Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbuiks
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11-2023
Is het inmiddels mogelijk om 'and statements' te maken in de ICS-2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben meer mensen er last van dat de ICS2000 ontregeld is sinds ws. de laatste update? Ik had tot vorige week (de laatste keer dat ik had gekeken) de R26 firmware. Omdat we een paar dagen weg gingen heb ik regels aangemaakt om elke avond de verlichting aan en uit te zetten en om het alarm vanaf de dag dat we weggingen (regel: elke maandag in december om 10:00) aan te zetten en op donderdag weer uit.

Maandag krijg ik om 10:00 uur keurig een berichtje dat het alarm aan is gezet. Later op de dag kijk ik nogmaals in de app en zie ik de regels die ik de dag ervoor had aangemaakt (incl. die om het alarm om 10:00 uur aan te zetten) helemaal niet terug. De verlichting was bijv. ook niet aangegaan die avond. Omdat ik verder geen idee had wat er aan de hand was heb ik die regels maar opnieuw aangemaakt en toen werkte het goed. Ook zag ik dat de firmware inmiddels R27 was. Wellicht heeft er precies een firmware-update plaatsgevonden terwijl ik die regels aanmaakte?? (of is er een oudere backup van de instellingen teruggezet na het updaten??).

Wat het gekker maakte is dat ik vandaag (maandag) om 10:00 uur weer een melding kreeg dat het alarm is aangezet. Ik kan helemaal geen regel terugvinden die het alarm aanzet. Het lijkt wel of die regel die ik vorige week had aangemaakt 'onder water' nog ergens actief is. Zal even moeten wachten tot volgende week maandag of het alarm dan weer wordt ingeschakeld (en dan wellicht even support bij kaku zoeken).

Meer mensen hier last van? Wat dit betreft mis ik wel een klein beetje uitgebreidere logging en toegang tot het systeem bij de ICS2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-02-2023
waterstof schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:30:
Zo is het Floriszz gelukt, hoop dat het helpt.

[...]

Jouw sensor is er trouwens wel heel snel, volgens mij is de mijne nog ergens in China of net daar weg. Tenminste zo lijkt het als ik track and trace bekijk.
Sensor mag dan snel binnen zijn, snel koppelen doet-ie niet :(
Ik probeer komend weekend nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

@Palomar hier nog r26. Ook wel opvallend dat de update dus niet overal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
robbuiks schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:01:
Is het inmiddels mogelijk om 'and statements' te maken in de ICS-2000?
Nee, maar door meerdere regels te combineren kan je dit wel voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 11:04
Palomar schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:30:
Meer mensen hier last van? Wat dit betreft mis ik wel een klein beetje uitgebreidere logging en toegang tot het systeem bij de ICS2000.
Nog geen problemen ondervonden en ik draai ook op R27.
Zij de problemen "herhaalbaar" bij jou? M.a.w, als je een aantal test regels aanmaakt die lijken op de alarm regel, komen deze dan ook niet in de App te staan?

Groet,
Trico
tricobalt schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:33:
[...]

Nog geen problemen ondervonden en ik draai ook op R27.
Zij de problemen "herhaalbaar" bij jou? M.a.w, als je een aantal test regels aanmaakt die lijken op de alarm regel, komen deze dan ook niet in de App te staan?

Groet,
Trico
Ik wacht even af of het maandag weer gebeurt... ;)
Ik heb vandaag mijn bestelde zigbee wall switch van Aqara ontvangen nav een linkje in dit topic. Lukt me alleen niet om hem te verbinden. Ik kies voor zigbee remote control (komt nog het dichtst in de buurt denk ik) maar als ik op connect druk, hem vlakbij de ics2000 hou en op een knop op de wall switch druk vindt ie hem niet. Ook al geprobeerd om de knoppen opnde wall switch langer ingedrukt te houden, maar kan niet echt duidelijk ergens vinden o iie nog in een verbindmodus moet worden gezet oid. Iemand hier ervaring mee?
En ik heb ook zo'n aqara human body sensor waarvan iemand in dit topic aangaf dat die wel kan connecten. Lukt me ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

ik ben al een week bezig om mijn beveiliging set van Klik Aan Klik Uit goed te krijgen.
De Deur/raamsensor staat in de app op offline. Er is dus nergens terug te vinden wat dit betekent :? .
Hij wordt ook niet geactiveerd tijdens het inschakelen. Ik heb de vraag ook al klikaanklikuit neergelegd maar tot op heden ook nog geen antwoord gehad :'( . Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dg2207
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 09:58
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:54:
Goedendag,

ik ben al een week bezig om mijn beveiliging set van Klik Aan Klik Uit goed te krijgen.
De Deur/raamsensor staat in de app op offline. Er is dus nergens terug te vinden wat dit betekent :? .
Hij wordt ook niet geactiveerd tijdens het inschakelen. Ik heb de vraag ook al klikaanklikuit neergelegd maar tot op heden ook nog geen antwoord gehad :'( . Iemand een idee?
Ik heb zelf ook een offline melding in de app, maar dit is bij een lamp die even plaats moest maken voor de kerstboom. Ik zou eerst even de batterij controleren of vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Ray schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:04:
@Palomar hier nog r26. Ook wel opvallend dat de update dus niet overal is
Hier ook nog versie r26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:54:
Goedendag,

Welk type deur/raamsensor heb je... is het AMST-606 of ALMST-2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om de set. Hierin zit de ALMST-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Ik heb sinds vanmiddag ook deze aangeschaft, het staat toch duidelijke in de gebruiksaanwijzing hoe dit moet. Bij was het binnen 10 minuten gepiept.
Zijn de batterijen wel goed erin gezet plus op plus en min op min.?
Zijn de batterijen wel vol.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimvl83
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-06-2021
Hey,

ik heb de ics 2000 sinds een week of 2 aangeschaft en sindsdien volg ik dit topic wat, maar ik heb ondertussen wel wat bedenkingen....
Ik heb een regel aangemaakt dat als beweging gedeteceerd word in de gang met de bewegingssensor ZPIR-8000, dat de AWMD-250 klikaanklikuit schakelaar aan gaat. Als er geen beweging meer gedetecteerd wordt moet het licht uit schakelen. Van de 10 keer werkt het goed, maar soms blijft het licht aan, terwijl ik via de app kan zien dat de bewegingssensor niet meer actief staat. het licht uitschakelen met de app lukt ook niet. Na een tijdje lukt het wel, maar daar gaat het nut om het licht onnodig aan te laten als er niemand is, toch?
Ik heb ook het alarmsysteem ALSET 200, in de veronderstelling om mij Bewegingssensor ZPIR-8000 hiermee te integreren maar blijkbaar kan alleen de bewegingssensor ALMDT-2000 in het alarm geïntegreerd worden, of zie ik het verkeerd?

