dannyC604 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:43:
Wie heeft ervaring met ZPIR-8000 Draadloze Bewegingssensor (van Klikaankliuit/Thrust) ?
Deze werken samen met de ICS2000 controller.
Bewegingssensors kan ik max 8 meter verwijderen van de controller, anders reageren ze niet meer.
Ik dacht met het een mesh netwerk de afstand te vergroten, ofwel doe ik iets verkeerd maar dit lukt niet bij mij.Als ik de afstanden niet kan verlengen dan is het systeem onbruikbaar.Iemand raad?
De ZPIR sensor, met beweging kan je de lamp laten branden en met geen beweging gaat deze uit. Probleem is nu als je in de kamer met de sensor binnenkomt gaat de lamp branden, blijf je in de kamer en je zou altijd bewegen dan gaat de lamp toch uit en dan kan het soms meer dan 10 seconden duren voor alleer de sensor terug reageerd zodat de lamp terug gaat branden.Wat heel vervelend is. Dus eigenlijk onbruikbaar.
Ik heb dit ook doorgegeven aan de supportdienst van KlikaanKlikuit wacht nog op antwoord.
Reactie support :
1. Als ik het goed begrijp, moet ik voor een Mesh Netwerk te creëren niet de Zigbee Lamp kort bij de ICS Controller 2000 plaatsen voor te koppelen, maar dicht bij een reeds gekoppelde lamp plaatsen en dan verbinden (lamp moet wel branden). Klopt dit?
Antw. support: Ja dat klopt helemaal. Als een zigbee lamp heeft gekoppeld dan laat u deze aanstaan en koppelt u de volgende. Deze laad u na het koppelen ook aanstaan totdat u alles heeft gekoppeld.
Mijn Antwoord: Dit is gebeurd.
2. Is dit ook zo voor de Zigbee sensors maw kan ik koppelen via een Sensor?
Antw. support: U kunt niet koppelen via een sensor. De sensor zit wel in het mesh netwerk maar kan zelf geen signalen doorsturen. Dit komt omdat deze op batterijen werken anders te snel leeg raken.
3. Wil dit zeggen als éénmaal de lamp gekoppeld is via een andere lamp, dat voor mesh netwerk te laten werken de lamp ook altijd moet branden?
Antw. support: De lamp moet onder spanning staan maar hoeft niet te branden. Het is alleen belangrijk dat de lampen branden bij het koppelen, dit is om er voor te zorgen dat alle lampen op het zelfde kanaal worden ingesteld zodat ze een netwerk vormen.
4. Als ik bvb om de 8 meter een Zigbee Sensor of lamp heb in Mesh netwerk dat ik de afstand kan overbruggen met 80 meter als ik er 10 in een rij plaats om de 8 meter? Ongeacht dat de lampen allemaal moeten branden?
Antw. support: Ja dat klopt, u kunt met het mesh netwerk het bereik zo groot maken als u wilt.
Mijn Antwoord: Dit is niet het geval bij mij.
Sensor is opgesteld +/- 8 meter van de ICS 2000 controller en ik heb geen ontvangst.
Ik plaats een lamp (volgens punt 1 gekoppeld) tussen de controller en de sensor, zonder resultaat.
Toch de controller is herstart voor te zien of dit zou helpen, echter zonder resultaat.
De test is gedaan met een andere sensor en lamp, zelfde resultaat.
5. Nu zit ik met een aantal Motion Sensors, die het licht laat branden bij beweging.Nu mijn probleem is als ik in de ruimte ben en ik zou mij continue bewegen, dan gaat toch de lamp nog eventjes uit tot ik terug een beweging uitvoer en deze interval kan soms 20 seconden duren.
Antw. support: Wat is de afstand tussen u en de bewegingsmelder? Zolang de bewegingsmelder beweging detecteert zou de lamp niet uit mogen gaan. Ik vermoed dat u net buiten het bereik van de sensor zit waardoor de lamp toch uit gaat.
Mijn Antwoord: Ik heb al getest met de sensor op mijn bureel (dus 1 meter) en de controller 3 meter van de sensor, en voortdurend in beweging gebleven en toch gaat de lamp soms toch nog uit en dan kan het beuren dat je 10 seconden moet wachten vooraleer de sensor terug reageert en de lamp laat branden.
Volgende reactie van Support:
Als u een screenshot kan opsturen van een grafiek/overzicht van wifi-kanalen en -sterktes, dan kunnen wij aan de hand daarvan uw ZigBee naar een optimaler kanaal zetten. (Moet u wel alles opnieuw inleren.)
Op de vraag:
Ik heb al getest met de sensor op mijn bureel (dus 1 meter) en de controller 3 meter van de sensor, en voortdurend in beweging gebleven en toch gaat de lamp soms toch nog uit en dan kan het beuren dat je 10 seconden moet wachten vooraleer de sensor terug reageert en de lamp laat branden.
Antw. support:
Dit zou niet mogen. De sensor zelf stuurt elke 10s een signaal zolang hij beweging ziet. Als de ICS 1 minuut lang geen ‘beweging gedetecteerd’ signaaltje krijgt, dan vindt hij dat er geen beweging meer is.
Dus op heden nog geen enkel beter resultaat, moet wel zeggen dat de support wel reageert en helpt zoeken naar een oplossing.
Ik vind het alleen raar, dat ik alleen met dit probleem zou zitten