heb ik dan niet een bridge nodig? hoe koppel ik immers die kaku aan die hue of Ikea lampenAnoniem: 1020671 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:05:
Ik zou het anders aanpakken. Beide lampen vervangen door Hue of bv. Ikea. En dan heb je maar 1 kaku component nodig achter je bestaande lichtschakelaar.
Dan ben je dus met één AWMR-300 en 2 lampen klaar.
Ikea Tradfri lampen kan je koppelen zonder bridge, mits de lampen de juiste firmware hebben (zie daarvoor het topic: IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie).HyperTrophy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:46:
[...]
heb ik dan niet een bridge nodig? hoe koppel ik immers die kaku aan die hue of Ikea lampen
Zo heb ik een aantal GU10 (de €6,99 variant) lampen verbonden aan de ICS-2000. Dit doe je door in de KaKu app een apparaat te koppelen als andere merken --> ZigBee lamp ## (## is afhankelijk welk type lamp je hebt). Daarna moet je de lamp 6x achter elkaar aan/uit (Bij de laatste keer aan laten staan
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Mooie close up foto's van gemaakt!Anoniem: 1020671 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:23:
[...] knip
Vooralsnog heb ik er verder nog niets aan gehacked, hij is net open. Wel alvast de foto's voor wie geïnteresseerd zijn wat er nu in dat ding zit. Belangrijk is wel al op te merken dat er een connector inzit die lijkt op een JTAG connector. Ik vermoed dat je, net als bij de hue hub, op die poort standaard ook serieel hebt zitten, en 'm via die weg kunt hacken.
[...] knip
Set mooie PCB foto's van HomeAut
Ziet er naar uit dat het een standaard 10 pins ARM JTAG is. Dus met (Olimex) OpenOcd debugger of (Segger) Jlink of zo zou die wel uitgelezen/geprogrameerd kunnen worden. Volgens mij zit hier niet standaard UART overheen?

Opzich interessant om te zien dat die antenna's allemaal in PCB zijn ontworpen. Niet een pcb chip antenna zoals bij de homewizard, ik hoorde dat daar nog wel eens een draad aan wordt gesoldeerd zodat het bereik beter wordt. Mits PCB antenna goed ontworpen kan er ook niks mis gaan door chinese soldeer handjes, bereik is ook wel goed (433Mhz, in mijn ervaring). Dus neem aan dat er over nagedacht is. Opzich ziet de printplaat er wel strak uit. Geen draadjes en lijkt niet (ook niet deels) met de hand gesoldeerd.
Ben wel benieuwd wat al die non-bestukte chips zouden zijn, lijkt op veel meer draadloze interfaces mogelijkheden. Nog in elk geval 2x een 2.4Ghz antenna, zoals die van Zigbee. (WLAN?)
En die 3 pads zijn bij de rest van de connectoren, maar wellicht anders een external antenna mogelijkheid. Maar ziet er als je de rest van de PCB bekijkt niet uit als een antenna koper pad. Mogelijk anders een extra reset knop of zo?
Aan je beschrijving te lezen zitten er geen extra plastic haakjes die het bij elkaar houden behalve die gesmolten plastic pinnen. Zal hem anders ook eens openboren, kan ik wellicht de weerstanden aanpassen van de LED's iets dimmen (of LED afplakken met tape
"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."
Hey,
Ik heb een vraag: ik heb al een tijdje een stuk of 4 , acd-1000 schakelaars, met een afstandbediening.
Ik wil graag wat verder automatiseren.
de ISC-2000 lijkt me wel interessant. De vraag is alleen, dien ik deze op een zichtbare plek te leggen? Ik kan ik deze gewoon in de meterkast leggen, naast mijn synology?
Verder kan ik hier gewoon alle apparaten op aansluiten die met een A beginnen? Dus op termijn , dat ik een enkele ACM-1000 ( inbouw schakelaar, voor bijvoorbeeld eetkamer lamp ) hierop kan aansluiten?
En verder eventueel een draadloze bewegingscensor?
Ik hoor het graag, en dank alvast!
Groet ,Jorn
Ik heb een vraag: ik heb al een tijdje een stuk of 4 , acd-1000 schakelaars, met een afstandbediening.
de ISC-2000 lijkt me wel interessant. De vraag is alleen, dien ik deze op een zichtbare plek te leggen? Ik kan ik deze gewoon in de meterkast leggen, naast mijn synology?
Verder kan ik hier gewoon alle apparaten op aansluiten die met een A beginnen? Dus op termijn , dat ik een enkele ACM-1000 ( inbouw schakelaar, voor bijvoorbeeld eetkamer lamp ) hierop kan aansluiten?
En verder eventueel een draadloze bewegingscensor?
Groet ,Jorn
Zie de quote voor antwoorden.Androo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:36:
Hey,
de ISC-2000 lijkt me wel interessant. De vraag is alleen, dien ik deze op een zichtbare plek te leggen? Nee Ik kan ik deze gewoon in de meterkast leggen, naast mijn synology? Ja, bij mij ligt hij ook in de meterkast. Mocht het bereik niet voldoende zijn dan zul je of de ICS moeten verplaatsen, of een signaalversterker kunnen kopen.
Verder kan ik hier gewoon alle apparaten op aansluiten die met een A beginnen? Ja Dus op termijn , dat ik een enkele ACM-1000 ( inbouw schakelaar, voor bijvoorbeeld eetkamer lamp ) hierop kan aansluiten? Ja, dat kan
En verder eventueel een draadloze bewegingscensor? Ja (binnen / buiten)
Groet ,Jorn
Overigens krijg je bij de Praxis nu 25% korting op het hele KaKu assortiment (ICS-2000 kost dan € 96,75). Is er een Hornbach in de buurt dan kan je beter daarheen gaan en gebruik maken van de prijsgarantie. De Hornbach gaat vervolgens 10% onder de laagste prijs zitten (dan komt de ICS-2000 op € 87,08).
Edit1: prijs bij Hornbach is reeds €94,75 dus geen mogelijkheid tot prijsgarantie.
Edit2: maar bij de Gamma kost hij € 90,99. Met Hornbach prijsgarantie kom je dan uit op €81,89.
[ Voor 11% gewijzigd door alesandro_46 op 05-01-2018 15:56 . Reden: Prijsgarantie ]
Dank voor het snelle antwoord! Op termijn wil ik ook wat dingen gaan aansluiten op deze in de Tuin ( Spoeiers bijv. ) hopelijk kan hij dan door 2 muren heen, en 30meter overbruggenalesandro_46 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:51:
[...]
Zie de quote voor antwoorden.
Overigens krijg je bij de Praxis nu 25% korting op het hele KaKu assortiment (ICS-2000 kost dan € 96,75). Is er een Hornbach in de buurt dan kan je beter daarheen gaan en gebruik maken van de prijsgarantie. De Hornbach gaat vervolgens 10% onder de laagste prijs zitten (dan komt de ICS-2000 op € 87,08). Prijs bij Hornbach is reeds €94,75 dus geen mogelijkheid tot prijsgarantie.
Tnx en een fijn weekend!
weet iemand zo als ik een Kaku draadloze led lamp (dimbaar) in een gewone armatuur stop gaat hij dan aan als ik er spanning op zet ? als in gaat hij dan branden ? Of moet ik daarna eerst met een zender hem nog activeren ?
Ik zit in dubio in een ruimte waar ik dus de vaste schakelaar wil blijven gebruiken en tevens remote voor lamp (heel af en toe) Als bovenstaande werkt ben ik met 1 handeling klaar (lamp erin draaien) en anders weer geklungel met een losse wandschakelaar die niet past bij de bestaande jung serie en er niet in kan verwerkt omdat het een dubbele vaste schakelaar is (OK een 2300H en dan met een andere ab dimmen maar dat is wel heel omslachtig)
Ik zit in dubio in een ruimte waar ik dus de vaste schakelaar wil blijven gebruiken en tevens remote voor lamp (heel af en toe) Als bovenstaande werkt ben ik met 1 handeling klaar (lamp erin draaien) en anders weer geklungel met een losse wandschakelaar die niet past bij de bestaande jung serie en er niet in kan verwerkt omdat het een dubbele vaste schakelaar is (OK een 2300H en dan met een andere ab dimmen maar dat is wel heel omslachtig)
[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 05-01-2018 18:35 ]
Anoniem: 1020671
Niet standaard, maar bij veel van dit soort home-automation projecten is dit wél het geval. Zeker ook daar het een NXP CPU is, NXP heeft er een handje van om dan een bootloader te maken die via het laag houden van de MISO of MOSI poort in 'serial programming' stand te krijgen is. Voor de JN5169 werkt dit wél zo.Rafarion schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:30:
Mooie close up foto's van gemaakt!
Ziet er naar uit dat het een standaard 10 pins ARM JTAG is. Dus met (Olimex) OpenOcd debugger of (Segger) Jlink of zo zou die wel uitgelezen/geprogrameerd kunnen worden. Volgens mij zit hier niet standaard UART overheen?
[afbeelding]
Hoe dan ook, JTAG en serial hier beiden wel aanwezig, dus het gaat zeker geprobeerd worden. De traces op de print zijn goed te volgen, dus ik ga eerst even een paar traces volgen om te zien waar ze naartoe gaan, om te bevestigen wat ik dacht. Ook heb ik een Pitaya scoop om eventueel verder onderzoek te doen.
Het is een product in productie-toestand. Geen tryout of 1e batch oid. Ik vermoed heel erg sterk, dat het géén KAKU ontwerp is (wat ik eigenlijk van veel van de kaku spullen denk), maar generiek aziatisch. Er is veel te krijgen op die markt. Het oorspronkelijke ontwerp zal ook wifi gehad hebben en minimaal nog iets anders, gezien de lege plekken op de print. Het is mooi dat ze per 'kanaal' een apart eilandje gemaakt hebben. Zo te zien voor 433 en 833 geen ASIC achtig iets, ik kan die chipnummers iig niet zo snel vinden.Opzich interessant om te zien dat die antenna's allemaal in PCB zijn ontworpen. Niet een pcb chip antenna zoals bij de homewizard, ik hoorde dat daar nog wel eens een draad aan wordt gesoldeerd zodat het bereik beter wordt. Mits PCB antenna goed ontworpen kan er ook niks mis gaan door chinese soldeer handjes, bereik is ook wel goed (433Mhz, in mijn ervaring). Dus neem aan dat er over nagedacht is. Opzich ziet de printplaat er wel strak uit. Geen draadjes en lijkt niet (ook niet deels) met de hand gesoldeerd.
Zal inderdaad een diversity achtige oplossing zijn voor WLAN.Ben wel benieuwd wat al die non-bestukte chips zouden zijn, lijkt op veel meer draadloze interfaces mogelijkheden. Nog in elk geval 2x een 2.4Ghz antenna, zoals die van Zigbee. (WLAN?)
Als je die vier hoekbolletjes los hebt, is de behuizing open.Aan je beschrijving te lezen zitten er geen extra plastic haakjes die het bij elkaar houden behalve die gesmolten plastic pinnen. Zal hem anders ook eens openboren, kan ik wellicht de weerstanden aanpassen van de LED's iets dimmen (of LED afplakken met tape) . Dan is naast uit, het niet gelijk een licht show.
De lamp gaat gewoon aan als je de schakelaar aanzet. Ik had deze situatie ook. In de praktijk was het uiteindelijk niet handig hier(schakelaar vaker uit als aan) heb uiteindelijk toch de wandschakelaar vervangen.Ray schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:34:
weet iemand zo als ik een Kaku draadloze led lamp (dimbaar) in een gewone armatuur stop gaat hij dan aan als ik er spanning op zet ? als in gaat hij dan branden ? Of moet ik daarna eerst met een zender hem nog activeren ?
Je kan de schakelaar natuurlijk ook doorlussen/ onklaar maken.

[ Voor 102% gewijzigd door kelgamal op 06-01-2018 12:09 ]
Ik heb mij helemaal suf gezocht tussen de Alexa Skills, maar ik kan niets vinden wat ook maar lijkt op Trust Smart Home.
Zelfs een nieuw Alexa account aangemaakt, maar ook dat hielp niet.
Regio en taal van mijn telefoon stonden allebei op NL. Ook regio UK geprobeerd met taal English (UK)

Regio en taal van mijn telefoon stonden allebei op NL. Ook regio UK geprobeerd met taal English (UK)
tricobalt schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:17:
Ha, kleine tip voor de Amazon Echo gebruikers onder ons:
Als je een Nederlandse of UK Amazon account hebt, dan kan je (als het goed is) de Trust Smart Home skill vinden in de Alexa app. (Alexa App is in de NL iOS/Android App store te downloaden sinds de Amazon Echo (dot)speaker hier in NL bestelbaar is)
Hiermee kan je een Oauth koppeling maken met je Kaku account een je ICS-2000 met stem besturing bedienen via je Echo speaker. (alle Kaku 433 ontvangers, Somfy RTS zonwering, Zigbee lampen en ICS-2000 Scenes)
Als je de skill niet kan vinden, dan kan het helpen om via de NL Alexa app een nieuwe Amazon account aan te maken. Zorg dat je telefoon niet op regio US staat en niet op US English. Maar dan beter zoiets als English (Netherlands).
Men is nog bezig het vinden van de skill fool proof te maken, dus voor alle Amazon accounts, ook US based. Maar heeft te maken met de regio restricties die Amazon hanteert.
Groet, Trico
[ Voor 53% gewijzigd door kelgamal op 06-01-2018 12:06 ]
Hij staat niet in de USA store.kelgamal schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:03:
Ik heb mij helemaal suf gezocht tussen de Alexa Skills, maar ik kan niets vinden wat ook maar lijkt op Trust Smart Home.
[...]
Wel DE: https://www.amazon.de/Tru...-Smart-Home/dp/B077BVSGS4
En UK: https://www.amazon.co.uk/...-Smart-Home/dp/B077BVSGS4
Die regio restricties zijn zwaar onhandig...
[ Voor 9% gewijzigd door waterstof op 06-01-2018 12:53 ]
Bedankt, ik was er ondertussen ook al achter gekomen. Mijn Amazon account is oorspronkelijk (1999) bij Amazon.com aangemaakt. Om de Trust Smart Home app te kunnen installeren binnen Alexa skills moest ik eerst mijn account switchen naar Amazon.co.uk En om dat voor elkaar te krijgen moest ik eerst mijn standaard verzendadres binnen Amazon op een adres in de UK zetten. Een beetje omslachtig maar het is gelukt.
Ik moet zeggen dat de rechtstreekse connectie tussen Alexa en Trust Smart Home heel wat prettiger werkt dan de omweg via Triggi die ik initieel had ingesteld. Ik hoef nu niet meer twee triggers per device aan te maken (één voor de Aan actie en één voor de Uit actie), maar kan nu volstaan met het commando "Alexa, switch on <devicenaam>" of "Alexa, switch off <devicenaam>"
Top!

Ik moet zeggen dat de rechtstreekse connectie tussen Alexa en Trust Smart Home heel wat prettiger werkt dan de omweg via Triggi die ik initieel had ingesteld. Ik hoef nu niet meer twee triggers per device aan te maken (één voor de Aan actie en één voor de Uit actie), maar kan nu volstaan met het commando "Alexa, switch on <devicenaam>" of "Alexa, switch off <devicenaam>"
Top!
waterstof schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:52:
[...]
Hij staat niet in de USA store.
Wel DE: https://www.amazon.de/Tru...-Smart-Home/dp/B077BVSGS4
En UK: https://www.amazon.co.uk/...-Smart-Home/dp/B077BVSGS4
Die regio restricties zijn zwaar onhandig...
Mijn Alexa is onderweg, direct besteld toen ik op dit forum deze mogelijkheid laskelgamal schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:57:
Top!
![]()
[...]
Met welk commando activeer je een scene?
Andere offtopic vraag. Ben je door de switch van USA naar UK skills die je reeds gebruikt kwijt?
Hier uitgebreide lijst met Alexa commando's. Onderaan Smarthome commando's.waterstof schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:36:
[...]
Mijn Alexa is onderweg, direct besteld toen ik op dit forum deze mogelijkheid las![]()
Andere offtopic vraag. Ben je door de switch van USA naar UK skills die je reeds gebruikt kwijt?
https://www.cnet.com/how-...e-list-of-alexa-commands/
Scene starten = turn on {scene naam}
Specifieke info voor Kaku/Trust hier
Met de switch van US naar UK was ik inderdaad de skills die ik reeds had geinstalleerd (Triggi en Tado) kwijt.
Ik heb daarvan alleen Tado opnieuw aangemaakt, aangezien ik Triggi niet meer nodig heb om mijn kaku aan te sturen.
Als je de Trust Smart Home (TSH) skills hebt geinstalleerd dan krijg je in de Alexa app onder Smart Home drie tabbladen te zien:
- Devices
- Groups
- Scenes
De Devices en Scenes die je reeds hebt gedefinieerd in je kaku ICS-2000 worden automatisch opgepikt. Als je nieuwe toevoegt aan de ICS-2000 dan moet je zelf even op <Add Device> en/of <Discover Scenes> klikken in de tabbladen onder Smart Home om deze in Alexa bekend te maken.
Tip: als je een groep devices (bijvoorbeeld lampen) met één commando aan/uit wil zetten dan gebruik je hiervoor liefst een Group in Alexa. Je kunt zelf Groups creëren op het middelste tabblad onder de optie Smart Home. Waarom een Group in plaats van een scene? Met één enkele Group kun je een groep lampen zowel aan als uit zetten. Dat is met een scene niet mogelijk. Dus als je scenes wilt gebruiken om een groep lampen aan of uit te zetten dan moet je voor beide acties aparte scenes creëren, met namen die voldoende verschillend zijn om Alexa te laten begrijpen wat je wilt.
Bijvoorbeeld: ik gebruikte eerst een scene om alle lampen in de woonkamer aan te zetten en had ook een scene gedefinieerd om ze allemaal uit te zetten. De "aan" scene was genaamd "Living room on". De "uit" scene was genaamd "Living room off". Om deze scenes te activeren moest ik dus zeggen:
"Alexa, turn on "Living room on"
"Alexa turn on "Living room off"
Dat werkt niet lekker. Alexa begrijpt het niet helemaal en vraagt nogmaals welke scene je wilt gebruiken.
Met een Group werkt het veel eenvoudiger. Je creëert in dit geval een groep met de naam "Living Room", voegt alle lampen toe die je samen aan en uit wilt kunnen zetten en dan hoef je alleen nog maar te zeggen: "Alexa, turn on living room" of "Alexa turn off living room"
Ik gebruik de scene nu alleen voor acties waarbij een deel van de verlichting uit moet en een ander deel aan.
Bijvoorbeeld: ik heb een scene genaamd "Bedtime". Daarmee worden alle lampen beneden uitgezet, de lamp in de hal boven en de bedlampen worden aangezet.
Dus mijn advies:
Om groepen lampen etc allemaal tegelijkertijd aan of uit te kunnen zetten gebruik je een Group.
Wil je een combinatie van verschillende acties uitvoeren (de ene lamp aan, de andere uit) dan gebruik je een scene.
Ik heb daarvan alleen Tado opnieuw aangemaakt, aangezien ik Triggi niet meer nodig heb om mijn kaku aan te sturen.
Als je de Trust Smart Home (TSH) skills hebt geinstalleerd dan krijg je in de Alexa app onder Smart Home drie tabbladen te zien:
- Devices
- Groups
- Scenes
De Devices en Scenes die je reeds hebt gedefinieerd in je kaku ICS-2000 worden automatisch opgepikt. Als je nieuwe toevoegt aan de ICS-2000 dan moet je zelf even op <Add Device> en/of <Discover Scenes> klikken in de tabbladen onder Smart Home om deze in Alexa bekend te maken.
Tip: als je een groep devices (bijvoorbeeld lampen) met één commando aan/uit wil zetten dan gebruik je hiervoor liefst een Group in Alexa. Je kunt zelf Groups creëren op het middelste tabblad onder de optie Smart Home. Waarom een Group in plaats van een scene? Met één enkele Group kun je een groep lampen zowel aan als uit zetten. Dat is met een scene niet mogelijk. Dus als je scenes wilt gebruiken om een groep lampen aan of uit te zetten dan moet je voor beide acties aparte scenes creëren, met namen die voldoende verschillend zijn om Alexa te laten begrijpen wat je wilt.
Bijvoorbeeld: ik gebruikte eerst een scene om alle lampen in de woonkamer aan te zetten en had ook een scene gedefinieerd om ze allemaal uit te zetten. De "aan" scene was genaamd "Living room on". De "uit" scene was genaamd "Living room off". Om deze scenes te activeren moest ik dus zeggen:
"Alexa, turn on "Living room on"
"Alexa turn on "Living room off"
Dat werkt niet lekker. Alexa begrijpt het niet helemaal en vraagt nogmaals welke scene je wilt gebruiken.
