Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

DennusB schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:09:
Wat gebruiken mensen hier als locatie dienst i.c.m. Homey? Hun ingebouwde geo-fencing optie hapert nog wel eens... dat is niet handig als dat ding van alles schakelt aan de hand daar van..
Owntracks wordt vrij veel en vaak met succes gebruikt.
Wanneer je toevallig UniFi access points hebt, daarvoor is ook een Homey app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:07
Iemand die de Harmony Hub app met succes gebruikt? Blij mij blijft hij vastlopen en heb al lopen klooien met automatische reset dmv Candy app en met een 'pinger'(elk uur een willekeurig infrarood command sturen.)

Doet wel afbreuk aan m'n Homey experience helaas. Developer van de Harmony app heeft ook maanden niets van zich laten horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand het antwoord op de volgende vraag. Is het mogelijk met de chromecast app om de chromecast ook aan te sturen als het afspelen niet vanuit Homey is gestart? Wij gebruiken namelijk netflix nogal veel (of youtube for that matter) via de telefoon en het zou leuk zijn als we tegen homey kunnen zeggen dat ie het huidige stream even moet pauzeren of hervatten. Dat kun je met de normale android app namelijk vanaf elk device wel doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:24:
Weet iemand het antwoord op de volgende vraag. Is het mogelijk met de chromecast app om de chromecast ook aan te sturen als het afspelen niet vanuit Homey is gestart? Wij gebruiken namelijk netflix nogal veel (of youtube for that matter) via de telefoon en het zou leuk zijn als we tegen homey kunnen zeggen dat ie het huidige stream even moet pauzeren of hervatten. Dat kun je met de normale android app namelijk vanaf elk device wel doen.
Net even getest, met mobile card en in een flow, en blijkt niet te werken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:13
Wat gebruiken mensen hier als locatie dienst i.c.m. Homey? Hun ingebouwde geo-fencing optie hapert nog wel eens... dat is niet handig als dat ding van alles schakelt aan de hand daar van..
Ik gebruik de automateit APP ( http://automateitapp.com/) waarbij ik een waarde stuur naar een variabele via een http request. Werkt perfect en veel meer controle.

[ Voor 5% gewijzigd door HeroS op 13-08-2017 09:13 ]

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

error33 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:38:
[...]

PTP is nu gaande, eens kijken of dat soelaas bied
Helaas, blijft slecht :(

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:09:
[...]

Net even getest, met mobile card en in een flow, en blijkt niet te werken hier.
Dit was inderdaad ook mijn resultaat. Ik ga daar dan denk ik even een issue voor aanmaken op github. Zou toch wel fijn zijn als dit ook mogelijk wordt voor Homey zodat we even via spraakherkenning etc de film pauze kunnen zetten en koffie halen en zo.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:08
Ik gebruik Owntracks en vind dat een echte aanrader! Het opzetten is wat lastiger maar daar is een hele tutorial voor geschreven op athom hun forum ( https://forum.athom.com/d...racks-client-for-homey/p1 ).

Bij mij werkt geo nu voor 100% (ja echt, geen valse meldingen meer _/-\o_ ) en krijg ik netjes berichtjes wanneer ik thuis ben of op me werk aankom/vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sevo92 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:03:
[...]

Ik gebruik Owntracks en vind dat een echte aanrader! Het opzetten is wat lastiger maar daar is een hele tutorial voor geschreven op athom hun forum ( https://forum.athom.com/d...racks-client-for-homey/p1 ).

Bij mij werkt geo nu voor 100% (ja echt, geen valse meldingen meer _/-\o_ ) en krijg ik netjes berichtjes wanneer ik thuis ben of op me werk aankom/vertrek.
Thanks voor je post :) Ik zat er ook al naar te kijken inderdaad, fijn dat t zo goed werkt. Maar ik lees vooral mensen met Android die t aan de gang hebben, vrij weinig over iOS. Heb jij het op Android of iPhone? (ik heb iPhone dus haha)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:08
DennusB schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Thanks voor je post :) Ik zat er ook al naar te kijken inderdaad, fijn dat t zo goed werkt. Maar ik lees vooral mensen met Android die t aan de gang hebben, vrij weinig over iOS. Heb jij het op Android of iPhone? (ik heb iPhone dus haha)
Ik heb wel een android inderdaad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Ik doe het zo: https://forum.athom.com/d...resence-detection-scoring (engels)

Komt er op neer dat ik Smart Precense gebruik en verder iedere detectie in huis. Als er bijvoorbeeld een TV aan gaat of een fysieke knop wordt ingedrukt, weet ik heel zeker dat er iemand thuis is. Ik combineer nu een stuk of 10 'inputs' en heb een hele betrouwbare aanwezigheids-score.

Owntracks werkt overigens niet lekker op mijn telefoon (Samsung Galaxy S7). Veel te vaak dat ik (onterecht) een geofence in of uit spring (terwijl ze heel ruim zijn).

[ Voor 10% gewijzigd door keverjeroen op 15-08-2017 10:03 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:10
Bedacht me net dat als ik al naar de Homey zou willen overstappen (na de HC2), dat ik dan ongeveer 42 Z-Wave apparateen eerst 1 voor 1 moet ontkoppelen om ze vervolgens weer te koppelen aan de Homey, toch? Dat is nogal een werk :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
tcviper schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:23:
Bedacht me net dat als ik al naar de Homey zou willen overstappen (na de HC2), dat ik dan ongeveer 42 Z-Wave apparateen eerst 1 voor 1 moet ontkoppelen om ze vervolgens weer te koppelen aan de Homey, toch? Dat is nogal een werk :P
Yup, takken klus. Ik ben er wel 2 dagen mee bezig geweest en heb nog niet alles over.

Bepaalde modules werken ook niet/worden niet ondersteund dus die moet ik nog vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
HeroS schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Yup, takken klus. Ik ben er wel 2 dagen mee bezig geweest en heb nog niet alles over.

Bepaalde modules werken ook niet/worden niet ondersteund dus die moet ik nog vervangen
Juist, en daar heb ik dus echt nog even geen zin in op dit moment, wil niet weten hoelang ik daarmee bezig ben. los van het feit dat ik ook nog een 2e Fibaro HC Lite erbij heb in ons gastenverblijf voor de apparaten aan die kant.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 14-08-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
tcviper schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:10:
[...]

Juist, en daar heb ik dus echt nog even geen zin in op dit moment, wil niet weten hoelang ik daarmee bezig ben. los van het feit dat ik ook nog een 2e Fibaro HC Lite erbij heb in ons gastenverblijf voor de apparaten aan die kant.
Ik ook niet maar goed dat heb je nu eenmaal met Z-Wave. Tip is om de Homey naar de modules te brengen ipv module naar de Homey. Als de Zipabox gewoon goed zou werken was ik er ook nooit aan begonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
rc6 is net in expirimental uitgegeven:

1.5.0-rc.6 experimental

Update node to 8.4.0
Fixes a problem that could cause cloud disconnects
Fixes a problem that could prevent the insights settings page from loading
Various bugfixes and improvements

https://firmware.athom.com/

-edit- Aan de github meldingen te zien, komt er ook nog een RC7 aan. Op Slack las ik dat 1.5 pas naar Stable gaat als een RC het een week overleeft zonder grote bugs.

[ Voor 22% gewijzigd door keverjeroen op 18-08-2017 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
keverjeroen schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:39:
rc6 is net in expirimental uitgegeven:

1.5.0-rc.6 experimental

Update node to 8.4.0
Fixes a problem that could cause cloud disconnects
Fixes a problem that could prevent the insights settings page from loading

-edit- Aan de github meldingen te zien, komt er ook nog een RC7 aan. Op Slack las ik dat 1.5 pas naar Stable gaat als een RC het een week overleeft zonder grote bugs.
In DP draaien we momenteel RC7 maar niet alles komt altijd naar experimental. Ik heb het gewaagd om vanaf afstand (ivm vakantie) te updaten van afstand en is goed gegaan, looking good so far haha :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

T-mo-T schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:27:
Iemand die de Harmony Hub app met succes gebruikt? Blij mij blijft hij vastlopen en heb al lopen klooien met automatische reset dmv Candy app en met een 'pinger'(elk uur een willekeurig infrarood command sturen.)

Doet wel afbreuk aan m'n Homey experience helaas. Developer van de Harmony app heeft ook maanden niets van zich laten horen...
Er wordt gewerkt aan een nieuwe Harmony app, deze heeft op dit moment nog beperkte functionaliteiten. Zie https://github.com/jreenen/com.jreenen.homeyharmonyhub
Installeren doe je via CLI, zie https://forum.athom.com/d...how-to-cli-install-method

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 21-08-2017 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Niet heel duidelijk wat de Z-wave fixes zijn, maar toch maar even de nieuwe rc8 update hier melden:

1.5.0-rc.8 experimental

Fixed a bug that could cause red rings
Z-Wave fixes

-edit- ze hebben vandaag ook de app voor KaKu Zigbee in beta uitgebracht: https://apps.athom.com/app/nl.klikaanklikuit.zigbee

[ Voor 31% gewijzigd door keverjeroen op 23-08-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrunnertoao
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
tcviper schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:23:
Waarom zou je willen overstappen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Roadrunnertoao schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:30:
[...]

Waarom zou je willen overstappen dan?
Omdat het wachten op fatsoenlijke Google Home en Homekit ondersteuning nog 10 jaar duurt waarschijnlijk bij FIbaro. Zelfs Nest ondersteuning is op dit moment al een jaar niet meer aanwezig. En ja ik weet er zijn plugins en apps voor die je op een RPI kunt installeren maar dat werkt allemaal net niet perfect. In the meantime blijf ik voor nu gewoon de HC2 gebruiken, denk dat de ontwikkeling van alles (hopelijk) nu snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
tcviper schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:25:
[...]

Omdat het wachten op fatsoenlijke Google Home en Homekit ondersteuning nog 10 jaar duurt waarschijnlijk bij FIbaro. Zelfs Nest ondersteuning is op dit moment al een jaar niet meer aanwezig. En ja ik weet er zijn plugins en apps voor die je op een RPI kunt installeren maar dat werkt allemaal net niet perfect. In the meantime blijf ik voor nu gewoon de HC2 gebruiken, denk dat de ontwikkeling van alles (hopelijk) nu snel gaat.
Denk ook dat je de power van de HC2 niet moet onderschatten. Van alle systemen die ik getest hebt is de hc2 de snelste ook als je veel modules hebt. Homey is zeker niet langzaam (sneller dan de Zipabox/Vera plus) maar er moet nog wat geoptimaliseerd worden omdat de reactie snelheid niet altijd even snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:25:
[...]

Denk ook dat je de power van de HC2 niet moet onderschatten. Van alle systemen die ik getest hebt is de hc2 de snelste ook als je veel modules hebt. Homey is zeker niet langzaam (sneller dan de Zipabox/Vera plus) maar er moet nog wat geoptimaliseerd worden omdat de reactie snelheid niet altijd even snel is.
Heb je de reactie snelheid ook getest met de nieuwste firmware? Draai zelf die firmware niet maar ik had begrepen dat de nieuwste nodejs versie een stuk sneller is dan de v4 die men eerst draaide.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Webgnome schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

Heb je de reactie snelheid ook getest met de nieuwste firmware? Draai zelf die firmware niet maar ik had begrepen dat de nieuwste nodejs versie een stuk sneller is dan de v4 die men eerst draaide.
Nope, systeem wordt hier actief gebruikt. Heb even geen zin in dat zaken niet werken.

Ik heb ook begrepen dat deze sneller is. We zullen het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Versie 1.5.0-rc.9 3.8 MB
Fixed a bug that could cause "okay homey" recognition to stop working
Fixed a bug that could prevent homey from booting when storage was full
Fixed a bug that could cause app memory to be attributed to system.
Various minor bugfixes and improvements

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaqer op 25-08-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:14
Ik ben sinds vandaag eigenaar van een Homey. Ik heb de sprong toch maar gewaagd. Nou goed, eerste ervaringen met dat iets moet werken zijn niet geweldig. De firmare die er op draait is 1.3.1.

Sure, een flow aanmaken etc gaat allemaal heel intuïtief. Dat werkt allemaal prima. Wat ik nu heb gedaan, gewoon om te proberen, is (ik heb Hue lampen) een flow aangemaakt die niet meer zegt dan:

ALS de zon gaat onder over 20 minuten
EN <alle Hue lampen die ik heb> zijn uit
DAN zet aan lamp 1, zet aan lamp 2, zet aan lamp 3.
DAN stuur een pushbericht naar telefoon.

Vrij simpel zou je zeggen. Ik heb die flow ook opgeslagen etc. Ik heb opgezocht wanneer de zon onder gaat vanavond volgens internet, nou, dat is 20:34u blijkbaar. 20 minuten daar voor is nu, op moment van schrijven, al lang voorbij. Maar de lampen zijn niet aan en (dus) ook geen pushbericht. Homey staat wel aan, led-ring draait mooi z'n regenboogkleuren af, maar noppes lampen aan.

Ik snap niet wat er mis gaat. De flow is opgeslagen, en als ik de flow handmatig test, dan werkt het prima, (goed, het stukje 'zon gaat onder over...' kun je niet echt testen natuurlijk) maar hij controleert of alle lampen uit zijn (dat zijn ze momenteel, en zijn ze de afgelopen 1,5 ook geweest) en zet dan de geselecteerde lampen aan EN stuurt een pushbericht.

Maar voor het echie werkt het dus niet, schijnbaar. Ik kan me maar 2 dingen bedenken waarom niet, en dat is dat Homey vindt dat de zon later onder gaat, of dat het ding vast hangt, maar ik zie geen foutmeldingen of niks.

Tenzij ik de flow, die ik heb opgeslagen, nog op de een of andere manier moet activeren of wat dan ook? Want wat ik zeg, als ik hem test werkt het prima, maar voor de echt dus niet.

Doe ik iets verkeerd?

Om te testen zojuist een flow aangemaakt (en opgeslagen):

ALS 20.32
DAN pushbericht op telefoon.

Werkt niet. :? :(

Edit: Als ik deze flow test, werkt het wederom prima, maar for real niet. Ik snap er niks van.

[ Voor 5% gewijzigd door Just_A_User op 26-08-2017 20:41 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 08:32
Ik had een vergelijkbaar probleem, dit kwam uiteindelijk door een bug met de locatie die niet goed gezet was in de Homey door een bug. Zie deze vraag die ik stelde op het forum van Homey:
https://forum.athom.com/d...set-constantly-triggering

Ik heb deze code uitgevoerd in de javascript console in Chrome in de Homey UI:
code:
1
Homey.api("PUT","/manager/geolocation/",{latitude:52.3702157,longitude:4.8951679,mode:"manual"})

Stay hungry, Stay foolish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
vriesren schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:58:
Ik had een vergelijkbaar probleem, dit kwam uiteindelijk door een bug met de locatie die niet goed gezet was in de Homey door een bug. Zie deze vraag die ik stelde op het forum van Homey:
https://forum.athom.com/d...set-constantly-triggering

Ik heb deze code uitgevoerd in de javascript console in Chrome in de Homey UI:
code:
1
Homey.api("PUT","/manager/geolocation/",{latitude:52.3702157,longitude:4.8951679,mode:"manual"})
Ja, ik heb deze vraag dus ook gesteld in het Homey forum, en daar kwam inderdaad ook de oplossing over het niet automatisch ingesteld worden van de locatie.

Dit was inderdaad ook de oplossing voor mij, want inmiddels werkt het dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 07:50
Weet iemand of er al een vervangend apparaat op de markt is voor de Homewizard Energylink en op die manier dus de slimmemeter, maar dus ook de s0 bussen zoals zonnepanelen en water toe te voegen zijn in de homey?
Ik weet dat er een project een tijdje geweest is op het forum van homey, maar das is compleet stil komen liggen. Nu Kun je met de Homewizard app voor homey wel de Energylink uitlezen, maar de Energylink werkt niet zonder de Homewizard en eigenlijk wil je toch gewoon heel de Homewizard de deur uit en met homey direct eea kunnen uitlezen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
Ik heb sinds een paar dagen een homey. wat een geweldig apparaat. was helemaal klaar met kloten met arduinos, raspberry etc. en heb gekozen voor gemakt. iets wat gewoon werkt, ook na een update.
grootste nadeel is dat ik nu veel meer slimme apparaten aan het kopen ben omdat ik alles wil automatiseren :) en zeker die z-wave devices zijn nog niet goedkoop.

@martinvdm ik heb gister een youless device besteld, die zou alles moeten kunnen uitlezen (analoge energiemeter, slimme meter, water meter, en ook zonne panelen.
https://apps.athom.com/app/nl.maikvanwel.youless
https://github.com/gruijter/nl.maikvanwel.youless (hier zie je dat de watermeter nog in beta is maar wel werkt)
hij is nog niet binnen dus kan nog geen ervaringen delen maar in theorie moet alles uit te lezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
bastv schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:43:
Ik heb sinds een paar dagen een homey. wat een geweldig apparaat. was helemaal klaar met kloten met arduinos, raspberry etc. en heb gekozen voor gemakt. iets wat gewoon werkt, ook na een update.
grootste nadeel is dat ik nu veel meer slimme apparaten aan het kopen ben omdat ik alles wil automatiseren :) en zeker die z-wave devices zijn nog niet goedkoop.

@martinvdm ik heb gister een youless device besteld, die zou alles moeten kunnen uitlezen (analoge energiemeter, slimme meter, water meter, en ook zonne panelen.
https://apps.athom.com/app/nl.maikvanwel.youless
https://github.com/gruijter/nl.maikvanwel.youless (hier zie je dat de watermeter nog in beta is maar wel werkt)
hij is nog niet binnen dus kan nog geen ervaringen delen maar in theorie moet alles uit te lezen zijn.
Maar dat betekend als ik dus de p1 slimme meter wil uitlezen, en een s0 voor zonnepanelen en een s0 voor water; ik dus 3x een youless nodig heb :o , of zie ik dit nu verkeerd?
Edit: zoals ik het lees zou een p1 input. Aan de youless voldoende moeten zijn voor energieverbruik en gasverbruik. Er zit ook een s0 bus op dus die zou voor de kWh meter opwekking gebruikt kunnen worden, blijft over watermeter.

[ Voor 9% gewijzigd door martinvdm op 27-08-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
p1 kan idd zowel gas als elektra uitlezen. en wat ik begreep kan je ook tegelijk de analoge meter gebruiken tbv water. dan moet je watermeter wel in de buurt van je energiemeter zitten (of een lange p0 kabel trekken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
-oeps verkeerde topic-

[ Voor 95% gewijzigd door keverjeroen op 27-08-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:07
Ons ventilatiesysteem is stuk. Dus er moet een nieuwe komen. Nu wil ik eentje met een motor die aangestuurd kan worden door de Homey.
Zodat als ik douche (luchtvochtigheid stijgt plotseling)de ventilatie in de douche vanzelf aan kan en als de temp buiten lager is in de zomer hij flink kan verversen etc.

Iemand ervaring en of tips ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bastv
zelf (nog) geen ervaring mee maar het merk itho kan je aansturen via 868mhz frequentie. en blijkbaar ook via homey: https://github.com/abaretta/Itho-WIFI-remote-Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
Sinds een dag of 10 werkt de geofencing niet meer bij mij. Normaal gingen de lampen en muziek netjes aan. Homey ziet mij totaal niet meer thuiskomen. Heb al even het forum gekeken, en afstand groter gezet, opnieuw gereboot, in en uit gelogd etc etc, maar niets helpt. Daarvoor heeft het altijd prima voor me gewerkt namelijk.

