1. Ja, dat werkt. Ik bedien op het moment vrijwel alles met 433mhz remotes en wandschakelaars van kaku (en via timers enzo). Gewoon een regel aanmaken met als trigger de knop.ccladder schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:07:
Ik ben lampen aan het aansluiten zonder schakelaar. Ik wil de Ikea Tradfri lampen gebruiken om deze lampen aan en uit te kunnen die icm de ics2000 van Kaku. Vervolgens wil ik de 2 ikea lampen (Ik heb 2 hanglampen) kunnen schakelen met een schakelaar van kaku.
Ik heb hier een aantal vragen voor:
1. Kan dit en is het verstandig?
2. Hoe koppel ik de ICS2000 aan de Ikea lamp? En is het ook mogelijk om dat te doen zonder schakelaar?
2. Je moet de ICS en de lamp in koppel-modus zetten en (serieus) dicht bij elkaar houden. Minder dan een meter.
ICS in koppelmodus: nieuw device toevoegen, bladeren naar type: ander merk, lamp.
Lamp in koppelmodus: 7 (?) keer kort aan / uit / aan schakelen; als je hem daarna aan houdt begint hij een dim-loopje. Uiteindelijk wordt hij iets van twee keer kort fel om aan te geven dat het gelukt is.
Ik gebruik zelf losse E27-fitting (van die verhuisfittingen van de bouwmarkt werken goed) aan een snoer met snoerschakelaar (zorg voor een fatsoenlijke, veilige verbinding, evt. met wago-klemmetjes in plaats van een kroonsteentje!), en heb daar een GU10-naar-E27-converter bij voor de spotjes. Voor E14-lampen pak ik even een van onze nachtlampjes maar daarvoor bestaan ook verloopfittingen. Wel buiten bereik van kinderen houden, is bijna net zo gevaarlijk als zo'n domme Amerikaanse ik-heb-mijn-snoer-kerstlampjes-verkeerdom-opgehangen-en-ben-lui-verloopkabel.
[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 06-01-2024 12:53 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
:strip_exif()/f/image/uCJxYXUbwN5B0iiAQnuOPMdT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lF1cnTi3dzFnffcVk0JdxUep.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/O4JHDOCKz4RgkTUy7zFDWJIK.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/C7mlo4iUvPXxYFXXyjIVVfAo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GQoMEmBLVcpVmmxT20vry1qP.jpg?f=fotoalbum_large)