Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:05
quote:
coromandel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:43:
Hartelijk dank voor de antwoorden... maar dan nog steeds de vraag; waarom zou ik tegen Alexa zeggen dat 'ie aan Homey moet vragen om de lampen aan te doen? (stel dat je wilt afwijken van het "geautomatiseerde")

Overigens denk ik dat ik het potentieel van Homey wel aardig zal benutten. Ik volg 't product al tijden... nog voordat 't officieel verkrijgbaar was. Ik weet redelijk goed wat ik er straks wťl (en niet) mee kan doen in huis.

Ik gebruik nu zelf HomeKit (heb thuis een Apple ecosysteem), maar ik merk dat 't te beperkt is. Ik wil dat verschillende apparaten meer met elkaar kunnen communiceren en dat er beter geautomatiseerd kan worden. Tsja...en dan kom je snel bij Homey uit. (ik had ook al naar domoticz en home assistant gekeken)
Je kunt Alexa gebruiken om in homey complexe flows te starten. Bv zeg "TV aan" waarmee het gordijn dichtgaat, de lampen gedimd worden, je surroundset, SETtopbox en tv aan gaan etc.

De gordijnen gaat uiteraard alleen dicht als dit nodig is en de lampen worden alleen gedimd als er niemand aan de eettafel zit bijvoorbeeld.

Met gestrekt been.

• coromandel
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15:02
Check... verhaal is duidelijk.
quote:
coromandel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:43:
Hartelijk dank voor de antwoorden... maar dan nog steeds de vraag; waarom zou ik tegen Alexa zeggen dat 'ie aan Homey moet vragen om de lampen aan te doen? (stel dat je wilt afwijken van het "geautomatiseerde")
Omdat de Alexa opdracht geeft aan de Homey. Ben niet zo bekend met de Alexa maar bij de Google Home moet je doorgeven naar welke apparaat hij de commando moet sturen. Je kunt wel een aantal standaard apparaten instellen. Dus video gaat altijd via Chromecast.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• Novartis
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16-07 11:08
quote:
tonmeek schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:51:
@Novartis Ik heb de wireless switch van aqara (WXKG02LM) met twee knoppen. Ik zie alleen de optie "1 ◊ ingedrukt". Hoe kun jij bij deze switch de optie "2◊ingedrukt" hebben?

Ik heb ook de Aqara "Smart Wireless Switch" (WXKG11LM). Deze heeft de opties "1◊ingedrukt" t/m "4◊ingedrukt".
De dubbelle schakelaar heb ik dus de optie voor 1x ingedrukt.
De Enkele schakelaar kan ik kiezen t/m 4x, als ik dit dan in een flow verwerk werkt deze dus niet.
Pssst, de nieuwe Alexa skill staat live -> https://www.amazon.com/dp/B078RQSFKB/

Note:
Je kan .com vervangen door .de/.co.uk als je Homey daarop ingesteld staat :)

Edit:
Athom is nu aanwezig op CES en zojuist komen de berichten voorbij die het vermoeden bevestigen dat Homey naar Amerika komt dit jaar :)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 09-01-2018 10:16 (70%)

quote:
lubbertkramer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:00:
[...]

Edit:
Athom is nu aanwezig op CES en zojuist komen de berichten voorbij die het vermoeden bevestigen dat Homey naar Amerika komt dit jaar :)
Risky move, de amerikanen zijn niet zo vergevingsgezind als iets niet werkt zoals ze hadden gehoopt
(ik doel hierbij dus vooral over de spraak)

Move along folks, nothing interesting to see here.

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Risky move, de amerikanen zijn niet zo vergevingsgezind als iets niet werkt zoals ze hadden gehoopt
Daarvoor is vandaag de nieuwe Alexa skill vrijgegeven verwacht ik :) Ik denk dat Athom spraak meer los zal gaan laten toekomstig (vooral de software matige implementatie) en zich meer zal richten op ondersteuning voor betere spraak (Google Home/Alexa of zelfbouw) of wie weet nog een Homey met de Alexa kitt die los te koop is

lubbertkramer wijzigde deze reactie 09-01-2018 13:27 (3%)

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Eens. En laat ze eerst alles in Nederland ff op de rit krijgen. De software mist echt nog wat cruciale dingen (backup bijv) en is nog niet altijd even stabiel..

Is het al bijna vrijdag?

quote:
lubbertkramer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Daarvoor is vandaag de nieuwe Alexa skill vrijgegeven verwacht ik :) Ik denk dat Athom spraak ook meer los zal gaan laten toekomstig en zich meer zal richten op ondersteuning voor betere spraak (Google Home/Alexa of zelfbouw) of wie weet nog een Homey met de Alexa kitt die los te koop is
Dat zou dan wel dikke pech zijn voor (of een dikke vinger naar) alle users die momenteel NL gebruiken voor hun spraak, en zou ik eigenlijk niet heel erg appreciŽren :N

quote:
DennusB schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Eens. En laat ze eerst alles in Nederland ff op de rit krijgen. De software mist echt nog wat cruciale dingen (backup bijv) en is nog niet altijd even stabiel..
Backup komt in 2.0 is al aangekondigd, in theorie is ie niet nodig alleen voor de gebruikers die van experimenteel naar stabiel terug willen zonder gedoe. Heb al sinds het begin een Homey maar nog niet meegemaakt dat ik backup nodig had (ondanks een DP homey)
quote:
Fire69 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Dat zou dan wel dikke pech zijn voor (of een dikke vinger naar) alle users die momenteel NL gebruiken voor hun spraak, en zou ik eigenlijk niet heel erg appreciŽren :N
Haha ja het is een gevoel van wat ik denk dat zal gebeuren. Of ze gaan idd betere hardware bv de Alexa kitt in Homey 2.0 (hardware 2.0) stoppen of ze gaan spraak vooral softwarematig verbeteren dat Homey beter weet wat er gezegd is en verdere koppeling via Alexa/Home laten lopen.

Hier in NL zal het met de huidige Homey voor de gebruikers die er problemen mee ervaren niet beter worden, microfoons worden niet ineens heel veel beter en ze beginnen toch wel aan de grens te komen wat ze softwarematig daarmee nog kunnen verbeteren.

Edit:
Ik zie zelf Homey als de ultieme hub om al mijn apparaten te kunnen verbinden i.pv. als spraakportaal, met een paar extra Dots/Home's thuis kan ik wel door het hele huis tegen mijn Homey's praten als dat nodig is. Waarbij de dots nog scherper geprijsd zijn dan nog meer Homey's thuis neer te zetten :P

lubbertkramer wijzigde deze reactie 09-01-2018 13:43 (10%)

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:53
quote:
Fire69 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Daar ben ik volledig mee eens. Hoewel ik spraak heel sporadisch gebruik, gebruik ik het uitspreken van tekst juist heel veel. Het zou heel jammer zijn als Athom de toer op gaat om andere systemen aan Athom te koppelen om de spraak problemen op te lossen als dat betekend dat je je Nederlandse Homey op Engels moet zetten.

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

quote:
Webgnome schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:26:
[...]

als dat betekend dat je je Nederlandse Homey op Engels moet zetten.
Ik ga echt geen Engels beginnen lullen tegen dat ding. Dan zet ik de microfoon gewoon uit. Plus dat hij nog steeds gigantisch stottert, dus praten moet hij dan zelf ook niet meer doen.

Ik ben heel tevreden over mijn Homey, maar waar ze het meest mee geadverteerd hebben (spraak, in beide richtingen) werkt dus absoluut voor geen meter...

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-07 00:38

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:28:
[...]

Ik ga echt geen Engels beginnen lullen tegen dat ding. Dan zet ik de microfoon gewoon uit. Plus dat hij nog steeds gigantisch stottert, dus praten moet hij dan zelf ook niet meer doen.

Ik ben heel tevreden over mijn Homey, maar waar ze het meest mee geadverteerd hebben (spraak, in beide richtingen) werkt dus absoluut voor geen meter...
Sterker nog, dat was in de promo video hťt ding waar het om ging, want je kon gewoon zeggen dat je Star Trek (werd volgens mij in de promo gebruikt) wilde kijken en dan gebeurde er vanalles, en dat gebeurd ook...ALS Homey je verstaat.

Dat ze dan nu ineens dat verlaten en naar 3rd party oplossingen gaan kijken of een betere implementatie in Homey 2.0 vind ik nogal, nou ja, laat ik het netjes houden, 'teleurstellend' van de club daar bij Athom, want ze beloofden dat al bij de huidige Homey. Als daarnaast een US release belangrijker is dan eindelijk eens problemen fatsoenlijk op te lossen, oftewel, als er dus voor het geld wordt gegaan, dan vind ik dat op zijn zachtst gezegd niet netjes richting de NL gebruikers die tegen veel issues aan lopen.

Even los van dat de hele communicatie hoe dan ook al een beetje teleurstellend is, want ik zie nog steeds geen stabiele nieuwe software release, en alles wat er in de experimental mis gaat wordt afgedaan alsof het aan de gebruikers zelf ligt.

Och ja, je moet toch wat he.

quote:
Webgnome schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Daar ben ik volledig mee eens. Hoewel ik spraak heel sporadisch gebruik, gebruik ik het uitspreken van tekst juist heel veel. Het zou heel jammer zijn als Athom de toer op gaat om andere systemen aan Athom te koppelen om de spraak problemen op te lossen als dat betekend dat je je Nederlandse Homey op Engels moet zetten.
quote:
Fire69 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:28:
[...]

Homey hoeft niet meer Engels te zijn met de nieuwe skill, gewoon renamen in de alexa app ;) Text input (chat) zal blijven bestaan, zit ook in de nieuwe 2.0 app en valt ook onder wat ik zei de softwarematige verbeteringen.

