Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvdven
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-04-2022

pvdven

Testen maar.....

Topicstarter
ICS-2000

KlikAan-KlikUit ICS-2000 Internet Control Station

De perfecte oplossing om uw huis draadloos te beheren en te bewaken voor ultiem comfort en ultieme beveiliging
  • Bedien uw lampen en apparaten met uw smartphone/tablet*
  • Bewaak uw huis met sensoren en ontvang pushmeldingen op uw smartphone/tablet
  • Programmeer timers voor apparaten/situaties (inclusief herkenning van zonsopkomst/-ondergang)
  • Stel verschillende scenario's en timers in met de intuïtieve regelbewerking en automatiseer uw lampen, jaloezieën, enzovoort
  • Gratis app voor iPads, iPhones en Android-tablets en -smartphones
  • Alle gezinsleden kunnen hun mobiele apparaat aansluiten
  • Beveiligde communicatie met AES encryptie en SSL
  • Multi-platform: Toekomstbestendig ontwerp door de ondersteuning van meerdere technologieën: Smart Home 433/868 MHz en Zigbee HA/LL*

Compatibiliteit

KlikAan-KlikUit
Alleen zenders en ontvangers met automatisch code systeem worden ondersteund. Dus de naam van het product moet beginnen met de A. Zoals AYCT-102.
Multi-platform
Ondanks het feit dat er met multi-platform (Smart Home 433/868 MHz en Zigbee HA/LL) wordt geadverteerd kan er nog geen hardware van derde partijen worden aangestuurd via bijvoorbeeld Zigbee HA/LL of Somfy RTS.

Reviews

Tweakers

Dit topic wordt de komende dagen verder uitgewerkt.

[ Voor 25% gewijzigd door pvdven op 06-12-2016 13:55 . Reden: Uitbreiding initieel topic ]

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

AMDFreak

Intel is zo..

Wellicht een idee om toe te voegen welke producten hiermee compatible zijn?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdPNL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-04 14:56
Is er een slimmere/makkelijker manier??

Om een lamp automatisch tussen 01:00 en zonsopkomst automatisch te schakelen (aan/uit) aan de hand van een bewegingssensor heb ik het volgende gedaan op de iPhone app van de ICS-2000:

1) Regel-A aangemaakt met Trigger = sensor-beweging en Actie = lamp AAN
2) Deze regel-A uitgeschakeld onder triggers
3) Regel-B aangemaakt met Trigger = sensor-geen-beweging en Actie = Lamp UIT
4) Ook deze regel-B uitgeschakeld onder triggers
5) Regel-C aangemaakt met Trigger = Tijdstip 01:00 en Actie = Regel A en Regel B inschakelen
6) Deze regel-C ingeschakeld houden onder triggers
7) Regel-D aangemaakt met Trigger = Zonsopkomst en Actie = Regel A en Regel B uitschakelen
8 Deze regel-D ingeschakeld houden onder triggers

Nu wordt de lamp aan de hand van sensor activiteit alleen 's nachts ingeschakeld.
Let op: De sensor is alleen met de ICS-2000 verbonden en niet direct met de lamp zelf.

Is er een makkelijker manier om dit te doen?
Het zelfde zou je ook kunnen doen met het alarm inschakelen en activeren in een bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 23:51

Saninl

Sorry, geen antwoord op jouw vraag. Maar wilde je wel meegeven dat bij Praxis volgende week alles van KAKU met 25% korting in de schappen ligt!

In ieder geval voor mij de reden om mijn KAKU-assortiment uit te gaan bereiden met onder andere de ICS-2000 om de app te gaan gebruiken in plaats van de afstandsbediening :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Stoeten
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-12-2024
@HdPNL
Ik heb me even verdiept in je regels, maar ik zou geen efficientere manier kunnen verzinnen om dit scenario te beschrijven. Je hebt op deze manier een logische AND constructie gemaakt....super.
Ik heb me al bij klikaanklikuit gemeld dat ik een AND graag als uitbreiding zou zien in de instructie set voor de ICS2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 16:22
Half jaartje terug de ICS2000 aangeschaft en enige tijd terug ook de deurbel ACDB-7000BC en nog een extra ACDB-7000C erbij geplaatst. Werkt prima, behalve de push notificatie op iPhone en iPad. Deze werkt wel op regels zoals "verlichting aan bij zonsondergang" en ook met de webcam werkt dit, maar niet bij "aanbellen".

Ik heb al een mail naar support gestuurd met daarin Mac adres van mijn ICS maar krijg mailtje terug met de vraag wat het Mac adres is 8)7 .....

Iemand hier die het wel werkend heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stanley22_7
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
Was hier kwestie van een ACDB-7000B Drukknopzender aan de ics koppelen en een regel aanmaken. Ik heb deze op een normale drukknop en oude deurbel (parallel, met relais) aangesloten zodat de klassieke bel het geluid produceerd en er tevens op onze iPhones/watch een melding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
Dat heb ik ook zo gedaan - ik kan de regel wel aanmaken en de push notificatie een naam geven. Maar als ik dan aanbel krijg ik geen notificatie (terwijl de KiKa ACDB-7000C wel geluid geeft zoals verwacht).
Ook het verwijderen van de regel en de drukknopzender en deze opnieuw toevoegen en koppelen helpt niet.
Enfin, support van KaKu is er mee bezig - ben alleen bang dat ze niet echt lezen gezien de vragen die gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanley22_7
Is die 7000C gekoppeld aan de ics of aan de 7000b direct?

En als je de C niet aanstuurt maar alleen de melding probeerd?

[ Voor 37% gewijzigd door Stanley22_7 op 11-05-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
De 7000C is niet aan de ICS gekoppeld maar aan de 7000b inderdaad.
Bedankt voor het meedenken! Ik heb nu ook de 7000c in de app aan een kamer toegevoegd maar kan daar niets mee. Ook het aanmaken van een scene waarin ik de gong opneem geeft geen geluid.

Ik zal wel iets fout doen maar zie het niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanley22_7
Je zou kunnen proberen de C en B te ontkoppelen en dan eerst eens de B aan ICS koppelen. Als hier dan wel de notificatie werkt, de C in de ICS aansturen met een scène die de B als trigger heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
Heb weer een mailtje ontvangen gister van support en men zag dat de gong stoorde omdat deze eenzelfde zendcode had. Beide gongen gereset, ICS herstart en de regel opnieuw aangemaakt. Het werkt nu! Nogmaals dank voor het meedenken Stanley!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Elders heb ik dit gevraagd: Piet91 in "Domotica. Ervaringen en vragen."

Heeft iemand hier antwoorden op? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger213
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-01-2023
Hier staat info over ICS2000 en Zigbee.

http://www.trust.com/nl/smarthome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zowel hier als bij Kaku staat dat Zigbee ondersteunt wordt; maar blijkbaar is dat (nog) niet zo:
JunkieXP in "Domotica. Ervaringen en vragen."

Hopelijk wordt dat straks goed ondersteund. Zou helemaal mooi zijn als hubs dan niet nodig zijn.
(Dus Xiaomi sensoren zonder de Xiaomi hub e.d.).

Maar goed; we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
Ja die belofte heeft mij toendertijd ook overgehaald de ICS2000 aan te schaffen. Nu zit ik met een Hue bridge en ICS 2000, denk dat KaKu die belofte helaas niet zal gaan waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Neggs schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:48:
Ja die belofte heeft mij toendertijd ook overgehaald de ICS2000 aan te schaffen. Nu zit ik met een Hue bridge en ICS 2000, denk dat KaKu die belofte helaas niet zal gaan waarmaken.
Tja, ik weet het niet. Apparaat is al meer dan een jaar oud en dan schijnt Zigbee nog steeds maar in Beta-stadium te zitten.
Aan de andere kant; de Athom Homey is net zo oud en ondersteunt Zigbee schijnbaar ook nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:27
Er lijkt nu toch voortgang geboekt te worden met KlikAanKlikUit en de ICS-2000. Ik kreeg een mail dat ze zijn samen gegaan met Triggi (kende de app nog niet). Zie ook dit Persbericht

iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanley22_7
Jazeker. Triggy kwam hier een aantal weken geleden ook al langs op het forum. Toen werkte Kaku er ook al mee. Hier volgende Triggs:
De rolluiken afhankelijk van de zon en Temp. automatisch dicht.
De sproeiers afhankelijk van de neerslag vandaag en morgen, buitentemp en periode automatisch snachts aan met een melding als er gesproeid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 13:08
Piet91 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Tja, ik weet het niet. Apparaat is al meer dan een jaar oud en dan schijnt Zigbee nog steeds maar in Beta-stadium te zitten.
Aan de andere kant; de Athom Homey is net zo oud en ondersteunt Zigbee schijnbaar ook nog steeds niet.
We hebben niet al te lang hoeven wachten gelukkig. De Zigbee lampen van Trust zijn op de markt en de app heeft gisteren een update gehad waardoor we nu deze lampen met de ICS-2000 kunnen gebruiken. De Hue kan dus de duur uit als je alleen KAKU wilt gebruiken, wel zo fijn.

http://www.trust.com/nl/zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18
bvbal79 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

We hebben niet al te lang hoeven wachten gelukkig. De Zigbee lampen van Trust zijn op de markt en de app heeft gisteren een update gehad waardoor we nu deze lampen met de ICS-2000 kunnen gebruiken. De Hue kan dus de duur uit als je alleen KAKU wilt gebruiken, wel zo fijn.

http://www.trust.com/nl/zigbee
Hue hoeft niet de deur uit, lampen kun je laten hangen.
Want de ICS-2000 schakelt nu ook de HUE lampen
Evenals die van de IKEA & Osram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
whazaaaa schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Hue hoeft niet de deur uit, lampen kun je laten hangen.
Want de ICS-2000 schakelt nu ook de HUE lampen
Evenals die van de IKEA & Osram.
Ah dat had ik even gemist. Vallen die lampen onder Zigbee algemeen in de app?

zou inderdaad cool zijn, want die prijzen vind ik nogal wat van die Trust lampen

[ Voor 13% gewijzigd door bvbal79 op 02-08-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:05

Tarin

Just plain weird.

Hey, eindelijk zit er schot in de zaak en worden ook andere system (beter) ondersteund. Thuis maar eens kijken of toevallig de rolluiken ineens bestuurbaar zijn :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Tarin schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:21:
Hey, eindelijk zit er schot in de zaak en worden ook andere system (beter) ondersteund. Thuis maar eens kijken of toevallig de rolluiken ineens bestuurbaar zijn :).
wat voor rolluiken op zigbee protocol heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
bvbal79 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Ah dat had ik even gemist. Vallen die lampen onder Zigbee algemeen in de app?

zou inderdaad cool zijn, want die prijzen vind ik nogal wat van die Trust lampen
Ja dat denk ik wel
heb zelf alleen geen zigbee lampen om het te proberen.

Op de site staat wat meer info over wat wel en niet kan:

https://www.klikaanklikuit.nl/compatibiliteit-zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

bvbal79 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

wat voor rolluiken op zigbee protocol heb je dan?
Ik zit te hopen dat er met deze update ook andere niet-KIKA-apparatuur aangestuurd kan worden. Heb ik destijds (januari 2016) geprobeerd en werkte toen niet, maar een mens kan hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Tarin schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:26:
[...]

Ik zit te hopen dat er met deze update ook andere niet-KIKA-apparatuur aangestuurd kan worden. Heb ik destijds (januari 2016) geprobeerd en werkte toen niet, maar een mens kan hopen.
Oke, dan denk ik dat je moet door blijven hopen. Want ik wil ook graag somfy ondersteuning als het kon :) Nu voorlopig alleen Zigbee wat ze zelf ook aangekondigd hadden vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Zo, dat werd tijd zeg dat zigbee werkt. Ik was namenlijk al in een stadium om de ICS2000 de deur uit te doen. Dit veranderd de zaak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

bvbal79 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Oke, dan denk ik dat je moet door blijven hopen. Want ik wil ook graag somfy ondersteuning als het kon :) Nu voorlopig alleen Zigbee wat ze zelf ook aangekondigd hadden vorig jaar.
Ik heb het genoemd in m'n testrapportje destijds, het was jammer dat we daar geen inhoudelijke reaktie op gekregen hebben (maar verder mag ik niet klagen, onze huidige implementatie werkt prima). Als relatieve leek lijkt het me niet vreselijk moeilijk (aangezien het mogelijk is signalen te klonen van een bestaande AB).

Ik gebruik de smartphone-app nauwelijks. We hebben 2 afstandsbedieningen, 1 voor elke kamer waar we KiKa-spul hebben. In de ene kamer heb ik de bovenste 4 knoppen geprogrammeerd om de plafondverlichting te dimmen (~25%/~50%/100%/uit) en de 4 daaronder hetzelfde voor een staande lamp. In de andere kamer dezelfde dim-truc voor de staande lamp en die 4 daaronder voor 3 lampen apart van elkaar aan en de 4e voor alle 3 uit.

Graag zou ik de lampen (op bewegingsmelder) in de gang zo schakelen dat ze overdag fel en 's nachts gedimd aangaan, maar we wonen in een huurwoning en dat zou teveel aanpassingen aan het bestaande systeem vereisen (PL-C troep eruit, E27-fittingen erin, op een of andere manier de bestaande bewegingsmelders (BJ Wachter 220º) koppelen).

Komen er trouwens vaker nieuwsbrieven langs? De 2 mails van vanmorgen waren de eerste keer dat ik iets van Trust / KIKA hoor; in de app staat de optie 'nieuwsbrief' op No (maar kan niet gewijzigd worden). Heb het systeem sinds april 2016 in gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 02-08-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Galaxis schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:31:
Zo, dat werd tijd zeg dat zigbee werkt. Ik was namenlijk al in een stadium om de ICS2000 de deur uit te doen. Dit veranderd de zaak .
Tja, omgekeerde wereld, ik heb net in mijn nieuwbouw overal AWMD-250 achter mijn schakelaars gezet, die zijn nu dus overbodig als ik overal Zigbee lampen ga zetten. Dit laatste heeft wel de voorkeur omdat die natuurlijk 2 weg zjin en je in je app altijd weet dat ze aan of uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Is Zigbee niet ook een mesh-netwerk? Wij hebben vanwege dikke muren in de woonmaker soms geen reaktie op de afstandsbediening, dan is Zigbee-spul natuurlijk wel hip.
Verder schakelen en dimmen we in de ene kamer via zo'n AWMD-250 in 1 keer 4 dimbare E27-LEDs, da's bij elkaar een stuk goedkoper als oplossing dan 4 Zigbee-lampen. Plus, de oude wandschakelaar werkt nog steeds.
Moet eigenlijk in de woonkamer ook 2 van die dingen installeren voor de spotjes, maar dat wordt een relatief dure grap (in totaal 11 dimbare GU10-spotjes plus 2 inbouwdimmers (die niet met z'n 2en achter een dubbele schakelaar passen).

Ik ga me ook maar eens verdiepen in Trådfri-spul, die lampen zijn best betaalbaar. Kleurtjes hoeven voor mij niet, maar dimmen is altijd leuk.

[ Voor 51% gewijzigd door Tarin op 02-08-2017 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galaxis
Tarin schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:58:
Is Zigbee niet ook een mesh-netwerk? Wij hebben vanwege dikke muren in de woonmaker soms geen reaktie op de afstandsbediening, dan is Zigbee-spul natuurlijk wel hip.

Ik ga me ook maar eens verdiepen in Trådfri-spul, die lampen zijn best betaalbaar. Kleurtjes hoeven voor mij niet, maar dimmen is altijd leuk.
Zigbee is inderdaad Mesh als het goed is. Ikea lampjes zijn idd niet duur, maar zit daar ook rgbw tussen? Volgens mij niet, dat vind ik wel jammer.

Edit, Jeej feestje, 6000ste post :D

[ Voor 3% gewijzigd door Galaxis op 02-08-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op dit moment heb ik in huis een aantal lampen die ik via klikaanklikuit stekkerdoosschakelaars met zo'n standaard kaku afstandsbediening bedien. Dat werkt prima. Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken naar een nog 'smartere' oplossing. Laatst de set van Ikea overwogen, alleen moet ik dan mijn huidige klikaanklikuit spullen ook allemaal vervangen. Gisteren las ik het bericht dat de ICS-2000 ook Ikea en Hue ondersteunt. Dat biedt voor mij denk ik weer nieuwe mogelijkheden en ik overweeg dus om die ICS-2000 te kopen.

Paar vragen:

1. Wat mij alleen niet 100% duidelijk is: kan ik met die ICS-2000 zowel mijn bestaande KAKU-spullen bedienen als evt. nieuwe lampen (ikea/hue/trust)? En werkt dat naadloos met elkaar samen? Of kun je met een ouderwetse KAKU-remote alleen de oudere KAKU-producten bedienen en niet een nieuwe Hue-lamp?

2. Ook zit ik eraan te denken om een bewegingssensor te plaatsen. Kan ik dan een willekeurige sensor uit het kaku/trust assortiment nemen en deze koppelen aan de ICS-2000 en daar een willekeurige lamp aan koppelen?

