Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:34:
[...]

Ja klopt alleen de stroom aan/uit zetten , dus hij gaat weer aan op stand wat voor het laatst is gebruikt zeg maar ? En welke ontvanger raad je aan ?
yup. een mechanische dimmer wel. tenminste mijn hager wel .....

ontvanger afhankelijk van welke aansluitingen en ruimte beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Heeft iemand ook een idee wat er is verbeterd/verandert in firmwire versie R24 op de ICS2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Lampje007 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:27:
Heeft iemand ook een idee wat er is verbeterd/verandert in firmwire versie R24 op de ICS2000?
Ik zie hem ook. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-10-2022
.GoO schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:50:
[...]

Ik heb dit vandaag geprobeerd en het werkt. Ik heb een Ikea Tradfri RGB lamp en een fysieke schakelaar met daarachter de AWMR-300. Je kunt met de AWMR-300 de lamp aan/uit schakelen (hij onthoudt daarbij de laatste stand van de lamp) en met de Tradfri lamp de kleur en het dimmen instellen.

Enige nadeel is dat het in de app nu dus twee verschillende apparaten zijn, daar kan je eventueel regels voor maken. Ik vind het niet zo heel storend. Zou natuurlijk wel mooier zijn als je in de toekomst een Zigbee RGB lamp altijd kan bedienen, ongeacht de stand van de fysieke schakelaar.
Kan je niet gewoon de AWMR-300 weg laten?
waar je dan eerst de AWMR-300 mee aanstuurde via regels de zigbee lampen aansturen?
op die manier blijft er altijd stroom op staan en kan je lamp eventueel als mesh punt dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
sadhi schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:01:
[...]

Kan je niet gewoon de AWMR-300 weg laten?
waar je dan eerst de AWMR-300 mee aanstuurde via regels de zigbee lampen aansturen?
op die manier blijft er altijd stroom op staan en kan je lamp eventueel als mesh punt dienen.
Ik denk dat hij net als ik ook gewoon de fysieke knoppen (bij mij voor de kids) wil handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
bvbal79 schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:04:
[...]

Ik zie hem ook. Ben benieuwd.
Net een update gehad van de app op mijn oude iphone welke draait op IOS 9.3.5 en nog niet via testflight een beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ik heb vandaag contact eindelijk gehad met KAKU, hun mijn probleem verteld over de slechte bereik van de zigbee lampen. Hierop hebben ze mijn 2.4Ghz kanaal verschoven naar 26, stond standaard op 11. Blijkbaar is dat dus in de laatste update R24 aangepast, maar was je daarvoor dus al met Zigbee bezig dan moeten ze het handmatig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
bvbal79 schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:49:
Ik heb vandaag contact eindelijk gehad met KAKU, hun mijn probleem verteld over de slechte bereik van de zigbee lampen. Hierop hebben ze mijn 2.4Ghz kanaal verschoven naar 26, stond standaard op 11. Blijkbaar is dat dus in de laatste update R24 aangepast, maar was je daarvoor dus al met Zigbee bezig dan moeten ze het handmatig aanpassen.
wat hebben ze toch ook een goede info voorziening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:43
Ik wil d.m.v. een AMST-606 mijn ACDB-7000C triggeren als de poort van de achtertuin open gaat.
Weet iemand of ik dan een ander deuntje kan laten afgaan dan van mijn "gewone" bel? Of moet ik dan een extra ACDB-7000C neer hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:27
bvbal79 schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:49:
Ik bemerkte dat het bereik ook minder is. Deed alles in de woonkamer qua testen. Werkte perfect.
Daarna hangende ik hem in de meterkast. Hemelsbreed 5 meter tot de eerste zigbee lamp. Maar vaak haperde die en gebeurde er niks. Gebruikte een awmt-003 op mijn wandcontactdoos.

Maar ze kunnen het dus aanpassen? Is jou bereik beter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
carcept2009 schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:27:
[...]

Ik bemerkte dat het bereik ook minder is. Deed alles in de woonkamer qua testen. Werkte perfect.
Daarna hangende ik hem in de meterkast. Hemelsbreed 5 meter tot de eerste zigbee lamp. Maar vaak haperde die en gebeurde er niks. Gebruikte een awmt-003 op mijn wandcontactdoos.

Maar ze kunnen het dus aanpassen? Is jou bereik beter geworden?
Vanavond getest. Stelt me teleur. Mijn bereik is nog steeds slecht helaas. 1ste verdieping nog steeds geen bereik :( Daarvoor uren bezig geweest om die IKEA lampen te resetten. Dingen pakte 6x uit/aan nooit in een keer.

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 13-11-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
bvbal79 schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:08:
[...]

Vanavond getest. Stelt me teleur. Mijn bereik is nog steeds slecht helaas. 1ste verdieping nog steeds geen bereik :( Daarvoor uren bezig geweest om die IKEA lampen te resetten. Dingen pakte 6x uit/aan nooit in een keer.
Oké, bij mij is er nog een oplossing mogelijk door hem in de trappenkast te plaatsen. Echter liever gewoon goed bereik en in de meterkast. Ik ga ook nog wel is even met ze bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
bvbal79 schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:08:
[...]

Ben benieuwd hoe het dan gaat met de rookmelder en watermelder als die ook zo'n klein bereik hebben dat wordt het een klein huisje of de rookmelders moeten ook in mesh werken maar dat denk ik niet omdat ze batterij gevoed zijn, lekker dus dat zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Lampje007 schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:39:
[...]

Ben benieuwd hoe het dan gaat met de rookmelder en watermelder als die ook zo'n klein bereik hebben dat wordt het een klein huisje of de rookmelders moeten ook in mesh werken maar dat denk ik niet omdat ze batterij gevoed zijn, lekker dus dat zigbee
Ze zullen vast wat kunnen aanpassen. Anders erg dom bedrijf om het dan op de markt te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Lampje007 schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:39:
[...]

Ik heb er een zwaar hoofd in. Zigbee systeem is wel erg bagger zo. Er is echt was mis met het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 11:04
Ha,

kanaal 26 kan een hoop uitmaken, net zoals een meer centrale plaatsing van de ICS (bijv huiskamer), weet ik uit ervaring. (gedaan met homeplug networking uit de meterkast)
R24 zat ook nog een andere Zigbee tweak in.
Let op dat geheel metalen lampen kappen het bereik kunnen beïnvloeden.

De sensoren hebben allemaal een krachtige chip begreep ik, de motion en contact sensor komen door mijn hele huis heen (ook zonder mesh punt)

Sensoren maken wel gebruik van mesh (bijvoorbeeld via lampen), maar werken zelf niet als mesh repeater vanwege batterijenleven.

Groet,
Tricobalt

[ Voor 14% gewijzigd door tricobalt op 14-11-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
tricobalt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:45:
Ha,

kanaal 26 kan een hoop uitmaken, net zoals een meer centrale plaatsing van de ICS (bijv huiskamer), weet ik uit ervaring. (gedaan met homeplug networking uit de meterkast)
R24 zat ook nog een andere Zigbee tweak in.
Let op dat geheel metalen lampen kappen het bereik kunnen beïnvloeden.

De sensoren hebben allemaal een krachtige chip begreep ik, de motion en contact sensor komen door mijn hele huis heen (ook zonder mesh punt)

Sensoren maken wel gebruik van mesh (bijvoorbeeld via lampen), maar werken zelf niet als mesh repeater vanwege batterijenleven.

Groet,
Tricobalt
Tja, verplaatsen ook gedaan, maar dan viel weer de voorkant uit. En op de eerste verdieping nog steeds geen bereik. Daarnaast verlies ik de info uit mijn slimme meter ook nog. Ik waag me wel weer er een keer aan in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:02
Ik ben een ics2000 maagd. Had (heb) hiervoor homewizard. Maar ik heb iets geks, ik heb een paar testlampen en scenes gemaakt, maar ik merk dat nadat ik een paar lampen en/of scenes heb geschakeld er niks meer gebeurd. Het enige wat helpt is de ics resetten. Maar daar wordt het niet praktischer van.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114; IthoDaalderop CoolCube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

hier ook weer iets aparts. van de KAKU sevice een vervangende 2300H gekregen voor de overloop. kamer 2 meter verder ook een 2300H werkt perfect. Overloop deed niets meer.

Vervangen. aanmelden lukte totaal niet. met een handzender wel en een clone gemaakt. Daarna eigenlijk altijd reactie zowel aan als / uit. Je denkt opgelost

sinds vandaag weer ellende. reageert weer niet. soms als je met de schakelaar de lamp uitzet krijg ik hem aan via de app. uit totaal niet

Ik snap dat echt niet meer. Er is verder niets veranderd en toch vertikt het ding te werken. Terwijl een verdieping lager recht eronder ook een 2300H zit en die doet het wel altijd. afstand tot de ics is ook nog geen 5 meter. Die op 7 meter doet het wel.

• tricobalt
Ray schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:40:
hier ook weer iets aparts. van de KAKU sevice een vervangende 2300H gekregen voor de overloop. kamer 2 meter verder ook een 2300H werkt perfect. Overloop deed niets meer.

Vervangen. aanmelden lukte totaal niet. met een handzender wel en een clone gemaakt. Daarna eigenlijk altijd reactie zowel aan als / uit. Je denkt opgelost

sinds vandaag weer ellende. reageert weer niet. soms als je met de schakelaar de lamp uitzet krijg ik hem aan via de app. uit totaal niet

Ik snap dat echt niet meer. Er is verder niets veranderd en toch vertikt het ding te werken. Terwijl een verdieping lager recht eronder ook een 2300H zit en die doet het wel altijd. afstand tot de ics is ook nog geen 5 meter. Die op 7 meter doet het wel.
Lijkt bijna op een periodieke storing op de 433 Mhz band. Toevallig draadloze 5.1 speakers, microfoon, headset of iets dergelijks in de omgeving? Als je een (Kaku) 433 Mhz motion sensor hebt dan even batterijen eruit halen voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tricobalt
RGHW schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:27:
Ik ben een ics2000 maagd. Had (heb) hiervoor homewizard. Maar ik heb iets geks, ik heb een paar testlampen en scenes gemaakt, maar ik merk dat nadat ik een paar lampen en/of scenes heb geschakeld er niks meer gebeurd. Het enige wat helpt is de ics resetten. Maar daar wordt het niet praktischer van.
Beste ff neerleggen bij hun customer care, helpen meestal goed met dit soort zaken (ook al heb ik hier nog niet eerder van gehoord) Welke firmware versie heb je (zie Kaku App settings)

• Ray

Ray

tricobalt schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:42:
[...]

Lijkt bijna op een periodieke storing op de 433 Mhz band. Toevallig draadloze 5.1 speakers, microfoon, headset of iets dergelijks in de omgeving? Als je een (Kaku) 433 Mhz motion sensor hebt dan even batterijen eruit halen voor de zekerheid.
Daar lijkt het inderdaad op. Idiote is dat ik 12 ontvangers heb tot wel 15 meter vd ics en die werken allemaal prima. Enkel die op de hal boven loopt dus te kloten. een verdieping lager recht onder dit er ook een. die werkt goed. 2 meter naar rechts, ook een, werkt goed.

Net een losse handzender er op aangemeld om hem daar dan maar mee uit te zetten. Werkt soms op een meter! afstand nog niet en een tel later werkt alles. ics en handzender. Maar op het moment van 'storing' dus alleen die ontvanger. Ontvanger zelf is al gewisseld en zit nergens bij in de buurt. gewoon plafond doos zonder iets er om heen.

net nog eens een losse 1 kanaals handzender aangemeld. werkt op 30 meter afstand en nog iets verder zonder probleem. ook als ik hem naast de ics houdt werkt de ontvanger. Stuur ik hem met de ics gebeurd er niets. 5 minuten later werkt ook het ics signaal weer een paar keer. dus je denkt ics is brak. Maar waarom werken dan alle 11 andere ontvanger wel zonder problemen ?

[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 16-11-2017 20:13 ]

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 21:32
Hallo allemaal. Vanuit hier ook een korte vraag. Ik heb in de slaapkamer 4 inbouw led dimmers. 1 gaat steeds niet uit, wel aan. Enige manier om hem uit te krijgen is in de dimmer het rode knopje indrukken (maar ja dan moet de lamp er dus af.... Zo vlak voor het slapen...)

Inmiddels alles gereset opnieuw aangemeld, met en zonder ICS maar het probleem blijft. Los daarvan bromt deze dimmer nogal tijdens dimmen (niet bij voluit). Ik denk kapot... Iemand hier vergelijkbare situatie gehad? Ideeën?

Alvast dank!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:54
Zojuist geprobeerd de Ikea Tradfri bewegingssensor te koppelen aan de ICS-2000(via de Zigbee - Trust -sensor). Nadat ik de sensor eerst gereset had(5x connect ingedrukt) en vervolgens ingedrukt hield, gaf de kaku app(na klik op connect) een connected Succesfull melding en kwam met de vraag of ik een notificatie wilde. Na klik op ja kwam een scherm voor titel en message vd notificatie, maar dit laat resulteerde steeds in 'controlstation error'(ben de code helaas vergeten op te schrijven).
Nu heb ik onderstaande (zie screenshot) device er bij!? Ik kan t helaas niet terug vinden onder triggers als ik een nieuwe rule wil aanmaken. Dus helemaal geslaagd is t nog niet.
Ook vraag ik me af wat het 'batterij' icoontje moet voorstellen.(er zitten net nieuwe batterijen in de sensor)

Iemand anders dit al geprobeerd met succes?

Kaku ikea sensor tradfri

• tricobalt
floriszz schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:02:
Zojuist geprobeerd de Ikea Tradfri bewegingssensor te koppelen aan de ICS-2000(via de Zigbee - Trust -sensor). Nadat ik de sensor eerst gereset had(5x connect ingedrukt) en vervolgens ingedrukt hield, gaf de kaku app(na klik op connect) een connected Succesfull melding en kwam met de vraag of ik een notificatie wilde. Na klik op ja kwam een scherm voor titel en message vd notificatie, maar dit laat resulteerde steeds in 'controlstation error'(ben de code helaas vergeten op te schrijven).
Nu heb ik onderstaande (zie screenshot) device er bij!? Ik kan t helaas niet terug vinden onder triggers als ik een nieuwe rule wil aanmaken. Dus helemaal geslaagd is t nog niet.
Ook vraag ik me af wat het 'batterij' icoontje moet voorstellen.(er zitten net nieuwe batterijen in de sensor)

Iemand anders dit al geprobeerd met succes?
Op dit moment worden alleen de sensoren van Kaku zelf ondersteund.
Bij andere merken staan ook alleen maar lampen. Dat zal de reden zijn.
https://www.klikaanklikui...zigbee-lijn/sensoren.html
Die sensoren werken prima overigens.

• Ray

Ray

@aran het probleem van wel aan maar niet uit heb ik ook met een 2300H, of hij doet het goed. of hij doet het totaal niet. of hij gaat alleen aan en vertikt het dan uit te gaan met de remote. Zeg het maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:49
Als ik een KaKu rolluik schakelaar koop/gebruik, kan ik het rolluik dan bedienen met een Harmony Elite of ligt dat iets gecompliceerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
NeutraleTeun schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:22:
Als ik een KaKu rolluik schakelaar koop/gebruik, kan ik het rolluik dan bedienen met een Harmony Elite of ligt dat iets gecompliceerder?
Wat een vreemde vraag in het ics2000 topic. Kun je dat niet beter aan logitec vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:49
Uhm. Niet bepaald.
KaKu heeft rolluik zenders toch.
Dan even los van het feit dat Logitech die kan aansturen, en zal ik de vraag anders stellen: is 1 zo'n zender voldoende op een willekeurige elektrische rolluik om die op afstand te kunnen bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Iemand ervaringen met de ics-2000 in combinatie met zigbee lampen die aangestuurd worden door kaku zenders? De app werkt perfect. Alleen de ics ontvangt niet het signaal af en toe. 30 sec later pakt die hem weer.

Draai R24. Eerdere heb ik geen ervaringen mee.

Heb al meerdere plekken geprobeerd voor de ics. De afstand is niet meer dan 5 meter hemelsbreed.

Het lijkt erop dat hij het signaal niet wil ontvangen. Zie het lampje niet blauw knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11-2022
carcept2009 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:10:
Iemand ervaringen met de ics-2000 in combinatie met zigbee lampen die aangestuurd worden door kaku zenders?
Werk hier zeer goed.
Wel kan ik bij mij thuis de kaku zenders (awst8802) niet zo ver weg zetten van de ics., want de reikwijdte van ontvangst van de ics is bij mij thuis niet ver, hooguit een 4 m met 1 muur er tussen.
Als bij de ics geen blauw ledje pinkt als je op de knop van de zender drukt dan denk ik dat deze ook niets ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
patjes schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:10:
[...]

Werk hier zeer goed.
Wel kan ik bij mij thuis de kaku zenders (awst8802) niet zo ver weg zetten van de ics., want de reikwijdte van ontvangst van de ics is bij mij thuis niet ver, hooguit een 4 m met 1 muur er tussen.
Als bij de ics geen blauw ledje pinkt als je op de knop van de zender drukt dan denk ik dat deze ook niets ontvangt.
Hmm hoop niet dat iemand, lees me buren me stoorzender zijn. Lijkt wel of het gejammt wordt ofzo.
Hoop dat de support van kaku mij kan helpen.

Edit, als ik de ics reset doet die het altijd erna vlekkeloos.

[ Voor 5% gewijzigd door carcept2009 op 19-11-2017 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
carcept2009 schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:17:
[...]

Hmm hoop niet dat iemand, lees me buren me stoorzender zijn. Lijkt wel of het gejammt wordt ofzo.
Hoop dat de support van kaku mij kan helpen.

Edit, als ik de ics reset doet die het altijd erna vlekkeloos.
Aanvulling op mezelf.
Heb een ontvanger nabij de ics gezet. Met het indrukken van de afstand/wandcontact, gaat deze altijd aan of uit.Lijkt er dus op dat er zich een probleem voordoet in de ics waardoor hij niks wil ontvangen.

Hoop dat de support dit kan oplossen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vraag me af wanneer de Zigbee lijn ( deursensor etc ) van Kaku eens in de winkels komt te liggen, geen zin om et weer te moeten bestellen als de Praxis hier om de hoek zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Fatal Mind op 19-11-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34

Tarin

Just plain weird.

NeutraleTeun schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:55:
Uhm. Niet bepaald.
KaKu heeft rolluik zenders toch.
Dan even los van het feit dat Logitech die kan aansturen, en zal ik de vraag anders stellen: is 1 zo'n zender voldoende op een willekeurige elektrische rolluik om die op afstand te kunnen bedienen?
Je bedoelt een rolluik-ontvanger neem ik aan? KaKu heeft de ASUN-650, die kan je met je ICS2000 aansturen. Of met een willekeurige KaKu-zender. Hoe je van je Harmony naar je ICS2000 gaat weet ik niet, misschien via Triggi?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
Customer care ging het uitzoeken, maar ik heb ondertussen denk ik het euvel te pakken. Ik had een testscene gemaakt met een vertraging vna 0 seconden. Daar leek het allemaal niet heel goed tegen te kunnen. Die scene weggegooid (koste wat kunst en vliegwerk) en nu werkt het al een zonnetje.
tricobalt schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:44:
[...]

Beste ff neerleggen bij hun customer care, helpen meestal goed met dit soort zaken (ook al heb ik hier nog niet eerder van gehoord) Welke firmware versie heb je (zie Kaku App settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
En een regelsvraag:

Ik zou graag hetvolgende instellen:
[ALS] het nacht is (tijdstippen te definieren) [EN] de zon nog niet op is [EN] een bepaalde schakelaar (magneet of beweging) wordt aangesproken, [DAN] scene xyz starten.

ALs je een manier weet zonder de bijkomende factor zonsopkomst mee te nemen ben ik ook al geholpen

Kan iets dergelijks?

[ Voor 16% gewijzigd door RGHW op 22-11-2017 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_tef
RGHW schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:51:
En een regelsvraag:

[ALS] het nacht is (tijdstippen te definieren) [EN] de zon nog niet op is [EN] een bepaalde schakelaar (magneet of beweging) wordt aangesproken, [DAN] scene xyz starten.

ALs je een manier weet zonder de bijkomende factor zonsopkomst mee te nemen ben ik ook al geholpen

Kan iets dergelijks?
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/kpUkk6/8_D17_B56_F_11_C0_4538_9_CB0_F3214_C18_DA9_D.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tricobalt
RGHW schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:51:
En een regelsvraag:

Kan iets dergelijks?
De correcte aanpak is (vooralsnog) het stapelen van regels. (Want de triggers zijn onderling OR, niet AND)

Maak de volgende regels aan:
- Regel A: Trigger = deur/raam geopend (Magneet contact) Actie = start scene XYZ
- Regel B : Trigger = zonsondergang Actie = regel A aanzetten
- Regel C: Trigger = zonsopkomst Actie = regel A uitzetten

Twee dingen om op te letten:
- Directe koppeling tussen sensor en verlichting mag er niet zijn. Moet allemaal via de ICS lopen (reset eventueel lamp ontvangers en leer ze opnieuw in bij de ICS via "potloodje-menu" in kamer in de App)
Want alle slimheid zit nu in de ICS ;)

Groet,
Tricobalt

• RGHW
@tricobalt & @S_tef

Dank. Ik ga ermee experimenteren.

Nog een aanvullende vraag. Wat ik wil is dat als het donker is binnen (nacht/geen lampen aan) het magneetcontact de lamp aandoet, om te voorkomen dat het ding wild gaat schakelen als we bijvoorbeeld nog laat aan tafel zitten en er iemand door de deur loopt. Is het dan?

- Regel A: Trigger = deur/raam geopend (Magneet contact) Actie = start scene XYZ
Regel D: Trigger = lamp ABC aan Actie: regel A uitzetten
Regel E: Trigger = lamp ABC uit Actie: regel A aanzetten

Maar ik kan een lamp aan/uit niet als trigger gebruiken voor zover ik kan zien. Bovendien zou het gaan bijten denk ik.

• Ray

Ray

net een buitenschakelaar opgehaald die ik uitgeleend had. werkte ter plekke prima.

volledige reset gedaan. aangemaakt op de ics. bij connect sprint direct een scherm in de app open dat er connectie is. Nou mooi niet dus. 10x geprobeerd. verwijderd. reboot. maakt geen donder uit. Kan dat ding, op meter afstand van de ics, gewoonweg niet gekoppeld krijgen

een andere op 15 meter afstand werkt prima

• dannyC604
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11-2023
sadhi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:31:
[...]

Ik heb thuis ook een bewegingssensor en hoe ik daar een vergelijkbaar probleem oplos is door via regels een scene te starten wanneer er bewegin gedetecteerd wordt.
Ik heb een scene waarin de lamp tot 75% gedimd wordt, dan start ik een timer van 5 minuten en dan zet ik de lamp weer uit.
Wanneer er beweging gedecteerd wordt, stop ik de scene en daarna start ik hem .
Dit zou ervoor moeten zorgen dat zolang er beweging is het licht aanblijft.
Misschien dat dit bij jou ook kan helpen?
Dit is de oplossing, begrijp niet dat de servicedienst mij dit niet gezegd heeft, ik heb onder andere voor dit probleem mijn ICS2000 controller moeten opsturen waar ze de firmware R26 opgeplaatst hebben. Nu dit heeft niet geholpen natuurlijk, want de oplossing is hier beschreven.
Ander probleem was de beperkte afstand voor Zigbee ontvangers ... hiervoor heeft de firmware R24 ook niet geholpen.

Dank voor de oplossing Sadhi _/-\o_

• floriszz
floriszz schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:10:
Heb net t hele forum doorgelezen. Is er iemand die de Ikea Tradfri bewegingssensor op de ics-2000 heeft geprobeerd?
Link:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30383511/

Heb ook zo'n Aliexpress Zigbee bewegingssensor besteld die sprekend lijkt op die op de kaku site. Als die binnen is laat ik t wel ff weten wat t resultaat is.
De Tradfri bewegingssensor is dus (nog)geen succes icm ics-2000.

Maar het goede nieuws is dat de Xiaomi perfect werkt! Degene waar ik t over heb vind je via Google op 'Xiaomi Aqara Body Sensor & Light Intensity Sensor'.
Google search linkje:
http://www.google.nl/sear...serp..5.6.248.mIp0JwSQiWE

• tricobalt
RGHW schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:47:
@tricobalt & @S_tef

Nog een aanvullende vraag. Wat ik wil is dat als het donker is binnen (nacht/geen lampen aan) het magneetcontact de lamp aandoet, om te voorkomen dat het ding wild gaat schakelen als we bijvoorbeeld nog laat aan tafel zitten en er iemand door de deur loopt. Is het dan?

Maar ik kan een lamp aan/uit niet als trigger gebruiken voor zover ik kan zien. Bovendien zou het gaan bijten denk ik.
Als je zorgt dat je lamp ABC aan/uit zet met bijv. een Kaku AWST-8800 wandschakelaar (of andere zender), kan je signaal van de zender gebruiken om regels D en E te triggeren.

Alternatief is de lamp ABC (en voor het gemak nog wat andere lampen erbij:) met 2 scenes aan/uit te zetten. In die 2 scenes kan je dan actie opnemen om regel A aan/uit te zetten.

Groet,
Trico

• tricobalt
Ray schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:06:
net een buitenschakelaar opgehaald die ik uitgeleend had. werkte ter plekke prima.

volledige reset gedaan. aangemaakt op de ics. bij connect sprint direct een scherm in de app open dat er connectie is. Nou mooi niet dus. 10x geprobeerd. verwijderd. reboot. maakt geen donder uit. Kan dat ding, op meter afstand van de ics, gewoonweg niet gekoppeld krijgen

een andere op 15 meter afstand werkt prima
Zijn het beide dezelfde buiten schakelaars? (waarvan de ene wel werkt en de andere niet?)
Enkele of dubbele?

Stuur je ook Somfy aan met de ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

tricobalt schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:09:
[...]

Zijn het beide dezelfde buiten schakelaars? (waarvan de ene wel werkt en de andere niet?)
Enkele of dubbele?

Stuur je ook Somfy aan met de ICS?
het zijn dezelfde types. Net bij de gamma in de reclame maar een nieuwe binnenversie gehaald. doet het direct. De ander wil gewoon geen verbinding maken...zeg het maar

om daar op verder te gaan... In dit topic zie je ook mijn 'ruzie' met een 2300H. Nieuwe gekregen maar alleen aan werkt, uit vertikt het. Nu eens een repeater gehaald (totaal onnodig zou ik denken op 5 meter afstand en 4 ontvangers in de buurt die het wel doen) maar je raadt het al. Repeater tegen de 2300H aan, dus je zou zeggen beiden ontvangen hetzelfde en het werkt. Maar om daar dus elke keer eer 30 euro aan te moeten besteden...... Ik blijf van mening uit mijn ervaring dat de 2300H slechter ontvangt dan andere ontvangers

waarom maken ze het systeem gewoon niet twee weg dus met controle. voor het geld zou dat best mogen....

in deze case zou dat nog niet helpen trouwens. want ik kan onbeperkt op de uit knop blijven raggen maar uit gaat hij niet....

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 24-11-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RGHW schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:47:
@tricobalt & @S_tef

Ik loop tegen een vrijwel zelfde probleem aan. De use case is als volgt:

Ik heb buiten een dimbare led-lamp (ALED-2709). Ik heb die gepaird met een schakelaar (AWST-8802) en die gecloned in de ICS-2000. Daarnaast heb ik buiten een bewegingssensor (APIR-2150) gemonteerd, deze aangemeld bij de ICS-2000 en ook gepaird met voornoemde buitenlamp.

Ik wil graag dat tussen zonsondergang en 23:59 de lamp automatisch aangaat en dat de bewegingssensor de lamp tussen 00:01 en zonsopkomst activeert.

Ik heb de volgende regelts ingesteld:

Regel A: Trigger: [ZONSONDERGANG], actie [LAMP AAN]
Regel B: Trigger: [TIJD = 23:59], actie [LAMP UIT]
Regel C: Trigger: [TIJD = 00:01 + BEWEGING GEDETECTEERD], actie [LAMP AAN]

Ik zie (en merk) dat dit niet werkt. Waarschijnlijk zal ik de lamp en de sensor moeten unpairen en alles via de ICS-2000 laten lopen. Een directe verbinding tussen een sensor en ontvanger overruled volgens mij regels (lijkt logisch). Hoe dan ook, ik heb geen idee hoe ik dit qua regels zou moeten instellen.

Ik lees ook dat je regels kunt aanmaken die uitgezette regels aan kunnen zetten enz. Geen idee hoe dit moet want ik kan bij acties altijd alleen uit apparaten en scenes kiezen. Heeft iemand een antwoord op mijn vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
Iemand de atmt-502 (afstandsbediening met Timer) gekoppeld aan de ICS-2000? Ik krijg het niet voor elkaar. Wie weet heeft iemand een tip.

edit: blijk ik geen atmt-502 te hebben, maar een tmt-502... daar zit dan ook direct het probleem volgens mij, balen. (Vandaag pas de ICS-2000 gekocht, ik had al een hoop KAKU spul)

[ Voor 41% gewijzigd door waterstof op 25-11-2017 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Idd, alleen apparatuur met een A wordt ondersteund (automatisch coderingssysteem ipv kanalen met een schuifknopje). Liep tegen hetzelfde aan, omdat ik ook brst nog wat oud spul had. Kreeg dat ook echt niet aan de praat.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 26-11-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
floriszz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:51:
[...]

De Tradfri bewegingssensor is dus (nog)geen succes icm ics-2000.

Maar het goede nieuws is dat de Xiaomi perfect werkt! Degene waar ik t over heb vind je via Google op 'Xiaomi Aqara Body Sensor & Light Intensity Sensor'.
Google search linkje:
http://www.google.nl/sear...serp..5.6.248.mIp0JwSQiWE
Hoe heb je deze toegevoegd? Als ZigBee (Trust Smart Home)? Welke triggers krijg je als deze gekoppeld is?

Zou dit betekenen dat andere Aqara producten ook werken?

[ Voor 3% gewijzigd door waterstof op 26-11-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier denk al eens benoemd, maar vraag het nog eens. De kleuren lamp Tradfri van ikea is die nu echt compatible met Kaku ics 2000. Mij lukt het niet. Volgens het lijstje op de site van hun zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:24:
Het is hier denk al eens benoemd, maar vraag het nog eens. De kleuren lamp Tradfri van ikea is die nu echt compatible met Kaku ics 2000. Mij lukt het niet. Volgens het lijstje op de site van hun zou het moeten werken.
Moet lukken, zie: .GoO in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

Sinds gisteren heb ik een ICS-2000 en ik kreeg 1 Tradfri lamp niet gekoppeld. Ik heb deze er toen uitgehaald en een andere proberen te koppelen, dat ging in 1x. De eerste poging daarna lukte het ook de eerste lamp te koppelen.

Gelijk een vraag:

Als je 3 Tradfri GU10 spotjes koppelt, dan neem ik aan dat dit lamp voor lamp moet en dat ik ze niet alle 3 in één keer kan koppelen. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waterstof schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:43:
[...]

Moet lukken, zie: .GoO in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"
Gelijk een vraag:

Als je 3 Tradfri GU10 spotjes koppelt, dan neem ik aan dat dit lamp voor lamp moet en dat ik ze niet alle 3 in één keer kan koppelen. Klopt dit?
Ik heb zelf alleen E27 tradfri lampen (neem aan dat die hetzelfde werken), maar je moet ze idd een voor een koppelen.
Zou ook wel gek zijn als je maar 1 lamp hoeft te koppelen, want dan zou je ze nooit afzonderlijk van elkaar aan/uit kunnen doen.
(of heb je ze alle drie misschien op 1 fysieke schakeling? Dan zou ik bij het koppelen (lamp 5 keer uit/aan doen) wel zorgen dat je slechts 1 lamp per keer doet en ze niet alledrie aangesloten hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Palomar schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:06:
[...]

(of heb je ze alle drie misschien op 1 fysieke schakeling? Dan zou ik bij het koppelen (lamp 5 keer uit/aan doen) wel zorgen dat je slechts 1 lamp per keer doet en ze niet alledrie aangesloten hebt).
Inderdaad 1 fysieke schakeling. Maar ik zal lampje voor lampje doen 8)

De productiedatum (en dus firmware versie) van de Tradfri lampen maakt toch niks uit voor de ICS-2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Het werkt inderdaad met Tradfri lampen, maar ik blijf het probleem houden dat hij ze af en toe vergeten lijkt te zijn, waardoor ik ze weer opnieuw moet koppelen. Heeft iemand anders dat ook? Best wel irritant natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriszz
waterstof schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:46:
[...]

Hoe heb je deze toegevoegd? Als ZigBee (Trust Smart Home)? Welke triggers krijg je als deze gekoppeld is?

Zou dit betekenen dat andere Aqara producten ook werken?
Ik heb de Aqara via Zigbee(Trust smart home)-Zigbee Sensor gekoppeld. Gewoon het knopje indrukken op de Aqara. Blauwe ledje op de Aqara begint te knipperen en dan in de kaku app op 'connect' drukken.

De triggers die je krijgt zijn;
'Motion detected' en 'Motion no longer detected'.

Ik heb besloten nog geen andere/extra Xiaomi/Aqara/zigbee er bij te kopen. De Aqara die ik nu heb ziet er weliswaar kwalitatief echt heel goed uit. Solide! Maar t werkt wel op 1 knoopcelletje. Kijken hoe lang dat mee gaat...
De drukschakelaars van Kaku doen t echt heel lang(+2 jaar) op 2 knoopcelletjes, maar de bewegingssensors(AWST-6000)(2xAAA per stuk), gaan bij ons vrij snel. Ik doe er eneloop oplaadbare in, maar moet ze elk jaar wel n x opladen.
Ik vraag me dus echt af hoe lang t knoopcelletje in de Aqara t gaat doen.(want zigbee is wel statefull, dus meer comm. en volgens mij snoept zigbee meer vermogen dan de 433mhz.

Zoals in de screenshot te zien, laat de Aqara in de kaku app altijd beweging(hollend mannetje) zien. Ook al is er geen beweging. Ook de batterij indicator klopt niet. Ik denk dat deze info niet goed door komt.
De beweging detectie is echter wel super snel!

Screenshot Kaku with Aqara homr and body sensor cube

[ Voor 3% gewijzigd door floriszz op 26-11-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
.GoO schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:03:
Het werkt inderdaad met Tradfri lampen, maar ik blijf het probleem houden dat hij ze af en toe vergeten lijkt te zijn, waardoor ik ze weer opnieuw moet koppelen. Heeft iemand anders dat ook? Best wel irritant natuurlijk.
Bedoel je dat je dan in de app 'Offline' bij de Ikea Tradfri lamp hebt staan?
Dat heb ik ook. Alleen die op 1m afstand vd ics-2000 zit heeft nog nooit 'offline' gegeven.
De enige oplossing die ik heb is opnieuw 'connecten'. Niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
floriszz schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:44:
[...]

Bedoel je dat je dan in de app 'Offline' bij de Ikea Tradfri lamp hebt staan?
Dat heb ik ook. Alleen die op 1m afstand vd ics-2000 zit heeft nog nooit 'offline' gegeven.
De enige oplossing die ik heb is opnieuw 'connecten'. Niet echt handig.
Ja precies dat. Hmm, toch maar eens klantenservice over contacten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen helpen met een regel-vraagje?

Ik heb buiten een dimbare led-lamp (ALED-2709). Ik heb die gepaird met een schakelaar (AWST-8802) en die gecloned in de ICS-2000. Daarnaast heb ik buiten een bewegingssensor (APIR-2150) gemonteerd, deze aangemeld bij de ICS-2000 en ook gepaird met voornoemde buitenlamp.

Ik wil graag dat tussen zonsondergang en 23:59 de lamp automatisch aangaat en dat de bewegingssensor de lamp tussen 00:01 en zonsopkomst activeert.

Ik zie (en merk) dat dit niet werkt. Waarschijnlijk zal ik de lamp en de sensor moeten unpairen en alles via de ICS-2000 laten lopen. Een directe verbinding tussen een sensor en ontvanger overruled volgens mij regels (lijkt logisch). Hoe dan ook, ik heb geen idee hoe ik dit qua regels zou moeten instellen.

Ik lees ook dat je regels kunt aanmaken die uitgezette regels aan kunnen zetten enz. Geen idee hoe dit moet want ik kan bij acties altijd alleen uit apparaten en scenes kiezen. Heeft iemand een antwoord op mijn vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Heb een wandschakelaar die ik wil vervangen door een AWST-8800, nu kan ik volgens mij een AWMT-230 plaatsen in de inbouw doos en deze sturen met de 8800. Echter snap ik die diversen dingen niet op de kaku site.

Zo word er gemeld dat die AWMT-230 op batterijen werkt, heb er 1 liggen, echter volgens mij geen batterijen, ik zie het klepje ieder geval niet. Tevens heb ik hem hier aangesloten op een zwarte en groene draad ( oud huis )

Tevens, wat is in vredesnaam het verschil tussen de AWMT-230 en de AWMT-003, als je puur de tekst leest / en de vergelijk functie gebruikt zie ik het verschil niet. Plaatjes op de site kloppen ook niet, gezien de AWMT-230 gewoon met een set draden komt om een fysieke schakelaar te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@Fatal Mind haal je niet zender en ontvanger door elkaar ? Alle producen die je noemt zijn namelijk zenders. een 8800 stuurt normaal een ontvanger aan en vervangt als totaal de (bestaande) schakelaar. een 230 maakt juist gebruik vd bestaande schakelaar en wordt ingebouwd, de schakelaar blijft werken. De 003 werkt alleen als contact voor een zender als ik het zo zie en de bestaande schakelaar kan dan geen 230 volt meer schakelen.

als je goed kijkt wat er op de technische info sheet staat vd producten kom je meestal een heel eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 05:09:
Zou iemand mij kunnen helpen met een regel-vraagje?

Je moet inderdaad jouw regel B ook een regel (beweging: lamp aan (evt. scene: aan, x tijd wachten, uit)) laten activeren, daar heb je geen extra regel om 0:01 voor nodig. Vervolgens regel D bij zondsopkomst weer deactiveren.

Welke versie van de app/OS werk je mee? Het in/uit kunnen schakelen van regels was in het begin nog niet mogelijk op Android, voor zover ik weet. Toen ik het een paar maanden later op de iPad van m'n ouders uitprobeerde kon het wel. Inmiddels kan het met beiden.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ray schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:07:
@Fatal Mind haal je niet zender en ontvanger door elkaar ? Alle producen die je noemt zijn namelijk zenders. een 8800 stuurt normaal een ontvanger aan en vervangt als totaal de (bestaande) schakelaar. een 230 maakt juist gebruik vd bestaande schakelaar en wordt ingebouwd, de schakelaar blijft werken. De 003 werkt alleen als contact voor een zender als ik het zo zie en de bestaande schakelaar kan dan geen 230 volt meer schakelen.

als je goed kijkt wat er op de technische info sheet staat vd producten kom je meestal een heel eind
Doh! Je heb gelijk, ik kijk verkeerd. Zowel als op de site als in m'n huis, ogen openen wil helpen >:)

Dan zou ik met een AWMR-230 en een AWST-8800 klaar zijn denk ik zo. Ontvanger op de bekabeling en de 8800 als zender. Dan bouw ik dezelfde constructie als die ik al heb... En dat werkt tenslotte prima.

Heb dit nu ook zo voor een setje ouderwetse halogeen spots.

Bedankt voor het aanwijzen van de fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
floriszz schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:24:
[...]

Ik heb de Aqara via Zigbee(Trust smart home)-Zigbee Sensor gekoppeld. Gewoon het knopje indrukken op de Aqara. Blauwe ledje op de Aqara begint te knipperen en dan in de kaku app op 'connect' drukken.

[...]
Top, ik heb zojuist de Original Xiaomi Smart Home Aqara Human Body Sensor voor €8,50 gekocht bij GearBest. Is nu in de aanbieding en voor dit geld wel een gokje waard!

(Als ik dit hier niet mag posten, dan excuses maar ik dacht wellicht wil iemand anders voor dit geld ook een gokje wagen. En GearBest is niet de gok, daar bestel ik vaker. Het gokje is de sensor ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door waterstof op 27-11-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
De sensor werkt gewoon echt super. Ook het bereik is echt heel goed. Veel beter dan die stomme Ikea lampen(Tradfri)(ook Zigbee). Daar ben ik wel een beetje klaar mee.
De enige gok is de vraag hoe lang de batterij mee gaat. Het is maar een knoopcelletje. Weliswaar een behoorlijk dikke(CR2450), maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Heb er ook twee besteld, zie wel hoe het loopt. Bedankt voor de tip waterstof, scheelt weer paar knaken.

• Lampje007
De ICS draait nu op R26 heeft iemand een idee wat er nu weer verbeterd is en mijn testversie op de ios draait op 3.08.1 en is in 11 dagen verlopen terwijl op de een andere iPhone 3.08.5 draait heb ik wat gemist of is kaku aanhet slapen?

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:04
Lampje007 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:49:
De ICS draait nu op R26 heeft iemand een idee wat er nu weer verbeterd is en mijn testversie op de ios draait op 3.08.1 en is in 11 dagen verlopen terwijl op de een andere iPhone 3.08.5 draait heb ik wat gemist of is kaku aanhet slapen?
Het update proces blijft voor mij ook een raadsel. Enige wat ik heb kunnen vinden is deze pagina: https://www.klikaanklikuit.nl/app-updates. Maar daar staat de laatste update op 31 juli :X.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

alesandro_46 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:09:
[...]

Het update proces blijft voor mij ook een raadsel. Enige wat ik heb kunnen vinden is deze pagina: https://www.klikaanklikuit.nl/app-updates. Maar daar staat de laatste update op 31 juli :X.
De app is ook iets anders dan de firmware die op de ICS-2000 staat. Die wordt nl. af en toe automatisch geupdatet.

• Ray

Ray

Heb hier r24 en die staat er pas op

• waterstof
waterstof schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:25:
[...]

Top, ik heb zojuist de Original Xiaomi Smart Home Aqara Human Body Sensor voor €8,50 gekocht bij GearBest. Is nu in de aanbieding en voor dit geld wel een gokje waard!

(Als ik dit hier niet mag posten, dan excuses maar ik dacht wellicht wil iemand anders voor dit geld ook een gokje wagen. En GearBest is niet de gok, daar bestel ik vaker. Het gokje is de sensor ;) )
De mijne is zojuist verstuurd, ben benieuwd wat ik er allemaal voor leuks mee kan!

En ze gaan hard, er zijn er nog zo'n 80 over voor de aanbiedingsprijs.

• bvbal79
Lampje007 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:49:
Vast een hoop van die zigbee fouten die ze proberen te verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyC604
dannyC604 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:37:
[...]

Dit is de oplossing, begrijp niet dat de servicedienst mij dit niet gezegd heeft, ik heb onder andere voor dit probleem mijn ICS2000 controller moeten opsturen waar ze de firmware R26 opgeplaatst hebben. Nu dit heeft niet geholpen natuurlijk, want de oplossing is hier beschreven.
Ander probleem was de beperkte afstand voor Zigbee ontvangers ... hiervoor heeft de firmware R24 ook niet geholpen.

Dank voor de oplossing Sadhi _/-\o_
Heeft een tijdje goed gewerkt, echter nu niet meer. Ofwel heeft het te maken dat deze wel goed werkte in Software Versie R24 en bij upgrade naar R26 niet meer, maar ondertussen is er ook een update geweest van de App.

Toch eventjes tevreden mogen zijn en nu .... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
dannyC604 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 01:21:
[...]

Heeft een tijdje goed gewerkt, echter nu niet meer. Ofwel heeft het te maken dat deze wel goed werkte in Software Versie R24 en bij upgrade naar R26 niet meer, maar ondertussen is er ook een update geweest van de App.

wat voor versie heb jij van je app dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
dannyC604 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 01:21:
[...]

Ik heb begrepen dat het gedrag van de Zigbee motion sensor in R26 gecorrigeerd is.

- In R24 werd 1 minuut na motion detection standaard een UIT trigger gegeven (aka geen beweging meer gedetecteerd) Onafhankelijk of er in de tussentijd beweging was ja/nee..
> Als er doorlopende beweging was, werd kort na deze UIT trigger een AAN trigger gestuurd (beweging gedetecteerd) Vandaar dat je het UIT/AAN springen van de lampen zag bij jouw eerste implementatie in de regels.

- In R26 wordt pas een UIT signaal gegeven als er 1 minuut geen beweging geweest is, zoals je zou verwachten.
> Daarna kan weer een AAN trigger gegeven worden.

Dus met R26 kan je een scene "lampen aan" triggeren met beweging dedetecteerd en scene "lampen uit" met geen beweging meer gedetecteerd.
(= de eerste implementatie die jij had geprogrammeerd in de regels)

Trico

[ Voor 22% gewijzigd door tricobalt op 01-12-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyC604
Versie 3.8.5 gebruik op iOS 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tradfri lampjes weigeren af en toe weer dienst. Erg irritant. Mijn ics heeft R26 en de app komt uit Testflight en heeft versie 3.08.1. Getriggerd door de reacties hier ook even de officiele versie gecheckt: 3.08.5. Beetje vreemd.

Het is een beetje op en af met de ICS: Het kán wel goed werken. Maar af en toe moet ik zelfs de KaKu ontvangers opnieuw koppelen (ze gaan we aan maar niet meer uit) en Zigbee werkt onbetrouwbaar, vooral de Ikea lampen. Maar of KaKu daar iets aan kan doen betwijfel ik.

Hoop dat KaKu meeleest hier, sympathieke club die hier veel van onze ervaringen kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit betrouwbare bron🤫vernomen dat Kaku binnenkort met een kleurenlamp komt en in de prijsklasse van de ikea lamp. Dus hier ga ik nog even op wachten. 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Dat klinkt interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
ik zit meer te wachten op andere dingen zoals rookmelder, watermelder, temperatuur weergave enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Lampje007 schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:45:
ik zit meer te wachten op andere dingen zoals rookmelder, watermelder, temperatuur weergave enz.
Ik ook. Maar dan wel met zigbee ipv de 433Mhz
Dit zijn wel dingen waar ik een terugkoppeling van wil.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
Ik heb een probleempje. Ik heb een ACD 1000 (stopcontact schakelaar) die niet meer aan wil als ik het signaal geef uit de ICS. Uitschakelen vanuit de ICS lukt wel.
Rechtstreeks met de afstandbediening lukt ook.
Met de homewizard (die ik eigenlijk niet meer gebruik) kan ik hem ook aan/uit schakelen.

Tot een paar dagen geleden ging het schakelen met de ICS prima

Het ding ligt achter een plint en is dus lastig bereikbaar, dus vandaar mijn vraag hier.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
1. reset van de ICS
2. reset van de schakelaar (zekering uit/aan, want niet bereikbaar).
3. Opnieuw inleren dmv klonen van de code uit de afstandsbediening
4. Opnieuw inleren dmv klonen van de code uit de homewizard

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is het opnieuw inleren dmv de knop op het stopcontact (want moeilijk bereikbaar).

Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door RGHW op 05-12-2017 15:59 . Reden: toegevoegd "Tot een paar dagen geleden ging het schakelen met de ICS prima" ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_tef
RGHW schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:25:
Ik heb een probleempje. Ik heb een ACD 1000 (stopcontact schakelaar) die niet meer aan wil als ik het signaal geef uit de ICS. Uitschakelen vanuit de ICS lukt wel.
Rechtstreeks met de afstandbediening lukt ook.
Met de homewizard (die ik eigenlijk niet meer gebruik) kan ik hem ook aan/uit schakelen.

Het ding ligt achter een plint en is dus lastig bereikbaar, dus vandaar mijn vraag hier.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
1. reset van de ICS
2. reset van de schakelaar (zekering uit/aan, want niet bereikbaar).
3. Opnieuw inleren dmv klonen van de code uit de afstandsbediening
4. Opnieuw inleren dmv klonen van de code uit de homewizard

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is het opnieuw inleren dmv de knop op het stopcontact (want moeilijk bereikbaar).

Iemand enig idee wat ik nog kan doen?
Heb je de ACD-1000 rechtstreeks op een stopcontact aangesloten of op een stekkerdoos? Bij mij gaf het op een stekkerdoos problemen dat ik hem niet meer kon inschakelen inderdaad. Op een stopcontact nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyC604
tricobalt schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:15:
[...]

Ik heb begrepen dat het gedrag van de Zigbee motion sensor in R26 gecorrigeerd is.

- In R24 werd 1 minuut na motion detection standaard een UIT trigger gegeven (aka geen beweging meer gedetecteerd) Onafhankelijk of er in de tussentijd beweging was ja/nee..
> Als er doorlopende beweging was, werd kort na deze UIT trigger een AAN trigger gestuurd (beweging gedetecteerd) Vandaar dat je het UIT/AAN springen van de lampen zag bij jouw eerste implementatie in de regels.

- In R26 wordt pas een UIT signaal gegeven als er 1 minuut geen beweging geweest is, zoals je zou verwachten.
> Daarna kan weer een AAN trigger gegeven worden.

Dus met R26 kan je een scene "lampen aan" triggeren met beweging dedetecteerd en scene "lampen uit" met geen beweging meer gedetecteerd.
(= de eerste implementatie die jij had geprogrammeerd in de regels)

Trico
Bedankt, klopt helemaal en werkt nu hoe het moet! :)
Spijtig dat je update wijzigingen nergens kunt terugvinden in bijvoorbeeld een release nota. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tricobalt
Tip: er is een updated bèta versie van de Android App beschikbaar waarin het inleer proces van Zigbee nog wat verder qua detaill uitgewerkt is (voor de apparaat categorie Trust Smarthome / Zigbee)
Deze stappen werken ook voor Hue lampen en de F/W updated Ikea lampen (alleen de methode van activeren leer modus is natuurlijk wel anders) iOS beta versie volgt einde deze week.

https://www.klikaanklikuit.nl/nl/beta-app

Groet,
Trico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
iOS Bèta App met Zigbee inleer update is nu ook beschikbaar.
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/beta-app

Groet,
Trico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
S_tef schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:27:
[...]

Heb je de ACD-1000 rechtstreeks op een stopcontact aangesloten of op een stekkerdoos? Bij mij gaf het op een stekkerdoos problemen dat ik hem niet meer kon inschakelen inderdaad. Op een stopcontact nergens last van.
Ik denk dat ie in een stekkerblok zit, maar dat kan ik niet zien omdat hij achter een plint ligt. Maar op miraculeuze wijze werkt het allemaal weer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
RGHW schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:06:
[...]

Ik denk dat ie in een stekkerblok zit, maar dat kan ik niet zien omdat hij achter een plint ligt. Maar op miraculeuze wijze werkt het allemaal weer......
Het is niet de vraag of hij weer stopt met werken maar wanneer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net weer een nieuwe ikea tradfri lamp (10 euro versie) gehaald. Het koppelen met mijn vorige tradfri lampen ging ook altijd moeizaam, maar bij deze lijkt het helemaal niet te lukken. Ik zet de lamp 6 keer achter elkaar uit en aan, maar de ics2000 herkent hem niet. Ik doe het al met een apart lampje waar ik de ikea lamp in doe en hou die vlak bij de ics2000 (weet niet of dit uitmaakt), maar zoals het de vorige keren uiteindelijk wel lukte, lukt het nu niet. Doe ik iets fout of is er iets aan die ikea lampen veranderd?

[edit] het is uiteindelijk toch gelukt, maar ik weet nog steeds niet precies hoe. Ik heb de ICS2000 opnieuw gestart en de lamp tegen de ICS2000 gehouden. Toen zag ik opeens in de app dat ie gekoppeld was. Ik weet nog steeds niet of dat nou wat uitmaakt, maar lijkt erop dat ie het toen deed.

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 09-12-2017 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Weet iemand hoe het mogelijk is om een ICS2000 te resetten?

Ik heb namelijk een "gebruikte" geleverd gekregen via een webshop (wat ik al niet fraai vond) en via het aanmelden met de app krijg ik nu de melding "Gateway already confirmed".

Nu kan ik hem dus niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Van de kaku site:
Hoe kan ik mijn Octopus control station resetten?
Als uw ICS-2000 reset bent u al uw instellingen kwijt en kunt u uw App niet meer gebruiken. Alleen in speciale gevallen in overleg met onze customer care kan uw ICS-2000 gereset worden.

Lijkt me duidelijk, even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Dat had ik ook gevonden en ik heb ze gebeld, maar kwam er niet doorheen voor 17u, blijkbaar is het heel druk daar.

Ik dacht misschien heeft iemand dat al eens eerder gedaan en weet of het zelf kan.

• tommy10
  • Laatst online: 19-02-2023
waterstof schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:12:
[...]

De mijne is zojuist verstuurd, ben benieuwd wat ik er allemaal voor leuks mee kan!
Hoi waterstof,
Is het bij jou gelukt om je sensor te koppelen aan de ICS-2000? Bij mij wil het op geen enkele manier lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Rookmelders vanaf februari verkrijgbaar: https://www.trust.com/nl/...e-smoke-detector-zsdr-850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
tommy10 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:35:
[...]

Hoi waterstof,
Is het bij jou gelukt om je sensor te koppelen aan de ICS-2000? Bij mij wil het op geen enkele manier lukken.
Hij is nog onderweg. Als ik hem heb laat ik dat weten!

Het is al iemand hier op het forum gelukt deze te koppelen, incl. uitleg hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy10
  • Laatst online: 19-02-2023
waterstof schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:08:
[...]

Hij is nog onderweg. Als ik hem heb laat ik dat weten!

Het is al iemand hier op het forum gelukt deze te koppelen, incl. uitleg hoe.
Dank je wel. Die uitleg las ik, alleen zie ik vast iets over het hoofd.
In de klikaan-app (versie 3.5.2 build 195) zie ik nergens de mogelijkheid om de sensor toe te voegen in de ics-2000 (firmware R26).
Ik heb gezocht bij HOME > KAMERS (bij mij woonkamer) > Plus-teken (rechtsboven) > ZigBee (andere merken). Daar kan ik alleen diverse zigbee-lampen toevoegen.
Bij ZigBee (Trust) staat wel een ZigBee sensor, maar daar koppelt de bewegingsmelder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Zo is het Floriszz gelukt, hoop dat het helpt.
floriszz schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:24:
[...]

De triggers die je krijgt zijn;
'Motion detected' en 'Motion no longer detected'.

[...]

Zoals in de screenshot te zien, laat de Aqara in de kaku app altijd beweging(hollend mannetje) zien. Ook al is er geen beweging. Ook de batterij indicator klopt niet. Ik denk dat deze info niet goed door komt.
De beweging detectie is echter wel super snel!

[afbeelding]
Jouw sensor is er trouwens wel heel snel, volgens mij is de mijne nog ergens in China of net daar weg. Tenminste zo lijkt het als ik track and trace bekijk.

[ Voor 8% gewijzigd door waterstof op 16-12-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
waterstof schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:30:
Zo is het Floriszz gelukt, hoop dat het helpt.

[...]

Jouw sensor is er trouwens wel heel snel, volgens mij is de mijne nog ergens in China of net daar weg. Tenminste zo lijkt het als ik track and trace bekijk.
Zelfde verhaal hier, de track and trace van postnl werk niet niet eens, denk dat ze met roeiboot hierheen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Komt goed, duurt alleen wat langer.
Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste