Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 17:42

TF0

DennusB schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:49:
[...]

De door (contact) sensoren zijn die van KAKU. De Motion Sensors zijn voor nu die van Philips Hue :)
Mooi onderwerp, heb zelf ook wel een succesverhaal :).

Heb dit zelf ook in elkaar geklust door flows te maken waardoor een PT camera automatisch naar de juiste positie draait zodra het alarm ingeschakeld wordt. De bewegingsdetectie van de camera wordt vervolgens ook ingeschakeld na enige tijd (ook via Homey) en upload vervolgens direct beelden naar een FTP server op een andere locatie. Tenslotte doet Homey alle apparaten (lampen, A/V etc) uit en gaat de lamp in de hal rood knipperen zodat je weet dat het alarm ingeschakeld wordt. Bovendien zegt Homey ook dat het alarm ingeschakeld wordt en wordt de ring tijdelijk rood.

Ik heb meerdere Hue motion sensoren aangesloten om beweging te detecteren. Zodra er beweging wordt gedetecteerd gaat de lamp in de hal aan (rood) en de rest van de lampen gaan op maximale helderheid om zo goed mogelijk beeld te krijgen (ondanks dat de camera ook infrarood heeft). Ik zou de camera zelfs kunnen draaien naar waar de beweging is gedetecteerd, maar dan moet ik een andere plek voor de camera kiezen.
Tenslotte stuurt Homey pushberichten naar mijn telefoon en stuurt hij mails uit met behulp van een image grabber van de camera zodat ik altijd een foto heb. Via VPN kan ik ook nog altijd live de camerabeelden bekijken.

Voor het in- en uitschakelen heb ik in eerste instantie een KaKu afstandsbediening gebruikt (om precies te zijn één van Hama, maar het werkt prima met de KaKu app voor Homey), maar dat is uiteraard niet heel veilig. Daarom heb ik een Owntrack server op een Raspberry Pi geïnstalleerd die de locatie van mijn telefoon in de gaten bijhoudt. Als ik ver genoeg weg ben gaat het alarm automatisch aan, en als ik in de buurt kom van het huis komen er twee vraag-pushberichten van Homey:
- of ik het alarm wil uitschakelen
- of ik de radio/lampen aan wil doen
Het alarm kan ook aan/uit geschakeld worden middels spraak. Ik zit niet in Nederland, dus de kans dat mensen Nederlands kunnen acht ik klein genoeg ;).
Bovendien zit het geheel achter een UPS.

Ik heb nog geen sirene gekocht; ik wil het eerst uitvoerig (meerdere maanden) testen op valse detectie. Welke sirene heb jij gekocht? Tot nu toe heb ik geen vals alarm gehad en ben erg tevreden met de opstelling, lijkt erg betrouwbaar.

Ben je trouwens niet bang dat de boeven je homey slopen/uitzetten en dat er daardoor helemaal geen alarm meer af gaat? Is een Z-wave RFID reader bij de deur niet een veiligere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TF0 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:43:
Ben je trouwens niet bang dat de boeven je homey slopen/uitzetten en dat er daardoor helemaal geen alarm meer af gaat? Is een Z-wave RFID reader bij de deur niet een veiligere oplossing?
Dat is het mooie van z-wave, ook zonder stroom zal dit onderling communiceren als Homey uitstaat / in storing is of om wat voor reden dan ook. Heb zelf deursensoren en sirenes (neo sirenes, bij iedere ingang van de woning in/onder een kast geplakt zodat ze niet direct zichtbaar zijn en in de woonkamer/keuken, niet een sirene met het meeste geluid maar gaat om geval van nood als verder niets werkt dat het genoeg afschrikt om inbrekers weg te jagen, als er stroom is zullen er flows afgevuurd worden die voor meer herrie zorgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

lubbertkramer schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:03:
[...]

Dat is het mooie van z-wave, ook zonder stroom zal dit onderling communiceren als Homey uitstaat / in storing is of om wat voor reden dan ook. Heb zelf deursensoren en sirenes (neo sirenes, bij iedere ingang van de woning in/onder een kast geplakt zodat ze niet direct zichtbaar zijn en in de woonkamer/keuken, niet een sirene met het meeste geluid maar gaat om geval van nood als verder niets werkt dat het genoeg afschrikt om inbrekers weg te jagen, als er stroom is zullen er flows afgevuurd worden die voor meer herrie zorgen)
Bedankt, maar kan je dan ook de 30 seconden vertraging inbouwen die @DennusB noemt? Wellicht kan dat met bepaalde motion sensoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nieuw in dit topic maar al een tijdje een Homey. Wat ik me afvroeg, Spotify connect komt eraan. Heb genoeg devices daarvoor. Maar hoe laat ik mijn Onkyo versterker (geen ethernet of wifi) aangaan middels infrarood om de muziek te laten horen via de Nvidia Shield?
Kan ik infrarood commando’s inleren zoals een Logitech Harmony?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:56:
Nieuw in dit topic maar al een tijdje een Homey. Wat ik me afvroeg, Spotify connect komt eraan. Heb genoeg devices daarvoor. Maar hoe laat ik mijn Onkyo versterker (geen ethernet of wifi) aangaan middels infrarood om de muziek te laten horen via de Nvidia Shield?
Ja dat kan zeker :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
TF0 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:37:
[...]

Bedankt, maar kan je dan ook de 30 seconden vertraging inbouwen die @DennusB noemt? Wellicht kan dat met bepaalde motion sensoren?
je kan een 30 seconden timer inbouwen met behulp van de countdown timer app https://apps.athom.com/app/nl.bevlogenheid.countdown dus als een motion sensor word geactiveerd dan gaat timer lopen. Als de timer is afgelopen kan je een flow starten of een sirene af laten gaan. Om niet de hele tijd het alarm af te laten gaan kun je een flow maken die je aanwezigheid op aanwezig zet doormiddel van owntracks https://apps.athom.com/app/nl.scanno.owntracks of door aanwezigheids- licht dus als je verlichting aan doet word de timer flow uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:18:
[...]

je kan een 30 seconden timer inbouwen met behulp van de countdown timer app https://apps.athom.com/app/nl.bevlogenheid.countdown dus als een motion sensor word geactiveerd dan gaat timer lopen. Als de timer is afgelopen kan je een flow starten of een sirene af laten gaan. Om niet de hele tijd het alarm af te laten gaan kun je een flow maken die je aanwezigheid op aanwezig zet doormiddel van owntracks https://apps.athom.com/app/nl.scanno.owntracks of door aanwezigheids- licht dus als je verlichting aan doet word de timer flow uitgeschakeld
De vraag was of het zonder Homey kan (bv bij stroomuitval), en nee, dat kan niet. Z-Wave devices kunnen hun trigger doorzetten naar een ander apparaat (bv een knop die zonder tussenkomst van een z-wave controller een schakelaar bedient), maar AFAIK kun je daar geen vertragingen opzetten. Daarnaast is het niet mogelijk om dit conditioneel te doen. Dus als je een motiom sensor en siren associeert met elkaar zal elke keer als de motion sensor beweging ziet het alarm af gaan. Onafhankelijk van of je thuis bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:56:
Spotify connect komt er niet aan dat is er al, zie mijn eerdere posts hierboven. Staat in beta onder de Spotify app :)

Werkt je reciever niet dat deze aangaat als andere apparaten aangaan op een hdmi poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

lubbertkramer schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

Spotify connect komt er niet aan dat is er al, zie mijn eerdere posts hierboven. Staat in beta onder de Spotify app :)

Werkt je reciever niet dat deze aangaat als andere apparaten aangaan op een hdmi poort?
Hmm, goeie! Ik heb HDMI CEC uitstaan geloof ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Homey en Toon slaan handen ineen
Slimme thermostaat toegevoegd aan Homey’s Smart Home systeem
Enschede, 10 Oktober 2017 – Homey, het Smart Home platform van het Nederlandse Athom, werkt vanaf vandaag samen met Toon, de slimme thermostaat van Eneco. Homey is hiermee het eerste Smart Home platform die gebruikmaakt van de Toon API, en daarmee gebruikers de mogelijkheid geeft beide systemen te integreren. De samenwerking tussen Athom en Eneco/Quby, de ontwikkelaar van Toon, bevestigt de leidende positie van beide bedrijven binnen de snelgroeiende Smart Home markt, en biedt gebruikers nog meer keuze en gemak.

Nieuwe mogelijkheden
“De integratie tussen beide apparaten biedt voor gebruikers veel interessante nieuwe mogelijkheden”, stelt Stefan Witkamp, Commercieel Directeur van Athom. “Zo kunnen mensen niet alleen hun slimme thermostaat bedienen vanuit de Homey Smartphone App, maar deze ook meenemen in Homey Flows. Hierdoor kan Toon samenwerken met de duizenden andere apparaten die Homey ondersteunt, zoals TVs, stereo’s, verlichting (bijvoorbeeld IKEA TRÅDFRI), zonwering, schakelaars en nog veel meer”. “Daarnaast kan Homey via Toon ook informatie geven over je gas- en elektraverbruik, en hierop actie ondernemen in je huis”, vult Emile Nijssen, Creatief Directeur, aan.

Open platform & API
Doordat Homey is gebouwd als open platform, vergelijkbaar met het App-systeem van een smartphone, is integratie met Toon relatief eenvoudig. Zeker na de komst van de Toon API, waarmee externe systemen met Toon kunnen praten. De afgelopen maanden hebben beide bedrijven samengewerkt om zo de open systemen te integreren, en zijn meer dan tevreden met het resultaat.

De eerste
De officiële Toon App voor Homey is de eerste grote integratie van de Toon API in een extern Smart Home Platform. “Wij zijn enthousiast over de integratie tussen twee Nederlandse systemen. Dit is een goed voorbeeld van wat wij voor ogen hebben met de Toon API”, zegt Juriaan Seveke van Quby. Ook Athom is blij met de samenwerking: “de eerste zijn is nooit makkelijk, omdat kinderziektes op kunnen treden. Door toch volop te blijven investeren in de ontwikkeling van deze integraties willen wij onze gebruikers laten zien dat wij voorop blijven lopen”, aldus Nijssen.

Over Toon API
Toon API is het initiatief van Eneco-dochter Quby om slimme thermostaat Toon, open te stellen voor partners en software-ontwikkelaars. Sinds vandaag staat deze officieel open voor ontwikkelaars via de vernieuwde developers portal. Met de Toon API wil Quby samenwerken met externe partijen zoals ontwikkelaars en bedrijven om zo meer waarde voor Toon-gebruikers toe te voegen.
https://www.athom.com/nl/...c8-478e-b8a5-3c3e60d4af43

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 13:50
Leuk, maar ik ga geen abonnement voor de Toon afsluiten zonde van mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:27:
[...]

Leuk, maar ik ga geen abonnement voor de Toon afsluiten zonde van mijn geld.
offtopic maar je kan even zoeken naar het Toon topic om daar wat meer over te lezen en oplossingen te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ik heb een Thermosmart en die bevalt me goed, maar ga toch even rondneuzen. Hoop met een dashboard over een tijdje het zelfde te kunnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Voor wie het nog niet gezien heeft, de nieuwe Homey app (bETA) is vrijgegeven voor Android

Even knip/plak van het topic @ Athom forum
Note: this app is in an early phase of development. Many more features will be added soon.

Apart from massive speed improvements, with the next generation Homey app you can already do a lot more than with the previous version:

- Chat (turn synthesize on to let Homey talk back through your phone)
- Run flows from within the app
- Manage apps
- Alarms

Android available on Google Play
iOS will soon be available in the iTunes Store, currently under review.

[ Voor 97% gewijzigd door lubbertkramer op 10-10-2017 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:29
lubbertkramer schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:30:
Voor wie het nog niet gezien heeft, de nieuwe Homey app (bETA) is vrijgegeven voor Android

Even knip/plak van het topic @ Athom forum

[...]
Dat gaat de goeie kant op. Nog wel veel werk te verzetten maar het begin is er.

Druk vooral niet bij de flow knop >:) Bij mij werden alle flow te gelijk gestart. Yeah, disco.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woensdag 1 november organiseert Sybrand's Place haar zevende meet-up voor Homey developers.

Op de afgelopen avond in oktober waren we met enkele fanatieke Homey fans waardoor we diep in de code konden duiken. We hebben die avond een app gebouwd waarmee Homey kan communiceren met een PLC (Programmable Logic Controller).

Voor deze komende meet-up hebben we Athom gevraagd om weer langs te komen en ons verder op weg te helpen met het ontwikkelen van applicaties, @Baskiers (Bas) zal namens Athom langskomen.

Om de avond beheersbaar te houden en vanwege de beperkte ruimte, is inschrijven verplicht. Aangezien deze avonden zeer goed bevallen staan ze vast tot het einde van het jaar op iedere eerste woensdag van de maand.

Om 18:00 zal er pizza besteld worden. Mocht je mee willen eten (eigen kosten) geef dit dan aan zodat er ook voor jou een pizza geregeld wordt. Koffie, thee en fris is aanwezig.

De tijden:
18:00 pizza eten.
18:45 inloop.
19:00 start.
22:00 einde.
Inschrijven kan hier

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 11-10-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:41

djbarney

XBL: DeejayBarney

HeroS schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:46:
[...]

Dat gaat de goeie kant op. Nog wel veel werk te verzetten maar het begin is er.

Druk vooral niet bij de flow knop >:) Bij mij werden alle flow te gelijk gestart. Yeah, disco.
inderdaad, dat was zeer bijzonder. Ik ben onder de indruk van hoe snel de app start en klaar is voor gebruik. De interface is nog erg spartaans maar komt de snelheid natuurlijk wel ten goede.
Ik neem aan dat de interface nog on-par gebracht gaat worden met de huidige web interface qua look and feel, en dat dit een technische alpha build is.

De chat functie werkt precies zoals de Facebook Messenger functionaliteit al deed, goed om dit geintegreerd te zien, al zou ik hier graag ook de voice control van de huidige app nog bij geimplementeerd zien.

Wat ik wel enorm mis, is de groepering van devices op basis van ruimte of overeenkomende eigenschappen zoals lampen in de huiskamer etc. Die zou ik heel graag, zonder daar aparte flows voor te moeten maken, als groep in 1x kunnen uitschakelen, of dimmen, of van kleur veranderen. Dit is echter ook iets dat ik al lang mis in de web interface en huidige app, dus dat blijft afwachten.

Dank voor het delen van de app Lubbert, hoop dat Athom hier regelmatig updates op blijft publiceren. Ben zeer benieuwd naar de floweditor, en wanneer de app installeerbaar wordt op tablets, gezien deze nu via de store aangeeft niet compatibel te zijn met non-phone devices. Vooral zaken als flow editing lijkt mij uitstekend geschikt voor tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
djbarney schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

inderdaad, dat was zeer bijzonder. Ik ben onder de indruk van hoe snel de app start en klaar is voor gebruik. De interface is nog erg spartaans maar komt de snelheid natuurlijk wel ten goede.
Ik neem aan dat de interface nog on-par gebracht gaat worden met de huidige web interface qua look and feel, en dat dit een technische alpha build is.

De chat functie werkt precies zoals de Facebook Messenger functionaliteit al deed, goed om dit geintegreerd te zien, al zou ik hier graag ook de voice control van de huidige app nog bij geimplementeerd zien.

Wat ik wel enorm mis, is de groepering van devices op basis van ruimte of overeenkomende eigenschappen zoals lampen in de huiskamer etc. Die zou ik heel graag, zonder daar aparte flows voor te moeten maken, als groep in 1x kunnen uitschakelen, of dimmen, of van kleur veranderen. Dit is echter ook iets dat ik al lang mis in de web interface en huidige app, dus dat blijft afwachten.

Dank voor het delen van de app Lubbert, hoop dat Athom hier regelmatig updates op blijft publiceren. Ben zeer benieuwd naar de floweditor, en wanneer de app installeerbaar wordt op tablets, gezien deze nu via de store aangeeft niet compatibel te zijn met non-phone devices. Vooral zaken als flow editing lijkt mij uitstekend geschikt voor tablets.
Je kunt op het deur icoontje klikken naast de zoekbalk om de ruimtes te krijgen. Het zou fijn zal als het start scherm je favorieten zou laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 08:54
Ik vind de beta app nu al fijner dan de oude app! :) En dan te bedenken dat hij nog beter/mooier moet gaan worden!

Werkt de telefoon-kaart nu trouwens ook, met deze app?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

HeroS schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

Je kunt op het deur icoontje klikken naast de zoekbalk om de ruimtes te krijgen. Het zou fijn zal als het start scherm je favorieten zou laten zien.
ah, thanks, die heb ik over het hoofd gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

....

Ze leggen de focus op de techniek, daarna pas op de UI en dan komt ie ook beschikbaar voor tablets. Op dit moment is het een bewuste keuze om dat af te schermen omdat het nog een alpha/beta is waar ze alleen al wel een breder publiek op willen laten testen. App werkt inderdaad veel sneller, heb beide nog geinstalleerd maar omdat de nieuwe alles kan wat de oude ook kan (op spraak na) gebruik ik vooral de nieuwe tegenwoordig :)

Wat betreft zones, dit zit er nog in en zoals @HeroS hieronder ook zei dat is even op het deurtje klikken. Qua sortering/zones is dit net als in de oude app alleen op een ander plekje weggestopt :)
HeroS schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

In DP hebben ze aangegeven dat je straks zelf kunt selecteren wat je ziet

Vraag:
Please make this start screen customizable .
Give every device the option flip switch : Show on start screen.
This way every user will have his own perfect start screen experiance
Reactie
A dashboard/start screen is a feature that will be implemented in a feature version after other views such as flows etc. are implemented. You will be able to customize this to your needs as you describe.
keverjeroen schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:18:
Ik vind de beta app nu al fijner dan de oude app! :) En dan te bedenken dat hij nog beter/mooier moet gaan worden!

Werkt de telefoon-kaart nu trouwens ook, met deze app?
Telefoon is nu gevonden, nog niet getest omdat ik er nog niet de meerwaarde van gezien heb haha :)

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 11-10-2017 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Even zelf getest en de kaarten werken! Voor nu weet ik er ook nog geen toepassing voor, maar ik hoop dat ze de kaart gaan uitbreiden, global tags toe gaan voegen en 'AND' kaarten. Dan kan ik wel wat toepassingen verzinnen.

Ik merk nu dat deze beta app, net als de vorige app, de GPS open houd wanneer ik hem afsluit. Pas als ik de app echt kill, dan gaat de GPS uit.. Ik heb hier issue 1880 voor aangemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door keverjeroen op 11-10-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 12-07 00:38
Vind de app veelbelovend, bij Devices kan je bijvoorbeeld straks zien in welke flows je lamp allemaal hangt. Dat geeft veel overzicht als je wilt weten welke flows je moet aanpassen als er iets wijzigt in je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De app is inderdaad veel belovend. Het is alleen niet duidelijk of dat een apparaat nu aan of uit staat. Ik zou het duidelijker vinden wanneer de slider aan de rechterkant grijs is wanneer deze op 'uit' staat.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-07 00:05
Iemand wel is het probleem gehad dat de Aeotec MultiSensor geen data aangeeft,
Hij geeft aan dat het -3216,8 graden is hier;) Ook de LUX en de rest van de sensoren lijkt niet te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrismSub7
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heb de Homey aangeschaft toen ik deze in een outlet zag liggen, zonder al te veel vooronderzoek.
Maar de eerste ervaring is toch wel een beetje teleurstellend.

Wat probleemloos werkt:
-Mail versturen en spraak als de Kaku voordeur gaat.
-Kaku licht automatisch schakelen zetten op timer.
Voordeel van oud huis, totaal geen probleem met bereik door 3 muren heen, wel zit er iets meer vertraging in vergeleken met een Kaku schakelaar, maar het blijft onder de seconde :)

Waar ik moeite mee heb:
Alle IR apparaten, geen 1 van me devices staat in de lijst (logitech, acer, dyson, roomba).
Ik heb een flow aangemaakt met Virtual Devices, zodra ik op 'test' druk in de flow editor werkt deze direct, maar zodra ik schakel op de smartphone moet ik een paar keer drukken. Geen idee wat hier fout gaat.

Moet ik ook 35 flows aanmaken voor alle knoppen? Van de Roomba heb ik zelfs geen afstandbediening, geen idee hoe ik deze kan toevoegen zonder de learning mode. Vergeleken met de "Xiaomi Mi Remote controller" kost het zoveel meer tijd.

Wat ik niet werkend krijg:
-Xiaomi yeelight led strip.
-Dyson Pure Cool Link, er wordt maar 1 type dyson ventilator ondersteund in de Dyson app.
-Remeha Etwist (ligt aan Remeha zelf, nog dit jaar laten installeren |:().
-Veilige gmail authentication, moest "Allowing less secure apps to access your account" volgen
-Synology Surveillance Station over https, http is geen optie voor mij, snapshots meesturen zijn ook tijdelijk niet beschikbaar.
-Itho CVE, las op het forum dat je deze wel werkend kan krijgen met een gateway, maar had graag gezien dat de "3 standen RFT CVE/CVD/HRU"-remote in 1x toe kon voegen.

Of ik doe wat verkeerd 8)7, maar tot nu toe doet het niet veel meer dan een Kaku control station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrismSub7 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:44:
Wat ik niet werkend krijg:
-Xiaomi yeelight led strip.
-Dyson Pure Cool Link, er wordt maar 1 type dyson ventilator ondersteund in de Dyson app.
-Remeha Etwist (ligt aan Remeha zelf, nog dit jaar laten installeren |:().
-Veilige gmail authentication, moest "Allowing less secure apps to access your account" volgen
-Synology Surveillance Station over https, http is geen optie voor mij, snapshots meesturen zijn ook tijdelijk niet beschikbaar.
-Itho CVE, las op het forum dat je deze wel werkend kan krijgen met een gateway, maar had graag gezien dat de "3 standen RFT CVE/CVD/HRU"-remote in 1x toe kon voegen.

Of ik doe wat verkeerd 8)7, maar tot nu toe doet het niet veel meer dan een Kaku control station.
Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.

- Xiaomi yeelight
Is geen app voor zo te zien in de app store, heb ook geen idee wat je strip voor connectie heeft maar als dit gewoon z-wave/zigbee/wifi of internet/433 etc is kun je dit gewoon koppelen, alleen een app maken met de capabilities van de strip anders kun je hem alleen standaard aan uit doen :)

- Dyson
Volgens mij ondersteunen de andere apparaten van Dyson geen verbinding en is daarom alleen dat apparaat ondersteund. Dit zou je zelf kunnen uitzoeken door te kijken of er een mogelijkheid bestaat om je apparaat te kunnen aansturen via z-wave/zigbee/wifi of internet/433 etc en dan zelf een pull te doen op de app en toe te voegen of het verzoek bij Athom neer te leggen

- Gmail/mail
Dat ligt meer aan de app dan aan Homey

- Synology surveillance app
Community app en werkte maar door aanpassingen aan Synology kant heeft de app een update nodig, de ontwikkelaar is ermee bezig maar zoiets kost uiteraard tijd doordat het in vrije tijd moet gebeuren

Denk dat je vooral goed moet kijken naar het verschil wat Athom maakt/ondersteund en wat de community maakt/ondersteund en daarbij kun je altijd op voorhand al zien welke apparaten nu ondersteund worden. Homey ondersteund veel maar heeft wel een app nodig om te weten wat het apparaat kan en van Homey wil :)

Het is vrij duidelijk wat Homey op dit moment wel ondersteund door bij je protocol (zigbee, z-wave etc) app te kijken welke apparaten ondersteund worden.
PrismSub7 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:44:
Waar ik moeite mee heb:
Alle IR apparaten, geen 1 van me devices staat in de lijst (logitech, acer, dyson, roomba).
Ik heb een flow aangemaakt met Virtual Devices, zodra ik op 'test' druk in de flow editor werkt deze direct, maar zodra ik schakel op de smartphone moet ik een paar keer drukken. Geen idee wat hier fout gaat.

Moet ik ook 35 flows aanmaken voor alle knoppen? Van de Roomba heb ik zelfs geen afstandbediening, geen idee hoe ik deze kan toevoegen zonder de learning mode. Vergeleken met de "Xiaomi Mi Remote controller" kost het zoveel meer tijd.
IR blijft een ding en signaal wat zeker niet de beste is zeker niet op afstand.Athom heeft zelf een aantal IR apps gemaakt voor de meest gebruikte apparaten. Wil je voor wat minder bekende apparaten een app zul je deze zelf moeten maken of de community vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrismSub7
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
lubbertkramer schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:07:
[...]
Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
- Xiaomi yeelight
Staat in Xiaomi Mi Home, is bekend bij de ontwikkelaar.

- Dyson
Ik zie nu pas in github dat deze gebruikt maakt van IR ipv wifi, logisch dat het niet werkte. :D
Modernere Dyson's werken via wifi. Zal even opnieuw testen of het werkt, maar de ventilator staat niet in dezelfde kamer.

-IR blijft een ding en signaal wat zeker niet de beste is zeker niet op afstand.

Afstand is geen probleem, in de flow test werkt het wel 100%, buiten de flow 30%.
Ik heb de volgende flow:
When "Virtual Device" is "pressed/changed" then push a button "Power". Is het een beter alternatief voor?

-Athom heeft zelf een aantal IR apps gemaakt voor de meest gebruikte apparaten. Wil je voor wat minder bekende apparaten een app zul je deze zelf moeten maken of de community vragen.

Zal even github induiken of ik wat in elkaar kan zetten, maar is het niet handiger om hier een framework voor te hebben? Ik kom zelf van deze app af Google Play: Mi Remote controller - for TV, STB, AC and more en kost me gewoon zoveel minder moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08-2021
Vraagje

Kan je bij homey ook een schakelaar aanmaken zodat je meerdere klikaanklikuit modules tegelijk aan of uit kan zetten? Dit lukt wel bij homewizard en bij domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:36
Weldie schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:23:
Vraagje

Kan je bij homey ook een schakelaar aanmaken zodat je meerdere klikaanklikuit modules tegelijk aan of uit kan zetten? Dit lukt wel bij homewizard en bij domoticz
Ja dit kan middels de virtuale apparaten ap http://apps.athom.com/app/com.arjankranenburg.virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Weldie schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:23:
Vraagje

Ja hoor dat kan.
Installeer de app Device groups en dan zou het moeten kunnen.

https://apps.athom.com/app/com.swttt.devicegroups

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 06:48:
[...]

Ja hoor dat kan.
Installeer de app Device groups en dan zou het moeten kunnen.

https://apps.athom.com/app/com.swttt.devicegroups
Er zijn meerdere apps die dat kunnnen. Device groups is er inderdaad eentje. Virtual devices is er ook zo een.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Dat klopt maar ik heb die nooit gebruikt dus weet niet hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 13:54
Heeft hier iemand misschien ervaring met het koppelen van de Flamingo (by Elro - FA21RF) rookmelders met Homey?

Als ik deze flamingo app pagina lees op de Athom site dan zijn de ervaringen nogal verdeeld...

De Flamingo's zijn vandaag in de aanbieding namelijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scidd0w schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:15:
Heeft hier iemand misschien ervaring met het koppelen van de Flamingo (by Elro - FA21RF) rookmelders met Homey?

Als ik deze flamingo app pagina lees op de Athom site dan zijn de ervaringen nogal verdeeld...

Ik heb er geen ervaring mee maar lees dat het kaku is (433) en dat is gewoon niet het meest stabiele van alle signalen (mede door eenrichtingsverkeer). Heb zelf mijn rookmelders vervangen met viermaal een fibaro rookmelder en driemaal een nest protect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
lubbertkramer schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:18:
[...]
Heb zelf mijn rookmelders vervangen met viermaal een fibaro rookmelder en driemaal een nest protect
Is er een reden waarom je niet alles van hetzelfde merk/type hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 13:54
lubbertkramer schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:18:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee maar lees dat het kaku is (433) en dat is gewoon niet het meest stabiele van alle signalen (mede door eenrichtingsverkeer). Heb zelf mijn rookmelders vervangen met viermaal een fibaro rookmelder en driemaal een nest protect
Dank! Snap wel dat 433 niet het meest stabiel is maar zolang de melders goed communiceren met elkaar en kunnen worden toegevoegd aan de Homey (notificaties afgeven aan) ben ik al blij. Het verschil in prijs tussen de Fibaro/Nest melders en deze (8.75 per stuk) is natuurlijk aanzienlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
Scidd0w schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:00:
[...]

Dank! Snap wel dat 433 niet het meest stabiel is maar zolang de melders goed communiceren met elkaar en kunnen worden toegevoegd aan de Homey (notificaties afgeven aan) ben ik al blij. Het verschil in prijs tussen de Fibaro/Nest melders en deze (8.75 per stuk) is natuurlijk aanzienlijk.
Dit is dus precies het probleem de kans dat ze geen notificatie afgeven is zeker aanwezig. Opzich geen probleem want het alarm gaat wel af. Maar dan kun je ook wel een gewone action rookmelder nemen.

Voor belangrijke onderdelen zou ik nooit voor 433mhz gaan. Maargoed je moet natuurlijk ook het geld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren verwoede pogingen gedaan om een deursensor en een bewegingssensor van Kaku aan Homey te koppelen. Nu heb ik al geen hoge pet op van Kaku spul maar dit sloeg natuurlijk echt alles. Niks werkte goed. Dus heb ik het spul maar terug gebracht naar de Gamma.

Wat dan wel weer goed werkt is de ALED-2709. Dat was even instructies volgen en klaar. Nu ben ik van mening dat Kaku totaal niet geschikt is voor zender werk (inclusief homey) maar wel als ontvanger.

Vandaag heb ik dan eindelijk het z-wave spul (neo.) van robbshop binnen gekregen en dat werkt gewoon in één keer zonder problemen.. Moet alleen nog even een manier zien te vinden dat de bewegingsmelder onze kat met rust laat.. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Webgnome op 20-10-2017 15:25 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

Dit is dus precies het probleem de kans dat ze geen notificatie afgeven is zeker aanwezig. Opzich geen probleem want het alarm gaat wel af. Maar dan kun je ook wel een gewone action rookmelder nemen.

Voor belangrijke onderdelen zou ik nooit voor 433mhz gaan. Maargoed je moet natuurlijk ook het geld hebben ;)
Als je er 4 hebt en ze aan elkaar koppelt, sturen ze dan alle 4 een signaal naar Homey als er eentje afgaat?
Moest dat het geval zijn heb je natuurlijk 4x meer kans dat het toch goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Scidd0w schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:15:

Als er een Flamingo rookmelder afgaat kan je verder niks (geen 433mhz in ieder geval) meer schakelen met Homey.
De Flamingo blijft een signaal sturen waardoor verdere communicatie niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xAndyx schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:31:
[...]

Is er een reden waarom je niet alles van hetzelfde merk/type hebt gedaan?
Geen specifieke reden voor, ben niet heel trouw aan een merk zolang het signaal maar "betrouwbaar" is (z-wave, zigbee wifi/internet/api) en terugkoppeling geeft. Had al tweemaal een fibaro rookmelder en een nest protect, de twee extra nest protect laatst gekocht in actie bij iBood en de extra fibaro rookmelders overgenomen van een gebruiker op het forum van Athom. Wel was de nest protect aangeschaft om CO2 te meten wat Fibaro pas sinds kort doet, hierdoor een bij de CV, een bij de houtkachel en een op de overloop. In de overige kamers plaats ik een fibaro rookmelder.

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 20-10-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:26:
[...]

Als er een Flamingo rookmelder afgaat kan je verder niks (geen 433mhz in ieder geval) meer schakelen met Homey.
De Flamingo blijft een signaal sturen waardoor verdere communicatie niet mogelijk is.
Je hebt ook devices die niet op 433Mhz werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06 15:18
Ik ben van plan om mijn kaku schakelaars te vervangen voor fibaro schakelaars. Is het zo dat je voor fibaro schakelaars geen fibaro home center nodig hebt, zoals bij philips hue je wel nog een bridge nodig hebt, om ze te kunnen pairen met een homey? Heb tot op heden nog niet een eenduidig antwoord kunnen vinden op deze vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eenduidig antwoord: Nee, je hebt geen Fibaro Home Center nodig.

Alsjeblieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashandBurn76 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:15:
Ik ben van plan om mijn kaku schakelaars te vervangen voor fibaro schakelaars. Is het zo dat je voor fibaro schakelaars geen fibaro home center nodig hebt, zoals bij philips hue je wel nog een bridge nodig hebt, om ze te kunnen pairen met een homey? Heb tot op heden nog niet een eenduidig antwoord kunnen vinden op deze vraag.
Je kunt je z-wave apparaten direct aan Homey koppelen, mits er een app voor is. De Hue bridge zou ook verwijderd kunnen worden nu je Zigbee direct aan Homey kan koppelen maar daarvoor moet er wel eerst een app komen. Een gebruiker is hier al mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 20:55

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Ik ben van plan deze week een Homey aan te schaffen (in de aanbieding trouwens bij MediaMarkt voor 270 euro).
Echter, ik vroeg mij af of ik mijn HUE lampen wel kon aansluiten als ze niet via een Philips bridge gepaired zijn, maar via de ikea bridge. Gooit dit roet in het eten?

Verder lees ik dat de 5 button remote van tradfri nog niet ondersteund wordt, maar zou ik dan wel mijn Hue remote kunnen gebruiken om de tradfri's aan te sturen?

Ik heb er alle vertrouwen in dat de 5 button remote op den duur er ook bij kan, maar het zou wel fijn zijn als ik na het kopen van een Homey niet oppeens zonder licht/lichtschakelaars zit.

Iemand ervaring mee?

[edit]
Verder heb ik de ikea bridge dus, maar vroeg me af hoe het zit met firmware upgrades etc als alles via de homey gaat lopen. Dezelfde vraag geldt eigenlijk ook voor de hue lampen, die krijgen nu sowieso geen updates via de ikea bridge, maar wie weet wel via homey?

[ Voor 17% gewijzigd door Bombtrack op 24-10-2017 12:31 ]

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft firmware updates. Homey update zelf nooit firmware van je lampen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het beste is om een Hue bridge te kopen en daar je Ikea lampen aan te koppelen. Dan haal je het meeste uit al je hardware. De Homey kan ook erg goed overweg met de Hue Bridge. Die kosten niet zoveel meer, vooral tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Kecin schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:52:
Het beste is om een Hue bridge te kopen en daar je Ikea lampen aan te koppelen. Dan haal je het meeste uit al je hardware. De Homey kan ook erg goed overweg met de Hue Bridge. Die kosten niet zoveel meer, vooral tweedehands.
Op zich een optie, maar om weer 40 euro aan een tweede bridge uit te geven terwijl ik maar 3 spotjes in één lampje van hue heb is wat onhandig, vooral omdat ik op termijn hoop via homey alle bridges te elimineren.

Maar als het goed begrijp heb je dus perse een bridge nodig om hue uberhaupt op Homey te krijgen? Zelfs met de recente zigbee ondersteuning?

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bombtrack schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:18:
[...]

Op zich een optie, maar om weer 40 euro aan een tweede bridge uit te geven terwijl ik maar 3 spotjes in één lampje van hue heb is wat onhandig, vooral omdat ik op termijn hoop via homey alle bridges te elimineren.

Maar als het goed begrijp heb je dus perse een bridge nodig om hue uberhaupt op Homey te krijgen? Zelfs met de recente zigbee ondersteuning?
Nee, om je Hue spul te kunnen updaten heb je de bridge nodig.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

Volgens mij kunnen Hue lampen (nog?) niet gekoppeld worden zonder Bridge aan een Homey. Maar dat kan ik fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kecin schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:30:
[...]

Volgens mij kunnen Hue lampen (nog?) niet gekoppeld worden zonder Bridge aan een Homey. Maar dat kan ik fout hebben.
@lubbertkramer enig idee?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bombtrack schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:23:
Ik ben van plan deze week een Homey aan te schaffen (in de aanbieding trouwens bij MediaMarkt voor 270 euro).
Echter, ik vroeg mij af of ik mijn HUE lampen wel kon aansluiten als ze niet via een Philips bridge gepaired zijn, maar via de ikea bridge. Gooit dit roet in het eten?

Verder lees ik dat de 5 button remote van tradfri nog niet ondersteund wordt, maar zou ik dan wel mijn Hue remote kunnen gebruiken om de tradfri's aan te sturen?

Ik heb er alle vertrouwen in dat de 5 button remote op den duur er ook bij kan, maar het zou wel fijn zijn als ik na het kopen van een Homey niet oppeens zonder licht/lichtschakelaars zit.

Iemand ervaring mee?
Ik heb nog niemand gelezen over Hue lampen via de Ikea bridge, sowieso werken de Ikea lampen al rechtstreeks met Homey :) Alleen de 5 button remote inderdaad nog niet, kwestie van deze toevoegen in de app (driver) en dit kan de community doen d.m.v. een PR op Github of verzoek aan Athom. Tijdsplanning wanneer is daarin alleen niet te geven
Bombtrack schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:23:
Verder heb ik de ikea bridge dus, maar vroeg me af hoe het zit met firmware upgrades etc als alles via de homey gaat lopen. Dezelfde vraag geldt eigenlijk ook voor de hue lampen, die krijgen nu sowieso geen updates via de ikea bridge, maar wie weet wel via homey?
Homey kan (nog) geen updates doorgeven aan apparaten op dit moment :)
[...]

Kecin schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:30:
[...]

Hue lampen direct aan Homey koppelen kan wel maar hebben dan niet alle functionaliteiten (alleen aan/uit), om de functionaliteiten van de lamp te ondersteunen moet er eerst een app komen. Daarnaast is helaas het proces niet erg gebruikersvriendelijk, de lampen moeten eerst een reset krijgen en daarvoor is een Hue bridge / dimmer switch nodig. Je kan via CLI al wel apps die in ontwikkeling zijn installeren, zie onderstaande links:

https://github.com/rogro82/com.hue.zigbee

https://github.com/caseda/com.philips.zigbee

https://github.com/andreasbeck/de.hue.zigbee

Zigbee werkt net als z-wave, aan/uit is standaard en werkt vrijwel altijd maar er een app nodig om de capabilities/functionaliteiten van een apparaat aan Homey te laten weten en daarvoor is dus die app nodig. Athom heeft een Hue Zigbee app niet hoog op de prio staan omdat er al een werkende app is met bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien wel goed om te vermelden, op het Athom forum kwamen er al vragen over wanneer Athom de WPA2 (Krack) problemen gaat aanpakken. Afgelopen vrijdag hebben wij een nieuwe developer preview (alpha) update gekregen waarin dit is aangepakt dus deze komt spoedig naar experimenteel -> stabiel.
Homey 1.5.4-rc.1
[IR] Added many IR devices.
[IR] Improved stability for non-apps.
[IR] Fixed a bug where some devices could not be added.
[ZigBee] Added endpoint write method.
[ZigBee] Moved HA cluster to endpoint 1.
[ZigBee] Improved Stability.
[Apps] Added a 'send app log' button to crashed Apps.
[Mobile App] Added several APIs in preparation of the new Homey Smartphone App.
[Security] Resolved several security issues (CVE-2017-13077, CVE-2017-13078, CVE-2017-13079, CVE-2017-13080, CVE-2017-13081, CVE-2017-13082, CVE-2017-13086, CVE-2017-13087, CVE-2017-13088)
[SDK] Update Node.JS to 8.7.0
[Other] Various improvements and bugfixes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:58
@lubbertkramer

Hue motion sensor is ook werkend. Driver moet wel nog worden bijgewerkt naar de laatste versie.

https://github.com/kasteleman/nl.philips.zigbee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

lubbertkramer schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:53:
Misschien wel goed om te vermelden, op het Athom forum kwamen er al vragen over wanneer Athom de WPA2 (Krack) problemen gaat aanpakken. Afgelopen vrijdag hebben wij een nieuwe developer preview (alpha) update gekregen waarin dit is aangepakt dus deze komt spoedig naar experimenteel -> stabiel.

[...]
Super netjes, dikke duim omhoog voor Athom voor het in de gaten houden en snel fixen van dit soort security zaken! Mag ook wel eens gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Dus samengevat als je een Ikea en/of Hue lamp wil gebruiken in combinatie met Homey (en daarbij alle mogelijkheden qua dimmen, kleur, scenes, etc):

Hue lamp koppelen aan Homey:
- Lamp koppelen aan Hue bridge. Bridge koppelen aan Homey

Ikea lamp koppelen aan Homey:
- Lamp rechtstreeks koppelen aan Homey
OF
- Lamp koppelen aan Hue bridge. Bridge koppelen aan Homey

Hue lamp updaten
- Kan alleen via Hue Bridge

Ikea lamp updaten
- Kan alleen via Ikea Bridge
(update is nodig, om de lamp daarna aan Hue Bridge te kunnen koppelen)

Persoonlijk gebruik ik het liefst nog de Hue bridge er bij, omdat die zo veel meer opties biedt. Bijvoorbeeld alle tools en apps die je er aan kan koppelen om scenes te maken, of om de huiskamer om te toveren tot een disco.. :9 Ik zie nog geen toegevoegde waarde om (in de toekomst) de Hue bridge er tussen uit te halen. Sterker nog, ik heb Ikea lampen, die nu rechtstreeks aan Homey hangen, die wil ik eigenlijk ook toevoegen aan de Hue bridge. Helaas zal ik dan toch eerst een Ikea bridge moeten kopen om de lampen te updaten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
Toegevoegde waarde bij bv de motion sensor is, dat de "motion detected" rechtstreeks binnenkomt terwijl dit via de bridge vertraagd kan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Ok, dat zou kunnen inderdaad. Maar dat zou voor de lampen dus niks uitmaken. Dan zou je eventueel alleen de sensor rechtstreeks koppelen en de lampen via de bridge..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
Inderdaad. Zo heb ik het nu gedaan en is ook de reden waarom ik aan de slag was gegaan met de motion sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 23:51

icecreamfarmer

en het is

Ik wil automatische jaloezieën en daar zijn eigenlijk twee fabrikanten:
Luxaflex en Somfy.

Volgens mij werkt de eerste nog niet met Homey maar de tweede wel. Daar heb ik wel een vraag over: moet ik dan zo'n Somfy hub aanschaffen of is dat niet nodig?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-07 11:45

Stekeltje

Nothing to see here move along

icecreamfarmer schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:15:
Ik wil automatische jaloezieën en daar zijn eigenlijk twee fabrikanten:
Luxaflex en Somfy.

Volgens mij werkt de eerste nog niet met Homey maar de tweede wel. Daar heb ik wel een vraag over: moet ik dan zo'n Somfy hub aanschaffen of is dat niet nodig?
Niet nodig, Somfy werkt op 433Mhz v.z.v.i.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Stekeltje schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:21:
[...]

Niet nodig, Somfy werkt op 433Mhz v.z.v.i.w.
Let erop dat je dan de Somfy RTS standaard gebruikt (de oude variant)
De 'nieuwe' Somfy IO is welliswaar 'beter', daar het de status van je zonnescherm kan doorsturen en daarop kan inspelen (is hij open of dicht), maar is onderdeel van het geheel gesloten IO systeem. Dat nieuwere systeem werkt, voor zover ik weet, NIET samen met Homey en gaat dat hoogstwaarschijnlijk ook niet doen.

Misschien is er ondertussen integratie met IO via hun (dure) hub, maar dan zul je die toch nodig hebben. Stand alone ondersteuning kan ik niet vinden.

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Bombtrack schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:16:
[...]

Let erop dat je dan de Somfy RTS standaard gebruikt (de oude variant)
De 'nieuwe' Somfy IO is welliswaar 'beter', daar het de status van je zonnescherm kan doorsturen en daarop kan inspelen (is hij open of dicht), maar is onderdeel van het geheel gesloten IO systeem. Dat nieuwere systeem werkt, voor zover ik weet, NIET samen met Homey en gaat dat hoogstwaarschijnlijk ook niet doen.

Misschien is er ondertussen integratie met IO via hun (dure) hub, maar dan zul je die toch nodig hebben. Stand alone ondersteuning kan ik niet vinden.
Ay, ik ging inderdaad uit van de (oudere) RTS systemen.

@icecreamfarmer
Wat ook nog redelijk gebruikt wordt zijn van KaKu (Klik Aan Klik Uit) speciale rolluik modules. Maar deze hebben geen terugkoppeling en willen nog wel eens misfire-en. Van Fibaro en Qubino hoor ik ook wel aardige verhalen. Hier hebben ze er een hoop: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Stekeltje schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:29:
[...]

Ay, ik ging inderdaad uit van de (oudere) RTS systemen.

@icecreamfarmer
Wat ook nog redelijk gebruikt wordt zijn van KaKu (Klik Aan Klik Uit) speciale rolluik modules. Maar deze hebben geen terugkoppeling en willen nog wel eens misfire-en. Van Fibaro en Qubino hoor ik ook wel aardige verhalen. Hier hebben ze er een hoop: link
Dankje, het probleem is echter wel dat ik jaloezieën wil en geen rolluiken. Dat werkt toch net even anders denk ik. Misschien moet ik een apart topic openen hoe ik dat kan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 26-10-2017 08:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
7e Homey Developers Meet-up Utrecht
Woensdag 1 november organiseert Sybrand's Place haar zevende meet-up voor Homey developers.
Op de afgelopen avond in oktober waren we met enkele fanatieke Homey fans waardoor we diep in de code konden duiken. We hebben die avond een app gebouwd waarmee Homey kan communiceren met een PLC (Programmable Logic Controller).

Voor deze komende meet-up hebben we Athom gevraagd om weer langs te komen en ons verder op weg te helpen met het ontwikkelen van applicaties, @Baskiers (Bas) zal namens Athom langskomen.

Om de avond beheersbaar te houden en vanwege de beperkte ruimte, is inschrijven verplicht. Aangezien deze avonden zeer goed bevallen staan ze vast tot het einde van het jaar op iedere eerste woensdag van de maand.

Om 18:00 zal er pizza besteld worden. Mocht je mee willen eten (eigen kosten) geef dit dan aan zodat er ook voor jou een pizza geregeld wordt. Koffie, thee en fris is aanwezig.

De tijden:
18:00 pizza eten.
18:45 inloop.
19:00 start.
22:00 einde.

Inschrijven kan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:37:
[...]

Dankje, het probleem is echter wel dat ik jaloezieën wil en geen rolluiken. Dat werkt toch net even anders denk ik. Misschien moet ik een apart topic openen hoe ik dat kan maken.
Fibaro kan ook met jaloezieën overweg :)

http://manuals.fibaro.com...222/FGR-222-EN-A-v1.1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Maar die kunnen omhoog omlaag en kantelen.
Dat is 1 beweging meer dan rolluiken kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:30:
[...]

Maar die kunnen omhoog omlaag en kantelen.
Dat is 1 beweging meer dan rolluiken kunnen.
Heb je de manual gecheckt?
Die link heb ik er niet voor niets bij gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Fire69 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:57:
[...]

Heb je de manual gecheckt?
Die link heb ik er niet voor niets bij gezet ;)
Vluchtig doorheen gelezen op mijn telefoon. Maar ik zal het uitvoerig lezen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 13:41
Weet iemand hoe je een Homey uit je account kan verwijderen? Ik heb namelijk ooit eens een vervangend exemplaat gekregen. Ik moet elke keer de juiste Homey kiezen wanneer ik wil inloggen, ondanks dat de andere offline is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wt75mJXsKIST3LjI76eWhXvK/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door GermanPivo op 28-10-2017 11:35 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Wederom een beginnersvraag: (excuus als dat het topic teveel verwaterd - ik hoor het graag als er beter alternatief is voor dit soort vragen :) )
Volgens de website kan homey via de onkyo app mijn versterker aansturen via het netwerk, in tegenstelling tot infrarood. Dat zou perfect zijn, aangezien mijn versterker in een kast staat achter een klep, en ik die klep dan niet meer open hoef te doen.
Ik vroeg mij echter af of er dan eenvoudig op zich zelf staande knoppen zijn aan te maken, zoals volume +1 en volume -1 die vervolgens gemakkelijk via een telefoon zijn te bedienen, of moet het altijd onderdeel zijn van een grotere flow. Anders maak ik natuurlijk voor iedere functie een losse flow, maar dan is de vervolgvraag: zijn er losse knoppen aan de app/android/whatever toe te voegen die een flow inwerking stellen? Dan kom je alsnog op hetzelfde uit, maar moet je voor iedere functie een losse flow met losse knop aanmaken. (maar dat mag geen probleem zijn)

Dit is een van mijn laatste twijfelpunten - ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft :)

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
Ik heb een NVidia Shield aangeschaft en hier kan ik Google commando's op geven. Weet iemand of het mogelijk is om dit te integreren is met homey net als Alexa? Dan kan ik die namelijk weg doen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bombtrack schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:06:
Wederom een beginnersvraag: (excuus als dat het topic teveel verwaterd - ik hoor het graag als er beter alternatief is voor dit soort vragen :) )
Volgens de website kan homey via de onkyo app mijn versterker aansturen via het netwerk, in tegenstelling tot infrarood. Dat zou perfect zijn, aangezien mijn versterker in een kast staat achter een klep, en ik die klep dan niet meer open hoef te doen.
Ik vroeg mij echter af of er dan eenvoudig op zich zelf staande knoppen zijn aan te maken, zoals volume +1 en volume -1 die vervolgens gemakkelijk via een telefoon zijn te bedienen, of moet het altijd onderdeel zijn van een grotere flow. Anders maak ik natuurlijk voor iedere functie een losse flow, maar dan is de vervolgvraag: zijn er losse knoppen aan de app/android/whatever toe te voegen die een flow inwerking stellen? Dan kom je alsnog op hetzelfde uit, maar moet je voor iedere functie een losse flow met losse knop aanmaken. (maar dat mag geen probleem zijn)

Dit is een van mijn laatste twijfelpunten - ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft :)
Toevallig heb ik een Onkyo en ook een Homey. Via de homey app kun je de receiver harder/zachter zetten maar ook van input wisselen. Het probleem dat ik zelf echter ervaar is het volgende. Wij zetten elke avond voordat we naar bed gaan alle apparaten van de stroom via Homey. Het logische gevolg is dat Homey dan ook geen verbinding meer heeft met de receiver.

De app heeft echter nu nog een bug erin zitten dat deze connectie ook niet meer opnieuw wordt opgebouwd en ik heb zelf geen idee wanneer dat gaat worden opgelost. Dus als je je receiver geregeld van de stroom haalt is het wel een uitdaging.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Webgnome schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:30:
[...]

Toevallig heb ik een Onkyo en ook een Homey. Via de homey app kun je de receiver harder/zachter zetten maar ook van input wisselen. Het probleem dat ik zelf echter ervaar is het volgende. Wij zetten elke avond voordat we naar bed gaan alle apparaten van de stroom via Homey. Het logische gevolg is dat Homey dan ook geen verbinding meer heeft met de receiver.

De app heeft echter nu nog een bug erin zitten dat deze connectie ook niet meer opnieuw wordt opgebouwd en ik heb zelf geen idee wanneer dat gaat worden opgelost. Dus als je je receiver geregeld van de stroom haalt is het wel een uitdaging.
Klinkt als exact wat ik nodig heb. Ik haal de versterker in principe nooit van de stroom, maar hij gaat geregeld zelf 'uit', al is dat neem ik aan standby en zou het geen probleem moeten zijn. Hoe dan ook, goed nieuws. Thanks!

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-07 04:01
Webgnome schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:30:
[...]
Een workaround zou kunnen zijn met de Candy app waardoor je na het opstarten de app herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DieterKoblenz schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:18:
[...]

Een workaround zou kunnen zijn met de Candy app waardoor je na het opstarten de app herstart.
Dat zou een oplossing kunnen zijn inderdaad maar eigenlijk zou de app dat zelf moeten kunnen. Ik zal is proberen met candy

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
GermanPivo schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:34:
Weet iemand hoe je een Homey uit je account kan verwijderen? Ik heb namelijk ooit eens een vervangend exemplaat gekregen. Ik moet elke keer de juiste Homey kiezen wanneer ik wil inloggen, ondanks dat de andere offline is.

[afbeelding]
Ik had het zelfde en dat laten oplossen door Athom. Volgens mij is dat ook de enige manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Bvelleko schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:34:
[...]

Ik had het zelfde en dat laten oplossen door Athom. Volgens mij is dat ook de enige manier.
Klopt. Even contact opnemen met Athom Support: support@athom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Meer mensen problemen met Fibaro Door/Window sensoren dat de batterij zeer snel leeg is?

Heb dit zowel met de versie 1, 1 met Z-Wave plus als de versie 2.

Volgens mij wordt de wake-up tijd niet goed onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
HeroS schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:27:
Meer mensen problemen met Fibaro Door/Window sensoren dat de batterij zeer snel leeg is?

Heb dit zowel met de versie 1, 1 met Z-Wave plus als de versie 2.

Volgens mij wordt de wake-up tijd niet goed onthouden.
Dat viel me ook op deze week ineens. Was hem even met schroefjes vastzetten ipv plakstrip.
Deed niks meer, ander batterijtje geprobeerd uit andere sensor en meteen weer werkend. Heeft ongeveer 8 maanden gewerkt.
Daarna speurtocht naar snel een nieuwe batterij, zijn niet echt op elke straathoek te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie dit enkel met door/window sensoren?
Ik heb deze week 3 batterijen moeten vervangen in mijn Fibaro PIR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Het lastige is dat de Fibaro's geen batterij info geven, dus geen idee hoe vol de batterijen zijn.. :) De deursensor (ZW +) op voordeur (dus dagelijks meerdere malen open en dicht) doet het ongeveer al een jaar met de eerste batterij. Een Fibaro motion sensor (ZW +) in de woonkamer (dus dagelijks veel motion), met LED bij motion ingeschakeld heeft het ongeveer 11 maanden gedaan met de originele batterij. Toevallig vorige maand de batterij vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Meeste problemen in de DP release zijn opgelost die waren ontstaan n.a.v. 1.5.4rc1 die ik eerder hier deelde. Naar verwachting zou onze laaste update vandaag/deze week nog naar experimental moeten komen
1.5.4-rc.3
[Core] Update Node.js to 8.9.0 LTS

1.5.4-rc.2
[IR] Fixed error when using IR devices paired on older Homey versions
[Zigbee] Fix aborting remove device command
[Zigbee] Improved pairing resilience
[Core] Update Node.js to v8.8.1
[Docs] Fixed several errors in the SDK docs

Homey 1.5.4-rc.1
[Security] Resolved several security issues (CVE-2017-13077, CVE-2017-13078, CVE-2017-13079, CVE-2017-13080, CVE-2017-13081, CVE-2017-13082, CVE-2017-13086, CVE-2017-13087, CVE-2017-13088)
[SDK] Update Node.JS to 8.7.0

[ Voor 39% gewijzigd door lubbertkramer op 01-11-2017 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 23:13
lubbertkramer schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:36:
Naar verwachting zou onze laaste update vandaag/deze week nog naar experimental moeten komen
[...]
Daar is ie: :)
Versie 1.5.4 42.9 MB
1.5.4
[Cloud] Fixed an issue that could cause short connection drops.
[SDK] Update Node.JS to 8.9.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-07 16:01
Heeft iemand toevallig een sonoff apparaat, met nog de standaard firmware, verstand ven homey apps maken en een bende tijd te veel?

Ik heb itead een mailtje gestuurd of er een api is waar homey tegen kan praten om sonoff apparaten te gaan ondersteunen.
Daarop kreeg ik de volgende mail terug.
Please check the follow link and ask software engineer read it carefully.
https://github.com/CoolKit-Technologies/open-coolkit-android

And then open the attached package.
You do not need to pay the money and the attachment is enough to research.
No more support from Coolkit.
Met daarbij een documentje genaamd "CoolKit-IoT-Cloud-API".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Laatst online: 21:00
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing waarbij Homey weet dat de hoofdbewoners thuis zijn. Owntracks / Wifi blijkt helaas niet betrouwbaar genoeg te zijn.

Of er iemand thuis is dat lukt wel aardig, maar wie er thuis is is toch hele andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
vanisher schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:27:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing waarbij Homey weet dat de hoofdbewoners thuis zijn. Owntracks / Wifi blijkt helaas niet betrouwbaar genoeg te zijn.

Of er iemand thuis is dat lukt wel aardig, maar wie er thuis is is toch hele andere koek.
Heb je een Android telefoon? en je mede bewoners ook?

Ik gebruik https://automateitapp.com/ om de locatie van mij (en van mijn vrouw) te bepalen. Heb hier verschillende regels voor draaien (locatie WiFi, GSM mast, GEO locatie en bluetooth). Deze stuur ik aan via een http request naar de homey.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• keverjeroen
Iedereen op Slack weet het natuurlijk al (was niet te missen), maar toch hier ook even posten. De community heeft een app gemaakt voor Xiaomi-mi apparaten, waardoor ze rechtstreeks via Zigbee aan Homey gekoppeld kunnen worden. _/-\o_

Als je dacht dat de Neo Coolcam producten al goedkoop waren, wacht maar tot je de prijzen van Xiaomi-mi ziet op Ali of Gearbest. :P 8)7

Hier is de app en het overzicht met ondersteunde apparaten: https://apps.athom.com/app/com.xiaomi-mi

En het bijhorende topic: https://forum.athom.com/d...iscussion-topic-v0-1-0/p1

Afbeeldingslocatie: https://apps-static.athom.com/com.xiaomi-mi/0.1.0//assets/images/large.png?version_stamp=1509697035597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Heb er al een tijdje naar gezocht, maar kan het niet vinden (het lukt mij niet in ieder geval): is het mogelijk om Homey te laten reageren op ingeleerde infrarood commandos? Om moet daarvoor de ring altijd uitstaan bijvoorbeeld? Ik kan het apparaat niet als input plaatsen in de flow editor.
Ik wil namelijk mijn versterker extra opties geven door IR om te zetten naar commandos over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Laatst online: 21:00
HeroS: Jep, allebei android telefoon hier. Ik ga daar eens naar kijken.

Heeft iemand de combi Homey en Neeo al werkend? Ik heb de app geïnstalleerd op de Homey maar veel verder kom ik er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
vanisher schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:50:
HeroS: Jep, allebei android telefoon hier. Ik ga daar eens naar kijken.

Heeft iemand de combi Homey en Neeo al werkend? Ik heb de app geïnstalleerd op de Homey maar veel verder kom ik er niet mee.
Yup, je moet even goed lezen wat erbij de info staat. Ik heb nu een knop in de NEEO welke een flow draait op de Homey.

Ik moet er nog even verder mee spelen. Je moet volgens mij ook kunnen afvangen dat als je een knop van bv je TV indrukt hij dit ook doorgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

keverjeroen schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:17:
Iedereen op Slack weet het natuurlijk al (was niet te missen), maar toch hier ook even posten. De community heeft een app gemaakt voor Xiaomi-mi apparaten, waardoor ze rechtstreeks via Zigbee aan Homey gekoppeld kunnen worden. _/-\o_

Als je dacht dat de Neo Coolcam producten al goedkoop waren, wacht maar tot je de prijzen van Xiaomi-mi ziet op Ali of Gearbest. :P 8)7

Hier is de app en het overzicht met ondersteunde apparaten: https://apps.athom.com/app/com.xiaomi-mi

En het bijhorende topic: https://forum.athom.com/d...iscussion-topic-v0-1-0/p1

[afbeelding]
Ben echt heel blij met deze app/upgrade. Een collega heeft al een aantal van dit soort componenten thuis in zijn huis zitten en is erg te spreken over de kwaliteit. Al helemaal met het prijs niveau waar het voor wordt aangeboden.

Dit weekend is het 11/11 in china en zijn er veel extra kortingen op producten. Op gearbest heb ik de meest voordelige Xiaomi Aqara delen gezien :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
:) Ik wil bij deze graag melden dat het lijkt dat IR sending van Homey verbeterd is.
Eerst kon hij de TV op ongeveer 6 meter niet bereiken.
Na update naar 1.5.4 doet hij het ineens wel.
Enige andere oorzaak wat ik kan verzinnen zou kunnen zijn dat er minder zonlicht is.. (maar daar geloof ik niet zo in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 11-07 15:32
Iemand de zigbee producten van Xiaomi al uitgeprobeerd? Ik heb even op Ali express zitten kijken, maar deze producten zijn super goedkoop!!! Schijnbaar zijn de zigbee chips veel goedkoper dan die van Zwave.

Ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen. Mocht het goed werken dan ga ik er zeker wat spul van bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 21:29
powermarcel10 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:13:
Iemand de zigbee producten van Xiaomi al uitgeprobeerd? Ik heb even op Ali express zitten kijken, maar deze producten zijn super goedkoop!!! Schijnbaar zijn de zigbee chips veel goedkoper dan die van Zwave.

Ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen. Mocht het goed werken dan ga ik er zeker wat spul van bestellen.
Mijn ervaring op basis van het maken van de Xiaomi-mi Zigbee app en driver zijn erg positief.
Mooi kleine producten met een verrassend groot bereik (zonder Zigbee mesh)...

Functionaliteit is wel basis wanneer je dit vergelijkt met bijvoorbeeld de oneindige hoeveelheid parameters van de premium Fibaro Z-wave producten...

Ik verwacht in de loop van de week v0.1.2 te kunnen releasen; waarbij het aantal ondersteunde devices wordt verdubbeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 12:54

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Ik krijg de melding dat de xiaomi app niet compatibel is met mijn Homey. Waar kan dat aan liggen?

Komt er ook ondersteuning voor de Xiaomi Mi network speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 21:29
Timrek schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:24:
Ik krijg de melding dat de xiaomi app niet compatibel is met mijn Homey. Waar kan dat aan liggen?

Komt er ook ondersteuning voor de Xiaomi Mi network speaker?
Waarschijnlijk draait je Homey op de laatste Stable Homey SW release; 1.5.3

De Xiaomi-mi Zigbee app heeft een afhankelijkheid dat Homey op SW1.5.4 draait...
Deze versie wordt momenteel in experimental channel getest...
ik verwacht dat deze op korte termijn beschikbaar komt in stable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pas recentelijk van Homey gehoord, en wat ik er tot dusver van lees, lijkt het me een top ding om ernaar over te stappen.
Zit echter met 2 vragen, waar ik het antwoord niet zo snel gevonden kan krijgen.

Heb op het moment een Domoticz setup draaien met voornamelijk Fibaro relais, dimmers en detectoren.
Is het mogelijk om deze (z-wave) devices zonder fysieke toegang te migreren naar Homey ?
Een aantal van deze zitten namelijk goed weggewerkt, waar je niet zomaar even bij komt.

De spraak bediening schijnt niet zo denderend te zijn. Kan dit gecompenseerd worden door later een Google Home (Nederlandse versie) toe te voegen ?
Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.