Maar wees eerlijk dat we allemaal wel weten dat de microfoons niet beter gaan worden (zeker niet als je het vergelijk met de set-up van Alexa bijvoorbeeld) en dat ze softwarematig gewoon aan een grens komen waarna het niet beter te verbeteren is in de huidige Homey
quote:
Just_A_User schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:51:
[...]
Sterker nog, dat was in de promo video hťt ding waar het om ging, want je kon gewoon zeggen dat je Star Trek (werd volgens mij in de promo gebruikt) wilde kijken en dan gebeurde er vanalles, en dat gebeurd ook...ALS Homey je verstaat.

Dat ze dan nu ineens dat verlaten en naar 3rd party oplossingen gaan kijken of een betere implementatie in Homey 2.0 vind ik nogal, nou ja, laat ik het netjes houden, 'teleurstellend' van de club daar bij Athom, want ze beloofden dat al bij de huidige Homey. Als daarnaast een US release belangrijker is dan eindelijk eens problemen fatsoenlijk op te lossen, oftewel, als er dus voor het geld wordt gegaan, dan vind ik dat op zijn zachtst gezegd niet netjes richting de NL gebruikers die tegen veel issues aan lopen.
De promo is van de KS jaren terug, en ja dat was de grootste belofte maar als je nu op de officiele spraak pagina kijkt op de website zie je dat er veel nadruk ligt op het koppelen van chat/externe spraak -> https://www.athom.com/nl/homey/spraak/
quote:
[...]
Even los van dat de hele communicatie hoe dan ook al een beetje teleurstellend is, want ik zie nog steeds geen stabiele nieuwe software release, en alles wat er in de experimental mis gaat wordt afgedaan alsof het aan de gebruikers zelf ligt.
Stabiel werken ze hard aan, 1.5.6 moet z.s.m. stabiel worden want zonder deze release kunnen ze de nieuwe voorraad niet uitleveren. Wat in experimental misgaat is uiteraard niet zonder reden, ik blijf herhalen dat het experimenteel voor een reden heet en geen stabiel. Wat voor reden gebruikers ook gebruiken om experimenteel te rechtvaardigen als stabiel gebruik is geen reden, Athom heeft niet voor niets de checkbox om experimenteel te kunnen activeren verplaatst naar developers.athom.com omdat experimenteel bedoeld is voor ontwikkelaars om apps te testen of voor gebruikers die geen bezwaar hebben op een niet werkende Homey (of meerdere Homey's hebben).

Dat alles wat misgaat in experimenteel aan de gebruiker ligt heb ik nog nergens terug kunnen lezen, ik denk dat vooral gewezen wordt op het feit dat alleen op een forum klagen weinig nut heeft en dat een Github issue nodig is zodat Athom er wat aandoet. Ook als een issue al bestaat is een extra log alleen maar beter maar ook dat doen veel gebruikers niet ondanks dat ze klagen over een niet werkende experimentele release.

• Stekeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:36

Stekeltje

Nothing to see here move along

quote:
[...]

Denk dat je dat een 'leerproces' noemt. Ik vind zelf erg prettig dat ze gestopt zijn met het inzetten van resources op iets wat toch gaat mislukken met de huidige hardware. Het is veel efficiŽnter om de core functionaliteit en waar ze echt onderscheidend mee zijn (koppelen van alle systemen/antennes) goed te krijgen. Ik heb zelf 2 alexa dot's in huis wat gigantisch veel fijner werkt dan de native microfoon in Homey.

Ik zie spraak eigenlijk meer als een deursensor. De leverancier van de deursensor is goed in het maken en produceren van een deursensor en moet je vooral ook door hun laten doen. De leverancier is niet goed in het koppelen, dat kan Athom weer.

Bezig met een kistradio? Check AccuSafe.nl

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:40
Zal er niet rouwig om zijn als de spraak er uit gaat. Natuurlijk was het een groot argument, maar tegen de assistenten van tegenwoordig met hun intelligentie en alle rekenkracht die daar achter hangt kan je gewoon niet opboksen als kleine partij. Ruim 3,5 jaar geleden waren die assistenten nog niet zo ver als ze nu zijn. Nu zitten ze zelfs tot in je koelkast. Dan ben je wel gek om daar geen gebruik van te maken.

• Webgnome
quote:
lubbertkramer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:04:
[...]

[...]

Homey hoeft niet meer Engels te zijn met de nieuwe skill, gewoon renamen in de alexa app ;) Text input (chat) zal blijven bestaan, zit ook in de nieuwe 2.0 app en valt ook onder wat ik zei de softwarematige verbeteringen.

Maar wees eerlijk dat we allemaal wel weten dat de microfoons niet beter gaan worden (zeker niet als je het vergelijk met de set-up van Alexa bijvoorbeeld) en dat ze softwarematig gewoon aan een grens komen waarna het niet beter te verbeteren is in de huidige Homey
Dat is een punt maar zolang Alexa / Google Home nog geen Nederlands kunnen is het voor veel mensen denk ik een no go..

• Just_A_User

Just_A_User

quote:

De promo is van de KS jaren terug, en ja dat was de grootste belofte maar als je nu op de officiele spraak pagina kijkt op de website zie je dat er veel nadruk ligt op het koppelen van chat/externe spraak -> https://www.athom.com/nl/homey/spraak/

[...]

Stabiel werken ze hard aan, 1.5.6 moet z.s.m. stabiel worden want zonder deze release kunnen ze de nieuwe voorraad niet uitleveren. Wat in experimental misgaat is uiteraard niet zonder reden, ik blijf herhalen dat het experimenteel voor een reden heet en geen stabiel. Wat voor reden gebruikers ook gebruiken om experimenteel te rechtvaardigen als stabiel gebruik is geen reden, Athom heeft niet voor niets de checkbox om experimenteel te kunnen activeren verplaatst naar developers.athom.com omdat experimenteel bedoeld is voor ontwikkelaars om apps te testen of voor gebruikers die geen bezwaar hebben op een niet werkende Homey (of meerdere Homey's hebben).

Dat alles wat misgaat in experimenteel aan de gebruiker ligt heb ik nog nergens terug kunnen lezen, ik denk dat vooral gewezen wordt op het feit dat alleen op een forum klagen weinig nut heeft en dat een Github issue nodig is zodat Athom er wat aandoet. Ook als een issue al bestaat is een extra log alleen maar beter maar ook dat doen veel gebruikers niet ondanks dat ze klagen over een niet werkende experimentele release.
Ja, dat riedeltje ken ik inmiddels wel, maar ik zie vooral de experimental waar nieuwe versies van uitkomen (niet dat ik experimental gebruik), en 1.5.6 die volgens mij al voor de kerst en toen voor het nieuwe jaar er al had moeten zijn, en nu is het 9 januari en hij is er nog steeds niet.

Het is een beetje raar, ongeacht hoe hard jij de loftrompet blaast, dat er veel tijd en energie wordt gestoken in experimentele firmwares, die het vaak nog slechter maken, maar de stabiele firmware, waarover meerdere beloftes zijn gedaan, continue op zich laat wachten.

Die beloftes doen en dat het dan uiteindelijk toch naar achteren wordt geschoven, zonder een vaste datum, behalve dan 'we hopen dat', is niet alleen bij 1.5.6 het geval, maar is vaker het geval geweest. Dat is gewoon een ding wat beter kan en beter zou moeten ook, ondanks dat ik fan ben en blijf van Homey, maar het wordt een beetje vermoeienddat zodra er ook maar een klein beetje kritiek is op (een aspect van) Homey, er altijd een reactie is in de vorm van de loftrompet spelen.

Het is een mooi product, maar adverteren met een feature die vervolgens gewoon niet waar gemaakt kan worden en de gebruiker vervolgens maar even 'eerlijk moet wezen' en maar akkoord moet zijn met het feit dat de microfoon niet beter gaat worden en dit ongeveer het maximum is van wat haalbaar is is natuurlijk van de zotte. Dan had Athom niet moeten beloven wat het heeft beloofd, en er zou niks mis mee zijn als dat eens een keer wordt toegegeven in plaats van dat gebruiker maar elke keer iets moet snappen.

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
Stekeltje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:12:
[...]

Denk dat je dat een 'leerproces' noemt. Ik vind zelf erg prettig dat ze gestopt zijn met het inzetten van resources op iets wat toch gaat mislukken met de huidige hardware. Het is veel efficiŽnter om de core functionaliteit en waar ze echt onderscheidend mee zijn (koppelen van alle systemen/antennes) goed te krijgen. Ik heb zelf 2 alexa dot's in huis wat gigantisch veel fijner werkt dan de native microfoon in Homey.

Ik zie spraak eigenlijk meer als een deursensor. De leverancier van de deursensor is goed in het maken en produceren van een deursensor en moet je vooral ook door hun laten doen. De leverancier is niet goed in het koppelen, dat kan Athom weer.
Oh joh, kijk, het gaat mij niet eens zo zeer om die microfoon, want ik gebruik Homey niet om tegen te praten, maar gewoon als home automation controller. Maar het is gewoon raar dat je eerst breed adverteert met iets wat dus helemaal niet waar gemaakt kan worden, en dat vervolgens wordt bedekt met de mantel der liefde. Dat laatste begint me langzaamaan een beetje te irriteren.

quote:
Just_A_User schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:13:
[...]

Ja, dat riedeltje ken ik inmiddels wel, maar ik zie vooral de experimental waar nieuwe versies van uitkomen (niet dat ik experimental gebruik), en 1.5.6 die volgens mij al voor de kerst en toen voor het nieuwe jaar er al had moeten zijn, en nu is het 9 januari en hij is er nog steeds niet.

Het is een beetje raar, ongeacht hoe hard jij de loftrompet blaast, dat er veel tijd en energie wordt gestoken in experimentele firmwares, die het vaak nog slechter maken, maar de stabiele firmware, waarover meerdere beloftes zijn gedaan, continue op zich laat wachten.

