Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Interessant om te lezen idd :) Weet zelf alleen nog niet of ik het zo ver wil laten gaan als hhofstra. Want hoe meer je automatiseert, hoe minder flexibel het wordt. Bijv. elke avond voor zonsondergang de lichten automatisch aandoen. Eigenlijk zou dat alleen moeten als er iemand thuis is. Of als je beneden de lichten uitdoet dat boven alles aangaat, in de veronderstelling dat je naar bed gaat. Soms ga je dan helemaal niet naar bed/naar boven.

Ben zelf daarom een beetje terughoudend hiermee. Gebruik de ICS2000 nu vnl. als veredelde tijdschakelklok voor de buitenverlichting (en binnenverlichting/alarm tijdens vakanties) en als handigheidje om in 1 keer alle verlichting in een kamer aan te doen met een drukknop.
Wil nog wel wat meer met bewegingssensoren werken, maar vind vooralsnog die van kaku niet betrouwbaar genoeg werken. Soms gaan de lampen opeens niet meer aan of uit, wat niet echt wenselijk is.

• tricobalt
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14-08 23:18
quote:
Palomar schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:55:
Interessant om te lezen idd :) Weet zelf alleen nog niet of ik het zo ver wil laten gaan als hhofstra. Want hoe meer je automatiseert, hoe minder flexibel het wordt. Bijv. elke avond voor zonsondergang de lichten automatisch aandoen. Eigenlijk zou dat alleen moeten als er iemand thuis is...
Als inbraak preventie is het wel degelijk handig toch je lampen rond zonsondergang aan te zetten als je weg bent. Met de ICS-2000 kan je daar ook nog een random factor aan toe voegen.
Zodat de ene dag iets net later/vroeger dan de andere dag geschakeld wordt.

tricobalt wijzigde deze reactie 23-01-2018 13:02 (12%)

• tricobalt
Lekkage melder is nu te bestellen op de Kaku site: https://www.klikaanklikui...oze-waterlekdetector.html

tricobalt wijzigde deze reactie 23-01-2018 15:29 (54%)

• pribo
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02-07 18:00

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Vanmiddag de ALKCT-2000 afstandsbediening even opgehaald bij de Hornbach...
De Hornbach zegt de goedkoopste te wezen en idd ze kwamen hun afspraken na, na het zien dat deze afstandsbediening bij de Blokker op dit moment in de aanbieding is voor ¤ 9,00
Ik kreeg hem volgens hun reglement mee voor ¤ 8,10... ikke heul blij. :9~

http://www.blokker.nl/nl/...1YKAQ1EAQYBSABEgL6cfD_BwE

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:18

red bull

Keeps me awake !

Gisteren de camera binnengekregen, korting via bol (10%) en de xioami aqara bewegingsensor.... werken super!

Ik heb hier gelezen dat de deursensor niet werkt..
Zijn de andere sensoren al getest?

Temperatuur en watersensor lijken mij interessant!
quote:
tricobalt schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:01:
[...]

Als inbraak preventie is het wel degelijk handig toch je lampen rond zonsondergang aan te zetten als je weg bent. Met de ICS-2000 kan je daar ook nog een random factor aan toe voegen.
Zodat de ene dag iets net later/vroeger dan de andere dag geschakeld wordt.
Klopt, zo stel ik het in de vakanties altijd wel in. Als standaard vooralsnog niet. Zou op zich wel kunnen, maar dan even puzzelen met het automatische uitschakelmoment ;) De ene keer gaan we om 10 uur naar bed en de andere keer om 1:00 uur. Als dan om 23:00 uur opeens alles uit gaat is dat irritant. Dat bedoel ik een beetje met minder flexibel. Eigenlijk zou er nog een manier moeten zijn om te bepalen of er iemand thuis is of niet en aan de hand daarvan bepaalde regels activeren. Met bewegingssensoren is dat niet heel betrouwbaar te peilen. Ik zat meer te denken aan detectie of de telefoons van mij en mijn vriendin in huis zijn (gps of wifi), maar dat is met de ics2000 niet te bepalen. En dan nog kom je weer uit bij iets minder flexibels, omdat er bijv. ook wel eens iemand op onze dochter oppast als wij er niet zijn. Dan wil je dus ook niet dat alle lampen uit gaan en het alarm erop gaat ;)

Maw dit zijn een beetje mijn belemmeringen om nog niet helemaal een geautomatiseerd 'huis van de toekomst' te creeeren ;)
quote:
red bull schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:22:
Gisteren de camera binnengekregen, korting via bol (10%) en de xioami aqara bewegingsensor.... werken super!
Hoe heb jij die aqara bewegingssensor gekoppeld? Ik heb die ook besteld, maar krijg hem niet gekoppeld (bij de ics2000 in de buurt gehouden en dan op het knopje drukken en in de app een trust zigbee bewegingssensor toevoegen).

• red bull

red bull

Keeps me awake !

quote:
Palomar schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:12:
[...]

Hoe heb jij die aqara bewegingssensor gekoppeld? Ik heb die ook besteld, maar krijg hem niet gekoppeld (bij de ics2000 in de buurt gehouden en dan op het knopje drukken en in de app een trust zigbee bewegingssensor toevoegen).
Ja was geen enkel probleem en niet eens naast de ics gehouden zigbee bewegingssensor gedaan...
De watersensor heb ik ook besteld..

• Lampje007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 19-08 15:51
quote:
red bull schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:37:
[...]

Ja was geen enkel probleem en niet eens naast de ics gehouden zigbee bewegingssensor gedaan...
De watersensor heb ik ook besteld..
Welke watersensor? die van kaku, Xiaomi of die van Heimann

• red bull

red bull

Keeps me awake !

quote:
Lampje007 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:21:
[...]

Welke watersensor? die van kaku, Xiaomi of die van Heimann
Xiaomi
Die van Heiman lijkt trouwens wel heel erg op die van KaKu

red bull wijzigde deze reactie 24-01-2018 10:23 (13%)

• Lampje007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 19-08 15:51
quote:
dus van Xiaomi zigbee op de ICS 2000? ben zeer benieuwd of je dat voor elkaar krijgt. Ik heb zelf diverse watermelders gemaakt met de deursensors, reed contact er uit halen en er een schakelcontact van een relais er in en dan dat gebruiken als trigger voor een schakel actie

• tricobalt
quote:
Palomar schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:10:
[...]
Maw dit zijn een beetje mijn belemmeringen om nog niet helemaal een geautomatiseerd 'huis van de toekomst' te creeeren ;)
Wat betreft aanwezigheids detectie met Kaku sensors:
Je kan de volgende configuratie maken:

Start elke dag bijv. 21:50 met een timer-regel een scene met een vertraging erin van 15 minuten.
Actie aan het einde van die scene is lampen uitzetten.

Maar als een motion sensor beweging ziet in de huiskamer, stop deze bewuste scene en start hem overnieuw.
Zo gaan de lampen pas uit als er 15 minuten absoluut geen beweging is geweest. Tijd kan je aanpassen naar smaak.

Uiteraard lampen weer direct aanzetten met regel als er beweging gedetecteerd wordt. (als je je telefoon lader vergeten bent beneden :-) Met 2 extra timers-regels deze aanzet regel alleen in het donker actief maken.

Als alternatief kan je ook Olisto (voormalig Triggi) koppelen aan je KlikAanKlikUit account.
Hierin zit Smartphone aanwezigheidsdetectie via Wifi en GPS (geofencing)
Je kan ook gebruik maken van NEST thermostaat aanwezigheids detectie.

Groet,
Trico

• red bull

red bull

Keeps me awake !

quote:
Lampje007 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:27:
[...]

dus van Xiaomi zigbee op de ICS 2000? ben zeer benieuwd of je dat voor elkaar krijgt. Ik heb zelf diverse watermelders gemaakt met de deursensors, reed contact er uit halen en er een schakelcontact van een relais er in en dan dat gebruiken als trigger voor een schakel actie
Hem ook de heiman deur sensor op AliExpress besteld, ben benieuwd of die werkt...

• Trustedklik
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-03 14:13
quote:
red bull schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:22:

Ik heb hier gelezen dat de deursensor niet werkt..
Zijn de andere sensoren al getest?

Temperatuur en watersensor lijken mij interessant!
Ik heb ook de xioami aqara bewegingsensoren werkend proberen te krijgen maar helaas geen succes. Ik krijg ze onder Trust smart Home, zigbee lijn wel gekoppeld maar ze werken vervolgens niet en staan offline. Welke firmware heb jij op de ICS, ook R26?

• red bull

red bull

Keeps me awake !

quote:
Trustedklik schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:19:
[...]

Ik heb ook de xioami aqara bewegingsensoren werkend proberen te krijgen maar helaas geen succes. Ik krijg ze onder Trust smart Home, zigbee lijn wel gekoppeld maar ze werken vervolgens niet en staan offline. Welke firmware heb jij op de ICS, ook R26?
Ook R26 en heb deze sensor. Heb ook deze aan en uit knop besteld...

red bull wijzigde deze reactie 24-01-2018 17:46 (26%)

• Fatal Mind
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
Trustedklik schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:19:
[...]

Zelfde verhaal hier, zouden er verschillende versies van dezelfde sensor in omloop zijn ?
quote:
Fatal Mind schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:15:
[...]

Zelfde verhaal hier, zouden er verschillende versies van dezelfde sensor in omloop zijn ?
Ja dat vermoed ik ook. Ik had er 2 besteld en allebei lukt het me niet om ze te koppelen. Geprobeerd om ze als allerlei verschillende devices te koppelen (kaku, trust smart home, aan/uit knop), zonder succes.

• waterstof
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-08 20:51
quote:
Fatal Mind schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:15:
[...]

Wellicht.

Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Koppelen gaat perfect. Ook beweging detecteren, ten minst. Hij detecteert prima als er beweging is. De tegenovergestelde actie uitvoeren als er geen beweging meer is lijkt op dit moment niet te werken. Geen idee waarom.

• waterstof
quote:
Palomar schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:12:
[...]

Ja dat vermoed ik ook. Ik had er 2 besteld en allebei lukt het me niet om ze te koppelen. Geprobeerd om ze als allerlei verschillende devices te koppelen (kaku, trust smart home, aan/uit knop), zonder succes.
Ik heb hem gekoppeld via Trust Smart Home. Paar keer op de koppel knop van de sensor gedrukt in de tijd dat de app aan het zoeken was.

• waterstof
quote:
floriszz schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:24:
[...]

De triggers die je krijgt zijn;
'Motion detected' en 'Motion no longer detected'.

[afbeelding]
Beweging detecteren werkt super. Een actie bij geen beweging lijkt niet te werken. Werkt geen beweging bij jou wel? Doe ik wellicht iets verkeerd?
quote:
waterstof schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:43:
[...]

Ik heb hem gekoppeld via Trust Smart Home. Paar keer op de koppel knop van de sensor gedrukt in de tijd dat de app aan het zoeken was.
Heel gek, ik had een paar dagen geleden geprobeerd hem te koppelen, zonder succes. Kijk ik net in de app, staat de zigbee bewegingssensor er opeens bij (met batterij icoontje). Even getest met een regel die een notificatie stuurt en dat werkt, maar wel met vertraging. Ben er ook nog niet achter of ie wel een 'geen beweging meer gedetecteerd' signaal verstuurt, want dat krijg ik iig niet werkend. Zal er nog wel ff mee spelen om tenzien of deze sensor een beetje bruikbaar is.

[Edit] nog ff getest en hij reageert nu wel snel. Lijkt wel als ie eenmaal het beweging gedetecteerd signaal heeft gegeven dat ie daarna een tijdje niet meer opnieuw het signaal geeft (ong 1 minuut). Heb een scene gemaakt die bij beweging een lamp aanzet en dan na 1 minuut weer uizet. Lijkt vooralsnog goed te werken :)

Palomar wijzigde deze reactie 25-01-2018 21:39 (17%)

• waterstof
Werkt beweging niet langer gedetecteerd bij jullie? Zo nee, is er een andere manier om de lamp na x tijd uit te laten gaan, maar bij beweging aan te laten? (Aqara sensor)
quote:
waterstof schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:45:
Werkt beweging niet langer gedetecteerd bij jullie? Zo nee, is er een andere manier om de lamp na x tijd uit te laten gaan, maar bij beweging aan te laten? (Aqara sensor)
Ik heb een 'scene' gemaakt die een lamp aanzet, dan een vertraging van 1 minuut en daarna lamp uit. Daarna maak je een regel die als trigger 'beweging gedetecteerd' heeft, welke zojuist gemaakte scene aftrapt.

Het is in mijn geval wel een lamp in de hal, die dus nooit langere tijd aan is/hoeft. In de woonkamer werkt dit misschien niet helemaal lekker, omdat ie dan soms wellicht uitgaat na 1 minuut. Zou je even mee moeten spelen.

• sammas
  • Laatst online: 28-02 15:07
Volgens mij is de waarde van een IP camera die geen beelden upload naar de cloud zeer beperkt voor beveiligingsdoeleinden. Een inbreker zal toch beginnen met het onklaar maken van aanwezige camera's (of deze meenemen)? En als het SD-kaartje kapot of weg is heb je geen beelden meer...of zie ik dat verkeerd?

• wienesroa
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 27-07 10:47
Of je bevestigd hem zo dat hij niet de demonteren is. Of zodat je hem niet ziet...?
'Security through obscurity' noemen ze dat toch? Echter als de inbreker de stroom/internet platlegt is ie alsnog uitgeschakeld ;)

Ik gebruik mijn camera's niet zozeer als beveiliging, maar meer om een oogje in het zeil te houden. Heb er een in de kinderkamer en een in de woonkamer (welke ik ivm privacy alleen aan zet als we niet thuis zijn). Tijdens vakanties bijv. wel handig om even te kijken of het huis er nog staat enzo ;) Heb voor beveiliging het alarmsysteem en ook hierbij gebruik ik de camera om te beoordelen of een alarmmelding terecht is of vals.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:24
Achja, een inbreker kan ook met een spuitbusje zwarte verf de camera onklaar maken als hij erbij kan. Dat ding moet natuurlijk op een plek hangen waar je niet snel bij kan. Daarnaast heeft het een afschrik effect (of denkt de inbreker juist dat er iets te halen valt...)

• jwvandenheuvel
  • Laatst online: 13-03 16:33
quote:
Palomar schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:12:
[...]

Er is een variant met een knop, en 1 die je met een speld moet resetten. Welke hebben jullie?
quote:
jwvandenheuvel schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:02:
[...]

Er is een variant met een knop, en 1 die je met een speld moet resetten. Welke hebben jullie?
Met een knop. Maar inmiddels lukt het me wel om hem te koppelen.

• ramonF30
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19-03 20:49
Ik heb sinds kort de ics 2000. Maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn somfy zonnescherm en rolluik ermee te bedienen. Ik heb wel de stappen gevolgd en dat werkt.

Prog knop indrukken dan beweegt het scherm en dan op verbinden drukken. Daarna verdwijnt de info in de app en zou ik hem moeten kunnen bedienen. Maar als ik dat probeer gebeurt er niets.

Ik heb voor het zonnescherm de Situo 5 io. En voor het rolluik de smoove rs100 io

• nlimper
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 04-02 11:51
quote:
ramonF30 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:35:
Ik heb sinds kort de ics 2000. Maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn somfy zonnescherm en rolluik ermee te bedienen.
Ik heb ook moeite gehad om mijn gordijnen met Somfy RTS te koppelen. Uiteindelijk bleek na wat experimenteren dat de afstand van de Somfy-ontvanger tot de ICS-2000 het probleem is: die is nu 4 meter in het zicht, als ik de afstand groter maak dan werkt het al niet meer. Ook is het nog niet helemaal betrouwbaar, hij mist soms een open/sluit-actie. Ik heb nu een scene 'gordijnen dicht' gemaakt die 4x het 'dicht' signaal stuurt met steeds een seconde pauze erin, dan gaat het goed.

• ramonF30
Net geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb de ics bij de buitendeur gelegd maar het werkt helaas nog steeds niet

• waterstof
quote:
Palomar schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Ik heb een 'scene' gemaakt die een lamp aanzet, dan een vertraging van 1 minuut en daarna lamp uit. Daarna maak je een regel die als trigger 'beweging gedetecteerd' heeft, welke zojuist gemaakte scene aftrapt.

Het is in mijn geval wel een lamp in de hal, die dus nooit langere tijd aan is/hoeft. In de woonkamer werkt dit misschien niet helemaal lekker, omdat ie dan soms wellicht uitgaat na 1 minuut. Zou je even mee moeten spelen.
Dit lukt inderdaad prima. Langer aan bij beweging lukt mij nog niet. Dus mocht iemand een briljante suggestie hebben, dan hou ik mij aanbevolen 8)

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:05

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

quote:
ramonF30 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:35:
Ik heb sinds kort de ics 2000. Maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn somfy zonnescherm en rolluik ermee te bedienen. Ik heb wel de stappen gevolgd en dat werkt.

Prog knop indrukken dan beweegt het scherm en dan op verbinden drukken. Daarna verdwijnt de info in de app en zou ik hem moeten kunnen bedienen. Maar als ik dat probeer gebeurt er niets.

Ik heb voor het zonnescherm de Situo 5 io. En voor het rolluik de smoove rs100 io
Dat kan kloppen, Somfy RTS wordt ondersteund maar Somfy IO niet ;)

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016

• floriszz
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-08 22:13
quote:
waterstof schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:46:
[...]

Beweging detecteren werkt super. Een actie bij geen beweging lijkt niet te werken. Werkt geen beweging bij jou wel? Doe ik wellicht iets verkeerd?
Ik had in het begin notificaties gemaakt op 'beweging' en 'geen beweging' en die notificaties werkten goed. Daarna heb ik ze in scenes opgenomen voor 5min. Dus 'bij beweging' scene aftrappen die een lamp aanzet en na 5 minuten weer uit. Dat werkt nu eigenlijk al al die tijd perfect voor de 2 sensoren die ik gekocht had.
De ontvangst/zendbereik is ook goed.(+-10meter en 1 verdieping lager dan de ICS-2000)
Het enige waar ik nog niets over kan zeggen is de batterij duur.

• ramonF30
quote:
Speedy-Andre schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:35:
[...]

Dat kan kloppen, Somfy RTS wordt ondersteund maar Somfy IO niet ;)
|:(

• waterstof
quote:
floriszz schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:03:
[...]

Ik had in het begin notificaties gemaakt op 'beweging' en 'geen beweging' en die notificaties werkten goed. Daarna heb ik ze in scenes opgenomen voor 5min. Dus 'bij beweging' scene aftrappen die een lamp aanzet en na 5 minuten weer uit. Dat werkt nu eigenlijk al al die tijd perfect voor de 2 sensoren die ik gekocht had.
De ontvangst/zendbereik is ook goed.(+-10meter en 1 verdieping lager dan de ICS-2000)
Het enige waar ik nog niets over kan zeggen is de batterij duur.
Ik heb het idee dat geen beweging niks doet. Dus een lamp aan laten gaan is geen probleem. Een timer ook niet, maar hoe laat ik de lamp aan als er na 5 minuten nog steeds beweging is?

• tricobalt
Update:
de KlikAanKlikUit skill is nu te vinden in de Alexa app.
Zodat je alle Kaku ontvangers + Somfy RTS Zonwering + diverse merken Zigbee lampen via stembediening kan aansturen met je Echo (dot) speaker via de ICS-2000 / Z1
Info: http://trustsmartcloud2.com/alexa/

Echo in NL bestelbaar via:
https://www.amazon.co.uk/...ternational/dp/B076828R17
https://www.amazon.co.uk/...coal-Fabric/dp/B07682X5RY

PS: Deze Kaku skill heeft dezelfde functionaliteit als de Trust Smarthome skill, dus als je die al gebruikt is het niet nodig om opnieuw te koppelen. Dubbel koppelen zou ik niet aanraden ;-)

Groet,
Trico

• Dick99999
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-04 09:27
quote:
waterstof schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:11:
[...]
Ik heb het idee dat geen beweging niks doet. Dus een lamp aan laten gaan is geen probleem. Een timer ook niet, maar hoe laat ik de lamp aan als er na 5 minuten nog steeds beweging is?
Werkt dit misschien?
Rule Beweging:
Acties: lamp aan, Stop scene "stopVertraagdUit"; Start scene "stopVertraagdUit"

Scene stopVertraagdUit:
Acties: delay 5 min; lamp uit

• Inunekko
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 17-08 11:28
Ik gebruik mn KaKu spullen (oa ICS-2000) in combinatie met de olisto app. Is een goede combinatie, hiermee kan je instellen dat een bepaalde scene alleen werkt als er iemand thuis is (lokatie telefoon).

Mn verlichting gaat dus alleen aan na zonsondergang als ik thuis ben

Of als Feyenoord scoort gaat er een mooie verlichtingsscene draaien.

• Inunekko
quote:
Interessant om te lezen idd :) Weet zelf alleen nog niet of ik het zo ver wil laten gaan als hhofstra. Want hoe meer je automatiseert, hoe minder flexibel het wordt. Bijv. elke avond voor zonsondergang de lichten automatisch aandoen. Eigenlijk zou dat alleen moeten als er iemand thuis is. Of als je beneden de lichten uitdoet dat boven alles aangaat, in de veronderstelling dat je naar bed gaat. Soms ga je dan helemaal niet naar bed/naar boven.

Ben zelf daarom een beetje terughoudend hiermee. Gebruik de ICS2000 nu vnl. als veredelde tijdschakelklok voor de buitenverlichting (en binnenverlichting/alarm tijdens vakanties) en als handigheidje om in 1 keer alle verlichting in een kamer aan te doen met een drukknop.
Wil nog wel wat meer met bewegingssensoren werken, maar vind vooralsnog die van kaku niet betrouwbaar genoeg werken. Soms gaan de lampen opeens niet meer aan of uit, wat niet echt wenselijk is.
Ik gebruik mn KaKu spullen (oa ICS-2000) in combinatie met de olisto app. Is een goede combinatie, hiermee kan je instellen dat een bepaalde scene alleen werkt als er iemand thuis is (lokatie telefoon).

Mn verlichting gaat dus alleen aan na zonsondergang als ik thuis ben

• Dick99999
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-04 09:27
En wat zegt de politie van 'alleen lichten aan als er iemand thuis is?'

• waterstof
quote:
Dick99999 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:16:
[...]

Werkt dit misschien?
Rule Beweging:

Scene stopVertraagdUit:
Dit lijkt te werken! Super :) (snelle test)

• pribo
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02-07 18:00

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Deze week update r27 mogen ontvangen in mijn ics-2000, iemand enig idee wat de veranderingen cq verbeteringen zijn.?
Op de klikaanklikuit site kan ik hier niets over vinden. :'(

• floriszz
quote:
Dick99999 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:16:
[...]

Werkt dit misschien?
Rule Beweging:

Scene stopVertraagdUit:
Goeie idd! Deze truuc gebruik ik ook in een paar rules.

• floriszz
quote:

Ben zelf al een paar jaartjes(8) bezig met kaku en steeds verder uitgebreid via ICS 1000 en nu ics2000. Inmiddels bijna 70 devices.
Ik deel je mening mbt betrouwbaarheid vd schakelaars. Zowel druk schakelaars als ontvangers. De knoopcellen gaan ong. 2 jaar mee. Maar als er 2 ontvangers net te dicht(50cm) bij elkaar zitten hapert t zo nu en dan toch.

Je opmerking dat automatisering inflexibel maakt vindt ik jammer. Want het zou juist t leven aangenamer moeten maken.
Het zit m juist in how he alles met elkaar laat samenwerken. Zo kan je met de combi, ics-2000, Olisto, Nest(slimme thermostaat) toch echt wel slimme en leuke regelingen maken. De kunst is natuurlijk zo te automatiseren dat t precies doet wat je zelf handmatig zou doen als je er aan denkt. En juist dat laatste is ook de waardevolle aanvulling. Bv de verwarming hoger/lager zetten voor thuiskomst en vertrek. Of bepaalde lichten aan als het donkerder wordt en je aanwezig bent. Of als je film gaat kijken bepaalde lampen aan en uit of dimmen. etc

• WaterFire
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12-08 11:01
quote:
Of als Feyenoord scoort gaat er een mooie verlichtingsscene draaien.
M.u.s.t....r.e.s.i.s.t...

Zonde van al dat werk om die scene te maken..

D.a.m.n....

• wienesroa
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 27-07 10:47
LOL, ik zou in ieder geval in de scene integreren dat erna Ziggo en TV op Zwart gaan, dan blijf je in de waan dat je het goe dhebt gedaan.

Maar wel mooi dat dit soort dingen mogelijk worden.

• Inunekko
quote:
WaterFire schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:33:
[...]

M.u.s.t....r.e.s.i.s.t...

Zonde van al dat werk om die scene te maken..

D.a.m.n....
Hahaha, ja die scene heb ik aangemaakt met mn Hue en Trust lampen.

• Ray
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:25
gisteren weer mogen ervaren dat na een complete poweroff (ombouw meterkast) een aantal ontvangers weer in 'weiger modus' gaan. Heel apart. ze vertikken dan op de ics te reageren en de wandschakelaars op een paar meter afstand ook niet.
Enige wat tot nu toe dan na veel gescheld... lukt is met een apart daar voor gekocht handzender zo ongeveer naast de ontvanger te gaan staan en maar blijven zenden tot die lamp een keer uit gaat.

heb je dat eenmaal een keer gedaan werkt het daarna meestal weer op alle zenders 8)7

• fjansma
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:47
Is er iemand die ervaring heeft met het koppelen van de Osram smart+ doorsteekstekker? Is dit gelukt? Welk apparaat heb je geselecteerd in de app?

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-08 23:06
een vraag van een leek op dit gebied, ik heb nu een dimschakelaar in de muur zitten die ik kan indrukken en de lampen gaan, en kan draaien om te dimmen. Kan ik die schakelaar ook vervangen voor een soort gelijke schakelaar die op klikaanklik uit ook werkt?

joppe113 wijzigde deze reactie 15-02-2018 10:46 (181%)

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:40
quote:
joppe113 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:40:
een vraag van een leek op dit gebied, ik heb nu een dimschakelaar in de muur zitten die ik kan indrukken en de lampen gaan, en kan draaien om te dimmen. Kan ik die schakelaar ook vervangen voor een soort gelijke schakelaar die op klikaanklik uit ook werkt?
Ja (afhankelijk van de lampen, zie daarvoor de handleiding).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• JunkieXP
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07-08 11:52

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

quote:
DtJ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:37:
Helaas klopt dat (nog). Dat is de reden dat ik even geen RGB lampen koop van Ikea. Ik wil sporadisch een kleurtje, maar over het algemeen "mooi wit".
[...]
Is dit naar jouw weten alleen een euvel bij de IKEA lampen of geld dit ook voor Hue en KAKU lampen (maar dan misschien in iets mindere mate?

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry Priv | Hybrid: Medion P2214T
Earcandy: DX BT3030 Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• DtJ
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-05 09:39
quote:
JunkieXP schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:39:
[...]

Is dit naar jouw weten alleen een euvel bij de IKEA lampen of geld dit ook voor Hue en KAKU lampen (maar dan misschien in iets mindere mate?
Geen idee. Ik heb geen Hue of KaKu color.

Overigens bij de Mediamarkt in Amersfoort: Hue color startkit met 3 lampen, bridge en afstandsbediening voor 159 euro. Drie losse lampen kosten meer...

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-08 18:56

renzo4000

*Doh!*

Kan je nog beter 2x tvoh actie nemen a ¤79, dan heb je 4 kleur lampen, verkoop je de bridge en een afstandsbediening ervoor terug.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Froggy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-08 17:56
Zojuist ook mijn eerste kaku spulletjes besteld. Nog geen ICS2000, maar dat gaat vast nog komen, want ik heb hier voldoende inspiratie opgedaan. Ik las tevens in dit topic dat je hem ook kunt koppelen aan je slimme meter via P1. Ik vind hier echter weinig informatie over. Hoe ziet die uitlezing eruit? Is historie beschikbaar? Zou iemand eens een paar screenshotjes hiervan willen plaatsen? Alvast bedankt!

iRacing

• The Wizard
  • Laatst online: 19-08 12:58

The Wizard

Moderator Mobile
quote:
Froggy schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:33:
Zojuist ook mijn eerste kaku spulletjes besteld. Nog geen ICS2000, maar dat gaat vast nog komen, want ik heb hier voldoende inspiratie opgedaan. Ik las tevens in dit topic dat je hem ook kunt koppelen aan je slimme meter via P1. Ik vind hier echter weinig informatie over. Hoe ziet die uitlezing eruit? Is historie beschikbaar? Zou iemand eens een paar screenshotjes hiervan willen plaatsen? Alvast bedankt!
Hierbij!
https://tweakers.net/ext/f/fmuIhxM4yI6M6oMvlGr1ykHD/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/uOYKmvwhfsD07agzbiLUw6F3/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/RMjipaCP0E328g2brxZb9eQ7/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/y9vcPMvUbCUY4lsys0w6IL9H/thumb.jpg

6760 kWp, 3 subsystemen (19x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Froggy
@The Wizard : Hartelijk dank! Daar kan ik wel wat mee. Ook tabbladen voor zonnepanelen, gas en water zie ik? Nice!
Eerste schakelaars komen maandag binnen. Als dat goed bevalt is een uitbreiding met ICS2000 een goed vervolg. Was me al aan het oriënteren voor een energiemanger (plugwise o.i.d.), maar kan dat nu mooi combineren/integreren met wat huisautomatisering.Nog een slimme Zigbee thermostaat eraan koppelen en mijn wensen zijn compleet.

iRacing

• The Wizard
  • Laatst online: 19-08 12:58

The Wizard

Moderator Mobile
quote:
Froggy schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:16:
@The Wizard : Hartelijk dank! Daar kan ik wel wat mee. Ook tabbladen voor zonnepanelen, gas en water zie ik? Nice!
Yep, en watermeters zijn (voor zover ik weet) niet gekoppeld, misschien in andere landen wel.

6760 kWp, 3 subsystemen (19x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Ray
het is overigens wel jammer dat je die p1 info niet kan loggen en dus maximaal 1 maand data hebt vind ik persoonlijk.

net trouwens een nieuwe slimme meter gekregen en ben van 2,2 naar 5,0 gegaan. hoewel de ics zegt dat het 4.0 is maar anfin. read out is veel sneller geworden en ook het gas in nu per 5 minuten nauwkeurig

Ray wijzigde deze reactie 17-02-2018 19:15 (47%)

• Froggy
quote:
Ray schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:14:
het is overigens wel jammer dat je die p1 info niet kan loggen en dus maximaal 1 maand data hebt vind ik persoonlijk.
Maar één maand historie? Dat vind ik niet genoeg. Ik wil toch minstens wel een jaar of 2 terug kunnen zien. Da's dan toch een beetje een tegenvallertje.

iRacing

• Marssie
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 18-02 11:26
Ja inderdaad een maandje is wel heel kort.
Misschien kunnen ze het zo maken dat je een usb-stick kan aansluiten voor exta opslag van deze data.

• fjansma
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:47
quote:
Froggy schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:44:
[...]

Maar één maand historie? Dat vind ik niet genoeg. Ik wil toch minstens wel een jaar of 2 terug kunnen zien. Da's dan toch een beetje een tegenvallertje.
Er zitten helaas weinig 'log' functies in de KAKU app. Zo kun je ook niet terug zien wanneer je sensoren zijn getriggerd. Dat vind ik persoonlijk wel een groot gemis. De notificatie klik je zo weg en een koppeling via Triggi vind ik gedoe en eigenlijk een pleister oplossing voor iets wat makkelijk in de app zelf te regelen valt.
quote:
fjansma schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:22:
[...]

Er zitten helaas weinig 'log' functies in de KAKU app. Zo kun je ook niet terug zien wanneer je sensoren zijn getriggerd. Dat vind ik persoonlijk wel een groot gemis. De notificatie klik je zo weg en een koppeling via Triggi vind ik gedoe en eigenlijk een pleister oplossing voor iets wat makkelijk in de app zelf te regelen valt.
Klopt, ik zou ook wel wat meer van dergelijke uitgebreidere functionaliteit willen. Heb voor sommige events notificaties ingesteld en het zou wel handig zijn als je achteraf nog kunt terugvinden wanneer dat was (notificaties klik je zo weg). Mag van mij gewoon een plain text logbestandje zijn.

En als ik dat lees over die P1-meter. Ik was van plan om misschien nog eens een datakabel te trekken van mijn meterkast naar de ICS2000, maar als die maar 1 maand historie bijhoudt dan heb je er weinig aan. Ik wil juist per maand kunnen zien wat het verbruik was (gebruik daar nu een gratis dienst van enelogic voor).

Al zijn wij hier op Tweakers misschien een wat meer eisende doelgroep dan de doorsnee koper van klikaanklikuit-apparatuur ;)

• Ray
ze kunnen die data toch prima kwijt op de kaku server lijkt me ?

maar daar zit ook weer deels een probleem begreep ik waarom er tevens geen webtoegang mogelijk is. heb er al eens een gesprek over gehad

feitelijk wil ik gewoon op mijn pc inloggen op de ics en alles vanaf het moment dat het ding online is gegaan inzichtelijk hebben.....
Dat is idd een ander punt dat ik ook erg mis: webtoegang. Heb nog maar een relatief klein aantal regels, maar begin het overzicht nu al bijna kwijt te raken. Laat staan als ik het nog verder ga uitbreiden. Op een groot scherm is het veel beheersbaarder (met evt. nog opties om regels te groeperen/sorteren e.d.). Ook van IP-camera zou ik het handig vinden als ik daar via het web bij kan.
Volgens mij zou dit ook wel mogelijk moeten zijn, want de app is ook maar een interface op een remote service.

• Ray
@Palomar wat ik heb begrepen zit het probleem voor webxs in de beveiliging. Tja dan moeten ze die maar aanpassen...

en voeg dan tevens een lijn twee weg communicatie zenders / ontvangers toe zodat je als user zeker weet dat een handeling ook uitgevoerd is en anders net zo lang een repeat volgt tot dat wel het geval is

Ray wijzigde deze reactie 19-02-2018 14:44 (46%)

• tricobalt
quote:
Ray schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:43:
@Palomar
en voeg dan tevens een lijn twee weg communicatie zenders / ontvangers toe zodat je als user zeker weet dat een handeling ook uitgevoerd is en anders net zo lang een repeat volgt tot dat wel het geval is
Dat is mogelijk met de Zigbee lijn: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/zigbee

• tricobalt
quote:
Palomar schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:11:
Dat is idd een ander punt dat ik ook erg mis: webtoegang. Heb nog maar een relatief klein aantal regels, maar begin het overzicht nu al bijna kwijt te raken.
Als workaround draai ik de Kaku app in Nox op de PC, emuleer daarin een flinke grote android tablet, alle rules in 1 keer in beeld. :9
quote:
tricobalt schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:17:
[...]

Als workaround draai ik de Kaku app in Nox op de PC, emuleer daarin een flinke grote android tablet, alle rules in 1 keer in beeld. :9
Thanks voor de tip, ga ik es proberen :) Had een tijdje geleden al eens gegoogled op een android emulator voor dit doel, maar kon niet echt iets geschikts vinden.

• tricobalt
Nog een tip: als je problemen hebt met de verbinding met je ICS-2000 vanuit Nox:
Even de uitgaande & binnenkomende UDP poort 2012 blokkeren in je PC firewall.
Daarmee forceer je de Kaku App in Nox via externe modus te communiceren wat soms problemen met Nox oplost.

• Ray
quote:
helaas enkel wat lampen en geen schakelende ontvangers bijvoorbeeld. laat ze alles maar in zigbee gaan zetten

• tricobalt
Heads up: in de Google Home App is nu de Trust Smart Home skill te vinden B)

Daarmee kan je je Kaku 433/Zigbee ontvangers en scenes via voice control aansturen via Google Home (mini) speakers.
Of gewoon voice control via je Android phone/tablet met Google assistant.
Voorlopig nog wel in het Engels, NL zal Google assistant later dit jaar pas gaan supporten.

Stappen om te koppelen:
1. Open hamburger menu in Google Home App
2. Klik op home control
3. Druk daarna op + in blauwe bol
4. Zoek naar Trust Smart Home en koppel met je Kaku account.

Hier wat instructies on Google assistant draaiende te krijgen als je die nog niet hebt:
Guide van Google
Meest belangrijk is je Phone op US English zetten en de nieuwste Google App + Google Home App installeren.
Soms moet je even langer op de home knop van je Android device drukken om de "juiste" assistant weer naar boven te krijgen. De oude komt er nog af en toe doorheen.

Have fun, Trico

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 22:15
Ik gebruik al een tijdje kaku dimmers ism de ics2000. Nu heb ik ook een amazon echo en werkt al vrij goed. Waar ik alleen een vraag over heb is welke app is nu eigenlijk het beste te gebruiken. Ik kan namelijk kiezen op de Iphone voor de kaku, trust smart home en de olisto app, iemand een advies hierover?

• sadhi
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 08:01
van wat ik zelf gezien heb lijkt er geen of nauwelijks verschil te zitten tussen de kaku en de trust smart home app. olisto is wel weer een hele andere app.

sadhi wijzigde deze reactie 23-02-2018 08:37 (25%)

• tricobalt
quote:
clonedonkey schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:27:
Ik gebruik al een tijdje kaku dimmers ism de ics2000. Nu heb ik ook een amazon echo en werkt al vrij goed. Waar ik alleen een vraag over heb is welke app is nu eigenlijk het beste te gebruiken. Ik kan namelijk kiezen op de Iphone voor de kaku, trust smart home en de olisto app, iemand een advies hierover?
Kaku en Trust Smarthome app zijn exact hetzelfde, alleen andere naam.
Deze apps gebruik je voor installatie, configuratie en bediening van alle functies van je ICS-2000
Ook het instellen van regels, scenes en timers die lokaal in je ICS draaien doe je daarmee.
Het is aan te raden timers/regels/scenes lokaal in de ICS-2000 te programmeren en bediening ook lokaal vanuit Kaku/TSH App te doen.
Dit werkt onafhankelijk van cloud/internet verbinding en is sneller.

Olisto is een App waarmee koppeling kan maken met andere domotica platforms, scociale netwerken en weer/sport/locatie/Wifi info. Zo kan je bijv. je Kaku Zigbee lampen die aan de ICS-2000 gekoppeld zijn laten knipperen in je club kleuren als je voetbal cluppie scoort. (voetbaluitslagen kanaal)
Of je Somfy Zonwering uitrollen als de zon schijnt. (weer kanaal)
Of je Kaku beveiligingssysteem armen als je thuis weggaat. (geo fencing)
etc.

De Olisto app is een mooie aanvulling op de Kaku/TSH App. Geen vervanging.

tricobalt wijzigde deze reactie 23-02-2018 21:11 (10%)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Mooi om te zien dat GH nu ook kaku ondersteunt. Ik loop alleen tegen een probleem aan, een van mijn lampen die op een stopcontact schakelaar zit aangesloten zet GH niet aan of uit. Hij ziet dit stopcontact wel maar kennelijk niet als "lamp" terwijl een andere lamp met stopcontact wel netjes aan en uit geschakeld kan worden. Iemand enig idee hoe dat kan?

• tricobalt
quote:
renzo4000 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:29:
Mooi om te zien dat GH nu ook kaku ondersteunt. Ik loop alleen tegen een probleem aan, een van mijn lampen die op een stopcontact schakelaar zit aangesloten zet GH niet aan of uit. Hij ziet dit stopcontact wel maar kennelijk niet als "lamp" terwijl een andere lamp met stopcontact wel netjes aan en uit geschakeld kan worden. Iemand enig idee hoe dat kan?
Stopcontact schakelaar wordt by default gezien als device, niet als lamp.
Dat is by design omdat je soms niet wilt dat apparaat mee aan/uit gaat met lampen.

Zit alleen een slimmigheidje aan kant van Google. Zodra je in de naam van stopcontact schakelaar (naam in kaku app) het woord spot, lamp of light hebt staan, dan wordt ie meegenomen in commando zoals: "turn on the livingroom* lights"
Je kan alle lampen en stopcontact schakelaar aan/uit zetten door te zeggen: "turn on/off the livingroom" (zonder lights in het commando)

*kamer in de google home app

Dit geeft eigenlijk maximale flexibiliteit. Kan je zelf kiezen of je je stopcontact schakelaar mee wil laten gaan met lampen commando of niet. Afhankelijk van de naam die je hem geeft in kaku app.

Trico

tricobalt wijzigde deze reactie 23-02-2018 22:05 (3%)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Door aan de betreffende stopcontact een nickame toe te kennen met het woord light erin is het probleem verholpen. Bedankt voor de tip!

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:33
heb in de naam van mijn kaku schakelaars toevallig het woord light opgenomen, dus dat is misschien de reden dat hij reageert op de turn of the lights in the tv room. Goed om te weten.

Bedien ze overigens via een rfxtrx433 icm domoticz en controlicz, evenals enkele zwave lampen.

maxtrash wijzigde deze reactie 23-02-2018 22:49 (3%)

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:33
iemand trouwens nog tips voor een leuke device om aan te sturen via home. Heb nu lampen, tv, temperaturen en zo maar heb wel zin in een nieuw projectje.

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 22:15
quote:
tricobalt schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:57:
[...]

Kaku en Trust Smarthome app zijn exact hetzelfde, alleen andere naam.
Deze apps gebruik je voor installatie, configuratie en bediening van alle functies van je ICS-2000
Ook het instellen van regels, scenes en timers die lokaal in je ICS draaien doe je daarmee.
Het is aan te raden timers/regels/scenes lokaal in de ICS-2000 te programmeren en bediening ook lokaal vanuit Kaku/TSH App te doen.
Dit werkt onafhankelijk van cloud/internet verbinding en is sneller.

Olisto is een App waarmee koppeling kan maken met andere domotica platforms, scociale netwerken en weer/sport/locatie/Wifi info. Zo kan je bijv. je Kaku Zigbee lampen die aan de ICS-2000 gekoppeld zijn laten knipperen in je club kleuren als je voetbal cluppie scoort. (voetbaluitslagen kanaal)
Of je Somfy Zonwering uitrollen als de zon schijnt. (weer kanaal)
Of je Kaku beveiligingssysteem armen als je thuis weggaat. (geo fencing)
etc.

De Olisto app is een mooie aanvulling op de Kaku/TSH App. Geen vervanging.
Top! Dank voor je heldere uitleg!

• rdnl
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 27-04 20:13
Ik heb 6 Ikea tradfri lampen en drie heb ik nog op een ikea afstandsbediening zitten omdat ik ze als groep wil dimmen en aan/uit zetten. Van het weekend de kaku zigbee afstandsbediening gekocht zodat ik alle lampen op kaku kan koppelen. De drie gereset (6x aan/uit) en daarna geprobeerd om ze te koppelen aan mij ICS-2000. En dat lukt me dus niet meer. (Ze zijn al eens gekoppeld geweest maar zoals ik al schreef, je kunt ze met de app niet als groep bedienen, dus toen teruggezet op een ikea afstandsbediening)

Ik neem aan dat het toch wel mogelijk is om ikea lampen (mits gereset) meerdere malen aan te melden op een ICS-2000. Alle drie (E14 lampen) krijg ik niet meer aangemeld. Ik heb ook nog een nieuwe tradfri E27 lamp en die krijg ik ook niet aangemeld. Voor de zekerheid nog getest met een kaku schakelaar en die krijg ik wel gewoon aangemeld.

Er is wel een update geweest van de kaku app deze week, zou dat het kunnen zijn......?
Zijn er meer die dit probleem nu ook hebben?
Ik heb verschillende ikea-lampen, maar het is me eerlijk gezegd nog steeds een raadsel hoe je ze nou precies moet koppelen. Elke keer probeer ik weer van alles en ben ik minstens een half uur bezig. Hoe ik het nu doe is als volgt:
- 6 x aan uit
- lamp in een los spotje doen dichtbij de ICS2000
- lamp aanzetten en tegen de ICS2000 houden. Daarbij druk ik ook nog de knop in op de ICS2000

Zo gaat het uiteindelijk vaak wel goed. Al spreekt dit wel berichten tegen dat je de lamp niet tegen de ICS2000 zou hoeven te houden. Heb ook wel een keer gehad dat ie op grotere afstand wel gekoppeld kon worden.

• aran
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-08 18:41
De 6 keer aan/uit werkt bij mij steeds voor de ikea lampen. Vaak heb ik er wel enkele pogingen voor nodig.

Wat is overigens de 'truc' voor de philips Hue lampen?

• rdnl
Net weer een poging van 20min gedaan om 1 ikea lamp te koppelen, helaas.... Ik meen me te herinneren dat ik bij het koppelen, toen het nog wel lukte, een popup met melding kreeg om de lamp te resetten en vervolgens de popup te sluiten om te verbingen. Ik zie nu alleen in een split second een melding "verbinden xyz" en vervolgens niets... (Ik gebruik Apple ios app om te koppelen). I'm lost. Net als bij Palomar gebruik een ik een los spotje direct naast de ICS2000.

• rdnl
Update. Ik heb mijn oude android tablet uit het stof gehaald en de kaku app geinstalleerd. Binnen 30 seconden had ik de drie tradfri lampen gekoppeld. Ik ga er vanuit dat er een bug in de nieuwe IOS app zit. Zal mijn ticket naar kaku ook maar updaten.

Update:
Na de lampen kreeg ik ook niet de ZYCT-202 gekoppeld via de IOS app, meerdere pogingen gedaan. Met anddroid lukt het in 1 keer.

Ter info IOS app versie waarmee het niet lukt: 3.08.8 build 3144 van 22 feb 2018

rdnl wijzigde deze reactie 25-02-2018 19:17 (30%)

• dannyC604
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-08 16:24
Voor degene waar soms de zigbee apparatuur niet reageert of off_line status komt.

Mijn ICS2000 had ik niet opgehangen, lag gewoon op een kast, voor de niet zigbee ontvangers/zenders geen enkel probleem, overal ontvangst in het huis, echter bij de zigbee ontvangers/zenders was het een ramp. Soms reageerde de sensors niet, soms off_line status .....
Nu heb ik de ICS2000 opgehangen, hoogte 2m30 met de ethernet en de voedingkabel naar onder gericht.
Tot nu toe werkt alles prima !!!

• sadhi
quote:
aran schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:10:
Wat is overigens de 'truc' voor de philips Hue lampen?
Bij Phillips Hue lampen heeft het geen zin om deze x aantal keer aan/uit te zetten.
Je kunt deze resetten door de Phillips hue dimmer remote of de kaku ZYCT er dichtbij te houden en dan tegelijk de AAN en UIT knop van de remote ingedrukt te houden. De lamp moet dan na een paar tellen feedback gaan gegeven en zou dan gereset moeten zijn.

• aran
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-08 18:41
quote:
sadhi schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:12:
[...]

Bij Phillips Hue lampen heeft het geen zin om deze x aantal keer aan/uit te zetten.
Je kunt deze resetten door de Phillips hue dimmer remote of de kaku ZYCT er dichtbij te houden en dan tegelijk de AAN en UIT knop van de remote ingedrukt te houden. De lamp moet dan na een paar tellen feedback gaan gegeven en zou dan gereset moeten zijn.
Dank! En als je geen Hue-remote hebt, enkel de lamp.

• Inunekko
quote:
rdnl schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:20:
Update. Ik heb mijn oude android tablet uit het stof gehaald en de kaku app geinstalleerd. Binnen 30 seconden had ik de drie tradfri lampen gekoppeld. Ik ga er vanuit dat er een bug in de nieuwe IOS app zit. Zal mijn ticket naar kaku ook maar updaten.

Update:
Na de lampen kreeg ik ook niet de ZYCT-202 gekoppeld via de IOS app, meerdere pogingen gedaan. Met anddroid lukt het in 1 keer.

Ter info IOS app versie waarmee het niet lukt: 3.08.8 build 3144 van 22 feb 2018
Heb er sinds de laatste update ook last van. Kan geen nieuwe Hue koppelen, ik denk dat er een bug in de KaKu app zit.

• tricobalt
quote:
Inunekko schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:19:
[...]

Heb er sinds de laatste update ook last van. Kan geen nieuwe Hue koppelen, ik denk dat er een bug in de KaKu app zit.
Er is vanmorgen een update geweest van de iOS App die de issue - als het goed is - verhelpt.

Trico

• sadhi
quote:
aran schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:49:
[...]

Dank! En als je geen Hue-remote hebt, enkel de lamp.
Volgens mij kan dit alleen maar met de Phillips Hue dimmer remote of de KaKu ZYCT.
Misschien dat dit ook gebreud op het moment dat de lamp uit de Phillips Hue app verwijderd wordt, maar dan zal hij wel eerst met de Hue hub verbonden moeten zijn geweest

• Rikkie027
  • Laatst online: 06-03 20:26
Goedenavond!
Gisteren een ICS-2000, APC-2300 wandcontactschakelaar en AYCT-102 afstandsbediening gekocht.
Daarnaast een 4 tal IKEA Tradfri E14 dimbare ledlampen gekocht, met bijbehorende afstandsbediening.
Eerst alles aangesloten zonder de ICS en alles probleemloos aan de praat gekregen.
Daarna de ICS aangesloten, app gedownload en account gemaakt. Ingelogd, geen probleem. APC gekoppeld door het klonen van het signaal van de afstandsbediening.
Ikea lampen waren iets lastiger.
Lampen willen niet gekoppeld zijn aan èn de afstandsbediening èn de ICS. Lampen gereset (6x uit/aan - lamp geeft een signaal en is weer koppelbaar). Vervolgens, conform de instructie getracht te koppelen aan de ICS door de lampen te identificeren als Overige, Zigbee. Maar dat werkt dus niet.
Wel werkte dit door te kiezen voor Trust Smart Home en dan Zigbee lijn... Lamp in de buurt van de ICS en tijdens het koppelen even uit en weer aan. Zo alle vier de lampen aangesloten en gecontroleerd. Werkt als een zonnetje.

Daarna wat Regels en Scenes gemaakt. Ook wat apparaten hernoemd. En scenes verwijderd en weer andere aangemaakt. Ook zo met de regels.

Korte tijd later blijken een deel van de wijzigingen niet meer zichtbaar! 2 van de hernoemde apparaten hebben weer de oude naam, 3 van de 6 scenes zijn verdwenen en ook zijn 2 van de 4 regels weg.
Het vreemde is dat de regels die verdwenen zijn, nog wel functioneren! Zo heb ik bijvoorbeeld aan de AYCT afstandsbediening, via een regel, het schakelen van de IKEA lampen gekoppeld.

De regel voor AAN staat nog in de App, de regel voor UIT niet meer maar beide regels werken nog!

Weten jullie wellicht hoe dit kan?
En hoe ik op een of andere manier kan achterhalen welke regels en scenes, die om een of andere reden dus niet meer zichtbaar zijn, nog wel in het apparaat zitten?

update 6-3
Inderdaad contact opgenomen met de servicedesk en zij hebben me meer dan uitstekend geholpen!

Rikkie027 wijzigde deze reactie 06-03-2018 20:25 (3%)

• Galaxis
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
Ik heb de rookmelder en waterlekkage detector besteld, komen morgen binnen. Eens kijken of het wat is :P
quote:
Galaxis schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:45:
Ik heb de rookmelder en waterlekkage detector besteld, komen morgen binnen. Eens kijken of het wat is :P
Als het goed is heb je ze nooit nodig :')

• sadhi
quote:
Rikkie027 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:14:
Korte tijd later blijken een deel van de wijzigingen niet meer zichtbaar! 2 van de hernoemde apparaten hebben weer de oude naam, 3 van de 6 scenes zijn verdwenen en ook zijn 2 van de 4 regels weg.
Het vreemde is dat de regels die verdwenen zijn, nog wel functioneren! Zo heb ik bijvoorbeeld aan de AYCT afstandsbediening, via een regel, het schakelen van de IKEA lampen gekoppeld.

De regel voor AAN staat nog in de App, de regel voor UIT niet meer maar beide regels werken nog!

Weten jullie wellicht hoe dit kan?
En hoe ik op een of andere manier kan achterhalen welke regels en scenes, die om een of andere reden dus niet meer zichtbaar zijn, nog wel in het apparaat zitten?
Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn als er tijdens het aanmaken wat storing op je internet was.
Ik zou aanraden contact op te nemen met hun klantenservice, dan kunnen zij ervoor zorgen dat wat in de ICS staat ook weer zichtbaar wordt in je app.
Ik heb een tijdje geleden ook zoiets gehad. Ik verdenk dat een firmware-update daar de oorzaak van was die een back-up van de instellingen terugzet die niet helemaal up to date is (bijv. als je precies op het moment van de firmware-update nog instellingen verandert). Kan dit verder niet echt bewijzen, maar toen ik dit had zag ik dat ik daarna toevallig ook een nieuwe versie van de firmware had. Daarna geen problemen meer gehad.

• Galaxis
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
quote:
Palomar schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:55:
[...]

Als het goed is heb je ze nooit nodig :')
@Palomar Dat hoop ik ook. De watermelder monteer ik in de kruip ruimte om 40cm hoogte. Zodra deze water detecteert laat ik automatisch een pomp aangaan :) .

De rookmelder ben ik benieuwd naar, vooral naar de grootte. Pas verhuisd en nog nergens rookmelders opgehangen. Als deze goed bevalt schaf ik er meer aan.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True