Gedaan, eens in de twee weken een paar regels lezen en je bent bij lijkt mij nog steeds stuk makkelijker dan trello/hele topics moeten volgen

DMT99 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:51:
Mijn Denon Heos doet het überhaupt niet, ook niet met Google Play Music of Soundcloud. Ik moet deze opnieuw toevoegen voor 'ie herkent wordt en dan valt ie spontaan weer weg. Dit is precies zo'n voorbeeld waardoor ik een licht onprettig gevoel krijg bij de Homey. Er worden heel veel dingen toegevoegd en hoog van de toren geblazen, maar verder dan een 0.0.1 beta versie komt het vaak niet. De stable is hooguit beta kwaliteit en de experimental is pre-alpha.
Een helder probleem, heb je dit ook al geprobeerd met de nieuwe Spotify app (in beta) die te vinden is onder Spotify waarbij je (zoals ik hierboven uitlegde) spotify connect apparaten kan toevoegen? Ik probeer je uiteraard hier te helpen met kennis van wat ik weet maar misschien dat dat beter werkt dan je huidige oplossing.
Ik snap dat we hier niet met een Amazon, Google of Apple te maken hebben, maar ik ben van een DIY oplossing afgestapt in de hoop wat meer een plug-and-play product aan te treffen dat 'gewoon werkt'. Zonder een wekelijke reboot etc. Zo ver is het duidelijk nog niet aangezien het platform nog volop in ontwikkeling is. Is niet erg als dat een bewuste keuze is, maar met de nieuwsbrieven en marketing enzo krijg ik het idee dat dit beeld niet leeft bij Athom zelf. Ikea Tradfri wordt toegevoegd in een experimentele firmware upgrade waarin Zigbee wordt unlockt en er gaat gelijk een nieuwsbrief uit met kijk wat we nu weer voor vets hebben, alsof het al helemaal af en getest is. Als ik dan vervolgens tegen problemen aanloop zegt met 'ja is ook nog experimentele' of 'zal wel aan Ikea liggen'. Dat schiet toch niet echt op?
Toen ze de nieuwsbrief verstuurden was het inderdaad nog in het experimentele kanaal, inmiddels is het vrijgegeven in het stabiele kanaal en lijkt Ikea redelijk stabiel te zijn (afgaande op de gebruikers op het Athom forum). Ik ben het met je eens dat ze iets te vroeg de media dan opzoeken maar aan de andere kant verkopen geeft Athom weer ruimte om verder te gaan (en het was natuurlijk een race om een van de eersten te zijn die Ikea zou ondersteunen)
Ik maak me nu net om die app wél zorgen, en dat gaat niet weg door te zeggen 'komt wel goed'. Ik denk dat het een fundamentele verkeerde* keuze is. En dat jij blij bent met de app is hartstikke mooi, maar het lijkt mij een ramp hoe hard jij ook roept dat ik me geen zorgen moet maken...
(*met verkeerd bedoel ik deze dat het mij persoonlijk onprettig lijkt om dit allemaal op de iPhone te moeten doen, maakt niet uit hoe je die app maakt, het scherm is gewoon te klein voor een prettige ervaring is mijn mening).
Vooralsnog heb ik niet kunnen testen hoe het gaat met het maken van flows in de nieuwe app, deze functionaliteit is nog niet klaar en kan ik dus nog niets van zeggen. Het enige wat ik kan zeggen is dat wat nu werkt sneller/beter werkt dan de bestaande app en ik mij in die zin geen zorgen maak. Of ze gelijk de desktop/web app stoppen moet ik eerst nog zien. De webapp zou ook verdwijnen toen de desktop app uitkwam.
Zodra ik informatie/screenshots mag delen zal ik die zeker hier posten en hoop ik dat de app daarna snel naar beta komt (draait namelijk naast de huidige app) en iedereen zelf kan oordelen nadat er gebruik van gemaakt is
P.s. het is mij niet helemaal duidelijk wat jouw hoedanigheid is in dit verhaal, werk je voor Athom? Het valt me op dat al je reacties zo bizar positief zijn en dat je eigenlijk nergens een probleem in ziet. Heel fijn voor jou, hoor, daar niet van!
P.p.s. misschien lijk ik heel negatief over Homey, zo bedoel ik het absoluut niet, ik heb er ook veel lol van en sommige dingen gaan heel goed. Maar ik moest even kwijt dat ik mij verbaas over een aantal zaken. Zoals het verkopen van een product bij de MediaMarkt en vervolgens verwachten dat gebruikers 2-wekelijks op het Athom forum kijken.
Voordat je aangeeft niet veel te lezen valt dat je wel op

Nee ik ben geen Athom medewerker en ben misschien soms te positief maar zie wel degelijk twee kanten van alle verhalen. Ik zit dicht bij het vuur als moderator/developer preview gebruiker, heb zelf al twee jaar Homey thuis draaien (inmiddels meerdere Homey's) en we organiseren de maandelijkse dev meetups in Utrecht waarbij Athom aansluit om kennis te delen/nieuwe zaken te tonen.
Als je op de hoogte wilt blijven van een product of het nou je mobiele telefoon is of je computer bezoek je een forum/website of Tweakers

Al lees je maar eenmaal per maand de updates dan heb je er gewoon twee te lezen in plaats van een. Maar gezien de markt waar Homey zich bevind denk ik wel dat het redelijk is te verwachten dat mensen de ontwikkelingen in de gaten houden. (zeker van Tweakers

)
[
Voor 3% gewijzigd door
lubbertkramer op 03-10-2017 16:15
]