Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:28

dread

Sluwe vlaming

p88l2 schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:06:
[...]

@dread: Waarom de aan-uit versie? Juist bij stadsverwarming kun / wil je denk ik per radiator regelen.
Op zich lukt dit met vol aan / helemaal uit, maar ik snap niet waarom dit beter / zuiniger zou zijn dan een variabele regeling. Kun je dit uitleggen?

Honeywell is overigens een redelijk gesloten systeem, ik ga zelf voor de Eurotronic Spirit,
Nog niet 100% ondersteund volgens mij, maar ik kan de app gelukkig zelf aanpassen of een eigen app maken indien nodig.
Nu ben ik in de war. Op deze pagina raden ze met stads verwarming het volgende aan:
https://www.kijkvoelbelee...taat-voor-stadsverwarming
Stadverwarming met een slimme thermostaat

Wilt u genieten van optimaal comfort? Kies dan voor evohome Wi-Fi van Honeywell. Dit zoneregelsysteem is gemakkelijk te installeren door gebruik van de draadloze radiatorregelaars. Deze kunnen communiceren met het draadloze evohome bedieningspaneel. Met evohome is het mogelijk om verschillende delen van de woning apart verwarmen. Er kunnen wel 12 zones individueel worden geregeld. Het systeem is volledig te programmeren en eenvoudig te bedienen via de app op smartphone of tablet. Op deze manier kunt u genieten van optimaal comfort, zonder dat u een dure thermostaatklep hoeft te laten installeren.

https://wifithermostaten....rpak-8x-hr92-aan-uit.html

Deze link heeft toch HR92 radiatorregelaars?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

lubbertkramer schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:34:
[...]
Maar vergeet niet dat Homey V2.0 (software) aangekondigd is waarbij je vanaf je mobiele telefoon/tablet ook flows kunt bewerken.
[...]
Is dit hetzelfde wat er staat te gebeuren? Onderstaande komt uit de laatste blog van Emile. En is het dan voor iOS en Android tegelijk ?

As for the new Homey Smartphone App, we hope to ship a new version next week with a preliminary version of the Flow Editor.

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
error33 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:50:
[...]

Is dit hetzelfde wat er staat te gebeuren? Onderstaande komt uit de laatste blog van Emile. En is het dan voor iOS en Android tegelijk ?

As for the new Homey Smartphone App, we hope to ship a new version next week with a preliminary version of the Flow Editor.
De functionaliteit is hetzelfde maar of ze beide tegelijk live zullen gaan is mede afhankelijk van Apple. Binnen Android kan vrij snel een nieuwe beta klaargezet worden maar bij Apple is daar toch iets meer controle van wat ik begreep.
Koen87 schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:45:
Met kerst krijgen wij ook onze eerste Homey.
Nu bleek deze wel op veel plekken al uitverkocht, er komt toch niet stiekem een nieuwe versie op de markt? ;-)

Vanaf volgend jaar kan ik dus ook gaan spelen om alles aan te laten sturen. Alvast een voorbereiding op de aanstaande verhuizing...
Nog geen nieuwe versie, wel andere SOM maar enige verschil zit hem in andere Wifi chip op de SOM :)

[ Voor 28% gewijzigd door lubbertkramer op 27-11-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
lubbertkramer schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:03:
[...]

Nog geen nieuwe versie, wel andere SOM maar enige verschil zit hem in andere Wifi chip op de SOM :)
Dat klinkt in ieder geval goed. Een andere Wifi chip kan veel redenen hebben, maar ik kan me voorstellen dat het geen dealbreaker is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 20:21
Die flow editor voor IOS is natuurlijk al een mooie add-on. Wat ik ook graag zou willen is devices toevoegen via IPhone of IPad. Het blijft bijzonder onhandig dat je met je laptop onder je arm lampen in staat te draaien..

Ik weet het je doet dit 1x en daarna jaren niet, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaer schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:52:
Die flow editor voor IOS is natuurlijk al een mooie add-on. Wat ik ook graag zou willen is devices toevoegen via IPhone of IPad. Het blijft bijzonder onhandig dat je met je laptop onder je arm lampen in staat te draaien..

Ik weet het je doet dit 1x en daarna jaren niet, maar toch.
Alles zal uiteindelijk beschikbaar komen in de app (waarna de web applicatie komt te vervallen). En de (beta) app die er nu is heeft AFAIK als enige (grote) beperking dat je de flows niet kunt beheren/bewerken. Het toevoegen van nieuwe devices etc is dus al wel mogelijk (of in ieder geval in de Android app, maar ik verwacht dat dat op iOS gewoon gelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 20:21
RobertMe schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:56:
[...]

Alles zal uiteindelijk beschikbaar komen in de app (waarna de web applicatie komt te vervallen). En de (beta) app die er nu is heeft AFAIK als enige (grote) beperking dat je de flows niet kunt beheren/bewerken. Het toevoegen van nieuwe devices etc is dus al wel mogelijk (of in ieder geval in de Android app, maar ik verwacht dat dat op iOS gewoon gelijk is).
Bedoel je dat het in de Beta versie nu beschikbaar is op Android? Op IOS heb ik het in de reguliere app niet en moet zeggen, ik mis het wel.

Maar goed om te lezen dat het eraan komt (of ik zelf niet goed heb gezocht..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:47

2be

Jaer schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:16:
[...]

Bedoel je dat het in de Beta versie nu beschikbaar is op Android? Op IOS heb ik het in de reguliere app niet en moet zeggen, ik mis het wel.

Sterker nog het is ook mogelijk in de iOS beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:15
Ik heb zelf nog niet de Homey, maar het lijkt me wel wat.

Voor mijn nieuwbouw huis moet ik nu wel al bepalen wat voor rolluiken ik erin wil. Wat zouden jullie doen? Somfy (433) of Fibaro (Z-wave)? Of wellicht nog iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lennnn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:36:

Voor mijn nieuwbouw huis moet ik nu wel al bepalen wat voor rolluiken ik erin wil. Wat zouden jullie doen? Somfy (433) of Fibaro (Z-wave)? Of wellicht nog iets anders?
ongeacht wat je aanstuurt zou ik toch altijd voor zwave kiezen. Dat is veel betrouwbaarder.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaer schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:16:
[...]

De beta van de nieuwe app is al weken uit zowel voor Android als iOS -> https://forum.athom.com/d...w-homey-smartphone-app/p1 en in de laatste update is aangekondigd dat deze week een eerste basis versie van de flow editor in de beta moet komen -> https://forum.athom.com/d...ment/62979/#Comment_62979

[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 29-11-2017 22:36 ]

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Lennnn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:36:

Rolluiken sowieso voor Somfy gaan.

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Of Somfy motor en Fibaro shutter module. Werkt prima voor mij.

• erreen
Ik bedoel eigenlijk Somfy RTS. Ben je in één keer klaar.

• Lennnn
erreen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:13:
[...]

Rolluiken sowieso voor Somfy gaan.
Waarom? Dan heb ik een 433 die ik niet vanuit mijn woonkamer kan besturen (waar Homey komt te staan). Dan is Z-wave toch altijd beter?

Waarom zou jij voor Somfy kiezen?

• Lennnn
kasteleman schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:29:
Of Somfy motor en Fibaro shutter module. Werkt prima voor mij.
Dat is toch wel redelijk dubbelop? Wat heb je aan een Somfy motor als je het toch gaat besturen via Z-wave?

• erreen
Lennnn schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:21:
[...]

Waarom? Dan heb ik een 433 die ik niet vanuit mijn woonkamer kan besturen (waar Homey komt te staan). Dan is Z-wave toch altijd beter?

Waarom zou jij voor Somfy kiezen?
Mijn Homey staat in de woonkamer en stuurt al mijn rolluiken aan. Met de Somfy afstandbediening kan ik ook alle rolluiken bedienen waar ik thuis ook ben.
M.a.w. over het bereik (radiografisch) hoef je je geen zorgen te maken.

• Lennnn
erreen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:54:
[...]

Mijn Homey staat in de woonkamer en stuurt al mijn rolluiken aan. Met de Somfy afstandbediening kan ik ook alle rolluiken bedienen waar ik thuis ook ben.
M.a.w. over het bereik (radiografisch) hoef je je geen zorgen te maken.
Dat valt me mee. Ik dacht dat het bereik een heel stuk zwakker zou zijn.

Maar nog steeds zie ik dan nog niet echt de meerwaarde van Somfy boven Fibaro. Als je Fibaro hebt kun je sowieso overal al de rolluiken besturen. Wat is de toegevoegde waarde van Somfy daar nog op?

• erreen
Lennnn schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:03:
[...]

Dat valt me mee. Ik dacht dat het bereik een heel stuk zwakker zou zijn.

Maar nog steeds zie ik dan nog niet echt de meerwaarde van Somfy boven Fibaro. Als je Fibaro hebt kun je sowieso overal al de rolluiken besturen. Wat is de toegevoegde waarde van Somfy daar nog op?
Even in het kort, want dit kun je ook zelf verzinnen.

-Rolluik met Somfy RTS is alleen 230V voeding aansluiten (boven plafond bijvoorbeeld)
(kabels, schakelaar(s) enzo zie je van binnen niets van, lekker clean)

-Met een fibaro module moet je deze dus tussen je voeding inbouwen. Waar? In een aparte schakelaar ofzo?
In de rolluik buiten is geen optie.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik snap even niet waarom image grabber het niet doet.

Ik heb 2x een Hikvision camera en kan daarbij komen via een browser met de URL:
http://gebruiker:wachtwoo...ming/channels/101/picture

Ik krijg dan netjes een dump van een van de camera's.

In Homey (1.5.4 exp) heb ik 2 flows gemaakt.
De 1e gebasseerd op tijdstip met als actie het maken van een image.

dus:
IF tijd=20:00 THEN grab image http://gebruiker:wachtwoo...ming/channels/101/picture

Met een notificatie naar mijn iphone krijg ik bericht dat dit is gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hj5EJKQnqFE64i4YYVQnbDF3/full.png

De 2e flow is
IF een image has been grabbed THEN stuur een Telegram bericht met het kaartje <image> erin.

Ook daarvan krijg ik bericht, maar...het Telegram bericht zelf komt niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UXeYWhEvJ39g4doGuFTNRaiG/full.png

Als ik los test krijg ik wel berichten vanuit Homey op mijn Telegram.

Wat gaat er mis?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tallguy schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:49:

dus:
IF tijd=20:00 THEN grab image http://gebruiker:wachtwoo...ming/channels/101/picture

[afbeelding]

De 2e flow is
IF een image has been grabbed THEN stuur een Telegram bericht met het kaartje <image> erin.

[afbeelding]

Wat gaat er mis?
De maker van de image grabber en telegram app is druk bezig deze te herbouwen naar SDK 2 mede vanwege bestaande problemen. Ik weet niet of je problemen eraan gerelateerd zijn maar wellicht kun je ze beter in het topic van image grabber https://forum.athom.com/d...omey-image-grabber-app/p3 of telegram https://forum.athom.com/d...icate-with-a-telegram-bot stellen

Flow ziet er verder goed uit dus ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de app / gebruik ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
FF terugkomend op de rolluiken en somfy.
Ik was een stuk goedkoper uit om voor een somfy motor te kiezen en dan een dubbel pulsschakelaar te hanteren en achter de schakelaar een shutter module van fibaro te plaatsen. De remote optie van somfy zorgde nl voor een behoorlijke meerprijs. Bijkomende bonus: je bouwt je z-wave mesh op, dus betere z-wave dekking door je huis heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:47

2be

Tallguy schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:49:

dus:

[afbeelding]

De 2e flow is

[afbeelding]

Wat gaat er mis?
Je moet een andere flowcard hebben in de telegram app. Je hebt nu de stuur een bericht. Je moet de stuur een afbeelding card hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@2be Ja daar was ik al achtergekomen :D

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Afgelopen week een Aeotec Wallmot gekocht. Leuk ding en was in een keer gekoppeld aan Homey.

Na eerst wat standaar dingetjes geprobeerd te hebben die lukte nu alle 4 de knoppen geprogrammeerd.
Links onder een klik aan/uit en rechts onder een Sonos paly one als aan/uit functie

Druk ik nu links onder gaat de klik/aan/uit netjes uit of aan maar ook de sonos gaat op pauze ? Door nogmaals te drukken is het niet zo dat de sonos ook weer aan gaat maar blijft aan ???

De twee bovenste drukpunten werken wel zoals het moet ??

Iemand ook vreemde ervaringen met deze toch wel strakke en wel mooi uitziende schakelaar? Was er zo van gecharmeerd dat ik m al opgeplakt heb :)

O-) O-) Probleem gevonden. Had een map gemaakt om de flow's van deze schakelaar in te plaatsen. Maar ergens onderaan de lijst met flow's stond nog een probeerseltje d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door error33 op 03-12-2017 12:32 ]

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Als ik het goed begrijp kan ik de Fibaro dimmer 2 als volgt in Homey gaan gebruiken?
- Dubbele pulsschakelaar koppelen aan de Fibaro dimmer 2
- S1 aansluiten op linker pulsschakelaar en is aan/uit van verbonden lichtpunt. Ingedrukt houden zorgt voor dimmen van dat lichtpunt. Dit werkt ook als homey uitgevallen zou zijn
- S2 is ook aangesloten op de rechter pulsschakelaar en daarmee kan ik meerdere associaties koppelen in Homey? Dus voor 1x, 2x en 3x snel indrukken verschillende scenes starten? Dit werkt niet meer als homey eruit ligt.
Klopt bovenstaande verwachting?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:25
vandermark schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:54:
Als ik het goed begrijp kan ik de Fibaro dimmer 2 als volgt in Homey gaan gebruiken?
- Dubbele pulsschakelaar koppelen aan de Fibaro dimmer 2
- S1 aansluiten op linker pulsschakelaar en is aan/uit van verbonden lichtpunt. Ingedrukt houden zorgt voor dimmen van dat lichtpunt. Dit werkt ook als homey uitgevallen zou zijn
- S2 is ook aangesloten op de rechter pulsschakelaar en daarmee kan ik meerdere associaties koppelen in Homey? Dus voor 1x, 2x en 3x snel indrukken verschillende scenes starten? Dit werkt niet meer als homey eruit ligt.
Klopt bovenstaande verwachting?
Ja, dat klopt.
Afbeeldingslocatie: https://www.domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2017/Fibaro/Dimmer-2/fbaro-dimmer-2-fgs211-homey-flow.jpg

Zie ook:
https://www.domotica-blog.nl/post/review-fibaro-dimmer-2

ff naar beneden scrollen voor de Homey.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
Ik wil ook een Homey gaan hanteren als vervanging van het bestaande alarmsysteem dat nu thuis geïnstalleerd is. Als ik het goed begrijp kan ik zonder problemen Fibraro senoren (beweging en deur), Nest (camera's en rookmelders) en Aeotec (sirene en evt. schakeling voor de garagedeur) via Z-wave op de Homey aansluiten. Het idee is dat iedereen in het huishouden via de app met een druk op de spreekwoordelijke knop alle apparatuur in de 'ingeschakeld-modus' kan zetten, idem voor uitschakelen. Bovenstaande voorbeelden met de 'als-en-dan' modus ziet er in ieder geval makkelijk uit.

Ik vraag mij alleen af in hoeverre mijn voorgestelde scenario makkelijk te programmeren is zonder al te veel gedoe. Mogelijk dat iemand mij hier wat wijzer over kan maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Keyboardplayer op 04-12-2017 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Keyboardplayer schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:50:
Ik wil ook een Homey gaan hanteren als vervanging van het bestaande alarmsysteem dat nu thuis geïnstalleerd is. Als ik het goed begrijp kan ik zonder problemen Fibraro senoren (beweging en deur), Nest (camera's en rookmelders) en Aeotec (sirene en evt. schakeling voor de garagedeur) via Z-wave op de Homey aansluiten. Het idee is dat iedereen in het huishouden via de app met een druk op de spreekwoordelijke knop alle apparatuur in de 'ingeschakeld-modus' kan zetten, idem voor uitschakelen. Bovenstaande voorbeelden met de 'als-en-dan' modus ziet er in ieder geval makkelijk uit.

Ik vraag mij alleen af in hoeverre mijn voorgestelde scenario makkelijk te programmeren is zonder al te veel gedoe. Mogelijk dat iemand mij hier wat wijzer over kan maken :)
Homey kopen is een maar de logica van je flows is het meest belangrijke. Hierbij kun je uiteraard de voorbeelden van de community gebruiken maar zul je dit wel zelf moeten bepalen/inrichten. Homey kan meer dan alleen IF THIS THEN THAT het kan ook IF THIS OR (optie 1) OR (optie 2) OR (optie 3) THEN THAT AND ELSE

Let trouwens op, de Nest camera is nog niet ondersteund maar al wel aangekondigd om ondersteund te gaan worden. Op Github staat al een werkende versie (mits je een developers key van Nest hebt) maar ze zijn nog bezig met de goedkeuring vanuit Nest. Op apps.athom.com staat altijd bij de app wat ondersteund is door de app in de stabiele of eventuele beta vorm. Op het forum lopen topics waarin vaak meer informatie staat van Athom of ontwikkelaars aan welke functionaliteiten al via Github beschikbaar zijn en geïnstalleerd kunnen worden via CLI

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 05-12-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
lubbertkramer schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:25:
[...]

Homey kopen is een maar de logica van je flows is het meest belangrijke. Hierbij kun je uiteraard de voorbeelden van de community gebruiken maar zul je dit wel zelf moeten bepalen/inrichten. Homey kan meer dan alleen IF THIS THEN THAT het kan ook IF THIS OR (optie 1) OR (optie 2) OR (optie 3) THEN THAT AND ELSE

Let trouwens op, de Nest camera is nog niet ondersteund maar al wel aangekondigd om ondersteund te gaan worden. Op Github staat al een werkende versie (mits je een developers key van Nest hebt) maar ze zijn nog bezig met de goedkeuring vanuit Nest. Op apps.athom.com staat altijd bij de app wat ondersteund is door de app in de stabiele of eventuele beta vorm. Op het forum lopen topics waarin vaak meer informatie staat van Athom of ontwikkelaars aan welke functionaliteiten al via Github beschikbaar zijn en geïnstalleerd kunnen worden via CLI
Zeer goed nieuws dat het eventueel wel beschikbaar wordt. Ik vind de Nest camera's zeker qua mogelijkheden en kwaliteit een goede optie voor koop. Mocht dit dan ook met Homey gepaard gaan, dan geeft hij mij nog meer redenen tot aanschaf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koen87 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:24:
[...]

Zeer goed nieuws dat het eventueel wel beschikbaar wordt. Ik vind de Nest camera's zeker qua mogelijkheden en kwaliteit een goede optie voor koop. Mocht dit dan ook met Homey gepaard gaan, dan geeft hij mij nog meer redenen tot aanschaf :)
Zie hier reactie van Bram (support Athom) m.b.t. de Nest camera's -> https://forum.athom.com/d...ment/60921/#Comment_60921

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Is het mogelijk om met een wallmote (aeotec) door het hoog laag swipen een Philips hue lamp te dimmen ? of een fibaro dimmer 2 ?

Ik kan namelijk nergens ontdekken om per swipe bijvoorbeeld 10% omhoog te gaan. Zou denken dat dit met een variabele zou moeten die omhoog/omlaag gezet wordt tegen over de huidige waarde.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco90
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 08:26
Koen87 schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:45:
Met kerst krijgen wij ook onze eerste Homey.
Nu bleek deze wel op veel plekken al uitverkocht, er komt toch niet stiekem een nieuwe versie op de markt? ;-)

Vanaf volgend jaar kan ik dus ook gaan spelen om alles aan te laten sturen. Alvast een voorbereiding op de aanstaande verhuizing...
Same here! Van de week de Homey besteld als verjaardagskado :) Het kan een aantal weken duren volgens Athom. Ik ben wel heel erg benieuwd, ga er vast een hoop (speel) plezier aan beleven.

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Iemand homey werkend gekregen met de ziggbee modules van Bush jeager?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
error33 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:55:
Was er zo van gecharmeerd dat ik m al opgeplakt heb :)
Ik vond hem ook tof en had hem ook besteld. Maar toen ik hem binnen kreeg had ik niet echt meer een plek om hem op te hangen. Ik gebruik de Hue Taps nu bijna overal omdat daar de batterij niet van op gaat. Dus hij ligt hier al een aantal maanden in de verpakking hehe. Mocht ik nog iets moeten testen, laat even weten dan haal ik hem eruit :) Hoelang gaat de accu mee van de moto eigenlijk?

[ Voor 17% gewijzigd door Tweaqer op 06-12-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

Ah, nieuwe preview versie van de homey app is uit (op Android iig). Flow management, dus maken en wijzigen zit er nu in! Werkt in mijn simpele tests tot nog toe prima. Athom, ga zo door! Kan niet wachten op de beschikbaarheid van de app op tablets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Android versie is uit met flow editten. Dat werkt eigenlijk erg lekker :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
icecreamfarmer schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:35:
Iemand homey werkend gekregen met de ziggbee modules van Bush jeager?
Zover ik heb begrepen nog niet. Bush Jeager gebruikt Zigbee LL ipv HA en daarmee nog niet ondersteund. Echter pin me daar niet op vast, want ik heb zelf geen Bush Jeager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

kasteleman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:02:
[...]

Zover ik heb begrepen nog niet. Bush Jeager gebruikt Zigbee LL ipv HA en daarmee nog niet ondersteund. Echter pin me daar niet op vast, want ik heb zelf geen Bush Jeager.
Ok, maar het werkt wel samen met de Hue bridge volgens Bush Jeager zou dat dan aan elkaar geknoopt kunnen worden?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Ja precies, middels bridge zou het wel mogelijk moeten zijn. Maar zoals gezegd, niet zelf kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p88l2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 17:19
dread schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:48:
[...]

Nu ben ik in de war. Op deze pagina raden ze met stads verwarming het volgende aan:
https://www.kijkvoelbelee...taat-voor-stadsverwarming
Stadverwarming met een slimme thermostaat

Wilt u genieten van optimaal comfort? Kies dan voor evohome Wi-Fi van Honeywell. Dit zoneregelsysteem is gemakkelijk te installeren door gebruik van de draadloze radiatorregelaars. Deze kunnen communiceren met het draadloze evohome bedieningspaneel. Met evohome is het mogelijk om verschillende delen van de woning apart verwarmen. Er kunnen wel 12 zones individueel worden geregeld. Het systeem is volledig te programmeren en eenvoudig te bedienen via de app op smartphone of tablet. Op deze manier kunt u genieten van optimaal comfort, zonder dat u een dure thermostaatklep hoeft te laten installeren.

https://wifithermostaten....rpak-8x-hr92-aan-uit.html

Deze link heeft toch HR92 radiatorregelaars?
Denk dat ik het snap... De radiatorkranen zijn altijd traploos. Het gaat hier om de aansturing van de 'ketel' aan/uit of gemoduleerd via OpenTherm. Bij stadsverwarming heb je vaak alleen radiatorkranen, maar soms ook een centrale regelbare klep. Die laatste is altijd aan/uit. Weet niet of je als je geen klep hebt nog kan besparen door de aanstuurmodule weg te laten. Ook weet ik niet of het plaatsen van een klep voor een extra besparing kan zorgen (denk het niet, staan alle radiatoren uit, dan stroomt er geen water denk ik)

Voor de zekerheid zou ik het de leverancier van de stadswarmte en/of Honeywell vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 17:57
Hi all, mega interessant topic maar dat is nu juist net het probleem ^^
Een aantal jaar geleden heb ik bij iemand een Fibaro HC2 gezien en was ik verkocht, dat moest ik ook hebben in mijn toen nog te bouwen huis! Mijn huis is bijna af en tot vanmorgen was ik overtuigd van de Fibaro controller. Ik zag alleen ineens een artikel over slimme lampen (Tweakers) en de reactie over de Homey van WebGnome.
Zelf nog nooit gehoord van Homey dus ik ben mijzelf er even in gaan verdiepen en werd eigenlijk wel blij van de mogelijkheden!

Nu ben ik alleen wel erg aan het twijfelen geslagen.. hieronder zal ik kort beschrijven wat ik wil bereiken met een domotica setup thuis.

- lampen
- camera's bewegingsensoren
- alarm

Oftewel vrij simpel, nu ben ik van nature uit altijd bezig met techniek en zal ik hier dus veel aan gaan toevoegen. Daarnaast wil ik bovenstaande onderdelen gebruiken i.c.m. scenes.

Ik heb toch wel wat vragen over Homey en weet niet of deze nu wel of niet goed worden ondersteund.

- Heeft de Homey net als Fibaro een ook soort van status? Als Slaapstatus (alle lampen beneden uit etc)
- De Homey heeft geen ethernet aansluiting.. merken jullie dat de Homey niet bereikbaar is op sommige momenten vanwege slecht wifi? Ik krijg een nieuwbouwhuis en heb ALLES bedraad op mijn iPad en iPhone na. Tevens zal er boven iets minder bereik zijn dan beneden etc. De Homey komt in de woonkamer (daar zal goed bereik zijn denk).
- Wat is wijsheid? Fibaro HC2 of een Homey? en hoeveel beperkter is een Fibaro HC2 nou eigenlijk? (gezien mijn wensenlijstje).
- Is er een goede control panel voor de camera's

ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
- Heeft de Homey net als Fibaro een ook soort van status? Als Slaapstatus (alle lampen beneden uit etc)
Nee, niet standaard maar dat heeft de HC2 ook niet. Is natuurlijk wel simpel te maken.

- De Homey heeft geen ethernet aansluiting.. merken jullie dat de Homey niet bereikbaar is op sommige momenten vanwege slecht wifi? Ik krijg een nieuwbouwhuis en heb ALLES bedraad op mijn iPad en iPhone na. Tevens zal er boven iets minder bereik zijn dan beneden etc. De Homey komt in de woonkamer (daar zal goed bereik zijn denk).
Zal per huis verschillen maar over het algemeen hoor ik daar geen klachten over.

- Wat is wijsheid? Fibaro HC2 of een Homey? en hoeveel beperkter is een Fibaro HC2 nou eigenlijk?
(gezien mijn wensenlijstje).
De HC2 heeft een standaard alarm en klimaat paneel dit zul je op de Homey zelf moeten maken. Natuurlijk geen probleem.
Lees eens de reviews op mijn website want een domotica controller is nogal een persoonlijk ding.

- Is er een goede control panel voor de camera's
Nee, niet op de Homey. HC2 heeft wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
ls789 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:36:
Ik krijg een nieuwbouwhuis en heb ALLES bedraad op mijn iPad en iPhone na.
Je bewegingssensoren zijn ook niet bedraad :+
Wifi signaal hoeft de Homey ook niet door het hele huis te hebben zoals je het omschrijft. De belangrijkste vraag is dan waar wil je hem neerzetten en is daar wifi ontvangst? Je z-wave spul is daarnaast ook draadloos, maar dat werkt via mesh als je het goed inricht.
Mijn HC2 is nu alweer een jaar of wat stof aan het vangen en mis hem niet. Camera's zijn ze nog mee bezig omdat goed te implementeren in Homey, maar er zijn nu al wel mogelijkheden mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaqer op 09-12-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Vraagje voor de kenners; Zijn er vanuit Athom nog/al plannen om met de SDK native google assistance in te bouwen?

Door middel van een flinke software update, of wellicht een Homey2?

Ik zie dat de eerste niet google smart speaker er al is.

http://www.androidpolice....-dont-mind-paying-double/

Er zouden er meer komen, maar geen idee of Homey ook die kant op zou willen gaan? (zou wel direct de tegenvallende spraak besturing kunnen verbeteren, maar wellicht wachtende op NL support vanuit de Google hoek?)

Mijn tegen vallende spraak besturings uitspraak bedoel ik niet negatief. Ik heb nog geen homey, dus ook nog niet eens persoonlijke ervaring. Puur wat ik lees online.

Wat ik probeer te zeggen; Als Athom het hele spraak gebeuren gewoon aan Google kan over laten (waar ze goed in zijn) dan kunnen ze zelf doen waar ze zelf goed in zijn; Alle smart devices onder brengen in 1 super duper device.

(mocht er een Homey2 voor nodig zijn, dan zou ik er gelijk een HDMI/3.5 jack bij gooien en direct het hele cast gebeuren ook meenemen. Zal duur(der) worden, maar..... Man!)

(Desnoods via een tweede crowdfunding...)

[ Voor 33% gewijzigd door j1nx op 09-12-2017 21:24 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:03:
Vraagje voor de kenners; Zijn er vanuit Athom nog/al plannen om met de SDK native google assistance in te bouwen?

Door middel van een flinke software update, of wellicht een Homey2?

Ik zie dat de eerste niet google smart speaker er al is.

http://www.androidpolice....-dont-mind-paying-double/

Er zouden er meer komen, maar geen idee of Homey ook die kant op zou willen gaan? (zou wel direct de tegenvallende spraak besturing kunnen verbeteren, maar wellicht wachtende op NL support vanuit de Google hoek?)

Mijn tegen vallende spraak besturings uitspraak bedoel ik niet negatief. Ik heb nog geen homey, dus ook nog niet eens persoonlijke ervaring. Puur wat ik lees online.

Wat ik probeer te zeggen; Als Athom het hele spraak gebeuren gewoon aan Google kan over laten (waar ze goed in zijn) dan kunnen ze zelf doen waar ze zelf goed in zijn; Alle smart devices onder brengen in 1 super duper device.

(mocht er een Homey2 voor nodig zijn, dan zou ik er gelijk een HDMI/3.5 jack bij gooien en direct het hele cast gebeuren ook meenemen. Zal duur(der) worden, maar..... Man!)

(Desnoods via een tweede crowdfunding...)
Verwacht het in ieder geval niet op korte termijn (Homey v2 wat betreft hardware (zie mijn eerdere posts), wel staat voor Q1 2018 op de planning om de skills aan te passen waardoor ze meer natuurlijk gebruikt kunnen worden. Probleem blijft uiteraard dat Alexa/Google Home nog steeds geen Nederlands kunnen. Spraak blijft een persoonlijk iets, voor de een werkt het niet en voor de ander zeer prima (zie bv mijn videos waarin het prima werkt, ook via Alexa :) ) Persoonlijk vind ik spraak het minst belangrijke, huisautomatisering betekend automatisch zaken laten gebeuren aan de hand van condities, niet door zelf nog opdrachten te geven :)

Daarnaast komt Google/Alexa integratie niet gratis en kost het aardig wat om Google/Alexa de spraak te laten doen voor Athom, ook zijn beide partijen niet erg makkelijk om binnen te komen als toch een soort concurrent. Athom heeft al eens uitgelegd/laten zien dat ze spraak via Google kunnen laten gaan op een devmeetup in Utrecht maar dat ze moeten betalen voor ieder verzoek om te laten vertalen en dat dit gewoon niet te houden is qua kosten en ze er anders een betaalde abodienst van moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Duidelijk antwoord. Nee, dan koop ik ze beide wel gewoon.

Koppellingen en samenwerkingen zullen alleen maar verbeteren, dus....

Paar mini's als extra "externe mics" dus door het huis. Homey als middelpunt.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
thanks voor jullie reacties! Toch neig ik iets meer naar de Fibaro gezien deze net wat uitgebreider is qua panels..

Enige jammere is, Zigbee. De fibaro ondersteund dit natuurlijk niet out of the box. Is het mogelijk dit middels een raspberry pi of iets te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:)
ls789 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:26:
thanks voor jullie reacties! Toch neig ik iets meer naar de Fibaro gezien deze net wat uitgebreider is qua panels..

Enige jammere is, Zigbee. De fibaro ondersteund dit natuurlijk niet out of the box. Is het mogelijk dit middels een raspberry pi of iets te realiseren?
Uiteraard kan zoiets met een PI bv met Home Automation maar dan wil je dus meerdere systemen aan elkaar koppelen i.p.v. dit via Homey te doen? Als je iets mist kun je het als Tweaker altijd zelf maken (app) , samen met de community of een verzoek te doen bij Athom als je iets mist wat beter in de core past. Begin 2018 komt Homey OS V2 uit wat een hoop veranderingen met zich mee zal brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
lubbertkramer schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:34:
:)
[...]

Uiteraard kan zoiets met een PI bv met Home Automation maar dan wil je dus meerdere systemen aan elkaar koppelen i.p.v. dit via Homey te doen? Als je iets mist kun je het als Tweaker altijd zelf maken (app) , samen met de community of een verzoek te doen bij Athom als je iets mist wat beter in de core past. Begin 2018 komt Homey OS V2 uit wat een hoop veranderingen met zich mee zal brengen
ja wellicht wel. Ik lees gewoon over het algemeen toch wel wat "problemen" met de Homey. Apparaten die niet in een keer worden gezien etc. Bij alle fibaro reviews lees ik over het algemeen dat het solide werkt en dat is wel iets wat ik zoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
ls789 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:45:
[...]

ja wellicht wel. Ik lees gewoon over het algemeen toch wel wat "problemen" met de Homey. Apparaten die niet in een keer worden gezien etc. Bij alle fibaro reviews lees ik over het algemeen dat het solide werkt en dat is wel iets wat ik zoek
Dat ligt niet zover uit elkaar hoor. De HC2 is wat verder door ontwikkeld dus heeft wat minder kinderziektes. Maar hier zijn ook gewoon problemen welke ook spelen bij andere controllers.

Z-Wave (domotica) is gewoon nog niet 100% stabiel.

De HC2 werkt vooral ook goed met Fibaro modules en dit gaat ook niet zomaar veranderen. Zigbee zal niet zo snel naar de HC2 komen behalve als Fibaro besluit om ook Zigbee modules te maken. Maar waarom zouden ze dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
HeroS schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:35:
[...]

Dat ligt niet zover uit elkaar hoor. De HC2 is wat verder door ontwikkeld dus heeft wat minder kinderziektes. Maar hier zijn ook gewoon problemen welke ook spelen bij andere controllers.

Z-Wave (domotica) is gewoon nog niet 100% stabiel.

De HC2 werkt vooral ook goed met Fibaro modules en dit gaat ook niet zomaar veranderen. Zigbee zal niet zo snel naar de HC2 komen behalve als Fibaro besluit om ook Zigbee modules te maken. Maar waarom zouden ze dit doen?
hmm en die Fibaro HC2 lite? Die is qua prijs al wel een stuk aantrekkelijker of mist deze echt een boel functionaliteit (is deze LUA code echt benodigd voor wat simpele if this than that)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ls789 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:45:
[...]

Apparaten die niet in een keer worden gezien snap ik alleen niet echt, ik heb al heel veel toegevoegd maar apparaten worden gewoon direct gevonden, zou graag horen wat je hiermee bedoeld wellicht dat ik je vraag dan beter kan beantwoorden :)

Ieder apparaat heeft zo zijn nukken denk ik dan, verwacht niet dat "fibaro" je een wereld of ja huis zonder problemen gaat geven :)
ls789 schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:00:
[...]

hmm en die Fibaro HC2 lite? Die is qua prijs al wel een stuk aantrekkelijker of mist deze echt een boel functionaliteit (is deze LUA code echt benodigd voor wat simpele if this than that)
Kijk niet altijd naar de prijs van de controller, dat is maar een eenmalige aanschaf. De echte kosten komen pas zodra je "slimme" apparaten wilt kopen om je huis "slimmer" te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door lubbertkramer op 10-12-2017 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
ls789 schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:00:
[...]

De HC lite zou ik nooit kopen. Lees daar alleen maar negatieve verhalen over en is een beetje de dommie van Fibaro. Komt altijd met updates op de 4de plek en mist gewoon de kracht van de HC2.

Koop dan gewoon een Homey heb je veel meer aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Zelf heb ik een Homey vanaf april 2016 staan, veel van deze tijd heeft ie stof staan te happen. Avonds om 22.00 uur verteld ie wat ik morgen voor een dienst heb (werk onregelmatig) en een fibaro walplug zat er op. meer had ik er niet op zitten door de problemen, vastlopers en ontbrekende functionaliteiten . Eigenlijk had ik alles op domoticz en homewizard zitten.

Nu de laatste 3 weken ben ik weer met Homey bezig en het is de moeite geweest om het stof er af te halen :) momenteel zitten er een aantal Fibaro modules Aeotec wallmote en klik aa/uit op met niet veel problemen De app 2.0 is een hele verbetering ook als is het nog beta.

Ook lang getwijfeld om een HC2 aan te schaffen maar vind m eigenlijk wel gedateerd voor dat geld. Geen zWave + is toch wat achterhaald.

Als Homey zich zo blijft verbeteren dan gaat hier Domoticz en Homewizard er uit en blijft alleen een wit bolletje achter :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athom heeft zojuist 1.5.6RC.5 vrijgegeven in het experimentele kanaal :)

Edit:
en weer teruggetrokken door Athom (bron: Slack) door een probleem die ze niet gevonden hadden in DP doordat wij al op 1.5.5 => 1.5.6 zaten (1.5.5 was teruggetrokken uit experimenteel dus 1.5.4 is de laatste experimentele release)
jeroenvollenbrock
set the channel topic: Current stable release: 1.5.3 | current experimental release: 1.5.6-rc.5

jeroenvollenbrock
set the channel topic: Current stable release: 1.5.3 | current experimental release: 1.5.4

jeroenvollenbrock [10:59 PM]
Update was pulled due to an abundance of caution after receiving several automated crash reports that might be caused by a blocking issue when updating from a pre 1.5.x version to 1.5.6-rc.5

[ Voor 104% gewijzigd door lubbertkramer op 10-12-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:56:

Edit:
en weer teruggetrokken door Athom (bron: Slack) door een probleem die ze niet gevonden hadden in DP doordat wij al op 1.5.5 => 1.5.6 zaten (1.5.5 was teruggetrokken uit experimenteel dus 1.5.4 is de laatste experimentele release)

[...]
if the issue occured for you, Homey would have detected system corruption and would have performed a complete factory-reset to overcome it.
}:|

Ik denk dat ik bij de volgende release iets langer wacht voor ik hem installeer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:22:
[...]

[...]

}:|

Ik denk dat ik bij de volgende release iets langer wacht voor ik hem installeer :+
Haha ze zeggen niet voor niets "living on the edge" als je experimenteel aanvinkt en meegaat zodra hij uitkomt _/-\o_ maar als je hem hebt is 1.5.6 wel een verbetering.

Je kan alleen niet meer terug naar pre 1.5.6 (dus doe geen reset en terug naar stabiel want dan werkt o.a. z-wave niet meer totdat 1.5.6 stabiel is, heeft te maken dat o.a. de z-wave chip een update krijgt)

[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 10-12-2017 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:23:
[...]

Haha ze zeggen niet voor niets "living on the edge" als je experimenteel aanvinkt en meegaat zodra hij uitkomt _/-\o_ maar als je hem hebt is 1.5.6 wel een verbetering, je kan alleen niet meer terug naar pre 1.5.6 (dus doe geen reset en terug naar stabiel want dan werkt o.a. z-wave niet meer totdat 1.5.6 stabiel is)
Ik blijf liever een beetje van de edge vanaf in dit geval :P

Kan je hier wat meer uitleg over geven? :)
1.5.6 changes almost everything,, brings (almost or everything) to LTS (releases) and flashes several chip like the z-wave

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:25:
[...]

Ik blijf liever een beetje van de edge vanaf in dit geval :P

Kan je hier wat meer uitleg over geven? :)

[...]
Door de veranderingen kun je wel Homey OS zogezegd terugzetten naar pre-1.5.6 maar zal niet alles meer werken en een foutmelding geven. Dit heeft te maken dat een revert niet zomaar gedaan kan worden op o.a. de z-wave chip maar Homey hiervoor naar Athom HQ zou moeten (en dan ben je hem dus even kwijt). Ontdekt doordat ik een DP Homey verkocht had en deze in samenspraak met Athom had teruggezet naar stabiel alleen kwamen we er pas achter dat dit niet meer werkte na het terugzetten, dus tijdelijk terug in DP gezet voor de koper van deze Homey.

Daarnaast zijn zaken als NFC communicatie naar de kernel verplaatst waardoor dit stabieler/sneller moet werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PEiMywImtjuoSLBZWM9vDnvw/medium.png

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 10-12-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En heb je ook wat technische info over wat er aangepast is waardoor ze de chip moeten flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:40:
En heb je ook wat technische info over wat er aangepast is waardoor ze de chip moeten flashen?
Update aka nieuwere versie, specifieke specificaties liggen onder licentie bij de z-wave alliantie (ik heb die zo niet in mijn bezit haha :)).

In theorie zou je geen revert hoeven doen als 1.5.6 stabiel is en je wilt Homey terugzetten naar fabrieksinstellingen, is alleen van toepassing voor DP/experimenteel maar die kiezen er zelf bewust voor :)

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 10-12-2017 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:56:

Edit:

[...]
Ik hoop dat ze 1.5.3 => 1.5.6 dan wel goed testen. Als dat blijkbaar dus niet gebeurd is bij de 1.5.4 naar 1.5.6 upgrade.
lubbertkramer schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:23:
[...]

Haha ze zeggen niet voor niets "living on the edge" als je experimenteel aanvinkt en meegaat zodra hij uitkomt _/-\o_ maar als je hem hebt is 1.5.6 wel een verbetering.
Maar tegelijkertijd wel minimaal één app die experimental nodig heeft aanbevelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
RobertMe schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:05:
[...]

Ik hoop dat ze 1.5.3 => 1.5.6 dan wel goed testen. Als dat blijkbaar dus niet gebeurd is bij de 1.5.4 naar 1.5.6 upgrade.
In dit geval was het risico voor mensen die geüpdatet hadden van 1.3.x of eerder naar 1.5.6 experimenteel. Als je al op 1.5.0 of hoger zat, is er geen probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkorpionNL schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:18:
[...]

In dit geval was het risico voor mensen die geüpdatet hadden van 1.3.x of eerder naar 1.5.6 experimenteel. Als je al op 1.5.0 of hoger zat, is er geen probleem. ;)
Waarom is het dan een probleem voor de gebruikers met experimental? 99,9999999999% van die gebruikers zal dan op 1.5.4 zitten (en de overigen op 1.5.5 omdat ze die net binnen kregen voordat die teruggetrokken was).

Ik lees het toch echt als iets wat niet gevonden is doordat het wel werkt als je van 1.5.5 naar 1.5.6 gaat, maar (mogelijk) niet als je vanaf een oudere versie komt. En ja, de 1.5.x referentie heb ik gezien. Maar dat verklaard niet waarom het nu optreed bij experimental gebruikers die de update krijgen. (mogelijk dat het een bug is die voor het eerst is gemeld bij een 1.3 update maar toen niet vaak optrad en daardoor niet onderzocht is, maar nu bij de 1.5.6 update weer terug is? Bv doordat ze nu dan blijkbaar die firmware updates moeten doen maar dat neem ik aan niet bij elke update gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
RobertMe schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:31:
[...]

Waarom is het dan een probleem voor de gebruikers met experimental? 99,9999999999% van die gebruikers zal dan op 1.5.4 zitten (en de overigen op 1.5.5 omdat ze die net binnen kregen voordat die teruggetrokken was).

Ik lees het toch echt als iets wat niet gevonden is doordat het wel werkt als je van 1.5.5 naar 1.5.6 gaat, maar (mogelijk) niet als je vanaf een oudere versie komt. En ja, de 1.5.x referentie heb ik gezien. Maar dat verklaard niet waarom het nu optreed bij experimental gebruikers die de update krijgen. (mogelijk dat het een bug is die voor het eerst is gemeld bij een 1.3 update maar toen niet vaak optrad en daardoor niet onderzocht is, maar nu bij de 1.5.6 update weer terug is? Bv doordat ze nu dan blijkbaar die firmware updates moeten doen maar dat neem ik aan niet bij elke update gebeurd).
Omdat de kans bestaat dat er nog steeds mensen op experimenteel zitten die nog 1.3.x. etc zitten. Ondanks dat er waarschijnlijk heel weinig zullen zijn, willen ze alsnog niet dat risico lopen.

Het lijkt mij ook dat Jeroen van Athom ook niet het volgende op Slack zou zeggen als het voor iedereen zou gelden:

“If you’re on 1.5.x and go to updates, you might still be able to install it manually from the cache”

Maar misschien begrijp ik het allemaal verkeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Misschien is de Changelog ook wel aardig
1.5.6-rc.5 experimental
  • [Z-Wave] Stability improvements
  • [Z-Wave] Update Command Class SDK to 6.01
  • [Zigbee] Stability improvements
  • [Core] Fixed a bug that could cause red rings upon reboots
  • [Core] A lot of bugs have been resolved (A list can be found at GitHub)
  • [Updates] Moved experimental checkbox to Developer tools
  • [Z-Wave] Move 'stuff for geeks' to Developer tools
  • [ZigBee] Move 'stuff for geeks' to Developer tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij hebben daarnet RC6 in DP gekregen waarna hij mogelijk terugkomt naar experimenteel :)

Maar tegelijkertijd wel minimaal één app die experimental nodig heeft aanbevelen O-)
Je valt in herhaling O-)
Tweaqer schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:43:
Misschien is de Changelog ook wel aardig

[...]
Ah ja haha had de changelog van 1.5.6 al eerder gepost had hem daarom er niet bijgeplakt O-)

Edit:

RC6 is al beschikbaar in het experimentele kanaal
jeroenvollenbrock [3:02 PM]
set the channel topic: Current stable release: 1.5.3 | current experimental release: 1.5.6-rc.6
1.5.6-rc.6 experimental
[Z-Wave] Stability improvements
[Z-Wave] Update Command Class SDK to 6.01
[Zigbee] Stability improvements
[Core] Fixed a bug that could cause red rings upon reboots
[Core] A lot of bugs have been resolved (A list can be found at GitHub)
[Updates] Moved experimental checkbox to Developer tools
[Z-Wave] Move 'stuff for geeks' to Developer tools
[ZigBee] Move 'stuff for geeks' to Developer tools

[ Voor 29% gewijzigd door lubbertkramer op 11-12-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, intussen heb ik ook al om en nabij 1 maand een 100 euro aan Xiaomi spul thuis liggen waar ik nog steeds niks mee kan. Dit ondanks dat Athom het zelf ook alweer ruim als een maand terug heeft "aanbevolen". Zo raar is het dan toch niet dat gebruikers gaan/blijven klagen?

Ik heb dan ook al lang de hoop opgegeven dat ik het dit jaar wel nog ga kunnen gebruiken. Want, onafhankelijk van de problemen die er nu met experimental zijn, verwacht ik niet dat het deze of volgende week nog als stable komt (want nu pas experimental). En ik mag toch hopen dat ze het niet in stable uitbrengen tussen kerst en nieuwjaar (want onderbezet etc, hetzelfde als dat ze ook hebben geleerd om niet op vrijdag nieuwe versies vrij te geven). En zal zouden ze het komende 3 weken uitbrengen in experimental, waarschijnlijk weet ik mezelf dan nog steeds te overtuigen om niet meteen te updaten, gezien alle "aanloopproblemen" (ondanks dat ik dus wel ASAP het Xiaomi spul in gebruik wil nemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:29:
[...]

Tsja, intussen heb ik ook al om en nabij 1 maand een 100 euro aan Xiaomi spul thuis liggen waar ik nog steeds niks mee kan. Dit ondanks dat Athom het zelf ook alweer ruim als een maand terug heeft "aanbevolen". Zo raar is het dan toch niet dat gebruikers gaan/blijven klagen?

Ik heb dan ook al lang de hoop opgegeven dat ik het dit jaar wel nog ga kunnen gebruiken. Want, onafhankelijk van de problemen die er nu met experimental zijn, verwacht ik niet dat het deze of volgende week nog als stable komt (want nu pas experimental). En ik mag toch hopen dat ze het niet in stable uitbrengen tussen kerst en nieuwjaar (want onderbezet etc, hetzelfde als dat ze ook hebben geleerd om niet op vrijdag nieuwe versies vrij te geven). En zal zouden ze het komende 3 weken uitbrengen in experimental, waarschijnlijk weet ik mezelf dan nog steeds te overtuigen om niet meteen te updaten, gezien alle "aanloopproblemen" (ondanks dat ik dus wel ASAP het Xiaomi spul in gebruik wil nemen).
Maar als je gaat bestellen zie je toch ook al dat het label DP/experimenteel aan de release hangt en maak je de keuze of je dat wilt draaien of niet en of je iets wilt kopen waarvan je dan niet weet wanneer je het kan gebruiken?

Sorry maar vind het nog steeds een eigen verantwoording dat je nu voor 100 euro aan Xiaomi hebt liggen, heb hier inmidels voor bijna 300 euro aan spullen liggen van Xiaomi maar heb zelf op de knop bestellen gedrukt wetende dat het een DP/Experimenteel release is waar ik het op draai en dat Zigbee nog niet volwassen is zoals Z-wave momenteel betere stappen maakt in 1.5.6. Dus los van het feit of het nou in een nieuwsbrief heeft gestaan of niet ben jij in control wat je koopt/niet koopt, als in de nieuwsbrief staat gooi Homey tegen de muur want dat maakt een leuk geluid gooi je hem ook niet :)

Als je echt wat wilt moet je support@athom.com mailen met de rekening, hier kan niemand iets voor je betekenen m.b.t. de release van 1.5.6 naar stabiel (al verwacht ik stiekem dat hij in 2017 nog stabiel gaat worden) :9 Anders gaan we de vorige discussie nogmaals overdoen aangezien ik je toen ook al doorverwezen had naar Athom zelf :)

Edit:
Zie trouwens geen reden waarom ze niet op een eigen gekozen tijdstip naar stabiel kunnen brengen dus ook rond kerst/oud en nieuw als ze de bezetting hebben (al weet ik toevallig wel dat er een paar vakantie hebben maar dat terzijde) . Gisteravond toen Athom het naar experimenteel bracht was o.a. Jeroen online om support te verlenen en uiteindelijk toch terug te draaien. Het was een bewuste keuze die ze afgelopen vrijdag al in DP hadden laten weten dat hij zondagavond bij geen showstoppers naar experimenteel zou komen.

[ Voor 18% gewijzigd door lubbertkramer op 11-12-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:52:
[...]

Maar als je gaat bestellen zie je toch ook al dat het label DP/experimenteel aan de release hangt en maak je de keuze of je dat wilt draaien of niet en of je iets wilt kopen waarvan je dan niet weet wanneer je het kan gebruiken?
Dat zie je niet in de appstore (pas bij installatie) en het stond ook niet in de nieuwsbrief. Dus de informatievoorziening was op zijn minst karig.

Daarnaast zullen ze ook vast niet voor niks de Facebook campagne die volgens Ted onderweg was hebben geannuleerd op basis van zijn aangeven (om te wachten op stable).

Als Athom mee wil doen met de grote jongens moeten ze dit gewoon op orde krijgen. Want reclame maken voor iets wat niet werkt (of in dit geval onstabiele software vereist) verlies je gewoon het klantvertrouwen mee (en daarmee dus klanten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

hmm, zit al 10 min naar een paarse ring te kijken, update naar rc6 van1.5.5 in experimental duurt best lang..

edit: nevermind, springt nu op oranje.. kennelijk is hij nog steeds druk bezig :)

[ Voor 28% gewijzigd door djbarney op 11-12-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ls789 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:26:

Ik lees je comments nu pas, maar ik kan je wel vertellen dat je meer plezier aan een HC2 hebt qua stabiliteit en "gewoon werken" en qua speelgoed en compatibiliteit meer plezier hebt aan de Homey. Ik heb beide en moet eerlijk zeggen dat ik het bereik en de informatievoorziening van de HC2 stukken beter vind. Maar als je kijkt naar leuke trucjes en apparaatondersteuning pak ik de Homey weer. Uiteindelijk ben ik dus best veel bezig met LUA scripts op de HC2 die weer Homey aanroept en omgekeerd. Erg leuk om te spelen dus maar de basis functionaliteit laat ik lekker op de HC2 zitten zodat na het spelen ook alles blijft werken.
Hoop dat je er iets aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:35:
[...]

Dat zie je niet in de appstore (pas bij installatie) en het stond ook niet in de nieuwsbrief. Dus de informatievoorziening was op zijn minst karig.

Daarnaast zullen ze ook vast niet voor niks de Facebook campagne die volgens Ted onderweg was hebben geannuleerd op basis van zijn aangeven (om te wachten op stable).

Als Athom mee wil doen met de grote jongens moeten ze dit gewoon op orde krijgen. Want reclame maken voor iets wat niet werkt (of in dit geval onstabiele software vereist) verlies je gewoon het klantvertrouwen mee (en daarmee dus klanten).
Ja Ted heeft inderdaad als maker van de app aangegeven dat dit niet slim was van Athom, dat erkennen we ook allemaal volgens mij inclusief ik maar hierop terug blijven vallen terwijl je dus iets besteld voor 100 euro zonder onderzoek is je eigen fout. Je checkt namelijk ook altijd eerst welke apparaten wel/niet de ondersteuning hebben in de app en welke eventueel op korte termijn toegevoegd gaan worden.
djbarney schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:35:
hmm, zit al 10 min naar een paarse ring te kijken, update naar rc6 van1.5.5 in experimental duurt best lang..

edit: nevermind, springt nu op oranje.. kennelijk is hij nog steeds druk bezig :)
Minimaal 15 minuten de tijd geven (dat is beetje gemiddelde doorloop van deze update), het is een grote update waarbij veel veranderd, chips nieuwe software krijgen etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

hij is inderdaad net klaar :) Hoop wel dat Athom dat in de releasenotes duidelijk zal omschrijven, want ik kan me voorstellen dat mensen na 10 min zonder idee van voortgang, toch ongerust worden of aan de stekker gaan trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:47:
hij is inderdaad net klaar :) Hoop wel dat Athom dat in de releasenotes duidelijk zal omschrijven, want ik kan me voorstellen dat mensen na 10 min zonder idee van voortgang, toch ongerust worden of aan de stekker gaan trekken :)
Dat is inderdaad een zorgenkindje.. Hoop echt dat dit goed gecommuniceerd wordt. In vorige releases heb ik trouwens het probleem gehad dat wanneer een update uitgevoerd was dat dan of alle flows af gingen (dus je schrok je helemaal de t... snachts ) of alle variabelen waren weer gereset dus een aantal flows werkte niet meer.

Hoe is dat met deze release?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:47:
Of mensen moeten iets meer de support pagina's bekijken / lezen waar duidelijk staat wat de paarse ring betekend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sBjPpSE1WCKMtI3RluyMv2Yt/full.png
Webgnome schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:50:
[...]

Dat is inderdaad een zorgenkindje.. Hoop echt dat dit goed gecommuniceerd wordt. In vorige releases heb ik trouwens het probleem gehad dat wanneer een update uitgevoerd was dat dan of alle flows af gingen (dus je schrok je helemaal de t... snachts ) of alle variabelen waren weer gereset dus een aantal flows werkte niet meer.

Hoe is dat met deze release?
Heeft o.a. te maken of apps de staat van dienst/apparaat/variable niet onthouden tijdens reboot of dit niet opslaan (niet netjes afsluiten) maar heeft ook al eens te maken gehad inderdaad met onnodige triggers vanuit de update. Daarom nooit auto update aan laten staan bij iets als Homey (eigenlijk nergens O-) ) Niet veel over gelezen dat dat bij deze update weer het geval was

[ Voor 45% gewijzigd door lubbertkramer op 11-12-2017 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:51:
[...]

Of mensen moeten iets meer de support pagina's bekijken / lezen waar duidelijk staat wat de paarse ring betekend

[afbeelding]
Dat zou inderdaad moeten maar om heel eerlijk te zijn? Lees jij altijd het boekje als je iets nieuws koopt? Voorkomen is beter dan genezen is niet voor niks een bekend gezegde. Als ik Athom was zou ik bij het naar PROD releasen van deze update met grote koeienletters in de nieuwsbrief zetten dat het update proces even kan duren en dat mensen zich vooral geen zorgen hoeven te maken. Er vanuit gaan dat mensen de support pagina lezen is net zoiets als er van uit gaan dat mensen altijd het toilet op kantoor netjes achter laten..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:56:
[...]

Dat zou inderdaad moeten maar om heel eerlijk te zijn? Lees jij altijd het boekje als je iets nieuws koopt? Voorkomen is beter dan genezen is niet voor niks een bekend gezegde. Als ik Athom was zou ik bij het naar PROD releasen van deze update met grote koeienletters in de nieuwsbrief zetten dat het update proces even kan duren en dat mensen zich vooral geen zorgen hoeven te maken. Er vanuit gaan dat mensen de support pagina lezen is net zoiets als er van uit gaan dat mensen altijd het toilet op kantoor netjes achter laten..
Maar dan is de wedervraag lezen mensen de changelog / nieuwsbrief of klikken ze gewoon op update zoals hierboven ook te lezen is met het kopen van Xiaomi spullen zonder verder onderzoek :) Regelmatig komen gebruikers langs op Slack/Forum die dat ook niet lezen en achteraf komen vragen

Haha maar nee die lees ik niet maar ga je wel raadplagen op het moment dat je vind dat iets lang duurt of anders verloopt dan je verwacht had i.p.v. dan maar de stekker eruit te trekken.

Edit:
Verwacht dat ze bij de stabiele release dit wel vermelden, zie een eerdere opmerking op firmware.athom.com waar iets anders was dan anders
1.0.3
Improved Z-Wave 'No More Information' frames
Fixed a bug where updates would not install correctly
Various improvements and fixes
Note: This update consists of two parts, you may see the progress bar fill up twice.

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 11-12-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:15
Hi peeps,

Even voor de zekerheid. Kan ik nu veilig updaten naar 1.5.6 vanaf 1.5.5? Ik heb al eens een bricked Homey moeten opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:10:
Hi peeps,

Even voor de zekerheid. Kan ik nu veilig updaten naar 1.5.6 vanaf 1.5.5? Ik heb al eens een bricked Homey moeten opsturen...
Lijkt veilig, geen meldingen dat het verkeerd is gegaan na de rollback van gisteren (op slack/forum) maar het blijft terugkomen dat het 1.5.6 experimenteel is dus er is altijd een risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

Lijkt hier gewoon goed te draaien nu. Update proces duurde lang, maar dat lijkt t enige te zijn dat me opvalt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ook maar weer iets dichter bij 'the edge' gekropen en heb de update ook gedaan :P
Alles ok hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Archie_T schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:45:
[...]

Ik lees je comments nu pas, maar ik kan je wel vertellen dat je meer plezier aan een HC2 hebt qua stabiliteit en "gewoon werken" en qua speelgoed en compatibiliteit meer plezier hebt aan de Homey. Ik heb beide en moet eerlijk zeggen dat ik het bereik en de informatievoorziening van de HC2 stukken beter vind. Maar als je kijkt naar leuke trucjes en apparaatondersteuning pak ik de Homey weer. Uiteindelijk ben ik dus best veel bezig met LUA scripts op de HC2 die weer Homey aanroept en omgekeerd. Erg leuk om te spelen dus maar de basis functionaliteit laat ik lekker op de HC2 zitten zodat na het spelen ook alles blijft werken.
Hoop dat je er iets aan hebt?
;) heb vandaag de HC2 even in "actie" gezien en ben toch wel van plan die aan te schaffen. Blijf bij de Homey een perceptie houden dat het toch allemaal nog net niet werkt zoals men verwacht. Wellicht switch ik dan over een jaar of 2 :D tot die tijd HC2 denk ik ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die nieuwe Z-wave network grafiek is wel stukken beter! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ls789 schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:05:
[...]

;) heb vandaag de HC2 even in "actie" gezien en ben toch wel van plan die aan te schaffen. Blijf bij de Homey een perceptie houden dat het toch allemaal nog net niet werkt zoals men verwacht. Wellicht switch ik dan over een jaar of 2 :D tot die tijd HC2 denk ik ^^
Je hebt het helemaal door :) Homey is mooi speelgoed maar lang geen HC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of het aan de nieuwe firmware ligt (ik was gewoon die developer-site even aan't testen), maar bij 5 van de 6 van mijn Fibaro sensoren zegt hij geen temperatuur te kunnen vinden als ik vraag wat de temperatuur is.
Als ik de device-card check staat de temp er gewoon in...

Temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:54
Ik ben van plan om hem aan te schaffen. Het lijkt me wel wat. Ik zie nu wel dat jullie het over de HC2 hebben. Is de Homey het net niet. Het lijkt mij wel wat.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Hier update naar 1.5.6 RC 6 zonder problemen. Ook temperatuur werkt.

Homey-temp

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:49
Daniel. schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:24:
Ik ben van plan om hem aan te schaffen. Het lijkt me wel wat. Ik zie nu wel dat jullie het over de HC2 hebben. Is de Homey het net niet. Het lijkt mij wel wat.
Als je het mij vraagt ben ik meer fan van Homey dan de HC2 maar ook dat is puur een persoonlijke keuze. Ik ben nu een aantal weken in het bezit van de Homey en zou echt niet meer terug willen naar iets anders. Homey is op dit moment een stabiel en volwassen platform aan het worden. En de spraak-functie is natuurlijk een leuk extraatje. Daarnaast is de Flow-editor werkelijk fantastisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:54
Ik heb de Homey gekocht. Gisteren bij de MediaMarkt geweest. Website zei dat die op voorraad was in Leeuwarden maar dat is een teruggestuurd exemplaar wat ze niet kunnen resetten. Kortom ze hadden hem niet. Nu maar besteld bij Athom zelf en hopen dat het niet 3 weken duurt voordat ik hem heb. Kan niet wachten haha.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 20:38
Ik overweeg ook de Homey te kopen. Wat ik wel eigenaardig vindt is dat de prijs van het apparaat al sinds de introductie op 299 euro staat, en ook nog eens bij alle verkopers. Verder is de homey momenteel bij geen enkele verkoper op voorraad ...? Klinkt een beetje als verboden prijsafspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
upje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:54:
Ik overweeg ook de Homey te kopen. Wat ik wel eigenaardig vindt is dat de prijs van het apparaat al sinds de introductie op 299 euro staat, en ook nog eens bij alle verkopers. Verder is de homey momenteel bij geen enkele verkoper op voorraad ...? Klinkt een beetje als verboden prijsafspraken...
Nee hoor, dat heeft gewoon te maken met een standaard prijs van het product waar niemand vanaf mag wijken. Daarnaast is er een probleem met de productie ( kan het niet aan ofzoiets) waardoor hij niet beschikbaar is. Heeft niet zoveel met elkaar te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 13-12-2017 12:29 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upje
Webgnome schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:24:
[...]

Nee hoor, dat heeft gewoon te maken met een standaard prijs van het product waar niemand vanaf mag wijken.
Dat is de definitie van verboden prijsafspraken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou je kunnen concluderen dat onder andere apple ook prijsafspraken maakt, als ook Sonos en andere electronica fabrikanten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
upje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:27:
[...]

Dat is de definitie van verboden prijsafspraken ;) .
Nee hoor dat kan en mag gewoon. Als leverancier kun je een adviesprijs neerzetten. Wat overigens niet zou mogen is als bijvoorbeeld de MediaMarkt met BCC een afspraak maakt om de prijs laag te houden. De nieuwste Apple producten zie je overigens ook nooit in de aanbieding
Edit: wat webgnome zegt :) (waren ook precies de twee merken waar ik aan moest denken)

[ Voor 8% gewijzigd door Tweaqer op 13-12-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Het zal wel niet verboden zijn, maar erg netjes is het niet. Een nieuw product van Apple dat een paar maanden op de markt is (bijvoorbeeld de iPhone 8 ) is voor diverse prijzen verkrijgbaar. De Homey is nu 1,5 jaar op de markt en wordt altijd voor 299 euro verkocht. Dat is gewoon raar en riekt naar prijsafspraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:16

Stekeltje

Nothing to see here move along

upje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:06:
Het zal wel niet verboden zijn, maar erg netjes is het niet. Een nieuw product van Apple dat een paar maanden op de markt is (bijvoorbeeld de iPhone 8 ) is voor diverse prijzen verkrijgbaar. De Homey is nu 1,5 jaar op de markt en wordt altijd voor 299 euro verkocht. Dat is gewoon raar en riekt naar prijsafspraken.
Heel normaal om te hebben, heel fijn? nee niet echt.

Ik wilde zelf geen 300 euro betalen en ben daarom uitgeweken naar Marktplaats en Tweakers V&A, heeft mij 115 euro bespaard destijds :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Als de vraag nog steeds hoog is, waarom de prijs omlaag doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Vandaag een Sensative strip geleverd gekregen. Toevoegen aan het z-wave netwerk ging in een maal goed. Maar wat ik ook doe het contact blijft open. Wel gaat het groene ledje aan als ik de magneet plaats weghaal.

Iemand ervaring met deze strip ? Zit op homey 1.5.6 rc6

macOS 15.5

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.