Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:21
@Galaxis Waar heb je die rookmelder besteld dan? Op de site van trust staat dat ie in pas in februari leverbaar is (zonder een jaar erbij).

• Galaxis
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:20
quote:
jongetje schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:23:
@Galaxis Waar heb je die rookmelder besteld dan? Op de site van trust staat dat ie in pas in februari leverbaar is (zonder een jaar erbij).
@jongetje https://www.klikaanklikui...igbee-smoke-detector.html
quote:
Galaxis schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:03:
[...]

@Palomar Dat hoop ik ook. De watermelder monteer ik in de kruip ruimte om 40cm hoogte. Zodra deze water detecteert laat ik automatisch een pomp aangaan :) .

De rookmelder ben ik benieuwd naar, vooral naar de grootte. Pas verhuisd en nog nergens rookmelders opgehangen. Als deze goed bevalt schaf ik er meer aan.
hehe, dat met die pomp is wel slim idd :) Ik overweeg er ook een voor de wasmachine op zolder. In het verleden al eens lekkage gehad en moet er niet aan denken dat vanaf zolder alles nonstop naar beneden stroomt als je een paar uur weg bent :X
Ben wel benieuwd of de watermelder goed werkt!

Idem voor de rookmelder. Heb in ons huis al een aantal rookmelders, maar als je niet thuis bent heb je daar weinig aan. Een notificatie op je telefoon is dan wel handig.

Alleen jammer dat het wel redelijk aan de prijs is. Vooral als je meerdere rookmelders wilt.

Palomar wijzigde deze reactie 27-02-2018 10:13 (5%)

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:27
quote:
Palomar schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:12:
[...]

hehe, dat met die pomp is wel slim idd :) Ik overweeg er ook een voor de wasmachine op zolder. In het verleden al eens lekkage gehad en moet er niet aan denken dat vanaf zolder alles nonstop naar beneden stroomt als je een paar uur weg bent :X
Ben wel benieuwd of de watermelder goed werkt!

Idem voor de rookmelder. Heb in ons huis al een aantal rookmelders, maar als je niet thuis bent heb je daar weinig aan. Een notificatie op je telefoon is dan wel handig.

Alleen jammer dat het wel redelijk aan de prijs is. Vooral als je meerdere rookmelders wilt.
Aardig aan de prijs inderdaad :o.
Mocht je, of iemand anders zijn/haar centjes bij de ING op een rekening hebben staan: middels rentepunten kan je een tegoedbon met een waarde van ¤50,- kopen voor ¤25,- (+ rentepunten uiteraard).
Overigens is de KaKu site niet altijd de goedkoopste.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• DtJ
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 11-12 22:29
Bij mij R28 op de ICS2000 en app 3.08.9, build 3145.
Zag vandaag dat ie er op stond.
Geen idee wat de changes zijn.

• Ray
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12-12 11:42
Om mijn eigen vraag nog maar eens kort te herhalen.... wellicht @tricobalt jij een idee hierover?

ruimte van 50m2 waarin 5 mini inbouwdimmers verdeeld over de ruimte

soms, zoals gisteravond weer, reageren er 2 (niet naast elkaar op verschillende afstanden van de ics) niet meer op het dim / uit signaal. Ook niet van de wandzenders die er ook zijn

Het enige wat dan, soms, helpt is met een handzender vlak naast de ontvanger te gaan zenden en dit maar te blijven doen totdat hij uitgaat.

Dit is zacht gezegd nogal vervelend.....

maar hoe kan zoiets en beter wat kan ik er aan doen ?

• Galaxis
Gisteren was mijn pakketje binnen gekomen met de zigbee rookmelder en de watersensor.

De watersensor zit nog in de verpakking, het is nu te koud om dat ding te monteren in de kruipruimte.

De rookmelder daarentegen zit al gemonteerd. Wat is dat ding klein !.

Hieronder wat foto's ervan, ter vergelijking een aansteker er naast gelegd.

• jongetje
quote:
Galaxis schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:11:
De rookmelder daarentegen zit al gemonteerd. Wat is dat ding klein !.
Mooi! Wat is ongeveer het bereik van die rookmelder? Ik wil er namelijk ook 2 of 3 aanschaffen om in mijn huis te hangen.

• Galaxis
@jongetje Het bereik heb ik geen idee van, wordt niets over vermeld in de specs.

• alesandro_46
Als het Zigbee is dan zal het toch onderdeel uitmaken van het Mesh netwerk neem ik aan?

• sadhi
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 28-11 08:27
Ik had ergens gelezen dan Zigbee sensoren wel gebruik maken van het mesh netwerk, maar er zelf niet actief aan bijdragen ivm batterij leven

• jongetje
quote:
Galaxis schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:07:
@jongetje Het bereik heb ik geen idee van, wordt niets over vermeld in de specs.
Daarom, jij hebt ze in huis dus misschien kun je er iets over zeggen?

• tricobalt
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 12-12 16:37
quote:
jongetje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:12:
[...]

Daarom, jij hebt ze in huis dus misschien kun je er iets over zeggen?
Pakt bij mij van begane grond een rookmelder op de zolder (2de verdieping). Wel dichterbij koppelen en zorgen dat je ICS redelijk centraal in je huis staat. Bij voorkeur niet je ICS wegproppen tussen de andere apparatuur, kabels of meterkast.

Groet, Trico

• Galaxis
Bereik is wel in orde denk ik, hangt bij mij behoorlijk ver van de ICS af, en mijn huis is een betonnenbunker. Hangt een meter 8 hemelsbreed er vandaan, met een verdieping er tussen en meerdere muren.

• Pjotr1402
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 06-12 06:52
Deze week ben ik overgestapt van een Raspberry Pi met RFXcom en domoticz naar een ICS-2000.
Ik wilde mijn huidige setup (kaku stopcontact schakelaars en dimmers) uitbreiden met Tradfri GU10 spots van Ikea.
Alles gekoppeld en ik moet zeggen, werkt als een zonnetje.
Ik gebruik nu alleen domoticz nog om signalen naar de ICS2000 te sturen. Ik kan namelijk ook vanaf mijn horloge, een Samsung gear S3, met gearoticz nu alles bedienen.
Ik mis alleen wel een webinterface en een mogelijkheid om wat meer logica in te bouwen in de regels. Met stapelen wordt het snel complex en onoverzichtelijk.

