Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:26
Offtopic: betreft het loggen van de opbrengst van zonnepanelen bij mijn ouders heb ik een Raspberry Pi met een bluetooth dongle geïnstalleerd waar SBFspot op draait. Deze slaat de opbrengst op in een database en upload dit naar pvoutput.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11-07 14:46
Ok, jammer. Verder lijkt het me een mooie oplossing namelijk. Ben niet zo heel handig met dit soort dingen en daarom leek het me een mooie out of the box oplossing.
quote:
Ray schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:50:
[...]

en je kunt niet extern loggen. Dus voor een langdurig overzicht heb je er helaas niet zoveel aan.

als ik er aan denk, en vooral dat, wil ik nog wel eens een screenshot maken om de 30 dagen maar meestal vergeet ik dat

• joppe113
dat klinkt al weer een stuk ingewikkelder.....
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:12:
Offtopic: betreft het loggen van de opbrengst van zonnepanelen bij mijn ouders heb ik een Raspberry Pi met een bluetooth dongle geïnstalleerd waar SBFspot op draait. Deze slaat de opbrengst op in een database en upload dit naar pvoutput.

• joppe113
iemand nog bekend met een leuke aanbieding op klik aan klik uit?

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:27

renzo4000

*Doh!*

Bij de praxis op alle kaku producten 25% korting deze week.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21:00
En dan nog duurder of hooguit net zo duur als normaal bij de Hornbach.

Online shoppen kan nog voordeliger zijn.

• pribo
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02-07 18:00

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

De Hornbach is altijd de goedkoopste... als hun prijs hoger is dan de prijs van de concurrent dan krijg jij het artikel mee voor de prijs van de concurrentie en daar gaat dan ook nog eens een extra 10% vanaf.. Blij dat ik naast de Hornbach woon. d:)b

• Dijkhuis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14-07 13:52
Ik wordt gek. :/

Ik heb vandaag twee Ikea TRÅDFRI Led-lampen gehaald (E27 980 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum opaalwit). Dat is volgens mij dan een 'Zigbee light warm/cold'? Ik krijg ze met geen mogelijkheid gekoppeld met de ICS-2000 via de KAKU app.

Zes keer snel uit en aan, dan knippert de lamp een keer, dan is hij toch klaar om in te stellen, zover ben ik.

Heb all heel veel geprobeerd:
- Met Android en Iphone app
- Toegevoegd als Trust Smart Home en als Overig/zigbee/warm-koud of dimmable
- Eerst lamp resetten, dan pas zoeken in de app, of eerst zoeken in de app, en dan snel zes keer aan en uit
- Lamp staat uit als je op search/add drukt, of juist aan
- Steeds dichterbij de ICS-2000, zelfs met een handlampje er tegenaan lukt het niet.

Wie heeft voor mij de juiste procedure, of zelfs een filmpje ervan (dat Bright filmpje om hem aan Hue te koppelen heeft voor mij niet de juiste oplossing).

• irab
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-06 09:58
quote:
Frappuccino schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:58:
[...]

Hier ben ik ook best benieuwd naar. :)
quote:
Hoe stuur je een KAKU ICS-2000 aan met Domoticz? Ik zie die niet in Domoticz staan bij de ondersteunde hardware?

Draadloos. Gewoon via RF op 433.
Je Domoticz moet natuurlijk wel een RfXcom oid hebben.

irab wijzigde deze reactie 22-04-2018 13:27 (71%)

• tricobalt
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14-07 23:05
quote:
Dijkhuis schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:53:
Ik wordt gek. :/

Ik heb vandaag twee Ikea TRÅDFRI Led-lampen gehaald (E27 980 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum opaalwit). Dat is volgens mij dan een 'Zigbee light warm/cold'? Ik krijg ze met geen mogelijkheid gekoppeld met de ICS-2000 via de KAKU app.

Zes keer snel uit en aan, dan knippert de lamp een keer, dan is hij toch klaar om in te stellen, zover ben ik.

Heb all heel veel geprobeerd:
- Met Android en Iphone app
- Toegevoegd als Trust Smart Home en als Overig/zigbee/warm-koud of dimmable
- Eerst lamp resetten, dan pas zoeken in de app, of eerst zoeken in de app, en dan snel zes keer aan en uit
- Lamp staat uit als je op search/add drukt, of juist aan
- Steeds dichterbij de ICS-2000, zelfs met een handlampje er tegenaan lukt het niet.

Wie heeft voor mij de juiste procedure, of zelfs een filmpje ervan (dat Bright filmpje om hem aan Hue te koppelen heeft voor mij niet de juiste oplossing).
Heb je wel succesvol andere Zigbee lampen gekoppeld? Zou sowieso even contact opnemen met Kaku support, die kunnen met jouw toestemming logging aanzetten en je doorgaans goed helpen.

• Frappuccino
quote:
irab schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:19:
Draadloos. Gewoon via RF op 433.
Je Domoticz moet natuurlijk wel een RfXcom oid hebben.
Dat stuk had ik en mogelijk ook de vraagsteller zelf wel kunnen bedenken/al bedacht.

Maar wat als je een RPI 3 met RF module en Domoticz hebt, hoe verder?
De RPI en RF module heb ik nog niet binnen dus ik heb er zelf nog niet inhoudelijker naar kunnen kijken.

Ik krijg de indruk dat Domoticz helemaal niks met de ICS-2000 doet maar dat je de KaKu zenders/ontvangers direct vanuit Domoticz aanstuurd.

Ik heb tenminste in mijn beperkte speurwerk nog nergens kunnen ontdekken dat Domoticz tegen de ICS-2000 zou 'zeggen' dat die maar even lamp A aan moet zetten of rolluik B moet laten zakken.

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:27

red bull

Keeps me awake !

quote:
Frappuccino schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:32:
[...]

Dat stuk had ik en mogelijk ook de vraagsteller zelf wel kunnen bedenken/al bedacht.

De RPI en RF module heb ik nog niet binnen dus ik heb er zelf nog niet inhoudelijker naar kunnen kijken.

Ik krijg de indruk dat Domoticz helemaal niks met de ICS-2000 doet maar dat je de KaKu zenders/ontvangers direct vanuit Domoticz aanstuurd.

Ik heb tenminste in mijn beperkte speurwerk nog nergens kunnen ontdekken dat Domoticz tegen de ICS-2000 zou 'zeggen' dat die maar even lamp A aan moet zetten of rolluik B moet laten zakken.
Als je een zigbee afstandsbediening met Domoticz kan emuleren dan moet je de scenes uit de ICS kunnen aansturen...

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Sinds een paar dagen heb ik software versie R28 erin zitten, iemand een idee wat de veranderingen zijn..?

• red bull

red bull

Keeps me awake !

quote:
pribo schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:51:
Sinds een paar dagen heb ik software versie R28 erin zitten, iemand een idee wat de veranderingen zijn..?
Zou dit de reden zijn waarom mijn aqara bewegingsmelders niet meer werken?

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Geen idee... ik heb geen bewegingssensoren. Misschien moet je even de boel opnieuw opstarten, dit wil wel eens een enkele keer helpen.

• fjansma
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12-07 14:05
quote:
red bull schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:28:
[...]

Ik heb 1 van de bewegingsmelders opnieuw moeten koppelen. De anderen zijn even offline geweest en vanzelf weer online gegaan. Jammer.

Helaas zijn diverse sensoren en lampen sporadisch offline, iets vaker dan ik had gehoopt. Ik overbrug geen grote afstanden. Het doet wel afbreuk aan de betrouwbaarheid van het systeem.

EDIT: eroverheen gelezen dat het om een Aqara melder ging. Ik heb gewoon Trust melders.

fjansma wijzigde deze reactie 30-04-2018 13:34 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tricobalt
Vandaag is een Kaku app update gereleased met Zigbee groeps aansturing en kleuren effecten voor Zigbee RGB lampen :)
https://www.klikaanklikuit.nl/zigbeeupdate

Groet,
Trico

tricobalt wijzigde deze reactie 02-05-2018 21:57 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pjotr1402
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 04-07 23:02
quote:
Dijkhuis schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:14:
[...]

Hoe stuur je een KAKU ICS-2000 aan met Domoticz? Ik zie die niet in Domoticz staan bij de ondersteunde hardware?
Ik heb hiervoor in domoticz een aantal 'knoppen' aangemaakt die een 433mhz signaal geven. Op deze signalen trigger ik in de ICS een regel. Dus eigelijk heel simpel alsof domoticz een kaku afstandsbediening is.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

quote:
tricobalt schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:56:
Vandaag is een Kaku app update gereleased met Zigbee groeps aansturing en kleuren effecten voor Zigbee RGB lampen :)
https://www.klikaanklikuit.nl/zigbeeupdate

Groet,
Trico
Ik heb 2 armaturen met 3x tradfri GU10.. groep per armatuur aangemaakt en werkt super, ook dimmen!

• Inunekko
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13-07 10:42
Ik heb zitten kijken in de app maar kom er niet achter hoe een groep aan te maken om tegelijk te bedienen??

• tricobalt
quote:
Inunekko schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:09:
Ik heb zitten kijken in de app maar kom er niet achter hoe een groep aan te maken om tegelijk te bedienen??
https://www.klikaanklikuit.nl/zigbeeupdate ...

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:37
quote:
Inunekko schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:09:
Heb je de app wel geupdate afgelopen avond/nacht?

• Inunekko
quote:
jongetje schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:30:
[...]

Heb je de app wel geupdate afgelopen avond/nacht?
Yep, ik heb t gevonden, thanks. Nu nog wat meer Fx scenarios graag (zonsondergang, etc.)

• jongetje
quote:
Inunekko schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:52:
[...]

Yep, ik heb t gevonden, thanks. Nu nog wat meer Fx scenarios graag (zonsondergang, etc.)
Zons op -en ondergang zit er al jaren in...

• Inunekko
quote:
jongetje schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:31:
[...]

Zons op -en ondergang zit er al jaren in...
Ja de schakeling bij regels maar niet kleurverloop. Nu alleen kleurenwiel en disco

• Gieter90
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 13-07 10:51
Ik heb een vraagje over de AWMD-250 i.c.m. de ICS-2000.

Het liefst zou ik mijn huidige handmatige dimmer behouden en hier de AWDM-250 achter plaatsen om zowel slim als handmatig te kunnen dimmen, ik begreep dat dit echter niet kan?

Hoe werkt het dan als ik mijn huidige dimmer verwijder, daarvoor in de plaats een enkelpolige schakelaar plaats met de AWDM-250 erachter, kan ik dan wel dimmen met de enkelpolige schakelaar (handmatig) of alleen ‘slim’ via de smartphone app?

• jene
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21-06 22:12
Help. Vraagje
Sinds kort heb ik een ics 2000 aangeschaft.
Super blij maar nou blijkt na 1 a 2 dagen niet meer verbonden te zijn met internet.
Het linkse rode lampje gaat branden.
De router is pas 2 jaar jong. Steek ik de utp stekker naar een andere poort doet ie het weer. Mijn internet verbindingen zijn stabiel. Op de rest van het apparaat nergens geen last van. Altijd wifi en internet. Glasvezelmodel -> Router C2600.
Wie herkend dit probleem. En heeft tips.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:22
quote:
Gieter90 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:55:

Het liefst zou ik mijn huidige handmatige dimmer behouden en hier de AWDM-250 achter plaatsen om zowel slim als handmatig te kunnen dimmen, ik begreep dat dit echter niet kan?

Hoe werkt het dan als ik mijn huidige dimmer verwijder, daarvoor in de plaats een enkelpolige schakelaar plaats met de AWDM-250 erachter, kan ik dan wel dimmen met de enkelpolige schakelaar (handmatig) of alleen ‘slim’ via de smartphone app?
Dan gaat hij alleen aan en uit.wat wel kan is een mini inbouw dimmer. Die draden afplakken. En een kaku wandzender gebruiken. Dimmer in de muur en wandzender erop. Kost wat maar ja.... heb er zo vijf in de woonkamer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gieter90
Dus je bedoelt de mini inbouwdimmer gewoon aansluiten op de stroomdraden, en de witte draden van de mini inbouwdimmer afplakken? En dan de KAKU wandzender plakken op de plek waar normaliter je enkelpolige contact zou komen, dus direct ‘op’ je minidimmer?

Kun je met een KAKU wandzender wel hanmatig dimmen dan?

Werkt dit allemaal een beetje voor jou? (dus handmatig en draadloos dimmen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

.

renzo4000 wijzigde deze reactie 04-05-2018 09:56 (99%)
Reden: foutje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ray
quote:
Gieter90 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:45:
Dus je bedoelt de mini inbouwdimmer gewoon aansluiten op de stroomdraden, en de witte draden van de mini inbouwdimmer afplakken? En dan de KAKU wandzender plakken op de plek waar normaliter je enkelpolige contact zou komen, dus direct ‘op’ je minidimmer?

Kun je met een KAKU wandzender wel hanmatig dimmen dan?

Werkt dit allemaal een beetje voor jou? (dus handmatig en draadloos dimmen)
Exact op die manier. Let wel. De wandzender geeft het aan of ga dim cyclus in signaal. Dus 1x drukken is aan. Nog een keer en de lamp gaat zwakker of feller branden. Nog een keer drukken zet dan die stand vast

Ik gebruik de wandzenders niet heel veel omdat ik voornamelijk met scenes werk via de ics

Het is overigens beide draadloos dimmen :)
Je kan er ook voor kiezen de zender op een andere plek te plaatsen dan de dim module

Ray wijzigde deze reactie 05-05-2018 08:20 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:24
quote:
red bull schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:28:
[...]

Heb jij het nog werkend gekregen? Ik heb hetzelfde probleem met de genoemde sensor. Deed het prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

quote:
waterstof schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:21:
[...]

Heb jij het nog werkend gekregen? Ik heb hetzelfde probleem met de genoemde sensor. Deed het prima.
Nee helaas, bij Coolblue 2 originele besteld.. morgen leveren als goed is...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alesandro_46
quote:
Gieter90 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:55:

De AWMD-250 i.c.m. met de enkelpolige schakelaar gaat prima. Zo heb ik hier twee lichtpunten aangesloten. Om de lichtsterkte aan te passen:
1. Zet de lamp aan met de schakelaar;
2. Schakel de schakelaar uit en daarna weer aan, nu zal de lichtsterkte aanpassen van donker naar licht en vice versa;
3. Schakel de schakelaar weer uit en aan om de lichtsterkte vast te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
quote:
alesandro_46 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:25:
[...]

De AWMD-250 i.c.m. met de enkelpolige schakelaar gaat prima. Zo heb ik hier twee lichtpunten aangesloten. Om de lichtsterkte aan te passen:
2. Schakel de schakelaar uit en daarna weer aan, nu zal de lichtsterkte aanpassen van donker naar licht en vice versa;
OK. dat wist ik dus niet. Ik dacht dat je enkel aan / uit kon schakelen.

maar even voor mijn idee. als je 1-3 doorlopen hebt. hoe zet je hem dan met de schakelaar weer uit ??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gieter90
quote:
alesandro_46 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:25:
[...]

Hiermee zeg jij dat het dus niet uitmaakt of je nou je huidige enkelpolige schakelaar gebruikt of een KAKU zender?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
quote:
Gieter90 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 07:47:
[...]

Hiermee zeg jij dat het dus niet uitmaakt of je nou je huidige enkelpolige schakelaar gebruikt of een KAKU zender?
zoals ik het lees is het wel een aardig geflipper met de schakelaar dan :P

de handleiding heeft het ook alleen maar over aan / uit maar ik neem aan dat het in de praktijk dus anders getest is.

Het is natuurlijk een kleine moeite om het aan te sluiten en kijken of het bevalt. zo niet kan je er altijd nog een wandzender op zetten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Neem gewoon een kaku schakelaar, dat werkt prima zonder gedoe. Bij de Hornbach ¤16,95...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alesandro_46
quote:
Gieter90 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 07:47:
[...]

Klopt.

En het lijkt een hoop klikkerdeklik, in ons geval valt het mee. Meestal staat de lamp op het juiste niveau (voor het avondeten). Willen we bijvoorbeeld met vrienden aan tafel dan gaat hij wat feller.

Uitzetten is overigens gewoon de schakelaar 1x omzetten (terug naar de "uit" positie).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• irab
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-06 09:58
quote:
Frappuccino schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:32:
[...]

Alle rules in de ics-2000 die je met de kaku remotes kunt activeren kun je ook met Domoticz (rpi + rfxcom) activeren.
Het omgekeerde kan ook. Dus alle scenes in Domoticz aansturen met de ics-2000 en/of de kaku remotes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gieter90
quote:
renzo4000 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:41:
Neem gewoon een kaku schakelaar, dat werkt prima zonder gedoe. Bij de Hornbach ¤16,95...
Als het niet nodig is heb ik liever mijn huidige schakelmateriaal, simpelweg omdat ik dat mooier vind.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thebrunk
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-06 12:24
quote:
jene schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:02:
Help. Vraagje
Super blij maar nou blijkt na 1 a 2 dagen niet meer verbonden te zijn met internet.
De router is pas 2 jaar jong. Steek ik de utp stekker naar een andere poort doet ie het weer. Mijn internet verbindingen zijn stabiel. Op de rest van het apparaat nergens geen last van. Altijd wifi en internet. Glasvezelmodel -> Router C2600.
Bij mij brand het rode lampje ook sporadisch... de ICS is de verbinding met de KAKU server (tijdelijk) kwijt. Enige gevolg is dat je buiten je huis (buiten je thuisnetwerk dus) niet met je ICS kan babbelen via de app. Lokaal werkt gewoon alles...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

@jene Geef je ics2000 eens een vast ip-adres in je modem, misschien blijft hij dan wel contact houden. Ik heb zowel de ics2000 als de Toon een vast ip-adres gegeven en nooit geen uitval meer gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jene
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21-06 22:12
@pribo Dat had ik ook al geprobeerd toen heeft ie een dag of 5 vol gehouden en daarna was de verbinding weer weg.
@thebrunk ook dan kan ik binnen huis niets doen. Hij is heel zijn verbinding kwijt. Terwijl ik op alle apparaten wel verbinding heb en niet is uitgevallen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thebrunk
Ik heb vandaag een ACM-LV24 gekocht en tussen de driver en LED's geplaatst. In eerste instantie was de bedoeling deze te koppelen met een kanaal op de AYCT-202 en vervolgens deze te clonen met de ICS-2000 (werkt altijd goed zo).

Ik heb de LV24 in leermodus gezet (1 sec inhouden), lampje knippert netjes, en vervolgens op de aanknop van de 202 gedrukt. De LV24 wil niet reageren/koppelen.

Vervolgens een AYCT-102 gepakt, daarop geprobeerd met dezelfde procedure en werkt direct. Vervolgens gecloned met de ICS-2000, en werkt zoals verwacht.

Echter, ik wil de AYCT-202 koppelen, maar de LV24 reageert er niet op. Hoe kan dit? Doe ik iets verkeerd?

Gr. Chris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fjansma
Ik heb twee ZPIR-8000 bewegingssensors. Beiden geven met enige regelmaat (eens per week) een bewegingsmelding zonder dat daarvoor een aanwijsbare reden is (bij afwezigheid in de vorm van een notificatie, dus het zal vaker gebeuren). Geen deuren die door tocht open kunnen waaien of iets dergelijks. Zijn er andere factoren waardoor deze sensors getriggerd worden? Wellicht kan ik daar dan rekening mee houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thebrunk
quote:
thebrunk schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:21:
Ik heb vandaag een ACM-LV24 gekocht en tussen de driver en LED's geplaatst. In eerste instantie was de bedoeling deze te koppelen met een kanaal op de AYCT-202 en vervolgens deze te clonen met de ICS-2000 (werkt altijd goed zo).

Ik heb de LV24 in leermodus gezet (1 sec inhouden), lampje knippert netjes, en vervolgens op de aanknop van de 202 gedrukt. De LV24 wil niet reageren/koppelen.

Vervolgens een AYCT-102 gepakt, daarop geprobeerd met dezelfde procedure en werkt direct. Vervolgens gecloned met de ICS-2000, en werkt zoals verwacht.

Echter, ik wil de AYCT-202 koppelen, maar de LV24 reageert er niet op. Hoe kan dit? Doe ik iets verkeerd?

Gr. Chris
vraagstuk is beantwoord mbv KIKU support. Ik heb een ZYCT ipv een AYCT, waarbij de Z voor Zigbee staat en dus niet met een LV24 kan communiceren aangezien dit op 433mhz werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:15
quote:
waterstof schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:21:
[...]

Aha, van de ene op de andere dag deed de Xiaomi aqara het niet meer. Als ik me goed herinner deed ie t rond 15 april nog. In de dagen/weken daarna is die gestopt. Ik dacht, dan zal de batterij wel leeg zijn. Dus van de week eindelijk zo'n cr2450 gehaald, blijkt de batterij helemaal niet leeg. Maar geen comm. met de ics2000. Daarna alle scènes en rules met de sensor er in en de sensor zelf verwijderd. Daarna met geen mogelijkheid meer te koppelen.
Heel jammer.....
Heb ook firmware R28..
Edit 19-5-2018: Inmiddels R29. Maar nog steeds met geen mogelijkheid meer te koppelen...

floriszz wijzigde deze reactie 19-05-2018 17:50 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• floriszz
quote:
jene schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:02:
Help. Vraagje
Wij hebben ook regelmatig dat de rode led gaat branden of langzaam knipperen. Alle rules en scenes doen het wel. Ook lokaal bedienen gaat. Als ik in de app op m'n Android onder instellingen op Reboot klik, gaat ie opnieuw starten en na een paar minuten is alles weer groen.
Al vanaf begin af aan heb een ik vast op adres. Dus daar heeft t volgens mij niet mee vandoen. Lokaal werkt ook alles.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floriszz
quote:
Neggs schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:02:
Half jaartje terug de ICS2000 aangeschaft en enige tijd terug ook de deurbel ACDB-7000BC en nog een extra ACDB-7000C erbij geplaatst. Werkt prima, behalve de push notificatie op iPhone en iPad. Deze werkt wel op regels zoals "verlichting aan bij zonsondergang" en ook met de webcam werkt dit, maar niet bij "aanbellen".

Ik heb al een mail naar support gestuurd met daarin Mac adres van mijn ICS maar krijg mailtje terug met de vraag wat het Mac adres is 8)7 .....

Iemand hier die het wel werkend heeft?
Wij hebben sinds kort 2 draadloze deurbellen met een gong toegevoegd(de nieuwste modellen). En ook een notificatie voor beide deurbellen. De gong doet t altijd prima.(weliswaar beetje traag)
Op mijn Android krijg ik maar heel soms als ik thuis ben een notificatie, maar op de iPhone van m'n vriendin komen de notificaties wel altijd door. Het maakt niet uit of we op wifi(thuis of remote) zitten of ver weg van huis onderweg via mobiele data.
Kortom. Erg onbetrouwbaar dus nog steeds!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 14-07 14:39

The Wizard

Moderator Mobile
Ik krijg op mijn Android altijd alle meldingen, misschien moet je even kijken naar je power savings settings van de app.

6760 kWp, 3 subsystemen (19x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Gieter90
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de AWMD-250 mini dimmer en de ACM-100 dimmer?

• alesandro_46
quote:
Gieter90 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:51:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de AWMD-250 mini dimmer en de ACM-100 dimmer?
AWMD-250 bouw je in achter een bestaande schakelaar, waarbij de inbouwschakelaar gebruikt kan blijven worden (ook om de lamp te dimmen).
ACM-100 bouw je in in de centraaldoos, dimbereik stel je vast in op de ACM-100 en de lamp lijkt alleen met een KaKu afstandsbediening geschakeld te kunnen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gieter90
Maar als ik dus een plafondlichtpunt draadloos wil schakelen en ook nog met de (huidige, originele) wandschakelaar, dan moet ik dus niet de ACM-100 gebruiken? Het lijkt erop dat daarmee je huidige schakelaar vervalt?
quote:
alesandro_46 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:49:
[...]

AWMD-250 bouw je in achter een bestaande schakelaar, waarbij de inbouwschakelaar gebruikt kan blijven worden (ook om de lamp te dimmen).
ACM-100 bouw je in in de centraaldoos, dimbereik stel je vast in op de ACM-100 en de lamp lijkt alleen met een KaKu afstandsbediening geschakeld te kunnen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frappuccino
Ik denk dat je eens naar de volgende produkten moet kijken en daar je keuze uit moet maken rekening houdend met wat voor lamp je schakelt.:

ACM-2300H, in te bouwen in je centraaldoos in het plafond.
AWMR-230, in te bouwen achter je wandschakelaar (als er plaats is).
AWMR-300, idem als AWMR-230 maar heeft een nul nodig en die is er meestal niet bij een wandschakelaar.

https://www.klikaanklikui...=asc&limit=48&order=price

Let wel, dit zijn schakelaars en geen dimmers! Dus als je wilt dimmen heb je er weinig aan.
En je wilt dimmen zie ik, had ik in eerste instantie even langs gelezen.

Het klopt inderdaad dat de ACM-100 niet direct met je bestaande wandschakelaar is te gebruiken.
Wil je je originele wandschakelaar behouden dan kun je de combi ACM-100 en AWMT-003 overwegen.
De AWMT-003 is een zender die je op je gewone wandschakelaar aansluit en achter de schakelaar wegwerkt. Bij de schakelaar is geen 220V bedrading meer nodig.

Frappuccino wijzigde deze reactie 22-05-2018 02:36 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floriszz
quote:
The Wizard schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:45:
Ik krijg op mijn Android altijd alle meldingen, misschien moet je even kijken naar je power savings settings van de app.
Ik heb de hele app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar dat heeft niet geholpen.
Bedoel je 'power saving settings' de 'battery optimization' instelling onder het batterij menu? Ik heb de kaku app nu op 'don't optimize' gezet, maar notificaties van de bel komen nog niet binnen. Ook hebben we een notificatie op 1 van de bewegingsmelders. Deze komt wel in m'n bovenbalk(met icoontje), maar als ik dan naar beneden swipe is de melding verdwenen voordat ik m kan lezen...
Battery optimization kaku

floriszz wijzigde deze reactie 21-05-2018 10:41 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alesandro_46
quote:
Gieter90 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 09:29:
Maar als ik dus een plafondlichtpunt draadloos wil schakelen en ook nog met de (huidige, originele) wandschakelaar, dan moet ik dus niet de ACM-100 gebruiken? Het lijkt erop dat daarmee je huidige schakelaar vervalt?

[...]
Klopt. Tenzij je het combineert met een AWMT-003 zoals @Frappuccino aangeeft, maar dan moet je twee KaKu apparaten kopen (de ACM-100 en AWMT-003). Afhankelijk van de type lamp (gloei-, halogeen-, spaar-, LEDlamp) die er het plafondarmatuur zit zou ik één van onderstaande aanraden:
AWMD-250 - draadloos dimmen van alle dimbare lampen (max. 250 Watt voor gloei- en halogeenlampen, max 24 watt voor spaar- en LED lampen);
AWMR-210 - draadloos dimmen van gloei- en halogeenlampen (max. 210 Watt) (geen vermelding over spaar- en LED lampen, dus waarschijnlijk niet compatibel daarvoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gieter90
Thanks voor jullie hulp!

Ik heb alleen de volgende situatie:

Ik heb 3 schakelaars bij elkaar op een muur, een serieschakelaar/dubbele wandschakelaar en een enkele schakelaar. Ik wil alle 3 de lampen via mijn telefoon kunnen bedienen en dimmen. Ik begrijp echter dat ik achter een dubbele wandschakelaar geen mini dimmers kan plaatsen en dat ze sowieso 50cm uit elkaar moeten zitten om conflict te voorkomen.

Ik ben op zoek naar een oplossing om alle 3 de lichtpunten te kunnen bedienen en dimmen via zowel hand, als via de ICS-2000.
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Klopt. Tenzij je het combineert met een AWMT-003 zoals @Frappuccino aangeeft, maar dan moet je twee KaKu apparaten kopen (de ACM-100 en AWMT-003). Afhankelijk van de type lamp (gloei-, halogeen-, spaar-, LEDlamp) die er het plafondarmatuur zit zou ik één van onderstaande aanraden:
AWMD-250 - draadloos dimmen van alle dimbare lampen (max. 250 Watt voor gloei- en halogeenlampen, max 24 watt voor spaar- en LED lampen);
AWMR-210 - draadloos dimmen van gloei- en halogeenlampen (max. 210 Watt) (geen vermelding over spaar- en LED lampen, dus waarschijnlijk niet compatibel daarvoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15-07 16:12
Ik heb flink wat KiKa spul in huis en wil binnenkort ook op de ics2000 gaan overstappen. Hierop vooruitlopend heb ik wat vragen waar ik geen direct antwoord op vind:

Ik wil de buitenverlichting ook gaan schakelen dmv de ICS (tijdschema). Hierbij wil ik dat deze parallel aan de bestaande schakelaar werkt. Om er zeker van te zijn dat de verlichting aan/uit is wil ik dat er feedback plaats vind richting de ICS.
KiKa heeft dit systeem niet maar is er een ander type/merk dat aan mijn vraag voldoet en met de ICS samen kan werken naast al mijn bestaande kika spul?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
quote:
Gieter90 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:52:
Thanks voor jullie hulp!

