Acties:
  • 0 Henk 'm!
upje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:54:
Ik overweeg ook de Homey te kopen. Wat ik wel eigenaardig vindt is dat de prijs van het apparaat al sinds de introductie op 299 euro staat, en ook nog eens bij alle verkopers. Verder is de homey momenteel bij geen enkele verkoper op voorraad ...? Klinkt een beetje als verboden prijsafspraken...
upje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:06:
Het zal wel niet verboden zijn, maar erg netjes is het niet. Een nieuw product van Apple dat een paar maanden op de markt is (bijvoorbeeld de iPhone 8 ) is voor diverse prijzen verkrijgbaar. De Homey is nu 1,5 jaar op de markt en wordt altijd voor 299 euro verkocht. Dat is gewoon raar en riekt naar prijsafspraken.
Er zijn geen prijsafspraken maar jij bent gewoon te laat voor de aanbiedingen, eind oktober tijdens het gekkenhuis was Homey nog bij Mediamarkt in de aanbieding. Daarnaast is de voorraad momenteel beperkt/zo goed als op omdat door de Scandinavische landen veel meer Homey's verkocht zijn dan ze verwacht hadden waardoor ze in recordtempo de voorraad weggewerkt hebben. Er komen alweer nieuwe zendingen aan (staat ook enkele posts hierboven :) ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W2KSeBi1XnrpbsNtuKx15cKi/full.jpg

Athom zelf is niet van de acties maar leveranciers zijn vrij om dit te doen, Athom past alleen niet de prijs ana die de leveranciers moeten betalen voor de Homey's :) Toevallig drie weken terug nog @ Athom HQ besproken terwijl wij genoten van kibbeling :)

[ Voor 29% gewijzigd door lubbertkramer op 13-12-2017 21:03 ]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Ik heb sinds een week of 2 problemen met wat Z-wave tussenstekkers. bij het schakelen krijg ik heel vaak "Error: TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK".

Het gekke is dat ik in homey gewoon de status van de schakelaars zie. Als ik bijvoorbeeld op het knopje van de schakelaar zelf druk, zie ik hem in homey meteen naar aan/uit gaan. De stekkers zitten ook goed in het Mesh netwerk (volgens het plaatje) en hebben een rechtstreeks route naar Homey, maar ook via minimaal 1 ander apparaat. 1 van de stekkers zit slechts op 3 a 4 meter van Homey af (zonder muren er tussen).

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? is er nog een bekende z-wave bug (kon niks in het athom forum vinden)? Of moet ik de stekkers op een speciale manier opnieuw toevoegen?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
Fibaro of Neo?

• keverjeroen
Neo (Z-wave plus).

Ik ook heb 1 Fibaro (z-wave), die helemaal op zolder hangt, die zo'n sterk signaal heeft dat bijna ieder z-wave apparaat in huis wel een connectie met hem heeft. Die schakel ik niet (staat altijd aan ivm wasmachine).

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
keverjeroen schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:12:
[...]

Neo (Z-wave plus).

Ik ook heb 1 Fibaro (z-wave), die helemaal op zolder hangt, die zo'n sterk signaal heeft dat bijna ieder z-wave apparaat in huis wel een connectie met hem heeft. Die schakel ik niet (staat altijd aan ivm wasmachine).
Dat is mijn ervaring ook met Fibaro. Zelf ben ik totaal geen fan van Neo. Het is dan ook een melding die ik vaak tegenkom met Neo tussenstekkers. De range vind ik erg slecht.

Het wil eigenlijk zeggen dat het apparaat geen bevestiging naar homey stuurt. Misschien kan je een handmatige wake-up proberen en kijken wat er dan gebeurd. Anders proberen opnieuw toe te voegen.

• keverjeroen
Een keer de stekker er helemaal uit trekken en er weer in doen zorgt er ook vaak voor dat hij weer even werkt. Heb inderdaad ook het idee dat de Fibaro veel krachtiger is.

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

keverjeroen schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:09:
Ik heb sinds een week of 2 problemen met wat Z-wave tussenstekkers. bij het schakelen krijg ik heel vaak "Error: TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK".
Is dit ontstaan na een update van Homey? cq hoe lang heeft het ervoor wel goed gewerkt?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
error33 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:05:
[...]

Is dit ontstaan na een update van Homey? cq hoe lang heeft het ervoor wel goed gewerkt?
Ja dat is dus een beetje lastig. Voorheen gebruikte ik die stekkers af en toe, en dan deden ze het altijd. Nu gebruik ik ze minimaal 2x per dag (kerstverlichting ;) ). Maar voor mn gevoel is het sinds de 1.5.5 update verslechterd. Zit nu op 1.5.6 rc6, maar dat maakt geen verschil.

Is de beste manier van opnieuw toevoegen, nog steeds met je Homey naar de stekker toe en daar dan toevoegen?

-edit- zie op het Athom forum dat het inderdaad de beste manier is om de apparaten op de juiste plek te installeren en Homey daar naartoe te brengen om toe te voegen. Denk dat ik in de kerstvakantie dat eerst maar eens ga doen. Alle z-wave apparaten opnieuw toevoegen. Net ook nog maar een Fibaro zwave plus stekker er bij besteld (kortingscode IDEAL op amazon.de) om de mesh verder uit te breiden.

[ Voor 25% gewijzigd door keverjeroen op 15-12-2017 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1.5.6-rc.7 experimental
[Core] Update Node.js to 8.9.3
[Other] Various bugfixes and improvements
Athom pakt door en wil graag 1.5.6 nog voor de kerst naar stabiel krijgen. Na een korte test in DP is RC7 doorgezet naar experimenteel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net ontdekt dat ik de update vanuit de app kan starten! :D

[edit]
Hopelijk gaat dat goed :X

[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 15-12-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Om nog even mn eigen probleem te beantwoorden. De veroorzaker is de (nep)kerstboom.. :X Die hebben we recht voor een stekker gezet. Een andere stekker die erg afhankelijk van die steker is, hapert ook. Na verplaatsen van de stekker achter de kerstboom, tot voor de kerstboom, werkte ze beide weer. 8)7 Ook andere (batterij) Zwave apparaten gingen dan weer beter werken..

Dus dit verhaal is nog zo gek nog niet.. geek: Nuance: verstoort een kerstboom het wifisignaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je toch geen al te uitgebreid z-wave netwerk veronderstel ik? Anders kan die kerstboom toch niet zo'n grote invloed hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Nee klopt. Ik heb maar 4 powered devices, en ik heb ook nog wel eens wat verplaatst.. Maar het werkte goed. tot dus blijkbaar 1 stekker afgeschermd wordt door een kerstboom.
Er is een nieuwe Fibaro v2 onderweg en bij de volgende Ali-aanbiedingen zal ik wat NEO stekkers kopen. In de kerstvakantie ga ik ook alle Zwave apparaten een keer opnieuw toevoegen op de juiste manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:12:
Dan heb je toch geen al te uitgebreid z-wave netwerk veronderstel ik? Anders kan die kerstboom toch niet zo'n grote invloed hebben?
Toch is het ook als je een groot netwerk hebt nog steeds een mogelijk issue? Als je iets daadwerkelijk voor de zender zet dan beïnvloed dit hoe je het ook bekijkt altijd het signaal. Bij ons hadden we het een keer dat een kaku zender niet meer werkte in het kantoor. (4 meter van homey met een gipse wand er tussen). Bleek een metalen bidon die op het kastje naast de ontvanger stond ( of nou ja bedekte voor 1/4 de ontvanger) de boosdoener te zijn. Deze weg gehaald en probleem was opgelost.

