Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06 19:20
MtC schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:16:
Sinds enkele weken, valt de communicatie tussen Homekit en de Trådfri bridge geregeld weg. Ik heb eerlijk gezegd nog niet met de Trådfri app geprobeerd op dat moment, maar een reboot van de bridge lost het probleem steeds op. Nog iemand deze ervaring?
Ook ik heb dit probleem.
Inderdaad, even de bridge zonder stroom zetten zodat deze reboot lost het probleem op.

Bridge heeft laatste versie, iPhone ook laatste versie van iOS beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
PalingDrone schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:31:
[...]

Een losse zigbee luxmeter (mocht dat bestaan) is wel te integreren met het ikea ecosysteem van hub en lampen?
Dat zou in dit geval voldoende moeten zijn.
Jij bedoelt dan dat je die luxmeter rechtstreeks koppelt aan de IKEA gateway en dan kan automatiseren? Dat gaat niet werken zover ik weet. IKEA Tradfri is op dat gebied gewoon nog heel beperkt. Wil je binnen 1 systeem blijven, zal IKEA het niet voor je worden.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PalingDrone schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:31:
[...]

Hoewel ik zelf al jaren groot fan ben van Xiaomi producten houd ik de thuisautomatisering graag lokaal, dus zonder ifthisthenthat en onafhankelijk van het buitenland..
dat is voor mij de reden om zigbee spul van xiaomi te nemen. Kan niet zelfstandig het internet op vwg zigbee. Ik zou wel even wat maatregelen treffen bij Wi-Fi interfaces.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:45
Hebben meer mensen de ervaring dat de bewegingsmelder van Tradfri batterijen vreet? Kan denk ik wel elke 2 a 3 weken de batterijen vervangen omdat het niet meer werkt... Bewegingsmelder ligt onder het bed met de lamp er zo'n halve meter naast (nachtlampje voor als je uit bed komt). Heb ook een bewegingsmelder van Hue, maar die doet al een paar jaar zijn werk zonder dat je er naar om hoeft te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 06:59
Nee hoor vind dit wel meevallen.
Hier preek je meer oven maanden dan weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:14
Jemeenthet schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:51:
Hebben meer mensen de ervaring dat de bewegingsmelder van Tradfri batterijen vreet? Kan denk ik wel elke 2 a 3 weken de batterijen vervangen omdat het niet meer werkt... Bewegingsmelder ligt onder het bed met de lamp er zo'n halve meter naast (nachtlampje voor als je uit bed komt). Heb ook een bewegingsmelder van Hue, maar die doet al een paar jaar zijn werk zonder dat je er naar om hoeft te kijken.
De batterijen gaan snel leeg als de sensor (of ander type afstandsbediening) niet altijd goed verbinding met een hub of lamp kan krijgen.

Bv wanneer je lampen ook met een echte aan/uit schakelaar van de spanning af haalt, zal de verbonden afstandsbediening heel snel leeg zijn.

Op basis van de 3 bewegingssensoren die ik heb hangen, verwacht ik een batterijduur van grofweg 1,5 jaar. Niet fantastisch, maar ook niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346215

Welke domotica-software voor op de Raspberry PI is het meest geschikt om te kunnen werken met het tradfri systeem? Tot nu ben ik bezig geweest met Domoticz maar heb het daar nog niet mee voor elkaar gekregen.

(ben een newbie op DE PI....helpt ook niet echt;-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 21:03
Jemeenthet schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:51:
Ja... Daarom ook overgestapt op de bewegingsmelder van Xiaomi icm Home Assistant.
masterBunny in "Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie"
Anoniem: 346215 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:17:
Welke domotica-software voor op de Raspberry PI is het meest geschikt om te kunnen werken met het tradfri systeem? Tot nu ben ik bezig geweest met Domoticz maar heb het daar nog niet mee voor elkaar gekregen.

https://www.home-assistant.io/ image op sd kaartje zetten en gaan. Vind standaard je Ikea hub op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Anoniem: 346215 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:17:

Om die reden had ik dan ook de Tradfri gateway de deur uitgetrapt en er een HUE inplaats voor genomen.
(Kon nou eenmaal mijn Domotica software niet wisselen en kreeg de Tradfri voor geen meter aan de praat in Domoticz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Probleem is dat Domoticz niet standaard Tradfri ondersteund en je dus met een plugin moet gaan werken, die ik dus ook voor geen meter aan de praat krijg. Om die reden gebruik ik vooralsnog OpenHAB2, maar wil gaan proberen om met een Xiaomi Gateway(is besteld) toch mijn Tradfri lampen te kunnen sturen via Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Em_
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-10-2024

Em_

GigaPixels schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:52:
[...]

Ook ik heb dit probleem.
Inderdaad, even de bridge zonder stroom zetten zodat deze reboot lost het probleem op.

Bridge heeft laatste versie, iPhone ook laatste versie van iOS beschikbaar.
Hier ook. Maar ik heb Homebridge er bij dus als die 'm ziet verdwijnen, geeft-ie via een script de PoE switch waar-ie aan hangt opdracht de poort even stroomloos te maken. PoE? Ja, met zoiets: https://www.aliexpress.co...tive-POE/32869823938.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Em_ schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:48:
[...]

Hier ook. Maar ik heb Homebridge er bij dus als die 'm ziet verdwijnen, geeft-ie via een script de PoE switch waar-ie aan hangt opdracht de poort even stroomloos te maken. PoE? Ja, met zoiets: https://www.aliexpress.co...tive-POE/32869823938.html
Was het niet goedkoper en makkelijker om een Hue Bridge te nemen?!

• Prullenbak84
  • Laatst online: 09:27
Hobbit13 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:16:
[...]

De batterijen gaan snel leeg als de sensor (of ander type afstandsbediening) niet altijd goed verbinding met een hub of lamp kan krijgen.

Bv wanneer je lampen ook met een echte aan/uit schakelaar van de spanning af haalt, zal de verbonden afstandsbediening heel snel leeg zijn.

Op basis van de 3 bewegingssensoren die ik heb hangen, verwacht ik een batterijduur van grofweg 1,5 jaar. Niet fantastisch, maar ook niet echt een probleem.
Mijn bewegingssensor doet het al ruim een jaar, en nog geen teken van lege batterijen. Dus mijn ervaring zou daar weleens goed mee overeen kunnen gaan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Em_
  • Laatst online: 31-10-2024

Em_

Erik1971 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:17:
[...]

Was het niet goedkoper en makkelijker om een Hue Bridge te nemen?!
Ja hallo zeg, we zitten hier op Tweakers hoor. En die bridge had ik al. :)

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 18:09
Ik heb een GU10 spot (LED1650R5) die af en toe moeilijk doet met verbinden. Dus ik dacht; even resetten.. verbrand ik mij lelijk aan die lamp :(

Hoe kan een lamp met een vermogen van 5Watt zoveel energie in warmte omzetten? Dat kan toch ergens iets niet kloppen?

Ik moest echt even twee keer kijken of ik niet toevallig een halogeenlamp te pakken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:38
MtC schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:16:
Sinds enkele weken, valt de communicatie tussen Homekit en de Trådfri bridge geregeld weg. Ik heb eerlijk gezegd nog niet met de Trådfri app geprobeerd op dat moment, maar een reboot van de bridge lost het probleem steeds op. Nog iemand deze ervaring?
Dit heb ik al een tijdje en word er inmiddels een beetje gek van, ik haal iedere dag de stroom er al vanaf (slimme stekker via domoticz schedule), maar dan nog heb ik regelmatig dat het niet werkt. Niet alleen met homekit, sowieso kan de Android App, Google home en Domoticz de boel niet meer schakelen. Erg instabiel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-05 22:27
Afgelopen jaar vergelijkbare situatie gehad. Heb toen de gateway zonder problemen kunnen ruilen ondanks dat hij al ruim een jaar oud was. Sinds de nieuwe gateway er is loopt alles soepel. Alleen Google assistent vergeet wel eens een lamp uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:12
BizzieBis schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:53:
Ik heb een GU10 spot (LED1650R5) die af en toe moeilijk doet met verbinden. Dus ik dacht; even resetten.. verbrand ik mij lelijk aan die lamp :(

Hoe kan een lamp met een vermogen van 5Watt zoveel energie in warmte omzetten? Dat kan toch ergens iets niet kloppen?

Ik moest echt even twee keer kijken of ik niet toevallig een halogeenlamp te pakken had.
Die lampen krijgen toch gewoon 230V binnen? Dan lijkt me het logisch dat die dingen erg heet worden! 8)7
Dat heb ik bij alle LED lampen hier, ook de E27/E14 vittingen. De lamp zelf maar een paar W, maar ja, je wil ze echt niet vastpakken na een tijdje aan gestaan te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 15:15
Hoe verhouden de kleuren gu10 spots zicht tot die van Ikea?

Voor speelkamer leek wat kleur voor de kids wel leuk. Maar zijn wel 8 stuks en is het prijs verschil met Ikea wel vrij hoog.

Hmmm zijn er wel GU10 color van Tradfri... :P

[ Voor 11% gewijzigd door trekker22 op 25-02-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 09:55
Ik weet niet of iemand dit al genoemd heeft, maar de FYRTUR en KADRILJ gordijnen zijn volledig verwijderd van alle pagina's die ik heb bekeken (.nl, .dk, .se, .de, .com) en als je zoekt op die producten, word je doorgestuurd naar hun slaapkamer-pagina (dus een bewuste redirect, als je het mij vraagt).

Een vertraging is geen probleem natuurlijk en kan prima gecommuniceerd worden naar de wereld op een productpagina, maar een productpagina in z'n geheel verwijderen is nogal vreemd in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiojunky
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 08:48
Paar vraagjes van een totale noob op dit gebied:

- Ik heb Gu10 spotjes in woonkamer en keuken. Kan ik die met 1 afstandsbediending van Ikea los van elkaar bedienen?

- De GU10 spotjes kunnen dimmen en veranderen van kleurwarmte. Hoe kan ik die in de ICS-2000 toevoegen zodat ze op beide aangestuurd kunnen worden?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Nee, je kan met alleen de AB de lampen niet los van elkaar besturen. Dan kan alleen via de app en de gateway.
Dus als je de lampen in de woonkamer en keuken los van elkaar wil bedienen moet je nog een AB hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
RVervuurt schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:52:
Ik weet niet of iemand dit al genoemd heeft, maar de FYRTUR en KADRILJ gordijnen zijn volledig verwijderd van alle pagina's die ik heb bekeken (.nl, .dk, .se, .de, .com) en als je zoekt op die producten, word je doorgestuurd naar hun slaapkamer-pagina (dus een bewuste redirect, als je het mij vraagt).

Een vertraging is geen probleem natuurlijk en kan prima gecommuniceerd worden naar de wereld op een productpagina, maar een productpagina in z'n geheel verwijderen is nogal vreemd in mijn ogen.
Inderdaad vreemd, lijkt me dat er nog teveel issues waren die ze niet meer konden fixen voor de release, hopelijk komen ze over een tijdje toch nog beschikbaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-05 09:01
RVervuurt schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:52:

Hier staan ze nog wel

What's the speed of dark?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:54

Mars Warrior

Earth, the final frontier

1 van de weinige voordelen van de brexit ?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 09:02
Iemand ook problemen met google assistant en Ikea smart producten?

Ik wil ze toevoegen aan mijn Google Home Mini, maar als ik Ikea in de Google home lijst wil toevoegen dan voegt hij niks toe aan mijn Google home mini homepagina. Als ik Google vraag schakel lampen in zegt ze dat er niks verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Christiaan99jl schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:18:
Iemand ook problemen met google assistant en Ikea smart producten?

Ik wil ze toevoegen aan mijn Google Home Mini, maar als ik Ikea in de Google home lijst wil toevoegen dan voegt hij niks toe aan mijn Google home mini homepagina. Als ik Google vraag schakel lampen in zegt ze dat er niks verbonden is.
Nope, hier werkt het vlekkeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1185294

Hier de bewegingsmelders (4 stuks)echt een ramp, batterijen na één week leeg, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Zitten ze ver uit elkaar van lamp en/of hub? Misschien 'zien' ze continue beweging en gaan ze daarna snel leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.Kallaf
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-05-2023
Anoniem: 1185294 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:56:
Hier de bewegingsmelders (4 stuks)echt een ramp, batterijen na één week leeg, iemand een oplossing?
Ik merk thuis wel dat de batterijen van ikea stukken beter zijn dan alle andere die ik geprobeerd heb. Beste lijkt me daarom dat je de kleine batterijtjes van ikea zelf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 09:02
Troetelbeer schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:54:
[...]

Nope, hier werkt het vlekkeloos...
Euhm ooit een keer gekoppeld en nooit verder problemen mee gehad?

Ik heb de hub al gereset, beide apps verwijderd en nog geen succes. Vraag mij ook af het nou aan Google ligt of aan de Ikea producten

[ Voor 9% gewijzigd door Christiaan99jl op 26-02-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Christiaan99jl schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:52:
[...]

Euhm ooit een keer gekoppeld en nooit verder problemen mee gehad?

Ik heb de hub al gereset, beide apps verwijderd en nog geen succes. Vraag mij ook af het nou aan Google ligt of aan de Ikea producten
Eerste keer meteen kunnen koppelen en verder geen enkel probleem gehad tot nu toe. Heb het nu een paar maanden werken.

Ik heb de lampen en hub eerst ingesteld/gekoppeld via de Ikea handleidingen en daarna ben ik pas met mijn Google Home Mini aan de gang gegaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Troetelbeer op 26-02-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Bommer.. Ik dacht dat het stopcontact van de IKEA dus ook aan de gateway/app gekoppeld kon worden.. Maar ik krijg het niet voor elkaar.. Staat ook niks bij in de gebruiksaanwijzing.. Jammer. Dan maar terug.. Want met een aan/uit schakelaar los erbij heb ik er voor mijn doel niks aan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ProudElm schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:57:
Bommer.. Ik dacht dat het stopcontact van de IKEA dus ook aan de gateway/app gekoppeld kon worden.. Maar ik krijg het niet voor elkaar.. Staat ook niks bij in de gebruiksaanwijzing.. Jammer. Dan maar terug.. Want met een aan/uit schakelaar los erbij heb ik er voor mijn doel niks aan helaas.
Heb ze dit weekend gekocht en zonder problemen aan m'n app gekoppeld. Je moet gewoon de procedure voor het toevoegen van een nieuw device volgen binnen de app. Ik heb de afstandsbediening gebruikt om binnen de app te koppelen.

De handleiding in het doosje is vrij karig, dat wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 27-02-2019 12:02 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ok gaaf. Dan straks nog eens rustig een poging wagen.. Was al 1x terug geweest. Had eerst de versie zonder ab gekocht. Maar dat ging al helemaal niet..
Dom. Niet gedacht om via de app te werk te gaan.. foutje bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ProudElm schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:02:
Had eerst de versie zonder ab gekocht.
Ik bedoel deze he die ik gebruikt heb. Verder heb ik gewoon twee van die stopcontacten gekocht, van 10 euro per stuk. Niet de set-versie waar iets van een aan/uit schakelaar bij zit. Die heb ik ook niet echt nodig als je de app primair gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 27-02-2019 12:15 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 12:38
ProudElm schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:02:
Ok gaaf. Dan straks nog eens rustig een poging wagen.. Was al 1x terug geweest. Had eerst de versie zonder ab gekocht. Maar dat ging al helemaal niet..
Dom. Niet gedacht om via de app te werk te gaan.. foutje bedankt!
Je MOET een afstandsbediening hebben om de stopcontacten aan de app te koppelen. Zonder gaat gewoonweg niet.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Nou super! Via de app dus.. ging super makkelijk.. Thanx!

Note to self: Volgende keer niet proberen als je maar 5 min hebt en kids moet ophalen van school ;-)

Edit: En nice, direct zonder iets te doen zichtbaar in openHAB2 O-)

Edit2: Alleen helaas, ik had ook de bewegingsmelder gekocht. In de hoop/verwachting dat als ik die koppelde aan openHAB dat ik daar events en zelfs lichtniveau uit kon krijgen. Maar ik had even moeten leven op het forum daar, dat gaat helaas niet. Dus de bewegingsmelder gaat als nog terug.
Je kan de melder wel koppen aan de hub, maar de beweging events gaan als nog direct naar de gekoppelde lampen ivp via de hub

[ Voor 65% gewijzigd door ProudElm op 27-02-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmmm...6 stopcontacten en 8 lampen draaien op het tradfri systeem via Google home aangestuurd. Nu een 10w driver erbij opgenomen, geïnstalleerd volgens het boekje, werkt feilloos in de Tradfri app (aan-uit, dimmen) maar met geen mogelijkheid via Google aan te sturen!

Iemand ervaring met dit probleem of nog mooier.....iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk161
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
Serena schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:46:
[...]

Je MOET een afstandsbediening hebben om de stopcontacten aan de app te koppelen. Zonder gaat gewoonweg niet.
Correct.
Het maakt echter niet uit welk type afstandbediening. Zelfs de een dimmer zou misschien nog wel kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 01-06 09:27

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Anoniem: 346215 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:29:
[...] werkt feilloos in de Tradfri app (aan-uit, dimmen) maar met geen mogelijkheid via Google aan te sturen!
Hier ook, het sychroniseren van IKEA met Google werkt op dit moment gewoon heel erg slecht.
Ik zie de stopcontacten dubbel en zie de FLOALT paneellamp niet.
Zelfs alles weggooien en opnieuw koppelen helpt niet, je blijft (alleen) oude troep zien in Google Home.

De lampen die eerder in Google home gezet zijn, blijven wel gewoon werken. Het probleem lijkt hem in het synchroniseren te zitten.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 13:11
aawe mwan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:33:
[...]

Hier ook, het sychroniseren van IKEA met Google werkt op dit moment gewoon heel erg slecht.
Ik zie de stopcontacten dubbel en zie de FLOALT paneellamp niet.
Zelfs alles weggooien en opnieuw koppelen helpt niet, je blijft (alleen) oude troep zien in Google Home.

De lampen die eerder in Google home gezet zijn, blijven wel gewoon werken. Het probleem lijkt hem in het synchroniseren te zitten.
lijkt meer een google probleem te zijn, in het google toppic wordt er ook over geklaagd i.c.m. hue b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

zoeperman schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:53:
[...]
lijkt meer een google probleem te zijn, in het google toppic wordt er ook over geklaagd i.c.m. hue b.v.
Dat denk ik ook. Maar goed, ik ben gisteren en vandaag uren bezig geweest met synchroniseren (wat niet werkte) en zonet, een kwartier na mijn post, was de synchronisatie er ineens door. Dus de dubbele stopcontacten zijn er nu uit en de FLOALT zit er in.

Met Hue had ik geen problemen.

Ik heb meerdere malen alles verwijderd en opnieuw toegevoegd. Alle lampen en stopcontacten werken perfect, het is echt alleen de driver die de bottleneck is. Ook gesproken synchroniseren "synchroniseer mijn apparaten" werkt goed maar brengt ook in deze geen oplossing.

Bij bv het commando "alles aan" worden alle devices aangezet maarrrrrr.....google zegt dat er een ongeldige bewerking heeft plaatsgevonden op 19 apparaten.

Ik heb nu voorlopig de driver uit het google pakket gehaald en schakel deze nu vanuit de Ikea app maar hoop wel dat deze snel weer in de groep kan worden opgenomen.

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
King schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:10:
Het heeft mij enige tijd gekost om te ontdekken hoe ik de kleuren van de lampen (die met 3 kleuren) kon instellen via spraakcommando's op Google Home / Assistant. Kon het in dit topic ook niet vinden, maar misschien over het hoofd gezien.

Voor wie het helpt, dit zijn de kleuren en het commando (in het Nederlands)

[...]

Ikea-kleurnaamGoogle-kleur
RelaxKaarslicht
Iedere dagWarmwit
NadrukDaglicht
Ik heb ook een smartthings, en het valt me op dat het kaarslicht dat Google instelt vele malen witter is dan de kleur die mijn Samsung Smartthings doet. Overigens heb ik geen idee hoe geel de kleur is in combinatie met een Ikea afstandsbediening. Maar de kleur Kaarslicht voelt niet als kaarslicht in ieder geval

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zonet is een nieuwe softwarerelease verschenen, versie "1.8.0". Uit de releasenotes:

⚫ Control Outlet v2.0.019 (Upgrade to ZB 3.0).
⚫ On/Off Button v2.0.020 (Upgrade to ZB 3.0).
⚫ E14, GU10 v1.2.214.
⚬ (Updated CCT color points and percentage calculation).
⚬ (Optimization in accessories for reporting its status).
⚫ W++ v1.3.009.
⚬ (C/WS syncs with other C/WS in the group when added to the group).

De stopcontacten gaan een seconde of 10 "uit" tijdens het upgraden.
En het upgraden van de afstandsbediening duurt, als altijd, super lang.

[ Voor 6% gewijzigd door aawe mwan op 28-02-2019 20:11 ]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zit al 10 20 min naar een updatemelding voor de gateway te kijken, toevallig net een E14 peertje toegevoegd. Nu heel bescheiden 1 peertje en een grote Floalt aan een afstandsbediening en 2 stopcontacten aan een aan/uit schakelaar.

Volgende doel: de dimmer in de Klabb staande lamp proberen te bypassen wanneer de nieuwe lichting 3-tinten matte lampen uit is. En misschien nog een ab voor op de slaapkamer... En als ze ooit komen de rolgordijnen...

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 22:14
Wat is de laatste versie van de hub?

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ondanks de update melding hangt ie nog op 1.4.15. Misschien verschijnt die melding ook als ie een nieuwe update file voor een device binnenhaalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 21:54

Sa1

Heb al een poos een aantal IKEA lampen die ik via mn homey aanstuur. Wegens een aantal issues wil ik overstappen op de 'verbindingshub', ook wel een gateway genoemd.

Nu krijg ik dit echter niet voor elkaar. Aldus het boekje moet je hem aansluiten en de app starten. Dit doe ik, maar dan vindt hij hem niet. Na het handmatig IP adres ingeven (die krijgt hij namelijk wel) moet ik de QR code scannen, maar daarna weer de melding dat hij hem niet kan vinden.

Ik heb voor de WiFi een unifi systeem. Hier heb ik verschillende zaken over gevonden. Zo moet het blokkeren van LAN -> WAN broadcast uit staan en de Enhanced ICMPv3 uit staan. Beide heb ik uitgezet op m'n SSID maar blijft het niet doen.

Heb nu een nieuwe SSID gemaakt, helemaal default, geen opties aan. Nog steeds niet werken.

Op het apparaat staat alleen het lampje van 'AAN' aan. De twee andere lampjes, internet en netwerk, blijven uit. Hij krijgt gewoon een IP die ik ook kan pingen.

Wat kan er aan de hand zijn?

Edit: uiteindelijk een los vlan gemaakt, hier werkt het wel in. K ga ff verderzoeken in m'n LAN

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 28-02-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik zie wel de releasenotes, maar de update ho maar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Serena schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:16:
Ik zie wel de releasenotes, maar de update ho maar…
in de release notes staat dat er voor de hub geen update is en zover ik kon zien hadden al mijn devices al de benoemde versies. ik zag de release notes wel naar 1.8.0 ophogen na wat refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verhaal wordt nog gekker: na het niet kunnen schakelen van de LED driver (10W) in google home werkt het nu opeens wel, althans bediening met mijn telefoon.

Als ik via de Home Mini de spraakopdracht "alles aan" geef, zegt het systeem dat het een onverwachte fout bij 26 apparaten heeft gevonden. Heel knap, er zijn echter maar 13 apparaten verbonden.....de overige 12 apparaten gaan ook gewoon netjes aan. Uitzetten precies hetzelfde verhaal: foutmelding en daarna alles netjes uit.

Met de schakelaar binnen de Google home app kan ik deze LED driver wél aan/uitzetten en dimmen. Geen foutmelding niets zolang ik hem maar met mijn telefoon bedien......

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 346215 op 01-03-2019 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Update geforceerd door de hub even van de stroom af te halen. Stekkers allemaal up to date nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
voor zover ik kan zien lijkt alles hier up-to-date, niks voor hoeven te doen. Maar ik zal eens kijken of ik de versie nummers kan checken voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
En nog steeds geen HomeKit ondersteuning voor de plugs!😬

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
DaveD1109 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:38:
En nog steeds geen HomeKit ondersteuning voor de plugs!😬
Ze hebben het nu over het eerste kwartaal. Lijkt me dat het dan voor het einde van deze maand gerealiseerd moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Kun je wel meer dan 1 AB per 'kamer' hebben in de app? Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 19:44
Hi, in huis heb ik een Hue bridge met hieraan meerdere lampen en accessoires gekoppeld.

- Afstandsbediening Hue
- Sensor Hue
- 2 E27 Hue lampen
- 4 GU10 tradfri lampen

Nou kon ik die GU10’s vrij makkelijk koppelen door ze 6x aan/uit te zetten en de Hue app vond ze daarna vrijwel direct.

Het probleem wat ik nu heb is als volgt, in onze tuin van het nieuwbouwhuis hebben we een lamp met 2 GU10 fittingen. Daar heb ik nu de tradfri lampen ingedraaid maar ik kan ze niet resetten omdat de bouwer van het huis heeft bepaald dat die lamp altijd aan staat en wij daar een lamp met sensor ‘moeten’ plaatsen. Kortom, er zit geen aan/uitschakelaar bij de lamp. Is er nog een andere manier om de lampen te resetten en ze zichtbaar te maken in de Hue app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 20:12

Tjark

DON'T PANIC

BertP schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:36:
Nou kon ik die GU10’s vrij makkelijk koppelen door ze 6x aan/uit te zetten en de Hue app vond ze daarna vrijwel direct.

Het probleem wat ik nu heb is als volgt, in onze tuin van het nieuwbouwhuis hebben we een lamp met 2 GU10 fittingen. Daar heb ik nu de tradfri lampen ingedraaid maar ik kan ze niet resetten omdat de bouwer van het huis heeft bepaald dat die lamp altijd aan staat en wij daar een lamp met sensor ‘moeten’ plaatsen. Kortom, er zit geen aan/uitschakelaar bij de lamp. Is er nog een andere manier om de lampen te resetten en ze zichtbaar te maken in de Hue app?
Waarom wissel je niet even die eerste 2 GU10's die al gekoppeld zijn met die 2 die je moet resetten? :?

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
Tjark schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Waarom wissel je niet even die eerste 2 GU10's die al gekoppeld zijn met die 2 die je moet resetten? :?
Oh my, dat ik dat niet zelf bedacht heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 08:59
ProudElm schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:12:
Kun je wel meer dan 1 AB per 'kamer' hebben in de app? Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar :?
  1. Zorg er voor dat één afstandsbediening gereset is door 4x op de koppelknop te drukken. Je ziet een rode LED knipperen aan de voorkant van de afstandsbediening
  2. Houdt de afstandsbediening waaraan de lampen zijn gekoppeld en de afstandsbediening die gereset is bij elkaar
  3. Houdt nu bij beide afstandsbedieningen de koppelknop in. De rode LED gaat weer branden/pulseren. Houdt de knoppen ingedrukt tot het koppelen is voltooid.
Gefeliciteerd, vanaf nu heb je 2 afstandsbedieningen in één 'kamer'

Merk op dat je soms denkt dat je de koppelknop ingedrukt hebt maar dit eigenlijk niet zo is. Goed indrukken dus. (Of ik ben gewoon weer stom bezig met mijn twee linker handen?)

[ Voor 12% gewijzigd door xFeverr op 01-03-2019 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Er staan zomaar ineens 3 nieuwe Zigbee lampen op de ikea site:
  • E27 1000 lumen, 11 Watt, wit spectrum opaalwit € 17.95
  • E14, 600 lumen, 6.6 Watt, wit spectrum opaalwit € 12.95
  • GU10, 400 lumen, 5 Watt, wit spectrum € 12.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

aawe mwan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:42:
Nog zonder afbeelding helaas. Ben vooral benieuwd naar de vorm van de E14.

Per winkel verschillende verwachte datum, maar voor Eindhoven (om een idee te geven):
GU10: Expected availability date: za 9 mrt - za 16 mrt https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90408603/
E27: Expected availability date: do 14 mrt - do 21 mrt https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60408483/
E14: Expected availability date: za 9 mrt - za 16 mrt https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80408585/

[ Voor 31% gewijzigd door JBS op 01-03-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 20:05
JBS schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:44:
[...]

Per winkel verschillende verwachte datum, maar voor Eindhoven (om een idee te geven):
GU10: Expected availability date: za 9 mrt - za 16 mrt https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90408603/
E27: Expected availability date: do 14 mrt - do 21 mrt https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60408483/
E14: Expected availability date: za 9 mrt - za 16 mrt https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80408585/
ik zie ze wel : https://www.ikea.com/nl/n...ghting/36812/?icid=a1:iba|a2:nl|a3:navigatie-producten|a4:verlichting-slimme-verlichting|a5:link|a6:hp|id:3107|cc:915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 01-06 11:50

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik heb iets geks.
3 X LED1650R5 (GU10) op 1 armatuur.
Het middelste lampje knippert onregelmatig heel zachtjes. Niet te zien als het licht is, alleen in het donker.
De knipper is zeer onregelmatig. Je zou bijna denken dat het de zigbee communicatie waardoor het getriggerd wordt. Terug naar de Ikea? Of zien jullie dit ook wel eens?
Als het donker is kan ik wel eens proberen om een filmpje ervan te maken.

ps ik heb geen Hue bridge

[ Voor 11% gewijzigd door BeyondThunder op 02-03-2019 15:04 . Reden: Hue bridge toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

BeyondThunder schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:01:
Ik heb iets geks.
[...]Het middelste lampje knippert onregelmatig heel zachtjes. Niet te zien als het licht is, alleen in het donker.
De knipper is zeer onregelmatig.
Ik zou zeggen: kijk eens naar het YouTube filmpje in deze post van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Yep! Precies dat! Ik ga even verder lezen naar een eventuele oorzaak. Thanks!
Ik had wel een aantal posts gevonden met "knipperen", maar deze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
BeyondThunder schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:46:
Yep! Precies dat! Ik ga even verder lezen naar een eventuele oorzaak. Thanks!
Ik had wel een aantal posts gevonden met "knipperen", maar deze nog niet.
Eerste wat ik zou doen is omruilen in Ikea, hoort gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 16:01
Iemand enig idee of het mogelijk is om een ikea tradfri lamp te koppelen aan hue bridge en aan de tradfri remote?

Het koppelen van de lamp aan HUE bridge lukt, daarna koppelen aan de remote lukt ook alleen dan is de connectie met de hue bridge foetsie.

Doe ik iets verkeerd of kan dit gewoon niet?

Andersom werkt trouwens niet, eerst lamp aan remote den dan aan Hue bridge. Dan kan Hue hem niet vinden.

Met een HUE lamp heb ik dit probleem niet, dan kan ik hem gewoon aan de hue bridge hangen en dan een tradfri remote koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Tjark schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Hmm even geprobeerd maar zodra ik de gekoppelde lampen verplaats geeft de hue app aan dat de lampen niet meer bereikbaar zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:37
Vandaag ook maar eens een Bulb en een Gateway gescoord bij de IKEA, tot mijn verbazing heb ik dus een sensor/afstandsbediening nodig om de boel te installeren. Enfin, niet wat ik had gehoopt, dus meteen maar aan het kijken of ik de gateway kan bypassen met een raspberry pi + stick + HA/Domoticz.

Hoe zijn de ervaringen hiermee? Met een simpele zigbee stick zou ik volgens verschillende fora een heel eind moeten komen, maar echte ervaringen zijn nergens terug te lezen.

[ Voor 26% gewijzigd door LigeTRy op 03-03-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ja, een AB heb je als je IKEA only blijft altijd nodig om te kunnen koppelen. Maakt niet uit welke dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
wessel145 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:09:
Vandaag ook maar eens een Bulb en een Gateway gescoord bij de IKEA, tot mijn verbazing heb ik dus een sensor/afstandsbediening nodig om de boel te installeren. Enfin, niet wat ik had gehoopt, dus meteen maar aan het kijken of ik de gateway kan bypassen met een raspberry pi + stick + HA/Domoticz.

Hoe zijn de ervaringen hiermee? Met een simpele zigbee stick zou ik volgens verschillende fora een heel eind moeten komen, maar echte ervaringen zijn nergens terug te lezen.
Een prima oplossing, in het begin wat opstartproblemen gehad maar inmiddels draait het een maand zonder ook maar een enkele hickup. Ik heb er zo uit het blote hoofd nu 16 Ikea lampen aan hangen + wat Hue lampen, een kleine 25 in totaal.

Het enige nadeel is dat wanneer (in mijn geval) Home Assistant er uit ligt de verlichting ook niet werkt aangezien alle schakelaars ook vervangen zijn voor een Xiaomi enkele / dubbele zigbee wandschakelaar op batterij. Overigens kan ik de keren dat Home Assistant er echt uit heeft gelegen afgelopen jaar op 1 hand tellen en dan houd ik 4 vingers over ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

R2D2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:16:
[...]

Een prima oplossing, in het begin wat opstartproblemen gehad maar inmiddels draait het een maand zonder ook maar een enkele hickup. Ik heb er zo uit het blote hoofd nu 16 Ikea lampen aan hangen + wat Hue lampen, een kleine 25 in totaal.

Het enige nadeel is dat wanneer (in mijn geval) Home Assistant er uit ligt de verlichting ook niet werkt aangezien alle schakelaars ook vervangen zijn voor een Xiaomi enkele / dubbele zigbee wandschakelaar op batterij. Overigens kan ik de keren dat Home Assistant er echt uit heeft gelegen afgelopen jaar op 1 hand tellen en dan houd ik 4 vingers over ;)
Zigbee2MQTT en deCONZ ondersteunen ook binding. Zo zijn in mijn deCONZ omgeving diverse spots ook rechtstreeks verbonden met Hue dimmers zodat in geval van een offline Home Assistant de lampen toch te bedienen zijn. Niet alle knoppen ondersteunen niet, maar een Hue Dimmer of de grijs/witte IKEA dimmer bijvoorbeeld wel. De Aqara knoppen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

BertP schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:39:
Hmm even geprobeerd maar zodra ik de gekoppelde lampen verplaats geeft de hue app aan dat de lampen niet meer bereikbaar zijn :(
Wat is de afstand dan tussen die 2 in de schuur en de rest? Evt nog proberen met https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10400408/ ?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Tjark schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:16:
[...]

Wat is de afstand dan tussen die 2 in de schuur en de rest? Evt nog proberen met https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10400408/ ?
Ik vraag me af of die versterker wel werkt met een Hue bridge… 🤔
Als, dan ga ik er ook eentje halen voor de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:37
R2D2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:16:
[...]

sounds promising. welke stick/shield gebruik jij? ik zie varianten van 5 euro maar ook van 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Tjark schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:16:
[...]

In de meterkast staat de bridge vanaf daar tot de achterkant van de woonkamer is denk ik 8 meter. De achterkant van de tuin zal zo’n 6 meter verder zijn. In de hoek van de woonkamer staat wel een hue lamp met e27 fitting.

Zou de afstand het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 17:35

King

War. War never changes.

pictuner schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:34:
[...]

Ik heb ook een smartthings, en het valt me op dat het kaarslicht dat Google instelt vele malen witter is dan de kleur die mijn Samsung Smartthings doet. Overigens heb ik geen idee hoe geel de kleur is in combinatie met een Ikea afstandsbediening. Maar de kleur Kaarslicht voelt niet als kaarslicht in ieder geval
Als je het hebt over de driekleurige lampen, die hebben een vast aantal lichtpuntjes waar de kleurwarmte van is vastgesteld. De drie standen zijn een kwestie van de meeste warme kleur aan, de meest koele kleur of een combinatie van beiden. Enige wat verder nog van invloed is, is de lichtsterkte.

Als je met de afstandsbediening van Ikea schakelt dan wordt gewoon de laatste instelling onthouden. Vervolgens kun je tussen temperaturen schakelen waarbij het dimniveau gelijk blijft. Als ik Google Home vraag om te schakelen tussen kleurtemperatuur houdt hij het dimniveau voor zover ik heb kunnen zien ook gelijk.

Wellicht dat Smartthings alleen de middenstand kiest qua kleurtemperatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Serena schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:36:
[...]

Ik vraag me af of die versterker wel werkt met een Hue bridge… 🤔
Als, dan ga ik er ook eentje halen voor de tuin.
Zal nooit gaan werken met Hue 1.0/2.x bridge, zijn ZLL en kunnen alleen met ZigBee 3.0 lampen overweg, alle andere 3.0 apparaten, zoals de plug-in unit van Ikea en de range extender, zullen niet gaan werken.....

Misschieen als Signify ooit met een Hue 3.0 bridge komt (deze moet dan ZigBee 3.0 gecertificeerd zijn), dat het dan wel werkt, maar dat weten we dan pas zeker! (ik verwacht voorlopig nog geen nieuwe versie van Hue Bridge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
King schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Als je het hebt over de driekleurige lampen, die hebben een vast aantal lichtpuntjes waar de kleurwarmte van is vastgesteld. De drie standen zijn een kwestie van de meeste warme kleur aan, de meest koele kleur of een combinatie van beiden. Enige wat verder nog van invloed is, is de lichtsterkte.

Als je met de afstandsbediening van Ikea schakelt dan wordt gewoon de laatste instelling onthouden. Vervolgens kun je tussen temperaturen schakelen waarbij het dimniveau gelijk blijft. Als ik Google Home vraag om te schakelen tussen kleurtemperatuur houdt hij het dimniveau voor zover ik heb kunnen zien ook gelijk.

Wellicht dat Smartthings alleen de middenstand kiest qua kleurtemperatuur?
Nee dat doet ie niet. Het dimniveau veranderd niet, maar hij wisselt echt van kleurtemperatuur. Overigens zit ik nu te bedenken dat Smartthings niet het dimniveau veranderd, maar misschien doet google dat wel. Eens uitzoeken vanavond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Erik1971 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:05:
[...]

Zal nooit gaan werken met Hue 1.0/2.x bridge, zijn ZLL en kunnen alleen met ZigBee 3.0 lampen overweg, alle andere 3.0 apparaten, zoals de plug-in unit van Ikea en de range extender, zullen niet gaan werken.....

Misschieen als Signify ooit met een Hue 3.0 bridge komt (deze moet dan ZigBee 3.0 gecertificeerd zijn), dat het dan wel werkt, maar dat weten we dan pas zeker! (ik verwacht voorlopig nog geen nieuwe versie van Hue Bridge).
Maar heeft de Ikea versterker dan een bride nodig, ik bedoel: elke zigbee lamp is onderdeel van een mesh netwerk. Dus als:
Hue hub->ikea lamp 1->versterker->ikea lamp 2 schuur
?

Versterkt de versterker het mesh netwerk of de hub? Toch het eerste? 🤔

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Tjark schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:37:
[...]

Maar heeft de Ikea versterker dan een bride nodig, ik bedoel: elke zigbee lamp is onderdeel van een mesh netwerk. Dus als:
Hue hub->ikea lamp 1->versterker->ikea lamp 2 schuur
?

Versterkt de versterker het mesh netwerk of de hub? Toch het eerste? 🤔
Je moet de versterker aan je netwerk kunnen toevoegen, dat is het probleem, de Hue Birdge laat dit niet toe!

Maar nu zet je me wel aan het denken, wat wel zou kunnen werken, is wanneer je eerder een Tradfri Remote Control aan Hue netwerk hebt gekoppeld, dan zou je met deze remote wel de range extender kunnen toevoegen, zou moeten werken (als Tradfri remote de range extender erkent als valide apparaat!).

Voor ZigBee maakt het inderdaad niet uit, als het device in het netwerk zit dan doet deze gewoon mee met Mesh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:04
aawe mwan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:42:
Klopt! Ik las het op iCulture.
De nieuwe E27-lamp kost €17,95, dus iets goedkoper ten opzichte van €19,95 van de huidige vergelijkbare lamp. Voor de nieuwe GU10-versie betaal je €12,95 (is nu €14,95), terwijl de E14-variant €12,95 kost in plaats van €14,95. Alle lampen zijn dus €2 goedkoper geworden dan de huidige vergelijkbare versies, maar er zijn nog meer verschillen te ontdekken.

De standaardlamp met E27-fitting heeft nu een helderheid van 980 Lumen bij een vermogen van 12 Watt , terwijl de vernieuwde variant 1000 Lumen bij 11 Watt heeft. Dat betekent dat de lamp een iets hogere lichtopbrengst heeft, maar tegelijkertijd zuiniger is. De GU10-lamp is alleen ietsjes zuiniger (van 6W naar 5W) bij hetzelfde aantal Lumen (400). De E14-lamp profiteert het meeste van de nieuwe helderheid, want deze gaat van 400 naar 600 Lumen.
Bron: https://www.iculture.nl/nieuws/ikea-vernieuwde-tradfri-lampen-goedkoper/
[...]

Locatie Ikea Heerlen lag die al in de winkel:
Bron: https://www.mydealz.de/diskussion/1000lm-e27-tradfri-mit-hue-bridge-koppeln-1340401

Ik zie op de Ikea site ook staan dat Heerlen ze heeft, o.a. ook Barendrecht.

Afbeeldingslocatie: https://static.mydealz.de/live/threads/content/IPBXK/1340401.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door ro3lie op 04-03-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Heeft iemand al ontdekt hoe je de stekker reset? Een naaldje in dat hele kleine gaatje steken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 16:01
Dracula schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:14:
Iemand enig idee of het mogelijk is om een ikea tradfri lamp te koppelen aan hue bridge en aan de tradfri remote?

Het koppelen van de lamp aan HUE bridge lukt, daarna koppelen aan de remote lukt ook alleen dan is de connectie met de hue bridge foetsie.

Doe ik iets verkeerd of kan dit gewoon niet?

Andersom werkt trouwens niet, eerst lamp aan remote den dan aan Hue bridge. Dan kan Hue hem niet vinden.

Met een HUE lamp heb ik dit probleem niet, dan kan ik hem gewoon aan de hue bridge hangen en dan een tradfri remote koppelen
Het is gelukt, voor het geval iemand wil weten hoe: https://redsilico.com/blog/ikea-tradri-remote-with-hue-hub

Komt er op neer dat als je de tradfri remote niet eerst aan de hue bridge koppelt hij bij het koppelen van de remote aan de lamp de hue bridge verbinding eruit knikkert.

[ Voor 10% gewijzigd door Dracula op 04-03-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

[...]

Vreemd. Op 6 februari lagen er al stapels Tradfri GU10 van 400 lumen / 5W in de Ikea eindhoven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mars Warrior schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:45:
[...]

Vreemd. Op 6 februari lagen er al stapels Tradfri GU10 van 400 lumen / 5W in de Ikea eindhoven. :?
Vermoedelijk was dat de 'oude' warm witte variant van 5.3W: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80365270/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

JBS schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:36:
[...]
Vermoedelijk was dat de 'oude' warm witte variant van 5.3W: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80365270/
Dat zou kunnen, de reactie was niet zo duidelijk, maar de nieuwe variant (van glas) heeft al wel in de winkel gelegen. Toevallig heb ik hem zelf ongeveer anderhalve week geleden in Amsterdam in de winkel zien liggen.

Volgens mij schreef een tijd geleden iemand op Tweakers, die er een gekocht had, dat hij niet te koppelen was met de Philips hub en dat er nieuwe software voor zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

JBS schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:36:
[...]
Nope, het is de LED1737R5 van €12,99, white spectrum.
Heb er een foto van gemaakt, maar kan die nu ff niet invoegen vanaf mijn iPad...

En inderdaag koppelproblemen met de Hue hub: https://www.reddit.com/r/...mpatible_with_hue_bridge/

En er lagen er niet een paar, maar rekken vol :D

[ Voor 20% gewijzigd door Mars Warrior op 04-03-2019 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Aangezien blijkbaar niemand het wist en het ook niet in de handleiding staat toch maar getest. Je moet inderdaad met een naald ca. 10 seconden in dat kleine gaatje prikken.
Serena schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:56:
Heeft iemand al ontdekt hoe je de stekker reset? Een naaldje in dat hele kleine gaatje steken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Troetelbeer schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Eerste wat ik zou doen is omruilen in Ikea, hoort gewoon niet...
Zat ik ook aan te denken, echter heb ik gelezen dat heel veel mensen dit hebben. Ikea is niet bij me om de hoek. En 10 minuten wachten bij de klanten service heb ik ook weinig trek in. Ik koop wel een nieuwe en verifieer of dit de enige is die dit heeft. (Als er meerdere zijn dan ga ik ze zeker omruilen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Erik1971 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:47:
[...]

Je moet de versterker aan je netwerk kunnen toevoegen, dat is het probleem, de Hue Birdge laat dit niet toe!

Maar nu zet je me wel aan het denken, wat wel zou kunnen werken, is wanneer je eerder een Tradfri Remote Control aan Hue netwerk hebt gekoppeld, dan zou je met deze remote wel de range extender kunnen toevoegen, zou moeten werken (als Tradfri remote de range extender erkent als valide apparaat!).

Voor ZigBee maakt het inderdaad niet uit, als het device in het netwerk zit dan doet deze gewoon mee met Mesh!
Ik heb hem vandaag toch maar eens gehaald en onder de overkapping geplaatst. Doet meteen dienst als lader voor de telefoon buiten.
Heb het idee dat de stekker in de garage achter in de tuin nu nog sneller reageert. En ach, baat het niet, dan schaadt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Serena schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:49:
[...]

Ik heb hem vandaag toch maar eens gehaald en onder de overkapping geplaatst. Doet meteen dienst is lader voor de telefoon buiten.
Heb het idee dat de stekker in de garage achter in de tuin nu nog sneller reageert. En ach, baat het niet, dan schaadt het niet.
En ik neem aan met Tradfri remote toegevoegd aan je Hue netwerk!? Zou mooi zijn als dat werk en de vraag is dan of je hem terug ziet in de Hue App, vermoed van niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Erik1971 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:04:
[...]

En ik neem aan met Tradfri remote toegevoegd aan je Hue netwerk!? Zou mooi zijn als dat werk en de vraag is dan of je hem terug ziet in de Hue App, vermoed van niet!
Nee, heb Trådfri niet aan Hue gekoppeld. Heb HomeKit, daar staat sowieso alles bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MausX
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-01-2023
IK heb een tradfri via een losse lamp met een stekker gekoppeld aan de Hue bridge, daarna heb ik de lamp eruitgehaald en in een fitting die aan het plafond hangt gedraaid, echter herkend hij deze lamp dan niet meer. Haal ik de lamp weer uit de fitting en plaats ik hem de lamp waarin ik de tradfri met de Hue heb gekoppeld, dan werkt de tradfri gewoon weer, ik kan deze dan door het hele huis verplaatsen en hij blijft gewoon werken. Totdat ik de tradfri weer in een losse fitting aan het plafond draai, dan doet hij het weer niet, ik heb dit bij meerdere plafondfittings gedaan, wat kan hier aan de hand zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:30
MausX schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:01:
IK heb een tradfri via een losse lamp met een stekker gekoppeld aan de Hue bridge, daarna heb ik de lamp eruitgehaald en in een fitting die aan het plafond hangt gedraaid, echter herkend hij deze lamp dan niet meer. Haal ik de lamp weer uit de fitting en plaats ik hem de lamp waarin ik de tradfri met de Hue heb gekoppeld, dan werkt de tradfri gewoon weer, ik kan deze dan door het hele huis verplaatsen en hij blijft gewoon werken. Totdat ik de tradfri weer in een losse fitting aan het plafond draai, dan doet hij het weer niet, ik heb dit bij meerdere plafondfittings gedaan, wat kan hier aan de hand zijn?
Stomme vraag maar staat er wel stroom op de plafond fitting??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:04
Het lijkt me nogal een sterk verhaal.. En verder zie ik dat dit je eerste forum reactie is, dus welkom op Tweakers.

De fitting is niet van invloed op de werking van de lamp, mits er geen stroom op staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Kan zijn dat de fitting van de Tradfri lampen iets korter zijn dan normaal, met gevolg dat deze geen goed contact maakt in de platfond fitting waar jij hem in draait.

Meestal kun je het plaatje onder in de fitting wel iets verbuigen, met een tang en wel eerst stroom eraf :(in meter kast group uit zetten, met alleen schakkelaar kan gevaarlijk zijn).

Success!
Pagina: 1 ... 56 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)