• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
Whatson schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:50:
Die ICS 2000 kost 130€
Ikea Bridge 32€
Hue Bridge 55€
De ICS-2000 is dan ook meer dan alleen maar een bridge....

• bvbal79
rovri63 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:23:
Nadat ik een aantal jaren bijna elk weekend heb zitten spelen in de Domoticz omgeving heb ik, mede op zachte aandrang van de vrouwelijke bewoner van ons pand, een stabielere omgeving aangeschaft in de vorm van het simpele ICS 2000 van onze landgenoten in Dordrecht. Via de nodige firmware updates werd me pas onlangs duidelijk dat ook Klik Aan Klik Uit via de ICS Zigbee ondersteunt. Zelf hebben ze ook wat Zigbee bulbs op de markt gebracht, maar Ikea blijft om bepaalde redenen ;) toch aantrekkelijk. Vandaag drie lampen, http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70318284/ , geïnstalleerd. Lamp, op aanwijzing van de handleiding, dicht bij de ICS gehouden. Perfecte installatie en alle mogelijkheden van de lamp, aan/uit, kleurtemperatuur en dimmen, werken. Inclusief de ZIgbee feedback. Vooral de kleurtemperatuur doet echt wonderen. Ben zelf niet zo'n voorstander van paars, groen en dergelijke maar binnen het opaal-wit spectrum is het leuk spelen. Overdag bijlichten als de zon toevallig eens verdwijnt, en 's avonds in de mood-stand voor als het nodig is...Kortom, tot nu, werkt het perfect. Over een maand of wat eens kijken of ik nog net zo enthousiast ben.
Oh ja, de snelheid is hetzelfde als bij directe aansturing. Dus bij aanvang direct maar na verschillende commando's wordt ie langzamer. Mijn gezond verstand zegt me dat dat in de communicatieve aspecten van de lamp moet zitten.
top dat het werkt, de ICS-2000 biedt hierdoor weer een scala aan mogelijkheden. Waaronder dus IKEA, Philips en Osram.

Wat bedoel je met dichtbij de ICS-2000 houden? Deze staat in de meterkast, de lamp even aangesloten daarnaartoe brengen is lastig :)

• Murm3l
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-01 09:32
Jammer dat de plaffonieres niet IP44 zijn, leek mij een aangenaam licht voor de badkamer.

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:28
rovri63 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:23:
Nadat ik een aantal jaren bijna elk weekend heb zitten spelen in de Domoticz omgeving heb ik, mede op zachte aandrang van de vrouwelijke bewoner van ons pand, een stabielere omgeving aangeschaft in de vorm van het simpele ICS 2000 van onze landgenoten in Dordrecht. Via de nodige firmware updates werd me pas onlangs duidelijk dat ook Klik Aan Klik Uit via de ICS Zigbee ondersteunt. Zelf hebben ze ook wat Zigbee bulbs op de markt gebracht, maar Ikea blijft om bepaalde redenen ;) toch aantrekkelijk. Vandaag drie lampen, http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70318284/ , geïnstalleerd. Lamp, op aanwijzing van de handleiding, dicht bij de ICS gehouden. Perfecte installatie en alle mogelijkheden van de lamp, aan/uit, kleurtemperatuur en dimmen, werken. Inclusief de ZIgbee feedback. Vooral de kleurtemperatuur doet echt wonderen. Ben zelf niet zo'n voorstander van paars, groen en dergelijke maar binnen het opaal-wit spectrum is het leuk spelen. Overdag bijlichten als de zon toevallig eens verdwijnt, en 's avonds in de mood-stand voor als het nodig is...Kortom, tot nu, werkt het perfect. Over een maand of wat eens kijken of ik nog net zo enthousiast ben.
Oh ja, de snelheid is hetzelfde als bij directe aansturing. Dus bij aanvang direct maar na verschillende commando's wordt ie langzamer. Mijn gezond verstand zegt me dat dat in de communicatieve aspecten van de lamp moet zitten.
Toevallig heb ik hier gisteren een topic voor gestart: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1791863

Kun je eens wat screenshots laten zien van de terugmelding naar de ICS?

Ik gebruik nu KAKU ALED-2709 lampen en ben van plan deze te vervangen in verband met de terugmelding.

• Win10starter
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-08-2018
Vandaag inderdaad ook een ikea koud/warm lamp gekocht maar ik krijg het ding niet gekoppeld aan mijn ics2000. In de eerste plaats kan ik binnen de app bij keuze voor zigbee algemeen alleen kiezen voor warm/koud of dimmen. Vervolgens vraag ik me af hoe de lamp in koppelstand komt ? Als in de lamp gewoon onder stroom zet vlak naast de ics2000 en probeer te koppelen dan vindt de ics2000 niets. Ik doe vast iets fout ! Wat ?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je een lamp wilt koppelen aan een Ikea hub moet je eerst de afstandsbediening aan die hub koppelen, en dan de AB aan de lamp (knopje onder het kapje van de AB 10sec indrukken). Misschien moet dat met de ics2000 ook zo?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• bvbal79
Borne schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:49:
[...]

Toevallig heb ik hier gisteren een topic voor gestart: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1791863

Kun je eens wat screenshots laten zien van de terugmelding naar de ICS?

Ik gebruik nu KAKU ALED-2709 lampen en ben van plan deze te vervangen in verband met de terugmelding.
Toevallig had je gewoon in het ics2000 kunnen posten ipv een topic te openen.

KlikAan-KlikUit ICS-2000 Ervaringen en discussies

[Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 03-08-2017 23:56]

• Win10starter
De bschrijving van Borne en de KaKu site geven de indruk dat er naast mijn ics2000 geen verdere zaken nodig zijn om de ikea lamp te gebruiken. Geen ikea afstandsbedieing of hub nodig dus. Denk ik begrepen te hebben. Ben dus benieuwd hoe de ikea lamp in koppelmodus komt om vervolgens door de ics2000 ontdekt te worden.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Om de Philips Hue met de Innr-lampen te koppelen, moet je eerst de app op zoeken zetten en dan de lamp inschakelen, misschien is dat hier ook de oplossing ?

• Win10starter
Top. Dat is hem !! KaKu app laten zoeken, lamp aan en bingo ! Bedankt voor het verlossende antwoord :-)
Inderdaad werken warm/koud en dimmen nu gelijk allebei.

Dirk

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Yw naamgenoot

• Vanderstok
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-11-2022
Het lukt mij helaas nog niet om m'n Ikea lampen te koppelen aan de ICS 2000. In zoekstand, lamp dichtbij houden en aan doen....niets! Heb alle mogelijke zigbee 'algemeen' types geprobeerd...

• dg2207
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 18:40
Hier ook helaas geen succes met het koppelen van de Trädfri. Heb de lampen met aanpasbare lichtwarmte, ook alle zigbee opties binnen de KAKU app geprobeerd.
De lamp wordt bij mij ook best wel heet....

Lamp resetten YouTube: IKEA Smart Lighting collectie - TRÅDFRI lampen resetten naar fabriek... heeft ook niet geholpen.

[Voor 40% gewijzigd door dg2207 op 05-08-2017 08:26]

• Kroetone
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-03 20:22
Het is hier gelukt door de lamp in de Ikea app te verwijderen uit het systeem. Vervolgens ging de lamp op volle sterkte branden ter bevestiging. Daarna toegevoegd in de Kaku app, maar de lamp pas aangezet nadat ik op verbinden had gedrukt.
Het bereik van de ICS 2000 lijkt wel wat minder dan dat van de Ikea hub.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook een ICS 2000 en 2 ikea tradfri lampen (die van 10 euro gekocht). Koppelen was geen probleem, maar ik heb soms dat ze best langzaam reageren op een commando. Duurt soms wel 10 seconden voordat de lamp aan/uit gaat of op de gewenste dimstand gaat. Vooral als je dan denkt dat ie het niet doet en nog een paar keer probeert dan gaat ie alle commando's uiteindelijk uitvoeren met aldoor die paar seconden pauze er tussen.
Is voor mij nog te bevatten (of eigenlijk ook niet echt), maar voor andere gebruikers hier in huis niet echt.

Meer mensen hier last van of is dit iets wat aan de combi klik aan klik uit <> ikea kan liggen of zelfs iets bij mij in huis wat misschien stoort?

[edit] hmz, net mn ICS2000 een reboot gegeven en hij reageert wel weer snel. Zal ff in de gaten houden als het zich weer voordoet of dat het oplost, want dan ligt het aan de ICS2000.

[Voor 11% gewijzigd door Palomar op 05-08-2017 23:18]

• Vanderstok
@Palomar kun je uitleggen hoe je de lampen exact hebt gekoppeld? Bij mij nog geen succes en ik heb ook een 10 euro lamp. Heb inmiddels ook de lamp eerst gereset met de Ikea afstandsbediening, maar dat lijkt ook niet te helpen?

• Palomar
  • Niet online
Vanderstok schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:05:
@Palomar kun je uitleggen hoe je de lampen exact hebt gekoppeld? Bij mij nog geen succes en ik heb ook een 10 euro lamp. Heb inmiddels ook de lamp eerst gereset met de Ikea afstandsbediening, maar dat lijkt ook niet te helpen?
Dat was wel een beetje onduidelijk inderdaad. Ik dacht dat ik de lamp tegen de ICS2000 moest houden, maar ondertussen heb ik de lamp ook aan en uit gezet. Volgens mij is dat aan en uitzetten als de lamp in de koppelmodus de manier om hem te koppelen. Ik ga vanavond mijn lampen even opnieuw koppelen, omdat mijn ICS2000 een nieuwe update heeft gehad van kaku die hopelijk mijn probleem oplost. Laat wel ff weten hoe het is gelukt...

• Palomar
  • Niet online
Vanderstok schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:05:
Ik heb het net als volgt gedaan. Eerst zorgen dat de lamp weer in koppelmodus komt als die nu gekoppeld is. Staat hierboven ergens in een youtube filmpje. Je moet de lamp 6 keer uit->aan doen vrij rap achter elkaar (als het goed is gaat de lamp 100% branden). Daarna heb ik via de ics2000 app een lamp toegevoegd. Je moet dan op connect drukken en de ics2000 gaat zoeken. Wat ik toen heb gedaan kan ik nog steeds niet goed reproduceren, maar ik heb de lamp heel dicht tegen de ics2000 gehouden en toen een paar keer aan en uit gedaan. Mogelijk ben ik tegen de knop bovenop de ics2000 gekomen en was dat de trigger. Zou je eook ens kunnen proberen.

• Vanderstok
Bedankt! Misschien is het noodzaak om dit meteen te doen na de reset actie. Ik probeer het nog eens...

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:14

fv

-------------------> hiero

Mijn Ikea remotes en GU10 lampen hebben een automatische firmware update gekregen; de GU10's naar 1.2.217 en de remote naar 1.2.214. De gateway is geloof ik hetzelfde gebleven; 1.1.0015.

Video projectie engineer / R&D (hardware & software developer)

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-02 14:39

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Ik heb hier ook verschillende updates binnen gekregen. Echter, kan ik nergens terugvinden wat de firmware updates omhelsen. Heeft iemand een officieel update-log kunnen vinden toevallig? Ben vooral gewoon nieuwsgierig...maar zit ook nog ergens een beetje te wachten op aanpassing van het protocol om met de hue bridge te kunnen werken.

Casual Critic op YouTube

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-03 13:24
Vandaag ook een aantal traders lampen gekoppeld aan de ICS-2000. Ging eigenlijk prima. Ik heb ze toegevoegd als Trust-lamp (zigbee), maar wellicht dat andere opties ook kunnen. De lamp inderdaad een aantal keren aan en uit zetten does the trick voor wat betreft het koppelen.
Het valt ook mij inderdaad op dat de lampen wel behoorlijk langzaam reageren, maar ik heb nog niet geprobeerd opnieuw op te starten.

Verder wel een ideale combinatie zo!

Update: Na een restart van de ICS-2000 reageert eea inderdaad veel sneller!

[Voor 8% gewijzigd door geert_schrijver op 09-08-2017 10:59]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-03 19:19
Vanaf oktober zouden er kleur Trafri lampen beschikbaar moeten komen:
https://www.iculture.nl/n...ampen-kleur-oktober-2017/

[Voor 39% gewijzigd door keverjeroen op 09-08-2017 14:19]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-03 17:40
keverjeroen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:08:
Vanaf oktober zouden er kleur Trafri lampen beschikbaar moeten komen:
https://www.iculture.nl/n...ampen-kleur-oktober-2017/
Echt goed nieuws, ben benieuwd naar de prijzen van die lampen. Mijn hele huis hangt vol met tradfri en ik kan dan mooi gaan expirementeren met kleuren lampen!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-03 13:26
Voor diegene die Tradfri willen gebruiken samen met een HUE bridge, de laatste Tradfri firmware update maken de lampen HUE compatible volgens een gebruiker op HueDev.

https://developers.meethue.com/comment/3701#comment-3701

Goed nieuws.

• Palomar
  • Niet online
Die lampen updaten kan zeker alleen als je de ikea tradfri bridge hebt?

• keverjeroen
  • Laatst online: 13-03 19:19
hmr schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Echt goed nieuws, ben benieuwd naar de prijzen van die lampen. Mijn hele huis hangt vol met tradfri en ik kan dan mooi gaan expirementeren met kleuren lampen!
Ik heb zelf nu 3 lampen die ik met Homey aanstuur. Ze bevallen goed en toch mooi een stukje goedkoper dan Philips. Ben ook erg benieuwd naar de kwaliteit van de kleurenlampen en natuurlijk de prijs.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:49

Halfkakkende

Vandring

Palomar schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:43:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Net als of het enkel met de huidige generatie Hue Bridge zal gaan werken, of ook de oudere...

Ik gebruik nu Hue, maar zou mooi zijn als ik de 16 GU10 lampen aan mijn wand relatief goedkoop kan vervangen met IKEA lampjes en koppelen aan de Hue (maar dan zonder ook een IKEA bridge etc. te moeten kopen).

[Voor 10% gewijzigd door Halfkakkende op 09-08-2017 21:09]

MUZIEK!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:40
Mij viel zojuist op dat een bedraad apparaat op mijn netwerk via UPnP UDP port 52029 naar zichzelf heeft geforward op mijn gateway.
Ik vermoed dat dit de bridge is.

Iemand een idee waarom hij dat doet? Heb in privacy policy ook niets gelezen over inkomend verkeer.

Heb sinds een paar dagen 2 1000lumen lampen in gebruik. Staan een meter van elkaar maar toch reageren ze zelden gelijk op de dimmer noch bridge; niet helemaal tevreden.

[Voor 24% gewijzigd door frickY op 09-08-2017 19:28]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26

bonzz.netninja

Niente baffi

In de beschrijving van tradfri lees ik nu opeens dat je de laaste firmware update nodig hebt om hem te gebruiken met alexa of homekit. Maar dat krijg ik nog niet echt aan de praat
Zorg dat je de laatste updrade van de TRÅDFRI verbindingshub hebt om deze te kunnen koppelen met Amazon Alexa, Apple HomeKit of Google Home
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40337806/

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:25
Na alles een beetje gelezen te hebben over Tradfri en Philips-Hue komt de Hue er beter af qua app en kwaliteit.

Zelf heb ik de Ikea versie met 8 lampen en dit bevalt eigenlijk wel goed, alleen kan je de nuance van de leds niet instellen en dit is voor mij persoonlijk wel een beetje een bummer.

Mijn vraag,, is het hele systeem van Philips nu zoveel beter dan de Tradfri of is dit allemaal een beetje overtrokken. Als ik namelijk zou gaan overstappen kost me dit honderden euro's meer dan het Ikea systeem.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

RoaDHouse schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:19:
Na alles een beetje gelezen te hebben over Tradfri en Philips-Hue komt de Hue er beter af qua app en kwaliteit.

Zelf heb ik de Ikea versie met 8 lampen en dit bevalt eigenlijk wel goed, alleen kan je de nuance van de leds niet instellen en dit is voor mij persoonlijk wel een beetje een bummer.

Mijn vraag,, is het hele systeem van Philips nu zoveel beter dan de Tradfri of is dit allemaal een beetje overtrokken. Als ik namelijk zou gaan overstappen kost me dit honderden euro's meer dan het Ikea systeem.
Ik zou zeggen dat je precies krijgt waarvoor je betaald (en zelfs nog iets meer). Ikea is veel goedkoper maar ook een stuk beperkter en loopt jaren ontwikkeling achter. Dus is hue nou zoveel beter? Ja, absoluut beter maar ook weer niet zo enorm dat het de meerprijs rechtvaardigt denk ik. Het is ook een beetje wat je nu wilt (en of je bereid bent om te wachten op de ontwikkeling van ikea). Als je nu graag een huis wilt met overal slimme verlichting die optimaal in te stellen is en te koppelen aan de rest van je domotica systeem, geofencing, ifttt, etc dan moet je de boel gaan vervangen. Als je bereid bent nog een paar maanden te wachten dan vermoed ik dat Ikea snel weer met verbeteringen gaat komen. Persoonlijk gok ik op dat laatste

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-03 13:14
Werken de Hue lampen op de Tradfri bridge? Ik lees dat de meeste hier de Tradfri lampen willen koppelen aan de Hue bridge, is dit omdat Philips een betere app heeft met meer features? Na alle problemen met het koppelen van de ikea lampen aan de Hue bridge van afgelopen maanden lijkt de Ikea bridge namelijk makkelijker te werken.

• Hans_Strik
  • Laatst online: 27-01-2022
Phontana schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:23:
Ik heb deze lampen sinds gisteren in Home Assistant en de integratie is tot nu toe vrij basic. Je kunt lampen in- en uitschakelen en kleur veranderen/dimmen. Ik heb zelf geen motion sensor, dus dat kan ik niet proberen, maar mijn remotes zie ik niet als aparte devices verschijnen in Home Assistant. Mogelijk dat dit nog komt als de python library verder is ontwikkeld.
Met home assistant, bedoel je daar Goolge home assisten? en zou ja, mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?

gr.
Hans

• Hans_Strik
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb een vraag, hoe kan ik de softwear van de hub updaten.....
en moet ik dat ook voor iedere lamp doen?

• el_paolo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-02 21:21
Halfkakkende schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:56:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Net als of het enkel met de huidige generatie Hue Bridge zal gaan werken, of ook de oudere...

Ik gebruik nu Hue, maar zou mooi zijn als ik de 16 GU10 lampen aan mijn wand relatief goedkoop kan vervangen met IKEA lampjes en koppelen aan de Hue (maar dan zonder ook een IKEA bridge etc. te moeten kopen).
Kan ook gewoon met Innr GU10's. Deze zijn naar mijn mening fraaier dan die van IKEA. Bij IKEA zit er zo'n lelijke plastic bult op. De Innr GU10 koop je het voordeligste bij de Gamma. Ik gebruik altijd de kortingscodes, dan betaal je ps ook 15 euro.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Hans_Strik schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Met home assistant, bedoel je daar Goolge home assisten? en zou ja, mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?

gr.
Hans
ik denk dat hij dit bedoeld https://home-assistant.io...07/25/introducing-hassio/

Volgens de logo's zou hij ook tradfri moeten ondersteunen

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Hans_Strik schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:43:
Ik heb een vraag, hoe kan ik de softwear van de hub updaten.....
en moet ik dat ook voor iedere lamp doen?
Zou hij volledig automatisch moeten doen, hier wel iig

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:06
Tradfri zou nu ook compatibel moeten zijn met Philips hue, na een firmware upgrade.

nieuws: Slimme lamp van Ikea is compatibel met Philips Hue-bridge na firmware...

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:49

Halfkakkende

Vandring

Halfkakkende schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:56:
[...]

Nou, even geprobeerd met een nieuw lampje. Maar als verwacht: werkt nog niet en wordt dus ook niet geupdate. Even wachten op een oplossing, of voor 30 euro een bridge aanschaffen.

MUZIEK!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik snap er niks van. Ik gebruik de tradfri lampen met Pimatic. Na exact 24 uur (soms 48h, 72h) gaat de bridge offline en komt niet meer terug online. Alle lampen + remote + bridge gereset, maar gebeurt nog steeds.

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:29
Hans_Strik schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

gr.
Hans
Daarmee bedoel ik niet Google Home, maar echt Home Assistant: https://home-assistant.io.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 22:39

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik las zojuist over de compatibiliteit van Trådfri met hue, is er iemand die kan bevestigen dat de Trådfri dimmers/remotes ook aan hue en hue scenes te koppelen zijn?

• Whatson
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:00:
Kan je wel twee schakelaars op een groep koppelen. Ik heb nu een hotelschakeling thuis en die wil ik wel behouden dus een schakeling boven een een schakeling beneden.
https://www.reddit.com/r/...2214_started_rolling_out/

Schijnt nu wel mogelijk te zijn :)

• eymey
  • Laatst online: 20:03
RoaDHouse schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:19:

Het Ikea systeem lijkt mij zeer interessant qua prijs-kwaliteitverhouding. Maar zoals anderen ook al zeggen: Hue is gewoon al een stuk verder in ontwikkeling (maar dus ook duurder).

En er is nog een aspect, belangrijk voor mensen (zoals ik) die gevoelig zijn voor flickering in backlights of ledverlichting (door PWM dimming danwel door slechte of geen afvlakcondensatoren):

Zie: jitter in "Ervaringen met LED-verlichting - deel III"

Nou is Hue ook niet helemaal 'flicker free', ik heb er in sommige dim- of witstanden iets last van. Maar als ik de Tradfri lamp uit de link zo zie, dan zou ik die lamp dus nooit en te nimmer in m'n huis willen hebben.

Ben wel benieuwd of andere lanmpen dat ook zo doen. Kom echter op dit moment niet vaak in de Ikea om het zelf te gaan bekijken :P

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18
Zou je de ikea trafdi lampen ook kunnen bedienen met de hue afstandbediening? (ook zonder hue bridge)
Dus : hue afstandbediening / trafdi bridge / trafdi lampen.
Zou dat werken? Aangezien ik de afstandbediening van de trafdi niet echt mooi vind.
Of heeft iemand anders nog een tip voor een wandschakelaar voor de trafdi lampen?

mijn pc

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik had even een vraag gezien het nieuwe nieuws bericht dat de ikea Trådfri lampen nu compatible zijn met het philips hue platform begrijp ik hieruit nu ook dat dit betekend dat als ik een hue brdige heb en Trådfri lampen ik deze kan bedienen via mijn eneco toon? gezien de hue bridge te koppelen is met de eneco toon?

AMD Ryzen 5600X, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:25
eymey schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:42:
[...]

Het Ikea systeem lijkt mij zeer interessant qua prijs-kwaliteitverhouding. Maar zoals anderen ook al zeggen: Hue is gewoon al een stuk verder in ontwikkeling (maar dus ook duurder).

En er is nog een aspect, belangrijk voor mensen (zoals ik) die gevoelig zijn voor flickering in backlights of ledverlichting (door PWM dimming danwel door slechte of geen afvlakcondensatoren):

Zie: jitter in "Ervaringen met LED-verlichting - deel III"

Nou is Hue ook niet helemaal 'flicker free', ik heb er in sommige dim- of witstanden iets last van. Maar als ik de Tradfri lamp uit de link zo zie, dan zou ik die lamp dus nooit en te nimmer in m'n huis willen hebben.

Ben wel benieuwd of andere lanmpen dat ook zo doen. Kom echter op dit moment niet vaak in de Ikea om het zelf te gaan bekijken :P
Ik ben zelf ook erg gevoelig voor trilling vooral bij monitoren of lampen (TL licht) maar ik heb bij de ikea lampen nog geen last gehad van trilling in welke stand dan ook. Als dit wel het geval zou zijn had ik dit ook gelijk vermeld.

• Whatson
  • Niet online
copywizard schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:36:
Ik had even een vraag gezien het nieuwe nieuws bericht dat de ikea Trådfri lampen nu compatible zijn met het philips hue platform begrijp ik hieruit nu ook dat dit betekend dat als ik een hue brdige heb en Trådfri lampen ik deze kan bedienen via mijn eneco toon? gezien de hue bridge te koppelen is met de eneco toon?
Ja, maar om de lampen te updaten naar de nieuwe versie heb je de tradfri gateway nodig :P

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Whatson schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

Ja, maar om de lampen te updaten naar de nieuwe versie heb je de tradfri gateway nodig :P
hahaha dus het is nog even wachten tot deze functie ook door de philips hue bridge kn worden vervuld? anders heeft het nogsteeds weinig zin?

maar andersom dan zou de Trådfri bridge te koppelen zijn aan de toon ?

AMD Ryzen 5600X, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:29
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of de Hue Bridge wel de mogelijkheid heeft om de Tradfri lampen op elke kleur binnen het spectrum in te stellen, of dat deze ook alleen maar 2200/2700/4000 Kelvin kan instellen. Dat vind ik op dit moment wel een beperking van de Ikea lampen.

• Whatson
  • Niet online
Phontana schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:42:
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of de Hue Bridge wel de mogelijkheid heeft om de Tradfri lampen op elke kleur binnen het spectrum in te stellen, of dat deze ook alleen maar 2200/2700/4000 Kelvin kan instellen. Dat vind ik op dit moment wel een beperking van de Ikea lampen.
Met pimatic kun je iig elke kleur in de range 2200-4000K instellen.

• rimave
  • Laatst online: 20:29
Oeh, ik krijg spontaan jeuk.
Jeuk om ook even een setje te halen bij dat geel/blauwe warenhuis.
Ik neem aan dat de 10 euro lamp (afgezien van het aantal lumen) dezelfde functionaliteit heeft als de 20 euro lamp, en dus ook met Hue compatible is? Terwijl ik dit typ bedenk ik mij dat de 20 euro lamp vast ook dimbaar is en de 10 euro lamp niet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56
Ik kon me niet meer bedwingen, heb ook maar een verzameling speelgoed gehaald:

Eerste bevindingen: de user interface van de app is lang niet zo gebruiksvriendelijk als Philips hue, ik hoop dat men hier snel wat meer werk van gaat maken. Met name als je de apparatuur voor de eerste keer opstart is het niet duidelijk wat er nu precies gebeurd. Je ziet bijvoorbeeld niet dat de bridge de eerste keer op de achtergrond een software update aan het uitvoeren is, hierdoor reageert die niet zoals in de gebruiksaanwijzing staat. Beter was geweest als je een melding kreeg dat de bridge bezig was een software update uit te voeren en dat hierop gewacht dient te worden. Het liefst met enige vorm van progressie indicatie.

Als de bridge klaar is dan kun je beginnen met koppelen. Er staat nu een geschreven instructie welke je stap voor stap moet lezen en uitvoeren. Denk dat veel mensen slecht in lezen zijn tegenwoordig, te ongeduldig en eigenwijs, dit kan beter getoond worden aan de hand van een korte video.

Alle onderdelen moesten vervolgens ook geupdate worden. Inmiddels ben ik enkele uren verder en staat dat er nog steeds, mijn verwachting was dat dit enkele minuten per onderdeel zou duren en dat ik ook hier enige progressie indicatie zou krijgen.

[Voor 58% gewijzigd door robertwebbe op 11-08-2017 19:32]

http://www.robertwebbe.nl

• robertwebbe
rimave schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:25:
[...]
Ik neem aan dat de 10 euro lamp (afgezien van het aantal lumen) dezelfde functionaliteit heeft als de 20 euro lamp, en dus ook met Hue compatible is? Terwijl ik dit typ bedenk ik mij dat de 20 euro lamp vast ook dimbaar is en de 10 euro lamp niet.
ModelaanduidingLED1545G12LED1546G12LED1622G12LED1623G12LED1536G5LED1537R6
AansluitingE27E27E27E27E14GU10
Energie-efficiëncyklasseA+A+A+A+A+A+
Gewogen jaarlijks energieverbruik12 kWu/1000u12 kWu/1000u13 kWu/1000u13 kWu/1000u5 kWu/1000u6 kWu/1000u
Nominale lichtstroom980 lumen950 lumen1000 lumen1000 lumen 400 lumen400 lumen
Nominale levensduur25000 uur25000 uur25000 uur25000 uur 25000 uur25000 uur
Aantal ontstekingscycli250002500025000250002500025000
Kleurtemperatuur2200 K, 2700 K, 4000 K2200 K, 2700 K, 4000 K2700 K2700 K2700 K2700 K
Opwarmtijd tot 60% van de hele lichtstroom<1 s< 1 s< 1 s< 1 s<1 s< 1 s
Dimbaarsoftwarematigsoftwarematigsoftwarematigsoftwarematigsoftwarematigsoftwarematig
Afmeting van de lamp125 x 60 mm125 x 60 mm120 x 60 mm120 x 60 mm110 x 60 mm54 x 50 mm
Verbruik83 mA 68 mA60 mA
Nominaal vermogen12 Watt12 Watt12.5 Watt12.5 Watt5 Watt6 Watt
Lumen per Watt828080
Vermogensfactor van de lamp0.70.70.70.70.70.5
Factor voor lichtsterktebehoud aan het eind van de nominale levensduur70%70%70%70%70%70%
Ontstekingstijd0.5 s0.5 s0.5 s0.5 s0.5 s0.5 s
Kleurweergave (CRI)808090908080
Afbeelding
https://c1.staticflickr.com/5/4353/36334648022_029de06931_q.jpg
https://c1.staticflickr.com/5/4367/36334648072_fb3873cb11_q.jpg https://c1.staticflickr.com/5/4362/36334648122_53d963ccfa_q.jpg https://c1.staticflickr.com/5/4426/36334648232_2fbbd0d326_q.jpg https://c1.staticflickr.com/5/4352/36503596715_a6a05acbb1_q.jpg https://c1.staticflickr.com/5/4364/36366127391_75df2ae9ca_s.jpg
Huidige sw versie1.2.217 1.2.2141.2.214
beschikbaarheidlos - € 19,95los - € 19,95icm beweginssensor - € 29,95los - € 9,99los - € 14,95 los - € 14,95
Product deeplinkikea.nlikea.nlikea.nlikea.nlikea.nlikea.nl
beschikbaar bijicm 2x lamp + bridge + remote - € 84,95 icm dimset - € 19,95
Product URLikea.nl ikea.nl
beschikbaar bijicm remote - € 29,95
Product deeplinkikea.nl

[Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 12-08-2017 00:27]

• frickY
De 1000 Lumen lamp is ook los te koop voor €10 of met een eenvoudige ronde dimmer voor €20.

Die dimmer vind ik overigens een rot ding. Hij ligt los bij het bed maar hij reageert op beweging, dus ook als je hem oppakt.

[Voor 13% gewijzigd door frickY op 11-08-2017 20:16]

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:05
maar al met al dus nog niet werkend met Hue , althans nog geen bevestiging hier ... en zo ja hoe dan wel ...

Wil nog wel wat gu10 lampjes via hue (en dus ook toon neem ik aan ) bedienen

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-03 09:34
Ik heb het geprobeerd maar als ik de status van een lamp wil uitlezen of aanpassing dan krijg ik helaas foutmeldingen
v:1 t:CON c:GET i:fdbf {} [ ]
Aug 11 21:23:11 WARN cannot set psk -- buffer too small
Aug 11 21:23:11 CRIT no psk key for session available
Aug 11 21:23:11 WARN error in check_server_hellodone err: -592
Aug 11 21:23:11 WARN error while handling handshake packet

Acties:
  • +29Henk 'm!
  • Pinned

• robertwebbe
Het is me gelukt om de Ikea Trådfri 1622, 1623 en de 1545 lampen aan de Philips hue bridge te koppelen. *O*

Het stappenplan:

1) Koop bij IKEA een bridge, een afstandbediening en een lamp.
De bridge en de afstandsbediening zijn alleen nodig om de lamp te kunnen updaten, dit kan (nog) niet via de hue bridge. Of dit ooit mogelijk gaat worden weet ik niet, ik ken de belangen en overwegingen van Philips en Ikea niet. Mijn gevoel zegt van niet, Philips zal zich toch ergens in moeten onderscheiden om het prijsverschil waard te zijn. Dat betekent dat je dus voorlopig nog even de bridge en afstandbediening achter de hand moet hebben voor toekomstige updates.
Ik zag overigens de laatste 2 weken best veel vragen en reacties in de trand van: dan koop je toch een bridge bij Ikea waarmee je je lampen update. Een bridge is dus niet genoeg. Om de lamp aan de bridge te kunnen koppelen heb je momenteel ook een afstandbediening nodig. Er zijn momenteel 3 type afstandbedieningen, ook de bewegingssensor en dimmer zijn te gebruiken.

2) Sluit de bridge aan en laat hem minimaal een half uur met rust.
Hij zal namelijk eerst de software gaan updaten en in die tijd gedraagt die zich niet zoals het zou moeten. Je kunt helaas nergens zien dat die klaar is. Tijdens het proces zie je wel af en toe het koppel lampje en de netwerkactiviteit led knipperen.

3) Installeer de Tradfri app op je smartphone.
Als je deze de 1e keer start vraagt die om een afstandbediening te koppelen.

4) Verwijder de (batterij)klepjes van de afstandbediening zodat je bij het koppelknopje kunt.

5) Selecteer in de app de afstandbediening die wenst te koppelen.

6) Druk binnen 5 seconden het koppelknopje van de afstandbediening 4x in om hem te resetten. Als het rode ledje aan de voorzijde niet meer knippert, dan nog 10 seconden wachten.

7) Terwijl je de afstandbediening tegen de Trådfri bridge houdt, druk je op het koppelknopje van de afstandbediening totdat op de bridge het koppel ledje 4x snel knippert (duurt ongeveer 10 seconden voordat dat gebeurd), dan kun je het koppelknopje loslaten. Na een aantal seconden krijg je een melding in de app met de vraag of je de afstandbediening wil koppelen. Bevestig dit met OK.

8 ) Draai de lamp in een fitting en zorg dat die brandt.
Als je een tweedehandsje hebt of het koppelen is eerder mislukt, reset de lamp dan vooraf door hem achter elkaar en in rap temp 6x uit en weer aan te zetten. De lamp zal dan heel kort even een korte flits geven zodat je kunt zien dat die gereset is. Zie YouTube: IKEA Smart Lighting collectie - TRÅDFRI lampen resetten naar fabriek....

9) In de Trådfri app kies je nu voor Gloeilamp koppelen.

10) Kies de afstandbediening die hebt.

11) Terwijl je de afstandbediening tegen de voet van de lamp houdt, druk je het koppelknopje ruim 10 seconden in. De lamp zal na enkele seconden wat gaan flitsen, dat is feedback dat die gekoppeld wordt. Als die klaar is met knipperen kun je het knopje los laten.
Na een aantal seconden krijg je een melding in de app met de vraag of je de lamp wil koppelen. Bevestig dit met OK.

Dit is de manier hoe je een Trådfri lamp aan de Trådfri bridge gekoppeld krijgt. Nu kun je in de Trådfri app checken via het tandwiel > Tradfri-versie wat de versie is van de bridge, de afstandbediening en de lamp.
Ik had vandaag de volgende versies:

Het updaten kan lange tijd duren, bij mij heeft het een aantal uur geduurd voordat alle onderdelen geupdate waren.

12) Nadat de lampen versies 1.2.21* hadden heb ik ze gereset (6x snel uit/aan).

Je zou nu verwachten dat je de lampen zou kunnen vinden in de hue app maar dat is (nog) niet het geval. Met de huidige softwareversies zul je nog een extra truuk uit moeten halen.

13) Vervolgens zorg je dat de Trådfri lamp tegen de hue bridge hangt terwijl die brandt (ik heb hiervoor even wat kunst en vliegwerk uit moeten halen en dit vervolgens één voor één gedaan).

14) Vervolgens download en start je de java app lampfinder op je laptop.
Hue Lamp Finder voor Windows: http://www.developers.mee...ault/files/lampfinder.jar
Hue Lamp Finder voor MacOS: http://www.developers.mee...files/lampfinder_v1.0.jar

Deze app maakt eerst verbinding met je hue bridge en vervolgens gaat hij lampen zoeken.
Na enkele seconden gaat je lamp weer wat gaan flitsen, het teken dat die gekoppeld wordt.
En daarna is de app klaar en vind je de lamp in de hue app.

Voor de zekerheid heb ik daarna de hue bridge, de Tradfri lampen en de hue app nog een keer uit en aan gezet en toen werkte het. :)

Bevindingen:
- de lampen met 3 verschillende kleurtemperaturen kun je nu dynamisch instellen *O*
- de lampen met 1 vaste kleurtemperatuur kun je alleen maar dimmen
- je kunt de lampen niet als losse lamp terug vinden in HomeKit, dit lijkt een bewuste keuze. Als je dit wel wil zul je een Trådfri bridge moeten gebruiken.
- de 3 afstandbedieningen zijn te koppelen maar deze koppel je aan een lamp en niet aan de bridge. En als je een lamp dan aan de afstandbediening hebt gekoppeld, reageert die niet meer op de bridge. Leuk voor stand alone gebruik maar niet als je je smartphone wil gebruiken.

Tip:
- de lampen met 3 verschillende kleurtemperaturen geven een mooier en warmer licht. Als je aan TRADFRI wil beginnen, koop dan vanaf 14 augustus 2017 de startersset voor €79,95, daar zitten 2 van deze LED1545G12 lampen, een bridge een afstandbediening in. (edit: inmiddels niet meer beschikbaar)

[Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 02-03-2018 17:36]

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:54
Zo dat zijn nogal wat handelingen om het te koppelen aan de bridge!! Ben sinds het installeren van een hue startersset wel enthousiast geworden, tot ik de prijzen van de losse lampen zag. Dat is nu wel weer interessant geworden sinds de IKEA lampen koppelbaar zijn.

Jij zegt dat de enkele 2700K dimbare ledlamp minder warm licht geeft dan de 2700K 3-standen lamp. Hoe kan dat? Ze zijn toch beide dimbaar en gaan beide van 2700K naar 2000K? Of verandert de kleur niet met het dimmen, enkel de intensiteit?

[Voor 3% gewijzigd door _Brake_ op 12-08-2017 09:17]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 16GB DDR5RAM / Dell Thunderbolt Dock WD22TB4 / 2x iiyama XUB2492HSU-B1 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 monitor / KRK S10.4 subwoofer

Zeg Slonzo, wordt het niet eens tijd om de topicstart even verder aan te vullen? Er staat nu een hoop 'TODO' nog in, maar inmiddels zijn bij alle IKEA's deze lampen te koop. Naar mijn idee verdient het topic een betere topicstart ;)

Of zoek anders een partner die je als mede-auteur kan toevoegen en die de topicstart kan/wil aanvullen.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• robertwebbe
Mocht je hulp nodig hebben @Slonzo, voeg mij dan maar toe.

_Brake_ schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:16:
Jij zegt dat de enkele 2700K dimbare ledlamp minder warm licht geeft dan de 2700K 3-standen lamp. Hoe kan dat? Ze zijn toch beide dimbaar en gaan beide van 2700K naar 2000K? Of verandert de kleur niet met het dimmen, enkel de intensiteit?
Ik bedoelde hiermee dat ze alleen maar dimbaar zijn. In de laagste stand zijn ze nog steeds nog wel fel.

[Voor 80% gewijzigd door robertwebbe op 12-08-2017 10:01]

• Whatson
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:31:
[...]
- Mocht je een lamp hebben met E14: momenteel is er maar 1 lamp beschikbaar welke maar 1 kleurtemperatuur heeft. Mogelijk kun je een E27>E14 adapter gebruiken?
Dit is onzin, de enige lampen die Ikea verkoopt in E14 maat zijn in kleurtemperatuur aan te passen.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70318284/
Uitsluitend te gebruiken met producten van IKEA slimme verlichting.
De lichtkleur kan variëren tussen 2200 Kelvin (warm licht), 2700 Kelvin (warmwit) en 4000 Kelvin (koudwit).
Dit product wordt draadloos gedimd. Met IKEA slimme verlichting kan je je verlichting dimmen zonder dat je een vaste installatie hebt.
De lichtbron is niet geschikt voor gebruik met een vast geïnstalleerde dimmer.
Download de app TRÅDFRI gratis via Google Play of de App Store, afhankelijk van de telefoon of tablet die je hebt.
Het licht van deze led-lamp wordt net zo sterk ervaren als het licht van een traditionele 35W gloeilamp.
Levensduur led ca. 25.000 uur.
Gebruik een opalen lichtbron als je een gewone lampenkap of lamp hebt en je een gelijkmatig, gespreid licht wilt.
Standbyverbruik: 0,5W
De lichtbron kan worden gebruikt bij temperaturen van -20 °C tot +40 °C.
Bij technische specificaties staat inderdaad 2700K maar dit klopt niet.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-03 13:14
Whatson schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Dit is onzin, de enige lampen die Ikea verkoopt in E14 maat zijn in kleurtemperatuur aan te passen.

[...]

Zou je hier d.m.v. wat foto's bewijs van kunnen leveren? Heb zelf ook interesse in de E14.

Edit: staat bij de productspecificaties. "De lichtkleur kan variëren tussen 2200 Kelvin (warm licht), 2700 Kelvin (warmwit) en 4000 Kelvin (koudwit)." Excuses, ik las over je quote heen.

[Voor 16% gewijzigd door tweegroenethee op 12-08-2017 10:24]

• Whatson
  • Niet online
Tabel even van update voorzien. Lijkt me dat alle lampen inmiddels op 1.2.217 zitten, maar heb alleen E27/E14 Wit spectrum

ModelaanduidingLED1545G12LED1546G12LED1622G12LED1623G12LED1536G5LED1537R6
Typewit spectrum opaalwitwit spectrum helderwarm wit globe opaalwitwarm wit globe opaalwitwit spectrum opaalwitwit spectrum
AansluitingE27E27E27E27E14GU10
Energie-efficiëncyklasseA+A+A+A+A+A+
Gewogen jaarlijks energieverbruik12 kWu/1000u12 kWu/1000u13 kWu/1000u13 kWu/1000u5 kWu/1000u6 kWu/1000u
Nominale lichtstroom980 lumen950 lumen1000 lumen1000 lumen 400 lumen400 lumen
Nominale levensduur25000 uur25000 uur25000 uur25000 uur 25000 uur25000 uur
Aantal ontstekingscycli250002500025000250002500025000
Kleurtemperatuur2200-4000 K2200-4000 K2700 K2700 K2200-4000 K2200-4000 K
Opwarmtijd tot 60% van de hele lichtstroom<1 s< 1 s< 1 s< 1 s<1 s< 1 s
Dimbaarsoftwarematigsoftwarematigsoftwarematigsoftwarematigsoftwarematigsoftwarematig
Afmeting van de lamp125 x 60 mm125 x 60 mm120 x 60 mm120 x 60 mm110 x 60 mm54 x 50 mm
Verbruik83 mA 68 mA60 mA
Nominaal vermogen12 Watt12 Watt12.5 Watt12.5 Watt5 Watt6 Watt
Lumen per Watt827980808067
Vermogensfactor van de lamp0.70.70.70.70.70.5
Factor voor lichtsterktebehoud aan het eind van de nominale levensduur70%70%70%70%70%70%
Ontstekingstijd0.5 s0.5 s0.5 s0.5 s0.5 s0.5 s
Kleurweergave (CRI)808090908080
Afbeeldinghttps://c1.staticflickr.com/5/4353/36334648022_029de06931_s.jpghttps://c1.staticflickr.com/5/4367/36334648072_fb3873cb11_s.jpghttps://c1.staticflickr.com/5/4362/36334648122_53d963ccfa_s.jpghttps://c1.staticflickr.com/5/4362/36334648122_53d963ccfa_s.jpghttps://c1.staticflickr.com/5/4352/36503596715_a6a05acbb1_s.jpghttps://c1.staticflickr.com/5/4364/36366127391_75df2ae9ca_s.jpg
Huidige sw versie1.2.217 1.2.2141.2.2141.2.217
beschikbaarheidlos - € 19,95los - € 19,95icm beweginssensor - € 29,95los - € 9,99los - € 14,95 los - € 14,95
Product deeplinkikea.nlikea.nlikea.nlikea.nlikea.nlikea.nl
beschikbaar bijicm 2x lamp + bridge + remote - € 84,95 icm dimset - € 19,95
Product URLikea.nl ikea.nl
beschikbaar bijicm remote - € 29,95
Product deeplinkikea.nl

• kipppertje
  • Laatst online: 22-02 19:48
Hoe zit het eigenlijk met de ondersteuning voor andere home automation sets?

Maar het had ook zo gekunt

• robertwebbe
Whatson schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:16:
[...]
[...]
Inderdaad, je hebt gelijk. Daar had ik niet goed gekeken.

Ik ga vandaag overigens de hele mikmak weer terug brengen, de missie is voorlopig weer even volbracht. Volgende week koop ik dan de set van € 79,99, deze lampen gebruik ik dan in mijn slaapkamer en op de overloop. Als ik dan naar bed ga zeg ik tegen Siri "Ik ga naar bed", beneden gaat dan alle verlichting uit en worden er een aantal apparaten fysiek uitgeschakeld om standby verlies tegen te gaan en boven dan juist aan op prettige sterkte. En als ik in bed lig tenslotte nog "Welterusten" tegen Siri zeggen en de rest gaat ook uit.

De bridge en remote zijn nog wel even handig om aan te houden om updates uit te voeren. Ik neem aan dat er in oktober (rondom iOS11 release) wel weer een update voor de lampen komt waarmee ze direct door de hue bridge te vinden zijn. Als er dan tweakers zijn die alleen lampen aan willen schaffen dan kun je altijd even een afspraak maken om langs te komen (in Arnhem) voor een lamp update. Voor een Tony Chocolonely ben ik je updater. :9

Het gaat volgens mij nog wel maanden duren voordat IKEA lampen op voorraad heeft met out-of-the-box de geschikte firmwareversie hierin. Ze kopen de lampen meestal per scheepscontainers tegelijk, dat is waarschijnlijk voorraad voor 6 maanden. Als er interesse is kan ik zelfs nog wel overwegen om zelf kant en klaar geupate lampen te gaan verkopen voor een paar euro extra. IKEA rekent €4,99 verzendkosten, ik kan ze dan via PostNL voor €6,95 versturen. De IKEA is bij mij vlakbij dus even lampen halen is zo gedaan.

[Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 12-08-2017 11:42]

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-03 19:29
robertwebbe schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:29:
[...]
Ik ga vandaag overigens de hele mikmak weer terug brengen
[...]
De bridge en remote zijn nog wel even handig om aan te houden om updates uit te voeren.
[...]
Ah, ik had me nog niet gerealiseerd dat je hier ook actief bent! Ik heb in dit topic een vraag gesteld over de motion sensor, maar wellicht kan ik je hier sneller bereiken :). Heb je ook al iets getest met de Ikea motion sensor op de Hue bridge? Pairen zal wel gaan, maar ik ben heel benieuwd of Philips en Ikea voor de motion sensor een standaard aanhouden of dat een van de twee hier afwijkt (en de boel dus gewoon niet samen werkt). Dat is eigenlijk het enige wat me er van weerhoudt om nu naar de Ikea te rijden zeg maar :+

[Voor 11% gewijzigd door DJFliX op 12-08-2017 11:45]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• robertwebbe
@DJFliX De motion sensor kun je momenteel alleen (nog) aan een lamp koppelen (Tradfri en hue) alleen is die dan niet meer gekoppeld aan de bridge. Mogelijk wordt dit in de toekomst via een update nog verbeterd.

[Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 12-08-2017 11:59]

• Whatson
  • Niet online
robertwebbe schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:56:
@DJFliX De motion sensor kun je momenteel alleen (nog) aan een lamp koppelen (Tradfri en hue) alleen is die dan niet meer gekoppeld aan de bridge. Mogelijk wordt dit in de toekomst via een update nog verbeterd.
een remote (zoals motion sensor) krijg je in pairing mode door knop ingedrukt te houden, wellicht ziet hue hem dan wel?

• robertwebbe
@Whatson Ja, ik doe dezelfde handeling als een remote koppelen bij een lamp maar dan bij de hue bridge (de sensor ligt er dan op). Eerst 4x snel binnen 5 seconden om het te resetten, dan 10 seconden wachten en dan ruim 10 seconden ingedrukt houden. Ondertussen laat ik in de hue app zoeken naar nieuwe bewegingssensoren maar hij vindt helemaal niets.

[Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 12-08-2017 12:25]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Dit topic maar eens in de gaten houden voor als de kinderziektes er allemaal uit zijn
robertwebbe schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:29:
[...]

Inderdaad, je hebt gelijk. Daar had ik niet goed gekeken.

Ik ga vandaag overigens de hele mikmak weer terug brengen, de missie is voorlopig weer even volbracht. Volgende week koop ik dan de set van € 79,99, deze lampen gebruik ik dan in mijn slaapkamer en op de overloop. Als ik dan naar bed ga zeg ik tegen Siri "Ik ga naar bed", beneden gaat dan alle verlichting uit en worden er een aantal apparaten fysiek uitgeschakeld om standby verlies tegen te gaan en boven dan juist aan op prettige sterkte. En als ik in bed lig tenslotte nog "Welterusten" tegen Siri zeggen en de rest gaat ook uit.
....
Ben bang dat het niet gaat werken als je de Ikea lampen via je Hue Bridge hebt gekoppeld, Siri support is alleen voor Philips Lampen.

Wanneer Ikea Homekit support toevoegt (en ik betwijfel of ze dat gaat lukken zonder nieuwe bridge of huidige bridge moet al een Apple encripty chip bezitten en ik had ergens gelezen dat dit niet het geval is) dan betekend dat niet dat ze door de Philips Hue bridge worden doorgegeven aan Homekit....

• Whatson
  • Niet online
Erik1971 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:48:
[...]

Ben bang dat het niet gaat werken als je de Ikea lampen via je Hue Bridge hebt gekoppeld, Siri support is alleen voor Philips Lampen.

Wanneer Ikea Homekit support toevoegt (en ik betwijfel of ze dat gaat lukken zonder nieuwe bridge of huidige bridge moet al een Apple encripty chip bezitten en ik had ergens gelezen dat dit niet het geval is) dan betekend dat niet dat ze door de Philips Hue bridge worden doorgegeven aan Homekit....
In ios11 voeg je een bridge toe met de app van de leverancier, geen code nodig. Verder is er geen speciale chip meer nodig, dit mag tegenwoordig ook softwarematig.

De hue bridge ondersteunt homekit, dus alle daaraan gekoppelde lampen zouden als het goed is netjes aan je iphone moeten worden doorgegeven. Homekit praat met de bridge, niet met de lampen.

[iphone] --Wifi--> [router] --Ethernet--> [bridge] --Zigbee--> [lamp]

[Voor 8% gewijzigd door Whatson op 12-08-2017 15:12]

Whatson schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:08:
[...]

In ios11 voeg je een bridge toe met de app van de leverancier, geen code nodig.

De hue bridge ondersteunt homekit, dus alle daaraan gekoppelde lampen zouden als het goed is netjes aan je iphone moeten worden doorgegeven. Homekit praat met de bridge, niet met de lampen.

[iphone] --Wifi--> [router] --Ethernet--> [bridge] --Zigbee--> [lamp]
Klopt deels, de Philips Bridge geeft alleen Philips lampen door aan Homekit, daar zit het "probleem" met 3rd party lampen, deze worden niet doorgegeven.

En ik geef Philips geen ongelijk, je wilt gebruikers de beste ervaring geven en dat kan alleen met producten die je onder controle hebt, lees die je kunt updaten om nieuwe features of bug fixes toe te voegen. En vergeet ook niet dat Philips een hoop tijd en geld investeerd om Homekit support toe te voegen en te onderhouden (minimaal 1 keer paar jaar komt Apple met een update van Homekit specificatie, dit betekend dat de bridge en de Hue app moeten worden geupdate om hier aan te voldoen). Andere fabrikanten kunnen hun lampen goedkoper maken omdat ze deze extra investering niet maken....

• Whatson
  • Niet online
Erik1971 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:17:
[...]

Klopt deels, de Philips Bridge geeft alleen Philips lampen door aan Homekit, daar zit het "probleem" met 3rd party lampen, deze worden niet doorgegeven.

En ik geef Philips geen ongelijk, je wilt gebruikers de beste ervaring geven en dat kan alleen met producten die je onder controle hebt, lees die je kunt updaten om nieuwe features of bug fixes toe te voegen. En vergeet ook niet dat Philips een hoop tijd en geld investeerd om Homekit support toe te voegen en te onderhouden (minimaal 1 keer paar jaar komt Apple met een update van Homekit specificatie, dit betekend dat de bridge en de Hue app moeten worden geupdate om hier aan te voldoen). Andere fabrikanten kunnen hun lampen goedkoper maken omdat ze deze extra investering niet maken....
uh? Ikea komt zelf ook gewoon met homekit ondersteuning in hun bridge deze herfst.

en wat een BS verklaring, het werkte gewoon, maar ze hebben het eruit gesloopt:
https://developers.meethu...n/3rd-parties-and-homekit

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Juicie schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:39:
Voor diegene die Tradfri willen gebruiken samen met een HUE bridge, de laatste Tradfri firmware update maken de lampen HUE compatible volgens een gebruiker op HueDev.

https://developers.meethue.com/comment/3701#comment-3701
Palomar schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:43:
Dit gaat nog spannend worden, ik denk dat het zonder Ikea bridge allemaal niet gaat werken 😡

Ben ook wel benieuwd of de motion sensor, remotes en siri/homekit vlekkenloos werkt op de Hue bridge

• rimave
Ik kon het niet laten. Heb vanmiddag een setje gekocht bij Ikea. Lamp met dimmer voor in het toilet. Lamp met kleine fitting voor in de slaapkamer ( dan kan ik vanuit bed het licht uit doen (luxe probleem)) en de hub uiteraard.

Morgen maar eens even alles met Philips Hue proberen te connecten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:56
Whatson schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

uh? Ikea komt zelf ook gewoon met homekit ondersteuning in hun bridge deze herfst.

Ik denk dat Apple geklaagd heeft. Ik benieuwd of die homekit ondersteuning dan in de herfst wel gaat werken met een Hue bridge. Zijn de living white Philips lampen eigen gecertificeerd door Apple? En zo nee doen ze het dan nog steeds in de homekit?

Tevens ben ik benieuwd of Ikea ook met goedkopere en mooiere armaturen komt met ingebouwde lampen dan die Philips dingen.

[Voor 9% gewijzigd door pacificocean op 12-08-2017 18:34]

• rimave
Ik kan nergens vinden of ik poorten open moet zetten voor de gateway. De app werkt in ieder geval niet buitenshuis. Welke poortjes gebruikt de Tradfri kit?

• frickY
De app zegt zelf toch ook dat je verbonden moet zijn met het (wifi) netwerk?
Hij kan inderdaad niet daar buiten om gebruikt worden.
rimave schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:17:
Ik kan nergens vinden of ik poorten open moet zetten voor de gateway. De app werkt in ieder geval niet buitenshuis. Welke poortjes gebruikt de Tradfri kit?
Tradfri is juist ontworpen om alleen vanaf je eigen LAN te werken (en zonder cloud dienst om mee te verbinden); dat is een designkeuze met veiligheid in gedachte geweest. Maar als je nou een VPN naar je thuisnetwerk opzet zit je technisch gezien op je LAN en kan je dus de app gebruiken.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:57

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ik heb dus ook de tradfri lamp gekocht wit tineten 980lm, helaas zonder de gateway ivm met bezit hue. lees alleen dat je dus wel de trådfri getway nodig hebt om de lampen te updaten voor philips hue... mijn vraag is, is er iemand in de omgeving van Emmeloord/Kampen/Zwolle die al een werkend trådfri systeem heeft en bereid is mij te helpen door mijn lampen aan zijn/haar systeem te koppelen voor de update, waarna ik thuis de trådfri lamp alsnog aan philips hue kan koppelen.....
Whatson schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Goed lezen wat ik typ, dat Ikea met Homekit support komt voor hun bridge wil niet zeggen dat dan ineens de Ikea lampen wel werken met Homekit als deze achter een Hue bridge zitten! Tenzij Apple ineens Philips dwingt om andere gecertificeerde producten te supporten, wat mij onwaarschijnlijk lijkt?

En natuurlijk zullen Ikea lampen met een Homekit gecertificeerde Ikea bridge werken met Homekit, vraag is of Ikea bridge dat ook voor Hue lampen doet en dat is een interessante vraag!

En hoezo BS verklaring, Philips heeft formeel nooit Homekit ondersteund voor 3rd party lampen en het heeft ook nooit bewust (was namelijk een bug :$ zoals op https://developers.meethu...n/3rd-parties-and-homekit staat beschreven) aangestaan....

Snap dat je als gebruiker graag goedkopere lampen wilt toevoegen aan je Hue systeem (ik ben ook zo'n gebruiker ;) ) en dan ook over alle functionaliteit wilt beschikken, maar het is al netjes van Philips dat je 3rd party lampen kunt gebruiken binnen het Hue ecosysteem (lees met App en Switches etc. kunnen bedienen), Philips is niet verplicht om deze lampen ook zichtbaar te maken voor Homekit en andere Home automation platformen waarmee Philips nog meer compatibele is (Alexa en Google).

[Voor 7% gewijzigd door Erik1971 op 12-08-2017 23:47]

pacificocean schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:09:
[...]

Ik denk dat Apple geklaagd heeft. Ik benieuwd of die homekit ondersteuning dan in de herfst wel gaat werken met een Hue bridge. Zijn de living white Philips lampen eigen gecertificeerd door Apple? En zo nee doen ze het dan nog steeds in de homekit?

Tevens ben ik benieuwd of Ikea ook met goedkopere en mooiere armaturen komt met ingebouwde lampen dan die Philips dingen.
Zover ik weet is nergens beschreven dat Philips opeens niet Philips Hue lampen moet door geven voor Homekit, kan me vergissen, ik heb wel begrepen dat Apple Homekit toegankelijker wil maken voor kleinere bedrijven/projecten door de encryptie chip niet altijd te verplichten. Maar ik moet toegeven ben niet meer 100% op de hoogte van alle ontwikkelingen....

Denk ook niet dat Philips er op zit te wachten om hun Hue bridge open te zetten voor 3rd party lampen support voor Homekit, ze willen namelijk het liefst zoveel mogelijk Hue lampen verkopen ;)

Wat betreft LivingWhites en LivingColors producten, officieel worden deze niet ondersteund door Philips Hue, maar zoals iedereen weet kunnen ze via een omweg worden toegevoegd en dan werken ze zoals ieder ander Philips Hue product, inclusief Homekit support, heb het net ff gecheckt met de Apple Woning app, deze ziet mijn LivingWhites en ik kan ze ook gewoon bedienen 8) .

• Danino1111
  • Laatst online: 23-08-2022
Ben zelf van plan mijn appartement te gaan voorzien van Hue/Tradfri/Lightify/whatever.

Behalve voor het creëren van verschillende sferen, voor het gemak en natuurlijk vanwege de spielerei, ook vooral omdat ik overdag licht wil dat natuurlijk daglicht zoveel mogelijk benadert. Stukje gezondheid en alertheid optimaliseren.

Daarom mijn vraag, wie heeft er ervaring met Tradfri 4000K vs Hue 6500K? Is de Hue 6500K echt duidelijk beter qua daglicht en ervaring dan 4000K of maakt het niet zoveel uit? Wat zijn de ervaringen.

Voor 's avonds laat en 's nachts ga ik overigens een aantal lampen ophangen die alleen rood licht kunnen uitzenden. Deze plaats ik dan in de badkamer, de plee, de overloop en een klein stukje woonkamer. Het bioritme wordt dan minder of niet verstoord door lichtbronnen is het idee.

• Whatson
  • Niet online
rimave schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:17:
De enige open poort op de gateway is UDP 5684 verder draait er geen enkele andere service op. Als hij opstart haalt hij de tijd op van pool.ntp.org en periodiek checkt hij voor software updates via http://fw.ota.homesmart.ikea.net/feed/version_info.json

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:38:
Zeg Slonzo, wordt het niet eens tijd om de topicstart even verder aan te vullen? Er staat nu een hoop 'TODO' nog in, maar inmiddels zijn bij alle IKEA's deze lampen te koop. Naar mijn idee verdient het topic een betere topicstart ;)
Klopt, volledig uit het oog verloren...
ThinkPadd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:38:
Of zoek anders een partner die je als mede-auteur kan toevoegen en die de topicstart kan/wil aanvullen.
robertwebbe schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:52:
Mocht je hulp nodig hebben @Slonzo, voeg mij dan maar toe.
Done :)

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-03 13:17
Hmmbob schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:43:
[...]

Tradfri is juist ontworpen om alleen vanaf je eigen LAN te werken (en zonder cloud dienst om mee te verbinden); dat is een designkeuze met veiligheid in gedachte geweest. Maar als je nou een VPN naar je thuisnetwerk opzet zit je technisch gezien op je LAN en kan je dus de app gebruiken.
Gisteren een setje gekocht en de hub aangesloten, werkt binnenshuis perfect via de app. Nu wil ik op het werk via VPN de app gebruiken, maar helaas via mobiel netwerk werkt het niet. De app vereist blijkbaar een verbinding met Wifi, het bedrijfsnetwerk blokkeert e.e.a. dus kan het niet via die weg proberen. Maar het lijkt erop dat je dus niet even onderweg de app kan gebruiken :/ |:(

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

• Whatson
  • Niet online
FunkyBro schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Gisteren een setje gekocht en de hub aangesloten, werkt binnenshuis perfect via de app. Nu wil ik op het werk via VPN de app gebruiken, maar helaas via mobiel netwerk werkt het niet. De app vereist blijkbaar een verbinding met Wifi, het bedrijfsnetwerk blokkeert e.e.a. dus kan het niet via die weg proberen. Maar het lijkt erop dat je dus niet even onderweg de app kan gebruiken :/ |:(
hmm, ik vermoed dat de app gewoon domweg checked of je wifi hebt en anders niet eens gaat zoeken naar de gateway ;) Niet dat ze het moedwillig blokkeren.

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-03 13:17
Whatson schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

hmm, ik vermoed dat de app gewoon domweg checked of je wifi hebt en anders niet eens gaat zoeken naar de gateway ;) Niet dat ze het moedwillig blokkeren.
Klopt, zojuist even gecheckt met een openbaar wifi-netwerk. Daarmee lukt het dus wel, vereiste is dus verbinding via wifi.. Bestaat er zo iets als een app die een wifi-verbinding faked? :+

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

• robertwebbe
Wat ik in dit soort situaties doe is een WiFi hotspot maken met mijn andere smartphone. Maar niet iedereen loopt met 2 smartphones rond.

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-03 19:13
Die Tradfri is wel erg interessant: KaKu is prettig maar vind ik niet helemaal lekker dimmen, en Hue vind ik persoonlijk te duur. Maar weet iemand toevallig of die verbindingshub ook aangesloten kan worden op de USB poort van een modem of router toevallig? Ik ben niet zo heel bekend met die voltages, maar het lijkt me niet onmogelijk omdat je daar ook vaak een USB-schijf aan kunt hangen toch?

Niet dat het nu zo'n probleem is om er een 5V stekker voor te kopen, maar als die verbindingshub aangesloten kan worden op de modem/router, dan kun je het USB-kabeltje lekker kort houden wat het internet-hoekje weer wat schoner houdt :)

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:09
Ik heb al wat kaku vervangen door zwave maar heb nog een paar kamers zonder iets. Aangezien ik ook hier heb lijkt een goedkope upgrade ikea. Alleen de bestaandens chakelaars, Daar lijkt momenteel nog geen goede vervanger voor. Iemand ideeën?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Palomar
  • Niet online
Zwavel?

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:09
typen op een telefoon :P niet mijn ding.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik zag dat de Trådfri een wake-up mogelijkheid heeft (licht aan een half uur voor de wekker):

YouTube: How to set a wake-me-up timer in the TRÅDFRI App

Blijft dat werken ook als je telefoon uit staat?
En gaat de lamp na een tijd ook weer vanzelf uit?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:57

DaveFlash

Here's to the crazy ones

heb vandaag ook wat nieuwe trådfri producten in huis geheeld, en mij is het gelukt om niet alleen ikea's lampen aan de hue bridge te koppelen, maar ook mijn hue lampen reageren op de koppeling met de trådfri afstandsbediening (dit is mij geluikt om de ikea trådfri afst.bed. op 5 cm van een philips hue lamp te houden en 10 sec de koppelknop van de trådfri in te drukken, da lamp ging toen knipperen en kan nu gedimd worden met de ikea afst. bed.

• frickY
aawe mwan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:03:
Ik zag dat de Trådfri een wake-up mogelijkheid heeft (licht aan een half uur voor de wekker):

YouTube: How to set a wake-me-up timer in the TRÅDFRI App

Blijft dat werken ook als je telefoon uit staat?
En gaat de lamp na een tijd ook weer vanzelf uit?
De timer werkt op de bridge, niet de app.
Dus ook geschikt als je op vakantie bent de illusie van aanwezigheid te maken
Pagina: 1 2 3 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee