Het is wel jammer dat Homey niet terug kan praten via Alexa of Google Home.
Ik snap dat dat door Google/Amazon komt maar blijft jammer.
Ik snap dat dat door Google/Amazon komt maar blijft jammer.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Even een mailtje sturen naar Athom met de vraag wat de status van de bestelling is...?Pim. schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:40:
[...]
Sjeezzz, ik was een week voor je aan maar nog steeds niets gezien of gehoord
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Met gestrekt been.
[ Voor 13% gewijzigd door Eikkie op 13-02-2018 16:39 ]
It's me
Niemand weet hoelang je dan kunt wachten. Of weet je meer dan wij weten?Eikkie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:30:
Is het niet verstandiger om op een hardware revisie te wachten? Of is dit in een glazen bol kijken?
Het kan zijn dat de nieuwe Homey's toch een kleine afwijking hebben naast dat deze een nieuwe generatie SOM hebben (SOM zou niet verschillen i.v.m. alleen nieuwe revisie en betere wifi chip) maar hoor geruchten dat er misschien toch wat veranderd is maar het is koffiedik kijken, niemand weet het behalve de mensen bij Athom met een NDA. Het zou in lijn zijn met welke hardware dan ook dat er toch een verbetering zou komen, aan de andere kant is er nog niet veel veranderd aan de signalen kant wat al beschikbaar is.Eikkie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:30:
Is het niet verstandiger om op een hardware revisie te wachten? Of is dit in een glazen bol kijken?
Ik bedoel: Koffiedik kijken
[ Voor 21% gewijzigd door lubbertkramer op 13-02-2018 17:30 ]
Kijk eens naar een Fibaro of Qubino dimmer. Dit geeft overigens heb garantie dat het dimmen goed gaat.Sa1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:32:
Sinds enige tijd heb ik een Homey, nu heb ik ook een nieuw huis, dus wil hem breder in gaan zetten.
Heb verschillende dimbare LED lampen in mooie armaturen zitten. Deze wil ik eigenlijk gaan dimmen. Vanuit de bouw zit er een heel standaard aan/uit schakelaar bij.
Nu heb ik in de Gamma een ACM-100 van KlikAanKlikUit gekocht. Het idee was dat ik daarmee de boel zou kunnen dimmen. Hij ondersteund namelijk ook LED lampen. Helaas lijkt het niet goed te werken. De lampen knipperen wel wat, maar daar houdt het dan ook op.
Ik wil dus de bestaande schakelaar vervangen door een systeem die ik via de Homey kan aansturen.
Wie heeft een tip hiervoor wat ik kan kopen (liefst enigsinds betaalbaar).
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
En dan bedoel je deze?HeroS schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:08:
[...]
Kijk eens naar een Fibaro of Qubino dimmer. Dit geeft overigens heb garantie dat het dimmen goed gaat.
Dat klopt.. Lees ook eens de review op mijn website.Sa1 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:22:
[...]
En dan bedoel je deze?
https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-module-250w
Volgens mij moet dat dan werken, maar lees her en der ook wat over een dimmer 'bypass'. Heb er naar zitten zoeken, maar krijg niet echt duidelijk wat het nou precies is en wanneer het nodig is. Wat ik lees is dat het nodig is als je LEDs hebt van minder dat een bepaald wattage...
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
1.5.6 (Vrijgegeven in DP op 13-2-2018)
[ZigBee] Move 'stuff for geeks' to Developer tools
[ZigBee] Resolve a bug that could cause devices to get added twice
[ZigBee] Resolve a bug that could prevent device communication
[ZigBee] Simultaneous reported attributes are now handled correctly
[ZigBee] Stability improvements
[Z-Wave] Move 'stuff for geeks' to Developer tools
[Z-Wave] Update Command Class SDK to 6.01
[Z-Wave] Add heal command (Developer Tools)
[Z-Wave] Stability improvements
[Core] Fixed a bug that could cause red rings upon reboots
[Core] Fix a problem that could prevent the time from synchronising correctly
[Core] Fix a problem that could prevent the timezone from getting detected correctly
[Core] Fix a bug that could lead to cloud disconnections
[Core] Fix a bug that could lead to unused storage not being freed
[Core] Improved boot time
[SDK] Update Node.js to 8.9.4
[SDK] Prevent a few methods from swallowing exceptions
[SDK] Fix a bug that caused apps to loose filesystem access
[Updates] Moved experimental checkbox to Developer tools
[Security] Fix CVE-2017-5715
[Other] Various minor fixes and improvements (A complete list can be found at GitHub)
@Sa1 Hou er wel rekening mee dat je de andere inputs bij de qubino dimmer (nog) niet kan gebruiken.HeroS schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:08:
[...]
Kijk eens naar een Fibaro of Qubino dimmer. Dit geeft overigens heb garantie dat het dimmen goed gaat.
Maar wat betekent dat concreet? Wanneer komt 1.5.6 dan naar stable?lubbertkramer schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:35:
We hebben er lang op moeten wachten maar zoals eerder aangegeven zouden wij in DP 1.5.6 (final) krijgen als RC13 in experimenteel zou komen en gisteravond was het moment daar![]()
[...]
Och ja, je moet toch wat he.
Verwachting is snel, volgorde van release is altijd DP (Developer Preview) -> Experimenteel -> Stabiel. Bij geen problemen gaat hij snel door naar experimenteel en ik verwacht dat eerlijk gezegd deze week, mede omdat RC13 al vrijwel alles heeft wat de final release ook heeft en van daaruit komt hij naar stabiel. Wanneer is koffiedik kijken maar laten we zeggen als alles goed gaat volgende week ergens (let op dit is een aanname naar aanleiding van vorige releases en als er zich geen onverwachte problemen voordoen)Just_A_User schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:59:
[...]
Maar wat betekent dat concreet? Wanneer komt 1.5.6 dan naar stable?
Heb net die dimmer2 besteld, komt morgen binnen. We gaan het zien. Heb ook niet een 'blauwe' draad, dat was doorslaggevend voor mij.. met mijn beperkte kennisLuuk84 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:52:
[...]
@Sa1 Hou er wel rekening mee dat je de andere inputs bij de qubino dimmer (nog) niet kan gebruiken.
Deze optie zou allang werkend moeten zijn maar is het helaas nog steeds niet, geen idee of dit ooit nog gaat gebeuren.
[ Voor 19% gewijzigd door Sa1 op 14-02-2018 09:09 ]
Op de qubino's kan je een dubbele pulsdrukker aansluiten, dus bijvoorbeeld 1 om je lamp mee te dimmen, en 1 om een andere functie aan te hangen in je domotica controller. Bijvoorbeeld als je op de input 2 schakelaar drukt, gaat alle verlichting uit. Die 2de schakelaar kan je in homey niet afvangen, althans, dit werkt niet in je flows.Sa1 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:08:
[...]
Heb net die dimmer2 besteld, komt morgen binnen. We gaan het zien. Heb ook niet een 'blauwe' draad, dat was doorslaggevend voor mij.. met mijn beperkte kenniswat bedoel je met de 'andere' inputs?
@HeroS bedankt voor je advies om je site even te lezen. Wat ik nog wel mis (en nogmaals, dat kan bij mij liggen) zijn foto's van hoe het aangesloten wordt in het echt zeg maar. Dus zonder tekeningen. Maar heb dus nav jouw review en advies de Dimmer2 besteld..
Die ga ik binnenkort ook bestellen. Ik heb nu de IKEA Nymane LED lamp en die is ook dimbaar dus dat zou dan moeten werken?Sa1 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:22:
[...]
En dan bedoel je deze?
https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-module-250w
Volgens mij moet dat dan werken, maar lees her en der ook wat over een dimmer 'bypass'. Heb er naar zitten zoeken, maar krijg niet echt duidelijk wat het nou precies is en wanneer het nodig is. Wat ik lees is dat het nodig is als je LEDs hebt van minder dat een bepaald wattage...
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Homekit is best een zware app waarbij het ook nog kan uitmaken welke gemaakte Homekit versie vanuit de community je hebt (Homey is officieel niet Homekit certified). Heb je al gekeken of er geen app tussen zit met een eventuele memory leak of een flow met een loop? Wat je beschrijft is nog maar licht gebruik van Homey en er zijn gebruikers met veel meer apparaten / apps / flows die geen problemen ervaren waaronder mijzelf. Blijft je probleem bestaan is het goed om eens met Athom contact op te nemen want wellicht heb je dan een ander probleem.tcviper schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:03:
Hi all, heb de Homey nu ook in huis en ben begonnen met wat basis dingen te koppelen (Homeykit, Fibaro, Somfy RTS, Hue, Nest, Synology Surveillance). Opzich werkt het allemaal prima, maar merk wel dat Homey eigenlijk net wat te weinig power heeft om veel dingen aan elkaar te knopen. Als ik volgens mij nu alle z-wave apparaten (Fibaro HC2 gebruik ik nu) eraan ga koppelen word het traag (ca 40 devices).
Oh ja maar ik zeg ook niet dat het ding nu al traag is, je merkt alleen wel dat het natuurlijk wat meer limieten heeft dan bijv de Fibaro HC2 controller waar een Intel CPU in zit. En voordat ik alle Fibaro Z-wave devices koppel aan Homey wil ik wel zeker weten dat ik niet tegen een muur op looplubbertkramer schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:22:
[...]
Homekit is best een zware app waarbij het ook nog kan uitmaken welke gemaakte Homekit versie vanuit de community je hebt (Homey is officieel niet Homekit certified). Heb je al gekeken of er geen app tussen zit met een eventuele memory leak of een flow met een loop? Wat je beschrijft is nog maar licht gebruik van Homey en er zijn gebruikers met veel meer apparaten / apps / flows die geen problemen ervaren waaronder mijzelf. Blijft je probleem bestaan is het goed om eens met Athom contact op te nemen want wellicht heb je dan een ander probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 14-02-2018 10:28 ]
De betere van de Homekit versies naar mijn meningtcviper schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:27:
[...]
Oh ja maar ik zeg ook niet dat het ding nu al traag is, je merkt alleen wel dat het natuurlijk wat meer limieten heeft dan bijv de Fibaro HC2 controller waar een Intel CPU in zit. En voordat ik alle Fibaro Z-wave devices koppel aan Homey wil ik wel zeker weten dat ik niet tegen een muur op loopWat Homekit betreft gebruik ik nu deze app voor Homey: https://apps.athom.com/app/com.swttt.homekit
Ik heb dat nodig omdat ik op mijn Apple Watch bijv garage aan/uit zet en alarm schakelVind dat heerlijk makkelijk werken via Homekit.
Hier alles aan Homey gekoppeld (Hue lampen / strips, Ikea lampen en tweemaal een float) naast Xiaomi en Hue batterij apparaten. Hierdoor een mesh door het huis heen. Had hier een tijd terug een plaatje geplaatst, zal hem hieronder nog eens plaatsen. Sinsdien nog eens 30 Xiaomi toegevoegd aan Homey. Door meer routers (dus apparaten die aan netstroom zitten) kun je meer Zigbee batterij apparaten toevoegen (zie Github)millerman_sf schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:59:
Inmiddels ben ik bezig om uit te denken hoe ik mijn huis goed in kan richten qua apparatuur en flows. Ik heb op dit moment wat Hue lampen via een Hue Bridge aangesloten op de Homey. Ik wil er wat IKEA-lampen bijvoegen en ik heb wat Xiaomi-sensors liggen. Mijn idee was dat het allemaal Zigbee is en daarmee een mesh-netwerk zou moeten vormen.
Ik had alleen even niet bedacht dat alles achter de bridge zit nu en er dus 2 Zigbee netwerken ontstaan als ik Xiaomi-sensors ga toevoegen. Wat zijn jullie overwegingen om wel of niet de Hue Bridge er tussen te laten?
Zie hieronder twee screenshots uit de nieuwe (beta) applicatie van een Ikea en Hue lamp (let niet op de kleur, het is de kleine meid haar slaapkamer haha) en de beschikbare kaarten in de DAN (zijn er nog paar meer als aan/uit etc maar waren niet relevantmillerman_sf schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:14:
Dank voor het delen! Heeft rechtstreeks koppelen nog nadelen t.a.v. functionaliteit? Ik las in dit topic dat dimmen/kleurtemperatuur ook niet mogelijk was, is dat inmiddels wel zo?
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 14-02-2018 11:28 ]
Als je nog niet op experimenteel zit dan zou ik wachten tot 1.5.6 naar stabiel komt, zoals je paar posts terug kon lezen hebben wij 1.5.6 (final) in DP gekregen dus deze zou snel naar experimenteel moeten komen en vervolgens naar stabiel. Lijkt er nu toch echt op dat 1.5.6 eindelijk richting stabiel komtmillerman_sf schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:33:
Top, dan wordt het alles omhangen naar rechtstreeks! Even wachten op de nieuwe experimental en beta voor Tado, dan kunnen we fatsoenlijk beginnen
Wacht, wat? Je hebt niet de bridge van Hue per sé nodig? Dus die kun je direct aan Homey hangen? Geldt dat dan ook voor de bewegingssensoren? Want die heb ik namelijk ook 2. Ik heb dan in de Hue alles uitgezet qua rules etc, dus Hue zelf doet niks meer, daar zit wel Homey tussen.lubbertkramer schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:04:
[...]
Hier alles aan Homey gekoppeld (Hue lampen / strips, Ikea lampen en tweemaal een float) naast Xiaomi en Hue batterij apparaten. Hierdoor een mesh door het huis heen. Had hier een tijd terug een plaatje geplaatst, zal hem hieronder nog eens plaatsen. Sinsdien nog eens 30 Xiaomi toegevoegd aan Homey. Door meer routers (dus apparaten die aan netstroom zitten) kun je meer Zigbee batterij apparaten toevoegen (zie Github)
De bridge ertussen houden heeft als voordeel dat je scenes kunt gebruiken van Hue en de lampen via de Hue app te bedienen zijn maar het nadeel is dat je dan tweemaal een mesh hebt die niet met elkaar communiceren.
[afbeelding]
Jazeker, Hue = Zigbee net als Ikea en dergelijke dus kan gewoon rechtstreeks aan Homey gekoppeld worden. Er moest alleen een app komen en Athom had daar niet heel veel haast mee vanwege dat ze een werkende app hadden via de bridge maar de community heeft dat opgelost. Let wel op, net als met z-wave (je fibaro) is voor zigbee een goede mesh van belang dus des te meer apparaten je op het netstroom hebt zitten des te beter werken je apparaten op een batterij op afstand van Homey. De app kun je hier vinden -> https://apps.athom.com/app/com.philips.hue.zigbeeJust_A_User schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:55:
[...]
Wacht, wat? Je hebt niet de bridge van Hue per sé nodig? Dus die kun je direct aan Homey hangen? Geldt dat dan ook voor de bewegingssensoren? Want die heb ik namelijk ook 2. Ik heb dan in de Hue alles uitgezet qua rules etc, dus Hue zelf doet niks meer, daar zit wel Homey tussen.
Ik gebruik die sensoren van Hue omdat ik ook een Fibaro motion sensor heb, die multiple-in-1 sensor, maar daar ben ik niet echt tevreden over, want hij lijkt het gewoon op random momenten niet te doen (terwijl die sensor nu iets van 2,5 meter van Homey af staat in een direct line of sight). Maar zo'n Hue sensor, die ook beweging en temperatuur en licht doet, die doet het simpelweg altijd.
Daar komt bij dat die Hue sensoren iets van 35 euro kosten, en die Fibaro ongeveer 60, dat is nogal een verschil.
Dus als ik ook die gewoon aan Hue direct kan hangen, dan ga ik die bridge weg doen.
Ik ga er dan even vanuit dat de lampen zelf als repeater werken voor Zigbee? Want ik heb in de woonkamer 3 lampen, in de gang 1 lamp, op de overloop 1 lamp, en op onze slaapkamer 2 lampen. De bridge echter, staat op zolder. 1 Hue sensor ligt op de overloop, de andere op onze slaapkamer, en het werkt als een tierelier, nu, maar dat is dus met bridge.lubbertkramer schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:59:
[...]
Jazeker, Hue = Zigbee net als Ikea en dergelijke dus kan gewoon rechtstreeks aan Homey gekoppeld worden. Er moest alleen een app komen en Athom had daar niet heel veel haast mee vanwege dat ze een werkende app hadden via de bridge maar de community heeft dat opgelost. Let wel op, net als met z-wave (je fibaro) is voor zigbee een goede mesh van belang dus des te meer apparaten je op het netstroom hebt zitten des te beter werken je apparaten op een batterij op afstand van Homey. De app kun je hier vinden -> https://apps.athom.com/app/com.philips.hue.zigbee
Daar ben ik.ook wel benieuwd naar want dan ga ik het ook omzetten als de voordelen opwegen tegenover de nadelen.Just_A_User schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:04:
[...]
Maar, levert het me een voordeel op om die bridge weg te laten? Wat heb ik daar aan meerwaarde aan, om het Homey te laten doen ipv de bridge van Hue zelf, anders dan dat ik de mesh in Homey kan zien?
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
1.5.6 experimental
[ZigBee] Move 'stuff for geeks' to Developer tools
[ZigBee] Resolve a bug that could cause devices to get added twice
[ZigBee] Resolve a bug that could prevent device communication
[ZigBee] Simultaneous reported attributes are now handled correctly
[ZigBee] Stability improvements
[Z-Wave] Move 'stuff for geeks' to Developer tools
[Z-Wave] Update Command Class SDK to 6.01
[Z-Wave] Add heal command (Developer Tools)
[Z-Wave] Stability improvements
[Core] Fixed a bug that could cause red rings upon reboots
[Core] Fix a problem that could prevent the time from synchronising correctly
[Core] Fix a problem that could prevent the timezone from getting detected correctly
[Core] Fix a bug that could lead to cloud disconnections
[Core] Fix a bug that could lead to unused storage not being freed
[Core] Improved boot time
[SDK] Update Node.js to 8.9.4
[SDK] Prevent a few methods from swallowing exceptions
[SDK] Fix a bug that caused apps to loose filesystem access
[Updates] Moved experimental checkbox to Developer tools
[Security] Fix CVE-2017-5715
[Other] Various minor fixes and improvements (A complete list can be found at GitHub)
Voordeel is dat iedere lamp inderdaad een repeater/router is waardoor je tot het maximale van 240 apparaten op een batterij zou kunnen gaan. Des te meer routers (netstroom apparaten) des te hoger het aantal zoals ook te lezen is op Github dat sommigen maar 20 xiaomi kunnen koppelen omdat ze geen routers hebbenJust_A_User schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:04:
[...]
Ik ga er dan even vanuit dat de lampen zelf als repeater werken voor Zigbee? Want ik heb in de woonkamer 3 lampen, in de gang 1 lamp, op de overloop 1 lamp, en op onze slaapkamer 2 lampen. De bridge echter, staat op zolder. 1 Hue sensor ligt op de overloop, de andere op onze slaapkamer, en het werkt als een tierelier, nu, maar dat is dus met bridge.
Maar, levert het me een voordeel op om die bridge weg te laten? Wat heb ik daar aan meerwaarde aan, om het Homey te laten doen ipv de bridge van Hue zelf, anders dan dat ik de mesh in Homey kan zien?
[ Voor 29% gewijzigd door lubbertkramer op 14-02-2018 19:01 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Sjalabert op 14-02-2018 19:32 . Reden: klik aan klik uit link aangepast ]
Yes, Zowel de Philips app als de Klik-aan-klik-uit app. Ook de procedures gevolgd zoals gevraagd.Deef_K schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:31:
Apps wel geinstalleerd?
Kun je de afstandsbediening wel koppelen met Homey?Sjalabert schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:19:
Jakkes, Jakkes Jakkes. Volgens mij heb ik een DOA te pakken. 5 verschillende klik-aan-klik uit dimmers (AC-300) geprobeerd, zowel via de afstandsbediening als direct. Geen enkele response. Dit omdat ik mijn Living Color (gen 2) niet aan de praat krijg. Ben wat test scenario's aan het opstellen voor straks in het niet huis. Of denken jullie dat ik toch iets fout doe? Heb net tevens al een factory reset gedaan en zelf de 'experimentele versie' erop gehad. Beide geen succes#bepositive
Geen idee hoe de gen2 werken maar zijn deze gekoppeld geweest aan de Hue bridge, zo ja dan moeten ze eerst gereset worden met de afstandsbediening. Is een probleem van Hue/Philips, een van de redenen waarom Athom er nog niet mee aan de slag is gegaan omdat het rechtstreeks koppelen meer moeite is dan even koppelen als deze ooit aan een Hue bridge heeft gezeten. Heb zelf ook eerst mijn Hue lampen moeten resettenSjalabert schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:33:
[...]
