Je hoeft natuurlijk ook niet altijd een nummer te plakken op test releases. Als ze nu 1.5.6 niet als nummer hadden hadden ze gewoon 1.5.4 erop kunnen plakken, en dan hadden ze bv ook die CVEs wat al maanden terug gefixed zijn (en geen klachten over zijn?) kunnen releasen.
Daarnaast heeft het een aantal core veranderingen met zich meegebracht die je niet zomaar even in 1.5.3 wilt duwen.
Daarom zou het dus 1.5.4 moeten zijn. En op basis van DP / experimental hadden ze dan kunnen weten dat die core changes goed werkten en geen problemen veroorzaakten en dus veilig als 1.5.4 gereleased hadden kunnen worden.
Maar snap jouw probleem niet echt, jij hebt toch een Homey dus wat maakt jou de vertraging van levering uit?
De vertraging maakt mij uiteraard niks uit, maar voor zover ik weet is GoT een (algemeen) forum, waarop over vanalles en nog wat gediscussieerd kan worden, en dat kan zowel positief als negatief zijn. Ik waardeer je kennis, inzet, gedrevenheid en positiviteit m.b.t. Athom & Homey, maar naar mijn idee schiet je daarin (helaas) soms wel door.
Je hoort mij niet zeggen dat 1.5.6 slechter is dan 1.5.3, ik draai met mijn DP Homey stabiel met vele apparaten eraan verbonden zowel z-wave als zigbee.
Ik vroeg dan ook of het beter of slechter werkte

Je gaf aan dat er nog problemen zijn. Vandaar mijn vraag of het nieuwe problemen zijn, of dat het nog dezelfde problemen als 1.5.3 zijn.
Maar dusdanig stabiel dat ik mijn DP homey gewoon als een productie Homey gebruik met alle Zigbee van Hue/Ikea/Xiaomi die ik tot nu toe gekoppeld heb. Morgen weer een dag vrij om onze nieuwe woning verder te automatiseren

Dat is in ieder geval goed om te horen (helaas wel zo jammer dat het zo lang duurt voordat het naar stable komt

)
Sorry hoor maar al eerder gezegd in discussie met jou m.b.t xiaomi omdat je terugblijft komen op die 150 euro maar wat is nou 150 euro aan xiaomi spullen als je bezig bent met huisautomatisering?
Niet iedereen heeft dezelfde beurs en voor de een is 150 euro veel en voor de ander weinig. Daarnaast ben ik ook maar beetje bij beetje ermee bezig en ga ik niet het hele huis in een keer doen.
Zeker als je geen enkel onderzoek doet voor je iets koopt moet je niet achteraf daarover gaan klagen. Alleen omdat een bron, de nieuwsbrief iets zei over Xiaomi ben je gelijk gaan kopen. Als je je huis wilt automatiseren doe je altijd eerst onderzoek en check je ook meerdere bronnen of het is wat je zoekt en of het werkt zoals jij dat wilt voordat je de kat in de zak gekocht hebt lijkt mij.
- Homey nieuwsbrief
- App store waarin staat welke devices ondersteund zijn en evt. de beperking (vandaar initieel de Cube niet besteld, later wel wetende dat deze mogelijk niet (meteen) zou werken)
- Forum topic m.b.t. Xiaomi topic
Dat onderzoek heb ik wel degelijk gedaan, alleen stond nergens duidelijk dat het nog alleen met experimental werkte. (Daarnaast had waarschijnlijk niemand verwacht dat het nog zeker 2,5 maand zou duren voordat er een nieuwe stable zou komen).
Gezien de namen zou ik zeggen dat het ZigBee is (maar van Z-Wave is er eendezelfde diagram zichtbaar)