Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Oude systemen om bv je rolluiken te openen werken neem ik aan wel gewoon?Patrick_6369 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:25:
@Devke Zover ik weet werkt de ICS-1000 alleen met 433 Mhz en nog niet met Zigbee. De rookmelders werken juist wel met Zigbee. Om ze volledig (anders dan standalone) te laten werken is dus een andere bridge nodig, zoals de ICS-2000.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Als je bedoelt of de ICS-2000 met 433 Mhz opverweg kan en daarbij tevens Zigbee-signalen kan versturen en ontvangen, dan is het antwoord: ja!Devke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:43:
[...]
Oude systemen om bv je rolluiken te openen werken neem ik aan wel gewoon?
Ik heb de bridge gekocht. De 2000 kan ook niet meer. Ben ermee bezig en idd de oude spullen werken gewoon. Jammer dat je niet de configuratie makkelijk kunt overzetten dan 1000 naar de bridge.Patrick_6369 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:13:
[...]
Als je bedoelt of de ICS-2000 met 433 Mhz opverweg kan en daarbij tevens Zigbee-signalen kan versturen en ontvangen, dan is het antwoord: ja!
Maar goed. Houdt je ook weer van de straat. Dank voor je antwoorden!
Op de ics1000 is het knopje indrukken 1 sec en verbinden via app. Dat gaat bij de bridge niet. Moet ik die dan ook vervangen?
:strip_exif()/f/image/lF1cnTi3dzFnffcVk0JdxUep.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan het zijn dat het geheugen vol is? D.w.z. dat er al meerdere zenders gekoppeld zijn en er geen plek meer is voor een andere?
Hmm volgens de handleiding van de ASUN zijn er 32 mogelijk, lijkt me sterk?
Wat is de afstand tussen de bridge en ASUN? Vaak is voor koppelen wat dichterbij beter, al geldt dat meestal voor Zigbee.
Ik heb 1 zender gebruikt. 3 mogelijkheden. En een all off" knop erop.Patrick_6369 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:54:
Het zou in theorie wel moeten werken en wel op dezelfde manier.
Kan het zijn dat het geheugen vol is? D.w.z. dat er al meerdere zenders gekoppeld zijn en er geen plek meer is voor een andere?
Hmm volgens de handleiding van de ASUN zijn er 32 mogelijk, lijkt me sterk?
Wat is de afstand tussen de bridge en ASUN? Vaak is voor koppelen wat dichterbij beter, al geldt dat meestal voor Zigbee.
De afstand tussen dat schakelmechanisme (ASUN?) Is tussen de 3 en 7 meter. 1 zelfs op 1 meter afstand en die had ook geen zin. Die kon ik met de afstandsbediening klonen. Dat werkte wel.
Klonen met de andere mogelijkheden die dan nog overbleven op de afstandsbediening liet keuken woonkamer en boven op de meest verrassende manieren open en dichtgaan. Heel apart.
Boven heb ik ook nog 2 rolluiken die zo bestuurd worden. Daar zit een betonnen verdiepingsvloer tussen. Daarnaast 32 wordt niet gehaald bij de ASUN. Ik stuur 5 rolluiken aan met kaku. Paar stopcontacten ook maar.
[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 15-11-2024 20:05 ]
Ik heb daarom de gok gewaagd en via Aliexpress de Sonoff SNZB-02D temperatuur sensor met display besteld, https://s.click.aliexpress.com/e/_DmqciKd. Ik kan inmiddels bevestigen dat die werkt met de ICS-2000. Deze is voorzien van CR2450 knoopcel en ik kan nog een uitspraken doen over de levensduur daarvan.
Vreemd, ik heb hier in huis behoorlijk wat van die aqara sensoren maar die gaan juist super lang mee, minimaal een jaar. Enige verschil is dat ik ze aan mijn Homey heb gekoppeld en niet aan de ICS-2000. Daarnaast kan het ook zo zijn dat je misschien een setje brakke knopcellen te pakken hebt natuurlijk.fjansma schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:41:
Ik gebruik in huis diverse Aqara temperatuursensoren met de ICS-2000 en ben niet overal tevreden over de batterijduur van deze sensoren (met CR2032 knoopcel moet ik bij sommige wel 10x per jaar wisselen, mogelijk ook afhankelijk van de lokale condities). Daarom was ik op zoek naar een alternatief waarbij ook een display wenselijk was. De oplossing van KAKU zelf (ZTHS-200) vind ik zelf nogal fors geprijsd.
Ik heb daarom de gok gewaagd en via Aliexpress de Sonoff SNZB-02D temperatuur sensor met display besteld, https://s.click.aliexpress.com/e/_DmqciKd. Ik kan inmiddels bevestigen dat die werkt met de ICS-2000. Deze is voorzien van CR2450 knoopcel en ik kan nog een uitspraken doen over de levensduur daarvan.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dan stuurt je sensor waarschijnlijk veel te vaak updates waardoor je batterij erdoorheen vliegt.
Dit zijn zaken die je bijvoorbeeld wel kunt instellen in Zigbee2Mqtt, maar vanuit de ICS wordt dat door KlikAanKlikUit beheerd
Nou zover ik weer bepaalt de sensor wanneer er iets verstuurd wordt, dus bij een waarde wijziging wordt het richting ICS-2000 gestuurd. Als ik kijk naar een sensor hier wordt er soms om de 5 minuten een update verzonden, Bijv verwarming wordt aangezet, temperatuur stijgt voor een x periode.Vervolg is de temp bereikt en blijft hij een uur ongeroerd en komt er weer eens een update van een tiende graad.xFeverr schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:38:
Kan ook zijn dat de ICS de temperatuursensor niet goed instelt, met welke drempelwaarden er gebruikt moeten worden (vanaf hoeveel temperatuurverschil of luchtvochtigheidverschil moet het direct gemeld worden) en welke interval (bijv. elke 30 minuten).
Dan stuurt je sensor waarschijnlijk veel te vaak updates waardoor je batterij erdoorheen vliegt.
Dit zijn zaken die je bijvoorbeeld wel kunt instellen in Zigbee2Mqtt, maar vanuit de ICS wordt dat door KlikAanKlikUit beheerd
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ja, de sensor bepaalt dat, maar wel volgens een configuratie die de ICS kan instellen. De configuratie bestaat uit een interval (minimale en maximale wachttijd) en dus een drempelwaarde (hoeveel moet de huidige waarde afwijken)renzo4000 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:49:
[...]
Nou zover ik weer bepaalt de sensor wanneer er iets verstuurd wordt, dus bij een waarde wijziging wordt het richting ICS-2000 gestuurd. Als ik kijk naar een sensor hier wordt er soms om de 5 minuten een update verzonden, Bijv verwarming wordt aangezet, temperatuur stijgt voor een x periode.Vervolg is de temp bereikt en blijft hij een uur ongeroerd en komt er weer eens een update van een tiende graad.
Hier een quote uit de Z2M-documentatie:
Ik ben dus bang dat de ICS dit niet goed instelt op de Aqara-sensoren omdat het niet herkent wordt als een temperatuursensor van hunzelf bij het koppelen ervan.Zigbee devices often have attributes that can report changes in their state, such as temperature, humidity, battery level, etc. Attribute reporting allows these devices to automatically send updates when there is a change in the values of these attributes.
[...]
It is a good practice to keep a balance between staying updated with relevant information and conserving energy, especially in the case of battery-powered devices.
[...]
Parameters
- Minimum reporting interval (minimum_report_interval) In other words: how long after the attribute changes on the device should it send an update. A value of 0 means: send an update as soon as the attribute (e.g.: temperature) changes.
- Maximum reporting interval (maximum_report_interval) In other words: how frequently shall the device send a report if there is no change in the attribute constantly. A value of 60 means: if the bulb is off for 30 minutes, it still sends 30 updates (every 60 seconds) even if there was no any attribute changes(e.g.: it was not turned on or off).
- Minimum reporting change (reportable_change) The Minimum Reporting Change is like telling your device to speak up only when something significant happens. If you set a minimum reporting change of 1 degree for a temperature sensor, it means the sensor won't bother you with updates unless the temperature changes by at least 1 degree. It's a way to filter out minor fluctuations and focus on important changes in the environment.
Wat ik alleen wilde meegeven is dat die andere sensor ook werkte, maar ook waarom ik daar naar opzoek ben gegaan.
[ Voor 15% gewijzigd door fjansma op 28-11-2024 11:55 ]
Zoiets heb ik ook eens aan de hand gehad.Nous112 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:02:
Ik heb sinds een jaar of 3 een ICS2000 met hieraan een aantal KaKu inbouwschakelaars en stekkerschakelaars. In de app meerdere regels aangemaakt die schakelen op zonsondergang en/of zonsopgang. Is altijd goed gegaan tot een paar dagen geleden: bij sommige regels worden de zonsondergang c.q. zonsopgang regels wel uitgevoerd, echter bij andere regels niet meer. Er is geen logica in terug te vinden, het is dan weer de ene regel en dan weer de andere regel die niet werkt. Herinstalleren van de app heeft ook niet geholpen. Ook het uit- en weer inschakelen van de regels helpt niet. Als laatste ook nog de ICS2000 spanningsloos gemaakt en weer opnieuw opgestart, echter zonder resultaat. Heeft iemand een idee?
Ik heb toen het aantal acties in de diverse scènes en regels gesnoeid tot strikt noodzakelijk, Daarna liep alles weer als een zonnetje.
Lijkt op een gevalletje geheugen vol.
Helaas mist hij bij mij ook regelmatig dit soort schakelmomenten (gebruik ca. 5 jaar). Geen idee waarom, heb het eigenlijk een soort van geaccepteerd. Wel heb ik voor een aantal lampen een extra schakelmoment gemaakt als een soort fail-safe (allemaal Zigbee).Nous112 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:02:
Ik heb sinds een jaar of 3 een ICS2000 met hieraan een aantal KaKu inbouwschakelaars en stekkerschakelaars. In de app meerdere regels aangemaakt die schakelen op zonsondergang en/of zonsopgang. Is altijd goed gegaan tot een paar dagen geleden: bij sommige regels worden de zonsondergang c.q. zonsopgang regels wel uitgevoerd, echter bij andere regels niet meer. Er is geen logica in terug te vinden, het is dan weer de ene regel en dan weer de andere regel die niet werkt. Herinstalleren van de app heeft ook niet geholpen. Ook het uit- en weer inschakelen van de regels helpt niet. Als laatste ook nog de ICS2000 spanningsloos gemaakt en weer opnieuw opgestart, echter zonder resultaat. Heeft iemand een idee?
Voor de andere opmerking over scenes (andere poster). Heb ik ooit als tip van KAKU gehad om tussen de acties een vertraging in te bouwen van 1 a 2 seconden. Ik doe dit om de 3 acties, dat werkt meestal wel. Dan krijgt de ICS-2000 wat tijd deze te verwerken, was de uitleg.
Kan je deze handeling toelichten. Soms komen er nieuwe dingen in de apps. Maar deze ken ik niet. Ik gebruik nu de Klikaanklikuit(dus niet Trust) app op IOS....in de desbetreffende kamer een Groep Uit signaal te geven (de kamer moet daarvoor in bewerkingsmodus worden gezet)....
Nu brand alleen de linkerkant rood.
Wij hebben de led indicator via de app standaard uit staan.(Zodat er standaard geen groene ring brand, maar er geen licht is).
Zover ik kan nagaan werkt lokaal en remote(Via cloud) schakelen wel gewoon.
Iemand anders dezelfde ervaring?
Voor het eerst in lange tijd een paar nieuwe zigbee lampen toegevoegd (ikea tradfri) en dat ging een heel stuk vlotter dan de laatste keer dat ik dat deed.
Ga in de kaku iOS app naar kamers, open de desbetreffende kamer. Klik op het potlood, daarna wordt groep uit zichtbaar.floriszz schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:40:
[...]
Kan je deze handeling toelichten. Soms komen er nieuwe dingen in de apps. Maar deze ken ik niet. Ik gebruik nu de Klikaanklikuit(dus niet Trust) app op IOS.
Ik zie het nu inderdaad staan. Maar snap 'm nog steeds niet in de context van een enkele stekker schakelaar bewerking....?Nous112 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:12:
[...]
Ga in de kaku iOS app naar kamers, open de desbetreffende kamer. Klik op het potlood, daarna wordt groep uit zichtbaar.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YO8p8QSmjYA3h9Zngz8VPx4m.jpg?f=user_large)
De ‘Groep uit’ knop wordt voor producten zonder eigen reset/koppel-knop gebruikt om te resetten. Zoals de stekkerschakelaars uit de APC3-2300R set. Die gaan altijd even kort in koppelstand als je de stekker net stroom krijgt, bijzonder vervelend als je buurman op dat moment net zijn kastdeur met contactsensor opent oid. Want dan gaat jouw lamp aan als buurman een zak chips pakt.floriszz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:04:
[...]
Ik zie het nu inderdaad staan. Maar snap 'm nog steeds niet in de context van een enkele stekker schakelaar bewerking....?
[Afbeelding]
Op dat moment moet je je stekkerschakelaar even resetten, maar waar lag die verdomde afstandsbediening ookalweer? Nou, daarvoor is die knop in de app dus.
Ik heb me dit ook al jaren afgevraagd, maar weet ook nog steeds niet precies wat elke stand/kleur van de led betekent. Hij kan dus aan 2 of 4 zijdes apart branden in 3 kleuren(rood,oranje,groen) of meer.rowicom schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:42:
Ik heb dit hele topic doorzocht, maar is er iemand die kan vertellen wat de diverse leds en combinaties daarvan op de ICS2000 betekenen? Daar moet toch een mooi overzichtje van te vinden zijn?
Standaard heb ik 'm nu uit staan(Via app settings), omdat de groene ring wel heel fel is.
Met regelmaat zie je de de linker kant(aansluitingen naar boven) heel kort een rood flits geven. Geen idee waarom.
Laatst branden die hele nacht rondom rood(maar werkte zowel lokaal als via cloud).
Normaal gebruik ik ze alleen in m'n homeassistant setup, omdat ik daar m'n klimaat/energie regeling mee doe, maar voor een paar dingen heb ik er nu ook een paar aan de ICS-2000 gekoppeld.
Ze werken nu een half jaar. Voordeel is dat je er oplaadbare AAA batterijen in kunt doen.
Alleen de batterij level werkt niet(goed) ook niet in Homeassistant. Level staat nu al maanden op minimaal en blijft gewoon werken.
Dacht ik deel het hier even. Toch handiger dan knoopcellen en milieu...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/O4JHDOCKz4RgkTUy7zFDWJIK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JqIzHiTvnlfgFLMee8LXyHif.jpg?f=user_large)
Bedankt voor de tip. Ik heb deze inmiddels ook besteld en hij werkt inderdaad. Ik heb hem nog iets goedkoper gevonden (https://s.click.aliexpress.com/e/_ooVxfhS), maar dan moet je wel meer bestellen voor gratis verzending (dat zie ik de laatste tijd wel vaker bij Aliexpress). Batterij stand is inderdaad twijfelachtig maar kan ook aan mijn oplaadbare AAA batterijen liggen??floriszz schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:28:
Zigbee temperatuur en vochtigheid sensor met AAA batterij.
Normaal gebruik ik ze alleen in m'n homeassistant setup, omdat ik daar m'n klimaat/energie regeling mee doe, maar voor een paar dingen heb ik er nu ook een paar aan de ICS-2000 gekoppeld.
Ze werken nu een half jaar. Voordeel is dat je er oplaadbare AAA batterijen in kunt doen.
Alleen de batterij level werkt niet(goed) ook niet in Homeassistant. Level staat nu al maanden op minimaal en blijft gewoon werken.
Dacht ik deel het hier even. Toch handiger dan knoopcellen en milieu...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie je dan ook de temperatuur en vochtigheid binnen de ICS-2000?fjansma schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:59:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb deze inmiddels ook besteld en hij werkt inderdaad.
Kun je die gegevens ook naar HomeAssistant doorsluizen via de ICS integratie?
Ik zie temperatuur en luchtvochtigheid in de KAKU app. Met Homeassistent heb ik geen ervaring.Cimpel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:22:
[...]
Zie je dan ook de temperatuur en vochtigheid binnen de ICS-2000?
Kun je die gegevens ook naar HomeAssistant doorsluizen via de ICS integratie?
Voorheen gooide ik de groep weg en maakte ik alles weer opnieuw aan, maar dat werkt ook niet meer.
Ik begin een beetje klaar te zijn met die KlikAanKlikUit troep eerlijk gezegd, maarja overstappen is ook niet alles

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Heb je veel spullen dan? Zeker het Zigbee-spul werkt heel goed op een platform zoals Home Assistant. Aanradertje hoorAtlas schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:37:
Ik begin een beetje klaar te zijn met die KlikAanKlikUit troep eerlijk gezegd, maarja overstappen is ook niet alles
Maar interessant in de opmerking van @Atlas vind ik dan dat ik in de ICS-2000 nooit een probleem heb gehad met Zigbee groepen, maar dat dat in de Homey niet native ondersteund wordt en tot veel vragen en onbegrip in de community leidt.
Memento mori
Ik heb het kastje open gemaakt en de plus en de min van de adapter direct op de contactjes gesoldeerd. Maak een trekontlasting door een knoopje in de draad te maken.
Je kunt bij de klantenservice vragen of ze de gegevens over willen zetten naar een nieuwe ICS. Dan hoef je verder alleen nog maar je Zigbee-apparaten opnieuw te koppelen en is alles verder geregeld.Bob-B190 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:22:
De stroom aansluiting op mijn ics-2000 is kapot door te hard aan de draad trekken. Alleen als ik het kabeltje heel specifiek erin steek en de draad onder een bepaalde hoek hou dan doet hij het nog. Ik vrees dat ik dus moet gaan wisselen. Hoe makkelijk gaat dat i.r.t. alle gekoppelde apparaten? Is het een kwestie van de oude ICS verwijderen in de app, de nieuwe toevoegen en dan door of moet er wat meer gebeuren? (ergste geval, moet ik alles opnieuw koppelen?)
Oei, juist dat koppelen van al die rookmelders en ingebouwde zooi heb ik vrij weinig zin in om me zachtjes uit te drukken...xFeverr schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:28:
[...]
Je kunt bij de klantenservice vragen of ze de gegevens over willen zetten naar een nieuwe ICS. Dan hoef je verder alleen nog maar je Zigbee-apparaten opnieuw te koppelen en is alles verder geregeld.
Memento mori
Volgens mij heeft Arjen in zijn review beschreven wat je kunt lezen aan de leds.floriszz schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:17:
[...]
Ik heb me dit ook al jaren afgevraagd, maar weet ook nog steeds niet precies wat elke stand/kleur van de led betekent. Hij kan dus aan 2 of 4 zijdes apart branden in 3 kleuren(rood,oranje,groen) of meer.
Standaard heb ik 'm nu uit staan(Via app settings), omdat de groene ring wel heel fel is.
Met regelmaat zie je de de linker kant(aansluitingen naar boven) heel kort een rood flits geven. Geen idee waarom.
Laatst branden die hele nacht rondom rood(maar werkte zowel lokaal als via cloud).
Wat ik in ieder geval zie:
Rood: geen verbinding
Rood ronddraaien: update software
Groen: alles verbonden
Groen en één rode led. Systeem werkt maar geen netwerk verbinding.
Blauw knippert: komt signaal binnen op ICS-2000
Job
Ik krijg de fout "geen internetverbinding" in de instellingen en bij het uitlezen van de P1 meter. Echter brandt de rode LED ook niet op de ICS. Zowel modem als ICS opnieuw opgestart, alle andere apparaten werken naar behoren en de ICS wordt ook door de modem gevonden bij verbonden apparaten. Google kan op dit moment ook geen verbinding maken met de KaKu.
Dat is voor een deel dit weekend bijvoorbeeld waarheid geworden voor afstandsbedieningen van Logitech. deze kunnen nog wel gebruikt worden, maar niet meer aangepast worden omdat dat de cloud services van Logitech vraagt.
[ Voor 18% gewijzigd door Dick99999 op 01-06-2025 11:03 ]
Misschien geen slapende honden wakker makenDick99999 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:00:
Zouden wij bij de leverancier van de ICS2000 een uitspraak kunnen ontlokken hoe lang deze ondersteund blijft zodat wij niet onverwachts in “Cloud bricking” situaties terechtkomen?
Dat is voor een deel dit weekend bijvoorbeeld waarheid geworden voor afstandsbedieningen van Logitech. deze kunnen nog wel gebruikt worden, maar niet meer aangepast worden omdat dat de cloud services van Logitech vraagt.
Ze kunnen natuurlijk heel makelijk een melding in de app zetten als de ondersteuning gaat eindigen.
Op dit moment is het nog geen eis, maar ik begrijp dat er over gesproken wordt (niks concreets dacht ik) Ik vind dat de EU zou moeten afdwingen dat Tech bedrijven alternatieve moeten aanbieden buiten cloud. Ik heb nu een Neato D3, bedrijf is ondertussen van de markt, de API's zijn reeds vervallen en de server is "nog" online maar erg instabiel. Mijn stofzuiger wordt straks een dom apparaat. En buitenom of het nu wel of niet discutabel is dat het apparaat wellicht economisch waardeloos is, gebruik ik mijn stekkerstofzuiger van 15 jaar oud nog steeds zoals hij bij aankoop bedoelt was.Dick99999 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:37:
Dat is toch te laat? Ik zou het maanden van te voren willen weten zodat ik ruim de tijd heb om overstappen op een ander systeem. Is dat ook niet de achtergrond van de EU eis dat leveranciers de periode voor software updates vooraf moeten publiceren? Ik weet eigenlijk niet of die EU eis ook geldt voor het stoppen van cloud diensten.
Voor mijn robot of andere smart apparaten wordt ons dit recht ontnomen, het apparaat gebruiken zoals het oorspronkelijk bij aankoop bedoeld was. Gevalletje E-waste bestrijden lijkt mij, maar dat is iets voor een ander topic.
Back on topic, ICS is hier weer online en de cloud service is hervat.
Ik zo zeggen, probeer het uit: info@klikaanklikuit.nl is het mailadres. De software-ontwikkeling van de ICS-2000, Smart Bridge en de apps gebeurt gewoon bij KlikAanKlikUit zelf in Dordrecht. Dus ze kunnen je in principe gewoon het antwoord erop geven. Maar ik weet niet of je daarover uitspraken uitgelokt krijgt, dan zou de verkoop wel instorten.Dick99999 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:00:
Zouden wij bij de leverancier van de ICS2000 een uitspraak kunnen ontlokken hoe lang deze ondersteund blijft zodat wij niet onverwachts in “Cloud bricking” situaties terechtkomen?
Ik zie overigens dat ze een nieuwe Matter-lijn op basis van Wifi hebben die rechtstreeks communiceert met je Google Home en Apple Homekit zonder dat daar een Zigbee- of 433-bridge voor nodig is. Dan lijkt het er wel op dat het een beetje klaar is met de ICS-2000/Smart bridge. Maar dat is speculatie natuurlijk.
Het heeft eerder wel gewerkt, maar toen had ik qua bedien knoppen in de kaku app een "pijl omlaag" , "vierkant" en "pijl omhoog".
Nu heb ik ipv "vierkant" de tekst "MY" staan ....
Koppelen lijkt dus goed te gaan , de rolgordijnen bewegen ook kort ter bevestiging dat het is gelukt, maar ik kan ze niet bedienen in de kaku app. Wie weet raad?
Die vierkant was eigenlijk verkeerd. Op de Somfy-afstandsbediening is het namelijk ook omhoog, omlaag en 'MY', die dienst doet als stopknop en om je rolgordijn naar een favoriete positie te laten gaan.Prosperot schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:45:
Ik wil opnieuw mn Somfy RTS rolgordijnen koppelen aan de ics2000 via de androud app en dat lijkt ook te lukken, maar de bediening werkt daarna niet.
Het heeft eerder wel gewerkt, maar toen had ik qua bedien knoppen in de kaku app een "pijl omlaag" , "vierkant" en "pijl omhoog".
Nu heb ik ipv "vierkant" de tekst "MY" staan ....
Koppelen lijkt dus goed te gaan , de rolgordijnen bewegen ook kort ter bevestiging dat het is gelukt, maar ik kan ze niet bedienen in de kaku app. Wie weet raad?
Hier ook al last van....al lijkt het nu weer beter te gaan. Hopelijk een tijdelijk issue.corrado20vt schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:54:
De app werkt hier heel de avond voor geen meter. Ik krijg vaak de time-out melding