Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdevisser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-07 22:16
Niek_ schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:35:
Vraagje over de Fibaro smoke senors. Heb ze aan Homey toegevoegd en vervolgens door het huis heen verspreid. Heb echter sterk het vermoeden dat 1 of 2 rookmelders niet meer binnen bereik van het netwerk zijn omdat ze bijvoorbeeld geen temperatuur en batterijpercentage weergeven.
Als ik bij de Z-Wave instellingen onder Stuff for geeks kijk, zie ik dat alle devices in het netwerk zouden moeten zitten. Snap niet wat hier nu niet goed lijkt te gaan. Iemand een idee?
De temperatuur rapportage interval is als ik me niet vergis standaard ingesteld op 1. De rookmelder zal dus enkel een signaal verzenden wanneer de temperatuur meer dan 1 graden verschilt t.o.v. eerst gemeten waarde. V.w.b. de interval van het accuniveau, hier is al veel over geschreven' en is ook niet in te stellen. In mijn geval ontvangt Homey 1x in de 4 a 5 dagen een signaal van de Fibaro met het accuniveau.
Laat ze een weekje gekoppeld en check vervolgens even je inzichten. Je zult zien dat je zo nu en dan een update krijgt.

Los van bovenstaande kun je er op vertrouwen dat een hitte of rookmelder wel degelijk direct naar je controller verzonden wordt. Uiteraard altijd te testen met een vlammetje ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30
Vraagje over de Fibaro smoke senors. Heb ze aan Homey toegevoegd en vervolgens door het huis heen verspreid. Heb echter sterk het vermoeden dat 1 of 2 rookmelders niet meer binnen bereik van het netwerk zijn omdat ze bijvoorbeeld geen temperatuur en batterijpercentage weergeven.
Als ik bij de Z-Wave instellingen onder Stuff for geeks kijk, zie ik dat alle devices in het netwerk zouden moeten zitten. Snap niet wat hier nu niet goed lijkt te gaan. Iemand een idee?
Dit probleem heb ik ook. Een keertje komt de temperatuur binnen en dan nooit meer. Geen idee waarom dit is en heb een nog geen aandacht aangeven.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
tomdevisser schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:20:
[...]

De temperatuur rapportage interval is als ik me niet vergis standaard ingesteld op 1. De rookmelder zal dus enkel een signaal verzenden wanneer de temperatuur meer dan 1 graden verschilt t.o.v. eerst gemeten waarde. V.w.b. de interval van het accuniveau, hier is al veel over geschreven' en is ook niet in te stellen. In mijn geval ontvangt Homey 1x in de 4 a 5 dagen een signaal van de Fibaro met het accuniveau.
Laat ze een weekje gekoppeld en check vervolgens even je inzichten. Je zult zien dat je zo nu en dan een update krijgt.

Los van bovenstaande kun je er op vertrouwen dat een hitte of rookmelder wel degelijk direct naar je controller verzonden wordt. Uiteraard altijd te testen met een vlammetje ;).
Ik heb het getest door de rookmelders naast het raam te leggen. Eentje laat ook daadwerkelijk een flinke daling in de temperatuur zien. De overigen niet. Wil dus graag nagaan of ze nog actief in het netwerk hangen en heb zelf het vermoeden dat het plaatje onder Stuff for Geeks niet accuraat is. Soort van heal-network optie oid kan ik niet vinden. Moet toch mogelijk zijn om ergens na te gaan of het device nog verbinding heeft met het netwerk of denk ik verkeerd om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Niek_ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:44:
[...]

Ik heb het getest door de rookmelders naast het raam te leggen. Eentje laat ook daadwerkelijk een flinke daling in de temperatuur zien. De overigen niet. Wil dus graag nagaan of ze nog actief in het netwerk hangen en heb zelf het vermoeden dat het plaatje onder Stuff for Geeks niet accuraat is. Soort van heal-network optie oid kan ik niet vinden. Moet toch mogelijk zijn om ergens na te gaan of het device nog verbinding heeft met het netwerk of denk ik verkeerd om?
Je kunt dit testen door even de knop van de rookmelder in te drukken en dus het alarm af te laten gaan.

Vervolgens kijk je op de Homey of het alarm binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
HeroS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:02:
[...]

Je kunt dit testen door even de knop van de rookmelder in te drukken en dus het alarm af te laten gaan.

Vervolgens kijk je op de Homey of het alarm binnen komt.
Ah, wist niet dat een handmatige test ook op de Homey zichtbaar moest zijn. Ik ga eens even een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:57
lubbertkramer schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:58:
Psst, Homey lijkt toch mee te doen met de BTW dagen van Mediamarkt -> http://www.mediamarkt.nl/..._athom-homey-1427926.html

Note:
Even op btw klikken in de rechterbovenhoek van het prijskaartje :)

[afbeelding]
Ze hebben ons door. Ineens is ie toevallig uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Ben een review aan het maken van de FGS-223 (Double Switch 2).

Je zou verwachten dat deze zonder problemen zou moeten werken in alle controllers. Helaas is dit niet het geval.

In Homey valt mij bv op dat de scene functie niet aanwezig is. Weet iemand hier wat meer vanaf? Komt dit er nog aan?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:28:
[...]

In Homey valt mij bv op dat de scene functie niet aanwezig is. Weet iemand hier wat meer vanaf? Komt dit er nog aan?

Thanks!
Waarschijnlijk wel, maar als je problemen ondervindt maak je best gewoon een issue aan op de github:
https://github.com/athombv/com.fibaro

Daar staat hij trouwens wel bij supported devices.

[edit]
Er was al een issue van:
https://github.com/athombv/com.fibaro/issues/184

Heb je hem als lamp toegevoegd?
https://github.com/athomb...84#issuecomment-341995466

[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 24-01-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Wat al gezegd wordt, temperatuur en batterij wordt inderdaad standaard niet zo vaak doorgegeven. Maar wat ook kan helpen is ze opnieuw toevoegen. Dit keer de brandmelder op de juiste plek hangen, en Homey er naar toe halen voor het toevoegen.Dat schijnt 'de' manier te zijn om Z-wave devices aan Homey toe te voegen.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Lennnn schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:03:
[...]

Ze hebben ons door. Ineens is ie toevallig uitverkocht.
Hij is nu helemaal niet meer op de website te vinden. Bijzonder. Afgelopen weken de voorraden in de gaten gehouden en tot (eer-)gisteren was er in een winkel of 9 nog voorraad. Lijkt mij sterk dat die in 2 dagen tijd verkocht zijn.
keverjeroen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Wat al gezegd wordt, temperatuur en batterij wordt inderdaad standaard niet zo vaak doorgegeven. Maar wat ook kan helpen is ze opnieuw toevoegen. Dit keer de brandmelder op de juiste plek hangen, en Homey er naar toe halen voor het toevoegen.Dat schijnt 'de' manier te zijn om Z-wave devices aan Homey toe te voegen.
Ha, was net bezig met het opnieuw toevoegen maar merkte wat problemen (rookmelder op zolder kon Homey niet vinden). Ik zal de boel eens omdraaien en met de Homey een rondje langs de rookmelders lopen. Volgens mij moet dat op een powerbank wel gaan lukken. Dank voor de tip.

Overigens bleken 2 rookmelders geen verbinding met het z-wave netwerk te hebben (kunnen ze zelf aangeven middels lichtsignalen) maar deze waren nog wel zichtbaar in het netwerkoverzicht binnen Homey. Dat is toch raar.

[ Voor 31% gewijzigd door Niek_ op 24-01-2018 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
HeroS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:28:
Ben een review aan het maken van de FGS-223 (Double Switch 2).

Je zou verwachten dat deze zonder problemen zou moeten werken in alle controllers. Helaas is dit niet het geval.

Thanks!
Die is er al, en als ik het mij goed herinner is die alleen beschikbaar bij de S2. Echter is de FGS-223 verkeerd door Fibaro ontworpen. Bij een 2x scene press trigger je tegelijkertijd 1x On 1x Off. Voor mij is de scene functie op de FGS-223 dus helaas onbruikbaar. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Niek_ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:00:
[...]

Hij is nu helemaal niet meer op de website te vinden. Bijzonder. Afgelopen weken de voorraden in de gaten gehouden en tot (eer-)gisteren was er in een winkel of 9 nog voorraad. Lijkt mij sterk dat die in 2 dagen tijd verkocht zijn.

[...]

Ha, was net bezig met het opnieuw toevoegen maar merkte wat problemen (rookmelder op zolder kon Homey niet vinden). Ik zal de boel eens omdraaien en met de Homey een rondje langs de rookmelders lopen. Volgens mij moet dat op een powerbank wel gaan lukken. Dank voor de tip.

Overigens bleken 2 rookmelders geen verbinding met het z-wave netwerk te hebben (kunnen ze zelf aangeven middels lichtsignalen) maar deze waren nog wel zichtbaar in het netwerkoverzicht binnen Homey. Dat is toch raar.
Heb je ook een aantal 'powered' z-wave apparaten in huis? Bijvoorbeeld wat tussenstekkers? Die zorgen er voor dat het mesh-netwerk groter wordt en je het totaal bereik van alle apparaten vergroot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
SkorpionNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:02:
[...]
Die is er al, en als ik het mij goed herinner is die alleen beschikbaar bij de S2. Echter is de FGS-223 verkeerd door Fibaro ontworpen. Bij een 2x scene press trigger je tegelijkertijd 1x On 1x Off. Voor mij is de scene functie op de FGS-223 dus helaas onbruikbaar. :'(
Ik heb ook een HC2 en daar werkt het allemaal zoals het hoort.

Op de S2 heb ik ook geen scene optie.

----------------
>:) Je moet hem gewoon als een overige device toevoegen. Logisch. Nu zie ik wel alles.

[ Voor 9% gewijzigd door HeroS op 24-01-2018 21:36 . Reden: Found it! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
keverjeroen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:14:
[...]

Heb je ook een aantal 'powered' z-wave apparaten in huis? Bijvoorbeeld wat tussenstekkers? Die zorgen er voor dat het mesh-netwerk groter wordt en je het totaal bereik van alle apparaten vergroot. ;)
Yes! Homey op de begane grond en op de 1e + 2e verdieping een tussenstekker. Ik snap daarom ook werkelijk waar niet dat de rookmelders moeite met het netwerk hebben. Wellicht dat de actie met het naar het device toebrengen van de Homey uitkomst biedt, al vind ik het maar raar. Of kan een device enkel met de Homey voor de 1e keer connecten en niet via een tussenstekker oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HeroS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:28:
[...]

----------------
>:) Je moet hem gewoon als een overige device toevoegen. Logisch. Nu zie ik wel alles.
Geen dank hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
Niek_ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:35:
[...]

Yes! Homey op de begane grond en op de 1e + 2e verdieping een tussenstekker. Ik snap daarom ook werkelijk waar niet dat de rookmelders moeite met het netwerk hebben. Wellicht dat de actie met het naar het device toebrengen van de Homey uitkomst biedt, al vind ik het maar raar. Of kan een device enkel met de Homey voor de 1e keer connecten en niet via een tussenstekker oid?
Bij mijn sensative strips staat specifiek dat je de eerste keer direct moet connecten met je hub en niet via een tussenliggend mesh netwerk. Ik include al mijn nieuwe zwave devices dan ook altijd naast Mn homey met gewoon een powercord of batterij Powered gewoon er naast. Daarna installeer ik ze op de juiste plek. Dit is stuk makkelijker dan de homey verplaatsen

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Jullie moeten het zelf weten, maar lees maar eens rond in topics over zwave, fibaro en neo coolcam op het forum van Athom. De beste manier is echt om je apparaat op de juiste plek te hangen en met Homey er naar toe te gaan om hem toe te voegen. Dan schijnt het beste Mesh gebouwd te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Dat is niet eens Homey gebonden. Jaren geleden liep ik al met mijn Aeon Labs z-wave stick naar de module toe om te includen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeroS
De beste manier is om de module naar de Homey te brengen (of andersom) en dan de module op zijn plek te hangen.

Vervolgens zou er gewoon een functie "Netwerk heal" moeten zijn. Deze bouwt het netwerk opnieuw op. Snap niet dat deze optie er nog steeds niet in zit (volgens Homey gebeurd dit automatisch).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HeroS schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:20:
De beste manier is om de module naar de Homey te brengen (of andersom) en dan de module op zijn plek te hangen.

Vervolgens zou er gewoon een functie "Netwerk heal" moeten zijn. Deze bouwt het netwerk opnieuw op. Snap niet dat deze optie er nog steeds niet in zit (volgens Homey gebeurd dit automatisch).
Ssst, maar dit komt in RC9 (de voorbereidingen staan al klaar alleen werkt het momenteel niet onder RC8) _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 25-01-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik wil even kijken of er interesse is voor de volgende Homey app die ik heb geschreven, ik heb hem voor mezelf geschreven maar kan hem vrij makkelijk releasen denk ik. Dus als er animo voor is, lijkt me dat tof om te doen.

Ik heb een app geschreven voor Homey die dienst doet als een soort alarm-plugin. De app zelf doet niet veel meer dan elke 15 seconden praten met een Node.JS backend die draait op een VM in het datacenter om te kijken wat de status van het alarm is. De backend is een volledige Rest API waar tegen je verzoeken kan doen om pincodes aan te maken, het alarm aan of uit te zetten en te checken of je Homey nog netjes elke 15 seconden incheckt.

Waarom ik het heb gemaakt : Ik wil dat zodra een inbreker binnenwandelt en m'n Homey er uit trekt, of als er internet of stroomstoring thuis is nog steeds weten wat er aan de hand is. Daarnaast heeft de Homey niet iets als een "Alarm" plugin van zichzelf, dus moet je zelf maar verzinnen hoe je de authenticatie oplost. Dat kan tegen de backend nu gewoon met pincodes, en je kan dus zien wie er wanneer je alarm aan/uit heeft gezet.

Ik ben benieuwd. Vinden mensen dit een interessante app? Zo ja, stuur me dan even een DM! Ik zou graag een alpha testje draaien met wat gebruikers :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:21:
Ik wil even kijken of er interesse is voor de volgende Homey app die ik heb geschreven, ik heb hem voor mezelf geschreven maar kan hem vrij makkelijk releasen denk ik. Dus als er animo voor is, lijkt me dat tof om te doen.

Ik heb een app geschreven voor Homey die dienst doet als een soort alarm-plugin. De app zelf doet niet veel meer dan elke 15 seconden praten met een Node.JS backend die draait op een VM in het datacenter om te kijken wat de status van het alarm is. De backend is een volledige Rest API waar tegen je verzoeken kan doen om pincodes aan te maken, het alarm aan of uit te zetten en te checken of je Homey nog netjes elke 15 seconden incheckt.

Waarom ik het heb gemaakt : Ik wil dat zodra een inbreker binnenwandelt en m'n Homey er uit trekt, of als er internet of stroomstoring thuis is nog steeds weten wat er aan de hand is. Daarnaast heeft de Homey niet iets als een "Alarm" plugin van zichzelf, dus moet je zelf maar verzinnen hoe je de authenticatie oplost. Dat kan tegen de backend nu gewoon met pincodes, en je kan dus zien wie er wanneer je alarm aan/uit heeft gezet.

Ik ben benieuwd. Vinden mensen dit een interessante app? Zo ja, stuur me dan even een DM! Ik zou graag een alpha testje draaien met wat gebruikers :)
Klinkt zeer goed en ben dan ook zeker geïnteresseerd, wil hier wel mee test draaien op een van mijn Homey's voor ik het live zet :) Lekker bezig in ieder geval!

Ik ben momenteel ook aan het spelen met Heimdall (forum link / app store), soort gelijk idee alleen dan zonder de backend/pincode maar wel om beter Homey in te zetten als alarm (voordeel dat z-wave/zigbee blijft werken zolang Homey maar stroom heeft via de UPS) behalve als ze inderdaad Homey fysiek eruit halen.

Edit:
Zie nu ook je topic @ het Athom forum

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 25-01-2018 09:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
lubbertkramer schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Klinkt zeer goed en ben dan ook zeker geïnteresseerd, wil hier wel mee test draaien op een van mijn Homey's voor ik het live zet :) Ik ben momenteel ook aan het spelen met Heimdall (forum link / app store), soort gelijk idee alleen dan zonder de backend/pincode maar wel om beter Homey in te zetten als alarm (voordeel dat z-wave/zigbee blijft werken zolang Homey maar stroom heeft via de UPS) behalve als ze inderdaad Homey fysiek eruit halen.
Cool, wist niet dat die Heimdall er al was. Heb de maker er van ook maar even een berichtje gestuurd, misschien tof om onze 2 projecten (zijn Homey app en mijn backend) samen te voegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:33:
[...]

Cool, wist niet dat die Heimdall er al was. Heb de maker er van ook maar even een berichtje gestuurd, misschien tof om onze 2 projecten (zijn Homey app en mijn backend) samen te voegen!
Dat zou een mooie combi zijn inderdaad, denk dat hij daar wel voor openstaat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
lubbertkramer schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:53:
[...]

Dat zou een mooie combi zijn inderdaad, denk dat hij daar wel voor openstaat :)
We hebben ondertussen contact en hij staat er zeker voor op :) Dus word vervolgd denk ik!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:34
Grappig om te horen dat als het over beveiliging gaat er gezegd word dat er maandelijks ge-update word

In de firmware logboek van homey staat bij de update van 1 november "[Security] Resolved several security issues (CVE-2017-13077, CVE-2017-13078, CVE-2017-13079, CVE-2017-13080, CVE-2017-13081, CVE-2017-13082, CVE-2017-13086, CVE-2017-13087, CVE-2017-13088)"

Als normale consument van de homey die niet op experimentele kanalen wilt draaien heb ik deze update nog steeds niet mogen ontvangen. Deze beveiligingsupdate is na bijna 3 maanden nog steeds niet stabiel uitgebracht. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Zijn er meer mensen die sinds een week ongeveer last hebben van niet reagerende fibaro switches? Op het forum van athom zijn er ook wat mensen die deze problemen hebben. Ik dus ook. Enige oplossing is dan reboot van homey..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Greetoz schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:28:
Zijn er meer mensen die sinds een week ongeveer last hebben van niet reagerende fibaro switches? Op het forum van athom zijn er ook wat mensen die deze problemen hebben. Ik dus ook. Enige oplossing is dan reboot van homey..
Yup, me dimmer 2 reageert af en toe niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is er deze week een update geweest van de Fibaro app? Lijkt mij dus dat het daarmee te maken heeft. Zelf heb ik overigens geen Fibaro switches, alleen 2 wall plugs, 1 Button en 1 motion sensor, en die werken allemaal nog goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
RobertMe schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:43:
[...]

Volgens mij is er deze week een update geweest van de Fibaro app? Lijkt mij dus dat het daarmee te maken heeft. Zelf heb ik overigens geen Fibaro switches, alleen 2 wall plugs, 1 Button en 1 motion sensor, en die werken allemaal nog goed
Ja ik denk ook dat het daarmee te maken heeft, ik heb al op het forum gepost maar nog geen reactie. Ik zie bij de Fibaro App pagina van Athom ook al klachten. Hopelijk wordt dit snel opgepakt.

edit: Ik heb ook een issue op github aangemaakt: https://github.com/athombv/com.fibaro/issues/202

[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 27-01-2018 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heeft waarschijnlijk te maken met de update van de fibaro app maar is een bug in de z-wave core (bug is er al een tijdje, ook met 1.5.3 maar is niet op voorhand te zeggen waar hij tevoorschijn komt op je homey). Athom heeft inmiddels door waar het probleem ligt door de nieuwe developer tools waarmee ze meer inzicht hebben gekregen in Homey en de bijbehorende signalen als zwave/zigbee.

[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 27-01-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:56:
[...]

Heeft waarschijnlijk te maken met de update van de fibaro app maar is een bug in de z-wave core (bug is er al een tijdje, ook met 1.5.3 maar is niet op voorhand te zeggen waar hij tevoorschijn komt op je homey). Athom heeft inmiddels door waar het probleem ligt door de nieuwe developer tools waarmee ze meer inzicht hebben gekregen in Homey en de bijbehorende signalen als zwave/zigbee.
Gefixed in rc9 dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is toch de versie waarvan ze in de update van vorige week zeiden dat die de volgende week (= afgelopen week) vrijgegeven zou worden (naar DP => experimental en dan hopelijk final)? :+

Want voor zover ik op Slack heb meegekregen is die niet eens naar DP gegaan.

Wat dat betreft is de post van @Firetrooper spot on. Ze geven aan maandelijks te updaten, en dadelijk zijn we al minimaal 3 maanden verder voordat er een nieuwe (stable) 1.5 release is, waarin in dit geval dan o.a. verschillende fixes voor (kritieke) security issues zitten. (En daarnaast ZigBee fixes voor de Xiaomi sensoren :9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Vandaag na lang twijfelen besteld met de btw-actie van Mediamarkt. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 18:05
.GoO schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:14:
Vandaag na lang twijfelen besteld met de btw-actie van Mediamarkt. Ik ben benieuwd!
Via welke link? Op de site van de mediamarkt is hij niet meer te krijgen namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
YellowCab schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:12:
[...]

Via welke link? Op de site van de mediamarkt is hij niet meer te krijgen namelijk :(
Klopt, hij is niet meer op voorraad. Maar wel te bestellen voor de actieprijs als je naar een winkel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit te wachten tot hij in DP komt maar heb geen idee of de fix daarin zal zitten of niet, in ieder geval zit z-wave heal erin (nu al te zien op de developers pagina alleen doet de knop nog niets O-) )
RobertMe schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:33:
[...]

Dat is toch de versie waarvan ze in de update van vorige week zeiden dat die de volgende week (= afgelopen week) vrijgegeven zou worden (naar DP => experimental en dan hopelijk final)? :+

Want voor zover ik op Slack heb meegekregen is die niet eens naar DP gegaan.

Wat dat betreft is de post van @Firetrooper spot on. Ze geven aan maandelijks te updaten, en dadelijk zijn we al minimaal 3 maanden verder voordat er een nieuwe (stable) 1.5 release is, waarin in dit geval dan o.a. verschillende fixes voor (kritieke) security issues zitten. (En daarnaast ZigBee fixes voor de Xiaomi sensoren :9)
Bij deze dan bevestigd, wij hebben in DP geen RC9 ontvangen. Laatste reactie vanuit Athom vrijdag in het DP kanaal was dat er problemen waren maar dat ze hem z.s.m. willen vrijgeven. Nadat hij bij ons getest is zal hij daarna z.s.m. doorkomen naar experimenteel.

Xiaomi werkt inderdaad alleen in 1.5.6, daarnaast zijn er verbeteringen in de Zigbee core toegevoegd waardoor de Cube goed zou moeten werken maar daarover ben ik geen expert :)

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 27-01-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:19:

Ik zit te wachten tot hij in DP komt maar heb geen idee of de fix daarin zal zitten of niet, in ieder geval zit z-wave heal erin (nu al te zien op de developers pagina alleen doet de knop nog niets O-) )

[...]
Waarom moet ik juist kijken, ik vind hem niet direct terug? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:24:
[...]

Waarom moet ik juist kijken, ik vind hem niet direct terug? :)
Z-wave op de developers.athom.com zit een knop heal die een invalid command teruggeeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:26:
[...]

Z-wave op de developers.athom.com zit een knop heal die een invalid command teruggeeft
Daar zit ik te zoeken... :P

[edit]
Ow, bij de Nodes!
Ik dacht dat het 1 algemene knop zou zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 27-01-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
.GoO schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:16:
[...]

Klopt, hij is niet meer op voorraad. Maar wel te bestellen voor de actieprijs als je naar een winkel gaat.
Gisteren bij de MM geweest. Homey's zijn niet te reserveren.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56
Artbij schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:37:
[...]

Hier is ie nog te krijgen:

https://www.robbshop.nl/basisstations/basis-stations#sqr:(q[homey])

Toegegeven dat dat niet puur en alleen de Homey is, maar de Homey los is daar ook niet meer op voorraad. Maar bij een Homey heb je toch wat extra dingen nodig, al is het maar een tussenstekker of weet ik veel wat, en in sets is hij daar nog wel te krijgen.

Misschien dat dat interessant is voor je.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Artbij schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:37:
[...]

Bij de MM waar ik was wel hoor, geen probleem. Ze hebben gewoon een bon voor me gemaakt met de BTW-actie prijs. Moest alleen een aanbetaling doen. Kennis van me heeft 'm ook op die manier gereserveerd, bij een andere MM vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Net een mail van Athom gekregen dat er weer vertragingen zijn. Nu is er kennelijk een onderdeel van de Homey afgekeurd, weer twee weken vertraging.

ik heb het gevoel dat het Athom boven hun hoofd groeit

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Pim. schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:39:
Net een mail van Athom gekregen dat er weer vertragingen zijn. Nu is er kennelijk een onderdeel van de Homey afgekeurd, weer twee weken vertraging.

Ik ook, maar dan meer op software gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pim. schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:39:

Niets aan de hand, 1.5.6 moet gewoon vrijgegeven worden in het stabiele kanaal dan komt er een nieuwe stroom Homey's zoals ik al paar keer uitgelegd heb in dit topic :)
Just_A_User schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:49:
[...]

Ik ook, maar dan meer op software gebied.
Hoezo? Ze hebben een apparaat wat vrij uniek is met zoveel chips in een apparaat wat betreft huisautomatisering dus is het ook logisch dat er bugs uit voortkomen. Wees blij dat deze update dan ook nog niet is uitgerold in het stabiele kanaal anders had je gezegd dat ze iets releasen wat teveel bugs heeft en wat een onwerkbare zigbee chip geeft, zelfs experimentele gebruikers weten dan goed de klaagmuur te vinden terwijl ze vrijwillig op een beta kanaal zitten.

Daarnaast waren de afgelopen weken wat minder productief door de feestdagen en direct gevolgd door CES in Amerika.

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 30-01-2018 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:40
Zo, na het lezen van wat recenties heb ik besloten om een homey te bestellen (in het mandje gevoegd en besteld). Daar ik bezig ben met een verbouwing en alles wordt opnieuw gelegd (bedrading en buizen) ga ik Homey gebruiken als 'hart' van het huis. Enkel en alleen het Z-wave (plus) en Zigbee protocol i.c.m fibaro's en pulse schakelaars. Heeft iemand nog adviezen m.b.t. het gebruik van Homey? Of waar ik de componenten (fibaro's) kan aanschaffen.

Heb persoonlijk niets eraan als er wordt 'afgezeken' want het blijkt dat er veel negatieviteit voorkomt uit beta/RC gebruikers.

@lubbertkramer je maakt inderdaad de kritische punten helder. Bedankt voor de 'transparantie'.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjalabert schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:40:
Zo, na het lezen van wat recenties heb ik besloten om een homey te bestellen (in het mandje gevoegd en besteld). Daar ik bezig ben met een verbouwing en alles wordt opnieuw gelegd (bedrading en buizen) ga ik Homey gebruiken als 'hart' van het huis. Enkel en alleen het Z-wave (plus) en Zigbee protocol i.c.m fibaro's en pulse schakelaars. Heeft iemand nog adviezen m.b.t. het gebruik van Homey? Of waar ik de componenten (fibaro's) kan aanschaffen.

Heb persoonlijk niets eraan als er wordt 'afgezeken' want het blijkt dat er veel negatieviteit voorkomt uit beta/RC gebruikers.

@lubbertkramer je maakt inderdaad de kritische punten helder. Bedankt voor de 'transparantie'.
Vaak komen daar veel klachten vandaan, niet dat het stabiele kanaal geen problemen heeft maar dat heb je met elk hardware product wat software heeft. Ik ben het eens met bovenstaande dat 1.5.6. al in het stabiele kanaal had moeten zitten, zeker omdat Athom openlijk dat neergezet had maar dat is een fout die gemaakt is door een miscommunicatie intern en een bug die afgelopen week kwam opzetten toen RC9 (de final voor stabiel) in DP en vervolgens in Experimenteel had moeten komen.

Fibaro is goed maar er zijn ook alternatieven zoals die van Neo (z-wave) of Xiaomi (Zigbee) of MCOhome (Zwave) en zo zijn er nog wel meer maar zijn wel goedkoper dan die van Fibaro en ik vind persoonlijk de kwaliteit van de Xiaomi erg goed.

Waar ik ben begonnen met Fibaro afgezakt ben naar Neo zit ik nu juist op de Xiaomi lijn :) Aandachtspunten bij Zigbee zijn wel dat je je router/ap niet op kanaal 11 moet laten zenden -> https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HeroS
Sjalabert schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:40:

Niet om mijn website te spammen (doe ik toch stiekem). Maar kijk eens naar mijn vergelijkingen:

Tussenstekkers:
https://www.domotica-blog...tussenstekkers-wall-plugs

Motion sensors:
https://www.domotica-blog...s-aeon-labs-motion-sensor

Xiaomi is natuurlijk ook prima maar niet zoveel instel mogelijkheden als bij Z-Wave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:32:
[...]

Niets aan de hand, 1.5.6 moet gewoon vrijgegeven worden in het stabiele kanaal dan komt er een nieuwe stroom Homey's zoals ik al paar keer uitgelegd heb in dit topic :)
Dan is er toch alweer vertraging? Ja, die vertraging heeft nog steeds dezelfde oorzaak, maar de oorzaak is niet opgelost en de verwachte leverdatum is niet gehaald, dus is er alweer vertraging. (Daarnaast blijf ik erbij, waarom maken ze niet een 1.5.3 met de toegevoegde driver van de nieuwe SoC en verkoop die hap. Dit wachten kost gewoon klanten)
Wees blij dat deze update dan ook nog niet is uitgerold in het stabiele kanaal anders had je gezegd dat ze iets releasen wat teveel bugs heeft en wat een onwerkbare zigbee chip geeft, zelfs experimentele gebruikers weten dan goed de klaagmuur te vinden terwijl ze vrijwillig op een beta kanaal zitten.
Maar is 1.5.6 momenteel slechter dan 1.5.3? Want op 1.5.3 werkt ZigBee ook niet goed (genoeg), vandaar dat Xiaomi dus ook niet werkt. Als 1.5.6 slechter is is dat natuurlijk een kwalijke zaak, als 1.5.6 beter is als 1.5.3 kun je natuurlijk ook releasen en veel gebruikers blij maken met de bugfixes die er wel al zijn. Alle bugs in een keer fixen kan toch niet.
lubbertkramer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:00:
Fibaro is goed maar er zijn ook alternatieven zoals die van Neo (z-wave) of Xiaomi (Zigbee) of MCOhome (Zwave) en zo zijn er nog wel meer maar zijn wel goedkoper dan die van Fibaro en ik vind persoonlijk de kwaliteit van de Xiaomi erg goed.
Houd er dan wel rekening mee dat die van Xiaomi nog niet werken zolang 1.5.6. niet is vrijgegeven :+ (niet relevant als je toch nog op een Homey zit te wachten die t.z.t. verkocht zal worden met 1.5.6, wel relevante voor evt. andere meelezers die wel al een Homey hebben en nog op 1.5.3 stable zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
Was het maar allemaal zo simpel zoals je het stelt. Dan hadden we binnen een week alles op orde.
Ik beproef nogal wat frustratie. Die kan ik op zich wel begrijpen omdat je graag vooruit wil en bv bepaalde apparaten wilt gaan gebruiken. Maar het ligt nogal divers zekers gezien de verschillende protocollen naast elkaar. Ik zal verder niet op de details in gaan, maar mbt Zigbee staat de doorontwikkeling even op een wat lager pitje omdat ze andere items eerst willen oplossen. Als je dan net op het Zigbee deel zit te wachten kan dat inderdaad nogal frustraties opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
RobertMe schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:05:
[...]

Dan is er toch alweer vertraging? Ja, die vertraging heeft nog steeds dezelfde oorzaak, maar de oorzaak is niet opgelost en de verwachte leverdatum is niet gehaald, dus is er alweer vertraging. (Daarnaast blijf ik erbij, waarom maken ze niet een 1.5.3 met de toegevoegde driver van de nieuwe SoC en verkoop die hap. Dit wachten kost gewoon klanten)
Dat zou mijns inziens wel een logische stap als je, volgens mij al 2 maanden, niet meer kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
jip_86 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:42:
[...]

Dat zou mijns inziens wel een logische stap als je, volgens mij al 2 maanden, niet meer kan verkopen.
Jawel hoor.

2 weken geleden heb ik hem geleverd gekregen nadat ik meer dan een maand zat te wachten dus ik ben wel happy.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Daniel. schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:44:
[...]

Jawel hoor.

2 weken geleden heb ik hem geleverd gekregen nadat ik meer dan een maand zat te wachten dus ik ben wel happy.
Met welke firmware dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Deze heb ik inderdaad al gezien! ziet er gelikt uit. En hij staat inmiddels bij de favourieten. :*) :*)

Deze gaat specifie over 'uit de centraaldoos modules'. Ik ben op zoek naar een dubbele 'switch' met dimfuctie. Weet iemand een type/model? De fibaro switch 2 is non-dimmable.
HeroS schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:47:
[...]

Niet om mijn website te spammen (doe ik toch stiekem). Maar kijk eens naar mijn vergelijkingen:

Tussenstekkers:
https://www.domotica-blog...tussenstekkers-wall-plugs

Motion sensors:
https://www.domotica-blog...s-aeon-labs-motion-sensor

Xiaomi is natuurlijk ook prima maar niet zoveel instel mogelijkheden als bij Z-Wave.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjalabert op 30-01-2018 11:18 . Reden: aangepast met vraag ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kasteleman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:24:
Was het maar allemaal zo simpel zoals je het stelt.
Ik ben zelf programmeur, en met een beetje fatsoenlijk ontwikkelmodel is het (gelukkig) wel zo simpel. Dan hadden ze changes die proven too work waren (nieuwe drivers, security updates, ...) wel in een stable versie kunnen opnemen, en de dingen die nog niet af waren kunnen doorschuiven naar een nieuwe release. (en hadden we intussen wel al een 1.5.4, 1.5.5 gehad, die nu steeds zijn overgeslagen omdat weer iets erbij kwam wat toch net niet goed bleek te werken.
Als je dan net op het Zigbee deel zit te wachten kan dat inderdaad nogal frustraties opleveren.
Ik zit niet eens zo hard op het ZigBee deel te wachten, maar op basis van hun euforische nieuwsbrief met "nu werkt Xiaomi spul ook want er is een app voor gemaakt" heb ik intussen al 2,5 maand voor rond de €150 aan Xiaomi spul thuis liggen en kan ik het nog steeds niet gebruiken. Als ze Xiaomi hadden aangeraden en ik kocht het op basis daarvan en het werkte met Z-Wave, maar ook daarvoor was een nieuwe (unstable) firmware nodig was ik net zo boos geweest. (Als in: ik koop een product waarvoor ze ondersteuning aankondigen, en vervolgens werkt het niet, of het via ZigBee, Z-Wave of Bluetooth werkt maakt me in deze niet eens uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
1.5.3, maar draai nu 1.5.6RC9 voor Xiaomi spul. Werkt naar behoren!

Ik vind alleen het bereik van IR heel slecht. Meer mensen hier last van?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Daniel. schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:57:
[...]

Yup, bekend probleem. Gaat naar mijn mening ook nooit goed werken aangezien men hier al vrij lange tijd mee bezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
Daniel. schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:57:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk RC8, maar dat zijn details.
Net zoals met Zigbee zijn bij IR de ervaringen heel erg verschillend. Bij mij is het bereik van IR goed. Zelfs op 5 meter afstand en niet direct in zicht van elkaar stuurt ie mijn TV netjes via IR aan. Waarschijnlijk genoeg meubels etc aanwezig die het signaal weerkaatsen richting de TV. Ook mbt Zigbee geen problemen, maar ik heb genoeg routing devices ertussen zitten waardoor het goed gaat. Soms mist ie wel een lamp bij het schakelen, maar vind ik niet zo'n probleem. Weet dat het de eerste stappen zijn mbt implementatie van ZigBee. Daarom ook een aantal verzoeken ingediend voor verbeteringen op dat gebied (en dan heb ik het niet over het moet beter of die functionaliteit moet erin), maar ook technisch meegedacht. Daar wacht ik nu op. Zal aan bod komen, maar laat ze nu maar focussen op z-wave en andere zaken. Zigbee komt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@lubbertkramer Weet jij toevallig of die Xiaomi Aqara Smart Socket ook in de UE te gebruiken is? Het lijkt nl wel een mengelmoes van diverse mogelijkheden zodat het een soort 'world-plug' is.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Tallguy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:44:
@lubbertkramer Weet jij toevallig of die Xiaomi Aqara Smart Socket ook in de UE te gebruiken is? Het lijkt nl wel een mengelmoes van diverse mogelijkheden zodat het een soort 'world-plug' is.
Kan, alleen hou er rekening mee dat de plug zelf geschikt is voor Australië, je hebt dus nog een converter nodig om je eigen apparatuur in te prikken. Persoonlijk zou ik even afwachten op een stekker van IKEA of dat Xiaomi (officieel ook begonnen in Europa) een EUR plug maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
Zal wel een budgetkwestie zijn, maar zijn ook INNR en Plugwise plugs beschikbaar ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Als je zoals je hieronder in een andere post aangeeft goed weet hoe software(updates) werken dan zou je weten dat als ze 1.5.3 veranderen de oude gebruikers ook een update krijgen. Daarnaast heeft het een aantal core veranderingen met zich meegebracht die je niet zomaar even in 1.5.3 wilt duwen. Maar snap jouw probleem niet echt, jij hebt toch een Homey dus wat maakt jou de vertraging van levering uit?
Maar is 1.5.6 momenteel slechter dan 1.5.3? Want op 1.5.3 werkt ZigBee ook niet goed (genoeg), vandaar dat Xiaomi dus ook niet werkt. Als 1.5.6 slechter is is dat natuurlijk een kwalijke zaak, als 1.5.6 beter is als 1.5.3 kun je natuurlijk ook releasen en veel gebruikers blij maken met de bugfixes die er wel al zijn. Alle bugs in een keer fixen kan toch niet.

Houd er dan wel rekening mee dat die van Xiaomi nog niet werken zolang 1.5.6. niet is vrijgegeven :+ (niet relevant als je toch nog op een Homey zit te wachten die t.z.t. verkocht zal worden met 1.5.6, wel relevante voor evt. andere meelezers die wel al een Homey hebben en nog op 1.5.3 stable zitten).
Je hoort mij niet zeggen dat 1.5.6 slechter is dan 1.5.3, ik draai met mijn DP Homey stabiel met vele apparaten eraan verbonden zowel z-wave als zigbee. Wel zijn de problemen die er met z-wave waren (de no ack etc) nu duidelijker geworden door de nieuwe developer tools en zal 1.5.6 uiteindelijk vele fixes meebrengen voor een stabielere z-wave. Zigbee zelf werkt ook prima maar moet nog verder uitgebouwd worden zoals Z-wave ook zijn weg heeft gehad. Maar dusdanig stabiel dat ik mijn DP homey gewoon als een productie Homey gebruik met alle Zigbee van Hue/Ikea/Xiaomi die ik tot nu toe gekoppeld heb. Morgen weer een dag vrij om onze nieuwe woning verder te automatiseren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r1iHaxPtWZMILy9LLDEYp90D/medium.png
RobertMe schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:30:
Ik zit niet eens zo hard op het ZigBee deel te wachten, maar op basis van hun euforische nieuwsbrief met "nu werkt Xiaomi spul ook want er is een app voor gemaakt" heb ik intussen al 2,5 maand voor rond de €150 aan Xiaomi spul thuis liggen en kan ik het nog steeds niet gebruiken. Als ze Xiaomi hadden aangeraden en ik kocht het op basis daarvan en het werkte met Z-Wave, maar ook daarvoor was een nieuwe (unstable) firmware nodig was ik net zo boos geweest. (Als in: ik koop een product waarvoor ze ondersteuning aankondigen, en vervolgens werkt het niet, of het via ZigBee, Z-Wave of Bluetooth werkt maakt me in deze niet eens uit).
Sorry hoor maar al eerder gezegd in discussie met jou m.b.t xiaomi omdat je terugblijft komen op die 150 euro maar wat is nou 150 euro aan xiaomi spullen als je bezig bent met huisautomatisering? Zeker als je geen enkel onderzoek doet voor je iets koopt moet je niet achteraf daarover gaan klagen. Alleen omdat een bron, de nieuwsbrief iets zei over Xiaomi ben je gelijk gaan kopen. Als je je huis wilt automatiseren doe je altijd eerst onderzoek en check je ook meerdere bronnen of het is wat je zoekt en of het werkt zoals jij dat wilt voordat je de kat in de zak gekocht hebt lijkt mij.
Daniel. schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:44:
[...]

Jawel hoor.

Gewoon met 1.5.3, er was laatst nog een laatste batch gereed gemaakt :)
Tallguy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:44:
Geen idee, heb daar nog niet naar gekeken aangezien ik veel Neo plugs heb en voor de routing van Zigbee gebruik ik Ikea/Hue rechtstreeks aan Homey maar denk dat de beantwoording van @Stekeltje en @kasteleman genoeg informatie geeft:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
https://tweakers.net/ext/f/r1iHaxPtWZMILy9LLDEYp90D/full.png

Is dit een overzicht van alle Z-wave componenten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
@lubbertkramer
Ik snap de frustratie van sommige gebruikers hier ook wel. Er wordt reclame gemaakt met zaken die niet werken. Ook heb ik onlangs al mijn schakelaars van fibaro double switches voorzien. Wat blijkt nu, zit een bug in 1.5.3 (en in de 1.5.6 RC8 ook). die ervoor zorgt dat deze switches niet werken. Als ik daar iets van zeg op het Athom forum wordt er soort van gezegd dat ik niet moet zeuren en dat het een schakelaar is die niet door de mainstream gebruikers wordt gebruikt dus dat ik maar naar de beta firmware moet gaan... Dat is toch op z'n minst opmerkelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:35:
[...]

Als je zoals je hieronder in een andere post aangeeft goed weet hoe software(updates) werken dan zou je weten dat als ze 1.5.3 veranderen de oude gebruikers ook een update krijgen.
Je hoeft natuurlijk ook niet altijd een nummer te plakken op test releases. Als ze nu 1.5.6 niet als nummer hadden hadden ze gewoon 1.5.4 erop kunnen plakken, en dan hadden ze bv ook die CVEs wat al maanden terug gefixed zijn (en geen klachten over zijn?) kunnen releasen.
Daarnaast heeft het een aantal core veranderingen met zich meegebracht die je niet zomaar even in 1.5.3 wilt duwen.
Daarom zou het dus 1.5.4 moeten zijn. En op basis van DP / experimental hadden ze dan kunnen weten dat die core changes goed werkten en geen problemen veroorzaakten en dus veilig als 1.5.4 gereleased hadden kunnen worden.
Maar snap jouw probleem niet echt, jij hebt toch een Homey dus wat maakt jou de vertraging van levering uit?
De vertraging maakt mij uiteraard niks uit, maar voor zover ik weet is GoT een (algemeen) forum, waarop over vanalles en nog wat gediscussieerd kan worden, en dat kan zowel positief als negatief zijn. Ik waardeer je kennis, inzet, gedrevenheid en positiviteit m.b.t. Athom & Homey, maar naar mijn idee schiet je daarin (helaas) soms wel door.
Je hoort mij niet zeggen dat 1.5.6 slechter is dan 1.5.3, ik draai met mijn DP Homey stabiel met vele apparaten eraan verbonden zowel z-wave als zigbee.
Ik vroeg dan ook of het beter of slechter werkte :) Je gaf aan dat er nog problemen zijn. Vandaar mijn vraag of het nieuwe problemen zijn, of dat het nog dezelfde problemen als 1.5.3 zijn.
Maar dusdanig stabiel dat ik mijn DP homey gewoon als een productie Homey gebruik met alle Zigbee van Hue/Ikea/Xiaomi die ik tot nu toe gekoppeld heb. Morgen weer een dag vrij om onze nieuwe woning verder te automatiseren :)
Dat is in ieder geval goed om te horen (helaas wel zo jammer dat het zo lang duurt voordat het naar stable komt ;) )
Sorry hoor maar al eerder gezegd in discussie met jou m.b.t xiaomi omdat je terugblijft komen op die 150 euro maar wat is nou 150 euro aan xiaomi spullen als je bezig bent met huisautomatisering?
Niet iedereen heeft dezelfde beurs en voor de een is 150 euro veel en voor de ander weinig. Daarnaast ben ik ook maar beetje bij beetje ermee bezig en ga ik niet het hele huis in een keer doen.
Zeker als je geen enkel onderzoek doet voor je iets koopt moet je niet achteraf daarover gaan klagen. Alleen omdat een bron, de nieuwsbrief iets zei over Xiaomi ben je gelijk gaan kopen. Als je je huis wilt automatiseren doe je altijd eerst onderzoek en check je ook meerdere bronnen of het is wat je zoekt en of het werkt zoals jij dat wilt voordat je de kat in de zak gekocht hebt lijkt mij.
  • Homey nieuwsbrief
  • App store waarin staat welke devices ondersteund zijn en evt. de beperking (vandaar initieel de Cube niet besteld, later wel wetende dat deze mogelijk niet (meteen) zou werken)
  • Forum topic m.b.t. Xiaomi topic
Dat onderzoek heb ik wel degelijk gedaan, alleen stond nergens duidelijk dat het nog alleen met experimental werkte. (Daarnaast had waarschijnlijk niemand verwacht dat het nog zeker 2,5 maand zou duren voordat er een nieuwe stable zou komen).
Gezien de namen zou ik zeggen dat het ZigBee is (maar van Z-Wave is er eendezelfde diagram zichtbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:10:
Gezien de namen zou ik zeggen dat het ZigBee is (maar van Z-Wave is er eendezelfde diagram zichtbaar)
Nee deze is van Zigbee zoals @RobertMe zei, Z-wave ziet er hetzelfde uit.
Je hoeft natuurlijk ook niet altijd een nummer te plakken op test releases. Als ze nu 1.5.6 niet als nummer hadden hadden ze gewoon 1.5.4 erop kunnen plakken, en dan hadden ze bv ook die CVEs wat al maanden terug gefixed zijn (en geen klachten over zijn?) kunnen releasen.

Daarom zou het dus 1.5.4 moeten zijn. En op basis van DP / experimental hadden ze dan kunnen weten dat die core changes goed werkten en geen problemen veroorzaakten en dus veilig als 1.5.4 gereleased hadden kunnen worden.

De vertraging maakt mij uiteraard niks uit, maar voor zover ik weet is GoT een (algemeen) forum, waarop over vanalles en nog wat gediscussieerd kan worden, en dat kan zowel positief als negatief zijn. Ik waardeer je kennis, inzet, gedrevenheid en positiviteit m.b.t. Athom & Homey, maar naar mijn idee schiet je daarin (helaas) soms wel door.
Eens, maar Athom heeft dit pad ingeslagen en helaas duurt het wat langer om de boel naar stabiel te krijgen maar weet ik wel dat ze er alles aandoen om dit zo snel mogelijk maar ook zo goed mogelijk te doen. Zoals ik eerder al toegaf in de communicatie over Xiaomi is hierin ook de communicatie niet goed met teveel beloftes. Athom heeft hier ook openlijk op gereageerd gisteren in het Slack kanaal en waar de fout lag (bug) en dat ze er toen ze het schreven nog vanuit gingen dat het inderdaad afgelopen week naar DP -> Experimenteel zou komen om vervolgens door te komen naar stabiel.

Uiteraard is GoT een algemeen forum maar gezien je "negatieve" reactie leek het alsof je er zelf mee geraakt werd met de uitgestelde leveringen die weer vertraging zouden zijn. Ik ben soms misschien te positief maar zo sta ik (ook prive) in het leven. Waarin jij dan soms (helaas) wil doorslaan naar de negatieve kant brengen we elkaar in balans : :)
Nee deze is van Zigbee zoals @RobertMe zei, Z-wave ziet er hetzelfde uit.
Niet iedereen heeft dezelfde beurs en voor de een is 150 euro veel en voor de ander weinig. Daarnaast ben ik ook maar beetje bij beetje ermee bezig en ga ik niet het hele huis in een keer doen.
  • Homey nieuwsbrief
  • App store waarin staat welke devices ondersteund zijn en evt. de beperking (vandaar initieel de Cube niet besteld, later wel wetende dat deze mogelijk niet (meteen) zou werken)
  • Forum topic m.b.t. Xiaomi topic
Dat onderzoek heb ik wel degelijk gedaan, alleen stond nergens duidelijk dat het nog alleen met experimental werkte. (Daarnaast had waarschijnlijk niemand verwacht dat het nog zeker 2,5 maand zou duren voordat er een nieuwe stable zou komen).
Naar mijn idee heeft Ted altijd open gecommuniceerd dat de update nodig was (experimentele versie) maar dat kan dan net langs elkaar heen gelopen zijn. Wel ben ik van mening, zeker bij een "kleine" beurs om altijd eerst goed onderzoek te doen en zeker te weten dat het werkt wat je dan ook leest in het Xiaomi topic :) Er was inderdaad niemand die had verwacht dat de stabiele update zo lang op zich zou laten wachten |:( maar ik denk dat Athom zichzelf daar ook op verkeken heeft van wat ze eerst dachten dat een "simpele" update zou worden. De nieuwe dev tools zijn een zegen maar ook een vloek voor ze

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:21:
maar ik denk dat Athom zichzelf daar ook op verkeken heeft van wat ze eerst dachten dat een "simpele" update zou worden. De nieuwe dev tools zijn een zegen maar ook een vloek voor ze
Ook wat dat betreft "jammer". Dat ze met de nieuwe dev tools kunnen zien waardoor de eerder gemelde problemen veroorzaakt worden betekend niet dat ze per direct opgelost moeten worden. Als ze 1.5.6 releasen met "ack bugs" die al langere tijd erin zitten wordt niemand daar negatiever door: was een bug, is nog steeds een bug (+ Athom kan aangeven dat ze op basis van nieuwe dev tools wel beter kunnen traceren en werken aan een oplossing). Het probleem nu is dat Athom lijkt te denken dat ze absoluut niet kunnen releasen zonder dat die al lang bekende bugs zijn opgelost. Terwijl die nieuwe release naast de nog te verwachten Z-Wave fix ook duizend-en-een andere fixes bevat waar anderen al lang op zitten te wachten (ZigBee, CVEs, die nieuwe driver wat nodig is zodat ze überhaupt weer kunnen verkopen, ...).

Als in:
Ze hadden wellicht 2 maanden terug al 1.5.4 uit kunnen geven met de nieuwe driver, CVE fixes, ZigBee fixes (Xiaomi bv). Op basis van feedback daarmee, + nieuwe dev tools, hadden ze tegelijk aan Z-Wave issues kunnen werken en die "kunnen releasen in februari" waar er nu überhaupt "tot februari" geen enkele release is en dus 0 bugs gefixed zijn (in stable). Met meer tussen releases was de totale duur voor oplossen van Z-Wave issues dus niet vertraagd, maar nu niet releasen betekend wel dat veel andere bugfixes vertraagd zijn.

En zoals je zelf al zei "DP is stabiel" (of net zo stabiel / stabieler als 1.5.3), die had dus eigenlijk al naar stable kunnen gaan, en dan had iedereen ervan kunnen genieten. Z-Wave fixes komen daarna wel als ze zijn opgelost. (Maar dan moet het uiteraard wel minst zo stabiel zijn als 1.5.3, als de Z-Wave issues nu echt meer optreden is het inderdaad niet verstandig om het wel als stable vrij te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
lubbertkramer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:35:
Je hoort mij niet zeggen dat 1.5.6 slechter is dan 1.5.3, ik draai met mijn DP Homey stabiel met vele apparaten eraan verbonden zowel z-wave als zigbee. Wel zijn de problemen die er met z-wave waren (de no ack etc) nu duidelijker geworden door de nieuwe developer tools en zal 1.5.6 uiteindelijk vele fixes meebrengen voor een stabielere z-wave. Zigbee zelf werkt ook prima maar moet nog verder uitgebouwd worden zoals Z-wave ook zijn weg heeft gehad. Maar dusdanig stabiel dat ik mijn DP homey gewoon als een productie Homey gebruik met alle Zigbee van Hue/Ikea/Xiaomi die ik tot nu toe gekoppeld heb. Morgen weer een dag vrij om onze nieuwe woning verder te automatiseren :)

[afbeelding]
Op het risico af dat ik niet goed gelezen heb...: waar kan ik meer informatie vinden/lezen over de ontwikkelingen op het gebied van Z-Wave en de Homey? Het gaat mij dan met name om iets van een network-heal (het netwerk klopt nu niet en ik krijg het niet goed). Is er een topic op het forum van Homey of op GitHub wat hierover gaat? Ik kan het helaas niet vinden en het netwerk goed krijgen is toch wel een essentieel onderdeel wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niek_ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Op het risico af dat ik niet goed gelezen heb...: waar kan ik meer informatie vinden/lezen over de ontwikkelingen op het gebied van Z-Wave en de Homey? Het gaat mij dan met name om iets van een network-heal (het netwerk klopt nu niet en ik krijg het niet goed). Is er een topic op het forum van Homey of op GitHub wat hierover gaat? Ik kan het helaas niet vinden en het netwerk goed krijgen is toch wel een essentieel onderdeel wat mij betreft.
Een Z-Wave heal zou al in de developer tools zitten, maar doet nog niks (/geeft error). Deze zou vanaf RC9 wel gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niek_ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Paar posts terug heb ik zoals @RobertMe aangeeft gezegd dat z-wave heal in RC9 komt (mits ze dit niet uitstellen i.v.m. de uitloop van 1.5.6), dit is al zichtbaar in de developer tools maar geeft een foutmelding "invalid command". Er is niet echt een topic om te volgen, meeste informatie komt voorbij op het slackkanaal van Athom en in de subkanalen die daarbij horen. Ook is Github een mooie plek om een beetje te monitoren wat Athom aan het doen is :)

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 30-01-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een vraag waar ik zelf nog geen creatief antwoord op heb kunnen vinden. Ik ben voetballiefhebber en ben bezig met een flow waarbij mij Hue lampen beginnen te knipperen in de clubkleur als mijn favoriete club scoort. Inmiddels lukt het me al om dit voor elkaar te krijgen, maar ik zou graag willen dat na bijvoorbeeld 30 seconden de lampen terug gaan naar de toestand (staat) waar ze voor de flow zich activeerde zich in bevonden. (Uit, of een bepaalde scene, kleur, helderheid).

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Momenteel heb ik dit gemaakt:

Olisto -> Voetbal Triggi (als team scoort dan) -> Http Request naar Homey (Http request flowkaarten) -> Activeren Hue lampen (Rood + Knipperen 30 sec)

Wat ik nu dus nog wil dat mijn lampen terug gaan naar de toestand waar ze zich voor het activeren van deze flow zich bevonden. Is dit iemand al gelukt? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Een tijdje geleden heb ik hier een bericht op Tweakers geplaatst. In dit bericht gaf ik aan dat ik vond dat ze bij Athom meer tijd moesten nemen voor de software releases, dat ze eerst eens dingen moesten afmaken en goed werkend moesten krijgen. Ik ben blij dat ze dat nu doen en dat ik dan langer moet wachten op 1.5.6 vind ik dan alleen maar positief. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen hier gaan lopen klagen. Kijk eerst eens wat je al in huis hebt. Homey is een prachtig apparaat en we mogen blij zijn dat we nu van Homey kunnen genieten met wat de Homey tot nu toe al kan. Voor de mensen die Homey besteld hebben en nu wat lager moeten wachten, wachten duurt altijd lang en al helemaal op een apparaat zoals Homey. Maar je kunt er toch niks aan veranderen en klagen gaat daar ook niet bij helpen en daar heb je alleen je zelf maar mee. Dus als je wilt klagen prima ik zal niemand tegen houden, maar als je klaagt dan moet je er ook wel iets aan doen, als je dat niet kan om wat voor reden dan ook maak je dan ook niet zo druk want je kan er toch niks aan doen. Ik zag de afgelopen dagen ook berichten voor bij komen dat mensen voor meer dan 100 euro aan spullen hebben gekocht en het dan niet blijkt te werken. Tegen die mensen wil ik zeggen koop voortaan eerst eens een product van een bepaald merk en probeer die eerst uit. In het begin had ik ook geen ervaring met fibaro. Ik heb toen eerst een tussenstekker gekocht en die uitgetest. Toen bleek dat het goed werkte heb ik meerdere modules gekocht. Dat schilt me een hoop geld en een hoop ergernis en geklaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Het is ook geen weggegooid geld, want het gaat vroeg of laat wel een keer werken. De communicatie is gewoon niet altijd even handig. Als je je product gaat lopen verkopen maar de firmware er voor nog niet uit is, is gewoon niet handig. Maar die boodschap is wel aangekomen geloof ik bij Athom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
jip_86 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:08:
Het is ook geen weggegooid geld, want het gaat vroeg of laat wel een keer werken. De communicatie is gewoon niet altijd even handig. Als je je product gaat lopen verkopen maar de firmware er voor nog niet uit is, is gewoon niet handig. Maar die boodschap is wel aangekomen geloof ik bij Athom :)
ik zeg ook niet dat het weg gegooid geld is. maar mensen kopen spullen en als het dan niet werkt gaan ze hier lopen klagen. Maar wie ze probleem is het als iemand zo veel spullen koopt. Niet die van mij en niet die van Athom dat is dan toch echt je eigen probleem dus waarom zou je ons daar dan mee lastig vallen, wij kunnen daar niks aan doen. Accepteer de situatie en laat het los of stuur de spullen retour. meer kan je niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

HomeyCornelisse schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:26:
[...]

ik zeg ook niet dat het weg gegooid geld is. maar mensen kopen spullen en als het dan niet werkt gaan ze hier lopen klagen. Maar wie ze probleem is het als iemand zo veel spullen koopt. Niet die van mij en niet die van Athom dat is dan toch echt je eigen probleem dus waarom zou je ons daar dan mee lastig vallen, wij kunnen daar niks aan doen. Accepteer de situatie en laat het los of stuur de spullen retour. meer kan je niet doen.
Je trekt het alleen een beetje uit verband/je hebt het niet goed gelezen. De user waar je het over hebt klaagt over aanschaf van enkele producten die hij heeft gedaan omdat er in de communicatie naar klanten was vermeld dat die ondersteuning er inmiddels is. Echter was er niet gecommuniceerd dat deze ondersteuning alleen in de experimental versies is en dat je daar basically pas achterkomt als je de producten wilt gaan toevoegen of tegelijkertijd met je Homey koopt (alleen, china, langer levertijd etc..).

Als je pertinent niet in experimental wilt draaien -logisch, want dingen werken niet altijd fantastisch - dan kan ik mij voorstellen dat je op dit moment niet kunt genieten van je aankoop.

Moet zelf wel zeggen dat ik nu 6 nodes van Xioami als test heb draaien en deze zeer goed bevallen, heb ook een best krachtig zigbee netwerk in huis door alle 'routers' van philips en ikea.

Verder zag ik vandaag iets voorbij komen wat ik toch wel een ontzettend toffe app vind: https://forum.athom.com/d...prototype-homey-floorplan

Je kunt je huis 'nabouwen' en je nodes in je huis laten zien. Super handig om een overview te geven van verschillende floorplans en de opbouw van je huis.

Verder ben ik persoonlijk benieuwd (en misschien weet jij daar meer van @lubbertkramer ) hoe het staat met de HomeyDa.sh app. Hiermee zou je een bruikbare dashboard kunnen maken voor quickaccess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
De apparaten zijn wel te benaderen, en te gebruiken, maar een dashboard samenstellen wil nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stekeltje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:17:
Verder zag ik vandaag iets voorbij komen wat ik toch wel een ontzettend toffe app vind: https://forum.athom.com/d...prototype-homey-floorplan

Je kunt je huis 'nabouwen' en je nodes in je huis laten zien. Super handig om een overview te geven van verschillende floorplans en de opbouw van je huis.

Verder ben ik persoonlijk benieuwd (en misschien weet jij daar meer van @lubbertkramer ) hoe het staat met de HomeyDa.sh app. Hiermee zou je een bruikbare dashboard kunnen maken voor quickaccess.
Die floorplanner is tof inderdaad, paar weken terug alweer tijdens een avondje met wat mensen van de slack community kregen we deze als teaser te zien, vind het echt iets wat het afmaakt :)

Wat betreft je vraag m.b.t. Homeydash, hier werkt al veel maar het is een ontwikkelaar (swttt) die dit maakt in zijn vrije tijd en soms heeft hij die wat meer en soms niet. Gerichte vragen hierover kun je beter in het topic op het Athom forum stellen of via Slack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-08 11:05
Zijn er meer die Homey hebben samen werken met de Echo dot? Werkt op zich heel erg aangenaam.

Maar.. de Echo dot ziet helaas niet alle devices. Al een paar keer discover gedaan maar hij blijft ze niet vinden. Het gaat om een Fibaro plug en een Neo coolcam plug. Homey heeft ze uiteraard wel in de apparaten lijst staan

Virtueel devices vind de Echo dot zonder problemen. Meer gebruikers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:25:
[...]

Die floorplanner is tof inderdaad, paar weken terug alweer tijdens een avondje met wat mensen van de slack community kregen we deze als teaser te zien, vind het echt iets wat het afmaakt :)

Wat betreft je vraag m.b.t. Homeydash, hier werkt al veel maar het is een ontwikkelaar (swttt) die dit maakt in zijn vrije tijd en soms heeft hij die wat meer en soms niet. Gerichte vragen hierover kun je beter in het topic op het Athom forum stellen of via Slack :)
Maar, dat homey dash wat bij jou meer werkt, wat zie je dan? heb je daar screenshots van?

Want ik kan inderdaad in Homey Dash ook mijn devices zien, en de boomstructuur van de ruimtes in mijn huis, waar ik dan op kan klikken, etc, net als in de app, maar, wat zie je dan op 'dashboard'? Want ik kan daar eigenlijk nog niks, en ik ben wel benieuwd wat ik daar dan te zien kan krijgen in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Ik zie dat er in dit topic vooral veel problemen worden besproken dus ik weet niet of mijn vraag hier wel gesteld kan worden :$

Ik heb nogal wisselende werkdiensten en een collega zet in een gedeelde agenda wanneer ik bij bedrijf A (fyi, om 15:15 van huis vertrekken en om 01:00 weer thuis) moet werken. Dat kan elke dag van de week zijn, ook in het weekend. Anders moet ik bij bedrijf B (0900 vertrekken en rond 20:00 thuis) werken.

Het zou natuurlijk super zijn als mijn Nefit Easy zich daar op aan past! Maar ik krijg nog niet goed bedacht hoe ik dit moet gaan maken. Ik heb met IFTTT al toegang to de google agenda waar deze diensten in staan maar snap nog niet hoe ik nu verder moet. Heeft iemand een suggestie? (en het zou natuurlijk helemaal vet zijn als ik vanuit IFTTT de brandstof status van mijn skoda kan uitlezen en dat de homey 10 minuten voor vertrektijd aangeeft dat ik nog moet tanken ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
met de Homey app Ical to Voice kan je dat makkelijk voor elkaar krijgen. Momenteel heb ik een flow zo opgezet dat als er in een agenda een triggerwoord voorkomt dat mijn espressoapparaat in de ochtend eerder aangaat dan dat als ik met de auto naar mijn werk ga:
Afbeeldingslocatie: https://www.maniacsmedia.nl/chevreto/images/2018/02/01/2018-02-0112_57_13-Flow-Homey.md.png

Als ik nu dus een dag op de fiets ga zet ik dat in mijn agenda, de app ziet dat en zet het apparaat aan. Volgens mij moet je dan ook gewoon met de actie kaart van je Nefit de temperatuur aan kunnen passen. IFTTT is dus niet nodig.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RC9 is afgelopen nacht vrijgegeven in DP :) De verwachte heal functionaliteit is toegevoegd.
Ik zal als ik het niet vergeet vanavond even screenshots maken en delen van wat ik heb @Just_A_User
1.5.6-rc.9
[ZigBee] Stability improvements
[Z-Wave] Stability improvements
[Z-Wave] Add heal command (Developer Tools)
[Security] Fix CVE-2017-5715
Various bugfixes and improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:18:
RC9 is afgelopen nacht vrijgegeven in DP :) De verwachte heal functionaliteit is toegevoegd.

[...]
Ja tof, dat zou leuk zijn. Wat ik nl hoop is dat ik het dashboard wat ik zelf dan ontwerp (met de knoppen voor het licht er op etc, allemaal leuk bij elkaar ipv per ruimte) als widget kan toevoegen aan mijn telefoon en tablet, zodat ik niet per se een app hoef te starten, maar of dat er echt in gaat zitten, ik heb geen idee.

Wat betreft die RC9, wat is dan vervolgens het verloop? Wanneer gaat dat ding dan als stable gereleased worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Ik wil mijn Homey eigenlijk niet weer op Beta zetten, dat ging bij mij de vorige keer niet helemaal super. Maar dat mijn zWave neocool meuk om de beurt omvalt begint mij toch ook wel redelijk vervelend te worden. :)
Verder erg blij met homey hoor :)
ferdw schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:01:
met de Homey app Ical to Voice kan je dat makkelijk voor elkaar krijgen. Momenteel heb ik een flow zo opgezet dat als er in een agenda een triggerwoord voorkomt dat mijn espressoapparaat in de ochtend eerder aangaat dan dat als ik met de auto naar mijn werk ga:
[afbeelding]

Als ik nu dus een dag op de fiets ga zet ik dat in mijn agenda, de app ziet dat en zet het apparaat aan. Volgens mij moet je dan ook gewoon met de actie kaart van je Nefit de temperatuur aan kunnen passen. IFTTT is dus niet nodig.
Bedankt voor de snelle en geweldige oplossing! Ik ga er vanavond mee aan de slag en het lijkt precies te doen wat ik wil!

[ Voor 61% gewijzigd door Hennie-M op 01-02-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Just_A_User schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:23:
[...]Wat betreft die RC9, wat is dan vervolgens het verloop? Wanneer gaat dat ding dan als stable gereleased worden?
Als er geen grote problemen worden gevonden, zal het gereleased worden in het experimentele kanaal. Als RC9 daar ook stabiel genoeg bevonden wordt, komt ie uit als stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
SkorpionNL schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:27:
[...]
Als er geen grote problemen worden gevonden, zal het gereleased worden in het experimentele kanaal. Als RC9 daar ook stabiel genoeg bevonden wordt, komt ie uit als stable.
Mja, zal nog wel even duren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Just_A_User schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:17:
[...]

Mja, zal nog wel even duren dan.
Haha gelukkig wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 13:04
Ben benieuwd of het voice probleem met oranje led ring vastloper nu ook eens opgelost is want het gebruik van speech is nu waardeloos. En als iemand wil weten wat je moet doen om na te bootsen kijk dan even op het super eindgebruikers gebruiksvriendelijke github hier heeft iemand al een issue aangemaakt.
(ben nog steeds van mening dat athom een eigen issue formulier/ systeem moet inrichten zodat ook reguliere gebruikers (daar richten ze zich op volgens hun eigen teksten) ook issues kunnen aanmaken. Oh ja en dan zo dat je dan gebruik kunt maken van een bestaande login ipv weer een account erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Ja tof, dat zou leuk zijn. Wat ik nl hoop is dat ik het dashboard wat ik zelf dan ontwerp (met de knoppen voor het licht er op etc, allemaal leuk bij elkaar ipv per ruimte) als widget kan toevoegen aan mijn telefoon en tablet, zodat ik niet per se een app hoef te starten, maar of dat er echt in gaat zitten, ik heb geen idee.

Wat betreft die RC9, wat is dan vervolgens het verloop? Wanneer gaat dat ding dan als stable gereleased worden?
SkorpionNL schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:27:
[...]
Helaas, in DP aantal Homey's offline door de RC9 update en komen niet meer online (waaronder die van mij), ik verwacht dat er nog een update na gaat komen om dit te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wingie schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:52:
Ben benieuwd of het voice probleem met oranje led ring vastloper nu ook eens opgelost is want het gebruik van speech is nu waardeloos. En als iemand wil weten wat je moet doen om na te bootsen kijk dan even op het super eindgebruikers gebruiksvriendelijke github hier heeft iemand al een issue aangemaakt.
(ben nog steeds van mening dat athom een eigen issue formulier/ systeem moet inrichten zodat ook reguliere gebruikers (daar richten ze zich op volgens hun eigen teksten) ook issues kunnen aanmaken. Oh ja en dan zo dat je dan gebruik kunt maken van een bestaande login ipv weer een account erbij.
Dat eindeloze gedoe over het gebruik van Github? Sorry dat ik het zeg maar je kunt daar heel makkelijk een bug melden. Dat je daar geen apart account voor zou moeten hebben ben ik dan wel weer met je eens. Zelf gebruik ik spraak eigenlijk al helemaal niet meer. Het is leuk maar het is gewoon niet intuïtief genoeg. Als ik vraag om alle lampen aan te doen wil ik dat dat gebeurt en niet moeten bevestigen bijvoorbeeld. Dat zie je in bijv. Startrek toch ook niet? 'Computer lights. Are you sure? Really? You really sure? ok..'

@lubbertkramer ik begin het gevoel te krijgen dat Athom iets teveel hooi op de vork heeft genomen met deze nieuwe firmware versie. Is dat gevoel gegrond of niet denk je?

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 02-02-2018 09:09 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er binnenkort support voor Heiman rookdetectoren gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
@Coritchando lastige vraag, want je hebt de zigbee en de zwave uitvoeringen. De zigbee versie zal zekers nog even duren want de benodigde aansturing zit nog niet in de core van Homey. Mbt de z-wave versie ben je afhankelijk van de community. Geen idee of iemand daar al mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-Wave editie. Heb er nu 2 hangen (CO en rook). Niet slim om niet naar Homey te kijken.

Heb nu Domoticz, waar het wel in werkt. Dus nog even wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:34
Webgnome schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:43:
[...]

@lubbertkramer ik begin het gevoel te krijgen dat Athom iets teveel hooi op de vork heeft genomen met deze nieuwe firmware versie. Is dat gevoel gegrond of niet denk je?
We wachten dadelijk al 3 a 4 maanden op een stable versie, volgens mij is het voor iedereen wel duidelijk er teveel hooi op de vork zit.

Volgens mij moeten ze is op een cursus scrum gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firetrooper schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:47:
[...]

We wachten dadelijk al 3 a 4 maanden op een stable versie, volgens mij is het voor iedereen wel duidelijk er teveel hooi op de vork zit.

Scrum is een methodiek en ik weet uit ervaring dat ie daar ook lang niet alle problemen oneens mee oplost. Sommige dingen zijn gewoon erg complex...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:43:
Het is gewoon meer dan ze dachten, 1.5.6 heeft naast alle wijzigingen ook een update aan de chips (z-wave/zigbee) gebracht en grote veranderingen in de core en dat maakt het complexer dan het is. Ze hadden wellicht niet alles in een update moeten drukken maar daar is het nu te laat voor gezien een groot deel al op 1.5.6 zit en niet meer terug kan want een reset geeft nu een onbruikbare z-wave chip (terug naar 1.5.3 gaan)
Firetrooper schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:47:
[...]

Je reactie toont aan dat je niet weet waar je het over hebt als je Scrum als de heilige graal ziet in deze context. Athom werkt al op de agile methodiek maar dat zorgt er niet voor dat je vervolgens bug vrij bent. Ze hadden alleen de release iets meer moeten spreiden i.p.v. teveel in een update te plaatsen maar het ene (updaten chips) was weer nodig m.b.t. de core veranderingen en vice versa
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:20:
Z-Wave editie. Heb er nu 2 hangen (CO en rook). Niet slim om niet naar Homey te kijken.

Heb nu Domoticz, waar het wel in werkt. Dus nog even wachten :)
Je kan er altijd een app voor maken, zouden gewoon werken met Homey alleen moet Homey weten wat voor apparaat het is :)

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 02-02-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
lubbertkramer schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:12:
[...]

Je reactie toont aan dat je niet weet waar je het over hebt als je Scrum als de heilige graal ziet in deze context. Athom werkt al op de agile methodiek maar dat zorgt er niet voor dat je vervolgens bug vrij bent. Ze hadden alleen de release iets meer moeten spreiden i.p.v. teveel in een update te plaatsen maar het ene (updaten chips) was weer nodig m.b.t. de core veranderingen en vice versa
Nou ja, als je 3/4 maanden doet over een stabiele versie dan ben je in Scrum-opzicht niet heel goed bezig. De heilige graal is het niet, maar het kan zeker wel heel goed werken als middel om frequente kleinere updates uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:58:
[...]

Nou ja, als je 3/4 maanden doet over een stabiele versie dan ben je in Scrum-opzicht niet heel goed bezig. De heilige graal is het niet, maar het kan zeker wel heel goed werken als middel om frequente kleinere updates uit te brengen.
Al eens gecheckt hoe lang het duurt bij anderen domotica-systemen, bvb Fibaro, voordat je daar eens een update krijgt?
Als Athom iedere 3-4 maand een grote update zoals deze kan leveren mag je jezelf heel gelukkig prijzen.
lubbertkramer schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:46:
[...]

Helaas, in DP aantal Homey's offline door de RC9 update en komen niet meer online (waaronder die van mij), ik verwacht dat er nog een update na gaat komen om dit te fixen
Zijn deze Homey's gebricked door een PTP te doen tijdens de (heel lange) firmware-update zoals vermeld in de laatste blog?
Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.