Kan het zijn omdat ik van ios10 naar ios11beta ben overgeswitched? Of moet ik me ergens nog registreren?
of iets anders........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
pietpiet50 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:43:
Sinds een dag of 10 werkt de geofencing niet meer bij mij. Normaal gingen de lampen en muziek netjes aan. Homey ziet mij totaal niet meer thuiskomen. Heb al even het forum gekeken, en afstand groter gezet, opnieuw gereboot, in en uit gelogd etc etc, maar niets helpt. Daarvoor heeft het altijd prima voor me gewerkt namelijk.

Kan het zijn omdat ik van ios10 naar ios11beta ben overgeswitched? Of moet ik me ergens nog registreren?
of iets anders........
Welke app (op je telefoon en/of op Homey) gebruik je hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pietpiet50 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:43:

of iets anders........
Athom zijn eigen geofencing is niet het beste om te gebruiken (app store biedt betere oplossingen waarmee je evengoed de native functies van thuis/weg kunt gebruiken van Homey), daarnaast is de mobiele app al langere tijd niet meer geupdate en kan iOS 11 beta problemen geven. Ik verwacht ook niet dat ze hier heel veel aandacht aan gaan geven gezien de vernieuwde mobiele visie 2.0 waar ze aan werken en waarvan ze verwachten binnenkort de eerste alpha vrij te kunnen geven.

Daarnaast zijn er momenteel problemen met de locatie van Homey zelf (zowel met 1.3 als met 1.5 experimenteel) waardoor dit probleem veroorzaakt kan worden.

Edit:
Even op Github kijken wil wel eens helpen maar volgens de issue daar is er een nieuwe versie ingediend bij Apple die werkt met iOS 11 beta -> https://github.com/athombv/homey/issues/1683

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 28-08-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:04

djbarney

XBL: DeejayBarney

Ik heb sinds de rc9 uit is regelmatig een onbereikbare homey. Zowel lokaal als via cloud is deze niet meer te bereiken. Enige oplossing is de stroom er af en weer opnieuw opstarten. Er is aan mijn configuratie / devices en apps niets veranderd tussen rc8 en rc9, is dit een bekend issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
arene schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:00:
Ons ventilatiesysteem is stuk. Dus er moet een nieuwe komen. Nu wil ik eentje met een motor die aangestuurd kan worden door de Homey.
Zodat als ik douche (luchtvochtigheid stijgt plotseling)de ventilatie in de douche vanzelf aan kan en als de temp buiten lager is in de zomer hij flink kan verversen etc.

Iemand ervaring en of tips ?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, mocht je een keuze gemaakt hebben, en aan de slag gegaan zoals
bastv ook aangeeft, ben ik erg benieuwd naar je ervaringen

[ Voor 4% gewijzigd door Tweaqer op 28-08-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:13
Tweaqer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, mocht je een keuze gemaakt hebben, en aan de slag gegaan zoals
bastv ook aangeeft, ben ik erg benieuwd naar je ervaringen
Ik heb ook een itho afzuiging/ventilatie en bestuur die via een arduino. Werkt erg goed.
Heb het ook werkend via de bovenstaande link.

Ik heb eventueel de benodigde onderdelen nog liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Jovink538 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Ik heb ook een itho afzuiging/ventilatie en bestuur die via een arduino. Werkt erg goed.
Heb het ook werkend via de bovenstaande link.

Ik heb eventueel de benodigde onderdelen nog liggen...
Ik had het duidelijk niet goed genoeg gelezen, ik dacht dat je met de homey direct kon communiceren met de itho afzuiger zonder tussenkomst van andere arduino achtige oplossingen omdat ik ergens las dat het dan een vervanging van de wifi remote kon zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/heRI8pKHQNHbR9xpliRBOjgk/full.png

Vannacht een verrassing vanuit Athom, geen RC release meer in DP maar 1.5.0 stond voor ons klaar, 1.5 nadert zijn release :)

Edit:

Inmiddels is 1.5.0 ook vrijgegeven in experimenteel:
1.5.0 experimental
Add Zigbee support (experimental)
Add Apps SDK v2
Add Homey API Client support
Add OR column to flow editor
Add Image Tokens
Add Mobile flow events (Android-only)
Add Insights settings page
Add 'Act on behalf of owner' permission for apps
Add condition cards to check alarm states
Add Arp Manager for IP->MAC conversions
Add <any alarm> to alarm trigger card
Add wittiness
Improved boot time
Re-introduce vacuum cleaner device class
Update Node.js to 8.4.0

[ Voor 59% gewijzigd door lubbertkramer op 29-08-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

lubbertkramer schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:58:
[afbeelding]

Vannacht een verrassing vanuit Athom, geen RC release meer in DP maar 1.5.0 stond voor ons klaar, 1.5 nadert zijn release :)

Edit:

Inmiddels is 1.5.0 ook vrijgegeven in experimenteel:

[...]
Hoop dat deze stabieler is dan de rc9 die ik had, die crasht elke paar uur helaas :( heb al enkele bug reports doorgestuurd. Weet jij of er tussen rc9 en 1.5.0 nog wijzigingen gemaakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
djbarney schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

Hoop dat deze stabieler is dan de rc9 die ik had, die crasht elke paar uur helaas :( heb al enkele bug reports doorgestuurd. Weet jij of er tussen rc9 en 1.5.0 nog wijzigingen gemaakt zijn?
Op Slack lees ik:
jeroenvollenbrock [12:45 AM]
its rc9 with a few priority bugfixes
en:
ljsvv [10:52 AM]
Ok, installing right now
[10:56]
holy moly! 65MB free memory after all apps loaded :stuck_out_tongue_winking_eye:
[10:57]
loadavg problem seems fixed also! Nice work @jeroenvollenbrock
En enigszins offtopic, maar omdat Neo producten toch erg populair zijn onder de Homey-gebruikers, er is weer sale: https://coolcam.aliexpres...ts/1196544_510226519.html

[ Voor 13% gewijzigd door keverjeroen op 29-08-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

Zie hieronder reactie van Jeroen uit DP:
[12:45 AM]
its rc9 with a few priority bugfixes
[12:46]
load average is low again, insights storage got smaller, and a few very minor issues got solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

lubbertkramer schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:26:
[...]

Zie hieronder reactie van Jeroen uit DP:

[...]
Nice! thanks lubbert & kever :) Zal m meteen gaan installeren vanavond, als ik weer in de buurt van homey ben om hem te resetten. Zal vanmiddag ook slack eens gaan installeren en joinen voor deze extra info

Acties:
  • +1 Henk 'm!
5e Homey Developers Meet-up Utrecht

Woensdag 6 september organiseert Sybrand's Place haar vijfde meet-up voor Homey developers.
Op deze avond zullen we een start maken met het bouwen in de nieuwe SDK, versie 2.0.

Om de avond beheersbaar te houden en vanwege de beperkte ruimte, is inschrijven verplicht. Aangezien deze avonden zeer goed bevallen staan ze vast tot het einde van het jaar op iedere eerste woensdag van de maand.

Om 18:00 zal er pizza besteld worden. Mocht je mee willen eten (eigen kosten) geef dit dan aan zodat er ook voor jou een pizza geregeld wordt. Koffie, thee en fris is aanwezig.

De tijden:
18:00 pizza eten.
18:45 inloop.
19:00 start.
22:00 einde.

Wij zetten weer in op een leerzame en gezellige avond.
Lubbert, Marijn, Max

Inschrijven kan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Tweaqer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:55:
[...]

Ik had het duidelijk niet goed genoeg gelezen, ik dacht dat je met de homey direct kon communiceren met de itho afzuiger zonder tussenkomst van andere arduino achtige oplossingen omdat ik ergens las dat het dan een vervanging van de wifi remote kon zijn?
Ik heb een Zehnder Comfofan S (naar mijn weten zo goed als identiek aan een Itho) en deze stuur ik met Homey aan met behulp van de Qubino 0-10v dimmer module. De voeding zit in de fan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Mooie oplossing inderdaad. Heb er ook nog een temperatuursensor aan gekoppeld welke op de warmwaterleiding zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Tweaqer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:55:
[...]

Nee hier voor heb je wel een arduino nodig en een 866 mhz zender.

Ik weet niet of het nu al technisch mogelijk is om het direct met Homey te schakelen.
Als het mogelijk wordt dan kan je niet de stand van de huidige zender uit lezen. Zou met de arduino wel mogelijk moeten zijn.
Al heb ik dat ook nog niet werkend gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
kasteleman schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:22:
Mooie oplossing inderdaad. Heb er ook nog een temperatuursensor aan gekoppeld welke op de warmwaterleiding zit.
Welke sensor heb jij er op aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Jovink538 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:19:
[...]

Nee hier voor heb je wel een arduino nodig en een 866 mhz zender.

Ik weet niet of het nu al technisch mogelijk is om het direct met Homey te schakelen.
Als het mogelijk wordt dan kan je niet de stand van de huidige zender uit lezen. Zou met de arduino wel mogelijk moeten zijn.
Al heb ik dat ook nog niet werkend gekregen...
Ik heb met homey wel signalen waar kunnen nemen. Helaas niet bruikbaar, dus vermoed meer een software issue dan hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Eskimootje schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:36:
[...]

Ik heb met homey wel signalen waar kunnen nemen. Helaas niet bruikbaar, dus vermoed meer een software issue dan hardware.
Ja dat klopt. Ik heb alleen geen idee hoe het in elkaar zat, maar met de nieuwe (1.5) update zou het moeten kunnen was er beloofd. Weet niet of dat inderdaad zo is.
Er is een topic over op het Athom forum zou je daar eens moeten zoeken.

Found it
In the meantime it turns out that by default Homey listens only to ASK (amplitude modulated) 868 MHz signals. The Itho signals are FSK (frequency modulated), which is why the data received by Homey looks so random.

Homey can send FSK and receive FSK two seconds after sending. In an upcoming release the possibility to enable Homey to receive FSK signals and display them on the console will be added. When that's the case I will probably have another look at the app.

Note that this also means that it will not be possible to have Homey track that state of the ventilator by receiving the signals when using the remote. Not a big deal, but it's nice that the Itho Wifi remote can do this.

BTW, I have published the Homey version of the Itho Wifi remote on github: https://github.com/abaretta/Itho-WIFI-remote-Homey.
And
If I read the new V2 SDK properly Homey will now allow listening to FSK signals. Would that help @anne? It will only become available with version 1.5 but would that be a good moment to give it another try?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
Jovink538 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

Welke sensor heb jij er op aangesloten?
Een Dallas DS18B20 met apart connectortje...weet niet meer precies hoe je die noemt. Destijds op ebay of ali gekocht. Heb als het goed is nog een aantal liggen. Je moet alleen ff goed opletten met het aansluiten van de draadjes. De kleurcodes kunnen afwijken. Daarnaast zijn de sensoren ook bij de verschillende domotica shops te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Laatst online: 01-09 16:34
Graag jullie advies.

In onze toekomstige woning krijgen wij een aantal spotjes in o.a. de keuken.
Graag zou ik deze willen aansturen via Homey. De spotjes die ik dan zou kunnen gebruiken zijn bijvoorbeeld die van Ikea. Maar een eis van mijn vriendin is dat ze ook te schakelen en dimmen zijn vanaf een wandschakelaar/draaiknop.

Hebben jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou natuurlijk via Homey wat schakelaars kunnen toevoegen die je gebruikt om je apparaten te kunnen schakelen. Of je kunt de standaard schakelaars laten zitten en simpelweg de stroom er af halen.. moet je niet vergeten die weer aan te doen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bastv
@Nelus82 fibaro heeft dimmers en switches die je achter je schakelaar kan monteren. zo kan je ze altijd via homey en via de schakelaar/dimmer bedienen, ook als de schakelaar uit staat.

https://www.fibaro.com/en/products/dimmer-2/
https://www.fibaro.com/en/products/switches-2/
YouTube: fibaro single switch 2

zou je kunnen combineren met de lampen van Ikea maar je kan er dan ook "normale" lampen in doen omdat je de schakelaar/dimmer kan aansturen ipv de lamp(en)

[ Voor 17% gewijzigd door bastv op 30-08-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Laatst online: 01-09 16:34
bastv schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:32:
@Nelus82 fibaro heeft dimmers en switches die je achter je schakelaar kan monteren. zo kan je ze altijd via homey en via de schakelaar/dimmer bedienen, ook als de schakelaar uit staat.

zou je kunnen combineren met de lampen van Ikea maar je kan er dan ook "normale" lampen in doen omdat je de schakelaar/dimmer kan aansturen ipv de lamp(en)
Denk dat dit de beste oplossing is met het hoogste WAF.
Helaas zit er geen draaiknop waarmee je kan dimmen.

De Ikea verlichting heeft dan inderdaad geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Nelus82 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

Denk dat dit de beste oplossing is met het hoogste WAF.
Helaas zit er geen draaiknop waarmee je kan dimmen.

De Ikea verlichting heeft dan inderdaad geen zin.
Goh, hier toevallig ook mee bezig. Ik wil een led dimmer + led spots installeren met een fibaro dimmer 2. Dan zou alles gewoon regulier moeten werken maar ook aan te sturen zijn dmv homey.

Het alternatief was met iets van hue spots + hue switch werken en dan de hue controller op de muur naast de normale schakelaar hangen. Echter heeft de normale knop dan weinig functie meer en vind ik het zelf niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ik heb hier thuis alle schakelaars verwijderd en de draden door verbonden. Heb de schakelaar vervangen voor een klik aan klik uit schakelaar als tijdelijke budget oplossing. In mijn inbouwdozen passen geen fibaro of andere schakelaars omdat ze te klein zijn.
Er zaten opbouw schakelaars op 😫

Achter de lampen heb ik kaku acm1000 zitten. En ook die worden langzaam vervangen voor Ikea lampen.

Helaas heb je hier niks aan als je opzoek bent naar dimmers 😀
Je zou z-wave schakelaars kunnen gebruiken met een flow 1 keer drukken licht 100% 2 keer drukken licht 50% of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:23

Guusjee

Omdat ik groot ben..

bastv schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:32:

Weet de switch / dimmer dan ook of het licht aan is? Dus ik zet het licht aan middels de schakelaar, kan de switch dit dan ook registreren en communiceren met de Homey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
Guusjee schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

Weet de switch / dimmer dan ook of het licht aan is? Dus ik zet het licht aan middels de schakelaar, kan de switch dit dan ook registreren en communiceren met de Homey?
Ja, dat kan hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emile liet weten @ Slack dat 1.5 volgende week naar stabiel moet komen, ik verwacht dat hij vanavond in de software update hier meer over zal laten weten.

Edit:

Daar is de software update van Emile:
Summary Week 34 & 35 (August 21 - September 1)

Homey v1.5
We didn't quite make August to release Homey v1.5.0 to the Stable channel, but the plan is to do so upcoming Monday. Then finally everyone can enjoy the newest version of Homey.

Shortly after we will release Homey v1.5.1 which includes Z-Wave MultiChannel Association and several other improvements.

Athom Developer Portal
Today we have also launched the Athom Developer Portal, which is made for developers to improve the development process. Read the announcement here.

Homey Apps
We have released, or are about to release: Dyson, KlikAanKlikUit ZigBee, NetAtmo Welcome, Bosch-Siemens Home-Connect, Nest Cam, Smarter.am, eQ-3/HomeMatic and Honeywell Lyric.

Backup & Restore
We have silently started working on Backup & Restore functionality, which will make life easier when migrating between Homeys, or to restore a backup in case of data loss.

Homey Smartphone App
The new app is getting better, and we think that it's ready within two weeks to be released to Developer Preview users. There's still a long road to go, but it's already much faster and more user friendly than the current app!

Enjoy your weekends!

[ Voor 82% gewijzigd door lubbertkramer op 01-09-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik kijk zelf erg uit naar de backup en recovery functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik heb de NEO Coolcam NAS-PD01Z Z-Wave binnen gekregen en probeer nu het aanschakelen van een Hue lamp in te stellen als de ruimte donker is door gedetecteerde beweging en de LUX optie.
https://fr.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.vCz972

De hue lamp gaat netjes aan bij gedetecteerde beweging maar wat ik ook in stel in Homey onder Apparaten -
Neo Coolcam - settings, licht of donker de lamp gaat altijd aan.

Lichsterkte inschakelfunctie heb ik aangevinkt en Lichtsterkte inschakel niveau (lux) met verschillende waardes geprobeerd maar het resultaat is dat de lamp ook al is de ruimte donker altijd aan gaat.

Doe ik iets fout of werkt dit niet op deze manier onder Homey.

Mogelijk dat hier wel een flow voor te maken is maar dit zou toch gewoon moeten werken?

Weet iemand wat ik verkeerd doe, zijn er goede voorbeelden van een goed werkende flow?

Dank alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
don_care1000 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:53:
Ik heb de NEO Coolcam NAS-PD01Z Z-Wave binnen gekregen en probeer nu het aanschakelen van een Hue lamp in te stellen als de ruimte donker is door gedetecteerde beweging en de LUX optie.
https://fr.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.vCz972

De hue lamp gaat netjes aan bij gedetecteerde beweging maar wat ik ook in stel in Homey onder Apparaten -
Neo Coolcam - settings, licht of donker de lamp gaat altijd aan.

Lichsterkte inschakelfunctie heb ik aangevinkt en Lichtsterkte inschakel niveau (lux) met verschillende waardes geprobeerd maar het resultaat is dat de lamp ook al is de ruimte donker altijd aan gaat.

Doe ik iets fout of werkt dit niet op deze manier onder Homey.

Mogelijk dat hier wel een flow voor te maken is maar dit zou toch gewoon moeten werken?

Weet iemand wat ik verkeerd doe, zijn er goede voorbeelden van een goed werkende flow?

Dank alvast !
Laat de flow eens zien dan kunnen we wat beter kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Hey HeroS, bedankt voor je reactie

Ik heb het nog niet geprobeerd met een flow.

In de settings van de NEO Coolcam heb je de mogelijkheid om de Lichsterkte inschakelfunctie aan te zetten en bij hoeveel LUX hij dat moet doen maar dat werkt nou juist niet.

Vraag is staat er wat in de settings verkeerd of werkt dit gewoon niet onder Homey.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rmauIM1UgiDQ9WlzMTtPrBgt/full.png[/img]

[ Voor 43% gewijzigd door don_care1000 op 02-09-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
don_care1000 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:06:

Ik heb het nog niet geprobeerd met een flow.

In de settings van de NEO Coolcam heb je de mogelijkheid om de Lichsterkte inschakelfunctie aan te zetten en bij hoeveel LUX hij dat moet doen maar dat werkt nou juist niet.

Vraag is staat er wat in de settings verkeerd of werkt dit gewoon niet onder Homey.

[afbeelding][/img]
Volgens mijn werkt dat alleen als je de associatie/direct aan andere module opties gebruikt. Dit gaat niet lukken met een hue aan gezien deze geen Z-Wave is.

Gewoon een regel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
don_care1000 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:06:
Gaat dit niet om het lampje in de bewegingssensor en de felheid daarvan? Dat zou je toch ook gewoon kunnen aanpassen. Het kan wel zo zijn dat je het device even moet wakker maken voordat je na het wijzigen op opslaan drukt. Je krijgt dan ook een andere melding: "is bijgewerkt" ipv "opgeslagen, wordt bijgewerkt bij de volgende communicatie/wakeup" oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 13:23
Mijn Homey is bricked!

De laatste update ging niet goed.. Hij bleef maar bezig en ging rood branden. Uiteindelijk de stekker er uit getrokken en er weer in gedaan.. Maar hij gaat na een tijdje laden weer rood branden.

Heeft iemand een tip? Kan ik iets doen om hem weer te herstellen? Of is opsturen echt de enige optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
powermarcel10 schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:07:
Mijn Homey is bricked!

De laatste update ging niet goed.. Hij bleef maar bezig en ging rood branden. Uiteindelijk de stekker er uit getrokken en er weer in gedaan.. Maar hij gaat na een tijdje laden weer rood branden.

Heeft iemand een tip? Kan ik iets doen om hem weer te herstellen? Of is opsturen echt de enige optie...
Zelf al een tijdje niet gehad, maar heb je hem al ondersteboven gehouden om te resetten?
Link: YouTube: Homey Recovery

Eventueel kun je ook proberen om de stekker er in te doen, die er direct weer uit te halen, er weer in en dan weer direct er uit en er dan weer er in en laten laden. Dat wil ook nog wel eens helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaqer op 03-09-2017 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:07:
Mijn Homey is bricked!

Je hebt het hier over de update naar 1.5.0 Experimenteel neem ik aan aangezien er nog geen nieuwe update vanuit Athom is vrijgegeven voor Homey? Zat je al op experimenteel of kom je van 1.3.1 stabiel af? Probeer eerst eens 10 minuten de stroom van Homey af te houden en dan te booten, mocht dat geen oplossing bieden kun je contact zoeken met support van Athom (support@athom.com) maar krijg je pas morgen een reactie en moet je deze wellicht opsturen (en zullen ook zei een recovery uitvoeren) of zet je je Homey terug naar fabrieksinstellingen zoals @Tweaqer hierboven ook zei (en ja dan ben je alles kwijt maar dat is het risico van experimenteel) -> https://www.athom.com/nl/ondersteuning/KB000041/

Edit:
De update kan lang duren als je veel inzichten (insights) hebt want deze worden geconverteerd naar een nieuwe opslag en vanaf 1.5 heb je daarom ook de mogelijkheid dit te beheren en te laten verwijderen automatisch na X tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 03-09-2017 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Zojuist is 1.5 stable vrijgegeven.
Add Zigbee support (experimental)
Add Apps SDK v2
Add Homey API Client support
Add OR column to flow editor
Add Image Tokens
Add Mobile flow events (Android-only)
Add Insights settings page
Add 'Act on behalf of owner' permission for apps
Add condition cards to check alarm states
Add Arp Manager for IP->MAC conversions
Add <any alarm> to alarm trigger card
Add wittiness
Improved boot time
Re-introduce vacuum cleaner device class
Update Node.js to 8.4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Dus daarom is de boel offline :)

https://status.athom.com/
My Athom
Due to a failed update, your Homey may require a reboot before being able to connect to the cloud again. We are currently investigating the issue and will post an update as soon as more information is available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:01:
Dus daarom is de boel offline :)

https://status.athom.com/
My Athom
Due to a failed update, your Homey may require a reboot before being able to connect to the cloud again. We are currently investigating the issue and will post an update as soon as more information is available.
Hiervoor is gisteravond 1.5.1 uitgerold in DP/Experimenteel, alle aangekondigde functionaliteiten van 1.5.1 zijn uitgesteld naar > 1.5.2
1.5.1 experimental
Fixed a bug that could prevent Homey from reconnecting to the Athom cloud services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
lubbertkramer schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:29:
[...]

Hiervoor is gisteravond 1.5.1 uitgerold in DP/Experimenteel, alle aangekondigde functionaliteiten van 1.5.1 zijn uitgesteld naar > 1.5.2

[...]
Soft reboot had ook geen zijn. Even ouderwets de stekker erin en eruit doet altijd wonderen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
Hier prima gegaan vanaf 1.3.1. Zelfs nog een foutje in de Tradfri app gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
jip_86 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:13:
Hier prima gegaan vanaf 1.3.1. Zelfs nog een foutje in de Tradfri app gevonden :)
Hier ook prima gegaan vanaf 1.3.1. Ik wist niet eens dat 1.5 al uitgerold was, dus ik dacht van ik zal eens kijken wat mijn Homey zegt, en toen stond er dat er 16 uur geleden schijnbaar al is geupdate naar 1.5. Hij werkt ook nog steeds, want de paar flows die ik draaiende heb werken nog automatisch, dus prima gegaan hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schrok vannacht rond een uurtje of 5 wakker. Homey reboot bij een update en dat zorgt er voor dat het alarm even uit en aangezet wordt. En dat moet ie dan even ook melden. Maar verder is deze update vlekkeloos tot nu toe.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:12:
Schrok vannacht rond een uurtje of 5 wakker. Homey reboot bij een update en dat zorgt er voor dat het alarm even uit en aangezet wordt. En dat moet ie dan even ook melden. Maar verder is deze update vlekkeloos tot nu toe.
Ik zou toch mijn auto update uitzetten just to be sure :z haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
ik ben me langzaam aan het orienteren op domotica voor een volgend huis. Dat wordt waarschijnlijk nieuwbouw, dus kan wel eea plannen. In mijn huidige huis heb ik homey met een berg KaKu schakelaars. Daar ben ik redelijk tevreden over, maar verwacht in de nieuwe situatie wel een groter ecosysteem nodig te hebben met dmx, plc geschakelde delen en dan nog wat rf/zwave.

In zo'n nieuwe situatie is Homey sterk om de wirless componenten aan de gang te krijgen, maar misschien niet de sterkste op betrouwbaarheid voor vaste installaties (mech. ventilatie, koeling,verwarming, etc). Zijn er mensen die homey in zo'n hybride opzet toepassen? Hoe interface je met andere domotica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:25:
[...]

Ik zou toch mijn auto update uitzetten just to be sure :z haha
Na ik heb het de speech er gewoon even uit gesloopt ;)

Strava | AP | IP | AW

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:43
Gisteren IKEA lampen gekocht, nu al wat mindere ervaringen mee;

Ik krijg de dim remote niet gekoppeld aan Homey.
Kreeg deze gisteren wel gekoppeld maar kreeg vervolgens niet mijn KaKu-dimmer hiermee gedimt...
Zal straks een screenshot maken van de flow.

Ook kreeg ik de lamp niet makkelijk verbonden (snelsnel geprobeerd, weinig tijd).
Updaten kan dus echt alleen maar via de gateway, want dan moet ik deze toch aanschaffen vrees ik..

• kasteleman
Waarom zou je willen updaten dan? Dim Remote? De ronde?
Baseje schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:04:
Gisteren IKEA lampen gekocht, nu al wat mindere ervaringen mee;

Ik krijg de dim remote niet gekoppeld aan Homey.
Kreeg deze gisteren wel gekoppeld maar kreeg vervolgens niet mijn KaKu-dimmer hiermee gedimt...
Zal straks een screenshot maken van de flow.

Ook kreeg ik de lamp niet makkelijk verbonden (snelsnel geprobeerd, weinig tijd).
Updaten kan dus echt alleen maar via de gateway, want dan moet ik deze toch aanschaffen vrees ik..
Wat is het probleem wat je hebt? Timen van het aanzetten dat de lamp in pairingmodus komt te zitten kan lastig zijn inderdaad als je het gehaast wilt doen

• Baseje
lubbertkramer schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:37:
[...]

Wat is het probleem wat je hebt? Timen van het aanzetten dat de lamp in pairingmodus komt te zitten kan lastig zijn inderdaad als je het gehaast wilt doen
Ik probeerde deze te koppelen (scherm homey opengezet en lamp vervolgens voor 1e keer aangezet), na 20 seconden wachten gebeurde er nog niks. Ook nadat ik de lamp 6x aan en uit had gezet (pair modus) zag homey deze nog niet.

Over de remote; Het moet toch gewoon kunnen dat ik de remote gebruik voor een KaKu?
Ik had de TAG gesleept naar de helderheid van de KaKu, klopt toch?

Kan geen screenshot maken, zie namelijk dat ik de dimmer ondertussen weer heb verwijdert...
Zal vanavond is op mijn gemak kijken!

[ Voor 22% gewijzigd door Baseje op 07-09-2017 12:13 ]

• Baseje
kasteleman schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:19:
Waarom zou je willen updaten dan? Dim Remote? De ronde?
Ik las dat de lampen het beter deden als je deze een update zou geven,
Klopt dit niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Baseje schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:13:
[...]

Ik las dat de lampen het beter deden als je deze een update zou geven,
Klopt dit niet?
Hier lampen van twee maanden terug gekoppeld toen wij 1.5 in developer preview kregen zonder enige update. Was alleen een paar keer proberen en doen doordat ik te snel was met aan/uit of doordat ik toch maar 5 ipv 6 keer het deed :P Dimmer ook kunnen koppelen aan Homey

• kasteleman
Nog even als aanvulling: Het kan zelfs zo zijn dat de lamp dan niet goed werkt na de firmware update omdat deviceid en profileid anders zijn geworden en Homey hem niet meer juist herkend. Dit is dan wel snel te fixen, door Athom te voorzien met die gegevens waarop zij dit snel kunnen corrigeren.

• HeroS
Je moet "altijd" een device eerst verwijderen/resetten. Een device kan namelijk maar aan 1 gateway gekoppeld zijn.

Dus ik leer mij zelf altijd aan eerst naar instellingen > zigbee > verwijder apparaat te gaan.

Nog een andere tip >> zorg dat je dichtbij de Homey bent!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

HeroS schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:24:
Je moet "altijd" een device eerst verwijderen/resetten. Een device kan namelijk maar aan 1 gateway gekoppeld zijn.

Dus ik leer mij zelf altijd aan eerst naar instellingen > zigbee > verwijder apparaat te gaan.

Nog een andere tip >> zorg dat je dichtbij de Homey bent!
Ik breng op die manier bij driver/app updates vaak homey gewoon aan een lange verleng haspel langs mn devices.. kunnen die lekker blijven zitten, en is homey altijd direct naast het device. Wel iets omslachtig zo, maar beter dan al je devices elke keer moeten loshalen ofzo.

• Baseje
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar, homey staat naast de ikea lamp.
Heb deze al 6x aan en uit gezet, maar hij vind de lamp gewoon niet...

de dimmer heb ik wel al kunnen koppelen, ga zo de flow testen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!
djbarney schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:34:
[...]

Ik breng op die manier bij driver/app updates vaak homey gewoon aan een lange verleng haspel langs mn devices.. kunnen die lekker blijven zitten, en is homey altijd direct naast het device. Wel iets omslachtig zo, maar beter dan al je devices elke keer moeten loshalen ofzo.
Tip: Powerbank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Baseje schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:27:
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar, homey staat naast de ikea lamp.
Heb deze al 6x aan en uit gezet, maar hij vind de lamp gewoon niet...

de dimmer heb ik wel al kunnen koppelen, ga zo de flow testen..
Lijkt er toch op dat je lamp niet goed is gereset of reeds als "unknown" device is gekoppeld.
Kijk even onder instellingen, zigbee en stuff for geeks of je daar een unknown device hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Laatst online: 28-09-2021
Oke, update gehad naar 1.5.1 Niet echt blij mee. Verlichting lijdt een eigen leventje nu.
Lampen gaan spontaan aan, en welke aan moeten, blijven uit.
Update 1.5 werkte nog goed.
Zal vanavond na werk wel ff kijken hoe of wat.
Nog meer mensen "problemen" met 1.5.1 ?

Werkt weer zoals het hoort. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door erreen op 09-09-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
kasteleman schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:06:
[...]

Lijkt er toch op dat je lamp niet goed is gereset of reeds als "unknown" device is gekoppeld.
Kijk even onder instellingen, zigbee en stuff for geeks of je daar een unknown device hebt staan.
Staat er niet, ook merk ik dat de lamp al vertraagd werkt als ik hem direct verbind met de remote.
Ga de lampen denk ik toch terug brengen (als ik debon nog kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
Ik gebruik een Cyble Itron pulsemeter voor mijn Aquadis watermeter. Iemand die dit aan homey gekoppeld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Hallo iedereen,

Momenteel heb ik een Rasp Pi 3 met Domoticz geïnstalleerd. Hierop aangesloten is mijn HUE bridge (oud model), RFXcom en een Z-Stick gen5. Daarnaast hebben we TOON van Eneco en de RING deurbel. Kortom; inclusief alle devices, al een behoorlijk setje.

Alhoewel Domoticz prima draait, merk ik op dat mijn interesse naar Homey sterker begint te worden.

Zijn hier Homey eigenaren die ook de overstap hebben gemaakt? Hoe bevalt de Homey in vergelijking met Domoticz? Wat is jullie ervaring met het bereik van KAKU?

Alvast bedankt voor de reply.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.