Die beloftes doen en dat het dan uiteindelijk toch naar achteren wordt geschoven, zonder een vaste datum, behalve dan 'we hopen dat', is niet alleen bij 1.5.6 het geval, maar is vaker het geval geweest. Dat is gewoon een ding wat beter kan en beter zou moeten ook, ondanks dat ik fan ben en blijf van Homey, maar het wordt een beetje vermoeienddat zodra er ook maar een klein beetje kritiek is op (een aspect van) Homey, en dat die reactie altijd is in de vorm van de loftrompet spelen.

Het is een mooi product, maar adverteren met een feature die vervolgens gewoon niet waar gemaakt kan worden en de gebruiker vervolgens maar even 'eerlijk moet wezen' en maar akkoord moet zijn met het feit dat de microfoon niet beter gaat worden en dit ongeveer het maximum is van wat haalbaar is is natuurlijk van de zotte. Dan had Athom niet moeten beloven wat het heeft beloofd, en er zou niks mis mee zijn als dat eens een keer wordt toegegeven in plaats van dat gebruiker maar elke keer iets moet snappen.
1.5.6 is nooit officieel aangekondigd om nog voor de jaarwisseling gelanceerd te worden, dit was het doel waar ze voor bezig waren samen met de gebruikers in DP en daarna in experimenteel. Als je geen experimenteel gebruikt dan is het roepen dat iedere RC het slechter maakt gebaseerd op ? Hier ervaar ik sinds RC8 juist eindelijk meer stabiliteit in z-wave/zigbee (en meerdere met mij gezien slack/forum) en zijn ook de bugs met dubbele id's opgelost waardoor het toevoegen voor niets was in eerdere RC

Laatste officiŽle bericht vanuit Athom is dat 1.5.6 in 2018 komt zonder een datum in de software updates
quote:
Summary Week 50 & 51 (December 11 - December 22)

Homey v1.5.6 will be published to all Homeys in the stable channel in the new year, because with the holidays now we cannot monitor if everything goes right. And we wouldn't want to risk a Christmas tree not turning on due to a new bug, or Homey not saying 'Happy New Year' at 00:00 January 1st.
quote:
Summary Week 52 & 1 (December 25 - January 5)
We have a lot of fixes ready for Homey v1.5.6, while in the meantime we work hard to make it ready for the stable channel. The update has eventually became a lot larger than we anticipated, so it took somewhat longer to get ready.
Spraak, zoals hierboven ook gezegd toen ze een KS starten waren de Alexa/Google Home nog niet zover of zelfs nog niet eens op de markt. Dat partijen als Google/Amazon dit winnen met spraak is niet gek gezien de bak met geld die ze hebben, Athom kan zich dan beter richten op een apparaat wat centraal alles kan verbinden dan zich s torten op het verbeteren van iets wat hardwarematig ook aangepakt moet worden in een Homey hardware 2.0. In welke branche heb je dit niet, zelfs de Dot had eerste een grotere broer, je smartphone van vorig jaar kon dingen minder goed dan je smartphone van dit jaar en ga maar door. Dat is gewoon inherent aan de ontwikkelingen / IT / domotica markt, dit blijft zeer snel innoveren en je loopt achter de belofte aan. Spraak is daarom tegenwoordig ook al meer naar de achtergrond verdwenen dan hoe het drie jaar geleden in de KS was.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 09-01-2018 15:22 (18%)

quote:
[...]

Dan moet je toch nog steeds Engels spreken tegen Alexa volgens mij? Die begrijpt toch geen Nederlands? :?
quote:
Natuurlijk, ik weet dat die microfoons niet gaan verbeteren.
Maar dat er dan geen officiŽle communicatie hierover komt, da's gewoon kop in het zand en doen of er niks aan de hand is...
quote:
[...]

Als ik naar die pagina ga is het eerste dat ik zie nog altijd dat je vlotjes tegen Homey kan praten. En dat klopt dus niet ;)

• jip_86
quote:
[...]

Ja, dat riedeltje ken ik inmiddels wel,
Homey ruim 3 jaar na release nog steeds affikken op de spraak is ook een beetje bekend riedeltje aan het worden. Ja dat werkt niet, en dat is ook lang niet meer het unique sellingpoint waarmee Homey aangeprezen word.

• Stekeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:36

Stekeltje

Nothing to see here move along

quote:
[...]

Die beloftes doen en dat het dan uiteindelijk toch naar achteren wordt geschoven, zonder een vaste datum, behalve dan 'we hopen dat', is niet alleen bij 1.5.6 het geval, maar is vaker het geval geweest. Dat is gewoon een ding wat beter kan en beter zou moeten ook, ondanks dat ik fan ben en blijf van Homey, maar het wordt een beetje vermoeienddat zodra er ook maar een klein beetje kritiek is op (een aspect van) Homey, er altijd een reactie is in de vorm van de loftrompet spelen.

Een realistische roadmap/agenda zou erg fijn zijn. Als je puur kijkt naar de stable releases is september voor het laatst geweest en persoonlijk vind ik dat erg lang. Ik zelf heb besloten om voor expirimental te gaan, en de fouten te accepteren om toch meer functionaliteit te kunnen gebruiken. Voor mensen die hier niet op zitten te wachten is dat natuurlijk vervelend dat het heel lang duurt en zou het fijn zijn als er vaker stabiele releases worden vrijgegeven ipv expiritmentals die uit de hand lopen door input uit de community.
quote:
Just_A_User schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Oh joh, kijk, het gaat mij niet eens zo zeer om die microfoon, want ik gebruik Homey niet om tegen te praten, maar gewoon als home automation controller. Maar het is gewoon raar dat je eerst breed adverteert met iets wat dus helemaal niet waar gemaakt kan worden, en dat vervolgens wordt bedekt met de mantel der liefde. Dat laatste begint me langzaamaan een beetje te irriteren.
Als het je niet om de microfoon gaat snap ik je punt niet helemaal :S ? Een KS filmpje zie ik zelf altijd als een nice-to-have droom filmpje van de firma die het product wilt KS-en. Dat het vervolgens niet exact wordt als in je ondernmers plan/start-up filmpje is eigenlijk een gegeven. Inmiddels moet ik lubbert wel gelijk geven dat ze de pagina redelijk goed hebben uitgekleed, wat ze nog beter zouden mogen doen is de microfoon functionaliteit verstoppen en default uitzetten wat mij betreft. Voorkomt teleurstelling en verkeerde verwachtingen.
quote:
Fire69 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:28:
[...]

Dan moet je toch nog steeds Engels spreken tegen Alexa volgens mij? Die begrijpt toch geen Nederlands? :?

[...]

Maar dat er dan geen officiŽle communicatie hierover komt, da's gewoon kop in het zand en doen of er niks aan de hand is...

[...]

Als ik naar die pagina ga is het eerste dat ik zie nog altijd dat je vlotjes tegen Homey kan praten. En dat klopt dus niet ;)
Eens, communicatie moeten ze in dat opzicht beter doen en de consequenties aanvaarden (alsin, er zijn vast een aantal mensen die er over gaan vallen en dan moord en brand schreeuwen dat, spraak het ENIGE is waarvoor ze homey hebben aangeschaft).

Bezig met een kistradio? Check AccuSafe.nl

quote:

Correct Alexa/Home blijft Engels/Duits etc maar Homey blijft Nederlands, het is het beste van twee zolang Amazon/Google geen NL willen ondersteunen :)
quote:

Natuurlijk staat het er nog, maar in vergelijking met vroeger is er veel veranderd hoe ze het presenteren en verkopen en gaat het meer om de all-in-one oplossing dan om spraak. Athom heeft niet voor niets gas gegeven op de nieuwe Alexa skill na de discussie op het Athom forum en de kans om meer te kunnen verkopen.

Op Slack lees je regelmatig ga Homey in Duitsland verkopen en verkoop/geef er een Dot bij, dekken ze gelijk spraak af en kunnen ze daar lanceren :)
quote:
jip_86 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Homey ruim 3 jaar na release nog steeds affikken op de spraak is ook een beetje bekend riedeltje aan het worden.
Dus iets dat na 3 jaar nog steeds niet correct werkt, moet je je maar tevreden mee stellen?
Stel dat jij een auto koopt met airco en daarna blijkt dat dat model een probleem heeft waardoor je airco nooit werkt zoals het hoort ga jij je daar na een tijdje ook maar tevreden in stellen?
quote:
Ja dat werkt niet, en dat is ook lang niet meer het unique sellingpoint waarmee Homey aangeprezen word.
Sta je mooi als je hem ooit gekocht hebt toen dat WEL het unique selling point was ;)

Fire69 wijzigde deze reactie 09-01-2018 18:36 (12%)

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:42
quote:
lubbertkramer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:16:
[...]
Hier ervaar ik sinds RC8 juist eindelijk meer stabiliteit in z-wave/zigbee (en meerdere met mij gezien slack/forum) en zijn ook de bugs met dubbele id's opgelost waardoor het toevoegen voor niets was
[...]
Alleen bij mij en bij anderen (begrijp ik op github) loopt hij sinds de vorige RC wel geregeld (minimaal 1x per dag) vast en moet je een PTP doen (of een reboot flow gebruiken).. :X
quote:
Tweaqer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:43:
[...]

Alleen bij mij en bij anderen (begrijp ik op github) loopt hij sinds de vorige RC wel geregeld (minimaal 1x per dag) vast en moet je een PTP doen (of een reboot flow gebruiken).. :X
A PTP a day keeps the sorrow away? Wel iets voor op een tegeltje zou ik zeggen, maar dat is dan nog een vervelende inderdaad, neem aan dat als er een Github issue van is Athom deze voor de 1.5.6 in de scope heeft (mag ik hopen) en oplost voor stabiele release. Ik klop het hier in ieder geval nog even af, hier geen spontane offline Homey's

• geertseb
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-07 15:24
Ik ben nu een 3 tal maanden volledig over op Homey en heb gisteren mijn laatste device (Greenwave 6) overgezet. Ja, er zijn af en toe wat nukken, maar eea verloopt veel simpeler dan bij bv. de Aeotec Z-wave. Ik heb ook de RC versies in gebruikt en geen omkijken naar. Heb en mix Z-wave, Hue, Zigbee.

• Tweaqer
quote:
lubbertkramer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:53:
[...]

A PTP a day keeps the sorrow away? Wel iets voor op een tegeltje zou ik zeggen, maar dat is dan nog een vervelende inderdaad, neem aan dat als er een Github issue van is Athom deze voor de 1.5.6 in de scope heeft (mag ik hopen) en oplost voor stabiele release. Ik klop het hier in ieder geval nog even af, hier geen spontane offline Homey's
Goeie hehe
En afgezien van de reboot werkt het wel goed allemaal eigenlijk. Ik denk wel dat ik stable in de toekomst ga gebruiken als hij daar beschikbaar komt. Frisse start kan geen kwaad :)

• powermarcel10
  • Laatst online: 18-07 14:24
Hebben meer van jullie last van wegvallende ikea Lampen? Na ze te koppelen met Homey werkt het even, maar na een tijdje krijg ik een foutmelding als ik ze via de app wil bedienen.. Ik draai de laatste beta van Homey.

• Webgnome
Heb er heel soms last van. Maar heb een ikea lamp die elke avond aangezet wordt ( op basis van zon stand) en dat werkt eigenlijk altijd

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-07 08:10
Ik heb 3 ikea lampen. In het begin bleven ze soms aan of uit, maar eigenlijk al langere tijd geen problemen meer mee (1.5.6-rc.8). Als ze niet werkten, moest ik de lamp soms even rebooten (stroom er af / op) en/of Homey herstarten.

Als het plaatje in developers moet geloven, maken de 3 lampen en homey ook nog eens een mooie mesh samen.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 07:30
quote:
Fire69 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:25:
[...]

Dus iets dat na 3 jaar nog steeds niet correct werkt, moet je je maar tevreden mee stellen?
Stel dat jij een auto koopt met airco en daarna blijkt dat dat model een probleem heeft waardoor je airco nooit werkt zoals het hoort ga jij je daar na een tijdje ook maar tevreden in stellen?

[...]

Sta je mooi als je hem ooit gekocht hebt toen dat WEL het unique selling point was ;)
Ik vind het opzich niet erg als spraak er af gaat vanwege de Alexa schil maar Alexa kan niet terug praten. Begrijp dat dat aan Amazon ligt maar als die beperking opgeheven of omzijlt wordt maakt het mij niet uit dat spraak verdwijnt.

• kruimel0
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15:34
quote:
Stekeltje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:27:
[...]

Een realistische roadmap/agenda zou erg fijn zijn. Als je puur kijkt naar de stable releases is september voor het laatst geweest en persoonlijk vind ik dat erg lang. Ik zelf heb besloten om voor expirimental te gaan, en de fouten te accepteren om toch meer functionaliteit te kunnen gebruiken. Voor mensen die hier niet op zitten te wachten is dat natuurlijk vervelend dat het heel lang duurt en zou het fijn zijn als er vaker stabiele releases worden vrijgegeven ipv expiritmentals die uit de hand lopen door input uit de community.
Dit snap ik nooit zo helemaal. Waarom willen mensen zo graag een planning van hun favoriete fabrikant hebben? Ik snap heel goed dat een bedrijf dit nooit gaat doen. Volgens mij kan dat alleen maar problemen opleveren: of ze beloven niet genoeg, waardoor je gezeik krijgt, of ze kunnen hun beloftes niet waarmaken, waardoor je gezeik krijgt. Natuurlijk noemen ze het een 'roadmap' of een 'planning', maar de communitie zal het zien als beloftes.
Daarnaast zie ik eigenlijk geen enkel bedrijf (helemaal in de elektronica/domotica) dit soort dingen online zetten.

• Artbij
Een product in ontwikkeling zal toch echt vaker met goede updates moeten komen.

Levertijd is ook zoiets, er staat nu al 6 weken dat ze er weer binnen 3 weken zijn.

Met gestrekt been.

• Webgnome
quote:
Artbij schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:36:
Een product in ontwikkeling zal toch echt vaker met goede updates moeten komen.
Daar gaan wij niet over? wat heb je liever een nieuwe update die vervolgens heel je systeem sloopt of een update die gewoon doet wat ie moet doen? En je vergeet gewoon heel even dat er ook nog zoiets is als alle apps die Athom "moet" onderhouden. DAar komen ook om de haverklap updates voor uit.
quote:

Levertijd is ook zoiets, er staat nu al 6 weken dat ze er weer binnen 3 weken zijn.
En juist toevallig vandaag is op het forum van homey een post gedaan door Bram waarom dat dit niet gelukt is en wat men kan verwachten. Je kunt wel zeggen ' op de site staat dat ' maar je kunt ook gewoon even een mail sturen naar de producent en vragen hoe de vork in de steel zit. Lijkt mij.

Webgnome wijzigde deze reactie 12-01-2018 15:45 (4%)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:52
quote:
Oorzaak daarvan heeft @lubbertkramer al vaker genoemd. De nieuwe Homeys zit iets van nieuwe/vervangende hardware in (omdat een onderdeel niet meer leverbaar was). Echter zijn daarvoor nieuwe drivers nodig. Deze drivers zitten pas in 1.5.6, i.p.v. dat ze een one off 1.5.3 maken met daarin de juiste firmware. Lijkt mij namelijk niet zo'n ingrijpende wijziging om "gewoon" een extra Linux kernel module te compilen. Plak gewoon het 1.5.3 label erop en zet die als firmware op die nieuwe Homeys. Voor de huidige gebruikers maakt het toch niet uit. Maar in plaats van dat Athom het probleem op die manier oplost hebben ze nu, aldus een reactie van Lubbert afgelopen week, gewoon bergen aan Homeys in een magazijn staan "klaar om uit te leveren, maar eerst moet 1.5.6 stable zijn".

Edit:
quote:
Webgnome schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:43:
[...]

Daar gaan wij niet over? wat heb je liever een nieuwe update die vervolgens heel je systeem sloopt of een update die gewoon doet wat ie moet doen?
Oude koeien en zo. Maar ik sinds al sinds november te wachten op een update zodat de Xiaomi app bruikbaar is. Dan kan er wel gezegd worden dat ik me beter moet inlezen voordat ik wat aanschaf, maar:
1. Athom adverteert ermee
2. Je ziet nergens dat het niet werkt. De enige manier om te zien dat het niet werkt is de app (proberen te) installeren waarna je een melding krijgt dat je firmware te oud is. Maar de pagina van de app blijkt dat nergens uit, en wordt wel gepronkt met de devices die door de app ondersteund worden. (oftewel, zeker als een app een DP/experimental firmware vereist zou dat automatisch, duidelijk, in de store vermeld moeten zijn, en niet pas als error bij installatie).

RobertMe wijzigde deze reactie 12-01-2018 15:48 (33%)

• Webgnome
quote:
RobertMe schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:44:
[...]

Oorzaak daarvan heeft @lubbertkramer al vaker genoemd. De nieuwe Homeys zit iets van nieuwe/vervangende hardware in (omdat een onderdeel niet meer leverbaar was). Echter zijn daarvoor nieuwe drivers nodig. Deze drivers zitten pas in 1.5.6, i.p.v. dat ze een one off 1.5.3 maken met daarin de juiste firmware. Lijkt mij namelijk niet zo'n ingrijpende wijziging om "gewoon" een extra Linux kernel module te compilen. Plak gewoon het 1.5.3 label erop en zet die als firmware op die nieuwe Homeys. Voor de huidige gebruikers maakt het toch niet uit. Maar in plaats van dat Athom het probleem op die manier oplost hebben ze nu, aldus een reactie van Lubbert afgelopen week, gewoon bergen aan Homeys in een magazijn staan "klaar om uit te leveren, maar eerst moet 1.5.6 stable zijn".

Edit:

[...]

Oude koeien en zo. Maar ik sinds al sinds november te wachten op een update zodat de Xiaomi app bruikbaar is. Dan kan er wel gezegd worden dat ik me beter moet inlezen voordat ik wat aanschaf, maar:
1. Athom adverteert ermee
2. Je ziet nergens dat het niet werkt. De enige manier om te zien dat het niet werkt is de app (proberen te) installeren waarna je een melding krijgt dat je firmware te oud is. Maar de pagina van de app blijkt dat nergens uit, en wordt wel gepronkt met de devices die door de app ondersteund worden. (oftewel, zeker als een app een DP/experimental firmware vereist zou dat automatisch, duidelijk, in de store vermeld moeten zijn, en niet pas als error bij installatie).
Dat je sinds november zit te wachten is heel vervelend maar dan kun je twee dingen doen. Overal tegen aanschoppen of je kunt gericht actie ondernemen (mocht je dat nog niet gedaan hebben). En dat eerste ben je nu aan het doen. Je kunt bijvoorbeeld de maker van de app (als het over deze) gaat even een bug inschieten en hopen dat de beheerder van die app zijn flag op beta zet voor de app. Want in dit geval gaat het niet om een Athom app maar om een community app. Dat het niet duidelijk is op de website dat deze app niet in firmware < 1.5.6 werkt is inderdaad niet handig. Het zou fijn zijn dat wanneer je een app submit dat dit uit github gelezen wordt en dat dit op de pagina ergens staat. Maar in dit geval staat het werkelijk in de eerste comment.. Is het netjes? Nee. Is het handig? Nee

Athom adverteert er mee maar dit is een samenspel tussen Athom en de ontwikkelaar(s).

• RobertMe
quote:
Webgnome schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:03:
[...]
Overal tegen aanschoppen of je kunt gericht actie ondernemen (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Welke actie kan ik dan ondernemen? Ik als gebruiker kan niet meer dan wachten op de stable release. Ik kan wel Athom mailen wanneer die er komt, maar of ze kunnen het niet zeggen, of je hebt alsnog de kans dat ze het niet halen (want 1.5.6 hadden ze ook al verwacht voor het eind van het jaar te releasen).

Daarnaast is dit topic bedoeld om ervaringen te delen. En ik mag toch hopen dat deze ervaringen niet alleen positief hoeven te zijn. Dus ik deel hier nu mijn negatieve ervaring.
quote:
Je kunt bijvoorbeeld de maker van de app (als het over deze) gaat even een bug inschieten en hopen dat de beheerder van die app zijn flag op beta zet voor de app.
Daarvan heeft @Double T in dit topic al aangegeven dat, toen hij de app releaste er de verwachting (van Athom uit) was dat 1.5.4 (toen nog) snel gereleased zou worden.
quote:
Maar in dit geval staat het werkelijk in de eerste comment..
Ik neem aan dat je gezien heb dat die comment van 2 dagen geleden is? Ik heb hier intussen al zeker 1,5 maand een klein stapeltje aan sensoren liggen, toen stond die comment er dus nog niet.
quote:
Athom adverteert er mee maar dit is een samenspel tussen Athom en de ontwikkelaar(s).
Als ik het goed begrepen heb van @Double T (wederom uit dit topic) kwam de nieuwsbrief waarin de Xiaomi app groots werd aangekondigd voor hem ook als een verrassing. Vervolgens heeft Athom ook nog reclame ermee willen maken op Facebook, maar dat heeft Ted toen tegen gehouden juist op basis van mijn commentaar (dat het dus nog niet werkte met de stable firmware). Dus uiteindelijk is dat samenspel er wel geweest (m.b.t. de reclame op Facebook), maar initieel (met de nieuwsbrief) was dat er niet.

• Pim.
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 18-07 23:16

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

quote:
RobertMe schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:12:
[...]

Daarnaast is dit topic bedoeld om ervaringen te delen. En ik mag toch hopen dat deze ervaringen niet alleen positief hoeven te zijn. Dus ik deel hier nu mijn negatieve ervaring.
Sterker nog, een negatieve ervaring is minimaal net zo waardevol als een positieve. Het moet een genuanceerd beeld vormen op een forum als dit. Ik heb een homey besteld bij Athom en die zou over twee weken geleverd worden. Ik zit dus in de inleesfase en alle opmerkingen helpen.

Ik moet zeggen dat het wel een hele nieuwe wereld is die open gaat en ik ben erg benieuwd wat er allemaal wel/niet werkt

edit:
look what you made me do, mijn eerste forumpost in 1,5 jaar :)

Pim. wijzigde deze reactie 14-01-2018 10:30 (4%)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:30
Ik zit er ook al lang op te wachten. Mij hadden ze vorige week verteld dat ik hem afgelopen week kon krijgen of aankomende week. Afgelopen week niet gekregen dus aankomende week hoop ik dat ik hem eindelijk heb. Heb hem op 11 december besteld dus het wordt ook wel tijd.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Pim.
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 18-07 23:16

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

quote:
Daniel. schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:29:
Ik zit er ook al lang op te wachten. Mij hadden ze vorige week verteld dat ik hem afgelopen week kon krijgen of aankomende week. Afgelopen week niet gekregen dus aankomende week hoop ik dat ik hem eindelijk heb. Heb hem op 11 december besteld dus het wordt ook wel tijd.
Zou je mij een plezier kunnen doen en er een mailtje achteraan sturen naar Athom?
Ik weet nog een paar plekken waar ze de Homey op voorraad hebben alleen moet ik daarvoor rijden. Als jij de Homey deze week krijg zit ik waarschijnlijk een weekje achter je aan, mocht jij hem deze week niet kunnen krijgen dan kies ik eieren voor mijn geld en haal ik hem wel ergens anders weg

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• lenwar
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13-07 14:47
Ik ben op dit moment aan het orienteren naar domotica. De eerste instap is in elk geval een beetje prijzig als je een beetje future-proof wil worden. Ik heb gekeken naar homey, of domoticz op een bestaande raspberry pi icm de benodigde USB-antennes om alles met elkaar te laten praten.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een appliance die met 'alles kan lullen'. Ik vind het niet erg om te hobbyen, maar het moet uiteindelijk wel 'gewoon werken'. Op papier is Homey natuurlijk perfect. Heeft een heel scala aan antennes en ondersteunde protocollen en de community lijkt in elk geval erg actief.

Maar als ik nou zie hoeveel gezeur mensen hebben in dit draadje, dan heb ik niet zo'n lekker gevoel bij.

Wat ik in de eerste instantie wil, is gewoon een paar lampen in en uit schakelen met schakelaars (fysieke) en op basis van een bewegingsdetector. Het spraakgedeelte van het apparaat interesseert me niets, dus als dat 'gaar' is, maakt me dat niet zoveel uit. (waarschijn ga ik het apparaat ergens in een hoekje zetten bij de rest van m'n apparatuur)

Mijn vraag is:
Wat is nou 'echt de staat' van het geheel?

- Is het stabiel? (ik voel er niks voor om het apparaat 5x per jaar te moeten rebooten omdat ie hangt of vaag doet)
- Is er een echt actieve community?
- Is het bedrijf er achter stabiel? Mijn grootste nachtmerrie met dit soort kleine bedrijfjes is dat als ze over de kop gaan, dat je dan nog maar moet hopen dat een community dit op een fatsoenlijke manier oppakt. Want dan is de prijs nogal hoog.

Nogmaals. Ik vind het echt niet erg om te moeten hobbyen/kloten om het aan de praat te krijgen, maar het moet onder aan de streep wel gewoon een stabiel product zijn.
quote:
lenwar schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:48:
Mijn vraag is:
Voor wat het was is het nu stabiel, verbeteringen zijn altijd nodig zoals bij de Zigbee/Z-wave kant nog en uitbreiding verder functionaliteiten. Zodra 1.5.6 eindelijk officieel in het stabiele kanaal komt is er een grote vooruitgang op vele vlakken. Daarnaast werken ze aan Homey 2.0 (software) en daarover is meer te lezen hier -> https://blog.athom.com/?lang=nl

Wat ga jezelf vooral gebruiken van de signalen die er zijn?
quote:
- Is het stabiel? (ik voel er niks voor om het apparaat 5x per jaar te moeten rebooten omdat ie hangt of vaag doet)
Ik reboot alleen bij een nieuwe alpha / experimentele update zodra deze beschikbaar is voor mijn Homey's. Er zijn er die af en toe wel rebooten omdat dit nodig is maar dit kan natuurlijk tal van oorzaken hebben naast een probleem met het OS kan het een applicatie zijn die niet goed ontwikkeld is door een ontwikkelaar, een flow die in een loop hangt etc etc
quote:
Meer dan, kijk eens op slack of het Athom forum. Daarnaast zijn er maandelijks dev-meetups in Utrecht en zijn er ook naast de officiele Athom evenementen gebruikers die met elkaar (prive) afspreken :)
quote:
- Is het bedrijf er achter stabiel? Mijn grootste nachtmerrie met dit soort kleine bedrijfjes is dat als ze over de kop gaan, dat je dan nog maar moet hopen dat een community dit op een fatsoenlijke manier oppakt. Want dan is de prijs nogal hoog.
Inmiddels een jaar retail (start bij Mediamarkt NL) verkoop na de uitleveringen en preorders na de KS campagne, uitbreiding naar UK en Scandinavische landen gehad en nu is Amerika aangekondigd naast dat Duitsland/Frankrijk snel zal volgen. Wat is dan stabiel, ze zijn na de KS doorgegaan, groeien nog steeds en breiden qua aantal landen waar ze verkopen uit. Niemand kan in een glazen bol kijken maar vooralsnog zijn er geen signalen dat ze failliet gaan :) Daarnaast blijft Homey werken, ook zonder Athom en kun je altijd apps installeren via de CLI ipv via de appstore :)

Athom plaatst om de week een update op het forum van Athom (zijn hier ook gedeeld) lees die gerust ook eens bij, staan ook al de eerste previews van de nieuwe 2.0 applicatie -> https://forum.athom.com/d...30/software-status#latest

Vergeet inderdaad niet dat welke oplossing je ook koopt je altijd moet "kloten" omdat ieder huis anders is met je eigen wensen/eisen voor hardware/software en flows. Het is niet plug and play en je huis is slim ingeregeld, de logica moet jezelf nog uitdenken :)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 16-01-2018 09:09 (7%)

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10-07 10:21

bebopper

I'm an absolute beginner...

Denk dat ik er zelf wel vergelijkbaar insta, hobbyen is heerlijk, maar het moet op een gegeven moment ook wel gewoon werken :)

Mijn ervaring met Homey is in ieder geval prima. Je bent deels afhankelijk van de community voor apps (tenzij je daar zelf ook aan gaat hobbyen, helaas gaat dat mijn kunsten teboven). Ik draai Homey op de stable release (en niet de experimental zoals velen die actief zijn op dit forum) en heb Homey nog nooit hoeven rebooten / resetten als gevolg van een error oid. Hij draait hier al ruim anderhalf jaar heerlijk stabiel.

Heb er wat slimme wall plugs, lampen, raam/deur sensors en bewegings sensors aanhangen en met flows dat allemaal prima werkend aan elkaar geknoopt.

De community is actief, maar (nog) niet zo heel groot. Misschien als Homey ook in de US verkocht gaat worden (ze staan op de CES) dat de community daar groeit?

Voor mij was iig het feit dat Homey zeer veel protocollen ondersteund doorslaggevend.
quote:
Mijn vraag is:

- Is het bedrijf er achter stabiel?

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

• Webgnome
Wat ik in de community zo jammer vind is dat er al snel mensen naar de unstable firmware verwijzen ' want daar is iets gefixed'. Wat men er vervolgens bij vergeet te zeggen is dat je er , theoretisch, 100 miljoen miljard bugs voor terug krijgt.

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:33
Ik kon me toch niet inhouden. Langs de Mediamarkt gerend en een Homey opgepikt :)
Lekker mee aan het prutsen en al een hoop aan dit topic gehad.
Vraagje van mijn kant, kan ik ergens (net zoals bijvoorbeeld in Domoticz) het z-wave netwerk bekijken? Heb het vermoeden dat een device niet helemaal lekker in het netwerk zit en zou dit graag even 'visueel' checken.

• jip_86
Welke firmware heb je?
1.5.3 staat het onder instellingen > Z-Wave stuff for geeks
Weet niet of de nieuwe met 1.5.6 worden uitgeleverd, daar is het verplaatst naar de developer tools: https://developer.athom.com/tools/zwave

jip_86 wijzigde deze reactie 18-01-2018 20:22 (91%)

• Niek_
Nice, dank voor je snelle reactie.
Toch wat vaker die 'stuff for geeks' knoppen gebruiken merk ik :)
Heb trouwens 1.5.3 erop staan.

Heb er nu al een hoop lol van.
Nu nog een paar dingen fixen zoals de RTS screens van Somfy + de Eminent EM6552 schakelaar, dan nog nieuwe batterijen voor m'n Fibaro rookmelders en met de vingertjes gekruist zitten dat Spotify via de Line-out ondersteund gaat worden en ik ben helemaal in m'n element :*)

Niek_ wijzigde deze reactie 18-01-2018 20:57 (53%)

• jip_86
quote:
Somfy kan al toch? Als er zo'n somfy afstandsbediening bij zit gaat het vaak al wel: https://blog.athom.com/automated-blinds-homey-use-case/
Mijn plissťgordijnen gaan hier iig elke ochtend feilloos weer open :*)
quote:
Niek_ schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:46:
....en met de vingertjes gekruist zitten dat Spotify via de Line-out ondersteund gaat worden en ik ben helemaal in m'n element :*)
Ga die maar vergeten (in ieder geval voorlopig), denk dat wie muziek via Homey wil bedienen al blij mag zijn met de huidige (beta) Spotify connect versie :)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 18-01-2018 22:38 (3%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:59
Mijn Echo Dot 2 kan ook geen Spotify doorsturen. Ja, hij kan praten over de speakers van de receiver, maar als ik hem een Spotify-oprdracht geef, stopt de muziek op de receiver en gaat het verder op de Dot. Als Homey voor een goede Spotify-integratie weet te zorgen, ben ik zeer geÔnteresseerd. Alleen jammer dat de prijs dan vele malen hoger is.

• Niek_
quote:
jip_86 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:19:
[...]

Somfy kan al toch? Als er zo'n somfy afstandsbediening bij zit gaat het vaak al wel: https://blog.athom.com/automated-blinds-homey-use-case/
Mijn plissťgordijnen gaan hier iig elke ochtend feilloos weer open :*)
Had het inderdaad gezien, maar tot op heden geen succes. Heb 4 screens met Somfy motoren die in Domoticz prima werkten. Ik loop nu vast op het punt van inleren middels de remote, er komt totaal geen reactie van de screens. Vanavond de Homey eens in de buurt van de screens zetten. Kijken of dat wel werkt, al kan dat geen permanente oplossing zijn.

• coromandel
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15:02
Belkin WeMo switch nu op iBood!

39,95 voor 2 stuks

• RobertMe
Zojuist is de laatste software update verschenen.
quote:
Summary Week 2 & 3 (January 8 - January 19)

Last two weeks we have been slowly shifting our attention from stability improvements to Homey v2.0.0, which will be released together with the new Homey Smartphone App. There's still a lot of work to be done, so you might find us being more quiet than usual in the meantime.

Homey v1.5.6-rc.9 will be released beginning of next week, and we hope to have it in the experimental channel by the end of the week. From there we focus on upgrading it to the stable channel for all of our users.

We have also released the Alexa Smart Home integration. Read more about it here.

Enjoy your weekends!

P.S. This will be the last software update on the Athom Community Forum. I felt that by writing them bi-weekly it's very hard to really go in-depth for certain developments, which is something I actually want to do. Therefore, as of February, we'll publish a much bigger in-depth blog on Athom Blog every first Friday of the month, where we will look back at the preceding month. As a bonus, February 2nd I'll start with the summary of January.
1.5.6 krijgt dus nog (minimaal) een RC/experimental release voordat deze stable wordt. Persoonlijk hoop ik dat daarmee dan ook de ZigBee bug wordt opgelost waardoor als ik het goed begrepen heb de Xiaomi Cube niet werkt (uiteraard wist ik op het moment van bestellen al dat deze niet ondersteund werd door de Xiaomi app).

Daarnaast was dit dus de laatste (bi-wekelijkse) software update op het forum, en vanaf februari zal er dan maandelijks een langere blogpost verschijnen met de ontwikkelingen van de maand ervoor.

• Niek_
quote:
Niek_ schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:46:
Nu nog een paar dingen fixen zoals de RTS screens van Somfy + de Eminent EM6552 schakelaar, dan nog nieuwe batterijen voor m'n Fibaro rookmelders en met de vingertjes gekruist zitten dat Spotify via de Line-out ondersteund gaat worden en ik ben helemaal in m'n element :*)
Mooi :) Fibaro rookmelders werkend (maar daar was geen hogere wiskunde aan).
RTS-screens en de Eminent EM6552 zijn nog niet echt succesvol helaas, dus mocht iemand nog tips hebben dan houd ik mij aanbevolen.
Wel grappig trouwens, ik kom elke dag wel weer iets tegen waar ik voor aanschaf van de Homey niet aan gedacht had om te koppelen. Nu aan het inlezen op het koppelen van de gashaard met een Mertik Maxitrol afstandsbediening op 433MHz. Kom nu voor zover ik kan nagaan wel op het gebied van experimentele apps terecht via GitHub. Iemand bekend met een stap-voor-stap handleiding hoe je dit soort code op de Homey kan zetten?

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
Niek_ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:26:
[...]

Mooi :) Fibaro rookmelders werkend (maar daar was geen hogere wiskunde aan).
RTS-screens en de Eminent EM6552 zijn nog niet echt succesvol helaas, dus mocht iemand nog tips hebben dan houd ik mij aanbevolen.
Wel grappig trouwens, ik kom elke dag wel weer iets tegen waar ik voor aanschaf van de Homey niet aan gedacht had om te koppelen. Nu aan het inlezen op het koppelen van de gashaard met een Mertik Maxitrol afstandsbediening op 433MHz. Kom nu voor zover ik kan nagaan wel op het gebied van experimentele apps terecht via GitHub. Iemand bekend met een stap-voor-stap handleiding hoe je dit soort code op de Homey kan zetten?
Welke rookmelders zijn dat? Ik heb ze denk ik wel gezien, en die kosten iets van 68 euro en zijn vrij klein toch? Ik zat te lezen want ik heb ook 2 rookmelders nodig, en die van Nest zijn bijna 2x zo duur, maar doen ook koolmonoxide en lijken me toch wat stabieler, want ik lees van die Fibaro dingen dat EN de batterijen relatief kort mee gaan, EN ik lees dat ze ook nogal eens een vals alarm geven.

Hoe is jouw ervaring met die dingen?

• Niek_
quote:
Just_A_User schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Welke rookmelders zijn dat? Ik heb ze denk ik wel gezien, en die kosten iets van 68 euro en zijn vrij klein toch? Ik zat te lezen want ik heb ook 2 rookmelders nodig, en die van Nest zijn bijna 2x zo duur, maar doen ook koolmonoxide en lijken me toch wat stabieler, want ik lees van die Fibaro dingen dat EN de batterijen relatief kort mee gaan, EN ik lees dat ze ook nogal eens een vals alarm geven.

Hoe is jouw ervaring met die dingen?
De Fibaro Smoke Sensor v2 (FGSD-002). Heb ze uiteindelijk voor 54,90 p/s kunnen kopen (1,5 jaar geleden). Dacht dat de batterijen op waren omdat ik ze niet met de Homey gepaird kreeg. 6 nieuwe batterijen gehaald en net voordat ik die erin deed bedacht dat ik nog een multimeter had liggen. Bleken alle batterijen nog rond de 3V te zitten. Manual opgezocht en nadat ik de juiste stappen doorlopen had (moest ze eerst resetten zodat ze de vorige pairing met Domoticz verwijderden) werkte alles als een trein.
Zijn inderdaad erg klein, denk zo'n 8cm doorsnede en 2 cm dikte/hoogte. Batterijen gaan wat mij betreft dus lang genoeg mee. Ik dacht 1 keer een vals alarm gehad te hebben. Was de rookmelder die in de schuur hing, bleek een aardige laag stof in te zitten (niet zo gek als je houtbewerking in je schuur doet). Dan liever een keer een vals alarm zodat je erop gewezen wordt dat 'ie schoongemaakt moet worden :))
Tot op heden dus erg tevreden. Enige puntje van aandacht wat mij betreft is dat je ze niet standaard op 230V kan aansluiten, zou dat toch erg graag willen. Misschien nog eens een keer gaan hobbyen.

• tonmeek
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
quote:
Niek_ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:59:
[...]

Enige puntje van aandacht wat mij betreft is dat je ze niet standaard op 230V kan aansluiten, zou dat toch erg graag willen. Misschien nog eens een keer gaan hobbyen.
De rookmelder werkt op batterijen, zodat die ook werkt als de stroom uitgevallen is.

• Niek_
quote:
tonmeek schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:05:
[...]

De rookmelder werkt op batterijen, zodat die ook werkt als de stroom uitgevallen is.
Euhm, nee.
Deze rookmelder is zonder tweaken niet aan te sluiten op 230V.
Volgens mij de V1 wel, maar de V2 niet meer.
In mijn ogen een groot gemis, mede omdat de regelgeving in NLD voorschrijft dat de rookmelders op 230V aangesloten moeten zijn met een batterij als backup (bij nieuwbouw, maar waarom zou je hier ook in bestaande bouw niet aan voldoen). Iets wat ik ook vrij logisch vind. Waarom ze hier dan vanaf gestapt zijn is mij een raadsel.

Niek_ wijzigde deze reactie 19-01-2018 22:09 (33%)

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
Niek_ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:08:
[...]

Euhm, nee.
In mijn ogen een groot gemis, mede omdat de regelgeving in NLD voorschrijft dat de rookmelders op 230V aangesloten moeten zijn met een batterij als backup (bij nieuwbouw, maar waarom zou je hier ook in bestaande bouw niet aan voldoen). Iets wat ik ook vrij logisch vind. Waarom ze hier dan vanaf gestapt zijn is mij een raadsel.
Ah, kijk, voor die reden zou ik dus al voor een Nest rookmelder gaan, maar ja, die kosten meer dan 100 euro per stuk.

• Niek_
quote:
Just_A_User schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:28:
[...]

Ah, kijk, voor die reden zou ik dus al voor een Nest rookmelder gaan, maar ja, die kosten meer dan 100 euro per stuk.
Begrijp wat je bedoeld, maar voor die §45 per melder loop ik 1x per 2 jaar wel even een rondje om de batterijen van §3 per stuk te vervangen, kan ik ze gelijk schoonblazen. Dit is 30 jaar vol te houden voordat ik aan het bedrag van de Nest zit.

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
Niek_ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:33:
[...]

Begrijp wat je bedoeld, maar voor die §45 per melder loop ik 1x per 2 jaar wel even een rondje om de batterijen van §3 per stuk te vervangen, kan ik ze gelijk schoonblazen. Dit is 30 jaar vol te houden voordat ik aan het bedrag van de Nest zit.
Nee, ik bedoel, dat ie stroom moet hebben met batterijen als backup. Dat kan met Fibaro niet, maar met die van Nest wel.

• Niek_
quote:
Just_A_User schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:14:
[...]

Nee, ik bedoel, dat ie stroom moet hebben met batterijen als backup. Dat kan met Fibaro niet, maar met die van Nest wel.
Dan nog gaat m'n verhaal op dat het 30 jaar duurt voordat je op hetzelfde prijsniveau zit. Over het algemeen schijn je rookmelders elke 10 jaar te moeten vervangen, dus dan zou ik altijd voor de Fibaro kiezen.
quote:
[...]
Waarom ze hier dan vanaf gestapt zijn is mij een raadsel.
Dat heeft te maken met een bepaalde certificering welke ze anders niet zouden krijgen. Om wel 220 te krijgen zouden ze namelijk het ontwerp aan moeten passen.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• Artbij
Levertijd :S

Door een onverwachts grote vraag is Homey op dit moment niet op voorraad. De levertijd voor Homey bedraagt 4 weken.

Met gestrekt been.

• jip_86
quote:
[...]

Euhm, nee.
Eh is gewoon een netstroom versie hoor: https://store.nest.com/nl/product/smoke-co-alarm/S3003LWFD
oeps @Artbij heeft gelijk, was fibaro :X

jip_86 wijzigde deze reactie 20-01-2018 01:53 (3%)

• Artbij
quote:
Ze hebben het over fibaro, niet over nest.

Met gestrekt been.

• djbarney
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:38

djbarney

XBL: DeejayBarney

quote:
Niek_ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:59:
[...]

De Fibaro Smoke Sensor v2 (FGSD-002). Heb ze uiteindelijk voor 54,90 p/s kunnen kopen (1,5 jaar geleden). Dacht dat de batterijen op waren omdat ik ze niet met de Homey gepaird kreeg. 6 nieuwe batterijen gehaald en net voordat ik die erin deed bedacht dat ik nog een multimeter had liggen. Bleken alle batterijen nog rond de 3V te zitten. Manual opgezocht en nadat ik de juiste stappen doorlopen had (moest ze eerst resetten zodat ze de vorige pairing met Domoticz verwijderden) werkte alles als een trein.
Zijn inderdaad erg klein, denk zo'n 8cm doorsnede en 2 cm dikte/hoogte. Batterijen gaan wat mij betreft dus lang genoeg mee. Ik dacht 1 keer een vals alarm gehad te hebben. Was de rookmelder die in de schuur hing, bleek een aardige laag stof in te zitten (niet zo gek als je houtbewerking in je schuur doet). Dan liever een keer een vals alarm zodat je erop gewezen wordt dat 'ie schoongemaakt moet worden :))
Tot op heden dus erg tevreden. Enige puntje van aandacht wat mij betreft is dat je ze niet standaard op 230V kan aansluiten, zou dat toch erg graag willen. Misschien nog eens een keer gaan hobbyen.
Volledig mee eens, echter bij mij nog geen valse alarmen gehad, maar 1 van de drie heeft z'n batterij na ongeveer 6 maanden al opgemaakt. Vind ik vlot, maar met de insights van homey gelukkig ook goed te voorspellen :) ze gaan meer dan hard zat qua geluid ook trouwens.. :) goed spul, en de thermometer die er in zit is ook leuk :)

• Niek_
quote:
Artbij schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 01:15:
Levertijd :S

Door een onverwachts grote vraag is Homey op dit moment niet op voorraad. De levertijd voor Homey bedraagt 4 weken.
Ik heb er deze week nog eentje bij de Mediamarkt kunnen oppikken. Er zijn nog enkele (9) filialen die voorraad hebben, wellicht dat je daar je slag kan slaan?

:X Somfy screens ook werkend, had niet in de gaten dat het knopje op de afstandsbediening minimaal 2 seconden ingedrukt moest worden...weer wat geleerd.

Nu nog de Eminent EM6552 tussenstekker en de Mertik Maxitrol afstandsbediening van de gashaard. Daarna eens uitzoeken hoe die flows precies werken. Lekker prutsen op de zaterdag :)

Niek_ wijzigde deze reactie 20-01-2018 11:31 (29%)

• Artbij
quote:
Niek_ schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:05:
[...]

Ik heb er deze week nog eentje bij de Mediamarkt kunnen oppikken. Er zijn nog enkele (9) filialen die voorraad hebben, wellicht dat je daar je slag kan slaan?

:X Somfy screens ook werkend, had niet in de gaten dat het knopje op de afstandsbediening minimaal 2 seconden ingedrukt moest worden...weer wat geleerd.
Ik wil even wachten op de btw actie :).

Met gestrekt been.

• Niek_
quote:
Artbij schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:29:
[...]

Scherp, daar had ik niet aan gedacht. Gun je alle korting maar zou het prettig vinden als de Homey niet mee doet ;)

• Tweaqer
Het volume van de V1 Fibaro Rookmelder is ook minder hard dan de V2 trouwens en de Co-sensor van Fibaro is ook nog eens 100 euro los ;)

Tweaqer wijzigde deze reactie 20-01-2018 13:13 (27%)

• mistaoutlaw
  • Registratie: mei 2002
Vraagje: ik ga screens kopen om te in te bouwen in mijn nieuwe woning.
Ik heb een Homey.
Twijfel nu tussen een paar opties qua bediening.
Graag jullie advies.

Optie 1: zal ik een mechanische somfy motor nemen en deze bedienen via een Fibaro dimmer? Ik heb het idee dat ik dan zeker weet dat de afstand tussen homey en de screens geen probleem zal zijn.

Optie 2: zal ik een somfy RTS module nemen en deze direct bedienen via Homey? Daarnaast vraag ik me bij de RTS motoren af of ik een Telis afstandsbediening moet kopen om de Homey in te leren? Of is zo'n afstandsbediening niet nodig bij de initiŽle setup. Zou me weer wat geld schelen.

I was born intelligent - education ruined me

• kasteleman
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-07 09:24
Zijn het screens of rolluiken?
Bij rolluiken heb je de shuttermodules van Fibaro. Werken prima samen met de Somfy motoren. Heb er zelf 4 in gebruik. Was goedkoper dan de volledige Somfy oplossing. Het kan wat lastiger worden icm blinds.

kasteleman wijzigde deze reactie 21-01-2018 09:02 (11%)

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
mistaoutlaw schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:01:
Vraagje: ik ga screens kopen om te in te bouwen in mijn nieuwe woning.
Ik heb een Homey.
Twijfel nu tussen een paar opties qua bediening.
Graag jullie advies.

Optie 1: zal ik een mechanische somfy motor nemen en deze bedienen via een Fibaro dimmer? Ik heb het idee dat ik dan zeker weet dat de afstand tussen homey en de screens geen probleem zal zijn.

Optie 2: zal ik een somfy RTS module nemen en deze direct bedienen via Homey? Daarnaast vraag ik me bij de RTS motoren af of ik een Telis afstandsbediening moet kopen om de Homey in te leren? Of is zo'n afstandsbediening niet nodig bij de initiŽle setup. Zou me weer wat geld schelen.
Ik heb een Somfy motortje, en ik bedien ze met Homey. Ik heb er inderdaad een afstandsbediening bij die ik heb gebruikt om de Homey in te leren, maar dat duurt wellicht 10 seconden (als het al zo lang duurt) en dan werkt het.

Je hebt die a.b. wel nodig om het rolluik uberhaupt in te stellen de eerste keer volgens mij, maar 100% zeker weet ik het niet. Op de a.b. zit een 'prog' knop en die moet je inhouden als je het device toevoegt aan Homey, en dan werkt het daarna gewoon.

Zo ging het bij mij, geen centje pijn.

• Artbij
quote:
Just_A_User schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Ik heb een Somfy motortje, en ik bedien ze met Homey. Ik heb er inderdaad een afstandsbediening bij die ik heb gebruikt om de Homey in te leren, maar dat duurt wellicht 10 seconden (als het al zo lang duurt) en dan werkt het.

Je hebt die a.b. wel nodig om het rolluik uberhaupt in te stellen de eerste keer volgens mij, maar 100% zeker weet ik het niet. Op de a.b. zit een 'prog' knop en die moet je inhouden als je het device toevoegt aan Homey, en dan werkt het daarna gewoon.

Die afstandbediening, is dat IR?

Met gestrekt been.

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
Artbij schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:21:
[...]

Die afstandbediening, is dat IR?
Nee, dat is volgens mij een radiosignaal. 433Mhz ofzo?

• jip_86
Somfy bereik is prima. Heb er een op mijn slaapkamer boven, en die heeft me voor zo ver ik weet nog nooit in de steek gelaten.

• mistaoutlaw
quote:
kasteleman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:01:
Zijn het screens of rolluiken?
Bij rolluiken heb je de shuttermodules van Fibaro. Werken prima samen met de Somfy motoren. Heb er zelf 4 in gebruik. Was goedkoper dan de volledige Somfy oplossing. Het kan wat lastiger worden icm blinds.
Het zijn Zipscreens met een Somfy motor. Aan mij de keuze: simpel mechanisch of RTS.
Ik dacht een tijd geleden alles met Fibaro te gaan doen.
Dus er komt een shutter module van Fibaro bij elke screen.
Echter, heb laatst besloten toch een Homey te kopen als controller.
Dus nu is mijn vraag: kan Homey 100% de Somfy RTS screens rechtstreeks bedienen, ook over een afstsand van +- 20 meter?
Of zal ik de Fibaro module laten zitten zodat ik zeker weten de screens kan bedienen?
quote:
Just_A_User schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Thanks. Is dat dan een RTS variant motor? Dan moet ik dus toch geld besteden aan de afstandsbediening...

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
mistaoutlaw schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:40:
[...]

Het zijn Zipscreens met een Somfy motor. Aan mij de keuze: simpel mechanisch of RTS.
Dus nu is mijn vraag: kan Homey 100% de Somfy RTS screens rechtstreeks bedienen, ook over een afstsand van +- 20 meter?
Of zal ik de Fibaro module laten zitten zodat ik zeker weten de screens kan bedienen?

[...]

Thanks. Is dat dan een RTS variant motor? Dan moet ik dus toch geld besteden aan de afstandsbediening...
Ja, dat is een RTS motor ja. Mja maar die ab is zo duur toch niet?

• mistaoutlaw
8)7 Ik zal wel raar zijn, maar ik geef liever geen geld uit als het niet hoeft...

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
mistaoutlaw schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:21:
8)7 Ik zal wel raar zijn, maar ik geef liever geen geld uit als het niet hoeft...
Dan zou ik de rolluiken gewoon met het handje naar beneden en boven doen ;)

• hansgrave
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:23
quote:
[...]

Wij hebben op de bgg, 1e verd en de 2e verd screens met RTS motor, Homey op de bgg bereikt deze prima ondanks de betonnen vloeren. De afstandsbediening hangt boven om ze daar ook handmatig te bedienen. De screens gaan met een flow elke avond omhoog en bij harde wind en/of regen. Handig voor als je niet thuis bent maar toch je woning koel wilt houden.
quote:
Artbij schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:29:
[...]

quote:
Niek_ schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:33:
[...]

Scherp, daar had ik niet aan gedacht. Gun je alle korting maar zou het prettig vinden als de Homey niet mee doet ;)
Grote kans dat Athom niet meedoet, vorig jaar deden ze ook niet mee en tot op heden hebben ze altijd gezegd van dat soort acties af te zien omdat Homey gewoon 300 euro waard is en geen stunt artikel. MM heeft al wel eens eerder een actie gehouden maar dat was vanuit MM zelf

• mistaoutlaw
quote:
hansgrave schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:46:
[...]

Wij hebben op de bgg, 1e verd en de 2e verd screens met RTS motor, Homey op de bgg bereikt deze prima ondanks de betonnen vloeren. De afstandsbediening hangt boven om ze daar ook handmatig te bedienen. De screens gaan met een flow elke avond omhoog en bij harde wind en/of regen. Handig voor als je niet thuis bent maar toch je woning koel wilt houden.
En jij had ook de afstandsbediening nodig om Homey in te stellen?

• hansgrave
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:23
quote:
mistaoutlaw schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:45:
[...]

En jij had ook de afstandsbediening nodig om Homey in te stellen?
Ik heb ik dat met de afstandbediening gedaan. Het inleren van de afstandbediening op de RTS motor gaat met een bepaalde procedure van de spanning erop en eraf te halen. Geen idee of dat ook zo met Homey werkt.

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
hansgrave schreef op maandag 22 januari 2018 @ 07:39:
[...]

Ik heb ik dat met de afstandbediening gedaan. Het inleren van de afstandbediening op de RTS motor gaat met een bepaalde procedure van de spanning erop en eraf te halen. Geen idee of dat ook zo met Homey werkt.
Op de a.b. zit een 'Prog' knop. Als je 'Somfy RTS' toevoegt aan je Homey, en je voegt daarna een apparaat toe en je neemt dan een a.b, dan komt in die procedure de vraag om die prog knop ingedrukt te houden. Vervolgens wordt het toegevoegd.

Dat is volgens mij het enige wat ik heb hoeven doen. Het werkte daarna prima.

• Jovink538
quote:
Just_A_User schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:28:
[...]

Op de a.b. zit een 'Prog' knop. Als je 'Somfy RTS' toevoegt aan je Homey, en je voegt daarna een apparaat toe en je neemt dan een a.b, dan komt in die procedure de vraag om die prog knop ingedrukt te houden. Vervolgens wordt het toegevoegd.

Dat is volgens mij het enige wat ik heb hoeven doen. Het werkte daarna prima.
Ben gisteren ook bezig geweest om mijn somfy rolgordijn te koppelen maar dat lukte niet.

Er staat dat je het knopje op de afstandsbediening even moet indrukken.
Is dat tot het rolgordijn beweegt of korter?
En moet je eerst op volgende drukken en dan het knopje in drukken of eerst knopje en dan op volgende?

• tomdevisser
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 23:16
quote:
Jovink538 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Ben gisteren ook bezig geweest om mijn somfy rolgordijn te koppelen maar dat lukte niet.

En moet je eerst op volgende drukken en dan het knopje in drukken of eerst knopje en dan op volgende?
Je schijnt hem 2 seconde te moeten indrukken volgens de handleiding.

• Jovink538
Ik ga het nog wel een keer proberen. Bedankt

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
Jovink538 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Ik heb een ´andere´ afstandsbediening. Ik heb een afstandsbediening die je op de muur kunt bevestigen, net alsof je daar een lichtschakelaar hebt, namelijk deze:

https://www.rolluikentota...OKOW8njLubvcaAnENEALw_wcB

Op de achterkant daarvan zit een rood knopje, dŠt knopje moest ik hebben. Dus niet een van de knoppen aan de voorkant. Ik heb dus NIET de Telis afstandsbediening. :)

• Daniel.
Vandaag eindelijk met de Homey kunnen spelen. Ik heb problemen met de voice.
Ik heb een lamp (hue) Tower 1 genoemd en als ik zeg.
Okay Homey, Turn Tower 1 to blue light. (Homey zegt niets terug en doet ook niets) Denkt wel na, circel draait maar doet verder niets.

Als ik het via telefoon doe.
Ok Google, Ask homey To turn Tower 1 to blue light.

Dan werkt het wel. Waarom doet Homey niets?

Daniel. wijzigde deze reactie 22-01-2018 23:33 (6%)

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:34
quote:
Daniel. schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:31:
Vandaag eindelijk met de Homey kunnen spelen. Ik heb problemen met de voice.
Ik heb een lamp (hue) Tower 1 genoemd en als ik zeg.
Okay Homey, Turn Tower 1 to blue light. (Homey zegt niets terug en doet ook niets) Denkt wel na, circel draait maar doet verder niets.

Als ik het via telefoon doe.
Ok Google, Ask homey To turn Tower 1 to blue light.

Dan werkt het wel. Waarom doet Homey niets?
Omdat de spraak herkenning van homey veel slechter is dan van Google... je hebt homey wel in het Engels staan ga ik vanuit?

• Daniel.
quote:
Greetoz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:48:
[...]

Omdat de spraak herkenning van homey veel slechter is dan van Google... je hebt homey wel in het Engels staan ga ik vanuit?
Ja, maar niet eens een secifieke lamp of kamer herkennen om de lampen aan en uit te doen.

• jip_86
Op [homey-ip]/manager/speech-input/ kan je zien wat Homey binnen krijgt aan spraak. Op [homey-ip]/manager/speech-output/ zie je dan de respons. Misschien dat er ergens iets mis gaat met de herkenning.

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-07 21:50
quote:
[...]

[...]

Ik zit in een vergelijkbare situatie. Ik ga denk ik voor een bedrade Somfy met overal een Fibaro module erachter. Zo heb je alles Z-wave, wat toch wel superieur is aan 433.
Psst, Homey lijkt toch mee te doen met de BTW dagen van Mediamarkt -> http://www.mediamarkt.nl/..._athom-homey-1427926.html

Note:
Even op btw klikken in de rechterbovenhoek van het prijskaartje :)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 23-01-2018 18:59 (38%)

quote:
Daniel. schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:55:
[...]

Ja, maar niet eens een secifieke lamp of kamer herkennen om de lampen aan en uit te doen.
Ga er maar van uit dat hij het gewoon niet begrepen heeft...
Probeer het eens als je er max. 1 meter vanaf staat.

• Niek_
Vraagje over de Fibaro smoke senors. Heb ze aan Homey toegevoegd en vervolgens door het huis heen verspreid. Heb echter sterk het vermoeden dat 1 of 2 rookmelders niet meer binnen bereik van het netwerk zijn omdat ze bijvoorbeeld geen temperatuur en batterijpercentage weergeven.
Als ik bij de Z-Wave instellingen onder Stuff for geeks kijk, zie ik dat alle devices in het netwerk zouden moeten zitten. Snap niet wat hier nu niet goed lijkt te gaan. Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 8 ... 31 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True