Bedankt voor je reactie! Een kennis van me wil in zijn vakantiehuis een boiler inschakelen net voor hij weer daar komt en moet dus alleen vertrouwen op de app. Aan de hand van je antwoord denk ik dat dit een mooi systeem kan zijn om hem daarmee te helpen!Tarin schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:04:
[...]
Ja, je stuurt vanuit het ICS vanuit de app of een regel een aan- of een uit-commando. Of een dim-waarde als je een dimmer aanstuurt (wat een groot voordeel is ten opzichte van de aansturing van dimmers vanaf de afstandsbediening zonder een ICS ertussen).
[...]
Volgens mij wel, maar ik weet niet hoe het zit als je ook met een ander device schakelt, volgens mij worden dan niet de vanuit dat apparaat verzonden dimwaarden enzo bijgewerkt.
In ieder geval vroeger niet, wellicht is dat inmiddels ook veranderd.
Let op: Bij Zigbee producten is de status te zien in de Kaku App, want 2-weg.Duncank schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:14:
[...]
Bedankt voor je reactie! Een kennis van me wil in zijn vakantiehuis een boiler inschakelen net voor hij weer daar komt en moet dus alleen vertrouwen op de app. Aan de hand van je antwoord denk ik dat dit een mooi systeem kan zijn om hem daarmee te helpen!
Bij de 433 producten niet, want geen terug melding.
Op dit moment hebben ze alleen Zigbee lampen en Sensoren, maar komt ook een Zigbee socket switch aan. Hoeveel Watt is je boiler?
Headsup: via de Triggi App kan je nu de Kaku ICS-2000 (en Z1) aansturen met de Amazon Echo of Echo dot, via Alexa voice control.
https://triggi.com/
1. Zorg dat je een aantal scenes hebt in Kaku App voor je belangrijke verlichtings situaties met de ICS-2000
2. Installeer/registreer de Triggi App en koppel je Kaku account (via Triggi app / meer / kanalen)
3. Maak in de Triggi App een paar NOW buttons aan met duidelijke namen in het Engels , die matchen met je scenes. (met de now buttons kan je acties starten vanaf je notification bar/lock screen, soort widgets)
4. Maak de "Triggs" in de Triggi App aan waarmee je de bewuste ICS-2000 scenes triggert met de NOW buttons.
5. In de Alexa App, voeg de "Triggi" Skill toe.
6. In de Alexa App ga naar Smarthome / Scan for devices. De now buttons worden gevonden.
7. Je kan nu met Alexa via "turn on {naam now button}" de NOW buttons Triggeren en je lampen bedienen!
Bijvoorbeeld: Alexa, turn on {evening lights}
Have fun!
1. Zorg dat je een aantal scenes hebt in Kaku App voor je belangrijke verlichtings situaties met de ICS-2000
2. Installeer/registreer de Triggi App en koppel je Kaku account (via Triggi app / meer / kanalen)
3. Maak in de Triggi App een paar NOW buttons aan met duidelijke namen in het Engels , die matchen met je scenes. (met de now buttons kan je acties starten vanaf je notification bar/lock screen, soort widgets)
4. Maak de "Triggs" in de Triggi App aan waarmee je de bewuste ICS-2000 scenes triggert met de NOW buttons.
5. In de Alexa App, voeg de "Triggi" Skill toe.
6. In de Alexa App ga naar Smarthome / Scan for devices. De now buttons worden gevonden.
7. Je kan nu met Alexa via "turn on {naam now button}" de NOW buttons Triggeren en je lampen bedienen!
Bijvoorbeeld: Alexa, turn on {evening lights}
Have fun!
Klinkt leuk, maar bij punt 5 heb ik een probleem, welk alexa app moet ik hebben?
Hmm, ik heb Triggi nu geïnstalleerd en KaKu gekoppeld. Maar hoe maak je precies snelkoppelingen dmv widgets?Borne schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:49:
[...]
Dit kun je met Triggi oplossen. Heb je gelijk opties om bijvoorbeeld NEST te koppelen enzovoorts. Werkt fantastisch!
http://www.apkmonk.com/app/com.amazon.dee.app/reuvje schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:42:
Klinkt leuk, maar bij punt 5 heb ik een probleem, welke Alexa app moet ik hebben?
Versie van July 26, 2017 werkte goed voor mij qua vinden van de Triggi skill.
(ik ga er daarbij even van uit dat je in NL woont en een Amazon Echo of Echo dot hebt via de grijze import
Groet,
Trico
3. Maak in de Triggi App een paar NOW buttons (NOW Tabblad..) aan met duidelijke namen in het Engels , die matchen met je scenes. (met de now buttons kan je acties starten vanaf je notification bar/lock screen, soort widgets).GoO schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:20:
[...]
Hmm, ik heb Triggi nu geïnstalleerd en KaKu gekoppeld. Maar hoe maak je precies snelkoppelingen dmv widgets?
Ik heb een aantal (plafond)lampen waar meerdere peertjes in gaan. Daarnaast een kamer met meerdere spotjes. Is het mogelijk om deze lampen en/of meerdere spotjes in een kamer als één te bedienen? Dus dat de lampjes die bij elkaar horen in 1x aan of uit gaan en niet om de beurt. Zelfde voor de plafondlamp, is natuurlijk heel raar als die niet gelijktijdig aan/uit gaan. Dat kan dan zeker alleen maar met een draadloze dimmer zoals https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-dimmer.html ?
En niet met zoiets als https://www.klikaanklikui...d-spot-koel-warm-wit.html ?
Maar de draadloze dimmer is zeker weer niet mogelijk in combinatie met een gewone fysieke dimmer? Is de keuze altijd óf een draadloze dimmer óf een fysieke dimmer? Als dat klopt, hoe bedien je dan meerdere Hue spotjes, toch niet per stuk?
Maar de draadloze dimmer is zeker weer niet mogelijk in combinatie met een gewone fysieke dimmer? Is de keuze altijd óf een draadloze dimmer óf een fysieke dimmer? Als dat klopt, hoe bedien je dan meerdere Hue spotjes, toch niet per stuk?
Thanks, ik heb nu in ieder geval een aantal buttons gemaakt.tricobalt schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:30:
[...]
3. Maak in de Triggi App een paar NOW buttons (NOW Tabblad..) aan met duidelijke namen in het Engels , die matchen met je scenes. (met de now buttons kan je acties starten vanaf je notification bar/lock screen, soort widgets)
Volgens mij is mijn Android versie te oud om widgets op het lockscherm te kunnen plaatsen. Hoeft ook niet per sé, maar op een gewoon scherm zie ik ook geen widgets van Triggi die ik toe kan voegen. Horen die er wel te zijn?
Bij mij staan ze ook niet in het lockscreen, maar in de notification area (swipe naar beneden nadat je telefoon unlocked is)..GoO schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:56:
[...]
Thanks, ik heb nu in ieder geval een aantal buttons gemaakt.
Volgens mij is mijn Android versie te oud om widgets op het lockscherm te kunnen plaatsen. Hoeft ook niet per sé, maar op een gewoon scherm zie ik ook geen widgets van Triggi die ik toe kan voegen. Horen die er wel te zijn?
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Nou, KPN heeft eindelijk internet op de kabel gezet. ICS-2000 geïnstalleerd en de buitenlampen werken.
(regel dat ze rond zonsondergang aan gaan en om bepaalde tijd uitgaan)
(regel dat ze rond zonsondergang aan gaan en om bepaalde tijd uitgaan)
Hi all,
Heb mijn woonkamer en tuin geheel uitgevoerd met Kaku dimmers icm Philips warm glow lampen en via de ICS2000 werkt het allemaal super.
Philips Bloom lamp gekocht maar kreeg die niet aan de praat. R21 en de beta R22 werkte niet. Na eerste keer inleren werkte de Bloom maar de lamp bleef offline nadat de voeding was onderbroken.
Nu twee Trådfri rgb lampen gekocht en dit werkt prima (inmiddels R23).
Wel jammer dat de Trådfri remotes niet te gebruiken zijn. Ik hoop dat Kaku hier ondersteuning voor gaat toevoegen.
Ook de wit tint balk in de app werkt op dit moment niet.
Wat ik mis in de app zijn color copy functie & dimmer, white balance en color carrousel functies die aan schakelaars gekoppeld kunnen worden voor het bedienen van rgb lampen.
Bijv:
Kaku AYCT-102 remote
Kanaal 1 (dimmer functie)
0%>25%>50%>75%>100%
Kanaal 2 (white balance)
Full color>75%C>50%C>25%C>White
Kanaal 3 (color carrousel)
Groen>Blauw>Paars>Roze>Rood>etc.
Gr. DiBlanco
Heb mijn woonkamer en tuin geheel uitgevoerd met Kaku dimmers icm Philips warm glow lampen en via de ICS2000 werkt het allemaal super.
Philips Bloom lamp gekocht maar kreeg die niet aan de praat. R21 en de beta R22 werkte niet. Na eerste keer inleren werkte de Bloom maar de lamp bleef offline nadat de voeding was onderbroken.
Nu twee Trådfri rgb lampen gekocht en dit werkt prima (inmiddels R23).
Wel jammer dat de Trådfri remotes niet te gebruiken zijn. Ik hoop dat Kaku hier ondersteuning voor gaat toevoegen.
Ook de wit tint balk in de app werkt op dit moment niet.
Wat ik mis in de app zijn color copy functie & dimmer, white balance en color carrousel functies die aan schakelaars gekoppeld kunnen worden voor het bedienen van rgb lampen.
Bijv:
Kaku AYCT-102 remote
Kanaal 1 (dimmer functie)
0%>25%>50%>75%>100%
Kanaal 2 (white balance)
Full color>75%C>50%C>25%C>White
Kanaal 3 (color carrousel)
Groen>Blauw>Paars>Roze>Rood>etc.
Gr. DiBlanco
Kan je eens proberen de Tradfri lampen te koppelen via Zigbee (andere merken) / Zigbee lamp warm/koud.Diblanco schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:19:
Ook de wit tint balk in de App werkt op dit moment niet.
Wellicht dat de wit tint aansturing dan wel werkt. (heeft te maken met dat de Ikea lamp zich verkeerd identificeert)
Blijft de bloom wel online als je hem dichtbij koppelt en dichtbij houdt? (puur als test)
433 Mhz dimmers zoals de AWMD-250 kan je allemaal koppelen aan bijv. 1 dimmer in de Kaku App zodat ze allemaal tegelijk gaan. Gewoon 1 voor 1 de 433 ontvangers in de leer modus en steeds opnieuw AAN signaal geven met dezelfde dimmer device in de Kaku App.GoO schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:33:
Ik heb een aantal (plafond)lampen waar meerdere peertjes in gaan. Daarnaast een kamer met meerdere spotjes. Is het mogelijk om deze lampen en/of meerdere spotjes in een kamer als één te bedienen? Dus dat de lampjes die bij elkaar horen in 1x aan of uit gaan en niet om de beurt. Zelfde voor de plafondlamp, is natuurlijk heel raar als die niet gelijktijdig aan/uit gaan. Dat kan dan zeker alleen maar met een draadloze dimmer zoals https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-dimmer.html ?
Maar je kan ze daarnaast ook nog los van elkaar koppelen en aansturen met individuele dimmer devices in de App. (Per 433 ontvanger kunnen er 6 zend codes onthouden worden)
Zigbee lampen (zled-xxxx) kunnen nog niet als groep aangestuurd worden, maar is men wel mee bezig qua implementatie. Voorlopig kan je daarvoor scenes gebruiken.
Dimbare Zigbee lamp of AWMD-250 kan nooit achter een traditionele dimmer, dan krijg je storing.
@tricobalt De Bloom is terug naar de winkel.
Inmiddels heb ik via scenes zelf carrousels gemaakt die ik met regels via de remote kan starten en stoppen.
Dit werkt best goed!
Voorbeeld:
Scene dimmer carrousel
Trådfri 25% dim>2 sec>Trådfri 50%>2 sec>Trådfri 75%>2 sec>Trådfri 100%
Regel Trådfri dimmer start
Trigger: Remote kanaal 1 / Aan
Actie: Scène dimmer carrousel / Start
Regel Trådfri dimmer stop
Trigger: Remote kanaal 1 / Uit
Actie: Scène dimmer carrousel / Stop
Inmiddels heb ik via scenes zelf carrousels gemaakt die ik met regels via de remote kan starten en stoppen.
Dit werkt best goed!
Voorbeeld:
Scene dimmer carrousel
Trådfri 25% dim>2 sec>Trådfri 50%>2 sec>Trådfri 75%>2 sec>Trådfri 100%
Regel Trådfri dimmer start
Trigger: Remote kanaal 1 / Aan
Actie: Scène dimmer carrousel / Start
Regel Trådfri dimmer stop
Trigger: Remote kanaal 1 / Uit
Actie: Scène dimmer carrousel / Stop
Thanks, het is dus altijd of een lichtknop + draadloos dimmen of een traditionele dimmer. Groep aansturen met AWMD-250 heb ik nu ook, maar wil graag in de toekomst meerdere Zigbee lampen als groep gebruiken. Hopelijk komt die mogelijkheid er sneltricobalt schreef op woensdag 6 september 2017 @ 00:37:
[...]
433 Mhz dimmers zoals de AWMD-250 kan je allemaal koppelen aan bijv. 1 dimmer in de Kaku App zodat ze allemaal tegelijk gaan. Gewoon 1 voor 1 de 433 ontvangers in de leer modus en steeds opnieuw AAN signaal geven met dezelfde dimmer device in de Kaku App
Maar je kan ze daarnaast ook nog los van elkaar koppelen en aansturen met individuele dimmer devices in de App. (Per 433 ontvanger kunnen er 6 zend codes onthouden worden)
Zigbee lampen (zled-xxxx) kunnen nog niet als groep aangestuurd worden, maar is men wel mee bezig qua implementatie. Voorlopig kan je daarvoor scenes gebruiken.
Dimbare Zigbee lamp of AWMD-250 kan nooit achter een traditionele dimmer, dan krijg je storing.
Sinds vorige week heb ik een ICS-2000 systeem. Op zich werkt het allemaal prima en was installatie gemakkelijk.
Ik heb een regel aangemaakt dat de tuinverlichting aan gaat bij zonsondergang en op een vast tijdstip uit gaat. Ook heb ik een APIR-2150 bewegingsmelder die aan gaat wanneer het donker is. Na 5 minuten wordt een 'Uit' signaal gegeven als er geen beweging meer is.
Voor de bewegingsmelder heb ik reeds een regel dat deze na een vast tijdstip (nadat de verlichting op een vast tijdstip wordt uitgezet) de verlichting aan zet bij beweging. Ook heb ik een regel dat de bewegingsmelder in de ochtend niet meer de verlichting aan hoeft te zetten na beweging. Ik heb dit ingesteld met een scene tuinverlichting aan met 'Play' en 'Stop'.
Wanneer ik tussen zonsondergang en het vaste tijdstip dat de lichten in de tuin uit gaan in de tuin kom stuurt de bewegingsmelder na 5 minuten toch een uit signaal. Daardoor moet ik steeds handmatig de verlichting weer aan zetten. Helaas kom ik er niet uit welke regels met triggers en acties ik nu moet aanmaken om dit gerealiseerd te krijgen. Is er iemand die hiervoor de oplossing heeft door regels te stapelen.
Alvast bedankt.
Ik heb een regel aangemaakt dat de tuinverlichting aan gaat bij zonsondergang en op een vast tijdstip uit gaat. Ook heb ik een APIR-2150 bewegingsmelder die aan gaat wanneer het donker is. Na 5 minuten wordt een 'Uit' signaal gegeven als er geen beweging meer is.
Voor de bewegingsmelder heb ik reeds een regel dat deze na een vast tijdstip (nadat de verlichting op een vast tijdstip wordt uitgezet) de verlichting aan zet bij beweging. Ook heb ik een regel dat de bewegingsmelder in de ochtend niet meer de verlichting aan hoeft te zetten na beweging. Ik heb dit ingesteld met een scene tuinverlichting aan met 'Play' en 'Stop'.
Wanneer ik tussen zonsondergang en het vaste tijdstip dat de lichten in de tuin uit gaan in de tuin kom stuurt de bewegingsmelder na 5 minuten toch een uit signaal. Daardoor moet ik steeds handmatig de verlichting weer aan zetten. Helaas kom ik er niet uit welke regels met triggers en acties ik nu moet aanmaken om dit gerealiseerd te krijgen. Is er iemand die hiervoor de oplossing heeft door regels te stapelen.
Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door ArTheMan op 08-09-2017 21:28 ]
Suggestie om dit aan te pakken:ArTheMan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:26:
Sinds vorige week heb ik een ICS-2000 systeem. Op zich werkt het allemaal prima en was installatie gemakkelijk.
Alvast bedankt.
0. Behoud je bestaande tuin verlichting timers, maar verwijder alle scenes/regels met APIR erin
1. Maak een scene A die de tuin verlichting aan zet en na 5 minuten weer uitzet.
2. Maak een regel B: Trigger = Beweging gedetecteerd met APIR. Actie = start scene A
3. Maak 2 timer regels:
Regel C : regel B aanzetten op het vaste tijdstip dat je lampen uitgaan snachts.
Regel D: regel B uitzetten bij zonsopkomst.
Twee dingen om op te letten:
- Directe koppeling tussen APIR en Tuinverlichting mag er niet zijn. Moet allemaal via de ICS lopen (reset eventueel tuin lamp ontvangers en leer ze opnieuw in bij de ICS via "potloodje-menu" in kamer in de App)
-Zorg dat licht gevoelheid van APIR op H staat
Want alle slimheid zit nu in de ICS
Groet,
Tricobalt
[ Voor 3% gewijzigd door tricobalt op 09-09-2017 13:13 ]
Sinds vandaag heb ik het draadloze beveilingsysteem en de draadloze deurbel van KlikaanKlikuit in huis. Werkt allemaal best goed, maar ik heb toch nog een paar vragen/wensen waarvan ik benieuwd ben of die te realiseren zijn.
1. De draadloze deurbel kan je instellen qua volume en melodie, op de deurbel zelf. Dit kan echter niet rechtstreeks via de app. Alleen via regels op een bepaalde tijd kan je het volume uitzetten en weer aan. Is er echt geen mogelijkheid om de deurbel gewoon via de app te beheren? Lijkt me toch niet zo lastig realiseerbaar.
Op de website staat het volgende:
2. Het alarmsysteem stuurt een push-bericht wanneer een alarm af gaat. Alleen er wordt niet gemeld welk apparaat hiervoor de trigger is geweest. Is dit in te stellen?
3. Wanneer een raam/deur sensor geen contact meer maakt en het alarm staat aan, dan gaat deze direct af. Kan je hier een vertraging op zetten, zodat je gewoon het huis binnen kunt om het alarm uit te schakelen? Of moet dit altijd vooraf? Iets wat je vrij gemakkelijk kan vergeten.
4. Ik vind het een gemis dat het systeem geen emails kan versturen. Moet toch eenvoudig te realiseren zijn door de ICS-2000 in het netwerk te hangen?
1. De draadloze deurbel kan je instellen qua volume en melodie, op de deurbel zelf. Dit kan echter niet rechtstreeks via de app. Alleen via regels op een bepaalde tijd kan je het volume uitzetten en weer aan. Is er echt geen mogelijkheid om de deurbel gewoon via de app te beheren? Lijkt me toch niet zo lastig realiseerbaar.
Op de website staat het volgende:
Deze zin doet vermoeden dat je het volume van de deurbel wel ergens kunt beheren, buiten de regels om.Soms wilt u gewoon niet 24-7 bereikbaar zijn. Laat uw rustmomentje niet onderbreken door een onverwachte bezoeker aan de deur, zeker niet als uw kindje eindelijk slaapt. Schakel het volume van uw KlikAanKlikUit deurbel tijdelijk uit of dagelijks op een bepaald tijdstip. Zo wordt u of uw gezin nooit ’s nachts wakker van de deurbel.
2. Het alarmsysteem stuurt een push-bericht wanneer een alarm af gaat. Alleen er wordt niet gemeld welk apparaat hiervoor de trigger is geweest. Is dit in te stellen?
3. Wanneer een raam/deur sensor geen contact meer maakt en het alarm staat aan, dan gaat deze direct af. Kan je hier een vertraging op zetten, zodat je gewoon het huis binnen kunt om het alarm uit te schakelen? Of moet dit altijd vooraf? Iets wat je vrij gemakkelijk kan vergeten.
4. Ik vind het een gemis dat het systeem geen emails kan versturen. Moet toch eenvoudig te realiseren zijn door de ICS-2000 in het netwerk te hangen?
[ Voor 17% gewijzigd door .GoO op 09-09-2017 18:30 ]
Is het mogelijk om een klikaanklikuit afstandbediening ZYCT-202 te gebruiken om Ikea Tradfri lampen aan te sturen zonder de ICS2000 hub. Ik heb een homey waarmee ik de lampen kan aansturen via telefoon etc. Maar ik wil graag een losse afstandsbediening hebben.
Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!
is het iemand wel eens gelukt om de philips living color gen 2 met de ics2000 te koppelen ?
deze lampen dus
https://www.google.nl/sea...psy-ab..0.0.0.H0YVJkT9Vqk
ik vind wel info om ze aan een hue hub te koppelen maar zou ze graag aan de ics koppelen. on / of is voldoende
deze lampen dus
https://www.google.nl/sea...psy-ab..0.0.0.H0YVJkT9Vqk
ik vind wel info om ze aan een hue hub te koppelen maar zou ze graag aan de ics koppelen. on / of is voldoende
De KlikaanKlikuit alarmset is deze week afgeprijsd van 179,99 naar 99,99 euro. Mooie deal! Deze maand ook nog gratis same day delivery.
Momenteel nog 12 stuks op voorraad.
[ Voor 11% gewijzigd door .GoO op 15-09-2017 08:27 ]
ook bij de Gamma voor 111 te krijgen tm zondag. Overigens is daar deze week 25% korting op alle Kaku, zelf de ics2000 dus gehaald voor 97 euro.GoO schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:13:
De KlikaanKlikuit alarmset is deze week afgeprijsd van 179,99 naar 99,99 euro. Mooie deal!
https://www.gamma.nl/assortiment/zoeken?text=klikaanklikuit
Klopt, ook een mooie korting. Heb daar de draadloze deurbelset gehaald.Ray schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:24:
[...]
ook bij de Gamma voor 111 te krijgen tm zondag. Overigens is daar deze week 25% korting op alle Kaku, zelf de ics2000 dus gehaald voor 97 euro
https://www.gamma.nl/assortiment/zoeken?text=klikaanklikuit
Heeft iemand hier een rolluik of zonnescherm aangesloten via ASUN-650 met daarnaast ook een fysieke schakelaar? Ik wil zowel draadloos als via schakelaar kunnen bedienen en ben benieuwd of dat goed werkt.
[ Voor 76% gewijzigd door .GoO op 16-09-2017 15:25 ]
@.GoO ik heb parallel over de contacten van de ASUN-650 een normale rolluikschakelaar aangesloten, dit bij 2 rolluiken, dit als de domoticz raspi of homewizard gecrashed zijn toch in geval van nood de rolluiken te kunnen openen
Thanks, precies hoe ik het ook wil gaan doen. Mooi dat dat werktMadDog11 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:59:
@.GoO ik heb parallel over de contacten van de ASUN-650 een normale rolluikschakelaar aangesloten, dit bij 2 rolluiken, dit als de domoticz raspi of homewizard gecrashed zijn toch in geval van nood de rolluiken te kunnen openen
Dat heb ik ook maar ik heb het zo gemaakt als de ASUN wordt bediend dan wordt de handschakelaar buiten werking gezet dit via een relais schakeling, en ik heb triggi er op zitten zodat bij zonnig weer de screens automatisch naar beneden gaan en weer omhoog tegen de zonsondergang..GoO schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:22:
Heeft iemand hier een rolluik of zonnescherm aangesloten via ASUN-650 met daarnaast ook een fysieke schakelaar? Ik wil zowel draadloos als via schakelaar kunnen bedienen en ben benieuwd of dat goed werkt.
Ik heb met KaKu contact gehad over een aantal wensen. Als het goed is zullen onderstaande verbeteringen in de toekomst worden meegenomen:
- Wanneer het alarm af gaat kunnen zien wat de trigger van het alarm is geweest (bijv. magneetcontact voordeur, achterdeur of een sensor)
- Optie om alleen de magneetcontacten in te schakelen en niet de sensor(en), wenselijk voor bijvoorbeeld 's nachts als je wel thuis bent maar niet wilt dat het alarm af gaat als je even wat te drinken gaat pakken
Verder zijn ze ook bezig met het ondersteunen van spraakfunctionaliteit (zoals Google Home) en het verbeteren van notificaties wanneer er op de bel gedrukt wordt (is nu elke keer een losse notificatie, best vervelend, ik zou hier ook wel de historie terug willen kunnen zien)
- Wanneer het alarm af gaat kunnen zien wat de trigger van het alarm is geweest (bijv. magneetcontact voordeur, achterdeur of een sensor)
- Optie om alleen de magneetcontacten in te schakelen en niet de sensor(en), wenselijk voor bijvoorbeeld 's nachts als je wel thuis bent maar niet wilt dat het alarm af gaat als je even wat te drinken gaat pakken
Verder zijn ze ook bezig met het ondersteunen van spraakfunctionaliteit (zoals Google Home) en het verbeteren van notificaties wanneer er op de bel gedrukt wordt (is nu elke keer een losse notificatie, best vervelend, ik zou hier ook wel de historie terug willen kunnen zien)
Goede verbeterpunten. Vind het systeem nu op sommige punten idd wel wat beperkt. Het werkt wel goed en stabiel, maar kan beter. Zou nog wel veel meer kunnen bedenken qua integratie. Bijv. de IP-camera automatisch laten opnemen als het alarm gaat of koppelen aan een trigger (bijv, deurbel of bewegingssensor).
Alles beheren via een webpagina zou ook erg wenselijk zijn. Bij een aantal rules raak je het overzicht al snel kwijt op je kleine telefoonscherm.
Alles beheren via een webpagina zou ook erg wenselijk zijn. Bij een aantal rules raak je het overzicht al snel kwijt op je kleine telefoonscherm.
Je kunt die verbeterpunten naar ze mailen. Heb ik ook gedaan en een aantal van die punten wordt nu opgepakt in toekomstige updates, dus het heeft wel zin.Palomar schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:08:
Goede verbeterpunten. Vind het systeem nu op sommige punten idd wel wat beperkt. Het werkt wel goed en stabiel, maar kan beter. Zou nog wel veel meer kunnen bedenken qua integratie. Bijv. de IP-camera automatisch laten opnemen als het alarm gaat of koppelen aan een trigger (bijv, deurbel of bewegingssensor).
ik heb problemen met het reageren van een tweetal 2300h ontvangers.
de ics zit/ zat in de meterkast. een tiental ontvangers door het hele huis en tuin werkt perfect.
gisteren twee 2300H geplaatst. in in de garage zelf en in in de hal op 4 meter van de ics.
eerst reageerde de unit in de garage ( 2,5 meter van ics) goed. De hal wilde echter totaal niet verbinden. Met een gewone AB werkt hij wel prima en als ik de AB bij de ics hou ook. Toch van uit de ics niet.
Nu heb ik de ics uit de meterkast gehaald en werkt de unit in de hal goed!
maar de unit in de garage reageert amper of niet. Ze hebben een vrije line of sight van dus nog geen 3 meter maar de ontvanger vertikt het . Dit terwijl een ontvanger op 20 meter het prima doet.
iemand bekend met dit probleem of weet wat ik kan doen ?
edit. zojuist een apir toegevoegd en ook dit werkt niet lekker. weet iemand of de tweeweg bewegingsmelder hier uitkomst kan bieden om verlichting te schakelen of werkt dit alleen met een sirene module ?
edit2. de aprir direct op de 2300h aangemeld en nu lijkt het wel goed te gaan.
het lijkt er dus op dat de ics slechter aanstuurt dan een handzender / detector ?
edit 3. nog een 2300h geplaatst. meld direct aan op de ics maar reageert totaal niet. ics verplaatst naar recht onder de ontvanger. zit amper 3 meter tussen. alles werkt behalve die ontvanger. terwijl die dus wel op een gewone handzender reageert. zo'n 2300H inbouwen is al geen pretje en als ze dan ook nog eens niet werken
de ics zit/ zat in de meterkast. een tiental ontvangers door het hele huis en tuin werkt perfect.
gisteren twee 2300H geplaatst. in in de garage zelf en in in de hal op 4 meter van de ics.
eerst reageerde de unit in de garage ( 2,5 meter van ics) goed. De hal wilde echter totaal niet verbinden. Met een gewone AB werkt hij wel prima en als ik de AB bij de ics hou ook. Toch van uit de ics niet.
Nu heb ik de ics uit de meterkast gehaald en werkt de unit in de hal goed!
maar de unit in de garage reageert amper of niet. Ze hebben een vrije line of sight van dus nog geen 3 meter maar de ontvanger vertikt het . Dit terwijl een ontvanger op 20 meter het prima doet.
iemand bekend met dit probleem of weet wat ik kan doen ?
edit. zojuist een apir toegevoegd en ook dit werkt niet lekker. weet iemand of de tweeweg bewegingsmelder hier uitkomst kan bieden om verlichting te schakelen of werkt dit alleen met een sirene module ?
edit2. de aprir direct op de 2300h aangemeld en nu lijkt het wel goed te gaan.
het lijkt er dus op dat de ics slechter aanstuurt dan een handzender / detector ?
edit 3. nog een 2300h geplaatst. meld direct aan op de ics maar reageert totaal niet. ics verplaatst naar recht onder de ontvanger. zit amper 3 meter tussen. alles werkt behalve die ontvanger. terwijl die dus wel op een gewone handzender reageert. zo'n 2300H inbouwen is al geen pretje en als ze dan ook nog eens niet werken

[ Voor 38% gewijzigd door Ray op 24-09-2017 19:54 ]
Ik zag in de folder dat de ICS-2000 komende week in de aanbieding is bij de Praxis, voor 96,75.
Sometimes you need to plan for coincidence
Nu alleen nog wachten dat het zigbee van kaku ook bij Praxis is te krijgen met korting, zoals de deursensor e.dHmmbob schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:58:
Ik zag in de folder dat de ICS-2000 komende week in de aanbieding is bij de Praxis, voor 96,75.
Hmmbob schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:58:
bij paradigit is de hele collectie inclusief Zigbee met 25% te krijgen. code paradigit25 gebruiken.
Weet iemand welke Buiten camera werkt met kaku?
Heb nu al twee keer de auto leeggeroofd gehad op de eigen oprit, navigatie eruit. Die komen dus terug. Weet niet of t al eerder genoemd is maar door de drukte en stress kan ik t niet zo snel vinden.
Alle hulp is dus zeer welkom. Die standaard camera wil ik niet buiten in de regen hangen en ook binnen achter een raam is geen optie.
Heb nu al twee keer de auto leeggeroofd gehad op de eigen oprit, navigatie eruit. Die komen dus terug. Weet niet of t al eerder genoemd is maar door de drukte en stress kan ik t niet zo snel vinden.
Alle hulp is dus zeer welkom. Die standaard camera wil ik niet buiten in de regen hangen en ook binnen achter een raam is geen optie.
Alleen de klikaanklikuit camera werkt met de ICS-2000 (als dat je vraag is).jetgadget schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:46:
Ik heb het in het verleden ook al eens gevraagd, maar toen is het niet echt duidelijk geworden.
Werken de Xiaomi Zigbee producten nu ook met de ICS-2000?
Werken de Xiaomi Zigbee producten nu ook met de ICS-2000?
Nee geen buitencamera helaas, dus die moet je via andere partij laten lopen, zijn in de end ook veel beter heb ik het idee.jetgadget schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:46:
Ben thuis de woonkamer+eetgedeelte aan het uitrusten met KaKu. Heb intussen een ICS 2000 met daaraan een inbouwdimmer (AWMD-250). Hiermee blijft de huidige wandschakelaar te gebruiken. Ook heb ik de standaard wandcontactdoosschakelaars voor twee living colors (1 2nd gen, 1 mini) in gebruik.
In de woonkamer hangt een lamp met 4x GU10 (hiervoor heb ik nog een inbouwdimmer, AWMD-250 klaarliggen) en in de eetkamer een lamp met 4x E14.
Allen zijn nu voorzien van halogeen lampen en ik wil deze vervangen voor led. Er lijkt geen prijsverschil te zijn tussen dimbare led en Tradfri (Zigbee) lampen, ik vraag me echter af of Zigbee lampen in mijn situatie geschikt zijn omdat ik graag de bestaande wandschakelaar wil gebruiken om de lamp aan te zetten.
tl;dr: zijn zigbee (Tradfri) lampen ook met een inbouw schakelaar te bedienen, eventueel met een extra KaKu unit achter deze schakelaar?
In de woonkamer hangt een lamp met 4x GU10 (hiervoor heb ik nog een inbouwdimmer, AWMD-250 klaarliggen) en in de eetkamer een lamp met 4x E14.
Allen zijn nu voorzien van halogeen lampen en ik wil deze vervangen voor led. Er lijkt geen prijsverschil te zijn tussen dimbare led en Tradfri (Zigbee) lampen, ik vraag me echter af of Zigbee lampen in mijn situatie geschikt zijn omdat ik graag de bestaande wandschakelaar wil gebruiken om de lamp aan te zetten.
tl;dr: zijn zigbee (Tradfri) lampen ook met een inbouw schakelaar te bedienen, eventueel met een extra KaKu unit achter deze schakelaar?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Er komt weer wat nieuws aan, zigbee rookmelder.
https://www.trust.com/nl/...e-smoke-detector-zsdr-850
Mooi, zeker als je de alarmen ook nog aan elkaar kunt koppelen. Dat als op zolder bijvoorbeeld het alarm afgaat die beneden (bij voorkeur met een andere toon) mee gaat loeien.Galaxis schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:51:
Heeft er trouwens al eens iemand een hue bloom of iris lamp werkend gekregen op hun ICS-2000 ?
Mooi, maar wel een enorm (hoog) ding lijkt het zo. Ik hoop inderdaad ook dat je ze aan elkaar kunt koppelen.Galaxis schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:51:
Ik wil met de ASUN-650 mijn rolluiken draadloos bedienbaar maken. Door deze parallel te installeren is het rolluik ook nog met een fysieke schakelaar te bedienen. Nu heb ik een standaard inbouwdoos in de muur zitten en daar past de ASUN-650 niet in(!) Dat is een behoorlijke tegenvaller.
Heeft iemand dit probleem ook gehad en weten op te lossen? De ASUN-650 ergens anders monteren oid?
Heeft iemand dit probleem ook gehad en weten op te lossen? De ASUN-650 ergens anders monteren oid?
Ik heb inderdaad een extra inbouwdoos met daarin de ASUN-650 met blindplaat ergens anders ingebouwd.GoO schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:24:
Ik wil met de ASUN-650 mijn rolluiken draadloos bedienbaar maken. Door deze parallel te installeren is het rolluik ook nog met een fysieke schakelaar te bedienen. Nu heb ik een standaard inbouwdoos in de muur zitten en daar past de ASUN-650 niet in(!) Dat is een behoorlijke tegenvaller.
Ernaast of echt op een hele andere locatie? Ernaast is namelijk geen ruimte meer voor een extra inbouwdoos. Heb me niet gerealiseerd dat het niet zou passenMadDog11 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:12:
[...]
Ik heb inderdaad een extra inbouwdoos met daarin de ASUN-650 met blindplaat ergens anders ingebouwd
[ Voor 7% gewijzigd door .GoO op 03-10-2017 23:20 ]
Voor nu hou ik het maar even bij de fysieke schakelaar, dus de ASUN-650 weer teruggebracht. Misschien in de toekomst in combinatie met een draadloze schakelaar van KaKu, dat kan toch ook?
Andere vraag, ik heb vandaag bij de Ikea een Tradfri kleurenlamp gehaald. Erg leuk, maar twee dingen waar ik niet uit kom.
1) Ik krijg de lamp met geen mogelijkheid gekoppeld aan mijn ICS-2000. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen? De bijgeleverde afstandsbediening van Ikea doet het wel.
2) De lamp zit achter een bestaande schakelaar. Als de schakelaar aan staat (en dus spanning heeft) dan kan ik de lamp prima bedienen met de afstandsbediening. Als de schakelaar echter uit staat, dan staat er geen spanning op en kan ik niks met de afstandsbediening. Dat lijkt me niet de bedoeling. Hoe kan ik dit oplossen?
Andere vraag, ik heb vandaag bij de Ikea een Tradfri kleurenlamp gehaald. Erg leuk, maar twee dingen waar ik niet uit kom.
1) Ik krijg de lamp met geen mogelijkheid gekoppeld aan mijn ICS-2000. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen? De bijgeleverde afstandsbediening van Ikea doet het wel.
2) De lamp zit achter een bestaande schakelaar. Als de schakelaar aan staat (en dus spanning heeft) dan kan ik de lamp prima bedienen met de afstandsbediening. Als de schakelaar echter uit staat, dan staat er geen spanning op en kan ik niks met de afstandsbediening. Dat lijkt me niet de bedoeling. Hoe kan ik dit oplossen?
1) Ik heb gisteren succesvol een aantal lampen (E27 en GU10) gekoppeld aan de ICS-2000. Hiervoor moet je de lamp zes keer aan/uit schakelen (bij de zesde keer aan laten staan). Vervolgens in de app de lamp toevoegen:.GoO schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:00:
Voor nu hou ik het maar even bij de fysieke schakelaar, dus de ASUN-650 weer teruggebracht. Misschien in de toekomst in combinatie met een draadloze schakelaar van KaKu, dat kan toch ook?
ZigBee (andere merken) --> ZigBee lamp RGB (kleuren) --> verbinden --> even wachten --> klaar.
Al mijn lampen hadden datum 1727 op de doos staan. Mogelijk dat jouw lampen ouder zijn en daardoor niet met de ICS-2000 willen koppelen maar aangezien je de kleurenlamp hebt vermoed ik dat deze jonger is.
2) De lamp heeft spanning nodig om te communiceren met de bridge. Geen spanning is geen lamp bedienen vanuit de app. Voordeel is wel dat bij terug inschakelen de lamp onthoudt op welke stand deze stond (tenminste, de lampen die je alleen kan dimmen danwel de kleurtemperatuur van in kan stellen). Zelf ben ik ook nog op zoek om de bestaande schakelaar te behouden. Hiervoor wil ik de draden die naar huidige schakelaar aan elkaar verbinden (=lamp continu spanning) en aan deze schakelaar een AWMT-003 koppelen zodat ik daarmee één scene kan starten.
Geprobeerd, maar ik kreeg het op deze manier niet voor elkaar. Ga het vanavond of morgen nog een keer proberen.alesandro_46 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:17:
[...]
1) Ik heb gisteren succesvol een aantal lampen (E27 en GU10) gekoppeld aan de ICS-2000. Hiervoor moet je de lamp zes keer aan/uit schakelen (bij de zesde keer aan laten staan). Vervolgens in de app de lamp toevoegen:
ZigBee (andere merken) --> ZigBee lamp RGB (kleuren) --> verbinden --> even wachten --> klaar.
Al mijn lampen hadden datum 1727 op de doos staan. Mogelijk dat jouw lampen ouder zijn en daardoor niet met de ICS-2000 willen koppelen maar aangezien je de kleurenlamp hebt vermoed ik dat deze jonger is.
Voorheen bediende ik deze lamp met dezelfde vaste schakelaar, daarachter een draadloze mini dimmer en in de lamp een gewone led lamp. Dat ging prima en ik kon die lamp altijd bedienen. De draadloze mini dimmer heb ik er tussenuit gehaald en de led lamp vervangen door een Ikea Tradfri lamp. Maar nu kan ik deze dus alleen bedienen als de schakelaar aan staat.2) De lamp heeft spanning nodig om te communiceren met de bridge. Geen spanning is geen lamp bedienen vanuit de app. Voordeel is wel dat bij terug inschakelen de lamp onthoudt op welke stand deze stond (tenminste, de lampen die je alleen kan dimmen danwel de kleurtemperatuur van in kan stellen). Zelf ben ik ook nog op zoek om de bestaande schakelaar te behouden. Hiervoor wil ik de draden die naar huidige schakelaar aan elkaar verbinden (=lamp continu spanning) en aan deze schakelaar een AWMT-003 koppelen zodat ik daarmee één scene kan starten.
Ik dacht er inderdaad ook aan om er een draadloze schakelaar achter te hangen. Aangezien de lamp eerder met een draadloze mini dimmer altijd bedienbaar was, zou dat met de normale draadloze schakelaar ook weer moeten werken lijkt mij. Staat er dan altijd spanning op en werkt dit ook in combinatie met een draadloze dimbare lamp van Tradfri?
Nadeel van de AWMT-003 is dat deze op batterijen werkt. Doen de AWMR-230 en AWMT-230 hetzelfde, maar dan op stroom?
Ik kreeg ook met geen mogelijkheid de Tradfri lampen gekoppeld. Gevraagd of de KAKU Klantenservice kon meekijken. Bleek er iets mis te zijn met de Zigbee chip. De ICS2000 kon ik opsturen en binnen een paar dagen weer gefixed retour. Het koppelen gaat nu perfect.
Hoe zijn ze daar achter gekomen? Hoe kijken ze mee?dg2207 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:08:
Ik kreeg ook met geen mogelijkheid de Tradfri lampen gekoppeld. Gevraagd of de KAKU Klantenservice kon meekijken. Bleek er iets mis te zijn met de Zigbee chip. De ICS2000 kon ik opsturen en binnen een paar dagen weer gefixed retour. Het koppelen gaat nu perfect.
De AWMT-230 staat in serie dus zal ook niet werken. De AWMR-230 werkt mogelijk wel. Toevallig heb ik die nog een liggen, zal dat van het weekend even testen..GoO schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:42:
[...]
Geprobeerd, maar ik kreeg het op deze manier niet voor elkaar. Ga het vanavond of morgen nog een keer proberen.
[...]
Voorheen bediende ik deze lamp met dezelfde vaste schakelaar, daarachter een draadloze mini dimmer en in de lamp een gewone led lamp. Dat ging prima en ik kon die lamp altijd bedienen. De draadloze mini dimmer heb ik er tussenuit gehaald en de led lamp vervangen door een Ikea Tradfri lamp. Maar nu kan ik deze dus alleen bedienen als de schakelaar aan staat.
Ik dacht er inderdaad ook aan om er een draadloze schakelaar achter te hangen. Aangezien de lamp eerder met een draadloze mini dimmer altijd bedienbaar was, zou dat met de normale draadloze schakelaar ook weer moeten werken lijkt mij. Staat er dan altijd spanning op en werkt dit ook in combinatie met een draadloze dimbare lamp van Tradfri?
Nadeel van de AWMT-003 is dat deze op batterijen werkt. Doen de AWMR-230 en AWMT-230 hetzelfde, maar dan op stroom?
Bij de eettafel probeer ik eenzelfde opstelling als jij nu hebt/had te creëren: AWMD-250 met "gewone" dimbare led lampen (4x). Nu zitten er nog halogeenlampen in en die flikkeren nog wel eens...
Galaxis schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:00:
Heeft er trouwens al eens iemand een hue bloom of iris lamp werkend gekregen op hun ICS-2000 ?
Geen idee hoe, maar dit is uit hun mail:.GoO schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:36:
[...]
Hoe zijn ze daar achter gekomen? Hoe kijken ze mee?
We hebben in het systeem kunnen zien dat er iets mis is met uw zigbee chip en zullen wij de ICS-2000 helemaal moeten vervangen voor u. Jammer om te horen dat het artikel niet functioneert naar behoren. U kunt het product naar ons opsturen voor garantieafhandeling en controle.
Heb je ze iets van een log toegestuurd dan? Want de ICS-2000 is toch niet verbonden met wifi/internet?dg2207 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:05:
[...]
Geen idee hoe, maar dit is uit hun mail:
We hebben in het systeem kunnen zien dat er iets mis is met uw zigbee chip en zullen wij de ICS-2000 helemaal moeten vervangen voor u. Jammer om te horen dat het artikel niet functioneert naar behoren. U kunt het product naar ons opsturen voor garantieafhandeling en controle.
Wat bedoel je. Waar denk je dat die utp aan sluiting voor is? Zonder internet werkt ie niet....GoO schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:37:
[...]
Heb je ze iets van een log toegestuurd dan? Want de ICS-2000 is toch niet verbonden met wifi/internet?
Hmm ja, klinkt wel logisch. Anders zou mijn app natuurlijk ook niet werken buiten de deurjongetje schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:58:
[...]
Wat bedoel je. Waar denk je dat die utp aan sluiting voor is? Zonder internet werkt ie niet...

Maar hoe doen jullie dat met de bediening van de draadloze lampen icm een fysieke schakelaar. Zit hier altijd stroom op (ook wanneer de schakelaar uit staat) zodat hij het draadloze signaal op kan pikken?
Ik heb de fysieke schakelaar met een stukje tape vastgemaakt (je kunt ook de schakelaar verwijderen en de draden doorverbinden, maar ik ben er nog niet over uit of ik deze kaku-oplossing permanent blijf gebruiken)..GoO schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:42:
Maar hoe doen jullie dat met de bediening van de draadloze lampen icm een fysieke schakelaar. Zit hier altijd stroom op (ook wanneer de schakelaar uit staat) zodat hij het draadloze signaal op kan pikken?
Om de lampen nog wel handmatig te bedienen heb ik een awst 8802 wandschakelaar van klikaanklikuit. Ben daarover echter nog matig tevreden. Omdat het geen 'kantelschakelaar' is, maar gewoon 2 knoppen moet je altijd even nadenken welke knop 'aan' is en welke 'uit'. Daarbij moet je best hard drukken voordat er iets gebeurt (vaak dus 2 keer, omdat je de eerste keer kennelijk niet hard genoeg drukte).
Niet echt ideaal. Ik wil graag mijn bestaand wand (design) schakelaar behouden, met altijd spanning erop zodat ik ook draadloos kan schakelen. Dit werkte voorheen perfect toen er een draadloze mini inbouw dimmer tussen zat.Palomar schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:06:
[...]
Ik heb de fysieke schakelaar met een stukje tape vastgemaakt (je kunt ook de schakelaar verwijderen en de draden doorverbinden, maar ik ben er nog niet over uit of ik deze kaku-oplossing permanent blijf gebruiken).
Om de lampen nog wel handmatig te bedienen heb ik een awst 8802 wandschakelaar van klikaanklikuit. Ben daarover echter nog matig tevreden. Omdat het geen 'kantelschakelaar' is, maar gewoon 2 knoppen moet je altijd even nadenken welke knop 'aan' is en welke 'uit'. Daarbij moet je best hard drukken voordat er iets gebeurt (vaak dus 2 keer, omdat je de eerste keer kennelijk niet hard genoeg drukte).
Je kunt natuurlijk achter je schakelaar de draden met een lasdopje doorverbinden. Dan doet de schakelaar natuurlijk niets meer, maar dat lijkt me juist de bedoeling? Of je zet er een kaku schakelaar voor in de plaats..GoO schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:11:
[...]
Niet echt ideaal. Ik wil graag mijn bestaand wand (design) schakelaar behouden, met altijd spanning erop zodat ik ook draadloos kan schakelen. Dit werkte voorheen perfect toen er een draadloze mini inbouw dimmer tussen zat.
De bedoeling is dat de schakelaar het blijft doen. Het signaal moet van de traditionele schakelaar komen of van een draadloos signaal.jongetje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:14:
[...]
Je kunt natuurlijk achter je schakelaar de draden met een lasdopje doorverbinden. Dan doet de schakelaar natuurlijk niets meer, maar dat lijkt me juist de bedoeling? Of je zet er een kaku schakelaar voor in de plaats.
Een kaku schakelaar (op die plek) is geen optie, dat ziet er niet uit in combinatie met het overige schakelmateriaal in huis. Bovendien zitten er meerdere schakelaars binnen het afdekraam.
Als jij je schakelaar uitzet dan gaat de lamp natuurlijk nooit meer aan omdat de spanning eraf is. Dan zul je met bijvoorbeeld een AWMR-230 aan de slag moeten..GoO schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:19:
[...]
De bedoeling is dat de schakelaar het blijft doen. Het signaal moet van de traditionele schakelaar komen of van een draadloos signaal.
Een kaku schakelaar (op die plek) is geen optie, dat ziet er niet uit in combinatie met het overige schakelmateriaal in huis. Bovendien zitten er meerdere schakelaars binnen het afdekraam.
Allen,
Ik heb sinds een maand een ICS-2000 draaien thuis om mijn lampen aan te sturen. Ben er zeer tevreden over!
Wat me wel opvalt is dat af en toe eea niet werkt, dan blijkt het rode licht aan de rechterkant te branden. Resetten biedt dan geen oplossing. Iemand enig idee hoe dat kan ontstaan? Verliest de ICS dan de verbinding met internet?
Aanvullend; ik heb internet van Ziggo. Achter mijn Ziggo modem (connect box) hangt mijn eigen router. Als ik de ICS-2000 rechtstreeks aan mijn ziggo-modem (Connect Box) hang, dan werkt het systeem. Koppel ik hem echter aan mijn router, waar alle andere apparatuur achter hangt, dan werkt ie niet. Iemand enig idee waarom dit is?
Ik heb sinds een maand een ICS-2000 draaien thuis om mijn lampen aan te sturen. Ben er zeer tevreden over!
Wat me wel opvalt is dat af en toe eea niet werkt, dan blijkt het rode licht aan de rechterkant te branden. Resetten biedt dan geen oplossing. Iemand enig idee hoe dat kan ontstaan? Verliest de ICS dan de verbinding met internet?
Aanvullend; ik heb internet van Ziggo. Achter mijn Ziggo modem (connect box) hangt mijn eigen router. Als ik de ICS-2000 rechtstreeks aan mijn ziggo-modem (Connect Box) hang, dan werkt het systeem. Koppel ik hem echter aan mijn router, waar alle andere apparatuur achter hangt, dan werkt ie niet. Iemand enig idee waarom dit is?
@geert_schrijver Dan heb je zo-ie-zo je netwerk niet goed geconfigureerd. Een router achter een router is niet optimaal en kan zulke problemen geven. Je moet:
1. Je modem in bridge laten zetten door Ziggo en je eigen router het werk laten doen. Dan werkt alleen UTP poort 1 nog op je modem waar je je router op aansluit
OF
2. Je router als accesspoint gebruiken dus geen DHCP, NAT e.d. laten doen.
1. Je modem in bridge laten zetten door Ziggo en je eigen router het werk laten doen. Dan werkt alleen UTP poort 1 nog op je modem waar je je router op aansluit
OF
1) Ik heb gisteren succesvol een aantal lampen (E27 en GU10) gekoppeld aan de ICS-2000. Hiervoor moet je de lamp zes keer aan/uit schakelen (bij de zesde keer aan laten staan). Vervolgens in de app de lamp toevoegen:
Al mijn lampen hadden datum 1727 op de doos staan. Mogelijk dat jouw lampen ouder zijn en daardoor niet met de ICS-2000 willen koppelen maar je de kleurenlamp hebt vermoed ik dat deze jonger is.
[/quote]
Kunnen alle IKEA lampen op deze manier gekoppeld worden. Ik ben zo slim geweest om 2 $9.99 te kopen zonder remote omdat ik daar de ics2000 voor wil gebruiken. Maar nu krijg ik ze niet gekoppeld... Die 6x truc werkt op alle IKEA smart lampen? Dan ga ik het dit weekend proberen.
Al mijn lampen hadden datum 1727 op de doos staan. Mogelijk dat jouw lampen ouder zijn en daardoor niet met de ICS-2000 willen koppelen maar je de kleurenlamp hebt vermoed ik dat deze jonger is.
[/quote]
Kunnen alle IKEA lampen op deze manier gekoppeld worden. Ik ben zo slim geweest om 2 $9.99 te kopen zonder remote omdat ik daar de ics2000 voor wil gebruiken. Maar nu krijg ik ze niet gekoppeld... Die 6x truc werkt op alle IKEA smart lampen? Dan ga ik het dit weekend proberen.
Volgens mij lukt dat met deze unit. Check even de handleiding om zeker te zijn!alesandro_46 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:52:
[...]
Wij hebben een mini led dimmer van kaki achter een bestaande schakelaar zitten waarmee we een paar gewone leds dimmen, vergelijkbaar eindresultaat (we hadden de lampen al en er was nog geen zigbee-ondersteuning). Kastje is volgens mij ongeveer even groot, het was wel een beetje krap maar hij paste achter de inbouwschakelaar.
Hangt af van het type lamp, de volgende ZigBee lampen kan je selecteren (wijst eigenlijk zichzelfaran schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:01:
[...]
- warm/koud
- dimbaar
- aan/uit
Ik had voor de zekerheid nog een bridge en een remote genomen, maar niet nodig gehad.
Wil morgen even een AWMT-003 halen inderdaad (je link komt uiteindelijk bij een AWMT-230, maar volgens mij schakelt die een aangesloten lamp en geeft daar bovenop nog een KaKu signaal).Tarin schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:48:
[...]
Volgens mij lukt dat met deze unit. Check even de handleiding om zeker te zijn!
Wij hebben een mini led dimmer van kaki achter een bestaande schakelaar zitten waarmee we een paar gewone leds dimmen, vergelijkbaar eindresultaat (we hadden de lampen al en er was nog geen zigbee-ondersteuning). Kastje is volgens mij ongeveer even groot, het was wel een beetje krap maar hij paste achter de inbouwschakelaar.
Ook @.GoO, heb vanavond de AWMR-230 geprobeerd; in combinatie met de ZigBee lampen werkt het nog niet naar behoren. Voordat ik de schakelaar heb gemonteerd was de situatie als volgt:
- 4x gu10 tradfri aangemeld in de app
- 4 scenes, alle lampen op: 0%, 33%, 66% en 100%
- Via regels een AYCT-102 afstandsbediening gekoppeld aan bovenstaande scenes.
Na het toevoegen van de AWMR-230 schakelen de lampen middels de wandschakelaar, maar in de app blijven ze offline en krijg ik ze met hem mogelijkheid terug online. Daardoor zijn de lampen niet te bedienen via de app of de afstandsbediening. Morgen dus even de AWMT-003 halen en van het weekend weer verder pielen.
@Tarin Offtopic: ik heb in de lamp waar inbouwdimmer (AWMD-250) aan zit dimbare led lampen in gedraaid. Als deze op 100% staat dan gaat het goed maar zodra ik ga dimmen begint de borrel te flikkeren. Heb jij hier ook last van?
Je moet inderdaad die hebben, ik had deze gepakt omdat dat de eerste in het productlijstje Schakelaars was, maar kon op m'n telefoon de handleiding niet openen, vandaar m'n disclaimeralesandro_46 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:57:
[...]
Wil morgen even een AWMT-003 halen inderdaad (je link komt uiteindelijk bij een AWMT-230, maar volgens mij schakelt die een aangesloten lamp en geeft daar bovenop nog een KaKu signaal).
Wij hebben 1 Tradfri in gebruik (de E14-variant), die werkt tot nu toe zonder problemen via een bewegingsmelder (AWST-6000) en een regel die tegen zondsondergang ingeschakeld wordt.[...] ZigBee lampen werkt het nog niet naar behoren. Voordat ik de schakelaar heb gemonteerd was de situatie als volgt:
Die dimmer hebben wij hier ook, er hangen 4 6W Ikea dimbare LEDAREs (E27) (en de wandschakelaar) aan en dat werkt zonder problemen, met een vergelijkbaar setje regels wat je hierboven post. Hoeveel watt heb jij aan lampen aangesloten? Volgens de handleiding werkt hij tussen de 3 en de 24W aan LED-belasting (hoewel daar op de nieuwe verpakkingen niets over vermeld staat).@Tarin Offtopic: ik heb in de lamp waar inbouwdimmer (AWMD-250) aan zit dimbare led lampen in gedraaid. Als deze op 100% staat dan gaat het goed maar zodra ik ga dimmen begint de borrel te flikkeren. Heb jij hier ook last van?
Een andere (losse) LED-lamp (die die een paar jaar geleden bij de Postcodeloterij weggegeven werd) wil niet van 0 op een te lagen dimstand (<50% ofzo) gestart worden, dus die heeft voor de lage dimstand een scene aan op 75% -> 1 seconde wachten -> naar 30%.
Gisterenavond 2 stuks philips hue e14 color lampjes aangeschaft voor in de woonkamer. Wat ging dat makkelijk zeg ism de ICS-2000.
Deze lampjes dus
Lampje in het armatuur geschroeft, lampje aangezet en vervolgens in de app een nieuwe lamp toegevoeds "zigbee rgb overige " en het werkte direct. Erg fijn ! Alleen hoe kan ik nu eventueel de lamp resetten?
Wat mij verder opvalt is dat bij de bouwmarkten veel "slimme" verlichting wordt verkocht van iDUAL , Jedi, hue en WIZ. Maar de RGB lampen van klik aan klik uit zijn in geen velden of wegen te bekennen in fysieke winkels, daarom ben ik maar voor philips gegaan. Hoe komt het dat die lampen van KAKU zo slecht te vinden zijn in fysieke winkels ? Online trouwens ook maar een handje vol shops die het verkoopt.
Deze lampjes dus

Lampje in het armatuur geschroeft, lampje aangezet en vervolgens in de app een nieuwe lamp toegevoeds "zigbee rgb overige " en het werkte direct. Erg fijn ! Alleen hoe kan ik nu eventueel de lamp resetten?
Wat mij verder opvalt is dat bij de bouwmarkten veel "slimme" verlichting wordt verkocht van iDUAL , Jedi, hue en WIZ. Maar de RGB lampen van klik aan klik uit zijn in geen velden of wegen te bekennen in fysieke winkels, daarom ben ik maar voor philips gegaan. Hoe komt het dat die lampen van KAKU zo slecht te vinden zijn in fysieke winkels ? Online trouwens ook maar een handje vol shops die het verkoopt.
Antwoord van Kaku over het bedienen van Zigbee lampen in combinatie met een fysieke schakelaar.
Oftewel, je krijgt 2 verschillende apparaten. De AWMR-300 om de lamp mee aan/uit te schakelen en de Tradfri lamp zelf waarmee je vervolgens kunt dimmen en van kleur kunt veranderen. Volgens mij zou je dit met een scene aan elkaar moeten kunnen koppelen.Als de fysieke schakelaar uit staat dan kunt u de lamp niet bedienen omdat er geen spanning op staat en de lamp heeft wel stroom nodig want er zit geen accu in. Wat u wilt met een AWMR-230 kan ook maar dan moet u er wel rekening mee houden dat u de lamp met een andere zender/knop moet dimmen. In plaats van de AWMR-230 wil ik u alleen de AWMR-300 aanraden. De AWMR-300 is geschikt voor led en de AWMR-230 niet dus daarmee kunt u problemen krijgen.
Koppelen van de Tradfri RGB lamp is gelukt met onderstaande stappen:
Q: Hoe koppel ik Ikea Tradfri lampen met de ICS-2000/Z1?
A: De Tradfri lampen kunnen op de volgende manier gekoppeld worden:
1. Reset de Tradfri lamp door deze 6x UIT/AAN te zetten met de traditionele 230V wandschakelaar. De Tradfri lamp knippert 1x kort om de reset te bevestigen.
2. Zet hierna de Tradfri lamp UIT met de traditionele 230V wandschakelaar.
3. Ga in een kamer in de App en druk op het + teken.
4. Kies “Zigbee algemeen” en daarna de juiste lamp overeenkomende met je Ikea lamp: “Zigbee Lamp warm/koud” of “Zigbee lamp dimbaar”
5. Kies in de dialoog “verbinden”
6. Zet hierna de Tradfri lamp AAN met de traditionele 230V wandschakelaar.
7. Na ~10 seconden geeft de KlikaanKlikUit App de bevestiging van koppelen.
De Tradfri lamp kan nu bediend worden vanuit de KlikAanKlikUit App!
Een warm/koud Tradfri lamp kan zijn wit-tint aanpassen in 3 stappen.
Let op: een Zigbee lamp (zoals Ikea Tradfri) kan maar met 1 Bridge tegelijk gekoppeld zijn.
Leuk, kijken of die in te zetten is om een pushmessage te sturen als het bad vol isGalaxis schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:49:
Behalve een rookmelder die op de markt gaat komen, komt er denk ik ook nog een watermelder?
[afbeelding]
Tussendoor nog even 2 vragen ;
* Hoe kan ik een hue lamp resetten die op mijn ICS-2000 zit aangesloten ?
* Heeft iemand een hue bloom/iris werkend gekregen op de ICS-2000 ?
* Hoe kan ik een hue lamp resetten die op mijn ICS-2000 zit aangesloten ?
* Heeft iemand een hue bloom/iris werkend gekregen op de ICS-2000 ?
@.GoO, @Tarin, even snel een update: met de AMWT-003 werken de ZigBee lampen (Tradfri) naar behoren. Hiervoor moet de huidige fasedraad en schakeldraad doorverbonden worden met een lasdop. Vervolgens gebruik je de schakelaar (enkel of dubbel) en die sluit je aan op de AMWT-003. Daarna de batterij in de KaKu schakelaar en dan is ie klaar om te koppelen. Tot slot is de KaKu schakelaar te gebruiken in de regels.
Ik heb hem toegevoegd in de 'ZigBee lampen uit' en 'ZigBee lampen 66%' regels.
Nu zijn zowel de app, afstandsbediening (AYCT-102) en wandschakelaar te gebruiken om de verlichting te regelen.
De schakelaar gedraagt zich als een fysieke schakelaar en niet als toggle, een paar voorbeelden:
1. Stel ik activeer met de afstandsbediening de regel waarbij de lampen op 100% gaan en zet daarna de wandschakelaar aan dan gaan de lampen op 66% branden. Doe ik daarna de wandschakelaar uit dan gaan de lampen uit;
2. Stel de lampen zijn uit en ik doe de wandschakelaar aan dan brengen de lampen op 66%. Wijzig ik met de afstandsbediening de lampen naar 100% of 33% en druk daarna de schakelaar uit dan gaan de lampen uit;
3. Staat de wandschakelaar aan maar heb je de lampen met de afstandsbediening uit gezet dan moet je om de lampen aan de schakelaar uit en weer aan zetten.
Op naar de volgende stap om KaKu WAF proof te krijgen
Ik heb hem toegevoegd in de 'ZigBee lampen uit' en 'ZigBee lampen 66%' regels.
Nu zijn zowel de app, afstandsbediening (AYCT-102) en wandschakelaar te gebruiken om de verlichting te regelen.
De schakelaar gedraagt zich als een fysieke schakelaar en niet als toggle, een paar voorbeelden:
1. Stel ik activeer met de afstandsbediening de regel waarbij de lampen op 100% gaan en zet daarna de wandschakelaar aan dan gaan de lampen op 66% branden. Doe ik daarna de wandschakelaar uit dan gaan de lampen uit;
2. Stel de lampen zijn uit en ik doe de wandschakelaar aan dan brengen de lampen op 66%. Wijzig ik met de afstandsbediening de lampen naar 100% of 33% en druk daarna de schakelaar uit dan gaan de lampen uit;
3. Staat de wandschakelaar aan maar heb je de lampen met de afstandsbediening uit gezet dan moet je om de lampen aan de schakelaar uit en weer aan zetten.
Op naar de volgende stap om KaKu WAF proof te krijgen
Ik krijg de dubbele wandschakelaar (awst-8802) gekoppeld aan de ics-2000 maar kanaal 2 (aan/uit) werkt niet ?
Kanaal 1 (aan/uit) is geen probleem.
Koppel ik deze wandschakelaar aan een acd1000 stopcontact (2 stuks, 1 voor ieder knop van de dubbele wandschakelaar) dan werken de 2 kanalen (aan/uit) probleemloos.
Heeft er iemand met succes een awst-8802 gekoppeld aan de ics-2000 en werken de 2 aan/uit kanalen?
Koppel ik deze wandschakelaar aan een acd1000 stopcontact (2 stuks, 1 voor ieder knop van de dubbele wandschakelaar) dan werken de 2 kanalen (aan/uit) probleemloos.
Heeft er iemand met succes een awst-8802 gekoppeld aan de ics-2000 en werken de 2 aan/uit kanalen?
Ja, ik heb er 2 gekoppeld. Volgens mij heb ik dat probleem toen ook gehad. Als je 'm koppelt, dan moet je zorgen dat je dit ook met kanaal 1 doet, dan is kanaal 2 ook direct gekoppeld. Als je 'm met kanaal 2 koppelt werkt alleen kanaal 2.patjes schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 02:26:
[ Voor 11% gewijzigd door thomas8787 op 09-10-2017 11:39 ]
Goed, ik heb afgelopen weekend inderdaad door Ziggo de modem in bridge modus laten zetten. Had eerder problemen hiermee met mijn oude router, maar nu werkt het prima voor alle apparatuur, behalve voor de ICS-2000. De groene lampen blijven ronddraaien, en af en toe branden ze kortstondig rood rond.jongetje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:07:
Je moet:
OF
Rechtstreeks aansluiten van de ICS-2000 op de modem is voor mij geen (permanente) optie omdat ik maar 1 UTP-poort heb die door Ziggo open is gezet (vanwege bridge modus) en deze poort gebruik ik als uitgang naar mijn Asus AC87U-router. Ik heb ook al geprobeerd om de ICS-2000 achter de switch achter de router aan te sluiten, maar ook dit helpt niet. Voor zover ik kan zien in de routerinstellingen ziet de router de ICS-2000 ook niet terug in de lijst met IP-adressen.
Wat moet er gebeuren om dit te laten werken? Moet ik bepaalde poorten openen in de router? Instellingen wijzigen? Hoe krijg ik de ICS-2000 uit deze stand?
Graag jullie advies!
@geert_schrijver Als je router gewoon netjes zijn werkt doet dan zet de ICS-2000 een connectie op naar de webservice van Trust/KaKu. Daar hoef je geen poorten voor te forwarden.
[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 09-10-2017 10:49 ]
Nieuwe versie van de (Android) app verschenen. Bij een alarm is nu te zien wat de trigger is geweest. Mooie toevoeging!
Nu nog de triggers loskoppelen van elkaar, zodat ik de bewegingsmelder uit kan doen en 's nachts niet wakker wordt als mijn kinderen door het huis spoken.GoO schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:55:
Nieuwe versie van de (Android) app verschenen. Bij een alarm is nu te zien wat de trigger is geweest. Mooie toevoeging!
Kan je met een centrale flows/regels maken?
Zo ja, hoe uitgebreid is dat?
Of is het alleen: 1 sensor actief => 1 uitgang actief
Dat staat ook op de planning voor een volgende update.bvbal79 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:19:
[...]
Nu nog de triggers loskoppelen van elkaar, zodat ik de bewegingsmelder uit kan doen en 's nachts niet wakker wordt als mijn kinderen door het huis spoken
patjes schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 02:26:
Ik krijg de dubbele wandschakelaar (awst-8802) gekoppeld aan de ics-2000 maar kanaal 2 (aan/uit) werkt niet ?
Bedankt Thomas. Als de awst-8802 bij jou werkt dan scheelt er iets met mijn schakelaar.thomas8787 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:15:
[...]
Ja, ik heb er 2 gekoppeld. Volgens mij heb ik dat probleem toen ook gehad. Als je 'm koppelt, dan moet je zorgen dat je dit ook met kanaal 1 doet, dan is kanaal 2 ook direct gekoppeld. Als je 'm met kanaal 2 koppelt werkt alleen kanaal 2.
Schakelaar vervangen en probleem is opgelost
Bij mij werkt die awst-8802 ook prima met de ICS2000 en zigbee-lampen. Vind bij die awst-8802 wel dat je best hard moet drukken op de knoppen. Regelmatig als ik erop druk dan gebeurt er niks. Heb er 2 in gebruik en beide doen dat. Is wel een beetje irritant, want een lichtschakelaar moet je zo in de loop aan kunnen doen zonder er uitgebreid voor stil te staan en de aan-knop extra hard indrukken.
De regels zijn enigszins beperkt, ze werken volgens het OR-principe (een regel kan meerdere triggers hebben), maar je door regels te nesten (de ene regel activeert/deactiveert de volgende) kan je bijvoorbeeld alleen 's nachts de bewegingsmelder de lamp aan laten zetten.streamnl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:52:
Kan je met een centrale flows/regels maken?
Wel kan je als actie meerdere lampen/zonneschermen etc. bedienen/dimmen/een disco-effect laten uitvoeren (evt. dmv scenes).
Merk wel op dat je met >10 regels snel het overzicht verliest in de app en dat er (nog?) geen mogelijkheid is de boel te exporteren om ze veilig te stellen of extern te editten. Als je echt veel wil customizen (en flexibel wij zijn wat betreft sensoren/actuatoren) kom je bij bijv. Domoticz uit. Als je echter al het een en ander van kaku hebt heb je met het ICS-2000 een eenvoudige instap in de domotica.
Ik vind het een erg leuk systeem maar we huren en ik heb nog meer hobby's, dus voor mij is dit eigenlijk prima afdoende.
Met een eigen huis en bijbehorend klusbudget zou ik nog eens rond gaan kijken.
[ Voor 32% gewijzigd door Tarin op 10-10-2017 10:06 ]
Het soms niet reageren heb ik ook bij de AWMST-003 (een inbouwwandschakelaar met batterij). Ik ben er nog niet achter waardoor het komt of slecht bereik of de schakelaar staat in standby om zo batterijverbruik te besparen..Palomar schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:32:
Bij mij werkt die awst-8802 ook prima met de ICS2000 en zigbee-lampen. Vind bij die awst-8802 wel dat je best hard moet drukken op de knoppen. Regelmatig als ik erop druk dan gebeurt er niks. Heb er 2 in gebruik en beide doen dat. Is wel een beetje irritant, want een lichtschakelaar moet je zo in de loop aan kunnen doen zonder er uitgebreid voor stil te staan en de aan-knop extra hard indrukken.
Ik heb thuis Domoticz. Vroeg me alleen af ik of de raspberry weg kon doen door zo'n centrale aan te schaffen.Tarin schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:00:
[...]
De regels zijn enigszins beperkt, ze werken volgens het OR-principe (een regel kan meerdere triggers hebben), maar je door regels te nesten (de ene regel activeert/deactiveert de volgende) kan je bijvoorbeeld alleen 's nachts de bewegingsmelder de lamp aan laten zetten.
Wel kan je als actie meerdere lampen/zonneschermen etc. bedienen/dimmen/een disco-effect laten uitvoeren (evt. dmv scenes).
Merk wel op dat je met >10 regels snel het overzicht verliest in de app en dat er (nog?) geen mogelijkheid is de boel te exporteren om ze veilig te stellen of extern te editten. Als je echt veel wil customizen (en flexibel wij zijn wat betreft sensoren/actuatoren) kom je bij bijv. Domoticz uit. Als je echter al het een en ander van kaku hebt heb je met het ICS-2000 een eenvoudige instap in de domotica.
Ik vind het een erg leuk systeem maar we huren en ik heb nog meer hobby's, dus voor mij is dit eigenlijk prima afdoende.
Met een eigen huis en bijbehorend klusbudget zou ik nog eens rond gaan kijken.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Waarom wil je van de Raspberry af?streamnl schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:38:
[...]
Ik heb thuis Domoticz. Vroeg me alleen af ik of de raspberry weg kon doen door zo'n centrale aan te schaffen.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Het ICS-2000 draait hier iig al ruim anderhalf jaar stabiel (met uitzondering van die 2 keer in de afgelopen 2 maanden dat een reboot nodig was om een tijdelijk vergeten schakelaar weer te kunnen gebruiken).
@Galaxis Philips hue lampen kan je volgens mij alleen met een hue bridge resetten.
Dat is icm de ICS2000 een lastig puntje.
Ik heb de Bloom geprobeerd maar het werkte alleen de eerste keer na aanmelden.
Daarna bleef de Bloom offline in de app.
Ik heb nu 2 Ikea Trådfri e27 RGB lampen gekoppeld en dat werk super. De Ikea lampen zijn gemakkelijk (zonder Ikea bridge) te resetten door 6x snel achter elkaar de voeding van de lamp uit en aan te zetten.
Dat is icm de ICS2000 een lastig puntje.
Ik heb de Bloom geprobeerd maar het werkte alleen de eerste keer na aanmelden.
Daarna bleef de Bloom offline in de app.
Ik heb nu 2 Ikea Trådfri e27 RGB lampen gekoppeld en dat werk super. De Ikea lampen zijn gemakkelijk (zonder Ikea bridge) te resetten door 6x snel achter elkaar de voeding van de lamp uit en aan te zetten.
Ik wil domotica gangbaarder maken voor mijn leerlingen.Tarin schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:51:
[...]
Waarom wil je van de Raspberry af?
Het ICS-2000 draait hier iig al ruim anderhalf jaar stabiel (met uitzondering van die 2 keer in de afgelopen 2 maanden dat een reboot nodig was om een tijdelijk vergeten schakelaar weer te kunnen gebruiken).
En kaku is gemakkelijk en redelijk goedkoop om thuis te installeren.
Mijn huis wordt voor mij een oefenruimte zodat ik weet waar ik over praat
Ik wil graag een functie maken maar weet niet juist hoe.
Bij avond (dacht aan instelling zonsondergang) drukt men op de bel (acdb-7000b) en dan moet het buitenlicht voor 2 minuten aangaan.
Als het buiten terug klaar word of in de dag, dan gebeurt er met drukken op de deurbel niets.
Graag hulp.
Bij avond (dacht aan instelling zonsondergang) drukt men op de bel (acdb-7000b) en dan moet het buitenlicht voor 2 minuten aangaan.
Als het buiten terug klaar word of in de dag, dan gebeurt er met drukken op de deurbel niets.
Graag hulp.
Je kan tegenwoordig regels nesten om een soort-van-AND-constructie op te bouwen:patjes schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 01:34:
Ik wil graag een functie maken maar weet niet juist hoe.
Graag hulp.
Regel 1: trigger - deurbel; actie - [scene afspelen: buitenlamp aan, wacht 2 minuten, buitenlamp uit]
Regel 2: trigger - [zonsondergang-x minuten]; actie - Regel 1 activeren
Regel 3: trigger - [zonsopkomst+x minuten]; actie - Regel 1 deactiveren
Verwijderd
@Galaxis : je hue lamp resetten doe je zonder bridge met de afstandsbediening: tegen de lampvoet aanhouden en tegelijkertijd de aan/uit ( I en O) indrukken. Na seconde of 5 is de lamp gereset. Zie ook mijn eerdere posts. Heeft me een avond zoekwerk gekost en goede input van @tricobalt om dit te vinden. Is nergens ‘officieel’ beschreven. Bij mij werkt KaKu, Tradfri en Hue als een zonnetje. Zelfs de hue afstandsbediening aan de ICS gekoppeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2017 10:44 ]
@Verwijderd Bij de hue Bloom zit geen remote.
Verwijderd
hmmm. Hoe bedien je zo'n ding dan? Als je 'm via het Hue ecosysteem (bridge) kunt laten samenwerken met zo'n remote van de white/kleurlampen, dan kun je 'm wellicht ook resetten op de manier zoals beschreven. Ik heb verder geen enkel idee van hoe die Bloomserie werkt.Diblanco schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:14:
@Verwijderd Bij de hue Bloom zit geen remote.
Succes in ieder geval. Niets is irritanter dan weten dat iets kan maar je niet weet hoe het moet...
Verwijderd
Vandaag een Tradfri verbindingshub en Tradfri dimset (kleur) gekocht om in staat te zijn de Ikea lampen te updaten. Hierbij wat bevindingen.
De Tradfri hub en afstandsbediening werken prima. De ICS 2000 app is wel veel volwassener. Ik heb de lampen 1 voor 1 gereset (6x aan/uit) en met de hub gekoppeld. Daar heb je per se een Tradfri afstandsbediening voor nodig. De software van de lampen werd direct bijgewerkt (1.1.xxxx naar 1.3.xxxxx). Daarna de lampen weer gereset en opnieuw verbonden met ICS 2000.
Het werkte gelijk prima. De lampen reageren directer en lijken nog fijner qua wittint regelbaar. De KaKu app werkt wat fijner, het regelen van de lampen werkt beter dan vanuit de Ikea app (vind ik).
Bij de kleurlamp mis ik een goede witstand: na reset brandt de lamp warm wit. Maar ik krijg die wittint met geen mogelijkheid terug na het instellen van een kleur (wat overigens perfect en zeer direct werkt).
De Tradfri hub en afstandsbediening werken prima. De ICS 2000 app is wel veel volwassener. Ik heb de lampen 1 voor 1 gereset (6x aan/uit) en met de hub gekoppeld. Daar heb je per se een Tradfri afstandsbediening voor nodig. De software van de lampen werd direct bijgewerkt (1.1.xxxx naar 1.3.xxxxx). Daarna de lampen weer gereset en opnieuw verbonden met ICS 2000.
Het werkte gelijk prima. De lampen reageren directer en lijken nog fijner qua wittint regelbaar. De KaKu app werkt wat fijner, het regelen van de lampen werkt beter dan vanuit de Ikea app (vind ik).
Bij de kleurlamp mis ik een goede witstand: na reset brandt de lamp warm wit. Maar ik krijg die wittint met geen mogelijkheid terug na het instellen van een kleur (wat overigens perfect en zeer direct werkt).