Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:58:
[...]

Nou ja, als je 3/4 maanden doet over een stabiele versie dan ben je in Scrum-opzicht niet heel goed bezig. De heilige graal is het niet, maar het kan zeker wel heel goed werken als middel om frequente kleinere updates uit te brengen.
Dan nog kan wat eerst heel klein leek ineens heel groot worden :) Zelf net ook een agile project afgerond waarbij we halverwege de communicatie met het ERP pakket opnieuw moesten uitvinden vanwege een bug aan de ERP kant terwijl het product wat we ontworpen om ernaast te draaien agile gebeurde. Scrum/Agile is geen heilige graal, hakt het alleen in kleine brokjes maar alsnog heb je meerdere kleine brokjes nodig om een echte update te kunnen maken.
Fire69 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:26:
Zijn deze Homey's gebricked door een PTP te doen tijdens de (heel lange) firmware-update zoals vermeld in de laatste blog?
Nee, de Homey's kwamen gewoon online maar gingen erna zelf weer offline. Die van mij had in de ochtend update gehad (rond 0700) en toen ik 1800 thuis kwam ontdekte ik pas dat mijn lampen niet aan/uit gingen. Homey werkte verder wel want flow's waarbij z-wave/zigbee betrokken was werkte alleen leek hij geen IP meer aan te nemen wat mogelijk veroorzaakt werd door NTP. De full upgrade heeft er wel mee te maken maar niet een te snelle PTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Fire69 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:26:
[...]

Al eens gecheckt hoe lang het duurt bij anderen domotica-systemen, bvb Fibaro, voordat je daar eens een update krijgt?
Als Athom iedere 3-4 maand een grote update zoals deze kan leveren mag je jezelf heel gelukkig prijzen.
Zal best, maar daar ging het niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:29
Ik draai al een tijdje 1.5.6-rc.8

Zijn er meer mensen die met regelmaat last hebben van een plat liggend zigbee netwerk? ZWave is hier nooit een probleem geweest, maar om de zoveel dagen moet ik Homey herstarten voor m'n zigbee devices van Ikea en Xiaomi het weer doen..

Wanneer het werkt, werkt het super, alleen zo af en toe is een reset dus nodig..

Al mensen die rc9 draaien en verbeteringen hebben gemerkt? Of ben ik uberhaupt de enige met dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Bugs tackelen waar je gebruikersinput voor nodig hebt zijn echt heel slecht te timen. Bij Athom zullen ze wel eea hebben aan hardware, maar lang niet in de aantallen die je bij sommige gebruikers langs ziet komen op bijv Slack. Dan moet je dus wachten tot een probleem weer optreed bij een gebruiker, hopen dat je logging enz kan opvangen, of eventueel een nieuwe release maken met extra. Zo zijn hiervoor nieuwe developer tools gemaakt om meer inzicht te krijgen.
powermarcel10 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:44:

Zijn er meer mensen die met regelmaat last hebben van een plat liggend zigbee netwerk? ZWave is hier nooit een probleem geweest, maar om de zoveel dagen moet ik Homey herstarten voor m'n zigbee devices van Ikea en Xiaomi het weer doen..
Neem aan dat je dat gemeld hebt op GitHub? Want het lost zich niet vanzelf op nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:42:
[...]

Zal best, maar daar ging het niet om.
Nee, maar jij kwam met het feit dat het traag was vanuit Scrum-opzicht terwijl niemand bij Athom ooit beweerd heeft dat ze Scrum werken, dus daar ging het ook niet om ;)
Ik blijf bij mijn standpunt, er is niks mis met de update-snelheid van Athom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
jip_86 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:48:
Bugs tackelen waar je gebruikersinput voor nodig hebt zijn echt heel slecht te timen. Bij Athom zullen ze wel eea hebben aan hardware, maar lang niet in de aantallen die je bij sommige gebruikers langs ziet komen op bijv Slack. Dan moet je dus wachten tot een probleem weer optreed bij een gebruiker, hopen dat je logging enz kan opvangen, of eventueel een nieuwe release maken met extra. Zo zijn hiervoor nieuwe developer tools gemaakt om meer inzicht te krijgen.

[...]

Neem aan dat je dat gemeld hebt op GitHub? Want het lost zich niet vanzelf op nl ;)
Mijn vraag was of er meer mensen last hebben van een wegvallend zigbee netwerk waarbij alleen een herstart van Homey werkt. Mocht ik de zoveelste zijn met dit probleem, dan wil ik niet de zoveelste persoon zijn die dit meldt op Github. Mocht het jullie allemaal niet bekend voorkomen, dan is er misschien wat anders aan de hand, en ga ik het zeker melden bij Athom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
powermarcel10 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 01:53:
[...]

Mijn vraag was of er meer mensen last hebben van een wegvallend zigbee netwerk waarbij alleen een herstart van Homey werkt. Mocht ik de zoveelste zijn met dit probleem, dan wil ik niet de zoveelste persoon zijn die dit meldt op Github. Mocht het jullie allemaal niet bekend voorkomen, dan is er misschien wat anders aan de hand, en ga ik het zeker melden bij Athom. :)
Mijn zigbee netwerk loopt als een zonnetje. Hier is het juist m’n z-wave netwerk waarbij nodes niet goed schakelen en lampen dus blijven branden. (1.5.6 RC8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonmeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:28
powermarcel10 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:44:
Ik draai al een tijdje 1.5.6-rc.8

Wanneer het werkt, werkt het super, alleen zo af en toe is een reset dus nodig..

Al mensen die rc9 draaien en verbeteringen hebben gemerkt? Of ben ik uberhaupt de enige met dit probleem...
Is al gemeld:
https://github.com/athombv/homey/issues/2074

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
@powermarcel10 Het is ook heel afhankelijk van je eigen situatie.
Heb je bv ook je wifi 2.4 GHz kanaal instellingen gecontroleerd? Dat kan nl invloed hebben op je bereik.
Of heb je er naast ook nog een Philips Bridge bv op kanaal 11 staan.
Er zijn ook mensen die veel problemen melden met de Ikea lampen en andere weer niet. 1 Homey gebruiker heeft zelfs problemen met Ikea lampen terwijl ze aan de Philips Bridge zijn gekoppeld. Zelfs dan gaan ze offline en moet hij de stroom eraf halen en weer erop om ze weer werkend te krijgen.
Kijk ook dat je je router niet te dicht bij je Homey hebt staan. Kan ook van invloed zijn.

Ik heb weinig problemen met Zigbee. Enige wat af en toe gebeurd is dat een lamp niet schakelt indien er meerdere achter elkaar in een flow schakel. Moet wel zeggen dat ik voldoende routers in mijn netwerk heb en brands. Het is een mix van Innr, Plugwise, Xiaomi en Philips

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In DP RC10 gekregen vanwege de problemen met RC9
1.5.6-rc.10
[Core] Fixed an issue that could lead to an invalid time
[Core] Fixed an issue that could lead to an invalid timezone
[Core] Fixed an issue that could lead to an invalid hostname
[Core] Fixed an issue that could lead to cloud disconnections
Hier trouwens geen problemen met Zigbee, meer problemen met Z-wave (no ack) maar Zigbee draait stabiel en goed hier met op dit moment over de 50 apparaten (zigbee) waarvan meer dan 30 xiaomi en de rest ikea/hue als router :)

[ Voor 26% gewijzigd door lubbertkramer op 03-02-2018 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
:) @lubbertkramer bedankt voor je update betreffende DP
Zo weten we dat er problemen zijn, maar ook hard gewerkt word aan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Laatst online: 11-09 16:45
Zijn er mensen die meer weten m.b.t. het niet bruikbaar zijn van de 2&3 input van de qubino dimmers? Ja dit probleem staat op GitHub, maar schijnbaar ziet Athom dit probleem als een enhancement? Whut?! Dit is gewoon standaard functionaliteit van Qubino dimmers. Waarom werkt dit na bijna een jaar nog niet? Ze gaan binnenkort ook weer verbetering brengen aan het "Music" gedeelte. Focus nou eens op de standaard functionaliteit, maar goed dat pleidooi heb ik al eerder gehouden in dit topic.

Eigenlijk is de helft van mijn fysieke schakelaars nu functieloos. Dit betekend voor mij dat ik de helft van mijn gewilde functies niet kan toepassen. Is er iemand die korte lijntjes heeft bij athom, die dit aan kan kaarten?

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 05-02-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
@Luuk84 Er gaat nog wat mis op multichannel gebied. Mijn HDA2 dimmer geeft de volgende melding in de log indien ik I3 bv gebruik:

Node[55]: Received application command for COMMAND_CLASS_MULTI_CHANNEL, data: 0x06013003ff
Node[55]: [COMMAND_CLASS_MULTI_CHANNEL] {"Properties1 (Raw)":{"type":"Buffer","data":[1]},"Properties1":{"Instance":1,"Res":false},"Command Class (Raw)":{"type":"Buffer","data":[48]},"Command Class":48,"Command (Raw)":{"type":"Buffer","data":[3]},"Command":3,"Parameter":{"type":"Buffer","data":[255]}}

Ik wil hem binnenkort eens opnieuw includen, kijken of dat er nu anders uitziet.
Schijnt ook Qubino firmware afhankelijk te zijn.
Kun je aangeven welke Qubino's je in gebruik hebt en wellicht ook een log geven? Mag ook in een PM.
Verder snap ik je "frustratie" op dat gebied helemaal....
In eerste instantie wilden ze zelf geen driver maken voor Qubino, dus was ik er maar zelf aan begonnen. Daarna hebben ze het wel overgenomen, maar Qubino heeft nog steeds geen hoge prio bij ze. Begrijp ook niet waarom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
kasteleman schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:16:
@Luuk84
Kun je aangeven welke Qubino's je in gebruik hebt en wellicht ook een log geven? Mag ook in een PM.
Verder snap ik je "frustratie" op dat gebied helemaal....
Ik heb in gebruik voornamelijk de: ZMNHDD1 Flush Dimmer. Log ga ik regelen en volgt.
In eerste instantie wilden ze zelf geen driver maken voor Qubino, dus was ik er maar zelf aan begonnen. Daarna hebben ze het wel overgenomen, maar Qubino heeft nog steeds geen hoge prio bij ze. Begrijp ook niet waarom....
Je zou zeggen, neem het dan niet over als je er niets mee gaat doen. Ik begrijp de keuzes die gemaakt worden af en toe niet. En ik snap dat "music" het als verkooptool het een stuk beter gaat doen als ondersteuning van input 2&3 van qubino dimmers, maar het is en blijft een domotica controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
kasteleman schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:06:
@powermarcel10 Het is ook heel afhankelijk van je eigen situatie.
Heb je bv ook je wifi 2.4 GHz kanaal instellingen gecontroleerd? Dat kan nl invloed hebben op je bereik.
Of heb je er naast ook nog een Philips Bridge bv op kanaal 11 staan.
Er zijn ook mensen die veel problemen melden met de Ikea lampen en andere weer niet. 1 Homey gebruiker heeft zelfs problemen met Ikea lampen terwijl ze aan de Philips Bridge zijn gekoppeld. Zelfs dan gaan ze offline en moet hij de stroom eraf halen en weer erop om ze weer werkend te krijgen.
Kijk ook dat je je router niet te dicht bij je Homey hebt staan. Kan ook van invloed zijn.

Ik heb weinig problemen met Zigbee. Enige wat af en toe gebeurd is dat een lamp niet schakelt indien er meerdere achter elkaar in een flow schakel. Moet wel zeggen dat ik voldoende routers in mijn netwerk heb en brands. Het is een mix van Innr, Plugwise, Xiaomi en Philips
Bedankt voor je bericht! Ik heb niks gecheckt aan de 2,4Ghz instellingen op mijn router.. Heb je tips mbt deze instellingen? Ik dacht dat zigbee volgens een andere, veel lagere frequentie werkte en dat reguliere 2,4Ghz verbindingen geen invloed hebben op d Le werking. Ik woon in een flat, en daar zijn dus nogal wat verbindingen..

Ik blijf homey bijna iedere mag moeten herstarten. Dat doe ik nu automatisch via de candy app.

Zwave werkt altijd stabiel.

En ik heb verder geen andere bridges in gebruik van bijvoorbeeld Hue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:01:
Zijn er mensen die meer weten m.b.t. het niet bruikbaar zijn van de 2&3 input van de qubino dimmers? Ja dit probleem staat op GitHub, maar schijnbaar ziet Athom dit probleem als een enhancement? Whut?! Dit is gewoon standaard functionaliteit van Qubino dimmers. Waarom werkt dit na bijna een jaar nog niet? Ze gaan binnenkort ook weer verbetering brengen aan het "Music" gedeelte. Focus nou eens op de standaard functionaliteit, maar goed dat pleidooi heb ik al eerder gehouden in dit topic.

Eigenlijk is de helft van mijn fysieke schakelaars nu functieloos. Dit betekend voor mij dat ik de helft van mijn gewilde functies niet kan toepassen. Is er iemand die korte lijntjes heeft bij athom, die dit aan kan kaarten?
Probleem is en blijft prioriteit, voor jou is dit een prioriteit en een ander heeft er niets mee (zoals ik). Dat is met iedere functie / app elke keer zo. Korte lijnen maakt hierin denk ik weinig verschil ik heb nog niet gezien dat Qubino een groter aantal gebruikers heeft dan bv fibaro. Om diezelfde reden is er bv ook de community app Neo, Xiaomi en Philips Hue zigbee om maar wat te noemen.

Is er geen mogelijkheid dat je mede ontwikkelaar wordt van de app of deze van Athom overneemt (of een ontwikkelaar vind die Qubino heeft en wil helpen) en zelf ermee aan de slag gaat? Kost misschien wat meer moeite maar ben je onafhankelijk van keuzes en prioriteiten. Meeste apps waar ik zwaar op leun met Homey trek ik naar mezelf toe voor het geval de ontwikkelaar (Athom of community) de ondersteuning stopt Of als ik zelf iets wil toevoegen
Luuk84 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:28:

Je zou zeggen, neem het dan niet over als je er niets mee gaat doen. Ik begrijp de keuzes die gemaakt worden af en toe niet. En ik snap dat "music" het als verkooptool het een stuk beter gaat doen als ondersteuning van input 2&3 van qubino dimmers, maar het is en blijft een domotica controller.
Het is een domotica controller die net als je telefoon welke bedoeld is om mee te bellen uitgebreid kan worden met functionaliteit door apps. Net als bij de telefoon zijn fabrikanten of community ontwikkelaars een kracht die het apparaat nog beter maken. Athom moet zich wat mij betreft ook richten op de hardware en de core functionaliteit en apps verder links laten liggen

[ Voor 18% gewijzigd door lubbertkramer op 05-02-2018 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
@lubbertkramer Probleem hierbij is dat het issue in de core zit en niet in de app (tenminste dat was een tijd geleden zo) Dan kun je nog zo veel willen om zelf te doen, dat gaat hem dan niet worden ;)

Ik heb ze destijds ook in contact gebracht met Qubino.....

[ Voor 13% gewijzigd door kasteleman op 05-02-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
lubbertkramer schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:25:
[...]

Probleem is en blijft prioriteit, voor jou is dit een prioriteit en een ander heeft er niets mee (zoals ik). Dat is met iedere functie / app elke keer zo. Korte lijnen maakt hierin denk ik weinig verschil ik heb nog niet gezien dat Qubino een groter aantal gebruikers heeft dan bv fibaro. Om diezelfde reden is er bv ook de community app Neo, Xiaomi en Philips Hue zigbee om maar wat te noemen.
Hier heb je deels gelijk in. Echter vraag ik niet om een functionaliteit die bij andere domoticacontrollers niet aanwezig is, daarnaast is het probleem, is mij verteld, in de core van Homey aanwezig en niet alleen in de app.
Is er geen mogelijkheid dat je mede ontwikkelaar wordt van de app of deze van Athom overneemt (of een ontwikkelaar vind die Qubino heeft en wil helpen) en zelf ermee aan de slag gaat? Kost misschien wat meer moeite maar ben je onafhankelijk van keuzes en prioriteiten. Meeste apps waar ik zwaar op leun met Homey trek ik naar mezelf toe voor het geval de ontwikkelaar (Athom of community) de ondersteuning stopt Of als ik zelf iets wil toevoegen
Tijd, en heel eerlijk, ook de zin, ontbreken bij mij momenteel. Op zoek gaan naar een ontwikkelaar kan, @kasteleman was volgens mij de qubino app community ontwikkelaar?
[...]
Het is een domotica controller die net als je telefoon welke bedoeld is om mee te bellen uitgebreid kan worden met functionaliteit door apps. Net als bij de telefoon zijn fabrikanten of community ontwikkelaars een kracht die het apparaat nog beter maken. Athom moet zich wat mij betreft ook richten op de hardware en de core functionaliteit en apps verder links laten liggen
Ja en nee. Lastig om hierin een balans aan te geven. Hier zit wat overlap in. Denk ook dat dit een probleem is waar athom zelf mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
@Luuk84 Klopt mbt community ontwikkelaar. Ik had echter ook wat praktische issues. Kon maar beperkt testen omdat ik zelf maar beperkt aantal Qubino devices bezit. Dan wordt je heel afhankelijk van feedback van anderen. Athom beschikte over meer devices en kon dan ook in dat opzicht meer ondersteuning bieden cq zelf testen. Dus het was een logische stap om de app over te nemen en dat is ook in overleg gegaan. Echt geen klagen over. Echter niemand had voorzien dat dit issue dan vervolgens zo lang zou blijven liggen. Dus ik begrijp wel dat ze keuzes moeten maken, maar soms valt dat dan voor een specifiek persoon in kwestie tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:25:
Ik heb een vraag waar ik zelf nog geen creatief antwoord op heb kunnen vinden. Ik ben voetballiefhebber en ben bezig met een flow waarbij mij Hue lampen beginnen te knipperen in de clubkleur als mijn favoriete club scoort. Inmiddels lukt het me al om dit voor elkaar te krijgen, maar ik zou graag willen dat na bijvoorbeeld 30 seconden de lampen terug gaan naar de toestand (staat) waar ze voor de flow zich activeerde zich in bevonden. (Uit, of een bepaalde scene, kleur, helderheid).

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Momenteel heb ik dit gemaakt:

Olisto -> Voetbal Triggi (als team scoort dan) -> Http Request naar Homey (Http request flowkaarten) -> Activeren Hue lampen (Rood + Knipperen 30 sec)

Wat ik nu dus nog wil dat mijn lampen terug gaan naar de toestand waar ze zich voor het activeren van deze flow zich bevonden. Is dit iemand al gelukt? :)
Inmiddels loopt het draadje op het Homey forum wel aardig, maar nog steeds geen (creatieve) oplossing. Heeft hier niemand een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ik heb sinds kort ook de Homey, maar vandaag pas echt tijd gehad om er mee te spelen.

Ik heb via Robbshop een bundel gekocht met Neo Coolcam spullen:
Motion Sensor PIR V1
Sirene/Deurbel
Deur sensor
2x Power plugs
1x INNR Tuneable E14 lamp

Nu ben ik natuurlijk met de flows bezig en dat lukt aardig voor de standaard dingen. Alleen werken de sensoren niet goed mee.
Ik woon in een appartement dus alles is gelijkvloers. De deursensor werkt echter al niet meer als ik 'm aan de deur voordeur hang. Dat is letterlijk 5 meter van Homey verwijdert. Er zit alleen een stukje van een zijmuur voor, verder niets. Als ik de sensor vast houdt in een directe lijn van Homey werkt het wel....

Nog een vraag over de motion sensor in Flow.
Ik wil dat het licht aan gaat als de helderheid onder een bepaalt niveau komt, en weer uit als het boven een bepaalde helderheid komt.
Onder het kopje "Test" komt er dan een veld (Tag van Helderheid), deze kan ik instellen van 0 tot oneindig volgens mij.
Maar hoe kan ik de waarde van de helderheid dan instellen en opslaan, is dat dat veld onder "Test"? En wat stel ik in dan in, Lux of %?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dh5vHeWGCjOL157v0i5nLta6/thumb.png

Het alarm heb ik ook ingesteld, maar deze mag alleen af gaan als ik niet thuis ben. Dat werkt ook niet naar behoren. In de Homey app op m'n telefoon heb ik GPS etc aanstaan.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

PM_Petrol schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:03:
Ik heb sinds kort ook de Homey, maar vandaag pas echt tijd gehad om er mee te spelen.

Ik heb via Robbshop een bundel gekocht met Neo Coolcam spullen:
Motion Sensor PIR V1
Sirene/Deurbel
Deur sensor
2x Power plugs
1x INNR Tuneable E14 lamp

Nu ben ik natuurlijk met de flows bezig en dat lukt aardig voor de standaard dingen. Alleen werken de sensoren niet goed mee.
Ik woon in een appartement dus alles is gelijkvloers. De deursensor werkt echter al niet meer als ik 'm aan de deur voordeur hang. Dat is letterlijk 5 meter van Homey verwijdert. Er zit alleen een stukje van een zijmuur voor, verder niets. Als ik de sensor vast houdt in een directe lijn van Homey werkt het wel....

Nog een vraag over de motion sensor in Flow.
Ik wil dat het licht aan gaat als de helderheid onder een bepaalt niveau komt, en weer uit als het boven een bepaalde helderheid komt.
Onder het kopje "Test" komt er dan een veld (Tag van Helderheid), deze kan ik instellen van 0 tot oneindig volgens mij.
Maar hoe kan ik de waarde van de helderheid dan instellen en opslaan, is dat dat veld onder "Test"? En wat stel ik in dan in, Lux of %?

[afbeelding]

Het alarm heb ik ook ingesteld, maar deze mag alleen af gaan als ik niet thuis ben. Dat werkt ook niet naar behoren. In de Homey app op m'n telefoon heb ik GPS etc aanstaan.
Mbt. het ontvangst:

Heb je de plugs ergens ingestoken? Deze zorgen er vanzelf voor dat de batterij sensoren via de plugs naar Homey gaan verbinden en zo krijg je een mesh netwerk. Vanaf de nieuwe SW versie kun je op developers.athom.com onder z-wave per device op een heal knop klikken en dan gaat dit device een nieuwe route naar Homey zoeken.

Mbt. de helderheid:

In de En kolom kun je het beste de Logica keuze slepen en dan hier invullen als de helderheid kleiner is als XX en dan de tag van je pir hierin slepen. In de instellingen van je apparaat kun je aangeven vanaf hoeveel lux verschil er een bericht door de Pir moet worden verstuurd. In Inzichten kun je zien welke waardes nu geregistreerd worden.

Mbt. de locatie:

Dit ging voor mij pas goed werken vanaf een iphone 7 Plus. Nu heeft mijn vriendin deze en ik een iphone X en nu werkt het goed voor ons beide. Bij de iphone 6 werkte dit slechter. In de app spelen met de toggle en range van thuisdetectie wil wel eens helpen.
Veel mesnen gebruiken ook andere statussen om te bapeln wie wel of niet thuis is. Denk aan Better Presence, of device afhankelijk zoals Tado thermostaat of Unify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
2be schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:15:
[...]

Mbt. het ontvangst:

Heb je de plugs ergens ingestoken? Deze zorgen er vanzelf voor dat de batterij sensoren via de plugs naar Homey gaan verbinden en zo krijg je een mesh netwerk. Vanaf de nieuwe SW versie kun je op developers.athom.com onder z-wave per device op een heal knop klikken en dan gaat dit device een nieuwe route naar Homey zoeken.

Mbt. de helderheid:

In de En kolom kun je het beste de Logica keuze slepen en dan hier invullen als de helderheid kleiner is als XX en dan de tag van je pir hierin slepen. In de instellingen van je apparaat kun je aangeven vanaf hoeveel lux verschil er een bericht door de Pir moet worden verstuurd. In Inzichten kun je zien welke waardes nu geregistreerd worden.

Mbt. de locatie:

Dit ging voor mij pas goed werken vanaf een iphone 7 Plus. Nu heeft mijn vriendin deze en ik een iphone X en nu werkt het goed voor ons beide. Bij de iphone 6 werkte dit slechter. In de app spelen met de toggle en range van thuisdetectie wil wel eens helpen.
Veel mesnen gebruiken ook andere statussen om te bapeln wie wel of niet thuis is. Denk aan Better Presence, of device afhankelijk zoals Tado thermostaat of Unify
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Nee de plugs zitten nog niet in het stopcontact.
Ik zal dit zometeen eens proberen.
Maar de plugs hebben dus een soort repeater-achtige functie?

Ahja met de Logica functie, nog niet aan gedacht.

Ja op het Athom forum zag ik net ook iets over een andere app om de aanwezigheid te bepalen, ik las ook dat de Homey app deze maand een update krijgt en dit misschien beter wordt. Ik heb nu een Nexus 5X.

Bedankt iig! :)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Thanks! Mijn 2,4Ghz wifi stond schijnbaar op kanaal 11. Heb deze nu aangepast naar 6.. We zullen zien wat er gebeurd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hé mannen, hebben jullie de Chromecast lekker werken met Homey? Wat ik ook probeer, ik kan alleen maar het volume regelen.. Pauze, verder, terug, afspeellijsten opzetten, t werkt allemaal niet.. Iemand enig idee?

Verder zag ik dat het alleen maar mogelijk is om de Chromecast in the "Dan" colom te plaatsen.. Je kunt dus niet instellen dat; "ALS de chromecast afspeelt DAN moet het licht worden gedimd". Dat is best jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Is het ook zo dat Homey de flows een aantal keren moet hebben uitgevoerd voordat het goed werkt?
Ik heb iets met vertragingen ingebouwd, maar de ene keer gaat die na 5 seconden uit en de andere keer na 1 minuut, de timer staat echter op 5 minuten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IC1IX7jacWJMMBPCahJ8s8dp/thumb.png

Als de lamp aan gaat door beweging en Lux onder 20, dan wordt de ander flow na 5 minuten gestart.
Na 5 minuten zou het licht gedimd moeten worden, dan na 1 minuut moet het licht helemaal uit gaan
DIt werkt echter helemaal niet, en de lamp gaat ook af en toe gewoon aan zonder dat er iets gebeurt.
Ik heb geen andere flows met de lamp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kVKvZ8VtIcW5WQqVD9JoR910/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
PM_Petrol schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:50:
Is het ook zo dat Homey de flows een aantal keren moet hebben uitgevoerd voordat het goed werkt?
Ik heb iets met vertragingen ingebouwd, maar de ene keer gaat die na 5 seconden uit en de andere keer na 1 minuut, de timer staat echter op 5 minuten.

[afbeelding]

Als de lamp aan gaat door beweging en Lux onder 20, dan wordt de ander flow na 5 minuten gestart.
Na 5 minuten zou het licht gedimd moeten worden, dan na 1 minuut moet het licht helemaal uit gaan
DIt werkt echter helemaal niet, en de lamp gaat ook af en toe gewoon aan zonder dat er iets gebeurt.
Ik heb geen andere flows met de lamp.

[afbeelding]
Ik heb de laatste dagen gemerkt dat Homey soms echt heel traag is. Ik heb een Fibaro double switch achter een wandschakelaar. Als deze aan gezet wordt dan moet hij een Fibaro Wall Plug aanzetten. Dit gaat soms in 1 a 2 seconden en soms duurt het 5 seconden. Ik snap daar niks van.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:08:
[...]

Ik heb de laatste dagen gemerkt dat Homey soms echt heel traag is. Ik heb een Fibaro double switch achter een wandschakelaar. Als deze aan gezet wordt dan moet hij een Fibaro Wall Plug aanzetten. Dit gaat soms in 1 a 2 seconden en soms duurt het 5 seconden. Ik snap daar niks van.
Dat kan aan van alles liggen maar je zou eens door de flows geen kunnen gaan om te kijken of daar geen rare dingen in staan.

Maar het kan ook komen door een combinatie van de apps die draaien (elke app controleert elke x tijd de status van apparatuur etc)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
De flows werken iig niet zoals het zou moeten.
Ik heb 3 flows, waarvan 2 met het licht. Deze heb ik vanavond gemaakt, het werkt soms en dan ineens weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
Ben net gebeld door de MM. Tijdens de BTW actie had ik een Homey aan willen schaffen, ze waren echter uitverkocht en reserveren mocht niet volgens de verkoopster. In dit topic las ik dat sommige mensen het wel voor elkaar krijgen, vandaar een mail gestuurd. Ik heb nu een reservering staan voor de BTW actie prijs :).

En dan lees je dit op de site van Athom:
Door een hoge vraag heeft dit product een levertijd van 3 weken.
Zeg dan gewoon eerlijk dat je productie issues hebt....

[ Voor 22% gewijzigd door Artbij op 06-02-2018 20:05 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artbij schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:04:
En dan lees je dit op de site van Athom:

[...]

Zeg dan gewoon eerlijk dat je productie issues hebt....
Nog steeds eerlijk voor een deel, er is vooral door de Scandinavische landen enorm veel afgenomen wat niet verwacht was waardoor ze maanden voorraad er in korte tijd doorheen gejaagd hebben. Nu hebben ze alleen het probleem dat door een nieuwere SOM (Zelfde specificaties) eerst 1.5.6 stabiel moet zijn omdat daar de ondersteuning voor in 1.5.6 zit

Homey trouwens weer in de aanbieding bij MM maar nog geen voorraad :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pbiE0Abg4ByIUprWptNwpFOJ/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 06-02-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb hem ook besteld bij de mediamarkt, ze verwachten hem in week 8 naar mij te versturen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PM_Petrol schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:38:
De flows werken iig niet zoals het zou moeten.
Ik heb 3 flows, waarvan 2 met het licht. Deze heb ik vanavond gemaakt, het werkt soms en dan ineens weer niet.
Zou het te maken kunnen hebben met de lux waarde die terug komt van je bewegingsmelder die gewoon te veel fluxtueert ( :P ) ? Heb zelf een Neo Coolcam melder met lux meter maar ben daar zelf gestopt om te werken met daar flows op te baseren. Het is gewoon te onmogelijk om er iets nuttigs mee te doen omdat er ook maar een klein beetje zonlicht ergens vandaan komt de lux waarde ineens als een toren omhoog schiet (terwijl het in de ruimte gemiddeld niet heel erg veel lichter is).

Is het niet beter om te gaan werken met bijvoorbeeld zonnestanden? Heb dat bij ons gedaan door wanneer de computer aangezet wordt en de zon is onder dan gaat de lamp aan. Zit je natuurlijk nog wel met het probleem dat wanneer het een keer erg bewolkt is.

[ Voor 51% gewijzigd door Webgnome op 07-02-2018 10:58 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:57
rikadoo schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:02:
Ik heb hem ook besteld bij de mediamarkt, ze verwachten hem in week 8 naar mij te versturen.
En op basis waarvan verwachten ze week 8? Ik heb net gebeld en ze konden mij niets zeggen over de levertijd omdat ze nog geen info vanuit Athom hadden.

Overigens ook in alle vestigingen uitverkocht. Op de site leek hij nog in Heerlen te staan. Net even gebeld; bleek niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Lennnn schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:05:
[...]

En op basis waarvan verwachten ze week 8? Ik heb net gebeld en ze konden mij niets zeggen over de levertijd omdat ze nog geen info vanuit Athom hadden.

Overigens ook in alle vestigingen uitverkocht. Op de site leek hij nog in Heerlen te staan. Net even gebeld; bleek niet zo te zijn.
Ik heb geen flauw idee, dit vertelde ze aan mij via de mail. Wat ervan waar is weet ik ook niet uiteraard. Je moet het ongetwijfeld als een korreltje zout moeten nemen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Webgnome schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:43:
[...]

Zou het te maken kunnen hebben met de lux waarde die terug komt van je bewegingsmelder die gewoon te veel fluxtueert ( :P ) ? Heb zelf een Neo Coolcam melder met lux meter maar ben daar zelf gestopt om te werken met daar flows op te baseren. Het is gewoon te onmogelijk om er iets nuttigs mee te doen omdat er ook maar een klein beetje zonlicht ergens vandaan komt de lux waarde ineens als een toren omhoog schiet (terwijl het in de ruimte gemiddeld niet heel erg veel lichter is).

Is het niet beter om te gaan werken met bijvoorbeeld zonnestanden? Heb dat bij ons gedaan door wanneer de computer aangezet wordt en de zon is onder dan gaat de lamp aan. Zit je natuurlijk nog wel met het probleem dat wanneer het een keer erg bewolkt is.
Ik zal het eens proberen. De lux waarde gaat wel snel heen en weer idd. Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:56

djbarney

XBL: DeejayBarney

PM_Petrol schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:14:
[...]

Ik zal het eens proberen. De lux waarde gaat wel snel heen en weer idd. Bedankt.
ik heb dit inderdaad ook een tijdje geprobeerd, en ben uiteindelijk terecht gekomen op het berekenen van een gemiddelde waarde over x minuten, op basis van de posts van Ted Tolboom @ homey forum: https://forum.athom.com/d...ment/45426/#Comment_45426 . Heb het uiteindelijk weer uitgezet en werk nu met zonstanden + donker/licht situaties, omdat mijn sensor op een kast ligt en eigenlijk net te weinig licht vangt op die locatie om echt accuraat iets te roepen over het licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
djbarney schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:59:
[...]

ik heb dit inderdaad ook een tijdje geprobeerd, en ben uiteindelijk terecht gekomen op het berekenen van een gemiddelde waarde over x minuten, op basis van de posts van Ted Tolboom @ homey forum: https://forum.athom.com/d...ment/45426/#Comment_45426 . Heb het uiteindelijk weer uitgezet en werk nu met zonstanden + donker/licht situaties, omdat mijn sensor op een kast ligt en eigenlijk net te weinig licht vangt op die locatie om echt accuraat iets te roepen over het licht.
Ik heb het ook met de zonstand nu. Als de zon onder is en er is beweging in de kamer gaat het licht aan. Dit werkte net, dus dat is goed.

Alleen nu wil ik het licht ook weer uit krijgen als er na 15 minuten geen beweging meer is gedetecteerd door de motion sensor. Dit werkte, dat kwam omdat de motion sensor geen detectie meer zag, de 15 minuten waren alleen nog niet verstreken. Het licht ging alsnog uit na 15 minuten. Ondanks dat er weer iets werd gedetecteerd door de motion sensor. Dus eigenlijk moet die flow pas van kracht gaan als er echt 15 minuten achter elkaar geen detectie meer is geweest, zo niet dan moet de timer weer op 0 beginnen en opnieuw aftellen naar 15 minuten.

Het licht werkt sowieso niet goed, ik heb nu geen enkele flow met een dimfunctie, en wat gebeurt er, het licht dimt ineens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PM_Petrol schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:59:
[...]

Ik heb het ook met de zonstand nu. Als de zon onder is en er is beweging in de kamer gaat het licht aan. Dit werkte net, dus dat is goed.

Alleen nu wil ik het licht ook weer uit krijgen als er na 15 minuten geen beweging meer is gedetecteerd door de motion sensor. Dit werkte, dat kwam omdat de motion sensor geen detectie meer zag, de 15 minuten waren alleen nog niet verstreken. Het licht ging alsnog uit na 15 minuten. Ondanks dat er weer iets werd gedetecteerd door de motion sensor. Dus eigenlijk moet die flow pas van kracht gaan als er echt 15 minuten achter elkaar geen detectie meer is geweest, zo niet dan moet de timer weer op 0 beginnen en opnieuw aftellen naar 15 minuten.

Het licht werkt sowieso niet goed, ik heb nu geen enkele flow met een dimfunctie, en wat gebeurt er, het licht dimt ineens.
Dit kun je oplosssn door de app countdown .

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Countdown heeft problemen blijkbaar, blijft crashen.
Het werkte ook niet in de flows.
Heb de dev gecontact.

De licht flows zijn toch een grotere uitdaging dan ik had verwacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PM_Petrol schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:17:
[...]

Countdown heeft problemen blijkbaar, blijft crashen.
Het werkte ook niet in de flows.
Heb de dev gecontact.

De licht flows zijn toch een grotere uitdaging dan ik had verwacht :+
Welke firmware gebruik je

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gisteravond RC11 gekregen in het DP kanaal en deze zou bij geen problemen (snel) naar experimenteel moeten komen :)
1.5.6-rc.11
[Core] Fix timezone issues
[Core] Fix a problem that could prevent the time from synchronizing correctly
[Core] Improved boot time
[ZigBee] Fixed a crash upon resetting the controller
[RF] Fix for weather sensors that stopped working
[SDK] Prevent a few methods from swallowing exceptions
[Other] minor bugfixes and improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Gaat tijd worden dat ze deze firmware gaan releasen :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:34:
Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Gaat tijd worden dat ze deze firmware gaan releasen :)
Als alles goed gaat is dit (ditmaal echt) de laatste RC voor 1.5.6. Bugs die naar boven kwamen in RC9 bleken in de core van NodeJS te zitten dus was wat meer voor nodig dan alleen Athom om ze te fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga er even van uit dat bij de release van deze firmware we heel lang moeten wachten totdat de update klaar is?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:17:
Ik ga er even van uit dat bij de release van deze firmware we heel lang moeten wachten totdat de update klaar is?
Komend van 1.5.3 zal het even in beslag nemen vanwege dat de chips ook een update krijgen maar zit je al op een RC variant (RC8) dan valt het mee. Sowieso Homey altijd even de tijd geven goed op te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Homey: 1.5.3
Countdown: v1.1.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Athom is snel, RC11 is zojuist vrijgegeven in het experimentele kanaal
1.5.6-rc.11 experimental

[Core] Fix timezone issues
[Core] Fix a problem that could prevent the time from synchronizing correctly
[Core] Fixed an issue that could lead to cloud disconnections
[Core] Improved boot time
[ZigBee] Fixed a crash upon resetting the controller
[RF] Fix for weather sensors that stopped working
[SDK] Prevent a few methods from swallowing exceptions
[ZigBee] Stability improvements
[Z-Wave] Stability improvements
[Z-Wave] Add heal command (Developer Tools)
[Security] Fix CVE-2017-5715

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PM_Petrol schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:51:
[...]

Homey: 1.5.3
Countdown: v1.1.2
Dat is gewoon stable release is wel raar dat de app crashed aangezien dezelfde versie combinatie bij mij totaal geen problemen geeft.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneTimer
Webgnome schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:38:
[...]

Dat is gewoon stable release is wel raar dat de app crashed aangezien dezelfde versie combinatie bij mij totaal geen problemen geeft.
De timer had de naam: Licht timer
Nu heb ik de spatie weg gelaten en nu werkt het wel..
De ontwikkelaar dacht ook aan zoiets en gaat er iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Zo, maar weer eens een mail verstuurd naar Athom. Het is nu vijf weken geleden dat ik de Homey besteld en betaald heb. Op de website staat nog steeds dat de levertijd drie weken is maar dat is gewoon niet waar.
Ik snap dat er omstandigheden zijn maar het gebrek aan communicatie en de lange wachttijden zijn ondertussen belachelijk te noemen. Je zou van een jong bedrijf beter gedrag verwachten.

Waarom ik dit post?? Ik denk dat het belangrijk is dat tweakers die dit lezen doordrongen moeten zijn wat de huidige realiteit is, wachten wachten en geen communicatie.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
Pim. schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:24:
Zo, maar weer eens een mail verstuurd naar Athom. Het is nu vijf weken geleden dat ik de Homey besteld en betaald heb. Op de website staat nog steeds dat de levertijd drie weken is maar dat is gewoon niet waar.
Ik snap dat er omstandigheden zijn maar het gebrek aan communicatie en de lange wachttijden zijn ondertussen belachelijk te noemen. Je zou van een jong bedrijf beter gedrag verwachten.

Waarom ik dit post?? Ik denk dat het belangrijk is dat tweakers die dit lezen doordrongen moeten zijn wat de huidige realiteit is, wachten wachten en geen communicatie.
Ze reageren wel heel snel als je een bericht stuurt dus dat is wel goed. Dat was bij mij het geval.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pim. schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:24:

Reken op nog een week/twee weken voor je je Homey hebt, zodra 1.5.6. stabiel is start de uitlevering en de verwachting is dat RC11 als 1.5.6 naar stabiel gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net update naar RC11 gedaan, viel nog mee eigenlijk, na een 10-tal minuutjes was hij terug up-and-running.

Ik was in de developer tools even aan't kijken voor die Heal-functie, toen viel me op dat ik 2 'unknown nodes' had.
Eerst dacht ik dat dit bvb. 2 overblijfsels waren van devices waar ik ooit problemen mee had bij het toevoegen of zo.
Maar als ik dan naar de netwerkgrafiek kijk hebben ze wel connecties met andere devices dus ze zijn wel 'actief'...
Hoe kom ik nu te weten welke devices dit zijn? :?

[edit]
Hm, in de tabel hebben ze geen neighbours, dus ofwel klopt de tabel niet, ofwel de grafiek... :?

Homey Z-wave

[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 08-02-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

lubbertkramer schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:25:
[...]

Reken op nog een week/twee weken voor je je Homey hebt, zodra 1.5.6. stabiel is start de uitlevering en de verwachting is dat RC11 als 1.5.6 naar stabiel gaat komen
Net contact met Bram gehad via Slack, hij verteld me dat ie vandaag op de post gaat. Vingers crossed :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Wellicht dat dit wat meer druk op Athom zet om het in de nabije toekomst "beter" te doen...
http://atmoshome.tech/

Zeker gezien ze de US markt ook op willen dit jaar..

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
j1nx schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:06:
Wellicht dat dit wat meer druk op Athom zet om het in de nabije toekomst "beter" te doen...

Wat vet, zo'n scherm op de muur _/-\o_

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
j1nx schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:06:

Ziet er gaaf uit maar is appels met peren vergelijken, dit is geen concurrent van Homey maar meer van Amazon echo en Google Home omdat het alleen internet gekoppelde apparaten kan aansturen en geen eigen zigbee/z-wave chip heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 20:19
Tof ding!

Onder specs staat wel connectivity met Wifi, Z-Wave, Zigbee, Bluetooth en Infrarood genoemd. Prijzen lijken alleen te starten bij 1000 dollar voor 'backers'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markhubert180
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-01-2021
lubbertkramer schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:11:
[...]

Ziet er gaaf uit maar is appels met peren vergelijken, dit is geen concurrent van Homey maar meer van Amazon echo en Google Home omdat het alleen internet gekoppelde apparaten kan aansturen en geen eigen zigbee/z-wave chip heeft.
https://www.startengine.com/atmos

Afbeeldingslocatie: https://d19j0qt0x55bap.cloudfront.net/production/startups/atmos/campaign/images/xl_atmos_tech_b.jpg

Connectivity;
  • Wi-Fi
  • BT/BLE
  • Zigbee
  • Zwave
  • IR
8)7

[ Voor 10% gewijzigd door markhubert180 op 09-02-2018 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
Ff half off topic dan, maar dat Atmos ding (krijgen ze niet probleem met Dolby :P) ziet er wel gaaf uit zeg!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

lubbertkramer schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:11:
[...]

Het is al gezegt, maar dit is zeker wel een directe concurrent voor Homey. En al helemaal binnen de US markt. Voor EU zullen ze nog wel een voorsprong hebben en wellicht houden. Echter voor hun US verkoop plan, zeker wel een dingentje zijn/worden.

COMPATIBLE WITH EVERYTHING

Afbeeldingslocatie: http://atmoshome.tech/images/xCompatibility_D1.png.pagespeed.ic.19wdUuX7_u.png

Verder wellicht iets tte off-topic voor hier, maar denk dat het ook nog wel wat te vroeg is voor een apart topic.

Het kwam onder mijn aandacht omdat er op ZDNET over gesproken werd, dus zeker wel op het punt staat een hot topic te worden.

Overigens naam technisch wel vervelend voor inderdaad Dolby, maar ook zeker wel voor Athom want daar lijkt het toch ook wel verdomde veel op...

Athom Homey
Atmos Home

[ Voor 7% gewijzigd door j1nx op 09-02-2018 14:06 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
j1nx schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Het is al gezegt, maar dit is zeker wel een directe concurrent voor Homey. En al helemaal binnen de US markt. Voor EU zullen ze nog wel een voorsprong hebben en wellicht houden. Echter voor hun US verkoop plan, zeker wel een dingentje zijn/worden.

COMPATIBLE WITH EVERYTHING

[afbeelding]

Verder wellicht iets tte off-topic voor hier, maar denk dat het ook nog wel wat te vroeg is voor een apart topic.

Het kwam onder mijn aandacht omdat er op ZDNET over gesproken werd, dus zeker wel op het punt staat een hot topic te worden.

Overigens naam technisch wel vervelend voor inderdaad Dolby, maar ook zeker wel voor Athom want daar lijkt het toch ook wel verdomde veel op...

Athom Homey
Atmos Home
Zag het niet staan op de site die je linkte alleen apps vandaar mijn conclusie maar die andere site toont het inderdaad 👍 het is dan inderdaad een concurrent voor Athom al moeten ze nog van de grond komen wat Athom al gedaan heeft. Voor minder heb je Homey met een tablet aan de muur (voor nu homeydash en straks de 2.0 app). Zie in de prijs nog wel een voordeel voor Athom, zeker hier in NL van wat te lezen is in dit topic met over de prijzen van de aan te sluiten apparaten.

Ik ga hem wel even volgen en kijken wat ze gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

lubbertkramer schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:37:
[...]

Zag het niet staan op de site die je linkte alleen apps vandaar mijn conclusie maar die andere site toont het inderdaad 👍 het is dan inderdaad een concurrent voor Athom al moeten ze nog van de grond komen wat Athom al gedaan heeft. Voor minder heb je Homey met een tablet aan de muur (voor nu homeydash en straks de 2.0 app). Zie in de prijs nog wel een voordeel voor Athom, zeker hier in NL van wat te lezen is in dit topic met over de prijzen van de aan te sluiten apparaten.

Ik ga ze ook wel in de gaten houden puur uit intresse. Ze verkopen nu aandelen om een start te kunnen maken. Pre-order staan geplanned voor eind deze maand.

Hoe dan ook, als je kijkt naar hun roadmap, lijken ze al wel langer bezig te zijn. Maar de rode stip die aangeeft waar ze staan, staat al met een goede paar maanden vertraging, dus dat is al geen goed begin. (aan de andere kant, had volgens mij alles al gesloten moeten zijn, maar staat nog steeds open??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Mijn Homey heeft na de update naar rc11 ineens een nieuw IP adres gekregen waardoor deze niet meer communiceert met mijn Sonoff apparaat, en ik moest homey dash aanpassen. Weet iemand hoe ik Homey voortaan op hetzelfde ip adres kan houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
powermarcel10 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:04:
Mijn Homey heeft na de update naar rc11 ineens een nieuw IP adres gekregen waardoor deze niet meer communiceert met mijn Sonoff apparaat, en ik moest homey dash aanpassen. Weet iemand hoe ik Homey voortaan op hetzelfde ip adres kan houden?
Mac adres van je Homey een static lease geven in je router?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

lubbertkramer schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:37:
[...]

Zipato heeft ook al een jaar zoiets op de markt via de ZipaTile. Ook met zwave, zigbee etc. Heb er lang over getwijfeld die te nemen als opvolger van mijn Zipato box controller, maar ben toen toch voor Homey gegaan. Blijft nog wel knagen dat ik toch ook die Tile nog wel wil hebben voor de wow factor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30
djbarney schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:37:
[...]

Zipato heeft ook al een jaar zoiets op de markt via de ZipaTile. Ook met zwave, zigbee etc. Heb er lang over getwijfeld die te nemen als opvolger van mijn Zipato box controller, maar ben toen toch voor Homey gegaan. Blijft nog wel knagen dat ik toch ook die Tile nog wel wil hebben voor de wow factor :)
Inderdaad niks nieuws. Daarnaast moet ik de eerste controller nog meemaken welke probleemloos op de markt komt.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ben benieuwd wanneer er weer een update voor de app komt. De huidige versie in testflight is nog maar 32 dagen geldig. Lijkt wel stil te staan de weg naar 2.0

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:37:
[...]

Ziet er ook wel goed uit, al is die van hierboven dan wel een stukje mooier :)
HeroS schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:53:
[...]

Inderdaad niks nieuws. Daarnaast moet ik de eerste controller nog meemaken welke probleemloos op de markt komt.
Welk product hardware of software komt inderdaad zonder problemen op de markt :9
error33 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:07:
Ben benieuwd wanneer er weer een update voor de app komt. De huidige versie in testflight is nog maar 32 dagen geldig. Lijkt wel stil te staan de weg naar 2.0
Focus heeft gelegen op 1.5.6 vanwege alle problemen waardoor de app iets naar achteren is geschoven, ik hoop dat we morgen in Enschede @ the Athom office iets nieuws te zien krijgen los van de teasers die we al weten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

lubbertkramer schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:28:

Focus heeft gelegen op 1.5.6 vanwege alle problemen waardoor de app iets naar achteren is geschoven, ik hoop dat we morgen in Enschede @ the Athom office iets nieuws te zien krijgen los van de teasers die we al weten :)
Ik hoop dat je morgen dan wat moois over 2.0 kunt vertellen :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Lizard schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:36:
[...]
Mac adres van je Homey een static lease geven in je router?
Ik moest even uitzoeken hij dat moest, maar het is gelukt! Bedankt voor de tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

[...]

Welk product hardware of software komt inderdaad zonder problemen op de markt :9
Je hebt helaas gelijk en dat is dan ook meteen een schande.

Op één of andere manier wordt er van software meer geaccepteerd dan van andere dingen. Een wasmachine, auto, kedingstuk oid die geleverd wordt en zijn werk niet doet gaat direct terug. Maar een Domotica controller die bijna drie jaar geleden op de markt werd gebracht mag nog steeds problemen hebben. Raar....

Als Athom of Atmos serieus genomen willen worden door het grote publiek dan moet de stabiliteit enorm verbeteren. Ik vergelijk het een beetje met Linux voor de desktop user, het nerd gehalte is nog steeds te hoog. De kans dat het niet meer (helemaal) functioneert na een update is nog steeds aanwezig en ik zie mijn schoonmoeder van 65 het nog niet oplossen.

De belofte is daar, nu er ook voor gaan en door de groeipijnen heen. Communicatie verbeteren, leveringen uitbreiden, stabiliteit omhoog en gaan met die hap.

[ Voor 1% gewijzigd door Pim. op 09-02-2018 23:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 19:56
Edit: opgelost, ik heb al gevonden waar ik telefoons uit Homey kan verwijderen. :)

[ Voor 92% gewijzigd door Just_A_User op 09-02-2018 23:12 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Voor de rest, telefoons verwijderen gaat via: https://my.athom.com/#/phones
@lubbertkramer misschien handig om een lijstje aan te leggen in de startpost met homey linkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:20:
Voor de rest, telefoons verwijderen gaat via: https://my.athom.com/#/phones
@lubbertkramer misschien handig om een lijstje aan te leggen in de startpost met homey linkjes?
Zal eens kijken of ik daar morgen tijd voor heb, vraag is of gebruikers daar kijken / even zoeken want het intypen op het forum van Athom geeft gelijk voldoende resultaten -> https://forum.athom.com/search?q=remove+phone

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Voor de gene die hem nog niet gezien heeft, is hier de link naar mijn nieuwste video. de video gaat over homey Gebruiken voor je mechanische ventilatie. YouTube: Homey-Ventilatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Ik heb de laatste paar dagen steeds vaker dat apparaten die verbonden zijn via wifi (MQTT broker. Tado thermostaat) geen verbinding meer hebben. Een reboot van homey lost dit op, iemand een idee?

edit: de tado thermostaat is nog wel te bereiken via de eigen app dus die heeft nog wel verbinding.

[ Voor 20% gewijzigd door Greetoz op 11-02-2018 10:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
In DP hebben we RC13 gekregen, naar aanleiding van gesprek zaterdag bij Athom zou deze naar experimenteel moeten komen en zouden wij in DP 1.5.6 (final) moeten krijgen welke vervolgens naar experimenteel -> stabiel moet komen. Thumbs up for that zou ik zeggen en dat het ditmaal mag lukken!

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 11-02-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 16:12
[...]

Ziet er ook wel goed uit, al is die van hierboven dan wel een stukje mooier :)

[...]

[...]

En kun je iets delen behalve RC13?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Werner85 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:01:
[...]

En kun je iets delen behalve RC13?
Ik gok dat je meer wilt weten over het community event van gisteren? Alles wat al vrijgegeven is werd daar laten weten eigenlijk. Dat vanaf 2.0 alleen de nieuwe app zal werken (mobiel/tablet) en dat de web-api dan af is. De nieuwe app is volledig gebouwd rondom de nieuwe web-api dus alles wat de de app kan zou je ook zelf kunnen maken. (Homeydash maakt bijvoorbeeld al gebruik van de nieuwe web api -> www.homeyda.sh).

Tijdens de Q&A kwam eigenlijk verrassend veel reacties van gebruikers die sceptisch waren over de nieuwe weg die Athom ingeslagen is maar nu eigenlijk alleen de mobiele app nog gebruiken en dus positief geworden zijn. Uiteraard waren er ook geluiden die deze visie niet deelden maar Athom was daar duidelijk in, indien je het anders wilt kun je het met de web-api zelf realiseren. (Er was ook een sessie gericht op het gebruik van de web-api tijdens deze middag).

Verder willen ze meer met thema updates gaan werken, de eerste die ze aangekondigd hebben is Homey Security. Dit moet ondersteuning geven voor ip camera's, aanzetten/uitzetten van alarm (bv door middel van een pincode) en wellicht meer diensten zoals woonveilig maar dat zijn ze nog aan het onderzoeken. Let op deze update zal na 2.0 komen. (Voor wie dit nu al wil kijk eens naar de app Heimdall icm Homeyda.sh)

Daarnaast stond uiteraard de nieuwe app centraal, werden er wat zaken getoond en stond er een telefoon met "shots" van de nieuwe app.

De Homey's die afgelopen week nog uitgeleverd konden worden was een batch die ze nog hadden weten te realiseren op de oude structuur/hardware. Hiervan is een deel naar de bestellingen via Athom gegaan en een deel naar de MM (plus wat andere retailers). Athom ervaart nu alleen de druk dat 1.5.6 naar stabiel moet want als dat niet lukt binnen nu en twee weken kost iedere dag vertraging geld vanwege geen verkopen.

Wat betreft 1.5.6, RC13 is nu in DP en het doel is om deze naar experimenteel te brengen. DP krijgt dan 1.5.6 waarna deze zal uitrollen richting experimenteel => stabiel. Ze lieten weten dat 1.5.7 al zo goed als klaar staat wat vooral verbeteringen voor muziek moet brengen.

Uiteraard zijn er ook wat zaken ter sprake gekomen / is er informatie gegeven welke ik hier niet ga delen, blijf graag in gesprek met Athom :P Mocht je zelf meer willen weten had je er moeten zijn denk ik dan voor een persoonlijk gesprek met iemand O-)

En naast al bovenstaande van wat wij eigenlijk al wisten grepen wij de kans om weer met een aantal van Slack gezellig te gaan eten in Enschede :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PSV00ZKUYfFWec06oC3DIwAY/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door lubbertkramer op 13-02-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Gaat een eventuele hardware revisie ook verbeteringen brengen op het gebied van spraak? Voor mij de reden om op dit moment nog geen Homey aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:38:
Gaat een eventuele hardware revisie ook verbeteringen brengen op het gebied van spraak? Voor mij de reden om op dit moment nog geen Homey aan te schaffen.
Vraag is wat je verstaat onder spraak? Het werkt voor de een 100% (zie mijn yt filmpjes) en voor de ander totaal niet, wat daarvan de oorzaak is blijft nog steeds een raadsel. Wel is gewoon duidelijk dat Athom wat betreft het ontvangen van audio (spraak) via de microfoons niet als beste kan.

De spraak"engine" (onder de motorkap) die vertaald wat je zegt werkt zeer goed zodat Homey snapt wat je wilt, dit kan zowel via spraak als via chat (nieuwe app) of bv fb messenger. Als je het hebt over het verstaan van wat je mondeling zei verwacht ik geen verbeteringen en verwacht ik ook dat ze dit toekomstig los gaan laten. Dit is ook wat ze zelf aan geluiden laten horen.

Waarom zouden ze concurreren met partijen als Amazon/Google die dat veel beter kunnen en veel meer geld hebben. Laat Athom ervoor zorgen dat Homey snapt wat je wilt als je het laat weten via chat/spraak (via bv echo/google home) en laat Athom de focus leggen op Homey als centrale hub voor alles :)

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 11-02-2018 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Plus dat je met meerdere Echo dots ook spraakherkenning in meer kamers van je huis hebt. Homey kan dat maar in een kamer. Met Google Home vanaf elke telefoon, dat is nu nog Engels, maar wellicht dit jaar ook Nederlandse ondersteuning. Met die twee opties zie ik niet waarom ze daar zelf energie in zouden moeten steken anders dan de grammatica herkenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:57
MediaMarkt verwacht in week 8 de Homey weer op voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Maar vanaf 2.0 is er dus geen windows app/tool meer waarmee je flows kunt maken? Want er wordt vol ingezet op de telefoonapp/tablet app om een flow te maken, maar er is ook geen workaround meer ofzo?

Want als je een push bericht wil versturen met wat tekst etc, dan vind ik het toch echt wel makkelijker om dat op een laptop te doen, maar dat kan dus straks helemaal niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Ik ben zeer tevreden met mijn Homey, maar mocht er een nieuwe Homey komen met betere hardware (ik zou het niet verwachten op korte termijn), dan zou ik hem zeker kopen.
Just_A_User schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:43:
Maar vanaf 2.0 is er dus geen windows app/tool meer waarmee je flows kunt maken? Want er wordt vol ingezet op de telefoonapp/tablet app om een flow te maken, maar er is ook geen workaround meer ofzo?

Want als je een push bericht wil versturen met wat tekst etc, dan vind ik het toch echt wel makkelijker om dat op een laptop te doen, maar dat kan dus straks helemaal niet meer?
Wel als iemand daar iets voor maakt m.b.v. de web-api.

[ Voor 62% gewijzigd door SkorpionNL op 12-02-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
SkorpionNL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:43:
Ik ben zeer tevreden met mijn Homey, maar mocht er een nieuwe Homey komen met betere hardware (ik zou het niet verwachten op korte termijn), dan zou ik hem zeker kopen.

[...]

Wel als iemand daar iets voor maakt m.b.v. de web-api.
Ja, dus officieel niet? Nou, dat vind ik toch echt kut. Ik vind het juist een verademing dat ik dat nu kan op mijn laptop ipv op dat (relatief) kleine scherm van mijn telefoon.

Dan hoop ik maar dat er iemand is die daar iets voor maakt, want ik heb nu met de Preview app wat flows aangepast, en dat vind ik maar een gepriegel, ik vind met de laptop echt vele malen prettiger werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Just_A_User schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Ja, dus officieel niet? Nou, dat vind ik toch echt kut. Ik vind het juist een verademing dat ik dat nu kan op mijn laptop ipv op dat (relatief) kleine scherm van mijn telefoon.

Dan hoop ik maar dat er iemand is die daar iets voor maakt, want ik heb nu met de Preview app wat flows aangepast, en dat vind ik maar een gepriegel, ik vind met de laptop echt vele malen prettiger werken.
Als Tweaker heb je nog niet gedacht aan Bluestack (of de ondersteuning van Chrome voor Android apps) waarmee je gewoon Android apps op je desktop/laptop kunt draaien :) Waar een wil is is een weg :P Sowieso is oordelen over een beta app welke nog niet optimaal werkt (laat staan alleen nog maar mobiel beschikbaar is ipv ook op de tablet) al een dingetje, het heet preview voor een reden.

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 12-02-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Als Tweaker heb je nog niet gedacht aan Bluestack (of de ondersteuning van Chrome voor Android apps) waarmee je gewoon Android apps op je desktop/laptop kunt draaien :) Waar een wil is is een weg :P Sowieso is oordelen over een beta app welke nog niet optimaal werkt (laat staan alleen nog maar mobiel beschikbaar is ipv ook op de tablet) al een dingetje, het heet preview voor een reden.
Nee, dat is geen dingetje, want kijk liever naar een groot scherm dan naar een klein. Dat is geen dingetje, dat is een voorkeur.

Als dat fatsoenlijk kan dan is dat inderdaad een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Het is misschien iets kleiner, maar op sommige punten echt zeker overzichtelijker. Waar je eerst door de kaartjes moest klikken om alle acties te bekijken zie je ze nu gewoon allemaal duidelijk leesbaar onder elkaar staan. Dat is echt 10 keer handiger dan dat je beetje rond moet gaan klikken in de hoop dat je een geschikte optie vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Als er niet gelijktijdig met de telefoon app een tablet app uit komt is het sowieso een grote fail. Ik hoorde dat de iPad app pas later komt... Lekker flows maken op je telefoon dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
lubbertkramer schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:44:
[...]

Vraag is wat je verstaat onder spraak? Het werkt voor de een 100% (zie mijn yt filmpjes) en voor de ander totaal niet, wat daarvan de oorzaak is blijft nog steeds een raadsel. Wel is gewoon duidelijk dat Athom wat betreft het ontvangen van audio (spraak) via de microfoons niet als beste kan.

De spraak"engine" (onder de motorkap) die vertaald wat je zegt werkt zeer goed zodat Homey snapt wat je wilt, dit kan zowel via spraak als via chat (nieuwe app) of bv fb messenger. Als je het hebt over het verstaan van wat je mondeling zei verwacht ik geen verbeteringen en verwacht ik ook dat ze dit toekomstig los gaan laten. Dit is ook wat ze zelf aan geluiden laten horen.

Waarom zouden ze concurreren met partijen als Amazon/Google die dat veel beter kunnen en veel meer geld hebben. Laat Athom ervoor zorgen dat Homey snapt wat je wilt als je het laat weten via chat/spraak (via bv echo/google home) en laat Athom de focus leggen op Homey als centrale hub voor alles :)
Waarom? Omdat het me eenvoudig op te lossen lijkt (herkenning is goed, lijkt me meer een audio/hardware probleem) en spraak de toekomst is. Waarom zou ik iedere keer mijn telefoon willen pakken als ik gewoon spraakcommando's kan geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Ik zie zojuist 1.5.6-rc.13 beschikbaar op Experimental kanaal:

1.5.6-rc.13
[SDK] Fix a bug that caused apps to always run in the UTC timezone
[SDK] Fix a bug that caused apps to loose filesystem access
[Insights] Increase loading speed
[Core] Fix a bug that could lead to unused storage not being freed

Size is opvallend, slechts 2.4mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:29:
[...]

Waarom? Omdat het me eenvoudig op te lossen lijkt (herkenning is goed, lijkt me meer een audio/hardware probleem) en spraak de toekomst is. Waarom zou ik iedere keer mijn telefoon willen pakken als ik gewoon spraakcommando's kan geven?
Of spraak de toekomst heeft vind ik discutabel en meer een mening, ben benieuwd hoeveel spraak echt gebruiken? Hier zie ik Homey in gebruik voor huisautomatisering waarin ik wil dat het geautomatiseerd is :)

Wat betreft spraak en Homey, reken maar niet dat Athom daar nog in gaat investeren in betere hardware / onderzoek. Dat kunnen anderen met meer geld en middelen veel beter. Dat is duidelijk te merken aan de verandering van focus (gezien de website, slogan is niet voor niets "alles in huis verbonden") waarbij spraak meer naar achteren is geschoven en meer de nadruk ligt op het koppelen van Amazon Echo / Google Home en andere diensten. Hiervoor hoef je dus niet tegen je telefoon te spreken maar kun je gewoon net als met Homey spreken in de kamer waar hij staat.

Met de nieuwe Alexa skill maakt verschil in taal Engels/Nederlands ook niet meer uit omdat je de apparaten anders kan noemen in de alexa skill dan ze in Homey heten. Het is nu vooral wachten tot Amazon/Google Nederlands gaan ondersteunen voor deze skills :)

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 12-02-2018 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Woohoo... 10 januari besteld, en nu op weg naar PostNL 😎!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
lubbertkramer schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:12:
[...]

Of spraak de toekomst heeft vind ik discutabel en meer een mening, ben benieuwd hoeveel spraak echt gebruiken? Hier zie ik Homey in gebruik voor huisautomatisering waarin ik wil dat het geautomatiseerd is :)

Wat betreft spraak en Homey, reken maar niet dat Athom daar nog in gaat investeren in betere hardware / onderzoek. Dat kunnen anderen met meer geld en middelen veel beter. Dat is duidelijk te merken aan de verandering van focus (gezien de website, slogan is niet voor niets "alles in huis verbonden") waarbij spraak meer naar achteren is geschoven en meer de nadruk ligt op het koppelen van Amazon Echo / Google Home en andere diensten. Hiervoor hoef je dus niet tegen je telefoon te spreken maar kun je gewoon net als met Homey spreken in de kamer waar hij staat.

Met de nieuwe Alexa skill maakt verschil in taal Engels/Nederlands ook niet meer uit omdat je de apparaten anders kan noemen in de alexa skill dan ze in Homey heten. Het is nu vooral wachten tot Amazon/Google Nederlands gaan ondersteunen voor deze skills :)
Google Home, Amazon Echo, etc. zijn allemaal gebaseerd op spraaktechnologie. Als ze daar een goede integratie mee weten te creëren dan ben je er ook. Maar heb je daar dan twee apparaten voor nodig? Een Google Home voor de input (spraakherkenning) en een Homey voor de verdere automatisering? Daar zullen weinig mensen op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:10:
[...]

Google Home, Amazon Echo, etc. zijn allemaal gebaseerd op spraaktechnologie. Als ze daar een goede integratie mee weten te creëren dan ben je er ook. Maar heb je daar dan twee apparaten voor nodig? Een Google Home voor de input (spraakherkenning) en een Homey voor de verdere automatisering? Daar zullen weinig mensen op zitten te wachten.
Dat is wat ik de hele tijd al zeg dat Homey + een spraakdienst/hardware als Home/Echo een ideale combinatie is en dat Athom dat zelf niet beter kan (de integratie is er al). Ja het zijn twee apparaten maar je zult sowieso meerdere apparaten moeten hebben als je zoals in jouw geval niet tegen je telefoon wilt praten (ondanks dat ik niet van de spraak ben heb ik tweemaal Google home mini en tweemaal een Echo dot thuis staan). Hoe wil je anders als spraak de toekomst is vanaf zolder een spraakcommando geven als Homey beneden in de woonkamer staat? (en zelfs met meerdere Homey's gaat dat lastig zoals ik thuis heb, mede omdat ze (nog) niet standaard samenwerken) :)

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 12-02-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

coromandel schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:34:
Woohoo... 10 januari besteld, en nu op weg naar PostNL 😎!
Sjeezzz, ik was een week voor je aan maar nog steeds niets gezien of gehoord :(

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.