Dus dingen voor een ontvanger zetten doet altijd wel iets hoe groot je netwerk ook is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Kon hier met geen mogelijkheid de mijn Neo tussenstekker achter de wasmachine bereiken op zolder. Nu met verlengsnoer er tussen zodat de tussenstekker voor de wasmachine op de grond ligt gaat het wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Webgnome schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:19:
[...]

Toch is het ook als je een groot netwerk hebt nog steeds een mogelijk issue? Als je iets daadwerkelijk voor de zender zet dan beïnvloed dit hoe je het ook bekijkt altijd het signaal. Bij ons hadden we het een keer dat een kaku zender niet meer werkte in het kantoor. (4 meter van homey met een gipse wand er tussen). Bleek een metalen bidon die op het kastje naast de ontvanger stond ( of nou ja bedekte voor 1/4 de ontvanger) de boosdoener te zijn. Deze weg gehaald en probleem was opgelost.

Dus dingen voor een ontvanger zetten doet altijd wel iets hoe groot je netwerk ook is.
Kaku gaan we ons niet over uitspreken :P Daar heb je trouwens geen netwerk :)

Tuurlijk kan die kerstboom die ene stekker beïnvloeden. Maar het gevolg van een klein netwerk is dat die ene stekker dan ook die andere beïnvloedt. En dat heb je dus niet met een groot netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Op het Athom forum lees ik nu ook dit:
TRANSMIT_COMPLETE_ACK_UNKNOWN is a known Homey RC7 Z-wave bug.

No info has been released by athom so far. They keep quit for now on the slack channels about the trouble.
Dat zal dus ook niet mee helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
Hoe staat het trouwens met de levertijd? Zie al een paar weken staan dat je een bestelling kan plaatsen en hem dan binnen 3 weken ontvangt. Wanneer wordt de voorraad op Homey HQ verwacht?
neem toch aan dat die 3 weken steeds minder zou moeten worden omdat er een bepaald levermoment is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Niek_ schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:44:
Hoe staat het trouwens met de levertijd? Zie al een paar weken staan dat je een bestelling kan plaatsen en hem dan binnen 3 weken ontvangt. Wanneer wordt de voorraad op Homey HQ verwacht?
neem toch aan dat die 3 weken steeds minder zou moeten worden omdat er een bepaald levermoment is?
Je geeft zelf al antwoord op je vraag, drie weken momenteel :) Voorraad die nog binnen is gekomen is verdwenen naar de Mediamarkt en andere leveranciers maar was binnen no-time hier in Nederland weer uitverkocht. Er is op dit moment een hoge vraag naar Homey in combinatie met wat ik hierboven gepost heb dat de Scandinavische landen de voorraad aardig opgemaakt hebben gezien de leveringen die ze ervoor deden. Positief uiteraard want dit maakt Homey breder inzetbaar en meer geld/tijd om het Athom team uit te breiden en Homey nog verder te ontwikkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niet voorbij zien komen, de software update van afgelopen vrijdag.
Summary Week 50 & 51 (December 11 - December 22)

With the holidays around the corner and it freezing outside, our feature freeze is slowly coming to an end. The last two weeks have been full with stability work on Homey v1.5.6, many of our Homey Apps and the new Homey Smartphone App.

Homey v1.5.6 will be published to all Homeys in the stable channel in the new year, because with the holidays now we cannot monitor if everything goes right. And we wouldn't want to risk a Christmas tree not turning on due to a new bug, or Homey not saying 'Happy New Year' at 00:00 January 1st.

We've started work on implementing the design in the Homey Smartphone App as well, and it's starting to look good. Our goal is to have a first release with the new design in the 2nd week of January. Stay tuned!

Merry Christmas everyone and enjoy your holidays!
Dus toch geen Homey 1.5.6 in 2017.

Van wat ik voorbij heb zien komen op GitHub en een heel klein beetje op Slack is dat volgensmij ook een goed iets. Als ik zie dat bv het toevoegen van ZigBee devices niet goed gaat (2 devices aanmaakt, waarbij geen van beide werkt, en je ze dan nog eens moet verwijderen en opnieuw toevoegen), en ook de stabiliteit van Z-Wave lijkt iets tegen te vallen als ik het goed gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
RobertMe schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:55:
[...]

Van wat ik voorbij heb zien komen op GitHub en een heel klein beetje op Slack is dat volgensmij ook een goed iets. Als ik zie dat bv het toevoegen van ZigBee devices niet goed gaat (2 devices aanmaakt, waarbij geen van beide werkt, en je ze dan nog eens moet verwijderen en opnieuw toevoegen), en ook de stabiliteit van Z-Wave lijkt iets tegen te vallen als ik het goed gezien had.
Ik denk ook verstandig. Zelf heb ik sinds een paar dagen dat oa internet bij homey regelmatig uitvalt en dat de apps ook niet meer lijken te reageren en zwave en hue flows niet meer werken zodat ik alleen nog maar een 'pull the plug' moet doen. Wel vervelend, maar dat risico heb je met experimenteel draaien I guess :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik heb thuis bijna alles draadloos dmv kaku. Nu wil ik graag een niveau omhoog en zit te denken aan Homey als vervanging van mijn ICS-2000 als centrale hub, aangezien al het bestaande dan blijft werken en ik langzaam elementen kan vervangen of toevoegen. In de toekomst zou ik graag spraakbesturing (wellicht via Google Home) als toevoeging zien zodra dat in het Nederlands beschikbaar is.

Goed plan of zie ik iets over het hoofd? Zijn er al plannen voor Nederlandse spraakbesturing icm Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:55:

[...]

1.5.6 zelf valt niet tegen maar er zijn inderdaad wel wat eigenaardige bugs zoals de dubbele ID's. Dit hebben we al eens eerder gezien bij Z-wave. Nadeel is even de vakantie- aka kerstperiode waarbij ook velen uit het team van Athom vakantie hebben of in het buitenland zitten. Ze hebben een poging gedaan om 1.5.6 naar stabiel te kunnen krijgen voor de vakantie maar helaas niet gehaald. Nu was het meer dan wijs om dit uit te stellen en alleen diegene die het aandurven en er geen problemen mee hebben met af en toe een niet werkende Homey experimenteel te laten installeren.

Ik verwacht dat begin 2018 1.5.6 snel naar stabiel komt, heeft mede te maken met de nieuwe lading Homey's die eraan komt met de nieuwe SOM die hier al eerder besproken is (geen verandering, alleen andere wifi chip erop) die nodig was i.v.m. geen voorraad meer van de oude SOM maar deze werkt alleen met 1.5.6 (heb zelf ook een Homey met een nieuwe SOM thuis draaien) en je kunt geen Homey's verkopen met experimentele software in de retail (mede omdat als eenmaal 1.5.6 geinstalleerd is je niet terug kunt naar de laatste stabiele release, dan werkt je z-wave onder andere niet meer doordat deze geupdate is en niet teruggezet wordt in de revert van het OS)
.GoO schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:10:
Ik heb thuis bijna alles draadloos dmv kaku. Nu wil ik graag een niveau omhoog en zit te denken aan Homey als vervanging van mijn ICS-2000 als centrale hub, aangezien al het bestaande dan blijft werken en ik langzaam elementen kan vervangen of toevoegen. In de toekomst zou ik graag spraakbesturing (wellicht via Google Home) als toevoeging zien zodra dat in het Nederlands beschikbaar is.

Goed plan of zie ik iets over het hoofd? Zijn er al plannen voor Nederlandse spraakbesturing icm Homey?
Google Home/Alexa/Cortana/FB messenger(chat met homey (commando's geven) werkt al met Homey, de vraag wanneer Alexa/Google Home Nederlands kunnen kan helaas niemand beantwoorden behalve een gokje wagen....de vraag is of het komt en bij een ja wanneer :)

Verder zie je niets over het hoofd, kan alleen persoonlijk weinig zeggen heb eigenlijk geen KaKu op tweemaal de 3500 na voor schakeling van de kerstverlichting buiten haha :)

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 25-12-2017 00:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:10:

Spraakbesturing in het Nederlands kan Homey al native maar het is heel erg een gok of het gaat werken. Wij hebben er geen problemen mee maar er zijn andere verhalen.

Wat betreft de overgang . Het is wat betreft kaku altijd een beetje een hokt heb ik echt idee. Hier in ons huis werkt alles. Maar dat komt dan ook waarschijnlijk omdat er 8 hoog wonen en geen tot weinig last hebben van mogelijke apparatuur van buren.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 06:39
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de aeotec minimote (DSA03202W-ZWEU) te koppelen aan de homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanisher schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:48:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de aeotec minimote (DSA03202W-ZWEU) te koppelen aan de homey?
Een z-wave apparaat koppelen kan altijd aan Homey alleen zonder app die hem ondersteund zal het een aan/uit apparaat zijn wat toegevoegd is. Ik zie hem in de Aeotec app niet staan, je kan hem via een PR zelf toevoegen want jij hebt het apparaat en alle informatie of deze aanleveren via Github in een issue zodat de maker (in dit geval Athom) met jouw informatie en verdere hulp om te testen het apparaat aan de app kan toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ik ben een complete beginner wat betreft domotica, na wat zoekwerk begrijp ik dat homey meerdere protocollen ondersteund.
Het voornemen is om o.a. mijn LED dimmer te verwijderen en in de GU-10 sockets bijvoorbeeld Ikea slimmelampen te monteren. Ik begrijp dat de Homey deze kan aansturen?

Vervolgens wil ik bewegingsdetectoren aan gebruiken om bijvoorbeeld het licht aan te doen en na 15 minuten weer uit als er geen beweging is.
Een "alarm" protocol enz enz.

Ben ik dan bij een Homey aan het goede adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euh... yep :P

[edit]
Kijk hier anders even :)
https://www.athom.com/nl/usecases/

[ Voor 73% gewijzigd door Fire69 op 29-12-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Poeh, ik was wel naar de usecases aan het kijken maar dat zag ik dus over het hoofd.
Ik moet nog gaan bekijken of de GU10 van Ikea wel in mijn spots passen, soms is de 'kop' te groot.

Wellicht een simpele vraag: om af te wijken van bepaalde "flows" wil ik bij de ingang een tablet ophangen waarmee ik door middel van sliders (bijvoorbeeld) bepaalde lampen uit/aan/dimmen kan zetten. lukt dat met de homey? Gezien de android app lijkt mij dat wel. Enkel zorgen dat de tablet niet in slaap valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killion schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:40:
[...]

Poeh, ik was wel naar de usecases aan het kijken maar dat zag ik dus over het hoofd.
Ik moet nog gaan bekijken of de GU10 van Ikea wel in mijn spots passen, soms is de 'kop' te groot.

Wellicht een simpele vraag: om af te wijken van bepaalde "flows" wil ik bij de ingang een tablet ophangen waarmee ik door middel van sliders (bijvoorbeeld) bepaalde lampen uit/aan/dimmen kan zetten. lukt dat met de homey? Gezien de android app lijkt mij dat wel. Enkel zorgen dat de tablet niet in slaap valt.
Ze werken aan Homey 2.0 (lees ook eens meer blogs daar of de software updates van Athom) met daarbij een nieuwe applicatie voor mobiel/tablets die dashboarding/widgets gaat ondersteunen maar tot die tijd is er Homeydash een waardig vervanger vanuit de community. Uiteraard kun je als Tweaker eventueel zelf ook een dashboard/app maken, meer informatie op de developers pagina

Note:
Kijk ook eens op het forum of in de app store naar de mogelijkheden, gezien je eerdere vraag had je daar bijvoorbeeld de Ikea app kunnen vinden en kunnen zien wat op dit moment ondersteund is :)

[ Voor 31% gewijzigd door lubbertkramer op 29-12-2017 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killion
lubbertkramer schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:57:
[...]

Ze werken aan Homey 2.0 (lees ook eens meer blogs daar of de software updates van Athom) met daarbij een nieuwe applicatie voor mobiel/tablets die dashboarding/widgets gaat ondersteunen maar tot die tijd is er Homeydash een waardig vervanger vanuit de community. Uiteraard kun je als Tweaker eventueel zelf ook een dashboard/app maken, meer informatie op de developers pagina

Note:
Kijk ook eens op het forum of in de app store naar de mogelijkheden, gezien je eerdere vraag had je daar bijvoorbeeld de Ikea app kunnen vinden en kunnen zien wat op dit moment ondersteund is :)
Dank voor je feedback. inmiddels ben ik al een uurtje zoet, even snel naar de mediamarkt gereden.
Heb nu 3 kaku, deurbel toegevoegd. Morgen drie rookmelders monteren.

Het nodige aan de elektra moet aangepast worden als ik echt over stap op domotica, o.a. de wandschakelaars gewoonweg doorlussen ipv schakelaar en daar dan een "domotica" schakelaar.

Tot zo ver in ieder geval leuk.

(Rookmelders monteren om 23:00 terwijl de kleine ligt te slapen vond mn vrouw niet goed ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Inmiddels al de rookmelders gemonteerd.
Flows gemaakt m.b.t. licht bij zonsondergang enz.

Vraag: is het mogelijk om via een app een knop te simuleren? Ik ben voornemens om bv fibaro switches te kopen maar om via de tablet aan de muur lijkt het mij ook handig om simpelweg de tablet daarvoor te gebruiken?

Bv "armed" mode, waarbij sensoren aan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Killion schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:09:
Inmiddels al de rookmelders gemonteerd.
Flows gemaakt m.b.t. licht bij zonsondergang enz.

Vraag: is het mogelijk om via een app een knop te simuleren? Ik ben voornemens om bv fibaro switches te kopen maar om via de tablet aan de muur lijkt het mij ook handig om simpelweg de tablet daarvoor te gebruiken?

Bv "armed" mode, waarbij sensoren aan gaan?
Hiervoor kan je de app “Virtual Devices” installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
Een korte vraag: ik ben alle fibaro sensoren aan het installeren (deur/raam sensor 2 & motion sensor), maar ik merk dat het erg lastig is voor de homey om alle (Z-wave) sensoren te bereiken. Ik moet deze - exact - in het midden van het huis zetten om zowel de slaapkamer als garagesensoren te bereiken. Nu woon ik niet in een heel erg klein huis, maar het is ook weer geen kapitale villa met 20 kamers. Door middel van mesh zou Z-wave toch wel een beetje bereik moeten hebben ( in ieder geval circa 15 meter op alleen de begane grond)? Heeft iemand hier nog tips of suggesties voor? Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keyboardplayer schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:40:
Een korte vraag: ik ben alle fibaro sensoren aan het installeren (deur/raam sensor 2 & motion sensor), [...]
Als je enkel batterij-devices hebt, heb je niet echt een mesh.
Je sensoren gaan enkel rechtstreeks naar Homey verbinden dan.
Je kan eens je 'mesh' bekijken via https://developer.athom.com/tools/zwave
(wel eerst even inloggen op https://developer.athom.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
Dank, het zijn inderdaad vrijwel alleen maar apparaten op basis van batterijen. Maar dan moet maximaal 15 meter (met 'normale' muren) alsnog geen onoverkomelijk probleem zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keyboardplayer schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:56:
Dank, het zijn inderdaad vrijwel alleen maar apparaten op basis van batterijen. Maar dan moet maximaal 15 meter (met 'normale' muren) alsnog geen onoverkomelijk probleem zijn neem ik aan?
Apparaten met batterijen zullen denk ik lang niet zo hard zenden als apparaten die voorzien van stroom zijn. Dit zal gedeeltelijk zijn om de batterij te besparen, en anderzijds waarschijnlijk er vanuit gaande dat je toch wel een mesh hebt.

Helaas zul je in jouw geval dus niet eraan ontkomen om een of meerdere powered devices toe te voegen. Wellicht vindt je wel wat leuke use cases voor wall plugs of (double) switches? Buiten het aan/uit schakelen zijn ze ook erg leuk in te zetten om te kijken of een "dom" apparaat aan of uit is. Zelf gebruik ik er bv een om te kijken of mijn PC monitor aan staat, zo ja zit ik dus ook achter de PC en moet daar (mogelijk) de verlichting aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik zit eraan te denken om de Homey te bestellen. Er zit toevallig geen nieuwe versie van het apparaat aan te komen toch, of is er een andere reden waarom ik beter zou kunnen wachten? Verwachten jullie dat Google Home op de korte termijn een volwaardige vervanging van en betere keuze gaat zijn dan Homey?

Zijn alle apps op de Homey website met spraak te bedienen overigens? Wat ik graag wil is mijn Kaku apparaten en/of scenes met spraak bedienen, maar ook Sonos, mijn LG smart-tv en de Horizon Box van Ziggo.

Ik wil vooral ook gebruik gaan maken van spraakbesturing, maar die schijnt nu nog altijd niet al te best te zijn? Hoe is de doorontwikkeling van het apparaat nu? In de meest recente review die ik kan vinden op Tweakers (november 2017) lees ik dat er nauwelijks meer sprake van doorontwikkeling/updates is.

[ Voor 76% gewijzigd door .GoO op 31-12-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:36:
Ik zit eraan te denken om de Homey te bestellen. Er zit toevallig geen nieuwe versie van het apparaat aan te komen toch, of is er een andere reden waarom ik beter zou kunnen wachten? Verwachten jullie dat Google Home op de korte termijn een volwaardige vervanging van en betere keuze gaat zijn dan Homey?

Zijn alle apps op de Homey website met spraak te bedienen overigens? Wat ik graag wil is mijn Kaku apparaten en/of scenes met spraak bedienen, maar ook Sonos, mijn LG smart-tv en de Horizon Box van Ziggo.

Ik wil vooral ook gebruik gaan maken van spraakbesturing, maar die schijnt nu nog altijd niet al te best te zijn? Hoe is de doorontwikkeling van het apparaat nu? In de meest recente review die ik kan vinden op Tweakers (november 2017) lees ik dat er nauwelijks meer sprake van doorontwikkeling/updates is.
Het overgrote deel van de apps heeft spraakbediening. Maarrrrr bedenk goed dat dit niet te vergelijken valt met de spraakbesturing van bijvoorbeeld Google Home of Amazon Alexa. Het komt nogal nauw.. Zelf gebruik ik de spraakbesturing bijna nooit. In het begin wel veel omdat dat nu eenmaal leuk was maar op den duur ging ik alles met flows oplossen zodat op gezette tijden (of op basis van gebeurtenissen) zaken gingen. Denk bijvoorbeeld als de zon onder gaat dat dan de lampen aangaan (en dus niet op een vaste tijd).

Of als we wakker worden ( door een wekker die af gaat) de lampen en de radio worden aangezet waarna de file informatie wordt voorgelezen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop je hem voor de spraakbesturing, niet doen dan.
Koop je hem voor automatisering/montoring/fun, zeker doen dan :)

Doorontwikkeling is niks mis mee, er komen regelmatig updates/nieuwe functies/nieuwe apps/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Google Home heeft niets aan flowmogelijkheden dus dat is niet echt te vergelijken.
Er zal ergens wel een keer een homey 2.0 komen maar veel valt daar niet aan toe te voegen. Alle gangbare protocollen zijn wel mogelijk. Enkel een native Google Home/Alexa skill en wellicht wat meer intern geheugen misschien voor de grootverbruikers. Maar dat zal nog wel even duren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:25

Als je de update review op mijn blog leest zie je dat er genoeg door ontwikkeld wordt. Vergeleken met de andere controllers is Homey goed bezig.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een betere Homey is nog niet onderweg, Homey's die binnenkort uitgeleverd gaan worden hebben wel een nieuwe som maar het enige verschil is de Wi-Fi chip.

Wil je weten wat homey doet aan doorontwikkeling lees dan de blogs van Athom over software 2.0 of de updates die ze tweewekelijks op het forum van Athom posten (links staan paar berichten hierboven)

Check daarnaast de app store voor wat al ondersteund is zodat je niet achteraf voor verrassingen komt.

Alle apps zijn met of via spraak te bedienen want als de app geen spraak commandos heeft kun je deze zelf maken met flows.

Spraak is leuk maar huisautomatisering kan prima zonder spraak want het woord zegt het al, automatisch. Spraak werkt in het Nederlands op Homey en voor de een werkt het 100% (bv bij mij, zie mijn geposte YouTube videos) en voor de ander herkent hij niets. Alexa en Google home zijn beter in spraak maar werken niet in het Nederlands.

Daarnaast vergelijk je Homey met Google home maar daarover zul je je beter moeten inlezen want dat is appels met peren vergelijken. Google home heeft namelijk geen zwave/zigbee/433&868mhz (klik aan klik uit) chips maar kan alleen apparaten via een internet API aansturen

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 31-12-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Ik heb een gamma plafond ventilator met ingebouwde lamp die gedimd kan worden. Deze is geleverd zonder trek koortjes en alleen met een infrarood afstandbediening.

M'n homey is in staat om alle knoppen te herkennen en is dus ook als "IR device" toegevoegd.
Via een Virtual Device probeer ik nu de knoppen te definieren en dan in een flow te koppelen zodat ik via HomeyDash een "virtuele knop" kan maken om de afstandbediening lekker in de lade te gooien.

Alleeennn, het werkt niet.
Als ik de FLOW test gebeurd er noppes. Wat doe ik verkeerd? De homey staat in een directe lijn richting de ventilator. De PIR sensor van de ventilator is ook 'zichtbaar' voor de homey.

Flow ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/byJomb/Test.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Killion schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:24:
Ik heb een gamma plafond ventilator met ingebouwde lamp die gedimd kan worden. Deze is geleverd zonder trek koortjes en alleen met een infrarood afstandbediening.

M'n homey is in staat om alle knoppen te herkennen en is dus ook als "IR device" toegevoegd.
Via een Virtual Device probeer ik nu de knoppen te definieren en dan in een flow te koppelen zodat ik via HomeyDash een "virtuele knop" kan maken om de afstandbediening lekker in de lade te gooien.

Alleeennn, het werkt niet.
Als ik de FLOW test gebeurd er noppes. Wat doe ik verkeerd? De homey staat in een directe lijn richting de ventilator. De PIR sensor van de ventilator is ook 'zichtbaar' voor de homey.

Flow ziet er als volgt uit:
[afbeelding]
Ik zou eerst checken of het Ir signaal wel echt aan komt. Dus zorg dat de Homey ultra dichtbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Nou echt dichtbij gaat niet lukken, er zit wellicht 3-4 meter tussen.

Als ik de afstandbediening gebruik op dezelfde afstand werkt het wel, ik kan zelfs de IR afstandbediening naar een andere kant wijzen en werkt het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar ik heb nu een soundbar van LG, gekoppeld met de TV via een HDMI kabel, er is ondersteuning voor bluetooth.
Als ik daar een Homey naast zet, kan ik dan direct geluid van de Homey door de soundbar laten gaan? Bijvoorbeeld radio luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Bluetooth is nog maar beperkt beschikbaar zag ik bij de usecases.
Wat ik wel verwacht is dat je bv via een chromecast je soundbar kan aansluiten en via spotify muziek kan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:02:
Misschien een stomme vraag, maar ik heb nu een soundbar van LG, gekoppeld met de TV via een HDMI kabel, er is ondersteuning voor bluetooth.
Als ik daar een Homey naast zet, kan ik dan direct geluid van de Homey door de soundbar laten gaan? Bijvoorbeeld radio luisteren.
Nee dit is nog niet mogelijk op dit moment, er is maar een bluetooth app in de app store beschikbaar voor lampen. Of dit toekomstig mogelijk gaat worden geen idee, bluetooth is op dit moment nog maar experimenteel beschikbaar en nog niet volledig vrijgegeven in de ontwikkelaars documentatie.
Killion schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:12:
Bluetooth is nog maar beperkt beschikbaar zag ik bij de usecases.
Wat ik wel verwacht is dat je bv via een chromecast je soundbar kan aansluiten en via spotify muziek kan luisteren?
Bovenstaande kan al, de spotify app (beta) welke werkt als spotify connect app (even op beta klikken). Zie hieronder de beschrijving van de app:
Spotify for Homey Music
Lets you play your Spotify playlists and create mixed content playlists with Spotify songs. Also enables you to play tracks and control playback on your spotify connect speakers.

This app only works with compatible speakers such as Sonos, Spotify desktop client, Spotify mobile client and other spotify connect enabled speakers. This app does not work with the line-out speaker in Homey.

This app is based on the Spotify Connect API which is still in beta. You might experience bugs, if so please open a ticket here: https://github.com/athombv/com.spotify/issues

Known Bugs: Homey Music cannot play tracks on connect speakers with the native spotify SDK like amazon echo and denon Heos due to a bug in the sdk (see https://github.com/spotify/web-api/issues/631)

[ Voor 49% gewijzigd door lubbertkramer op 02-01-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lubbertkramer schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:26:
[...]

Nee dit is nog niet mogelijk op dit moment, er is maar een bluetooth app in de app store beschikbaar voor lampen. Of dit toekomstig mogelijk gaat worden geen idee, bluetooth is op dit moment nog maar experimenteel beschikbaar en nog niet volledig vrijgegeven in de ontwikkelaars documentatie.

[...]

Bovenstaande kan al, de spotify app (beta) welke werkt als spotify connect app (even op beta klikken). Zie hieronder de beschrijving van de app:

[...]
Duidelijk, dank je wel. Dan zal ik dus een speaker moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistaoutlaw
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03 14:47
I'm in! 8)
Leuk speelgoed.
Nu 1 Kaku (met 4 lampen aan verlengsnoer) en 1 ikea lamp aangesloten.
Het is wel echt een beta product hoor, niks werkt zomaar...
Vrijdag komt de fibaro sensor binnen.
En vanaf september verhuis ik naar een woning met meerdere fibaro dimmers en modules voor screens.
Nu alvast oefenen B)

[ Voor 33% gewijzigd door mistaoutlaw op 02-01-2018 20:31 ]

I was born intelligent - education ruined me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
mistaoutlaw schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:27:
I'm in! 8)
Leuk speelgoed.
Nu 1 Kaku (met 4 lampen aan verlengsnoer) en 1 ikea lamp aangesloten.
Het is wel echt een beta product hoor, niks werkt zomaar...
Ben wel benieuwd wat er dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistaoutlaw
HeroS schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:30:
[...]

Ben wel benieuwd wat er dan niet werkt.
Niks werkt zomaar.
De ikea lamp kreeg ik niet in 1x gepaired.
Homey gaf als melding dat het apparaat al was toegevoegd terwijl dat niet zo was.
Na een paar keer homey uit en de lamp een paar keer resetten kwam er toch verbinding.

Trouwens, wat echt niet werkt is de infrarood.
En de spraak werkt ook belabberd.
Dezelfde zin 2x keer achter elkaar wordt de ene keer wel verwerkt en de andere keer niet

Ik ben er verder blij mee hoor, zoals ik al zei.
Het is alleen wel echt speelgoed, waarbij alles veel tijd kost.
Geen intuïtieve plug en play.

[ Voor 6% gewijzigd door mistaoutlaw op 02-01-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:13
Killion schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:39:
Nou echt dichtbij gaat niet lukken, er zit wellicht 3-4 meter tussen.

Als ik de afstandbediening gebruik op dezelfde afstand werkt het wel, ik kan zelfs de IR afstandbediening naar een andere kant wijzen en werkt het nog steeds.
De IR van de homey is volgens mij echt bagger, mijn samsung tv werkt ook niet wat ik ook probeer met de homey de IR lampjes lichten wel op maar bereik is echt 0.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Wisselende ervaringen blijkbaar met IR. Mijn Homey staat naast de TV. Nou ja naast....3 meter verderop maar wel ernaast en ook nog bovenop een kast van 1.80 m. En ondanks die "slechte" plaatsing stuurt ie gewoon zonder problemen een IR commando naar de TV en reageert deze er ook nog netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

kasteleman schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:57:
Wisselende ervaringen blijkbaar met IR. Mijn Homey staat naast de TV. Nou ja naast....3 meter verderop maar wel ernaast en ook nog bovenop een kast van 1.80 m. En ondanks die "slechte" plaatsing stuurt ie gewoon zonder problemen een IR commando naar de TV en reageert deze er ook nog netjes op.
Same, same, alleen als de kinderwagen er óók nog tussenstaat wil hij niet. Anders bijna flawless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killion
Ik ben van plan om een tablet aan de muur te hangen, uiteindelijke doelstelling is om de homey (preview) of HomeyDash er op te draaien.
Ding zal altijd aan het stroom hangen en hoeft wat mij betreft niet krachtig te zijn.

Hoge resolutie lijkt me dan wel weer handig, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killion schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:19:
Ik ben van plan om een tablet aan de muur te hangen, uiteindelijke doelstelling is om de homey (preview) of HomeyDash er op te draaien.
Ding zal altijd aan het stroom hangen en hoeft wat mij betreft niet krachtig te zijn.

Hoge resolutie lijkt me dan wel weer handig, iemand tips?
Wel goed de startpost van de beta app lezen dat deze nog niet beschikbaar is op tablets maar dat ze eerst werken aan functionaliteiten en de mobiele versie voor ze hem ook openzetten voor de tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Daarom zet ik ook homeydash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Webgnome schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:06:
[...]

Het overgrote deel van de apps heeft spraakbediening. Maarrrrr bedenk goed dat dit niet te vergelijken valt met de spraakbesturing van bijvoorbeeld Google Home of Amazon Alexa. Het komt nogal nauw.. Zelf gebruik ik de spraakbesturing bijna nooit. In het begin wel veel omdat dat nu eenmaal leuk was maar op den duur ging ik alles met flows oplossen zodat op gezette tijden (of op basis van gebeurtenissen) zaken gingen. Denk bijvoorbeeld als de zon onder gaat dat dan de lampen aangaan (en dus niet op een vaste tijd).

Of als we wakker worden ( door een wekker die af gaat) de lampen en de radio worden aangezet waarna de file informatie wordt voorgelezen..
Je kan toch google assistant laten communiceren met Homey? https://www.athom.com/nl/support/KB000048/

Dat lijkt mij een mooie work around.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vanavond RC8 gekregen in DP en de bug met de dubbele ID's is opgelost, heb mijn DP Homey een reset gegeven en opnieuw Zigbee zaken gaan toevoegen. Tot nu toe vooral Ikea toegevoegd en zal zo nog wat Xiaomi proberen maar er worden in ieder geval geen dubbele ID's meer vrijgegeven. Zal morgen verder met het toevoegen, ben benieuwd hoeveel Zigbee apparaten Homey straks aankan naast z-wave :)

Changelog RC 8 (Athom heeft aangegeven bij geen blockers deze z.s.m. naar experimenteel te brengen, liefst deze week nog)
1.5.6-rc.8
[ZigBee] Resolve a bug that could cause devices to get added twice
[ZigBee] Resolve a bug that could prevent device communication
[ZigBee] Simultaneous reported attributes are now handled correctly
[Other] Various minor bugfixes and improvements
Note: De maker(Ted) van de Xiaomi zigbee app gaf aan dat "Simultaneous reported attributes are now handled correctly" nog niet volledig werkte, hierdoor zou de Cube van Xiaomi (nog) niet werken (heb deze zelf niet dus niet kunnen testen :) )

en een screenshot van mijn Zigbee (Ikea) tot nu toe toegevoegd na de reset van Homey met RC8 zonder dubbel ID's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oLP2MeNMyQIbhwjAFK2IoZGM/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 04-01-2018 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Isniedood schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:18:
[...]

Je kan toch google assistant laten communiceren met Homey? https://www.athom.com/nl/support/KB000048/

Dat lijkt mij een mooie work around.
En hoe werkt het dan nadat Homey gekoppeld is? Praat je rechtstreeks met Homey en heb je geen Google Home nodig hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:58:
[...]

En hoe werkt het dan nadat Homey gekoppeld is? Praat je rechtstreeks met Homey en heb je geen Google Home nodig hiervoor?
Je kunt dan vanaf ieder apparaat dat Google Assistant heeft (dus bijvoorbeeld je Android toestel) Homey aansturen dmv spraak (let op omdat Google Assistant nog geen Nederlands ondersteund voor de skill kun je deze niet met een Nederlandstalige Homey gebruiken tenzij je je apparaten een Engelse naam geeft) :)

[ Voor 21% gewijzigd door lubbertkramer op 05-01-2018 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

lubbertkramer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 01:09:
[...]

Je kunt dan vanaf ieder apparaat dat Google Assistant heeft (dus bijvoorbeeld je Android toestel) Homey aansturen dmv spraak (let op omdat Google Assistant nog geen Nederlands ondersteund voor de skill kun je deze niet met een Nederlandstalige Homey gebruiken tenzij je je apparaten een Engelse naam geeft) :)
Misschien ook wel gemakkelijk om te vermelden is dat je in Homey gewoon alle spraak opdracht die je al hebt gemaakt/staan gewoon kan laten staan. Je hoeft dus niet je spraakopdrachten aan te passen waarbij je een speciale 'google' trigger hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stekeltje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:07:
[...]

Misschien ook wel gemakkelijk om te vermelden is dat je in Homey gewoon alle spraak opdracht die je al hebt gemaakt/staan gewoon kan laten staan. Je hoeft dus niet je spraakopdrachten aan te passen waarbij je een speciale 'google' trigger hebt.
Hoe bedoel je dat precies? Als ik nu dus tegen Homey kan roepen "Ok Homey, doe de lampen in de achtertuin aan" dan werkt dat 1-op-1 met een Google Home?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

DennusB schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:15:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Als ik nu dus tegen Homey kan roepen "Ok Homey, doe de lampen in de achtertuin aan" dan werkt dat 1-op-1 met een Google Home?
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Oe dat maakt het heel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

DennusB schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:21:
[...]

Oe dat maakt het heel interessant!
Maar als je android telefoon hebt kun je al testen heh :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Stekeltje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:32:
[...]

Maar als je android telefoon hebt kun je al testen heh :)?
Ik heb 2 iPhones :( Dus dat gaat helaas niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

DennusB schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:32:
[...]

Ik heb 2 iPhones :( Dus dat gaat helaas niet haha
Android tablet ook niet? Ouders/Partner met een android telefoon :p? Enige wat wel verplicht is volgens mij om het fatsoenlijk(er) te laten werken is het veranderen van Homey naar engels + spraakopdracht engels maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
@lubbertkramer Met 4 zigbee nodes heb je nog even te gaan. Kan in ieder geval aangeven dat 40 nodes nog werkt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
lubbertkramer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 01:09:
[...]

Je moest toch ook je Homey op Engels zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

jip_86 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:51:
[...]

Jep:
Stekeltje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:33:
[...]

Android tablet ook niet? Ouders/Partner met een android telefoon :p? Enige wat wel verplicht is volgens mij om het fatsoenlijk(er) te laten werken is het veranderen van Homey naar engels + spraakopdracht engels maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Weet iemand of deze werken in de Homey?

http://www.domotica-shop.nl/koopjeshoek-c-392.html

Drie Z-Wave tussenstekkers/-dimmers voor nog geen vier tientjes. Geen geld natuurlijk..

EDIT: Net even gebeld: werkt in Homey! Worden kennelijk als Everspring modules herkend. :D

[ Voor 20% gewijzigd door mati1983 op 05-01-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kasteleman schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:08:
@lubbertkramer Met 4 zigbee nodes heb je nog even te gaan. Kan in ieder geval aangeven dat 40 nodes nog werkt.... ;)
Haha correct, had niet veel zin meer na een paar dagen te zijn weggeweest en thuis te komen en opnieuw te moeten beginnen, vanavond verder :)
jip_86 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:51:
[...]

Voor de beste werking ja, al moet ik eerlijk bekennen weinig te doen met spraak mede doordat Dot/Home Engels ondersteunen maar nog geen Nederlands. Ze zijn mooie spotify connect apparaten nu vanuit Homey/Spotify :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:34:
Ze zijn mooie spotify connect apparaten nu vanuit Homey/Spotify :)
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring met Spotify Connect. Ik heb deze nu ook een tijdje draaien, en wat ik meteen tijdens het testen storend vond is dat je niet met Spotify werkt, maar met Homey Music. Dus dat bv de Homey elke keer de volgende track laat afspelen (weet hoe lang het nummer duurt, en na die tijd het nieuwe nummer start), en je daarmee geen playlist meer hebt in Spotify en je dus niet vanaf een ander apparaat makkelijk een nummer kunt skippen. Daarnaast had ik een aantal keren dat ik via Spotify de boel op pauze zette, Homey dat waarschijnlijk niet deed oppakken, en na verloop van tijd dus het volgende nummer liet afspelen.

Nu zou ik daarvoor nog enigszins begrip hebben als je Spotify muziek kon mengen met andere audio bronnen (zoals Homey Music bedoeld is). Echter kan dat volgensmij helemaal niet? Want je geeft in de Homey aan dat specifiek het Spotify Connect apparaat het huidige afspeelapparaat is, en die kan uiteraard alleen met Spotify muziek overweg, dus het mengen met andere bronnen is, voor zover ik weet, onmogelijk.

Daarom zou ik het zelf ook logischer hebben gevonden als je gewoon Spotify Connect cards had voor "Speel afspeellijst: [keuze uit je afspeellijsten]" en dit dus niet via Homey Music. (en hetzelfde eigenlijk dus ook voor play, pauze, next, previous, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistaoutlaw
Hi,

Heb zojuist de fibaro motion sensor gepaired.
Leek alsof het was gelukt, echter ik zie een "broken" icoontje bij het apparaat.
De melding is "invalid commandClass".
Fibaro-sensor
Enig idee wat dit betekent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:56:
Daarom zou ik het zelf ook logischer hebben gevonden als je gewoon Spotify Connect cards had voor "Speel afspeellijst: [keuze uit je afspeellijsten]" en dit dus niet via Homey Music. (en hetzelfde eigenlijk dus ook voor play, pauze, next, previous, ...)
Agree, ik speel het ook meestal af vanaf mijn telefoon i.p.v. via Homey maar de mogelijkheid is er wel. De app is nog in beta dus wie weet wat ze nog toevoegen :)
Summary Week 52 & 1 (December 25 - January 5)

Happy New Year! On behalf of Athom I hope you all have a wonderful 2018!

As for us, we had a holiday as well, so there weren't exactly many exciting things happening. Nevertheless, we have some news to announce!

The Alexa Smart Home Skill is currently under testing and certification by Amazon and will be released hopefully next week. This will allow you to address your devices through Homey by simply stating 'Alexa, turn on all lights'. Best of both world, we'd say.

The new Homey Smartphone App is looking gorgeous already, and development is going steady.

We have a lot of fixes ready for Homey v1.5.8, while in the meantime we work to make it ready for the stable channel. The update has eventually became a lot larger than we anticipated, so it took somewhat longer to get ready.

We've also released Homeyduino, a library and Homey App to connect your DIY Arduino projects. Read the blog for more information.

And for anyone visiting CES in Las Vegas this year, come visit us! We have a booth to showcase Homey to the world.

And last but not least, this is how the Homey Smartphone App is going to look like, for now.

(see the vid on the Athom forum)

Enjoy your weekends!
Oke, ik moet bovenstaande (mijn eerdere bericht vandaag) over mijn Dot's een beetje terugnemen sinds ik de nieuwe Alexa skill geïnstalleerd heb maar mocht daar nog niets over zeggen. Nu Athom het zelf openbaar maakt kan ik er ook over praten haha :)

Met de nieuwe Alexa skill kun je gewoon vragen "Alexa turn the lights off" en Alexa doet het doordat de apparaten in "smarthome" zijn toegevoegd (Alexa zelf). Hieronder wat screenshots van de nieuwe skill waar ze over spreken in combinatie met mijn DP Homey Kitt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rMSQRad5j2pCdufIGvt5nigf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1RvDRBHAb46ipGCgWIyszTeu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PF4wv8TvN4b7Bfwu5GuzrLuZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mvaux9xEKt7082dkZIEtaOeM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AMCGLM0mHIvWL9oSw7MDlcPL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/czRvDNnGiMDgQ27Y7ff95g4s/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistaoutlaw
lubbertkramer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:21:
[...]

Agree, ik speel het ook meestal af vanaf mijn telefoon i.p.v. via Homey maar de mogelijkheid is er wel. De app is nog in beta dus wie weet wat ze nog toevoegen :)

[...]

Oke, ik moet bovenstaande (mijn eerdere bericht vandaag) over mijn Dot's een beetje terugnemen sinds ik de nieuwe Alexa skill geïnstalleerd heb maar mocht daar nog niets over zeggen. Nu Athom het zelf openbaar maakt kan ik er ook over praten haha :)

Met de nieuwe Alexa skill kun je gewoon vragen "Alexa turn the lights off" en Alexa doet het doordat de apparaten in "smarthome" zijn toegevoegd (Alexa zelf). Hieronder wat screenshots van de nieuwe skill waar ze over spreken in combinatie met mijn DP Homey Kitt :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hi @lubbertkramer, fyi Je plaatjes zijn huge op mijn tablet...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
het is dan ook Groot nieuws. ;)

(voor mij wel in ieder geval)
:) :) :)

[ Voor 11% gewijzigd door willieku op 05-01-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Is natuurlijk heel fijn nieuws deze ondersteuning maar ze zouden beter hun tijd kunnen steken in het releasen van de nieuwe firmware en zorgen dat de ondersteuning van modules op orde komt. Zoals bv de Qubino dimmers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HeroS schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:55:
Is natuurlijk heel fijn nieuws deze ondersteuning maar ze zouden beter hun tijd kunnen steken in het releasen van de nieuwe firmware en zorgen dat de ondersteuning van modules op orde komt. Zoals bv de Qubino dimmers.
RC8 is zojuist vrijgegeven, vergeet niet dat bepaalde personen binnen Athom nog op vakantie zijn. Gisteravond lieten ze in DP weten hem vroeg te willen releasen op vrijdag maar ze durven het aan hem nu te releasen, mogelijk toch omdat het labeltje experimenteel eraan hangt :)

[ Voor 25% gewijzigd door lubbertkramer op 05-01-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rura.ter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Beste tweakers,
Gaarne advies, Ben zeer geïnteresseerd in de Homey. Heb o.a. wat 433 apparatuur welke ik wil aansturen zoals de aansturing van mijn gordijnrails (3 stuks) Deze is van fabrikant Lanboo. Kan ik de Homey de signalen van de afstandsbediening leren zodat ik de 3 gordijn railen net als op de afstandsbediening onafhankelijk van elkaar kan bedienen? Indien mogelijk hoe moet ik dat dan doen?
Zou het mogelijk zijn om dit voor aanschaf eerst te testen zodat het niet op een teleurstelling uitloopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kasteleman
@lubbertkramer Vergeet de routines niet binnen Alexa. Heel handig. Je zegt bijvoorbeeld "Alexa, Good Night" en koppelt daar wat acties aan. Daarnaast kan je binnen Alexa je devices hernoemen naar EN en kan je Homey gewoon op NL blijven staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kasteleman schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:19:
@lubbertkramer Vergeet de routines niet binnen Alexa. Heel handig. Je zegt bijvoorbeeld "Alexa, Good Night" en koppelt daar wat acties aan. Daarnaast kan je binnen Alexa je devices hernoemen naar EN en kan je Homey gewoon op NL blijven staan
Werkt dat ook al met Alexa op de Sonos One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Indien je bij de Sonos One ook skills kan installeren cq gebruiken. Ik ken de Sonos One niet in detail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
lubbertkramer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:02:
[...]

RC8 is zojuist vrijgegeven, vergeet niet dat bepaalde personen binnen Athom nog op vakantie zijn. Gisteravond lieten ze in DP weten hem vroeg te willen releasen op vrijdag maar ze durven het aan hem nu te releasen, mogelijk toch omdat het labeltje experimenteel eraan hangt :)
Dat is heel mooi. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dat Athom hun best doet voor zo'n kleine bedrijf. Maar heb wel het idee dat bepaalde prio's beter bepaald moeten worden.

En heel eerlijk heb ik er geen boodschap aan dat mensen op vakantie zijn. Begrip hiervoor kan ik natuurlijk wel op brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HeroS schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:27:
[...]

Dat is heel mooi. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dat Athom hun best doet voor zo'n kleine bedrijf. Maar heb wel het idee dat bepaalde prio's beter bepaald moeten worden.

En heel eerlijk heb ik er geen boodschap aan dat mensen op vakantie zijn. Begrip hiervoor kan ik natuurlijk wel op brengen.
True, probleem blijft vooral dat sommigen binnen Athom een expertise hebben die (nog) niet vervangen kan worden en waar nog geen extra handen voor zijn gevonden. Maar dan val je inderdaad terug op het kleinere team en waarbij ze goed moeten beslissen wat prioriteit is.

Prioriteiten worden alleen deels gemaakt of beter gezegd veroorzaakt door de community die eist dat er een goede Alexa skill komt (hint naar discussie op het forum van Athom). Zelfde zagen we met Homey music, iets wat ze wat mij betreft ver op de agenda mochten schuiven maar waar toch een grotere groep gebruikers, en deels de doelgroep waar Athom zich toch op richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Ha mede homey-gebruikers.
Wellicht een simpele vraag:

Ik heb deze week alle oude GU10 spots vervangen voor de IKEA GU10 WarmWit smartlights.
Na wat gedoe uiteindelijk kunnen connecten aan Homey.

(Als je tegen problemen aankomt met het syncen: ik moest alles 1 voor 1 syncen, dus pair -> loskoppelen ->volgende er in -> pair -> next enz)

De woonkamer is samen met de keuken, nu heb ik twee van de leds gericht op de keuken en zou deze door middel van een knop bv "kook modus" feller willen laten schijnen dan de rest, en als ik klaar ben de kook modus uit te zetten.
Enige tips hoe ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Killion schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:43:
Ha mede homey-gebruikers.
Wellicht een simpele vraag:

Ik heb deze week alle oude GU10 spots vervangen voor de IKEA GU10 WarmWit smartlights.
Na wat gedoe uiteindelijk kunnen connecten aan Homey.

(Als je tegen problemen aankomt met het syncen: ik moest alles 1 voor 1 syncen, dus pair -> loskoppelen ->volgende er in -> pair -> next enz)

De woonkamer is samen met de keuken, nu heb ik twee van de leds gericht op de keuken en zou deze door middel van een knop bv "kook modus" feller willen laten schijnen dan de rest, en als ik klaar ben de kook modus uit te zetten.
Een flow aanmaken die precies doet wat je wil. Wat is precies t probleem? Waar loop je vast? Want zon flow is echt 4 klikken op een Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonmeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:20
Killion schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:43:

De volgende knop bestellen: Aqara Smart Wireless Switch
Op de muur plakken en koppelen aan een flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
DennusB schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:47:
[...]

Een flow aanmaken die precies doet wat je wil. Wat is precies t probleem? Waar loop je vast? Want zon flow is echt 4 klikken op een Homey
Welke commando's gebruik je dan?
een toggle? en hoe bepaal je dan dat ie snapt dat "kook modus" uit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Killion schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:01:
[...]

Welke commando's gebruik je dan?
een toggle? en hoe bepaal je dan dat ie snapt dat "kook modus" uit moet?
Virtual Devices app en dan togglen idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 14:26
Ik heb de Wireless Switch van Aqara gekoppeld aan Homey. Ik heb beide versies enkel en dubbel knop.

Helaas werkt het meerdere keren indrukken van een knop niet. Bij de dubbele schakelaar is 1x drukken de enige optie die te kiezen is binnen Homey in de Flow. De enkele knop kan ik wel kiezen voor meerdere malen klikken, maar de actie voert vervolgens niets uit.

Ik programmeer bijvoorveeld 1x klik licht aan/uit en krijg dit werkend. Maar zodra ik het wijzig naar 2x gebeurd er verder niets.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonmeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:20
@Novartis Ik heb de wireless switch van aqara (WXKG02LM) met twee knoppen. Ik zie alleen de optie "1 × ingedrukt". Hoe kun jij bij deze switch de optie "2×ingedrukt" hebben?

Ik heb ook de Aqara "Smart Wireless Switch" (WXKG11LM). Deze heeft de opties "1×ingedrukt" t/m "4×ingedrukt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

mati1983 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:17:
Weet iemand of deze werken in de Homey?

http://www.domotica-shop.nl/koopjeshoek-c-392.html

Drie Z-Wave tussenstekkers/-dimmers voor nog geen vier tientjes. Geen geld natuurlijk..

EDIT: Net even gebeld: werkt in Homey! Worden kennelijk als Everspring modules herkend. :D
Vroeg me af, kunnen deze ook opgenomen vermogen meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Even een reële maar wellicht ook naïeve vraag.

Ik denk er serieus over om een Homey te kopen. Ik heb wat filmpjes gezien en ben best wel enthousiast geworden. Ik heb ook filmpjes gezien in combinatie met Alexa en ik vind het allemaal reuze interessant.

Alleen.... wat ik niet snap: waarom zou ik tegen Alexa zeggen om aan Homey te vragen, om de lampen aan te zetten. Ik kan dat toch ook alleen tegen Alexa zeggen? Alexa kan de lampen heel goed zelf aan zetten. Ik heb Homey daar toch niet voor nodig? Kortom... overtuig me even dat de combi Alexa-Homey nuttig is.

Dank 👍!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
coromandel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:06:

Ik denk er serieus over om een Homey te kopen. Ik heb wat filmpjes gezien en ben best wel enthousiast geworden. Ik heb ook filmpjes gezien in combinatie met Alexa en ik vind het allemaal reuze interessant.

Alleen.... wat ik niet snap: waarom zou ik tegen Alexa zeggen om aan Homey te vragen, om de lampen aan te zetten. Ik kan dat toch ook alleen tegen Alexa zeggen? Alexa kan de lampen heel goed zelf aan zetten. Ik heb Homey daar toch niet voor nodig? Kortom... overtuig me even dat de combi Alexa-Homey nuttig is.

Dank 👍!
Als je alles goed inricht hoef je niets meer te zeggen. Je lampen gaan aan en uit om het moment dat het nodig is, zonder actie van jou.

Maar eerlijk, met het stellen van deze vraag kun je je afvragen of je het potentieel van de Homey zult benutten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
coromandel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:06:

Dank 👍!
Alexa is een slimme/domme speaker en geen domotica systeem. Met de Homey kun je echte regels maken dus in theorie heb je de Alexa niet meer nodig (alles gaat automatisch).

Daarnaast is de ondersteuning van apparaten/protocollen bij de Homey vele malen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hartelijk dank voor de antwoorden... maar dan nog steeds de vraag; waarom zou ik tegen Alexa zeggen dat 'ie aan Homey moet vragen om de lampen aan te doen? (stel dat je wilt afwijken van het "geautomatiseerde")

Overigens denk ik dat ik het potentieel van Homey wel aardig zal benutten. Ik volg 't product al tijden... nog voordat 't officieel verkrijgbaar was. Ik weet redelijk goed wat ik er straks wél (en niet) mee kan doen in huis.

Ik gebruik nu zelf HomeKit (heb thuis een Apple ecosysteem), maar ik merk dat 't te beperkt is. Ik wil dat verschillende apparaten meer met elkaar kunnen communiceren en dat er beter geautomatiseerd kan worden. Tsja...en dan kom je snel bij Homey uit. (ik had ook al naar domoticz en home assistant gekeken)
Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.