Waar ik eigenlijk heen wil is dat mn huidige spul gewoon blijft werken (bijv. ook voor mijn vriendin, die zit niet te wachten op bediening via een app), maar dat ik wel nieuwe spullen kan toevoegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 03-08-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Palomar schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:39:
Op dit moment heb ik in huis een aantal lampen die ik via klikaanklikuit stekkerdoosschakelaars met zo'n standaard kaku afstandsbediening bedien. Dat werkt prima. Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken naar een nog 'smartere' oplossing. Laatst de set van Ikea overwogen, alleen moet ik dan mijn huidige klikaanklikuit spullen ook allemaal vervangen. Gisteren las ik het bericht dat de ICS-2000 ook Ikea en Hue ondersteunt. Dat biedt voor mij denk ik weer nieuwe mogelijkheden en ik overweeg dus om die ICS-2000 te kopen.

Paar vragen:

1. Wat mij alleen niet 100% duidelijk is: kan ik met die ICS-2000 zowel mijn bestaande KAKU-spullen bedienen als evt. nieuwe lampen (ikea/hue/trust)? En werkt dat naadloos met elkaar samen? Of kun je met een ouderwetse KAKU-remote alleen de oudere KAKU-producten bedienen en niet een nieuwe Hue-lamp?

2. Ook zit ik eraan te denken om een bewegingssensor te plaatsen. Kan ik dan een willekeurige sensor uit het kaku/trust assortiment nemen en deze koppelen aan de ICS-2000 en daar een willekeurige lamp aan koppelen?

Waar ik eigenlijk heen wil is dat mn huidige spul gewoon blijft werken (bijv. ook voor mijn vriendin, die zit niet te wachten op bediening via een app), maar dat ik wel nieuwe spullen kan toevoegen.
1. Check even de compatibiliteid van KAKU. Volgens mij werkt alles van KAKU met de ICS-2000 mits het type met een A begint. Met een ouderwetste kaku afstandbediening kan je niet de nieuwe zigbee spullen bedienen, de kaku afstand stuut op 433mhz een signaal. Zigbee zit op een andere frequentie, deze zal je dus via de app van de ICS 2000 aansturen.

Edit, voor de nieuwe zigbee lijn is ook een nieuwe remote uitgebracht, de ZYCT-202

2.Bewegingsensor nemen waarvan het type nummer met een A begint. Check de site van KAKU voor alle types wat ondersteund word.

Dan heb ik zelf nog een uitdaging, gisteren bij iemand anders een ICS-2000 opghangen, echter blijven de groene ledjes maar ronddraaien, ofwel firmware update... Hij komt daar niet doorheen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galaxis schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:57:
[...]

1. Check even de compatibiliteid van KAKU. Volgens mij werkt alles van KAKU met de ICS-2000 mits het type met een A begint. Met een ouderwetste kaku afstandbediening kan je niet de nieuwe zigbee spullen bedienen, de kaku afstand stuut op 433mhz een signaal. Zigbee zit op een andere frequentie, deze zal je dus via de app van de ICS 2000 aansturen.

Edit, voor de nieuwe zigbee lijn is ook een nieuwe remote uitgebracht, de ZYCT-202

2.Bewegingsensor nemen waarvan het type nummer met een A begint. Check de site van KAKU voor alle types wat ondersteund word.

Dan heb ik zelf nog een uitdaging, gisteren bij iemand anders een ICS-2000 opghangen, echter blijven de groene ledjes maar ronddraaien, ofwel firmware update... Hij komt daar niet doorheen. Iemand tips?
Ik snap dat een oude remote niet rechtstreeks werkt op een nieuwe Hue lamp, maar kun je niet een ouderwetse remote koppelen aan de ICS-2000 en het indrukken van die remote koppelen aan het inschakelen van een Hue-lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
Palomar schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:09:
[...]

Ik snap dat een oude remote niet rechtstreeks werkt op een nieuwe Hue lamp, maar kun je niet een ouderwetse remote koppelen aan de ICS-2000 en het indrukken van die remote koppelen aan het inschakelen van een Hue-lamp?
jazekers!
https://www.klikaanklikuit.nl/kaku-icm-zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aha thanks, dat ziet er wel goed uit. Ik ga die ICS2000 denk ik gewoon halen, zodat ik er zelf mee kan klooien ;)

Ben ook van plan om het kaku alarmsysteem er op termijn op aan te sluiten. Lijkt me handig dat alles op 1 systeem zit.

Vrees alleen wel dat mijn huidige kaku stekkerdoosschakelaars te oud zijn (geen automatoische code, maar zo'n schuifje erop om het kanaal te kiezen), maar heb nog wel nieuwere liggen die automatisch een code krijgen. Of zou die ouderwetse op 1 of andere manier toch te koppelen zijn aan de ICS-2000? Het is immers gewoon een vastgezet kanaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Palomar op 03-08-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mooi dat er ontwikkelingen gaande zijn.

Begrijp ik het nu goed dat de ICS-2000 dus de Philips Hue (vanaf 2.0), Ikea TRÅDFRI (e.d.) lampen direct kan aansturen en dat hun specifieke bridge/hub niet nodig zijn?
En kunnen nu die Xiaomi sensoren (Zigbee) ook rechtstreeks (zonder tussenkomst van Xiaomi's eigen hub) worden aangesloten?
(Laten die nou net in de aanbieding zijn bij Gearbest :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit eens te kijken naar dat alarmsysteem van kaku/trust. Daarbij zit een bewegingssensor. Kun je die bewegingssensor ook gebruiken voor zowel het alarm als het detecteren van beweging voor het automatisch aanzetten van de verlichting? Ik zat dan te denken aan de volgende scenario's:

1. Indien de zon onder is én er wordt beweging waargenomen in de ruimte, dan licht aan.
2. Met de remote of via de app activeer ik het alarm. Dan fungeert de bewegingssensor als trigger voor het alarm om af te gaan.

Iemand een idee of dit kan op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Palomar schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:32:
Ik zit eens te kijken naar dat alarmsysteem van kaku/trust. Daarbij zit een bewegingssensor. Kun je die bewegingssensor ook gebruiken voor zowel het alarm als het detecteren van beweging voor het automatisch aanzetten van de verlichting? Ik zat dan te denken aan de volgende scenario's:

1. Indien de zon onder is én er wordt beweging waargenomen in de ruimte, dan licht aan.
2. Met de remote of via de app activeer ik het alarm. Dan fungeert de bewegingssensor als trigger voor het alarm om af te gaan.

Nee dit kan niet, de bewegingsensor is puur bedoeld voor het alarmsysteem en triggert het alarmsysteem. Daarvoor moet je de aparte bewegingsmelder kopen die ze in het assortiment hebben (heb ik ook genomen om inderdaad bij beweging lampen aan te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:37:
[...]

Nee dit kan niet, de bewegingsensor is puur bedoeld voor het alarmsysteem en triggert het alarmsysteem. Daarvoor moet je de aparte bewegingsmelder kopen die ze in het assortiment hebben (heb ik ook genomen om inderdaad bij beweging lampen aan te doen).
aha ok, dat is dan wel jammer, want dan moet je spullen dus dubbel kopen (2 bewegingssensoren). Ik had verwacht dat je met het systeem een bak met triggers hebt waar uit je kunt kiezen (remotes, bewegingssensor, deurbelschakelaar, etc.) en een bak met apparaten (licht A , licht B , deurbel, alarm) en die eindeloos met elkaar kunt combineren om acties te creëren (als remote A wordt ingedrukt, dan licht A aan; als deurbelschakelaar, dan deurbel af laten gaan én lamp A aanzetten etc.). Dat werkt dus niet helemaal zo? Ik vind het jammer dat ze op de site hier niet echt diep op in gaan.

Als het alarm af gaat zou ik bijv. ook wel alle lampen in huis aan willen zetten. Is zoiets wel mogelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 03-08-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

^^ In principe wel, zou eerlijk gezegd niet weten waarom de bewegingsmelder van het alarm-set daar anders in is, alle units hebben een typenummer beginnend met een A. (ALSIR-2000 Sirene, ALKCT-2000 Afstandsbediening (inclusief batterij), ALMDT-2000 Indoor bewegingssensor, ALMST-2000 Magnetische deur-/raamsensor)).

De exacte mogelijkheden zijn inderdaad een beetje vaag. In de app is bijvoorbeeld qua Zigbee nu de mogelijkheid om 1) devices van KaKu (lamp of remote control) of 2) Zigbee algemeen (RGB-lamp, warm/koud wit lamp, dimbare lamp of aan/uit lamp) toe te voegen. Voor andere dingen (third party schakelaars etc.) zijn geen mogelijkheden; net zoals voor third-party 433MHz meuk overigens - onze rolluiken werken nog steeds niet en gaan waarschijnlijk ook nooit met het ICS-2000 aanstuurbaar zijn.
Palomar schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:32:

Is het niet mogelijk een regel aan te maken 'als beweging dan licht aan', die te deactiveren, en vervolgens een tweede en derde regel die resp. bij zonsondergang en zonsopkomst de eerste regel activeren resp. deactiveren?

Net geprobeerd, het is mogelijk om een regel een andere regel te laten activeren/deactiveren, in ieder geval in de Android-software.
Toen ik anderhalf jaar geleden voor het eerst met de app werkte, waren regels altijd aktief maar toen ik een paar maanden later het ICS-2000 bij m'n ouders installeerde had de iOS-app al een mogelijkheid regels te deactiveren, dat is blijkbaar nu ook naar Android doorgedruppeld :).

Al kan het inderdaad zijn dat die specifieke bewegingsmelder alleen direct met het alarm communiceert en je niet het ICS-2000 ertussen kan schakelen? In dat geval heb je inderdaad zoals @bvbal79 zegt een aparte bewegingssensor nodig.

[ Voor 74% gewijzigd door Tarin op 03-08-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Palomar schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:53:
[...]

aha ok, dat is dan wel jammer, want dan moet je spullen dus dubbel kopen (2 bewegingssensoren). Ik had verwacht dat je met het systeem een bak met triggers hebt waar uit je kunt kiezen (remotes, bewegingssensor, deurbelschakelaar, etc.) en een bak met apparaten (licht A , licht B , deurbel, alarm) en die eindeloos met elkaar kunt combineren om acties te creëren (als remote A wordt ingedrukt, dan licht A aan; als deurbelschakelaar, dan deurbel af laten gaan én lamp A aanzetten etc.). Dat werkt dus niet helemaal zo? Ik vind het jammer dat ze op de site hier niet echt diep op in gaan.

Als het alarm af gaat zou ik bijv. ook wel alle lampen in huis aan willen zetten. Is zoiets wel mogelijk?
Het alarmsysteem is een systeem op zich blijkbaar, communiceert trouwens ook op een andere kanaal zodat je in de app ook kunt zien of het alarm aan of niet aan staat. Je moet de bewegingsmelder en contactsensoren ook eerst met het alarmsysteem melden en dan pas in de app, anders werkt het niet.

Je kunt verder wel gewoon eindeloos acties en scenes creëren die jij verder noemt. Je kunt dus wel zeggen het alarm gaat af, doe al mijn lichten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks beiden, dat maakt het wat duidelijker :) Wat je dan ws. wel kunt doen is zelf een soort alarmsysteempje creëren als in: als bewegingssensor wordt getriggerd, dan deurbel af laten gaan en alle lichten aan (of evt. nog een geluidsproducerend/knipperend apparaat op een kaku stekkerdoosschakelaar). Natuurlijk niet superveilig, maar het schrikt een nietsvermoedende inbreker mogelijk wel af ;)

(subbonusvraag: is het ook in te stellen dat de lampen gaan knipperen?)

En wat ik nu schets, is dat ook eenvoudig en en uit te schakelen? Bijv. met een aparte remote waarin je dit scenario in 1 keer activeert? Of moet je dan eerst in de app van alles instellen elke keer als je weg gaat?

(niet dat dit de primaire reden wordt dat ik het systeem wil aanschaffen, maar meer om voor mezelf een beeld te krijgen van de (on)mogelijkheden).

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 03-08-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Dat zou kunnen inderdaad. Remote is niet nodig. Hier liggen ze niks te doen. Alles gaat met de app. Je kunt alles daar ook met 1 druk regelen.

Maar het is niet waterdicht en je krijgt geen sein in je app. Met het alarmsysteem gaat er een sirene van 100db en krijg je melding in je app.

[ Voor 26% gewijzigd door bvbal79 op 03-08-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@Palomar Inderdaad; je kan de actie die je aan de bewegingsmelder hangt in- en uitschakelen met een remote, en/of op tijd-basis (en/of zonsondergang/opkomst), of andere (wand)schakelaars etc. Aangezien je tegenwoordig acties (regels in de app) in- en uit kan schakelen kan je semi-eindeloos stapelen (tot je het overzicht verliest).
@bvbal79 Ik kan wel een regel als actie een push-notificatie laten geven, en zoals Palomar zegt daarnaast een bouwlamp of aap-met-bekkens telt ook als alarm.

Wij hebben de remotes overigens wel in gebruik en gebruiken de app nauwelijks. Remote (en wandschakelaar) is sneller dan telefoon uit broekzak -> ontgrendelen -> app starten -> naar de kamer navigeren -> lamp aanzetten :). Wat ik toegevoegde waarde zou vinden, zou de mogelijkheid zijn een (mapje met) widget(s) als trigger-actie(s) te hebben op m'n homescreen.

Via het ICS gestuurd kan je de knoppen van de remotes elk apart toewijzen aan een aktie - je hebt dus niet meer [aan][uit], maar je kan geintjes uithalen als:
code:
1
2
3
4
5
[ 30%] [60%]    (dimmer 1)
[100%] [Uit]

[ 30%] [60%]    (dimmer 2)
[100%] [Uit]

[ Voor 21% gewijzigd door Tarin op 04-08-2017 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
Getriggerd door het nieuws op de frontpage van Tweakers van eergisteren (nieuws: KlikAanKlikUit presenteert Trust-smarthomeproducten met Zigbee-onders... ) en ook de opmerking van iemand in het Ikea Trädfri topic, ben ik ook geïnteresseerd geraakt in de ICS2000, of de Zigbee producten van KaKu/Trust in het algemeen.

In de huidige situatie hebben we behoorlijk wat KaKu stekker-schakelaars en (wand)zenders op 433 Mhz. Ook hebben we inmiddels een Hue bridge met flink wat Hue lampen, van die Hue remote controls en ook een Hue motion sensor. Beide 'werelden' heb ik voor sommige usecases ook aan elkaar geknoopt met Domoticz + een RFXCom module. Domoticz bedient de Hue lampen nu gewoon via de API van de Hue bridge.

Dat werkt allemaal best leuk, maar de stabiliteit van m'n Domoticz omgeving (draaiend op NAS) vind ik soms toch wat tegenvallen, zeker nu we in dagelijks gebruik best gewend raken aan bepaalde functionaliteit. Bovendien heeft de Hue bridge jammer genoeg z'n beperkingen, bv. omdat drukken op knoppen op de Hue remote of beweging van de Hue sensor niet ge-pushed kunnen worden naar andere systemen en dus ook niet naar Domoticz.

een ICS2000 kopen kan dus best aantrekkelijk zijn! Gewoon één 'appliance' die direct beide werelden ondersteunt en waarbij de Hue bridge misschien zelfs wel de deur uit zou kunnen. Mijn vragen:

* Hoe bevalt de ICS2000 qua stabiliteit? Al eens reboots nodig gehad e.d.?

* Weet iemand of de Hue motion sensor, Hue remote en Hue Tap ook aan de ICS2000 gekoppeld kan worden en de knoppen (of detectie van beweging) dan in de ICS2000 aan acties gekoppeld kunnen worden?

* De Zigbee remote control die KAKU ook heeft, kan die alleen gebruikt worden om direct lampen aan te sturen, of kan die ook via ICS2000 lopen zodat knoppen aan acties gekoppeld kunnen worden?

Qua rules hoeft het van mij verder allemaal niet ingewikkelder dan noodzakelijk. Belangrijkste functionaliteit zou voor mij zijn dat je bv. drukken op de 433 mhz KAKU afstandsbedieningen kan laten resulteren in een actie bij het Zigbee spul. En dat je bepaalde acties, zoals lampen bij beweging aan laten gaan, af kan laten hangen van het tijdstip (bv. tot 22:00: lampen op overloop gaan fel aan. Na 22:00, lampen gaan gedimd aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:19
Gisteren getest met twee IKEA TRÅDFRI lampen en dit werkt perfect! In de KAKU App kiezen voor ZigBee overig en op verbinden drukken, lamp inschakelen en klaar!

Ik gebruik al 1,5 jaar een ICS-2000 en het apparaat werkt fantastisch. Ik heb verschillende soorten ontvangers in gebruik waaronder dimmers, schakelaars, KAKU Led lampen, het ALSET-2000 alarmsysteem en de deurbel met meerdere ontvangers. Als er aangebeld wordt ontvang ik een Push melding, zo kun je achter in de tuin ook "zien" dat er iemand aan de deur staat.

Centraal in de hal hangt een AYCT-202 die commando's op de ICS uitvoert. Als wij naar bed gaan is het uitschakelen van kanaal 1 voldoende om alle lampen uit te zetten. Het voordeel van deze afstandsbediening is dat het qua design ook nog mooi is.

Afbeeldingslocatie: https://www.domoticahouse.nl/21569-thickbox_default/klikaanklikuit-afstandsbediening-met-muurbevestiging-ayct-202.jpg

Sinds kort is er ook ondersteuning voor Triggi. Hiermee kun je door middel van een "widget" knoppen maken die acties op KAKU uitvoeren. Bijvoorbeeld om alle verlichting in één uit/aan te schakelen. Of het Alarm "IN" of "UIT" te schakelen. Het voordeel is dat je de KAKU app niet meer apart hoeft te openen.

Leuke extra's zijn bijvoorbeeld om via Triggi je NEST rookmelders te koppelen. Als er rook gedetecteerd wordt, dan lampen inschakelen en push melding sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

eymey schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:39:
[...]
een ICS2000 kopen kan dus best aantrekkelijk zijn! Gewoon één 'appliance' die direct beide werelden ondersteunt en waarbij de Hue bridge misschien zelfs wel de deur uit zou kunnen. Mijn vragen:

Onze ICS-2000 draait zonder problemen. Af en toe knipperen de LEDs (ze staan standaard uit) als er een update langs komt, dat kan een redelijke lichtshow veroorzaken.
* Weet iemand of de Hue motion sensor, Hue remote en Hue Tap ook aan de ICS2000 gekoppeld kan worden en de knoppen (of detectie van beweging) dan in de ICS2000 aan acties gekoppeld kunnen worden?
Wat ik in de app vind aan triggers is alleen KaKu-spul (ouderwets danwel zigbee). Of third-party remotes/sensors ook via de ICS-2000 kunnen lopen... ik vrees dus van niet, er staan alleen vier soorten lampen bij 'zigbee overig'.
* De Zigbee remote control die KAKU ook heeft, kan die alleen gebruikt worden om direct lampen aan te sturen, of kan die ook via ICS2000 lopen zodat knoppen aan acties gekoppeld kunnen worden?
Ja, je kan in de app voor 4 'kanalen' de 'aan' of 'uit' gebruiken om iets te triggeren.
Merk op dat je met de (niet-zigbee) AYCT-102 17 kanalen maal 2 = 34 knoppen tot je beschikking hebt, dat kan ook interessant zijn.
Qua rules hoeft het van mij verder allemaal niet ingewikkelder dan noodzakelijk. Belangrijkste functionaliteit zou voor mij zijn dat je bv. drukken op de 433 mhz KAKU afstandsbedieningen kan laten resulteren in een actie bij het Zigbee spul. En dat je bepaalde acties, zoals lampen bij beweging aan laten gaan, af kan laten hangen van het tijdstip (bv. tot 22:00: lampen op overloop gaan fel aan. Na 22:00, lampen gaan gedimd aan).
Dat gaat lukken. Er is geen and/or functionaliteit, maar het tweede voorbeeld zou je dat alsvolgt in kunnen stellen:
Regel 1: trigger: bewegingssensor; actie: lampen overloop op 100% gedurende 30 seconden
Regel 2: trigger: bewegingssensor; actie: lampen overloop op 40% gedurende 30 seconden
Regel 3: trigger: zonsopgang; actie: activeer regel 1, deactiveer regel 2
Regel 4: trigger: zonsondergang; actie: activeer regel 2, deactiveer regel 1

Aan / 30 seconden wachten / uit kan je in een scene stoppen.
Borne schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:07:
[..]
Sinds kort is er ook ondersteuning voor Triggi. Hiermee kun je door middel van een "widget" knoppen maken die acties op KAKU uitvoeren. Bijvoorbeeld om alle verlichting in één uit/aan te schakelen. Of het Alarm "IN" of "UIT" te schakelen. Het voordeel is dat je de KAKU app niet meer apart hoeft te openen.

Leuke extra's zijn bijvoorbeeld om via Triggi je NEST rookmelders te koppelen. Als er rook gedetecteerd wordt, dan lampen inschakelen en push melding sturen.
Dat ga ik meteen even aan de binnenkant van m'n ogen bekijken uitproberen, als ik nou met Triggi een widget op m'n homescreen plemp, hoef ik de app niet meer in op een lamp aan of uit te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 04-08-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Tarin en @Borne , thanks voor jullie antwoorden!

Ik had inmiddels idd ook gelezen dat "AND" niet ondersteund wordt, maar fijn dat je regels kan 'stapelen' doordat je ze met andere regels ook kan activeren of de-activeren.

Overigens wel geinig om te zien dat er van die remote dus ook een niet-zigbee variant bestaat en dat die echt met zo veel kanalen gezien kan worden door de ICS :).

Any way, ik wacht nog wel even op wat meer 'geluiden' over eventuele Zigbee compatibiliteit met 3rd party 'schakelaren' / 'sensoren'. Of hopelijk gaan ze daar nog wat op verzinnen.

Ik ben wel gecharmeerd van de Hue motion sensor. Hij is betrouwbaar en lekker compact. Ziet er 'vriendelijker' uit dan de sensoren van KAKU. Als ik die weer weg zou moeten doen, dan is het ook wel zonde van m'n investering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
eymey schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:39:
Getriggerd door het nieuws op de frontpage van Tweakers van eergisteren (nieuws: KlikAanKlikUit presenteert Trust-smarthomeproducten met Zigbee-onders... ) en ook de opmerking van iemand in het Ikea Trädfri topic, ben ik ook geïnteresseerd geraakt in de ICS2000, of de Zigbee producten van KaKu/Trust in het algemeen.

Geen reboots nodig gehad sinds we hem in huis hebben
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/zigbee

Staat niet goed in de lijstjes of dat kan, maar ik kan ze ook niet selecteren in de ICS-2000 app.
De remote control is te kiezen in de app, dus ik ga er vanuit dat dat kan.
Zoals boven aangegeven, ja dat kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
eymey schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:37:
@Tarin en @Borne , thanks voor jullie antwoorden!

Ik had inmiddels idd ook gelezen dat "AND" niet ondersteund wordt, maar fijn dat je regels kan 'stapelen' doordat je ze met andere regels ook kan activeren of de-activeren.

Overigens wel geinig om te zien dat er van die remote dus ook een niet-zigbee variant bestaat en dat die echt met zo veel kanalen gezien kan worden door de ICS :).

Any way, ik wacht nog wel even op wat meer 'geluiden' over eventuele Zigbee compatibiliteit met 3rd party 'schakelaren' / 'sensoren'. Of hopelijk gaan ze daar nog wat op verzinnen.

Ik ben wel gecharmeerd van de Hue motion sensor. Hij is betrouwbaar en lekker compact. Ziet er 'vriendelijker' uit dan de sensoren van KAKU. Als ik die weer weg zou moeten doen, dan is het ook wel zonde van m'n investering.
Osram is ook interessant trouwens voor hen die een tuin hebben, dit is wel erg cool dan om te hebben:

http://www.osram.nl/osram...enspot-mini-rgb/index.jsp

Verder info erover staat in de Osram topic hier op het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vriend van me heeft wat Osram spul voor de tuin ja, als aanvulling op Hue :) Valt hem alleen op dat Osram veel slechter bereik heeft dan Hue.

Maar goed, ook leuke optie idd! In dat opzicht wel flexibel, zo'n ICS2000 :). Zou alleen helemaal geweldig zijn als er ook een mogelijkheid zou zijn tussen al die Zigbee merken om vanaf de bridge van een ander merk wel firmware updates voor het specifieke merk lamp uit te voeren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tricobalt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-04 21:43
Tip: Naast de Zigbee update in de App store versie is een bèta App beschikbaar met Somfy RTS en Brel support. :)
Is gebaseerd op de huidige ZigBee store App met dus deze toevoeging.

Inschrijf formulier voor de bèta is hier te vinden:
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/beta-app

Huidige ICS-2000 R21 firmware ondersteund al Somy en Brel, dus hoeft niet geupdate te worden.

PS: Brel zijn de motoren in eigen merk Gamma (draadloze) zonwering.
Ook bekend onder Trendiy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
tricobalt schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:38:
Tip: Naast de Zigbee update in de App store versie is een bèta App beschikbaar met Somfy RTS en Brel support. :)

Huidige ICS-2000 R21 firmware ondersteund al Somy en Brel, dus hoeft niet geupdate te worden.

Cool! ik heb namelijk een Somfy RTS motor, ga het gelijk aanvragen en uitproberen.

[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 04-08-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
eymey schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:31:
Vriend van me heeft wat Osram spul voor de tuin ja, als aanvulling op Hue :) Valt hem alleen op dat Osram veel slechter bereik heeft dan Hue.

Maar goed, ook leuke optie idd! In dat opzicht wel flexibel, zo'n ICS2000 :). Zou alleen helemaal geweldig zijn als er ook een mogelijkheid zou zijn tussen al die Zigbee merken om vanaf de bridge van een ander merk wel firmware updates voor het specifieke merk lamp uit te voeren :P
Wel apart dan, want ik begreep hoe meer zigbee stuff hoe meer bereik door het mesh-netwerk. Maar goed, ik ga het denk ik maar eens proberen. mijn voortuin moet nog voorzien worden met spotjes en de ICS-2000 staat in de meterkast vlakbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb inmiddels ook een ICS 2000 aangeschaft :) m'n kaku spul met typenr a* werkt prima, maar dat zijn alleen maar 2 stekkerdoosschakelaars met bijbehorende remote. Stel ik wil het gaan uitbreiden met een IKEA wandschakelaar. Hoe koppel ik die aan het systeem? Want bij toevoegen van zigbee general kun je alleen lampen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Palomar schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:36:
Ik heb inmiddels ook een ICS 2000 aangeschaft :) m'n kaku spul met typenr a* werkt prima, maar dat zijn alleen maar 2 stekkerdoosschakelaars met bijbehorende remote. Stel ik wil het gaan uitbreiden met een IKEA wandschakelaar. Hoe koppel ik die aan het systeem? Want bij toevoegen van zigbee general kun je alleen lampen toevoegen.
Denk dat je beter uit bent met een KAKU wandschakelaar voor de ondersteuning. jpricewatch: KlikAanKlikUit AWST-8800 Draadloze wandschakelaar

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 04-08-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
bvbal79 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

Wel apart dan, want ik begreep hoe meer zigbee stuff hoe meer bereik door het mesh-netwerk. Maar goed, ik ga het denk ik maar eens proberen. mijn voortuin moet nog voorzien worden met spotjes en de ICS-2000 staat in de meterkast vlakbij.
Mja, in het Hue topic is daar wel eens discussie over geweest. Maar het beeld wat daar een beetje ontstaan is, is dat je weliswaar andere lampen zoals Lightify of INNR aan een Hue netwerk kon toevoegen en dat ze ook wel mee konden profiteren van het bereik van de mesh, maar er dus niet zelf aan mee gingen doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Net de beta-app getest met mijn zonnescherm met somfy-RTS motor. Het werkt! schiet wel op zo binnen enkele dagen met de ICS-2000, wordt toch nog mooi all-in-one systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
bvbal79 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:05:
Net de beta-app getest met mijn zonnescherm met somfy-RTS motor. Het werkt! schiet wel op zo binnen enkele dagen met de ICS-2000, wordt toch nog mooi all-in-one systeem
Inderdaad, heb de beta ook gedownload werkt perfect !

Kan het nu zo gek maken dat me zonnescherm dichtgaat als de bel bij de voordeur gaat.
Totaal nutteloos natuurlijk maar wel grappig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

Denk dat je beter uit bent met een KAKU wandschakelaar voor de ondersteuning. jpricewatch: KlikAanKlikUit AWST-8800 Draadloze wandschakelaar
Ja ok dat zal wel werken, maar dan heb je geen dimmerfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Palomar schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:43:
[...]

Ja ok dat zal wel werken, maar dan heb je geen dimmerfunctie.
Welke wandschakelaar van ikea heb jij het dan over? Ik zie geen wandschakelaar daar staan, alleen afstandbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:58:
[...]

Welke wandschakelaar van ikea heb jij het dan over? Ik zie geen wandschakelaar daar staan, alleen afstandbedieningen.
Aha ok, ja ik bedoel deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30338849/

Die zou ik dan wilen combineren met 2 van deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60338452/

Scenario wordt dan dat die lampen met genoemde ikea afstandsbediening aan/uit kunnen worden gezet (en gedimd), maar ook via de ics2000 (voor bijv. getimed aan laten gaan of adhv een bewegingssensor). Zou dat mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Palomar schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:07:
[...]

Aha ok, ja ik bedoel deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30338849/

Die zou ik dan wilen combineren met 2 van deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60338452/

Scenario wordt dan dat die lampen met genoemde ikea afstandsbediening aan/uit kunnen worden gezet (en gedimd), maar ook via de ics2000 (voor bijv. getimed aan laten gaan of adhv een bewegingssensor). Zou dat mogelijk zijn?
Ah dat kan ook met een KAKU afstandbediening https://www.klikaanklikui...-met-muurbevestiging.html

staat er ook bij, compatibel met IKEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:10:
[...]

Ah dat kan ook met een KAKU afstandbediening https://www.klikaanklikui...-met-muurbevestiging.html

staat er ook bij, compatibel met IKEA
Aha ok thanks, dat is natuurlijk nog beter :) die ab is voor zover ik online kan nagaan bijna nergens te koop... ;( De philips hue ab (http://www.mediamarkt.nl/...e-verlichting-576070.html) zou ook compatibel moeten zijn. Zie die in de app niet staan. Zou dit een optie zijn of beter die ab van kaku online ergens kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174625

Dag mede tweakers. Ik gebruik al een tijdje de ics-2000 van KaKu naar tevredenheid. Zeker met de nieuwe app en R21. Zojuist een Hue lamp gehaald, White Wireless dimming kit, 806 lumen.

Maar wat ik ook probeer: de ics2000 wil de lamp niet vinden. Heb al ontkoppeld van de afstandsbediening en allerlei opties getest.

Mijn vraag dus: hoe zet ik een Hue lamp in de 'hier ben ik' uitzendmodus? Het zou toch echt moeten werken, ik kan er werkelijk niets over vinden. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Anoniem: 174625 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:53:
Dag mede tweakers. Ik gebruik al een tijdje de ics-2000 van KaKu naar tevredenheid. Zeker met de nieuwe app en R21. Zojuist een Hue lamp gehaald, White Wireless dimming kit, 806 lumen.

Maar wat ik ook probeer: de ics2000 wil de lamp niet vinden. Heb al ontkoppeld van de afstandsbediening en allerlei opties getest.

Mijn vraag dus: hoe zet ik een Hue lamp in de 'hier ben ik' uitzendmodus? Het zou toch echt moeten werken, ik kan er werkelijk niets over vinden. Alvast bedankt!
Is die van generatie 2 of hoger? Volgens de compatibiliteitstabel is oud Hue-spul niet te gebruiken met het KaKu-systeem.
Ik weet verder niets van Hue-spul, sorry. Vond het altijd te duur en aangezien de Ikea-spullen ook met KaKu samenwerken ga ik me daar in verdiepen als ik nog een lamp met E14- of E27-fitting tegenkom die ik aan wil sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 04-08-2017 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tricobalt
@Anoniem: 174625
Ha toevallig gister zelfde vraag gesteld aan Kaku helpdesk

Hue lampen resetten kan op 2 manieren begreep ik:

1. Delete de Hue lamp uit de Hue App. Hierna knippert de Hue lamp om de reset te bevestigen.
2. Gebruik een Kaku/Trust Zigbee afstandsbediening of een Hue Dimmer remote om de lamp te resetten.
Druk de AAN en UIT knop van de afstandsbediening 10 seconden tegelijk in, dichtbij de de lamp. (er bijna tegenaan)Hierna knippert de Hue lamp om de reset te bevestigen.

Daarna koppel je de Hue lamp met de ICS-2000 via plusje in kamer etc.

@Palomar
Kaku Zigbee remote is op kaku site te koop:
https://www.klikaanklikui...-met-muurbevestiging.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ge-wel-dig! @tricobalt. Optie 2 doet het uitstekend.

Dus: hue lamp reset met aan/uit tegelijk. Dan lamp hard uitzetten.

Op de ICS2000 de lamp toevoegen en bij verbinden in de app de lamp hard aanzetten.

Top dit. Volgende test is de IKEA lijn. Veel goedkoper!

Mijn avond toch weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik dan toch bezig ben: kun je de Hue afstandsbediening ook aan de ICS2000 toevoegen? Is uiteindelijk ook een ZigBee certified product. En lijkt sprekend op dat Trust ding. Na reset is deze onbruikbaar icm de lamp van de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
Anoniem: 174625 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:45:
Als ik dan toch bezig ben: kun je de Hue afstandsbediening ook aan de ICS2000 toevoegen? Is uiteindelijk ook een ZigBee certified product. En lijkt sprekend op dat Trust ding. Na reset is deze onbruikbaar icm de lamp van de set.
Nee, alleen de Kaku Zigbee remote koppelt met de ICS-2000, de Hue Remote niet.
Wat ik ervan begreep als reden: ICS-2000 is ZHA (Zigbee Home Automation) en Hue Remote heeft alleen ZLL (Zigbee light link) De Kaku remote is dual mode ZLL/ZHA

Related FAQ van hun site:
Q: Kan ik ZigBee lampen tegelijk bedienen met de remote en het ZigBee Control Station/ de app?
A: Ja, dat is mogelijk. Koppel eerst de lamp en de remote met uw Trust Smart Home Z1 ZigBee Control Station of ICS-2000 en koppel daarna de lamp en de remote. --> Dat koppelen van lamp en remote gaat met touchlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand ook ervaring met die KAKU IP-camera? In hoeverre integreert die met de ICS-2000 en is het het waard om specifiek een kaku ip-cam te kopen ipv een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist een remote gekocht waarvan ik in de veronderstelling was dat het een zigbee remote is, echter het blijkt de AYCT-202 te zijn ipv. de ZYCT-202. Ziet er precies hetzelfde uit... Deze heb ik gekocht: https://www.klikaanklikui...-met-muurbevestiging.html

Tevens heb ik 2 ikea tradfri lampen gekocht. Die kan ik met genoemde afstandsbediening wel aan en uit doen, maar ik kan niks met de dimknoppen.

Is dit een miskoop of is er nog wel een manier om de dimknoppen te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26
Gisteren de app op mijn iPhone bijgewerkt; dat had ik niet moeten doen... Leuk dat die developers met een 27"4K scherm voor hun neus zitten, ik gebruik de app op mijn telefoon. Er passen nu dus nog maar 4 schakelaars op het scherm; voor de update had ik het hele huis op één scherm, nu nog maar de helft.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
@Palomar Je kan het beste omruilen onder vermelding dat je de ZYCT-202 had willen bestellen. Dim met 433 remote werkt alleen direct op 433 dim devices. (= continu 433 signaal)

Kaku ip cam zit geintegreerd in Kaku App, dus dat zie ik als een voordeel opweg naar all-in-one oplossing.
Maar staat op dit moment verder los van de ics-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tricobalt schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:43:
@Palomar Je kan het beste omruilen onder vermelding dat je de ZYCT-202 had willen bestellen. Dim met 433 remote werkt alleen direct op 433 dim devices. (= continu 433 signaa
Ok duidelijk. Is het ook een optie om voor die IKEA lampen de IKEA afstandsbediening te gebruiken? Dat ik de 2 lampen dus ook koppel aan die IKEA ab? Of kan een lamp maar aan 1 bediening tegelijk gekoppeld zijn? (Of ics2000 of IKEA ab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit trouwens soms wel super veel delay bij het bedienen van die IKEA lampen. Hebben meer mensen dit?

Edit, en ze staan ook vaak op offline in de app, terwijl ze wel te bedienen zijn. Oogt nog een beetje gammel dit. Durf dit nog niet in de woonkamer te implementeren op deze manier, want dan heb ik snel een boze vriendin omdat de lichten raar doen....

Edit 2, heb de ICS2000 een reboot gegeven en ze reageren nu wel weer een tijdje snel. Zal even in de gaten houden als het zich weer voordoet of dit de oplossing is, want dan ligt het kennelijk aan de ics2000.

[ Voor 78% gewijzigd door Palomar op 06-08-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tricobalt schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:43:
@Palomar Je kan het beste omruilen onder vermelding dat je de ZYCT-202 had willen bestellen. Dim met 433 remote werkt alleen direct op 433 dim devices. (= continu 433 signaal)
Heb het uiteindelijk met deze remote dmv. een workaround opgelost. Heb op de ics2000 een aantal scenes gemaakt (werken = 100% lichtsterkte, normaal = 30% en sfeer = 5%). De remote heeft 4 kanalen en aan elk kanaal heb ik een scene gekoppeld die geactiveerd wordt met de 'on'-knop. Voldoet voor nu ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
@Palomar Handig opgelost met die remote :-)
Paar vragen over je lampen, als dat ok is;
- Klopt na reboot de online status van de lampen ook beter?
- Wat is de afstand van de lampen met de offline issues tot de ics?
- Heb je alleen maar tradfri lampen? of ook andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tricobalt schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:37:
@Palomar Handig opgelost met die remote :-)
Paar vragen over je lampen, als dat ok is;
- Klopt na reboot de online status van de lampen ook beter?
- Wat is de afstand van de lampen met de offline issues tot de ics?
- Heb je alleen maar tradfri lampen? of ook andere merken?
1. Na de reboot klopt de status idd ook weer (niet onterecht offline)
2. Afstand is ongeveer 5-6 meter zonder muren (ics2000 en lampen staan in dezelfde kamer)
3. Idd alleen 2 tradfri lampen met het zigbee protocol. Eigenlijk vnl. gekocht omdat ze goedkoop zijn (10 euro per stuk). Kan natuurlijk wel andere lampen proberen, maar een Hue lamp kost meteen het dubbele, idem voor de Trust lamp. Wordt een beetje kostbaar geintje om die allemaal te gaan proberen.

Ben dus wel benieuwd of andere mensen ook deze problemen hebben met de ICS2000 icm. de Ikea Tradfri 10 euro lamp?? En als het aan mijn kant ligt sta ik open voor verbeteringen, maar weet niet zo goed waarmee ik moet beginnen, omdat ik verder nergens info heb om te debuggen (logfile, signaalsterkte, foutmelding).

Ik test trouwens met inschakelen vanuit de app, om uit te sluiten dat het aan de remote ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 06-08-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:36
Welke sensoren van andere merken kun je hiermee gebruiken? En ik las ook over het bedienen van rolgordijnen, maar welke rolgordijnen zijn dan compatible? Het is me wat vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e92
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:26

e92

Vorige week heb ik een ICS-2000 gekocht. Ik heb de ICS-2000 aangesloten op mijn slimme meter (automatische herkenning, DSMR 4). De slimme meter wordt herkend en geeft de meterstanden door, maar de grafiek (verbruikshistorie) geeft een vertraging van circa 1 uur (om 08.00 uur worden de waardes t/m 07.00 uur weergegeven). Dit geldt voor zowel energie als gas. Nog vervelender is dat het actuele stroomgebruik niet wordt bijgewerkt. Er blijft een constante waarde staan die alleen veranderd als ik de applicatie (IOS 3.07.1 build 3111) volledig afsluit en daarna herstart. Maar ook dan blijft de actueel verbruik waarde constant (ook als ik een zwaar electonisch apparaat inschakel) en veranderd pas weer als ik de app volledig herstart.

Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
e92 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:40:
Vorige week heb ik een ICS-2000 gekocht. Ik heb de ICS-2000 aangesloten op mijn slimme meter (automatische herkenning, DSMR 4). De slimme meter wordt herkend en geeft de meterstanden door, maar de grafiek (verbruikshistorie) geeft een vertraging van circa 1 uur (om 08.00 uur worden de waardes t/m 07.00 uur weergegeven). Dit geldt voor zowel energie als gas. Nog vervelender is dat het actuele stroomgebruik niet wordt bijgewerkt. Er blijft een constante waarde staan die alleen veranderd als ik de applicatie (IOS 3.07.1 build 3111) volledig afsluit en daarna herstart. Maar ook dan blijft de actueel verbruik waarde constant (ook als ik een zwaar electonisch apparaat inschakel) en veranderd pas weer als ik de app volledig herstart.

Meer mensen die dit hebben?
Hier werkt alles prima met een slimme meter geplaatst door leander. Enige wat ik mis dat je de prijs kan invullen zodat je meer inzicht in de kosten heb. Heb wel als backup de Greenchoice app maar die loopt 2 dagen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
pixels66 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:44:
Welke sensoren van andere merken kun je hiermee gebruiken? En ik las ook over het bedienen van rolgordijnen, maar welke rolgordijnen zijn dan compatible? Het is me wat vaag..
Gewoon even dit topic lezen en de pagina van KAKU zigbee, alle info waar je naar vraagt is hier gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e92

e92

bvbal79 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:46:
[...]

Hier werkt alles prima met een slimme meter geplaatst door leander. Enige wat ik mis dat je de prijs kan invullen zodat je meer inzicht in de kosten heb. Heb wel als backup de Greenchoice app maar die loopt 2 dagen achter.
Werkt je actuele verbruik ook goed (zie je de waarde veranderen als je een apparaat inschakelt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borne schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:07:
Gisteren getest met twee IKEA TRÅDFRI lampen en dit werkt perfect! In de KAKU App kiezen voor ZigBee overig en op verbinden drukken, lamp inschakelen en klaar!
Mag ik je vragen welke Ikea Tradfri lampen je precies gebruikt? De E27 van 10 euro of die van 20 euro? Of een andere?

Zoals hierboven te lezen gebruik ik nu 2 ikea tradfri lampen van 10 euro en deze reageren niet lekker (na reboot van de ics2000 wel, maar na een kwartiertje oid reageren ze langzaam). Ben me een ongeluk aan het googlen hierover, maar vind hierover bijna niks. Vraag me uberhaupt af of er al veel mensen zijn die Ikea tradfri lampen gebruiken icm de ICS2000. Heb het idee dat het nog erg pionieren is..... Ben erg benieuwd naar jouw specifieke setup en waarom het bij jou dan wel goed werkt.

(vandaag was het grote moment van het testen van de WAF (wife acceptance factor). Helaas is hij niet geslaagd, omdat de eerste keer dat mevrouw op de knop drukte er niks gebeurde, vervolgens drukt ze als vrij logisch gevolg nog een paar keer op de aan en uit knop, met als gevolg dat de lampen begonnen te flippen vanwege de trage reactie ;( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tricobalt
@e92 Ik ben ook P1 gebruiker.
Ik heb begrepen dat er in de bèta van de iOS app een fix zit voor de realtime P1 energie weergave.
Beta is huidige store versie van de App met aantal fixes + Somfy/Brel support.
Inschrijven op: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/beta-app

PS: Vertraging in de history is maximaal 1 uur. Energie history reports worden rond het hele uur "opgemaakt" Als je om bijv. 8:10 kijkt, loopt history tot 8:00 (inzoomen op energie grafiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
e92 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:37:
[...]

Werkt je actuele verbruik ook goed (zie je de waarde veranderen als je een apparaat inschakelt)?
yup, 3 tiende achter de komen zie je gewoon verspringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
tricobalt schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:08:
Ik heb begrepen dat er in de bèta van de iOS app een fix zit voor de realtime P1 energie weergave.

PS: Vertraging in de history is maximaal 1 uur. Energie history reports worden rond het hele uur "opgemaakt" Als je om bijv. 8:10 kijkt, loopt history tot 8:00 (inzoomen op energie grafiek)
In de android app heb ik geen inzoomfunctie, maar draai inderdaad ook de beta-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:19
Palomar schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Mag ik je vragen welke Ikea Tradfri lampen je precies gebruikt? De E27 van 10 euro of die van 20 euro? Of een andere?

Zoals hierboven te lezen gebruik ik nu 2 ikea tradfri lampen van 10 euro en deze reageren niet lekker (na reboot van de ics2000 wel, maar na een kwartiertje oid reageren ze langzaam). Ben me een ongeluk aan het googlen hierover, maar vind hierover bijna niks. Vraag me uberhaupt af of er al veel mensen zijn die Ikea tradfri lampen gebruiken icm de ICS2000. Heb het idee dat het nog erg pionieren is..... Ben erg benieuwd naar jouw specifieke setup en waarom het bij jou dan wel goed werkt.

(vandaag was het grote moment van het testen van de WAF (wife acceptance factor). Helaas is hij niet geslaagd, omdat de eerste keer dat mevrouw op de knop drukte er niks gebeurde, vervolgens drukt ze als vrij logisch gevolg nog een paar keer op de aan en uit knop, met als gevolg dat de lampen begonnen te flippen vanwege de trage reactie ;( )
Ik heb even snel getest met de 10 euro lamp. Daarna geen tijd meer dus ze liggen nog op de plank. Zal één dezer dagen eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e92

e92

bvbal79 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

yup, 3 tiende achter de komen zie je gewoon verspringen
Drie decimalen? Bedoel je misschien de meterstanden, die hebben bij mij namelijk 3 decimalen? Het actuele stroomgebruik is bij mij een integer. Ik heb me inmiddels aangemeld voor de beta (tip van tricobalt). Dank voor je reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e92

e92

tricobalt schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:08:

Dank voor je tip. Ik heb de beta app inmiddels draaien en kan nu het realtime gebruik zien. Probleem opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
bvbal79 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

Gewoon even dit topic lezen en de pagina van KAKU zigbee, alle info waar je naar vraagt is hier gegeven.
In dit topic staat er niets over hoor. Maar ik vraag me af waarom het zo'n probleem is om antwoord te geven op mijn vraag, welke merken rolgordijnen compatible zijn met de ICS-2000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
pixels66 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:41:
[...]

In dit topic staat er niets over hoor. Maar ik vraag me af waarom het zo'n probleem is om antwoord te geven op mijn vraag, welke merken rolgordijnen compatible zijn met de ICS-2000...
Ik zou maar eerst beginnen met lezen...staat gewoon in dit topic.
whazaaaa schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:25:
[...]

Ja dat denk ik wel
heb zelf alleen geen zigbee lampen om het te proberen.

Op de site staat wat meer info over wat wel en niet kan:

https://www.klikaanklikuit.nl/compatibiliteit-zigbee
Als je dus zelf gezocht had had je antwoord op je vraag...dus zelf search is wel een beetje vereist. De andere antwoorden staan ook in dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 08-08-2017 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
*knip*, je taalgebruik mag best wat fatsoenlijker :/

De rolgordijnen zijn compleet nieuw voor me, dus ik ben benieuwd welke ik kan aanschaffen en te verbinden zijn met de ICS-2000. En dat vind ik nou juist net niet. Wel dat in de beta Somfy te koppelen is..

[ Voor 73% gewijzigd door ThinkPad op 12-08-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
pixels66 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:34:
*knip*

De rolgordijnen zijn compleet nieuw voor me, dus ik ben benieuwd welke ik kan aanschaffen en te verbinden zijn met de ICS-2000. En dat vind ik nou juist net niet. Wel dat in de beta Somfy te koppelen is..
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/contact

Maar nu moet je echt ophouden met vragen. Je antwoord staat gewoon in dit topic. Gebruik gewoon de zoek functie.
tricobalt schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:38:

[ Voor 60% gewijzigd door ThinkPad op 12-08-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
*knip*, je taalgebruik graag wat fatsoenlijker in het vervolg.... :/

[ Voor 108% gewijzigd door ThinkPad op 12-08-2017 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Om de vraag te beantwoorden:
pixels66 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:44:
Sensoren van andere merken op het moment helaas nog helemaal niet. De app biedt voor het toevoegen van devices 3 categoriën (de beta 5):
- KlikAanKlikUit: LEDs, schakelaars, dimmers, remotes, sensors van KaKu zelf;
- Trust Zigbee: lampen en de remote
- Zigbee algemeen: alleen lampen (rgb, warm/koud, dimbaar en aan/uit)
De overige twee in de beta zijn rolluiken van Brel en van Somfy

Voor rolluiken heeft KaKu zelf een ontvanger in het assortiment; als ik zo even de handleiding doorlees werkt die redelijk recht-toe-recht-aan; ik neem aan dat zo'n systeem zo beveiligd is dat de motor zichzelf uitschakelt als de zonwering niet meer bewegen kan (want uiterst punt of vast tegen een object), of dat ontvanger dat regelt.
Dit is een 'domme' ontvanger, dus je hebt de mogelijkheden omhoog/omlaag/stop; geen geheugenposities voor 'half dicht' ofzo (zou zoiets nuttig zijn?).
Daarnaast biedt de beta-versie van de app dus specifieke ondersteuning voor Somfy en Brel. Ik heb ze op Twitter gevraagd of er in de toekomst meer ondersteund gaat worden, maar helaas staat er (nog?) niets op de planning.
Voor de beta moet je je dus via bovenstaande link aanmelde, daarna duurt het tot de volgende werkdag ofzo tot je handmatig aan het systeem toegevoegd wordt en een uitnodiging krijgt waarmee de app via de Playstore automatisch naar de nieuwste beta-versie geupdated wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 09-08-2017 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Tarin schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 06:36:
Om de vraag te beantwoorden:

[...]

Sensoren van andere merken op het moment helaas nog helemaal niet. De app biedt voor het toevoegen van devices 3 categoriën (de beta 5):
- KlikAanKlikUit: LEDs, schakelaars, dimmers, remotes, sensors van KaKu zelf;
- Trust Zigbee: lampen en de remote
- Zigbee algemeen: alleen lampen (rgb, warm/koud, dimbaar en aan/uit)
De overige twee in de beta zijn rolluiken van Brel en van Somfy

Voor rolluiken heeft KaKu zelf een ontvanger in het assortiment; als ik zo even de handleiding doorlees werkt die redelijk recht-toe-recht-aan; ik neem aan dat zo'n systeem zo beveiligd is dat de motor zichzelf uitschakelt als de zonwering niet meer bewegen kan (want uiterst punt of vast tegen een object), of dat ontvanger dat regelt.
Dit is een 'domme' ontvanger, dus je hebt de mogelijkheden omhoog/omlaag/stop; geen geheugenposities voor 'half dicht' ofzo (zou zoiets nuttig zijn?).
Daarnaast biedt de beta-versie van de app dus specifieke ondersteuning voor Somfy en Brel. Ik heb ze op Twitter gevraagd of er in de toekomst meer ondersteund gaat worden, maar helaas staat er (nog?) niets op de planning.
Voor de beta moet je je dus via bovenstaande link aanmelde, daarna duurt het tot de volgende werkdag ofzo tot je handmatig aan het systeem toegevoegd wordt en een uitnodiging krijgt waarmee de app via de Playstore automatisch naar de nieuwste beta-versie geupdated wordt.
Je bent te aardig voor deze wereld. Niks nieuws dus wat hij terug had kunnen vinden hier of op de site.
Pagina: 1 2 ... 37 Laatste