Ik probeerde er voornamelijk mee te zeggen dat zelfs professionals zulke simpele oplossingen toepassen
Haha, leuk dat je dat ziet. Dank je wel!Toppe schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:23:
[...]
Ik denk dat jij even taart moeten eten![]()
Gefeliciteerd
Hoor net bij de IKEA dat de gordijnen misschien helemaal niet meer komen. Zou wel vreemd zijn, maar de medewerker had wat dingen gehoord. In ieder geval pas na de zomer de release (als hij dus door gaat).
Hmm, misschien wat ernstige fouten ontdekt op het laatste moment?Limonadefles schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:19:
Hoor net bij de IKEA dat de gordijnen misschien helemaal niet meer komen. Zou wel vreemd zijn, maar de medewerker had wat dingen gehoord. In ieder geval pas na de zomer de release (als hij dus door gaat).
[Twitter: https://twitter.com/ikeahelpt/status/1092361942205898752]
Hier zeggen de mei, Ikea Duitsland heeft het vandaag nog over maart, maar geven aan dat leverdatum steeds naar achter schuift..
[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-02-2019 00:07 ]
Ikea.nl heef thet over maart (als je voorraadstatus opvraagt), .de heeft het over 17 feb. tot 24 feb., Zweden en Denemarken hebben het over ongeveer dezelfde periode.
Dus OF ze verwachten kleine aantallen op die data, OF ze hebben het nog niet geupdate (wat ik betwijfel). Ik ga in ieder geval voor de zekerheid even m'n keukenraam opmeten, zodat ik meteen kan vertrekken als ik een vooraadmailtje krijg. Als ze al voorraad hebben, lijkt het me dat ze daar toch niet mee wachten totdat ze meer voorraad hebben?
Dus OF ze verwachten kleine aantallen op die data, OF ze hebben het nog niet geupdate (wat ik betwijfel). Ik ga in ieder geval voor de zekerheid even m'n keukenraam opmeten, zodat ik meteen kan vertrekken als ik een vooraadmailtje krijg. Als ze al voorraad hebben, lijkt het me dat ze daar toch niet mee wachten totdat ze meer voorraad hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door RVervuurt op 06-02-2019 09:39 ]
Ik denk dat het probleem niet bij de rol gordijnen ligt, maar dat de integratie met Tradfri systeem (Bridge en APP) nog niet klaar is en daardoor de launch voorzichtig wordt uitgesteld!CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 00:01:
[...]
Hmm, misschien wat ernstige fouten ontdekt op het laatste moment?
[Twitter]
Hier zeggen de mei, Ikea Duitsland heeft het vandaag nog over maart, maar geven aan dat leverdatum steeds naar achter schuift..
Zelfde probleem zie je met die nieuwe GU10 die ineens in de winkel lag, maar op geen manieer met Tradfri of Hue bridge te linken is.....
Integratie problemen zo het lijkt, niet handig om dan al spullen in de winkel te leggen als het niet integreerd met rest van systeem.
Ik heb zojuist antwoord gekregen van IKEA Denemarken en daar zeggen ze toch wat anders dan bovenstaande berichten: (vertaald, natuurlijk)
Productieproblemen of app-problemen dus. Of misschien wel beide?Het klopt dat de gordijnen niet uitkomen op de verwachte data. De verkoopstart voor KADRILJ en FYRTUR is vertraagd. Ze zijn vertraagd, omdat we graag zeker willen zijn dat, vanaf het begin, de rolgordijnen samenwerken met de Trådfri-app. Momenteel weten we niet, wanneer de verkoop in Denemarken begint, maar de meeste IKEA-markten beginnen de verkoop in ieder geval in 2019.
- Toppe
- Registratie: Januari 2004
- Laatst online: 21:45
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Ikea Trådfri E27 LED 980lm
- Ikea Trådfri Led 950lm
- Ikea Trådfri E14 Led 400lm
- Ikea Trådfri E27 LED 1000lm
- Ikea Trådfri Led-lamp GU10 400 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum
- Domoticz
- Bediening
- Zigbee2MQTT
- Domoticz Home Automation System
- Homekit
- Zigbee
- Schakelaars
- Sensors
- Home Assistant Core
- Basisstations
:strip_icc():strip_exif()/u/101621/apple.jpg?f=community)
Of ze leren van het verleden en zorgen meteen voor een goede integratie met HomeKit/Alexa/Google Home. Persoonlijk vindt ik namelijk dat ze hier echt de plank volledig mee mis slaan.RVervuurt schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:40:
Ik heb zojuist antwoord gekregen van IKEA Denemarken en daar zeggen ze toch wat anders dan bovenstaande berichten: (vertaald, natuurlijk)
[...]
Productieproblemen of app-problemen dus. Of misschien wel beide?
De (tussen)stekkers nog voor de feestdagen uitbrengen zodat iedereen ze nog koopt voor kerst en de update blijft al dik 2 maanden uit
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Het hangt natuurlijk wel een beetje ervan af of je een eigen domotica systeem gebruikt, je vrouw Alexa heet, je vriending Alexa heet, je dochter Alexa heet en of je het erg vind dat Amazon alles wat je Alexa vraagt opslaat op hun servers, of dat het je niks kan schelenToppe schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:07:
[...]
Of ze leren van het verleden en zorgen meteen voor een goede integratie met HomeKit/Alexa/Google Home. Persoonlijk vindt ik namelijk dat ze hier echt de plank volledig mee mis slaan.

Integratie met HomeKit is natuurlijk weer wel fijn, maar ook weer enkel als je geen eigen domotica systeem gebruikt, want dan wordt dat vanuit dat systeem geregeld, of je hebt geen enkele behoefte meer aan HomeKit.
Overall echter zullen de meeste mensen gewoon de eigen Tradfri app of HomeKit willen gebruiken en willen ze lekker Alexa en Google roepen om maar niet te hoeven bewegen. In dat geval is het weer fijn als je vrouw/vriendin/dochter ook Alexa heten omdat je dan ongeneneerd kunt roepen of ze het bier en de chips ff kunnen komen brengen, en als ze toch bezig zijn, de afstandbediening kunnen geven en de verlichting bij de TV kunnen inschakelen
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Lukt me inderdaad niet om de nieuwe GU10 te koppelen met mijn HUE bridge.JochemW85 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:10:
[...]
https://ibb.co/M6DxXyX
Net gebeld met Ikea, blijkt dat de nieuwe GU10 Tradfri lampen problemen hebben om te koppelen aan zowel de Hue bridge als de Ikea Hub. Advies was om deze nieuwe om te ruilen voor het oude model. Update wordt over enkele weken verwacht vraag me alleen af hoe je deze lampen moet updaten als je ze niet met een hub kunt verbinden....
Wat mij ook opviel, omdat de lamp van glas is komt er fel wit licht uit de rand van de lamp wat ik persoonlijk niet prettig vind.
Lamp gaat dus direct weer retour naar IKEA.
Ik wil ook GU10 lampjes, 3 stuks + dimmer. Ik koppel enkel met Tradfri Hub. Dat geeft dus issues. Ligt het oude model ook nog in de winkel (en hoe kan ik die herkennen)?
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Ikea Trådfri Led 950lm
- Domoticz
- Bediening
- Zigbee2MQTT
- Homekit
- Zigbee
- Schakelaars
- Sensors
- Home Assistant Core
- Basisstations
Ik gebruik zelf Trådfri met HomeKit, de rest van domotica loopt via HomeBridge en Domoticz.Mars Warrior schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:06:
[...]
Het hangt natuurlijk wel een beetje ervan af of je een eigen domotica systeem gebruikt, je vrouw Alexa heet, je vriending Alexa heet, je dochter Alexa heet en of je het erg vind dat Amazon alles wat je Alexa vraagt opslaat op hun servers, of dat het je niks kan schelen
Integratie met HomeKit is natuurlijk weer wel fijn, maar ook weer enkel als je geen eigen domotica systeem gebruikt, want dan wordt dat vanuit dat systeem geregeld, of je hebt geen enkele behoefte meer aan HomeKit.
Overall echter zullen de meeste mensen gewoon de eigen Tradfri app of HomeKit willen gebruiken en willen ze lekker Alexa en Google roepen om maar niet te hoeven bewegen. In dat geval is het weer fijn als je vrouw/vriendin/dochter ook Alexa heten omdat je dan ongeneneerd kunt roepen of ze het bier en de chips ff kunnen komen brengen, en als ze toch bezig zijn, de afstandbediening kunnen geven en de verlichting bij de TV kunnen inschakelen
Overstappen op Zigbee2MQTT heeft voor mij (nu) geen meerwaarde. Haal een hoop op mn nek en wat is het grootste verschil, dat ene kastje wat ik niet meer heb?
Alles wat ik aanschaf mbt domotica moet werken met HomeKit of Domoticz...
Ik zou persoonlijk ook niet voor de dimmer gaan, maar voor de afstandsbediening. De dimmer geeft bij mij continu problemen qua betrouwbaarheid en verbinding. Met de afstandsbediening nog geen enkel probleem gehad.BeyondThunder schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:24:
Ik wil ook GU10 lampjes, 3 stuks + dimmer. Ik koppel enkel met Tradfri Hub. Dat geeft dus issues. Ligt het oude model ook nog in de winkel (en hoe kan ik die herkennen)?
Ik heb thuis nu openHAB. Dat werkt goed, maar is redelijk basic (althans, wat ik nu gebruik/snap). Het doet wat het moet doen gelukkig, dus dat scheelt.
Moet nog een keer tijd hebben om weer eens langs de IKEA te gaan voor een sensor + 2xE14 lampen. Dan kan ik de badkamer slim maken ('s nachts lampen op z'n zachts ipv vol aan).
Moet nog een keer tijd hebben om weer eens langs de IKEA te gaan voor een sensor + 2xE14 lampen. Dan kan ik de badkamer slim maken ('s nachts lampen op z'n zachts ipv vol aan).
Ik heb nu 2 lampen gekoppeld aan zo'n draaibare dimmer. Als ik wil overgaan naar de afstandsbediening, hoe moet dat precies? Moet ik de dimmer dan eerst ontkoppelen (hoe?) en daarna de afstandsbediening koppelen aan de lampen?
Die dimmer wil ik later aan een andere lamp koppelen. De lampen moeten wel in hetzelfde zigbee-netwerk blijven, omdat ze ook aan een kklikaanklikuit ics2000 gekoppeld zijn.
Die dimmer wil ik later aan een andere lamp koppelen. De lampen moeten wel in hetzelfde zigbee-netwerk blijven, omdat ze ook aan een kklikaanklikuit ics2000 gekoppeld zijn.
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Ikea Trådfri Led 950lm
- Domoticz
- Bediening
- Zigbee2MQTT
- Homekit
- Zigbee
- Schakelaars
- Sensors
- Home Assistant Core
- Basisstations
Ben benieuwd hoe je dit exact voor elkaar wilt gaan krijgen. De bewegingsmelders zijn namelijk rechtstreeks aangesloten op de lampen en je kan daarbij geen lichtsterkte mee geven, hij gaat aan op het zelfde dim niveau als toen hij voor het laatst aan was.ProudElm schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:41:
Ik heb thuis nu openHAB. Dat werkt goed, maar is redelijk basic (althans, wat ik nu gebruik/snap). Het doet wat het moet doen gelukkig, dus dat scheelt.
Ik heb een lamp op de overloop die ik op 1% aanzet op het moment dat ik welterusten zeg tegen de speakers. Hij schiet terug naar 50% op het moment dat het ná zonsopgang is, op dat moment gaat de lamp aan op 1% en schiet dan direct door naar 50%
Je kan de nieuwe afstandsbediening koppelen aan de gateway en ze dan simpelweg de lampen verplaatsen naar de nieuwe ruimte. Het is nu nog niet mogelijk om de afstandsbediening te verplaatsen naar een andere ruimte.Palomar schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:27:
Ik heb nu 2 lampen gekoppeld aan zo'n draaibare dimmer. Als ik wil overgaan naar de afstandsbediening, hoe moet dat precies? Moet ik de dimmer dan eerst ontkoppelen (hoe?) en daarna de afstandsbediening koppelen aan de lampen?
Dus precies zoals ik aangaf integratie problemen met systeem (bridge/app)!RVervuurt schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:40:
[...]
Productieproblemen of app-problemen dus. Of misschien wel beide?
App is nog niet klaar en waarschijnlijk dat er ook nog een bridge update nodig is (was al aan gegeven door Ikea op Reddit, dat ze bezig zijn met een grote systeem update),
Geen idee nog precies, maar het idee is om lampen en bewegingsmelder te koppelen aan de hub. En dan via openHAB dus alles regelen. Dus een event op het 'thing' bewegingsmelder zodra deze beweging meld en dan afhankelijk van het tijdstip lamp badkamer_1 en badkamer_2 aan zetten met een bepaald percentage. Alleen ja, voor nu is het zo dat deze even (echt heel even), eerst 100% doen en daarna bv 5%. Maar in de woonkamer merk je niks van die fractie 100%.. Dus hopelijk komt dit wel zo goed!Toppe schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:25:
[...]
Ben benieuwd hoe je dit exact voor elkaar wilt gaan krijgen. De bewegingsmelders zijn namelijk rechtstreeks aangesloten op de lampen en je kan daarbij geen lichtsterkte mee geven, hij gaat aan op het zelfde dim niveau als toen hij voor het laatst aan was.
Ik heb een lamp op de overloop die ik op 1% aanzet op het moment dat ik welterusten zeg tegen de speakers. Hij schiet terug naar 50% op het moment dat het ná zonsopgang is, op dat moment gaat de lamp aan op 1% en schiet dan direct door naar 50%
[...]
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Ikea Trådfri Led 950lm
- Domoticz
- Bediening
- Zigbee2MQTT
- Homekit
- Zigbee
- Schakelaars
- Sensors
- Home Assistant Core
- Basisstations
Maar krijg je die bewegingsmelder wel in openHAB krijgen dan? Voor zover ik weet kan je namelijk die dingen niet in openHAB/Domoticz/HA etc krijgen. Ik mis deze ondersteuning echt wel, zit nu zelfs te kijken naar Z-Wave om dit wel mogelijk te kunnen maken.ProudElm schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:11:
[...]
Geen idee nog precies, maar het idee is om lampen en bewegingsmelder te koppelen aan de hub. En dan via openHAB dus alles regelen. Dus een event op het 'thing' bewegingsmelder zodra deze beweging meld en dan afhankelijk van het tijdstip lamp badkamer_1 en badkamer_2 aan zetten met een bepaald percentage. Alleen ja, voor nu is het zo dat deze even (echt heel even), eerst 100% doen en daarna bv 5%. Maar in de woonkamer merk je niks van die fractie 100%.. Dus hopelijk komt dit wel zo goed!
Anders zou je het op je lamp moeten doen, als die aangaat dan dimmen tussen bepaalde tijden.
Ik heb in openHAB die IKEA hub als bridge toegevoegd en dus zie ik alle lampen en beide afstandsbedieningen. Dus ik zou niet weten waarom dit voor de bewegingsmelder anders zou zijn.
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Ikea Trådfri Led 950lm
- Domoticz
- Bediening
- Zigbee2MQTT
- Homekit
- Zigbee
- Schakelaars
- Sensors
- Home Assistant Core
- Basisstations
Hmmm oke, dat is positief nieuws. In Domoticz is dit namelijk niet mogelijkProudElm schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:03:
Ik heb in openHAB die IKEA hub als bridge toegevoegd en dus zie ik alle lampen en beide afstandsbedieningen. Dus ik zou niet weten waarom dit voor de bewegingsmelder anders zou zijn.
Ook de combinatie Zigbee2MQTT werkt hier voor niet.
ai dat is jammer dan.. Ja met openHAB lukt dat prima ;-)
Met de ICS-2000 van KaKu kan zoiets prima.
In mijn trappenhuis gaan overdag alle lampen 100% aan voor 2 minuten bij beweging. In de avond/nacht gaat er enkel 1 GU10 lampje op 5 % aan. (Zit in een armatuur van 3 spotjes.
Als trigger 3 bewegings sensors.
Het is me niet opgevallen dat de lamp eerst op 100% gaat en erna terug naar dim stand.
In mijn trappenhuis gaan overdag alle lampen 100% aan voor 2 minuten bij beweging. In de avond/nacht gaat er enkel 1 GU10 lampje op 5 % aan. (Zit in een armatuur van 3 spotjes.
Als trigger 3 bewegings sensors.
Het is me niet opgevallen dat de lamp eerst op 100% gaat en erna terug naar dim stand.
[ Voor 14% gewijzigd door Erwin_83 op 07-02-2019 08:16 ]
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Yep Zoiets doe ik ook. Al is 5% niet haalbaar met de IKEA lampen, het is hetzelfde als 10%. Dan zijn ze nog best fel.Erwin_83 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:12:
Ik heb nog wel een knop erbij gezet, voor als mijn dochter 's nachts een grondpizza maakt en de boel moet worden opgeruimd. Dan heb je iets meer licht nodig

Ja 1 spotje op de overloop op minimaal is genoeg om vanaf zolder de wc in de badkamer te vinden en het badkamer licht kan dan uitblijven. Best fijn in de nacht als je eens moet plassen.
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.Scuba-Angelo schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:37:
[...]
Zou dat ook werken met een hue bridge, want het bereik is wel het nadeel van tradfri lampen.
In mijn keuken geen bereik want daar heb ik geen hue lamp hangen. Afstand is 8 meter van de bridge door een glas in lood deur.
Ons nieuwbouwhuis is een bunker, en dat heb ik nu wel gemerkt nu de tuinverlichting op Tradfri staat. Meestal zijn de lampen onbereikbaar geworden. Om dit te tackelen wil ik de versterker wel gaan gebruiken.
Alleen heb ik dus een HUE Bridge. Dus ben benieuwd of er al iemand de versterker in gebruik heeft en het gekoppeld heeft aan de HUE Bridge.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Zonder te proberen kan ik je nu al vertellen dat het niet gaat werken, is geen lamp en Philips laat alleen lampen van derde toe, mist ze ZLL ondersteunen (ZigBee 3.0 lampen normaal ook, maar de nieuwste Ikea lampen met ZigBee 3.0 joinen ook niet met Hue en Tradfri bridge).Wicked-Game schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:11:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ons nieuwbouwhuis is een bunker, en dat heb ik nu wel gemerkt nu de tuinverlichting op Tradfri staat. Meestal zijn de lampen onbereikbaar geworden. Om dit te tackelen wil ik de versterker wel gaan gebruiken.
Alleen heb ik dus een HUE Bridge. Dus ben benieuwd of er al iemand de versterker in gebruik heeft en het gekoppeld heeft aan de HUE Bridge.
Lampen en smartplugs werken ook als versterker. Ik heb zelf een Ikea smartplug gekoppeld aan mijn klikaanklikuit ICS2000 en die smartplug ergens op een strategische plek in het huis in een stopcontact geprikt, zodat ik op zolder ook bereik heb. Wellicht dat zoiets ook werkt met jouw HUE-oplossing?Wicked-Game schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:11:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Hoe werkt de aparte signaalversterker eigenlijk? Volgens de handleiding moet je remotes aan de versterker koppelen?
Lopen deze dan niet meer via de hub? Kan je de versterker niet gewoon aan de hub koppelen?
De versterker werkt net als een lamp. Je koppelt via de remote met de hub.Slonzo schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:34:
Hoe werkt de aparte signaalversterker eigenlijk? Volgens de handleiding moet je remotes aan de versterker koppelen?Lopen deze dan niet meer via de hub? Kan je de versterker niet gewoon aan de hub koppelen?
What's the speed of dark?
JayOne schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:59:
De versterker werkt net als een lamp. Je koppelt via de remote met de hub.

Verschijnt de versterker dan als device binnen die groep?
Telt hij mee voor de beperking van 10 apparaten?
Anoniem: 1179110
Is het mogelijk om de TRÅDFRI Draadloze bewegingssensor te koppelen aan de klikaanklikuit .
Ja dat kan met plakbandAnoniem: 1179110 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:48:
Is het mogelijk om de TRÅDFRI Draadloze bewegingssensor te koppelen aan de klikaanklikuit .
Zag dat je ook al een los topic had hiervoor, maar zonder dat erbij staat wat je van KaKu gebruikt is daar niks over te zeggen.
Het heeft mij enige tijd gekost om te ontdekken hoe ik de kleuren van de lampen (die met 3 kleuren) kon instellen via spraakcommando's op Google Home / Assistant. Kon het in dit topic ook niet vinden, maar misschien over het hoofd gezien.
Voor wie het helpt, dit zijn de kleuren en het commando (in het Nederlands)
"Maak [lampnaam / groepsnaam] [Google-kleur]"
Ikea-kleurnaam | Google-kleur |
Relax | Kaarslicht |
Iedere dag | Warmwit |
Nadruk | Daglicht |
Volgende week komt als het goed is eindelijk de HomeKit update voor de Trådfri stekkers!!!
https://twitter.com/IKEAUKSupport/status/1090355645272989696
https://twitter.com/IKEAUKSupport/status/1090355645272989696
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Ikea Trådfri Led 950lm
- Domoticz
- Bediening
- Zigbee2MQTT
- Homekit
- Zigbee
- Schakelaars
- Sensors
- Home Assistant Core
- Basisstations
Iemand al eens een bewegingsmelder uit elkaar gehaald?
Zit te denken om ze in te bouwen op bijvoorbeeld het toilet maar het lijkt een op dat ze niet heel makkelijk open gaan
Zit te denken om ze in te bouwen op bijvoorbeeld het toilet maar het lijkt een op dat ze niet heel makkelijk open gaan
Als je ze wilt inbouwen, kun je dan niet beter voor een inbouw PIR module kijken? Bij alle kabels.nl heb je verscheidene voor rond de 10 euro.Toppe schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:34:
Iemand al eens een bewegingsmelder uit elkaar gehaald?
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Ikea Trådfri Led 950lm
- Domoticz
- Bediening
- Zigbee2MQTT
- Homekit
- Zigbee
- Schakelaars
- Sensors
- Home Assistant Core
- Basisstations
Klopt, alleen zijn die niet geschikt voor Zigbee. MQTT kan wel, maar dan moet ik weer extra modules inbouwen en dat wil ik liever niet aangezien ik dan ook weer spanning etc moet regelen.hpmkruit schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:13:
[...]
Als je ze wilt inbouwen, kun je dan niet beter voor een inbouw PIR module kijken? Bij alle kabels.nl heb je verscheidene voor rond de 10 euro.
De Ikea modules zijn kant en klaar op 3V, dat batterijtje vervang ik wel 1x per jaar ofzo
De ikea lampen is dan zo verbindingshub noodzakelijk of kan je ook gewoon met de app en Google assistent bedienen?
Je hebt een hub nodig. Of een Conbee/raspbee: JBS in "Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie". Of zigbee2mqtt.Joostje123 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:55:
De ikea lampen is dan zo verbindingshub noodzakelijk of kan je ook gewoon met de app en Google assistent bedienen?
Ik was gister bij de Ikea in Hengelo en het viel me op dat er nieuwe GU10 Tradfri spotjes waren, het waren types waarbij je de wit-tint in kon stellen net zoals de versies van 14,95 euro, maar deze waren 12,95 en hadden een andere behuizing.
Ik kon ze nog niet vinden op de site, iemand anders ze ook al gespot?
Ik wil twee Tradfri dimsets met E27 fitting aanschaffen voor boven de eettafel, maar ik twijfel tussen deze 2 modellen:
- Dimset warm wit wit van €17,95
- Dimset wit spectrum grijs/wit van €29,95
Van de duurdere set is de kleurtempetaruur in te stellen. Maar als ik gewoon altijd de warmste kleur wit wil hebben, maakt het dan uit welke van de twee ik neem?
De duurdere heeft zo te zien wel een betere afstandsbediening (met een aan/uit knop), dat lijkt me wel een voordeel.
Van de duurdere set is de kleurtempetaruur in te stellen. Maar als ik gewoon altijd de warmste kleur wit wil hebben, maakt het dan uit welke van de twee ik neem?
De duurdere heeft zo te zien wel een betere afstandsbediening (met een aan/uit knop), dat lijkt me wel een voordeel.
[ Voor 12% gewijzigd door mno op 09-02-2019 19:18 ]
Gewoon rösti
Die lamp van de duurdere set kun je instellen op 2200 Kelvin (warm licht), 2700 Kelvin (warmwit) en 4000 Kelvin (koudwit). Die lamp van de goedkopere set kan alleen warmwit licht (2700 K) weergeven. Dat is dus niet de warmste kleur.mno schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:17:
Ik wil twee Tradfri dimsets met E27 fitting aanschaffen voor boven de eettafel, maar ik twijfel tussen deze 2 modellen:
Die afstandsbediening bij de duurdere set is uitgebreider, omdat hij moet kunnen schakelen tussen de kleuren. Verder kan hij dimmen en de lampen aan en uit zetten, net als die afstandsbediening bij de goedkopere set. Verder is er geen verschil.
Wij hebben de duurste set. Zijn we erg blij mee. Zeker bij een diner is het fijn als je hem wat geler kan zetten.
mno schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:17:
Bedankt voor je antwoord. In de technische specificaties staat bij beide modellen 2700K maar ik zie nu inderdaad in de online handleiding dat de duurdere set ook 2200 K doet. Dan koop ik toch die duurdere.King schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:52:
[...]
Die lamp van de duurdere set kun je instellen op 2200 Kelvin (warm licht), 2700 Kelvin (warmwit) en 4000 Kelvin (koudwit). Die lamp van de goedkopere set kan alleen warmwit licht (2700 K) weergeven. Dat is dus niet de warmste kleur.
Gewoon rösti
Maar is dus niet zoals de xiaomi of lifx lamp dat ze standalone ook functioneren?JBS schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:28:
[...]
Je hebt een hub nodig. Of een Conbee/raspbee: JBS in "Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie". Of zigbee2mqtt.
Nee, je hebt een hub of genoemde alternatief nodig om de lamp nee te verbinden wanneer je een lamp met een app of spraak wilt bedienen. Zonder hub kun je een lamp wel koppelen aan een Tradfri afstandsbediening.Joostje123 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:57:
[...]
Maar is dus niet zoals de xiaomi of lifx lamp dat ze standalone ook functioneren?
Zijn hier mensen met ervaring om de tradfri lampen via een lichtsensor te schakelen/dimmen? Zit eraan te denken hoe ik de lampen in de hal met de beschikbare hoeveelheid licht mee laat dimmen. Volgens mij kan dit met de hub van Philips en de motion sensor
Met de Philips Hue hub kan dit niet direct. Hij heeft maximaal 3 standen en moet beweging hebben om getriggered te worden. Helaas kan je niet de lichtsensor gebruiken om de verlichting automatisch bij te stellen. Dat zou wel perfect zijn maar helaas.hpmkruit schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:40:
Zijn hier mensen met ervaring om de tradfri lampen via een lichtsensor te schakelen/dimmen? Zit eraan te denken hoe ik de lampen in de hal met de beschikbare hoeveelheid licht mee laat dimmen. Volgens mij kan dit met de hub van Philips en de motion sensor
Edit: kan wel met motion sensor: https://stackoverflow.com...with-philips-hue-motion-s
[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 10-02-2019 12:16 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Even een crosspost…
Dat is raar! Ik voeg een Ikea stekker toe, noem deze 'Industriële lamp' en de GH ziet hem als lamp.
Wil hetzelfde met de buitenverlichting doen door lamp in de naam te proppen. Niks.
Stekker van de industriële lamp heeft firmware 2.0.019, die van de buitenverlichting 1.4.020. Die laatste kan ik niet updaten. Raar toch?
Dat is raar! Ik voeg een Ikea stekker toe, noem deze 'Industriële lamp' en de GH ziet hem als lamp.
Wil hetzelfde met de buitenverlichting doen door lamp in de naam te proppen. Niks.
Stekker van de industriële lamp heeft firmware 2.0.019, die van de buitenverlichting 1.4.020. Die laatste kan ik niet updaten. Raar toch?
Zou deze opgenomen kunnen worden in de OP? Ik heb hier ook flink naar gezocht. Ik ben daarom ook heel blij met deze informatie!King schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:10:
[...]
Ikea-kleurnaam Google-kleur Relax Kaarslicht Iedere dag Warmwit Nadruk Daglicht
[ Voor 16% gewijzigd door BeyondThunder op 11-02-2019 08:51 ]
Ze staan nog niet op de site maar ze liggen al een week in de meeste vestigingen.Danielson schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:51:
Ik was gister bij de Ikea in Hengelo en het viel me op dat er nieuwe GU10 Tradfri spotjes waren, het waren types waarbij je de wit-tint in kon stellen net zoals de versies van 14,95 euro, maar deze waren 12,95 en hadden een andere behuizing.
De nieuwe versie is helemaal van glas en gaat de oude wit-tint lamp vervangen. Artikelnr. is 904.086.03
Kreeg hem niet gekoppeld aan mijn HUE bridge dus dezelfde dag weer terug gebracht naar IKEA.
Het rendement van de nieuwe versie is iets beter. (zelfde aantal lumen bij lager wattage.)
Vind ook de nieuwe glazen behuizing geen succes. Door de dikke glazen rand straalt er veel licht naar de zijkant uit. Ik vind dat persoonlijk erg irritant.
Dat is inderdaad dan heel persoonlijk. Toen ik mijn halogeen GU10 verving met Tradfri, ergerde ik me ineens aan de strakke straal. Wat jij hier beschrijft zou voor mij juist een reden zijn om die glazen GU10's eens te bekijkenremmuz schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:28:
[...]
[..]
Vind ook de nieuwe glazen behuizing geen succes. Door de dikke glazen rand straalt er veel licht naar de zijkant uit. Ik vind dat persoonlijk erg irritant.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Die bedoel ik inderdaad! Had je het koppelen ook via Touchlink geprobeerd?remmuz schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:28:
[...]
Ze staan nog niet op de site maar ze liggen al een week in de meeste vestigingen.
De nieuwe versie is helemaal van glas en gaat de oude wit-tint lamp vervangen. Artikelnr. is 904.086.03
Kreeg hem niet gekoppeld aan mijn HUE bridge dus dezelfde dag weer terug gebracht naar IKEA.
Het rendement van de nieuwe versie is iets beter. (zelfde aantal lumen bij lager wattage.)
Ik zie op de site van de IKEA alleen tradfri lampen die alleen gedimd kunnen worden, of met 3 wittinten of met 9 kleuren en tinten?
Kun je dan nog wel daartussenin gaan zitten? Oftewel het hele spectrum van gelig naar wit licht? En de RGBkleuren bij de duurdere?
Kun je dan nog wel daartussenin gaan zitten? Oftewel het hele spectrum van gelig naar wit licht? En de RGBkleuren bij de duurdere?
@Jelte, bij de RGBW lampen zit je niet echt vast aan die 9 kleuren zolang je iets hebt om andere kleur-commando's mee te sturen. Koudwit (4000 Kelvin), Warmwit (2700 Kelvin), Warm schijnsel (2200 Kelvin), Kaarslicht (1780 Kelvin), Barnsteen, Donker perzik, Roze, Lichtpaars, Lichtblauw, Koude hemel (6000 Kelvin), Koud daglicht (5000 Kelvin), Zonsopgang (3000 Kelvin), Perzik, Donkerrood, Lichtroze, Donkerroze, Donkerpaars, Blauw, Lime en Geel is geen van allen groen. Een van mijn Ikea lampjes doet nu aan groen!
In mijn geval is dat een zigate aan domoticz. Min of meer alle huisdomotica systemen kunnen dat.
In mijn geval is dat een zigate aan domoticz. Min of meer alle huisdomotica systemen kunnen dat.
[ Voor 45% gewijzigd door Groentjuh op 11-02-2019 13:19 ]
Nee. niet geprobeerd. En ook veel te veel gedoe.Danielson schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:45:
[...]
Had je het koppelen ook via Touchlink geprobeerd?
Ik heb voor een paar euro meer een GU10 spot bij de Aldi gehaald. (een Mueller-Licht tint white+color)
Die was binnen 2 seconden gekoppeld. (en behalve wittinten ook nog kleur!)
Vreemd dat ze dat niet (meer) vermelden op de site dan. Vond het al vreemd.Groentjuh schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:13:
@Jelte, bij de RGBW lampen zit je niet echt vast aan die 9 kleuren zolang je iets hebt om andere kleur-commando's mee te sturen. Koudwit (4000 Kelvin), Warmwit (2700 Kelvin), Warm schijnsel (2200 Kelvin), Kaarslicht (1780 Kelvin), Barnsteen, Donker perzik, Roze, Lichtpaars, Lichtblauw, Koude hemel (6000 Kelvin), Koud daglicht (5000 Kelvin), Zonsopgang (3000 Kelvin), Perzik, Donkerrood, Lichtroze, Donkerroze, Donkerpaars, Blauw, Lime en Geel is geen van allen groen. Een van mijn Ikea lampjes doet nu aan groen!
Hallo,
Sinds gisteren heb ik een TRÅDFRI Dimbare lamp (1000Lm) en een RGB (600Lm). Prachtig en werkt goed.
Ik heb ze ook aan mijn ICS-2000 weten te koppelen.
Maar ik wilde ze zowel met de ICS-2000 als met hun remotes kunnen bedienen. Daar ben ik een paar uur mee bezig geweest (zowel uitproberen als zoeken op deze en andere websites, Youtube bekijken) en het is me wel gelukt om ze aan óf de ICS-2000 óf hun remote te koppelen maar niet aan de ICS-2000 én hun remote. Doe ik iets fout of kan dit niet?
(ik gebruik de bijgeleverde IKEA dimmer en afstandsbediening).
Bedankt alvast!
Hgr, Jeroen
Sinds gisteren heb ik een TRÅDFRI Dimbare lamp (1000Lm) en een RGB (600Lm). Prachtig en werkt goed.
Maar ik wilde ze zowel met de ICS-2000 als met hun remotes kunnen bedienen. Daar ben ik een paar uur mee bezig geweest (zowel uitproberen als zoeken op deze en andere websites, Youtube bekijken) en het is me wel gelukt om ze aan óf de ICS-2000 óf hun remote te koppelen maar niet aan de ICS-2000 én hun remote. Doe ik iets fout of kan dit niet?
Bedankt alvast!
Hgr, Jeroen
Je doet helemaal niets fout. Ze kunnen simpelweg maar aan 1 apparaat gekoppeld worden, dus in jouw geval of the ICS-2000 of the remote. Beiden kan dus niet.Jeroen1967 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:01:
Hallo,
Bedankt alvast!
Hgr, Jeroen
Het kan wel, moet je even zoeken in het klikaanklikuit ics 2000 topic in dit forum. Waar het op neerkomt is dat je eerst de remote aan de ics2000 koppelt en daarna de remote aan de lampen.Jeroen1967 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:01:
Hallo,
Bedankt alvast!
Hgr, Jeroen
Edit, zie OmeJoyo in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"
[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 11-02-2019 18:10 ]
O dat is geweldig! Mijn dimlamp werkt nu op allebei.
De volgende uitdaging wordt ook nog een leuke. Ik heb op mijn kleurenlamp twee afstandsbedieningen dus dat wordt nog even vogelen wat in welke volgorde moet
De volgende uitdaging wordt ook nog een leuke. Ik heb op mijn kleurenlamp twee afstandsbedieningen dus dat wordt nog even vogelen wat in welke volgorde moet
Ik vind wel jammer dat als je de ab gekoppeld hebt niet meer met je ab van kleuren kan switchen.
Kan alleen nog met de app.
Iemand idee?
Iemand idee?
Dat is helaas op dit moment nog een beperking bij zowel een hue-bridge als een ICS-2000. Hopelijk is dit iets wat later kan worden opgepakt en toegevoegd door de fabrikanten.jeffroni schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 05:10:
Ik vind wel jammer dat als je de ab gekoppeld hebt niet meer met je ab van kleuren kan switchen.
Iemand idee?
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Ik las ergens op het www dat Innr lampen compatible zijn met de Tradfri hub. Ik vraag me af of de "Innr White and Color Lightstrip 4 meter" ook compatible is. Dit zal een welkome aanvulling zijn!
Heeft iemand ervaring met het koppelen van niet Tradfri componenten aan een Tradfri hub?
(https://www.reddit.com/r/...79b68t/innr_bulbs_with_trådfri_bridge/)
Heeft iemand ervaring met het koppelen van niet Tradfri componenten aan een Tradfri hub?
(https://www.reddit.com/r/...79b68t/innr_bulbs_with_trådfri_bridge/)
[ Voor 13% gewijzigd door Roely op 12-02-2019 17:33 ]
Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.
ik vind die tijdschakelaars in de IKEA app echt waardeloos, je kunt er ook geen naam aangeven. Weet iemand daar nog een andere oplossing voor?
Ik zou het doen!
Probleem zit in de manier waarop Ikea de remote heeft designed, deze maakt namelijk scene’s aan voor het selecteren van de presets en dat hoeft geen probleem te zijn, maar de design fout die Ikea heeft gemaakt is dat deze scène’s alleen aan lamp worden toegevoegd als een lamp het netwerk voor de eerste keer joined!OmeJoyo schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:18:
[...]
Dat is helaas op dit moment nog een beperking bij zowel een hue-bridge als een ICS-2000. Hopelijk is dit iets wat later kan worden opgepakt en toegevoegd door de fabrikanten.
Als je de Tradri remote toevoegd aan Hue of ICS-2000 bridge netwerk en daarna lampen met remote linked die al eerder aan bridge netwerk zijn toegevoegd, dan worden er geen scène’s toegevoegd aan deze lamp.....
In theorie zou je de lampen eerst moeten resetten en dan met de remote opnieuw linken, dan worden deze scène’s wel aangemaakt, lamp zit dan ook weer terug in het netwerk van de bridge en zou dan nog steeds zichtbaar moeten zijn op de bridge!
Wellicht dat iemand mijn theorie kan uitproberen, ik heb alleen Tradfri lampen in combinatie met Hue bridge?!
Hier thuis niet, maar ga het zeker proberen bij mijn ouders thuis.Erik1971 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:34:
[...]
Probleem zit in de manier waarop Ikea de remote heeft designed, deze maakt namelijk scene’s aan voor het selecteren van de presets en dat hoeft geen probleem te zijn, maar de design fout die Ikea heeft gemaakt is dat deze scène’s alleen aan lamp worden toegevoegd als een lamp het netwerk voor de eerste keer joined!
Als je de Tradri remote toevoegd aan Hue of ICS-2000 bridge netwerk en daarna lampen met remote linked die al eerder aan bridge netwerk zijn toegevoegd, dan worden er geen scène’s toegevoegd aan deze lamp.....
In theorie zou je de lampen eerst moeten resetten en dan met de remote opnieuw linken, dan worden deze scène’s wel aangemaakt, lamp zit dan ook weer terug in het netwerk van de bridge en zou dan nog steeds zichtbaar moeten zijn op de bridge!
Wellicht dat iemand mijn theorie kan uitproberen, ik heb alleen Tradfri lampen in combinatie met Hue bridge?!
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Duidelijke uitleg.Erik1971 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:34:
[...]
Probleem zit in de manier waarop Ikea de remote heeft designed, deze maakt namelijk scene’s aan voor het selecteren van de presets en dat hoeft geen probleem te zijn, maar de design fout die Ikea heeft gemaakt is dat deze scène’s alleen aan lamp worden toegevoegd als een lamp het netwerk voor de eerste keer joined!
Zal het vanavond eens proberen
Ik probeer mijn Tradfri Led-lamp E27 1000 lumen te koppelen aan mijn Philips Hue bridge 2.1
Tot op heden is het me nog niet gelukt. Ik heb de lamp meerdere keren gereset door snel 6x uit en aan te schakelen. Wanneer ik in de Philips Hue app nieuwe lampen zoek en vervolgens de lamp aan zet, vindt hij geen enkele lamp. Ook heb ik de Hue bridge gereboot zonder wenselijk effect.
Wel heb ik deze bevinding: Wanneer ik in de alternatieve 'Hue Lights' app in de instellingen de Touchlink functie aanzet, gaat de Tradfri lamp gedimd flikkeren. Er is op dat moment dus een communicatie aanwezig. Maar verder kan ik helemaal niks en herkent hij de Tradfri ook niet.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen ?
Tot op heden is het me nog niet gelukt. Ik heb de lamp meerdere keren gereset door snel 6x uit en aan te schakelen. Wanneer ik in de Philips Hue app nieuwe lampen zoek en vervolgens de lamp aan zet, vindt hij geen enkele lamp. Ook heb ik de Hue bridge gereboot zonder wenselijk effect.
Wel heb ik deze bevinding: Wanneer ik in de alternatieve 'Hue Lights' app in de instellingen de Touchlink functie aanzet, gaat de Tradfri lamp gedimd flikkeren. Er is op dat moment dus een communicatie aanwezig. Maar verder kan ik helemaal niks en herkent hij de Tradfri ook niet.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen ?
Lijkt me meer iets voor het Google Home topic, laten we het hier op Tradfri zelf proberen te houdenBeyondThunder schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:50:
Zou deze opgenomen kunnen worden in de OP? Ik heb hier ook flink naar gezocht. Ik ben daarom ook heel blij met deze informatie!
edit:
Heb 'm wel gepind
Heb 'm wel gepind
[ Voor 5% gewijzigd door Slonzo op 14-02-2019 17:35 ]
Heeft iemand ervaring met de producten van Gledopto, zoals deze:
https://nl.aliexpress.com...-4d27-bd79-82e6c5879432-2
of als set:
https://nl.aliexpress.com...48c6-97e1-db36e297fcda-10
Wijziging : Typo
https://nl.aliexpress.com...-4d27-bd79-82e6c5879432-2
of als set:
https://nl.aliexpress.com...48c6-97e1-db36e297fcda-10
Wijziging : Typo
[ Voor 30% gewijzigd door Roely op 15-02-2019 17:42 ]
Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.
De afstandsbediening van het TRÅDFRI plug-in stopcontact haalt makkelijk uit elkaar.

De plugin schakelaar zelf kreeg ik niet open maar vond al wel wat afbeeldingen van iemand anders die het wel gelukt is.

Je kunt er 3680 Watt mee schakelen (16 Ampere).

De plugin schakelaar zelf kreeg ik niet open maar vond al wel wat afbeeldingen van iemand anders die het wel gelukt is.

Je kunt er 3680 Watt mee schakelen (16 Ampere).
[ Voor 36% gewijzigd door robertwebbe op 12-04-2019 14:22 ]
Die pluginschakelaar... dacht fijn! Kan ik die laatste lamp ook schakelen. Maar helaas geen homekit support. Maar alle berichten die ik daarover lees zijn van okt/nov vorig jaar. Is hier al iets van progressie in?
Laatste bericht was nieuwe rollout vanaf 11/2.
Maar dat zeiden ze vorig jaar ook al....
Planning is nog wel Q1
Maar dat zeiden ze vorig jaar ook al....
Planning is nog wel Q1
Xavier schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 08:09:
Die pluginschakelaar... dacht fijn! Kan ik die laatste lamp ook schakelen. Maar helaas geen homekit support. Maar alle berichten die ik daarover lees zijn van okt/nov vorig jaar. Is hier al iets van progressie in?
Het IKEA social media team communiceert nog wel eens wat anders dan het developers team. Op Reddit staat het laatste bericht van hen, de planning is dus wel Q1 maar niet deze week.
En zo ziet de TRÅDFRI signaalversterker er aan de binnenkant uit:

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 17-02-2019 12:36 ]
Dag allemaal,
Ik heb ikea tradfri in combinatie met Android.
Nu wil ik dat de lampen aan gaan als de zon onder gaat. Nu weet ik dat dat bij iOS kan, weten jullie of dit bij Android ook kan? Ik zit me suf te zoeken, maar vind de functie nergens...
Nu wil ik dat de lampen aan gaan als de zon onder gaat. Nu weet ik dat dat bij iOS kan, weten jullie of dit bij Android ook kan? Ik zit me suf te zoeken, maar vind de functie nergens...
Dat kan niet via de Ikea-app. Als je een iOS-toestel hebt, kun je het met HomeKit voor elkaar krijgen. Misschien bedoel je dat?Pctje91 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:21:
Dag allemaal,
Ik denk dat ik dat bedoelde. Voor android is er niet iets vergelijkbaars?Sandro! schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:10:
[...]
Dat kan niet via de Ikea-app. Als je een iOS-toestel hebt, kun je het met HomeKit voor elkaar krijgen. Misschien bedoel je dat?
Zover ik weet niet, je zult dan moeten overstappen naar iets als OpenHAB, Domoticz of Home Assistant. Dat is domotica software die op een aparte server(een NAS of Raspberry Pi) draaien.Pctje91 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:02:
[...]
Ik denk dat ik dat bedoelde. Voor android is er niet iets vergelijkbaars?
Believe. Imagine. Create.
Ik begrijp dus dat he voedingsgedeelte een losse usb-unit is. Kan de repeater dus ergen op een (gevoedde) usb worden aangesloten?
Hoe ziet de andere kant van de behuizing er uit?
Hoe ziet de andere kant van de behuizing er uit?
robertwebbe schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:25:
En zo ziet de TRÅDFRI repeater er aan de binnenkant uit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Hatman op 17-02-2019 10:42 ]
Ah helder! Dan ga ik eens me daar in verdiepenTroetelbeer schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:02:
[...]
Zover ik weet niet, je zult dan moeten overstappen naar iets als OpenHAB, Domoticz of Home Assistant. Dat is domotica software die op een aparte server(een NAS of Raspberry Pi) draaien.
Ik heb een Synology NAS en heb daar nu OpenHAB2 en Domoticz op geïnstalleerd. Ben nu aan het testen wat ik uiteindelijk fijner vind om te gebruiken.Pctje91 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:24:
[...]
Ah helder! Dan ga ik eens me daar in verdiepenbedankt!
Uh, is dat een afstandbediening voor in een wandcontactdoos?? Ik zie niks terug op de site of zie ik iets over het hoofd?robertwebbe schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:23:
De afstandsbediening van het TRÅDFRI plug-in stopcontact haalt makkelijk uit elkaar.
........

Gewoon de AB voor de Tradfri outlet; aan/uit.ProudElm schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:23:
is dat een afstandbediening voor in een wandcontactdoos??
Hmmm, blijf het belachelijk vinden dat je voor het inschakelen van de lampen bij donker een compleet domoticasysteem eraan moet koppelen met het risico dat je een nieuw probleem erbij haalt en de boel nodeloos ingewikkeld maakt.Troetelbeer schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:02:
[...]
Zover ik weet niet, je zult dan moeten overstappen naar iets als OpenHAB, Domoticz of Home Assistant. Dat is domotica software die op een aparte server(een NAS of Raspberry Pi) draaien.
Iets als een draadloze schemerschakelaar koppelen aan de hub is dat inmiddels wel mogelijk?
(Ben op zoek naar een zo eenvoudig mogelijk systeem voor bij familie waarbij het gewoon simpel moet werken)
Boeit verder ook niet of het zonsondergang is of een hele donkere dag, wil gewoon licht wanneer het donker wordt.
Zou leuk zijn als zoiets te koppelen is aan wat IKEA lampen .
Nee, dat is een repeater/signaalversterker.ProudElm schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:23:
[...]
Uh, is dat een afstandbediening voor in een wandcontactdoos?? Ik zie niks terug op de site of zie ik iets over het hoofd?
Je kunt er niets mee bedienen, alleen eenvoudig je mesh-netwerk mee uitbreiden.
[ Voor 0% gewijzigd door RudolfR op 19-02-2019 19:50 . Reden: Verkeerde plaatjes bekeken ]
Nee, dat is gewoon een aan/uitschakelaar. Precies zoals hierboven al is beantwoord.RudolfR schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:34:
[...]
Nee, dat is een repeater/signaalversterker.
Je kunt er niets mee bedienen, alleen eenvoudig je mesh-netwerk mee uitbreiden.
Die zigbee versterker is eigenlijk wel interessant. Ik denk weinig verschil in bereik met de stekker, ivm regelgeving van de zender.
Voordeel van deze versterker dat je m nog ergens in kunt bouwen.
Eens zoeken of ie al door SmartThings wordt ondersteund.
Voordeel van deze versterker dat je m nog ergens in kunt bouwen.
Eens zoeken of ie al door SmartThings wordt ondersteund.
[ Voor 15% gewijzigd door rinkel op 18-02-2019 23:13 ]
Ik heb nu een set tradfri lampen aan de tradfri bewegingssensoren hangen (1 sensor aan 5 lampen gekoppeld, en de tweede sensor weer aan de eerste).
Echter wil ik de koppeling tussen sensor(en) en lamp(en) niet meer via de ikea hub gaan doen maar via mijn hassio instance (ik wil de hoeveelheid licht aan kunnen passen nav de tijd enzo). Weet iemand hoe ik de koppeling tussen sensoren en lampen verwijder maar de sensoren aangemeld houd bij tradfri? (en die dan ook weer in hassio te zien krijg)
Echter wil ik de koppeling tussen sensor(en) en lamp(en) niet meer via de ikea hub gaan doen maar via mijn hassio instance (ik wil de hoeveelheid licht aan kunnen passen nav de tijd enzo). Weet iemand hoe ik de koppeling tussen sensoren en lampen verwijder maar de sensoren aangemeld houd bij tradfri? (en die dan ook weer in hassio te zien krijg)
Via de app, de lampen die aan de sensoren gekoppeld zijn in een andere groep zetten. Als het goed is zijn ze dan losgekoppeld van de lampen maar nog wel bekend bij de ikea hubBoudewijn schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:46:
Ik heb nu een set tradfri lampen aan de tradfri bewegingssensoren hangen (1 sensor aan 5 lampen gekoppeld, en de tweede sensor weer aan de eerste).
Sinds enkele weken, valt de communicatie tussen Homekit en de Trådfri bridge geregeld weg. Ik heb eerlijk gezegd nog niet met de Trådfri app geprobeerd op dat moment, maar een reboot van de bridge lost het probleem steeds op. Nog iemand deze ervaring?
--handige links mogen niet van de mods--
Als het al gevraagd is: mijn excuses, maar ik kan het niet terugvinden via de topic search, noch in de topicstart
Indien nog niet gevraagd, misschien iets om toe te voegen aan de topicstart? (ik weet dat het een beperkte use-case is, maar gegeven de bruikbare zoektermen onvindbaar op internet...)
De vraag in kwestie:
ik heb een tradfri hub, kan ik daar (op een of andere manier) een philips hue lamp mee bedienen/aan koppelen? (omgekeerd - tradfri lamp aan hue hub - vind je genoeg info over, maar deze use case komt dus bij mij niet naar boven in google)
Waarom wil ik zoiets?
ik heb momenteel een tradfri lamp in de slaapkamer, maar ik vind dat deze niet genoeg dimt. En om nu voor 1 lamp een hele hue hub+lamp+remote aan te schaffen vind ik er wat over...
[edit]
En omdat het volgens mij nog niet gemeld was: de stopcontacten zijn nu ook beschikbaar in België!
Indien nog niet gevraagd, misschien iets om toe te voegen aan de topicstart? (ik weet dat het een beperkte use-case is, maar gegeven de bruikbare zoektermen onvindbaar op internet...)
De vraag in kwestie:
ik heb een tradfri hub, kan ik daar (op een of andere manier) een philips hue lamp mee bedienen/aan koppelen? (omgekeerd - tradfri lamp aan hue hub - vind je genoeg info over, maar deze use case komt dus bij mij niet naar boven in google)
Waarom wil ik zoiets?
ik heb momenteel een tradfri lamp in de slaapkamer, maar ik vind dat deze niet genoeg dimt. En om nu voor 1 lamp een hele hue hub+lamp+remote aan te schaffen vind ik er wat over...
[edit]
En omdat het volgens mij nog niet gemeld was: de stopcontacten zijn nu ook beschikbaar in België!
[ Voor 6% gewijzigd door roeleboel op 19-02-2019 13:57 ]
Blijkbaar kan het: https://www.reddit.com/r/...also_be_paired_with_ikea/roeleboel schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:53:
Als het al gevraagd is: mijn excuses, maar ik kan het niet terugvinden via de topic search, noch in de topicstart
De vraag in kwestie:
Waarom wil ik zoiets?
Andere optie is nog om de ikea lampen te koppelen aan een hue bridge. Hier kun je het wel standaard in regelen.Troetelbeer schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:02:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door DeOS op 19-02-2019 14:06 ]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Maar dan moet je een hue bridge erbij kopen. Kun je net zo goed een Raspberry Pi kopen, waar je meer mee kunt. Uiteindelijk is het ook maar net wat iemand wilt. Ik gaf gewoon een optie.DeOS schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:02:
[...]
Andere optie is nog om de ikea lampen te koppelen aan een hue bridge. Hier kun je het wel standaard in regelen.
Belachelijk of niet, ergens moet de informatie van zonsondergang/donker vandaan komen. De Tradfri app geeft die informatie niet en IKEA zelf heeft ook geen apparaten die het kunnen, dus je kunt niet anders dan apparaten van andere merken koppelen. Al dan niet via een Domotica systeem.PalingDrone schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:54:
[...]
Hmmm, blijf het belachelijk vinden dat je voor het inschakelen van de lampen bij donker een compleet domoticasysteem eraan moet koppelen met het risico dat je een nieuw probleem erbij haalt en de boel nodeloos ingewikkeld maakt.
Iets als een draadloze schemerschakelaar koppelen aan de hub is dat inmiddels wel mogelijk?
(Ben op zoek naar een zo eenvoudig mogelijk systeem voor bij familie waarbij het gewoon simpel moet werken)
Boeit verder ook niet of het zonsondergang is of een hele donkere dag, wil gewoon licht wanneer het donker wordt.
Zou leuk zijn als zoiets te koppelen is aan wat IKEA lampen .
IKEA heeft dus ook geen schemerschakelaar. Wat wel werkt(wat ik heb gelezen) is een Xiaomi/Aqara Gateway kopen en daar je IKEA lampen aan koppelen. Die gateway kan lux meten, alsook de human body sensor v2. Vervolgens kun je dan aangeven in de Mi Home app, dat als het donker is, de IKEA lampen aan gaan. Zonder Domoticasysteem. Xiaomi/Aqara heeft sowieso mooi spul voor simpele domotica.
Echter, ik ben nu aan het wachten op mijn Gateway met wat sensoren, dus heb het zelf nog niet kunnen testen.
Meet die bewegingssensor ook niet de lux? Dit kan toch lampen aan laten gaan als het donker is? Let wel, dan nog steeds heb je openHAB of iets dergelijks nodig dus tja.. ;-)
Ik weet dat er vele andere mogelijkheden zijn om bij donker/zonsondergang lampen te schakelen.Troetelbeer schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:31:
[...]
Belachelijk of niet, ergens moet de informatie van zonsondergang/donker vandaan komen. De Tradfri app geeft die informatie niet en IKEA zelf heeft ook geen apparaten die het kunnen, dus je kunt niet anders dan apparaten van andere merken koppelen. Al dan niet via een Domotica systeem.
IKEA heeft dus ook geen schemerschakelaar. Wat wel werkt(wat ik heb gelezen) is een Xiaomi/Aqara Gateway kopen en daar je IKEA lampen aan koppelen. Die gateway kan lux meten, alsook de human body sensor v2. Vervolgens kun je dan aangeven in de Mi Home app, dat als het donker is, de IKEA lampen aan gaan. Zonder Domoticasysteem. Xiaomi/Aqara heeft sowieso mooi spul voor simpele domotica.
Echter, ik ben nu aan het wachten op mijn Gateway met wat sensoren, dus heb het zelf nog niet kunnen testen.
Het ging mij juist om het ikea systeem met als voor mij doorslaggevende argument dat er niet met China of andere externe servers gepraat wordt.
Hoewel ik zelf al jaren groot fan ben van Xiaomi producten houd ik de thuisautomatisering graag lokaal, dus zonder ifthisthenthat en onafhankelijk van het buitenland.
Een losse zigbee luxmeter (mocht dat bestaan) is wel te integreren met het ikea ecosysteem van hub en lampen?
Dat zou in dit geval voldoende moeten zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.