Ik ben sinds vandaag eigenaar van een Homey. Ik heb de sprong toch maar gewaagd. Nou goed, eerste ervaringen met dat iets moet werken zijn niet geweldig. De firmare die er op draait is 1.3.1.
Sure, een flow aanmaken etc gaat allemaal heel intuïtief. Dat werkt allemaal prima. Wat ik nu heb gedaan, gewoon om te proberen, is (ik heb Hue lampen) een flow aangemaakt die niet meer zegt dan:
ALS de zon gaat onder over 20 minuten
EN <alle Hue lampen die ik heb> zijn uit
DAN zet aan lamp 1, zet aan lamp 2, zet aan lamp 3.
DAN stuur een pushbericht naar telefoon.
Vrij simpel zou je zeggen. Ik heb die flow ook opgeslagen etc. Ik heb opgezocht wanneer de zon onder gaat vanavond volgens internet, nou, dat is 20:34u blijkbaar. 20 minuten daar voor is nu, op moment van schrijven, al lang voorbij. Maar de lampen zijn niet aan en (dus) ook geen pushbericht. Homey staat wel aan, led-ring draait mooi z'n regenboogkleuren af, maar noppes lampen aan.
Ik snap niet wat er mis gaat. De flow is opgeslagen, en als ik de flow handmatig test, dan werkt het prima, (goed, het stukje 'zon gaat onder over...' kun je niet echt testen natuurlijk) maar hij controleert of alle lampen uit zijn (dat zijn ze momenteel, en zijn ze de afgelopen 1,5 ook geweest) en zet dan de geselecteerde lampen aan EN stuurt een pushbericht.
Maar voor het echie werkt het dus niet, schijnbaar. Ik kan me maar 2 dingen bedenken waarom niet, en dat is dat Homey vindt dat de zon later onder gaat, of dat het ding vast hangt, maar ik zie geen foutmeldingen of niks.
Tenzij ik de flow, die ik heb opgeslagen, nog op de een of andere manier moet activeren of wat dan ook? Want wat ik zeg, als ik hem test werkt het prima, maar voor de echt dus niet.
Doe ik iets verkeerd?
Om te testen zojuist een flow aangemaakt (en opgeslagen):
ALS 20.32
DAN pushbericht op telefoon.
Werkt niet.
Edit: Als ik deze flow test, werkt het wederom prima, maar for real niet. Ik snap er niks van.
[
Voor 5% gewijzigd door
Just_A_User op 26-08-2017 20:41
]
Och ja, je moet toch wat he.