverlichting en daarmee op dit moment niet. En van de kerstverlichting is het niet erg en niet lastig als ze af en toe een keertje niet aan of uit schakelen. Wel zijn ze technisch gezien afdoende waterdicht, ze sluiten heel mooi aan op de stekkers en stopcontacten die daar voor bedoeld zijn, dus inclusief de rubber rand rond de stekker.Jozzle schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:03:
Lidl heeft er volgens mij 1Jozzle schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:03:
Lidl is Tuya 🙂
Meross heeft een buitenstekker(s) die op wifi werkt en ook via Homey.
Of gewoon een Osram outdoor.
pricewatch: Osram Smart+ buitenstekker
Mocht je een FritzBox hebben, dan kan je óók een FritzDect 210 kopen:
https://fritzshop.nl/smar...ontact-outdoorversie.html
pricewatch: Osram Smart+ buitenstekker
Mocht je een FritzBox hebben, dan kan je óók een FritzDect 210 kopen:
https://fritzshop.nl/smar...ontact-outdoorversie.html
[ Voor 104% gewijzigd door jwhoogervorst op 10-06-2022 13:05 ]
Voor elke oplossing is er een probleem!
Probleem is opgelost door 2fa aan te zetten op de google account en daarna een app wachtwoord aan te maken voor homey.MarkyB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:37:
Ik gebruik de app Mail versturen in combinatie met een google account. Nu lijkt dit niet meer te kunnen werken door wijzigingen aan de kant van google (de optie voor minder beveiligde apps kan niet meer aangepast worden). Hebben jullie dit ook al ervaren en hoe hebben jullie dat opgelost?
Je moet in google 2-staps authenticatie aanzetten en dan kan je een app-wachtwoord aanmaken, dan kan je met je username(mailadres) en dat app-wachtwoord nog mail verzenden (smtp). Zelf eerder dat probleem namelijk ook gehad met een vreemd ip-adres wat ze niet leuk vonden en ik op een server moest inloggen waar geen user interface voor authenticatie verificatie opzat.MarkyB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:37:
Dank je wel, kijk de post boven je 😉pazion schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Je moet in google 2-staps authenticatie aanzetten en dan kan je een app-wachtwoord aanmaken, dan kan je met je username(mailadres) en dat app-wachtwoord nog mail verzenden (smtp). Zelf eerder dat probleem namelijk ook gehad met een vreemd ip-adres wat ze niet leuk vonden en ik op een server moest inloggen waar geen user interface voor authenticatie verificatie opzat.
Iemand hier toevallig Mitsubishi HI airco's met WF-RAC wifi modules in Homey gekregen?
Hiervoor heb ik de M-Air app en dat werkt allemaal prima. Ik wil echter op basis van een Hue temperatuur sensor de airco's bedienen.
Ik heb de Intensis weten te installeren maar die is eigenlijk voor de app airconwithme. Aangezien ik deze app niet heb lijkt het daarom bij mij niet te werken.
Tijdens de zoektocht kwam ik wel meerdere keren nu de naam Sensibo tegen. Ziet er supersimpel uit. Zou dat, op dit moment althans, de enige optie zijn om mijn airco's in Homey te krijgen?
Hiervoor heb ik de M-Air app en dat werkt allemaal prima. Ik wil echter op basis van een Hue temperatuur sensor de airco's bedienen.
Ik heb de Intensis weten te installeren maar die is eigenlijk voor de app airconwithme. Aangezien ik deze app niet heb lijkt het daarom bij mij niet te werken.
Tijdens de zoektocht kwam ik wel meerdere keren nu de naam Sensibo tegen. Ziet er supersimpel uit. Zou dat, op dit moment althans, de enige optie zijn om mijn airco's in Homey te krijgen?
niet iedereen heeft een bierbuikje
Ik gebruik een Sensibo icm Mitsubishi airco en homey, werkt perfect!wodkabuikje schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:47:
Iemand hier toevallig Mitsubishi HI airco's met WF-RAC wifi modules in Homey gekregen?
Ik ben op zoek naar een paar simpele outdoor temperatuur-sensoren om uit te lezen. Da's blijkbaar niet zo evident.
Een hoop weerstations te vinden, maar meestal maar met 1 externe sensor. En of die dan uit te lezen zijn met de Wireless Weathersensor app is ook niet duidelijk.
Iemand suggesties? Is 433/868Mhz een beetje betrouwbaar hiervoor?
Een hoop weerstations te vinden, maar meestal maar met 1 externe sensor. En of die dan uit te lezen zijn met de Wireless Weathersensor app is ook niet duidelijk.
Hoeveel sensoren zou je willen plaatsen buiten? Ik heb lang zo’n simpele Aqara sensor in een plastic weerhuisje buiten gehad en dan ging goed. Je moet ze (denk ik) niet in de stromende regen hangen. Ik heb nu een Netatmo weerstation, waaraan je ook meerdere sensoren kan koppelen. Nadeel is dat dat vrij duur spul is.Fire69 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:53:
Ik ben op zoek naar een paar simpele outdoor temperatuur-sensoren om uit te lezen. Da's blijkbaar niet zo evident.
Eentje vooraan en eentje achteraan. Goed idee die Aqara, zo heb ik er eentje binnen en ben ik wel tevreden over.wolly_a schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:37:
[...]
Hoeveel sensoren zou je willen plaatsen buiten? Ik heb lang zo’n simpele Aqara sensor in een plastic weerhuisje buiten gehad en dan ging goed. Je moet ze (denk ik) niet in de stromende regen hangen. Ik heb nu een Netatmo weerstation, waaraan je ook meerdere sensoren kan koppelen. Nadeel is dat dat vrij duur spul is.
Wat moet ik me van zo'n weerhuisje voorstellen? Google geeft me dit:

Dat wil ik liever niet aan mijn gevel
Hier in huis heb ik al jaren zo'n binnen-buiten thermometer (nog niet gekopppeld aan Homey) waarbij de buiten sensor zo af en toe uit valt. In ieder geval 1 keer per jaar (ongeveer) als/zodra de batterij leeg is. Verder stuurt de buiten-sensor zo ongeveer iedere paar minuten de temperatuur door. Hoe vaak wil je dat meten/weten? In de regel verandert het buiten niet zo snel en zou je met 1 keer per uur genoeg hebben. Dan kan je er dus wel een paar missen.Fire69 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:53:
En dat is met elke sensor, zeker draadloos: Je moet ergens inbouwen wat te doen als de meting uit blijft. Overigens: niets doen is het makkelijkst in te bouwen
Moet niet zo vaak eigenlijk. Ik check gewoon 's morgens, 's middags en 's avonds de temperatuur om te weten of de rolluiken omhoog/omlaag moeten om de zon buiten te houden/warme lucht buiten te laten.beerse schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:20:
[...]
Hier in huis heb ik al jaren zo'n binnen-buiten thermometer (nog niet gekopppeld aan Homey) waarbij de buiten sensor zo af en toe uit valt. In ieder geval 1 keer per jaar (ongeveer) als/zodra de batterij leeg is. Verder stuurt de buiten-sensor zo ongeveer iedere paar minuten de temperatuur door. Hoe vaak wil je dat meten/weten? In de regel verandert het buiten niet zo snel en zou je met 1 keer per uur genoeg hebben. Dan kan je er dus wel een paar missen.
En dat is met elke sensor, zeker draadloos: Je moet ergens inbouwen wat te doen als de meting uit blijft. Overigens: niets doen is het makkelijkst in te bouwen
Ik heb nu een weerstationnetje uit de Action met 1 sensor. Ik heb de weathersensor app laten scannen maar jammer genoeg wordt de sensor niet gevonden.
Ofwel moet ik dus een compatibel weerstationetje hebben met 2 sensoren, ofwel doe ik bvb. die Aqara's.
Ik dacht meer aan dit weerstation:Fire69 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:45:
[...]
Eentje vooraan en eentje achteraan. Goed idee die Aqara, zo heb ik er eentje binnen en ben ik wel tevreden over.
Wat moet ik me van zo'n weerhuisje voorstellen? Google geeft me dit:
[Afbeelding]
Dat wil ik liever niet aan mijn gevel

Over ongeveer 2 weken krijgen wij rolluiken op de spaalkamer, hier zitten 'somfy' motoren in.
Ik wil de motoren graag aansturen met de Homey, aangezien het de zuidzijde is en het er erg warm wordt wil ik de rolluiken dicht laten gaan als de lux waarde hoger is dan 'x'.
De vraag is alleen hoe kan ik de somfy motoren aansturen, heb ik hier iets extra';s voor nodig?
De rolluiken worden geleverd incl. motor, maar zonder schakelaar(s).
Moet ik appart een schakelaar bestellen om deze te koppelen met de motoren of kan dat later altijd nog zonder de rolluik weer te moeten demonteren?
Ik wil de motoren graag aansturen met de Homey, aangezien het de zuidzijde is en het er erg warm wordt wil ik de rolluiken dicht laten gaan als de lux waarde hoger is dan 'x'.
De vraag is alleen hoe kan ik de somfy motoren aansturen, heb ik hier iets extra';s voor nodig?
Moet ik appart een schakelaar bestellen om deze te koppelen met de motoren of kan dat later altijd nog zonder de rolluik weer te moeten demonteren?
Dat hangt helemaal van je soort motor af. Is het RTS, IO of alleen muurbediening? RTS kun je direct aan Homey koppelen. Bij IO heb je een extra hub nodig van Somfy en bij alleen muurbediening zul je iets van een FIBARO of Shelly rolluikschakelaar moeten integreren tussen de draden.Henkhuppelschot schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:53:
Over ongeveer 2 weken krijgen wij rolluiken op de spaalkamer, hier zitten 'somfy' motoren in.
Zoek ook op https://community.homey.app. Voor alle 3 de mogelijkheden zijn hier genoeg topics over te vinden.
Mijn rolluiken hebben alleen muurbediening. Hiertussen heb ik 'RTS micro inbouwontvanger' (Shelly of Fibaro kunnen dus ook en zijn goedkoper) gezet waardoor ik ze met afstandsbediening kan gebruiken, kan koppelen aan Homey en ook via muurbediening kan gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door sjoerdvd op 21-06-2022 09:17 ]
Gebruik hier ook de Aqara sensor voor, heb deze onder de slanghaspel gehangen. Direct regen komt daar niet. Moet zeggen dat ik nu gewoon weerdata gebruik van OpenWeather voor de (huidige) temperatuur i.p.v. de Aqara.Fire69 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:57:
[...]
Moet niet zo vaak eigenlijk. Ik check gewoon 's morgens, 's middags en 's avonds de temperatuur om te weten of de rolluiken omhoog/omlaag moeten om de zon buiten te houden/warme lucht buiten te laten.
Ik heb nu een weerstationnetje uit de Action met 1 sensor. Ik heb de weathersensor app laten scannen maar jammer genoeg wordt de sensor niet gevonden.
Ofwel moet ik dus een compatibel weerstationetje hebben met 2 sensoren, ofwel doe ik bvb. die Aqara's.
Maakt mijn taalgebruik het echt zo duidelijk dat ik Belg ben?SpikeHome schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:40:
[...]
Ik dacht meer aan dit weerstation:
[Afbeelding]
Dat doe ik momenteel ook, maar OpenWeather weet niet wat het temperatuurverschil tussen de voorkant en achterkant van mijn huis is.sjoerdvd schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:07:
[...]
Gebruik hier ook de Aqara sensor voor, heb deze onder de slanghaspel gehangen. Direct regen komt daar niet. Moet zeggen dat ik nu gewoon weerdata gebruik van OpenWeather voor de (huidige) temperatuur i.p.v. de Aqara.
Ah, dat is lastiger inderdaad. Dan moet je wel met de sensor werken, dan werkt Aqara prima. Gebruik rolluiken inderdaad alleen op de achterkant van ons huis, en deze mogen pas naar boven als het in het algemeen buiten kouder is dan binnen.Fire69 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:18:
Dat doe ik momenteel ook, maar OpenWeather weet niet wat het temperatuurverschil tussen de voorkant en achterkant van mijn huis is.
@Fire69 ik heb inmiddels 6 van die Aqara temp sensoren. Ook 1tje buiten. Hangt gewoon droog in de schaduw op 1,5M hoogte bij tuinhuis.
Ik zoek alleen nog iets voor zwembad. Daar lijkt weinig mogelijk, of ik moet ook een Aqara sealen en met magneetje tegen wand plakken ofzo, maar geen idee of de waarden dan accuraat zijn.
Verder zou ik nog graag 2 zaken koppelen aan de Homey, maar lijkt (ook) niet echt mogelijk;
- Toshiba airco's
- Fairland warmtepomp
Ik zoek alleen nog iets voor zwembad. Daar lijkt weinig mogelijk, of ik moet ook een Aqara sealen en met magneetje tegen wand plakken ofzo, maar geen idee of de waarden dan accuraat zijn.
Verder zou ik nog graag 2 zaken koppelen aan de Homey, maar lijkt (ook) niet echt mogelijk;
- Toshiba airco's
- Fairland warmtepomp
Mijn boefje is liev!
Sinds enkele weken ben ik ook in het bezit van een Homey. Een van de dingen waar ik erg blij mee ben is de HomeyDuino API. Erg mooi bedacht om zelf nieuwe features bij te klussen
.
Dus gelijk een probleem opgelost waar ik al lange tijd mee liep. Ik heb eerst een interface gebouwd die mijn portiekbel/boven deurbel registreert en hier een trigger van naar Homey stuurt. Daarna kwam ik tot de conclusie dat een visuele weergave van de bel erg fijn is onder mijn computerscherm. Dit zodat ik tijdens vergaderingen/luisteren naar muziek op de koptelefoon de deurbel niet mis en de postbode etc misloop.
Dus van het ene rol je in het andere. met een ESP8266 module, wat LEDS en een klein OLED schermpje een mini notifier scherm gebouwd dat ik via Homey van data kan voorzien door een [actie] met een string value door te sturen zoals:
NotifyLED lednummer,R,G,B wat er gevuld uitziet als bijvoorbeeld NotifyLED 1,255,0,50
Hier kan ik de linker en rechter LED apart van elkaar bedienen en elke kleur/helderheid mee maken.
CLRDISP1DISP2 CLEAR|ROTATION|LINE1|LINE2 . En met deze kan ik het OLED schermpje voorzien van data. dit ziet er gevuld in het youtube voorbeeld uit als:
CLRDISP1DISP2 1|1|Tweakers.net|Bloodhoundje
De ROTATION feature is zodat de Notifier ook op zijn kop te monteren is zoals onder mijn scherm en deze orientatie altijd via Homey kan worden ingesteld ipv herprogrammeer werk per situatie.
Bij de LEDS split ik de string value op het "," teken en maak hier daarna integers van/doe afvang van ongeldige karakters. Bij het Display gebruik ik "|" als splitsing zodat ik de komma kan gebruiken in de tekst. Verder is hier elke value mogelijk, overschrijd je de karakter limiet per lijn dan overschrijft het schermpje het eerste karakter.
De Actions hebben in dit geval 'logische' namen meegekregen zodat ik snel herken hoe ik de data moet aanleveren.
Dit resulteert in deze mooie Notifier:
Ben ondertussen al druk bezig met een versie 2 die in elkaar geklikt kan worden en makkelijk te assembleren in massa is. Deze wordt voorzien van een USB-C aansluiting voor power/programmeren en krijgt in de behuizing op 1 kant een touch button verstopt zodat je op de notifier je vinger kan leggen om deze bijvoorbeeld te dempen of een specifieke actie uit te voeren via Homey.
Eindversie is een module van 3.5cm diep, 6cm breed en 1.6cm hoog
.
Als de nieuwe behuizing eenmaal af is en naar verwachting in elkaar te zetten is overweeg ik om de sourcefiles voor de behuizing etc te delen zodat meer mensen er plezier van kunnen hebben en overal in huis dit soort kleine notifiers kunnen plaatsen en via usb-c van prik voorzien
.
En nog bijna vergeten te schrijven. Homey heeft unieke namen nodig voor alle via HomeyDuino gekoppelde devices. Om dit te realiseren gebruik ik voor elke unit de tag "Notifier: [acbfbd7debf]" waarin tussen [ ] het HW MAC adres van de device staat
.
Dus gelijk een probleem opgelost waar ik al lange tijd mee liep. Ik heb eerst een interface gebouwd die mijn portiekbel/boven deurbel registreert en hier een trigger van naar Homey stuurt. Daarna kwam ik tot de conclusie dat een visuele weergave van de bel erg fijn is onder mijn computerscherm. Dit zodat ik tijdens vergaderingen/luisteren naar muziek op de koptelefoon de deurbel niet mis en de postbode etc misloop.
Dus van het ene rol je in het andere. met een ESP8266 module, wat LEDS en een klein OLED schermpje een mini notifier scherm gebouwd dat ik via Homey van data kan voorzien door een [actie] met een string value door te sturen zoals:
NotifyLED lednummer,R,G,B wat er gevuld uitziet als bijvoorbeeld NotifyLED 1,255,0,50
Hier kan ik de linker en rechter LED apart van elkaar bedienen en elke kleur/helderheid mee maken.
