Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 13:02
Ha, toevallig, ben mij ook aan het oriënteren op Homey. Nu een Raspberry met daarop Domoticz, een zwave kaartje en de RFXcom module om onderstaande apparaten aan te sturen/uit te lezen:
  • Fibaro rookmelders
  • ICY e-Thermostaat (ooit door Essent geleverd)
  • Klikaanklikuit schakelaars
  • Somfy screens
  • HUE lampen
  • SolarEdge omvormer
  • Gashaard (433MHz Mertik Maxitrol G6R-R4AU ontvanger)
Als ik zo de info doorspit moet bijna alles werken, alleen de gashaard weet ik nog niet helemaal zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door Niek_ op 10-09-2017 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 16:04

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Hokkie schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:10:
Hallo iedereen,

Momenteel heb ik een Rasp Pi 3 met Domoticz geïnstalleerd. Hierop aangesloten is mijn HUE bridge (oud model), RFXcom en een Z-Stick gen5. Daarnaast hebben we TOON van Eneco en de RING deurbel. Kortom; inclusief alle devices, al een behoorlijk setje.

Alhoewel Domoticz prima draait, merk ik op dat mijn interesse naar Homey sterker begint te worden.

Zijn hier Homey eigenaren die ook de overstap hebben gemaakt? Hoe bevalt de Homey in vergelijking met Domoticz? Wat is jullie ervaring met het bereik van KAKU?

Alvast bedankt voor de reply.
Ik heb beiden draaien Domoticz wel op een NAS. Homey draait hier nu een 1,5 jaar en steeds weer opnieuw denk ik Homey gaat de deur uit. Ben net terug van vakantie. In die tijd hing Homey vast. Je kunt dan niks. Iemand moeten vragen om een bezoekje te brengen om een PTP te doen. (Domoticz herstart NAS en het draait weer) De app kun je niks mee wat betreft instellingen. Via een browser inloggen wordt niet ondersteund wat voor mijn gevoel niet van deze tijd is. Op het werk bijvoorbeeld wat instellen gaat niet. Tenminste op mijn werk is het niet mogelijk om SW te installeren.

Het laden van een grafiek 3 temp sensoren van 1 week duurt meer dan 10 seconden :( Via de app de schakelaars in beeld krijgen gaat ook traag. Domoticz klik je aan en flop daar staat alles

De reden dat ie er nog steeds staat....... elke keer schuif ik het op met de hoop op update's die alles beter moeten maken.

Uitgedrukt in cijfers:
Homey 3
Domoticz 8

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:19
Jep, ik herken wat je schrijft.... heb voor mezelf ook het besluit gemaakt om Fibaro HC2 en Domoticz (op Synology NAS) aan te houden voor nu, dat werkt gewoon prima en geeft nooit problemen.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 06:04

Hokkie

Hello

error33 schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:02:
Uitgedrukt in cijfers:
Homey 3
Domoticz 8
Kijk! Daar is geen woord Frans bij. Hiermee haal je voor mij 2 argumenten in eens onderuit (snelheid en stabiliteit).

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +2 Henk 'm!
error33 schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:02:
[...]
Via een browser inloggen wordt niet ondersteund wat voor mijn gevoel niet van deze tijd is. Op het werk bijvoorbeeld wat instellen gaat niet. Tenminste op mijn werk is het niet mogelijk om SW te installeren.

[...]
Hoewel ik het met je post in het algemeen wel een beetje eens ben, is bovenstaande complete (ja, complete! :P) BS. ;)

Ik doe alles via Chrome, de Homey app heb ik al maanden niet meer opgestart.
Het is niet omdat er bij het inloggen staat dat browsers niet ondersteund worden dat het ook echt niet werkt.
Da's gewoon een disclaimer om hun in te dekken tegen mensen die nog met Internet Explorer werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:42:
[...]

Hoewel ik het met je post in het algemeen wel een beetje eens ben, is bovenstaande complete (ja, complete! :P) BS. ;)

Het is niet omdat er bij het inloggen staat dat browsers niet ondersteund worden dat het ook echt niet werkt.
Da's gewoon een disclaimer om hun in te dekken tegen mensen die nog met Internet Explorer werken ;)
Volgensmij is het wel zo dat het daadwerkelijk alleen maar in Chrome/Chromium based browsers goed werkt? Zo zie je in Firefox en IE en Edge na inloggen volgensmij al niet de icoontjes voor "Apparaten", "Flows", "Muziek", "Inzichten" en "Instellingen". Dus er zijn gewoon issues met alle niet Chromium based browsers. Maar het is natuurlijk ook niet zo gek dat het in Chrome wel goed werkt. Want de desktop app is volgensmij gewoon Electron, een framework om web based apps als stand alone applicatie op desktop te gebruiken, en deze maakt gebruikt van *drumroll* Chromium. De app doet gewoon dus niks meer of minder dan my.athom.com openen en daarnaast dan wat integraties bieden voor een wat meer desktop like ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:47:
[...]

Volgensmij is het wel zo dat het daadwerkelijk alleen maar in Chrome/Chromium based browsers goed werkt?
Inderdaad, reeds sinds het begin was Chrome de enige officieel ondersteunde browser.
Maar omdat er toch altijd mensen bleven klagen over de interface die dan geen Chrome bleken te gebruiken hebben ze een jasje rond Chrome gedaan en als app verkocht. En de melding erop gehangen dat browsers niet ondersteund worden :)
Niet ondersteund =/= niet werkend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Fire69 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:42:
[...]
Dan komen we toch bij hetzelfde uit :) Als je op een extern apparaat geen chrome hebt staan wil het niet lukken. En ook deze mag ik op het werk niet installeren. Chrome is op mijn macbook gekomen alleen voor Homey.

Blijf ik het niet van deze tijd vinden. Stel je voor een lijst naast je computer voor welke browser je nodig hebt voor een site :)

ING : Safari
SNS bank IE
NOS: Firefox
Telegraaf: Safari
Facebook: Chrome
Post NL: Firefox
Tweakers.net: IE

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
error33 schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:15:
[...]

Dan komen we toch bij hetzelfde uit :) Als je op een extern apparaat geen chrome hebt staan wil het niet lukken. En ook deze mag ik op het werk niet installeren. Chrome is op mijn macbook gekomen alleen voor Homey.

Blijf ik het niet van deze tijd vinden. Stel je voor een lijst naast je computer voor welke browser je nodig hebt voor een site :)

ING : Safari
SNS bank IE
NOS: Firefox
Telegraaf: Safari
Facebook: Chrome
Post NL: Firefox
Tweakers.net: IE
toon volledige bericht
Keuze van het bedrijf lijkt mij en iets wat je voor de aankoop kon weten. Maar het is een keuze van het bedrijf zoals je vandaag op de frontpagina van tweakers ziet om een browser wel of niet te ondersteunen dus het idee van je lijstje is al realiteit -> nieuws: Spotify ondersteunt Safari niet meer (volgens mij ga je hier aardig gedwongen worden met je macbook om de app te gebruiken of alternatieve browser dan je standaard browser)

Maar vergeet niet dat Homey V2.0 (software) aangekondigd is waarbij je vanaf je mobiele telefoon/tablet ook flows kunt bewerken. Deze moeten wij binnen nu en twee weken in developer preview krijgen en zou voor einde van het jaar live moeten zijn. Zie hier voor meer informatie of lees deze blog die ze geschreven hebben.

Edit:
En Athom is up to speed, zojuist is 1.5.2 vrijgegeven in developer preview welke eerst moest komen voordat wij konden testen met 2.0.
1.5.2 (developer preview)
Add PM2.5 capability to sensor class
Add relative dim card to lights
Add Z-Wave MultiChannel association support
Add duration Flow option (requires app support)
Minor fixes and improvements

[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 11-09-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-02 12:14
Ik ben ook aan twijfelen om over te stappen maar dan naar een Fibaro HC2. De reden is dat ik binnenkort ga verhuizen en bijna al mijn sensors van Fibaro zijn. Mijn woonveilig systeem blijft in mijn oude huis achter en ben niet van plan om een nieuwe aan te schaffen. En op de HC2 zit ook een alarm modus waarbij je alles in 1x kan in- en uitschakelen. Ook is er aangekondigd dat Fibaro met een thermostaatkraan en deurintercom gaat komen en dan is het toch handig dat je deze makkelijk via de HC2 kan updaten. Weet iemand of je met de HC2 scenes/flows kan maken dmv de verschillende zonstanden en op aanwezigheid zoals owntracks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:01
Tweaqer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, mocht je een keuze gemaakt hebben, en aan de slag gegaan zoals
bastv ook aangeeft, ben ik erg benieuwd naar je ervaringen
Ik heb uiteindelijk een Itho gekocht met een afstandsbediening maar heb het nog niet aan de praat gekregen om de ventilatie aan te sturen door de Homey.
"Ik hou de forums in de gaten" en "als iemand nog een tip heeft, hoor ik het graag"..... In deze fase zit ik nu :) afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p88l2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 00:08
Kijk eens hier: https://energiepionier.nl...egelen-met-fibaro-module/
Zie ook de commentaren, de oude print werkt niet met nieuwere ventilatoren, maar er is ook een nieuwe print, alleen werkt ie (nog) niet goed. Vraag voor de zekerheid itho wat er kan met jouw specifieke model.

[ Voor 56% gewijzigd door p88l2 op 11-09-2017 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1.5.2 in experimenteel, maar let op er staat een kleine note onderaan
1.5.2 experimental
Add PM2.5 capability to sensor class
Add relative dim card to lights
Add Z-Wave MultiChannel association support
Add duration Flow option (requires app support)
Fixed a problem that could cause settings loss upon power failures
Minor fixes and improvements
Note: This release does not resolve the reported Z-Wave issues in 1.5.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:10

djbarney

XBL: DeejayBarney

lubbertkramer schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:57:
1.5.2 in experimenteel, maar let op er staat een kleine note onderaan

[...]
Ik kan het zo snel even niet vinden, maar wat zijn de reported z-wave issues die in dit lijstje opgenomen staan? Zal vanavond eens checken of ik met deze versie homey stabieler kan krijgen. 1.5.0 was voor mij erg instabiel, met regelmatige crashes. 1.5.1 leek al beter maar had de laatste paar dagen toch af en toe nog een ptp nodig. Benieuwd naar 1.5.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:47:
[...]

Ik kan het zo snel even niet vinden, maar wat zijn de reported z-wave issues die in dit lijstje opgenomen staan? Zal vanavond eens checken of ik met deze versie homey stabieler kan krijgen. 1.5.0 was voor mij erg instabiel, met regelmatige crashes. 1.5.1 leek al beter maar had de laatste paar dagen toch af en toe nog een ptp nodig. Benieuwd naar 1.5.2 :)
Experimentele update staat er sowieso niet om bekend stabiel te zijn, daarvoor ben je een proefkonijn haha :) Maar er zijn problemen met signalen die vertraagd of niet doorkomen (mesh is o.a. uitgebreid sinds 1.5 (software)) maar ze hebben nog niet de oplossing gevonden. Daarnaast waren er een aantal gevallen waarbij de apparaten/flows kwijt waren (leek het) maar Athom kon die herstellen want bleek een fout bij boot te zijn waardoor hij de config niet goed uitlas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 13:10

djbarney

XBL: DeejayBarney

lubbertkramer schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:45:
[...]

Experimentele update staat er sowieso niet om bekend stabiel te zijn, daarvoor ben je een proefkonijn haha :) Maar er zijn problemen met signalen die vertraagd of niet doorkomen (mesh is o.a. uitgebreid sinds 1.5 (software)) maar ze hebben nog niet de oplossing gevonden. Daarnaast waren er een aantal gevallen waarbij de apparaten/flows kwijt waren (leek het) maar Athom kon die herstellen want bleek een fout bij boot te zijn waardoor hij de config niet goed uitlas.
Ik vind het ook geen enkel probleem om proefkonijn te zijn, daar koos ik zelf voor :D Mijn commentaar is ook om in ieder geval de meelezende Athom devs mogelijk te informeren over hoe deze builds ervaren worden. Ik ben wat dat betreft zeker enorm tevreden met hoe snel Athom de laatste tijd is met updates, fixes en features uitrollen.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:59
djbarney schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:50:
[...]

Ik vind het ook geen enkel probleem om proefkonijn te zijn, daar koos ik zelf voor :D Mijn commentaar is ook om in ieder geval de meelezende Athom devs mogelijk te informeren over hoe deze builds ervaren worden. Ik ben wat dat betreft zeker enorm tevreden met hoe snel Athom de laatste tijd is met updates, fixes en features uitrollen.
Gaat geloof ik om issue 1736: https://github.com/athombv/homey/issues/1736

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 970477

Gaat geloof ik om issue 1736: https://github.com/athombv/homey/issues/1736
Correct

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Summary Week 36 & 37 (September 4 - September 15)

Homey v1.5
We did it! Homey v1.5 has been released to everyone, with many new features. Most of our apps that were dependent on this release are gradually being promoted to stable as well.

Homey v1.6
Homey v1.6 will feature Bluetooth Audio and many Music improvements.

Homey v2.0
Backup & Restore will be introduced in this release. This will also be the release where all desktop interfaces will be removed and the new Homey Smartphone App will be available to everyone.

Homey v2.1
This release will feature Homey Cameras, to connect all your IP Cams to Homey.

Homey Smartphone App
This is one of the most exciting projects we're working on, because it redefines the Homey experience. The app is progressing very smoothly and is very close to a preview release. It's also very fast: we've timed only 3s to start the app and toggle a device on or off!

HomeyScript
As a surprise gift, we've released HomeyScript, the result of an 'Hacky Friday' where you can write scripts for advanced behaviour, similar to Lua on other platforms.

Enjoy your weekends!
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 10:10
De desktop interface wordt verwijderd? Wat? Dus je moet je flows gaan bouwen op je telefoon of tablet? Of begrijp ik dat niet goed, want dat vind ik dus écht kut als dat zo is.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Just_A_User schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:59:
[...]

De desktop interface wordt verwijderd? Wat? Dus je moet je flows gaan bouwen op je telefoon of tablet? Of begrijp ik dat niet goed, want dat vind ik dus écht kut als dat zo is.
Dat is inmiddels oud nieuws, Athom heeft dat op 23 juni aangekondigd en in deze blog van 7 juli verder uitgewerkt.

Ik heb vanavond met de interne ALPHA van de nieuwe mobiele app mogen spelen op de telefoon van Emile . Moet zeggen, het is echt nog pre stadium maar het ziet er goed uit van wat ik heb kunnen zien/ervaren. Vanuit de app kun je gemakkelijk van zone wisselen, zoeken op apparaten of de status van apparaten. Informatie/insights onder het apparaat verzameld. Je kan doorklikken dus bijvoorbeeld van zone -> naar apparaat -> naar bijbehorende app -> naar alle apparaten onder die app. Op dit moment was het nog niet mogelijk om in de apps flows te bouwen/muziek te beheren omdat dat nog gebouwd moest worden. Verdere indruk van de app was dat het zeer snel werkte, je kon merken dat het native was (echt een verschil met de oude mobiele app ernaast). De app heeft alleen nog veel styling nodig op dit moment en het verder uitbouwen van de functionaliteiten maar goed het is echt nog een interne alpha die ik in handen kreeg. De app werkte zowel op Android als iOS hetzelfde en zag er ook vrijwel hetzelfde uit (alleen wat specifieke iOS elementen die verschilden)

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

jdh009

FP ProMod
Ik ga binnenkort verhuizen wat fijne gelegenheid geeft om wat zaken te veranderen in de huidige setup. Veel lampen (met inbouwknoppen) worden nu aangestuurd door simpele klik aan klik uit dingen maar die wil ik gaan vervangen door iets wat ook de status aan/ uit doorgeeft en eventueel ook overweg kan met hotelschakeling/wisselschakeling. Bij sommige lampen had ik nu te vaak het probleem dat zelfs met x maal herhalen de lamp niet altijd betrouwbaar aan ging. Hoe hebben jullie dat goed geregeld met Homey, welke inbouw waarbij je wel gewoon de knop ook nog kan gebruiken doet dit goed?

[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 16-09-2017 16:57 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:17
jdh009 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:52:
Ik ga binnenkort verhuizen wat fijne gelegenheid geeft om wat zaken te veranderen in de huidige setup. Veel lampen (met inbouwknoppen) worden nu aangestuurd door simpele klik aan klik uit dingen maar die wil ik gaan vervangen door iets wat ook de status aan/ uit doorgeeft en eventueel ook overweg kan met hotelschakeling/wisselschakeling. Bij sommige lampen had ik nu te vaak het probleem dat zelfs met x maal herhalen de lamp niet altijd betrouwbaar aan ging. Hoe hebben jullie dat goed geregeld met Home, welke inbouw waarbij je wel gewoon de knop ook nog kan gebruiken doet dit goed?
Je kunt Fibaro of Qubino Z-Wave plus modules hiervoor gebruiken. Werken prima.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@lubbertkramer Ik las in het vorige deel jouw postings over muziek streamen via Homey vanaf een Syno. Voor zover ik weet is dit nog steeds niet mogelijk of is er een alternatief om het toch voor elkaar te krijgen die jij weet?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

DennusB schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Thanks voor je post :) Ik zat er ook al naar te kijken inderdaad, fijn dat t zo goed werkt. Maar ik lees vooral mensen met Android die t aan de gang hebben, vrij weinig over iOS. Heb jij het op Android of iPhone? (ik heb iPhone dus haha)
Ik weet niet of je het al aan de praat hebt op iOS, maar ik draai Owntracks ook op iOS en het werkt prima!

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:34:
@lubbertkramer Ik las in het vorige deel jouw postings over muziek streamen via Homey vanaf een Syno. Voor zover ik weet is dit nog steeds niet mogelijk of is er een alternatief om het toch voor elkaar te krijgen die jij weet?
Dit is inderdaad mogelijk, alleen ontbreekt momenteel een app ervoor zoals de synology surveillance station app. Heb hier zelf mee gespeeld maar ben toch van audiostation afgestapt en dit laten varen omdat ik terug naar Spotify ben gegaan nu het in mijn KPN compleet / mobiel abo zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 12:26
Mannen,

Mijn Homey was bricked, maar ze hebben hem gelukkig voor me weten te fixen, en Homey is weer thuis. Ik moest het uiteraard opnieuw installeren, maar had gehoopt en gedacht dat mijn apparaten, flows en instellingen in de cloud waren opgeslagen, en ik deze na het inloggen op Homey allemaal weer terug zou krijgen. Maar helaas.. Moet ik Homey echt HELEMAAL weer opnieuw instellen? Of is er nog een manier om alles terug te krijgen..

Wat vinden jullie trouwens van t feit dat de desktop applicatie verdwijnt? Ik vind het super dat men werkt aan een goede android en ios app, maar dat Homey totaal geen web interface meer heeft straks en geen desktopapplicatie is toch bizar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-04 22:27
Ze gaan in de toekomst backup mogelijkheden maken om dit soort zaken makkelijk te kunnen restoren. Persoonlijk vind ik het ook jammer dat de web toegang gaat verdwijnen en alles naar mobile gaat. Het is wel een trend van nu denk ik. Ik hoop dat de nieuwe app makkelijk te bedienen is op een smartphone of ene tablet.

We zullen het zien ik kan me voorstellen dat de web er eerst nog naast blijft bestaan.

Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de app, want de huidige gebruik ik echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Spoelly schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:35:
Ze gaan in de toekomst backup mogelijkheden maken om dit soort zaken makkelijk te kunnen restoren. Persoonlijk vind ik het ook jammer dat de web toegang gaat verdwijnen en alles naar mobile gaat. Het is wel een trend van nu denk ik. Ik hoop dat de nieuwe app makkelijk te bedienen is op een smartphone of ene tablet.

We zullen het zien ik kan me voorstellen dat de web er eerst nog naast blijft bestaan.

Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de app, want de huidige gebruik ik echt nooit.
Nou mag idd hopen dat een backup functie er snel komt. Dit is echt waardeloos! Gaat heel wat uren in beslag nemen om alle flows weer werkend te krijgen..

Nog iets anders trouwens mbt de IKEA verlichting..

Is het zo in te stellen dat Homey, EN de remote (de gene met knoppen die niet door Homey ondersteund wordt) beide afzonderlijk van elkaar met de lampen praten? In mijn slaapkamer wil ik graag een IKEA lamp plaatsen, de afstandsbediening aan de wand monteren, en via de Homey app de lamp OOK kunnen bedienen..

Ik heb alleen het idee dat je 1 lamp maar met 1 apparaat tegelijkertijd kunt verbinden. OF Homey, OF de remote.. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 10:41
powermarcel10 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:10:
[...]
Ik heb alleen het idee dat je 1 lamp maar met 1 apparaat tegelijkertijd kunt verbinden. OF Homey, OF de remote.. Klopt dat?
Maar dat maakt toch niet zoveel uit? Je kunt je afstandsbediening toch aan je Homey koppelen en dan een Flow maken die de lamp aanzet? Heeft het bijkomende voordeel dat je de afstandsbediening ook nog voor andere dingen zou kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:05

bebopper

I'm an absolute beginner...

THW Mark schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:36:
[...]

Maar dat maakt toch niet zoveel uit? Je kunt je afstandsbediening toch aan je Homey koppelen en dan een Flow maken die de lamp aanzet? Heeft het bijkomende voordeel dat je de afstandsbediening ook nog voor andere dingen zou kunnen gebruiken...
Er zijn dus schijnbaar afstandsbedieningen die niet aan Homey te koppelen zijn...
[...]
... de gene met knoppen die niet door Homey ondersteund wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:24:
Wat vinden jullie trouwens van t feit dat de desktop applicatie verdwijnt? Ik vind het super dat men werkt aan een goede android en ios app, maar dat Homey totaal geen web interface meer heeft straks en geen desktopapplicatie is toch bizar?
Zie deze post van mij van een paar dagen terug waarin ik vertel over de eerste ervaring met de interne alpha van de nieuwe mobiele app, de basis ziet er zeer goed uit. Laten we eerst afwachten waar ze mee komen aangezien deze app naast de huidige omgeving komt te draaien totdat ze de overstap maken. En een Tweaker kan altijd een android gewoon op zijn desktop omgeving draaien dus ik zie het probleem nog niet zo eerlijk gezegd.
[...]

Nou mag idd hopen dat een backup functie er snel komt. Dit is echt waardeloos! Gaat heel wat uren in beslag nemen om alle flows weer werkend te krijgen..

Nog iets anders trouwens mbt de IKEA verlichting..

Is het zo in te stellen dat Homey, EN de remote (de gene met knoppen die niet door Homey ondersteund wordt) beide afzonderlijk van elkaar met de lampen praten? In mijn slaapkamer wil ik graag een IKEA lamp plaatsen, de afstandsbediening aan de wand monteren, en via de Homey app de lamp OOK kunnen bedienen..

Een gewaarschuwd mens telt voor twee als hij op experimenteel zit raar om dan het probleem bij Athom neer te leggen terwijl hun roadmap duidelijk is m.b.t. backup en dit niet was gebeurd als je op stable had gezeten :)

Het klopt inderdaad, of Homey of de remote kan gekoppeld worden aan de Zigbee lampen van Ikea
THW Mark schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:36:
[...]

Precies, zo gebruik ik onder andere die van Hue, de knoppen uit de Hue bridge gehaald en triggert nu flows :)
bebopper schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:11:
[...]

Er zijn dus schijnbaar afstandsbedieningen die niet aan Homey te koppelen zijn...

[...]
Correct maar dat is bekend. Dit ligt niet alleen aan Athom/Homey maar ook aan de afstandsbediening van Ikea. De dimmer kun je wel al koppelen aan Homey. Athom is heel transparant op de Ikea app pagina welke apparaten ondersteund worden en welke niet :)

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 19-09-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 23:08
lubbertkramer schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:47:
[...]
Zie deze post van mij van een paar dagen terug waarin ik vertel over de eerste ervaring met de interne alpha van de nieuwe mobiele app, de basis ziet er zeer goed uit. Laten we eerst afwachten waar ze mee komen aangezien deze app naast de huidige omgeving komt te draaien totdat ze de overstap maken. En een Tweaker kan altijd een android gewoon op zijn desktop omgeving draaien dus ik zie het probleem nog niet zo eerlijk gezegd.
[...]
Ik wil zelf niet als pessimist overkomen, maar je bent - afgaande op je gedeelde ervaring - misschien ook wel weer iets té positief ;) Je gaf aan dat de Flow editor nog niet gebouwd was en dat je die nog niet hebt kunnen ervaren terwijl ik juist in dat onderdeel de grootste uitdaging zie. Het wisselen tussen zones en schakelen van apparaten geloof ik eerlijk gezegd wel dat dat goed komt. Het is natuurlijk geruststellend dat het er eerst naast komt te draaien en we er ervaring mee kunnen opdoen, maar ik ben nog niet in die mate gerustgesteld dat ik het nu ook 'geen probleem' meer durf te noemen. Maargoed, Emile (en de rest) is ook niet gek dus ze zullen vast iets slims bedacht hebben/bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweaqer schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:06:
[...]

Ik wil zelf niet als pessimist overkomen, maar je bent - afgaande op je gedeelde ervaring - misschien ook wel weer iets té positief ;) Je gaf aan dat de Flow editor nog niet gebouwd was en dat je die nog niet hebt kunnen ervaren terwijl ik juist in dat onderdeel de grootste uitdaging zie. Het wisselen tussen zones en schakelen van apparaten geloof ik eerlijk gezegd wel dat dat goed komt. Het is natuurlijk geruststellend dat het er eerst naast komt te draaien en we er ervaring mee kunnen opdoen, maar ik ben nog niet in die mate gerustgesteld dat ik het nu ook 'geen probleem' meer durf te noemen. Maargoed, Emile (en de rest) is ook niet gek dus ze zullen vast iets slims bedacht hebben/bedenken.
Haha maar in wat je quote zei ik toch ook ik dat nog niet kon beoordelen maar dat ik wel vind dat ze eerst een eerlijke kans verdienen voordat we oordelen en hakken in het zand gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tail
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05 10:05
Vraagje voor een beginner (hoewel... vroeger nog wel gewerkt met Xanura X10 ;)
Ik heb een Homey aangeschaft en 1 Fibaro Switch 2, hele basic setup dus om te testen. Helaas krijg ik zelfs deze setup al niet aan de praat. :(

Ik klik op z-wave module toevoegen binnen Homey, dan krijg ik een melding dat het apparaat in learning mode gezet moet worden.
Dus, 3x klikken op de "b" button van de Fibaro en klaar is kees zou je zeggen.... helaas, geen z-wave module gevonden.

De volgende zaken heb ik allemaal geprobeerd:

- Homey 50 cm afstand van de module (Homey eveneens gereset)
- Fibaro Module gereset ("b" button ingedrukt houden tot je geel krijgt, daarna los laten en nog snel 2x drukken. Dit wordt bevestigd door een rood lampje (zo staat het ook in de handleiding)

Wat me wel opgevallen is is dat het ingedrukt houden van de "b" button niet altijd even consequent is. Soms blijft ie hangen op paars en kom ik geeneens tot "geel" (wat reset zou moeten betekenen)

Zie ik nou iets heel simpels over het hoofd??

gr.
Kennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tail schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:32:
Vraagje voor een beginner (hoewel... vroeger nog wel gewerkt met Xanura X10 ;)
Ik heb een Homey aangeschaft en 1 Fibaro Switch 2, hele basic setup dus om te testen. Helaas krijg ik zelfs deze setup al niet aan de praat. :(

Ik klik op z-wave module toevoegen binnen Homey, dan krijg ik een melding dat het apparaat in learning mode gezet moet worden.
Dus, 3x klikken op de "b" button van de Fibaro en klaar is kees zou je zeggen.... helaas, geen z-wave module gevonden.

De volgende zaken heb ik allemaal geprobeerd:

- Homey 50 cm afstand van de module (Homey eveneens gereset)
- Fibaro Module gereset ("b" button ingedrukt houden tot je geel krijgt, daarna los laten en nog snel 2x drukken. Dit wordt bevestigd door een rood lampje (zo staat het ook in de handleiding)

Wat me wel opgevallen is is dat het ingedrukt houden van de "b" button niet altijd even consequent is. Soms blijft ie hangen op paars en kom ik geeneens tot "geel" (wat reset zou moeten betekenen)

Zie ik nou iets heel simpels over het hoofd??

gr.
Kennie
toon volledige bericht
Heb je de Fibaro app geinstalleerd op je Homey zodat Homey de Fibaro drivers kent? Daarnaast klinkt je laatste deel bijna als een probleem met je Fibaro hardware dat hij niet in de "learning" modeus komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tail
Moet bekennen dat ik die Fibaro app er niet op had staan. Inmiddels wel (ook nog een keer gereboot) maar blijf hetzelfde probleem houden. Bij het 3x indrukken van die "b" button hoor ik die module schakelen en gaat het licht ook aan en uit maar nog steeds detecteert ie niets...

Heb er overigens een traditionele schakelaar op zitten, geen pulsdrukker, maar dat mag het probleem niet zijn m.i.
Lijkt er dus inderdaad op dat ie niet in learning modus komt.... zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:54
Je moet wel 3x binnen 1,5 seconden drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:05

bebopper

I'm an absolute beginner...

lubbertkramer schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:47:

Correct maar dat is bekend. Dit ligt niet alleen aan Athom/Homey maar ook aan de afstandsbediening van Ikea. De dimmer kun je wel al koppelen aan Homey. Athom is heel transparant op de Ikea app pagina welke apparaten ondersteund worden en welke niet :)
Ik doelde ook niet op Athom/Homey maar op het advies van THW Mark om de afstandsbediening hiervoor te gebruiken terwijl powermarcel10 net had aangegeven dat de afstandsbediening die hij heeft niet werkt met Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tail
Deef_K schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:56:
Je moet wel 3x binnen 1,5 seconden drukken
omg..... dan werkt het wel, dan heeft het licht geeneens tijd om aan/uit te gaan.
Denk dat ik toch teveel in m'n hoofd zat met die oude X10 modules waar je dan rustig 3x op de afstandsbediening moest drukken nadat de module in programmeer stand stond...

gewoon lachwekkend dit eigenlijk... maar, super bedankt :D

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:54
Tail schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:17:
[...]

omg..... dan werkt het wel, dan heeft het licht geeneens tijd om aan/uit te gaan.
Denk dat ik toch teveel in m'n hoofd zat met die oude X10 modules waar je dan rustig 3x op de afstandsbediening moest drukken nadat de module in programmeer stand stond...

gewoon lachwekkend dit eigenlijk... maar, super bedankt :D
Ik liep tegen het zelfde aan en als je de video's had bekeken op youtube was je er ook achter gekomen. In ieder geval fijn dat je nu vooruit kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaqer
Nieuwe experimentele update:
Versie 1.5.3 4.9 MB
  • [Apps] Apps are now automatically restarted upon infrequent crashes.
  • [ZigBee] Add the possibility to access the zigbee network key
  • [ZigBee] Re-enable attribute reporting
  • [Flow] Add zone selector to `Alarms off` condition
  • [SDKv2] Fixed a bug that caused App settings to be unavailable in the api.js file
  • [SDKv2] Fixed a bug that made it impossible to send raw data using the signal tx function
Edit: thanks @lubbertkramer

[ Voor 15% gewijzigd door Tweaqer op 20-09-2017 14:30 ]

Missschien goed om erbij te vermelden dat het een experimentele update is :) Draai hem nu een paar dagen zonder problemen sinds hij in DP is gekomen.

• powermarcel10
Ik heb Homey inmiddels weer redelijk aan de hobbel, alleen krijg ik IR met geen mogelijkheid meer aan de praat.. Zijn er meer mensen die daar last van hebben met versie 1.5(.3)? Tot versie 1.5 had ik nergens last van en werkend mijn IR flows eigenlijk altijd.. Ik heb mn apparaten nou een aantal keren opnieuw toegevoegd, en deze herkend hij wel bij het leren van de commandos. Maar wanneer ik ze gebruik in een flow gebeurt er telkens niks.

Is dit een known bug??

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Bij hoeveel % vervangen jullie het batterijtje in een sensor ?80% 60% ?? Zit nu met een Fibaro deursensor op 62% en werkt nog.

Iemand al ervaring voor een goede waarde om te vervangen ?

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Euh, als de batterij bijna leeg is? :?
Waarom zou je een batterij vervangen die nog op 80% zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Fire69 schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:25:
Euh, als de batterij bijna leeg is? :?
Waarom zou je een batterij vervangen die nog op 80% zit? :P
Dan weet je zeker dat hij het altijd doet... Kost alleen ff wat maar dan heb je ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:43:
[...]

Dan weet je zeker dat hij het altijd doet... Kost alleen ff wat maar dan heb je ook wat ;)
Beetje vreemde logica toch :P

Dan kan je net zo goed zeggen, elke 2 weken ga ik het ganse huis rond en vervang elke batterij.
Dan moet je zelfs geen percentages in't oog houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Mijn gedachten bij de vraag is de batterij die leeg raakt zal ook in spanning (V) dalen.
Als een volle CR123A 3V is dan zal bij 80% (mogelijk) de spanning 2,8V zijn. Ik heb dit niet gemeten is gewoon als voorbeeld. Maar dat het voltage zakt is wel zeker.

Ergens kan ik me dan voorstellen dat de batterij een te lage spanning heeft voor een goede werking.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Laatst online: 28-09-2021
error33 schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:50:
Mijn gedachten bij de vraag is de batterij die leeg raakt zal ook in spanning (V) dalen.
Als een volle CR123A 3V is dan zal bij 80% (mogelijk) de spanning 2,8V zijn. Ik heb dit niet gemeten is gewoon als voorbeeld. Maar dat het voltage zakt is wel zeker.

Ergens kan ik me dan voorstellen dat de batterij een te lage spanning heeft voor een goede werking.
Nee, het aantal Volt blijft nagenoeg hetzelfde. Alleen als de batterij bijna leeg is loopt het aantal Volts hard achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 18:48
Sowieso is de batterijrapportage, zeker van bepaalde merken, ruk als ik het Slack kanaal mag geloven. Zou daar niet echt veel waarde aan hechten. Een paar achter de hand houden voor als ze raar gaan doen, en verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
jip_86 schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:54:
Sowieso is de batterijrapportage, zeker van bepaalde merken, ruk als ik het Slack kanaal mag geloven. Zou daar niet echt veel waarde aan hechten. Een paar achter de hand houden voor als ze raar gaan doen, en verder niet.
Amen, dit is trouwens bij alle controllers een probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zojuist heb ik met succes de eerste ikea lamp gepaired met Homey. Ik moet zeggen het ging echt als een tierelier en het werkt super soepel.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Al eerder gevraagd maar zijn er meer mensen waarbij IR niet meer werkt sinds 1.5.3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1.5.3 is zojuist vrijgegeven in het stabiele kanaal:
1.5.3
[Apps] Apps are now automatically restarted upon infrequent crashes.
[ZigBee] Add the possibility to access the zigbee network key
[ZigBee] Re-enable attribute reporting
[Flow] Add zone selector to `Alarms off` condition
[SDKv2] Fixed a bug that caused App settings to be unavailable in the api.js file
[SDKv2] Fixed a bug that made it impossible to send raw data using the signal tx function

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-02 12:14
[Flow] Add zone selector to `Alarms off` condition. Betekend dit dat ik in 1x al mijn fibaro sensors kan aanzetten met een druk op de knop?

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
Toch maar vreemd die batterij rapportering..
Dit is van mijn neo deur sensor (steeds dezelfde batterij).

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/h16jJk/2017_09_27_09_22_10_Insights_Homey.png

[ Voor 6% gewijzigd door gvrsnor op 27-09-2017 09:24 ]

• Nark0tiX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 23:41

Nark0tiX

Software Engineer

Is de microfoon al verbeterd?
En waarom NodeJS... Golang is vele male sneller, netter en veiliger. Ivm al die vage libaries @ node.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nark0tiX schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:01:
Is de microfoon al verbeterd?
En waarom NodeJS... Golang is vele male sneller, netter en veiliger. Ivm al die vage libaries @ node.
Microfoon is hardwarematig nog niet verbeterd, nog steeds dezelfde uitvoering als voorheen alleen qua software is er wel een verbeteringsslag gemaakt al zijn en zullen de ervaringen wisselend blijven.

Waarom je NodeJS ter discussie wilt stellen snap ik niet helemaal, dat is uiteindelijk de keuze van het bedrijf mede voor de adoptie van ontwikkelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Mmmm... de PIR V2 is verdwenen uit de Neo Coolcam store op Ali.. Ben benieuwd of er nu een V3 komt, waarvan de inhoud wel anders is dan de V1..

https://coolcam.aliexpres...ts/1196544_510226519.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
keverjeroen schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:33:
Mmmm... de PIR V2 is verdwenen uit de Neo Coolcam store op Ali.. Ben benieuwd of er nu een V3 komt, waarvan de inhoud wel anders is dan de V1..

https://coolcam.aliexpres...ts/1196544_510226519.html
Op hun eigen website staat die nog gewoon:
http://www.szneo.com/en/products/show.php?id=197

Volgens mijn info komt er geen nieuwe versie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
HeroS schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:41:
[...]

Op hun eigen website staat die nog gewoon:
http://www.szneo.com/en/products/show.php?id=197

Volgens mijn info komt er geen nieuwe versie hoor.
Ah ik zie het. Dan komt ie vast weer terug in de ali shop. De afgelopen tijd was hij goedkoper dan de v1, vandaar dat ik er naar zocht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
Nieuwe (zeer korte) update van Emile:
https://forum.athom.com/d...mment/59422#Comment_59422
Emile schreef op woensdag 27 september 2017
[...]
Homey Smartphone App
The new Homey Smartphone App -which will become the future interface of Homey- has been released to our Developer Preview users, and so far they're enthusiastic about it!
[...]
@lubbertkramer kun je inmiddels al wat ervaringen over de flow-editor in het nieuwe design met ons delen? Of zit dat er nog altijd niet in? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tweaqer schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:43:
Nieuwe (zeer korte) update van Emile:
https://forum.athom.com/d...mment/59422#Comment_59422

[...]

@lubbertkramer kun je inmiddels al wat ervaringen over de flow-editor in het nieuwe design met ons delen? Of zit dat er nog altijd niet in? :)
Ik draai de app nu twee dagen, flow editor zit er nog niet in het is een iets verbeterde alpha dan ik op de telefoon van Emile heb mogen proberen. UI moet ook nog steeds aangepakt worden maar ze leggen nu vooral de aandacht op de technische werking (functionaliteit) dat dat goed, en dat is het voor de staat waar de app nu in is. :) Helaas mag ik (nog) geen screenshots delen :O

Ik quote mezelf even om mijn ervaring weer even omhoog te werken voor vragen van anderen :)
lubbertkramer schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:58:
Ik heb vanavond met de interne ALPHA van de nieuwe mobiele app mogen spelen op de telefoon van Emile . Moet zeggen, het is echt nog pre stadium maar het ziet er goed uit van wat ik heb kunnen zien/ervaren. Vanuit de app kun je gemakkelijk van zone wisselen, zoeken op apparaten of de status van apparaten. Informatie/insights onder het apparaat verzameld. Je kan doorklikken dus bijvoorbeeld van zone -> naar apparaat -> naar bijbehorende app -> naar alle apparaten onder die app. Op dit moment was het nog niet mogelijk om in de apps flows te bouwen/muziek te beheren omdat dat nog gebouwd moest worden. Verdere indruk van de app was dat het zeer snel werkte, je kon merken dat het native was (echt een verschil met de oude mobiele app ernaast). De app heeft alleen nog veel styling nodig op dit moment en het verder uitbouwen van de functionaliteiten maar goed het is echt nog een interne alpha die ik in handen kreeg. De app werkte zowel op Android als iOS hetzelfde en zag er ook vrijwel hetzelfde uit (alleen wat specifieke iOS elementen die verschilden)

[ Voor 56% gewijzigd door lubbertkramer op 29-09-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tijdens mijn vakantie afgelopen weken is Homey vastgelopen. Na thuiskomst bleek dat alle devices verdwenen zijn, firmware 1.5.2. Uit de changelog van 1.5.3 bleek dat dit een bug was in de vorige firmware. Heeft iemand ervaring met deze bug? Zijn alle devices nog terug te halen of is de enige oplossing alles weer te includen (en dus o.a. de schakelaars in de muren weer op te gaan zoeken)?

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ferdw schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:07:
Tijdens mijn vakantie afgelopen weken is Homey vastgelopen. Na thuiskomst bleek dat alle devices verdwenen zijn, firmware 1.5.2. Uit de changelog van 1.5.3 bleek dat dit een bug was in de vorige firmware. Heeft iemand ervaring met deze bug? Zijn alle devices nog terug te halen of is de enige oplossing alles weer te includen (en dus o.a. de schakelaars in de muren weer op te gaan zoeken)?
Even contact opnemen met support@athom.com en meestal kan Athom het fixen (je config wordt niet goed geladen). Verstandig is om auto update uit te zetten, ondanks dat het niet zou mogen gebeuren met een firmware release kan het gebeuren (ook in de stabiele release) maar hierdoor kom je dus niet voor verrassingen te staan bij thuiskomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
Bedankt, support ticket is aangemaakt, auto update staat uit, maar net voor de vakantie dus handmatig geupdate....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMT99
  • Laatst online: 20-09-2023
powermarcel10 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:24:
Dat méén je niet? Blijkbaar had ik dit al lang kunnen weten etc etc, maar uit het feit dat ik ongeveer 10 jaar geleden voor het laatst hier gepost heb, blijkt misschien al een beetje dat ik tegenwoordig in een iets andere levensfase zit.

Van Tweakers kan je misschien verwachten dat ze continue allerlei Blogs en Trello bordjes in de gaten houden, maar van een nietsvermoedende consument die bij de mediamarkt een Homey heeft opgepikt niet.

De desktop app, ookal reageert deze niet altijd even fijn en wordt deze vaak herladen, is het best werkende onderdeel van Homey; dit is het kloppend hart waar ik alles doe. Ik zie dit echt niet voor me als ik dit op m’n iPhone moet gaan zitten prutsen. Zou voor mij een mega afknappen zijn.

Verder zijn mijn ervaringen na een maand Homey ipv een Pi met Domoticz (en rfxcom en zwave USB stick) erg gemengd. Het heeft heel veel potentie, maar Athom heeft weinig focus en weinig professionaliteit. Best begrijpelijk voor een startup, maar dan moet je niet met je product bij grote consumenten winkels gaan staan.

Reden voor mij om Domoticz de deur uit te doen (ondanks dat het 2 jaar probleemloos draaide) was dat na een stroomuitval (denk ik, tijdens vakantie) het SD kaartje van mijn Pi corrupt was geraakt en ik geen zin had om opnieuw te beginnen (geen recente backup, eigen fout). Helaas is mijn ervaring tot nu toe met Homey niet dusdanig dat ik erg veel vertrouwen heb dat iets dergelijks niet gaat gebeuren.

Tot slot heb ik mijn twijfels bij veel van de gemaakte keuzes. Spraak? Volkomen oninteressant voor mij. Muziek (wat alleen werkt met Sonos/Spotify)? Volkomen oninteressant voor mij. Het model dat alle hardware een eigen app nodig heeft? Erg nadelig voor mij, aangezien Homey nu begint te piepen dat ik teveel apps heb geïnstalleerd. Waarschijnlijk zeg ik niks nieuws, maar wilde toch even mijn ervaringen delen.

Ik hoop van harte dat het goedkomt met Athom/Homey, maar ik heb er wel een beetje een hard hoofd over in. Ik hoop niet dat ze HomeWizard achterna gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
DMT99 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:57:
[...]
Helaas is mijn ervaring tot nu toe met Homey niet dusdanig dat ik erg veel vertrouwen heb dat iets dergelijks niet gaat gebeuren.
Ben wel benieuwd welke problemen je precies tegen aan loopt. Zou je hier nog een extra toelichting over kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat méén je niet? Blijkbaar had ik dit al lang kunnen weten etc etc, maar uit het feit dat ik ongeveer 10 jaar geleden voor het laatst hier gepost heb, blijkt misschien al een beetje dat ik tegenwoordig in een iets andere levensfase zit.

Van Tweakers kan je misschien verwachten dat ze continue allerlei Blogs en Trello bordjes in de gaten houden, maar van een nietsvermoedende consument die bij de mediamarkt een Homey heeft opgepikt niet.
Je hoeft hier geen trello bordjes of forums voor in de gaten te houden, iedere twee weken post Athom een update met wat ze doen/gedaan hebben in een centraal topic @ het forum van Athom, hier is de post van 23 juni waar zij de aankondiging deden en iedere update erna heeft het er wel over.
[...]
Tot slot heb ik mijn twijfels bij veel van de gemaakte keuzes. Spraak? Volkomen oninteressant voor mij. Muziek (wat alleen werkt met Sonos/Spotify)? Volkomen oninteressant voor mij. Het model dat alle hardware een eigen app nodig heeft? Erg nadelig voor mij, aangezien Homey nu begint te piepen dat ik teveel apps heb geïnstalleerd. Waarschijnlijk zeg ik niks nieuws, maar wilde toch even mijn ervaringen delen.
Spraak mee eens, dat is ook iets wat ik niet gebruik :) Wat betreft muziek en spotify alleen op sonos, dat is al een aantal weken niet meer zo. Als je naar de Spotify app gaat in de app store zie je dat er een beta app beschikbaar is die kan afspelen op apparaten die Spotify ondersteunen. (er is alleen nog een bug bij Spotify zelf waardoor bv met een echo dot het nu niet werkt, issue heb ik zo niet bij de hand maar staat @ de github van Spotify)

Wat betreft het aantal apps, Homey geeft alleen een waarschuwing, er zijn meerdere gebruikers die 30/40+ apps draaien. Athom heeft dit vooral in moeten bouwen omdat apps soms zorgen voor geheugen problemen (bv door een geheugenlek). Het is meer dat Athom zich wil indekken om

Ik denk te lezen dat je tegen een aantal zaken aanloopt, kun je hier wat meer toelichting op geven omdat bovenstaande niet echt als "negatief" te bestempelen zijn maar meer een stukje informatie die mist. Ben net als de post boven mij wel benieuwd wat je problemen zijn en of we kunnen helpen :)

Edit:
En maak je over de nieuwe app geen zorgen, ondanks dat het nog een interne alpha is heb ik de standaard app al ingeruild voor de alpha die ik draai en de meesten uit developer preview met mij omdat de app veel sneller/stabieler is omdat deze i.p.v. webbased (oude app) native werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 03-10-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:49:
[...]

Edit:
En maak je over de nieuwe app geen zorgen, ondanks dat het nog een interne alpha is heb ik de standaard app al ingeruild voor de alpha die ik draai en de meesten uit developer preview met mij omdat de app veel sneller/stabieler is omdat deze i.p.v. webbased (oude app) native werkt.
Ik veronderstel dat ik geen dev preview kan krijgen gewoon omdat ik die app zou willen?
Ik ben die officiële app zooooo beu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
Spraak mee eens, dat is ook iets wat ik niet gebruik :) Wat betreft muziek en spotify alleen op sonos, dat is al een aantal weken niet meer zo. Als je naar de Spotify app gaat in de app store zie je dat er een beta app beschikbaar is die kan afspelen op apparaten die Spotify ondersteunen. (er is alleen nog een bug bij Spotify zelf waardoor bv met een echo dot het nu niet werkt, issue heb ik zo niet bij de hand maar staat @ de github van Spotify)
Dus met de beta spotify app kan ik streamen naar chromecast? Had ik nog niets van gelezen en ik volg toch dit forum en het homey forum :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gvrsnor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:37:
[...]

Dus met de beta spotify app kan ik streamen naar chromecast? Had ik nog niets van gelezen en ik volg toch dit forum en het homey forum :$
Ik heb net de beta geïnstalleerd, maar vind niet direct hoe ik nu naar mijn versterker of zo moet streamen.
Hij geeft enkel Homey als device en dan kan ik niks afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je kan het altijd proberen support@athom.com
Fire69 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:43:
[...]

Ik heb net de beta geïnstalleerd, maar vind niet direct hoe ik nu naar mijn versterker of zo moet streamen.
Hij geeft enkel Homey als device en dan kan ik niks afspelen.
Ben je ingelogd onder instellingen, zo ja dan vervolgens onder apparaten kun je een spotify connect apparaat toevoegen
[...]

Gebruik zelf geen chromecast maar kan het vanavond even testen maar volg wel bovenstaande stappen :)

Edit:
Hier de link naar een van de issues waar ook Athom medewerkers onder reageren (weejewel/baskiers) -> https://github.com/spotify/web-api/issues/631

[ Voor 52% gewijzigd door lubbertkramer op 03-10-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMT99
Je hoeft hier geen trello bordjes of forums voor in de gaten te houden, iedere twee weken post Athom een update met wat ze doen/gedaan hebben in een centraal topic @ het forum van Athom, hier is de post van 23 juni waar zij de aankondiging deden en iedere update erna heeft het er wel over.

[...]
Lees zelf nog eens wat je schreef...
Wat betreft muziek en spotify alleen op sonos, dat is al een aantal weken niet meer zo. Als je naar de Spotify app gaat in de app store zie je dat er een beta app beschikbaar is die kan afspelen op apparaten die Spotify ondersteunen.
Mijn Denon Heos doet het überhaupt niet, ook niet met Google Play Music of Soundcloud. Ik moet deze opnieuw toevoegen voor 'ie herkent wordt en dan valt ie spontaan weer weg. Dit is precies zo'n voorbeeld waardoor ik een licht onprettig gevoel krijg bij de Homey. Er worden heel veel dingen toegevoegd en hoog van de toren geblazen, maar verder dan een 0.0.1 beta versie komt het vaak niet. De stable is hooguit beta kwaliteit en de experimental is pre-alpha. Ik snap dat we hier niet met een Amazon, Google of Apple te maken hebben, maar ik ben van een DIY oplossing afgestapt in de hoop wat meer een plug-and-play product aan te treffen dat 'gewoon werkt'. Zonder een wekelijke reboot etc. Zo ver is het duidelijk nog niet aangezien het platform nog volop in ontwikkeling is. Is niet erg als dat een bewuste keuze is, maar met de nieuwsbrieven en marketing enzo krijg ik het idee dat dit beeld niet leeft bij Athom zelf. Ikea Tradfri wordt toegevoegd in een experimentele firmware upgrade waarin Zigbee wordt unlockt en er gaat gelijk een nieuwsbrief uit met kijk wat we nu weer voor vets hebben, alsof het al helemaal af en getest is. Als ik dan vervolgens tegen problemen aanloop zegt met 'ja is ook nog experimentele' of 'zal wel aan Ikea liggen'. Dat schiet toch niet echt op?
Edit:
Ik maak me nu net om die app wél zorgen, en dat gaat niet weg door te zeggen 'komt wel goed'. Ik denk dat het een fundamentele verkeerde* keuze is. En dat jij blij bent met de app is hartstikke mooi, maar het lijkt mij een ramp hoe hard jij ook roept dat ik me geen zorgen moet maken... ;)

(*met verkeerd bedoel ik deze dat het mij persoonlijk onprettig lijkt om dit allemaal op de iPhone te moeten doen, maakt niet uit hoe je die app maakt, het scherm is gewoon te klein voor een prettige ervaring is mijn mening).

P.s. het is mij niet helemaal duidelijk wat jouw hoedanigheid is in dit verhaal, werk je voor Athom? Het valt me op dat al je reacties zo bizar positief zijn en dat je eigenlijk nergens een probleem in ziet. Heel fijn voor jou, hoor, daar niet van!

P.p.s. misschien lijk ik heel negatief over Homey, zo bedoel ik het absoluut niet, ik heb er ook veel lol van en sommige dingen gaan heel goed. Maar ik moest even kwijt dat ik mij verbaas over een aantal zaken. Zoals het verkopen van een product bij de MediaMarkt en vervolgens verwachten dat gebruikers 2-wekelijks op het Athom forum kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:48:
[...]

Ben je ingelogd onder instellingen, zo ja dan vervolgens onder apparaten kun je een spotify connect apparaat toevoegen

[...]
ah, je moet een Spotify apparaat toevoegen.... :$
Dat zal ik straks thuis even proberen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DMT99 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Lees zelf nog eens wat je schreef...
Gedaan, eens in de twee weken een paar regels lezen en je bent bij lijkt mij nog steeds stuk makkelijker dan trello/hele topics moeten volgen :)
Mijn Denon Heos doet het überhaupt niet, ook niet met Google Play Music of Soundcloud. Ik moet deze opnieuw toevoegen voor 'ie herkent wordt en dan valt ie spontaan weer weg. Dit is precies zo'n voorbeeld waardoor ik een licht onprettig gevoel krijg bij de Homey. Er worden heel veel dingen toegevoegd en hoog van de toren geblazen, maar verder dan een 0.0.1 beta versie komt het vaak niet. De stable is hooguit beta kwaliteit en de experimental is pre-alpha.
Een helder probleem, heb je dit ook al geprobeerd met de nieuwe Spotify app (in beta) die te vinden is onder Spotify waarbij je (zoals ik hierboven uitlegde) spotify connect apparaten kan toevoegen? Ik probeer je uiteraard hier te helpen met kennis van wat ik weet maar misschien dat dat beter werkt dan je huidige oplossing.
Ik snap dat we hier niet met een Amazon, Google of Apple te maken hebben, maar ik ben van een DIY oplossing afgestapt in de hoop wat meer een plug-and-play product aan te treffen dat 'gewoon werkt'. Zonder een wekelijke reboot etc. Zo ver is het duidelijk nog niet aangezien het platform nog volop in ontwikkeling is. Is niet erg als dat een bewuste keuze is, maar met de nieuwsbrieven en marketing enzo krijg ik het idee dat dit beeld niet leeft bij Athom zelf. Ikea Tradfri wordt toegevoegd in een experimentele firmware upgrade waarin Zigbee wordt unlockt en er gaat gelijk een nieuwsbrief uit met kijk wat we nu weer voor vets hebben, alsof het al helemaal af en getest is. Als ik dan vervolgens tegen problemen aanloop zegt met 'ja is ook nog experimentele' of 'zal wel aan Ikea liggen'. Dat schiet toch niet echt op?
Toen ze de nieuwsbrief verstuurden was het inderdaad nog in het experimentele kanaal, inmiddels is het vrijgegeven in het stabiele kanaal en lijkt Ikea redelijk stabiel te zijn (afgaande op de gebruikers op het Athom forum). Ik ben het met je eens dat ze iets te vroeg de media dan opzoeken maar aan de andere kant verkopen geeft Athom weer ruimte om verder te gaan (en het was natuurlijk een race om een van de eersten te zijn die Ikea zou ondersteunen)
Ik maak me nu net om die app wél zorgen, en dat gaat niet weg door te zeggen 'komt wel goed'. Ik denk dat het een fundamentele verkeerde* keuze is. En dat jij blij bent met de app is hartstikke mooi, maar het lijkt mij een ramp hoe hard jij ook roept dat ik me geen zorgen moet maken... ;)

(*met verkeerd bedoel ik deze dat het mij persoonlijk onprettig lijkt om dit allemaal op de iPhone te moeten doen, maakt niet uit hoe je die app maakt, het scherm is gewoon te klein voor een prettige ervaring is mijn mening).
Vooralsnog heb ik niet kunnen testen hoe het gaat met het maken van flows in de nieuwe app, deze functionaliteit is nog niet klaar en kan ik dus nog niets van zeggen. Het enige wat ik kan zeggen is dat wat nu werkt sneller/beter werkt dan de bestaande app en ik mij in die zin geen zorgen maak. Of ze gelijk de desktop/web app stoppen moet ik eerst nog zien. De webapp zou ook verdwijnen toen de desktop app uitkwam.

Zodra ik informatie/screenshots mag delen zal ik die zeker hier posten en hoop ik dat de app daarna snel naar beta komt (draait namelijk naast de huidige app) en iedereen zelf kan oordelen nadat er gebruik van gemaakt is
P.s. het is mij niet helemaal duidelijk wat jouw hoedanigheid is in dit verhaal, werk je voor Athom? Het valt me op dat al je reacties zo bizar positief zijn en dat je eigenlijk nergens een probleem in ziet. Heel fijn voor jou, hoor, daar niet van!

P.p.s. misschien lijk ik heel negatief over Homey, zo bedoel ik het absoluut niet, ik heb er ook veel lol van en sommige dingen gaan heel goed. Maar ik moest even kwijt dat ik mij verbaas over een aantal zaken. Zoals het verkopen van een product bij de MediaMarkt en vervolgens verwachten dat gebruikers 2-wekelijks op het Athom forum kijken.
Voordat je aangeeft niet veel te lezen valt dat je wel op :) Nee ik ben geen Athom medewerker en ben misschien soms te positief maar zie wel degelijk twee kanten van alle verhalen. Ik zit dicht bij het vuur als moderator/developer preview gebruiker, heb zelf al twee jaar Homey thuis draaien (inmiddels meerdere Homey's) en we organiseren de maandelijkse dev meetups in Utrecht waarbij Athom aansluit om kennis te delen/nieuwe zaken te tonen.

Als je op de hoogte wilt blijven van een product of het nou je mobiele telefoon is of je computer bezoek je een forum/website of Tweakers :) Al lees je maar eenmaal per maand de updates dan heb je er gewoon twee te lezen in plaats van een. Maar gezien de markt waar Homey zich bevind denk ik wel dat het redelijk is te verwachten dat mensen de ontwikkelingen in de gaten houden. (zeker van Tweakers :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 03-10-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMT99
Dank voor je uitleg, @lubbertkramer Dat met Spotify Connect heb ik nog niet geprobeerd en zal ik vanavond eens doen. Mbt tot je laatste opmerking, ja, van Tweakers mag je dat wel verwachten inderdaad. Maar de meeste Tweakers komen niet zo vaak bij de mediamarkt, denk ik. Mijn punt is meer dat Homey volgens mij beoogt om een heel toegankelijk product te zijn waarmee 'iedereen' eenvoudig uit de voeten kan. Dan moet het toch redelijk stabiel zijn (zowel de technologie als de features), lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 22:32
Ik ben benieuwd of er ook een iPad/tablet versie van de nieuwe app uitkomt dan heb je natuurlijk iets meer ruimte om een flow te maken.

Zelf heb ik nu ook de nieuwe versie en gebruik die nu ook om lampen aan te zetten.
Maar de oude app heb ik er nog naast draaien omdat de nieuwe nog wat functies mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMT99
Welke functies precies? De oude app kan namelijk ook niet zoveel, toch? Ik gebruik 'm in ieder geval vrijwel nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hier getest met Nvidia Shield (even toegevoegd) maar daar werkt het mee dus verwacht met de Chromecast ook. Daarnaast gebruik ik mijn computer/PS4 als spotify connect device.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kKMSaUZs1roqX8qVIuOO30AB/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H75U6QODY1AMtBTabJUp1qh1/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9uJYwd4YirhUqP616NSHvVcs/medium.png
DMT99 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:19:
Dank voor je uitleg, @lubbertkramer Dat met Spotify Connect heb ik nog niet geprobeerd en zal ik vanavond eens doen. Mbt tot je laatste opmerking, ja, van Tweakers mag je dat wel verwachten inderdaad. Maar de meeste Tweakers komen niet zo vaak bij de mediamarkt, denk ik. Mijn punt is meer dat Homey volgens mij beoogt om een heel toegankelijk product te zijn waarmee 'iedereen' eenvoudig uit de voeten kan. Dan moet het toch redelijk stabiel zijn (zowel de technologie als de features), lijkt mij.
Ze zetten hem zeker iets te simpel neer inderdaad. Op het forum zien we gebruikers die verwachten dat het Homey neerzetten is en het huis is slim, maar daar heb je wel mee te maken en zo verkopen ze het wel. Dat blijft een min en discussiepunt met Athom
Jovink538 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:44:
Ik ben benieuwd of er ook een iPad/tablet versie van de nieuwe app uitkomt dan heb je natuurlijk iets meer ruimte om een flow te maken.

Zelf heb ik nu ook de nieuwe versie en gebruik die nu ook om lampen aan te zetten.
Maar de oude app heb ik er nog naast draaien omdat de nieuwe nog wat functies mist.
Jazeker, app zou zowel mobiel als op tablet te gebruiken zijn.

Quote uit de eerste aankondiging:
Mobile First
Most of our development power has been allocated to work on the new Homey Smartphone App. The new app will be mostly native, and a lot easier to use for both existing users and newcomers. It will make it much easier to add new features as well for us, because currently we're working with a front-end codebase of over 3 years old.

Our focus shift to mobile means that the Homey Desktop App (and all web-interfaces) will eventually be removed as of Homey v2.0. The new Homey Smartphone App will also work on tablets (Android & iPad), whereas for developers a simulator will be available in the browser.

This is a big change, but we can't stay behind. Homey should be even more easy to use than it already is, and moving to mobile is a great opportunity to do just that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

ah, je moet een Spotify apparaat toevoegen.... :$
Dat zal ik straks thuis even proberen dan :P
Hij vindt mijn versterker niet :/
Wel mijn laptop en gsm als de Spotify-app gestart is.
(Trouwens, moet hij mijn Chromecast ook niet zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
Ik heb net chromecast als spotify device kunnen toevoegen. Je moest hiervoor wel eerst spotify casten van je smartphone naar de chromecast. Ik heb wel nog geen tijd gehad om het deftig te testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gvrsnor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:33:
Ik heb net chromecast als spotify device kunnen toevoegen. Je moest hiervoor wel eerst spotify casten van je smartphone naar de chromecast. Ik heb wel nog geen tijd gehad om het deftig te testen..
Thanks, zo lukt het inderdaad wel! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
Net even mee gespeeld en iets nuttig kan je er (nog) wel niet mee doen.
Volgende etc via homey werkt wel maar je moet nog altijd via een ander device casten om het spotify device actief te maken in homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gvrsnor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:29:
Net even mee gespeeld en iets nuttig kan je er (nog) wel niet mee doen.
Volgende etc via homey werkt wel maar je moet nog altijd via een ander device casten om het spotify device actief te maken in homey.
Eenmalig, daarna kun je d.m.v flows vanuit Homey je afspeeldevice wijzigen en muziek starten (mits Spotify erop geinstalleerd/ingesteld als spotify connect apparaat)

De vraag is wat vind je nuttig, wat wil je er meer mee doen dan een nummer / afspeellijst starten?

Edit:
Let op, ik heb nu alle speakers erin gezet met spotify connect die ik heb maar normaal plaats je daar natuurlijk maar een :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l5VjV24kY1cG7o0ajTsErFSg/full.png

[ Voor 33% gewijzigd door lubbertkramer op 03-10-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
lubbertkramer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:25:
[...]

Eenmalig, daarna kun je d.m.v flows vanuit Homey je afspeeldevice wijzigen en muziek starten (mits Spotify erop geinstalleerd/ingesteld als spotify connect apparaat)

De vraag is wat vind je nuttig, wat wil je er meer mee doen dan een nummer / afspeellijst starten?

Edit:
Let op, ik heb nu alle speakers erin gezet met spotify connect die ik heb maar normaal plaats je daar natuurlijk maar een :)

[afbeelding]
Wat ik idd wil doen is gewoon een flow maken die automatisch een afspeellijst start. En bvb door "volgende"te zeggen van liedje wisselen. Bij mij toont hij nu gewoon 'device not found' voor de chromecast en voor mijn smartphone. Kan ook zijn dat het nog niet goed werkt met de chromecast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gvrsnor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:44:
[...]

Wat ik idd wil doen is gewoon een flow maken die automatisch een afspeellijst start. En bvb door "volgende"te zeggen van liedje wisselen. Bij mij toont hij nu gewoon 'device not found' voor de chromecast en voor mijn smartphone. Kan ook zijn dat het nog niet goed werkt met de chromecast..
Heb je ze toegevoegd onder je apparaten zoals ik op mijn afbeelding hierboven liet zien staan mijn spotify apparaten daar ook. Had mijn telefoon er ook staan maar zodra die dan van hetzelfde wifi netwerk af is staat ie als disconnected. Chromecast zou moeten werken, mijn nvidia shield doet ook niets anders dan de chromecast functie gebruiken (Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
lubbertkramer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

Heb je ze toegevoegd onder je apparaten zoals ik op mijn afbeelding hierboven liet zien staan mijn spotify apparaten daar ook. Had mijn telefoon er ook staan maar zodra die dan van hetzelfde wifi netwerk af is staat ie als disconnected. Chromecast zou moeten werken, mijn nvidia shield doet ook niets anders dan de chromecast functie gebruiken (Android)
Ja toegevoegd bij apparaten. De telefoon verdwijnt als ik spotify afzet (zelfs als ik nog op het wifi netwerk zit). Dat is nu niet zo erg en kan ik nog begrijpen. Maar het chromecast device is enkel available als ik er actief naar cast via een device.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/f1rVwG/Screenshot_2017_10_03_at_22_42_55.png
Hier werkt het

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gDc3GG/Screenshot_2017_10_03_at_22_41_59.png
Flow werkt ook

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ggzuOw/Screenshot_2017_10_03_at_22_45_14.png
En uiteindelijk dit..

Edit: Het telefoon spotifiy device wordt trouwens available zodra ik spotify opstart. Ook nu ik op het werk zit op een ander netwerk :) Ik kan spotify perfect bedienen met Homey nu.

[ Voor 7% gewijzigd door gvrsnor op 04-10-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Het blijft jammer dat je niet meerdere speakers te gelijk kan aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
met sonos en/of chromecast audio kun je groepen aanmaken toch? dit werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Nee dat werkt niet.
Tenminste dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
Support mogen ze ook beter op de rails zetten, zondagmiddag een ticket aangemaakt en nog steeds geen reactie. 's Avonds is het best donker nu in huis als je de verlichting niet aan kan doen..... Misschien toch ook maar weer via de socialmedia aandacht gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ferdw schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:51:
Support mogen ze ook beter op de rails zetten, zondagmiddag een ticket aangemaakt en nog steeds geen reactie. 's Avonds is het best donker nu in huis als je de verlichting niet aan kan doen..... Misschien toch ook maar weer via de socialmedia aandacht gaan vragen.
Mijn eerste vraag is waardoor zit je in het donker , wat is je probleem en kunnen wij je niet helpen? Heb je daarnaast bij je lampen niet gewoon nog een schakelaar of dergelijk om je lampen te schakelen?

Ik zal even navragen of er nog een ticket van zondagmiddag openstaat. De supportmedewerker is momenteel op vakantie en de rest van het team vervult zijn taak naast de andere dagelijkse taken die ze hebben. Ik kom in ieder geval terug op je ticket of je krijgt al reactie van Athom

Edit:
Zie dat je vraag komt door de update en dat ik er al eerder op gereageerd had :) Ik zal Athom even porren! (inmiddels gedaan, ik hoop op een snelle reactie in onze moderators groep van Athom)

Edit 2:
Heb reactie, ze gaan het oppakken!

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 05-10-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
Bedankt voor de bemiddeling! Gaat hoop ik een hoop gezeur met alles opnieuw connected schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ferdw schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:51:
Bedankt voor de bemiddeling! Gaat hoop ik een hoop gezeur met alles opnieuw connected schelen
Geen dank, daarvoor ben ik een moderator voor Athom :) Backup/restore functionaliteit heeft door deze update ook een hoge prioriteit gekregen (en was al aangekondigd voor 2.0) omdat er meer gebruikers waren (random) die dit probleem hadden gekregen na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:01
Ik heb een Veiu slimme deurbel gekocht. Als er iemand aanbelt stuurt de bel via Wi-Fi een signaal naar de app op de telefoon zodat je van over de hele wereld met de aanbeller kan praten.

Tot zover niets aan de hand. Echter, er is nog geen API die vrij bruikbaar is. En de speaker op de bel zelf is te zacht om in de woonkamer te kunnen horen. Dus vroeg ik me af of het mogelijk is om het signaal dat er iemand belt in mijn wifinetwerk te herkennen en als reactie daar op de Kaku-gong via Homey te laten klingelen.

Is zoiets mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Toch ook wel eens leuk om een succesverhaal van/over Homey te delen denk ik. Vorige week 2 Z-Wave sirenes binnen gekregen voor mijn alarm setup. Had al wat door/motion sensors en heb afgelopen week alle flows helemaal in orde gemaakt.
Alarm is aan te zetten met een knop in de gang, alarm is uit te zetten door met een NFC tag over Homey te swipen. Als ik thuis ben en het alarm staat aan kan ik vrij rondlopen, als ik niet thuis ben en er gaat een motion sensor af gaat er eerst 30 seconden een piep af op de Homey (door de speaker) en als het alarm dan nog niet is uitgeschakeld gaan de sirenes af. Idem bij de voordeur.

Erg blij met hoe het werkt :) Nu de setup nog verder uitbreiden met door en motion sensors en dan heb ik een werkend alarm systeem met homey ! :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:04:
Toch ook wel eens leuk om een succesverhaal van/over Homey te delen denk ik. Vorige week 2 Z-Wave sirenes binnen gekregen voor mijn alarm setup. Had al wat door/motion sensors en heb afgelopen week alle flows helemaal in orde gemaakt.
Alarm is aan te zetten met een knop in de gang, alarm is uit te zetten door met een NFC tag over Homey te swipen. Als ik thuis ben en het alarm staat aan kan ik vrij rondlopen, als ik niet thuis ben en er gaat een motion sensor af gaat er eerst 30 seconden een piep af op de Homey (door de speaker) en als het alarm dan nog niet is uitgeschakeld gaan de sirenes af. Idem bij de voordeur.

Erg blij met hoe het werkt :) Nu de setup nog verder uitbreiden met door en motion sensors en dan heb ik een werkend alarm systeem met homey ! :D
Welke door/motion sensoren heb je als ik vraen mag?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:26:
[...]

Welke door/motion sensoren heb je als ik vraen mag?
De door (contact) sensoren zijn die van KAKU. De Motion Sensors zijn voor nu die van Philips Hue :)

Owner of DBIT Consultancy

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.