Met een Group werkt het veel eenvoudiger. Je creëert in dit geval een groep met de naam "Living Room", voegt alle lampen toe die je samen aan en uit wilt kunnen zetten en dan hoef je alleen nog maar te zeggen: "Alexa, turn on living room" of "Alexa turn off living room"
Ik gebruik de scene nu alleen voor acties waarbij een deel van de verlichting uit moet en een ander deel aan.
Bijvoorbeeld: ik heb een scene genaamd "Bedtime". Daarmee worden alle lampen beneden uitgezet, de lamp in de hal boven en de bedlampen worden aangezet.
Dus mijn advies:
Om groepen lampen etc allemaal tegelijkertijd aan of uit te kunnen zetten gebruik je een Group.
Wil je een combinatie van verschillende acties uitvoeren (de ene lamp aan, de andere uit) dan gebruik je een scene.
waterstof schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:36:
[...]
Mijn Alexa is onderweg, direct besteld toen ik op dit forum deze mogelijkheid las![]()
[ Voor 0% gewijzigd door kelgamal op 07-01-2018 11:59 . Reden: Verduidelijkingen ]
@kelgamal bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik neem aan dat niet alleen lampen, maar ook stopcontactschakelaars in een groep gezet kunnen worden?
Verder leuk om te zien dat wij een vergelijkbare setup hebben. KaKu, Tado en Alexa (zodra die binnen is dan ;-) )
Verder leuk om te zien dat wij een vergelijkbare setup hebben. KaKu, Tado en Alexa (zodra die binnen is dan ;-) )
Grappig, dezelfde setup inderdaad. Kunnen we mooi van elkaar leren!
En ja hoor, je kunt allerlei devices mixen in een groep. Ik heb in mijn groep "Living room" een combinatie van kaku LED lampen, stopcontact schakelaars en een stekkerdoos.
Tado is heel simpel als skill toe te voegen. Ik heb er nog niet zo veel gebruik van gemaakt aangezien Tado zichzelf al prima bestuurt dmv de geofencing functionaliteit.
En ja hoor, je kunt allerlei devices mixen in een groep. Ik heb in mijn groep "Living room" een combinatie van kaku LED lampen, stopcontact schakelaars en een stekkerdoos.
Tado is heel simpel als skill toe te voegen. Ik heb er nog niet zo veel gebruik van gemaakt aangezien Tado zichzelf al prima bestuurt dmv de geofencing functionaliteit.
waterstof schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:42:
@kelgamal bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik neem aan dat niet alleen lampen, maar ook stopcontactschakelaars in een groep gezet kunnen worden?
gekocht en getest e zoals je zegt. Wellicht voor mensen die het ook willen weten hij onthoud tevens ook de laatste dimstand.cymox schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 07:09:
[...]
De lamp gaat gewoon aan als je de schakelaar aanzet. Ik had deze situatie ook. In de praktijk was het uiteindelijk niet handig hier(schakelaar vaker uit als aan) heb uiteindelijk toch de wandschakelaar vervangen.
Je kan de schakelaar natuurlijk ook doorlussen/ onklaar maken.
[ Voor 55% gewijzigd door Ray op 07-01-2018 19:19 ]
Even de check.
Vandaag een Ikea Tradfri kleur en wit spectrum grijs/wit (RGB) gekocht en gekoppeld.
Klopt het dat ik alleen kleuren kan kiezen via de cirkel en niet via de schuifbalk? Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel :-)
Wel echt een verbeterpunt in de app nodig. Bij het instellen in een scene moet je redelijk gokken welke kleur je moet hebben. Wellicht zou een kleurcode dit probleem op kunnen lossen. Je kunt dan makkelijker de door jou gewenste kleur kiezen. Zeker handig als je meerdere scenes met dezelfde kleur wilt.
Vandaag een Ikea Tradfri kleur en wit spectrum grijs/wit (RGB) gekocht en gekoppeld.
Klopt het dat ik alleen kleuren kan kiezen via de cirkel en niet via de schuifbalk? Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel :-)
Wel echt een verbeterpunt in de app nodig. Bij het instellen in een scene moet je redelijk gokken welke kleur je moet hebben. Wellicht zou een kleurcode dit probleem op kunnen lossen. Je kunt dan makkelijker de door jou gewenste kleur kiezen. Zeker handig als je meerdere scenes met dezelfde kleur wilt.
[ Voor 39% gewijzigd door waterstof op 08-01-2018 22:13 ]
heel verhaal over verkeerd gemaakte rule

[ Voor 125% gewijzigd door Ray op 09-01-2018 16:17 ]
Anoniem: 174625
Helaas klopt dat (nog). Dat is de reden dat ik even geen RGB lampen koop van Ikea. Ik wil sporadisch een kleurtje, maar over het algemeen "mooi wit".
Ook hoop ik inderdaad dat je de witbalans en kleur "gewoon" in Kelvin of RGB kunt instellen met getalletjes.
Verder werken mijn 5 Tradfri en 3 HUE lampen perfect, ze gaan nu (eindelijk) ook in volgorde aan en uit zoals ik dat wil. Een paar versies van de ICS software terug gingen ze altijd als eerste aan.
Wel heb ik problemen om mijn Hue afstandsbediening te koppelen aan de ICS. Staat dat ie niet verbonden is, maar de HUE lampen kan ik er wel mee bedienen.
Succes.
Ook hoop ik inderdaad dat je de witbalans en kleur "gewoon" in Kelvin of RGB kunt instellen met getalletjes.
Verder werken mijn 5 Tradfri en 3 HUE lampen perfect, ze gaan nu (eindelijk) ook in volgorde aan en uit zoals ik dat wil. Een paar versies van de ICS software terug gingen ze altijd als eerste aan.
Wel heb ik problemen om mijn Hue afstandsbediening te koppelen aan de ICS. Staat dat ie niet verbonden is, maar de HUE lampen kan ik er wel mee bedienen.
Succes.
waterstof schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:26:
Even de check.
Weet iemand hoe de beveiliging van de communicatie tussen de ICS 2000 en de app is geregeld ?
Ik lees SSL-AES, maar hoe ziet het plaatje er precies uit ?
Gaat eea. via cloud van Trust of is communicatie tussen de app en ICS 2000 rechtstreeks en welke poorten moeten daarvoor dan open staan op de router ?
Er is in de FAQs en documentatie niets te vinden over de architectuur van de communicatie.
Groet,
Rob
Gaat eea. via cloud van Trust of is communicatie tussen de app en ICS 2000 rechtstreeks en welke poorten moeten daarvoor dan open staan op de router ?
Er is in de FAQs en documentatie niets te vinden over de architectuur van de communicatie.
Groet,
Rob
wellicht meer mensen waarbij opeens de p1 niet meer goed uitgelezen wordt ?
hij blijft op een vaste waarde staan waar dit normaal real time weergeven werd.
reboot en verversen van de app lossen het niet op. Ook als ik de p1 kabel eruit haal gaat hij niet naar 0 of een melding dat er geen meter is verbonden.
mm ook een harde power off en p1 kabel eruit geeft geen oplossing. hij beweerd dat hij dan nog wel een meter ziet wat dus niet kan.
is de ics defect of is dit een software iets ?
en weet iemand... kan je een nieuwe ics gewoon terughangen / inloggen en klaar of moet je alles dan aanmelden. want dat zou bepaald niet leuk zijn.
die bereikbaarheid vd klantenservice blijft ook wel een ding... 8.59,59 we zijn nog gesloten. 9.0.,1 en volgend. alle lijnen zijn bezet. Gewoon auto redail er eens opgezet maar vergeet het maar....
hij blijft op een vaste waarde staan waar dit normaal real time weergeven werd.
reboot en verversen van de app lossen het niet op. Ook als ik de p1 kabel eruit haal gaat hij niet naar 0 of een melding dat er geen meter is verbonden.
mm ook een harde power off en p1 kabel eruit geeft geen oplossing. hij beweerd dat hij dan nog wel een meter ziet wat dus niet kan.
is de ics defect of is dit een software iets ?
en weet iemand... kan je een nieuwe ics gewoon terughangen / inloggen en klaar of moet je alles dan aanmelden. want dat zou bepaald niet leuk zijn.
die bereikbaarheid vd klantenservice blijft ook wel een ding... 8.59,59 we zijn nog gesloten. 9.0.,1 en volgend. alle lijnen zijn bezet. Gewoon auto redail er eens opgezet maar vergeet het maar....
[ Voor 47% gewijzigd door Ray op 10-01-2018 09:13 ]
Om hier nog even op terug te komen (duurt soms lang totdat IP-camera verbinding heeft). Wat mij opvalt is als het verbinding maken zo lang duurt er bij de 'Camera details' 'Verbinding: Relay' staat. De keren dat ie wel snel verbindt staat er 'Verbinding: LAN'. En dit terwijl ik gewoon op wifi zit met mijn telefoon. Dat 'Relay' houdt volgens mij in dat ie verbindt via de servers van Kaku ipv. rechtstreeks met de camera. En dat gaat natuurlijk langzamer.bvbal79 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:30:
[...]
Als ik op hetzelfde netwerk zit is het er binnen 2 sec. Daarbuiten kan het inderdaad soms erg lang duren.
Zou dit nog aan mijn router kunnen liggen (standaard ziggo ding)? Of gewoon iets wat niet lekker werkt in de kaku-app?
Misschien een mailtje sturen (of contactformulier via de site)? Ben de vorige keer op die manier wel goed geholpen.Ray schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 07:57:
Bij de introductie van de 2000 heb ik er iets naar gekeken om dezelfde reden: geen info. Er zijn 3 paden die beveiligd moeten worden.robr57 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:56:
Weet iemand hoe de beveiliging van de communicatie tussen de ICS 2000 en de app is geregeld ?
Groet,
Rob
(1) App<->2000 in local mode.
(2) App<->Server en (3) Server<->2000, beide als je de App buiten je eigen LAN gebruikt
(1) heb ik nooit bekeken
(3) heb ik wel bekeken. Volgens mij een poll mode op basis van UDP (geen TCP): kleine pakketjes die elke 3-5 sec worden opgevraagd. Deze pakketjes leken mij encrypted, in ieder geval niet leesbaar. Ook heb ik een sleutel in IOS bij de files van de App gevonden (via de backup bekeken).
Ik denk dat (2) wel met SSL gaat, ze claimen immers dat te gebruiken.
klopt. mail hoewel het soms een week duurt word uiteindelijk wel beantwoord. Moet ook zeggen dat als je wel iemand te spreken krijgt ze ook alle moeite voor je doenPalomar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:30:
[...]
Misschien een mailtje sturen (of contactformulier via de site)? Ben de vorige keer op die manier wel goed geholpen.
het zal een bewuste keus zijn dat ze geen wacht optie hebben maar persoonlijk vind ik dat stront irritant om eerlijk te zijn. " Hallo we zijn bezet en bekijk het maar ' is imho niet wat je als bedrijf moet willen. Zet er dan een systeem voor wat aangeeft hoeveel wachtenden erzijn en hoelang dat ongeveer gaat duren en geef de beller de keus > wachten of zelf ophangen.
Net zo als bij elk ander zichzelf respecterend bedrijf zeg maar
Ik heb thuis een verzameling ontvangers in de woonkamer die ik schakel met de ATMT-502 afstandsbediening, waarin ik iedere schakelaar op een tijdklok heb via de afstandsbediening.
Nu heb ik ook een serie schakelaars in mijn schuur voor mijn tuinverlichting (afstand tussen woonkamer en schuur is +/- 7 meter) maar vaak heb ik net wel/net geen bereik met de ATMT-502 (vermoedelijk omdat ik een nieuwbouwwoning heb met fijn extra geisoleerd glas). Het komt dus regelmatig voor dat de tuinlampen niet in/uitschakelen. Dit heb ik opgelost door een tweede ATMT-502 in de schuur te hangen die de schakeling voor de tuinverlichting voor zijn rekening neemt
, maar graag zou ik dit Smart schakelen.
Ik heb in mijn tv meubel (+/- 1 meter van achtergevel) een Netgear R7000 router waar ik een ICS-2000 (of bijv. HomeWizard) op zou kunnen aansluiten. Heeft iemand ervaring met het bereik van de ICS-2000 in dit geval? Kan ik verwachten dat ik via de 2000 wel de constante verbinding naar de schuur krijg die ik met de normale 502 afstandsbediening niet krijg?
Nu heb ik ook een serie schakelaars in mijn schuur voor mijn tuinverlichting (afstand tussen woonkamer en schuur is +/- 7 meter) maar vaak heb ik net wel/net geen bereik met de ATMT-502 (vermoedelijk omdat ik een nieuwbouwwoning heb met fijn extra geisoleerd glas). Het komt dus regelmatig voor dat de tuinlampen niet in/uitschakelen. Dit heb ik opgelost door een tweede ATMT-502 in de schuur te hangen die de schakeling voor de tuinverlichting voor zijn rekening neemt

Ik heb in mijn tv meubel (+/- 1 meter van achtergevel) een Netgear R7000 router waar ik een ICS-2000 (of bijv. HomeWizard) op zou kunnen aansluiten. Heeft iemand ervaring met het bereik van de ICS-2000 in dit geval? Kan ik verwachten dat ik via de 2000 wel de constante verbinding naar de schuur krijg die ik met de normale 502 afstandsbediening niet krijg?
Denk eigenlijk niet dat de ICS-2000 een veel sterker signaal heeft. Ik heb ook een kaku-schakelaar in een stekkerdoos buiten die ook een enkele keer niet aan gaat. Die afstand zal ook -+ 10 meter zijn. Denk dat het bereik van de ICS2000 dan ook wel een beetje ophoudt.M.F.H. schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:53:
Ik heb thuis een verzameling ontvangers in de woonkamer die ik schakel met de ATMT-502 afstandsbediening, waarin ik iedere schakelaar op een tijdklok heb via de afstandsbediening.
Nu heb ik ook een serie schakelaars in mijn schuur voor mijn tuinverlichting (afstand tussen woonkamer en schuur is +/- 7 meter) maar vaak heb ik net wel/net geen bereik met de ATMT-502 (vermoedelijk omdat ik een nieuwbouwwoning heb met fijn extra geisoleerd glas). Het komt dus regelmatig voor dat de tuinlampen niet in/uitschakelen. Dit heb ik opgelost door een tweede ATMT-502 in de schuur te hangen die de schakeling voor de tuinverlichting voor zijn rekening neemt, maar graag zou ik dit Smart schakelen.
Wat je misschien kunt doen is zo'n kaku-signaalversterker ergens halverwege zetten?
@M.F.H. mijn ervaring is juist dat de ics minder bereik heeft dan een regulier (hand) zender dus een repeater gaat inderdaad eerder werken
soms is het echt idioot overigens. heb ook zo'n ding op 30 cm .... van een ontvanger af op 4 meter vd ics omdat die anders niet werkt. een ontvanger in dezelfde lijn op 6 meter werkt altijd...
soms is het echt idioot overigens. heb ook zo'n ding op 30 cm .... van een ontvanger af op 4 meter vd ics omdat die anders niet werkt. een ontvanger in dezelfde lijn op 6 meter werkt altijd...
Op de productpagina van de ICS-2000 (https://www.klikaanklikui...rnet-control-station.html) staat het volgende kenmerk omschreven:
Compatibel met KlikAanKlikUit Zigbee producten
en andere Zigbee gecertificeerde merken
Dit zou moeten betekenen dat alle door Zigbee gecertificeerde producten (ook van andere fabrikanten) werken met de ICS-2000 (zie ook http://www.zigbee.org/zigbee-products-2/). Echter van de KAKU klantensevice krijg ik als bericht dat alleen de Trust, Ikea en Philips producten zouden werken.
Is er iemand die hier al praktijkervaring meet heeft?
Dit zou moeten betekenen dat alle door Zigbee gecertificeerde producten (ook van andere fabrikanten) werken met de ICS-2000 (zie ook http://www.zigbee.org/zigbee-products-2/). Echter van de KAKU klantensevice krijg ik als bericht dat alleen de Trust, Ikea en Philips producten zouden werken.
Ik zal vanavond eens kijken wat hij bij doet.Palomar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:28:
[...]
Om hier nog even op terug te komen (duurt soms lang totdat IP-camera verbinding heeft). Wat mij opvalt is als het verbinding maken zo lang duurt er bij de 'Camera details' 'Verbinding: Relay' staat. De keren dat ie wel snel verbindt staat er 'Verbinding: LAN'. En dit terwijl ik gewoon op wifi zit met mijn telefoon. Dat 'Relay' houdt volgens mij in dat ie verbindt via de servers van Kaku ipv. rechtstreeks met de camera. En dat gaat natuurlijk langzamer.
Zou dit nog aan mijn router kunnen liggen (standaard ziggo ding)? Of gewoon iets wat niet lekker werkt in de kaku-app?
Ik zou topic even doorlezen, welke andere zigbee producten heb je het zelf over en heb je die hierboven in de zoekfunctie ingevuld?fjansma schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:23:
Op de productpagina van de ICS-2000 (https://www.klikaanklikui...rnet-control-station.html) staat het volgende kenmerk omschreven:
jammer dat dat nog niet er is voor het zigbee signaal op 2,4 GhzPalomar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:07:
[...]
Denk eigenlijk niet dat de ICS-2000 een veel sterker signaal heeft. Ik heb ook een kaku-schakelaar in een stekkerdoos buiten die ook een enkele keer niet aan gaat. Die afstand zal ook -+ 10 meter zijn. Denk dat het bereik van de ICS2000 dan ook wel een beetje ophoudt.
Wat je misschien kunt doen is zo'n kaku-signaalversterker ergens halverwege zetten?
Bij zigbee werken alle lampen toch juist als repeater? Moet je alleen wel zigbee-lampen hebben in het pad naar een verre lamp die niet reageert.bvbal79 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:49:
[...]
jammer dat dat nog niet er is voor het zigbee signaal op 2,4 Ghz, man wat is die slecht m.i. in de ICS-2000
Dat is het punt dus helaas, ga geen optocht houden van verlichting om 1 licht aan te kunnen hebben ergensPalomar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:57:
[...]
Bij zigbee werken alle lampen toch juist als repeater? Moet je alleen wel zigbee-lampen hebben in het pad naar een verre lamp die niet reageert.
de repeater functie valt bij mij trouwens ook vies tegen, kwam niet door een muurtje heen naar buiten, terwijl binnen ook aan de andere kant van de muur een zigbee lamp zat, zet je het bij raam dan ging het wel goed, maar wie zet er een lamp binnen voor het raam
misschien als tweaker-methode ergens onder de vensterbank oid onzichtbaar een zigbee-lamp monteren en aansluiten, maar niet aanzettenbvbal79 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:00:
[...]
Dat is het punt dus helaas, ga geen optocht houden van verlichting om 1 licht aan te kunnen hebben ergens
de repeater functie valt bij mij trouwens ook vies tegen, kwam niet door een muurtje heen naar buiten, terwijl binnen ook aan de andere kant van de muur een zigbee lamp zat, zet je het bij raam dan ging het wel goed, maar wie zet er een lamp binnen voor het raam
@Palomar @bvbal79 hebben jullie ook de P1 poort aangesloten ? zoja willen jullie eens kijken of deze correct uitgelezen wordt ?
hier gaat het dus niet goed. Ten minste is was gewend dat deze direct de poort uitleest. Nu lijkt het alsof er een timer opzit ofzo
want als ik de historie oproep dan lijkt die redelijk te kloppen maar het 'live' verbruik wat eerder actueel was (stofzuiger aan > verbruik omhoog direct) werkt dus totaal niet
hier gaat het dus niet goed. Ten minste is was gewend dat deze direct de poort uitleest. Nu lijkt het alsof er een timer opzit ofzo
want als ik de historie oproep dan lijkt die redelijk te kloppen maar het 'live' verbruik wat eerder actueel was (stofzuiger aan > verbruik omhoog direct) werkt dus totaal niet
Verder is het helaas ook zo heb ik gemerkt dat dat mesh-netwerk net weer anders is dan bij een andere fabrikant. Zet ik een Osram bij een IKEA in de buurt dan doet dat ding het alsnog niet omdat blijkbaar mesh anders werkt ofzo? Ik vind het allemaal dus een nadeel. Kan ook gewoon aan mij liggen. Ik wacht wel tot het allemaal verbeterd lijkt, all mjn zigbee lampen zijn weer retour winkel helaas.Palomar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:33:
[...]
misschien als tweaker-methode ergens onder de vensterbank oid onzichtbaar een zigbee-lamp monteren en aansluiten, maar niet aanzettenwel erg houtje touwtje natuurlijk
Zal vanavond ook even kijken, hier is het huis nu helemaal leegRay schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:38:
@Palomar @bvbal79 hebben jullie ook de P1 poort aangesloten ? zoja willen jullie eens kijken of deze correct uitgelezen wordt ?
dank je. je kan wellicht via de app een lamp remote aanzetten en dan kijken of je reading veranderd?bvbal79 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:41:
[...]
Zal vanavond ook even kijken, hier is het huis nu helemaal leeg
AHA. er is beweging! net handmatig het type slimme meter veranderd en nog een keer een reboot gegeven. Hij heeft hem daarna weer op auto gezet maar het lijkt dat hij nu wel weer correct uitleest! of in ieder geval hij veranderd weer een ipv 134 watt terwijl de wasmachine en droger aanstaat krijg ik nu weer > 3000 watt
Hallo, daar heb ik gisteren een mail voor gestuurd heb ik ook last van, maar zag net dat er een nieuwe beta versie uit is dus even afwachtenRay schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:38:
heb jij toevallig ook de ios en android app beide in gebruik ?Lampje007 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:47:
[...]
Hallo, daar heb ik gisteren een mail voor gestuurd heb ik ook last van, maar zag net dat er een nieuwe beta versie uit is dus even afwachten
nadat ik in android de meter handmatig heb aangepast en reboot lijkt het weer te werken. gekke is dan in android hij nu nog steeds op auto staat maar zonder dat ik daar wat heb gedaan in de ios app wel op dsmr en hij leest hem daar nu ook goed uit
was inderdaad mijn volgende voorstel, reboot hem en kijk wat hij dan doetRay schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:46:
[...]
dank je. je kan wellicht via de app een lamp remote aanzetten en dan kijken of je reading veranderd?
AHA. er is beweging! net handmatig het type slimme meter veranderd en nog een keer een reboot gegeven. Hij heeft hem daarna weer op auto gezet maar het lijkt dat hij nu wel weer correct uitleest! of in ieder geval hij veranderd weer een ipv 134 watt terwijl de wasmachine en droger aanstaat krijg ik nu weer > 3000 watt
Ik moet altijd na een update in de app de meter op dsmr 2.2 zetten hij wil altijd naar dsmr 3, ik gebruik een iphone SE en een iphone 4S en een iPod touch 5 en een samsung tablet en het maakt weinig verschil uitRay schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:50:
[...]
heb jij toevallig ook de ios en android app beide in gebruik ?
nadat ik in android de meter handmatig heb aangepast en reboot lijkt het weer te werken. gekke is dan in android hij nu nog steeds op auto staat maar zonder dat ik daar wat heb gedaan in de ios app wel op dsmr en hij leest hem daar nu ook goed uit
Vanmorgen een mail van KaKu met daarin onder andere een nieuwe product; een compacte stopcontact schakelaar:

- ACC-2300 (enkele stopcontactschakelaar);
- APC2-2300R (twee stopcontactschakelaars + remote);
- APC3-2300R (drie stopcontactschakelaars + remote).
Ziet er goed uit, alleen de prijs :x
1 stekker voor 20,99
3 stekkers + remote voor 29,99.
Beetje rare prijs opbouw.
1 stekker voor 20,99
3 stekkers + remote voor 29,99.
Beetje rare prijs opbouw.
Let wel op, ze geven hier 343Mhz op in de product beschrijving, terwijl het standaard KAKU spul op 433.92Mhz werkt.alesandro_46 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:03:
Vanmorgen een mail van KaKu met daarin onder andere een nieuwe product; een compacte stopcontact schakelaar:..... ect
Wellicht is dit en schrijf fout, maar toch om even rekening mee te houden.
Enkel bij de enkele uitvoering,dan zal het wel een foutje zijn...
[ Voor 10% gewijzigd door Habana op 10-01-2018 13:14 ]
Ik ben van plan een ICS-2000 aan te schaffen maar wil graag 'toekomstbestendig' zijn en ook kunnen uitbreiden. Daarbij zou het fijn zijn als ik niet beperkt ben tot het beperkte aanbod van KAKU/Trust. Er zijn op dit moment geen specifieke Zigbee producten die ik op het oog heb maar ik kan me voorstellen dat ik in de nabije toekomst graag gebruik zou willen maken van Zigbee stopcontacten en bijvoorbeeld radiator thermostaatknoppen.bvbal79 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:46:
[...]
Ik zou topic even doorlezen, welke andere zigbee producten heb je het zelf over en heb je die hierboven in de zoekfunctie ingevuld?
Ik heb dat setje al een tijdje in bezit. Werkt prima met alle andere kaku apparatuur. Vind het echt een voordeel dat de ontvanger zo compact is, want nu valt het haast niet op dat er een ontvanger aanwezig is. En hij bedekt in niet meerdere stopcontacten, zoals de grote ontvangers.Habana schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:07:
[...]
Let wel op, ze geven hier 343Mhz op in de product beschrijving, terwijl het standaard KAKU spul op 433.92Mhz werkt.
Wellicht is dit en schrijf fout, maar toch om even rekening mee te houden.
Enkel bij de enkele uitvoering,dan zal het wel een foutje zijn...
tja, die glazen bol heeft niemand denk ik.... maar met KAKU/IKEA/PHILIPS/OSRAM heb je al best veel grote producenten die de ICS-2000 aankan. Een alternatief is er ook zo 1,2 3 niet denk ikfjansma schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:22:
[...]
Ik ben van plan een ICS-2000 aan te schaffen maar wil graag 'toekomstbestendig' zijn en ook kunnen uitbreiden. Daarbij zou het fijn zijn als ik niet beperkt ben tot het beperkte aanbod van KAKU/Trust. Er zijn op dit moment geen specifieke Zigbee producten die ik op het oog heb maar ik kan me voorstellen dat ik in de nabije toekomst graag gebruik zou willen maken van Zigbee stopcontacten en bijvoorbeeld radiator thermostaatknoppen.
En daarnaast ook Somfy RTS zonweringbvbal79 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:53:
[...]
tja, die glazen bol heeft niemand denk ik.... maar met KAKU/IKEA/PHILIPS/OSRAM heb je al best veel grote producenten die de ICS-2000 aankan. Een alternatief is er ook zo 1,2 3 niet denk ik
Dat ze compact zijn is zeer zeker een voordeel, hoewel ik wel hoop dat deze ontvangers kwalitatief wat beter in elkaar steken dan de AC-1000 bv..Palomar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:35:
[...]
Ik heb dat setje al een tijdje in bezit. Werkt prima met alle andere kaku apparatuur. Vind het echt een voordeel dat de ontvanger zo compact is, want nu valt het haast niet op dat er een ontvanger aanwezig is. En hij bedekt in niet meerdere stopcontacten, zoals de grote ontvangers.
Bij enkele/sommige van ouder modellen bv. een AC-1000 had ik nogal eens last dat de ontvanger wel reageerde op aanschakelen maar niet op uitschakelen in combinatie met sommige zenders.
Wellicht wat laat maar reageer voor de volledigheid toch nog even =).Fatal Mind schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:19:
Jammer dat de ZCTS-808 nog niet veel in winkels te vinden is, sowieso niet bij de bekende bouwmarkten, maar ook online niet, vind de sensor bij Bol / Coolblue uiteraard, maar heel concurrerend zijn de prijzen niet.
Lijkt me leuk voor de voordeur dat zodra de voordeur open gaat de verlichting 5 min aan gaat ofzo, en daarna weer automatisch uit. Na zonsondergang ofzo als dit te combineren valt.
Ik heb zelf in 2 scenes een soortgelijk scenario.
Ik laat via mijn Schemersensor (maar kan ook gewoon op basis van Zonsondergang data, dus zonder apparaat) een aantal "regels" aanzetten. In deze regel die pas aanstaat na zonsondergang is je Deursensor de "trigger" (dus gaat het licht alleen aan als eerder die dag "zonsondergang" gedetecteerd en de regel heeft "ingeschakeld") en in deze regel neem je een vertraging op waarna je het "uit" signaal naar de lamp verstuurd.
Je zou dit ook kunnen kunnen combineren met je deurbel, dat deze de Deursensor vervangt, of dat je de deurbel alleen hoort als je geen "slaapmodus / alle lichten uit scene" hebt geactiveerd.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Ik had twee tijd-gebaseerde regels gemaakt die een andere regel in- en uitschakelde (alleen 's nachts op de bewegingssensor reageren), die ineens raar deed. Bleek dat alle regels ineens ingeschakeld waren - mogelijk na een update. Hebben jullie dit probleem ook gehad?
Is al een tijd geleden gebeurd, maar had nu pas tijd/zin om er naar te kijken.. het overzicht is een beetje weg met >15 regels.
Is al een tijd geleden gebeurd, maar had nu pas tijd/zin om er naar te kijken.. het overzicht is een beetje weg met >15 regels.
[ Voor 19% gewijzigd door Tarin op 10-01-2018 17:00 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ja klopt, ik verlies soms ook een beetje het overzicht. Eigenlijk zou het ook via een webpagina beschikbaar moeten zijn. Veel handiger dan zo'n appje.
Draait hier inmiddels, werkt erg leuk!tricobalt schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:17:
Ha, kleine tip voor de Amazon Echo gebruikers onder ons:
Als je een Nederlandse of UK Amazon account hebt, dan kan je (als het goed is) de Trust Smart Home skill vinden in de Alexa app. (Alexa App is in de NL iOS/Android App store te downloaden sinds de Amazon Echo (dot)speaker hier in NL bestelbaar is)
Hiermee kan je een Oauth koppeling maken met je Kaku account een je ICS-2000 met stem besturing bedienen via je Echo speaker. (alle Kaku 433 ontvangers, Somfy RTS zonwering, Zigbee lampen en ICS-2000 Scenes)
Ik had net iets heel vreemds. Had een kaku-bewegingssensor die ik al een tijd niet had gebruikt (wel gewoon gekoppeld aan het systeem, maar geen actieve regels) weer in gebruik genomen en gekoppeld aan een regel. Werkte allemaal goed, 3 ikea tradfri spots in de gang gaan automatisch aan bij beweging en na 5 seconden geen beweging weer uit. Wil ik later op de avond alle lichten uit doen met de kaku-wandschakelaar, blijkt dat niet te werken. Verder onderzoek wees uit dat alle afstandsbedieningen niet meer werkten. Alleen via de app kon ik de lichten nog uit en aan doen.
Eerst de ICS2000 gereboot en stekker eruit gehad, maar maakte niks uit. Omdat die bewegingssensor en ikea spots het nieuwste was wat ik had toegevoegd heb ik die spots van het stroom afgehaald en de bewegingssensor-regels uitgezet. Hielp niet. Uiteindelijk de batterijen uit de bewegingssensor gehaald en de afstandsbedieningen werkten weer
Echt vreemd dus... Leek wel of die een storing op het systeem/frequentie veroorzaakte. Iemand dit wel eens meegemaakt?
Eerst de ICS2000 gereboot en stekker eruit gehad, maar maakte niks uit. Omdat die bewegingssensor en ikea spots het nieuwste was wat ik had toegevoegd heb ik die spots van het stroom afgehaald en de bewegingssensor-regels uitgezet. Hielp niet. Uiteindelijk de batterijen uit de bewegingssensor gehaald en de afstandsbedieningen werkten weer
Batterijen vervangen van bewegingssensor. Deze gaat bij bijna lege batterijen continue het 433 Mhz net vervuilen. Meerdere keren gehad. Bewegingssensor word nu niet meer gebruikt. Batterijen waren iedere 2 maanden leeg met dit probleem tot gevolg.
aha, die van mij hing idd al een paar maanden aan de muur (+- 5 maanden). Dan heb ik iig een verklaring voor het probleem. Wel heel vervelend, want ik wil dit soort problemen echt niet hebben als ik niet thuis ben. Mijn vriendin is al een beetje sceptisch over dit soort gadgets van mij en als dan opeens alle lampen niet meer aan of uit kunnen bevordert dat niet de acceptatieger213 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:22:
Batterijen vervangen van bewegingssensor. Deze gaat bij bijna lege batterijen continue het 433 Mhz net vervuilen. Meerdere keren gehad. Bewegingssensor word nu niet meer gebruikt. Batterijen waren iedere 2 maanden leeg met dit probleem tot gevolg.
@Palomar wellicht de batterijen maar soms doet het spul gewoon vreemd
vd week. halogeen lamp stuk > lamp vervangen > mini inbouw dimmer gaat opeens nog wel aan maar niet meer uit ???? wanschakelaar zit op 2 meter. ics doet ook niets. klooien en doen maar niets helpt. paar uur later > alles weer goed ??
ook vd week. 3 x led buld bijgekocht. sindsdien reageren 2 mini inbouwdimmers niet meer goed. scene die ik elke dag draai laat opeens 1 dimmer aanstaan en andere dimt niet goed weg. moet scene nu 2x laten spelen
zelfde voor trigger in de hal. daar moet de pir de lamp vol of dimmen. werkt totaal niet in 1x terwijl diezelfde pir de buitenlampen doet en dat werkt wel. dus ook daar maar 2 x play opdracht.
deze dingen baal ik dus inderdaad behoorlijk van. Je kan er gewoon niet op vertrouwen dat iets dus werkelijk uitgevoerd wordt. Dat verwacht je van elro maar niet van Kaku. Ik snap ook niet dat er geen lijn is die 2 weg communiceert dan heb je dit niet. Heb nu te veel hangen om nog een keer over te stappen maar zou dat anders zo doen voor een systeem wat wel zekerheid geeft
vd week. halogeen lamp stuk > lamp vervangen > mini inbouw dimmer gaat opeens nog wel aan maar niet meer uit ???? wanschakelaar zit op 2 meter. ics doet ook niets. klooien en doen maar niets helpt. paar uur later > alles weer goed ??
ook vd week. 3 x led buld bijgekocht. sindsdien reageren 2 mini inbouwdimmers niet meer goed. scene die ik elke dag draai laat opeens 1 dimmer aanstaan en andere dimt niet goed weg. moet scene nu 2x laten spelen
zelfde voor trigger in de hal. daar moet de pir de lamp vol of dimmen. werkt totaal niet in 1x terwijl diezelfde pir de buitenlampen doet en dat werkt wel. dus ook daar maar 2 x play opdracht.
deze dingen baal ik dus inderdaad behoorlijk van. Je kan er gewoon niet op vertrouwen dat iets dus werkelijk uitgevoerd wordt. Dat verwacht je van elro maar niet van Kaku. Ik snap ook niet dat er geen lijn is die 2 weg communiceert dan heb je dit niet. Heb nu te veel hangen om nog een keer over te stappen maar zou dat anders zo doen voor een systeem wat wel zekerheid geeft
Ik had tot nu toe eigenlijk weinig problemen. Systeem steeds verder uitgebreid. Verschillende buitenlampen gaan elke dag netjes bij zonsondergang aan en met kerst nog kerstverlichting die getimed aan gaan. Enige storende zijn de kaku-wandschakelaars. Die reageren heel vaak niet in één keer, waardoor je een paar keer moet drukken. Zou daar nog wel een goed alternatief voor willen. Bijv. wandschakelaars die werken via zigbee.
[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 11-01-2018 10:08 ]
@Palomar
Dat is wat ik al eerder aangaf, volgens mij ligt dat ook niet zo aan de wandschakelaars maar aan de gevoeligheid van de sommige ontvangers.
Ik dacht dat het ook eerste instantie dat het aan de wandschakelaar lag, andere wandschakelaar geprobeerd en het zelfde, maar na wat ontvangers gewisseld te hebben had ik daar geen last meer van.
btw, die pir schakelaars werken ook niet goed met bv. Eneloop oplaadbatterijen, dat staat ook in de hand leiding kwam ik later achter, en zijn helaas vrij snel leeg,maar dat wist je waarschijnlijk al..
Dat is wat ik al eerder aangaf, volgens mij ligt dat ook niet zo aan de wandschakelaars maar aan de gevoeligheid van de sommige ontvangers.
Ik dacht dat het ook eerste instantie dat het aan de wandschakelaar lag, andere wandschakelaar geprobeerd en het zelfde, maar na wat ontvangers gewisseld te hebben had ik daar geen last meer van.
btw, die pir schakelaars werken ook niet goed met bv. Eneloop oplaadbatterijen, dat staat ook in de hand leiding kwam ik later achter, en zijn helaas vrij snel leeg,maar dat wist je waarschijnlijk al..
@Palomar
Bij mij deden de wandschakelaars het ook niet altijd goed. Had 2 oorzaken. Ik had Smartwares en Kaku door elkaar gebruikt en dat doe ik nog steeds behalve voor de schemersensor, die is van Kaku. Maar ook vond ik bij toeval uit dat 1 van de schakelaars betrouwbaar werd als deze niet vlak op de wand werd gemonteerd, maar 1 kant iets van de wand af,' de kamer in'. Geen mooie oplossing.
Je kan het testen door de schakelaar geheel van de wand af te halen. Bij mij werkte de schakelaar altijd als deze op een tafel lag.
Bij mij deden de wandschakelaars het ook niet altijd goed. Had 2 oorzaken. Ik had Smartwares en Kaku door elkaar gebruikt en dat doe ik nog steeds behalve voor de schemersensor, die is van Kaku. Maar ook vond ik bij toeval uit dat 1 van de schakelaars betrouwbaar werd als deze niet vlak op de wand werd gemonteerd, maar 1 kant iets van de wand af,' de kamer in'. Geen mooie oplossing.
Je kan het testen door de schakelaar geheel van de wand af te halen. Bij mij werkte de schakelaar altijd als deze op een tafel lag.
[ Voor 4% gewijzigd door Dick99999 op 11-01-2018 18:53 ]
ICS-2000 gehaald, ikea lampjes (Tradfri gu10) even pielen voordat ik ze weer kon pairen... voor de zekerheid de ICS-2000 in de woonkamer dichtbij gelegd (lange utp en powerbank) en lampje voor lampje gepaird.. Oude Klikaanklikuit schakelaars (waar je zelf adres op in moet stellen) werken helaas niet... nieuwe besteld, maar meteen de 2300R.. lekker klein.
Nog tip voor pairen traidfri... hij pakt hem meteen of niet... als hij na 2 seconden zoeken niet pakt, kun je meteen opnieuw beginnen...
Nog tip voor pairen traidfri... hij pakt hem meteen of niet... als hij na 2 seconden zoeken niet pakt, kun je meteen opnieuw beginnen...
[ Voor 17% gewijzigd door red bull op 12-01-2018 13:34 ]
Werken die schakelaars met de ICS-2000 set ja? Ik kon helemaal niet vinden of die nou wel met elkaar compatible zijn, ik dacht dat ze alleen met de bijbehorende afstandsbediening zouden werken.red bull schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:29: Oude Klikaanklikuit schakelaars (waar je zelf adres op in moet stellen) werken helaas niet... nieuwe besteld, maar meteen de 2300R.. lekker klein.
Uit de veelgestelde vragen:Vincm schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:30:
[...]
Werken die schakelaars met de ICS-2000 set ja? Ik kon helemaal niet vinden of die nou wel met elkaar compatible zijn, ik dacht dat ze alleen met de bijbehorende afstandsbediening zouden werken.
lleen zenders met automatisch code systeem worden ondersteund. Dus de naam van uw product moet beginnen met de A. Zoals AYCT-102 Als u toch de goede zender heeft, probeer de zender dan dichtbij de ICS-2000 te houden tijdens het clonen/koppelen.
Zou trouwens ook echt iets voor mij zijn om te bestellen en er dan achter te komen dat het niet werkt...

Update: ze werken... Fijn klein en snel te pairen...
[ Voor 3% gewijzigd door red bull op 13-01-2018 13:44 ]
Dank je, eens met de opmerkingen, maar je zult ook naar de server omgeving moeten kijken. Waar is die gehost, door wie, is dat betrouwbare partij etc.Dick99999 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:32:
[...]
Bij de introductie van de 2000 heb ik er iets naar gekeken om dezelfde reden: geen info. Er zijn 3 paden die beveiligd moeten worden.
(1) App<->2000 in local mode.
(2) App<->Server en (3) Server<->2000, beide als je de App buiten je eigen LAN gebruikt
(1) heb ik nooit bekeken
(3) heb ik wel bekeken. Volgens mij een poll mode op basis van UDP (geen TCP): kleine pakketjes die elke 3-5 sec worden opgevraagd. Deze pakketjes leken mij encrypted, in ieder geval niet leesbaar. Ook heb ik een sleutel in IOS bij de files van de App gevonden (via de backup bekeken).
Ik denk dat (2) wel met SSL gaat, ze claimen immers dat te gebruiken.
Juist omdat er niets bekend over is, maak ik me zorgen dat eea. niet zo goed is beveiligd.
mail retour gekregen dat er inderdaad storing is met het uitlezen van de P1 poort met de vraag of ik mijn mac en type meter door wil geven. ga ik doen
Ik denk dan 'zet zoiets dan op de site' nu heb ik dus zeker een uur lopen reboten etc, hier in het topic lopen posten etc terwijl er dus gewoon een algemene storing is....
edit. en de oplossing waarschijnlijk is van auto naar handmatig de meter te selecteren want sindsdien werkt het gewoon weer....
Ik denk dan 'zet zoiets dan op de site' nu heb ik dus zeker een uur lopen reboten etc, hier in het topic lopen posten etc terwijl er dus gewoon een algemene storing is....
edit. en de oplossing waarschijnlijk is van auto naar handmatig de meter te selecteren want sindsdien werkt het gewoon weer....
[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 13-01-2018 16:48 ]
Bij mij gaat aanschakelen (en uitschakelen) van verlichting met vertraging. Het gaat o.a. om gewone 220v tuimelschakelaars, met daarachter een Kaku inbouw zenders (AWMT-003 of 230). Het gaat om rechtstreekse koppeling. Aan de lamp kant Kaku inbouw ontvangers (ACM-1000).
Via de de ICS 2000 heb ik nog niet gemeten, maar daar speelt vertraging minder of niet omdat dan alles via scripts loopt bij mij.
- Het snelst is aanschakelen via de afstandsbediening (Smartwares SH5-TDR-F): geen hinderlijke vertraging.
- Bij de inbouw zender (AWMT-003) achter een gewone 220 tuimelschakelaar, heb ik ong 1 sec vertraging, lang genoeg om te denken dat de schakelaar het niet doet.
- Het langst duur het tegelijkertijd aanschakelen van 2 lampen via een gewone dubbele 220v tuimelschakelaar met daarachter ook weer een Kaku inbouw zender (AWMT-003), zeker 2 seconde voor de lamp die als laatste aangeschakeld wordt door de Kaku zender.
- Direct met een Kaku draadloze wandschakelaar wisselt erg, meestal geen hinderlijke vertraging maar soms zelfs geen reactie.
Hebben jullie ook dit soort vertragingen?
Via de de ICS 2000 heb ik nog niet gemeten, maar daar speelt vertraging minder of niet omdat dan alles via scripts loopt bij mij.
- Het snelst is aanschakelen via de afstandsbediening (Smartwares SH5-TDR-F): geen hinderlijke vertraging.
- Bij de inbouw zender (AWMT-003) achter een gewone 220 tuimelschakelaar, heb ik ong 1 sec vertraging, lang genoeg om te denken dat de schakelaar het niet doet.
- Het langst duur het tegelijkertijd aanschakelen van 2 lampen via een gewone dubbele 220v tuimelschakelaar met daarachter ook weer een Kaku inbouw zender (AWMT-003), zeker 2 seconde voor de lamp die als laatste aangeschakeld wordt door de Kaku zender.
- Direct met een Kaku draadloze wandschakelaar wisselt erg, meestal geen hinderlijke vertraging maar soms zelfs geen reactie.
Hebben jullie ook dit soort vertragingen?
[ Voor 0% gewijzigd door Dick99999 op 14-01-2018 10:14 . Reden: verduidelijking tuimelschakelaar ]
Vraag, ik ben verhuist en moet overstappen naar een andere provider, kan ik de ICS-2000 gewoon weer in mijn netwerk hangen of moet ik hem eerst laten resetten?
Volgens mij moet dat lukken, maar weet het niet 100% zeker. Ik heb mijn ICS-2000 van iemand overgenomen en kon hem op het account van de vorige eigenaar gebruiken, totdat de ICS-2000 gereset was door KaKu. Ik weet alleen niet of hij bij dezelfde provider zit als ik.reuvje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:40:
Vraag, ik ben verhuist en moet overstappen naar een andere provider, kan ik de ICS-2000 gewoon weer in mijn netwerk hangen of moet ik hem eerst laten resetten?
Je zou het kunnen testen door hem bij een vriend in te pluggen?
Kun je gewoon weer erin hangen. Hier tijdje op 4G modem met Vodafone en toen gewoon overgezet toen Ziggo was aangesloten.reuvje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:40:
Eens, ik reageerde op de vraag "hoe de beveiliging van de communicatie tussen de ICS 2000 en de app is geregeld ". De server kan je overigens vinden met een TCP/IP logger.robr57 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:16:
[...]
Dank je, eens met de opmerkingen, maar je zult ook naar de server omgeving moeten kijken. Waar is die gehost, door wie, is dat betrouwbare partij etc.
Juist omdat er niets bekend over is, maak ik me zorgen dat eea. niet zo goed is beveiligd.
Gezien alle hacks en het feit dat ondernemingen vaak pas maanden later weten dat ze gehackt zijn, zou het inderdaad goed zijn als Trust, Kaku of Coco international details over de beveiliging als geheel zouden geven. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom de AES sleutel niet in de IOS keychain wordt opgeborgen. En ik denk dat een kopie van onze ICS DB gewoon leesbaar voor de leverancier op de server staat.
Ik lees hier ook het een en ander over Smartwares. Werkt dat ook samen met de ICS2000? Bijv. deze: http://service.smartwares...rthome-zender-binnen.aspx ?
[edit] Ik heb nu zo'n wandschakelaar van klikaanklikuit, maar die reageert matig. Zou die van smartwares dan wel eens willen proberen of die het beter doet.
[edit] Ik heb nu zo'n wandschakelaar van klikaanklikuit, maar die reageert matig. Zou die van smartwares dan wel eens willen proberen of die het beter doet.
[ Voor 26% gewijzigd door Palomar op 16-01-2018 11:14 ]
Smartwares kan inderdaad werken met de ICS 2000 evenals soms HomeEasy. Ik heb het al ongeveer een jaar gemengd. Ik heb de indruk dat de stekker-schakelaars net iets beter presteren dan HomeEasy. Wandschakelaars heb ik niet van S. Maar je moet voorzichtig zijn. Ik heb een paar weken terug een schemer sensor van Smartwares gekocht. Tot mijn verbazing stond op de doos zoiets als: HomeEasy is nu Smartwares. Die sensor werkte niet op de 2000. Op de Smartwares site zie je ook Kaku spullen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dick99999 op 16-01-2018 15:40 ]
ok thanks, voor die +- 15 euro kan ik nog wel eens zo'n wandschakelaar proberen of die het doet. Vind die dingen van kaku waardeloos werken.Dick99999 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:37:
Smartwares kan inderdaad werken met de ICS 2000 evenals soms HomeEasy. Ik heb het al ongeveer een jaar gemengd. Ik heb de indruk dat de stekker-schakelaars net iets beter presteren dan HomeEasy. Wandschakelaars heb ik niet van S. Maar je moet voorzichtig zijn. Ik heb een paar weken terug een schemer sensor van Smartwares gekocht. Tot mijn verbazing stond op de doos zoiets als: HomeEasy is nu Smartwares. Die sensor werkte niet op de 2000. Op de Smartwares site zie je ook Kaku spullen.
Goed he!
Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat sommige kaku-gestuurde lampen in mijn woonkamer groep (dit is een binnen de Alexa app gecreeerde groep met kaku devices) niet altijd aan of uit gaan. Ik moet Alexa dan opnieuw vragen om die groep aan of uit te zetten waarna de kaku devices die de eerste keer niet reageerden dit alsnog doen.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de hoeveelheid lampen die ik in de groep heb zitten. Het lijk alsof het Trust Smart Home kanaal wat moeite heeft met de snelheid waarmee Alexa de aan / uit triggers verstuurd, deze niet snel genoeg kan uitvoeren en een aantal opdrachten vergeet .
Of dit aan de connector (Alexa skill van Trust) of de ICS-2000 ligt is niet duidelijk.
Ik heb dit "probleem" (zo erg is het ook weer niet...) bij Trust neergelegd. Eens kijken waar ze mee terug komen!
Ik heb hetzelfde 'probleem' en gisterenavond een tweet naar klikaanklikuit gestuurd. Vanochtend het volgende antwoord ontvangen:kelgamal schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:25:
[...]
Goed he!
Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat sommige kaku-gestuurde lampen in mijn woonkamer groep (dit is een binnen de Alexa app gecreeerde groep met kaku devices) niet altijd aan of uit gaan. Ik moet Alexa dan opnieuw vragen om die groep aan of uit te zetten waarna de kaku devices die de eerste keer niet reageerden dit alsnog doen.
...
Maar het is wel een prachtige combinatieWij zijn op de hoogte van dit probleem en het ligt helaas niet aan ons. Wij hebben hier over al contact gehad met Amazon, zij zullen hier naar moeten kijken. Wij zijn niet de enige die deze problemen ondervinden. Wij proberen dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Vandaag mijn KAKU deurbellen binnen gekregen. Specifiek de ACDB-7000AC set en een losse ACDB-6600C.
De drukknop en 2 gongen zonder moeite aan de ICS gekoppeld. Een regel ingesteld dat er bij het indrukken van de knop een push notificatie + 2 gongen gaan loeien. Maar de draadloze kreeg ik maar niet aan de praat. De gong op netstroom werkte prima.
Uiteindelijke oplossing: de draadloze gong direct koppelen aan de drukknop ipv via de ICS en nu werkt die perfect.
Wel raar.
EDIT: en nu lijkt die het via een scene alsnog via de ICS te doen
De drukknop en 2 gongen zonder moeite aan de ICS gekoppeld. Een regel ingesteld dat er bij het indrukken van de knop een push notificatie + 2 gongen gaan loeien. Maar de draadloze kreeg ik maar niet aan de praat. De gong op netstroom werkte prima.
Uiteindelijke oplossing: de draadloze gong direct koppelen aan de drukknop ipv via de ICS en nu werkt die perfect.
Wel raar.
EDIT: en nu lijkt die het via een scene alsnog via de ICS te doen
[ Voor 17% gewijzigd door f.h op 17-01-2018 22:03 ]
Ik heb een paar van die wandschakelaars gekocht van Smartwares, maar lijken niet te werken. Ze koppelen echter wel als ik ze toevoeg als klikaanklikuit wandschakelaar (je moet dan een knop indrukken om te verbinden en dat herkent ie). Maar als ik er een actie aan koppel gebeurt er niks. Enerzijds wel gek dat ie hem dus wel herkent, maar geen acties wil doen.Dick99999 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:37:
Zal er op een later moment nog wat uitgebreider mee spelen, maar vooralsnog werkt het dus niet.
Anoniem: 1029889
Ik probeer hetzelfde voor een deurschakelaar waarvan ik wil dat deze alleen tussen zonsondergang en zonsopkomst een lamp activeert. Maar dit werkt niet... Enig idee waarom niet?
Anoniem: 1029889
Ik probeer hetzelfde voor een deurschakelaar waarvan ik wil dat deze alleen tussen zonsondergang en zonsopkomst een lamp activeert. Maar dit werkt niet... Enig idee waarom niet?
HdPNL schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:18:
Is er een slimmere/makkelijker manier??
Om een lamp automatisch tussen 01:00 en zonsopkomst automatisch te schakelen (aan/uit) aan de hand van een bewegingssensor heb ik het volgende gedaan op de iPhone app van de ICS-2000:
1) Regel-A aangemaakt met Trigger = sensor-beweging en Actie = lamp AAN
2) Deze regel-A uitgeschakeld onder triggers
3) Regel-B aangemaakt met Trigger = sensor-geen-beweging en Actie = Lamp UIT
4) Ook deze regel-B uitgeschakeld onder triggers
5) Regel-C aangemaakt met Trigger = Tijdstip 01:00 en Actie = Regel A en Regel B inschakelen
6) Deze regel-C ingeschakeld houden onder triggers
7) Regel-D aangemaakt met Trigger = Zonsopkomst en Actie = Regel A en Regel B uitschakelen
8 Deze regel-D ingeschakeld houden onder triggers
Nu wordt de lamp aan de hand van sensor activiteit alleen 's nachts ingeschakeld.
Let op: De sensor is alleen met de ICS-2000 verbonden en niet direct met de lamp zelf.
Is er een makkelijker manier om dit te doen?
Het zelfde zou je ook kunnen doen met het alarm inschakelen en activeren in een bepaalde periode.
Ik heb ondertussen ook mijn hele huis volhangen met KAKU ontvangers en een ICS-2000. Het aansturen via de alexa lijkt me ook wel wat.waterstof schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:43:
[...]
Ik heb hetzelfde 'probleem' en gisterenavond een tweet naar klikaanklikuit gestuurd. Vanochtend het volgende antwoord ontvangen:
[...]
Maar het is wel een prachtige combinatie
Ik kom er alleen nog niet helemaal uit via welke link ik die nu beste kan bestellen en waarschijnlijk belangrijker: op welke manier ik me bij amazon (?) moet registreren? Of heeft dit niets met bestellente maken, maar alleen voor het account waarmee ik alexa activeer?
Daarnaast lukt het me in ICS-2000 niet om al mijn schakelaars in 1 scene te hangen, waarschijnlijk zijn het er te veel. (moet eerlijk bekennen dat ik dit ongeveer 3 maanden geleden heb geprobeert). Daarna heb ik maar twee scenes aangemaakt. Onder alles uit, Boven alles uit, en beide onder alles uit gehangen. Maar ook dat lijken te veel acties te zijn.
Amazon.de shipped naar NL, maar alleen de International Versie.wienesroa schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:16:
[...]
Ik heb ondertussen ook mijn hele huis volhangen met KAKU ontvangers en een ICS-2000. Het aansturen via de alexa lijkt me ook wel wat.
Ik kom er alleen nog niet helemaal uit via welke link ik die nu beste kan bestellen en waarschijnlijk belangrijker: op welke manier ik me bij amazon (?) moet registreren? Of heeft dit niets met bestellente maken, maar alleen voor het account waarmee ik alexa activeer?
https://www.amazon.de/Ama...ernationale/dp/B076828R18
https://www.amazon.de/Ama...razit-Stoff/dp/B07682HBXR
Registeren gewoon in de Alexa App. (of gebruik je Amazon.de account)
De Trust Smarthome Skill is inmiddels beschikbaar voor alle regio's dus geen workarounds meer nodig.
Voor andere Skill zijn soms nog wel trucs nodig. (doen alsof je uit de USA komt)
Groet, Trico
Ben benieuwd wat er op de verpakking stond: Smartwares en/of HomeEasy?Palomar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:59:
[...]
Ik heb een paar van die wandschakelaars gekocht van Smartwares, maar lijken niet te werken. Ze koppelen echter wel als ik ze toevoeg als klikaanklikuit wandschakelaar (je moet dan een knop indrukken om te verbinden en dat herkent ie). Maar als ik er een actie aan koppel gebeurt er niks. Enerzijds wel gek dat ie hem dus wel herkent, maar geen acties wil doen.
Zal er op een later moment nog wat uitgebreider mee spelen, maar vooralsnog werkt het dus niet.
Helaas heb ik geen wandschakelaar van Smartwares om te testen. Wel heb ik ondervonden dat je soms 'even' moet wachten voordat een nieuwe actie op de ICS-2000 ook echt wordt uitgevoerd. Ik voorzie alle trigger-rules daarom van een push-melding, zodat ik weet of ze het 'al' doen.
Interessante update van de Kaku App.
Zie: https://www.klikaanklikuit.nl/app-updates
18-01-2018
Android – 3.6.0 (build 203)
iOS – 3.08.7 (build 3141)
ICS-2000/Z1
• Ondersteuning voor de ZWLD-100 waterlekkage detector
• Nieuwe installatieschermen voor Trust Smart Home Zigbee apparaten
ICS-2000
• Ondersteuning voor de APC2-2100R en APC3-2100R afstandsbedieningen
• Het beveiligingssysteem laat nu zien welke sensor het alarm activeert
• Het beveiligingssysteem geeft verbeterde feedback m.b.t. zijn status
• Het updaten van het beveiligingssysteem verloopt sneller
Algemeen
• Bugfixes en verbeteringen
Groet,
Trico
Zie: https://www.klikaanklikuit.nl/app-updates
18-01-2018
Android – 3.6.0 (build 203)
iOS – 3.08.7 (build 3141)
ICS-2000/Z1
• Ondersteuning voor de ZWLD-100 waterlekkage detector
• Nieuwe installatieschermen voor Trust Smart Home Zigbee apparaten
ICS-2000
• Ondersteuning voor de APC2-2100R en APC3-2100R afstandsbedieningen
• Het beveiligingssysteem geeft verbeterde feedback m.b.t. zijn status
• Het updaten van het beveiligingssysteem verloopt sneller
Algemeen
• Bugfixes en verbeteringen
Groet,
Trico
nice, zeer welkomtricobalt schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:21:
Je kunt inderdaad de door @tricobalt genoemde Amazon links gebruiken. Zelf heb ik hem via Cyberport.de besteld omdat deze destijds incl. verzendkosten een stuk goedkoper was dan de internationale versie (die verder gewoon hetzelfde is als de Duitse versie).wienesroa schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:16:
[...]
Ik heb ondertussen ook mijn hele huis volhangen met KAKU ontvangers en een ICS-2000. Het aansturen via de alexa lijkt me ook wel wat.
Zelf heb ik voor mijn Alexa een UK account aangemaakt omdat ik dan naast de Trust Smart Home skill (die ook beschikbaar is voor je NL account) wat meer mogelijkheden had qua andere skills. USA nog meer, maar daar is geen Trust Smart Home skill.
Het lijkt allemaal erg op dit spul: http://www.heimantech.com...gentinfrareddetector.html
Ook de rookmelder die ik eerder voorbij zag komen lijkt op die van Heiman. Iemand reeds ervaring of de sensoren van Heiman werken met de ICS-2000? Of zou het aangepast zijn?
Inmiddels is de Trust Smarthome skill "wereldwijd" te vinden.waterstof schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:11:
[...]
Zelf heb ik voor mijn Alexa een UK account aangemaakt omdat ik dan naast de Trust Smart Home skill (die ook beschikbaar is voor je NL account) wat meer mogelijkheden had qua andere skills. USA nog meer, maar daar is geen Trust Smart Home skill.
Ook met een USA account.
Ik heb gezocht maar wat ik heb gevonden werkt niet zoals ik het doe.
Ik wil graag een Hue lamp koppelen aan mijn nieuwe ICS-2000.
Ik heb de lamp verwijderd via de Hue app daarna de Hue bridge uitgezet en de lamp 5 x uit en aangedaan maar bij mij komt hij dan niet in de programmeermodus. Wat doe ik fout? Als ik via de KaKu app laat zoeken naar Zigbee (andere merken) dan vindt hij niks.
iemand een idee? Wilde eerst graag een van de Hue lampen proberen of werkt dat niet?
Ik heb de lamp verwijderd via de Hue app daarna de Hue bridge uitgezet en de lamp 5 x uit en aangedaan maar bij mij komt hij dan niet in de programmeermodus. Wat doe ik fout? Als ik via de KaKu app laat zoeken naar Zigbee (andere merken) dan vindt hij niks.
iemand een idee? Wilde eerst graag een van de Hue lampen proberen of werkt dat niet?
Hue lamp breng je in de leer modus door hem te verwijderen uit de Hue App. (Zigbee lamp kan maar met 1 bridge tegelijk verbonden zijn..)RoTeK70 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:10:
Ik heb gezocht maar wat ik heb gevonden werkt niet zoals ik het doe.
Als het koppelen daarna nog niet werkt kan je Hue lamp nog resetten: Hue dimmer remote of Kaku ZYCT-202 dichtbij Hue lamp houden en tegelijk AAN en UIT knop van remote ingedrukt houden voor ~ 10 sec. Totdat lamp 2x gaat knipperen.
Smartwares staat erop. Typenummer SH5-TSW-A.Dick99999 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:17:
[...]
Ben benieuwd wat er op de verpakking stond: Smartwares en/of HomeEasy?
Helaas heb ik geen wandschakelaar van Smartwares om te testen. Wel heb ik ondervonden dat je soms 'even' moet wachten voordat een nieuwe actie op de ICS-2000 ook echt wordt uitgevoerd. Ik voorzie alle trigger-rules daarom van een push-melding, zodat ik weet of ze het 'al' doen.
Anoniem: 1031617
Hallo allemaal
Al jaren fan van Klik Aan Klik Uit en sinds kort ook van Philips Hue.
Ik heb een eigen website gemaakt met hoe ik mijn huis heb geautomatiseerd.
Verlichting, alarm en zonwering, alles geautomatiseerd.
Kijk gerust eens op mijn website op:
knip
Website heeft ook uitleg en voorbeelden. Ook in combinatie met Triggi / Olisto.
Veel plezier en vooral gemak!
Al jaren fan van Klik Aan Klik Uit en sinds kort ook van Philips Hue.
Ik heb een eigen website gemaakt met hoe ik mijn huis heb geautomatiseerd.
Verlichting, alarm en zonwering, alles geautomatiseerd.
knip
[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 05-05-2018 00:22 ]
Goed initiatief!Anoniem: 1031617 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:03:
knip
Ook erg nuttig om bij elke oplossing/kamer ook de de "technische" achtergrond te kunnen zien.
Zoals screenshots uit de app hoe je regels etc. heb ingesteld.
Daar zijn veel gebruikers naar op zoek.
[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 05-05-2018 00:22 ]