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 06:03
Sinds vandaag een ICS-200, nu nog met maar 1 schakelaar, maar wil dit zeker nog gaan uitbreiden.

Daar ik nog volledig noob ben met domotica en de ICS-200 heb ik 2 vragen:

1. Kun je ook via je pc en de KaKu website toegang tot je ICS-200 krijgen en zoja, hoe dan want inloggen op de website lukt me niet met ingevoerde gegevens uit de app?

2. Wat kun je zoal als je je slimme meter aan je ICS-200 aansluit?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

• pribo
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02-07 18:00

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Voor zover ik weet is inloggen vanuit je pc niet mogelijk op je ics 2000

Je kan wanneer jij je ics2000 aansluit op de p1 poort van de slimme meter deze uitlezen, je ziet dus wat je meterstanden zijn en wat je verbruik is aan gas en electra.

• Frappuccino
Thanks voor je reactie.

Jammer dat dat niet vanaf de pc kan.

Ook niet echt zo'n boeiende feature dus dat aansluiten op de p1 poort van de slimme meter.
Wel handig als je te lui bent om te gaan kijken wat de meterstand is. :P

• jongetje
quote:
Frappuccino schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:11:
Ook niet echt zo'n boeiende feature dus dat aansluiten op de p1 poort van de slimme meter.
Wel handig als je te lui bent om te gaan kijken wat de meterstand is. :P
Waarom niet handig? Je kunt dan over de gehele dag tot in detail zien wanneer je hoeveel elektra of gas gebruikt. Kun je juist zien welke apparaten veel energie gebruiken en of dit eventueel zuiniger kan.

• Frappuccino
quote:
jongetje schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:13:
[...]

Waarom niet handig? Je kunt dan over de gehele dag tot in detail zien wanneer je hoeveel elektra of gas gebruikt. Kun je juist zien welke apparaten veel energie gebruiken en of dit eventueel zuiniger kan.
Niet handig ≠ niet boeiend.

Wat jij beschrijft lijkt me niet een 24/7 activiteit. Dat doe je mijn inziens eenmalig en misschien nog eens als je een nieuw apparaat hebt aangeschaft.

Ik spreek uiteraard alleen voor mezelf, maar ik zie er het nut niet van om op zaterdagavond in de kroeg tussendoor mijn thuisenergieverbruik te gaan zitten monitoren.

Maar ik zal de meter eens aan m'n ICS-2000 knopen. Misschien zie ik er toch nog wel voordeel in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kelgamal
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 05-12 22:38
Vandaag een Philips spotje gekocht met daarin een GU10 dimbare lamp. Overal lees ik dat de Hue lampen tegenwoordig kunnen worden gebruikt in combinatie met de ICS-2000. Helaas krijg ik mijn Hue lamp met geen mogelijkheid gekoppeld aan de ICS-2000.

Is het iemand al gelukt? Zo ja, dan hoor ik graag welke stappen je hebt uitgevoerd.

Alvast bedankt voor de hulp!

• Inunekko
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10-12 11:34
quote:
kelgamal schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:21:
Vandaag een Philips spotje gekocht met daarin een GU10 dimbare lamp. Overal lees ik dat de Hue lampen tegenwoordig kunnen worden gebruikt in combinatie met de ICS-2000. Helaas krijg ik mijn Hue lamp met geen mogelijkheid gekoppeld aan de ICS-2000.

Is het iemand al gelukt? Zo ja, dan hoor ik graag welke stappen je hebt uitgevoerd.

Alvast bedankt voor de hulp!
Er staat een zeer heldere uitleg op de KaKu site

• Galaxis
@kelgamal

Ik heb het al eens omschreven hoe je een hue lamp kan koppelen aan de ICS 2000.

Zie Galaxis in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

• patjes
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-04 23:32
Heeft er iemand reeds ervaring met de trust/kaku watersensor ?
Graag had ik daar van geweten of het koppelen zonder problemen verloopt, is de reikwijdte voldoende, ...
Reageert de sensor vlug als er water word gedetecteerd ?

Ook wil ik graag de ervaring met de trust/kaku rookmelder kennen van de personen die deze reeds hebben.
Gaat het koppelen zonder problemen, is de reikwijdte voldoende, ...

patjes wijzigde deze reactie 05-03-2018 14:52 (12%)

• Galaxis
@patjes

Voor de rookmelder kan je een paar post terug kijken , ik heb hem zelf. Galaxis in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

Reikwijdte is prima in orde in mijn betonnen bunker. Watersensor heb ik ook. Hoe snel deze reageert op water weet ik niet, ik heb hem in de kruipruimte gemonteerd zitten op 40cm hoogte, ik hoop namelijk dat hij nooit alarm zal geven, want dan is het tijd dat galaxis de pompen aan gaat zetten.

• Pjotr1402
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 06-12 06:52
@Galaxis Dat van die water sensor in de kruipruimte zou ik nou toch eerst met een emmer water getest hebben hoor. Anders kom je er een keer door natte voeten achter dat de ingestelde regels toch net anders werken...

• kelgamal
quote:
Inunekko schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:20:
[...]

Er staat een zeer heldere uitleg op de KaKu site
De instructies op de KAKU website had ik ook al gezien, echter ik kwam er niet verder mee.

Ondertussen contact gehad met de KAKU helpdesk en zij gaven de volgende instructies:

.Zorg ervoor dat de Philips Hue lamp gereset is. Dit kan op 2 manieren:
a. Verwijder de Hue lamp uit de Hue App. Hierna knippert de Hue lamp 3x wit om de reset te bevestigen.
b. Gebruik een Trust Zigbee afstandsbediening (ZYCT-202) of een Hue Dimmer switch (deze heb ik) om de lamp te resetten.
Druk de AAN en UIT knop van de afstandsbediening 10 seconden tegelijk in, binnen 10 cm van de lamp.
Hierna knippert de Hue lamp 3x wit om de reset te bevestigen.

2. Koppel de lamp met de ICS-2000/Z1 zoals aangegeven op: http://www.trust.com/nl/installation-zigbee

Het resetten van de Hue lamp ging zonder probleem (mbv de Hue Dimmer switch).

Vervolgens de ICS-2000 laten zoeken naar de (Overigen) Zigbee lamp. De Trust Smart Home app gaf echter steeds aan dat de lamp niet kon worden gevonden. En na de " mislukte" zoekactie stond achter de Hue lamp steeds de optie "Connect" waarmee de app aangeeft dat je het opnieuw moet proberen. Per toeval zag ik dat bij het verwijderen van de Hue lamp in de Trust Smart Home app de lamp éénmaal knipperde. Vreemd...aangezien de app steeds aangaf dat de lamp niet kon worden gevonden??

Ik vertrouwde het niet en heb de hele procedure opnieuw uitgevoerd. En wederom gaf de Trust Smart Home app aan dat de Hue lamp niet kon worden gevonden. App hard afgesloten, opnieuw gestart en ja hoor...nu geeft hij aan dat de lamp geconnecteerd is.
Met andere woorden: als de Trust Smart Home app aangeeft dat de lamp niet kon worden gevonden is dat niet altijd correct. In dat geval raad ik aan om de app af te sluiten en opnieuw op te starten.

kelgamal wijzigde deze reactie 05-03-2018 20:24 (8%)

• kelgamal
quote:
Galaxis schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:05:
@kelgamal

Ik heb het al eens omschreven hoe je een hue lamp kan koppelen aan de ICS 2000.

Zie Galaxis in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"
Zie mijn commentaar bij een andere reactie:
kelgamal in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

De Trust Smart Home app vindt de lamp wel maar geeft dat niet aan. Pas als ik de app opnieuw heb opgestart zie ik dat de lamp is gevonden. Bugje in de app lijkt mij.

• Galaxis
@kelgamal als je de app opnieuw heb gestart , kan je de lamp dan wel bedienen? Als dat het geval is zit er inderdaad een bug in zoals jij aangeeft.

Echter heb ik het bij mij vanavond ook eens geprobeerd. Bij mij gaat het koppelen van hue lamp wel in een keer goed.

Galaxis wijzigde deze reactie 05-03-2018 22:54 (54%)

• tricobalt
quote:
kelgamal schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:26:
[...]

Zie mijn commentaar bij een andere reactie:
kelgamal in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

De Trust Smart Home app vindt de lamp wel maar geeft dat niet aan. Pas als ik de app opnieuw heb opgestart zie ik dat de lamp is gevonden. Bugje in de app lijkt mij.
@kelgamal Gebruik je de iOS of Android App?
En zit je in het bèta programma?

• Wouzziej
  • Laatst online: 29-06 13:57
Vorige week heb ik 5 rookmelders besteld, en gisteren kwamen deze binnen.
Helaas moet ik melden dat ze niet aan elkaar gelinkt kunnen worden. Ook de gebruiksaanwijzing zegt hier geen woord over.

Verder zijn ze wel heerlijk klein, en er komt genoeg herrie uit.
Tevens gaat het koppelen zeer simpel.

Hopelijk komt er dmv een update wel de mogelijkheid om de rookmelders met elkaar te koppelen.

• Galaxis
@Wouzziej

Kan je geen regels en trigger instellen dat als er 1 melder afgaat de rest ook moet gaan piepen ?
Kan me zo voorstellen dat de rookmelder alleen een sensor is en niet op commando een 'actie' kan uitvoeren.

Ben ook wel geïnteresseerd in die rookmelder, maar wacht nog even totdat ie ook buiten de kaku-shop te koop is. Wellicht dat ie dan nog wat goedkoper wordt.

• tricobalt
quote:
Palomar schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:40:
Kan me zo voorstellen dat de rookmelder alleen een sensor is en niet op commando een 'actie' kan uitvoeren.
Ja, klopt. Daarnaast: als smoke sensors continu zouden moeten luisteren naar Zigbee signalen zou dit ook het batterijen leven decimeren.

Je zou overigens wel willekeurige Kaku gong of lampen mee kunnen laten afgaan met smoke sensor.
Bijv. Regel: if smoke detected --> play chime x & turn on lamps y

Groet,
Trico

tricobalt wijzigde deze reactie 06-03-2018 13:51 (3%)

• Wouzziej
  • Laatst online: 29-06 13:57
De rookmelders kunnen inderdaad geen acties uitvoeren vanuit de app.
Je ziet alleen de batterijstatus.
Dus je kan inderdaad alleen een bel oid af laten gaan indien er rook word gedetecteerd.
Helaas niet de resterende rookmelders af laten gaan.

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-12 12:32

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb hier rookmelders op het alarm aangesloten, wanneer een rookmelder afgaat gaat een verbinding open in het alarm, heb daarop een relais aangesloten met daarop een kaku deurbel. Hierbij een regel aangemaak dat alle rolluiken open gaan en lichten aan. Heb gekozen voor rookmelders op alarm omdat deze een 2weg communicatie heeft en deze continue in de gaten houdt.

6760 kWp, 3 subsystemen (19x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• callofduty
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11-09 03:16
kan ik de afstandbediening AYCT-202 ook aan de ICS-2000 koppelen zonder dat ik alle lampen apart weer moet aanmaken in de afstandbediening ?

• kelgamal
quote:
Galaxis schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:52:
@kelgamal als je de app opnieuw heb gestart , kan je de lamp dan wel bedienen? Als dat het geval is zit er inderdaad een bug in zoals jij aangeeft.

Echter heb ik het bij mij vanavond ook eens geprobeerd. Bij mij gaat het koppelen van hue lamp wel in een keer goed.
Bedankt voor je reactie (en de test).
Ja, als ik de app (iOS) opnieuw opstart dan is de lamp connected en kan ik hem bedienen.
KAKU support heeft mijn ICS-2000 al (op afstand) gecontroleerd maar ziet daar niets vreemds aan.

Ik ga het zelf nog een keer proberen.

• kelgamal
quote:
tricobalt schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:11:
[...]

@kelgamal Gebruik je de iOS of Android App?
En zit je in het bèta programma?
iOS, ik zit niet in het bèta programma.
KAKU support heeft dit fenomeen nog niet eerder gezien. Zij stelden voor om de lamp dichter bij de ICS-2000 te houden gedurende het koppelen. Dat is echter lastig aangezien het om een plafondspot gaat.

• alesandro_46
quote:
callofduty schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:31:
kan ik de afstandbediening AYCT-202 ook aan de ICS-2000 koppelen zonder dat ik alle lampen apart weer moet aanmaken in de afstandbediening ?
Dat kan. En dan in de app acties koppelen aan de knoppen.
quote:
The Wizard schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:10:
Ik heb hier rookmelders op het alarm aangesloten, wanneer een rookmelder afgaat gaat een verbinding open in het alarm, heb daarop een relais aangesloten met daarop een kaku deurbel. Hierbij een regel aangemaak dat alle rolluiken open gaan en lichten aan. Heb gekozen voor rookmelders op alarm omdat deze een 2weg communicatie heeft en deze continue in de gaten houdt.
Lichten aan+rolluiken open is een hele slimme toevoeging! Hopelijk wordt het in de toekomst mogelijk om dit met de KaKu rookmelder te doen.

alesandro_46 wijzigde deze reactie 06-03-2018 23:23 (50%)
Reden: quote toegevoegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tricobalt
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:20:
Lichten aan+rolluiken open is een hele slimme toevoeging! Hopelijk wordt het in de toekomst mogelijk om dit met de KaKu rookmelder te doen.
Dit is al mogelijk als je Somfy RTS rolluiken hebt (of je rolluiken aanstuurt met de Kaku ASUN-650)
De ICS-2000 kan Somfy RTS / ASUN-650 aansturen en dus ook triggeren met een regel.

ICS-2000 voorbeeld regel:
  • Trigger: Rook gedetecteerd.
  • Acties: Open Somfy RTS rolluik en zet lampen aan.

tricobalt wijzigde deze reactie 07-03-2018 09:06 (7%)

• Laro
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-12 21:44
Ik ben mijn eerste oriënterende stappen aan het zetten in domotica. Nu heb ik nog standaard klikaanklikuit opzetjes draaien (schemerschakelaar, buitenlampen etc). Voor nu heb ik 1 vraag. Wat is het voordeel of nadeel van de ICS-2000 ten opzichte van bijvoorbeeld een RFLink 433.92mhz?

• Dick99999
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-09 11:59
RFlink is zelfstandig geen oplossing, het is een 433.92 MHz ontvanger/zender. Er moet een computer/server bij en een App/Software. Zelf gebruik ik daarvoor een Pi3 en Home Assistant.

Heel kort door de bocht vind ik ICS-2000 veel gebruiksvriendelijker (UI op een mobiel, maar niet op een PC!) en werkt out of the box voor simpele zaken. RFlink++Home Assistant (HAS) vraagt computer kennis, is wel veel uitgebreider qua mogelijkheden. De UI is echter een tekst file! Wel is er een mooie HAS App, maar programmeren is daarin nauwelijks/niet haalbaar. RFlink zelf is niet merk gebonden en HAS heeft een uitgebreide lijst van ondersteunde merken/apparaten. ICS-2000 is bedoeld voor en kan voornamelijk Kaku spullen aan, zeker als je alleen 433Mhz gebruik (m.u.v. met enkele beperkte uitstapjes naar bijvoorbeeld Somfy zonnewering/rolluiken). Met Zigbee (geen 433) mogelijkheden van beide oplossingen heb ik geen ervaring.

Dick99999 wijzigde deze reactie 10-03-2018 09:49 (24%)

• tricobalt
quote:
Laro schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:28:
Ik ben mijn eerste oriënterende stappen aan het zetten in domotica. Nu heb ik nog standaard klikaanklikuit opzetjes draaien (schemerschakelaar, buitenlampen etc). Voor nu heb ik 1 vraag. Wat is het voordeel of nadeel van de ICS-2000 ten opzichte van bijvoorbeeld een RFLink 433.92mhz?
Deze site geeft een aardig beeld van de mogelijkheden van de ICS-2000:
https://www.onsslimmehuis.nl/

• Dick99999
Enig idee van wie de 'onsslimmehuis' website is? Als het Kaku of Trust is zou ik iets meer aandacht voor beveiliging verwacht hebben. Het is bijvoorbeeld mooi dat het beveiligingssysteem met een lichtschakelaar automatisch aan of uit gaat. Maar een crimineel kan dat van buitenaf heel gemakkelijk ook doen. En dat kan zonder Internet hack/toegang gewoon via 433Mhz.

@Laro jouw schemerschakelaar staat niet op het slimme huis. De daar gekozen oplossing van berekende zonsondergang werkt op bewolkte dagen niet (schakelt veel te laat aan). Hoe bevalt die schemerschakelaar nu in je eenvoudige opzet?

• Stanley22_7
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 10-12 23:46
quote:
tricobalt schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:04:
[...]

Dit is al mogelijk als je Somfy RTS rolluiken hebt (of je rolluiken aanstuurt met de Kaku ASUN-650)
De ICS-2000 kan Somfy RTS / ASUN-650 aansturen en dus ook triggeren met een regel.

ICS-2000 voorbeeld regel:
  • Trigger: Rook gedetecteerd.
  • Acties: Open Somfy RTS rolluik en zet lampen aan.
Draait hier ook zo, maar dan met de Kaku rolluikschakelaars en met één actie meer: Ventilatiesysteem uit.

Ik wil niet dat er extra zuurstof word toegevoegd aan een eventueel vuurtje en dat de rook zich middels het ventilatiesysteem door de woning verspreid.

Stanley22_7 wijzigde deze reactie 12-03-2018 12:09 (3%)

• alesandro_46
quote:
Stanley22_7 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Draait hier ook zo, maar dan met de Kaku rolluikschakelaars en met één actie meer: Ventilatiesysteem uit.

Ik wil niet dat er extra zuurstof word toegevoegd aan een eventueel vuurtje en dat de rook zich middels het ventilatiesysteem door de woning verspreid.
Aannemende dat het ventilatiesysteem 'prik' krijgt via een perilex stekker, hoe regel je deze met KaKu?

• Stanley22_7
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 10-12 23:46
Mijn Itho krijgt prik via een normale euro-stekker. Wordt draadloos aangestuurd. Die stekker zit in een Kaku ontvanger gestoken.

Stanley22_7 wijzigde deze reactie 12-03-2018 14:58 (3%)

• alesandro_46
quote:
Stanley22_7 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:26:
Mijn Itho krijgt prik via een normale euro-stekker. Word draadloos aangestuurd. Die stekker zit in een Kaku ontvanger gestoken.
Ah oke. Dan is het in mijn geval niet plug en play...

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-12 20:38
Dit systeem leek mij icm sensoren wel mooi om te gebruiken als alarmsysteem... Maar helaas heeft klikaanklikuit laten weten geen bedieningspaneel te gaan uitbrengen hiervoor. Je moet het alarm dan dus altijd met afstandsbediening of telefoon aan of uit zetten wat voor mij een deal-breaker is. Wel jammer want ziet er verder wel goed uit..

Weet er ff geen

• Laro
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-12 21:44
quote:
Dick99999 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:09:

@Laro jouw schemerschakelaar staat niet op het slimme huis. De daar gekozen oplossing van berekende zonsondergang werkt op bewolkte dagen niet (schakelt veel te laat aan). Hoe bevalt die schemerschakelaar nu in je eenvoudige opzet?
Ik heb de schemerschakelaar nu een jaar of drie in gebruik. Soms komt de schakeling niet tot stand, en moet ik de buitenlamp met de hand aanzetten. Over het algemeen ben ik er wel tevreden over, maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik recent een buitenlamp heb uitgevoerd met een normale schemerschakelaar ipv draadloos. De reden hiervoor was dat de ontvanger in de garage geplaatst was, en de ontvanger daar af en toe defect ging, mogelijk door slijpstof.
quote:
tricobalt schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:13:
[...]

Deze site geeft een aardig beeld van de mogelijkheden van de ICS-2000:
https://www.onsslimmehuis.nl/
Die site komt vrij gekleurd over; alsof ze gesponsord worden door KlikAanKlikUit.
Ik heb momenteel diverse draadloze toepassingen draaien, ook anders dan KaKu, zoals draadloze koppelbare rookmelders, draadloze deurbelt etc.

Het klopt dus dat de ICS minder diversiteit aan producten aan kan dan bijvoorbeeld de RFLink?

Ik heb bij een kennis de RFlink zien draaien met domoticz, via een Raspberry Pi.

• rdnl
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23:23
Hallo,

Ik wil een regel maken dat als die zyct-202 ingedrukt wordt dat dan een lamp aangesloten op een acc-2300 aan gaat. Maar ik kan de zyct niet kiezen in een regel. Weet iemand of dit nog gaat komen of is dit een nadeel als je zigbee en kaku wil mixen?

P.s. De zyct staat wel tussen mijn kaku apparaten; in de app, allleen krijg ik hem niet als keuze optie bij een geavanceerde regel.

Antwoord van Trust

Dit gaat helaas niet omdat het Zigbee protocol dat niet toestaat. Wij hebben hier naar gekeken en we hebben het niet goed voor elkaar gekregen. Wat u wilt dat gaat dus helaas op dit moment echt niet. Misschien als Zigbee straks verder is ontwikkeld dat de mogelijkheden er wel komen maar daar moeten wij allemaal nog even op wachten

rdnl wijzigde deze reactie 14-03-2018 20:04 (31%)

• sadhi
ja het klopt dat de zyct-202 niet in regels staat
Ik weet niet of het nog gaat komen.
de reden dat je de zyct aan je aan toevoegt is zodat je hem daarna met je zigbee lampen kan koppelen, zodat je zowel met de afstandsbediening als met de app je lampen kan bedienen

• patjes
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-04 23:32
Mijn ervaring met zigbee....

Watersensor;
Voor de sensor had ik liever gezien dat deze aan een houder stond zodat we deze op de muur kunnen plaatsen, zo heeft de sensor altijd een vaste plaats, want de plakker tussen de meetpunten staat in het water en zal niet lang houden.

Watersensor afnemen van de bevestigingsplaat zend een signaal uit (rode led) maar geeft geen notificatie/actie !
Na veel proberen en testen kom ik erachter dat er enkel een actie en notificatie gebeurt als de sensor in water staat.
Gemakkelijk is anders, zoals testknop of melding sensor los van bevestigingsplaat

Brandmelder;
Mooi en klein, super.
Detecteert deze op tijd een brand, hoop het wel.
Ik zie nl. geen keuring op toesteldoos

Koppelen moet soms 2 maal gebeuren maar lukt.
Notificatie en acties maken gaat vlot.
Bij de sensor kan men zie of er brand of een waterlek is.

MAAR :? ;
Bij alles te koppelen (4 brandmelders en 2 watermelders) continue problemen zoal soms notificaties/acties bij test alarm, dan werkt de notificatie en 2 minuten erna niet meer, ...
Ik heb enkele uren gewacht en opnieuw geprobeerd, alles werk nu.
Hopelijk blijft alles werken.

NB: met de zigbee lampen (ikea) geen problemen gehad enkel de sensoren.

Heeft nog iemand deze ervaring bij koppeling van verschillende zigbee sensoren.
Zouden de zigbee sensoren ook beschikken over de repeater functie (zoals bij de lampen)

patjes wijzigde deze reactie 14-03-2018 17:35 (31%)

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-12 10:06
Cx

• mark1541
Hallo

Vandaag de ics 2000 gekocht en heb nu problemen met de app/aansluiten.

Ik heb me geregistreerd maar nadat ik wil inloggen geeft hij de volgende foutmelding aan;
Invalid data: Default Zone

Weet iemand wat ik moet doen

• renzo4000
  • Laatst online: 23:03

renzo4000

*Doh!*

Locatie en tijdzone wel goed staan?

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• mark1541
Dat is het probleem ik kan helemaal niks veranderen omdat ik niet kan inloggen op de ics.

Ik kan op Android dus niet inloggen

Kan je ook op een pc inloggen ?
Staat locatie/tijdzone etc. op je telefoon wel goed ingesteld?

• mark1541
Op alle telefoons/tablet zelfde melding

• Dick99999
De vraag stellen op de facebook pagina van Kaku https://www.facebook.com/klikaanklikuit/
De App is niet volkomen onafhankelijk, zij kunnen zaken instellen die je als gebruiker niet kunt, helaas.

• mark1541
Het werkt nu na tel contact

Wel jammer dat je in de app niet kan zien of de lampen branden ?

Kan dit wel met bijvoorbeeld de IKEA lampen of zogbee ?

• alesandro_46
quote:
mark1541 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:54:
Het werkt nu na tel contact

Wel jammer dat je in de app niet kan zien of de lampen branden ?

Kan dit wel met bijvoorbeeld de IKEA lampen of zogbee ?
Fijn dat het werkt.

Met Zigbee lampen (o.a. Ikea Tradfri) zie je inderdaad of de lamp aan of uit staat.

• mark1541
En die werken ook met bewindssensor ?

• alesandro_46
Ik denk dat je bewegingssensor bedoeld?
Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik vermoed van wel. Als je beide in de KaKu app hebt gekoppeld dan kan je de bewegingssensor als trigger gebruiken om Zigbee lampen te besturen.

• mark1541
https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/80338941/

Klopt deze set bijvoorbeeld inclusief instellen met Ics2000?

• alesandro_46
Ow, de bewegingssensor van Tradfri.. Geen idee of die werkt, ik vermoed van niet.
Ik was in de veronderstelling dat je een bewegingssensor van KaKu zelf bedoelde. Mocht Ikea niet te ver rijden zijn dan is het het proberen waard, over terugbrengen doen ze doorgaans niet moeilijk :). En anders even afwachten of iemand hier deze combinatie geprobeerd heeft of even zoeken in IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie.

• mark1541
werkeb alle lampen met het zigbee protocol. Op AliExpress staan bijvoorbeeld ook smart lampen ?

• Dijkhuis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 03-12 12:32
quote:
Pjotr1402 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:13:
Alles gekoppeld en ik moet zeggen, werkt als een zonnetje.
Ik gebruik nu alleen domoticz nog om signalen naar de ICS2000 te sturen. Ik kan namelijk ook vanaf mijn horloge, een Samsung gear S3, met gearoticz nu alles bedienen.
Hoe stuur je een KAKU ICS-2000 aan met Domoticz? Ik zie die niet in Domoticz staan bij de ondersteunde hardware?

• Ray
Ik gooi hem nogmaals hier neer...

Wat kan er toch zo enorm storen op de ics / kaku ontvangers dat ze weigeren te reageren ??

ik heb al diverse malen gehad dat een of meerdere ontvangers (meestal mini inbouw dimmers) niet of slecht op de ics of wanschakelaar reageren. Vaak is dat tijdelijk en wil een losse handzender er vrijwel naast houden... dan helpen

nu heb ik 5!!! lampen die niet uit willen. Om zot van te worden. Zelfs met de handzender ernaast reageren ze nergens op.!!!

ik ben dus haast genoodzaakt de automaat in de meterkast om te gooien om mijn lampen uit te krijgen.

dat is toch absurd.

Is dit iemand / iets die op de 433 aan het storen is of waar moet ik dit zoeken en hoe los ik zoiets op ??

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Geen last van met mijn ics 2000. Hij hangt wel redelijk centraal in mijn huis en bereikt zelfs mijn ontvangers achterin de tuin op pakweg 25/30 meter. Misschien een andere locatie proberen? Anders ff bellen met kaku.

Hier ook een herkenbaar verhaal: KaKu schakelen is erg onvoorspelbaar

Lastiger wordt het als je buren met allerei 433MHz apparatuur loopt te prutsen.

renzo4000 wijzigde deze reactie 25-03-2018 22:51 (29%)

• Ray
quote:
renzo4000 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:41:
Geen last van met mijn ics 2000. Hij hangt wel redelijk centraal in mijn huis en bereikt zelfs mijn ontvangers achterin de tuin op pakweg 25/30 meter. Misschien een andere locatie proberen? Anders ff bellen met kaku.

Hier ook een herkenbaar verhaal: KaKu schakelen is erg onvoorspelbaar

Lastiger wordt het als je buren met allerei 433MHz apparatuur loopt te prutsen.
yup die in de tuin doen het dan ook prima hier.... Het zijn er een aantal die normaal wel werken < 10 meter vd ics.

Maar zoals gezegd zelfs de wandschakelaars op 2 meter of een handzender op 30 cm doet het gewoon niet.
het 'bekende' verhaal. aanzetten reageert maar ze vertikken het om uit te gaan.

net dus inderdaad de meterkast automaat om moeten zetten om ze uit te krijgen 8)7 8)7

mm even andere topic gelezen. zo'n rf scanner eens uitpluizen. iemand een tip voor eentje die fatsoenlijk werkt

daarnaast bedenk ik me opeens dat iemand een keer meldde dat als de kaku PIR batterijen leger raken dat ding ook de boel kan verzieken. Deze zitten er nu 'al' een paar maanden in. Morgen die ook eens vervangen en hopen dat het daarmee verholpen is en niet een of andere buur met een china express babyfoon.

edit. het probleem is er nog steeds :'( op de ics was een vd balken rood. dus ik denk dader gevonden! tevens batterijen uit de buiten PIR gehaald. Maar nee dimmers reageren enkel op aan en dat is het. Uit totaal niet

wel zie ik op de ics constant een balk blauw knipperen. volgens mij is dat als hij een signaal binnenkrijgt. dat zou dus duiden op een zender. Maar waar? en waarom werken dan alleen bepaalde ontvangers niet ?

heb ooit zoiets met een garagedeur gehad, die toen omgebouwd naar 866mhz en opgelost. Waarom heeft kaku dat nooit op de markt gezet. die 433 is al overvol

als dit niet oplost kan ik dus 90% vd verlichting beneden niet gebruiken 8)7 8)7

Ray wijzigde deze reactie 26-03-2018 10:56 (39%)

Heb je je ICS-2000 al een keer herstart? Ik had laatst zoiets vergelijkbaars met Zigbee-lampen die niet meer uit wilden. Na een herstart van de ICS-2000 lukte dit wel weer. Blijft wel een beetje wankel dat dit soms gebeurt. Vind het zelf niet zo erg, maar voor de 'gewone gebruikers' in huis (lees: je gezinsleden) is niet echt uit te leggen waarom de lampen opeens niet meer aan of uit willen.

• Ray
@Palomar yup reboot gedaan. tevens omdat 1 balk rood was. Na de herstart (maar toen hij uit was reageerden de ontvangers nog nergens op) knippert er nu doorlopend een balk blauw. Ik herinner me dat als je normaal een signaal zendt dat dit ook het geval is. het lijkt er dus op dat er constant iets loopt te zenden

de led het dichtste bij de utp poort knippert vrij doorlopend blauw. en die daar rechts van ook vaak.

iemand enig idee wat daar de betekenis van is ?

Ray wijzigde deze reactie 26-03-2018 12:23 (78%)

quote:
Ray schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:36:
@Palomar yup reboot gedaan. tevens omdat 1 balk rood was. Na de herstart (maar toen hij uit was reageerden de ontvangers nog nergens op) knippert er nu doorlopend een balk blauw. Ik herinner me dat als je normaal een signaal zendt dat dit ook het geval is. het lijkt er dus op dat er constant iets loopt te zenden

de led het dichtste bij de utp poort knippert vrij doorlopend blauw. en die daar rechts van ook vaak.

iemand enig idee wat daar de betekenis van is ?
Dat heb ik idd ook een keer gehad. Bleek een bewegingssensor waarvan de batterij bijna leeg was. Kennelijk gaat ie dan storen en constant een vervuild signaal uitzenden, waardoor geen enkele zender meer werkte. Batterij eruit gehaald en alles werkte weer.
Wellicht is er bij jou ook een zender die een stoorsignaal uitzendt. Zou je kunnen proberen door 1 voor 1 de batterij eruit te halen.

• Frappuccino
quote:
Dijkhuis schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:14:
[...]

Hoe stuur je een KAKU ICS-2000 aan met Domoticz? Ik zie die niet in Domoticz staan bij de ondersteunde hardware?
Hier ben ik ook best benieuwd naar. :)

• Ray
@Palomar mijn PIR had ik al los gehaald en zonder batterijen nog steeds storing

maar the plot thickens! mijn buren hebben schijnbaar een draadloos alarm systeem waarbij de rookmelder een lage spanning had. ik dacht Hebbes! dat kan geen toeval zijn

helaas na het vervangen van de batterijen zowel vd rookmelder als bewegingsmelder nog steeds storing en die blauwe led die dus blijft knipperen

waarom kan ik nergens vinden wat die led kleuren inhouden ???

vreemde is ook dat ik vrijwel zeker weet vandaag in de ios app denk ik gezien te hebben bij connection dat daar cloud stond en nu weer local

maar goed ook als de ics vd stroom is werken de wand en handzenders niet dus ergens lijkt nog een stoorsignaal vandaan te komen

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Bij mij knippert er ook een blauwe led om de 3 seconden ongeveer.

• mark1541
Weet iemand of lampen ca. AliExpress ook werken?

Daar staan namelijk ook zigbee gecertificeerd e lampen en rookmelders.....

• sadhi
quote:
renzo4000 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:52:
Bij mij knippert er ook een blauwe led om de 3 seconden ongeveer.
Ik heb eerder eens gehoord dat die blauwe LED elke 3 seconden de ping naar de kaku server is.

• Ray
quote:
sadhi schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:08:
[...]

Ik heb eerder eens gehoord dat die blauwe LED elke 3 seconden de ping naar de kaku server is.
Kaku aan de lijn gehad en ze zeggen inderdaad dat beide blauwe leds met de server te maken hebben en er niets veranderd is. Echter aangezien ik die leds als verlichting voor mijn garage gebruik weet ik wel 100% zeker dat ze altijd egaal groen waren. ik bedoel je merkt wel of je in een groene garage staat zeg maar of dat er disco blauw door heen knippert

afin advies van kaku was alle mini inbouw te resetten. ja dat is een leuke klus en daarna weer overal aan koppelen. nou lekker

1 maar gewoon fysiek vervangen door een andere. dacht begin ergens. die koppelt netjes aan de handzender en wandzender. echter wil totaal niet clonen op de ics. zelfs met de handzender naast de ics zegt ie geen signaal 8)7
nou werkt die dus op de handzender wel goed. dus voor sofar kan ik hem weer uitzetten.... echter nu weigert dus een andere die eerst wel iets reageerde
bovendien , bedacht ik me net. hoe kan een ontvanger zorgen voor storing. dat kan toch alleen een zender ?
maar zo snel ik een keer contact had vanmorgen mochten mijn kleien tien pogingen daarna uitkomen bij de voicemail helaas

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Het klonen via de afstandbediening met de app op de telefoon was bij mij ook niet altijd een succes. Ik heb al mijn kaku ontvangers gewoon toegevoegd door de ontvangers in de "connect stand" te zetten en dan toe te voegen in de app. Alles werkte meteen in één keer.

Nog even een hersenspinsel; als je de ICS helemaal van stroom haalt, werken dan je afstandbedieningen wel op alle ontvangers zonder problemen? Want dan lijkt het erop dat je ICS de stoorzender is en wellicht een defect heeft waardoor je deze problemen hebt. Of heb je al eens een ander ICS geprobeerd?

Overigens dat knipperen van het blauwe ledje om de 3 seconden lijkt toch echt zo te horen, ik zie het ook op andere filmpjes op YT.

renzo4000 wijzigde deze reactie 27-03-2018 13:12 (10%)

• Ray
@renzo4000 ook als de ics van de stroom is veranderd er niets helaas

vandaag weer een boel tijd met bellen testen. Heb twee ontvangers nu fysiek vervangen voor nieuwe uit verpakking. deze werken wel!

nummer drie was helaas doa :(

ook een test gedaan met een ALID 250, de grote variant (ja ik heb het een en ander op voorraad :) ) en die lijkt ook goed te werken

toch lijkt het mij extreem dat er opeens een aantal dimmers tegelijk stuk zouden zijn.

Ook knippert mijn ics niet alleen om de 3 seconden maar de balk bij de utp doorlopend (minder dan een seconde) een led om rechts daarvan om de 3 seconde. Ik het heel even het idee gehad dat hij meeknippert met de led vd slimme meter maar kan daar geen reden voor vinden (p1 zit wel verbonden)

n. volgens kaku lijkt het alsof hij dan in een regel uitvoer loop zit maar dat is niet zo. Maar of dit met elkaar te maken heeft lijkt me ook niet, wel met het niet kunnen clonen, maar niet met et sturen van de ontvangers, immers andere ontvangers doen het wel

al met al loopt het opeens totaal niet meer prettig en heb ik eigenlijk geen idee wat de oorzaak is

edit. het doorlopende knipperen is dus inderdaad de puls vd slimme meter. Koppel ik de P1 los stopt het geknipper..... en dat heeft niemand bij Kaku vandaag dus even verteld ook niet na overleg met een programmeur... Het heeft wellicht met het type dsmr te maken want dit is waarschijnlijk pas na de wissel van slimme meters een paar weten geleden. Verklaart niet waarom ik niet kan clonen maar wel dat dus de ics niet de oorzaak is waarschijnlijk... Maar wat dan wel??

Ray wijzigde deze reactie 27-03-2018 22:44 (26%)

• tricobalt
quote:
Ray schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:30:
@renzo4000 Verklaart niet waarom ik niet kan clonen maar wel dat dus de ics niet de oorzaak is waarschijnlijk... Maar wat dan wel??
Beste is om even te mailen met Kaku support met verzoek dat ze tijdelijk logging aanzetten van je ICS-2000 en onderzoekje doen. (kan alleen met jouw toestemming) En beschrijving van je cloning issue. De programmeurs kijken er dan naar. Ze kunnen je op deze manier doorgaans snel helpen, zelfs met exotische issues is mijn ervaring.

Groet,
Trico

• Ray
@tricobalt dank voor je input. Heb inderdaad afgesproken dat ik een verzoek doe om dat uit te zoeken en er gaan 5 mini inbouw dimmers die kant op. Heb er 4 fysiek vervangen en alle problemen zijn nu opgelost (muv clonen) Dimmers waren pas ruim een jaar in gebruik maar schijnbaar toch iets mis mee want zelfs na een volledige reset bleef het probleem en het na het plaatsen van een nieuwe of een aild 250 was het direct verholpen

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:28
Hebben meer mensen last dat als je meerdere lampen tegelijk aan wilt dat er een delay in zit tussen de lampen? Dit was eerst niet zo.

• alesandro_46
quote:
bvbal79 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:24:
Hebben meer mensen last dat als je meerdere lampen tegelijk aan wilt dat er een delay in zit tussen de lampen? Dit was eerst niet zo.
's Avonds laat ik de lampen in de woonkamer via een regel een scene starten waarbij alle lampen uit gaan. Hier merk ik inderdaad ook dat de lampen sequentieel uit gaan i.p.v. allemaal tegelijk.

quote:
bvbal79 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:24:
Heb ik ook idd, zowel bij Zigbee-lampen als klikaanklikuit 433Mhz apparatuur. Heb meerdere lampen onder een knop en bij aan- of uitzetten zie je ze dan 1 voor 1 aan gaan.

• sadhi
Het zijn toch ook meerdere signalen die een voor een verstuurd worden, dus dan is het toch ook logisch dat je ze een voor een ziet aanspringen als je ze bijvoorbeeld in een regel of scene onder elkaar hebt staan?

• bvbal79
quote:
sadhi schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:54:
Het zijn toch ook meerdere signalen die een voor een verstuurd worden, dus dan is het toch ook logisch dat je ze een voor een ziet aanspringen als je ze bijvoorbeeld in een regel of scene onder elkaar hebt staan?
Ja maar er zit hier een vertraging in van een paar seconde..Dit was daarvoor minimaal..haast synchroon.

• sadhi
Misschien dat als je contact op neemt met hun support of feedback mail adres dat ze kunnen kijken of er iets verranderd is dan?

• Dick99999
quote:
bvbal79 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:41:
[...]

Ja maar er zit hier een vertraging in van een paar seconde..Dit was daarvoor minimaal..haast synchroon.
Ik heb de vertraging destijds gemeten, is inderdaad erg verschillend. zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53889863. Blijft de vraag waarom de afstand bedieningen zoveel sneller zijn dan ander vormen van schakelen. Support had geen andere verklaring dan batterijen nakijken.

Het zou kunnen dat als je groepen maakt en de groepscode verzendt, de lampen wel tegelijkertijd aangaan. Ik heb dat nooit geprobeerd.

Dick99999 wijzigde deze reactie 05-04-2018 13:10 (7%)

• bvbal79
quote:
Dick99999 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:07:
[...]

Ik heb de vertraging destijds gemeten, is inderdaad erg verschillend. zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53889863. Blijft de vraag waarom de afstand bedieningen zoveel sneller zijn dan ander vormen van schakelen. Support had geen andere verklaring dan batterijen nakijken.

Het zou kunnen dat als je groepen maakt en de groepscode verzendt, de lampen wel tegelijkertijd aangaan. Ik heb dat nooit geprobeerd.
Dit laatste heb ik dus en dat ging dus eerst wel snel, maar nu dus echt 3-5 seconde vertraging. Ben dus ongeveer 10 sec bezig om een stalamp met 3 spotjes in een keer aan te krijgen.

Is support weer beter bereikbaar...heb de hoop daar al een beetje opgegeven met hun zeer snelle responses...

• sadhi
ah ok, ik dacht dat het om zigbee ging
Ik heb zelf nog niet zo veel ervaring met 433

in mijn beleving is support vrij goed bereikbaar

• Ray
@bvbal79 maar hebben ze elk ook dezelfde code ?

ik heb vijf dimmers. in een scene 'alles aan' zie je ze inderdaad een voor een aangaan. die zijn dan ook allemaal los aangemeld op de ics

ik heb ook een wandschakelaar. die is op 3 ervan aangemeld, dus een soort van groep. als ik die indruk werkt het tegelijk, wat ook logisch is.

die opdracht heb ik als clone in de ics staan.

je kan dat eventueel ook met een losse handzender op die manier voor elkaar krijgen en daarna clonen

Ray wijzigde deze reactie 05-04-2018 13:58 (18%)

• Dick99999
quote:
Ray schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:57:
........
ik heb ook een wandschakelaar. die is op 3 ervan aangemeld, dus een soort van groep. als ik die indruk werkt het tegelijk, wat ook logisch is.
........
Wat is de vertraging tussen aanschakelen op de wandschakelaar en gaan branden van de lichten, vergeleken met een afstandsbediening of met een normale 220V schakelaar bijvoorbeeld?

• Ray
quote:
Dick99999 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:03:
[...]

Wat is de vertraging tussen aanschakelen op de wandschakelaar en gaan branden van de lichten, vergeleken met een afstandsbediening of met een normale 220V schakelaar bijvoorbeeld?
die is er feitelijk niet als je de 'opgloeitijd' niet meetelt.

daarmee bedoel ik dat omdat het dimmers zijn ze vanuit nul naar het dimpunt aan gaan. bij een aan / uit schakelaar heb je dit niet

als ik naar andere aan / uit situaties kijk in huis dan werken die wel instant

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12-12 15:14
gebruik al een tijdje kaku afstandbediening met een aantal lampen. Gaat prima, maar nu heb ik net zonnepanelen op het dak gekregen en krijg een nieuwe meter met een p1 aansluiting. Dus wil nu ics2000 gaan gebruiken om een en ander te meten. Echter begrijp ik dat hij maar een maand terug kan kijken in de metingen? Is dat intussen nog zo?

• Frappuccino
Yep, je kunt 'slechts' een maand terug kijken.

• Ray
quote:
Frappuccino schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:52:
Yep, je kunt 'slechts' een maand terug kijken.
en je kunt niet extern loggen. Dus voor een langdurig overzicht heb je er helaas niet zoveel aan.

als ik er aan denk, en vooral dat, wil ik nog wel eens een screenshot maken om de 30 dagen maar meestal vergeet ik dat
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True