Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xneet
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 15-05 20:26
Leuk systeem met sirene, ics-2000, diverse deurcontacten en bewegingsmelders geïnstalleerd.
Werkt prima alleen heb ik nog wat moeite met de push melding maar dat moet ik nog verder uitzoeken.

Ik heb wel even een vraag, dmv de afstandsbediening of de app kan ik het hele systeem activeren maar ik zou ook graag willen dat ik alleen de contactsensors activeer zodat we gewoon door het huis kunnen rennen enzo. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKag
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-08 16:43
Hallo,

ik heb al ruim 10 jaar KaKu elementen in huis.
Ik wilde deze nu via ICS-2000 integreren met mijn domotica systeem.

ICS-2000 prima geinstalleerd en de Somfy zonwering binnen no-time bedienbaar.

Alle KaKu elementen worden niet herkend......
Ik heb volgende zenders : YCT-102 en YCT-100.
Ontvangers : SUN-500 en ACM-1000

Zijn deze niet compatibel ???

bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:33
TheKag schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:30:
Hallo,

ik heb al ruim 10 jaar KaKu elementen in huis.
Ik wilde deze nu via ICS-2000 integreren met mijn domotica systeem.

ICS-2000 prima geinstalleerd en de Somfy zonwering binnen no-time bedienbaar.

Alle KaKu elementen worden niet herkend......
Ik heb volgende zenders : YCT-102 en YCT-100.
Ontvangers : SUN-500 en ACM-1000

Zijn deze niet compatibel ???

bedankt voor jullie reactie.
Dat is oud spul! Die werken nog met codeschijfjes en zijn al jaaaaaaaaaaaaaren niet meer verkrijgbaar. Bij de ICS-1000 waren ze volgens mij al uitgefaseerd.

Het klopt dan ook dat deze niet compatibel zijn. Je hebt daarvoor de 'nieuwe' generatie kaku nodig. En 'nieuwe' staat expres tussen aanhalingstekens, want die 'nieuwe' generatie is bijna zelf al 10 jaar oud.

Alleen die ACM-1000 zou wel moeten werken. Grofweg alles wat met een A begint (je hebt dus ook een AYCT-102) is compatibel met de ICS-2000.

• Lampje007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 07-09 20:30
Frappuccino schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Iemand een idee of dit ook met de ICS2000 werkt?
Heb deze dus besteld voor 1 gang en werkt prefect met de ICS 2000. aangemeld als stopcontact als kaku zigbee produkt

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:40
Lampje007 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Heb deze dus besteld voor 1 gang en werkt prefect met de ICS 2000. aangemeld als stopcontact als kaku zigbee produkt
Op AliExpress word je dood gegooid (spreekwoordelijk dan hè) met Zigbee switches. Zou je een link willen delen naar degene die jij besteld hebt?

Edit: en heb je deze achter een bestaande schakelaar geplaatst die de Zigbee schakelaar kan bedienen?

[Voor 12% gewijzigd door alesandro_46 op 13-03-2021 11:50]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Lampje007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 07-09 20:30
alesandro_46 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Op AliExpress word je dood gegooid (spreekwoordelijk dan hè) met Zigbee switches. Zou je een link willen delen naar degene die jij besteld hebt?

Edit: en heb je deze achter een bestaande schakelaar geplaatst die de Zigbee schakelaar kan bedienen?
https://tweakers.net/i/Se...Rn1Kmj2y.jpg?f=user_large

deze schakelaar heb ik los in een lasdoos om de tuinverlichting aan/uit te doen

• TheKag
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-08 16:43
xFeverr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:36:
[...]

Dat is oud spul! Die werken nog met codeschijfjes en zijn al jaaaaaaaaaaaaaren niet meer verkrijgbaar. Bij de ICS-1000 waren ze volgens mij al uitgefaseerd.

Het klopt dan ook dat deze niet compatibel zijn. Je hebt daarvoor de 'nieuwe' generatie kaku nodig. En 'nieuwe' staat expres tussen aanhalingstekens, want die 'nieuwe' generatie is bijna zelf al 10 jaar oud.

Alleen die ACM-1000 zou wel moeten werken. Grofweg alles wat met een A begint (je hebt dus ook een AYCT-102) is compatibel met de ICS-2000.
Bedankt voor je bericht xFeverr !!
Inmiddels nieuwe ASUN-600 gekocht en geinstalleerd.
Werkt prima, zelfs nog met de oude afstandsbedieningen.
Alles nu gekoppeld metde ICS-2000 en daardoor ook op Google Home.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Arfman

Drome!

Meer mensen problemen met notificaties op Android? Als mensen aanbellen (kaku deurbel) kan de notificatie minuten later aankomen. Als het scherm aanstaat komt de notificatie wel meteen binnen.

Ik heb Android 11 (S20 fe) maar dit probleem heb ik ook op mijn A70 met Android 10. Ik heb alle batterijbesparende zaken al uitgezet, maar niks helpt. Wie o wie?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-09 13:53
Arfman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:14:
Meer mensen problemen met notificaties op Android? Als mensen aanbellen (kaku deurbel) kan de notificatie minuten later aankomen. Als het scherm aanstaat komt de notificatie wel meteen binnen.
Heb ik ook!! Ik wijt het aan de energieopties van de telefoon, maar heb niet kunnen vinden wat ik dan moet veranderen.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:02
Hier is de notificatie ook niet altijd gelijk met de deurbel. Mogelijk ligt het aan de KaKu server. Heb het idee dat het via de wifi beter werkt dan via 4g. Maar let er te weinig op om het met zekerheid te kunnen zeggen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb ondertussen een Eufy videodeurbel aangeschaft en alle batterijbesparende zaken op mijn telefoon weer aangezet. Met die bel is de notificatie instant, ook al ligt de telefoon in "diepe slaap" al een uur op de tafel. KaKu is dus gewoon waardeloos hiervoor qua app.

[Voor 3% gewijzigd door Arfman op 01-04-2021 14:26]

Arfman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:26:
Ik heb ondertussen een Eufy videodeurbel aangeschaft en alle batterijbesparende zaken op mijn telefoon weer aangezet. Met die bel is de notificatie instant, ook al ligt de telefoon in "diepe slaap" al een uur op de tafel. KaKu is dus gewoon waardeloos hiervoor qua app.
Bij mij komt die notificatie idd ook bijna altijd minuten later aan. Je hebt daar eigenlijk helemaal niks aan. Ik zag laatst nog een advertentie van kaku over een 'nieuwe' deurbel (wat gewoon dezelfde is als voorheen, maar dan met een ander uiterlijk) waarbij ze aanprijzen dat je dan de gong uit kunt zetten voor als de kinderen op bed liggen, en je de notificatie dan op je telefoon krijgt. Nou, dat kun je misschien gebruiken als je geen bezoek wilt hebben, want ik denk niet dat veel mensen minuten aan je deur blijven staan na het aanbellen ;)

Sowieso na het lezen van zo'n aankondiging van een nieuwe deurbel vind ik het toch wel jammer dat het opnieuw uitbrengen van bestaande producten in een iets ander jasje kennelijk de enige innovatie is bij klikaanklikuit. Ik zou iig graag zien dat bijv. dergelijke problemen met trage notificaties worden aangepakt. En het beheren van regels mag ook wel eens vereenvoudigd worden. Sowieso zou de app ook wel eens een opfrisbeurt kunnen gebruiken. Betere integratie van de producten zou ook welkom zijn (bijv. de kaku-camera laten samenwerken met de deurbel om bijv. in de app of via google home te kunnen zien wie er aanbelt). Het systeem werkt zoals het is, en misschien is dat ook wel de kracht, maar een beetje vernieuwing is ook wel fijn. Ik zou graag meer geld uitgeven aan kaku-producten om het te kunnen uitbreiden met nieuwe features.

• Arfman

Arfman

Drome!

Eens op alle punten.

Semi-gerelateerd wordt ik ook wel misselijk van de Zigbee-compatible-maar-toch-net-niet-producten. Laatst bij de Lidl voor een tientje een bewegingssensor op Zigbee meegenomen. Aanmelden op de ICS-2000 lukte maar notificaties ho maar. Maar hij werkt wel weer op de Lidl Zigbee bridge 8)7 Het is dus een standaard maar ook eigenlijk weer niet, om simpel van te worden ...

• Patrick_6369
Helaas is Zigbee geen echte standaard. Het is zoiets als een taal: Russen* en Nederlanders maken technisch gezien op dezelfde manier geluid, maar onderling snappen ze niet waar de ander het over heeft.

Wil je iets dat met de ICS-2000 werkt: Kies dan voor Hue-compatible.

* DIsclaimer: Kan iedere nationaliteit met een andere taal dan Nederlands zijn. 8)

[Voor 13% gewijzigd door Patrick_6369 op 01-04-2021 20:40]

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:54
Wellicht een suffe vraag maar kan ik meerdere ASUN-650 zonwering ontvangers bedienen met 1 AWST-8800? Ik kan het nergens terug vinden in de manuals.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:40
Noxa schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:25:
Wellicht een suffe vraag maar kan ik meerdere ASUN-650 zonwering ontvangers bedienen met 1 AWST-8800? Ik kan het nergens terug vinden in de manuals.
In combinatie met de ICS-2000 kan dat. Je kan een regel aanmaken dat bij het indrukken van de 8800 meerdere zonweringen omhoog danwel omlaag gaan.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:54
alesandro_46 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:29:
[...]

In combinatie met de ICS-2000 kan dat. Je kan een regel aanmaken dat bij het indrukken van de 8800 meerdere zonweringen omhoog danwel omlaag gaan.
Aha, check. Eens kijken of ik er gelijk zo diep in wil duiken en of er alternatieven zijn.

• DeHollander
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-09 17:43
Erwin_83 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:08:
Tegenwoordig werkt de temperatuur onder 0 wel. De vierkante sensors werken wel, de ronde krijg ik niet gekoppeld.

[Afbeelding]
Kan je de sensor ook als trigger gebruiken? bv om een kachel aan te sturen?

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erwin_83
DeHollander schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:02:
[...]

Kan je de sensor ook als trigger gebruiken? bv om een kachel aan te sturen?
Niet getest, maar kan het wel invullen. (Let er wel op dat je KaKu schakelaar het vermogen van je kachel mag hebben)

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• DeHollander
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-09 17:43
Erwin_83 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:44:
[...]

Niet getest, maar kan het wel invullen. (Let er wel op dat je KaKu schakelaar het vermogen van je kachel mag hebben)

[Afbeelding]
Thnx dan ga ik er maar eens een paar bestellen.

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:31
Mijn broertje heeft een ICS 2000 gekocht. Nu zit ik met drie vragen:
1. Als ik het goed begrijp kan ik daar zo een Phillips ledstrip op aansluiten zonder een Hue bridge nodig te hebben. Updates kun je dan wel vergeten gok ik?
2. Als ik deze koop: https://klikaanklikuit.nl/product/inbouw-leddimmer/ dan kan ik normale schakelaars blijven gebruiken. Dat lijkt mij zelf wel een veilig idee ipv volledig afhankelijk te zijn van éénweg draadloos verkeer. Maar kan ik dan gewone gira wisselschakelaars gebruiken of moet ik pulsdrukkers kopen?
3. Heeft Kaku ook rolluikbediening die je achter een bestaande bediening kunt stoppen. De huidige module is daar namelijk te groot voor. Bij mijn eigen fibaro modules kan dat wel.

[Voor 14% gewijzigd door icecreamfarmer op 08-04-2021 16:03]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:15
icecreamfarmer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:00:
Mijn broertje heeft een ICS 2000 gekocht. Nu zit ik met drie vragen:
1. Als ik het goed begrijp kan ik daar zo een Phillips ledstrip op aansluiten zonder een Hue bridge nodig te hebben. Updates kun je dan wel vergeten gok ik?Ja en Ja
2. Als ik deze koop: https://klikaanklikuit.nl/product/inbouw-leddimmer/ dan kan ik normale schakelaars blijven gebruiken. Dat lijkt mij zelf wel een veilig idee ipv volledig afhankelijk te zijn van éénweg draadloos verkeer. Maar kan ik dan gewone gira wisselschakelaars gebruiken of moet ik pulsdrukkers kopen? Ja, kunnen gewoon achter je normale schakelaars die dus gewoon blijven functioneren. Een van de redenen dat ik nog steeds veel kaku spul heb. Je wil niet volledig afhankelijk zijn van een verbinding zoals bij hue (of als iemand dan de gewone schakelaar op uit zet en hue niet meer te bereiken is).
3. Heeft Kaku ook rolluikbediening die je achter een bestaande bediening kunt stoppen. De huidige module is daar namelijk te groot voor. Bij mijn eigen fibaro modules kan dat wel. Je bedoelt de ASUN-650? Die kan je meestal wel kwijt toch?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS

• icecreamfarmer
Dank je. Oke apart van die schakelaars dat had ik niet verwacht. Even kijken hoe dat dan bedraad is.
We hebben nu zo'n unit maar die vult de complete inbouwdoos daar kan ik geen jalouzieknopschakelaar meer voor plaatsen.

Overigens voor je Hue problemen kun je ook een zigbee schakelaar gebruiken welke rechtstreeks met de lampen koppelt. Dat heb ik ook en zelfs wanneer de hub eruit ligt blijft het werken.

• xFeverr
icecreamfarmer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:23:
[...]

Dank je. Oke apart van die schakelaars dat had ik niet verwacht. Even kijken hoe dat dan bedraad is.
[...]
Ben wel benieuwd waarom je dat niet had verwacht :+ maar het is echt zo. Ik heb toevallig Gira 55 erop aangesloten

• renzo4000
icecreamfarmer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:23:
[...]

Overigens voor je Hue problemen kun je ook een zigbee schakelaar gebruiken welke rechtstreeks met de lampen koppelt. Dat heb ik ook en zelfs wanneer de hub eruit ligt blijft het werken.
Ik bedoel ook meer in de situatie als je een hue lamp achter een traditionele (wand)schakelaar hebt zitten. Als iemand de schakel uitzet ga je die lamp dus nooit meer aan krijgen via de app of via een remote (nee ook niet met een zigbee oplossing).

• icecreamfarmer
xFeverr schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:01:
[...]

Ben wel benieuwd waarom je dat niet had verwacht :+ maar het is echt zo. Ik heb toevallig Gira 55 erop aangesloten
Omdat normaal gesproken je dan pulsdrukkers nodig hebt.

• montana81
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-05 06:50
Hallo mensen,

Sinds kort mijn verouderde homewizard ingeruild voor de ics2000. Veel kaku spul kunnen koppelen alleen mijn deur en raam contacten willen niet lukken. Deze zijn van smartwares en type SH5-TSM-A. Op de homewizard werkte ze perfect. Ik kan ze wel toevoegen op de ics als kaku deurcontact maar ze werken vervolgens niet. Een push notificatie doet het niet en een simpele test om een lamp aan te sturen ook niet.

Weten jullie of er een foefje is om ze werkend te krijgen of moet ik overstappen op een zigbee deurcontact.

Als ik moet overstappen wat is dan een leuke en betaalbare optie? Ik wil namelijk mijn sunscreens ermee gaan aansturen.

Groet Tony.

• xFeverr
@montana81 dan werken ze dus net iets anders dan de kaku deurcontacten, dan gaat de ICS-2000 inderdaad niet werken. Je zou nog kunnen kijken of hij reageert als je een ander type kaku-zender kiest, bijvoorbeeld een van de afstandsbedieningen. Sommige afstandsbedieningen hebben veel kanalen die je allemaal kan uitproberen.

Beste is de Zigbee contactsensor. Werkt prima en je kan de actieve status aflezen in de app (open of dicht).

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 21:38
Ik weet niet of het vaker langs ik gekomen, maar moet je per se thuis zijn als je de bijvoorbeeld rolluiken omhog/omlaag wilt doen, of kan dat overal vandaan, zolang je maar met internet bent verbonden?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrick_6369
@Jantje2000 : dat laatste dus. Het kan altijd en overal als je maar een internetverbinding hebt.

• norbert72
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 21-09 18:35
Hallo mensen .vraag ik heb men modem van Ziggo moeten resetten.en nu krijg ik geen verbinding meer met Google nest audio.die zegt dat ie geen contact met kaku kan krijgen.ik zie de lampen wel staan maar die zijn offline .maar de
ICS-2000 is wel online .want kan wel met de kaku app wel de lampen bedienen .help wat doe ik verkeerd. En hoe reset ik de ICS-2000 evt

Mvg norbert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
Weet je zeker dat de ics2000 volledig online is en niet alleen lokaal? Heb je google al gevraagd "synchroniseer alle apparaten"? Anders even het account in Google ontkoppelen en weer opnieuw koppelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• norbert72
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 21-09 18:35
Dankje voor je reactie heb uitgelogd en ingelogd .deed toen niks .toen stond er onder. aan ruimte toevoegen .(heb ik de vorige keer niet hoeven doen) heb dat toen gedaan .en zijn alle lampen weer online nogmaals bedankt voor het mee denken

Gr norbert

• Bentelh
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 08-05 19:43
Hi, vandaag de ics-2000 binnen gekregen en ik probeer de apparaten toe te voegen, maar kan niet vinden hoe. We hebben de ACC-2300 stopcontacten, maar ik kan die niet terug vinden in de app. Hoe voeg ik dit toe?

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 23:53
Via de app.

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:39

Tarin

Just plain weird.

Bentelh schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:47:
Hi, vandaag de ics-2000 binnen gekregen en ik probeer de apparaten toe te voegen, maar kan niet vinden hoe. We hebben de ACC-2300 stopcontacten, maar ik kan die niet terug vinden in de app. Hoe voeg ik dit toe?
Die vind je onder Klikaanklikuit | Start-Line | Aan/Uit-schakelaar.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• montana81
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-05 06:50
Hallo, mensen een vraagje. Bij mijn homewizard had ik een buitentemperatuur meter. Nu heb ik een ics 2000 en wil graag mijn sunscreens aansturen met een bepaalde buitentemperatuur. Is er een oplossing voor een buitentemperatuur sensor. Die van kaku is voor binnen als ik het goed begrijp. Zijn er mensen die hem ook buiten gebruiken?

Groet Tony.

PS

Ik zit ineens te denken ik heb ook een Google home is het mogelijk dat ik daar iets op koppel en dan Google home de screens laat aansturen.

[Voor 17% gewijzigd door montana81 op 17-04-2021 16:54]

• Patrick_6369
Ik werk met de app Olisto om obv het weerbericht de ICS-2000 aan te sturen. Natuurlijk is dat geen eigen meting, maar ik vind het goed genoeg werken.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-09 13:30
Heb de ZCC-3500 slimme stopcontact schakelaar gekoppeld aan mijn ICS2000.
Maar nu de vraag, is er iets van een extender voor zigbee protocol beschikbaar vanuit kaku? Ik vind alleen de extender van het oude RF signaal.
Ik wil namelijk de stekker op zolder plaatsen maar de ICS vindt hem dan niet meer en toont: offline.
Breng ik de stekker een verdieping naar beneden gaat het weer prima.

• Patrick_6369
Iedere Zigbee ontvanger is tevens een range-extender: Zigbee creëert een eigen mesh.

Dus je kunt op de tussenliggende plekken wat meer Zigbee-apparatuur plaatsen en je hebt vanzelf je extenders.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-09 13:30
Dus als ik nog zo'n slim stopcontact zou kopen en die op de overloop zou plaatsen zou het al moeten werken??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrick_6369
Ik ken uiteraard de grootte en materialen van jouw huis niet - die mogelijk nog zorgen voor minder bereik - maar in theorie klopt het.

Acties:
  • +1Henk 'm!
DonJunior schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:20:
Dus als ik nog zo'n slim stopcontact zou kopen en die op de overloop zou plaatsen zou het al moeten werken??
Ligt eraan wat de afstand is tussen de stekker op de overloop en de stekker op zolder ;) Maar in principe zal dat wel voldoen denk ik. Ik heb ook op deze manier apparatuur op de bovenverdieping verbonden. Het blijft nog wel een beetje tricky, omdat bijv. de schoonmaakster die stekker op de overloop er wel eens uittrekt en niet terugplaatst. En dan werken de notificaties van de rookmelder en waterlekkagemelder dus ook niet meer... Helaas geeft de ICS geen waarschuwingen oid als een apparaat niet meer bereikt kan worden. En juist bij dergelijke rook-/watermelders wil je eigenlijk dat je weet dat ze het niet meer doen.

[Voor 12% gewijzigd door Palomar op 19-04-2021 11:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xFeverr
Patrick_6369 schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:07:
Iedere Zigbee ontvanger is tevens een range-extender: Zigbee creëert een eigen mesh.
Kleine kanttekening: Dit geldt alleen voor de Zigbee-apparaten die zijn aangesloten op netspanning. Dingen op batterijen maken wel gebruik van het mesh-netwerk, maar zullen niet het netwerk verder uitbreiden. (Dan zou je 3x per dag de batterijen moeten vervangen :+)

Verwacht ook niet instant een resultaat. Geef het wat tijd (uurtje ofzo, precieze tijd weet ik niet) zodat het netwerk kan uitvogelen dat het stopcontact op de zolder beter kan praten via het stopcontact op de overloop.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23-09 13:52
montana81 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:44:
Hallo, mensen een vraagje. Bij mijn homewizard had ik een buitentemperatuur meter. Nu heb ik een ics 2000 en wil graag mijn sunscreens aansturen met een bepaalde buitentemperatuur. Is er een oplossing voor een buitentemperatuur sensor. Die van kaku is voor binnen als ik het goed begrijp. Zijn er mensen die hem ook buiten gebruiken?

Groet Tony.

PS

Ik zit ineens te denken ik heb ook een Google home is het mogelijk dat ik daar iets op koppel en dan Google home de screens laat aansturen.
Zelf heb ik een temperatuursensor van Aqara (via Aliexpress) buiten op een beschutte plek opgehangen. Die zijn ca. 10 euro (dus ik wilde het gokje wel wagen) maar deze doet het nu al een jaar helemaal prima. Doordat hij buiten hangt gaat het batterijtje wel iets vaker leeg (ben nu aan nr. 3 toe).

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:34

OmeJoyo

This is me

fjansma schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:41:
[...]

Zelf heb ik een temperatuursensor van Aqara (via Aliexpress) buiten op een beschutte plek opgehangen. Die zijn ca. 10 euro (dus ik wilde het gokje wel wagen) maar deze doet het nu al een jaar helemaal prima. Doordat hij buiten hangt gaat het batterijtje wel iets vaker leeg (ben nu aan nr. 3 toe).
Die van mij doet het na 3 jaar nog steeds buiten :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• icecreamfarmer
We gaan nu toch draadloosschakelen.
Kan ik zo'n module gebruiken?
https://klikaanklikuit.nl...oor-bestaande-schakeling/

Idee is om de stroom te pakken van een naastgelegen stopcontact maar er verder geen lamp aan te hangen aan de bestaande schakelaar.\

Hoe bedraad ik dat dan, gewoon N en P in de schakelaar stoppen en 2 schakeldraden naar de unit?
De handleiding noemt dat scenario namelijk niet.

De andere optie is om deze te gebruiken maar dan zit je weer vast aan batterijen.
Iets wat ik liever niet doe als het niet nodig is.
https://klikaanklikuit.nl...bestaande-wandschakelaar/

• Erwin_83
@icecreamfarmer beide werken op batterijen. Alleen de witte kan je ook een lamp rechtstreeks op aansluiten. Het is eigenlijk een zender en ontvanger in één. De grijze is alleen een zender.

• xFeverr
Erwin_83 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:03:
@icecreamfarmer beide werken op batterijen. Alleen de witte kan je ook een lamp rechtstreeks op aansluiten. Het is eigenlijk een zender en ontvanger in één. De grijze is alleen een zender.
Het is geen ontvanger want het ontvangt niets. Deze witte 'kijkt mee' naar de schakelaar die een lamp schakelt. Zodra deze dus ziet dat je de lamp inschakelt, zal hij een AAN-signaal sturen. Als hij dan weer merkt dat je de lamp met de schakelaar uitzet, stuurt deze een UIT-signaal.

Je kunt dus bijvoorbeeld een plafondlamp (die is aangesloten aan deze schakelaar) en bijvoorbeeld een staande lamp (die is aangesloten aan een draadloze ontvanger) bedienen met dezelfde schakelaar aan je muur.

Dan krijg je dus:
  • zet plafondlamp aan middels wandschakelaar -> Staande lamp gaat aan.
  • zet plafondlamp uit middels wandschakelaar -> Staande lamp gaat uit
Maar andersom gaat niet. Dus:
  • zet staande lamp aan met een andere zender(/afstandsbediening) -> plafondlamp gaat NIET aan.
  • zet staande lamp uit met een andere zender(/afstandsbediening) -> plafondlamp gaat NIET uit.
(En dat komt dus omdat dat witte ding geen ontvanger is. Enkel een zender)

• hanskemp
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 10-08 10:56
Al jaren gebruik ik de ICS-2000 en bijbehorende app voor het schakelen en dimmen van de verlichting in mijn huis. Sinds een tijdje gebruik ik hierbij zoveel mogelijk Zigbee hardware in aanvulling op mijn 'legacy' KAKU hardware.

Nu heb ik onlangs de Senic Friends of Hue Gira gekocht. Helaas heb ik deze nog niet kunnen koppelen aan mijn ICS-2000. Ook de KAKU servicedesk leverde niets op:
Ik had uw mail gedeeld met ons R&D afdeling die ook de producten test etc. Helaas hebben ze deze niet officieel getest en kunnen we dus geen support leveren waarom dit niet werkt.
Is er hier iemand die een work-around gevonden om deze Zigbee schakelaar/dimmer te koppelen met de ICS-2000?

• xFeverr
hanskemp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:47:
Al jaren gebruik ik de ICS-2000 en bijbehorende app voor het schakelen en dimmen van de verlichting in mijn huis. Sinds een tijdje gebruik ik hierbij zoveel mogelijk Zigbee hardware in aanvulling op mijn 'legacy' KAKU hardware.

Nu heb ik onlangs de Senic Friends of Hue Gira gekocht. Helaas heb ik deze nog niet kunnen koppelen aan mijn ICS-2000. Ook de KAKU servicedesk leverde niets op:

[...]

Is er hier iemand die een work-around gevonden om deze Zigbee schakelaar/dimmer te koppelen met de ICS-2000?
Voor zover ik weet zijn die Friends Of Hue schakelaars niet persé Zigbee compatibel. Die gebruiken een ander protocol genaamd 'EnOcean'.

Deze afbeelding staat op de Philips Hue informatiepagina over Friends of Hue schakelaars wat mijn vermoeden lijkt te bevestigen:

Dat in combinatie met deze pagina op Tweakers over EnOcean (2015) doet het er dus op lijken dat het totaal verschillende protocollen zijn.

En de ICS-2000 spreekt helaas geen EnOcean's

• Erwin_83
xFeverr schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:03:
[...]

Het is geen ontvanger want het ontvangt niets. Deze witte 'kijkt mee' naar de schakelaar die een lamp schakelt. Zodra deze dus ziet dat je de lamp inschakelt, zal hij een AAN-signaal sturen. Als hij dan weer merkt dat je de lamp met de schakelaar uitzet, stuurt deze een UIT-signaal.

Je kunt dus bijvoorbeeld een plafondlamp (die is aangesloten aan deze schakelaar) en bijvoorbeeld een staande lamp (die is aangesloten aan een draadloze ontvanger) bedienen met dezelfde schakelaar aan je muur.

Dan krijg je dus:
  • zet plafondlamp aan middels wandschakelaar -> Staande lamp gaat aan.
  • zet plafondlamp uit middels wandschakelaar -> Staande lamp gaat uit
Maar andersom gaat niet. Dus:
  • zet staande lamp aan met een andere zender(/afstandsbediening) -> plafondlamp gaat NIET aan.
  • zet staande lamp uit met een andere zender(/afstandsbediening) -> plafondlamp gaat NIET uit.
(En dat komt dus omdat dat witte ding geen ontvanger is. Enkel een zender)
A ja ff vergist met de oude versie.

• Bert O.
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19-09 09:51
icecreamfarmer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:21:
[...]

We gaan nu toch draadloosschakelen.
Kan ik zo'n module gebruiken?
https://klikaanklikuit.nl...oor-bestaande-schakeling/

Idee is om de stroom te pakken van een naastgelegen stopcontact maar er verder geen lamp aan te hangen aan de bestaande schakelaar.\

Hoe bedraad ik dat dan, gewoon N en P in de schakelaar stoppen en 2 schakeldraden naar de unit?
De handleiding noemt dat scenario namelijk niet.

De andere optie is om deze te gebruiken maar dan zit je weer vast aan batterijen.
Iets wat ik liever niet doe als het niet nodig is.
https://klikaanklikuit.nl...bestaande-wandschakelaar/
Beide werken op batterijen - zoals reeds eerder opgemerkt. Grote verschil in mijn ogen is dat je voor de zwarte geen stroom ter plekke nodig hebt: Je kan dus eender waar een inbouwdoos(je) in de muur gooien met een mooie schakelaar erop en toch KAKU bedienen.

• Wieltje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 01-07 07:57
Ik zou ook graag een Senic wandzender kopen om te koppelen aan de ICS en had hiervoor aan de andere kant geinformeerd; bij Senic. Dat leverde ook niets op:
The switches are made for usage with the Hue bridge. In addition to the bridge, you will be able to use HomeKit as well.
But the compatibility with third-party products and hubs is not tested and therefore, not guaranteed.
Jammer dat KAKU niet wil helpen. Mocht je het nog aan de praat krijgen dan hoor ik het graag.

Voor zover ik weet betekent "Friends of Hue" namelijk wel degelijk dat het zigbee spreekt, behelst de EnOcean term voor de switch enkel het energy harvesting gedeelte en maakt het geen gebruik van het EnOcean protocol (wat ook bestaat).

Edit: een mogelijk alternatief zij zijn om het binnenwerk uit een Hue Tap in een duur kadertje te klikken. Zie dit filmpje. Heeft er iemand ervaring met de Hue Tap en de ICS2000?

[Voor 18% gewijzigd door Wieltje op 06-05-2021 19:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xFeverr
Wieltje schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:51:
[...]

Edit: een mogelijk alternatief zij zijn om het binnenwerk uit een Hue Tap in een duur kadertje te klikken. Zie dit filmpje. Heeft er iemand ervaring met de Hue Tap en de ICS2000?
Hue Tap werkt ook niet op de ICS-2000 voor zover ik weet.
.
De oplossing binnen kaku zijn de inbouwzenders die je achter een normale Scenic wandschakelaar kunt plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wieltje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 01-07 07:57
Bummer, ik had gehoopt met de zigbee afstandsbedieningen ook dingen als long-press of double-click te kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanoman
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-09 23:30
Daarom gebruik ik nu een conbee 2 stick, die ondersteunt veel meer (maar alleen zigbee). Wel jammer dat de ics-2000 veel zigbee niet ondersteunt, want hij werkt verder wel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reuvje
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14-09 21:18
Frup schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:54:
@renzo4000
Thanks!
Ik heb echter de remotes niet aan de Z1 gekoppeld. Maar alleen rechtstreeks aan het stopcontact.
Ik ga nog een goed lezen en zoeken.

Update: even alles gereset. Twee remotes (dimmers) én de twee stopcontacten. De stopcontacten opnieuw aangemeld op de Z1. Als ik daarna één van de twee dimmers aan één stopcontact koppel, dan worden daarna allebei de stopcontacten aan/uit geschakeld. Maakt niet uit welke van de twee dimmers ik koppel. Het maakt ook geen verschil aan welke van de twee stopcontacten de dimmer gekoppeld wordt. Mijn 3e Tradfri stopcontact wordt niet mee aan/uit geschakeld. Het lijkt net of de twee stopcontacten volledig identiek zijn en tegelijk worden aangestuurd. Weird.
Ik heb precies het zelfde probleem, wanneer ik een tweede remote koppel, gaan alle lampen tegelijk aan/uit, zowel met de eerste als met de tweede remote.
Ik heb ook al de eerste remote verwijderd in de ICS, daarna de tweede remote gekoppeld, maar het zelfde probleem.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22-09 20:49
reuvje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:07:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem, wanneer ik een tweede remote koppel, gaan alle lampen tegelijk aan/uit, zowel met de eerste als met de tweede remote.
Ik heb ook al de eerste remote verwijderd in de ICS, daarna de tweede remote gekoppeld, maar het zelfde probleem.
Iemand een oplossing?
Inmiddels heb ik de Ikea spullen aan een Ikea hub gehangen en de Hue spullen aan een Hue hub en alles werkt nu volgens verwachting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:25
Heeft iemand hier ervaring met zoiets koppelen aan de ICS2000?
https://nl.aliexpress.com...07-49ed-9798-69f9f52070e6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reuvje
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14-09 21:18
Frup schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:50:
[...]

Inmiddels heb ik de Ikea spullen aan een Ikea hub gehangen en de Hue spullen aan een Hue hub en alles werkt nu volgens verwachting.
Ik heb precies hetzelfde gedaan, maar vond het moet om alles in één systeem te hebben.

• berrieberrie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-09 19:34
Beste klikaanklikuiters.

Heeft iemand ook het probleem dat de klikuitklikaan sensors (bijvoorbeeld rookmelders) offline gaan als je ook IKEA tradfri lampen hebt?.
Ik gebruik de tradfri samen met het hue systeem.
Als ik de IKEA lampen verwijder dan geen problemen meer met de kaku sensors.

• joowq
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03-07 14:30
Hallo,

Ik wil een van mijn regels aanpassen; maar ik kan deze helemaal niet terugvinden in het overzicht; en lijkt gewoon weg, maar de regel (rolgordijnen dicht) wordt nog wel iedere avond om 21.00uur uitgevoerd; en kan deze dus niet wijzigen.

Heeft hier nog iemand hetzelfde probleem?

Dank alvast!

• renzo4000
@joowq Mis je het tabje regels helemaal? En zie je wel "ontdekken" ? Dan moet je even naar de instellingen in de app en "ontdek en regels" wisselen met de toggle.

[Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 17-06-2021 09:30]

• joowq
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03-07 14:30
@renzo4000 ik zie het tabje regels wel, met hierin mn andere regels. Alleen één aangemaakte regel is niet zichtbaar;

• Patrick_6369
@joowq Misschien een stomme vraag, maar heb je die regel ook echt in de KaKu-app aangemaakt? Ik heb namelijk ook een paar regels in Olisto zitten voor extra functionaliteit en daar vergis ik me ook wel eens in...

• xFeverr
joowq schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 01:12:
@renzo4000 ik zie het tabje regels wel, met hierin mn andere regels. Alleen één aangemaakte regel is niet zichtbaar;
Check ff met de klantenservice. stuur je Mac-adres op, fixen ze het voor je. Heb dat ook eens gehad.

• Roxors
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-09 08:50
Hallo,

Wij hebben recent een overkapping in de tuin geplaatst, en nu wilde ik daar verlichting en een stopcontact in plaatsen. Het leek me wel leuk om de verlichting middels een afstandsbediening te kunnen schakelen. Nu heb ik de acm-2000 op het oog om de lampen te kunnen schakelen, maar dan heb ik volgens mij een aparte kabel nodig voor het stopcontact. Liever wil ik natuurlijk geen extra kabel, dus gewoon een doos waarbij ik een stopcontact en lampen via a/b op aan kan sluiten, maar ik weet even niet hoe zoiets heet. Iemand hier een idee?

• xFeverr
Roxors schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:29:
Hallo,

Wij hebben recent een overkapping in de tuin geplaatst, en nu wilde ik daar verlichting en een stopcontact in plaatsen. Het leek me wel leuk om de verlichting middels een afstandsbediening te kunnen schakelen. Nu heb ik de acm-2000 op het oog om de lampen te kunnen schakelen, maar dan heb ik volgens mij een aparte kabel nodig voor het stopcontact. Liever wil ik natuurlijk geen extra kabel, dus gewoon een doos waarbij ik een stopcontact en lampen via a/b op aan kan sluiten, maar ik weet even niet hoe zoiets heet. Iemand hier een idee?
Ik heb het verhaal 3x gelezen maar begrijp eigenlijk nog steeds niet wat je precies bedoelt. ACM2000 kun je bij de verlichting zelf plaatsen als je dat wilt. Hij heeft geen ondersteuning voor een vaste wandschakelaar.

Dus zolang er stroom naar de plek van je verlichting loopt (bruin + blauw) kun je deze gebruiken.

• rokil
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-09 15:45
Voor wat betreft de bi-directionele motoren van Brel : er komt definitief geen koppeling hiervoor!
Omdat er sinds kort aangegeven staat op de website van Brel dat het onbekend is of deze motoren met KAKU te bedienen zijn, heb ik nogmaals navraag gedaan bij Brel. Ze geven aan dat KAKU hier niet verder aan mee wil werken en weten niet waarom. Zelf heb ik dit ook (nogmaals) nagevraagd bij KAKU, maar daar gaan ze niet op in.
Toch jammer, want 2 Nederlandse bedrijven zouden zo mooi samen kunnen werken, maar helaas heeft KAKU hier geen zin meer in....

Rokil

• fjansma
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23-09 13:52
rokil schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:39:
Voor wat betreft de bi-directionele motoren van Brel : er komt definitief geen koppeling hiervoor!
Omdat er sinds kort aangegeven staat op de website van Brel dat het onbekend is of deze motoren met KAKU te bedienen zijn, heb ik nogmaals navraag gedaan bij Brel. Ze geven aan dat KAKU hier niet verder aan mee wil werken en weten niet waarom. Zelf heb ik dit ook (nogmaals) nagevraagd bij KAKU, maar daar gaan ze niet op in.
Toch jammer, want 2 Nederlandse bedrijven zouden zo mooi samen kunnen werken, maar helaas heeft KAKU hier geen zin meer in....
Bijzonder jammer. Kun je misschien uitleggen hoe deze constatering zich verhoudt tot de mogelijkheid om een Gamma/Brel Zonwering toe te voegen in de app? Is dat een geheel ander product met een ander protocol? Ik ben niet helemaal bekend met de bidirectionele motoren etc.. etc..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanoman
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-09 23:30
Roxors schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:29:
Hallo,

Ik heb simpel een zigbee lamp er ingedraaid en een goedkope schakelaar in het stopcontact. Is eigenlijk voor binnen, maar werkt al 2 jaar. Je moet natuurlijk wel een plaats kiezen die altijd droog blijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobosocka
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 29-07 23:56
Goedenavond,
Op mijn eigen android telefoon heb ik mijn google assistent gekoppeld aan mijn kaku account.
Nu wil ik op de telefoon van mijn dochter in haar eigen google account (die wel lid is van dit huis) een routine (bedtijd) aanmaken voor de avond waar ook haar rolluik in zit. Echter krijg ik het kaku account niet ingelezen in de home app. Hij blijft zeggen no devices found.

Ik heb wel een routine in home kunnen maken waarop haar rolluiken dicht gaan, ik dan netjes de juiste scène van kaku selecteren en dat werkt ook. Echter wanneer ze bedtijd zegt krijgen we de melding dat de assistent geen verbinding kan maken met kaku.

Ik snap er niks meer van..........

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik gebruik nu de ICS2000 en heb allerlei regels ingesteld. Bijv. bij zonsondergang de buitenverlichting aan en met een kaku remote alle verlichting in de woonkamer tegelijk aan-/uitzetten (zowel kaku eenwegschakelaars als ikea zigbee lampen).

Sindskort heb ik er een Ikea hub bij. Voornamelijk omdat ik dan makkelijk die Ikea remotes kan gebruiken (op de ICS2000 is het een heel gedoe om die werkend te krijgen en krijg er ook niet meer dan 1 tegelijk gekoppeld). Nu zit ik echter wel met 2 'ecosystemen', waardoor je aldoor 2 apps nodig hebt. Ook werkt de Ikea-app alleen lokaal, wat niet handig is als je bijv. op vakantie nog even wilt instellen dat de verlichting elke avond aan moet gaan. Ik ben dus op zoek naar een oplossing om Kaku en Ikea te integreren.

Met Google Home kun je de lampen wel gewoon bedienen en ook routines aanmaken, maar simpelweg regels aanmaken (bijv. lampen in de woonkamer elke dag bij zonsondergang aan en om 23:00 uur uit) lijkt niet mogelijk. Of het moet met stembediening, maar dat vind ik onhandig.

Heeft iemand een goede oplossing om dit te realiseren? Dus vanaf internet bereikbaar en regels/scenes kunnen instellen zoals op de ICS2000?

• Meteen
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23-09 14:04
Sinds een paar dagen heb een slimme meter en deze op de P1 poort van de ICS-2000 aangesloten. Volgens bijgevoegd plaatje is om 23:00 uur zowel stroom verbruikt op het normale- als op het daltarief. Dat lijkt me toch een bug van de ICS-2000?
Zelfs in de AppStore is zo’n plaatje te vinden.
Is er iets mis bij het omrekenen van GMT+2 naar lokale tijd. Ook de horizontale stukken vertrouw ik niet, het stroomverbruik is veel grilliger zoals in de rest van de grafiek

• xFeverr
Palomar schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:04:
[…]
Met Google Home kun je de lampen wel gewoon bedienen en ook routines aanmaken, maar simpelweg regels aanmaken (bijv. lampen in de woonkamer elke dag bij zonsondergang aan en om 23:00 uur uit) lijkt niet mogelijk. Of het moet met stembediening, maar dat vind ik onhandig.
[…]
Routines kunnen wel op tijd of zonsondergang starten. Je moet er nog steeds een “voice starter“ bij aanmaken, wat heel irritant is, maar het zou moeten kunnen.

Wat ook kan is gewoon los in de systemen dit soort regels aanmaken. Daar zal je doorgaans niks van merken. Qua bediening, tsja… Google Home app kan helaas niet alles en ik vind de interface maar niks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-09 14:36
Is er ook zoiets als een widget voor klikaanklikuit voor Android? Lijkt me wel handig om het op het homescherm te hebben dan via de app zelf.

AMD Ryzen 5900x / 32GB@3600mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:39

Tarin

Just plain weird.

Ewivis schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:21:
Is er ook zoiets als een widget voor klikaanklikuit voor Android? Lijkt me wel handig om het op het homescherm te hebben dan via de app zelf.
Dat zou met Olisto moeten kunnen, ik heb dat destijds geprobeerd in te stellen toen het nog Triggi heette, maar ik heb inmiddels in alle kamers afstandsbedieningen liggen en wandschakelaars geïnstalleerd, is in onze situatie beter voor de WAF.
Ik geloof dat Triggi toen teveel merkbare vertraging had om verlichting te schakelen. Voor automatische dingetjes (op basis van de weersomstandigheden of voor het (de)activeren van regels) heeft het best toepassingen denk ik.

[Voor 23% gewijzigd door Tarin op 25-07-2021 12:33]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Patrick_6369
@Ewivis @Tarin Ik heb dat inderdaad met Olisto ingericht, maar er zit inderdaad wel eens vertraging in. Desondanks: het werkt prima. Na een tijdje had ik er voldoende vertrouwen in dat ik inderdaad gedrukt heb en dat mijn actie uitgevoerd gaat worden. En dan stoort de vertraging niet meer. Voor de echt snelle acties heb ik toch nog gewoon wandschakelaars zitten of een AB liggen.

• VLom
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21-09 22:31
Is er íemand in geslaagd om een tradfri-stopcontact (zigbee) van ikea te koppelen aan de ics2000? Zo ja, welk is dan de te volgen procedure? Dank bij voorbaat!

• xFeverr
VLom schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:49:
Is er íemand in geslaagd om een tradfri-stopcontact (zigbee) van ikea te koppelen aan de ics2000? Zo ja, welk is dan de te volgen procedure? Dank bij voorbaat!
Bij mij zit hij gewoon op de ICS-2000 ja. Ik heb hem als Aan/uit-lamp gekoppeld. Ik geloof dat ik de knop op de schakelaar 5 seconden had ingedrukt om hem te resetten. Vervolgens heb ik er een leermodus op aan gekregen (Led ging knipperen) en heeft mijn ICS-2000 hem gewoon gekoppeld.

Hoe het precies ging weet ik ook niet. Was best van een afstandje en het werkt al jaren.

• VLom
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21-09 22:31
Hartelijk dank, xFeverr!
Ik heb de stopcontacten gekoppeld gekregen op jouw manier. Het stopcontact heb ik dicht bij de ics 2000 in een stopcontact met aarding gestoken. Dan met een paperclip in het gaatje van het stopcontact 5 sec geduwd om het stopcontact te resetten; het wit lichtje op het stopcontact begon traagjes te knipperen. Dan via de kaku app op mijn smartphone koppelen via een kamer op het + teken, andere merken, zigbee, aan/uit-lamp. De ics 2000 koppelde dan het stopcontact zodat ik het ook een naam kon geven. Het stopcontact kan je dan op de gewenste locatie plaatsen.

[Voor 5% gewijzigd door VLom op 17-08-2021 21:00]

• Jerry_bboy
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-09 14:16
Heeft iemand al een motion blinds motor gekoppeld aan zijn of haar ICS-2000?

Sinds de laatste update is het mogelijk om motion blinds te koppelen.

https://www.hornbach.nl/s...nen/10251929/artikel.html

• corrado20vt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-09 00:11
Ik heb met de tradfri stopcontacten vaak de "offline" melding. Als ik op "aan" tik reageert het stopcontact echter wel. Heel vervelend dat het niet optimaal werkt na zo'n lange tijd.

Vraag me af of andere firmware in het stopcontact verbetering zou brengenbrengen.

• Frappuccino
Jerry_bboy schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:26:

Dat van je link is Wifi, niet 433Mhz of Zigbee, dus ik denk niet dat je dat aan de praat krijgt.

• xFeverr
Jerry_bboy schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:26:

Ja, werkt! Je ziet een gordijntje die je omhoog en omlaag kan slepen. Het gordijn zelf beweegt dan ook naar die positie die je ziet in de app. Ook kun je het gordijn naar bepaalde posities sturen in regels en scenes.

Let er wel op dat je eerst de eindpositie instelt op de motor. Ik dacht dat dat met de afstandsbediening van Motion moest, maar zeker weet ik dat niet meer. Dit moet gebeuren voordat je hem toevoegt aan de ICS-2000, maar de app zal je daar ook voor waarschuwen.
Frappuccino schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:38:
[...]

Dat van je link is Wifi, niet 433Mhz of Zigbee, dus ik denk niet dat je dat aan de praat krijgt.
Nee hoor, deze werken wel op een 433Mhz-signaal. En ondersteuning voor Motion Blinds zit in de KlikAanKlikUit-app en ICS-2000 gateway.

• Frappuccino
Oh ok, het staat er niet bij.
Wel een link naar een wifi gateway om de motor op afstand te kunnen bedienen.
Vandaar dat het me niet mogelijk leek.

• Jerry_bboy
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-09 14:16
Frappuccino schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:08:
Oh ok, het staat er niet bij.
Wel een link naar een wifi gateway om de motor op afstand te kunnen bedienen.
Vandaar dat het me niet mogelijk leek.
Ja dat is inderdaad die van MotionBlinds zelf. Maar het werkt inderdaad via 433mhz direct met de ICS-2000.
Instellen moet inderdaad wel met de afstandsbediening zoals @xFeverr aangeeft.

• BML79
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 15-09 14:30
Heeft er iemand nog een gouden Tip voor het koppelen van de Ikea TRÅDFRI afstandsbediening met de ics 2000? Ik heb zo’n beetje alle hiervoor genoemde oplossing geprobeerd maar het lukt met geen mogelijkheid. Please help!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-09 10:26
Ik heb het leuk hier in huis met Kaku. Geen klagen wat dat betreft.

Toch blijft er 1 issue waar ik al een tijdje mee bezig ben en nog steeds niet goed werkend heb.

Mijn garage ..

Ik heb een deurcontact (de ACST 606). Deze laat het licht aangaan in mijn garage middels een stopcontact schakelaar (de ACC2300).

Heticht was voorheen op een bewegingsensor aangesloten (de AST6000), maar dat vond ik niet lekker werken. Daarom overgestapt op de deurschakelaar. Maar nu merk ik dat het licht vaak te lang aanblijft omdat de deur niet wordt gesloten.

Ik kan wel zorgen dat de deur gesloten wordt, maar wil kijken of ik het kan regelen met de spulletjes die ik al heb.

Mijn idee is dat het licht aan gaat zoals het nu al gaat. Maar als het licht aanblijft en er is bijvoorbeeld geen beweging het licht uit word geschakeld door de bewegingsensor.

Dus het licht aan door de deursensor en ook uit door de deursensor, maar blijft het licht te lang aan als er geen beweging is dan uitschakelen met de bewegingssensor.

Dus 9 van de 10 keer gaat het licht gelijk uit omdat de deur wordt gesloten, maar het gaat om de enkele keren per dag dat de deur niet wordt gesloten en het licht uren lang aanblijft terwijl er soms zelfs helemaal niemand thuis is.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

• simso1
  • Laatst online: 19-09 22:13
ShaquilleMoreno schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:09:
Ik heb het leuk hier in huis met Kaku. Geen klagen wat dat betreft.

Toch blijft er 1 issue waar ik al een tijdje mee bezig ben en nog steeds niet goed werkend heb.

Mijn garage ..

Ik heb een deurcontact (de ACST 606). Deze laat het licht aangaan in mijn garage middels een stopcontact schakelaar (de ACC2300).

Heticht was voorheen op een bewegingsensor aangesloten (de AST6000), maar dat vond ik niet lekker werken. Daarom overgestapt op de deurschakelaar. Maar nu merk ik dat het licht vaak te lang aanblijft omdat de deur niet wordt gesloten.

Ik kan wel zorgen dat de deur gesloten wordt, maar wil kijken of ik het kan regelen met de spulletjes die ik al heb.

Mijn idee is dat het licht aan gaat zoals het nu al gaat. Maar als het licht aanblijft en er is bijvoorbeeld geen beweging het licht uit word geschakeld door de bewegingsensor.

Dus het licht aan door de deursensor en ook uit door de deursensor, maar blijft het licht te lang aan als er geen beweging is dan uitschakelen met de bewegingssensor.

Dus 9 van de 10 keer gaat het licht gelijk uit omdat de deur wordt gesloten, maar het gaat om de enkele keren per dag dat de deur niet wordt gesloten en het licht uren lang aanblijft terwijl er soms zelfs helemaal niemand thuis is.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes.
Ik heb in de kelderkast een deursensor die de lamp aanzet.
De lamp gaat uit als de deur dicht gaat, of wanneer de deur na 15 minuten nog steeds open staat.

Misschien is dit ook makkelijk aan te passen naar geen beweging?

• ShaquilleMoreno
@simso1 zoals jij het beschrijft wil ik hem.

Kan je me vertellen hoe je dit hebt geregeld?

• simso1
ShaquilleMoreno schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:35:
@simso1 zoals jij het beschrijft wil ik hem.

Kan je me vertellen hoe je dit hebt geregeld?
Ik denk dat je hier de trigger wel kan aanpassen geen beweging.

Ook staat er nog bij het normaal sluiten (Deur dicht) dat de scene automatisch sluiten nog stopt, voor het geval de timer anders zou doorlopen. (Geen idee of het ook echt nodig is)

• ShaquilleMoreno
Yes hij doet het. Ben er wel even mee bezig geweest. Ik had de laatste regel fout. Ik zette hem op 'uit' terwijl het 'afspelen' moest zijn.

Thanks. Super.

• xFeverr
simso1 schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:43:
[...]

Ik denk dat je hier de trigger wel kan aanpassen geen beweging.

Ook staat er nog bij het normaal sluiten (Deur dicht) dat de scene automatisch sluiten nog stopt, voor het geval de timer anders zou doorlopen. (Geen idee of het ook echt nodig is)

[Afbeelding]
Let er op dat als je je kelderkast binnen 15 minuten nog een keer bezoekt, je licht misschien onverwachts uit gaat. Omdat de timer van je eerste bezoek nog loopt. Kom je na 13 minuten dus terug, dan sta je na 2 minuten in het donker.

Je kunt dit oplossen door de scène 'Kelderkast lamp automatisch' te stoppen bij het sluiten van de deur. Bij het stoppen van een scène stop je de nog lopende timers.

• xFeverr
ShaquilleMoreno schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:05:
Yes hij doet het. Ben er wel even mee bezig geweest. Ik had de laatste regel fout. Ik zette hem op 'uit' terwijl het 'afspelen' moest zijn.

Thanks. Super.
Je kunt het uitschakelen van je lampen ook steeds laten uitstellen bij bewegingsdetectie, als je je dat wil. Maar dat werkt eigenlijk het beste met de Zigbee bewegingssensor van KlikAanKlikUit

• ShaquilleMoreno
xFeverr schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:58:
[...]

Je kunt het uitschakelen van je lampen ook steeds laten uitstellen bij bewegingsdetectie, als je je dat wil. Maar dat werkt eigenlijk het beste met de Zigbee bewegingssensor van KlikAanKlikUit
Klinkt goed. Ik heb nog een kaku bewegingsmelder liggen dus wil het wel uitproberen. Werkt het dan werkt het en werkt het niet dan ehhh dan werkt het niet.

Kan je mij vertellen hoe ik dit kan maken?

• xFeverr
ShaquilleMoreno schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:12:
[...]

Klinkt goed. Ik heb nog een kaku bewegingsmelder liggen dus wil het wel uitproberen. Werkt het dan werkt het en werkt het niet dan ehhh dan werkt het niet.

Kan je mij vertellen hoe ik dit kan maken?
De truc is om die 15 (of hoe lang je hem hebt) minuten-timer (in een scène) te stoppen en dan direct weer opnieuw te starten in een regel die als trigger de bewegingsmelder heeft.

Dan heb je dus bij het openen van de deur dat de scène start. Bij bewegingsdetectie stop je de scène en start je hem weer. Op die manier reset je de timer steeds.

Als je weg loopt krijg je geen bewegingsdetectie meer, dan zal de lamp uitschakelen 15 minuten na de laatste beweging.

• simso1
xFeverr schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:17:
[...]

De truc is om die 15 (of hoe lang je hem hebt) minuten-timer (in een scène) te stoppen en dan direct weer opnieuw te starten in een regel die als trigger de bewegingsmelder heeft.

Dan heb je dus bij het openen van de deur dat de scène start. Bij bewegingsdetectie stop je de scène en start je hem weer. Op die manier reset je de timer steeds.

Als je weg loopt krijg je geen bewegingsdetectie meer, dan zal de lamp uitschakelen 15 minuten na de laatste beweging.
Dit had ik ook in mijn reactie gezet. Werkt goed bij mij.

• ShaquilleMoreno
Bedankt jullie beide. Het werkt. Ik was er zelf al mee bezig gegaan en ik had hetzelfde in elkaar gezet als voorgesteld.

Super.

Mijn vrouw verklaard me volgens mij voor gek ... haha
Zoveel tijd in zoiets onbenullig stoppenis gekkenwerk denkt ze. Maar aan de andere kant heeft ze in geen jaren een lichtschakelaar aangeraakt. Ik vindt het leuk om te zien wat de mogelijkheden allemaal kunnen zijn.

Tot nu toe heb ik maar 1 nadeel kunnen vinden van dit systeem en dat is de afwezigheid om een back-up te maken van de instellingen.

Fijne avond.

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee