Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52
@bvbal79: Kom kom, ik vind dat je nu wel heel erg doordraaft. Natuurlijk hoor je inderdaad, voor je een vraag stelt, 'vooronderzoek' te doen.

Echter, zeker in dit geval kan ik me best voorstellen dat het iemand soms kan 'duizelen'. Op de site van KAKU moet je echt wel verrekte goed zoeken voor je bijvoorbeeld tegen komt dat er nu een beta is waarin er experimentele support voor Somfy spul is (toch 1 van de meest gebruikte systemen).

Ook hier in dit topic wordt er slecht sporadisch melding van gemaakt. Valt héél gemakkelijk overheen te lezen. Bovendien is het allemaal nog vrij 'nieuw', zijn er veel ontwikkelingen.

Ik vind het in dit geval dus iemand niet direct aan te rekenen als hij een vraag stelt, zeker als hij aangeeft dat hij wel gezocht heeft maar het niet goed heeft kunnen vinden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 11:35
eymey schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:42:
Echter, zeker in dit geval kan ik me best voorstellen dat het iemand soms kan 'duizelen'. Op de site van KAKU moet je echt wel verrekte goed zoeken voor je bijvoorbeeld tegen komt dat er nu een beta is waarin er experimentele support voor Somfy spul is (toch 1 van de meest gebruikte systemen).

Ook hier in dit topic wordt er slecht sporadisch melding van gemaakt. Valt héél gemakkelijk overheen te lezen. Bovendien is het allemaal nog vrij 'nieuw', zijn er veel ontwikkelingen.

Ik vind het in dit geval dus iemand niet direct aan te rekenen als hij een vraag stelt, zeker als hij aangeeft dat hij wel gezocht heeft maar het niet goed heeft kunnen vinden.
pixels66 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:20:
[...]

Edit: Overigens geeft die quote geen antwoord op mijn vraag. Ja oké, dat er toevallig wat genoemd wordt van Somfy en Gamma.. Dat is nog steeds niet het antwoord.. Begrijpend lezen is toch niet voor iedereen makkelijk..
Dat is dan toch je antwoord. Rolgordijnen die Somfy of Brel (Gamma) motorbuis hebben, de rest wordt dus nog niet ondersteund.

[ Voor 44% gewijzigd door bvbal79 op 09-08-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52
No hard feelings verder, @bvbal79 .

Ik blijf bij mijn standpunt. Jullie mogen beiden gewoon wat dimmen, dus ook @pixels66. Jullie reacties zijn een gevolg van de reactie van de één op de ander. Soms helpt het om bij eerste reactie net even ietsje milder te zijn (bv. wijzen op het gebruik van de search, maar ondertussen als hint gewoon even meteen een verwijzing naar de juiste punt).

Ik snap jullie beide standpunten. We zijn allemaal mensen. Nu gewoon weer lief doen, allebei :P

[ Voor 42% gewijzigd door eymey op 09-08-2017 11:32 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er lijkt bij mij vordering te zitten in het probleem met de Ikea Tradfri lampen icm de ICS2000 en het langzaam reageren van die lampen op commando's (aan/uit/dimmen). Ben via een andere tweaker in contact gekomen met het ontwikkelteam en ze hebben remote een aantal aanpassingen gedaan in mijn ics2000 om het probleem te verhelpen. Het is nog even trial and error, maar sinds gisteravond lijkt het goed te gaan. Neem aan dat ze die firmware ook uitrollen naar alle ics2000's als het goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 13:35
Ik heb sinds gisteren een ICS-2000 aangeschaft en ben ook gelijk naar de IKEA gereden voor de tradfri lampen (20 euro versies ivm aanpassing witkleur). Ook heb ik de energiemeter aangesloten op de ICS. Ik moet zeggen dat dit allemaal prima werkt. Ik heb de Ikea lampen aangemeld als trust-zigbee lamp, zou dat nog voor problemen kunnen zorgen?

Wat me wel opvalt is dat de energie inderdaad niet realtime wordt weergegeven, net als de opbrengst van de zonnepanelen. Ik zal de me eens aanmelden voor de beta-app, bedankt voor de tip!

Verder wil ik 2 trafdri lampen in dezelfde scene gebruiken, met dezelfde kleur ligt. Het valt me op dat dat eigenlijk niet te doen is, omdat je in een kleurenschema per lamp aan moet geven welke witkleur je wilt (kouder of warmer wit in een schaalverdeling). Bij de dimstand kun je nog een percentage zien, maar bij de kleur zie je dit niet. Iemand een slimme oplossing voor het instellen van dezelfde kleur licht van 2 lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 13:40
geert_schrijver schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:00:
Ik heb de Ikea lampen aangemeld als trust-zigbee lamp, zou dat nog voor problemen kunnen zorgen?
Het beste is om jouw Tradfri lampen (met aanpasbare witkleur) toe te voegen via zigbee algemeen --> zigbee lamp warm/koud. Dan weet je zeker dat ook de witkleur aanpassingsfunctie geactiveerd wordt.

Let op: de witkleur aanpassing in IKEA lampen werkt maar in 3 stappen. Dit is zo geïmplementeerd in de IKEA lamp. Kaku Zigbee en Hue Zigbee lampen doen witkleur aanpassing "traploos"

[ Voor 4% gewijzigd door tricobalt op 09-08-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 13:35
Kijk, daar kan ik wat mee, bedankt voor de tip! Wel een nadeeltje van de ikea-lampen dat die dan maar 3 "wit-standen" hebben, dit had ik zo niet begrepen vanuit de productomschrijving. Maar goed, dat mag de pret niet drukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174625

Zojuist de KaKu en Hue uitgebreid met 2 Tradfri lampen. E27 met wittintenschakelbaar. Het werkt niet lekker: de lampen zijn vaak offline, ook de Hue. En het reageert of heel traag of niet. Zitten ze elkaar in de weg? Ik gebruik wel de beta Apple app maar die is slechts een interface met ICS2000. Daarin zit R21. Iemand een idee? De Hue lamp deed het tot aan het toevoegen van de Ikea lampen prima. De KaKu's doen het zonder morren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tricobalt
Anoniem: 174625 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:24:
Zojuist de KaKu en Hue uitgebreid met 2 Tradfri lampen. E27 met wittintenschakelbaar. Het werkt niet lekker: de lampen zijn vaak offline, ook de Hue. En het reageert of heel traag of niet. Zitten ze elkaar in de weg? Ik gebruik wel de beta Apple app maar die is slechts een interface met ICS2000. Daarin zit R21. Iemand een idee? De Hue lamp deed het tot aan het toevoegen van de Ikea lampen prima. De KaKu's doen het zonder morren.
Er is een bèta firmware die deze issues aanpakt. Zie mijn PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tricobalt schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:44:
[...]

idd, mijn lampen doen het met die beta firmware nu ook zonder problemen.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37
Wellicht een idee om een tabelletje te maken met apparatuur van derden wat ook werkt op de ICS-2000? Handig voor in de topic start. Aangezien iedereen nu van alles aan het testen is , wellicht handig voor mede tweakers om een mooi overzichtje te creeen met wat succesvol werkt en wat minder werkt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 17:04
Galaxis schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:51:
Wellicht een idee om een tabelletje te maken met apparatuur van derden wat ook werkt op de ICS-2000? Handig voor in de topic start. Aangezien iedereen nu van alles aan het testen is , wellicht handig voor mede tweakers om een mooi overzichtje te creeen met wat succesvol werkt en wat minder werkt ?
Extern:

(in de beta app)
Somfy Zonnescherm met RTS motor.
Alle functies (Omhoog/Omlaag/MY)
Goed plan. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met de Ikea Tradfri lamp van 10 euro. Is in dit topic al een en ander over geschreven. Werkt standaard wel (met de firmware die nu - aug 2017 - actueel is), maar met af en toe vertraging in de bediening. Is voor nu opgelost in een beta firmware.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ben wel benieuwd naar jullie kaku setup :)

Ik ben nu een aantal dagen aan het spelen met de ICS2000 en heb een ander ingericht. Heb nu de volgende setup:
- Woonkamer 4 ledspots aangesloten op een kaku stekkerdoosschakelaar
- Eettafel 2 lampen met Ikea Tradfri's erin
- Kaku deurbel
- Kaku bewegingssensor in woonkamer
- Tweemaal kaku dubbele wandschakelaar in woonkamer
- ICS2000 in woonkamer
- 2 losse kaku afstandsbedieningen
- Kaku IP-camera

Aantal zaken ingeprogrammeerd:

- Als het donker is en de bewegingssensor registreert beweging dan zet ik 1 van de 2 ikea tradfri lampen boven de eettafel aan op de laagste dimstand, zodat je iets kunt zien in huis en niet direct verblind wordt. Na 5 seconden geen beweging gaat ie weer uit.
Bij het handmatig aanzetten van de eettafellamp heb ik dan ook ingeprogrammeerd dat de bewegingsdetectie-rule uitgeschakeld wordt, zodat de lamp niet meer vanzelf uitgaat of opeens weer op laagste dimstand. Bij handmatig uitzetten van de eettafellamp wordt de bewegingsdetectie-rule weer geactiveerd.

- Een dubbele wandschakelaar misbruik ik als dimmer voor de tradfri lampen. Deze heeft 4 knoppen die ik heb geprogrammeerd als 'volle sterkte', 'normaal', 'sfeer' en 'uit'.
Zelfde truukje ook met een AYCT-202 remote gedaan die ik bij de eettafel aan de muur heb gezet.

- Als de deurbel gaat krijg ik een notificatie op mn telefoon

- Nog voor de grap een poor man's alarm gecreëerd. Als deze rule actief is worden als de bewegingssensor beweging registreert alle lichten op volle sterkte aangezet en laat ik de deurbel een aantal keer ringen en krijg ik een notificatie op mn telefoon. Misschien nog uit te breiden met een 'piepend apparaat' dat ik via een kaku stekkerdoosschakelaar aansluit. Via de IP-camera kan ik dan zien of het alarm terecht is.
Natuurlijk niet superveilig, maar beter dan niets en geeft wel een afschrikkend effect. Overweeg nog wel om het kaku alarmsysteem aan te schaffen.

Vind het wel interessant om te lezen hoe anderen het hebben ingericht en om ideeën op te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tricobalt
@Palomar

Leuke setup en regels. Geeft me weer wat ideeën :*)

Paar voorbeelden van dingen die ik heb ingesteld.

Kids proof deurbel
- Regel 1: Kaku deurbel zender triggert de Kaku gong
- Regel 2: Kaku deurbel zender triggert push notificatie "er wordt aangebeld"
- Na 19:00 zet ik regel 1 uit met een timer(regel)
Als er dan iemand aanbelt, dan worden we zonder teveel herrie op de hoogte gebracht en worden de kleine kinderen niet wakker.
S'ochtends gaat de regel 1 weer aan via een timer(regel)

Red alert
- Als mijn Kaku alarm systeem afgaat, laat ik meerdere Kaku RGB lampen rood knipperen.
Regel: Als alarm afgaat, trigger RGB knipper scene.

Alarm timer
- Zet Kaku alarm systeem s'avonds laat aan en in de ochtend vroeg weer uit.

Holiday mode
- Ik heb een "master" scene gemaakt die met 1 druk op de knop mijn hele regel set configureert voor vakantie, bijvoorbeeld:
- Zet automatische AAN/UIT timers van lampen AAN voor bewoonde look in de avond
- Zet alarm timer regels uit
- Zet alle deurbel gerelateerde regels uit
delay van x minuten
- Zet alarm systeem aan

Tricobalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Hierbij mijn configuratie op de ICS-2000:

ALSET-2000 Alarmsysteem met extra contactsensor
WIFI IP-camera
AWMD-250 ingebouwde dimmers achter elke lichtschakelaar (alhoewel in de toekomstig weer overbocig als ik op zigbee overga)
APIR-2150 Draadloze Bewegingssensor (buiten)
ABST-604 Draadloze Schemersensor
ATMT-502 Afstandsbediening
Somft RTS rolbuismotor in zonnescherm
P1 Slimme meter

Beetje de standaard regels als hierboven. Zit alleen met schemersensor nog een beetje te stoeien. Bij schemer gaan de lichten wel aan, maar verder moet ik steeds het fysieke knopje achter de om de tijd in te stellen hoe lang ze aan blijven. Zou mooi zijn als dat makkelijker in de app verwerkt wordt.
Verder mis ik nog een beetje de functie in de app dat als lamp 1 fysiek met een schakelaar aangezet wordt dat ik dan bijvoorbeeld lamp 2 ergens anders ook automatisch aangaat, maar dit zal technisch wrs niet gaan.
Thanks, geeft idd wel weer nieuwe ideeen :)

Zie dat jullie dat alarmsysteem gebruiken. Bevalt deze goed? Niet vaak vals alarm? ;)
Waar ik nl. nog niet helemaal achter ben: wat gebeurt er als je het huis binnenkomt en je vergeet dat het alarm erop staat? Gaat ie dan meteen vol loeien of hoor je eerst waarschuwingspiepjes?
En als je het huis verlaat en via de remote het alarm activeert, krijg je dan wel duidelijke feedback dat ie daadwerkelijk geactiveerd is? (bijv. een piepje).

• bvbal79
Palomar schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:36:
Thanks, geeft idd wel weer nieuwe ideeen :)

Zie dat jullie dat alarmsysteem gebruiken. Bevalt deze goed? Niet vaak vals alarm? ;)
Waar ik nl. nog niet helemaal achter ben: wat gebeurt er als je het huis binnenkomt en je vergeet dat het alarm erop staat? Gaat ie dan meteen vol loeien of hoor je eerst waarschuwingspiepjes?
En als je het huis verlaat en via de remote het alarm activeert, krijg je dan wel duidelijke feedback dat ie daadwerkelijk geactiveerd is? (bijv. een piepje).
Nog geen vals alarm de afgelopen 9 maanden gehad. gelukkig ook geen echt alarm nog, maar wel paar keer vergeten uit te doen. Hij gaat loeien als je vergeet dat het alarm erop staat (dat moet het ook doen als er een inbreker per ongeluk binnenstapt toch :) ) en je krijgt een melding via de app. Het alarmsysteem werkt op een ander (2-wegs) kanaal, dus je krijgt direct feedback in je app (groene vinkjes)

• tricobalt
bvbal79 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:57:
Beetje de standaard regels als hierboven. Zit alleen met schemersensor nog een beetje te stoeien. Bij schemer gaan de lichten wel aan, maar verder moet ik steeds het fysieke knopje achter de om de tijd in te stellen hoe lang ze aan blijven. Zou mooi zijn als dat makkelijker in de app verwerkt wordt.
- Je zou eventueel een regel kunnen maken waarin de schemer sensor een scene triggert.
In deze scene kan dan je lampen aan zetten, daarna een zelf in te stellen delay , daarna lampen uit.

- Alternatief is de lampen alleen aanzetten met de schemer sensor en uitzetten met een zonsopkomst timer. (met eventueel een offset)

- Nog simpeler is gewoon de zon op/onder timers in de ICS gebruiken met eventueel een offset. (timer wizard)

• bvbal79
tricobalt schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:26:
[...]

- Je zou eventueel een regel kunnen maken waarin de schemer sensor een scene triggert.
In deze scene kan dan je lampen aan zetten, daarna een zelf in te stellen delay , daarna lampen uit.

- Alternatief is de lampen alleen aanzetten met de schemer sensor en uitzetten met een zonsopkomst timer. (met eventueel een offset)

- Nog simpeler is gewoon de zon op/onder timers in de ICS gebruiken met eventueel een offset. (timer wizard)
Thanks, de eerste werkt inderdaad. Die zon/onder timers snap ik niet zo goed in de ICS en worden ook niet echt in de handleiding uitgelegd. Wat is de trigger van die timer (haalt hij dat van het internet?) en wat zijn die offsets (zie er 2, een standaard en daaronder weer een willekeurige verschuiving)

• tricobalt
@bvbal79
Aan de hand van de tijd en locatie berekend de ICS de juiste zon/op onder tijden, is mij ooit uitgelegd.
Vaste verschuiving (offset) geeft een vaste afwijking aan, bijvoorbeeld elke dag 1 uur voor zonsondergang.
Willekeurige verschuiving geeft elke dag een iets andere afwijking vanaf de echte zon op -of onder, voor een natuurlijke, bewoonde indruk. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door tricobalt op 10-08-2017 20:59 ]

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
https://www.klikaanklikuit.nl/compatibiliteit-zigbee
Nog niet af, maar het is een opzetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
tricobalt schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:58:
@bvbal79
Aan de hand van de tijd en locatie berekend de ICS de juiste zon/op onder tijden, is mij ooit uitgelegd.
Vaste verschuiving (offset) geeft een vaste afwijking aan, bijvoorbeeld elke dag 1 uur voor zonsondergang.
Willekeurige verschuiving geeft elke dag een iets andere afwijking vanaf de echte zon op -of onder, voor een natuurlijke, bewoonde indruk. >:)
Oke, gaan we dan ook maar eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Iemand al bedacht waarom de Hue vinkjes geel zijn en niet groen als de rest...had gewoon hue 2 in de rij naam gezet zou ik dan zeggen :) En wat is dan specifiek ondersteuning vs compatibel.

[ Voor 20% gewijzigd door bvbal79 op 11-08-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14

Tarin

Just plain weird.

Wij hebben een simpele setup met 3 dimmers, 3 schakelaars en 2 afstandsbedieningen. Het enige slimme wat onze ICS-2000 momenteel doet is de knoppen van de afstandsbediening gebruiken voor verschillende dim-waarden (opgeslagen in scenes) in plaats van links is aan, rechts is uit. Vind ik echter een fijne toepassing aangezien de standaardmethode van dimmen (paar keer drukken en daarna nog een keer als hij de goede stand bereikt heeft) redelijk waardeloos is.

M'n ouders gebruiken hem om lampjes aan te zetten aan de hand van (zonsondergangstijd -30 minuten +/- 14 minuten random offset).

Ik wilde eigenlijk nog een magneetzender en een bewegingssensor bij de voordeur hangen zodat er na zonsondergang in die hoek gedurende 30 seconden lampje aangaat als je binnenkomt of je schoenen aandoet om naar buiten te gaan, maar de adapters van onze modem/router/ICS-2000 stoorden de ontvangst van de schakelaar die in hetzelfde stekkerblok zat.
Misschien dat ik het binnenkort een keer opnieuw probeer met een TRÅDFRI-lamp.
En misschien dat ik een paar timer-regeltjes installeer voor als we op vakantie gaan.

(Ik heb de ICS-2000 via de beta-test-aktie en we wonen in een huurhuis, vandaar dat ik geen hele spannende setup heb.)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:24
Wij hebben 8 lampen (of eigenlijk, 3 inbouwmodules en 5 stopcontactmodules, alles aan/uit) en ik gebruik de ICS vooral als repeater en om de boel met je telefoon te bedienen (want die afstandsbedieningen zijn altijd kwijt / leeg / liggen niet waar jij onderuit hangt) :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Paul schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:37:
Wij hebben 8 lampen (of eigenlijk, 3 inbouwmodules en 5 stopcontactmodules, alles aan/uit) en ik gebruik de ICS vooral als repeater en om de boel met je telefoon te bedienen (want die afstandsbedieningen zijn altijd kwijt / leeg / liggen niet waar jij onderuit hangt) :+
Ik vond het niks met m'n telefoon (unlock, app starten, naar de kamer navigeren, ...), maar nu met Triggi-support is het eigenlijk wel geinig, heb nu een paar scenes die ik aanstuur met een knop vanuit de Notification-area van m'n Android-telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 14:19
tricobalt schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:44:
[...]

Zou je mij ook een PM kunnen sturen met deze info?

Ik ben ook aan het testen met IKEA lampen binnen KAKU en ondervindt de zelfde problemen (traag/offline zijn van lampen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:47
bvbal79 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:20:
[...]

Iemand al bedacht waarom de Hue vinkjes geel zijn en niet groen als de rest...had gewoon hue 2 in de rij naam gezet zou ik dan zeggen :) En wat is dan specifiek ondersteuning vs compatibel.
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borne schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Zou je mij ook een PM kunnen sturen met deze info?

Ik ben ook aan het testen met IKEA lampen binnen KAKU en ondervindt de zelfde problemen (traag/offline zijn van lampen).
Ik heb inmiddels ook contact gehad met de ontwikkelaars van Klikaanklikuit over de trage bediening van Ikea-lampen icm de ICS2000. Het is bij mij opgelost met een beta firmware. Ik kreeg de vraag van kaku om hier ook even een linkje naar het contactformulier te plaatsen, zodat mensen die ook problemen hiermee ondervinden de beta firmware kunnen aanvragen.

*** BETA FIRMWARE ***
De beta firmware kun je aanvragen via deze link: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/beta-app (er wordt app genoemd, dus ik zou er ff bijzetten in de opmerking dat je de beta firmware wilt ivm de langzame bediening van ikea lampen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palomar schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:44:
[...]

Ik heb inmiddels ook contact gehad met de ontwikkelaars van Klikaanklikuit over de trage bediening van Ikea-lampen icm de ICS2000. Het is bij mij opgelost met een beta firmware. Ik kreeg de vraag van kaku om hier ook even een linkje naar het contactformulier te plaatsen, zodat mensen die ook problemen hiermee ondervinden de beta firmware kunnen aanvragen.

De beta firmware kun je aanvragen via deze link: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/beta-app (er wordt app genoemd, dus ik zou er ff bijzetten in de opmerking dat je de beta firmware wilt ivm de langzame bediening van ikea lampen).
Ik draai zowel met de beta iOS app en met een beta (R22) ICS firmware. Dat laatste moet je expliciet per mail aanvragen.

Mijn Hue en Tradfri werkt nu best aardig. Lijkt wel of de lampjes aan elkaar moeten wennen. Ze zijn iig niet meer offline.

Ook een dik compliment aan het KaKu ontwikkelteam ( hoop dat ze meelezen): snelle response, goed meedenken en gewoon het gevoel hebben dat ze echt met je probleem bezig zijn. Chapeau!

Morgen voeg ik mijn laatste twee GU10 Tradfri lampjes toe. Alleen: ik moet wel een E27 naar GU10 adapter hebben. Anders moet ik met verlengkabel en lange ethernetkabel en de ICS 2000 in de hand tegen de spotjes in het plafond de boel aanmelden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 23:29
Ik zit eraan te denken om de ICS-2000 aan te schaffen, zodat ik onze domotica naast een afstandbediening ook via een app kan regelen en daarnaast scene's kan maken, etc.

Momenteel hebben we alle verlichting beneden al ingeregeld via KaKu. De meeste lampen met zowel een fysieke knop als via een afstandbediening. In de toekomst zou ik graag ook RGB lampen/spots van Hue (of van Ikea/Trust) gaan gebruiken. Kan de ICS-2000 deze ook allemaal aansturen?

Daarnaast heeft Trust ook een eigen control station. Is die anders/beter dan de ICS-2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanley22_7
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-05 22:12
Trust is hetzelfde kastje met een ander doosje erom. Voor de andere antwoorden hoef ja alleen maar een beetje omhoog te scrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Stanley22_7 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:28:
Trust is hetzelfde kastje met een ander doosje erom. Voor de andere antwoorden hoef ja alleen maar een beetje omhoog te scrollen ;)
Top :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tricobalt
Anoniem: 174625 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:00:
[...]
Alleen: ik moet wel een E27 naar GU10 adapter hebben. Anders moet ik met verlengkabel en lange ethernetkabel en de ICS 2000 in de hand tegen de spotjes in het plafond de boel aanmelden :-)
Koppelen van Zigbee lampen zou gewoon op ~5 - 10 meter vanaf de ICS-2000 moeten kunnen.
Dat hele dichtbij koppelen (er tegenaan houden) is alleen van toepassing bij Zigbee remotes koppelen met lampen. (=zigbee touchlink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger213
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-01-2023
Koppelen van Tradfri Zigbee aan de ICS2000 kan gewoon op 5 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ger213 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:22:
Koppelen van Tradfri Zigbee aan de ICS2000 kan gewoon op 5 meter afstand.
En gelukt! Werkt prima. Maar pas na een poosje. Wordt de mesh dan opgebouwd tussen de ZigBee lampen? In ieder geval nu buiten onder onze overkapping dimbaar en wittint regelbaar licht. Echt heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuvje
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-05 08:42
Ben ik de enigste die continu een offline melding krijg bij de ikea lampen in samenwerking met de ICS-2000?
Zou het kunnen komen doordat hij in de meterkast hangt en daar te veel last heeft van storing?
Of heeft de nieuwere firmware een positieve effect op de offline meldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
reuvje schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:42:
Of heeft de nieuwere firmware een positieve effect op de offline meldingen?
Ja de beta firmware moet dat verbeteren. (al blijft meterkast niet ideaal voor Zigbee) Beta request link hierboven in post van Palomar

[ Voor 17% gewijzigd door tricobalt op 12-08-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuvje
Ik zal hem zelf even inkoppen, ik heb de ICS-2000 verplaatst en alles werkt perfect.
Dus ja, in de meterkast heb je last van storing, ik heb daar ook alle router, switches, nassen een andere rotzooi hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reuvje schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:11:
Ik zal hem zelf even inkoppen, ik heb de ICS-2000 verplaatst en alles werkt perfect.
Dus ja, in de meterkast heb je last van storing, ik heb daar ook alle router, switches, nassen een andere rotzooi hangen.
Zonder die beta firmware deden de ikea lampen het bij mij ook altijd wel even goed nadat ik de ics2000 gereboot had (of van de stroom had gehad). Totdat ze na max. een paar uur weer verbindingsproblemen kregen. Dus ben benieuwd of jouw snelle conclusie terecht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 957383

Ik volg met veel interesse dit topic. Heb sinds een half jaar de ICS-2000 in gebruik met verschillende KAKU producten. Vorige week heb ik Ikea Tradfri GU10 ledspots én een IKea afstandsbediening aangeschaft voor plafondverlichting in de keuken en probeer die nu te koppelen aan zowel de ICS-2000 én de Ikea afstandsbediening. Dit lukt mij helaas niet. Het is of de ICS-2000 of de Ikea AB.

Ik heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd. Eerst de ICS koppelen. Dat lukt. Dan de Ikea afstandsbediening koppelen. Dat lukt ook, maar dan werkt de ICS niet meer. Als ik eerst da AB koppel dan krijg ik de ICS niet meer gekoppeld.

In dit topic heb ik gelezen dat de KAKU Zigbee AB wel werkt in combinatie met de ICS.

Heeft iemand hier inmiddels ervaringen mee? Is de Ikea AB te gebruiken in combinatie met de ICS? Ik heb inmiddels de Beta software aangevraagd i.v.m. de bekende trage werking. Wordt mijn "probleem" hier ook mee verholpen? Of hanteer ik een verkeerde werkwijze voor de koppeling? De lampen zouden wel geschikt zijn voor gebruik met meerdere zenders.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Wij hebben thuis twee rolluiken die ik graag via de ICS-2000 (en de app) wil kunnen bedienen. Werkt de ICS-2000 samen met Somfy? De frequentie is iets anders zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
.GoO schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:10:
Wij hebben thuis twee rolluiken die ik graag via de ICS-2000 (en de app) wil kunnen bedienen. Werkt de ICS-2000 samen met Somfy? De frequentie is iets anders zie ik.
Somfy RTS wordt ondersteund in de beta app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
tricobalt schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

Somfy RTS wordt ondersteund in de beta app
Thanks, ik heb me even aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Anoniem: 957383 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:16:
[...]
Heeft iemand hier inmiddels ervaringen mee? Is de Ikea AB te gebruiken in combinatie met de ICS? Ik heb inmiddels de Beta software aangevraagd i.v.m. de bekende trage werking. Wordt mijn "probleem" hier ook mee verholpen? Of hanteer ik een verkeerde werkwijze voor de koppeling? De lampen zouden wel geschikt zijn voor gebruik met meerdere zenders.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Je kan inderdaad de Ikea-lampen met het ICS-2000, of met de Ikea-afstandsbediening gebruiken. Twee zenders koppelen met de lamp werkt niet (zoals dat met de 433mhz-KaKu-schakelaars wel ging (tot 3 of 6 afstandsbedieningen/muurschakelaars)).

Zigbee-devices kunnen maar vanuit 1 zender aangestuurd worden, eventuele Zigbee-afstandsbedieningen moet je dus hun trucje via het ICS laten doen. De Ikea-afstandsbediening kan echter niet aan het ICS gekoppeld worden (het is ook niet bekend of dat in de toekomst wel het geval gaat zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuvje
Palomar schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 08:29:
[...]

Zonder die beta firmware deden de ikea lampen het bij mij ook altijd wel even goed nadat ik de ics2000 gereboot had (of van de stroom had gehad). Totdat ze na max. een paar uur weer verbindingsproblemen kregen. Dus ben benieuwd of jouw snelle conclusie terecht is...
Ik was ook te snel meer oordelen, ik heb zelfs de ICS-2000 nu in de kamer staan en nog heb ik verbindings problemen. Na een aantal keren schakelen gaat de lamp offline. Ik wacht nu wel even af of ik de beta firmware krijg en of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sindskort mijn ICS-2000 uitgebreid met de KaKu IP-camera en het alarmsysteem ALSET-2000. Nu kun je een regel aanmaken bijvoorbeeld ALS alarmsysteem gaat af DAN alle lampen aan. Weet iemand of het ook mogelijk is om de IP-camera te laten starten met opnemen als het alarm afgaat? Ik kan deze nergens kiezen als action bij rules of scenes. Alleen bij de instellingen van de camera zelf kun je instellen dat ie gaat opnemen bij motion detected, maar dat is niet iets wat ik continu aan wil hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Zijn er eigenlijk ook rookmelders die compatible zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:55:
Zijn er eigenlijk ook rookmelders die compatible zijn?
zijn mij niet bekend (en ik heb het assortiment van kaku al aardig uitgeplozen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Palomar schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:03:
[...]

zijn mij niet bekend (en ik heb het assortiment van kaku al aardig uitgeplozen ;))
Er zijn wel slimme rookmelders van Somfy. Die zouden vanaf de nieuwe bèta ook moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Palomar schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:00:
Ik heb sindskort mijn ICS-2000 uitgebreid met de KaKu IP-camera en het alarmsysteem ALSET-2000. Nu kun je een regel aanmaken bijvoorbeeld ALS alarmsysteem gaat af DAN alle lampen aan. Weet iemand of het ook mogelijk is om de IP-camera te laten starten met opnemen als het alarm afgaat? Ik kan deze nergens kiezen als action bij rules of scenes. Alleen bij de instellingen van de camera zelf kun je instellen dat ie gaat opnemen bij motion detected, maar dat is niet iets wat ik continu aan wil hebben staan.
de IP cam staat los van ICS2000. Het is een aparte module in de app. Nou neem ik liever teveel op dan te weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

.GoO schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:13:
[...]

Er zijn wel slimme rookmelders van Somfy. Die zouden vanaf de nieuwe bèta ook moeten werken toch?
Nee, er worden alleen rolluiken van Somfy ondersteund. Ik weet ook niet of ze de boel zo ver gaan uitbereiden - aan de ene kant zou dat erg tof zijn, maar aan de andere kant moet dan ook de interface flink om, want heel overzichtelijk is de app nu al niet, laat staan met 50 toegevoegde devices, 100 regels en 60 scenes. En het moet allemaal getest worden, wat bij een opensource-platform makkelijker uit te besteden is aan de gebruikers (want 1) die zijn al enthousiast als het om testen gaat en 2) je hebt meer kans dat er mensen met verstand van zaken tussen zitten die meer waardevolle informatie aanleveren dan 'doet het niet').

Ik zou graag een webinterface oid zien en dan liefst nog een backup-functie waarmee alle instellingen mooi als .xml-bestand geëxporteerd en geïmporteerd kunnen worden.
Daarna nog het een en ander testen (Becker-rolluiken aub ;), daarnaast hebben we een Friedland deurbel en nog wat Elro/HomeEasy prut wat momenteel in een hoekje ligt te verstoffen) heb ik absoluut geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:43:
[...]

de IP cam staat los van ICS2000. Het is een aparte module in de app. Nou neem ik liever teveel op dan te weinig :)
Ja, maar als je hem in de woonkamer zet vind ik het toch een privacy dingetje dat alles wat je doet en zegt opgenomen wordt ;)

Misschien dat ik de camera dan koppel aan een klikaanklikuit wandcontactdoosschakelaar en op een of andere manier gelijk laat inschakelen als het alarm wordt aangezet (al is het aanzetten van het alarm volgens mij geen trigger, alleen het afgaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
Palomar schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:20:
[...]
Misschien dat ik de camera dan koppel aan een klikaanklikuit wandcontactdoosschakelaar en op een of andere manier gelijk laat inschakelen als het alarm wordt aangezet (al is het aanzetten van het alarm volgens mij geen trigger, alleen het afgaan).
Je zou het alarm systeem aan/uit kunnen zetten met 2 scenes, die gelijk ook de IP cam power aan/uit zetten.
Via Triggi kan je die scenes opstarten vanaf je notification area in je telefoon , zonder dat je de Kaku App op hoeft te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
https://www.praxis.nl/search?text=klikaanklikuit

Alleen nog niets van het nieuwe assortiment helaas, maar de rest scheelt toch aardig in de prijs soms.

[ Voor 37% gewijzigd door bvbal79 op 14-08-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:14:
https://www.praxis.nl/search?text=klikaanklikuit

Alleen nog niets van het nieuwe assortiment helaas, maar de rest scheelt toch aardig in de prijs soms.
Goede tip idd, ik heb 2 weken geleden ook al een en ander gekocht bij Praxis met 20% keuzekorting. En vorige week bij Karwei ook 20% keuzekorting. Die 25% is nog weer beter, dus had beter even kunnen wachten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuvje
Potverdikke, net afgelopen vrijdag de ICS-2000 gekocht bij die winkel.
Ik heb de nieuwe firmware gekregen vanmorgen, ik moet zeggen dat ik hem weer in de meterkast heb staan en dat ik geen problemen meer heb met de verbinding en bediening van de lampen, ook geen offline meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik heb vandaag even een Philips Hue lamp getest, werkt goed. Alleen wanneer ik de lamp via de knop uitzet en weer aan, dan gaat hij aan op 100%. Ook wanneer de lamp gedimd was toen ik deze uitzette. Is hier een oplossing voor? Want dat is wel irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Hallo, ik heb wil totaal iets anders, even jullie idee erover

Als je de app van kaku opent en maar de tap energie gaat dan heb je daar ook de mogelijkheid staan om water te meten in m3, zou dat niet mooi zijn als dat via een puls teller op de USB ingang zou kunnen van de ICS 2000, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:56

Eboman

Ondertitel

Lampje007 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:57:
Hallo, ik heb wil totaal iets anders, even jullie idee erover

Als je de app van kaku opent en maar de tap energie gaat dan heb je daar ook de mogelijkheid staan om water te meten in m3, zou dat niet mooi zijn als dat via een puls teller op de USB ingang zou kunnen van de ICS 2000, iemand een idee?
Als ik de website goed begrijp is dit alleen te gebruiken met een slimme meter

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
reuvje schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:08:
Potverdikke, net afgelopen vrijdag de ICS-2000 gekocht bij die winkel.
Ik heb de nieuwe firmware gekregen vanmorgen, ik moet zeggen dat ik hem weer in de meterkast heb staan en dat ik geen problemen meer heb met de verbinding en bediening van de lampen, ook geen offline meer.
welke firmware is dat. de R21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

bvbal79 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:17:
[...]

De nieuwe firmware met betere TRÅDFRI- (en slimme-meter-?) ondersteuning waarover in dit topic gesproken wordt lijkt R22 te zijn en moet naar ik begrepen heb apart van de beta-app aangevraagd worden:
Anoniem: 174625 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:00:
[...]
Ik draai zowel met de beta iOS app en met een beta (R22) ICS firmware. Dat laatste moet je expliciet per mail aanvragen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuvje
bvbal79 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:17:
[...]

Nee dat is R22, die moet je via de mail aanvragen.
Moet eerlijk zeggen dat alles bij mij heel, maar dan ook, heel veel beter werkt.
De ICS-2000 staat gewoon weer in de meterkast (hier hangt alles van router tot stoppenkast) zonder dat ik tot nu toe ook maar één storing heb gehad.
Zelfs de Tradfri lampen van ikea, die continu offline gingen, werken nu zonder problemen.

Het enige waar ik een beetje mis is dat bij de oude app op het beginscherm twee voorgeprogrammeerde knoppen stonden met ALLES AAN en ALLES UIT. Nu moet je altijd eerst naar scènes gaan. (Vind ik persoonlijk jammer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Ik heb mijn vraag over rookmelders en Somfy even aan KaKu zelf gesteld. Blijkbaar zijn ze bezig met de ontwikkeling van rookmelders en komen die dit jaar op de markt.
Wij zijn bezig met de ontwikkeling van rookmelders, ik verwacht dat deze dit jaar of begin volgend jaar op de markt komen. De ICS is zover ik weet niet compatible met andere merken rookmelders. Wij gaan (ik verwacht volgende maand) Somfy RTS ondersteunen. Deze kunt u dan koppelen met de ICS-2000. Rookmelders en andere producten van Somfy zijn niet te koppelen met de ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

reuvje schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:09:
[...]

Het enige waar ik een beetje mis is dat bij de oude app op het beginscherm twee voorgeprogrammeerde knoppen stonden met ALLES AAN en ALLES UIT. Nu moet je altijd eerst naar scènes gaan. (Vind ik persoonlijk jammer)
Ik heb Triggi gekoppeld aan onze ICS-2000 en heb via hun Button-functionaliteit een paar knoppen in m'n notificatie-pulldown-ding geplaatst. Hoef je de app niet eens te openen voor veelgebruikte scenes/lampen.

Moet je natuurlijk wel aandurven, een derde partij toegang geven tot je domotica, maar aangezien het bij ons alleen om lampen gaat vind ik het niet zo'n probleem. Als de stroommeter en beveiligingscamera ook aan het ICS-2000 hingen zou ik niet aan Triggi begonnen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Tarin op 16-08-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
Tarin schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:29:
[...]

Ik heb Triggi gekoppeld aan onze ICS-2000 en heb via hun Button-functionaliteit een paar knoppen in m'n notificatie-pulldown-ding geplaatst. Hoef je de app niet eens te openen voor veelgebruikte scenes/lampen.

Moet je natuurlijk wel aandurven, een derde partij toegang geven tot je domotica, maar aangezien het bij ons alleen om lampen gaat vind ik het niet zo'n probleem. Als de stroommeter en beveiligingscamera ook aan het ICS-2000 hingen zou ik niet aan Triggi begonnen zijn.
Hoe heb jij die button functionaliteit in je notificatie ding gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Lampje007 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Hoe heb jij die button functionaliteit in je notificatie ding gezet?
In Android komen ze automatisch in het scherm te staan als je de optie 'Triggi Now android widget' in je Triggi Settings inschakelt (More | Profile and settings | Settings -> derde optie van beneden).
Voor iOS kan je een homescreen-knop aanmaken, maar ik heb geen iDevice om dat op uit te proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 16-08-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
Eboman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:41:
[...]

Als ik de website goed begrijp is dit alleen te gebruiken met een slimme meter
Dat is nou het punt, geen een waterbedrijf gaat slimme watermeters plaatsen, en als ze dat wel doen dan gaat dat ook via een kabeltje naar je slimme meter waar ook je gasmeter opzit, daar zit nog een aan sluiting maar dat is verzegeld, nu heeft homewizard van die losse pulstellers die je op je watermeter kunt zetten en op de P2 ingang van homewizard kunt plaatsen maar de ICS 2000 heeft maar 1 ingang P1 vandaar mijn idee omdat op de USB te doen, zelfde vraag had ik ook aan Kaku gesteld maar daar willen of kunnen ze geen antwoord opgeven alleen dat de usb voor de toekomst is maar dat is een ruim begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even mijn ervaring na een week: de ICS2000 wat centraler in huis opgehangen en samen met de R22 firmware en beta iOS app werkt het werkelijk fantastisch.

Ik heb zo'n beetje het hele KaKu gamma in gebruik: van deurbel, twee gongen, PIR tot tig aan/uit ontvangers tot Hue en 4x Tradfri. Bedienbaar met zowel de app als met KaKu wandschakelaars. Enige dat ik nog jammer vind is dat ik de schakelaar/dimmer van Hue niet aan de praat krijg.

Wat mij opvalt is dat Hue en Tradfri even tijd nodig hebben om na reset/opnieuw aanmelden goed te werken. Zal vast in het Zigbee protocol zitten (en oude firmware in de lampjes?) om de mesh op te bouwen.

Oh ja: hoe updaten jullie de lamp-firmware? Ik doe nu een beroep op 'native' Hue en Tradfri vrienden door de lampjes even in hun configuratie op te nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 405071

Is er iemand die weet wat er fout gaat als de app een VERBINDINGSFOUT (-1) geeft? Heb sinds vanavond dit probleem op alle 3 de telefoons, app herinstallen werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mause31
  • Laatst online: 31-12-2020
hier sinds vanavond ook VERBINDINGSFOUT (-1)
nergens iets te vinden bij herstart ics-2000 1 maal rood knipperende led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:28
.GoO schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:19:
Ik heb vandaag even een Philips Hue lamp getest, werkt goed. Alleen wanneer ik de lamp via de knop uitzet en weer aan, dan gaat hij aan op 100%. Ook wanneer de lamp gedimd was toen ik deze uitzette. Is hier een oplossing voor? Want dat is wel irritant...
War bedoel je met de knop. De ouderwetse lichtschakelaar?
Dan nee, dat is Hue.
Hue heeft continue stroom nodig en wil gewoon buiten die knop geregeld worden.
Via apps, of Hue knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
NeutraleTeun schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:22:
[...]

War bedoel je met de knop. De ouderwetse lichtschakelaar?
Dan nee, dat is Hue.
Hue heeft continue stroom nodig en wil gewoon buiten die knop geregeld worden.
Via apps, of Hue knoppen.
Dus als iemand de schakelaar op uit zet, krijg je ze niet via de app meer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:28
Correct. Want er zit geen stroom op.

Daarom heb ik alle knoppen doorgeschakeld en blinde platen erop gezet.
Je kunt ook de dimmer bv erop plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb nu ook de Hue dimmer switch gekoppeld!
Er zijn wat youtube filmpjes die wat meer info geven. Wat bij mij werkte:
1- soft-reset: alle vier de knoppen tegelijk indrukken, lampje linksboven knippert geel-oranje-rood. Daarna uit.
2- de harde reset uitvoeren: door resetknopje op achterkant met naald/paperclip 10 sec indrukken. Lampje knippert geel-oranje-rood. Daarna elke 3-4 seconden oranje. Staat in detectiemode.

Op de ICS2000:
- nieuw apparaat toevoegen
- Trust Smart Home ZigBee Lijn
- ZigBee Afstandsbediening
Geen knopjes oid indrukken, even wachten en voila, je krijgt de melding dat ie verbonden is.

Let op: de volgende stap werkt alleen met Hue lampen! De Ikea Tradfri gaan over de zeik als je dit doet (moet je de lamp resetten en opnieuw koppelen, reset is 6x snel achter elkaar aan/uit schakelen)

- houdt de afstandsbediening tegen de voet van je lamp en houdt de Aan-knop een paar seconden ingedrukt.
- de Hue lamp gaat nu aan.
- vanaf nu is de lamp zowel via de ICS als met de afstandsbediening te schakelen.

Het werkt goed, maar je kunt er GEEN regels mee triggeren op de ICS. Dat is een flinke beperking, echter kan ik dat ding nu wel gebruiken.

Wellicht dat iemand het kan testen met een nieuwere firmware in de Tradfri lampen. Ik beschik nl. niet over een Ikea bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
NeutraleTeun schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:32:
Correct. Want er zit geen stroom op.

Daarom heb ik alle knoppen doorgeschakeld en blinde platen erop gezet.
Je kunt ook de dimmer bv erop plakken.
Jammer, dan blijf ik toch bij mijn AWD-250 inbouwdimmers. Handig om zowel met de app als de klassieke schakelaar te houden.

• Piet91
  • Niet online
Even een simpele vraag; ik neem aan dat de ICS-2000 eigenlijk niet valt te installeren/op te zetten zonder internettoegang?

Apparaat moet geïnstalleerd worden in een (verbouwde) woning waar nog even geen providers is aangesloten; alleen modem kan bijtijds geleverd worden (dus wel lokaal (wifi)-netwerk.
Zie dat je bijvoorbeeld in de app al moet inloggen met een account en dat gaat moeilijk als je geen internettoegang hebt :+

(Gaat om een installatie met 2 inbouwschakelaars dus elders installeren en dan verplaatsen naar deze woning gaat ook niet)

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Wij hebben sinds deze week een E14 TRÅDFRI-lamp om mee te spelen om automagisch licht te hebben als we de voordeur opendoen of in het halletje komen. De bewegings- en magneetsensoren moet ik er nog aan hangen, maar verder werkt het leuk op R21. Qua reaktietijd kan ik nog niets zeggen, pas als ik vandaag of morgen de sensoren koppel denk ik, mocht het traag zijn vraag ik naast de beta-app ook de beta-firmware aan.

Aangezien de E14-lamp alleen in dimbaar + warm/koudwit verkrijgbaar is hebben we direct die laatste (voor deze situatie redelijk zinloze) feature erbij. Warm wit is wel echt goed oranje :D.

@Piet91 Inderdaad, je hebt een (bedrade) internetverbinding nodig om het basisstation op te zetten. Op zich kan je de inbouwschakelaars met paar Wago-klemmen (of kroonsteentjes als je voorzichtig doet) aan het lichtnet hangen en elders de boel instellen; een andere optie zou een mobiel hotspot met ingebouwde (ethernet)router zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 24-08-2017 11:39 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:45
Piet91 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:24:
Even een simpele vraag; ik neem aan dat de ICS-2000 eigenlijk niet valt te installeren/op te zetten zonder internettoegang?
Klopt helemaal. Daarnaast kan ie niet via Wi-Fi maar moet ie via UTP aangesloten worden.

• Piet91
  • Niet online
Tarin schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:34:
@Piet91 Inderdaad, je hebt een (bedrade) internetverbinding nodig om het basisstation op te zetten. Op zich kan je de inbouwschakelaars met paar Wago-klemmen (of kroonsteentjes als je voorzichtig doet) aan het lichtnet hangen en elders de boel instellen; een andere optie zou een mobiel hotspot met ingebouwde (ethernet)router zijn.
jongetje schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:58:
Klopt helemaal. Daarnaast kan ie niet via Wi-Fi maar moet ie via UTP aangesloten worden.
Thanks. Dan maar even geen buitenlampen daar. :P

• bvbal79
Piet91 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:08:
[...]

[...]

Thanks. Dan maar even geen buitenlampen daar. :P
Er is een omweg die ik had ingesteld in mijn nieuwbouwwoning toen ik nog geen internet had. Wat je nodig hebt is
tablet of telefoon met 4g (3g kan ook..maar is traag)
WiFi extended met LAN poort.

Je maakt van je telefoon/tablet een WiFi spot. Je WiFi extender laat je dat signaal doorsturen over de LAN poort. Daar kan dan je ICS2000 op.
Was voor mij de makkelijkste oplossing omdat ik alles al in huis had.

Zo'n mobile router zoals Tarin aangeeft is leuk maar kost wat en gebruik je later wrs nooit meer

[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 24-08-2017 19:04 ]

• bvbal79
Tarin schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:34:
Wij hebben sinds deze week een E14 TRÅDFRI-lamp om mee te spelen om automagisch licht te hebben als we de voordeur opendoen of in het halletje komen. De bewegings- en magneetsensoren moet ik er nog aan hangen, maar verder werkt het leuk op R21. Qua reaktietijd kan ik nog niets zeggen, pas als ik vandaag of morgen de sensoren koppel denk ik, mocht het traag zijn vraag ik naast de beta-app ook de beta-firmware aan.

Aangezien de E14-lamp alleen in dimbaar + warm/koudwit verkrijgbaar is hebben we direct die laatste (voor deze situatie redelijk zinloze) feature erbij. Warm wit is wel echt goed oranje :D.

Welke magneetschakelaars ga je gebruiken. Die bij mijn alarm werken helaas niet om die functie te krijgen.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

bvbal79 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:07:
[...]

Welke magneetschakelaars ga je gebruiken. Die bij mijn alarm werken helaas niet om die functie te krijgen.
De gewone van KaKu (AMST-606) werkt tot nu toe prima. Zit alleen nog te puzzelen met het programma - de lamp moet uit als we de deur achter ons dicht trekken op weg naar buiten, maar als we naar binnen komen moet hij juist aan gaan en blijven. Misschien kan ik iets met de trigger-volgorde doen (er hangt binnen een bewegingssensor), maar de app is dermate onoverzichtelijk dat ik het geheel denk ik eerst maar op papier uitwerk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ons systeem lijkt een 433MHz stekkerschakelaar en een stekkerdimmer vergeten te zijn: als ik ze via de afstandsbediening probeer te schakelen gebeurt er niets en als ik ze via de app schakel krijg ik bij de schakelaar een 'Control station error (48)'-foutmelding; bij de dimmer gebeurt er gewoon niets.

Hebben jullie al een keer zoiets meegemaakt? Het ICS heeft inmiddels software R22.

[edit]
De dimmer kon ik gewoon opnieuw connecten, maar de stekkerschakelaar gaf dezelfde foutmelding bij 'connect'-pogingen en moest ik onder een nieuwe naam opnieuw toevoegen (en dus in alle regels wijzigen).

[ Voor 26% gewijzigd door Tarin op 26-08-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuvje
Ik heb het zelfde probleem, maar volgens mij nadat ik een nieuw product heb toegevoegd en hier een beetje mee aan het spelen ben geweest krijg ik deze foutcode en zijn er zender offline.
Ik moet dan eerst alle offline zenders uit de regels een scènes halen en dan opnieuw aanmelden, daarna terug plaatsen in de regels een scènes.

Jammer dat je niet een backup kunt maken op je eigen schijf, dan kun je snel en eenvoudig een backup terug plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

reuvje schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:03:
Ik heb het zelfde probleem, maar volgens mij nadat ik een nieuw product heb toegevoegd en hier een beetje mee aan het spelen ben geweest krijg ik deze foutcode en zijn er zender offline.
Ik moet dan eerst alle offline zenders uit de regels een scènes halen en dan opnieuw aanmelden, daarna terug plaatsen in de regels een scènes.
Het kan inderdaad ook samenhangen met de Ikea-lamp en de KaKu-sensors die ik toegevoegd heb.
Jammer dat je niet een backup kunt maken op je eigen schijf, dan kun je snel en eenvoudig een backup terug plaatsen.
Inderdaad - het is ook een van de punten die ik destijds bij de beta aan heb gestipt. Hopelijk iets wat in de toekomst toegevoegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuvje
Al was het maar een online backup, zodat je 1 versie terug kunt gaan, altijd makkelijk als je iets nieuws aan het proberen bent, als het nu misgaat moet je bijna alles opnieuw invoeren. En een widget zou ook mooi zijn, all was het maar om 1 functie (alle lampen woonkamer) aan een 1 functie (alle lampen woonkamer) uit te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Een widget lijkt me heel handig, dan hoef ik niet elke keer de app te openen. Is een stuk sneller en minder handelingen.

Is zoiets al een keer gevraagd of gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 14:19
.GoO schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:34:
Een widget lijkt me heel handig, dan hoef ik niet elke keer de app te openen. Is een stuk sneller en minder handelingen.

Is zoiets al een keer gevraagd of gemeld?
Dit kun je met Triggi oplossen. Heb je gelijk opties om bijvoorbeeld NEST te koppelen enzovoorts. Werkt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Sinds gisteren werkt dezelfde stekkerdimmer als vorige week niet meer, geen foutmelding, en daarnaast geeft de inbouw dimmer nu foutcode 48. Die laatste is irritant want die moet ik uitbouwen om hem opnieuw aan te melden, en daarnaast in 5 regels vervangen :(.
De eerste kleine anderhalf jaar heeft het zonder problemen gewerkt.. misschien was aanmelden bij het beta-programma toch niet zo'n goed idee :/.

[ Voor 21% gewijzigd door Tarin op 28-08-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
Tarin schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:47:
Sinds gisteren werkt dezelfde stekkerdimmer als vorige week niet meer, geen foutmelding, en daarnaast geeft de inbouw dimmer nu foutcode 48. Die laatste is irritant want die moet ik uitbouwen om hem opnieuw aan te melden, en daarnaast in 5 regels vervangen :(.
Kan je testen of reboot van ICS de error 48 oplost? (Reboot kan vanuit app settings) Bij mij loste dit het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

tricobalt schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:36:
[...]

Kan je testen of reboot van ICS de error 48 oplost? (Reboot kan vanuit app settings) Bij mij loste dit het op.
Een reboot lost inderdaad error 48 op, dank je! Ik stond net met een spanningszoeker in m'n handen ;).

De 'vergeten' stekkerdimmer kon ik opnieuw connecten (na hem gereset te hebben - het maximum aantal zenders was bereikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onderstaande heb ik zojuist naar Klikaanklikuit gestuurd. Komt het jullie bekend voor? :
--- snip ---

Goede morgen,

Gisteren heb ik de nieuwe beta ios app ontvangen. Versie 3.08.0, build 3122.

Ik wilde vanmorgen een bestaande KaKu aan/uit ontvanger koppelen. Maar dat werkt niet meer. Na 'Verbinden' flitst even het vervolgschermpje voorbij (zwart met dat vullend cirkeltje).

Ook de schakelaar als nieuwe opvoeren werkt niet meer.

Op de ICS 2000 staat R22, geen idee of dat nog een beta is. Jullie mogen die wat mij betreft ook bijwerken naar de nieuwste (beta) versie.

Ik heb de ICS gereboot, geprobeerd met de officiële app (versie 3.07.2, build 3116) de lamp toe te voegen. Beiden bieden geen soelaas.

Kunnen jullie helpen/suggesties doen?

Overigens werkte de KaKu ACD 1000 opeens niet meer. Daarom wilde ik opnieuw koppelen.

Groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tricobalt
Anoniem: 174625 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:34:
Onderstaande heb ik zojuist naar Klikaanklikuit gestuurd. Komt het jullie bekend voor? :
Voor de bèta testers:
Ik heb telefonisch contact gehad met Kaku support; vandaag einde dag wordt een bèta update uitgerold (R23) waarin de error 48 en in het algemeen verdwijnende devices in gefixed zou moeten zijn.

Ik heb de vraag gekregen om goed te testen met koppelen / verwijderen van devices, en te checken dat er geen andere devices ook gedelete worden (die je niet bedoeld had)

Tip: Als je wilt dat je ICS-2000 de R23 gelijk gaat installeren, dan even je ICS rebooten na 18:00.

TricoBalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuvje
Die error 48 krijg ik elke keer als ik lig te "spelen" , gewoon dingen toevoegen, regels maken en uiteindelijk alles weer verwijderen.dan kan ik er gif op in nemen dat ik problemen heb. Ik heb nu ook R23, zonder reboot, zal morgen weer eens gaan spelen en komen of het goed gaat.zal ook kijken of het rebooten van de ics2000 dan helpt, ik verwijderde ook altijd alles en moest dan weer alles aanmelden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede tips hier op het forum, dank daarvoor. Daarnaast reageert KaKu ook goed zeg. Vandaag twee keer gemaild met ze. Ook de tip gekregen de KaKu schakelaars compleet gereset. Dat werkte niet. Daarna werd netjes R23 (de nieuwe beta) geïnstalleerd. En warempel, twee "uitgevallen" KaKu schakelaars konden keurig worden toegevoegd.

Lijkt nu dus weer goed te werken en ik test graag mee om een goed/nog beter product te krijgen. Die ICS 2000 heeft best potentie zeg (wilde eerst overstappen op Pi2 / Domotiz / RFXcom, maar dat laat ik voorlopig voor wat het is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 08:14
Ik moet zeggen dat deze ICS2000 en jullie gebruik ervan me een stuk beter beeld geeft van KaKu dan dat ik er een paar jaar geleden van had. Had deze dingen eigenlijk allang afgeschreven als optie als het om domotica ging.

Ik weet dat KaKu tussenstekkers eenwegcommunicatie voeren met de ICS2000, maar is het daarbij wel mogelijk om een specifiek "aan" of "uit" commando te geven? Dat er dus niet gewisseld wordt tussen aan en uit, maar een apparaat netjes aan blijft als ik "aan"-stuur en het al aan stond.
En als ik alleen gebruik maak van de ICS om de stekkers aan te sturen, wordt er dan ook geen status getoond in het dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Duncank schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:46:
Ik moet zeggen dat deze ICS2000 en jullie gebruik ervan me een stuk beter beeld geeft van KaKu dan dat ik er een paar jaar geleden van had. Had deze dingen eigenlijk allang afgeschreven als optie als het om domotica ging.

Ik weet dat KaKu tussenstekkers eenwegcommunicatie voeren met de ICS2000, maar is het daarbij wel mogelijk om een specifiek "aan" of "uit" commando te geven? Dat er dus niet gewisseld wordt tussen aan en uit, maar een apparaat netjes aan blijft als ik "aan"-stuur en het al aan stond.
Ja, je stuurt vanuit het ICS vanuit de app of een regel een aan- of een uit-commando. Of een dim-waarde als je een dimmer aanstuurt (wat een groot voordeel is ten opzichte van de aansturing van dimmers vanaf de afstandsbediening zonder een ICS ertussen).
En als ik alleen gebruik maak van de ICS om de stekkers aan te sturen, wordt er dan ook geen status getoond in het dashboard?
Volgens mij wel, maar ik weet niet hoe het zit als je ook met een ander device schakelt, volgens mij worden dan niet de vanuit dat apparaat verzonden dimwaarden enzo bijgewerkt.
In ieder geval vroeger niet, wellicht is dat inmiddels ook veranderd.

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste