Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb dit topic reeds doorgelezen, dus of ik heb het gemist of het is me nog niet duidelijk. Heb dit spul slechts een paar dagen in huis.

Kan ik met bijvoorbeeld de ZCTS-808 Zigbee Draadloze Contactsensor het zo maken dat als ik deze sensor op de voordeur plaats, dat de lampen in de gang dan aan gaan voor zeg 5 minuten en dat de boel daarna weer netjes uit gaat ? De verlichting in kwestie zijn 2 GU10 spots uit de Ikea Tradfri serie.

Lijkt me niet onmogelijk, maar de KaKu website is er niet duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

Tarin

Just plain weird.

@Fatal Mind Ja, dat kan - maak een scène met 3 (5) stappen:
- Lamp 1 aan, lamp 2 aan
- Wacht 5 minuten
- Lamp 1 uit, lamp 2 uit.

Maak vervolgens een regel met je ZigBee-sensor (deur open) als trigger en 'scene afspelen' als actie.
Je kan ook een alleen de lampen aandoen en een scène 'wacht 5 minuten en doe de lampen uit' aan de trigger 'deur dicht' hangen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tarin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 05:19:
@Fatal Mind Ja, dat kan - maak een scène met 3 (5) stappen:
- Lamp 1 aan, lamp 2 aan
- Wacht 5 minuten
- Lamp 1 uit, lamp 2 uit.

Maak vervolgens een regel met je ZigBee-sensor (deur open) als trigger en 'scene afspelen' als actie.
Je kan ook een alleen de lampen aandoen en een scène 'wacht 5 minuten en doe de lampen uit' aan de trigger 'deur dicht' hangen.
Slim! Bedankt, binnenkort eens een sensor op de kop tikken.

Zoek ook nog iets om m'n ledstrip aan te sturen, zal wel wat soldeerwerk worden gezien dat ie nu met wat lijkt op een ikea stekkertje vast zit, maar dat komt wel goed.

Kom ik op: https://www.amazon.com/Wi...e-certified/dp/B00NMSQ4QQ ( FLS-PP lp with Power PWM interface ) uit, nog aan de prijs, ff verder zoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door Fatal Mind op 16-10-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Fatal Mind schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:31:
[...]

Slim! Bedankt, binnenkort eens een sensor op de kop tikken.

Zoek ook nog iets om m'n ledstrip aan te sturen, zal wel wat soldeerwerk worden gezien dat ie nu met wat lijkt op een ikea stekkertje vast zit, maar dat komt wel goed.

Kom ik op: https://www.amazon.com/Wi...e-certified/dp/B00NMSQ4QQ ( FLS-PP lp with Power PWM interface ) uit, nog aan de prijs, ff verder zoeken.
Ik weet niet of die gaat werken, voor zover ik weet wordt niet elk Zigbee-device zondermeer ondersteund.

Wellicht is dit een optie? Is geen Zigbee, maar de Kaku-dimmers die we hier in gebruik hebben werken ook prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 16-10-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
jongetje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:29:
@geert_schrijver Als je router gewoon netjes zijn werkt doet dan zet de ICS-2000 een connectie op naar de webservice van Trust/KaKu. Daar hoef je geen poorten voor te forwarden.
Afgelopen weekend heb ik de ICS-2000 meegenomen naar een vriend, en daar eens in de router geprikt. Dit werkte meteen zonder enige problemen. Conclusie: er gebeurt iets in de bridge modus van mijn modem, waardoor de ICS-2000 geen verbinding meer kan maken met internet. Ook rechtstreeks aansluiten van de ICS2000 op de modem zorgde niet voor een oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
@geert_schrijver
- Heeft je router een publiek internet adres gekregen van het modem? (dus geen 192.X.X.X of 10.X.X.X adres).
- Werken alle andere apparaten wel via de router?
- De router terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen. Dan begin je met een schone lei, eventueel de software op je router direct updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
jongetje schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:06:
@geert_schrijver
- Heeft je router een publiek internet adres gekregen van het modem? (dus geen 192.X.X.X of 10.X.X.X adres).
- De router terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen. Dan begin je met een schone lei, eventueel de software op je router direct updaten.
Alle andere apparatuur werkt gewoon prima via de router. De router zou het probleem niet moeten zijn, omdat ik de ICS-2000 ook direct op de modem heb aangesloten, en dan werkt ie ook niet.... Of de router een IP-adres krijgt zou ik thuis even moeten nazoeken, dat kan ik vanaf hier (werk) niet zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:04
Thuis hebben we een rolluik voor twee slaapkamers. Op elke slaapkamer kan een raam naar buiten open draaien, in de baan van de rolluik. Om te voorkomen dat de rolluik naar beneden gaat als één van de twee of beide ramen open staan wil ik gebruik maken van twee magneetsensoren.
De voeding naar de rolluik wil ik gaan regelen met een ACD-1000 (mag ook een andere module zijn) welke door de magneetsensoren onderbroken moet worden.

Ik kan een scene/regel maken dat bij het openen van één of beide ramen de ACD-1000 uit gaat. Maar heeft iemand tips om een scene/regel te maken zodat bij het sluiten van beide ramen de ACD-1000 aan gaat?

Edit: ik heb overigens magneetsensoren van Xiaomi besteld. Voordeel is dat deze tweekanaals zijn, iets goedkoper dan de KAKU variant (AMST-606) en ik vind ze er beter uit zien. Hopelijk werken ze met de ICS 2000 :).

[ Voor 27% gewijzigd door alesandro_46 op 16-10-2017 14:57 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

alesandro_46 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:49:
Thuis hebben we een rolluik voor twee slaapkamers. Op elke slaapkamer kan een raam naar buiten open draaien, in de baan van de rolluik. Om te voorkomen dat de rolluik naar beneden gaat als één van de twee of beide ramen open staan wil ik gebruik maken van twee magneetsensoren.
De voeding naar de rolluik wil ik gaan regelen met een ACD-1000 (mag ook een andere module zijn) welke door de magneetsensoren onderbroken moet worden.

Ik kan een scene/regel maken dat bij het openen van één of beide ramen de ACD-1000 uit gaat. Maar heeft iemand tips om een scene/regel te maken zodat bij het sluiten van beide ramen de ACD-1000 aan gaat?

Edit: ik heb overigens magneetsensoren van Xiaomi besteld. Voordeel is dat deze tweekanaals zijn, iets goedkoper dan de KAKU variant (AMST-606) en ik vind ze er beter uit zien. Hopelijk werken ze met de ICS 2000 :).
Niet mooi, maar bij gebrek aan echte AND-functie kan het volgens mij niet anders:

Regel 1: Trigger: raam 1 open, actie: regel 4 activeren; ACD-1000 uit
Regel 2: Trigger: raam 2 open, actie: regel 3 activeren; ACD-1000 uit
Regel 3: Trigger: raam 1 open, actie: regel 5 en 6 deactiveren //er gaat nog een raam open
Regel 4: Trigger: raam 2 open, actie: regel 5 en 6 deactiveren //er gaat nog een raam open

Regel 5: Trigger: raam 1 dicht, actie: ACD-1000 aan, regel 3, 4, 9, 10 deactiveren
Regel 6: Trigger: raam 2 dicht, actie: ACD-1000 aan, regel 3, 4, 9, 10 deactiveren

Regel 7: Trigger: raam 1 dicht, actie: Regel 10 activeren //een raam dicht, nu de andere nog
Regel 8: Trigger: raam 2 dicht, actie: Regel 9 activeren //een raam dicht, nu de andere nog
Regel 9: Trigger: raam 1 dicht, actie: ACD-1000 aan, regel 3, 4, 9, 10 deactiveren //tweede raam ook dicht
Regel 10: Trigger: raam 2 dicht, actie: ACD-1000 aan, regel 3, 4, 9, 10 deactiveren //tweede raam ook dicht

Dan maakt het niet uit in welke volgorde je de ramen dicht doet. Loop nog even alle mogelijke volgorden door (zoals raam 1 open, raam 2 open, raam 1 dicht, raam 1 open, raam 2 dicht) enzo om te kijken of de goeie regels in alle gevallen correct uitgeschakeld worden. Ben niet aansprakelijk voor botsingen tussen je rolluiken en je open raam ;). Bij ons kantelen/openen ze naar binnen \o/.

[ Voor 28% gewijzigd door Tarin op 16-10-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Tarin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:07:
[...]

Niet mooi, maar bij gebrek aan echte AND-functie kan het volgens mij niet anders:

Regel 1: Trigger: raam 1 open, actie: regel 4 activeren; ACD-1000 uit
Regel 2: Trigger: raam 2 open, actie: regel 3 activeren; ACD-1000 uit
Regel 3: Trigger: raam 1 open, actie: regel 5 en 6 deactiveren //er gaat nog een raam open
Regel 4: Trigger: raam 2 open, actie: regel 5 en 6 deactiveren //er gaat nog een raam open

Regel 5: Trigger: raam 1 dicht, actie: ACD-1000 aan, regel 3, 4, 9, 10 deactiveren
Regel 6: Trigger: raam 2 dicht, actie: ACD-1000 aan, regel 3, 4, 9, 10 deactiveren

Regel 7: Trigger: raam 1 dicht, actie: Regel 10 activeren //een raam dicht, nu de andere nog
Regel 8: Trigger: raam 2 dicht, actie: Regel 9 activeren //een raam dicht, nu de andere nog
Regel 9: Trigger: raam 1 dicht, actie: ACD-1000 aan, regel 3, 4, 9, 10 deactiveren //tweede raam ook dicht
Regel 10: Trigger: raam 2 dicht, actie: ACD-1000 aan, regel 3, 4, 9, 10 deactiveren //tweede raam ook dicht

Dan maakt het niet uit in welke volgorde je de ramen dicht doet. Loop nog even alle mogelijke volgorden door (zoals raam 1 open, raam 2 open, raam 1 dicht, raam 1 open, raam 2 dicht) enzo om te kijken of de goeie regels in alle gevallen correct uitgeschakeld worden.
Bedankt d:)b. ik ga hiermee aan de slag in de app!
Ben niet aansprakelijk voor botsingen tussen je rolluiken en je open raam ;).
Jawel :P
Bij ons kantelen/openen ze naar binnen \o/.
Helaas bij ons dus niet /o\. Heb al een keer de buismotor mogen vervangen (in de zomer het raam open laten staan, even een boodschap doen, terug gekomen "hé net op tijd terug om het raam dicht te doen", helaas, deze is stuk gedraaid op het raamkozijn |:().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

alesandro_46 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:44:
[...]

Helaas bij ons dus niet /o\. Heb al een keer de buismotor mogen vervangen (in de zomer het raam open laten staan, even een boodschap doen, terug gekomen "hé net op tijd terug om het raam dicht te doen", helaas, deze is stuk gedraaid op het raamkozijn |:().
Zit daar geen overbelastingsbeveiliging in dan? Beetje jammer.. Ik weet nl. niet of ik 100% op het functioneren van het ICS-2000 danwel de signaaloverdracht c.q. batterij van de sensoren zou vertrouwen.

Als er een AND-functie beschikbaar komt (poll als een raam gesloten wordt even de status van de andere sensor) zit je veiliger (als je inderdaad ZigBee-sensoren hebt) en heb je maar 2 of 3 regels nodig. Wellicht iets om bij KaKu aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag , ikzelf gaat ook de ics2000 aanschaffen als mn huis klaar is (nieuwbouw) alleen nu heb ik een vraag of er een inbouwdimmer achter een bestaande dimmer kan , onstaan er dan geen problemen met de bestaande dimmer die dan de inbouwdimmer dimt als je hem handmatig wilt gebruiken ? En mocht dat idd zo zijn wat is dan de juiste oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:02:
Goedendag , ikzelf gaat ook de ics2000 aanschaffen als mn huis klaar is (nieuwbouw) alleen nu heb ik een vraag of er een inbouwdimmer achter een bestaande dimmer kan , onstaan er dan geen problemen met de bestaande dimmer die dan de inbouwdimmer dimt als je hem handmatig wilt gebruiken ? En mocht dat idd zo zijn wat is dan de juiste oplossing ?
Een inbouwdimmer zal je achter een gewone wandschakelaar plaatsen. Dan kan je de aangesloten verlichting met de wandschakelaar aan- en uitschakelen (op de laatstgebruikte dim-stand) en met de app of een afstandsbediening dimmen (zie eerder in dit topic voor de truc met bijv. 4 knoppen 30%/60%/100%/uit te programmeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:02:
De AWMD-250 kan je achter een normale schakelaar plaatsen. Met het schakelen gaat de verlichting aan op de laatste stand. Daarna uit en weer aan schakelen activeert de dim modus, daarna weer uit en aan schakelen om de dimwaarde vast te zetten.
Deze schakelaar kan je ook bedienen met de app een met andere KaKu afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tarin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:22:
[...]

Ik weet niet of die gaat werken, voor zover ik weet wordt niet elk Zigbee-device zondermeer ondersteund.

Wellicht is dit een optie? Is geen Zigbee, maar de Kaku-dimmers die we hier in gebruik hebben werken ook prima.
Qua aan/uit met een dimmer is denk ik het probleem niet, ik zou de ledstrip ook willen regelen qua kleur, dus m'n rood naar blauw of wat dan ook. Zoals ik het lees is dat niet mogelijk met de ACM-LV24?
Heel interessant! Laat even weten of het werkt, mocht dit goed werken zonder 23 omwegen bestel ik er ook een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Fatal Mind schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:34:
[...]

Qua aan/uit met een dimmer is denk ik het probleem niet, ik zou de ledstrip ook willen regelen qua kleur, dus m'n rood naar blauw of wat dan ook. Zoals ik het lees is dat niet mogelijk met de ACM-LV24?

[...]
Ah, je hebt 3 (RGB) of 4 (RGBW) kanalen nodig.. in dat geval is de ACM-LV24 geen optie, die doet maar 1 kanaal.

Je zou KaKu kunnen vragen of dit als 'ZigBee (Other Brands) | ZigBee light RGB (color)' ondersteund wordt, via Twitter reageren ze meestal vrij snel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Tarin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:02:
[...]

Zit daar geen overbelastingsbeveiliging in dan? Beetje jammer.. Ik weet nl. niet of ik 100% op het functioneren van het ICS-2000 danwel de signaaloverdracht c.q. batterij van de sensoren zou vertrouwen.

Als er een AND-functie beschikbaar komt (poll als een raam gesloten wordt even de status van de andere sensor) zit je veiliger (als je inderdaad ZigBee-sensoren hebt) en heb je maar 2 of 3 regels nodig. Wellicht iets om bij KaKu aan te vragen.
Bij de vorige zat geen overbelastingsbeveiliging helaas, geen idee of dat bij de nieuwe motor wel is. Ik heb daarover navraag gedaan bij de leverancier.

Ik ben er ook nog niet over uit of ik het met KaKu kan vertrouwen. Ik wil het zo opzetten dat de sensoren aan moeten zijn om de rolluik naar beneden te laten (hiermee wil ik voorkomen dat lege batterijen roet in het eten gooien). Verder zal ik het uitvoerig moeten testen.

Ook heb ik al ruim een week aantal vragen bij KaKu liggen, maar zelfs na een herinnering nog niks gehoord (bellen helpt helaas ook maar zelden, Twitter gebruik ik niet). Ik heb daarin ook gevraagd naar een AND-functie.

@Fatal Mind, als de sensoren binnen zijn zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tarin schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:39:
[...]

Ah, je hebt 3 (RGB) of 4 (RGBW) kanalen nodig.. in dat geval is de ACM-LV24 geen optie, die doet maar 1 kanaal.

Je zou KaKu kunnen vragen of dit als 'ZigBee (Other Brands) | ZigBee light RGB (color)' ondersteund wordt, via Twitter reageren ze meestal vrij snel :).
Heb ze mail gestuurd, ik doe niet aan Twitter etc :P
Zie wel dat ie compatible is met Philips Hue, dus er is een kans.

Kaku heeft wel deze: https://www.klikaanklikui...adloze-contactsensor.html

Jouw oplossing is uiteraard nog steeds goedkoper, ben benieuwd of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
jongetje schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:06:
@geert_schrijver
Goed, gisteren eea nagezocht:
- Router krijgt een IP-adres (82.x.x.x), dus dat werkt.
- Alle andere apparatuur werkt ook
Wat ik nu zie is dat mijn ICS-2000 3 groene lampen heeft, en 1 rode lamp die af en toe knippert. Volgens mijn betekent dat een slechte internetverbinding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:01:
[...]

Een inbouwdimmer zal je achter een gewone wandschakelaar plaatsen. Dan kan je de aangesloten verlichting met de wandschakelaar aan- en uitschakelen (op de laatstgebruikte dim-stand) en met de app of een afstandsbediening dimmen (zie eerder in dit topic voor de truc met bijv. 4 knoppen 30%/60%/100%/uit te programmeren).
Dat klopt maar het probleem is,de verlichting (spotjes) is al aangesloten op een bestaande wanddimer die ik Handmatig wilt blijven gebruiken , maar die wil ik ook kunnen bedienen met kaku Dus een AMWD250 achter een bestaande wanddimmer. Kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ben benieuwd of het werkt. En ook de andere sensoren van Xiaomi (bewegingsmelder, thermo/vochtigheidsmeter e.d.)
Goed geprijsd en inderdaad 2-weg verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:44:
[...]

Dat klopt maar het probleem is,de verlichting (spotjes) is al aangesloten op een bestaande wanddimer die ik Handmatig wilt blijven gebruiken , maar die wil ik ook kunnen bedienen met kaku Dus een AMWD250 achter een bestaande wanddimmer. Kan dat ?
Nee, dan moet je van de fysieke dimmer een gewone schakelaar maken. Een combinatie van fysieke en draadloze dimmer is helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Fatal Mind schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:59:
[...]

Heb ze mail gestuurd, ik doe niet aan Twitter etc :P
Zie wel dat ie compatible is met Philips Hue, dus er is een kans.
Antwoord van Kaku:
De kans dat de handzender niet werkt is erg aanwezig en ik raad u af deze aan te schaffen, ik kan u namelijk niks garanderen. Wij komen volgend jaar zelf met een RGB handzender, deze is nu in ontwikkeling en ik verwacht dat begin volgend jaar de productie start. In het eerste of het 2e kwartaal zal de zender dan op de markt komen..
Vind het een te duur ding om te proberen, dan maar ff wachten denk ik. Aan de andere kant heb ik ook geen zin om te wachten,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen dagen heb ik meermaals contact gehad met KlikaanKluit inzake Zigbee en de ICS2000. Wat heeft dat bedrijf goede en meedenkende personen/engineers zitten zeg!

Probleem is/was dat telkens mijn Ikea Tradfri GU10 lampjes offline zijn, zonder aanwijsbare reden. Daarom had ik al de Tradfri hub e.d. aangeschaft om de boel naar de nieuwste firmware te brengen. Dat hielp niet.

Samengevat: de Zigbee lampjes van Ikea meermaals gereset (6x aan/uit), opnieuw succesvol gekoppeld met de ICS2000 en na een paar uur weer off-line. Dit gebeurde vrij spontaan allemaal (na enkele weken prima gewerkt te hebben).

KaKu vroeg mij om een Wifi scan bij mij thuis. Na een analyse door KaKu blijkt dat er bij mij in de buurt een aantal 2.4GHz Wifi kanalen actief zijn die het Zigbee signaal flink (kunnen) verstoren. En dat veroorzaakt hoogst waarschijnlijk de storing: Zigbee en Wifi delen in de zelfde 2.4GHz band en een aantal kanalen overlappen, zeker in drukke Wifi buurten.

De beste oplossing is het uitbreiden van je "mesh": meer Zigbee lampen toevoegen! Ik heb dat geprobeerd en warempel, het werkt weer als vanouds. Nu nog even een geschikte plek vinden voor de lamp.

KaKu wilde graag dat ik mijn ervaring deelde op dit forum, met de nadrukkelijke uitnodiging om bij Zigbee problemen contact op te nemen met de KaKu customer care. Wat ik echt heel tof vind is dat ze dus proberen het probleem op te lossen, of je nu lampen van hunzelf of de concurrent gebruikt. Daarnaast merk ik dat meedraaien in het beta/testpanel programma zowel anderen als mijzelf helpt.

Ik draai met iOS app versie 3.08.1 (build 3124). Op de ICS zelf draait R23. De Ikea lampjes hebben allemaal software versie 1.2.214.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Fatal Mind schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:01:
[...]

Antwoord van Kaku:

[...]

Vind het een te duur ding om te proberen, dan maar ff wachten denk ik. Aan de andere kant heb ik ook geen zin om te wachten,
Het onderwerp m.b.t. de RGBW LED strip heb ik even gemist. Ik heb even gezocht en kwam deze post tegen (mogelijk dat je het in de goede richting helpt, mogelijk heb je deze al gezien omdat er naar dezelfde transformator gelinkt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
alesandro_46 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

Het onderwerp m.b.t. de RGBW LED strip heb ik even gemist. Ik heb even gezocht en kwam deze post tegen (mogelijk dat je het in de goede richting helpt, mogelijk heb je deze al gezien omdat er naar dezelfde transformator gelinkt wordt).
Interessant artikel, zoals je zegt, word naar de zelfde transformator gelinkt als die ik zelf ook gevonden had, doet men toch denken dat het zou moeten werken. Maar toch, 6 tientjes om te proberen is wat prijzig.

Heeft er iemand hier een link naar de ikea website waar alle Tradfri lampen te vinden zijn ? Kan hem niet terug vinden. Als je de ikea site zelf volgt vind je de RGB lampen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Fatal Mind schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:55:
[...]

Heeft er iemand hier een link naar de ikea website waar alle Tradfri lampen te vinden zijn ? Kan hem niet terug vinden. Als je de ikea site zelf volgt vind je de RGB lampen niet.
De RGB-lamp is momenteel alleen samen met een afstandsbediening verkrijgbaar, waarschijnlijk staan ze daarom niet in het overzicht.

@Fatal Mind Ter aanvulling:
Hier staat alles. De Dimset van €34.95 bevat de RGB-lamp.
Losse lampen staan hier, daar staan inderdaad alleen witte en wit/warm witte units. Kijkend naar het prijsverschil met de sets schat ik dat de losse RGB-lamp een euro of dertig zou kosten, je betaalt dus 5 euro extra voor de afstandsbediening die in de hoek zal verdwijnen zolang die niet aan het KaKu-systeem te koppelen is.

Ik zie overigens niet hoe je een kleur kan kiezen vanaf de meegeleverde afstandsbediening.. had zo'n hue-cirkeltje verwacht.

[ Voor 45% gewijzigd door Tarin op 21-10-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Zou mooi zijn als dat werkte met KAKU scheelt nog al in de prijs maar dat zal wel niet, je kunt natuurlijk een bestellen en uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Sinds deze week heb ik een probleem met het koppelen van nieuwe KaKu ontvangers. Wanneer ik een ontvanger toe wil voegen (draadloze lamp, draadloze dimmer, maakt niet uit) in de KaKu app dan zegt hij direct dat hij 'm gevonden heeft, terwijl de ontvanger nog niet in koppelmodus staat. Hij voegt dan in de app wel een ontvanger toe, maar deze doet helemaal niks.

Er lijkt dus iets te 'storen' waardoor ik de daadwerkelijke ontvangers niet meer kan koppelen. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
.GoO schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:08:
Sinds deze week heb ik een probleem met het koppelen van nieuwe KaKu ontvangers. Wanneer ik een ontvanger toe wil voegen (draadloze lamp, draadloze dimmer, maakt niet uit) in de KaKu app dan zegt hij direct dat hij 'm gevonden heeft, terwijl de ontvanger nog niet in koppelmodus staat. Hij voegt dan in de app wel een ontvanger toe, maar deze doet helemaal niks.

Er lijkt dus iets te 'storen' waardoor ik de daadwerkelijke ontvangers niet meer kan koppelen. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en wellicht een oplossing?
Zelf nooit meegemaakt. Misschien de ICS-2000 een reboot geven?
Overigens als de koppeling met een apparaat niet succesvol is dan komt het te koppelen apparaat wel in het overzicht van de ruimte terug. Misschien als je hem daar selecteert dat je dan wel kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

@.GoO exact dat heb ik ook met mijn ics met het koppelen van 2300H schakelaars. Zie ook hier in het topic. Ben nog steeds met Kaku aan het mailen wat het probleem kan zijn.

heb ze nu wel gekoppeld maar ze reageren vaak erg slecht terwijl andere ontvangers op nog geen meter afstand of juist vele meters verder altijd prima werken. kaku wil het zendvermogen van de ics nameten maar ze kunnen niet aangeven waarom een schakelaar op 15 meter wel werkt en op 2 meter niet als het daar aan zou liggen....

overigens als je op de niet gekoppelde ontvanger dan weer connect klikt en de ontvanger in aanmelden zet zal hij op enig moment een keer koppelen

andere omweg is te koppelen met een handzender en dan dit signaal te clonen

heb dit nogmaals alleen gehad met de 2300h, rest doet het prima zonder omwegen

[ Voor 23% gewijzigd door Ray op 22-10-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyC604
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11-2023
Wie heeft ervaring met ZPIR-8000 Draadloze Bewegingssensor (van Klikaankliuit/Thrust) ?

Deze werken samen met de ICS2000 controller.

Bewegingssensors kan ik max 8 meter verwijderen van de controller, anders reageren ze niet meer.
Ik dacht met het een mesh netwerk de afstand te vergroten, ofwel doe ik iets verkeerd maar dit lukt niet bij mij.Als ik de afstanden niet kan verlengen dan is het systeem onbruikbaar.Iemand raad?

De ZPIR sensor, met beweging kan je de lamp laten branden en met geen beweging gaat deze uit. Probleem is nu als je in de kamer met de sensor binnenkomt gaat de lamp branden, blijf je in de kamer en je zou altijd bewegen dan gaat de lamp toch uit en dan kan het soms meer dan 10 seconden duren voor alleer de sensor terug reageerd zodat de lamp terug gaat branden.Wat heel vervelend is. Dus eigenlijk onbruikbaar.

Ik heb dit ook doorgegeven aan de supportdienst van KlikaanKlikuit wacht nog op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Snap er soms niks van.

Vorige keer met een redelijke simpele guide die hier ergens rondzwerft een setje ikea lampen toegevoegd aan de kaku app, wil nu een paar meter verderop zelfde lampen koppelen, werkelijk geen beginnen aan, maakt niet uit wat ik doe, wil niet werken.

Misschien eens andere lamp proberen en ze dan verplaatsen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:47
Palomar schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:06:
[...]

Om de lampen nog wel handmatig te bedienen heb ik een awst 8802 wandschakelaar van klikaanklikuit. Ben daarover echter nog matig tevreden. Omdat het geen 'kantelschakelaar' is, maar gewoon 2 knoppen moet je altijd even nadenken welke knop 'aan' is en welke 'uit'. Daarbij moet je best hard drukken voordat er iets gebeurt (vaak dus 2 keer, omdat je de eerste keer kennelijk niet hard genoeg drukte).
Begrijp ik nu goed dat je met 8802 maar een lamp kunt bedienen?
Ik had de twee knoppen bedacht om twee lichtpunten te bedienen....
Een plafondlamp icm awmt230 en een klein lampje icm acd1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miles schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:00:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je met 8802 maar een lamp kunt bedienen?
Ik had de twee knoppen bedacht om twee lichtpunten te bedienen....
Een plafondlamp icm awmt230 en een klein lampje icm acd1000
Kan gewoon hoor. Waar ik op doel is dat elk van de 2 knoppen 2 posities heeft (aan en uit) en je altijd even moet nadenken welke knop wat doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Fatal Mind schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:47:
Snap er soms niks van.

Vorige keer met een redelijke simpele guide die hier ergens rondzwerft een setje ikea lampen toegevoegd aan de kaku app, wil nu een paar meter verderop zelfde lampen koppelen, werkelijk geen beginnen aan, maakt niet uit wat ik doe, wil niet werken.

Misschien eens andere lamp proberen en ze dan verplaatsen ofzo.
Het initiële koppelen van ZigBee-devices moet inderdaad op korte afstand gebeuren. De 5cm in de handleiding is een beetje overdreven, maar een paar meter zal dan toch teveel zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarin schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Het initiële koppelen van ZigBee-devices moet inderdaad op korte afstand gebeuren. De 5cm in de handleiding is een beetje overdreven, maar een paar meter zal dan toch teveel zijn :).
ik heb toevallig gisteren een nieuwe Ikea-lamp toegevoegd aan mijn ICS-2000. Omdat ik geen zin had om de lamp vlakbij de ICS-2000 te houden heb ik de Ikea-lamp eerst in verbindmodus gezet (6 keer aan- en uitzetten met de gewone schakelaar van de lamp) en daarna verbonden in de app, waarbij de afstand tussen lamp en ICS-2000 zo'n 3-4 meter was. Lijkt dus wel te kunnen.
Lastigst vind ik om die lamp in verbindmodus te krijgen. 6 keer aan- en uitzetten klinkt simpel, maar pas na een paar pogingen lukt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tarin schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Heb ook een setje in de gang hangen, dat ging nadat ik de routine wist in 1x goed. Nu wil ik weer wat verder een setje plaatsen, geen succes, maar dan koppel ik ze wel in m'n woonkamer met wat werk, en dan verplaats ik ze, in de app kan het, dus misschien dat dat werkt.
Palomar schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

Lastigst vind ik om die lamp in verbindmodus te krijgen. 6 keer aan- en uitzetten klinkt simpel, maar pas na een paar pogingen lukt het.
Dat vind ik dan weer best makkelijk gaan, alleen ff tellen hoeveel x je wat doet.

Ik volg deze guide:
Koppelen van de Tradfri RGB lamp is gelukt met onderstaande stappen:
quote:
Q: Hoe koppel ik Ikea Tradfri lampen met de ICS-2000/Z1?

A: De Tradfri lampen kunnen op de volgende manier gekoppeld worden:

1. Reset de Tradfri lamp door deze 6x UIT/AAN te zetten met de traditionele 230V wandschakelaar. De Tradfri lamp knippert 1x kort om de reset te bevestigen.
2. Zet hierna de Tradfri lamp UIT met de traditionele 230V wandschakelaar.
3. Ga in een kamer in de App en druk op het + teken.
4. Kies “Zigbee algemeen” en daarna de juiste lamp overeenkomende met je Ikea lamp: “Zigbee Lamp warm/koud” of “Zigbee lamp dimbaar”
5. Kies in de dialoog “verbinden”
6. Zet hierna de Tradfri lamp AAN met de traditionele 230V wandschakelaar.
7. Na ~10 seconden geeft de KlikaanKlikUit App de bevestiging van koppelen.

De Tradfri lamp kan nu bediend worden vanuit de KlikAanKlikUit App!
Een warm/koud Tradfri lamp kan zijn wit-tint aanpassen in 3 stappen.

Let op: een Zigbee lamp (zoals Ikea Tradfri) kan maar met 1 Bridge tegelijk gekoppeld zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Fatal Mind op 24-10-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.GoO schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:01:
[...]

Nee, dan moet je van de fysieke dimmer een gewone schakelaar maken. Een combinatie van fysieke en draadloze dimmer is helaas niet mogelijk.
Bedankt voor je antwoord ! Maar is er een andere mogelijkheid om een draadloze en fysieke schakelaar te gebruiken bijv de GU10 spots die dimbaar zijn ?
https://www.klikaanklikui...10-led-spot-koel-wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Merk wel dat het een nog niet heel stabiel systeem is, net de ICS-2000 maar eens opnieuw opgestart vanuit de app, en zowaar dat een van m'n fysiek ontkoppelde lampen ( lag er los naast ) opeens gekoppeld was met kaku, en de andere lamp deed het ook zowaar.

Eigenlijk wel vreemd dat er best vaak opnieuw gestart moet worden

Vraag me af, zou zoiets ook werken ?
https://www.getqupit.com/product/radiatorkraan/

Werk op hetzelfde open ZigBee-standaard "Home Automation 1.2" (HA 1.2) ding als Kaku Zigbee volgens mij. Zie er geen ondersteuning voor in de app. Jammer.

[ Voor 27% gewijzigd door Fatal Mind op 24-10-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:30:
[...]

Bedankt voor je antwoord ! Maar is er een andere mogelijkheid om een draadloze en fysieke schakelaar te gebruiken bijv de GU10 spots die dimbaar zijn ?
https://www.klikaanklikui...10-led-spot-koel-wit.html
De spot kan eenvoudig in iedere GU10 fitting gedraaid worden, zolang deze fitting aangesloten is op een normale schakelaar en niet op een dimmer. De dimfunctie is namelijk in de spot zelf geïntegreerd.

De normale lichtschakelaar blijft uiteraard bruikbaar, echter kunt u deze alleen gebruiken om uw spot aan en uit te schakelen. Dimmen is mogelijk via afstandsbediening of de app*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u , dus wat ik wil is niet mogelijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:58:
[...]

Dank u , dus wat ik wil is niet mogelijk :|
Nee helaas, ik had het ook wel op die manier gewild met de spotjes op onze slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Ik vroeg me af of het effect van het Zigbee Mesh netwerk ook afhankelijk is van de wie de lampen komen (trust/philips/ikea/osram)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Fatal Mind schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:34:
[...]

[...]

Heel interessant! Laat even weten of het werkt, mocht dit goed werken zonder 23 omwegen bestel ik er ook een paar.
Heb gisteren de eerste Xiaomi door sensor ontvangen. Omdat er bij 'ZigBee (andere merken)' geen sensoren staan heb ik hem willen koppelen via 'ZigBee (Trust Smart Home) - 'ZigBee sensor'. Helaas heb ik nog geen manier gevonden om hem te koppelen de ICS-2000 -O-.
Vanavond nog even proberen of ik hem als KAKU sensor wel toegevoegd krijg (verwacht van niet). En de tweede zal ook binnenkort afgeleverd, daar zal ik het uiteraard ook mee proberen... Vooralsnog weinig succes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:20:
De afgelopen dagen heb ik meermaals contact gehad met KlikaanKluit inzake Zigbee en de ICS2000. Wat heeft dat bedrijf goede en meedenkende personen/engineers zitten zeg!

Probleem is/was dat telkens mijn Ikea Tradfri GU10 lampjes offline zijn, zonder aanwijsbare reden. Daarom had ik al de Tradfri hub e.d. aangeschaft om de boel naar de nieuwste firmware te brengen. Dat hielp niet.

Samengevat: de Zigbee lampjes van Ikea meermaals gereset (6x aan/uit), opnieuw succesvol gekoppeld met de ICS2000 en na een paar uur weer off-line. Dit gebeurde vrij spontaan allemaal (na enkele weken prima gewerkt te hebben).

KaKu vroeg mij om een Wifi scan bij mij thuis. Na een analyse door KaKu blijkt dat er bij mij in de buurt een aantal 2.4GHz Wifi kanalen actief zijn die het Zigbee signaal flink (kunnen) verstoren. En dat veroorzaakt hoogst waarschijnlijk de storing: Zigbee en Wifi delen in de zelfde 2.4GHz band en een aantal kanalen overlappen, zeker in drukke Wifi buurten.

De beste oplossing is het uitbreiden van je "mesh": meer Zigbee lampen toevoegen! Ik heb dat geprobeerd en warempel, het werkt weer als vanouds. Nu nog even een geschikte plek vinden voor de lamp.

KaKu wilde graag dat ik mijn ervaring deelde op dit forum, met de nadrukkelijke uitnodiging om bij Zigbee problemen contact op te nemen met de KaKu customer care. Wat ik echt heel tof vind is dat ze dus proberen het probleem op te lossen, of je nu lampen van hunzelf of de concurrent gebruikt. Daarnaast merk ik dat meedraaien in het beta/testpanel programma zowel anderen als mijzelf helpt.

Ik draai met iOS app versie 3.08.1 (build 3124). Op de ICS zelf draait R23. De Ikea lampjes hebben allemaal software versie 1.2.214.
Ik ben nu ook bezig met de IKEA lampen. Heb nu geprobeerd een MESH te maken. 3 lampen in de woonkamer die doen het gewoon ook goed lijkt het, echter ik heb er vervolgens 1 in de tuin en die krijg ik niet online terwijl de eerste IKEA lamp binnen op minder dan 2 meter zit....

Iemand anders ervaring met het plaatsen van die lampen buiten en welke range dat nog mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
bvbal79 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Ik ben nu ook bezig met de IKEA lampen. Heb nu geprobeerd een MESH te maken. 3 lampen in de woonkamer die doen het gewoon ook goed lijkt het, echter ik heb er vervolgens 1 in de tuin en die krijg ik niet online terwijl de eerste IKEA lamp binnen op minder dan 2 meter zit....

Iemand anders ervaring met het plaatsen van die lampen buiten en welke range dat nog mogelijk is?
Mocht ik vanavond tijd over hebben dan zal ik de range eens testen door een GU10 spot in de lamp bij de schuur draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
alesandro_46 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

Mocht ik vanavond tijd over hebben dan zal ik de range eens testen door een GU10 spot in de lamp bij de schuur draaien.
Ik hoor het graag inderdaad, ik ga ook nog even puzzelen. Huis is wel super geisoleerd (nog steeds geen verwarming aan..hoop niet dat dat het probleem zal zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
alesandro_46 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:35:
[...]

Heb gisteren de eerste Xiaomi door sensor ontvangen. Omdat er bij 'ZigBee (andere merken)' geen sensoren staan heb ik hem willen koppelen via 'ZigBee (Trust Smart Home) - 'ZigBee sensor'. Helaas heb ik nog geen manier gevonden om hem te koppelen de ICS-2000 -O-.
Vanavond nog even proberen of ik hem als KAKU sensor wel toegevoegd krijg (verwacht van niet). En de tweede zal ook binnenkort afgeleverd, daar zal ik het uiteraard ook mee proberen... Vooralsnog weinig succes dus.
Ondanks dat het te verwachten was, wel erg jammer, had een goedkoop alternatief kunnen zijn.

Bedankt voor je update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
alesandro_46 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:35:
[...]

Dan zullen de rookmelders die bij aliexpres staan ook wel niet willen, jammer goedkoop alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
bvbal79 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

Ik hoor het graag inderdaad, ik ga ook nog even puzzelen. Huis is wel super geisoleerd (nog steeds geen verwarming aan..hoop niet dat dat het probleem zal zijn :)
Met zo'n 20m tussen de ICS-2000 en de GU10 zie ik de lamp terug in de app. De enige andere ZigBee lamp is een Tradfri E27, deze staat op ongeveer 4m van de ICS-2000, haaks op de lijn naar GU10:

GU10
|
|
|
20m
|
|
ICS---4m--- E27
Fatal Mind schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:14:
[...]

Ondanks dat het te verwachten was, wel erg jammer, had een goedkoop alternatief kunnen zijn.

Bedankt voor je update!
Zeker jammer. Ik heb het nog geprobeerd als gewone KAKU sensor, maar helaas. Er is er nog één onderweg waar ik mee kan testen, maar ik denk dat het op niks uit gaat draaien.
Lampje007 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:49:
[...]

Dan zullen de rookmelders die bij aliexpres staan ook wel niet willen, jammer goedkoop alternatief
Ik heb helaas hetzelfde vermoeden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
alesandro_46 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:28:
[...]

Met zo'n 20m tussen de ICS-2000 en de GU10 zie ik de lamp terug in de app. De enige andere ZigBee lamp is een Tradfri E27, deze staat op ongeveer 4m van de ICS-2000, haaks op de lijn naar GU10:

GU10
|
|
|
20m
|
Ik ben bang dat het mijn muren zijn. zodra ze voor de tuindeur zijn gepositioneerd haalt hij inderdaad ook zo'n 15 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbrandy6
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb net iets soortgelijks geprobeerd als HdPNL beschreef op 24 febr 2017: lamp aan als deur open gaat, maar wel pas na een bepaalde tijd. Ben een beginner dus heb geprobeerd het simpel en logisch te houden.
Ik heb 2 triggers gekoppeld aan die Rule:
  1. 1x Device (Door/window opened) en
  2. 1x Time (Fixed[/list Time)
De triggers werken echter als een OR clausule en niet als een AND clausule. Is dat correct? Zijn er geen AND clausule mogelijkheden in de ICS-2000, behalve zoals het omslachtige script genoemd door HdPNL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Pfff, nieuwbouw en Zigbee...ik geeft het op, dan maar geen feedback in de app dat ze aanstaan. op het 433 kanaal kom gewoon wel overal met prima bereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ben ook weer aan het puzzelen met de plek van de ics. een halve meter verschil en een 2300H vertikt het. heb er nu drie van de vier werkend maar die laatste....

klantenservice wel top trouwens. hebben een tweetal naar met opgestuurd en ga morgen de weigeraar vervangen. Ik hoop echt dat het de schakelaar zelf is want anders zou ik zo snel geen oplossing weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Ik ben me aan het orienteren op de mogelijkheden, maar ik vraag me af, gezien de compleetheid van de ICS-2000, is het ook mogelijk dit ding via Domoticz aan te sturen?
Dus niet de ICS-2000 software te gebruiken maar Domoticz, zodat ik me de aanschaf van een RFXCOM kan besparen (onder andere)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:54
Heb net t hele forum doorgelezen. Is er iemand die de Ikea Tradfri bewegingssensor op de ics-2000 heeft geprobeerd?
Link:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30383511/

Heb ook zo'n Aliexpress Zigbee bewegingssensor besteld die sprekend lijkt op die op de kaku site. Als die binnen is laat ik t wel ff weten wat t resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:54
Fatal Mind schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:36:
Vraag me af, zou zoiets ook werken ?
https://www.getqupit.com/product/radiatorkraan/

Werk op hetzelfde open ZigBee-standaard "Home Automation 1.2" (HA 1.2) ding als Kaku Zigbee volgens mij. Zie er geen ondersteuning voor in de app. Jammer.
Zou zeker een mooie toevoeging zijn. Toen ik nog de ics-1000 had, maakte ik gebruik vd LightwaveRF app en daar zat de functionaliteit al wel al in(zie screenshot).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Cigw3wklEcjfAwyltp2YFRH0/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door floriszz op 30-10-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zo'n klikaanklikuit awst-8802 wandschakelaar (link) icm, de ICS-2000. Nu vind ik deze niet lekker reageren. Vaak (vnl. de eerste keer als je een lamp aanzet) reageert ie niet en moet je nog een keer drukken. Dit wekt behoorlijk mijn irritatie, want even snel in de loop de lamp uitzetten resulteert vaak dat je weer moet omdraaien om nog een keer te drukken.
De schakelaar hangt zo'n 3 meter van de ICS-2000, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Gebruiken meer mensen deze wandschakelaar en hoe is jullie ervaring hiermee? Ik kan ook niet echt alternatieven vinden (alleen xiaomi ding uit china).

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 30-10-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@Palomar ik heb de meeste schakelaar gewoon direct op de lamp (ontvanger) aangemeld. Dat gaat eigenlijk altijd goed. Ik gebruik dan de clone functie wel als ik de app wil gebruiken. Dus de app loopt dan via de ics en de schakelaar direct op de lamp

edit. ontvanger toegevoegd. Ik heb 4 van die dubbele schakelaars die werken met een klein tikje op de knop

[ Voor 20% gewijzigd door Ray op 30-10-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ray schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:55:
@Palomar ik heb de meeste schakelaar gewoon direct op de lamp aangemeld. Dat gaat eigenlijk altijd goed. Ik gebruik dan de clone functie wel als ik de app wil gebruiken. Dus de app loopt dan via de ics en de schakelaar direct op de lamp
aha dat is misschien wel een idee idd, althans voor de kaku-ontvangers. Ik heb ook zigbee-lampen en die moeten wel via de ics-2000 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmlk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 17:41
71145 ZLED-RGB9 off-line op eerste verdieping een afstand tot de Octopus van hooguit 4 meter.
Lamp connecten lukt wel op de begane grond, op centimeters van de Octopus. Wanneer ik de lamp circa 4 meter verder breng dan zie ik in de app Off-Line IOS). Het lukt niet om de lamp op de eerste verdieping te connecten. Houten vloeren en wanden. Op mijn email aan Trust Smart Home Support nog geen reactie ontvangen (zijn inmiddels vier dagen verder). Helaas is de Support afdeling telefonisch niet bereikbaar "belt u later terug of stuur een email...). Nog maar even wachten en dan gaat de Zigbee lamp terug naar de webwinkel. Ik krijg de indruk dat overname van het vroeger enthousiaste Klik aan Klik uit door Trust geen verbetering is qua support, beschikbaarheid van producten in de winkels, handleidingen etc.
:) Inmiddels heeft KlikAanKlikUit Klantenservice gereageerd en eveneens voor alle gebruikers een firmware update uitgevoerd. De zigbee RGB werkt nu bij mij uitstekend. Ik hoop dat dit ook betekent: minder support vragen waardoor de KlikAanKlikUit Klantenservice sneller kan reageren, zoals wij gewend waren uit het verleden.

[ Voor 16% gewijzigd door jmlk op 13-11-2017 14:01 . Reden: update voortgang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
jmlk schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:32:
71145 ZLED-RGB9 off-line op eerste verdieping een afstand tot de Octopus van hooguit 4 meter.
Lamp connecten lukt wel op de begane grond, op centimeters van de Octopus. Wanneer ik de lamp circa 4 meter verder breng dan zie ik in de app Off-Line IOS). Het lukt niet om de lamp op de eerste verdieping te connecten. Houten vloeren en wanden. Op mijn email aan Trust Smart Home Support nog geen reactie ontvangen (zijn inmiddels vier dagen verder). Helaas is de Support afdeling telefonisch niet bereikbaar "belt u later terug of stuur een email...). Nog maar even wachten en dan gaat de Zigbee lamp terug naar de webwinkel. Ik krijg de indruk dat overname van het vroeger enthousiaste Klik aan Klik uit door Trust geen verbetering is qua support, beschikbaarheid van producten in de winkels, handleidingen etc.
Had hier zelfde probleem. Ding werkte voor geen meter. Zelfs niet in een simpele armatuur. Terwijl de IKEA lamp het wel deed met de ICS2000. Is bij mij ook retour gegaan. De support valt me ook weer tegen. Al 4 dagen geen reactie op mail en telefonisch zijn ze echt niet bereikbaar.

Ik denk ook echt dat de 2,4 Ghz lijn erg vol is waardoor je slecht bereik hebt. Ik heb het idee dat als je meerdere lampen hebt het al een beetje beter gaat ivm met mesh netwerk. Maar ook hier is dat niet heilig en doen me nieuwbouw muren het niet fijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 30-10-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Hier ook al dagen aan het wachten op support. Telefonisch nog geen enkele keer iemand aan de lijn gekregen en per email reageren ze veel minder snel of niet. Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11-2022
Palomar schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:16:
Ik heb zo'n klikaanklikuit awst-8802 wandschakelaar (link) icm, de ICS-2000. Nu vind ik deze niet lekker reageren. Vaak (vnl. de eerste keer als je een lamp aanzet) reageert ie niet en moet je nog een keer drukken. Dit wekt behoorlijk mijn irritatie, want even snel in de loop de lamp uitzetten resulteert vaak dat je weer moet omdraaien om nog een keer te drukken.
De schakelaar hangt zo'n 3 meter van de ICS-2000, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Gebruiken meer mensen deze wandschakelaar en hoe is jullie ervaring hiermee? Ik kan ook niet echt alternatieven vinden (alleen xiaomi ding uit china).
Ik merk dat de schakelaar zeer dicht bij de ics2000 moet staat om perfect te werken.
Stond vroeger 1m verder en had idem probleem (soms wat vaker drukken) als U.
Ook zo voor een schemerschakalaar.

Ik merk dat als je de schakelaar/schemersensor koppelt de reikwijdte groter is bij een ac1000 tov ics2000. Net alsof de ics2000 beschik over een slechtere ontvanger .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11-2022
Heb de support ook meerdere malen telefonisch proberen te bereiken en nooit iemand kunnen spreken.
De mails worden wel beantwoord maar je moet geduld hebben, en dan spreek ik over zeker één week tot meerdere weken.

Vroeger (KlikAanKlikUit) waren zij naar mijn indruk veel sneller met de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patjes schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Ik merk dat de schakelaar zeer dicht bij de ics2000 moet staat om perfect te werken.
Stond vroeger 1m verder en had idem probleem (soms wat vaker drukken) als U.
Ook zo voor een schemerschakalaar.

Ik merk dat als je de schakelaar/schemersensor koppelt de reikwijdte groter is bij een ac1000 tov ics2000. Net alsof de ics2000 beschik over een slechtere ontvanger .
thanks voor je reactie... zo te lezen is het dus normaal. Heb mijn ICS2000 wel ergens onderin een kastje naast mn modem en bijbehorende snoeren, dus dat zal niet de ideale plek zijn. Kan misschien nog een beetje spelen met de plek van het ding, maar wil hem ook weer niet in het zicht hebben.

Eigenlijk zou die wandschakelaar het signaal wat langer moeten versturen (bijv. 2 seconden lang proberen, een soort burst), want als ik handmatig die knop 2 seconden ingedrukt hou dan gaat de lamp uiteindelijk altijd wel aan. Het gaat vaak niet goed als je hem kort indrukt. De kans is dan te groot dat het signaal niet direct aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyC604
dannyC604 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:43:
Wie heeft ervaring met ZPIR-8000 Draadloze Bewegingssensor (van Klikaankliuit/Thrust) ?

Deze werken samen met de ICS2000 controller.

Bewegingssensors kan ik max 8 meter verwijderen van de controller, anders reageren ze niet meer.
Ik dacht met het een mesh netwerk de afstand te vergroten, ofwel doe ik iets verkeerd maar dit lukt niet bij mij.Als ik de afstanden niet kan verlengen dan is het systeem onbruikbaar.Iemand raad?

De ZPIR sensor, met beweging kan je de lamp laten branden en met geen beweging gaat deze uit. Probleem is nu als je in de kamer met de sensor binnenkomt gaat de lamp branden, blijf je in de kamer en je zou altijd bewegen dan gaat de lamp toch uit en dan kan het soms meer dan 10 seconden duren voor alleer de sensor terug reageerd zodat de lamp terug gaat branden.Wat heel vervelend is. Dus eigenlijk onbruikbaar.

Ik heb dit ook doorgegeven aan de supportdienst van KlikaanKlikuit wacht nog op antwoord.
Reactie support :

1. Als ik het goed begrijp, moet ik voor een Mesh Netwerk te creëren niet de Zigbee Lamp kort bij de ICS Controller 2000 plaatsen voor te koppelen, maar dicht bij een reeds gekoppelde lamp plaatsen en dan verbinden (lamp moet wel branden). Klopt dit?

Antw. support: Ja dat klopt helemaal. Als een zigbee lamp heeft gekoppeld dan laat u deze aanstaan en koppelt u de volgende. Deze laad u na het koppelen ook aanstaan totdat u alles heeft gekoppeld.

Mijn Antwoord: Dit is gebeurd.

2. Is dit ook zo voor de Zigbee sensors maw kan ik koppelen via een Sensor?

Antw. support: U kunt niet koppelen via een sensor. De sensor zit wel in het mesh netwerk maar kan zelf geen signalen doorsturen. Dit komt omdat deze op batterijen werken anders te snel leeg raken.

3. Wil dit zeggen als éénmaal de lamp gekoppeld is via een andere lamp, dat voor mesh netwerk te laten werken de lamp ook altijd moet branden?

Antw. support: De lamp moet onder spanning staan maar hoeft niet te branden. Het is alleen belangrijk dat de lampen branden bij het koppelen, dit is om er voor te zorgen dat alle lampen op het zelfde kanaal worden ingesteld zodat ze een netwerk vormen.

4. Als ik bvb om de 8 meter een Zigbee Sensor of lamp heb in Mesh netwerk dat ik de afstand kan overbruggen met 80 meter als ik er 10 in een rij plaats om de 8 meter? Ongeacht dat de lampen allemaal moeten branden?

Antw. support: Ja dat klopt, u kunt met het mesh netwerk het bereik zo groot maken als u wilt.

Mijn Antwoord: Dit is niet het geval bij mij.

Sensor is opgesteld +/- 8 meter van de ICS 2000 controller en ik heb geen ontvangst.

Ik plaats een lamp (volgens punt 1 gekoppeld) tussen de controller en de sensor, zonder resultaat.

Toch de controller is herstart voor te zien of dit zou helpen, echter zonder resultaat.

De test is gedaan met een andere sensor en lamp, zelfde resultaat.

5. Nu zit ik met een aantal Motion Sensors, die het licht laat branden bij beweging.Nu mijn probleem is als ik in de ruimte ben en ik zou mij continue bewegen, dan gaat toch de lamp nog eventjes uit tot ik terug een beweging uitvoer en deze interval kan soms 20 seconden duren.

Antw. support: Wat is de afstand tussen u en de bewegingsmelder? Zolang de bewegingsmelder beweging detecteert zou de lamp niet uit mogen gaan. Ik vermoed dat u net buiten het bereik van de sensor zit waardoor de lamp toch uit gaat.

Mijn Antwoord: Ik heb al getest met de sensor op mijn bureel (dus 1 meter) en de controller 3 meter van de sensor, en voortdurend in beweging gebleven en toch gaat de lamp soms toch nog uit en dan kan het beuren dat je 10 seconden moet wachten vooraleer de sensor terug reageert en de lamp laat branden.

Volgende reactie van Support:

Als u een screenshot kan opsturen van een grafiek/overzicht van wifi-kanalen en -sterktes, dan kunnen wij aan de hand daarvan uw ZigBee naar een optimaler kanaal zetten. (Moet u wel alles opnieuw inleren.)

Op de vraag:
Ik heb al getest met de sensor op mijn bureel (dus 1 meter) en de controller 3 meter van de sensor, en voortdurend in beweging gebleven en toch gaat de lamp soms toch nog uit en dan kan het beuren dat je 10 seconden moet wachten vooraleer de sensor terug reageert en de lamp laat branden.

Antw. support:
Dit zou niet mogen. De sensor zelf stuurt elke 10s een signaal zolang hij beweging ziet. Als de ICS 1 minuut lang geen ‘beweging gedetecteerd’ signaaltje krijgt, dan vindt hij dat er geen beweging meer is.

Dus op heden nog geen enkel beter resultaat, moet wel zeggen dat de support wel reageert en helpt zoeken naar een oplossing. _/-\o_
Ik vind het alleen raar, dat ik alleen met dit probleem zou zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
dannyC604 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:42:
[...]

Reactie support :

1. Als ik het goed begrijp, moet ik voor een Mesh Netwerk te creëren niet de Zigbee Lamp kort bij de ICS Controller 2000 plaatsen voor te koppelen, maar dicht bij een reeds gekoppelde lamp plaatsen en dan verbinden (lamp moet wel branden). Klopt dit?

Antw. support: Ja dat klopt helemaal. Als een zigbee lamp heeft gekoppeld dan laat u deze aanstaan en koppelt u de volgende. Deze laad u na het koppelen ook aanstaan totdat u alles heeft gekoppeld.

Mijn Antwoord: Dit is gebeurd.

2. Is dit ook zo voor de Zigbee sensors maw kan ik koppelen via een Sensor?

Antw. support: U kunt niet koppelen via een sensor. De sensor zit wel in het mesh netwerk maar kan zelf geen signalen doorsturen. Dit komt omdat deze op batterijen werken anders te snel leeg raken.

3. Wil dit zeggen als éénmaal de lamp gekoppeld is via een andere lamp, dat voor mesh netwerk te laten werken de lamp ook altijd moet branden?

Antw. support: De lamp moet onder spanning staan maar hoeft niet te branden. Het is alleen belangrijk dat de lampen branden bij het koppelen, dit is om er voor te zorgen dat alle lampen op het zelfde kanaal worden ingesteld zodat ze een netwerk vormen.

4. Als ik bvb om de 8 meter een Zigbee Sensor of lamp heb in Mesh netwerk dat ik de afstand kan overbruggen met 80 meter als ik er 10 in een rij plaats om de 8 meter? Ongeacht dat de lampen allemaal moeten branden?

Antw. support: Ja dat klopt, u kunt met het mesh netwerk het bereik zo groot maken als u wilt.

Mijn Antwoord: Dit is niet het geval bij mij.

Sensor is opgesteld +/- 8 meter van de ICS 2000 controller en ik heb geen ontvangst.

Ik plaats een lamp (volgens punt 1 gekoppeld) tussen de controller en de sensor, zonder resultaat.

Toch de controller is herstart voor te zien of dit zou helpen, echter zonder resultaat.

De test is gedaan met een andere sensor en lamp, zelfde resultaat.

5. Nu zit ik met een aantal Motion Sensors, die het licht laat branden bij beweging.Nu mijn probleem is als ik in de ruimte ben en ik zou mij continue bewegen, dan gaat toch de lamp nog eventjes uit tot ik terug een beweging uitvoer en deze interval kan soms 20 seconden duren.

Antw. support: Wat is de afstand tussen u en de bewegingsmelder? Zolang de bewegingsmelder beweging detecteert zou de lamp niet uit mogen gaan. Ik vermoed dat u net buiten het bereik van de sensor zit waardoor de lamp toch uit gaat.

Mijn Antwoord: Ik heb al getest met de sensor op mijn bureel (dus 1 meter) en de controller 3 meter van de sensor, en voortdurend in beweging gebleven en toch gaat de lamp soms toch nog uit en dan kan het beuren dat je 10 seconden moet wachten vooraleer de sensor terug reageert en de lamp laat branden.

Volgende reactie van Support:

Als u een screenshot kan opsturen van een grafiek/overzicht van wifi-kanalen en -sterktes, dan kunnen wij aan de hand daarvan uw ZigBee naar een optimaler kanaal zetten. (Moet u wel alles opnieuw inleren.)

Op de vraag:
Ik heb al getest met de sensor op mijn bureel (dus 1 meter) en de controller 3 meter van de sensor, en voortdurend in beweging gebleven en toch gaat de lamp soms toch nog uit en dan kan het beuren dat je 10 seconden moet wachten vooraleer de sensor terug reageert en de lamp laat branden.

Antw. support:
Dit zou niet mogen. De sensor zelf stuurt elke 10s een signaal zolang hij beweging ziet. Als de ICS 1 minuut lang geen ‘beweging gedetecteerd’ signaaltje krijgt, dan vindt hij dat er geen beweging meer is.

Dus op heden nog geen enkel beter resultaat, moet wel zeggen dat de support wel reageert en helpt zoeken naar een oplossing. _/-\o_
Ik vind het alleen raar, dat ik alleen met dit probleem zou zitten :(
waar haal jij een screenshot vandaan van je wifi kanalen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyC604
Lampje007 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:11:
[...]

waar haal jij een screenshot vandaan van je wifi kanalen enzo?
· Wifi Analyzer voor Android
· WiFi Analyzer voor Windows
· NetSpot FREE edition voor Mac
· AirPort voor iOS (vereist wel een Apple AirPort)

Ik heb de gegevens eergisteren doorgestuurd, hier wacht ik nog op reactie van Support of ze hiermee iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
dannyC604 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:39:
[...]

· Wifi Analyzer voor Android
· WiFi Analyzer voor Windows
· NetSpot FREE edition voor Mac
· AirPort voor iOS (vereist wel een Apple AirPort)

Ik heb de gegevens eergisteren doorgestuurd, hier wacht ik nog op reactie van Support of ze hiermee iets doen.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of deze panelen van Ikea ook goed samenwerken met de ICS-2000: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40332210/

(en ook of die dan op dezelfde manier is te koppelen als als normale Ikea zigbee-lampen, dus 6 keer uit/aan doen om in verbindmodus te komen?)

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 02-11-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Jammer dat de ZCTS-808 nog niet veel in winkels te vinden is, sowieso niet bij de bekende bouwmarkten, maar ook online niet, vind de sensor bij Bol / Coolblue uiteraard, maar heel concurrerend zijn de prijzen niet.

Lijkt me leuk voor de voordeur dat zodra de voordeur open gaat de verlichting 5 min aan gaat ofzo, en daarna weer automatisch uit. Na zonsondergang ofzo als dit te combineren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:43
Ik zit er over te denken om een KaKu alarm i.c.m. met een ICS-2000 te kopen.
Weet iemand of de volgende dingen/triggers mogelijk zijn?
- “Stil alarm”, de sirene niet laten afgaan?
- Trigger als alarm wordt in/uitgeschakeld (bijv een stopcontact aanzetten als alarm wordt ingeschakeld).
- Lampen aan als alarm aan gaat

Zijn er buiten die simpele afstandsbediening en app nog andere mogelijkheden? Bijv codeslot of nfc badge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
S_tef schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:29:
- Trigger als alarm wordt in/uitgeschakeld (bijv een stopcontact aanzetten als alarm wordt ingeschakeld).

Zijn er buiten die simpele afstandsbediening en app nog andere mogelijkheden? Bijv codeslot of nfc badge?
Zelf heb ik geen alarm dus kan ik je daarbij niet helpen. Wel lijkt NFC i.c.m. Triggi tot de mogelijkheden te behoren. Voor meer informatie, zie deze blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
S_tef schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:29:

Stil alarm heeft hij niet denk ik, gezien het alarm systeem een gesloten systeem is waar weinig in valt te veranderen.
triggers kunnen wel inderdaad. Hier gaan alle lampen (is ip een trigger) in en om het huis aan als het alarm af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
bvbal79 schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:40:
[...]

Stil alarm heeft hij niet denk ik, gezien het alarm systeem een gesloten systeem is waar weinig in valt te veranderen.
triggers kunnen wel inderdaad. Hier gaan alle lampen (is ip een trigger) in en om het huis aan als het alarm af gaat.
Dankje, weet je ook of het mogelijk is om een trigger te doen als je het alarm inschakelt en uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
S_tef schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:51:
[...]

Dankje, weet je ook of het mogelijk is om een trigger te doen als je het alarm inschakelt en uitschakelt?
Wat bedoel je precies met een trigger?
in ICS2000 app kun je scenes maken. Dus alarm inschakelen scene:
1. alarm inschakelen
2. stopcontact A aan
3. lamp B aan

je kunt met vertragingen werken etc

verder kun je de alarm ook als trigger gebruiken. Dus als alarm afgaat gaan alle lampen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Oke dat is inderdaad wat ik bedoelde.
Dankje (Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
jmlk schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:32:
Heb je al info gehad van ze?

Ik ben toch benieuwd bij hoeveel mensen ze het zigbee kanaal uiteindelijk zullen moeten verzetten.
Op welke kanaal staat het standaard eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sadhi
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-10-2022
dannyC604 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:42:
[...]

Op de vraag:

Antw. support:
Ik heb thuis ook een bewegingssensor en hoe ik daar een vergelijkbaar probleem oplos is door via regels een scene te starten wanneer er bewegin gedetecteerd wordt.
Ik heb een scene waarin de lamp tot 75% gedimd wordt, dan start ik een timer van 5 minuten en dan zet ik de lamp weer uit.
Wanneer er beweging gedecteerd wordt, stop ik de scene en daarna start ik hem .
Dit zou ervoor moeten zorgen dat zolang er beweging is het licht aanblijft.
Misschien dat dit bij jou ook kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
sadhi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:31:
[...]

Ik heb thuis ook een bewegingssensor en hoe ik daar een vergelijkbaar probleem oplos is door via regels een scene te starten wanneer er bewegin gedetecteerd wordt.
Ik heb een scene waarin de lamp tot 75% gedimd wordt, dan start ik een timer van 5 minuten en dan zet ik de lamp weer uit.
Mij in ieder geval wel, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sadhi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:31:
[...]

klinkt goed! Heb zelf ook een tijdje zitten klooien met de bewegingssensor. Bijkomende moeilijkheid was dat ik de betreffende lamp die aan gaat ook gekoppeld had aan een kaku wandschakelaar. Had toen een regel gemaakt zodat de wandschakelaar ook de bewegingssensor uitzet als je handmatig de lamp aanzet, omdat ie anders na x minuten weer uit ging. En als je hem handmatig uitzet moet de bewegingsmelder-rule weer geactiveerd worden. Je zit dan onbedoeld nog best wat te scripten voor iets klaarblijkelijk eenvoudigs :P Ga es kijken of het op jouw manier makkelijker gaat.

Je geeft aan dat je de scene stopt en weer start. Krijg je dan niet dat het licht even kort uit en weer aan gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 07-11-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Palomar schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:37:
[...]

klinkt goed! Heb zelf ook een tijdje zitten klooien met de bewegingssensor. Bijkomende moeilijkheid was dat ik de betreffende lamp die aan gaat ook gekoppeld had aan een kaku wandschakelaar. Had toen een regel gemaakt zodat de wandschakelaar ook de bewegingssensor uitzet als je handmatig de lamp aanzet, omdat ie anders na x minuten weer uit ging. En als je hem handmatig uitzet moet de bewegingsmelder-rule weer geactiveerd worden. Je zit dan onbedoeld nog best wat te scripten voor iets klaarblijkelijk eenvoudigs :P Ga es kijken of het op jouw manier makkelijker gaat.

Je geeft aan dat je de scene stopt en weer start. Krijg je dan niet dat het licht even kort uit en weer aan gaat?
Zolang er geen 'uit' signaal naar de lamp gaat zal deze blijven branden. Het opnieuw starten van de scene zal benodigd zijn omdat anders de timer door loopt en dan alsnog het licht uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
https://www.amazon.de/LIG...=nl_NL&tag=peppercom09-21

Bijna net zo duur als de IKEA lampen nu, toch maar 1 besteld om even te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd best wel veel zitten spelen met alle dingen van KAKU en de ICS2000 in combinatie met moeilijke regels en eventuele andere services. Wat voor mij toch echt wel een uitkomst was is de app Triggi! (www.triggi.com) Het koppelen ging zeer eenvoudig en je kan er steeds meer mee in combinatie met KAKU. Just leaving it here if anyone is interested!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:51:
Ik heb de laatste tijd best wel veel zitten spelen met alle dingen van KAKU en de ICS2000 in combinatie met moeilijke regels en eventuele andere services. Wat voor mij toch echt wel een uitkomst was is de app Triggi! (www.triggi.com) Het koppelen ging zeer eenvoudig en je kan er steeds meer mee in combinatie met KAKU. Just leaving it here if anyone is interested!
Heb je een paar voorbeelden waar je het voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 21:32
Hallo allen, iemand enig idee of de ICS in de toekomst ook samen kan gaan werken met ventilatiesystemen?

Wij hebben in huis een DUCO-box. Deze bedienen we met afstandsbedieningen die volgens mij op dezelfde frequentie werken als kaku en bijv Somfy.

Lijkt me handig, wc/douche licht aan > ventilatiesysteem 15min aan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
In mijn ICS-2000 staat bij actueel energieverbruik 30 watt.

Maar is dat niet een beetje erg laag met o.a. koelkast, vriezer en pc aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
.GoO schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:04:
Antwoord van Kaku over het bedienen van Zigbee lampen in combinatie met een fysieke schakelaar.

[...]

Oftewel, je krijgt 2 verschillende apparaten. De AWMR-300 om de lamp mee aan/uit te schakelen en de Tradfri lamp zelf waarmee je vervolgens kunt dimmen en van kleur kunt veranderen. Volgens mij zou je dit met een scene aan elkaar moeten kunnen koppelen.
Ik heb dit vandaag geprobeerd en het werkt. Ik heb een Ikea Tradfri RGB lamp en een fysieke schakelaar met daarachter de AWMR-300. Je kunt met de AWMR-300 de lamp aan/uit schakelen (hij onthoudt daarbij de laatste stand van de lamp) en met de Tradfri lamp de kleur en het dimmen instellen.

Enige nadeel is dat het in de app nu dus twee verschillende apparaten zijn, daar kan je eventueel regels voor maken. Ik vind het niet zo heel storend. Zou natuurlijk wel mooier zijn als je in de toekomst een Zigbee RGB lamp altijd kan bedienen, ongeacht de stand van de fysieke schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
.GoO schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:50:
[...]

Ik heb dit vandaag geprobeerd en het werkt. Ik heb een Ikea Tradfri RGB lamp en een fysieke schakelaar met daarachter de AWMR-300. Je kunt met de AWMR-300 de lamp aan/uit schakelen (hij onthoudt daarbij de laatste stand van de lamp) en met de Tradfri lamp de kleur en het dimmen instellen.

Enige nadeel is dat het in de app nu dus twee verschillende apparaten zijn, daar kan je eventueel regels voor maken. Ik vind het niet zo heel storend. Zou natuurlijk wel mooier zijn als je in de toekomst een Zigbee RGB lamp altijd kan bedienen, ongeacht de stand van de fysieke schakelaar.
Dat is mogelijk met de AWMT-003.. Fysieke schakelaar loskoppelen van fase- en schakeldraad deze met een lasdop doorverbinden (=lamp altijd spanning). Daarna de AWMT-003 met zijn twee draadjes verbinden aan de fysieke schakelaar en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
.GoO schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:50:
[...]

Dus met de app zet je de lamp aan en vervolgens regel je de lamp met de app. Maar daar heb je toch niet de AWMR-300 specifiek voor nodig. je kunt ook gewoon de fysieke schakelaar aan en uit zetten met je hand :) of zie ik dat verkeerd. Ik krijg binnenkort ook de RGB lamp binnen en zal ook eens testen of het werkt. Hele huis zit namelijk bijna vol met AWMR-300 :)

De oplossing van @alesandro_46 klinkt dan veel logischer om te gebruiken. Je maakt van je fysieke schakelaar eigenlijk een KAKU wandschakelaar via de app en staat er continu spanning op de lamp. Als die in de aanbieding is zal ik hem eens bestellen en testen.

[ Voor 28% gewijzigd door bvbal79 op 10-11-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
bvbal79 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:43:
[...]

Dus met de app zet je de lamp aan en vervolgens regel je de lamp met de app. Maar daar heb je toch niet de AWMR-300 specifiek voor nodig. je kunt ook gewoon de fysieke schakelaar aan en uit zetten met je hand :) of zie ik dat verkeerd. Ik krijg binnenkort ook de RGB lamp binnen en zal ook eens testen of het werkt. Hele huis zit namelijk bijna vol met AWMR-300 :)

De oplossing van @alesandro_46 klinkt dan veel logischer om te gebruiken. Je maakt van je fysieke schakelaar eigenlijk een KAKU wandschakelaar via de app en staat er continu spanning op de lamp. Als die in de aanbieding is zal ik hem eens bestellen en testen.
Uiteraard kan het ook met de hand, maar dan kan je de lamp niet bedienen als er geen spanning op staat. In combinatie met de AWMT-003 en een Tradfri lamp heb ik het nog niet werkend gekregen om rechtstreeks de Tradfri lamp te kunnen bedienen. Heeft iemand dit wel zo werkend? Kaku zelf heeft ook aangegeven dat dit niet kan en raadde vervolgens de oplossing met de AWMR-300 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
.GoO schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:12:
[...]

Uiteraard kan het ook met de hand, maar dan kan je de lamp niet bedienen als er geen spanning op staat. In combinatie met de AWMT-003 en een Tradfri lamp heb ik het nog niet werkend gekregen om rechtstreeks de Tradfri lamp te kunnen bedienen. Heeft iemand dit wel zo werkend? Kaku zelf heeft ook aangegeven dat dit niet kan en raadde vervolgens de oplossing met de AWMR-300 aan.
maar de awmr-300 haalt toch ook de spanning eraf?
Je moet dus in theorie met de awmr-300 de spanning er steeds opzetten in de app en dan kun je pas de lamp bedienen. Dan zou de oplossing met de 003 beter moeten zijn...raar dat die het niet doet want het is in theorie gewoon een inwendige KAKU wandschakelaar.

[ Voor 19% gewijzigd door bvbal79 op 10-11-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
bvbal79 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:16:
[...]

maar de awmr-300 haalt toch ook de spanning eraf?
Je moet dus in theorie met de awmr-300 de spanning er steeds opzetten in de app en dan kun je pas de lamp bedienen. Dan zou de oplossing met de 003 beter moeten zijn...raar dat die het niet doet want het is in theorie gewoon een inwendige KAKU wandschakelaar.
Klopt, je hebt in de app een schakelaar om de lamp aan en uit te zetten en een aparte schakelaar om te dimmen en kleur te bepalen.

Ik ben benieuwd of iemand het werkend heeft met 003 als 1 apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op een bestaande dimmer (vanaf de bouw) draadloze wand of plafond schakelaar aan koppelt van KAKU en hem aan zet via de app onthoud hij dan ook de laatste % aantal licht wat voor het laatst is geweest ? Of begint een bestaande dimmer altijd bij een bepaalde stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:08:
Als ik op een bestaande dimmer (vanaf de bouw) draadloze wand of plafond schakelaar aan koppelt van KAKU en hem aan zet via de app onthoud hij dan ook de laatste % aantal licht wat voor het laatst is geweest ? Of begint een bestaande dimmer altijd bij een bepaalde stand?
Je wilt dus enkel de stroom naar de dimmer onderbreken ? let dan wel even op welke ontvanger je daar voor gaat gebruiken

en inderdaad een standaard dimmer blijft op de stand zoals hij staat. Ik heb zelf op mijn badkamer voor mijn dimmer nog een gewone schakelaar omdat ik dat prettiger vindt dan de dimmer indrukken voor on/of en dat werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
.GoO schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 07:43:
[...]

Klopt, je hebt in de app een schakelaar om de lamp aan en uit te zetten en een aparte schakelaar om te dimmen en kleur te bepalen.

Ik ben benieuwd of iemand het werkend heeft met 003 als 1 apparaat?
Ik heb het werkend gehad (gehad omdat het uiterlijk van de Tradfri GU10 niet WAF compatible was en er nu weer normale LED spots in het armatuur zitten):

4x Tradfri GU10 (de € 6,99 variant) in één armatuur. De oorspronkelijke schakelaar vervangen losgekoppeld, draden doorverbonden en in de doos een AWMT-003 geplaatst welke als enige aan de schakelaar verbonden is. De AWMT-003 werkt op een knoopcel en is niet verbonden aan het net.

Met bovenstaande opstelling hebben de lampen altijd spanning en is de status (aan/uit/dimstand) te zien in de KaKu app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:24:
[...]

Je wilt dus enkel de stroom naar de dimmer onderbreken ? let dan wel even op welke ontvanger je daar voor gaat gebruiken

en inderdaad een standaard dimmer blijft op de stand zoals hij staat. Ik heb zelf op mijn badkamer voor mijn dimmer nog een gewone schakelaar omdat ik dat prettiger vindt dan de dimmer indrukken voor on/of en dat werkt prima
Ja klopt alleen de stroom aan/uit zetten , dus hij gaat weer aan op stand wat voor het laatst is gebruikt zeg maar ? En welke ontvanger raad je aan ?
Pagina: 1 ... 4 ... 37 Laatste