Acties:
  • 0 Henk 'm!

• men-noemt-m-o
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-05 12:49
WeAreLegion schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:42:
Bij mij hangen ze allemaal, maar 1 lampen die white color lamp (G10) knippert om de zoveel tijd dat is wel annoying, denk dat ik die maar terug breng voor een nieuwe. Je word er nogal gek van op een gegeven moment.
Ik heb denk ik hetzelfde met een kleurenlamp van Ikea. Ongeveer om de 30-60 minuten gaat de lamp heel kort uit en weer aan, het is best wel vervelend als je het eenmaal door hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 16:23
bartvb schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:36:
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Floalt paneel (tof ding!) aan mijn Hue bridge te koppelen.
Toch gelukt! iConnectHue geprobeerd en die geeft wat meer tekst/opties voor het koppelen. Daar staat heel expliciet dat je je Ikea lamp uit moet zetten, het scannen moet starten en dan pas je Ikea lamp aan.

http://iconnecthue.com/supported-devices/#Ikea

Dat staat hier ook:
http://www.ikea.com/gb/en...-protocols/#1364470469654

Maar die tekst kwam op mij nogal vreemd over. Eerst die search starten (en ik dacht het resultaat afwachten) en daarna de lamp resetten? Maar lijkt erop dat ze bedoelen dat je het scannen start en tijdens het scannen de reset doet. Gok dat dat ook werkt.

Nu met iConnectHue gedaan maar lijkt me dat dit ook kan met de normale Hue iOS/Andoid apps, als je dus maar zorgt dat je Hue lamp uit is tijdens het starten van de scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 18:45

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Voor de set met bewegingsmelder en 1000lm lamp, artikelnummer 803.389.41, betaalde ik in augustus € 29,95 en op dit moment staat hij op de website voor € 27,95 (Nederlandse prijzen).

Dus nu is de set ineens wél goedkoper dan de losse onderdelen.

[ Voor 27% gewijzigd door aawe mwan op 05-01-2018 10:48 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Freedive schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:07:
[...]

Dat werd 1 dag, ding valt uit elkaar morgen maar weer terugbrengen. Wat een aanfluiting |:(
Ik vind het juist wel een hip ding. Het is een beetje knullig dat als je te veel weerstand geeft bij het draaien (en dus te veel duwt) je de batterijhouder open draait en hij inderdaad los komt. Maar als je gewoon de randen vastpakt en dan draait werkt het hier best mooi. Je lichaam kan inderdaad wel wat blokkeren, en volgens mij is het bedoeld dat je met een snelle draai naar rechts hem in 1 keer fel hebt en met een felle draai naar links hem volledig uit. Het koppelen was wel even uitzoeken als je alleen rechtstreeks een lamp + dimmer wil, maar ben er niet ontevreden over.

De tradfri-lampen starten allemaal uit trouwens en gaan dan na een seconde ofzo aan. Is dat voor de hipheid of is dat om de inschakelpiek waardoor lampen op 230 volt vaak stuk kunnen gaan op te vangen? Die condensator krijgt nog steeds meteen de 230 volt lijkt me?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:29

d0s

sssst

bartvb schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:33:
[...]

Toch gelukt! iConnectHue geprobeerd en die geeft wat meer tekst/opties voor het koppelen. Daar staat heel expliciet dat je je Ikea lamp uit moet zetten, het scannen moet starten en dan pas je Ikea lamp aan.

http://iconnecthue.com/supported-devices/#Ikea

Dat staat hier ook:
http://www.ikea.com/gb/en...-protocols/#1364470469654

Maar die tekst kwam op mij nogal vreemd over. Eerst die search starten (en ik dacht het resultaat afwachten) en daarna de lamp resetten? Maar lijkt erop dat ze bedoelen dat je het scannen start en tijdens het scannen de reset doet. Gok dat dat ook werkt.

Nu met iConnectHue gedaan maar lijkt me dat dit ook kan met de normale Hue iOS/Andoid apps, als je dus maar zorgt dat je Hue lamp uit is tijdens het starten van de scan.
_/-\o_ _/-\o_

Ik Loop al weken te klooien met de Ikea lampen. soms worden ze wel gevonden, soms niet. En uiteindelijk blijkt dit dus de gouden tip te zijn. Resetten - uitzetten - start zoekopdracht in lamp finder - lamp aanzetten en meteen resultaat bij lampen die ik 'niet meer aan de praat kreeg' na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 17:10
BarryS schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:19:
Waar ik wel tegenaan ben gelopen is de samenwerking van deze bolletjes met een Scenes op de Hue app. Wanneer je een scene kiest zet hij direct de kleur warmte goed, echter de dimming niet. Kies je vervolgens nog een keer dezelfde scene, dan zet hij de dimming van die scene wel goed. Is dit probleem bekend? Is er een oplossing voor? Mijn Philips Hue lampen hebben er geen last van.
Exact het zelfde probleem heb ik wanneer ik de IKEA lampen op de HUE bridge gebruik. Met de Tradfri gateway werkt het wel in één keer, maar die werkt weer dramatisch op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-07 22:17
weekend warrior schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:52:
[...]

Exact het zelfde probleem heb ik wanneer ik de IKEA lampen op de HUE bridge gebruik. Met de Tradfri gateway werkt het wel in één keer, maar die werkt weer dramatisch op Android.
Klinkt als een bugje in de Hue app of de hub dan.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 08:11
Ik weet niet zeker of de vraag hier thuis hoort maar waarom kan Google assistant de lampen wel uitschakelen maar niet aan doen? Ik heb 2 gu10 lampen via de hue bridge verbonden. Kan dit ingesteld worden?

[ Voor 15% gewijzigd door Paul01 op 05-01-2018 22:20 ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

BarryS schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:57:
[...]
Klinkt als een bugje in de Hue app of de hub dan.
Het zou ook kunnen dat het hier om een bug (of ontwerpbeslissing) in de lamp gaat.

?!

Als ik namelijk het Zigbee acceptatiedocument (PICS) van de kleurtemperatuurlamp er even bij pak, dan staat daarin genoemd als CCB-2014: „Not clear: StopMoveStep operates on Color Temperature commands as well”.

Ik kon zo gauw verder geen enkele toelichting vinden bij deze bevinding, maar deze zin kan betekenen dat je als je de helderheid en de kleurtemperatuur tegelijk probeert te veranderen, dat dit niet altijd goed werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 05-01-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 20:55

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Ik heb sinds kort mijn ikea lampen overgezet van de ikea hub naar de philips bridge. Dit omdat ik de uitgebreidere functies van de philips graag wilde proberen. Echter, nu knipperen mijn lampen random af en toe 1x...dan weer een tijd niet, en dan weer 1x. Omdat er nogal wat lampen hangen knippert er eigenlijk om de 10-15 minuten wel ergens een keer een lamp. Erg irritant, maar vooral erg vreemd.

Ben ik hier alleen in? Komt dit vaker voor? Enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
Ik ben benieuwd!

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-07 00:02
In de Philips Hue discussie komt dit ook regelmatig terug. Ik heb het heel af en toe, zo weinig dat ik het niet storend vind. Maar de ervaringen zijn dus niet overal hetzelfde. Het lijkt me iets dat met een firmware update (van de Hue Bridge danwel de ikea lampen) opgelost zal worden. Het is natuurlijk alleen een beetje pijnlijk om al je lampen van de Hue weer aan de Tradfri gateway te hangen en daarna weer terug naar de Hue Bridge. (met touchlink...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Bombtrack schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 02:00:
Ik heb sinds kort mijn ikea lampen overgezet van de ikea hub naar de philips bridge. [...] Echter, nu knipperen mijn lampen random af en toe 1x...dan weer een tijd niet, en dan weer 1x.
Ik heb gisteren een Ikea kleurenlamp, die al aangesloten was op de Philips hub, in een andere lamp gedraaid. Deze lamp heeft na ongeveer een half uur één keer „geknipperd” en met dat woord bedoel ik dat de lamp aan was en spontaan ongeveer een halve seconde geen licht gaf.

Dit soort knipperen, hooguit een paar keer in de eerste uren nadat ze gekoppeld zijn, heb ik wel vaker gezien bij Trådfri producten en het ging bij mij steeds vanzelf over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
aawe mwan schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 07:48:
[...]

Ik heb gisteren een Ikea kleurenlamp, die al aangesloten was op de Philips hub, in een andere lamp gedraaid. Deze lamp heeft na ongeveer een half uur één keer „geknipperd” en met dat woord bedoel ik dat de lamp aan was en spontaan ongeveer een halve seconde geen licht gaf.

Dit soort knipperen, hooguit een paar keer in de eerste uren nadat ze gekoppeld zijn, heb ik wel vaker gezien bij Trådfri producten en het ging bij mij steeds vanzelf over.
Ik heb dit op moment ook met 1 lampen voor mijn gevoel word het inderdaad wel minder. Eerst hing die lamp in mijn woonkamer, maar vond hem toch beter licht geven voor slaapkamer dus dat ie nu knippert maakt me wat minder uit zie het toch niet zovaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-06 10:14
Bombtrack schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 02:00:
Ik heb sinds kort mijn ikea lampen overgezet van de ikea hub naar de philips bridge. Dit omdat ik de uitgebreidere functies van de philips graag wilde proberen. Echter, nu knipperen mijn lampen random af en toe 1x...dan weer een tijd niet, en dan weer 1x. Omdat er nogal wat lampen hangen knippert er eigenlijk om de 10-15 minuten wel ergens een keer een lamp. Erg irritant, maar vooral erg vreemd.

Ben ik hier alleen in? Komt dit vaker voor? Enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
Ik ben benieuwd!
Als jij daarop een antwoord krijgt wil ik het ook graag weten :-) Ik heb namelijk van iets vergelijkbaars last. Ik heb onlangs mijn eerste babystap gemaakt in de richting van smart lighting in de vorm van een hue bridge en een e27 warmwit trådfri lamp. Deze schakel ik nog met een Kaku omdat ik verder nog geen fysieke bediening heb aangeschaft. Ik zie ook dat eens in de zoveel tijd het licht uitvalt. Omdat het het enige lichtpunt is, is dat meer dan storend.

Bij mij staat de lamp hooguit 16 uur aan en heb er dus nu, sinds de twee weken dat ik hem heb, eigenlijk iedere dag last van.
mediumdry schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 06:29:
In de Philips Hue discussie komt dit ook regelmatig terug. Ik heb het heel af en toe, zo weinig dat ik het niet storend vind.
Begrijp ik nu overigens goed dat Hue hetzelfde probleem heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door jaspervz op 06-01-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
jaspervz schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 09:42:
Begrijp ik nu overigens goed dat Hue hetzelfde probleem heeft?
Neenee, in de Hue discussie zijn ook mensen met de Hue Bridge en Ikea lampen. Dat is de combinatie waarbij dit bij sommigen gebeurd. Niet met Hue lampen en ook niet met de Ikea Gateway.

Het begint allemaal een beetje door elkaar te lopen. Ik heb zelf de Ikea Gateway en Hue Bridge, met lampen van Hue, Ikea en een paar smart-plugs van Osram. Ik heb dus de mogelijkheid om hetzelfde issue op meerdere plekken te bespreken. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

mediumdry schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:03:
[...]
Neenee, in de Hue discussie zijn ook mensen met de Hue Bridge en Ikea lampen. Dat is de combinatie waarbij dit bij sommigen gebeurd. Niet met Hue lampen en ook niet met de Ikea Gateway.
Zou het nu duidelijk zijn voor iedereen? In deze tabel zie je voor de combinaties van lamp en hub die ik zelf in gebruik heb/had, waar ik het „knipperen” (tot nu toe) gezien heb:

Philips lampIkea lamp
Ikea hubWerkt zonder knipperprobleemWerkt zonder knipperprobleem
Philips hubWerkt zonder knipperprobleemKnippert een paar keer in de eerste uren na het koppelen
Osram hubWerkt zonder knipperprobleemWerkt zonder knipperprobleem
Orvibo hubGeen supportWerkt zonder knipperprobleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

aawe mwan schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:42:
[...]

Zou het nu duidelijk zijn voor iedereen? In deze tabel zie je voor de combinaties van lamp en hub die ik zelf in gebruik heb/had, waar ik het „knipperen” (tot nu toe) gezien heb:

Philips lampIkea lamp
Ikea hubWerkt zonder knipperprobleemWerkt zonder knipperprobleem
Philips hubWerkt zonder knipperprobleemKnippert een paar keer in de eerste uren na het koppelen
Osram hubWerkt zonder knipperprobleemWerkt zonder knipperprobleem
Orvibo hubGeen supportWerkt zonder knipperprobleem
Dat 'Knippert een paar keer in de eerste uren na het koppelen' mag in mijn geval al aangepast worden naar blijft minimaal 2 weken lang knipperen.

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Bombtrack schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:44:
[...]
Dat 'Knippert een paar keer in de eerste uren na het koppelen' mag in mijn geval al aangepast worden naar blijft minimaal 2 weken lang knipperen.
Ben je Apple gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Nope, android hier. Nu heb ik wel het idee dat de lampen die het verst weg hangen van de bridge het vaakst knipperen, maar ook lampen op net 3 meter afstand knipperen soms. Raar verhaal...

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
Ik ben op zoek naar twee GU10 lampen voor in de afzuigkap in de keuken. Nu heb ik deze gevonden: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80365270/
Wat ik me afvraag, is het aantal lumen genoeg voor in een afzuigkap? Dus twee lampen die je gasfornuis belichten.
@Slonzo en @robertwebbe Allereerst dank voor het starten van dit topic. Zouden jullie de topicstart ook kunnen uitbreiden met ‘mijn’ GU10 lamp? Deze staat nog niet in het overzicht. Wellicht ook handig om te noemen welke accessoires er ondertussen zijn?
Verder heb ik best moeten zoeken hoe de ikea lampen (zonder bridge/hub) te connecten met de Hue bridge. Volgens mij is dat 6 keer uit/aan en dan zichtbaar in de Hue app (en vanuit daar weer in de Homekit Woning app). Misschien handig om dat ook op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
meesje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:15:
Ik ben op zoek naar twee GU10 lampen voor in de afzuigkap in de keuken. Nu heb ik deze gevonden: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80365270/
Wat ik me afvraag, is het aantal lumen genoeg voor in een afzuigkap? Dus twee lampen die je gasfornuis belichten.
Ja, dat is genoeg. Voor de keuken, waar goed zicht belangrijk is zou ik de lampen nemen die ook wit licht hebben. Deze zijn geel. Ik heb 4 van de goedkope in de hal, maar zit er hard aan te denken ze te vervangen.
Verder heb ik best moeten zoeken hoe de ikea lampen (zonder bridge/hub) te connecten met de Hue bridge. Volgens mij is dat 6 keer uit/aan en dan zichtbaar in de Hue app (en vanuit daar weer in de Homekit Woning app). Misschien handig om dat ook op te nemen.
Dat is mij nog niet gelukt, met inmiddels 8 Ikea lampen aan een Hue hub. Ik heb inmiddels aparte kabeltjes gemaakt om de Ikea lampen "gewoon" met touchlink te koppelen aan de Hue Bridge. Ik heb ook een Ikea Gateway, om firmware te updaten. Houdt rekening met de kans dat touchlink nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 05-07 09:57
(en vanuit daar weer in de Homekit Woning app).
Let op, je hue hub geeft alleen maar hue lampen door naar homekit. Die van IKEA kun je dus vergeten, daarvoor moet je dus de IKEA gateway hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mediumdry schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Ja, dat is genoeg. Voor de keuken, waar goed zicht belangrijk is zou ik de lampen nemen die ook wit licht hebben. Deze zijn geel. Ik heb 4 van de goedkope in de hal, maar zit er hard aan te denken ze te vervangen.

[...]

Dat is mij nog niet gelukt, met inmiddels 8 Ikea lampen aan een Hue hub. Ik heb inmiddels aparte kabeltjes gemaakt om de Ikea lampen "gewoon" met touchlink te koppelen aan de Hue Bridge. Ik heb ook een Ikea Gateway, om firmware te updaten. Houdt rekening met de kans dat touchlink nodig is.
Bedankt voor je reactie! Goed om te weten dat twee GU10 (2 x 400 lumen max) genoeg is.
Wat betreft de kleur (geel/wit licht), ik denk dat 2700k voor ons wel voldoende is. Toen ik destijds de Hue White (2700k) kocht, vond mijn vriendin ze erg (te?) wit. Dus 2700k in de keuken zou ze wel best vinden. De huidige GU10 zijn ook al redelijk geel.
Ik deel trouwens je mening dat witter licht beter is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
xFeverr schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Let op, je hue hub geeft alleen maar hue lampen door naar homekit. Die van IKEA kun je dus vergeten, daarvoor moet je dus de IKEA gateway hebben.
Balen.... Ook al is tradfri lamp zichtbaar in de Hue app, dan niet (zonder ikea hub) in HomeKit? Erg jammer hoor. In ieder geval bedankt voor de info!

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 06-01-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Nope, Hue laat ze niet zien in homekit, wel in de hue app. Maar goed, zo'n IKEA gateway kost ook niet veel en je kan daarna ook gewoon verder uitbreiden met het IKEA spul, of het hue spul. Als ik het goed begrijp zie je dat toch niet in homekit

[ Voor 4% gewijzigd door xFeverr op 06-01-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik denk dat ik er inderdaad niet aan ontkom om een tradfri bridge te kopen. Ik zie hier (https://www.smarthomegeek...ikea-tradfri-philips-hue/) namelijk dat de ikea lamp heel dicht (zo niet zelfs er tegen aan) bij de hue bridge geplaatst moet worden. Dat gaat mij niet lukken met de gu10 spots in de keuken en de hue bridge in de meterkast. Ik heb ook niet een netwerkabel liggen van 15m......

Het gaat me nu om de gu10 spots. Ik zou nog die van hue overwegen (ook al zijn ze een stuk duurder), maar de lichtopbrengst van 250 lumen is erg laag (voor in de afzuigkap).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:07
[...]
@Slonzo en @robertwebbe Allereerst dank voor het starten van dit topic. Zouden jullie de topicstart ook kunnen uitbreiden met ‘mijn’ GU10 lamp? Deze staat nog niet in het overzicht.
[...]
Kun je even op de LED1650R5 lamp kunnen kijken hoeveel mA er op staat? Dat staat namelijk alleen op de lamp zelf niet in de specificaties op de website. Ik heb inmiddels de topicstart aangepast. Met nog een lamp erbij werd de tabel te groot, ik heb hem nu gesplitst naar fitting type.

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 06-01-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 22:20
Misschien een gekke vraag, maar ik zie mensen deze aan een hue bridge koppelen.
Het TRÅDFRI eco systeem werkt opzichzelf ook goed toch, als je hun eigen hub gebruikt met b.v. domoticz?
Verder is er geen meerwaarde van een philips hub als je geen philips eco systeem hebt lijk mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 14:46
zoeperman schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:45:
Het TRÅDFRI eco systeem werkt opzichzelf ook goed toch, als je hun eigen hub gebruikt met b.v. domoticz?
Verder is er geen meerwaarde van een philips hub als je geen philips eco systeem hebt lijk mij.
De hub van Philips werkt gewoon altijd.
Met de hub van Ikea moest ik elke keer dat ik iets wilde opnieuw koppelen. Geen idee waarom.
Dus dan vergaat me de zin al. De Ikea lampen werken nu via de Philips hub en dat werkt uitstekend. De app van Philips is ook een stuk fijner om dingen mee te doen.
En door de API van Philips heb je ook nog allerlei andere apps die je kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
robertwebbe schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:10:
[...]

Kun je even op de LED1650R5 lamp kunnen kijken hoeveel mA er op staat? Dat staat namelijk alleen op de lamp zelf niet in de specificaties op de website. Ik heb inmiddels de topicstart aangepast. Met nog een lamp erbij werd de tabel te groot, ik heb hem nu gesplitst naar fitting type.
Bedankt voor het aanpassen. De 7 euro gu10 spotjes heb ik nog niet in huis. @RensK Zou jij aan robertwebbe kunnen doorgeven hoeveel mA er op staat (jij hebt ze vandaag gekocht en zojuist getest)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Op de eerder door mij aangegeven link (smarthomegeeks) wordt het volgende aangegeven:

Turn off the bridge – we found it can cause issues with the Hue Bridge, most likely due to using the same channel by default.

Ervaren jullie ook problemen als de ikea en hue bridge bij elkaar in de buurt zijn? B.v. in de meterkast? Mijn hue bridge heb ik daar namelijk geplaatst. Bij een eventuele ikea bridge zou ik ook geneigd zijn om deze in de meterkast te plaatsen. Daar zit namelijk mijn Ziggo modem/router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
meesje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:55:
Ik denk dat ik er inderdaad niet aan ontkom om een tradfri bridge te kopen. Ik zie hier (https://www.smarthomegeek...ikea-tradfri-philips-hue/) namelijk dat de ikea lamp heel dicht (zo niet zelfs er tegen aan) bij de hue bridge geplaatst moet worden. Dat gaat mij niet lukken met de gu10 spots in de keuken en de hue bridge in de meterkast. Ik heb ook niet een netwerkabel liggen van 15m......

Het gaat me nu om de gu10 spots. Ik zou nog die van hue overwegen (ook al zijn ze een stuk duurder), maar de lichtopbrengst van 250 lumen is erg laag (voor in de afzuigkap).
Als je meerdere ZigBee lampen hebt moet het geen probleem zijn om je lampen toe te voegen aan je Hue bridge, je hoeft namelijk helemaal niet de touchlink feature te gebruiken.

Lampen resetten door 6x keer te power-cyclen en te gelijkertijd in de app naar nieuwe lampen zoeken zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
meesje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:58:
Op de eerder door mij aangegeven link (smarthomegeeks) wordt het volgende aangegeven:

Turn off the bridge – we found it can cause issues with the Hue Bridge, most likely due to using the same channel by default.

Ervaren jullie ook problemen als de ikea en hue bridge bij elkaar in de buurt zijn? B.v. in de meterkast? Mijn hue bridge heb ik daar namelijk geplaatst. Bij een eventuele ikea bridge zou ik ook geneigd zijn om deze in de meterkast te plaatsen. Daar zit namelijk mijn Ziggo modem/router.
Met plaatsen van een ZigBee Bridge (ongeacht merk) moet je rekening houden dat je de afstand tussen de bridges en mogelijke Wifi routers minimaal 50cm is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Laatst online: 02-07 22:17
Paul01 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:13:
Ik weet niet zeker of de vraag hier thuis hoort maar waarom kan Google assistant de lampen wel uitschakelen maar niet aan doen? Ik heb 2 gu10 lampen via de hue bridge verbonden. Kan dit ingesteld worden?
Ik heb gemerkt dat wanneer je nieuwe lampjes toevoegd aan de Hue Hub, of de naam van een lampje wijzigt, dan moet je de Hue opnieuw koppelen aan de Assistant. Dan staan de lampjes er wel allemaal bij. Zowel de Hue lampjes als de Ikea lampjes.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
Bij mij waren het een paar kleine dingen. Ik moest de gateway om de paar dagen herstarten want hij hing steeds en ik kreeg mijn osram smart-plugs niet aan de praat er mee en wilde ze in dezelfde groep/room als een aantal tradfri lampen.

Daarnaast wilde ik ook wat kleurenlampen en voor de ikea gateway zijn er (voor zover ik weet) nog geen apps als Hue Disco om bewegende kleuren te hebben voor mijn jonge dochters. En de ikea kleurenlampen hebben overigens niet dezelfde aansturing als de hue kleurenlampen. Dus al die ambilight/disco/andere apps werken niet met de ikea kleurenlampen, al zitten ze aan de Hue Bridge. (maar dit terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Erik1971 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:13:
[...]

Met plaatsen van een ZigBee Bridge (ongeacht merk) moet je rekening houden dat je de afstand tussen de bridges en mogelijke Wifi routers minimaal 50cm is.
Mijn Hue bridge bevindt zich op 20cm van de modem/router..... Nooit problemen mee gehad, maar goed om te weten dat een minimale afstand van 50cm wordt aangeraden. In de meterkast is het niet echt ruim, in breedte kan niet veel, wel in de hoogte. Indien ik ooit een Tradfri bridge aanschaf, zal ik er rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
meesje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:07:
[...]

Mijn Hue bridge bevindt zich op 20cm van de modem/router..... Nooit problemen mee gehad, maar goed om te weten dat een minimale afstand van 50cm wordt aangeraden. In de meterkast is het niet echt ruim, in breedte kan niet veel, wel in de hoogte. Indien ik ooit een Tradfri bridge aanschaf, zal ik er rekening mee houden.
Is vooral een probleem als je bijvoorbeeld veel data over Wifi stuurt (heb twee tieners in huis, dus er wordt heel wat data over Wifi gestuurd ;) ) en wat je dan vooral merkt is dat de communicatie terug naar de bridge niet meer werkt (bij Philips Hue merk je dan dat je lampen ineens allemaal unreachable zijn en dat je Dimmer Switch niet lekker meer werkt, spreek uit ervaring ;)). Verplaats je de bridge zo'n 50 centimeter van de Wifi router en de problemen zijn weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1971 op 06-01-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Erik1971 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:12:
[...]

Is vooral een probleem als je bijvoorbeeld veel data over Wifi stuurt (heb twee tieners in huis, dus er wordt heel wat data over Wifi gestuurd ;) ) en wat je dan vooral merkt is dat de communicatie terug naar de bridge niet meer werkt (bij Philips Hue merk je dan dat je lampen ineens allemaal unreachable zijn en dat je Dimmer Switch niet lekker meer werkt, spreek uit ervaring ;)). Verplaats je de bridge zo'n 50 centimeter van de Wifi router en de problemen zijn weg.
Bedankt voor de toelichting. Ik heb wel eens heel incidenteel een unreachable lamp gehad. Eventjes in de Hue app op aan/uit klikken en dan was ie weer zichtbaar. Komende tijd de Hue bridge maar al vast verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
meesje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:58:

In de Hue app kun je bij de bridge instellingen het ZigBee-kanaal wijzigen. Ik heb deze ooit gewijzigd naar kanaal 20 en heb nooit problemen ondanks dat de Trådfri hub praktisch naast de hue bridge hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
robertwebbe schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:41:
[...]

In de Hue app kun je bij de bridge instellingen het ZigBee-kanaal wijzigen. Ik heb deze ooit gewijzigd naar kanaal 20 en heb nooit problemen ondanks dat de Trådfri hub praktisch naast de hue bridge hangt.
Op welk kanaal zit de ikea bridge? Kun je deze ook wijzigen of kan dat alleen in de hue bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:02
Beide bridges en de wifi-router staan hier direct naast elkaar, geen isdues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
De voornaamste reden voor mij was dat er binnen een uur rijden geen TRÅDFRI bridges verkocht worden :-O Nu heb ik zelf last van het knipperende lampen verschijnsel met de combi hue bridge + ikea lampen dus ik moet eens gaan beslissen wat ik doe: nu over op Hue of wachten tot juli 2018 op een ikea bridge :-O

Heeft iemand hier trouwens al eens geprobeerd een Hue dimmer switch aan een trådfri bridge te knopen?

[ Voor 6% gewijzigd door jaspervz op 06-01-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 08:11
BarryS schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:34:
[...]

Ik heb gemerkt dat wanneer je nieuwe lampjes toevoegd aan de Hue Hub, of de naam van een lampje wijzigt, dan moet je de Hue opnieuw koppelen aan de Assistant. Dan staan de lampjes er wel allemaal bij. Zowel de Hue lampjes als de Ikea lampjes.
Dat was de oplossing. Bedankt!

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand wel eens een TRADFRI-lamp open gesloopt en de hardware gebruikt om eigen verlichting aan te sturen? Zag een blogpost van een Duitser die dat gedaan heeft, ben zelf ook zoiets van plan,
heb hier een discussie opgestart: Zelfbouw verlichting aansturen via Hue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:21:
Iemand wel eens een TRADFRI-lamp open gesloopt en de hardware gebruikt om eigen verlichting aan te sturen? Zag een blogpost van een Duitser die dat gedaan heeft, ben zelf ook zoiets van plan,
heb hier een discussie opgestart: Zelfbouw verlichting aansturen via Hue
Ben er recent aan begonnen, lamp uit elkaar, zigbee module er uitgehaald en getest met wat losse ledjes. Dit werkt uitstekend (op 3.3V). Mijn doel is om uiteindelijk een paar led strips aan te sturen. Echter nog weinig tijd gehad om alles aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperThomasLab
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-10-2020
mediumdry schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:41:
[...]

Daarnaast wilde ik ook wat kleurenlampen en voor de ikea gateway zijn er (voor zover ik weet) nog geen apps als Hue Disco om bewegende kleuren te hebben voor mijn jonge dochters. En de ikea kleurenlampen hebben overigens niet dezelfde aansturing als de hue kleurenlampen. Dus al die ambilight/disco/andere apps werken niet met de ikea kleurenlampen, al zitten ze aan de Hue Bridge. (maar dit terzijde)
Hue Essentials heeft disco effect voor IKEA gateway en Hue bridge. De aansturing is hiervoor geschikt gemaakt. Mocht je problemen ondervinden in je combinatie, dan proberen we het op te lossen voor je (mail support even). De Philips lampen zijn overigens wel beter. IKEA lampen en gateway hebben enige beperkingen helaas maar wel leukere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspervz
SuperThomasLab schreef op zondag 7 januari 2018 @ 01:13:
[...]

Hue Essentials heeft disco effect voor IKEA gateway en Hue bridge. De aansturing is hiervoor geschikt gemaakt. Mocht je problemen ondervinden in je combinatie, dan proberen we het op te lossen voor je (mail support even). De Philips lampen zijn overigens wel beter. IKEA lampen en gateway hebben enige beperkingen helaas maar wel leukere prijs.
Wat zijn de meest opvallende beperkingen van ikea tov philips volgens jou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperThomasLab
jaspervz schreef op zondag 7 januari 2018 @ 06:50:
[...]

Wat zijn de meest opvallende beperkingen van ikea tov philips volgens jou?
IKEA E27 kleur (geen andere fittingen met kleur) schakelen slecht over colourgamut. Dit heeft te maken met hardware beperkingen.

Hue saturation op een Hue bridge werkt niet goed en Hue saturation moet dan omgerekend worden naar XY voor IKEA. Daarom zullen IKEA lampen in andere apps dan Hue Essentials mogelijk (nog) niet goed werken op een Hue bridge.

Philips kleuren lampen E27 gen3 kunnen meer kleuren aan. Stukje prijziger maar dan heb je ook wat. Overigens zijn Innr lampen ook een goed alternatief op een Hue bridge.

Sensors van IKEA hebben enorm slechte batterijen die leeg zijn na een uurtje intensieve testen. Ik schat in dat deze bij normaal gebruik met 2-3 maanden leeg zijn. Philips sensors geen problemen op dit vlak. Laatste kunnen ook uitgebreid worden met functies. IKEA kan geen aanpassingen doen.

De beperkingen van de gateway zijn dat deze veel minder kan. Observeren van lampstatus is wel beter dan op de Hue bridge. Nadeel van de IKEA lampen op de gateway is dat deze alleen koppelen via sensors. Hierdoor verlies je de observatie van de lampen als deze schakelen via de sensor i.p.v. de app. Je ziet dus niet direct in de app of de sensor de lamp aangedaan heeft.

De app van IKEA is niet echt goed opgebouwd. Er zitten veel beperkingen in, mede door beperkingen van de gateway. Veel functies heeft de app niet welke je wel vindt in Hue app. Ik heb getracht al enige functies te porten naar de Tradfri in Hue Essentials.

Ik hoop dat IKEA uiteindelijk haar gateway verbetert en de software open source of API toegang aanbiedt; dit kan het product uiteindelijk verbeteren. Voor nu vind ik alles zelf wel uit maar duurt het wel wat langer om de app sneller en met functies te geven dan de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:03
*knip*, hoe subtiel ook, het spammen van je V&A advertentie is niet de bedoeling.

[ Voor 93% gewijzigd door ThinkPad op 08-01-2018 10:22 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:51
Sorry als deze vraag al eens beantwoord is, maar om nu 98 pagina’s door te gaan spitten.
Heb in de keuken 4 GU10 Tradfri spotjes. Keurig gekoppeld met zo’n ronde afstandsbediening.
Maar, ik heb alles in Homekit app staan en kan dus ook de Tradfri spots met mijn Hue dimmer bedienen.
Kan ik de originele afstandsbediening nu gewoon in de Tradfri app verwijderen en dadelijk gebruiken voor een lamp in een andere ruimte of gooi ik dan alles door elkaar en verwijder ik ook de lampen?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
Ik heb met succes een IKEA Tradfri lamp in mijn Hue opstelling (alles enkel wit dimbare lampen) opgenomen en ben nu wat aan het experimenteren.

Nu wilde ik die IKEA lamp graag boven de eetkamer tafel hangen omdat die i.t.t. de duurdere Hue lampen zijn laatste dim stand wél onthoudt als mijn dochtertje weer eens aan de schakelaar heeft gezeten. De Hue lamp die nu boven de tafel hangt, wilde ik op het terras (ong. 5m verder) gebruiken. Dat werkt vreemd genoeg niet, de Hue lamp heeft dan geen bereik / is niet beschikbaar in de app. Andersom, dus met de IKEA lamp buiten en de Hue lamp boven de eetkamer tafel werkt het wél. Het werkt zelfs met de IKEA lamp buiten zónder de Hue lamp boven de eetkamer tafel.

Dat roept bij mij twee vragen op:

- Geeft de IKEA lamp zijn Zigbee signaal niet door aan een Hue lamp (omdat IKEA-Hue niet werkt, maar andersom wel)?
- Heeft zo'n IKEA lamp een groter Zigbee bereik dan een Hue lamp (omdat de IKEA lamp het wel doet zonder de Hue lamp bij de tafel ertussen)?

Ter info: de Hue bridge staat in de meterkast en de twee andere Hue lampen hangen daar 1 tot 3 meter vanaf in de hal en bij de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
Serena schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:54:
Sorry als deze vraag al eens beantwoord is, maar om nu 98 pagina’s door te gaan spitten.
Heb in de keuken 4 GU10 Tradfri spotjes. Keurig gekoppeld met zo’n ronde afstandsbediening.
Maar, ik heb alles in Homekit app staan en kan dus ook de Tradfri spots met mijn Hue dimmer bedienen.
Kan ik de originele afstandsbediening nu gewoon in de Tradfri app verwijderen en dadelijk gebruiken voor een lamp in een andere ruimte of gooi ik dan alles door elkaar en verwijder ik ook de lampen?
Volgens mij kan je lampen zonder afstandsbediening toevoegen, dus wat je wilt zou moeten werken. Ik heb het alleen nooit uitgetest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperThomasLab
timothee schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:50:
Ik heb met succes een IKEA Tradfri lamp in mijn Hue opstelling (alles enkel wit dimbare lampen) opgenomen en ben nu wat aan het experimenteren.

Nu wilde ik die IKEA lamp graag boven de eetkamer tafel hangen omdat die i.t.t. de duurdere Hue lampen zijn laatste dim stand wél onthoudt als mijn dochtertje weer eens aan de schakelaar heeft gezeten. De Hue lamp die nu boven de tafel hangt, wilde ik op het terras (ong. 5m verder) gebruiken. Dat werkt vreemd genoeg niet, de Hue lamp heeft dan geen bereik / is niet beschikbaar in de app. Andersom, dus met de IKEA lamp buiten en de Hue lamp boven de eetkamer tafel werkt het wél. Het werkt zelfs met de IKEA lamp buiten zónder de Hue lamp boven de eetkamer tafel.

Dat roept bij mij twee vragen op:

- Geeft de IKEA lamp zijn Zigbee signaal niet door aan een Hue lamp (omdat IKEA-Hue niet werkt, maar andersom wel)?
- Heeft zo'n IKEA lamp een groter Zigbee bereik dan een Hue lamp (omdat de IKEA lamp het wel doet zonder de Hue lamp bij de tafel ertussen)?

Ter info: de Hue bridge staat in de meterkast en de twee andere Hue lampen hangen daar 1 tot 3 meter vanaf in de hal en bij de voordeur.
Alle lampen zitten binnen zelfde mesh netwerk en geven elkaar info door.
Wat gebeurt er als je de Hue lamp buiten als eerste verbindt met bridge zonder dat de Trådfri binnen op spanning staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Beekforel schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:39:
Naar aanleiding van een paar posts hierboven toch maar eens bij de IKEA wezen loeren.

[afbeelding]

Voor bijna 51 euro (29,95 voor de lamp en 3 x 6,99 voor de GU10) heb ik nu een prachtige uitbreiding op m'n Hue set. :9

Werkte nagenoeg bijna vanzelfsprekend out of the box, ware het niet dat ik een paar keer de lampen probeerde te zoeken toen ze uit stonden. Dat werkt natuurlijk niet. 8)7

Ben bang dat er nog een paar bezoekjes aan de IKEA zullen volgen.
@Beekforel Jouw oplossing verdient ook een vermelding in het Ikea Tradfri topic!
Voor in de keuken heb ik nu een verlichtingspunt dat niet in gebruik is (zit een afdekplaatje op). Maar soms toch situaties dat meer licht wenselijk is (behalve dan van afzuigkap en onder de keukenkastjes), als je b.v. iets laat vallen. Jouw oplossing wil ik daarvoor gaan gebruiken. Ik had al gekeken naar de dure Hue oplossingen (b.v. Runner), maar dit is een super leuk betaalbare oplossing. Ik denk dat ik ‘m ook op de overloop wil. Waar heb jij jouw oplossing geplaatst?
De vier spots wil ik denk ik op zolder.

[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 07-01-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb deze lamp met drie spots op de overloop geplaatst. Het bevalt erg goed. Ik moet wel zeggen dat zelfs gedimd de lampen nog een heleboel licht geven, maar dat was op basis van de specs wel te verwachten.

Hou je er rekening mee dat dat punt in je keuken mogelijk geen constante stroom heeft?! Vooraf even checken dus!

De kwaliteit van de lamp is dus erg goed, en het lijkt allemaal keurig. Ik vind de Tradfri GU10 ampen wel iets minder mooi dan die van Hue maar goed hoe vaak kijk je daar eigenlijk naar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Serena schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:54:
Je afstandsbediening vormt een groep. Wat je kan doen is alle lampen in een nieuwe groep plaatsen, die is dan zonder afstandsbediening. De afstandsbediening kun je dan weer voor andere lampen gebruiken.

Als je alle lampen in je IKEA app heb zitten kun je zo blijven rondschuiven met lampen aan afstandsbedieningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Beekforel schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:52:
Ik heb deze lamp met drie spots op de overloop geplaatst. Het bevalt erg goed. Ik moet wel zeggen dat zelfs gedimd de lampen nog een heleboel licht geven, maar dat was op basis van de specs wel te verwachten.

Hou je er rekening mee dat dat punt in je keuken mogelijk geen constante stroom heeft?! Vooraf even checken dus!

De kwaliteit van de lamp is dus erg goed, en het lijkt allemaal keurig. Ik vind de Tradfri GU10 ampen wel iets minder mooi dan die van Hue maar goed hoe vaak kijk je daar eigenlijk naar?
Het punt in de keuken zit op een aan/uit schakelaar (bedoel je dat met constante stroom?), net als onze eettafel lampen (bij deze zelfs hotelschakeling). De rest van de familie moet maar gewoon leren om van de knoppen af te blijven. Dat gaat goed trouwens. En wat ik heb begrepen, hebben de lampen van Ikea een geheugenstand, dus zo erg is het niet, als ze per ongeluk aan de knop zitten.

Tzt ga ik eens testen met jouw oplossing in de keuken. Als ik het te fel vindt dan gaat het terug. En als het wel bevalt wil deze ook op de overloop, wellicht gecombineerd met een hue motion sensor. Ook wel handig als je 's nachts naar de wc moet.

Wat betreft je opmerking over het uiterlijk moest ik wel lachen... :) Hoe vaak kijk je daar inderdaad naar? Vroeger keek je toch ook niet naar het uiterlijk van de gloeilamp? Tenminste ik niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

meesje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:38:
[...]

Het punt in de keuken zit op een aan/uit schakelaar (bedoel je dat met constante stroom?), net als onze eettafel lampen (bij deze zelfs hotelschakeling). De rest van de familie moet maar gewoon leren om van de knoppen af te blijven. Dat gaat goed trouwens. En wat ik heb begrepen, hebben de lampen van Ikea een geheugenstand, dus zo erg is het niet, als ze per ongeluk aan de knop zitten.

Tzt ga ik eens testen met jouw oplossing in de keuken. Als ik het te fel vindt dan gaat het terug. En als het wel bevalt wil deze ook op de overloop, wellicht gecombineerd met een hue motion sensor. Ook wel handig als je 's nachts naar de wc moet.

Wat betreft je opmerking over het uiterlijk moest ik wel lachen... :) Hoe vaak kijk je daar inderdaad naar? Vroeger keek je toch ook niet naar het uiterlijk van de gloeilamp? Tenminste ik niet. ;)
Ik dacht teveel aan mijn eigen situatie, ik heb twee centraaldozen in de keuken die beide op dezelfde schakelaar zitten. :) Vandaar mijn opmerking over constante stroom.

Qua uiterlijk van de gloeilamp, ik heb boven onze eettafel 5 echte gloeilampen hangen aan niet meer dan een fitting. Dus ik kijk er regelmatig naar en vind die juist heel mooi. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:51
xFeverr schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:32:
[...]

Je afstandsbediening vormt een groep. Wat je kan doen is alle lampen in een nieuwe groep plaatsen, die is dan zonder afstandsbediening. De afstandsbediening kun je dan weer voor andere lampen gebruiken.

Als je alle lampen in je IKEA app heb zitten kun je zo blijven rondschuiven met lampen aan afstandsbedieningen
Top, dat was de truc! Dank voor de uitleg…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:04
Ik heb in de hal 2 spotjes met een hotelschakeling (op 3 plekken, 2 beneden, 1 boven)
Ik wil daar Tradfri GU10 lampen in doen en een Tradfri sensor er aan koppelen.
Wat ik dan wil is dat de lampen aan gaan met 1 vd 3 schakelaars (ivm WAF) en ook aan kunnen als ze via de app uitgeschakeld zijn (dus wel 'stroom' hebben) en dan dus via de Tradfri sensor worden ingeschakeld maar ook dat als je aanschakelt met de schakelaar (of met sensor) die ook na bijvoorbeeld 1 minuut weer uitgaan (omdat de sensor geen beweging meer detecteert) Is dit mogelijk? Ik rij morgen op de terugweg dan even langs een IKEA en haal zo'n setje. Iemand enig idee of dit kan? Het is dus een combi tussen aan met schakelaars en/of sensor en uit met de timer. Want zo kan ie ook weer aan met sensor. Ja, alles voor de WAF......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
marcelmg2 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:28:
Ik heb in de hal 2 spotjes met een hotelschakeling (op 3 plekken, 2 beneden, 1 boven)
Wat ik dan wil is dat de lampen aan gaan met 1 vd 3 schakelaars (ivm WAF) en ook aan kunnen als ze via de app uitgeschakeld zijn (dus wel 'stroom' hebben) en dan dus via de Tradfri sensor worden ingeschakeld maar ook dat als je aanschakelt met de schakelaar (of met sensor) die ook na bijvoorbeeld 1 minuut weer uitgaan (omdat de sensor geen beweging meer detecteert) Is dit mogelijk? Ik rij morgen op de terugweg dan even langs een IKEA en haal zo'n setje. Iemand enig idee of dit kan? Het is dus een combi tussen aan met schakelaars en/of sensor en uit met de timer. Want zo kan ie ook weer aan met sensor. Ja, alles voor de WAF......
Mij lijkt de kans groot dat de lamp(en) ook weer via die hotelschakeling uitgeschakeld wordt en dan werkt de sensor ook niet meer, noch de app. Dat vind ik sowieso het grootste nadeel van het hele slimme lampen verhaal...ben ook sinds kort met Hue i.c.m. Tradfri aan het experimenteren thuis, maar het kost wat moeite om de andere gezinsleden af te leren dat ze de knoppen moeten gebruiken (mijn dochtertje snapt net dat daarmee het licht aan moet en nu mag ze er ineens niet meer aan komen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
SuperThomasLab schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:17:
[...]

Alle lampen zitten binnen zelfde mesh netwerk en geven elkaar info door.
Dat leek mij ook al...
Wat gebeurt er als je de Hue lamp buiten als eerste verbindt met bridge zonder dat de Trådfri binnen op spanning staat?
Ik ben even niet zeker of ik dat heb geprobeerd, zal ik nog een keer proberen komend weekend (is helaas nogal vroeg donker doordeweeks :)).

Denk je dat de Hue wél met de bridge kan communiceren als die Tradfri er niet tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:04
timothee schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:08:
[...]
Mij lijkt de kans groot dat de lamp(en) ook weer via die hotelschakeling uitgeschakeld wordt en dan werkt de sensor ook niet meer, noch de app. Dat vind ik sowieso het grootste nadeel van het hele slimme lampen verhaal...ben ook sinds kort met Hue i.c.m. Tradfri aan het experimenteren thuis, maar het kost wat moeite om de andere gezinsleden af te leren dat ze de knoppen moeten gebruiken (mijn dochtertje snapt net dat daarmee het licht aan moet en nu mag ze er ineens niet meer aan komen :)).
Ik snap dat als de lampen stroomloos gemaakt worden door 1 vd 3 schakelaars dat de app of sensor ze niet aan krijgt. Mij gaat het er dan om of ze wel door de sensor-timer uitgezet worden, want dan kunnen ze ook weer door de sensor of app aan gezet worden. Aan is het probleem niet, ik wil dat ze (timer) softwarematig uit gaan, en dan kan ik ze met schakelaar of app of timer ook weer aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04:01
Nadeel is dat als ze softwarematig zijn uitgeschakeld je de schakelaar twee keer moet omzetten om de lamp aan te krijgen. De eerste keer haal je de stroom eraf (maar hij stond al uit) en pas de tweede keer zet je 'm aan.

Ik geloof wel dat als je vervolgens langs de sensor loopt (en deze ook triggert) de lamp na de timeout van de sensor ook weer uitgaat.
Loop je niet langs de sensor dan blijft de lamp waarschijnlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47

bonzz.netninja

Niente baffi

marcelmg2 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:28:
Als ik je goed begrijp, zou onderstaande antwoord moeten geven

Als ik lampen uit doe via de app, remote of homekit (siri) en vervolgens langs de keuken wandel, gaat alles weer aan.

Ik heb net getest wat er gebeurd als ik de lampen in de keuken (die met een sensor en timer werken) aanzet via homekit, en of ze dan alsnog vanzelf uit gaan. Dat lijkt niet zo te werken. Die timer zit echt op de sensor. Als de boel aangaat via de sensor, dan werkt de timer dus. Als ze op een andere manier aan gaan, dan blijven ze gewoon aan.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 03-07 18:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat ik ook wel logisch vind eigenlijk. Als ik handmatig het licht aanzet doe ik dat met een reden. Dan zou ik het irritant vinden als het dan weer automatisch uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47

bonzz.netninja

Niente baffi

TrailBlazer schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:51:
wat ik ook wel logisch vind eigenlijk. Als ik handmatig het licht aanzet doe ik dat met een reden. Dan zou ik het irritant vinden als het dan weer automatisch uitgaat.
Klopt. Het is trouwens dan wel weer zo dat als de lampen via de app zijn aangegaan, en je loopt vervolgens er toch langs (de sensor ziet je) dat hij dan wel overschakelt naar de sensor timer en dus alsnog uitgaat. Dat is wel irritant

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 15:39

HeroS

SmartHome Nerd

Ik was gisteren in de Ikea van Haarlem en was op zoek naar de HUB. Helaas kon ik ze niet vinden maar de medewerker wist mij te vertellen dat ze februari weer binnen gaan komen en dat de vestiging in Duiven nog wel voorraad heeft.

Mijn review moet dus nog even wachten :)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:20
Gisteren mijn eerste ervaring met het aansluiten en gebruiken van een Tradfri lamp op m'n Hue bridge.
Ik had al veel gelezen over andere ervaringen, maar ik moet toegeven dat het een fluitje van een cent was.

6 keer aan / uit. De officiele Hue app laten zoeken en een seconde of 3 later raak. Daarna de lamp verplaatst naar de hal (heb hem wel naast de bridge geactiveerd). Werkt als een zonnetje en dat voor een tientje.

Bouwkwaliteit van de lamp valt me ook erg mee, helemaal vergelijken met de nieuwste versie van Hue E27. Dit zijn een stuk lichter geworden en de IKEA lamp is toch wat zwaarder.

Lamp kwam uit IKEA Haarlem met code 4317.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
update van de tradfri app in de android store. Release notes zeggen dat het een onderhoudsrelease is. Blijkbaar dus nog geen Google home integratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
  • Laatst online: 06-07 07:56
Tradfri gateway is geupdate naar 1.3.14:

- Stability improvements in application connectivity to gateway.
- Resolution of DHCP and COAP issues.
- Connectivity improvements in iOS app.

EDIT: Werkt overigens nog steeds goed met Home Assistant. Je moet Home Assistant wel even herstarten.

[ Voor 22% gewijzigd door jugger naut op 08-01-2018 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperThomasLab
timothee schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:12:
[...]

Dat leek mij ook al...

[...]

Ik ben even niet zeker of ik dat heb geprobeerd, zal ik nog een keer proberen komend weekend (is helaas nogal vroeg donker doordeweeks :)).

Denk je dat de Hue wél met de bridge kan communiceren als die Tradfri er niet tussen zit?
Afstand van 5m naar Hue lukt hier. Mogelijk werkt die Trådfri niet goed mee. Als de Hue de bridge zelf kan vinden zonder Trådfri tussenpunt, zijn we stapje verder. Daarna pas Trådfri lamp op stroom.
Je ZigBee kanaal zou ook van invloed kunnen zijn (bv. 2.4Ghz router frequentie verstoring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
volgens mij lukte het me eerder niet en nu (mogelijk na de update van gateway en app) wel.
als ik via wifi verbonden ben buiten m'n huis en een vpn naar huis opstart kan ik met de app één en ander aan en uitzetten. Eerder leek dit niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
Ik heb voor het 'knipperprobleem' een nieuw topic aangemaakt om de ervaringen te bundelen.

@men-noemt-m-o, @WeAreLegion, @Bombtrack, @mediumdry
Zouden jullie misschien hier ook jullie info willen achterlaten?

@Slonzo , @robertwebbe
Misschien goed om dit probleem te melden bij de openingspost? Het kostte mij twee weken posten en volgen voor mij duidelijk werd dat anderen hetzelfde probleem hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Xavier schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:24:
Denk een 2/3 maanden geleden een set bij de Ikea gescoord. Een Hub + afstandbedieding + enkele lampen.
De Hub netjes ingesteld en daarna aan mijn AppleTV gekoppeld. Daarna via de Home app op mijn telefoon ingesteld dat bij zonsondergang alle lampen aangaan. Werkte voor enkele weken prima.
Tot ik de stroom eraf moest halen ivm elektrawerkzaamheden. Daarna was het systeem van slag en kon de AppleTV de Hub niet meer vinden. Alles gereset en alles opnieuw ingesteld.

En binnen 2 dagen was alles weer ontregeld. Waarom weet ik niet, aangezien er geen stop uitgegaan.

Volgens mij is dit een bekend probleem, maar ik heb er nog geen definitieve oplossing voor gevonden.
Nu kan ik weer alles opnieuw instellen, maar kan ik ook zonder de koppeling AppleTV + Ikea een "scene" instellen dat bij zonsondergang de lampen aangaan? Of kan dat alleen via de Home app van Apple? Ik zie de optie namelijk niet in de Tradfri app.

Is er anders misschien een snellere manier van oplossen ipv alles te resetten/koppelen/instellen/etc ?
Blijkbaar heeft de Tradfri hub gewoon een schop af en toe nodig. Stroom eraf halen en er weer op deed het wonderbaarlijke dat hij daarna weer in de Home App gezien werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
jaspervz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:56:
@Slonzo , @robertwebbe
Misschien goed om dit probleem te melden bij de openingspost? Het kostte mij twee weken posten en volgen voor mij duidelijk werd dat anderen hetzelfde probleem hebben :-)
Ik heb er een linkje bijgeplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
In de topicstart zie ik de volgende waarschuwing staan:
Let op: om lampen te kunnen koppelen aan de Tradfri hub, heb je ook een afstandsbediening, dimmer of bewegingsmelder nodig!

Is dat nog steeds zo? Ik kan dus niet alleen twee GU10 lampen kopen + losse hub en dit werkend krijgen?
Bij elke nieuwe lamp heb je ab, dimmer of sensor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 06-07 16:14

Arjan A

Cenosillicafoob

meesje schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:00:
In de topicstart zie ik de volgende waarschuwing staan:
Let op: om lampen te kunnen koppelen aan de Tradfri hub, heb je ook een afstandsbediening, dimmer of bewegingsmelder nodig!

Is dat nog steeds zo? Ik kan dus niet alleen twee GU10 lampen kopen + losse hub en dit werkend krijgen?
Bij elke nieuwe lamp heb je ab, dimmer of sensor nodig?
Klopt. Tradfri werkt met zones, en die definieer je via de afstandsbediening :). Dat werkt nog steeds zo.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Arjan A schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Klopt. Tradfri werkt met zones, en die definieer je via de afstandsbediening :). Dat werkt nog steeds zo.
Dan is een draadloze dimmer de goedkoopste oplossing (10 euro). Of een setje met 1 E27 lamp (18 euro voor lamp en dimmer). Wel een stom systeem, dat is bij Hue beter geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:22
de mijne kopen voor 7,50? :P

Echt enorm suf systeem vind ik het om het op die manier te doen. tobben...

[ Voor 58% gewijzigd door paQ op 08-01-2018 20:37 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud1
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb enkele Tradfri lampen (kleur en wit spectrum) en enkele afstandsbedieningen. Voorheen werkten die goed op de Trafdri hub, maar de app kon zelden verbinding maken en werkte zéér traag. Nu heb ik alles op een Hue hub 2.0 aangesloten en kan ik de knoppen 'volgende" en 'vorige' niet meer gebruiken op de afstandsbedieningen. Aan, uit of dimmen lukt wel. Van kleur of wit spectrum veranderen lukt niet meer.
Ik had eerst alle lampen verbonden met de Hue, daarna de afstandsbedieningen en daarna die afstandsbedieningen met de overeenstemmende lampen (ik heb 1 afstandsbediening per lamp).
Is dit een bekend probleem en is er al een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiNNiT
  • Laatst online: 30-05-2020
Ik heb dit niet kunnen vinden in dit topic, maar is het mogelijk om meerdere afstandsbedieningen aan dezelfde lamp(en) / groep te koppelen?

(zodat je bijv. aan weerszijden van het bed een afstandsbediening kan plaatsen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
TiNNiT schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 02:00:
Ik heb dit niet kunnen vinden in dit topic, maar is het mogelijk om meerdere afstandsbedieningen aan dezelfde lamp(en) / groep te koppelen?

(zodat je bijv. aan weerszijden van het bed een afstandsbediening kan plaatsen)?
Ja dat kan, eentje resetten en dan van beide de koppelknop inhouden. Is al vaak uitgebreid besproken in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaspervz
SPX420 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 03:21:
[...]

Ja dat kan, eentje resetten en dan van beide de koppelknop inhouden. Is al vaak uitgebreid besproken in dit topic.
Ik zeg: tijd voor een FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiNNiT
  • Laatst online: 30-05-2020
SPX420 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 03:21:
[...]

jaspervz schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:35:
[...]

Ik zeg: tijd voor een FAQ :)
Thx!
Ik heb inderdaad niet goed gezocht, ik wil meerdere (drie) afstandsbedieningen aan één groep koppelen en zocht dus op "meerdere afstandsbedieningen". "Twee" was voldoende geweest :*)

[ Voor 26% gewijzigd door TiNNiT op 09-01-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Gisteren een nieuwe Android app ontvangen voor Tradfri. ik hoopte op Google Assistant/Home integratie, een API of andere spannende dingen, maar het bleef bij een "Maintenance update" helaas. Het enige wat ik zo snel gezien heb is dat het menu er iets anders uit ziet.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Yukkie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:38:
Gisteren een nieuwe Android app ontvangen voor Tradfri. ik hoopte op Google Assistant/Home integratie, een API of andere spannende dingen, maar het bleef bij een "Maintenance update" helaas. Het enige wat ik zo snel gezien heb is dat het menu er iets anders uit ziet.
Ik mis ook nog steeds de Google Home-integratie. Het enige verschil lijken de ikoontjes zo op het eerste gezicht.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Geduld is een schone zaak, beste mede-tradfri'ers

Wat van mij ook eens zou mogen, is traploos de kleuren instellen in de app. En inderdaad, misschien eens een update van de topicstart waarin alles duidelijk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:18

Chrisjuh_15

Facta non verba

Een handige FAQ in de topicstart met allerlei handige vragen voor de nieuwkomers (zoals ik) zou erg welkom zijn. Natuurlijk is het als Tweaker leuk om alles zelf uit te zoeken, maar voor mensen zoals mijn vader kan zo'n post erg handig zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 17:00

red bull

Keeps me awake !

Ik heb gisteren bij de ikea een stapel gu10 lampjes gescoord.. wel een dimmer, bridge niet meer te krijgen.. voorlopig ook niet volgens een medewerker...

Wat zijn jullie ervaringen, hier op wachten of gewoon een hue bridge scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
red bull schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:31:
Ik heb gisteren bij de ikea een stapel gu10 lampjes gescoord.. wel een dimmer, bridge niet meer te krijgen.. voorlopig ook niet volgens een medewerker...

Gezien het knipperende lampen probleem icm een hue bridge (zie topicstart) zou ik kiezen voor een ikea bridge. Ook handig voor eventuele firmware updates of integratie met HomeKit. De bridge is trouwens nog te koop in Duiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

red bull schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:31:

Ze zijn ook zonder de bridge te gebruiken, tenzij je ze perse via de app wil aansturen. Voor het updaten is de bridge sowieso wel handig. Ik was zelf ook begonnen met een 4tal GU10 lampjes en een afstandsbediening. Binnen twee weken heb ik de startset (2 E27 lampen + AB + bridge) ook maar gehaald. Is altijd handig.
Alleen de verbindingshub en de startset zijn beide in Duiven sowieso nog op voorraad.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Arjan A schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:10:
[...]

Ze zijn ook zonder de bridge te gebruiken, tenzij je ze perse via de app wil aansturen. Voor het updaten is de bridge sowieso wel handig. Ik was zelf ook begonnen met een 4tal GU10 lampjes en een afstandsbediening. Binnen twee weken heb ik de startset (2 E27 lampen + AB + bridge) ook maar gehaald. Is altijd handig.
Alleen de verbindingshub en de startset zijn beide in Duiven sowieso nog op voorraad.
Dit lijkt wel op mijn reactie, maar dan iets ruimer verwoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

meesje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Dit lijkt wel op mijn reactie, maar dan iets ruimer verwoord? ;)
Inclusief Duiven, valt me nu op :D

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:02:
Een handige FAQ in de topicstart met allerlei handige vragen voor de nieuwkomers (zoals ik) zou erg welkom zijn. Natuurlijk is het als Tweaker leuk om alles zelf uit te zoeken, maar voor mensen zoals mijn vader kan zo'n post erg handig zijn! :)
Lijkt me een goede, er worden veel de zelfde vragen gesteld. @robertwebbe @Slonzo hebben jullie hier tijd/zin in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb de komende weken heel weinig tijd, mogelijk heeft @Slonzo er zin in tijd voor?
Daarnaast vind ik wel dat dit Tweakers is, de vader van Chrisjuh_15 is volgens mij niet echt de doelgroep, die zal meer op zijn plek zijn bij iCulture waar alles in klare taal wordt uitgelegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-07 07:46
Daarnaast vind ik wel dat dit Tweakers is, de vader van Chrisjuh_15 is volgens mij niet echt de doelgroep
Want wij "echte nerds" zijn de mensen die alles zelf uitzoeken en geen hulp nodig hebben en verheffen ons boven het gepeupel zoals "de vader van Chrisjuh_15". Daarom al 100 pagina's forum waarin we alleen maar hulp bij elkaar zoeken... :F

Doe eens niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-07 23:18
Mijn Trådfri vanmorgen bijgewerkt naar nieuwe 1.3.14 firmware. De Apple Homekit integratie werkt nog steeds niet terug. Accesory toevoegen en code manueel ingeven blijft Homekit eeuwig zoeken.

Enige inzichten? Is power on/off een remedie bij sommige ? Of is de integratie er gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
AlainG schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:35:
Mijn Trådfri vanmorgen bijgewerkt naar nieuwe 1.3.14 firmware. De Apple Homekit integratie werkt nog steeds niet terug. Accesory toevoegen en code manueel ingeven blijft Homekit eeuwig zoeken.

Enige inzichten? Is power on/off een remedie bij sommige ? Of is de integratie er gewoon niet?
Kun je nog wat beter uitleggen wat je nu precies bedoelt? Over welke accessoire hebben we het nu? De lampen van Ikea hebben toch geen apart HK code? Of bedoel je als accessoire de dimmer, knop of sensor. Deze worden sowieso niet ondersteund in HK.

Ik denk dat, net als bij Hue, de procedure is dat je altijd de lamp eerst moeten toevoegen via de Ikea Tradfri app en je daarna pas verder kunt spelen in HomeKit. Sowieso heb je altijd een dimmer/sensor/knop nodig van Ikea om de lamp toe te voegen aan de hub.

En als je met intergratie terug bedoelt, dat als je automation rules hebt ingesteld via HK en deze niet zichtbaar zijn in de Ikea app, dat is volgens ook hetzelfde als bij Hue.

Al met al, ik begrijp niet goed wat je bedoelt met intergratie terug.... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
robertwebbe schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:01:
Ik heb de komende weken heel weinig tijd, mogelijk heeft @Slonzo er zin in tijd voor?
Daarnaast vind ik wel dat dit Tweakers is, de vader van Chrisjuh_15 is volgens mij niet echt de doelgroep, die zal meer op zijn plek zijn bij iCulture waar alles in klare taal wordt uitgelegd.
Allereerst vind ik dat je enorm veel credits verdient voor het (mede) starten van dit topic en vind het daardoor wel rottig om een beetje kritiek te uiten. Maar met bovenstaande opmerking vind ik wel dat je een heeeeeeel klein mini creditje hebt ingeleverd. ;)

M.i. zullen er namelijk meer dan genoeg tweakers zijn die net met (in dit geval) Ikea Tradfri beginnen. Natuurlijk kunnen ze alle pagina's door gaan worstelen, maar soms is dat echt te veel. Soms zie ik wel eens opmerkingen voorbij komen als van 'heb je de zoekopdracht al gebruikt?', maar mijn ervaring is dat het soms echt niet makkelijk is om de juiste zoekopdracht niet in te geven (zeker als je geen goede zoekterm kunt gebruiken/vinden).

Zo heb ik bijvoorbeeld in dit topic gezocht op hoe Ikea lampen, zonder Tradfri hub toe te voegen aan de Hue hub. In dit forum heb ik het niet kunnen vinden, maar wel via google (6 keer uit/aan + lamp heel dicht bij Hue bridge). Zelf zou ik het makkelijk hebben gevonden als dit in de topicstart was opgenomen. Hetzelfde wat jij gedaan hebt, voor de jouw oplossing om Ikea te integreren met Hue. Natuurlijk moet in de FAQ niet standaard dingen opgenomen worden, daar hebben we handleidingen voor (ook al lezen we die niet.... ;) ), maar wel bijzondere dingen.

En we hebben natuurlijk alle begrip voor als het even (of wat langere tijd) niet uit komt om het gelijk te doen.
Pagina: 1 ... 25 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)