Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:25
Madshark schreef op woensdag 8 november 2017 @ 01:36:
Pas recentelijk van Homey gehoord, en wat ik er tot dusver van lees, lijkt het me een top ding om ernaar over te stappen.
Zit echter met 2 vragen, waar ik het antwoord niet zo snel gevonden kan krijgen.

Heb op het moment een Domoticz setup draaien met voornamelijk Fibaro relais, dimmers en detectoren.
Is het mogelijk om deze (z-wave) devices zonder fysieke toegang te migreren naar Homey ?
Een aantal van deze zitten namelijk goed weggewerkt, waar je niet zomaar even bij komt.

De spraak bediening schijnt niet zo denderend te zijn. Kan dit gecompenseerd worden door later een Google Home (Nederlandse versie) toe te voegen ?
Nee, dat kan niet. Maar met Fibaro kun je vaak via de wandschakelaar ook toevoegen of verwijderen.

Ja, zeker als de NL er is.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 10:25
Je kan ook wel je Homey even op een powerbank aansluiten en daarmee het huis rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Binnenkort is de bekende Black Friday sale en ik was van plan om een Sonos te kopen en die te gebruiken met m'n Homey.
Ik kan alleen niet zo makkelijk vinden of je icm Spotify nu wel of niet een abonnement bij Spotify nodig hebt?

mbt de xiaomi-mi ben ik wel erg benieuwd hoe dat gaat lopen. KAKU is leuk, maar mist de terugkoppeling of een device heeft gereageerd. Z-Wave doet dat wel en ik dacht Zigbee ook(?). EN het is betaalbaarder dan Z-Wave.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrCowboyBunny
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-09 10:11
Sinds gisteren ben ook ik in het bezig van een Homey. Erg tof apparaat, al is het nog even wennen hoe alles werkt. Is qua usability toch even wat anders dan bijv. Domoticz.

Inmiddels heb ik mijn Philips Hue lampen + aantal zwave apparaten toegevoegd. Appeltje-eitje. Echter met het toevoegen van mijn Nest thermostaat loop ik vast en ik heb geen idee waar dat precies in zit. De Homey heeft inmiddels een factory reset gehad (je weet maar nooit..) maar alsnog lukt het niet.

De app voor Nest heb ik geinstalleerd vanuit de app store; dat gaat zonder problemen. Echter als ik op de knop wil drukken voor het toevoegen van Nest ("Geef Homey toestemming voor het gebruik van je Nest apparaten!"), dan krijg ik een popup maar die is leeg. Ik verwacht hier eigenlijk iets als een login pagina van Nest waarin je bevestigd dat Homey bepaalde acties mag uitvoeren. Ik verwacht in ieder geval geen leeg popup scherm :-). Dit is wat ik te zien krijg: https://imgur.com/a/5xvQ7

Als ik bovenstaande even oversla en binnen Homey een nieuwe Nest toevoeg, dan krijg ik het scherm "Volg de instructies..", maar ook die is leeg. Na enige tijd wel de melding dat het tot 30 minuten kan duren voordat een nieuw Nest apparaat is toegevoegd. Maar voor mijn gevoel klopt dat niet; ik heb nergens aangegeven onder welk account mijn Nest hangt? Beetje vreemd.

Op het forum van Athom kwam ik een aantal berichten tegen die te maken hebben met het blokkeren van popups e.d.. Binnen alle browsers sta ik popups nu toe, maar mag niet baten.

Het zal vast iets simpels zijn, maar ik zie het even niet. Kan een van jullie mij op weg helpen?

Ter info: gisteravond/vanochtend geprobeerd met de stable versie van Homey, maar nu de experimentele versie toegestaan. -edit- en inmiddels weer terug op stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:15
Beste tweakers,

Ik zou graag een oproepje willen doen aan alle handige Homey gebruikers.

Ik heb een elektrisch beamerscherm aan de wand hangen die ik via Homey wil kunnen besturen.

Het scherm werkt alleen via 315Mhz, en is dus niet rechtstreeks aan Homey te koppelen. Nou stelde iemand op het forum voor om er een ASUN-650 cotroller van KAKU voor te gebruiken. IK heb echter geen idee hoe ik de draden in dat geval zou moeten aansluiten. Is er iemand bereid mij hiermee te helpen?

Hier is de suggestie van de ASUN-650 op het forum van Homey terug te lezen: https://forum.athom.com/d...rol-for-projection-screen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Voor de geïnteresseerden : Gearbest heeft momenteel kortingen op de Xiaomi devices. De Neo Coolcam plug is ong €16,41.

De Xiaomi Smart Home Aqara Human Body Sensor, die ook werkt met Homey, kost nu €7,82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een stekkerblok waar je elk stopcontact afzonderlijk zou kunnen schakelen via Zwave. Greenwave heeft zoiets maar die is overal uitverkocht / EOL. Iemand die een alternatief weet?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Laatst online: 11-09 22:25
Ik heb nog wel 2 liggen van Greenwave powernode 6 stuur maar een PM bij intresse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japieh schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:23:
Ik heb nog wel 2 liggen van Greenwave powernode 6 stuur maar een PM bij intresse.
Werken die ondertussen al ok met Homey? Ik zag in het begin toch nogal wat problemen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Laatst online: 11-09 22:25
durf ik niet te zeggen heb ze nooit aangesloten aan de Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Ik heb er nog 1 in gebruik icm Homey. Geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Hier ook 1 GW PN6 zonder problemen in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 16:26
Fire69 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:29:
[...]

Werken die ondertussen al ok met Homey? Ik zag in het begin toch nogal wat problemen ermee.
6 stuks werken hier perfect... zeker na de laatste app update update waarbij de polling van iedere capability - socket combinatie apart ingesteld kan worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Tallguy schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:05:
Binnenkort is de bekende Black Friday sale en ik was van plan om een Sonos te kopen en die te gebruiken met m'n Homey.
Ik kan alleen niet zo makkelijk vinden of je icm Spotify nu wel of niet een abonnement bij Spotify nodig hebt?

mbt de xiaomi-mi ben ik wel erg benieuwd hoe dat gaat lopen. KAKU is leuk, maar mist de terugkoppeling of een device heeft gereageerd. Z-Wave doet dat wel en ik dacht Zigbee ook(?). EN het is betaalbaarder dan Z-Wave.
Sowieso heb je voor een Sonos een betaald Spotify Premium abonnement nodig. ;)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie nieuwe tweewekelijkse update van Emile @ forum van Athom

Summary Week 44 & 45 (October 30 - November 10)
With the end of 2017 in sight, our entire development efforts are focused on two themes: the new Homey Smartphone App, and Stability.

This year we will most likely not leave the 1.5.x release branch, which means no new features until we're ready to jump to 2.0.0. All our existing apps will get a lot well-deserved attention as well.

For Z-Wave, we have made some major progress in stability in larger networks. We have created new Developer Tools to aid in identifying problems. These will become full-featured with the newest Homey release planned (1.5.6).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tXsbwQF.jpg

Our Linux kernel has been updated as well to increase stability. Zigbee is being worked on to resolve any remaining rough edges.

As for the Homey Smartphone App, it is progressing very well. As I've said before, our focus now is on functionality, and then we will make it fancy. Here are some very early design mockups:

Afbeeldingslocatie: https://gifyu.com/images/lightf09f4dd9b282700f.gif
Afbeeldingslocatie: https://gifyu.com/images/flow15006d937ffd8744.gif

Enjoy your weekends!
Daarnaast hebben wij afgelopen week 1.5.5 in developer preview gekregen en zitten wij daar uit te kijken naar de beloofde 1.5.6 (ook vermeld hierboven) die vooral de z-wave problemen moet oplossen.
1.5.5
[ZigBee] Fixed an issue that could cause devices to become uncontrollable
[SDKv2] Fixed an issue that could cause Z-Wave devices to appear offline
[Z-Wave] Stability improvements
[Z-Wave] Add firmware ID to device settings
[Z-Wave] Unreachable unknown nodes are now automatically removed
[Z-Wave] Add support for associationGroupsMultiChannel property
[Other] Various minor fixes and improvements

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 10-11-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:48:
Daarnaast hebben wij afgelopen week 1.5.5 in developer preview gekregen en zitten wij daar uit te kijken naar de beloofde 1.5.6 (ook vermeld hierboven) die vooral de z-wave problemen moet oplossen.
Hopelijk komt 1.5.6 snel. Afgelopen week snel/uit interesse wat Xiaomi spul besteld, om vervolgens dan erachter te komen dat 1.5.4 vereist is :( . Nu had ik net zo goed kunnen wachten op de 11-11 sales van morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:40:
[...]

Hopelijk komt 1.5.6 snel. Afgelopen week snel/uit interesse wat Xiaomi spul besteld, om vervolgens dan erachter te komen dat 1.5.4 vereist is :( . Nu had ik net zo goed kunnen wachten op de 11-11 sales van morgen.
Haha heb mij ook laten verleiden tot drie zendingen waarvan de eerste gisteren is binnengekomen maar ga morgen op Ali/Gearbest zowel zigbee aanschaffen als nog wat Neo spullen :) Moet zeggen dat het kleiner is dan de Neo maar mesh is weer lastiger met (nog) geen niet batterij apparaten op Zigbee of lampen zouden ook mee moeten tellen (ikea/hue), misschien iemand die dat hier zo weet?

1.5.4 is experimenteel beschikbaar als je dat zou willen. Ik vraag mij af of 1.5.4/1.5.5 snel naar stabiel gaat komen gezien ze 1.5.5 nu in DP hebben en 1.5.6 hopelijk snel volgt in DP waardoor ze wellicht wachten tot 1.5.5/1.5.6 en 1.5.4 overslaan voor stabiel maar goed daar kan alleen Athom een correct antwoord op geven ;)

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 11-11-2017 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Laatst online: 10:08

TF0

Hebber meer mensen dat Homey elke 5 seconden een DNS request doet naar meethue.com? Ik zit op 36000 requests gedurende de afgelopen 24 uur. Elke 5 seconden checkt Homey dat adres.
Op zich heb ik er geen probleem mee, maar het lijkt me wel veel. Het uitschakelen van de Hue app (3.0.1) zorgt ervoor dat het stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:02:
Moet zeggen dat het kleiner is dan de Neo maar mesh is weer lastiger met (nog) geen niet batterij apparaten op Zigbee of lampen zouden ook mee moeten tellen (ikea/hue), misschien iemand die dat hier zo weet?
Lijkt mij dat mesh alleen werkt op hetzelfde netwerk, dus als die Hue lampen nog op de bridge zitten zal het dan niet werken. Als (de Ikea) lampen wel direct aan de Homey zijn gekoppeld zal het mogelijk (/waarschijnlijk?) wel moeten werken, en anders lijkt het mij eerder een Homey bug.
1.5.4 is experimenteel beschikbaar als je dat zou willen.
Excuse my language, maar dat vind ik een domme opmerking. Athom 'erkend' dat er teveel gebruikers op experimental zitten omdat die ooit voor een feature (bv de oude z-wave rewrite) zijn overgestapt. Waarbij ze (Athom) nu tegen het probleem aan loopt dat veel gebruikers klagen dat dingen niet werken, maar die gebruikers 'onterecht' op experimental zitten en niet 'accepteren' dat het beta software is. Het wel of niet gebruiken van experimental zou puur gebaseerd moeten zijn op of je als gebruiker mee wilt helpen bij de ontwikkeling en de risico's accepteert. En dus niet op basis van nieuwe features of bugfixes alleen.
Daarom vind ik het ook uiterst dom dat ik gisteren van Athom een nieuwsbrief kreeg waarin de Xiaomi Zigbee app wordt 'aanbevolen'. Omdat je deze app dus of nog niet kunt gebruiken, of Athom tegelijkertijd aanbeveelt om naar experimemtal over te stappen. En de suggestie van jou als een enthousiaste gebruiker kan ik wel beter begrijpen dan Athom die hetzelfde min of meer hetzelfde doet middels de nieuwsbrief
TF0 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:15:
Hebber meer mensen dat Homey elke 5 seconden een DNS request doet naar meethue.com? Ik zit op 36000 requests gedurende de afgelopen 24 uur. Elke 5 seconden checkt Homey dat adres.
Op zich heb ik er geen probleem mee, maar het lijkt me wel veel. Het uitschakelen van de Hue app (3.0.1) zorgt ervoor dat het stopt.
Klopt, de Hue app doet, IMO onterecht, elke X seconden, middels meethue.com, controleren of er nieuwe bridges zijn of dat het IP adres van je huidige bridge(s) veranderd is. En dat is dus naar mijn idee onterecht omdat het zoeken naar nieuwe bridges alleen nodig is als je een apparaat gaat toevoegen, en een gewijzigd IP valt op doordat de Homey de bridge niet meer kan bereiken, dus alleen vanaf dat momemt zou het continu zoeken relevant zijn (totdat de bridge weer gevonden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:44:

Excuse my language, maar dat vind ik een domme opmerking. Athom 'erkend' dat er teveel gebruikers op experimental zitten omdat die ooit voor een feature (bv de oude z-wave rewrite) zijn overgestapt. Waarbij ze (Athom) nu tegen het probleem aan loopt dat veel gebruikers klagen dat dingen niet werken, maar die gebruikers 'onterecht' op experimental zitten en niet 'accepteren' dat het beta software is. Het wel of niet gebruiken van experimental zou puur gebaseerd moeten zijn op of je als gebruiker mee wilt helpen bij de ontwikkeling en de risico's accepteert. En dus niet op basis van nieuwe features of bugfixes alleen.
Daarom vind ik het ook uiterst dom dat ik gisteren van Athom een nieuwsbrief kreeg waarin de Xiaomi Zigbee app wordt 'aanbevolen'. Omdat je deze app dus of nog niet kunt gebruiken, of Athom tegelijkertijd aanbeveelt om naar experimemtal over te stappen. En de suggestie van jou als een enthousiaste gebruiker kan ik wel beter begrijpen dan Athom die hetzelfde min of meer hetzelfde doet middels de nieuwsbrief
Ik kan hier weinig mee maar snap zeker je standpunt en ben het daar ook wel mee eens vanwege dat experimenteel zoals je ook aangeeft beta is en niet als stabiel betiteld kan worden en gebruikers daardoor dus ook geen recht van "klagen" hebben als zaken onverwachts niet zouden werken :) Ik verwacht alleen aan dat van wat ik lees/hoor in DP (de alpha) dat ze 1.5.4 niet zo snel stabiel maken maar eerder 1.5.5/1.5.6.

Wat betreft je verdere feedback daarvan zou ik zeker zeggen contacteer Athom daar eens over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Alle Zigbee devices die je rechtstreeks aan Homey gekoppeld hebt zonder een tussenliggende bridge zitten in hetzelfde zigbee netwerk en vormen tezamen een mesh. De devices die continue aan het stroomnet zitten zijn dan tevens routers. Werkt hier perfect: Xiaomi, INNR, Qupit (Plugwise). Dus ik zou niet weten welke bug dat zou moeten zijn!

https://drive.google.com/...U2_IQF1e/view?usp=sharing

[ Voor 12% gewijzigd door kasteleman op 11-11-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
lubbertkramer schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:39:
[...]

Ik kan hier weinig mee maar snap zeker je standpunt en ben het daar ook wel mee eens vanwege dat experimenteel zoals je ook aangeeft beta is en niet als stabiel betiteld kan worden en gebruikers daardoor dus ook geen recht van "klagen" hebben als zaken onverwachts niet zouden werken :) Ik verwacht alleen aan dat van wat ik lees/hoor in DP (de alpha) dat ze 1.5.4 niet zo snel stabiel maken maar eerder 1.5.5/1.5.6.

Wat betreft je verdere feedback daarvan zou ik zeker zeggen contacteer Athom daar eens over :)
Wel raar dat ze dan een nieuwsbrief sturen waarin een app aangeraden word die een experimentele firmware nodig heeft. Je moedigt het gebruik van experimentele firmwares dan eerder aan dan het af te raden voor normale gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kasteleman schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:39:
Alle Zigbee devices die je rechtstreeks aan Homey gekoppeld hebt zonder een tussenliggende bridge zitten in hetzelfde zigbee netwerk en vormen tezamen een mesh. De devices die continue aan het stroomnet zitten zijn dan tevens routers. Werkt hier perfect: Xiaomi, INNR, Qupit (Plugwise). Dus ik zou niet weten welke bug dat zou moeten zijn!

https://drive.google.com/...U2_IQF1e/view?usp=sharing
Goed om te weten, thanks! Had jouw reactie / mesh op Slack voorbij zien komen maar goed om te weten dat mijn Ikea lampen het bereik van de mesh kunnen vergroten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 16:26
RobertMe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:44:
[...]
[...]
Ik was zelf ook verrast dat ‘mijn’ Xiaomi Zigbee app onderwerp was van de nieuwsbrief.

Natuurlijk wel leuk, maar ik ben het wel eens met de opmerkingen dat dit onnodig experimental software gebruik aanmoedigd...

Ik had zelf verwacht dat 1.5.5 inmiddels al naar Stable gereleased zou zijn, anders had ik de app nog niet in de app store gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1.5.5 experimental
[ZigBee] Fixed an issue that could cause devices to become uncontrollable
[SDKv2] Fixed an issue that could cause Z-Wave devices to appear offline
[Z-Wave] Add firmware ID to device settings
[Z-Wave] Unreachable unknown nodes are now automatically removed
[Z-Wave] Add support for associationGroupsMultiChannel property
[Other] Various minor fixes and improvements
Athom heeft besloten vanwege aanhoudende problemen 1.5.5 zojuist te releasen naar experimenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:12:
[...]

Athom heeft besloten vanwege aanhoudende problemen 1.5.5 zojuist te releasen naar experimenteel.
Aanhoudende problemen op? 1.5.3 waardoor ze 1.5.4/1.5.5 met de fixes daarvoor sneller naar stable willen brengen, of juist regressions in 1.5.4 die in 1.5.5 zijn opgelost? En is in het laatste geval dan de verwachting dat 1.5.5 ook snel naar stable komt? Want eerlijk gezegd vind ik dat niet al te positief klinken dus misschien dat ik de automatische updates dan maar weer tijdelijk uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:47:
[...]

Aanhoudende problemen op? 1.5.3 waardoor ze 1.5.4/1.5.5 met de fixes daarvoor sneller naar stable willen brengen, of juist regressions in 1.5.4 die in 1.5.5 zijn opgelost? En is in het laatste geval dan de verwachting dat 1.5.5 ook snel naar stable komt? Want eerlijk gezegd vind ik dat niet al te positief klinken dus misschien dat ik de automatische updates dan maar weer tijdelijk uit zet.
Automatische updates zou ik sowieso uitschakelen op een systeem wat voor huisautomatisering zorgt, je wilt niet dat hij uit zichzelf gaat updaten of dat er toch een bug is en jouw Homey de update al heeft. Daarnaast ben je door automatische updates niet meer zelf in control en soms zijn er fundamentele wijzigingen.

Het zijn problemen vooral met z-wave/zigbee maar die al spelen op 1.5.3/1.5.4, het is een combinatie. Doel isi nderdaad het zo snel mogelijk naar stabiel te krijgen en vandaar ook de uitzondering om hem gisteravond in experimenteel vrij te geven (volgens Athom op Slack):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:53:
[...]

Automatische updates zou ik sowieso uitschakelen op een systeem wat voor huisautomatisering zorgt, je wilt niet dat hij uit zichzelf gaat updaten of dat er toch een bug is en jouw Homey de update al heeft. Daarnaast ben je door automatische updates niet meer zelf in control en soms zijn er fundamentele wijzigingen.
Goed punt v.w.b. updaten op onverwacht moment. Dat het niet verstandig is m.b.t. dat mogelijk dingen überhaupt stuk kunnen zijn zouden ze, nu ik er zo over nadenk, sowieso beter kunnen aanpakken. Als ik dit bv vergelijk met mijn Ubiquiti UniFi netwerkapparatuur. Op het moment dat Ubiquiti een update (firmware of software) vrijgeeft is dit eerst altijd dat je zelf moet updaten. Op het moment dat er dan een week lang geen (grote) nieuwe problemen gevonden worden wordt deze pas via automatische updates verspreid. Dit geldt zowel voor de "unstable", "testing" en "stable candidates" releases (waarbij nieuwe problemen natuurlijk niet direct een groot probleem zijn, tenzij het echt grote bugs zijn), als de "stable" versies (waarbij nieuwe problemen waarschijnlijk wel sneller de automatische updates tegenhouden). Zo'n zelfde systeem zou Athom dus ook kunnen hanteren. Als ze een nieuwe release vrijgeven dat deze wel zichtbaar is op de "Updates" pagina (en op forum/Slack/... wordt aangekondigd) maar dat de gebruiker nog zelf moet installeren. En dat na een week dan pas deze ook automatisch wordt geïnstalleerd via de automatische updates. Zo zorg je toch ervoor dat gebruikers die geen "beta" software willen draaien sneller een nieuwe release kunnen testen, zonder dat je alle gebruikers blootstelt aan het risico dat er in de echte beta periode issues zijn gemist.
Het zijn problemen vooral met z-wave/zigbee maar die al spelen op 1.5.3/1.5.4, het is een combinatie. Doel is inderdaad het zo snel mogelijk naar stabiel te krijgen en vandaar ook de uitzondering om hem gisteravond in experimenteel vrij te geven (volgens Athom op Slack):)
Toch klinkt dit niet goed. Dat er nu ineens zo snel besloten wordt dat 1.5.5 er moet komen. 1.5.3 is sowieso alweer een tijdje uit, dus echt grote issues die ASAP gefixed moeten worden zullen er niet inzitten, maar daarnaast zag ik op GitHub wel langskomen dat in 1.5.4 iets met Zigbee stuk was gegaan (wat dan weer is opgelost in 1.5.5). Dus nu snel door 1.5.5 heengaan om deze, zou ik dan zelfs verwachten, deze/komende week nog te releasen lijkt mij dan ook hoogst onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Is het mogelijk om Homey op een dusdanige manier te koppelen aan mijn PC, dat ik via Homey, bij het voldoen aan bepaalde criteria, programma's op mijn PC kan laten starten en stoppen?

Denk bijv aan...als de opbrengst van mijn zonnepanelen >1kW ligt, dat mijn PC dan bij de opdracht krijgt om 2 mining programma's te laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Laatst online: 01-09 16:34
Hebben meer mensen problemen met de nest app sinds 1.5.5?

Ik kan sinds de update geen nest card meer toevoegen aan de THEN kolom in een flow.

*Al gevonden, pakte verkeerde NEST icoon (De app en niet het device)

[ Voor 20% gewijzigd door Nelus82 op 13-11-2017 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Tallguy schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:57:
Is het mogelijk om Homey op een dusdanige manier te koppelen aan mijn PC, dat ik via Homey, bij het voldoen aan bepaalde criteria, programma's op mijn PC kan laten starten en stoppen?

Denk bijv aan...als de opbrengst van mijn zonnepanelen >1kW ligt, dat mijn PC dan bij de opdracht krijgt om 2 mining programma's te laten starten.
Hier zou je mee verder kunnen volgens mij:
http://www.makeuseof.com/...uter-with-a-text-message/

Je zal het script alleen moeten aanpassen om een batch file te maken die de start en kill commands geeft.
De trigger zal ook anders zijn; namelijk een variabele vanuit Homey, maar die kun je makkelijk met ifttt koppelen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:33:
[...]

Goed punt v.w.b. updaten op onverwacht moment. Dat het niet verstandig is m.b.t. dat mogelijk dingen überhaupt stuk kunnen zijn zouden ze, nu ik er zo over nadenk, sowieso beter kunnen aanpakken. Als ik dit bv vergelijk met mijn Ubiquiti UniFi netwerkapparatuur. Op het moment dat Ubiquiti een update (firmware of software) vrijgeeft is dit eerst altijd dat je zelf moet updaten. Op het moment dat er dan een week lang geen (grote) nieuwe problemen gevonden worden wordt deze pas via automatische updates verspreid. Dit geldt zowel voor de "unstable", "testing" en "stable candidates" releases (waarbij nieuwe problemen natuurlijk niet direct een groot probleem zijn, tenzij het echt grote bugs zijn), als de "stable" versies (waarbij nieuwe problemen waarschijnlijk wel sneller de automatische updates tegenhouden). Zo'n zelfde systeem zou Athom dus ook kunnen hanteren. Als ze een nieuwe release vrijgeven dat deze wel zichtbaar is op de "Updates" pagina (en op forum/Slack/... wordt aangekondigd) maar dat de gebruiker nog zelf moet installeren. En dat na een week dan pas deze ook automatisch wordt geïnstalleerd via de automatische updates. Zo zorg je toch ervoor dat gebruikers die geen "beta" software willen draaien sneller een nieuwe release kunnen testen, zonder dat je alle gebruikers blootstelt aan het risico dat er in de echte beta periode issues zijn gemist.
Goed punt en een goed idee, maak er een Github issue van @ de Github van Athom dan kunnen ze er iets mee doen. Maar daarnaast, ik zou nergens auto update aanzetten, altijd zelf in control zijn. Zijn genoeg voorbeelden te vinden van de grotere machten dat er toch zaken misgaan bij het updaten (automatisch) bij de eerste batch die het doet :)
RobertMe schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:33:
[
Toch klinkt dit niet goed. Dat er nu ineens zo snel besloten wordt dat 1.5.5 er moet komen. 1.5.3 is sowieso alweer een tijdje uit, dus echt grote issues die ASAP gefixed moeten worden zullen er niet inzitten, maar daarnaast zag ik op GitHub wel langskomen dat in 1.5.4 iets met Zigbee stuk was gegaan (wat dan weer is opgelost in 1.5.5). Dus nu snel door 1.5.5 heengaan om deze, zou ik dan zelfs verwachten, deze/komende week nog te releasen lijkt mij dan ook hoogst onverstandig.
Waarom niet? Daarvoor is het een BETA (experimenteel) kanaal, ze zouden daar zelfs elke dag of uur een push op kunnen doen met een nieuwe versie want het is een risico dat je op experimenteel zit en is ook vanuit Athom (officieel, los van bericht over zigbee :P) gezien een kanaal waar zaken op kunnen misgaan en mogen misgaan omdat hier de problemen ondervangen worden nadat Developer Preview de grootste klap opgevangen heeft. Wij draaiden 1.5.5 alweer een paar dagen voordat deze in experimenteel kwam. Maar omdat veel gebruikers experimenteel gebruiken als stabiel was het aantal support tickets sky high omdat zoals eerder gezegd gebruikers een stabiele ervaring verwachten.

[ Voor 25% gewijzigd door lubbertkramer op 12-11-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:40:
[...]

Goed punt en een goed idee, maak er een Github issue van @ de Github van Athom dan kunnen ze er iets mee doen. Maar daarnaast, ik zou nergens auto update aanzetten, altijd zelf in control zijn. Zijn genoeg voorbeelden te vinden van de grotere machten dat er toch zaken misgaan bij het updaten (automatisch) bij de eerste batch die het doet :)
Tsja, GitHub issues bij Athom... Bugs worden nog wel opgepakt, maar improvements/features lijkt niet al te veel mee te gebeuren. Tot het punt dat ik issue aanmaakte bij een app incl. opmerking van 'indien geaccepteerd maak ik wel een pull request', so I did. En vervolgens is de enige feedback van Emile dat hij het zelf (opnieuw) heeft opgelost. Dus eerlijk gezegd zou ik dan niet weten waarom ik nog wil bijdragen (aan de kant van Athom, third party apps heb ik (nog) geen bijdragen aan gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:46:
[...]

Tsja, GitHub issues bij Athom... Bugs worden nog wel opgepakt, maar improvements/features lijkt niet al te veel mee te gebeuren. Tot het punt dat ik issue aanmaakte bij een app incl. opmerking van 'indien geaccepteerd maak ik wel een pull request', so I did. En vervolgens is de enige feedback van Emile dat hij het zelf (opnieuw) heeft opgelost. Dus eerlijk gezegd zou ik dan niet weten waarom ik nog wil bijdragen (aan de kant van Athom, third party apps heb ik (nog) geen bijdragen aan gedaan).
Op dit moment worden er geen grote "nieuwe" dingen opgepakt in de oude 1.x reeks inderdaad,dit komt vanwege 2.0 die eraan zit te komen en de nieuwe mobiel/tablet applicatie. Ideeen voor de nieuwe applicatie worden juist wel meegenomen en actief beantwoord op Github dus ze doen wel degelijk iets met verzoeken maar ze zijn momenteel wel selectief hierdoor, wat logisch is als je van scratch opnieuw iets aan het opbouwen bent wat veel van de bugs/verzoeken zal oplossen die openstaan @ Github :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:52:
[...]

Op dit moment worden er geen grote "nieuwe" dingen opgepakt in de oude 1.x reeks inderdaad,dit komt vanwege 2.0 die eraan zit te komen en de nieuwe mobiel/tablet applicatie. Ideeen voor de nieuwe applicatie worden juist wel meegenomen en actief beantwoord op Github dus ze doen wel degelijk iets met verzoeken maar ze zijn momenteel wel selectief hierdoor, wat logisch is als je van scratch opnieuw iets aan het opbouwen bent wat veel van de bugs/verzoeken zal oplossen die openstaan @ Github :)
Dat ze meer op 2.0 focussen vindt ik niet erg. Maar als ik twee issues bij een app aanmaak (in dit geval was dat de WebOS app), en de een wordt gesloten zonder verdere vragen/discussie, en de ander vindt Emile dan wel "goed" waarna ik een pull request maakt en die wordt vervolgens gesloten met "ik (= Emile) heb het zelf al opgelost, kun je testen?" (en dan blijkt ook nog eens dat er 2 commits voor nodig waren omdat de eerste niet werkte) dan hoeven ze van mij in ieder geval geen verdere feedback te verwachten.
En dezelfde ervaring heeft een vriend van mij ook met de Nest app. Hij maakte een pull request aan, en vervolgens gaat Athom (weet niet meer precies wie, in ieder geval niet Emile dit keer) zelf nog een berg eraan liggen sleutelen zonder dat er echt over gecommuniceerd wordt.

Het komt op mij dan ook meer over dat Athom het wel leuk vindt om een community te hebben, zolang die maar "ja en amen" zeggen. Maar het moet bij wijze van geen "platform" worden van hoor en wederhoor en samen tot bv een goede app komen. Als het idee ze bevalt gaan ze het alsnog zelf maken of passen ze het origineel aan zonder feedback te geven aan de originele developer. In die zin lijkt het dus alsof ze liever het wiel opnieuw uitvinden dan het wiel dat ze krijgen aangeboden willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:05:
[...]

Dat ze meer op 2.0 focussen vindt ik niet erg. Maar als ik twee issues bij een app aanmaak (in dit geval was dat de WebOS app), en de een wordt gesloten zonder verdere vragen/discussie, en de ander vindt Emile dan wel "goed" waarna ik een pull request maakt en die wordt vervolgens gesloten met "ik (= Emile) heb het zelf al opgelost, kun je testen?" (en dan blijkt ook nog eens dat er 2 commits voor nodig waren omdat de eerste niet werkte) dan hoeven ze van mij in ieder geval geen verdere feedback te verwachten.
En dezelfde ervaring heeft een vriend van mij ook met de Nest app. Hij maakte een pull request aan, en vervolgens gaat Athom (weet niet meer precies wie, in ieder geval niet Emile dit keer) zelf nog een berg eraan liggen sleutelen zonder dat er echt over gecommuniceerd wordt.

Het komt op mij dan ook meer over dat Athom het wel leuk vindt om een community te hebben, zolang die maar "ja en amen" zeggen. Maar het moet bij wijze van geen "platform" worden van hoor en wederhoor en samen tot bv een goede app komen. Als het idee ze bevalt gaan ze het alsnog zelf maken of passen ze het origineel aan zonder feedback te geven aan de originele developer. In die zin lijkt het dus alsof ze liever het wiel opnieuw uitvinden dan het wiel dat ze krijgen aangeboden willen gebruiken.
Ik vind dat je een aantal zaken door elkaar haalt. Ten eerste zijn Athom apps atlijd van Athom net als een community app altijd van de ontwikkelaar is en het zou toch wat zijn als Athom of de ontwikkelaar van een community app eerst iedereen moet gaan inlichten dat hij aan een update werkt? Hoe moet ik weten dat iemand aan mijn app zit te sleutelen ook al doet diegene een pull request dan zegt dat nog niets.

Dat ze druk bezig zijn en heel veel veranderen aan hun eigen apps is logisch, alle apps moeten omgebouwd worden naar SDK 2 aangezien SDK 1 apps straks stoppen met werken en niet meer ondersteund gaan worden (tijdstip zal rond de release van 2.0 zijn dat dit gebeurd). Daarnaast om specifiek op de Nest app te blijven zijn ze deze aan het herbouwen en gaan ze o.a. Nest Cam ondersteuning inbouwen :) )

Ik herken mij deels in wat je zegt maar sommige zaken behoren ook gewoon beter in de core thuis dan een losse app. Zo had SWTTT (maker van oa Homeydash) een app gemaakt om apparaten te groeperen, maar dit past beter in de core dus ben ik ook blij dat ze dit nu in de core geplaatst hebben. Hoor/wederhoor is uiteraard van belang mar uiteindelijk kan Athom niet naar iedereen luisteren want wat jij wil spreekt een ander weer tegen van is niet belangrijk dus is het juist goed dat Athom een eigen koers vaart maar ook zeker de kracht van de community gebruikt (bijvoorbeeld SWTTT met HomeyDash of Ted met Xiaomi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:10:
[...]

Ik vind dat je een aantal zaken door elkaar haalt. Ten eerste zijn Athom apps atlijd van Athom net als een community app altijd van de ontwikkelaar is en het zou toch wat zijn als Athom of de ontwikkelaar van een community app eerst iedereen moet gaan inlichten dat hij aan een update werkt? Hoe moet ik weten dat iemand aan mijn app zit te sleutelen ook al doet diegene een pull request dan zegt dat nog niets.
Er was in mijn geval absoluut geen overlap:
1. Ik maak een issue aan met een "feature request" (WebOS app doet altijd een poweroff via IR, maar dat kan ook via de API, en werkt dus ook als Homey in andere kamer staat), en daarbij geef ik aan van "als dit gedrag wenselijk is maak ik er een pull request voor
2. Emile geeft aan dat die feature ok is en of ik de pull request ervoor kan maken
3. Ik maak de pull request, en naam daarbij de moeite om de contributors license agreement te tekenen en al
4. De eerste en enige reactie van Emile is dat hij zijn eigen implementatie ervan gemaakt heeft

(het issue, de pull request)

Er is in dit geval dus niks tegelijk ontwikkeld. Emile geeft aan dat ik een pull request ervoor kan maken, en als ik dat doe gaat hij toch het wiel opnieuw uitvinden zonder hoor en wederhoor. Persoonlijk vind ik dat gewoon "asociaal" en weerhoud mij dit er ook van om nog snel opnieuw bij te dragen aan Athom apps.

In dit geval gaat het dus niet om dingen als dat Athom toevallig op hetzelfde moment diezelfde feature aan het toevoegen is, of juist op dat moment de SDK2 rewrite aan het doen is (in dat geval zou ik zeggen "shit happens" en bv in geval van SDK2 rewrite mijn aanpassing opnieuw doen voor de veranderde code). Er is vooraf over gecommuniceerd, ik kon/zou er een pull request voor maken, en vervolgens legt Emile het gewoon naast zich neer en gaat hij zijn eigen weg. En binnen open source vind ik dat niet kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:19:
[...]

Er was in mijn geval absoluut geen overlap:
1. Ik maak een issue aan met een "feature request" (WebOS app doet altijd een poweroff via IR, maar dat kan ook via de API, en werkt dus ook als Homey in andere kamer staat), en daarbij geef ik aan van "als dit gedrag wenselijk is maak ik er een pull request voor
2. Emile geeft aan dat die feature ok is en of ik de pull request ervoor kan maken
3. Ik maak de pull request, en naam daarbij de moeite om de contributors license agreement te tekenen en al
4. De eerste en enige reactie van Emile is dat hij zijn eigen implementatie ervan gemaakt heeft

(het issue, de pull request)

Er is in dit geval dus niks tegelijk ontwikkeld. Emile geeft aan dat ik een pull request ervoor kan maken, en als ik dat doe gaat hij toch het wiel opnieuw uitvinden zonder hoor en wederhoor. Persoonlijk vind ik dat gewoon "asociaal" en weerhoud mij dit er ook van om nog snel opnieuw bij te dragen aan Athom apps.

In dit geval gaat het dus niet om dingen als dat Athom toevallig op hetzelfde moment diezelfde feature aan het toevoegen is, of juist op dat moment de SDK2 rewrite aan het doen is (in dat geval zou ik zeggen "shit happens" en bv in geval van SDK2 rewrite mijn aanpassing opnieuw doen voor de veranderde code). Er is vooraf over gecommuniceerd, ik kon/zou er een pull request voor maken, en vervolgens legt Emile het gewoon naast zich neer en gaat hij zijn eigen weg. En binnen open source vind ik dat niet kunnen.
In jouw punt geef ik ook gelijk maar in je vorige bericht ging je ook andere voorbeelden aanhalen (Nest en niet de WebOS PR van jezelf) en zoals ik zei vind ik wel dat je daar dingen door elkaar haalt aangezien Athom altijd het recht heeft net als een ontwikkelaar van een community app om een PR te weigeren of om verder te werken aan de app zonder iedereen in kennis te stellen. Een pull request betekend niet altijd dat iemand actief er iets mee gaat doen of het gewoon in zijn eigen Git wil hebben staan :)

Meest recente voorbeeld is Homekit en de reden waarom er nu twee zijn. SWTTT koos voor stabiliteit en dat je alleen geselecteerde apparaten kan toevoegen i.p.v. alles en dus ook apparaten die niet met Homekit werken. Sprut de maker van de tweede Homekit app deed een PR maar SWTTT weigerde die, Athom heeft daarom de keuze gemaakt de eindgebruiker zelf te laten kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Laatst online: 11-09 16:45
Double T schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:12:
[...]

Mooi kleine producten met een verrassend groot bereik (zonder Zigbee mesh)...
Wat zijn jou ervaringen met het bereik? Zou je bijvoorbeeld iets op een andere verdieping kunnen bereiken?

Daarnaast nog een algemene vraag; heeft iemand zicht op de ontwikkeling van de Qubino app en wanneer deze de 2e (en 3de) input zal ondersteunen? Ik heb het al eens eerder gevraagd, en het schijnt lastig te zijn, maar het lijkt mij dat dit toch wel tot de basisfunctionaliteit moet horen?

[ Voor 31% gewijzigd door Luuk84 op 13-11-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:29:
[...]

Bij deze kan ik je vertellen dat ze perfect samenwerken met Homey. Ze werken naar tevredenheid. Nu kan ik eindelijk elk apparaat afzonderlijk killen zonder dat ik daar problemen mee krijg.

offtopic:
De reden dat ik ze heb komt door dat ik twee Move's heb ( rolgordijn dingetjes). Deze krijgen stroom via een USB aansluiting die weer aan een stekkerblok zit. Aangezien ze sinds kort een automation feature hebben ingebouwd wilde ik die wel eens testen.

Dat leek niet te werken. Dat kwam omdat ik de move's elke nacht van de stroom afhaalde -> settings kwijt. Nu met deze twee greenwave stekkerblokken kan ik alles behalve de move's snacht's killen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
Luuk84 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:37:
[...]

Daarnaast nog een algemene vraag; heeft iemand zicht op de ontwikkeling van de Qubino app en wanneer deze de 2e (en 3de) input zal ondersteunen? Ik heb het al eens eerder gevraagd, en het schijnt lastig te zijn, maar het lijkt mij dat dit toch wel tot de basisfunctionaliteit moet horen?
Dat lijkt me ook aangezien andere controllers dit ook gewoon ondersteunen. Graag hier zo veel mogelijk spam oversturen naar Athom >:)

Want heb nu 10 schakelaar dus niks kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Laatst online: 11-09 16:45
HeroS schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:59:
[...]

Dat lijkt me ook aangezien andere controllers dit ook gewoon ondersteunen. Graag hier zo veel mogelijk spam oversturen naar Athom >:)

Want heb nu 10 schakelaar dus niks kunnen.
Wat is de beste weg om dit te laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Luuk84 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:13:
[...]

Wat is de beste weg om dit te laten weten?
Werkende source op github droppen denk ik >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Inderdaad het speelt al lang. Issue zit ergens diep in z-wave gedeelte. Ik zal eens polsen hoe het ervoor staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Athom is op dit moment druk bezig om vooral tools te ontwikkelen die het makkelijker maken om de problemen met z-wave in kaart te brengen. Zelf hebben ze ook al een aantal problemen kunnen reproduceren waarvan de oplossing in 1.5.6 zal zitten. 1.5.6 zal ook de update zijn die de nieuwe logging volledig bruikbara maakt. De nieuwe (z-wave) tools zijn te vinden in het developers gedeelte maar ook gewoon leuk om eens naar je mesh te kijken op deze manier -> https://developer.athom.com/tools/zwave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:34
lubbertkramer schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:43:
Athom is op dit moment druk bezig om vooral tools te ontwikkelen die het makkelijker maken om de problemen met z-wave in kaart te brengen. Zelf hebben ze ook al een aantal problemen kunnen reproduceren waarvan de oplossing in 1.5.6 zal zitten. 1.5.6 zal ook de update zijn die de nieuwe logging volledig bruikbara maakt. De nieuwe (z-wave) tools zijn te vinden in het developers gedeelte maar ook gewoon leuk om eens naar je mesh te kijken op deze manier -> https://developer.athom.com/tools/zwave
Inderdaad tof om zo je mesh te zien en heel duidelijk ook. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/enIMbakUQuJNbp03UerKSoqZ/thumb.jpg

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@lubbertkramer Weet jij, als iemand die dicht op het vuur zit bij Athom, of dit issue nog aandacht krijgt: Github issue #1333

Bij mij is het weliswaar niet een motionsensor, maar wel dat ik op mijn Neo Coolcam powerplugs, die op 2mtr van mn homey zitten, bij het testen van een flow deze error geven:

[2017-11-13T11:58:57.924Z] Command[2717] start: sendData
[2017-11-13T11:58:57.926Z] ProcessSendData[2717]: To node: 4 with data: 0x2501ff and txOptions: ACK,AUTO_ROUTE,EXPLORE
[2017-11-13T11:59:02.694Z] ProcessSendData[2717]: Marked node 4 as offline for the next 600000ms
[2017-11-13T11:59:02.694Z] ProcessSendData[2717]: Error: TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK

Terwijl ik met de Homey App, bij de apparaten zelf (en via mijn iPhone) de plug wèl gewoon aan/uit kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tallguy schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:42:
@lubbertkramer Weet jij, als iemand die dicht op het vuur zit bij Athom, of dit issue nog aandacht krijgt: Github issue #1333

Bij mij is het weliswaar niet een motionsensor, maar wel dat ik op mijn Neo Coolcam powerplugs, die op 2mtr van mn homey zitten, bij het testen van een flow deze error geven:

[2017-11-13T11:58:57.924Z] Command\[2717] start: sendData
[2017-11-13T11:58:57.926Z] ProcessSendData\[2717]: To node: 4 with data: 0x2501ff and txOptions: ACK,AUTO_ROUTE,EXPLORE
[2017-11-13T11:59:02.694Z] ProcessSendData\[2717]: Marked node 4 as offline for the next 600000ms
[2017-11-13T11:59:02.694Z] ProcessSendData\[2717]: Error: TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK

Terwijl ik met de Homey App, bij de apparaten zelf (en via mijn iPhone) de plug wèl gewoon aan/uit kan zetten.
De Z-wave bug die er is die hopelijk met 1.5.6 opgelost gaat worden of snel erna door de nieuwe log tools kan van apparaat en zelfs van merk springen na een PTP/reboot. Bij de een geeft daarom Fibaro problemen en bij de ander Neo op een specifiek apparaat. Hopelijk ziet 1.5.6 snel het licht, ze testen functionaliteit ervan momenteel al intern :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bm77825
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-03-2018
Luuk84 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:37:
[...]

Wat zijn jou ervaringen met het bereik? Zou je bijvoorbeeld iets op een andere verdieping kunnen bereiken?
Ik heb wat zitten testen met ZigBee producten van KlikAanKlikUit. Weet niet of het specifiek aan hun producten ligt maar ik was niet onder de indruk van het bereik. Lees mijn issue report op: https://github.com/athombv/nl.klikaanklikuit.zigbee/issues/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
Ondertussen al een hoop over de Homey gelezen en erg enthousiast geworden :) Zijn er ooit kortingsacties oid met de Homey? Ik kan er (helaas) weinig over terugvinden en wellicht dat er met de feestdagen in het vooruitzicht nog een interessante aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik heb nog niet eerder gehoord van een aanbieding wel in combinatie-pakket met een volledige set accessoires: de value pack . Het zou natuurlijk kunnen dat ze dit jaar met kerst iets doen, maar in het verleden is dat niet zo geweest iig. De beste aanbieding is dan via Marktplaats Vraag en Aanbod denk ik ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Tweaqer op 13-11-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek_ schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:09:
Ondertussen al een hoop over de Homey gelezen en erg enthousiast geworden :) Zijn er ooit kortingsacties oid met de Homey? Ik kan er (helaas) weinig over terugvinden en wellicht dat er met de feestdagen in het vooruitzicht nog een interessante aanbieding is.
Laatst was hij bij de mediamarkt 270 met een actieweek. Wellicht dat ze met black friday dit jaar een korting geven maar het is koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:43
Iemand een handige tutorial voor het aansluiten van de mechanische ventilatie aan Homey? Op dit moment heb ik in de keuken een draaiknop voor de ventilatie, stand 1 t/m 3. Ik wil met behulp van een flood-sensor en/of hitte-sensor meten wanneer de douche aan is, zodat de mechanische ventilatie gaat draaien op stand 3 voor x minuten. Ik ben echter een complete leek op dit gebied, maar volgens mij moet dit wel mogelijk zijn met Fibaro schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 15:13
Orangelights23 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:41:
Iemand een handige tutorial voor het aansluiten van de mechanische ventilatie aan Homey? Op dit moment heb ik in de keuken een draaiknop voor de ventilatie, stand 1 t/m 3. Ik wil met behulp van een flood-sensor en/of hitte-sensor meten wanneer de douche aan is, zodat de mechanische ventilatie gaat draaien op stand 3 voor x minuten. Ik ben echter een complete leek op dit gebied, maar volgens mij moet dit wel mogelijk zijn met Fibaro schakelaars.
Misschien is dit wat je zoekt
https://www.robbshop.nl/d...-wave-badkamer-ventilatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
@Orangelights23 Geef ook even aan welke mechanische ventilatie je in gebruik hebt. De aanpak kan nl nogal verschillen per gebruikt ventilatiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 09:15
Niek_ schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:09:
Ik zou eens op Marktplaats kijken. Daar worden ze regelmatig aangeboden voor onder de €200,-. Over het algemeen door mensen die het product gewoon niet begrijpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
Kan iemand mij helpen met Owntracks?

Ik heb de MQTT broker geïnstalleerd op mijn synology. De app op mijn telefoon connect netjes met de broker. Ook de Owntracks applicatie op de homey ontvang berichten vanaf de broker.

Wanneer ik een geofence aanmaak in de app zie ik deze ook in de logging voorbijkomen. Alleen is het geen event (zoals in de tutorial) maar een waypoint. Vervolgens lukt het mij niet om een werkende flow te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Waypoint houdt in dat je geen range om je locatie heb gezet (die staat dan naw op 0(nul)) in je Owntracks client op de telefoon. Maak daar eens 50 van en probeer het dan eens opnieuw.
Zodra je nl een waypoint ziet, heb je dus geen range (die staat op 0) en zal Homey er idd niks mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
Tallguy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:35:
Waypoint houdt in dat je geen range om je locatie heb gezet (die staat dan naw op 0(nul)) in je Owntracks client op de telefoon. Maak daar eens 50 van en probeer het dan eens opnieuw.
Zodra je nl een waypoint ziet, heb je dus geen range (die staat op 0) en zal Homey er idd niks mee doen.
Bedankt voor je reactie, heb de range op 20 staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Nelus82 maak anders een wat screenshots (anonimiseren is wel handig) van een location in je Owntracks, van je Owntracks log op je Homey en van je flow.

Heb zelf nl ook dit draaien:
Owntracks op iPhone met 2 locations met een 50meter radius
MQTT op mijn Syno (in Docker zelfs ;))
Owntracks op m'n homey met een aantal flows.

Werkt prima, dus...ben benieuw waarom bij jou niet. Kan zijn dat het in je flow zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/41IeUBdGR4dnEBqkuvH7AOVw/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zit ook sterk te denken aan de aanschaf van een homey voor in ons nieuwbouwhuis.

Maar de vrouw vind het ontwerp niet mooi en wil hem niet in het zicht hebben :-(

Welke functionaliteit verlies je op het moment dat je hem in de meterkast plaatst? Puur het voice gedeelte of meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
forzav schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:01:
Zit ook sterk te denken aan de aanschaf van een homey voor in ons nieuwbouwhuis.

Maar de vrouw vind het ontwerp niet mooi en wil hem niet in het zicht hebben :-(

Welke functionaliteit verlies je op het moment dat je hem in de meterkast plaatst? Puur het voice gedeelte of meer?
- Spraak (tegen de Homey praten en de Homey tegen jouw)
- LED ring
- IR (werkt toch niet naar behoren)
- NFC functionaliteit (tenzij je naar de meterkast gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
Tallguy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:43:
@Nelus82 maak anders een wat screenshots (anonimiseren is wel handig) van een location in je Owntracks, van je Owntracks log op je Homey en van je flow.

Heb zelf nl ook dit draaien:
MQTT op mijn Syno (in Docker zelfs ;))
Owntracks op m'n homey met een aantal flows.

Werkt prima, dus...ben benieuw waarom bij jou niet. Kan zijn dat het in je flow zit.

[afbeelding]
Hierbij de gevraagde screenshots.
Heb om te testen een simpele flow gemaakt.

[afbeelding location Owntracks app]
[afbeelding log Owntracks homey]
[afbeelding flow]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
HeroS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:15:
[...]

- Spraak (tegen de Homey praten en de Homey tegen jouw)
- LED ring
- IR (werkt toch niet naar behoren)
- NFC functionaliteit (tenzij je naar de meterkast gaat)
Bedankt voor je snelle reactie, daar staat niet iets tussen wat ik echt ga missen.

Ik ga hem toch puur als bassistation gebruiken voor aansturing van andere domotica dus daar kom ik nog wel mee weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
forzav schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:24:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie, daar staat niet iets tussen wat ik echt ga missen.

Ik ga hem toch puur als bassistation gebruiken voor aansturing van andere domotica dus daar kom ik nog wel mee weg.
Afbeeldingslocatie: https://www.johandraaisma.nl/wp-content/uploads/homey-black.png
Helpt dit niet voor de WAF? :P

https://www.johandraaisma.nl/homey/black-paint-job/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:43:
[...]

[...]

[...]
Owntracks werkt voor geen meter (letterlijk :P ) op de iPhone van mijn dochter.
Eens in de zoveel dagen krijg ik een notificatie dat ze thuis komt of vertrekt...

Is er iets speciaal in te stellen op een iPhone? Het lijkt wel of die app direct gekilled wordt als ze op de achtergrond gaat.

Op mijn Samsung werkt het vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Nelus82 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:23:
[...]

Hierbij de gevraagde screenshots.
Heb om te testen een simpele flow gemaakt.

[afbeelding location Owntracks app]
[afbeelding log Owntracks homey]
[afbeelding flow]
Wat ik bij jou mis is een zgn transition en de event naar je fence (je zone als het ware). Bij mij zie je dit (onderweg van m'n werk naar huis:

code:
1
2
3
4
5
6
7
20171115-14:34:51 received '{"batt":43,"tst":151075xxxx,"acc":65,"_type":"location","alt":3,"lon":5.5xxxxxxxx,"vac":10,"lat":52.xxxxxxx,"_cp":1,"conn":"m","tid":"TG"}' on 'owntracks/ikke/Tallguy'
20171115-14:34:51 We have received a location message
20171115-14:34:52 Set battery percentage for ikke to 43%
20171115-14:35:28 OnMessage called
20171115-14:35:28 received '{"t":"c","tst":151075xxx,"acc":65,"_type":"[b]transition[/b]","event":"enter","lon":5.5xxxxxxx,"lat":52.xxxxxxxxx,"wtst":1510407288,"tid":"TG","desc":"Home"}' on 'owntracks/ikke/Tallguy/[b]event[/b]'
20171115-14:35:28 Accuracy is within limits
20171115-14:35:28 saveFenceData called

Om 20171115-14:35:28 zie je bij mij die wel voorbij komen.

Ik post dit alvast en kijk nog even verder naar je uploads

EDIT:
Wat staat er bij jou hier? Is dat vergelijkbaar als bij mij?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U4sbtjZVJ0u6VukwdbQSA6Wa/full.png

En heb je ook zones die hij ziet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bJ5t0kO3C148E3YJZ2vdppBi/full.png

Let ook even op in je Homey, bij je locatie, of die een beetje klopt met waar je daadwerkelijk woont. Ik lees wel eens dat Homey heel soms de mist in gaat.
Wat je hoe dan ook moet doen is kijken op je telefoon, als je in de juiste zone je bevindt, dat hij ook rood is. Als dat het geval is, zit het 99% zeker in je thuis omgeving (Homey).
De flow zelf ziet er prima uit, het gaat al eerder mis.

@Fire69 Ik heb 't ook draaien op mijn Iphone 6 (altijd op de achtergrond) en eigenlijk nooit problemen mee. Het opzetten van het verhaal was even goed opletten, maar qua de app op de iPhone kan je weinig verkeer doen behalve geen radius opgeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Tallguy op 15-11-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
Tallguy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:02:
[...]

Wat ik bij jou mis is een zgn transition en de event naar je fence (je zone als het ware). Bij mij zie je dit (onderweg van m'n werk naar huis:

code:
1
2
3
4
5
6
7
20171115-14:34:51 received '{"batt":43,"tst":151075xxxx,"acc":65,"_type":"location","alt":3,"lon":5.5xxxxxxxx,"vac":10,"lat":52.xxxxxxx,"_cp":1,"conn":"m","tid":"TG"}' on 'owntracks/ikke/Tallguy'
20171115-14:34:51 We have received a location message
20171115-14:34:52 Set battery percentage for ikke to 43%
20171115-14:35:28 OnMessage called
20171115-14:35:28 received '{"t":"c","tst":151075xxx,"acc":65,"_type":"[b]transition[/b]","event":"enter","lon":5.5xxxxxxx,"lat":52.xxxxxxxxx,"wtst":1510407288,"tid":"TG","desc":"Home"}' on 'owntracks/ikke/Tallguy/[b]event[/b]'
20171115-14:35:28 Accuracy is within limits
20171115-14:35:28 saveFenceData called

Om 20171115-14:35:28 zie je bij mij die wel voorbij komen.

Ik post dit alvast en kijk nog even verder naar je uploads

EDIT:
Wat staat er bij jou hier? Is dat vergelijkbaar als bij mij?
[afbeelding]

En heb je ook zones die hij ziet?
[afbeelding]

Let ook even op in je Homey, bij je locatie, of die een beetje klopt met waar je daadwerkelijk woont. Ik lees wel eens dat Homey heel soms de mist in gaat.
Wat je hoe dan ook moet doen is kijken op je telefoon, als je in de juiste zone je bevindt, dat hij ook rood is. Als dat het geval is, zit het 99% zeker in je thuis omgeving (Homey).
De flow zelf ziet er prima uit, het gaat al eerder mis.

@Fire69 Ik heb 't ook draaien op mijn Iphone 6 (altijd op de achtergrond) en eigenlijk nooit problemen mee. Het opzetten van het verhaal was even goed opletten, maar qua de app op de iPhone kan je weinig verkeer doen behalve geen radius opgeven.
Bedankt voor je goeie research.

Ik heb "Schakel de certificaat controle uit" niet aangevinkt omdat ik niet gebruik maak van self signed certificaten. Ook heb ik "Minimale nauwkeurigheid" niet ingevuld, nu inmiddels wel.

Hebben jullie een manier om dit te testen zonder dat ik van de bank af hoef :)

De Owntracks app op mijn telefoon registreert wel als ik de gemaakte fence in rij, kreeg een aantal notificaties (zie de balletjes ook wisselen tussen rood en blauw).

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Nelus82 Helaas geen andere manier van testen dan een stukkie te gaan lopen met je telefoon op zak (en is trouwens nog gezond ook :) )

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
Ik heb owntracks verwijderd omdat mijn positie wel duidelijk was maar inderdaad de transition en event werd niet doorgegeven. Nergens terug te vinden in de logs. Nu maak ik even gebruik van smart presence maar ook dat is verre van ideaal.

• Tweaqer
Deef_K schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:50:
Ik heb owntracks verwijderd omdat mijn positie wel duidelijk was maar inderdaad de transition en event werd niet doorgegeven. Nergens terug te vinden in de logs. Nu maak ik even gebruik van smart presence maar ook dat is verre van ideaal.
Misschien Homey zelf eens proberen als broker? Ik meen dat daar ook een app voor gemaakt was zodat je die niet op Synology meer hoeft te draaien :)

• Nelus82
Bij mij werkt het nu!

Ik denk dat het met de "Minimale nauwkeurigheid" te maken had. Ik deed de aanname dat wanneer die niet ingevuld was hij alle geofences pakte.

Bedankt voor jullie hulp!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Nelus82 Nee die moet idd ingevuld zijn, want anders weet Homey idd niet wanneer je in een zone bent gekomen. Owntracks zelf weet dat wel, maar Homey moet dat ook weten.

Dan heb je in je log ook iets moeten zien van een 'NaN'??...een of andere afkorting van 'Not Applicable....iets..' denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tallguy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:34:
@Nelus82 Nee die moet idd ingevuld zijn, want anders weet Homey idd niet wanneer je in een zone bent gekomen. Owntracks zelf weet dat wel, maar Homey moet dat ook weten.

Dan heb je in je log ook iets moeten zien van een 'NaN'??...een of andere afkorting van 'Not Applicable....iets..' denk ik.
NaN staat voor Not a Number 8)7

Strava | AP | IP | AW

• Deef_K
Tweaqer schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:22:
[...]

Misschien Homey zelf eens proberen als broker? Ik meen dat daar ook een app voor gemaakt was zodat je die niet op Synology meer hoeft te draaien :)
Ook geprobeerd. Mocht ook niet baten.

@Nelus82 Waar heb jij die op staan?

• Nelus82
@Deef_K Ik heb hem op 200 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48

dread

Sluwe vlaming

Ik verhuis volgende maand en wil mijn nieuwe huis volledig gaan inrichten met Homey.
Ik probeer zoveel mogelijk proven oplossingen aan te houden. Eerste stap zal zijn om een Forest railsysteem te nstalleren. Zij raden die ook aan op de homey site.

Echter zag ik bij coolblue de nest in de aanbieding staan (200€) Nu weet ik dat er een nest app is. Echter als je toch moet beginnen is de nest dan de beste optie voor de homey?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
dread schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:02:
Ik verhuis volgende maand en wil mijn nieuwe huis volledig gaan inrichten met Homey.
Ik probeer zoveel mogelijk proven oplossingen aan te houden. Eerste stap zal zijn om een Forest railsysteem te nstalleren. Zij raden die ook aan op de homey site.

Echter zag ik bij coolblue de nest in de aanbieding staan (200€) Nu weet ik dat er een nest app is. Echter als je toch moet beginnen is de nest dan de beste optie voor de homey?
Kijk eens hier:
https://blog.athom.com/20...imme-thermostaat/?lang=nl

Ik vind een thermostaat nogal een persoonlijk iets (ben je vaak thuis, wat voor ketel heb je, wat is de positie, wil je hem op afstand bedienen, etc).

Ik ben wel tevreden over mijn Nest ism de Homey maar had ook een domme thermostaat op kunnen halen met een API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
HeroS schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:21:
[...]

Kijk eens hier:

Ik vind een thermostaat nogal een persoonlijk iets (ben je vaak thuis, wat voor ketel heb je, wat is de positie, wil je hem op afstand bedienen, etc).

Ik ben wel tevreden over mijn Nest ism de Homey maar had ook een domme thermostaat op kunnen halen met een API.
Persoonlijk mis ik de Tado in dit overzicht. Heeft ook een Homey App en Api Ik vind dat juist een mooie oplossing omdat het ook nog redelijk modulair uit te bereiden is met de knoppen. Bovendien zie je ook nieuwe verwarmingsinitiatieven ontstaan zoals de Fibaro knoppen (die dan weer met de domme thermostaat kunnen werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

HeroS schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:21:
[...]

Kijk eens hier:

Dank voor de link. Na het lezen ga ik toch voor deze oplossing: https://wifithermostaten....rpak-8x-hr92-aan-uit.html (aanuit versie ivm stadsverwarming)

die multiroom feature is echt te gek!

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
dread schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:46:
[...]

Dank voor de link. Na het lezen ga ik toch voor deze oplossing: https://wifithermostaten....rpak-8x-hr92-aan-uit.html (aanuit versie ivm stadsverwarming)

Ik heb geen aandelen Tado, maar ik zou toch ook eens kijken naar Tado's multiroom oplossing. Werkt ook mooi, is iets opener qua smart koppelingen en tegen een lagere prijs. Daar zou ik persoonlijk voor kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Tweaqer schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:11:
[...]

Ik heb geen aandelen Tado, maar ik zou toch ook eens kijken naar Tado's multiroom oplossing. Werkt ook mooi, is iets opener qua smart koppelingen en tegen een lagere prijs. Daar zou ik persoonlijk voor kiezen..
Wordt nog niet echt op de pagina van Homey aangeraden. Ook de app is nog steeds in beta.

Maar dank voor je tip. Ik hou het in de gaten en ik heb nog wat tijd :) Moet wel zeggen dat ik voorstander ben van het minimalistische design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

lubbertkramer schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:12:
[...]

Hi Lubbert,

Weet jij of het niet werken van secured z-wave ook onderdeel is van het 'Z-wave' issue? IK krijg een Aeotec Range Extender 6 nl met geen mogelikheid secure gepaired, vandaar mijn vraag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:01

jdh009

FP ProMod
Sinds kort verhuist en heb nu mijn Homey weer in gebruik. Vroeger kon ik mijn lampen, welke aangestuurd worden door die goedkope Action spul dat als lamp weergeven werd. Hierbij kon ik vrij gemakkelijk "Lights on" zeggen waarna alle lampen in de woonkamer aangingen. Daatrnaast kreeg je bij jouw lamp een aan en uit knop in Zones & Devices. Is dit er nu nog? Heb net via de action app Promax RC50... toegevoegd maar krijg het niet meer, zoals vroeger, voor elkaar om dus losse lampen in mijn Zones en Devices krijgen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p88l2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 17:19
dread schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:46:
[...]

@dread: Waarom de aan-uit versie? Juist bij stadsverwarming kun / wil je denk ik per radiator regelen.
Op zich lukt dit met vol aan / helemaal uit, maar ik snap niet waarom dit beter / zuiniger zou zijn dan een variabele regeling. Kun je dit uitleggen?

Honeywell is overigens een redelijk gesloten systeem, ik ga zelf voor de Eurotronic Spirit,
Nog niet 100% ondersteund volgens mij, maar ik kan de app gelukkig zelf aanpassen of een eigen app maken indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fackkkk, sinds Zaterdag avond is m'n Homey opeens knetter instabiel. Net startte ik hem opnieuw en hoorde ik hem iets roepen met "Onvoorziene fout"..... iemand dit eerder gehad? En wat nu?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:23:
Fackkkk, sinds Zaterdag avond is m'n Homey opeens knetter instabiel. Net startte ik hem opnieuw en hoorde ik hem iets roepen met "Onvoorziene fout"..... iemand dit eerder gehad? En wat nu?
Draai je experimental?
In ieder geval een mail sturen naar support.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:42:
[...]

Draai je experimental?
In ieder geval een mail sturen naar support.
Jep. Ondertussen lijkt t gefixt. Lijkt alsof er een issue was met m'n WiFi & Homey. Nu doet ie iig weer iets.
Voor de zekerheid ook die mail naar support maar gestuurd!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Stekeltje schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:29:
[...]

Ay, ik ging inderdaad uit van de (oudere) RTS systemen.

@icecreamfarmer
Wat ook nog redelijk gebruikt wordt zijn van KaKu (Klik Aan Klik Uit) speciale rolluik modules. Maar deze hebben geen terugkoppeling en willen nog wel eens misfire-en. Van Fibaro en Qubino hoor ik ook wel aardige verhalen. Hier hebben ze er een hoop: link
Ik heb of deze±
https://www.somfy.nl/producten/1001574/sonesse-40-rts-
Of deze nodig:
https://www.somfy.nl/producten/1002295/tilt-lift-25-rts

Laatst genoemde kan ook via zonneenergie en dat heeft mijn voorkeur. Maar hoe kom ik erachter of het via het nieuwe of oude systeem werkt?

Tevens heb ik van Fibaro al verschillende instructiefilmpje gekeken maar het blijft voor mij onduidelijk hoe die 3 functies met een apparaat kan bedienen (open/sluiten en tilten).

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:16

Stekeltje

Nothing to see here move along

icecreamfarmer schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:36:
[...]

Ik heb of deze±
https://www.somfy.nl/producten/1001574/sonesse-40-rts-
Of deze nodig:
https://www.somfy.nl/producten/1002295/tilt-lift-25-rts

Laatst genoemde kan ook via zonneenergie en dat heeft mijn voorkeur. Maar hoe kom ik erachter of het via het nieuwe of oude systeem werkt?

Tevens heb ik van Fibaro al verschillende instructiefilmpje gekeken maar het blijft voor mij onduidelijk hoe die 3 functies met een apparaat kan bedienen (open/sluiten en tilten).
Bij beide staat dat ze compatible zijn met Somfy RTS afstandsbedieningen, dus ik ga er vanuit dat het zonder problemen integreert met Homey.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
Ik heb thuis een mengelmoes van 433hz, weerstations, fibaro, aquara en sonoff spulletjes,. Was van plan om aan de gang te gaan met Domiticz of HA om dit aan elkaar te knopen. Maar helaas ontbreekt de tijd daarvoor.

Ben wel enthousiast als ik e.a. zie met Homey, koppelen moet een fluitje van een cent zijn. Flows maken kost tijd, dat snap ik. Maar het koppelen opzich in HA of Domoticz is al tijdrovend,

Ik ben wel benieuwd naar het bereik van 433 en 866 apparatuur. Die werkt volgens mij niet met een mesh netwerk itt Zigbee en Zwave.

Kan iemand daar uit ervaring iets over vertellen?

Met gestrekt been.

• Deef_K
Klopt werkt inderdaad niet als Mesh. Hard schreeuwen en hopen dat het signaal aan komt.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
Deef_K schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:10:
Klopt werkt inderdaad niet als Mesh. Hard schreeuwen en hopen dat het signaal aan komt.
Hoever moet ik dan denken in meters?

Met gestrekt been.

artbij schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:38:
[...]

Hoever moet ik dan denken in meters?
Een babyfoon van de buren kan er al voor zorgen dat een signaal van Homey naar een 433 apparaat heel dichtbij al niet goed aankomt. 433 is eenrichtingsverkeer en niet betrouwbaar. Het is heel lastig te zeggen hoeveel meter omdat het afhankelijk is van je woning en verstorende signalen die in en rondom je huis zich bevinden.

KaKu maakt tegenwoordig ook Zigbee producten (denk niet zonder reden) waarbij Zigbee/Z-wave vanwege tweerichtingsverkeer + mesh betrouwbaarder zijn

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 23-11-2017 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe update van Athom
Summary Week 46 & 47 (November 13 - November 24)

The last two weeks have been focused solely on stability and fixes. We have released Homey v1.5.6-rc.2 to Developer Preview which includes many fixes, and the newest Developer Tools have been made available.

As for the new Homey Smartphone App, we hope to ship a new version next week with a preliminary version of the Flow Editor.

Many of our Homey Apps have received updates as well, to improve their stability and fix some long-standing issues.

Enjoy your weekends!
Emile benoemd hierboven RC2 maar zojuist hebben wij RC3 al gekregen, hieronder de RC1 release notes, RC2/RC3 zijn vooral bugfixes van problemen die in DP boven water kwamen. 1.5.6 moet vooral stabiliteit gaan brengen en de nieuwe tools om bugs sneller op te sporen (daarom is alles van stuff for geeks/experimenteel naar een apart gedeelte gezet zodat ze dit ook onafhankelijk verder kunnen ontwikkelen ipv meer geïntegreerd in Homey)
1.5.6-rc.1
[Z-Wave] Update Command Class SDK to 6.01
[Zigbee] Stability improvements
[Core] Fixed a bug that could cause red rings upon reboots
[Core] A lot of bugs have been resolved (A list can be found at GitHub)
[Updates] Moved experimental checkbox to Developer tools
[Z-Wave] Move 'stuff for geeks' to Developer tools
[ZigBee] Move 'stuff for geeks' to Developer tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik heb alsnog een Spotify abonnement genomen en inmiddels een Sonos Play1 gescored tijdens de BF sale. Ik heb wat muziek in playlists en in mijn Favorieten.

2 vragen:
1. Kan ik het zo instellen dat Homey altijd de muziek naar de Sonos stuurt? Als ik nl nu in 'muziek' kijk, staat Homey steeds als default device
2. Als ik Homey vraag "OK Homey, speel wat muziek van de BeeGee's" (die muziek staat in een playlist als losse nummers) dan zegt Homey 'ik kan geen muziek vinden". Hij dat dat bij alles wat ik vraag qua muziek.

Hoe werkt dit nu precies? Kan ik specifieke muziek van mijn favorieten kiezen of kan ik een hele playlist kiezen?

Als ik Homey nl vraag 'speel wat muziek' of 'speel muziek van michael jackson' dan werkt het wel.Maar een specifiek nummer zoals 'comfortably numb' van Pink Floyd pakt hij weer niet :?

[ Voor 18% gewijzigd door Tallguy op 26-11-2017 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Met kerst krijgen wij ook onze eerste Homey.
Nu bleek deze wel op veel plekken al uitverkocht, er komt toch niet stiekem een nieuwe versie op de markt? ;-)

Vanaf volgend jaar kan ik dus ook gaan spelen om alles aan te laten sturen. Alvast een voorbereiding op de aanstaande verhuizing...
Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.