CLRDISP1DISP2 CLEAR|ROTATION|LINE1|LINE2 . En met deze kan ik het OLED schermpje voorzien van data. dit ziet er gevuld in het youtube voorbeeld uit als:
CLRDISP1DISP2 1|1|Tweakers.net|Bloodhoundje
De ROTATION feature is zodat de Notifier ook op zijn kop te monteren is zoals onder mijn scherm en deze orientatie altijd via Homey kan worden ingesteld ipv herprogrammeer werk per situatie.
Bij de LEDS split ik de string value op het "," teken en maak hier daarna integers van/doe afvang van ongeldige karakters. Bij het Display gebruik ik "|" als splitsing zodat ik de komma kan gebruiken in de tekst. Verder is hier elke value mogelijk, overschrijd je de karakter limiet per lijn dan overschrijft het schermpje het eerste karakter.
De Actions hebben in dit geval 'logische' namen meegekregen zodat ik snel herken hoe ik de data moet aanleveren.
Dit resulteert in deze mooie Notifier:
Ben ondertussen al druk bezig met een versie 2 die in elkaar geklikt kan worden en makkelijk te assembleren in massa is. Deze wordt voorzien van een USB-C aansluiting voor power/programmeren en krijgt in de behuizing op 1 kant een touch button verstopt zodat je op de notifier je vinger kan leggen om deze bijvoorbeeld te dempen of een specifieke actie uit te voeren via Homey.
Eindversie is een module van 3.5cm diep, 6cm breed en 1.6cm hoog
Als de nieuwe behuizing eenmaal af is en naar verwachting in elkaar te zetten is overweeg ik om de sourcefiles voor de behuizing etc te delen zodat meer mensen er plezier van kunnen hebben en overal in huis dit soort kleine notifiers kunnen plaatsen en via usb-c van prik voorzien
En nog bijna vergeten te schrijven. Homey heeft unieke namen nodig voor alle via HomeyDuino gekoppelde devices. Om dit te realiseren gebruik ik voor elke unit de tag "Notifier: [acbfbd7debf]" waarin tussen [ ] het HW MAC adres van de device staat
[ Voor 4% gewijzigd door Bloodhoundje op 27-06-2022 19:35 ]
Kom ooooop geneste flows! Dat doorlussen van flows is zo onoverzichtelijk!
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Beschikbaar als eenmalige aankoop? Dus bovenop het bedrag wat we hebben betaald voor de de Homey Pro?
Iemand ervaring met hardware die het mogelijk maakt om automatisch deuren fysiek te open en sluiten (en aan te sturen is door homey)? Ik wil gaan kijken of het rendabeler is om mijn huis af te laten koelen door de deur open te zetten i.c.m. een bestuurbare ventilator (reeds aanwezig) of dat ik nog een losse airco unit moet aanschaffen. Zoals onderstaande grafiek laat zien is het open hebben van een deur niet genoeg om echt voldoende koeling te krijgen maar open in combinatie met een ventilator al wat verkoeling brengt. Alleen kan ik zelf niet altijd om het juiste moment de deur open doen of juist sluiten.
:strip_exif()/f/image/10NDg2WQwdIJPfTWJM11FgTu.jpg?f=fotoalbum_large)
Gezien het buiten soms warmer is dan binnen en ook omdat regelmatig geur-/fijnstofoverlast (sigarenrook? o.i.d.) heb van de (onder)buren kan ik helaas mijn deur niet altijd open laten staan. Nu wil ik mijn temperatuur, PM2.5 en wind data gebruiken om hiermee te beslissen of de deur fysiek open of dicht moet. Het gaat dus niet om het open/sluiten van het slot.
:strip_exif()/f/image/10NDg2WQwdIJPfTWJM11FgTu.jpg?f=fotoalbum_large)
Gezien het buiten soms warmer is dan binnen en ook omdat regelmatig geur-/fijnstofoverlast (sigarenrook? o.i.d.) heb van de (onder)buren kan ik helaas mijn deur niet altijd open laten staan. Nu wil ik mijn temperatuur, PM2.5 en wind data gebruiken om hiermee te beslissen of de deur fysiek open of dicht moet. Het gaat dus niet om het open/sluiten van het slot.
[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 28-06-2022 15:28 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
@jdh009 Hoewel het een echte tweaker-oplossing is, zou ik toch kijken naar een airco 😉 Als je namelijk de lucht in je woning 2 graden afkoelt (tijdelijk als de deur open staat) zit er nog 99,9% van de warmte in alle massa van je woning (meubels/beton, etc). Zodra je de deur sluit zit je binnen de kortste keren weer op je oude temperatuur. Met een airco kun je langer en verder koelen, en altijd. En eventueel verwarmen in de winter ipv gas.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Tja, Homey Pro is hardware die je koopt.Tomahawk_nr1 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:49:
Beschikbaar als eenmalige aankoop? Dus bovenop het bedrag wat we hebben betaald voor de de Homey Pro?
Het stoort me veel meer dat ik jaarlijks betaal voor hun Homey+ abo en ze dan weer met deze onzin afkomen
Exclusieve features? Dat is al 2 jaar enkel de online backups. Nu maken ze een nieuwe feature en moet je er terug voor betalen!Als Homey+ abonnee heb je toegang tot exclusieve features voor slechts € 0,99 per maand.

Ik zou niets kant-en-klaar weten, maar misschien kan je met een garage-deur opener wat “tweaken”?
Voor elke oplossing is er een probleem!
€25 is wel een beetje 
Is dus niet zo dat ik er niet voor wil betalen, maar dan eerder €5 ofzo.

[ Voor 61% gewijzigd door jip_86 op 28-06-2022 19:24 ]
Uiteindelijk toch besloten om het te kopen. Als ik voor me gevoel een inschatting maak en hoeveel een developer kost per uur en een aantal users een Homey Pro heeft, dan hebben ze iedere euro nodig om op te kunnen boxen tegen de grote spelers. Ene kant toch prettig dat ze met een nieuwe updates blijven komen.
Ik heb het toch ook maar gekocht.
Wel vervelend dat het device-gebonden is. Hopelijk sneuvelt mijn 2016 Homey niet binnenkort...
Wel vervelend dat het device-gebonden is. Hopelijk sneuvelt mijn 2016 Homey niet binnenkort...
Je wilt er dus niet voor betalen. Voor niets gaat de zon op. 25,- voor zoiets als dit is echt niet duur. Ik wacht eerst wel even de reviews/ervaringen af maar ik denk wel dat ik het ga aanschaffen op termijn. Al was het alleen maar om het woud aan flows te verminderenjip_86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:22:
€25 is wel een beetje
Dus als ik een nieuwe Homey koop moet ik dit opnieuw aanschaffen??Fire69 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:51:
Ik heb het toch ook maar gekocht.
[ Voor 23% gewijzigd door Webgnome op 28-06-2022 19:58 ]
In de FAQ staat inderdaad dat je even contact op moet nemen met support als je van device wisselt wegens een defect.
Lezen, ik wil hét er niet voor betalen. Als je flowsWebgnome schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:58:
[...]
Je wilt er dus niet voor betalen. Voor niets gaat de zon op. 25,- voor zoiets als dit is echt niet duur. Ik wacht eerst wel even de reviews/ervaringen af maar ik denk wel dat ik het ga aanschaffen op termijn. Al was het alleen maar om het woud aan flows te verminderen
verder prima draaien is 5 euro een no brainer maar 25 het nu in ieder geval niet waard om je flows overhoop te trekken.
Da's goed om te weten.mfpieters schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:07:
In de FAQ staat inderdaad dat je even contact op moet nemen met support als je van device wisselt wegens een defect.
Vreemd dat ze het dan niet gewoon aan je account koppelen.
Ook gekocht, net de demo's gekeken en ik ben om.
Ik vind die memo-kaarten ook echt ontzettend handig, kan ik eindelijk eens documenteren wat ik nu eigenlijk gedaan heb!
Ben benieuwd wanneer ik het dan daadwerkelijk 'ontvang'.
Ik vind die memo-kaarten ook echt ontzettend handig, kan ik eindelijk eens documenteren wat ik nu eigenlijk gedaan heb!
Ik zie voorlopig nog het nut niet in om het aan te schaffen, zeker gezien mijn flows prima draaien en ik niet verwacht dat ik qua logica nog hele gekke dingen ga toevoegen op korte termijn. De keuze om het device-gebonden te maken gaan mijn nekharen ook van overeind, fijn dat ze zeggen dat ze er wat ruimer mee om gaan maar had liever gezien dat ze dit op voorhand fatsoenlijk geregeld hadden (zoals bijv. een koppeling met je account.) dan dat je er naderhand om moet zeuren en hopen dat ze het voor je fixen.
[ Voor 9% gewijzigd door jdh009 op 28-06-2022 22:33 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Het werkt toch meteen al na aankoopNaN schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:15:
Dat nut zie ik ook 'nog' niet, alles werkt prima as is. En per device is inderdaad apart, per account was makkelijker, duidelijker en beter geweest, maar goed.jdh009 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:31:
Ik zie voorlopig nog het nut niet in om het aan te schaffen, zeker gezien mijn flows prima draaien en ik niet verwacht dat ik qua logica nog hele gekke dingen ga toevoegen op korte termijn. De keuze om het device-gebonden te maken gaan mijn nekharen ook van overeind, fijn dat ze zeggen dat ze er wat ruimer mee om gaan maar had liever gezien dat ze dit op voorhand fatsoenlijk geregeld hadden (zoals bijv. een koppeling met je account.) dan dat je er naderhand om moet zeuren en hopen dat ze het voor je fixen.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ook de advance flow aangeschaft, daarna de homey geupdate naar 3.0
zoals gezegd word er steeds aan gewerkt en snap ik dat ze ook weer geld binnen moeten krijgen.
Na paar jaar gebruik een keer 25 euro betalen geen probleem.
Maak ook gebruik van hun support die gratis is.
zoals gezegd word er steeds aan gewerkt en snap ik dat ze ook weer geld binnen moeten krijgen.
8.0 neem ik aan?SpikeHome schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:47:
Ook de advance flow aangeschaft, daarna de homey geupdate naar 3.0
En dat klopt, maar dan had ik liever per maand een 2,- extra betaald bijv.
[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 29-06-2022 08:22 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Klopt 8.0 inderdaadtcviper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:22:
[...]
8.0 neem ik aan?
En dat klopt, maar dan had ik liever per maand een 2,- extra betaald bijv.
Ik zit er ook over na te denken om het aan te schaffen, maar ook omdat ik over een nieuwe Homey na denk wil ik er eigenlijk ook mee wachten. De basis Homey 1 jaar geleden non pro werkt bij mij prima maar de load schiet toch altijd heel hard omhoog op het moment dat ik de app op start. En soms daardoor ook heel erg traag. De Advanced flow is Homey gebonden en kan je ook niet migreren naar een andere Homey.
Dat is alleen in het geval wanneer de Homey sneuvelt, achter het I'tje staat ook dat die aan de Homey gekoppeld is. Ik verwacht niet dat mijn Homey snel sneuvelt want het werkt prima, alleen merk ik dat die toch wel heel af en toe erg langzaam is. Maar stuk/kapot is die dan absoluut niet.Webgnome schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:33:
@Daniel. dat kan wel, althans je moet even een mailtje naar support sturen. Dat staat een aantal posts boven je
Wat poog je te zeggen? Dat je aankoop niet overdraagbaar is, zodra je een Pro koopt en afscheid neemt van je huidige? Lijkt me echt geen probleem!Daniel. schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:36:
[...]
Dat is alleen in het geval wanneer de Homey sneuvelt, achter het I'tje staat ook dat die aan de Homey gekoppeld is. Ik verwacht niet dat mijn Homey snel sneuvelt want het werkt prima, alleen merk ik dat die toch wel heel af en toe erg langzaam is. Maar stuk/kapot is die dan absoluut niet.
Mijn boefje is liev!
Dat lijkt me niet, aangezien Homey onderstaande zegt:Webgnome schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:33:
@Daniel. dat kan wel, althans je moet even een mailtje naar support sturen. Dat staat een aantal posts boven je
Misschien wel als deze defect is, maar niet als je een nieuwe koopt om een ouder/minder exemplaar te vervangen.Advanced Flow is gekoppeld aan de geselecteerde Homey. Zelfs na een fabrieksreset of wanneer je Homey doorverkoopt, blijft Advanced Flow beschikbaar op dat specifieke apparaat. Bij doorverkoop is Homey dan ook meer waard als deze een Advanced Flow licentie heeft.
Ja (nadat ik geupdate had naar 8.0), maar in hun mail staat het volgende:
We’ll let you know when it ships and is headed your way.
In the meantime, why not take a look at our videos and blogs?
Dat bedoel ik juist daarom wil ik het ook nog niet proberen omdat ik juist binnenkort wil upgraden. Ik heb het er wel voor over, want heb al die tijd niets betaald en vindt het het juist ook waard. En fijn dat er ook een ander verdien model is naast de hardware verkoop.Henkhuppelschot schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:47:
[...]
Dat lijkt me niet, aangezien Homey onderstaande zegt:
[...]
Misschien wel als deze defect is, maar niet als je een nieuwe koopt om een ouder/minder exemplaar te vervangen.
[ Voor 23% gewijzigd door Daniel. op 29-06-2022 12:59 ]
Ik vind de advance goed werken.
Meer mogelijkheden scheelt mij hoop losse flows
Advanced flow betekend dat ik geen Better Logic en HTTP flow cards apps nodig heb. Scheelt toch weer 20mb werkgeheugen op mijn Homey 2016
Homey Developer Homewizard app
Nadeel is er ook, even op je telefoon een flow aanpassen met de app is er niet bij en je moet naar de website maar dat is op een telefoon niet erg handigSpikeHome schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:59:
Zorgt dit er ook voor dat de Homey minder performance nodig heeft? Want inderdaad even een Ikea knop instellen of een Hue knop instellen zijn heel wat losse flows.Tebbie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:25:
Advanced flow betekend dat ik geen Better Logic en HTTP flow cards apps nodig heb. Scheelt toch weer 20mb werkgeheugen op mijn Homey 2016
Weet ik nog niet, draai net 1 dag Firmware 8.0.1 en heb gisteren beide apps omgebouwd naar Advanced Flows. Over een paar dagen weet ik meer.Daniel. schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:08:
[...]
Zorgt dit er ook voor dat de Homey minder performance nodig heeft? Want inderdaad even een Ikea knop instellen of een Hue knop instellen zijn heel wat losse flows.
Homey Developer Homewizard app
Ik ga upgraden naar een Homey Pro. Wat is de beste manier om te migreren. Zit er een migratie optie op of moet ik cloud backup even afnemen om daarmee te migreren. Nadat dat klaar is ga ik gelijk advanced flow aanschaffen en heel wat flows versimpelen
Waar vandaan wil je upgraden? Bedenk dat elke homey uit het verleden tegenwoordig een Homey Pro genoemd word. Voor zover ik weet zou een backup van een oudere homey op een nieuwe gerestored kunnen worden. Dat zal vooral de flows en dergelijke over zetten.Daniel. schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:37:
Ik ga upgraden naar een Homey Pro. Wat is de beste manier om te migreren. Zit er een migratie optie op of moet ik cloud backup even afnemen om daarmee te migreren. Nadat dat klaar is ga ik gelijk advanced flow aanschaffen en heel wat flows versimpelen
Maar uiteindelijk zal veel thuis apparatuur opnieuw gekoppeld moeten worden met de nieuw homey omdat de serie-nummers en dergelijke anders zijn. En die nieuwe koppelingen moeten opnieuw in hun flows worden opgenomen.
[dubbel antwoord weggegooid]
[ Voor 95% gewijzigd door beerse op 02-07-2022 22:30 . Reden: dubbel antwoord weggegooid ]
Ik ga upgraden vanaf een Homey 2017 model. Dus van non pro naar pro. Maar ik zal het gewoon via een backup doen dat scheelt veel moeite. En dan veel herschrijven met advanced flow die ik meteen ga aanschaffen. Leuk klusje maar die performance kan ik wel gebruiken wil graag Prometheus met grafana goed gaan inrichten.beerse schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:00:
[...]
Waar vandaan wil je upgraden? Bedenk dat elke homey uit het verleden tegenwoordig een Homey Pro genoemd word. Voor zover ik weet zou een backup van een oudere homey op een nieuwe gerestored kunnen worden. Dat zal vooral de flows en dergelijke over zetten.
Maar uiteindelijk zal veel thuis apparatuur opnieuw gekoppeld moeten worden met de nieuw homey omdat de serie-nummers en dergelijke anders zijn. En die nieuwe koppelingen moeten opnieuw in hun flows worden opgenomen.
Heb ‘m ook maar gekocht, ik vind het geweldig werken, zeker zo net na de release. Scheelt mij nu al een hele bult losse flows.SpikeHome schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:59:
Wat ook mooi is is dat je nu bijvoorbeeld automatiseringen kunt groeperen in een enkele flow, dus een enkele flow voor bijvoorbeeld woonkamer waar allemaal losse delen in draaien.
Hoi allemaal,
Ben homey aan het onderzoeken en heb een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op gevonden heb.
Vervangt homey apparaten zoals tradfri bridge, klik aan klik uit bridge, hue bridge en kan hij direct verbinding maken met verlichting/schakelaars of zijn deze bridges nog steeds nodig en is homey alleen een platform waar je al deze bridges integreerd zodat je alles op een plek kan bedienen?
Ben homey aan het onderzoeken en heb een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op gevonden heb.
Vervangt homey apparaten zoals tradfri bridge, klik aan klik uit bridge, hue bridge en kan hij direct verbinding maken met verlichting/schakelaars of zijn deze bridges nog steeds nodig en is homey alleen een platform waar je al deze bridges integreerd zodat je alles op een plek kan bedienen?
De bridges die je noemt zijn niet meer nodig. De lampen en schakelaars kun je direct koppelen aan de Homey.Ryan1981 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:30:
Vervangt homey apparaten zoals tradfri bridge, klik aan klik uit bridge, hue bridge en kan hij direct verbinding maken met verlichting/schakelaars of zijn deze bridges nog steeds nodig
Ikzelf heb wel de Tradfri bridge er nog tussen zitten. Meer uit de gedachten als Homey kapot gaat dan kan ik de lampen alsnog los bedienen. Dus meer als backup functie.
Voor bijvoorbeeld Tado heb je wel de bridge nodig. Maar bijvoorbeeld Somfy RTS kun je ook direct koppelen, Somfy io protocol niet. Hangt dus een beetje van het soort apparaat af en/of protocol of iets direct te koppelen is.
Ik heb somfy rolluiken, ring doorbel, 2 google nests, nest thermostaat, tradfri lampen en klik aan klik uit stopcontact schakelaars. Geen idee wat mijn somfy is, zat in het huis toen ik het gekocht heb. Maar eens even uitzoekensjoerdvd schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:50:
[...]
De bridges die je noemt zijn niet meer nodig. De lampen en schakelaars kun je direct koppelen aan de Homey.
Ikzelf heb wel de Tradfri bridge er nog tussen zitten. Meer uit de gedachten als Homey kapot gaat dan kan ik de lampen alsnog los bedienen. Dus meer als backup functie.
Voor bijvoorbeeld Tado heb je wel de bridge nodig. Maar bijvoorbeeld Somfy RTS kun je ook direct koppelen, Somfy io protocol niet. Hangt dus een beetje van het soort apparaat af en/of protocol of iets direct te koppelen is.
Even op de afstandsbediening van Somfy kijken. Hier staat vaak RTS of IO op de achterkant. Ik had het trouwens over de Homey Pro (niet de bridge).Ryan1981 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:57:
[...]
Ik heb somfy rolluiken, ring doorbel, 2 google nests, nest thermostaat, tradfri lampen en klik aan klik uit stopcontact schakelaars. Geen idee wat mijn somfy is, zat in het huis toen ik het gekocht heb. Maar eens even uitzoeken
Check hier welke apparaten je allemaal kunt connecten: https://homey.app/nl-nl/apps/homey-pro/
[ Voor 8% gewijzigd door sjoerdvd op 03-07-2022 11:06 ]
Op de afstandsbediening staat RTS dus dat is hoopgevend. We gaan het meemaken! Ga idd voor de Pro.sjoerdvd schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:04:
[...]
Even op de afstandsbediening van Somfy kijken. Hier staat vaak RTS of IO op de achterkant. Ik had het trouwens over de Homey Pro (niet de bridge).
Check hier welke apparaten je allemaal kunt connecten: https://homey.app/nl-nl/apps/homey-pro/
Heb nu de advanced flow gekocht.
Maar heb nog niet de wauw factor gevonden.
Het voelt een beetje alsof je voorheen kaartjes onder elkaar zette en nu naast elkaar met lijntjes.
Enigste voordeel is dat ik een aan en uit flow op 1 pagina kwijt kan.
Daarbij mis ik wel in en uitzoomen want bij lange flows scroll je best veel heen en weer.
En ik kan ook zo snel niet vinden hoe je flows in een map kan plaatsen/verplaatsen.
Op mijn telefoon zit die functie er wel bij.
Het voelt een beetje alsof je voorheen kaartjes onder elkaar zette en nu naast elkaar met lijntjes.
Daarbij mis ik wel in en uitzoomen want bij lange flows scroll je best veel heen en weer.
En ik kan ook zo snel niet vinden hoe je flows in een map kan plaatsen/verplaatsen.
Dat is toch precies de bedoeling van advanced flows? Je kunt nu één grote flow maken waar je eerder 5 flows ( afhankelijk van je complexiteit) had moeten maken.. Dat is de wow factor.. (soort van)Crxtreem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:29:
Gewoon naar de juiste map slepenCrxtreem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:29:
Precies, ik zie mijn berg flows steeds kleiner worden nu ik advanced flows gebruik, waar ik bijvoorbeeld eerst 5 flows nodig had voor welk vuilnis aan de weg moest, heb ik dat nu overzichtelijk in nog maar 1 flow staanWebgnome schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:02:
[...]
Dat is toch precies de bedoeling van advanced flows? Je kunt nu één grote flow maken waar je eerder 5 flows ( afhankelijk van je complexiteit) had moeten maken.. Dat is de wow factor.. (soort van)
/f/image/Lh5XoOgn8857KI7Og8U7sdb8.png?f=fotoalbum_large)
Of de melding als de voordeur langer dan 2 minuten open staat, dat waren eerst 3 flows, nu ook nog maar 1 flow
/f/image/059mQ0G2dMHrl9gaUvEp1hBw.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 78% gewijzigd door DON PAPA op 03-07-2022 13:28 ]
De tradfri bridge heb ik niet. De KAKU bridge heb ik niet meer nodig, maar de HUE-bridge gebruik ik wel nog steeds. Lijkt mij handiger met het gebruik van scenes en het koppelen van lampen.Ryan1981 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:30:
Hoi allemaal,
Ziet er goed uit, ik heb ook zoiets, maar dan nog op de ouderwetse manier. Voorlopig laat ik mijn flows zoals ze zijn. (If it ain't broke...)DON PAPA schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:43:
[...]
Gewoon naar de juiste map slepen
[...]
Precies, ik zie mijn berg flows steeds kleiner worden nu ik advance flows gebruik, waar ik bijvoorbeeld eerst 5 flows had voor de vuilnis meldingen, heb ik er nu nog maar 1![]()
[Afbeelding]
Dit is mijn afvalchecker, wordt gestart door een flow die 's-avonds om 19:30 afgaat.
/f/image/ad4Zb1ps7PPANdOMmy1MGHLC.png?f=fotoalbum_large)
Als ik een nieuwe use-case of een nieuw apparaat heb, zal ik een Advanced Flow gaan maken.
[ Voor 22% gewijzigd door NaN op 03-07-2022 13:09 ]
Ik gebruik google home het meest om alles aan te sturen. Kan ik klik aan klik uit of somfy rolluiken bedienen met voice via google nest hub speaker via Homey?NaN schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:03:
[...]
De tradfri bridge heb ik niet. De KAKU bridge heb ik niet meer nodig, maar de HUE-bridge gebruik ik wel nog steeds. Lijkt mij handiger met het gebruik van scenes en het koppelen van lampen.
Somfy-spullen heb ik niet.Ryan1981 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:11:
[...]
Ik gebruik google home het meest om alles aan te sturen. Kan ik klik aan klik uit of somfy rolluiken bedienen met voice via google nest hub speaker via Homey?
Je kan Google Home koppelen met homey. En dan de apparaten bedienen met Google Home. Heb ik ook gedaan, maar veel gebruik ik het niet.
[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 03-07-2022 13:17 ]
Dat kan. Of als los apparaat aanspreken of op Google instellen bij bepaalde zinnen ‘x’ flow op de Homey te starten. Dat laatste gebruik ik ook voor de rolluiken.Ryan1981 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:11:
[...]
Ik gebruik google home het meest om alles aan te sturen. Kan ik klik aan klik uit of somfy rolluiken bedienen met voice via google nest hub speaker via Homey?
Sinds wij een Homey hebben gebruiken we de Google home bijna niet meer. Alle lampen enzovoort gaan volledig automatisch aan/uit/sfeer aanpassen op basis van andere acties of meters.
We gebruiken het alleen nog om radio te starten en weltrusten te roepen waardoor het huis weet dat we gaan slapen.
[ Voor 25% gewijzigd door sjoerdvd op 03-07-2022 13:27 ]
Je eerste voorbeeld kan toch veel makkelijker? Je hebt toch niet 5 kaartjes nodig om te checken of het 5 uur is? Nu doe je eigenlijk extact hetzelfde maar dan in één overzicht. Je kunt dit veranderen door slim gebruik te maken van de datum tijd (1x 17:00 is genoeg) en volgens mij moet je ook nog wel iets kunnen doen met variabelen of zo waardoor maar een push notificatie nodig hebt die je vult op basis van wat er precies moet worden opgehaaldDON PAPA schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:43:
[...]
[...]
Precies, ik zie mijn berg flows steeds kleiner worden nu ik advanced flows gebruik, waar ik bijvoorbeeld eerst 5 flows nodig had voor welk vuilnis aan de weg moest, heb ik dat nu overzichtelijk in nog maar 1 flow staan![]()
[Afbeelding]
Of de melding als de voordeur langer dan 2 minuten open staat, dat waren eerst 3 flows, nu ook nog maar 1 flow
[Afbeelding]
Iemand trouwens antwoord op bovenstaande? @WeeJeWel misschien?Webgnome schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:42:
Weet iemand hoe het volgende kan? Ik heb mijn homey, 2016 model, van de week geupgrade naar de nieuwste firmware. En ik heb al direct toegang tot Advanced flows. Ik dacht dat dat een feature was die je moest kopen?
Dan ben je vast ontwikkelaar en heb je een app in de Homey App Store live staan!
Homey — Critics are those without skills to create.
Je kan hem nog iets kleiner maken door 1 kaartje met tijd te kiezen, en dan alles daaraan te koppelen.DON PAPA schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:43:
[...]
[...]
Precies, ik zie mijn berg flows steeds kleiner worden nu ik advanced flows gebruik, waar ik bijvoorbeeld eerst 5 flows nodig had voor welk vuilnis aan de weg moest, heb ik dat nu overzichtelijk in nog maar 1 flow staan![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoiets dus:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/92h4ztclrDqWKg0gcYdHXfvn.jpg?f=user_large)
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Webgnome schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:47:
[...]
Je eerste voorbeeld kan toch veel makkelijker? Je hebt toch niet 5 kaartjes nodig om te checken of het 5 uur is?
Klopt helemaal, maar inmiddels staan er al verschillende tijden in de tijd-kaartje, op woensdag (grijzebak) kom ik bijvoorbeeld pas rond 19:00 uur thuis dus die staat nu op 19:30 en op maandag (plasticbak) moet ik altijd om 22:00 nog een keer de deur uit, dus die staat nu op 21:45, vandaar dat ik voor deze indeling had gekozen...rikadoo schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:05:
[...]
Je kan hem nog iets kleiner maken door 1 kaartje met tijd te kiezen, en dan alles daaraan te koppelen.
Maar even goed bedankt voor het meedenken
[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 03-07-2022 18:44 ]
Dit topic is gesloten.