Yes, Zowel de Philips app als de Klik-aan-klik-uit app. Ook de procedures gevolgd zoals gevraagd.
Als je de Hue bridge app gebruikt ipv de zigbee variant moeten deze in hetzelfde netwerk zitten.How to transfer light from hue bridge to Homey by Jesper P: Hue lights are also resettable with the round Hue remote (i.e. Living colors gen 2 Remote). Delete the specific light in the official iOS Hue app. Then turn on the power of the specific light. Then press the on button and the one dot button on the remote simultaneously, while holding the remote near the light. The light will blink and has been reset. You can now add the light to Homey.
NOTE: If the bulbs have been used with a bridge, or bought as a package with bridge, prior to connecting them directly to Homey. You will need to reset the bulb with the Philips Hue bridge before being able to add them. You can also reset the bulb with a Philips Hue Remote (8718696743157).
[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 14-02-2018 19:42 ]
Ik dacht dat eerst ook bij mij met Neo Coolcam producten. Daar moet je 3x snel op het knopje van het apparaat klikken. Best wel snel achter elkaar anders werkt het niet. Misschien sneller de knopjes indrukken bij jouw producten?Sjalabert schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:19:
Jakkes, Jakkes Jakkes. Volgens mij heb ik een DOA te pakken. 5 verschillende klik-aan-klik uit dimmers (AC-300) geprobeerd, zowel via de afstandsbediening als direct. Geen enkele response. Dit omdat ik mijn Living Color (gen 2) niet aan de praat krijg. Ben wat test scenario's aan het opstellen voor straks in het niet huis. Of denken jullie dat ik toch iets fout doe? Heb net tevens al een factory reset gedaan en zelf de 'experimentele versie' erop gehad. Beide geen succes#bepositive
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Oke dankjewel. Dan weet ik genoegkasteleman schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:45:
De Living Color Gen 2 kan niet rechtstreeks gekoppeld worden. Die zal je toch echt aan de HUE Bridge moeten koppelen. Daarna is deze ook goed te gebruiken binnen Homey. Heb zelf 1 in gebruik op die manier.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjalabert op 14-02-2018 21:09 ]
Je hebt al wel gekeken of Homey IR signalen uitstuurt met de camera van je telefoon, Homey staat ook in range van je TV (IR is niet een signaal wat grote afstand kan overbruggen)Sjalabert schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:27:
[...]
Oke dankjewel. Dan weet ik genoegJammer de pammer. Nu nog kijken of ik het aan de gang ga krijgen. Mijn Klik-aan-klik-uit werkt ook niet en mijn TV-IR ook niet.
Lubbert vertel mij maar eens hoe ik dat kan controleren met mijn iPhone. Weet het niet. #nooitteoudomtelerenlubbertkramer schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:09:
[...]
Je hebt al wel gekeken of Homey IR signalen uitstuurt met de camera van je telefoon, Homey staat ook in range van je TV (IR is niet een signaal wat grote afstand kan overbruggen)
Gewoon met je camera filmen als je IR gaat zenden, dan zie je het. Google had je dat kunnen vertellen -> YouTube: Detecting Infrared Light(IR) Using any Smartphone CameraSjalabert schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:12:
[...]
Lubbert vertel mij maar eens hoe ik dat kan controleren met mijn iPhone. Weet het niet. #nooitteoudomteleren
Camera in negatief instellen. Dan zie je de infraroodstraling.Sjalabert schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:12:
[...]
Lubbert vertel mij maar eens hoe ik dat kan controleren met mijn iPhone. Weet het niet. #nooitteoudomteleren
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Helaas pinda kaas. Net gekeken naar een afstandsbediening van de televisie. Via de front camera zag ik netjes een 'lampje' knipperen. Helemaal om Homey rond gekeken en zag niets knipperen/branden.PM_Petrol schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:22:
[...]
Camera in negatief instellen. Dan zie je de infraroodstraling.
Dat lijkt me wat weinig om weer geld voor uit te geven en een Alexa aan te schaffenDesondanks kunnen gebruikers niet alle apparaten bedienen die met de Homey verbonden zijn. Alexa staat alleen toe om lampen, thermostaten en wandcontactdozen te bedienen met standaardcommando's via Alexa.
[ Voor 10% gewijzigd door Pim. op 14-02-2018 23:21 ]
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Eerste nadeel van combi Homey + Alexa/Google Home etc is dat je Homey op Engels moet staan om ze te verstaan omdat Alexa/Home nog geen Nederlands spreken. Alleen met de nieuwe skill die beperkt is werkt het als je Homey op het Nederlands staat omdat je dan de apparaten die in smarthome kunnen komen van Alexa een eigen naam gegeven kunnen worden in de Alexa app. Lamp Buiten Achter kent Alexa zo moeilijkPim. schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:17:
Eindelijk mijn Homey binnen
Hier iemand al ervaringen met de Alexa skill en Homey ??
Het lijkt me leuk mijn agenda te laten voorlezen, het nieuws en het weer. Ik zie in de laatste post van T.net alleen dit staan:
[...]
Dat lijkt me wat weinig om weer geld voor uit te geven en een Alexa aan te schaffen
edit: is dit realistisch ?? : YouTube: Alexa Homey voorbeeld
Je moet de camera richten op de gaatjes rondom de ledring, daar komt IR uitSjalabert schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:19:
[...]
Helaas pinda kaas. Net gekeken naar een afstandsbediening van de televisie. Via de front camera zag ik netjes een 'lampje' knipperen. Helemaal om Homey rond gekeken en zag niets knipperen/branden.
[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 15-02-2018 07:42 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Sa1 op 15-02-2018 09:54 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Dit staat op robbshop:Sa1 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:13:
Heb zojuist m'n dimmer2 binnen gekregen. Doet al een stuk meer dan dat ding van KlikAanKlikUit, maar dimt nog niet heel goed.
Hij gaat van 23watt naar 30watt. Ik zie de lampen wel iets verspringen in hoe vel ze zijn. Maar nog lang niet genoeg. Kan echter nergens vinden of die 23 de minimale waarde is die ingesteld kan worden.
Houdt dat in dat er zo'n bypass bij moet?
Engels is geen probleem, het hoeft voor mij niet perse Nederlands. Ik ben benieuwd of mensen er ervaring mee hebbenlubbertkramer schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 07:41:
[...]
Eerste nadeel van combi Homey + Alexa/Google Home etc is dat je Homey op Engels moet staan om ze te verstaan omdat Alexa/Home nog geen Nederlands spreken. Alleen met de nieuwe skill die beperkt is werkt het als je Homey op het Nederlands staat omdat je dan de apparaten die in smarthome kunnen komen van Alexa een eigen naam gegeven kunnen worden in de Alexa app. Lamp Buiten Achter kent Alexa zo moeilijk
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Jazeker, al een jaar de oude skill in gebruik en sinds kort de nieuwe skill zonder het deel "alexa ask Homey". Ik doe vrij weinig met spraak maar op momenten dat ik het nodig heb werkt het goed zowel via Alexa/Google als via Homey.Pim. schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:56:
[...]
Engels is geen probleem, het hoeft voor mij niet perse Nederlands. Ik ben benieuwd of mensen er ervaring mee hebben
Cool, goed te weten.lubbertkramer schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 07:47:
[...]
Jazeker, al een jaar de oude skill in gebruik en sinds kort de nieuwe skill zonder het deel "alexa ask Homey". Ik doe vrij weinig met spraak maar op momenten dat ik het nodig heb werkt het goed zowel via Alexa/Google als via Homey.
Ik heb zowel de oude als de nieuwe Alexa skill gebuikt en beide werken in principe goed. Omdat ik de noodzaak tot 'Ask Homey' kwijt wilde (en de nieuwe skill er toen nog niet was), heb ik HA Bridge op een Raspberry Pi geïnstalleerd. De tijd tussen spraakcommando en daadwerkelijk aan/uit zetten is met de HA Bridge aanzienlijk korter dan met één van beide Alexa skills. Met de skills zit er wel paar seconde tussen, via de HA bridge slechts pakweg 1. Dus ondanks dat de nieuwe skill er nu is, ben ik weer terug bij m'n HA Bridge.Pim. schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:56:
[...]
Engels is geen probleem, het hoeft voor mij niet perse Nederlands. Ik ben benieuwd of mensen er ervaring mee hebben
[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 16-02-2018 08:44 ]
Ik heb beide skills gebruikt, maar gebruik nu enkel nog maar de nieuwe skill. Werkt top!Pim. schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:00:
[...]
Cool, goed te weten.
Ik heb gisteren een collega gevonden die nog een dot in doos heeft en die ik mag lenen. Ik ga dit weekend aan het tweaken.
Bypass moet tussen de lamp en de fibaro komen.Sa1 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:57:
Bypass binnen gekregen. Alleen ik snap hem niet zo. Op de tekening wordt hij in-line gezet met de NUL. Nu heb ik in mijn wandcontactdoos slechts twee draden. De bruine en de zwarte. De zwarte aangesloten op de L en de bruine op de schakel.
Hij dimt nu dus van 23watt naar tot 31watt.
Daarvoor de bypass besteld. Maar heb ik het goed dat de bypass tussen de blauwe en de zwarte moet? Want dan heb ik toch lichtelijk wel een probleem, want die blauwe heb ik niet in m'n wandcontactdoos.
Moet je dan voor elke LED een bypass bestellen?
Van de Qubino had ik begrepen dat deze niet in te zetten is voor een systeem met 2 draden.Yelti schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:05:
[...]
Bypass moet tussen de lamp en de fibaro komen.
Je kan deze aansluiten tussen de dimmer uitgang en de draad die naar de lamp loopt(in contactdoos), of je kan deze tussen 1 van de aansluitdraaden op de lamp zelf(in plafond) aansluiten.
Als je een armatuur hebt met meerdere led spots, heb je maar 1 bypassnodig.
Bij de qubino dimmers heb je deze bypass niet nodig.
[ Voor 12% gewijzigd door Sa1 op 16-02-2018 11:20 ]
Maar wat is hierin de meerwaarde van de dot? Dit zou de Homey toch zelf moeten kunnen? Of is het alleen voor de spraak?SkorpionNL schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:09:
[...]
Ik heb beide skills gebruikt, maar gebruik nu enkel nog maar de nieuwe skill. Werkt top!
Sowieso wil ik de dot niet meer missen in mijn huis. Nederlands nieuws laten voorlezen, timers/reminders zetten, agenda laten voorlezen en verder i.c.m. Harmony bridge tv en Sonos bedienen. Tevens i.c.m. Homey lampen, raambekleding, mechanische ventilatie bedienen en nog meer om op te noemen.
L is de bruine draad naar mijn idee (ezelsbruggetje van vroeger is de Levering/Live. En de blauwe de nul (afvoer)Sa1 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:13:
[...]
Van de Qubino had ik begrepen dat deze niet in te zetten is voor een systeem met 2 draden.
Maar begrijp ik goed van jou dat ik de bypass kan plaatsen tussen de L en de bruine draad? De bruine draad heeft altijd stroom, dus die loopt naar het armatuur (zijn 2 armaturen aangesloten op deze schakelaar).
Het idee is om hem aan te sluiten volgens onderstaand schema en dan de meest rechter afbeelding met de 2-wire:
[afbeelding]
Spraak is beter, Amazon/Google hebben de hardware voor spraak beter voor elkaar dan Athom met Homey. Daarnaast staat je Homey op plek x in de woning en wil je wellicht op pley Y en Z ook met spraak je woning kunnen bedienen en dan is een Dot een goedkope uitbreiding. Plus geeft het daarnaast multiroom audio al is de speaker uiteraard niet het mooiste geluid maar kan er prima mee door.sparow schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:18:
[...]
Maar wat is hierin de meerwaarde van de dot? Dit zou de Homey toch zelf moeten kunnen? Of is het alleen voor de spraak?
Ik overweeg ook een dot aan te schaffen om mee te spelen, maar vraag me zelf af wat de meerwaarde is dan alleen betere spraakherkenning.
Ik zat ook naar die dingen te kijken n.a.v het bericht hier op Tweakers dat dit jaar Google Home naar Nederland zou komen. Nu weet ik dat Alexa wordt ondersteund door Homey, maar helaas Google Home nog niet, en ik voel veel meer voor Google Home dan voor Alexa.lubbertkramer schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:03:
[...]
Spraak is beter, Amazon/Google hebben de hardware voor spraak beter voor elkaar dan Athom met Homey. Daarnaast staat je Homey op plek x in de woning en wil je wellicht op pley Y en Z ook met spraak je woning kunnen bedienen en dan is een Dot een goedkope uitbreiding. Plus geeft het daarnaast multiroom audio al is de speaker uiteraard niet het mooiste geluid maar kan er prima mee door.
Heb net de tekening bekeken en deze moet parallel ipv serieel(wat ik eerst dacht).Sa1 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:13:
[...]
Van de Qubino had ik begrepen dat deze niet in te zetten is voor een systeem met 2 draden.
Maar begrijp ik goed van jou dat ik de bypass kan plaatsen tussen de L en de bruine draad? De bruine draad heeft altijd stroom, dus die loopt naar het armatuur (zijn 2 armaturen aangesloten op deze schakelaar).
Het idee is om hem aan te sluiten volgens onderstaand schema en dan de meest rechter afbeelding met de 2-wire:
[afbeelding]
Heb even een foto geschoten van hoe het er nu uitziet:Yelti schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:52:
[...]
Heb net de tekening bekeken en deze moet parallel ipv serieel(wat ik eerst dacht).
Bypass parallel schakelen met je armatuur.
Stel dat er blauw en zwart toekomt op je lamp, 1 draad op blauw, 1 draad op zwart.
[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 16-02-2018 15:28 ]
Sa1 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:26:
[...]
Heb even een foto geschoten van hoe het er nu uitziet:
[afbeelding]
Dit is zonder de 'bypass'. Ik wil hem als 'two-wire' aansluiten, conform onderstaande schematische weergave.
[afbeelding]
Op basis van het eerste plaatje; kan dat? Of móet hij bij het armatuur komen (heb twee armaturen aangesloten; dus nog een extra bypass)?
Voor de volledigheid; alles doet het nu. Ik kan hem dimmen van 31w naar 23w (valt totaal niet op, maar werkt wel). Ook de schakelaar doet het keurig.
Okay dus ik kan die wandcontactdoos dicht maken, daar is die bypass dus niet in te plaatsen.Yelti schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:46:
Waarschijnlijk op je eerste armatuur, want deze zullen doorgelust zijn.
Eenmaal je boven de 25W zit is het voldoende.
[...]
Maar beide armaturen reageren op één en dezelfde schakelaar? Dan moeten ze toch wel geschakeld/gelust zijn?Sa1 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:40:
[...]
Okay dus ik kan die wandcontactdoos dicht maken, daar is die bypass dus niet in te plaatsen.
Helaas zijn de armaturen niet aan elkaar door gelust, dat had wel handig geweest maar is helaas niet zo. Moet je dan per armatuur een bypass aansluiten?
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Dat klopt, er zit boven het 'verlaagde plafond' een schakel punt. Vanaf dit punt zijn kabels getrokken naar de beide armaturen. Alleen dat schakelpunt daar kan ik niet meer bij. Dat is achteraf niet zo handig, maar niet anders.vandermark schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:42:
[...]
Maar beide armaturen reageren op één en dezelfde schakelaar? Dan moeten ze toch wel geschakeld/gelust zijn?
Google Home/Assistant is net als Alexa ondersteund door Homey -> https://assistant.google.com/services/a/id/45e28a03ce038eb8/ (zie ook de Athom pagina spraak of het forum)Just_A_User schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:33:
[...]
Ik zat ook naar die dingen te kijken n.a.v het bericht hier op Tweakers dat dit jaar Google Home naar Nederland zou komen. Nu weet ik dat Alexa wordt ondersteund door Homey, maar helaas Google Home nog niet, en ik voel veel meer voor Google Home dan voor Alexa.
Voor multi room audio zou ik het niet doen, daar wij op de slaapkamer ook surround hebben en in de keuken luidsprekers in het plafond ingebouwd hebben
Zo simpel is het met de oude skill zie mijn YouTube filmpje van een jaar terugPim. schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:14:
Weet iemand hoe ik een flow start in de Homey via de Amazone echo dot ??
Ik heb zitten googlen en de vraag wordt wel gesteld op het Athom forum maar een bevredigend antwoord kan ik niet vinden.
Het mooiste zou zijn dat je "Alexa, ask Homey to start ...... flow" zegt en het dan start, maar is het zo simpel ??
Ah, Ik had het filmpje gezien maar niet de klik gemaakt om te bedenken dat je een flow aanriep. Ik ging er vanuit dat je rechtstreeks tegen devices aan het praten was.lubbertkramer schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:52:
[...]
Zo simpel is het met de oude skill zie mijn YouTube filmpje van een jaar terug
[video]
Werkt dat ook met de nieuwe skill? Flows aanroepen?lubbertkramer schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:52:
[...]
[video]
Je kan een virtual device aanmaken en die via Alexa aanzetten en zo een flow triggeren.skoni schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:42:
[...]
Werkt dat ook met de nieuwe skill? Flows aanroepen?
Huh, dus Homey kan wel terug praten via Alexa?lubbertkramer schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:52:
[...]
[video]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Nee Alexa herhaalt gewoon je commando of conformeert het commando.DennusB schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:16:
[...]
Huh, dus Homey kan wel terug praten via Alexa?
Verwijderd
[ Voor 67% gewijzigd door ThinkPad op 19-02-2018 21:12 ]
Heeft niemand ditzelfde probleem? Zou iemand dit is kunnen testen?Sa1 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 07:59:
Heb nu de 1.5.6 release er op staan. Nu weet ik niet of het daar aan ligt, maar heb wat uitdagingen met de zones.
Verplaatsen enzo gaat prima, hernoemen gaat goed. Echter als ik vervolgens in de app op de telefoon kijk dan zie ik gewoon weer 'nieuwe zone' staan. Sluit ik de homey app op de computer af, en start hem op, ook dan staat er weer 'nieuwe zone' ipv de naam die ik heb heb gegeven. Ook staat hij niet meer op de juiste plaats.
Wat nog vreemder is, als ik in flows ga kijken, dan zie ik wel de nieuwe zone wel staan.
Conclusie is dus dat ik geen zones kan toevoegen of de nieuwe zones kan verplaatsen.
Net even snel getest, gaat idd niet goed is vast een bugSa1 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 08:37:
[...]
Heeft niemand ditzelfde probleem? Zou iemand dit is kunnen testen?
okay cool, tnx wilde het even zeker weten voordat ik het daar ging posten.. tnx!skoni schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:43:
[...]
Net even snel getest, gaat idd niet goed is vast een bugMisschien maar even melden in de community.
kijk, dat scheelt weerskoni schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:42:
Zie net dat het al gemeld is.
https://github.com/athombv/homey/issues/2239
In principe is het een kwestie van Homeykit installeren en dan zou je in de Homekit app de Homeykit moeten zien. Als je deze dan toevoegt (Voeg toe > Accesoires) dan vul je de code inderdaad in en dan moeten de apparaten van Homey in Homekit weergegeven worden. Als dat niet het geval is, zou ik zo 1-2-3 niet weten wat er dan aan de hand is, want het werkt zo bij mij ook.Sa1 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:02:
Iemand ervaring met HomeyKit? Lijkt mij een ideale app maar om één of andere reden kan ik hem niet toevoegen aan m'n homekit.
Als ik een accessoire toevoeg zoals de handleiding vertelt (20020200) dan gebeurt er niets. Heb ook al is m'n huis weggegooid.
De philips hue komt er direct tussen te staan, maarja, wil natuurlijk de homey. Draai op versie 1.5.6.
mmmm.. heb voor al m'n apparaten een 2g netwerk op een losse SSID. Als ik m'n telefoon verbindt naar dit SSID dan ziet homekit hem wel, maar blijft hangen bij toevoegen. Eerst geeft hij aan dat hij niet officieel ondersteund is... nou dat zal wel... maar daarna blijft hij bij 'homey toevoegen' en gaat niet verder.tcviper schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:34:
[...]
In principe is het een kwestie van Homeykit installeren en dan zou je in de Homekit app de Homeykit moeten zien. Als je deze dan toevoegt (Voeg toe > Accesoires) dan vul je de code inderdaad in en dan moeten de apparaten van Homey in Homekit weergegeven worden. Als dat niet het geval is, zou ik zo 1-2-3 niet weten wat er dan aan de hand is, want het werkt zo bij mij ook.
[ Voor 14% gewijzigd door Sa1 op 18-02-2018 17:13 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq