Heb al een poos een aantal IKEA lampen die ik via mn homey aanstuur. Wegens een aantal issues wil ik overstappen op de 'verbindingshub', ook wel een gateway genoemd.
Nu krijg ik dit echter niet voor elkaar. Aldus het boekje moet je hem aansluiten en de app starten. Dit doe ik, maar dan vindt hij hem niet. Na het handmatig IP adres ingeven (die krijgt hij namelijk wel) moet ik de QR code scannen, maar daarna weer de melding dat hij hem niet kan vinden.
Ik heb voor de WiFi een unifi systeem. Hier heb ik verschillende zaken over gevonden. Zo moet het blokkeren van LAN -> WAN broadcast uit staan en de Enhanced ICMPv3 uit staan. Beide heb ik uitgezet op m'n SSID maar blijft het niet doen.
Heb nu een nieuwe SSID gemaakt, helemaal default, geen opties aan. Nog steeds niet werken.
Op het apparaat staat alleen het lampje van 'AAN' aan. De twee andere lampjes, internet en netwerk, blijven uit. Hij krijgt gewoon een IP die ik ook kan pingen.
Wat kan er aan de hand zijn?
Edit: uiteindelijk een los vlan gemaakt, hier werkt het wel in. K ga ff verderzoeken in m'n LAN
[
Voor 4% gewijzigd door
Sa1 op 28-02-2019 21:58
]