tenslotte vraag ik me af hoeveel scenes of regels de ics2000 tegelijkertijd kan uitvoeren, want soms lijkt het alsof hij nog bezig is met de eerste scene die gestart is, maar dat bij beweging in de andere plaats deze scene niet gestart wordt.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@kimvl83 ik heb helaas ook enkele ontvangers die slecht reageren. Wel aan willen maar niet uit is een bekende klacht helaas. Heb ze al eens vervangen maar geen effect. Enige wat kan helpen is een (dure) repeater er tussen. Heb er eentje op nog geen 30 cm vd ontvanger en dan werkt het wel .... 8)7

de contacten zijn verschillend. alarm werkt op 868 met tweeweg communicatie (waarom niet alle Kaku zo maken is het gezeur 'wel aan of uit' ook opgelost....) en gewone kaku niet. zijn niet door elkaar heen te gebruiken voor zover ik weet (ook dat is weer jammer...)

[ Voor 19% gewijzigd door Ray op 24-12-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pribo schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:00:
Ik heb sinds vanmiddag ook deze aangeschaft, het staat toch duidelijke in de gebruiksaanwijzing hoe dit moet. Bij was het binnen 10 minuten gepiept.
Zijn de batterijen wel goed erin gezet plus op plus en min op min.?
Zijn de batterijen wel vol.?
Batterijen vervangen. Helaas nog steeds offline. Ook opnieuw koppelen werkt niet :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Ik had een ontvanger welke zeer slecht reageerde, zeker op wat afstand, vervangen (compleet nieuwe set met ab) nog steeds hetzelfde issue. Rechtstreeks in het stopcontact deed hij het wel goed echter in de stekkerdoos niet. De stekkerdoos (met overspanningbeveiliging blabla) vervangen voor een gangbare met puur een schakelaar en alle problemen waren weg. Kortom test ze altijd ff rechtstreeks in het stopcontact :P

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 14:39
@Kim183 , @Ray , @Jim423.

Wat de ontvangers betreft kan het nog gekker, de ene AB werkt prima terwijl een andere zender bv enkel aanschakelt maar niet uit, dat komt regelmatig voor bij KAKU.

De enige oplossing is een andere ontvanger gebruiken is mijn ervaring na jaren gebruik van KAKU.

Heb je zo'n ontvanger die niet goed functioneert is mijn advies neem contact op met KAKU, voor zover ik begrepen heb doen ze niet moeilijk met vervangen van deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

tja hier al gepost. had moeder een tuin stekker aan / uit geleend. direct daar aangemeld op AB. moet zelf wat testen dus neem hem even mee. reset hem en met een mogelijkheid meer aan te melden op geen enkele zender... zeg het maar... van narigheid maar een binnen model gekocht en die werkte meteen

moet nog een keer test of hij bij moeder wel gewoon weer werkt, zou me niets verbazen...

ze doen inderdaad niet moeilijk over vervangen. maar wat een enorme butt klus is dat met een 2300H. als die eenmaal zit wil je er nooit meer aanzitten. vooral het insteken van de draden is een crime. die passen echt amper. zijn ze 1x vastgeschroefd dan heb je ellende. Echt dat ding krijg je enkel op je werktafel met een tang goed in elkaar. niet op een keuken trapje terwijl je in de plafonddoos aan het klooien bent

@kaku maak die openingen net wat groter want dit is echt vervelend

[ Voor 38% gewijzigd door Ray op 24-12-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:07
Mijn ICS2000 heeft er ineens geen zin meer in ?

Gisterenavond functioneerde deze nog prima. Er brandde nu 3 groene leds en 1 rode op het station, en in de app krijg ik de melding "kan data niet laden (64) . De ICS 2000 opnieuw opgestart, wederom 3 groene en 1 rode led. Vervolgens de ICS2000 herverbonden met het netwerk ( andere UTP poort op de switch ) en nu is het rode lampje gaan knipperen, af en toe knippert er ook nog een blauw lampje. Maar ik kan nog steeds niet inloggen. Iemand dit al eens eerder aan de hand gehad ?

Edit
Ondertussen brand alles weer groen en knippert er af en toe wat blauw. Nog steeds in de app de melding kan data niet laden (64) . Best vervelend zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Galaxis op 25-12-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimvl83
Hier hetzelfde verhaal,
Sinds vanmorgen krijg ik de melding "kan data niet inladen (64) " als ik de app wil openen,zowel op mijn telefoon als die van mijn vrouw. Stroom al van de ics 2000 en de router gehaald maar nog steeds dezelfde foutmelding. Ik kan nu geen lichten meer schakelen of het alarm opzetten, ik ben het systeem al een beetje beu aan het worden.....al meer dan 500€ aan apparaten geïnstalleerd maar ik heb er geen controle over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem. Ook fijn dat er op het hele internet niets over te vinden is.........zoals bijvoorbeeld het resetten van de ICS-2000

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:07
Resetten kan enkel de klantenservice . @Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Zo te lezen (en bij het openen van de app net zelf ervaren) is er een probleem bij klikaanklikuit. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-07-2024
Hier ook dezelfde melding, kan de verlichting wel schakelen via de zenders maar niet via app. Denk dat er iets met de internet dienst aan de hand is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterstof schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:57:
Zo te lezen (en bij het openen van de app net zelf ervaren) is er een probleem bij klikaanklikuit. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren...
Met de kerstdagen zal het wel na d kerst worden verwacht ik............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxis schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:55:
Resetten kan enkel de klantenservice . @Verwijderd
Waardeloos toch! of ben ik de enige die dat vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:05:
[...]

Waardeloos toch! of ben ik de enige die dat vindt?
Als je zelf zou kunnen resetten dan kon je waarschijnlijk nog steeds niet inloggen. Dus wat zou dan echt het voordeel zijn dit zelf te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Bij mij ligt de boel er ook uit... lekker met de kerstdagen.. klotezooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 08:05
Ook hier dezelfde foutmelding, het lijkt erop dat de server bij Kaku eruit ligt. Iemand al contact opgenomen met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
FireSt@rter schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:56:
Ook hier dezelfde foutmelding, het lijkt erop dat de server bij Kaku eruit ligt. Iemand al contact opgenomen met de klantenservice?
Ik heb een tweet gestuurd. (die wordt vast pas na kerst gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Hier ook geen contact met de ICS-2000 en de zelfde foutmelding...
Kan gebeuren, is het nadeel als je via een server werkt....

Maar hopen dat het snel op gelost is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird59
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-03-2020
Ook hier sinds vanmorgen dezelfde melding. De kerstverlichting loopt allemaal uitsluitend via de ap. Dat wordt een donkere kerst.

[ Voor 46% gewijzigd door thunderbird59 op 25-12-2017 11:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Jammer dat klikaan/klikuit niet gewoon op hun site zetten of de server goed werkt of niet,
Kleine moeite (kan automatisch) en zorgt voor onnodige onrust zoals nu waardoor niks duidelijk is waar het vandaan komt dit probleem... (is het nu hun server of ligt het aan de ICS2000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dg2207
Volgens de website van KaKu:

Vanwege de kerstdagen en Oud/Nieuw zij wij gesloten van vrijdag 22 december 16.00 uur tot/met woensdag 27 december 9.00 uur.

Hopelijk hebben ze iemand nog wel standby dienst gegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
Ook hier blijft alles uit, geen koffie, geen (kerst)verlichting. Heb zelf ook een melding gemaakt via Twitter, hopelijk dat de stand-by dienst deze leest. Het zal zeker helpen als dat meer gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
Hij doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dg2207
Hier kan ik weer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Hier doet hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird59
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-03-2020
;w Prettige feestdagen verder. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pcmklein
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12-2022
Ook hier weer de kerstverlichting aan :-)
Toch wel vreemd dat je nergens kan vinden wat de foutmeldingen betekenen.
Nergens te vinden wat "kan data niet inladen (64)" betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb niks gemerkt van een storing, maar heb de app ook niet gebruikt volgens mij. Mijn kerstverlichting is wel gewoon om 8:00 uur aangegaan, tuinverlichting bij zonsopkomst uitgegaan en muurschakelaars werkten vanochtend nog. Sowieso werkt de ICS2000 zijn regels en commando's toch gewoon offline af? Tenminste, dat dacht ik altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marssie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06-2022
Goedemiddag.
Het zou fijn zijn als we op de hoogte gebracht worden doormiddel van bijv. een mailtje dat er verstoringen zijn. :)
Dan kan er rekening mee gehouden worden.
Ze weten de mail adressen van iedere gebruiker.

[ Voor 12% gewijzigd door Marssie op 26-12-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op eerste kerstdag (precies tijdens het kerstdiner) mijn eerste valse alarmmelding gehad van de ALSET-2000 ;( Uiteindelijk paniek om niks, maar je zit toch iets minder relaxed als er misschien ingebroken is en je op 30 minuten rijden zit... Heb het alarm niet vaak aan, maar ik ga in het vervolg ook altijd een camera in de woonkamer installeren (of vast neerzetten), zodat je kunt controleren of er echt iets is.

Dit is mijn tip van de dag ;)

Wel jammer overigens dat je niet kunt zien wat de trigger was van het alarm.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 27-12-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Palomar schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:07:
Op eerste kerstdag (precies tijdens het kerstdiner) mijn eerste valse alarmmelding gehad van de ALSET-2000 ;( Uiteindelijk paniek om niks, maar je zit toch iets minder relaxed als er misschien ingebroken is en je op 30 minuten rijden zit... Heb het alarm niet vaak aan, maar ik ga in het vervolg ook altijd een camera in de woonkamer installeren (of vast neerzetten), zodat je kunt controleren of er echt iets is.

Inderdaad, alhoewel het alarm nu al een tijd bullet proof is en ik geen vals alarm in 9 maanden tijd heb gehad, heb ik ook voor de zekerheid een ip-camera (toevallig die van KAKU) in mijn woonkamer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:39:
[...]

Inderdaad, alhoewel het alarm nu al een tijd bullet proof is en ik geen vals alarm in 9 maanden tijd heb gehad, heb ik ook voor de zekerheid een ip-camera (toevallig die van KAKU) in mijn woonkamer staan.
Heb tijdens een vorige vakantie van 2 weken en later nog wel een paar keer geen problemen gehad. Deze keer had ik wel een raampje openstaan en het waaide aardig. Maar of dat invloed had op de bewegingssensor of op de deursensor (rammelende deur door de wind) weet ik nu dus niet.

Kaku ip-cam heb ik al, maar voor andere doeleinden. Denk dat ik er nog een bij haal voor in de woonkamer en deze dan aan een kaku-contactdoosschakelaar zet, zodat ik hem selectief aan kan zetten. Een camera die de hele dag je woonkamer filmt vind ik niet zo'n prettig idee, aangezien ik ook niet weet hoe goed kaku hun beveiliging op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Dag mensen, ik heb eigenlijk wel belangstelling voor de ipcam-2000 van Klikaanklikuit.
Ik lees wel dat je het infrarood licht aan kan zetten voor zowel overdag als in de nacht, maar zit er ook een mogelijkheid op om het infrarood ook helemaal uit te zetten. Dit kon namelijk wel in mijn Foscam.
Dus als iemand mij hier duidelijk oven kan geven dan heel graag, dan kan ik eventueel overgaan op een aankoop van deze camera.
Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Palomar schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:07:

Dat is dus precies de reden waarom ik de alarm set niet neem van hun.... het is te onbetrouwbaar en je hebt geen opvolging als je niet combineert met camera's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb de sensor(en) uit China ondertussen ook binnen, heb hem kunnen verbinden via zigbee sensor, echter geen werking uit te krijgen... Hij geeft netjes weer Alar m2 ok en Alar m1 ok, lege batterij(?) maar hij reageert nergens op.

Ondanks dat het te verwachten was, toch jammer.

Kan er ook geen regel mee instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ray schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:39:
[...]

Dat is dus precies de reden waarom ik de alarm set niet neem van hun.... het is te onbetrouwbaar en je hebt geen opvolging als je niet combineert met camera's
Onbetrouwbaar is onzin. Zoals ik aangaf is het apparaat nooit onjuist afgegaan bij mij en heb hem al 1 jaar.

Daarnaast is het altijd handig om een camera te hebben als je investeert in een alarmsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

bvbal79 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:43:
[...]

Onbetrouwbaar is onzin. Zoals ik aangaf is het apparaat nooit onjuist afgegaan bij mij en heb hem al 1 jaar.

Daarnaast is het altijd handig om een camera te hebben als je investeert in een alarmsysteem.
Ik las dat jij ook een klikaanklikuit camera hebt, is de infrarood verlichting helemaal uit te schakelen.?
Ik wil deze achter mijn raam zetten om de tuin in de gaten te houden, normaal weerkaatst het infraroodlicht in de ramen terug de lens weer in. Mijn oude foscam camera heeft de geest gegeven dus ben opzoek naar een andere. In de foscam bestond de mogelijkheid de infrarood leds helemaal uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

bvbal79 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:43:
[...]

dat is dus onbetrouwbaar imho tevens omdat je niet kan zien welke trigger het event in werking heeft gezet (en wat toen de server down was ?) OK wellicht moet je het ook niet vergelijken met een 'echt' alarmsysteem met een werkelijke klasse maar meer met het spul van je van Alie haalt voor een paar honderd euro (die voor dat geld trouwens complete sets hebben met een flinke hoeveelheid sensors en camera's) Dat gezegd te hebben ga ik me weer eens in zo'n setje verdiepen......

mocht je ook interesse hebben

https://www.aliexpress.co...=a2g0s.8937460.0.0.mFtdSC

oja. reminder to myself. ik had dit nog niet doorgezet omdat het op 433 werkt. voor zover ik weet dus maximaal 1 way communicatie. dus daarmee eigenlijk ook waardeloos. Juist de Kaku alarm dingen werken op tweeweg 866 en zouden dus geen valse meldingen moeten geven als er geen echte trigger is

[ Voor 24% gewijzigd door Ray op 27-12-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pribo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:42:
[...]

Ik las dat jij ook een klikaanklikuit camera hebt, is de infrarood verlichting helemaal uit te schakelen.?
Ik wil deze achter mijn raam zetten om de tuin in de gaten te houden, normaal weerkaatst het infraroodlicht in de ramen terug de lens weer in. Mijn oude foscam camera heeft de geest gegeven dus ben opzoek naar een andere. In de foscam bestond de mogelijkheid de infrarood leds helemaal uit te schakelen.
Er is alleen een modus om nachtzicht te forceren (altijd aan), maar niet om het altijd uit te zetten. Ben bang dat ie achter glas dus idd niet goed gaat werken (maar ik heb dat niet geprobeerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ray schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:21:
[...]

dat is dus onbetrouwbaar imho tevens omdat je niet kan zien welke trigger het event in werking heeft gezet (en wat toen de server down was ?) OK wellicht moet je het ook niet vergelijken met een 'echt' alarmsysteem met een werkelijke klasse maar meer met het spul van je van Alie haalt voor een paar honderd euro (die voor dat geld trouwens complete sets hebben met een flinke hoeveelheid sensors en camera's) Dat gezegd te hebben ga ik me weer eens in zo'n setje verdiepen......

Tja, weet niet of onbetrouwbaar het juiste woord is. Ook als je wel weet wat de trigger was dan zegt dat nog niet zoveel. Ik had in mijn geval wel toevallig een raampje open gelaten in de buurt van de bewegingssensor, misschien triggerde dat iets.
In mijn geval wilde ik er niet teveel in investeren, maar gewoon een systeempje dat 'iets' doet als er een inbraakpoging wordt gedaan en dat ik daarvan een bericht krijg op mijn telefoon. Hoe je er dan verder mee omgaat is altijd lastig. Volgens mij is het zelfs zo dat de helft van alle brandweeruitrukken zijn op basis van valse alarmen. En dat zijn denk ik echt geen alarmsystemen van 100 euro. Vals alarm is dus misschien ook een beetje inherent aan een alarmsysteem. Vandaar dat ik er wel een extra camera bij ga installeren, om zelf te kunnen interpreteren of er echt iets is. En het moet dan uiteraard niet te vaak gebeuren dat ie vals af gaat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 27-12-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:57
Palomar schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:53:
[...]

Heb tijdens een vorige vakantie van 2 weken en later nog wel een paar keer geen problemen gehad. Deze keer had ik wel een raampje openstaan en het waaide aardig. Maar of dat invloed had op de bewegingssensor of op de deursensor (rammelende deur door de wind) weet ik nu dus niet.

Kaku ip-cam heb ik al, maar voor andere doeleinden. Denk dat ik er nog een bij haal voor in de woonkamer en deze dan aan een kaku-contactdoosschakelaar zet, zodat ik hem selectief aan kan zetten. Een camera die de hele dag je woonkamer filmt vind ik niet zo'n prettig idee, aangezien ik ook niet weet hoe goed kaku hun beveiliging op orde heeft.
Wat is exact het nut om de Kaku camera achter een Kaku WCD schakelaar te zetten? De ICS 2000 communiceert met de servers van KaKu, zij kunnen dan ook de WCD schakelaar omzetten en alsnog meekijken :) Of mis ik iets?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Palomar schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:24:
[...]

Er is alleen een modus om nachtzicht te forceren (altijd aan), maar niet om het altijd uit te zetten. Ben bang dat ie achter glas dus idd niet goed gaat werken (maar ik heb dat niet geprobeerd).
Dank je wel voor je snelle reactie, dan word het waarschijnlijk weer een foscam.
Ik vind het toch belangrijk dat ik infrarood helemaal uit kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ray schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:21:
[...]

oja. reminder to myself. ik had dit nog niet doorgezet omdat het op 433 werkt. voor zover ik weet dus maximaal 1 way communicatie. dus daarmee eigenlijk ook waardeloos. Juist de Kaku alarm dingen werken op tweeweg 866 en zouden dus geen valse meldingen moeten geven als er geen echte trigger is
Je hebt het steeds over valse meldingen. Ik snap dat niet. Palomar geeft aan dat er mogelijk toch een trigger was met een openstaande raam. Mijn ervaring is ook nul valse alarmen. Verder staat dit topic ook niet echt vol met slechte ervaringen. Dus test het zelf eens goed en geef dan een oordeel ipv het onbetrouwbaar te bestempelen.

Inderdaad eens verder met @Palomar . Ik heb hem puur gewoon als extra afschrikmiddel en ik hoef niet te weten hoe die getriggered wordt als hij maar correct getriggered word en dat doet het bij mij in ieder geval. Zo vaak vergeten het alarm eraf te halen en dat gaat de boel af en gaan al mijn lampen ook nog eens aan door de koppeling in de ics2000. Dat schrikt al genoeg af na al die moeite om door mijn keurmerk sloten heen te komen (wast je eerst goed op orde moet hebben imho) dat ze niet nog even je huis leeg jatten maar gelijk weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
pribo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:42:
[...]

Nee dat hij helaas niet. Ik heb eminent camera die dat inderdaad wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alesandro_46 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:03:
[...]

Wat is exact het nut om de Kaku camera achter een Kaku WCD schakelaar te zetten? De ICS 2000 communiceert met de servers van KaKu, zij kunnen dan ook de WCD schakelaar omzetten en alsnog meekijken :) Of mis ik iets?
Dat snap ik, maar dan komt er alweer een stukje menselijke intelligentie bij kijken om eerst mijn kaku account te hacken en dan nog om te snappen dat je eerst de wcd schakelaar aan moet zetten om de ip cam te gebruiken. Dat doet alleen iemand die specifiek mij probeert te hacken en zo belangrijk acht ik mijzelf niet ;) Waar ik meer op doel is _stel_ dat er beveiligingslek in die camera zit dat niet iedereen met een poortscannertje oid toevallig op mijn camera uit kan komen omdat die altijd aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimvl83
Sinds vanmorgen weer de foutcode "kan niet inladen (64)" ondertussen staat mijn alarm wel op van gisterenavond....dus vanmorgen geen mogelijkheid om dit af te zetten als ik opsta. Heel de buurt wakker natuurlijk toen ik naar beneden ging. Al een geluk dat ik de set aangeschaft heb met de afstandsbediening zodat ik het via deze weg nog kon afzetten. Ik ga eens een mail sturen naar klikaanklikuit want als dit een wekelijks gebeuren is gaat alles gewoon retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard0001
  • Laatst online: 09-01 09:07
Heb het zelfde kan niet inladen (64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nu ook idd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Hier nu ook error 64 . Kan niet inloggen dus niets werkt. Extreem vervelend

@bvbal79 daar gaat je betrouwbaar :) zie reactie kim. Centrale server eruit en alarm kan niet uit is wel een dingetje lijkt me

Edit. Kan weer inloggen en werkt weer!

Niet helemaal.kan p1 niet uitlezen

[ Voor 65% gewijzigd door Ray op 29-12-2017 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard0001
kan data niet inladen (64) nog steeds fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dg2207
Ik kreeg nog steeds 'Failed to parse data (64)', na ongeveer 7 keer blijven proberen toch ingelogd.

Edit: De Kaku app werkt weer, maar de koppeling met Triggi lijkt het nog steeds niet te doen.

[ Voor 32% gewijzigd door dg2207 op 29-12-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard0001
Werkt nu ook weer via mobiele netwerk.(tot nu toe!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard0001
Misschien is een testomgeving bij KaKu wel handig voor dat je live gaat met nieuwe software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 21:40
Borne schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:07:
Gisteren getest met twee IKEA TRÅDFRI lampen en dit werkt perfect! In de KAKU App kiezen voor ZigBee overig en op verbinden drukken, lamp inschakelen en klaar!
Er is iets in je bericht dat ik niet begrijp:
Ik heb 4 Tradfri led-spotjes die ik gelijktijdig laat branden (via een Tradfri afstandsbediening) Dit zijn GU10 lampen die ik één voor één heb gekoppeld aan de afstandsbediening.
Als ik die 4 spotjes wil koppelen aan de ICS2000 dan doe ik kennelijk iets fout.

Ik kies voor ZigBee (andere merken) en daarna voor ZigBee lamp Dimbaar. Als ik daarna op 'verbinden' klik dan moet ik dus iets doen. Maar wat? Ik kan wel klikken op de AB van Tradfri maar dan gebeurt er niets.
Kun je aangeven wat je vervolgens deed om de lampen met de Trafri te koppelen? Je zegt: 'Lamp inschakelen' Maar hoe dan?

Om de afstandsbediening van Tradfri aan de 4 lampjes te koppelen moest ik de AB op een paar centimeter van de GU10 lamp houden en de koppelknop aan de achterzijde van de AB gedurende ong. 10 seconde indrukken. Dit moest ik nog 3 keer herhalen om alle lampen te koppelen.

De AB wordt in ieder geval niet door de ICS2000 gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
als je die Ikea lampen wilt koppelen moet je ze resetten door 6 keer aan een uitschakelen en dan koppelen aan de ics2000. Staat gewoon in de handleiding van de lampen en in dit en/of het tradfari topic genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ray schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 07:23:
Hier nu ook error 64 . Kan niet inloggen dus niets werkt. Extreem vervelend

@bvbal79 daar gaat je betrouwbaar :) zie reactie kim. Centrale server eruit en alarm kan niet uit is wel een dingetje lijkt me

Edit. Kan weer inloggen en werkt weer!

Niet helemaal.kan p1 niet uitlezen
Nog steeds is er geen foutieve melding van het alarmsysteem zelf. Die heeft zichzelf correct getriggered en als je gewoon de afstandbediening bij de hand hebt welke met het product wordt geleverd kun je prima het aan en uit zetten in dit soort gevallen.

Wederom maak je weer opmerkingen die niet juist zijn dus. Server eruit Alarm gewoon bedienbaar met meegeleverde afstandbediening.

Verder gebruik ik het Alarm zoals ik eerder beschreef als afschrik middel, en dan als ik niet thuis ben. Dus hier staat hij in het geval zoals bij Kim uit. En als ik er niet ben ben ik blij dat hij ondanks de server error wel zijn werk doet. Dat is afschrikken.

[ Voor 14% gewijzigd door bvbal79 op 30-12-2017 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

bvbal79 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 01:32:
[...]

Nog steeds is er geen foutieve melding van het alarmsysteem zelf. Die heeft zichzelf correct getriggered en als je gewoon de afstandbediening bij de hand hebt welke met het product wordt geleverd kun je prima het aan en uit zetten in dit soort gevallen.

Wederom maak je weer opmerkingen die niet juist zijn dus. Server eruit Alarm gewoon bedienbaar met meegeleverde afstandbediening.

Verder gebruik ik het Alarm zoals ik eerder beschreef als afschrik middel, en dan als ik niet thuis ben. Dus hier staat hij in het geval zoals bij Kim uit. En als ik er niet ben ben ik blij dat hij ondanks de server error wel zijn werk doet. Dat is afschrikken.
vandaar ook de smile erbij....

voor jou doel is het prima schijnbaar en dat jij er tevreden mee bent is alleen maar goed.

Echter zoals ik een alarm zou willen hebben. Dus met zone's bijvoorbeeld die individueel aan / uit te zetten zijn (boven uit / beneden aan) Met PIR en contact melders die per stuk een melding kunnen geven (daar ging het mogelijk dus mis bij de foute melding. hoewel een pir melder en een open raam dat niet zouden mogen doen) met huisdierdetectie etc is dit nog niet geschikt.

En ja ook 1 foute melding vind ik toch al te veel. Ik heb redelijk ervaring met gecertificeerde systemen zowel privé als uit mijn werk en simpel gezegd daar mag dat niet voorkomen. Wederom praat je dan inderdaad over een heel andere investering maar heb je meestal ook de mogelijkheid tot doormelding en opvolging (extra kosten per maand)

Dus laat ik stellen dat de de Kaku oplossing voor de investering en / eisen die men stelt best prima kan zijn voor een bepaalde doelgroep en ik daar dan schijnbaar niet onder val :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Afgelopen week heb ik ook de ICS-2000 aangeschaft samen met 6 E27 Tradfri , 6 GU10 Trafri lampen
en de YCT-202 AB. Dit had ik na het lezen van dit topic alemaal vrij snel aan de praat en al wat leuke scenes ingesteld. Maar....er zijn toch nog een paar kleine dingen die ik niet aan de praat krijg.

1- Ik zou graag de 2 hangende eettafel lampen tegelijk dimmen en kleur aanpassen ( dus bedienen als 1)
DIt lukt alleen in scene`s met op voorhand gekozen dim en kleurstand dus.

2- Ook zou ik graag wat groepen lampen ( tradfri) los willen bedienen met de YCT-202.
Dus aan/uit en dimmen. Ik heb nu de AB enkel gekoppeld aan de ics-2000 en kan dan alleen per kanaal een scene kiezen. ik wil de AB als een soort backup gebruiken en gewoon op het moment zelf kiezen hoe ik dim.

Iemand hier ervaring mee?

Owja en een tip, de meeste zullen het wel weten maar praxis heeft op het moment 25% keuzekorting ook op alle KAKU spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werken met groepen kan vziw niet. Ik werk idd ook met scenes met vooraf ingestelde dimwaarden (sfeer, gewoon, werken) en die gekoppeld aan een knop op een afstandsbediening. Zou wel een welkome feature zijn. Net als het kunnen gebruiken van de dimknop op die remote. Want die werkt volgens mij alleen als je de remote rechtstreeks koppelt aan een lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:46:
Werken met groepen kan vziw niet. Ik werk idd ook met scenes met vooraf ingestelde dimwaarden (sfeer, gewoon, werken) en die gekoppeld aan een knop op een afstandsbediening. Zou wel een welkome feature zijn. Net als het kunnen gebruiken van de dimknop op die remote. Want die werkt volgens mij alleen als je de remote rechtstreeks koppelt aan een lamp.
Ow bummer |:( En wanneer ik de AB direct aan een lamp koppel werkt hij zeker niet meer met mijn ics-2000?
Ik heb een aantal lampen gister geprobeerd te gebruiken met zowel ics als met yct maar lijkt erop dat ik maar 1 ervan kan gebruiken namelijk. ik heb een paar KAKU inbouwschakelaars en die werken wel tegelijk met AB en de ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimvl83
Weet er iemand of de ics 2000 compatibel is met de philips hue ledstrips?
De rgb hue lamp met E27 fitting werkt bij mij wel, maar zou de led strip ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kimvl83 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:30:
Weet er iemand of de ics 2000 compatibel is met de philips hue ledstrips?
De rgb hue lamp met E27 fitting werkt bij mij wel, maar zou de led strip ook werken?
Ik heb zelf geen ervaring met de strip, maar ik denk dat er geen onderscheid gemaakt wordt in wat voor soort lamp het is..het zigbee protocol blijft hetzelfde met alle hue lampen lijkt mij.. correct me if i`m wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dg2207
De Hue ledstrip is hier gekoppeld aan de ics2000, bediening gaat vlekkeloos in de kaku app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ding ook gekocht, niet zozeer omdat ik van plan ben veel KAKU te gaan gebruiken, maar vanwege de electronica. Ik gebruik KAKU schakelaars en voor de rest is alles in huis HUE en gaat nog via de HUE hub.

Het ding werkte verder meteen en goed, zonder problemen. Echter is natuurlijk closed source, geen telnet/ssh, geen webpagina, etc. Dat wil ik anders. Zelfs de HUE hub is te rooten, dus dat zal voor dit ding ws niet ander zijn.

Dan moet je hem wél eerst open hebben. En daar komt al naar voren dat het een typisch 'TRUST' product is; er zitten geen schroeven in. In de fabriek heeft het deksel lange pennen die door gaten op het PCB gaan en dan door de achterkant heen steken. Deze smelten ze vervolgens tot bolletjes, en daarmee is het ding dicht.

Hij is dus niet (her)openbaar. MAar daar laat ik mij natuurlijk niet door storen, dat plastic is er alleen maar voor mensen die niet gek zijn op PCB's. Dus de boormachine op de vier bolletjes op de hoek uitboren, en open is het ding. Als je dit ook gaat doen; niet door-boren, want direct erachter zit het PCB.

Uiteindelijk heb ik in de behuizing de pennen er helemaal afgehaald, gaatjes door de pennetjes geboord, en het kastje gewoon met 4 schroefjes dicht gemaakt, zoals Trust/KAKU dat ook gewoon had moeten doen.

Vooralsnog heb ik er verder nog niets aan gehacked, hij is net open. Wel alvast de foto's voor wie geïnteresseerd zijn wat er nu in dat ding zit. Belangrijk is wel al op te merken dat er een connector inzit die lijkt op een JTAG connector. Ik vermoed dat je, net als bij de hue hub, op die poort standaard ook serieel hebt zitten, en 'm via die weg kunt hacken.

Bovenkant van de print:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ao4y7nc.jpg

Onderkant van de print:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H1ozuKa.jpg

Wat - denk ik, nog niet uitgezocht - de main CPU is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AT3d0XQ.jpg

Details van alle chips, voor nummertjes etc:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IoW8fpI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5fRcHax.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pgUBWPa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vZmp76J.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sISVAM7.jpg

Het zigbee gedeelte, een NXP JN5169, hier heb ik al voor gedeveloped, vandaar dat ik het ding meteen ken. NXP heeft hier een aangepaste Eclipse voor (= IDE) en een SDK met voorbeelden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vZmp76J.jpg

En hier hoe hij uiteindelijk weer dicht is gemaakt. Hij hangt weer in de meterkast, en aan de voorkant is er niets van te zien verder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bHfkB4l.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De CPU is dus een NXP:

https://www.nxp.com/part/MK64FN1M0VMD12

Kinetis K64: 120MHz Cortex-M4F MCU, 1MB Flash, 256KB SRAM, Full-Speed USB, Ethernet, 144-MAPBGA

Voor Zigbee wordt dus een NXP JN5169 gebruikt:
https://www.nxp.com/produ...kb-flash-32-kb-ram:JN5169

De winbond chip is een 16Mbit flash chip:
https://www.winbond.com/r...16dv_revi_nov1714_web.pdf

De ICS 1894K-40LF is een ethernet chip:
https://www.idt.com/document/dst/1894-40-datasheet

De Alcor 6256 is een USB 2.0 hub:
http://www.datasheetspdf.com/pdf/696687/Alcor/AU6256/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
jongetje schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:36:
als je die Ikea lampen wilt koppelen moet je ze resetten door 6 keer aan een uitschakelen en dan koppelen aan de ics2000. Staat gewoon in de handleiding van de lampen en in dit en/of het tradfari topic genoemd.
Dank maar het gaat mij er om zowel de ICS2000 als de afstandsbediening te koppelen.
En als ik de reacties hier en in het Tradfri topic lees dan kán dat niet.
Als ik de lampen reset kan ik wel op de ICS2000 aansluiten maar dan werkt mijn afstandsbediening kennelijk dus niet.

Of iemand moet een mogelijkheid hebben om dat wel te kunnen. Mijn vrouw wil liever een tastbare schakelaar, zoals we ze nu ook voor de rest van de KAKU lampen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet de afstandsbediening clonen? Als je een KAKU set koopt, zo'n beginnersset met 3 schakelaars en een AB, dan maak je eerst de schakelaars met de AB werkende, en als dat werkt, ga je in de app de AB clonen.

Geen idee hoor, het is zo maar een opmerking.

óf de afstandsbediening los koppelen? Als ik onder 'Zigbee (overigen)' kijk, staat daar ook een 'remot control' tussen. Kun je 'm op die manier niet koppelen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik nu 2 kaku IP-camera's. Wat me bij beide opvalt is als ik de videostream via de app wil bekijken dat het soms best lang duurt totdat deze het doet. Er staat dan een tijdje 'Wordt verbonden'. Vaak wel meer dan 10 seconden met uitschieters ver daarboven, maar soms staat het er wel binnen 2 seconden. Ik zou verwachten dat als ik lokaal op mijn eigen netwerk zit dat de stream gewoon direct start. Beide camera's staan nl. redelijk dichtbij een wifi-punt.

Hebben meer mensen deze vertraging of kan dit toch aan mijn netwerk liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Palomar schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:36:
Ik gebruik nu 2 kaku IP-camera's. Wat me bij beide opvalt is als ik de videostream via de app wil bekijken dat het soms best lang duurt totdat deze het doet. Er staat dan een tijdje 'Wordt verbonden'. Vaak wel meer dan 10 seconden met uitschieters ver daarboven, maar soms staat het er wel binnen 2 seconden. Ik zou verwachten dat als ik lokaal op mijn eigen netwerk zit dat de stream gewoon direct start. Beide camera's staan nl. redelijk dichtbij een wifi-punt.

Hebben meer mensen deze vertraging of kan dit toch aan mijn netwerk liggen?
Als ik op hetzelfde netwerk zit is het er binnen 2 sec. Daarbuiten kan het inderdaad soms erg lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 21:01:
Kun je niet de afstandsbediening clonen? Als je een KAKU set koopt, zo'n beginnersset met 3 schakelaars en een AB, dan maak je eerst de schakelaars met de AB werkende, en als dat werkt, ga je in de app de AB clonen.

Geen idee hoor, het is zo maar een opmerking.

óf de afstandsbediening los koppelen? Als ik onder 'Zigbee (overigen)' kijk, staat daar ook een 'remot control' tussen. Kun je 'm op die manier niet koppelen?
De Tradfri AB kan ik niet clonen. Ik heb dit al meerdere malen geprobeerd. Want dat zou dan de oplossing natuurlijk zijn.
Je kunt 10 lampen koppelen aan de Tradfri AB maar ergens heb ik gelezen dat de lampen maar aan 1 AB gekoppeld kan worden. Zou wel prettig zijn geweest als je minimaal 2 signalen zou kunnen koppelen. Ik vraag me af hoe ze dat dan met een homecontrol doen. Waarschijnlijk de AB inderdaad clonen. Maar zoals gezegd, dat clonen lukt me niet met de ICS2000. Ik zal es contact opnemen met KAKU klantenservice. Ze schijnen er erg behulpzaam te zijn en misschien dat zij een mogelijkheid weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me niet dat je zigbee afstandsbedieningen kunt klonen. itt 'ouderwetse' klikaanklikuit-afstandsbedieningen zijn deze nl. tweerichtingsverkeer (er gaat ook een signaal terug van de lamp dat ie goed is ingeschakeld). Als er dan meerdere apparaten zijn in jouw zigbee-netwerk die Pietje heten dan communiceert dat lastig ;)

Ik maak zelf gebruik van Klikaanklikuit-wandschakelaars. Bijv. deze: https://www.klikaanklikui...dloze-wandschakelaar.html. Die kun je gewoon in je ICS2000 toevoegen en daar acties aan koppelen. Deze heeft dus geen retoursignaal, waardoor het soms voorkomt dat je op de knop drukt en er niks gebeurt. Je moet dan nog een keer drukken. Je zou dan evt. ook de Zigbee-remote kunnen overwegen: https://www.klikaanklikui...-met-muurbevestiging.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:30:
[...]

Als ik op hetzelfde netwerk zit is het er binnen 2 sec. Daarbuiten kan het inderdaad soms erg lang duren.
aha ok, dan ligt het misschien toch aan mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyC604
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11-2023
Hallo,

Iemand ervaring met de klantendienst van KlikaanKlikuit?

Op 21/12 bestel ik 3 x ZPIR-8000 en 1 x ZLED-TUNE6

Op 27/12 leveren ze enkel 1 x ZLED-TUNE6, echter op de bon die bij de doos is meegeleverd staat de volledige bestelling.

Nu heb ik al verschillende mails gestuurd echter tot op heden geen antwoord, telefonisch krijg ik altijd een melding dat alle lijnen bezet zijn en dat ik hun kan bereiken via Email :-(

Ik begrijp wel dat het misschien drukke perioden zijn, maar na 3 weken nog steeds het bestelde materiaal niet in huis, dit vind ik toch erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Mijn ervaringen met de klantenservice zijn prima, al heb jij daar nu niets aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tricobalt
Ha, kleine tip voor de Amazon Echo gebruikers onder ons:
Als je een Nederlandse of UK Amazon account hebt, dan kan je (als het goed is) de Trust Smart Home skill vinden in de Alexa app. (Alexa App is in de NL iOS/Android App store te downloaden sinds de Amazon Echo (dot)speaker hier in NL bestelbaar is)
Hiermee kan je een Oauth koppeling maken met je Kaku account een je ICS-2000 met stem besturing bedienen via je Echo speaker. (alle Kaku 433 ontvangers, Somfy RTS zonwering, Zigbee lampen en ICS-2000 Scenes)

Als je de skill niet kan vinden, dan kan het helpen om via de NL Alexa app een nieuwe Amazon account aan te maken. Zorg dat je telefoon niet op regio US staat en niet op US English. Maar dan beter zoiets als English (Netherlands).

Men is nog bezig het vinden van de skill fool proof te maken, dus voor alle Amazon accounts, ook US based. Maar heeft te maken met de regio restricties die Amazon hanteert.

Groet, Trico

[ Voor 13% gewijzigd door tricobalt op 03-01-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
tricobalt schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:17:
Ha, kleine tip voor de Amazon Echo gebruikers onder ons:
Als je een Nederlandse of UK Amazon account hebt, dan kan je (als het goed is) de Trust Smart Home skill vinden in de Alexa app. (Alexa App is in de NL iOS/Android App store te downloaden sinds de Amazon Echo (dot)speaker hier in NL bestelbaar is)
Hiermee kan je een Oauth koppeling maken met je Kaku account een je ICS-2000 met stem besturing bedienen via je Echo speaker. (alle Kaku 433 ontvangers, Somfy RTS zonwering, Zigbee lampen en ICS-2000 Scenes)

Als je de skill niet kan vinden, dan kan het helpen om via de NL Alexa app een nieuwe Amazon account aan te maken. Zorg dat je telefoon niet op regio US staat en niet op US English. Maar dan beter zoiets als English (Netherlands).

Men is nog bezig het vinden van de skill fool proof te maken, dus voor alle Amazon accounts, ook US based. Maar heeft te maken met de regio restricties die Amazon hanteert.

Groet, Trico
Tof!

Heb jij deze combinatie zelf? Werkt het een beetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tricobalt
Ja, werkt prima.
Toch wel een ultiem Star Trek gevoel om te kunnen zeggen, "Computer* ,dim the livingroom"
*Je kan trigger woord van Alexa aanpassen naar "computer"

Moet wel zeggen dat je ziet dat Amazon nog bezig is met z'n uitrol in NL.
Er is zeer sporadisch wat delay op de acties, Spotify moet je met een omweg enablen etc.

Op het gebied van Spotify en algemene functionaliteit ben ik meer tevreden met Google Home.
Maar daar is het nog even wachten op Kaku support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
welke kaku componenten heb ik nodig om dit op te lossen

hal
- twee lichtpunten op verschillende circuits
- een schakelaar, bedient slechts een lichtpunt uit bovenstaande.

wil logischerwijs met deze schakelaar beide lichtpunten kunnen bedienen.

ik ben bij lokale Formido geweest en daar kaku componenten gehaald, maar krijg het niet werkende, volgens mij is mij maar wat aangesmeerd.

ik wil uiteraard bestaand schakelmateriaal blijven gebruiken, uit esthetische oogpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-08 14:53
Achter de bestaande schakelaar een AWMR-300 Mini Inbouw Schakelaar, voor het tweede lichtpunt bijvoorbeeld een ACM-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de laatste storing bij KAKU rond Kerst doet mijn IPCAM-2000 het nog steeds niet: kan netwerk niet vinden.
De camera heeft wel een IP-adres en is te pingen en tracerout werkt ook gewoon. Iemand hetzelfde probleem?

Het alarm werkte ook niet meer bij de storing maar dit lijkt nu opgelost te zijn, echter krijg geen bericht dat het alarm is afgegaan via externe verbinding, wel via de wifi (maar ja dan hoor je het wel en is melding niet nodig :-) . Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
arnoc schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:34:
Achter de bestaande schakelaar een AWMR-300 Mini Inbouw Schakelaar, voor het tweede lichtpunt bijvoorbeeld een ACM-1000.
En heb ik buiten deze twee componenten niets anders nodig bij het aanleren/koppelen ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

arnoc schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:34:
Alleen zal dan punt twee niet meer werken met de normale schakelaar. Dat kan wel met een 2300h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het anders aanpakken. Beide lampen vervangen door Hue of bv. Ikea. En dan heb je maar 1 kaku component nodig achter je bestaande lichtschakelaar.

Dan ben je dus met één AWMR-300 en 2 lampen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
tricobalt schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:07:
Ja, werkt prima.
Toch wel een ultiem Star Trek gevoel om te kunnen zeggen, "Computer* ,dim the livingroom"
*Je kan trigger woord van Alexa aanpassen naar "computer"

Moet wel zeggen dat je ziet dat Amazon nog bezig is met z'n uitrol in NL.
Er is zeer sporadisch wat delay op de acties, Spotify moet je met een omweg enablen etc.

Op het gebied van Spotify en algemene functionaliteit ben ik meer tevreden met Google Home.
Maar daar is het nog even wachten op Kaku support.
Ik ben benieuwd. Heb er ook maar eentje besteld 8)

(Wel lastig dat skills op dit moment niet universeel maar regio gebonden zijn.)
Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste