Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• WeeJeWel
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05-12 11:07
Mede-auteurs:
  • stefanwitkamp
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 05-12 09:29

stefanwitkamp

• Moszkowicz
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23-01 11:24

Moszkowicz

Wat is Homey?

Homey is een domotica controller gemaakt door het Nederlandse bedrijf Athom en is sinds 2016 op de markt.

Met Homey's 8 draadloze radios en het open App platform wordt geprobeerd alle slimme apparaten te ondersteunen en te bundelen in één centraal punt.

Functionaliteit

Apparaten
Minstens 20.000 apparaten van meer dan 100 merken zijn ondersteund.

Flow
Verbind apparaten en internetdiensten met elkaar met een in een gebruikersvriendelijke interface

Muziek
Speel muziek van verschillende diensten naar draadloze speakers of line-out

Inzichten
Krijg inzicht in je huis met interactieve grafieken zoals energieverbruik en aanwezigheid.

Apps
Installeer Apps uit de App Store op Homey om oneindig uit te breiden.

Aansturing

Homey is aan te sturen via de Homey Smartphone App (Android, iOS), de Homey Desktop App (tot versie 2.0) of via één van de spraak-integraties (Amazon Alexa, Google Assistant of Facebook Messenger).

De configuratie gaat via de Homey Desktop App. Vanaf firmware versie 2.0 (gepland voor Q3 2017) wordt alles via de Homey Smartphone App bediend.

Ondersteunde apparaten

Teveel om hier op te noemen. Op Talks with Homey is een overzicht te vinden van geselecteerde ondersteunde apparaten, en in de App Store zijn alle ondersteunde apparaten vindbaar.

Technische specificaties

Transceivers
  • Wi-Fi 2.4GHz b/g/n
  • Bluetooth 4.0 LE
  • ZigBee 2.4 GHz
  • Z-Wave+ (frequentie verschilt per land, in NL 868.42 MHz)
  • 433.92 MHz
  • 868 MHz
  • Infrarood (Verzenden + Ontvangen)
  • NFC
Specificaties
  • 1GHz ARMv7 CPU
  • 512MB RAM
  • 4GB EMMC Flash
  • 10W max. energieverbruik

Video

Handige links

stefanwitkamp wijzigde deze reactie 02-08-2017 17:30 (0%)

Homey — Critics are those that lack the skills to create.

Nu verwacht ik wel dat jullie de badge van mij gaan overnemen en meer actief zijn hier op Tweakers @WeeJeWel en @stefanwitkamp

Maar om dan de eerste reactie te plaatsen, 1.5-RC1 is zojuist vrijgegeven in het experimentele (beta) kanaal :) Meer informatie is te vinden in het 1.5 topic op het Athom forum
quote:
Homey firmware version 1.5.0-rc.1 has just been released to the experimental update channel.
Unless you unchecked the Auto update feature, your Homey will most probably update to this version tonight.

For What's new, see: https://whatsnew.athom.com/release/1.5

This version introduces a couple of changes in the interface, so read the what's new carefully. Any questions or problems regarding those new features can be posted here in this topic.

If you discover any new issues (bugs) that are not yet reported please report them on Github

Have Fun!
quote:
Complete list of fixes on Github with Milestone 1.5.0

Short Release notes: (https://firmware.athom.com/)
Add Zigbee support (experimental)
Add Apps SDK v2
Add Homey API Client support
Add OR column to flow editor
Add Image Tokens
Add Mobile flow events (Android-only)
Add Insights settings page
Add 'Act on behalf of owner' permission for apps
Add condition cards to check alarm states
Add Arp Manager for IP->MAC conversions
Add <any alarm> to alarm trigger card
Add wittiness
Re-introduce vacuum cleaner command class
Fixed a bug that caused IR intervals to be too long
Update Node.js to 8.2.1
Various bugfixes and improvements

lubbertkramer wijzigde deze reactie 02-08-2017 18:58 (9%)

• WeeJeWel
quote:
lubbertkramer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:33:
Nu verwacht ik wel dat jullie de badge van mij gaan overnemen en meer actief zijn dan mij @WeeJeWel en @stefanwitkamp
Wij zullen niet heel fanatiek actief zijn hier. Op de Athom Community slack zijn we wel te bereiken :9

• stefanwitkamp
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 05-12 09:29
quote:
lubbertkramer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:33:
Nu verwacht ik wel dat jullie de badge van mij gaan overnemen en meer actief zijn hier op Tweakers @WeeJeWel en @stefanwitkamp
Vergeet @Moszkowicz niet ;) . We gaan ons best doen, maar inderdaad, onze eigen community- (en eventueel support-) kanalen blijven de beste manier om ons te bereiken!
quote:
WeeJeWel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:35:
[...]

Wij zullen niet heel fanatiek actief zijn hier. Op de Athom Community slack zijn we wel te bereiken :9
quote:
stefanwitkamp schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:41:
[...]

Vergeet @Moszkowicz niet ;) . We gaan ons best doen, maar inderdaad, onze eigen community- (en eventueel support-) kanalen blijven de beste manier om ons te bereiken!
Ik zag dat @Moszkowicz nog erg nat achter de oren was hier op Tweakers dus wou hem nog even ontzien :) Maar wel mooi dat jullie nu zelf de TS gemaakt hebben en ook kunnen aanvullen/beheren. Wat meer Athom hier aanwezig is alleen maar goed naast dat jullie eigen kanalen uiteraard leidend zijn.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 02-08-2017 21:20 (20%)

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:15

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

@WeeJeWel @stefanwitkamp @Moszkowicz
Een topic openen is een topic bijhouden. :Y

Wise enough to play the fool

Vannacht heeft Jeroen een fix voor bovenstaande bug uitgebracht en deze werkt. Athom heeft hierdoor vannacht 1.5RC2 vrijgegeven voor experimenteel :)
quote:
1.5.0-rc.2 experimental
Bugfixes
2 Aug 2017
1.5.0-rc.1 experimental
Add Apps SDK v2
Add Image Tokens
Add wittiness
Re-introduce vacuum cleaner device class
Fixed a bug that caused IR intervals to be too long
Update Node.js to 8.2.1
quote:
DennusB schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:51:
Ik heb nu thuis een setup met Domoticz om al mijn Philips Hue spul (lampen, motion sensors etc) aan te sturen, samen met wat Sonos spul. Is dat nou allemaal al goed te doen met Homey? Ik baal soms een beetje van Domoticz namelijk omdat ze soms opeens een release uitbrengen die van alles sloopt..
Dit werkt prima, op dit moment werkt Hue nog via de bridge maar vandaag is 1.5RC2 vrijgegeven in het experimenteel kanaal (beta) die de zigbee chip binnen Homey actief heeft gemaakt waardoor het zodra er een app is deze apparaten rechtstreeks aan Homey gekoppeld kunnen worden zonder bridge. Nadeel wat de bridge geeft is vooral te merken bij de motion sensor, deze geeft niet actief de status door aan Homey maar vind plaats d.m.v. polling waardoor er een vertraging (max 5 seconden) kan zijn voor je flow afgevuurd wordt.

Sonos werkt al langere tijd stabiel, er is zelfs een spotify voor Sonos app in de app store.

Automatisch updaten uitzetten en op het stabiele kanaal blijven geeft de beste ervaring en ben je ook zelf in control om te bepalen of je update of niet

lubbertkramer wijzigde deze reactie 03-08-2017 10:04 (6%)

quote:
keverjeroen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Misschien je vrouw even op het knopje op de bridge laten drukken, en dan in Homey kiezen om een nieuwe Hue lamp toe te voegen. Je hoeft daarna niet het hele proces door te lopen, maar (bij mij) heeft Homey daarna altijd weer contact met de Hue bridge.
Was ik vanavond van plan om te doen. Hue staat goed verstopt, ik heb een trapladdertje nodig om eraan te kunnen :P

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Corvo
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:50
@BartG1979 Helaas, als ik zo naar de Zigbee pagina kijk, dan kan ik alleen kiezen voor "Stel netwerk opnieuw in" en "Verwijder een apparaat".

• powermarcel10
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:55
Ik zie dat er ook een update van de Philips Hue app is gelanceerd. Is het nu mogelijk om de Hue Lampen en schakelaars rechtstreeks met Homey te laten communiceren zonder bridge? Uiteraard icm 1.5?

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10-12 15:24
Ik heb vandaag Homey ook naar 1.5 rc2 geupdate. Nu wilde ik beginnen met het aanpassen (verminderen) van mijn rook-alarm flows, met de nieuwe kaart "een alarm ging aan".

Maar hoe weet ik nu welk apparaat welk soort alarm af kan geven? Kan ik dat ergens bij het apparaat terug vinden? Of staat dat ergens gedocumenteerd?

Bijvoorbeeld. Mijn Fibaro brandmelders kunnen rook en hitte detecteren, maar op welke alarmen moet ik dan triggeren? Brandalarm? Rookmelder? Hittealarm? :?

-edit-
Ik heb zelf het antwoord al gevonden.. :) Als ik bij de Tags kijk die beschikbaar zijn bij de Fibaro brandmelder zie ik daar alleen Rookmelder en Hittealarm. Dus via de Tags kan je snel zien welke alarmen een apparaat kan geven. :)

keverjeroen wijzigde deze reactie 03-08-2017 16:17 (20%)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• djbarney
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12:52

djbarney

XBL: DeejayBarney

quote:
keverjeroen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:44:
Ik heb vandaag Homey ook naar 1.5 rc2 geupdate. Nu wilde ik beginnen met het aanpassen (verminderen) van mijn rook-alarm flows, met de nieuwe kaart "een alarm ging aan".

Maar hoe weet ik nu welk apparaat welk soort alarm af kan geven? Kan ik dat ergens bij het apparaat terug vinden? Of staat dat ergens gedocumenteerd?

Bijvoorbeeld. Mijn Fibaro brandmelders kunnen rook en hitte detecteren, maar op welke alarmen moet ik dan triggeren? Brandalarm? Rookmelder? Hittealarm? :?

-edit-
Ik heb zelf het antwoord al gevonden.. :) Als ik bij de Tags kijk die beschikbaar zijn bij de Fibaro brandmelder zie ik daar alleen Rookmelder en Hittealarm. Dus via de Tags kan je snel zien welke alarmen een apparaat kan geven. :)
Tof! Vanavond maar eens mee gaan spelen dan!
quote:
error33 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:20:
Nog mensen het probleem na de update van 1.5 met de inzichten.

Krijg al 20 minuten de foutmelding:
busy_migrating

Herstart heeft het ook niet opgelost.
Het schijnt dat de migratie uren kan duren. Deze vindt op de achtergrond plaats, dus ik zou er gewoon een nachtje over slapen en morgen nog eens proberen.
quote:
Webgnome schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:11:
Enig idee wanneer de firmware stable zal zijn? Ga ik binnenkort eens even bij de Ikea langs om te shoppen :)
Lastig te zeggen, het draait redelijk stabiel in de core alleen nog niet alle nieuwe functionaliteiten zijn een diamant. Het heeft evengoed bijna een maand in DP gezeten voor het naar experimenteel kwam, meestal volgt het een 2 tot 3 weken erna in stabiel.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik heb er ook maar 1 besteld, dus hoop dat ik me morgen hier ook kan melden :D

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - levering ?

• keverjeroen
Morgen maar even langs de Ikea om wat lampen te halen.

Voor Hue ben ik overigens nog blij dat dat gewoon via de Bridge gaat, aangezien er parallel nog veel meer telefoonapps met de bridge kunnen verbinden.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

quote:
DennusB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Ja dat IKEA spul ziet er wel leuk uit. Leuk voor in kamers waar ik geen dure Hue lampen in wil.
En nu ik toch bezig ben met Homey en alles kan combineren wil ik ook een LIFX ledstrip scoren, die kan meerdere kleuren tegelijk weergeven (of zo'n mooie smooth animatie) doen. Erg vet :D
Die werkt momenteel nog niet met Homey, de LIFX app herschrijven naar SDK 2 en de nieuwe lampen toevoegen staat bij mij op het lijstje in samenwerking met de maandelijkse dev meetup in Utrecht :) De nieuwe LIFX + werken wel met Homey maar nog zonder IR kaarten op dit moment.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 04-08-2017 13:31 (6%)

quote:
DennusB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Ah oke. Goed om te weten. Dan wacht ik nog even met het aanschaffen van de LIFX led strip :)
Op de app pagina in de app store kun je kijken wat de app aan ondersteuning biedt voor de verschillende apparaten, hier kan nog weleens iets ontbreken :)

• error33
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-12 13:38

error33

Klungelsmurf bestaat nog

quote:
RobertMe schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:51:
[...]

Het schijnt dat de migratie uren kan duren. Deze vindt op de achtergrond plaats, dus ik zou er gewoon een nachtje over slapen en morgen nog eens proberen.
Klopt, Melding is nu weg

OSX 10.15

• jooost
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09-12 14:30
Ik gebruik homey icm een heos connect en een heos 1. Werkt als je de beta uit de app store gebruikt stabiel en prima icm met homey muziek. Het werkt nu helaas alleen nog maar met play music (google) en soundcloud. Radio werkt voor zover ik weet (nog) niet met de standaard homey music, maar misschien dat het wel via upnp kan (niet getest). De bediening is wel erg beperkt: je kan alleen playlists of nummer starten, play/pauze, vorige/volgende en het volume. Maar dat is geloof ik hetzelfde met de sonos. Spotify connect zou inderdaad geen overbodige luxe zijn..
quote:
RobertMe schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:18:
Zijn er hier die ervaring hebben met Denon Heos in combinatie met Homey? Ik ben van plan om mijn oude radio te vervangen door een AV receiver met Heos ondersteuning en zou deze dan ook in flows willen opnemen (nu zet ik bv soms de radio automatisch aan en uit via IR). In de app store staat wel een Denon Heos app, maar de comments gaan alleen maar over dat dingen niet werken, de omschrijving spreekt nog over "als Muziek gereleased is" (wat dus al zo is sinds 1.3). Dus ik vermoed dat het gewoon überhaupt niet werkt en waarschijnlijk de komende tijd ook niet gaat werken. Daarnaast is de app, tegen hun eigen regels in, schijnbaar closed source, of in ieder geval ontbreekt een source link. Dus zelf verbeteren kan dan ook niet.

Waar ik dus voornamelijk naar op zoek ben in dit geval is om de receiver aan te zetten, en een radio stream af te laten spelen op een ingesteld volume. Verdere controle is niet echt nodig. Alhoewel uitgebreidere ondersteuning met playlists natuurlijk leuk meegenomen zal zijn. Alhoewel dat in mijn geval dan toch over Spotify zou gaan en in de laatste status update werd ook al gesproken over Spotify Connect ondersteuning dus dat zou dan ook via die weg opgelost zijn.

• DennusB
  • Niet online
quote:
RobertMe schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

Buiten wat @Corvo aangeeft heeft @WeeJeWel ook zelf op zijn eigen GitHub repo iets van de client kant staan (incl. de door Corvo gelinkte PDF): https://github.com/WeeJeWel/node-denon-heos . Dus dat de volledige app dan niet open source is is gewoon raar.
Ik heb Athom even gemaild hoe dat zit met die Heos repo :)

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - levering ?

• WeeJeWel
Ik was al aan het meelezen :-) Er is inderdaad geen goede reden (meer) op de repository private te houden. Ik heb hem daarom public gemaakt.

quote:
2be schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:15:
Top dat dit zo snel wordt opgepakt. Misschien nu een opmerking maken over Spotify en Bluetooth audio? :P
Dat hebben ze in de laatste update gedaan, Spotify connect is status soon (maar kan zeer snel zijn heb ik van horen zeggen O-) )

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 02-12 09:30
Nieuwe update: :)
Versie 1.5.0-rc.4 | 34.1 MB
1.5.0-rc.4
  • Fixed storage issues
  • Fixed an issue that could cause slow boots
  • Fixed an issue that could prevent ZigBee from loading
  • ZigBee stability improvements
  • Fix invalid latitude/longitude in apps SDK v2
  • Fix a bug that could cause condition cards to be evaluated simultaneously
  • Various bugfixes and improvements

Tweaqer wijzigde deze reactie 08-08-2017 19:11 (19%)

Net een aangename (en hopelijk blijvende) ontdekking gedaan. :)

Nadat ik de update naar 1.5rc2 had gedaan bleek Homey op geen enkele spraak meer te reageren.
Zelfs 'OK Homey' deed niks meer. Een reboot loste dit niet op. :|
Toen heb ik de microfoon uitgeschakeld en terug ingeschakeld, maar wegens tijdgebruik niet meer kunnen testen.
Nu heb ik de rc4 er net opgezet en speech getest en hij reageert terug en het aangename gedeelte... hij verstaat me nu stukken beter dan voordien! _o_
Geen idee of het door de update komt of dat misschien de settings gereset worden bij het uit/aanzetten van de microfoon, maar ik ben blij :)

• bebopper
  • Laatst online: 15:30

bebopper

I'm an absolute beginner...

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

• DennusB
  • Niet online
Kwam er net opeens achter dat Homey ook een Somfy app heeft, even 2 keer klikken en hij kan nu ook m'n zonwering aansturen. Werkt vlekkeloos. Erg blij mee :D Hij begint steeds meer aan te sturen!

1.5RC5 is zojuist vrijgegeven in het experimentele kanaal. Gisteravond is deze al getest met ons in DP De veranderingen in de boot volgorde zijn goed te merken. Homey heeft nu meer ruimte/tijd om op te starten waarna apps in batches van 5 opgestart worden. Het opstarten van apps kan hierdoor iets langer duren.
quote:
1.5.0-rc.5 experimental
Improved boot time
quote:
HeroS schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:13:
[...]
De rule creator van de Zipatile is vele malen krachtiger. Bij de Homey moet je momenteel onnodig veel regels maken.
Neem je hierin mee dat vanaf 1.5 je de OR (naast de al beschikbare ELSE) en multitriggers hebt waardoor het aantal flows drastisch verminderd. Uiteraard is 1.5 nog niet vrijgegeven in het stabiele kanaal waardoor dit nog niet voor iedereen beschikbaar is.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 10-08-2017 10:52 (37%)

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:53
quote:
lubbertkramer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:49:

Neem je hierin mee dat vanaf 1.5 je de OR (naast de al beschikbare ELSE) en multitriggers hebt waardoor het aantal flows drastisch verminderd. Uiteraard is 1.5 nog niet vrijgegeven in het stabiele kanaal waardoor dit nog niet voor iedereen beschikbaar is.
Yup, dat is bekend en gaat zeker helpen.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

quote:
HeroS schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:49:
[...]

Maar de basis is prima op orde
[...]
Alleen is hij naar mijn idee zwaar underpowered. En dat voel je...

Bij het booten (traag), bij speech (stotteren), ...
Als je enkele apps installeert (en dat moet je wel als je je devices wil gebruiken) krijg je al een waarschuwing dat alles trager kan werken.

Dat, en het feit dat speech nooit 100% (zelfs 90%) gaat werken, weerhoudt mij ervan om hem aan iemand aan te raden momenteel.

• keverjeroen
quote:
tcviper schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:16:
Even een vraagje aan de Homey eigenaren hier, hoe is het apparaat inmiddels? Is het een goede vervanging van bijv de Fibaro Homecenter 2 inmiddels of zitten er nog veel 'bugs' in? Ben een beetje klaar met het Homecenter ding van Fibaro, weinig nieuwe features en nauwelijks nog plugins, maar heb wel een hoop spul van Fibaro in huis (Stekkers, Relay switches etc) en natuurlijk een hoop spul wat via Domoticz werkt (RFXCom). En integratie met bijv Google home? - En dingen zoals bijv automatisch bepaalde lampen aan laten gaan als het donker word, kan dat al erin gezet worden?
Ik draai de experimentele versie 1.5.0 (rc5 nu) van Homey. Ik ben heel klein begonnen met Homey en een paar KAKU tussenstekkers en koop daar iedere keer weer iets bij. Ik heb nu o.a. apparaten van Fibaro, Neo, Hue, Ikea, KAKU, Atag, merkloze 433, Sony (tv) aan Homey hangen en die doen precies wat ze moeten doen.

Een paar praktijkvoorbeelden:
- Dankzij wat slimme flows 'weet' homey of er wel of niet iemand thuis is. Dit werkt ook de mobiele telefoons bijvoorbeeld uit staan. Andere flows gebruiken deze info weer.
- Op de begane grond hoeven we nooit een lamp handmatig aan of uit te doen. Nooit een donkere kamer als we thuis zijn, nooit een vol verlicht huis als er niemand is, nooit een lamp die blijft branden terwijl het al licht is.Ook de kachel blijft niet meer onnodig aan.
- De kachel gaat ook uit als de achterdeur te lang open blijft staan.
- Homey vertelt het ons als de wasmachine klaar is. Super, want 9 van de 10 keer vergaten we de wasmachine leeg te halen. :X
- Ook vergeet ik nooit meer on de kliko aan de straat te zetten, of op te halen. :)
- De deurbel hoor ik nu altijd, ook als ik op mijn werk ben of achterin de tuin. Dankzij een pushbericht op mn telefoon.
- Gaat er een rook/hitte alarm af ergens in huis, gaat al het licht aan, begint er er een sirene te loeien en krijg ik push berichten op mn telefoon.
- Komt een van mn oldtimers buiten een geofence, vertelt homey me meteen waar de auto zich bevind (ook via push bericht op telefoon)

En zo zijn er nog veel meer dingen die automatisch gebeuren in huis. En met iedere sensor, schakelaar, lamp of .... die ik er bij koop, kan Homey weer meer voor me doen.

Wat op de planning staat (pas als Homeydash of de officiele app door is ontwikkeld) is een tablet op te hangen, met max 6 of 8 knoppen er op. Dat moeten de enige knoppen worden die ooit nog ingedrukt hoeven te worden. Via de knoppen kies je een modus (vakantie, studie, film, slapen, etc) en Homey regelt de rest.

Maar natuurlijk is het niet alleen rozengeur en maneschijn.. ;) Spraak gebruik ik niet, omdat het niet goed (genoeg) werkt bij mij thuis. Homey is dan ook geen virtuele assistent, maar een domotica controller. Wil je echt goede spraak, dan zou het beter zijn om een Alexa, Echo, Home, etc aan Homey te koppelen.

Ook vind ik dat Homey een hoog 'nerd' gehalte heeft. Je moet het leuk vinden om met ingewikkelde flows bezig te zijn, je moet het niet erg vinden om (technische) feedback aan app ontwikkelaars te geven, je moet niet bang zijn om soms wat beta apps of firmware te gebruiken, etc.

Maar goed, dit zijn just my 10 cents. 8)

quote:
DennusB schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:55:
Heeft er iemand hier al een draadloze KlikAanKlikUit of Fibaro (Z-Wave) inbouw dimmer in gebruik? Ben benieuwd of je dan de knop zelf ook nog kan gebruiken?
Da's geen probleem met de Fibaro Dimmers. :)
quote:
bebopper schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:03:
[...]

Mag ik vragen met welke hardware & apps je dit hebt draaien?
[...]
Ik gebruik hiervoor een deurbel van 5,95€ uit de Action :P
En gewoon een flow die een notificatie stuurt via de Homey app :)

• Tweaqer
quote:
tcviper schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Snap overigens niet dat er zoveel geinteresseerd zijn in die Fibaro CO Sensor, dan heb je weer een los kastje erbij. Als men de Nest Protect pakt heb je een koolmonoxide en rook sensor in 1 en die kan zowel op 230V als op Accu draaien. Of mis ik iets? :P
Ik dacht altijd dat je rook sensor op het plafond moest hebben en CO sensor dichter bij de grond ivm gewicht van het gas? Dus dan is het misschien gescheiden wel zo effectief :) Overigens vind ik hem wel aan de prijs ik heb hem tussen de 80-99 euro gezien.
quote:
DennusB schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:09:
Wat gebruiken mensen hier als locatie dienst i.c.m. Homey? Hun ingebouwde geo-fencing optie hapert nog wel eens... dat is niet handig als dat ding van alles schakelt aan de hand daar van..
Owntracks wordt vrij veel en vaak met succes gebruikt.
Wanneer je toevallig UniFi access points hebt, daarvoor is ook een Homey app.
quote:
Fire69 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:09:
[...]

Net even getest, met mobile card en in een flow, en blijkt niet te werken hier.
Dit was inderdaad ook mijn resultaat. Ik ga daar dan denk ik even een issue voor aanmaken op github. Zou toch wel fijn zijn als dit ook mogelijk wordt voor Homey zodat we even via spraakherkenning etc de film pauze kunnen zetten en koffie halen en zo.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Sevo92
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11-12 12:43
quote:
DennusB schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Thanks voor je post :) Ik zat er ook al naar te kijken inderdaad, fijn dat t zo goed werkt. Maar ik lees vooral mensen met Android die t aan de gang hebben, vrij weinig over iOS. Heb jij het op Android of iPhone? (ik heb iPhone dus haha)
Ik heb wel een android inderdaad :P

• keverjeroen
quote:
DennusB schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:09:
Wat gebruiken mensen hier als locatie dienst i.c.m. Homey? Hun ingebouwde geo-fencing optie hapert nog wel eens... dat is niet handig als dat ding van alles schakelt aan de hand daar van..
Ik doe het zo: https://forum.athom.com/d...resence-detection-scoring (engels)

Komt er op neer dat ik Smart Precense gebruik en verder iedere detectie in huis. Als er bijvoorbeeld een TV aan gaat of een fysieke knop wordt ingedrukt, weet ik heel zeker dat er iemand thuis is. Ik combineer nu een stuk of 10 'inputs' en heb een hele betrouwbare aanwezigheids-score.

Owntracks werkt overigens niet lekker op mijn telefoon (Samsung Galaxy S7). Veel te vaak dat ik (onterecht) een geofence in of uit spring (terwijl ze heel ruim zijn).

keverjeroen wijzigde deze reactie 15-08-2017 10:03 (10%)

• keverjeroen
rc6 is net in expirimental uitgegeven:

1.5.0-rc.6 experimental

Update node to 8.4.0
Fixes a problem that could cause cloud disconnects
Fixes a problem that could prevent the insights settings page from loading

https://firmware.athom.com/

-edit- Aan de github meldingen te zien, komt er ook nog een RC7 aan. Op Slack las ik dat 1.5 pas naar Stable gaat als een RC het een week overleeft zonder grote bugs.

keverjeroen wijzigde deze reactie 18-08-2017 13:43 (22%)

quote:
keverjeroen schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:39:
rc6 is net in expirimental uitgegeven:

1.5.0-rc.6 experimental

Update node to 8.4.0
Fixes a problem that could cause cloud disconnects
Fixes a problem that could prevent the insights settings page from loading

-edit- Aan de github meldingen te zien, komt er ook nog een RC7 aan. Op Slack las ik dat 1.5 pas naar Stable gaat als een RC het een week overleeft zonder grote bugs.
In DP draaien we momenteel RC7 maar niet alles komt altijd naar experimental. Ik heb het gewaagd om vanaf afstand (ivm vakantie) te updaten van afstand en is goed gegaan, looking good so far haha :)
quote:
T-mo-T schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:27:
Iemand die de Harmony Hub app met succes gebruikt? Blij mij blijft hij vastlopen en heb al lopen klooien met automatische reset dmv Candy app en met een 'pinger'(elk uur een willekeurig infrarood command sturen.)

Doet wel afbreuk aan m'n Homey experience helaas. Developer van de Harmony app heeft ook maanden niets van zich laten horen...
Er wordt gewerkt aan een nieuwe Harmony app, deze heeft op dit moment nog beperkte functionaliteiten. Zie https://github.com/jreenen/com.jreenen.homeyharmonyhub
Installeren doe je via CLI, zie https://forum.athom.com/d...how-to-cli-install-method

JBS wijzigde deze reactie 21-08-2017 20:02 (7%)

• keverjeroen
Niet heel duidelijk wat de Z-wave fixes zijn, maar toch maar even de nieuwe rc8 update hier melden:

1.5.0-rc.8 experimental

Fixed a bug that could cause red rings
Z-Wave fixes

-edit- ze hebben vandaag ook de app voor KaKu Zigbee in beta uitgebracht: https://apps.athom.com/app/nl.klikaanklikuit.zigbee

keverjeroen wijzigde deze reactie 23-08-2017 15:02 (31%)

• Tweaqer
quote:
Versie 1.5.0-rc.9 3.8 MB
Fixed a bug that could cause "okay homey" recognition to stop working
Fixed a bug that could prevent homey from booting when storage was full
Fixed a bug that could cause app memory to be attributed to system.
Various minor bugfixes and improvements

Tweaqer wijzigde deze reactie 25-08-2017 13:23 (3%)

• bastv
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07-12 12:43
zelf (nog) geen ervaring mee maar het merk itho kan je aansturen via 868mhz frequentie. en blijkbaar ook via homey: https://github.com/abaretta/Itho-WIFI-remote-Homey
quote:
pietpiet50 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:43:
Sinds een dag of 10 werkt de geofencing niet meer bij mij. Normaal gingen de lampen en muziek netjes aan. Homey ziet mij totaal niet meer thuiskomen. Heb al even het forum gekeken, en afstand groter gezet, opnieuw gereboot, in en uit gelogd etc etc, maar niets helpt. Daarvoor heeft het altijd prima voor me gewerkt namelijk.

Kan het zijn omdat ik van ios10 naar ios11beta ben overgeswitched? Of moet ik me ergens nog registreren?
of iets anders........
Athom zijn eigen geofencing is niet het beste om te gebruiken (app store biedt betere oplossingen waarmee je evengoed de native functies van thuis/weg kunt gebruiken van Homey), daarnaast is de mobiele app al langere tijd niet meer geupdate en kan iOS 11 beta problemen geven. Ik verwacht ook niet dat ze hier heel veel aandacht aan gaan geven gezien de vernieuwde mobiele visie 2.0 waar ze aan werken en waarvan ze verwachten binnenkort de eerste alpha vrij te kunnen geven.

Daarnaast zijn er momenteel problemen met de locatie van Homey zelf (zowel met 1.3 als met 1.5 experimenteel) waardoor dit probleem veroorzaakt kan worden.

Edit:
Even op Github kijken wil wel eens helpen maar volgens de issue daar is er een nieuwe versie ingediend bij Apple die werkt met iOS 11 beta -> https://github.com/athombv/homey/issues/1683

lubbertkramer wijzigde deze reactie 28-08-2017 11:47 (7%)

https://tweakers.net/ext/f/heRI8pKHQNHbR9xpliRBOjgk/full.png

Vannacht een verrassing vanuit Athom, geen RC release meer in DP maar 1.5.0 stond voor ons klaar, 1.5 nadert zijn release :)

Edit:

Inmiddels is 1.5.0 ook vrijgegeven in experimenteel:
quote:
1.5.0 experimental
Add Apps SDK v2
Add Image Tokens
Add wittiness
Improved boot time
Update Node.js to 8.4.0

lubbertkramer wijzigde deze reactie 29-08-2017 10:59 (59%)

5e Homey Developers Meet-up Utrecht

Woensdag 6 september organiseert Sybrand's Place haar vijfde meet-up voor Homey developers.
Op deze avond zullen we een start maken met het bouwen in de nieuwe SDK, versie 2.0.

Om de avond beheersbaar te houden en vanwege de beperkte ruimte, is inschrijven verplicht. Aangezien deze avonden zeer goed bevallen staan ze vast tot het einde van het jaar op iedere eerste woensdag van de maand.

Om 18:00 zal er pizza besteld worden. Mocht je mee willen eten (eigen kosten) geef dit dan aan zodat er ook voor jou een pizza geregeld wordt. Koffie, thee en fris is aanwezig.

De tijden:
18:00 pizza eten.
18:45 inloop.
19:00 start.
22:00 einde.

Wij zetten weer in op een leerzame en gezellige avond.
Lubbert, Marijn, Max

Inschrijven kan hier

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 11-12 17:44
quote:
Tweaqer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:55:
[...]

Ik had het duidelijk niet goed genoeg gelezen, ik dacht dat je met de homey direct kon communiceren met de itho afzuiger zonder tussenkomst van andere arduino achtige oplossingen omdat ik ergens las dat het dan een vervanging van de wifi remote kon zijn?
Ik heb een Zehnder Comfofan S (naar mijn weten zo goed als identiek aan een Itho) en deze stuur ik met Homey aan met behulp van de Qubino 0-10v dimmer module. De voeding zit in de fan zelf.

• kasteleman
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 04-12 07:49
quote:
Jovink538 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

Welke sensor heb jij er op aangesloten?
Een Dallas DS18B20 met apart connectortje...weet niet meer precies hoe je die noemt. Destijds op ebay of ali gekocht. Heb als het goed is nog een aantal liggen. Je moet alleen ff goed opletten met het aansluiten van de draadjes. De kleurcodes kunnen afwijken. Daarnaast zijn de sensoren ook bij de verschillende domotica shops te krijgen.

• bastv
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07-12 12:43
@Nelus82 fibaro heeft dimmers en switches die je achter je schakelaar kan monteren. zo kan je ze altijd via homey en via de schakelaar/dimmer bedienen, ook als de schakelaar uit staat.

https://www.fibaro.com/en/products/dimmer-2/
https://www.fibaro.com/en/products/switches-2/
YouTube: fibaro single switch 2

zou je kunnen combineren met de lampen van Ikea maar je kan er dan ook "normale" lampen in doen omdat je de schakelaar/dimmer kan aansturen ipv de lamp(en)

bastv wijzigde deze reactie 30-08-2017 13:33 (17%)

• HeroS
quote:
Guusjee schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

Weet de switch / dimmer dan ook of het licht aan is? Dus ik zet het licht aan middels de schakelaar, kan de switch dit dan ook registreren en communiceren met de Homey?
Ja, dat kan hij.

Zojuist is 1.5 stable vrijgegeven.
quote:
Add Apps SDK v2
Add Image Tokens
Add wittiness
Improved boot time
Update Node.js to 8.4.0
quote:
Baseje schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:13:
[...]

Ik las dat de lampen het beter deden als je deze een update zou geven,
Klopt dit niet?
Hier lampen van twee maanden terug gekoppeld toen wij 1.5 in developer preview kregen zonder enige update. Was alleen een paar keer proberen en doen doordat ik te snel was met aan/uit of doordat ik toch maar 5 ipv 6 keer het deed :P Dimmer ook kunnen koppelen aan Homey

• djbarney

djbarney

quote:
HeroS schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:24:
Je moet "altijd" een device eerst verwijderen/resetten. Een device kan namelijk maar aan 1 gateway gekoppeld zijn.

Dus ik leer mij zelf altijd aan eerst naar instellingen > zigbee > verwijder apparaat te gaan.

Nog een andere tip >> zorg dat je dichtbij de Homey bent!
Ik breng op die manier bij driver/app updates vaak homey gewoon aan een lange verleng haspel langs mn devices.. kunnen die lekker blijven zitten, en is homey altijd direct naast het device. Wel iets omslachtig zo, maar beter dan al je devices elke keer moeten loshalen ofzo.
quote:
djbarney schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:34:
[...]

Ik breng op die manier bij driver/app updates vaak homey gewoon aan een lange verleng haspel langs mn devices.. kunnen die lekker blijven zitten, en is homey altijd direct naast het device. Wel iets omslachtig zo, maar beter dan al je devices elke keer moeten loshalen ofzo.
Tip: Powerbank ;)

• error33
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-12 13:38

error33

Klungelsmurf bestaat nog

quote:
Hokkie schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:10:
Hallo iedereen,

Momenteel heb ik een Rasp Pi 3 met Domoticz geïnstalleerd. Hierop aangesloten is mijn HUE bridge (oud model), RFXcom en een Z-Stick gen5. Daarnaast hebben we TOON van Eneco en de RING deurbel. Kortom; inclusief alle devices, al een behoorlijk setje.

Alhoewel Domoticz prima draait, merk ik op dat mijn interesse naar Homey sterker begint te worden.

Zijn hier Homey eigenaren die ook de overstap hebben gemaakt? Hoe bevalt de Homey in vergelijking met Domoticz? Wat is jullie ervaring met het bereik van KAKU?

Alvast bedankt voor de reply.
Ik heb beiden draaien Domoticz wel op een NAS. Homey draait hier nu een 1,5 jaar en steeds weer opnieuw denk ik Homey gaat de deur uit. Ben net terug van vakantie. In die tijd hing Homey vast. Je kunt dan niks. Iemand moeten vragen om een bezoekje te brengen om een PTP te doen. (Domoticz herstart NAS en het draait weer) De app kun je niks mee wat betreft instellingen. Via een browser inloggen wordt niet ondersteund wat voor mijn gevoel niet van deze tijd is. Op het werk bijvoorbeeld wat instellen gaat niet. Tenminste op mijn werk is het niet mogelijk om SW te installeren.

Het laden van een grafiek 3 temp sensoren van 1 week duurt meer dan 10 seconden :( Via de app de schakelaars in beeld krijgen gaat ook traag. Domoticz klik je aan en flop daar staat alles

De reden dat ie er nog steeds staat....... elke keer schuif ik het op met de hoop op update's die alles beter moeten maken.

Uitgedrukt in cijfers:
Homey 3
Domoticz 8

OSX 10.15

quote:
error33 schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:02:
[...]
Via een browser inloggen wordt niet ondersteund wat voor mijn gevoel niet van deze tijd is. Op het werk bijvoorbeeld wat instellen gaat niet. Tenminste op mijn werk is het niet mogelijk om SW te installeren.

[...]
Hoewel ik het met je post in het algemeen wel een beetje eens ben, is bovenstaande complete (ja, complete! :P) BS. ;)

Ik doe alles via Chrome, de Homey app heb ik al maanden niet meer opgestart.
Het is niet omdat er bij het inloggen staat dat browsers niet ondersteund worden dat het ook echt niet werkt.
Da's gewoon een disclaimer om hun in te dekken tegen mensen die nog met Internet Explorer werken ;)

quote:
RobertMe schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:47:
[...]

Volgensmij is het wel zo dat het daadwerkelijk alleen maar in Chrome/Chromium based browsers goed werkt?
Inderdaad, reeds sinds het begin was Chrome de enige officieel ondersteunde browser.
Maar omdat er toch altijd mensen bleven klagen over de interface die dan geen Chrome bleken te gebruiken hebben ze een jasje rond Chrome gedaan en als app verkocht. En de melding erop gehangen dat browsers niet ondersteund worden :)
Niet ondersteund =/= niet werkend ;)

quote:
error33 schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:15:
[...]

Dan komen we toch bij hetzelfde uit :) Als je op een extern apparaat geen chrome hebt staan wil het niet lukken. En ook deze mag ik op het werk niet installeren. Chrome is op mijn macbook gekomen alleen voor Homey.

Blijf ik het niet van deze tijd vinden. Stel je voor een lijst naast je computer voor welke browser je nodig hebt voor een site :)

ING : Safari
SNS bank IE
NOS: Firefox
Telegraaf: Safari
Facebook: Chrome
Post NL: Firefox
Tweakers.net: IE
Keuze van het bedrijf lijkt mij en iets wat je voor de aankoop kon weten. Maar het is een keuze van het bedrijf zoals je vandaag op de frontpagina van tweakers ziet om een browser wel of niet te ondersteunen dus het idee van je lijstje is al realiteit -> nieuws: Spotify ondersteunt Safari niet meer (volgens mij ga je hier aardig gedwongen worden met je macbook om de app te gebruiken of alternatieve browser dan je standaard browser)

Maar vergeet niet dat Homey V2.0 (software) aangekondigd is waarbij je vanaf je mobiele telefoon/tablet ook flows kunt bewerken. Deze moeten wij binnen nu en twee weken in developer preview krijgen en zou voor einde van het jaar live moeten zijn. Zie hier voor meer informatie of lees deze blog die ze geschreven hebben.

Edit:
En Athom is up to speed, zojuist is 1.5.2 vrijgegeven in developer preview welke eerst moest komen voordat wij konden testen met 2.0.
quote:
1.5.2 (developer preview)
Add PM2.5 capability to sensor class
Add relative dim card to lights
Add Z-Wave MultiChannel association support
Add duration Flow option (requires app support)
Minor fixes and improvements

lubbertkramer wijzigde deze reactie 11-09-2017 17:49 (15%)

• arene
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:16
quote:
Tweaqer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, mocht je een keuze gemaakt hebben, en aan de slag gegaan zoals
bastv ook aangeeft, ben ik erg benieuwd naar je ervaringen
Ik heb uiteindelijk een Itho gekocht met een afstandsbediening maar heb het nog niet aan de praat gekregen om de ventilatie aan te sturen door de Homey.
"Ik hou de forums in de gaten" en "als iemand nog een tip heeft, hoor ik het graag"..... In deze fase zit ik nu :) afwachten dus.
1.5.2 in experimenteel, maar let op er staat een kleine note onderaan
quote:
1.5.2 experimental
Add PM2.5 capability to sensor class
Add relative dim card to lights
Add Z-Wave MultiChannel association support
Add duration Flow option (requires app support)
Fixed a problem that could cause settings loss upon power failures
Minor fixes and improvements
Note: This release does not resolve the reported Z-Wave issues in 1.5.x.

• jvollenbrock
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23-11-2017
quote:
Gaat geloof ik om issue 1736: https://github.com/athombv/homey/issues/1736
Correct
quote:
Summary Week 36 & 37 (September 4 - September 15)

Homey v1.5
We did it! Homey v1.5 has been released to everyone, with many new features. Most of our apps that were dependent on this release are gradually being promoted to stable as well.

Homey v1.6
Homey v1.6 will feature Bluetooth Audio and many Music improvements.

Homey v2.0
Backup & Restore will be introduced in this release. This will also be the release where all desktop interfaces will be removed and the new Homey Smartphone App will be available to everyone.

Homey v2.1
This release will feature Homey Cameras, to connect all your IP Cams to Homey.

Homey Smartphone App
This is one of the most exciting projects we're working on, because it redefines the Homey experience. The app is progressing very smoothly and is very close to a preview release. It's also very fast: we've timed only 3s to start the app and toggle a device on or off!

HomeyScript
As a surprise gift, we've released HomeyScript, the result of an 'Hacky Friday' where you can write scripts for advanced behaviour, similar to Lua on other platforms.

Enjoy your weekends!
quote:
Just_A_User schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:59:
[...]

De desktop interface wordt verwijderd? Wat? Dus je moet je flows gaan bouwen op je telefoon of tablet? Of begrijp ik dat niet goed, want dat vind ik dus écht kut als dat zo is.
Dat is inmiddels oud nieuws, Athom heeft dat op 23 juni aangekondigd en in deze blog van 7 juli verder uitgewerkt.

Ik heb vanavond met de interne ALPHA van de nieuwe mobiele app mogen spelen op de telefoon van Emile . Moet zeggen, het is echt nog pre stadium maar het ziet er goed uit van wat ik heb kunnen zien/ervaren. Vanuit de app kun je gemakkelijk van zone wisselen, zoeken op apparaten of de status van apparaten. Informatie/insights onder het apparaat verzameld. Je kan doorklikken dus bijvoorbeeld van zone -> naar apparaat -> naar bijbehorende app -> naar alle apparaten onder die app. Op dit moment was het nog niet mogelijk om in de apps flows te bouwen/muziek te beheren omdat dat nog gebouwd moest worden. Verdere indruk van de app was dat het zeer snel werkte, je kon merken dat het native was (echt een verschil met de oude mobiele app ernaast). De app heeft alleen nog veel styling nodig op dit moment en het verder uitbouwen van de functionaliteiten maar goed het is echt nog een interne alpha die ik in handen kreeg. De app werkte zowel op Android als iOS hetzelfde en zag er ook vrijwel hetzelfde uit (alleen wat specifieke iOS elementen die verschilden)

• HeroS
quote:
jdh009 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:52:
Ik ga binnenkort verhuizen wat fijne gelegenheid geeft om wat zaken te veranderen in de huidige setup. Veel lampen (met inbouwknoppen) worden nu aangestuurd door simpele klik aan klik uit dingen maar die wil ik gaan vervangen door iets wat ook de status aan/ uit doorgeeft en eventueel ook overweg kan met hotelschakeling/wisselschakeling. Bij sommige lampen had ik nu te vaak het probleem dat zelfs met x maal herhalen de lamp niet altijd betrouwbaar aan ging. Hoe hebben jullie dat goed geregeld met Home, welke inbouw waarbij je wel gewoon de knop ook nog kan gebruiken doet dit goed?
Je kunt Fibaro of Qubino Z-Wave plus modules hiervoor gebruiken. Werken prima.

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

quote:
DennusB schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Thanks voor je post :) Ik zat er ook al naar te kijken inderdaad, fijn dat t zo goed werkt. Maar ik lees vooral mensen met Android die t aan de gang hebben, vrij weinig over iOS. Heb jij het op Android of iPhone? (ik heb iPhone dus haha)
Ik weet niet of je het al aan de praat hebt op iOS, maar ik draai Owntracks ook op iOS en het werkt prima!

specs | 3360wP met SE3000

quote:
Tweaqer schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:06:
[...]

Ik wil zelf niet als pessimist overkomen, maar je bent - afgaande op je gedeelde ervaring - misschien ook wel weer iets té positief ;) Je gaf aan dat de Flow editor nog niet gebouwd was en dat je die nog niet hebt kunnen ervaren terwijl ik juist in dat onderdeel de grootste uitdaging zie. Het wisselen tussen zones en schakelen van apparaten geloof ik eerlijk gezegd wel dat dat goed komt. Het is natuurlijk geruststellend dat het er eerst naast komt te draaien en we er ervaring mee kunnen opdoen, maar ik ben nog niet in die mate gerustgesteld dat ik het nu ook 'geen probleem' meer durf te noemen. Maargoed, Emile (en de rest) is ook niet gek dus ze zullen vast iets slims bedacht hebben/bedenken.
Haha maar in wat je quote zei ik toch ook ik dat nog niet kon beoordelen maar dat ik wel vind dat ze eerst een eerlijke kans verdienen voordat we oordelen en hakken in het zand gooien.

• bebopper
  • Laatst online: 15:30

bebopper

I'm an absolute beginner...

quote:
lubbertkramer schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:47:

Correct maar dat is bekend. Dit ligt niet alleen aan Athom/Homey maar ook aan de afstandsbediening van Ikea. De dimmer kun je wel al koppelen aan Homey. Athom is heel transparant op de Ikea app pagina welke apparaten ondersteund worden en welke niet :)
Ik doelde ook niet op Athom/Homey maar op het advies van THW Mark om de afstandsbediening hiervoor te gebruiken terwijl powermarcel10 net had aangegeven dat de afstandsbediening die hij heeft niet werkt met Homey.

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

• Tweaqer
Nieuwe experimentele update:
quote:
Versie 1.5.3 4.9 MB
  • [Apps] Apps are now automatically restarted upon infrequent crashes.
  • [ZigBee] Add the possibility to access the zigbee network key
  • [ZigBee] Re-enable attribute reporting
  • [Flow] Add zone selector to `Alarms off` condition
  • [SDKv2] Fixed a bug that caused App settings to be unavailable in the api.js file
  • [SDKv2] Fixed a bug that made it impossible to send raw data using the signal tx function
Edit: thanks @lubbertkramer

Tweaqer wijzigde deze reactie 20-09-2017 14:30 (15%)

Euh, als de batterij bijna leeg is? :?
Waarom zou je een batterij vervangen die nog op 80% zit? :P

Zojuist heb ik met succes de eerste ikea lamp gepaired met Homey. Ik moet zeggen het ging echt als een tierelier en het werkt super soepel.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

1.5.3 is zojuist vrijgegeven in het stabiele kanaal:
quote:
1.5.3
[Apps] Apps are now automatically restarted upon infrequent crashes.
[ZigBee] Add the possibility to access the zigbee network key
[ZigBee] Re-enable attribute reporting
[Flow] Add zone selector to `Alarms off` condition
[SDKv2] Fixed a bug that caused App settings to be unavailable in the api.js file
[SDKv2] Fixed a bug that made it impossible to send raw data using the signal tx function
quote:
Nark0tiX schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:01:
Is de microfoon al verbeterd?
En waarom NodeJS... Golang is vele male sneller, netter en veiliger. Ivm al die vage libaries @ node.
Microfoon is hardwarematig nog niet verbeterd, nog steeds dezelfde uitvoering als voorheen alleen qua software is er wel een verbeteringsslag gemaakt al zijn en zullen de ervaringen wisselend blijven.

Waarom je NodeJS ter discussie wilt stellen snap ik niet helemaal, dat is uiteindelijk de keuze van het bedrijf mede voor de adoptie van ontwikkelaars

• Tweaqer
Nieuwe (zeer korte) update van Emile:
https://forum.athom.com/d...mment/59422#Comment_59422
quote:
Emile schreef op woensdag 27 september 2017
[...]
Homey Smartphone App
The new Homey Smartphone App -which will become the future interface of Homey- has been released to our Developer Preview users, and so far they're enthusiastic about it!
[...]
@lubbertkramer kun je inmiddels al wat ervaringen over de flow-editor in het nieuwe design met ons delen? Of zit dat er nog altijd niet in? :)
quote:
Tweaqer schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:43:
Nieuwe (zeer korte) update van Emile:
https://forum.athom.com/d...mment/59422#Comment_59422

[...]

@lubbertkramer kun je inmiddels al wat ervaringen over de flow-editor in het nieuwe design met ons delen? Of zit dat er nog altijd niet in? :)
Ik draai de app nu twee dagen, flow editor zit er nog niet in het is een iets verbeterde alpha dan ik op de telefoon van Emile heb mogen proberen. UI moet ook nog steeds aangepakt worden maar ze leggen nu vooral de aandacht op de technische werking (functionaliteit) dat dat goed, en dat is het voor de staat waar de app nu in is. :) Helaas mag ik (nog) geen screenshots delen :O

Ik quote mezelf even om mijn ervaring weer even omhoog te werken voor vragen van anderen :)
quote:
lubbertkramer schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:58:
Ik heb vanavond met de interne ALPHA van de nieuwe mobiele app mogen spelen op de telefoon van Emile . Moet zeggen, het is echt nog pre stadium maar het ziet er goed uit van wat ik heb kunnen zien/ervaren. Vanuit de app kun je gemakkelijk van zone wisselen, zoeken op apparaten of de status van apparaten. Informatie/insights onder het apparaat verzameld. Je kan doorklikken dus bijvoorbeeld van zone -> naar apparaat -> naar bijbehorende app -> naar alle apparaten onder die app. Op dit moment was het nog niet mogelijk om in de apps flows te bouwen/muziek te beheren omdat dat nog gebouwd moest worden. Verdere indruk van de app was dat het zeer snel werkte, je kon merken dat het native was (echt een verschil met de oude mobiele app ernaast). De app heeft alleen nog veel styling nodig op dit moment en het verder uitbouwen van de functionaliteiten maar goed het is echt nog een interne alpha die ik in handen kreeg. De app werkte zowel op Android als iOS hetzelfde en zag er ook vrijwel hetzelfde uit (alleen wat specifieke iOS elementen die verschilden)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 29-09-2017 23:50 (56%)

• DMT99
  • Laatst online: 25-11 20:02
quote:
powermarcel10 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:24:
Wat vinden jullie trouwens van t feit dat de desktop applicatie verdwijnt? Ik vind het super dat men werkt aan een goede android en ios app, maar dat Homey totaal geen web interface meer heeft straks en geen desktopapplicatie is toch bizar?
Dat méén je niet? Blijkbaar had ik dit al lang kunnen weten etc etc, maar uit het feit dat ik ongeveer 10 jaar geleden voor het laatst hier gepost heb, blijkt misschien al een beetje dat ik tegenwoordig in een iets andere levensfase zit.

Van Tweakers kan je misschien verwachten dat ze continue allerlei Blogs en Trello bordjes in de gaten houden, maar van een nietsvermoedende consument die bij de mediamarkt een Homey heeft opgepikt niet.

De desktop app, ookal reageert deze niet altijd even fijn en wordt deze vaak herladen, is het best werkende onderdeel van Homey; dit is het kloppend hart waar ik alles doe. Ik zie dit echt niet voor me als ik dit op m’n iPhone moet gaan zitten prutsen. Zou voor mij een mega afknappen zijn.

Verder zijn mijn ervaringen na een maand Homey ipv een Pi met Domoticz (en rfxcom en zwave USB stick) erg gemengd. Het heeft heel veel potentie, maar Athom heeft weinig focus en weinig professionaliteit. Best begrijpelijk voor een startup, maar dan moet je niet met je product bij grote consumenten winkels gaan staan.

Reden voor mij om Domoticz de deur uit te doen (ondanks dat het 2 jaar probleemloos draaide) was dat na een stroomuitval (denk ik, tijdens vakantie) het SD kaartje van mijn Pi corrupt was geraakt en ik geen zin had om opnieuw te beginnen (geen recente backup, eigen fout). Helaas is mijn ervaring tot nu toe met Homey niet dusdanig dat ik erg veel vertrouwen heb dat iets dergelijks niet gaat gebeuren.

Tot slot heb ik mijn twijfels bij veel van de gemaakte keuzes. Spraak? Volkomen oninteressant voor mij. Muziek (wat alleen werkt met Sonos/Spotify)? Volkomen oninteressant voor mij. Het model dat alle hardware een eigen app nodig heeft? Erg nadelig voor mij, aangezien Homey nu begint te piepen dat ik teveel apps heb geïnstalleerd. Waarschijnlijk zeg ik niks nieuws, maar wilde toch even mijn ervaringen delen.

Ik hoop van harte dat het goedkomt met Athom/Homey, maar ik heb er wel een beetje een hard hoofd over in. Ik hoop niet dat ze HomeWizard achterna gaan.

• HeroS
quote:
DMT99 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:57:
[...]
Helaas is mijn ervaring tot nu toe met Homey niet dusdanig dat ik erg veel vertrouwen heb dat iets dergelijks niet gaat gebeuren.
Ben wel benieuwd welke problemen je precies tegen aan loopt. Zou je hier nog een extra toelichting over kunnen geven?

quote:
gvrsnor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:37:
[...]

Dus met de beta spotify app kan ik streamen naar chromecast? Had ik nog niets van gelezen en ik volg toch dit forum en het homey forum :$
Hier getest met Nvidia Shield (even toegevoegd) maar daar werkt het mee dus verwacht met de Chromecast ook. Daarnaast gebruik ik mijn computer/PS4 als spotify connect device.

quote:
DMT99 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:19:
Dank voor je uitleg, @lubbertkramer Dat met Spotify Connect heb ik nog niet geprobeerd en zal ik vanavond eens doen. Mbt tot je laatste opmerking, ja, van Tweakers mag je dat wel verwachten inderdaad. Maar de meeste Tweakers komen niet zo vaak bij de mediamarkt, denk ik. Mijn punt is meer dat Homey volgens mij beoogt om een heel toegankelijk product te zijn waarmee 'iedereen' eenvoudig uit de voeten kan. Dan moet het toch redelijk stabiel zijn (zowel de technologie als de features), lijkt mij.
Ze zetten hem zeker iets te simpel neer inderdaad. Op het forum zien we gebruikers die verwachten dat het Homey neerzetten is en het huis is slim, maar daar heb je wel mee te maken en zo verkopen ze het wel. Dat blijft een min en discussiepunt met Athom
quote:
Jovink538 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:44:
Ik ben benieuwd of er ook een iPad/tablet versie van de nieuwe app uitkomt dan heb je natuurlijk iets meer ruimte om een flow te maken.

Zelf heb ik nu ook de nieuwe versie en gebruik die nu ook om lampen aan te zetten.
Maar de oude app heb ik er nog naast draaien omdat de nieuwe nog wat functies mist.
Jazeker, app zou zowel mobiel als op tablet te gebruiken zijn.

Quote uit de eerste aankondiging:
quote:
Mobile First
Most of our development power has been allocated to work on the new Homey Smartphone App. The new app will be mostly native, and a lot easier to use for both existing users and newcomers. It will make it much easier to add new features as well for us, because currently we're working with a front-end codebase of over 3 years old.

Our focus shift to mobile means that the Homey Desktop App (and all web-interfaces) will eventually be removed as of Homey v2.0. The new Homey Smartphone App will also work on tablets (Android & iPad), whereas for developers a simulator will be available in the browser.

This is a big change, but we can't stay behind. Homey should be even more easy to use than it already is, and moving to mobile is a great opportunity to do just that.

• DennusB
  • Niet online
Toch ook wel eens leuk om een succesverhaal van/over Homey te delen denk ik. Vorige week 2 Z-Wave sirenes binnen gekregen voor mijn alarm setup. Had al wat door/motion sensors en heb afgelopen week alle flows helemaal in orde gemaakt.
Alarm is aan te zetten met een knop in de gang, alarm is uit te zetten door met een NFC tag over Homey te swipen. Als ik thuis ben en het alarm staat aan kan ik vrij rondlopen, als ik niet thuis ben en er gaat een motion sensor af gaat er eerst 30 seconden een piep af op de Homey (door de speaker) en als het alarm dan nog niet is uitgeschakeld gaan de sirenes af. Idem bij de voordeur.

Erg blij met hoe het werkt :) Nu de setup nog verder uitbreiden met door en motion sensors en dan heb ik een werkend alarm systeem met homey ! :D

• DennusB
  • Niet online
quote:
Webgnome schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:26:
[...]

Welke door/motion sensoren heb je als ik vraen mag?
De door (contact) sensoren zijn die van KAKU. De Motion Sensors zijn voor nu die van Philips Hue :)

• TF0
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:56
quote:
DennusB schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:49:
[...]

De door (contact) sensoren zijn die van KAKU. De Motion Sensors zijn voor nu die van Philips Hue :)
Mooi onderwerp, heb zelf ook wel een succesverhaal :).

Heb dit zelf ook in elkaar geklust door flows te maken waardoor een PT camera automatisch naar de juiste positie draait zodra het alarm ingeschakeld wordt. De bewegingsdetectie van de camera wordt vervolgens ook ingeschakeld na enige tijd (ook via Homey) en upload vervolgens direct beelden naar een FTP server op een andere locatie. Tenslotte doet Homey alle apparaten (lampen, A/V etc) uit en gaat de lamp in de hal rood knipperen zodat je weet dat het alarm ingeschakeld wordt. Bovendien zegt Homey ook dat het alarm ingeschakeld wordt en wordt de ring tijdelijk rood.

Ik heb meerdere Hue motion sensoren aangesloten om beweging te detecteren. Zodra er beweging wordt gedetecteerd gaat de lamp in de hal aan (rood) en de rest van de lampen gaan op maximale helderheid om zo goed mogelijk beeld te krijgen (ondanks dat de camera ook infrarood heeft). Ik zou de camera zelfs kunnen draaien naar waar de beweging is gedetecteerd, maar dan moet ik een andere plek voor de camera kiezen.
Tenslotte stuurt Homey pushberichten naar mijn telefoon en stuurt hij mails uit met behulp van een image grabber van de camera zodat ik altijd een foto heb. Via VPN kan ik ook nog altijd live de camerabeelden bekijken.

Voor het in- en uitschakelen heb ik in eerste instantie een KaKu afstandsbediening gebruikt (om precies te zijn één van Hama, maar het werkt prima met de KaKu app voor Homey), maar dat is uiteraard niet heel veilig. Daarom heb ik een Owntrack server op een Raspberry Pi geïnstalleerd die de locatie van mijn telefoon in de gaten bijhoudt. Als ik ver genoeg weg ben gaat het alarm automatisch aan, en als ik in de buurt kom van het huis komen er twee vraag-pushberichten van Homey:
- of ik het alarm wil uitschakelen
- of ik de radio/lampen aan wil doen
Het alarm kan ook aan/uit geschakeld worden middels spraak. Ik zit niet in Nederland, dus de kans dat mensen Nederlands kunnen acht ik klein genoeg ;).
Bovendien zit het geheel achter een UPS.

Ik heb nog geen sirene gekocht; ik wil het eerst uitvoerig (meerdere maanden) testen op valse detectie. Welke sirene heb jij gekocht? Tot nu toe heb ik geen vals alarm gehad en ben erg tevreden met de opstelling, lijkt erg betrouwbaar.

Ben je trouwens niet bang dat de boeven je homey slopen/uitzetten en dat er daardoor helemaal geen alarm meer af gaat? Is een Z-wave RFID reader bij de deur niet een veiligere oplossing?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:53

Kecin

Je keek.

Nieuw in dit topic maar al een tijdje een Homey. Wat ik me afvroeg, Spotify connect komt eraan. Heb genoeg devices daarvoor. Maar hoe laat ik mijn Onkyo versterker (geen ethernet of wifi) aangaan middels infrarood om de muziek te laten horen via de Nvidia Shield?
Kan ik infrarood commando’s inleren zoals een Logitech Harmony?

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Kecin schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:56:
Nieuw in dit topic maar al een tijdje een Homey. Wat ik me afvroeg, Spotify connect komt eraan. Heb genoeg devices daarvoor. Maar hoe laat ik mijn Onkyo versterker (geen ethernet of wifi) aangaan middels infrarood om de muziek te laten horen via de Nvidia Shield?
Kan ik infrarood commando’s inleren zoals een Logitech Harmony?
Spotify connect komt er niet aan dat is er al, zie mijn eerdere posts hierboven. Staat in beta onder de Spotify app :)

Werkt je reciever niet dat deze aangaat als andere apparaten aangaan op een hdmi poort?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:53

Kecin

Je keek.

quote:
lubbertkramer schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

Spotify connect komt er niet aan dat is er al, zie mijn eerdere posts hierboven. Staat in beta onder de Spotify app :)

Werkt je reciever niet dat deze aangaat als andere apparaten aangaan op een hdmi poort?
Hmm, goeie! Ik heb HDMI CEC uitstaan geloof ik...

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Homey en Toon slaan handen ineen
quote:
Slimme thermostaat toegevoegd aan Homey’s Smart Home systeem
Enschede, 10 Oktober 2017 – Homey, het Smart Home platform van het Nederlandse Athom, werkt vanaf vandaag samen met Toon, de slimme thermostaat van Eneco. Homey is hiermee het eerste Smart Home platform die gebruikmaakt van de Toon API, en daarmee gebruikers de mogelijkheid geeft beide systemen te integreren. De samenwerking tussen Athom en Eneco/Quby, de ontwikkelaar van Toon, bevestigt de leidende positie van beide bedrijven binnen de snelgroeiende Smart Home markt, en biedt gebruikers nog meer keuze en gemak.

Nieuwe mogelijkheden
“De integratie tussen beide apparaten biedt voor gebruikers veel interessante nieuwe mogelijkheden”, stelt Stefan Witkamp, Commercieel Directeur van Athom. “Zo kunnen mensen niet alleen hun slimme thermostaat bedienen vanuit de Homey Smartphone App, maar deze ook meenemen in Homey Flows. Hierdoor kan Toon samenwerken met de duizenden andere apparaten die Homey ondersteunt, zoals TVs, stereo’s, verlichting (bijvoorbeeld IKEA TRÅDFRI), zonwering, schakelaars en nog veel meer”. “Daarnaast kan Homey via Toon ook informatie geven over je gas- en elektraverbruik, en hierop actie ondernemen in je huis”, vult Emile Nijssen, Creatief Directeur, aan.

Open platform & API
Doordat Homey is gebouwd als open platform, vergelijkbaar met het App-systeem van een smartphone, is integratie met Toon relatief eenvoudig. Zeker na de komst van de Toon API, waarmee externe systemen met Toon kunnen praten. De afgelopen maanden hebben beide bedrijven samengewerkt om zo de open systemen te integreren, en zijn meer dan tevreden met het resultaat.

De eerste
De officiële Toon App voor Homey is de eerste grote integratie van de Toon API in een extern Smart Home Platform. “Wij zijn enthousiast over de integratie tussen twee Nederlandse systemen. Dit is een goed voorbeeld van wat wij voor ogen hebben met de Toon API”, zegt Juriaan Seveke van Quby. Ook Athom is blij met de samenwerking: “de eerste zijn is nooit makkelijk, omdat kinderziektes op kunnen treden. Door toch volop te blijven investeren in de ontwikkeling van deze integraties willen wij onze gebruikers laten zien dat wij voorop blijven lopen”, aldus Nijssen.

Over Toon API
Toon API is het initiatief van Eneco-dochter Quby om slimme thermostaat Toon, open te stellen voor partners en software-ontwikkelaars. Sinds vandaag staat deze officieel open voor ontwikkelaars via de vernieuwde developers portal. Met de Toon API wil Quby samenwerken met externe partijen zoals ontwikkelaars en bedrijven om zo meer waarde voor Toon-gebruikers toe te voegen.
https://www.athom.com/nl/...c8-478e-b8a5-3c3e60d4af43

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11-12 20:47
quote:
Leuk, maar ik ga geen abonnement voor de Toon afsluiten zonde van mijn geld.
Voor wie het nog niet gezien heeft, de nieuwe Homey app (bETA) is vrijgegeven voor Android

Even knip/plak van het topic @ Athom forum
quote:
Note: this app is in an early phase of development. Many more features will be added soon.

Apart from massive speed improvements, with the next generation Homey app you can already do a lot more than with the previous version:

- Chat (turn synthesize on to let Homey talk back through your phone)
- Run flows from within the app
- Manage apps
- Alarms

Android available on Google Play
iOS will soon be available in the iTunes Store, currently under review.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 10-10-2017 22:55 (97%)

• HeroS
quote:
lubbertkramer schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:30:
Voor wie het nog niet gezien heeft, de nieuwe Homey app (bETA) is vrijgegeven voor Android

Even knip/plak van het topic @ Athom forum

[...]
Dat gaat de goeie kant op. Nog wel veel werk te verzetten maar het begin is er.

Druk vooral niet bij de flow knop >:) Bij mij werden alle flow te gelijk gestart. Yeah, disco.

• keverjeroen
Even zelf getest en de kaarten werken! Voor nu weet ik er ook nog geen toepassing voor, maar ik hoop dat ze de kaart gaan uitbreiden, global tags toe gaan voegen en 'AND' kaarten. Dan kan ik wel wat toepassingen verzinnen.

Ik merk nu dat deze beta app, net als de vorige app, de GPS open houd wanneer ik hem afsluit. Pas als ik de app echt kill, dan gaat de GPS uit.. Ik heb hier issue 1880 voor aangemaakt.

keverjeroen wijzigde deze reactie 11-10-2017 12:15 (11%)

• PrismSub7
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Heb de Homey aangeschaft toen ik deze in een outlet zag liggen, zonder al te veel vooronderzoek.
Maar de eerste ervaring is toch wel een beetje teleurstellend.

Wat probleemloos werkt:
-Mail versturen en spraak als de Kaku voordeur gaat.
-Kaku licht automatisch schakelen zetten op timer.
Voordeel van oud huis, totaal geen probleem met bereik door 3 muren heen, wel zit er iets meer vertraging in vergeleken met een Kaku schakelaar, maar het blijft onder de seconde :)

Waar ik moeite mee heb:
Alle IR apparaten, geen 1 van me devices staat in de lijst (logitech, acer, dyson, roomba).
Ik heb een flow aangemaakt met Virtual Devices, zodra ik op 'test' druk in de flow editor werkt deze direct, maar zodra ik schakel op de smartphone moet ik een paar keer drukken. Geen idee wat hier fout gaat.

Moet ik ook 35 flows aanmaken voor alle knoppen? Van de Roomba heb ik zelfs geen afstandbediening, geen idee hoe ik deze kan toevoegen zonder de learning mode. Vergeleken met de "Xiaomi Mi Remote controller" kost het zoveel meer tijd.

Wat ik niet werkend krijg:
-Xiaomi yeelight led strip.
-Dyson Pure Cool Link, er wordt maar 1 type dyson ventilator ondersteund in de Dyson app.
-Remeha Etwist (ligt aan Remeha zelf, nog dit jaar laten installeren |:().
-Veilige gmail authentication, moest "Allowing less secure apps to access your account" volgen
-Synology Surveillance Station over https, http is geen optie voor mij, snapshots meesturen zijn ook tijdelijk niet beschikbaar.
-Itho CVE, las op het forum dat je deze wel werkend kan krijgen met een gateway, maar had graag gezien dat de "3 standen RFT CVE/CVD/HRU"-remote in 1x toe kon voegen.

Of ik doe wat verkeerd 8)7, maar tot nu toe doet het niet veel meer dan een Kaku control station.

• HeroS
quote:
Scidd0w schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:00:
[...]

Dank! Snap wel dat 433 niet het meest stabiel is maar zolang de melders goed communiceren met elkaar en kunnen worden toegevoegd aan de Homey (notificaties afgeven aan) ben ik al blij. Het verschil in prijs tussen de Fibaro/Nest melders en deze (8.75 per stuk) is natuurlijk aanzienlijk.
Dit is dus precies het probleem de kans dat ze geen notificatie afgeven is zeker aanwezig. Opzich geen probleem want het alarm gaat wel af. Maar dan kun je ook wel een gewone action rookmelder nemen.

Voor belangrijke onderdelen zou ik nooit voor 433mhz gaan. Maargoed je moet natuurlijk ook het geld hebben ;)

Eenduidig antwoord: Nee, je hebt geen Fibaro Home Center nodig.

Alsjeblieft :)

Misschien wel goed om te vermelden, op het Athom forum kwamen er al vragen over wanneer Athom de WPA2 (Krack) problemen gaat aanpakken. Afgelopen vrijdag hebben wij een nieuwe developer preview (alpha) update gekregen waarin dit is aangepakt dus deze komt spoedig naar experimenteel -> stabiel.
quote:
Homey 1.5.4-rc.1
[IR] Added many IR devices.
[IR] Improved stability for non-apps.
[IR] Fixed a bug where some devices could not be added.
[ZigBee] Added endpoint write method.
[ZigBee] Moved HA cluster to endpoint 1.
[ZigBee] Improved Stability.
[Apps] Added a 'send app log' button to crashed Apps.
[Mobile App] Added several APIs in preparation of the new Homey Smartphone App.
[Security] Resolved several security issues (CVE-2017-13077, CVE-2017-13078, CVE-2017-13079, CVE-2017-13080, CVE-2017-13081, CVE-2017-13082, CVE-2017-13086, CVE-2017-13087, CVE-2017-13088)
[SDK] Update Node.JS to 8.7.0
[Other] Various improvements and bugfixes

• kasteleman
@lubbertkramer

Hue motion sensor is ook werkend. Driver moet wel nog worden bijgewerkt naar de laatste versie.

https://github.com/kasteleman/nl.philips.zigbee

• djbarney

djbarney

quote:
lubbertkramer schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:53:
Misschien wel goed om te vermelden, op het Athom forum kwamen er al vragen over wanneer Athom de WPA2 (Krack) problemen gaat aanpakken. Afgelopen vrijdag hebben wij een nieuwe developer preview (alpha) update gekregen waarin dit is aangepakt dus deze komt spoedig naar experimenteel -> stabiel.

[...]
Super netjes, dikke duim omhoog voor Athom voor het in de gaten houden en snel fixen van dit soort security zaken! Mag ook wel eens gezegd worden!

• kasteleman
Toegevoegde waarde bij bv de motion sensor is, dat de "motion detected" rechtstreeks binnenkomt terwijl dit via de bridge vertraagd kan plaatsvinden.

• kasteleman
Inderdaad. Zo heb ik het nu gedaan en is ook de reden waarom ik aan de slag was gegaan met de motion sensor.

• Stekeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:23

Stekeltje

Nothing to see here move along

quote:
icecreamfarmer schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:15:
Ik wil automatische jaloezieën en daar zijn eigenlijk twee fabrikanten:
Luxaflex en Somfy.

Volgens mij werkt de eerste nog niet met Homey maar de tweede wel. Daar heb ik wel een vraag over: moet ik dan zo'n Somfy hub aanschaffen of is dat niet nodig?
Niet nodig, Somfy werkt op 433Mhz v.z.v.i.w.

Bezig met een kistradio? Check AccuSafe.nl

7e Homey Developers Meet-up Utrecht
Woensdag 1 november organiseert Sybrand's Place haar zevende meet-up voor Homey developers.
Op de afgelopen avond in oktober waren we met enkele fanatieke Homey fans waardoor we diep in de code konden duiken. We hebben die avond een app gebouwd waarmee Homey kan communiceren met een PLC (Programmable Logic Controller).

Voor deze komende meet-up hebben we Athom gevraagd om weer langs te komen en ons verder op weg te helpen met het ontwikkelen van applicaties, @Baskiers (Bas) zal namens Athom langskomen.

Om de avond beheersbaar te houden en vanwege de beperkte ruimte, is inschrijven verplicht. Aangezien deze avonden zeer goed bevallen staan ze vast tot het einde van het jaar op iedere eerste woensdag van de maand.

Om 18:00 zal er pizza besteld worden. Mocht je mee willen eten (eigen kosten) geef dit dan aan zodat er ook voor jou een pizza geregeld wordt. Koffie, thee en fris is aanwezig.

De tijden:
18:00 pizza eten.
18:45 inloop.
19:00 start.
22:00 einde.

Inschrijven kan hier
quote:
icecreamfarmer schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:37:
[...]

Dankje, het probleem is echter wel dat ik jaloezieën wil en geen rolluiken. Dat werkt toch net even anders denk ik. Misschien moet ik een apart topic openen hoe ik dat kan maken.
Fibaro kan ook met jaloezieën overweg :)

http://manuals.fibaro.com...222/FGR-222-EN-A-v1.1.pdf

Pagina: 1 2 3 ... 20

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True