Ik heb alleen de volgende situatie:

Ik heb 3 schakelaars bij elkaar op een muur, een serieschakelaar/dubbele wandschakelaar en een enkele schakelaar. Ik wil alle 3 de lampen via mijn telefoon kunnen bedienen en dimmen. Ik begrijp echter dat ik achter een dubbele wandschakelaar geen mini dimmers kan plaatsen en dat ze sowieso 50cm uit elkaar moeten zitten om conflict te voorkomen.

Ik ben op zoek naar een oplossing om alle 3 de lichtpunten te kunnen bedienen en dimmen via zowel hand, als via de ICS-2000.

[...]
dat zal je uit moeten tekenen en kijken of je de ontvangers wellicht op een andere plek kwijt kan

of je moet alle schakelaars die er nu zitten weghalen en vervangen door Kaku zenders en de ontvangers bij de lampen plaatsen bijvoorbeeld. zo heb ik dat ook gedaan op diverse plekken

je kan nog makkelijker eventueel geen ontvangers plaatsen maar gewoon de lampen vervangen door Kaku Led bubs. dan is het helemaal makkelijk uit te voeren.

Ray wijzigde deze reactie 27-05-2018 11:59 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gieter90
In mijn geval gaat het om 3 plafondlichtpunten waarvan de schakelaars direct naast elkaar zitten. Hier kan ik dus geen 3 mini inbouwdimmer plaatsen toch?
quote:
Ray schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:53:
[...]

dat zal je uit moeten tekenen en kijken of je de ontvangers wellicht op een andere plek kwijt kan

of je moet alle schakelaars die er nu zitten weghalen en vervangen door Kaku zenders en de ontvangers bij de lampen plaatsen bijvoorbeeld. zo heb ik dat ook gedaan op diverse plekken

je kan nog makkelijker eventueel geen ontvangers plaatsen maar gewoon de lampen vervangen door Kaku Led bubs. dan is het helemaal makkelijk uit te voeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
quote:
Gieter90 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:33:
In mijn geval gaat het om 3 plafondlichtpunten waarvan de schakelaars direct naast elkaar zitten. Hier kan ik dus geen 3 mini inbouwdimmer plaatsen toch?

[...]
niet met de configuratie zoals jij ze noemde . de schakelaar zal je dan moeten vervangen door zenders. daarna is de keus of je dimmers neemt of dimbare leds

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sadhi
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 07:58
quote:
_sepulnation_ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:29:
Ik wil de buitenverlichting ook gaan schakelen dmv de ICS (tijdschema). Hierbij wil ik dat deze parallel aan de bestaande schakelaar werkt. Om er zeker van te zijn dat de verlichting aan/uit is wil ik dat er feedback plaats vind richting de ICS.
KiKa heeft dit systeem niet maar is er een ander type/merk dat aan mijn vraag voldoet en met de ICS samen kan werken naast al mijn bestaande kika spul?
Bij mijn weten is er geen systeem dat samenwerkt met de ICS om hiervoor te zorgen.
Als je wilt weten of iets aan of uit staat op de ICS heb je daar zigbee voor nodig.
Je zou eventueel kunnen kijken naar de Philips Hue outdoor, maar ik heb hier echter geen ervaring mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scatleguy
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09-07 12:36
quote:
_sepulnation_ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:29:
Ik heb flink wat KiKa spul in huis en wil binnenkort ook op de ics2000 gaan overstappen. Hierop vooruitlopend heb ik wat vragen waar ik geen direct antwoord op vind:

Een optie zou kunnen zijn om je bestaande schakelaar om te zetten naar een KaKu wand schakelaar. Deze koppel je dan aan zowel je buitenverlichting als aan je ICS-2000. Met een regel kun je dan het aan/uit signaal afvangen van de wand schakelaar. Bij een aan signaal kun je dan bijvoorbeeld de regel van je tijdschema uitzetten en bij een uit signaal zet je de regel weer aan. Dit is natuurlijk niet zo waterdicht als Zigbee, want geen garantie dat het signaal daadwerkelijk de ICS-2000 bereikt.

Aanvullend zou je ook de wand schakelaar enkel aan je ICS-2000 kunnen koppelen en niet aan de verlichting zelf. De verlichting wordt dan geschakeld met de ICS-2000. Bij het aan signaal trigger je dan een scene die zowel je verlichting aan zet als je tijdschema regel uit. Bij het uit signaal vice versa. Op die manier weet je dat als de verlichting reageert op het signaal van de wand schakelaar, je tijdschema ook daadwerkelijk is aan of uit gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frappuccino
Geen idee of het werkt, maar achter de ontvanger, welk model dat dan ook moge zijn, parallel aan de buitenlamp een AWMT-230 zetten die dan dus schakeld als de lamp aangezet wordt. Het signaal van de AWMT-230 dan in de ICS-2000 gebruiken als soort van 'tracking' signaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tricobalt
Headsup:
er is nu een bèta versie van de Kaku App beschikbaar waar condities in beschikbaar zijn in regels :)

Nu kan je een regel maken zoals:

Trigger: beweging wordt gedetecteerd
Conditie: tussen zonsondergang en zonsopkomst
Actie: zet lamp aan

Dus stapelen van regels voor tijdsvakken is dan verleden tijd.

of zoals:

Trigger: tijd is 23:00
Conditie: raam is dicht (contact sensor closed)
Actie: sluit rolluik

Voorkomt schade aan je rolluik/raam

Als je al in beta programma zit, dan krijg je de update vanzelf,
anders inschijven via: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/beta-app

Groet,
Trico

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
quote:
tricobalt schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:06:
Headsup:
er is nu een bèta versie van de Kaku App beschikbaar waar condities in beschikbaar zijn in regels :)
Dat is mooi! Ik speel al een tijdje met het idee om het licht in mijn badkamer in de nacht standaard heel zacht aan te laten gaan en overdag en in de avond gewoon normaal. Dat zou dan moeten kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-07 17:30
quote:
fjansma schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:49:
Ik heb twee ZPIR-8000 bewegingssensors. Beiden geven met enige regelmaat (eens per week) een bewegingsmelding zonder dat daarvoor een aanwijsbare reden is (bij afwezigheid in de vorm van een notificatie, dus het zal vaker gebeuren). Geen deuren die door tocht open kunnen waaien of iets dergelijks. Zijn er andere factoren waardoor deze sensors getriggerd worden? Wellicht kan ik daar dan rekening mee houden.
Zit er toevallig een spin achter die af en toe voor je sensor kruipt? Zal niet de eerste keer zijn dat daar (valse) meldingen door komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scatleguy
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09-07 12:36
Ik heb onlangs een AWMD-250 in gebruik genomen. Deze werkt goed met mijn dimbare LED verlichting en ik hoef geen blauwe draad bij te trekken zoals bij bijvoorbeeld de AWMR-300 het geval zou zijn. Wat mij echter stoort, is dat wanneer je hem uit zet, dit niet direct gebeurt. De lampen blijven nog ongeveer een seconde aan en doven dan langzaam uit. Dit heeft tot gevolg dat de vrouw - door het gebrek aan directe feedback - de schakelaar nog een keer omzet met als gevolg dat de lampen door de dimcyclus gaan lopen. Uiteraard valt hieraan te wennen, maar ik wil eigenlijk mijn bestaande lampen automatiseren met de ICS-2000 met zo min mogelijk impact op de bestaande werking van schakelaars.

Is dit op te lossen of zijn er andere producten van KlikAanKlikUit die deze eigenschap niet hebben? Ik heb ook gekeken naar de AWMT-003 icm met een ontvanger in de plafonddoos, maar hiermee kan de schakelaar uit sync raken als je de lampen ook met een andere zender (lees: ICS-2000) bedient. Wat betekent dat je soms de schakelaar twee keer moet schakelen voordat de lamp aan of uit gaat en dat vind ik ook geen acceptabel scenario.

• fjansma
quote:
rdfeij schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:37:
[...]

Zit er toevallig een spin achter die af en toe voor je sensor kruipt? Zal niet de eerste keer zijn dat daar (valse) meldingen door komen.
Ook naar gekeken inderdaad. Niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterstof
quote:
tricobalt schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:06:
Headsup:

of zoals:

Als je al in beta programma zit, dan krijg je de update vanzelf,
anders inschijven via: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/beta-app

Groet,
Trico
Tof! Gisteren gelijk ingeschreven voor de beta. Hopelijk word ik snel toegelaten.

• Froggy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-07 08:59
Is de Trust Control Station 71208 (7572699) gelijk aan de KlikAan KlikUit Internet Control Station ICS-2000?
De Trust maakt deel uit van de ZigBee startset 71212 welke nu in de aanbieding is.

Laat maar. Antwoord reeds gevonden. De 71208 staat verdekt opgesteld op de Trust website. Heb de verschillen gevonden en gezien dat de aanbieding daardoor niet interessant meer is.

Froggy wijzigde deze reactie 07-06-2018 10:16 (32%)

iRacing

• sadhi
Die witte variant van de ICS-2000 lijkt inderdaad alleen voor Zigbee te zijn, netzoals hun Z1 control station

• Frappuccino
Dat witte ding is helemaal geen ICS-2000 maar een Z1 Zigbee Control Station.
Die laatste ziet er heel anders uit en is stukken goedkoper.

https://www.klikaanklikui...gbee-control-station.html

Wat ook nog kan is dat je de voorloper van de ICS-2000, de ICS-1000, voor je hebt, die is ook wit maar wederom anders dan de ICS-2000 qua vormgeving/functionaliteit.

https://www.klikaanklikui...rnet-control-station.html

• corrado20vt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11-07 13:38
Weet iemand of de tradfri driver voor kast verlichting al werkt met de ics-2000

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sadhi
@Frappuccino Ze lijken naast de Z1 nog een variant te hebben:
https://www.trust.com/nl/...igbee-control-station-z1s

@corrado20vt De tradfri lampen van IKEA zijn ook zigbee, dus je hebt een goede kans dat hij werkt op de ICS-2000. Tenzij IKEA zich niet aan de spec houdt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gieter90
quote:
sadhi schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:15:
@Frappuccino Ze lijken naast de Z1 nog een variant te hebben:
https://www.trust.com/nl/...igbee-control-station-z1s

@corrado20vt De tradfri lampen van IKEA zijn ook zigbee, dus je hebt een goede kans dat hij werkt op de ICS-2000. Tenzij IKEA zich niet aan de spec houdt.
Heeft iemand al ikea slimme verlichting icm de ICS-2000?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
quote:
Gieter90 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Heeft iemand al ikea slimme verlichting icm de ICS-2000?
Heb je uberhaupt dit topic doorgelezen/gezocht en IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie? Zijn plenty voorbeelden hoe je deze verlichting moet koppelen.

Antwoord op je vraag: Ja dat werkt prima :) .

jongetje wijzigde deze reactie 08-06-2018 15:15 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harriess
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10-06 21:20
Wisten jullie dat de rookmelder van alie express ook goed werken op de ics2000. Ik gebruikte hem al voor ze officeel in de verkoop waren. Nu heb ik ook de waterdetector besteld en ook deze functioneerd goed! Deze heb ik achter de vaatwasser en wasmachine geplaats. Wanneer er water gedetecteerd word gooid de ICS2000 de stroom van de kaku stopcontacten waar de 2 apparaten op aangesloten zitten.

Het mooie is dat alles de helft van de prijs in Nederland is!

Ze verkopen bij alie express de rookmelder.

http://s.aliexpress.com/2iyUVfMN

De waterdetector.

http://s.aliexpress.com/bQRf63E7

En ook een coolmonoxide melder. Ik heb deze zelf nog niet besteld maar deze krijg je wel als rookmelder in het systeem ingeleerd. Je kan in de app wel de push notificatie aanpassen naar let op coolmonoxide gedetecteerd 😁

http://s.aliexpress.com/3e6JjeQf

Ik denk egt dat kaku die producten gewoon uit dezelfde fabriek laat komen. Opnieuw branding erover en het is een kaku product. Of zit ik er naast ?

• sadhi
Ik denk dat je wel even zeker moet weten dat ze ook echt af gaan. Het zou vervelend zijn als er bijvoorbeeld rook of CO gedetecteerd wordt en je krijgt daar dan geen melding van, omdat het apparaat onderwater toch net iets anders werkt dan de producten van KAKU.
Maar ze lijken er wel heel erg op.

• Lampje007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15-07 15:13
quote:
harriess schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:58:
Wisten jullie dat de rookmelder van alie express ook goed werken op de ics2000. Ik gebruikte hem al voor ze officeel in de verkoop waren. Nu heb ik ook de waterdetector besteld en ook deze functioneerd goed! Deze heb ik achter de vaatwasser en wasmachine geplaats. Wanneer er water gedetecteerd word gooid de ICS2000 de stroom van de kaku stopcontacten waar de 2 apparaten op aangesloten zitten.

De waterdetector.

En ook een coolmonoxide melder. Ik heb deze zelf nog niet besteld maar deze krijg je wel als rookmelder in het systeem ingeleerd. Je kan in de app wel de push notificatie aanpassen naar let op coolmonoxide gedetecteerd 😁

Ik denk egt dat kaku die producten gewoon uit dezelfde fabriek laat komen. Opnieuw branding erover en het is een kaku product. Of zit ik er naast ?
Als het zo is als je zegt dan scheelt dat aardig op de prijs , vanavond maar eens kijken op de site van Ali

• Frappuccino
Die rookmelder is toch gewoon 100% identiek?

Net als die waterdetector trouwens.

• Ray
ze hoeven maar 1 bitje in de software om te gooien en het werkt waarschijnlijk niet meer. iets wat me niet vreemd lijkt dat ze dit zouden doen.....

• waterstof
Het is inderdaad aanlokkelijk, maar of ik met een rooksensor het risico zou nemen... Recent werken de Aqara sensoren niet meer, deze deden het daarvoor prima. Uit een gesprek met KAKU begrijp ik dat het geen hele bewuste uitzet actie was, toch is het een gevolg van een update...

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 05:48

Tarin

Just plain weird.

Hoe snel is een Tradfri-lamp na inschakelen via een fysieke schakelaar (dus nadat hij van de stroom is geweest) te bedienen vanaf de ICS2000?
Ik heb twee lampen die via een bewegingsmelder meerdere keren per dag aan gaan, die ik 'snachts wil dimmen. Omdat ik aan het bestaande systeem niets wil veranderen (ingebouwd, goede >180° bewegingsmelder) wil ik een kaku-sensor (16 euro bij amazon.de) met vertraging de lampen laten dimmen (hoeft maar 1 keer per avond goed te gaan), maar als ze pas na meer dan 30 seconden in het zigbee-netwerk hangen wordt het krap.
's morgens dan hetzelfde andersom. De nette oplossing is de kring te onderbreken en een kaku-zender achter de bestaande bewegingsmelder te hangen, maar a) huurwoning, b) we verhuizen binnen een jaar en c) ik vind het losstaande systeem wel zo betrouwbaar aanvoelen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• alesandro_46
quote:
Tarin schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:22:
Hoe snel is een Tradfri-lamp na inschakelen via een fysieke schakelaar (dus nadat hij van de stroom is geweest) te bedienen vanaf de ICS2000?
Ik heb twee lampen die via een bewegingsmelder meerdere keren per dag aan gaan, die ik 'snachts wil dimmen. Omdat ik aan het bestaande systeem niets wil veranderen (ingebouwd, goede >180° bewegingsmelder) wil ik een kaku-sensor (16 euro bij amazon.de) met vertraging de lampen laten dimmen (hoeft maar 1 keer per avond goed te gaan), maar als ze pas na meer dan 30 seconden in het zigbee-netwerk hangen wordt het krap.
's morgens dan hetzelfde andersom. De nette oplossing is de kring te onderbreken en een kaku-zender achter de bestaande bewegingsmelder te hangen, maar a) huurwoning, b) we verhuizen binnen een jaar en c) ik vind het losstaande systeem wel zo betrouwbaar aanvoelen.
Hier een Tradfri E27 lamp (zonder kleurenspectrum) in een bureaulamp. Normaal staat de schakelaar altijd open omdat ik hem alleen met de ICS-2000 bedien. De schakelaar uit gezet en daarna weer en de lamp springt direct aan. Ik merk geen vertraging.

Edit: heb ook even naar de vertraging in de ICS-2000 i.c.m. de app (op Android) gekeken. Als ik de schakelaar uit zet dan duurt het best lang voordat de status 'offline' zichtbaar is. Als ik na het uitzetten van de schakelaar, in de app een paar keer op aan/uit druk dan komt de status wel snel in beeld. Mogelijk dat de ICS-2000 niet zo vaak een update vraagt van de Zigbee lampen?
Zet ik daarna de schakelaar terug aan dan is hij bijna direct 'online' in de app. Oftewel, online = bijna direct, offline = met vertraging (waarbij het mij niet duidelijk is waar deze vertraging vandaan komt).

alesandro_46 wijzigde deze reactie 18-06-2018 10:21 (20%)

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 05:48

Tarin

Just plain weird.

Precies, het aan springen gaat vrijwel direct en ook in de laatst ingestelde dimwaarde (/lichtkleur), dus op dat gebied kunnen we de bestaande leds vervangen. Rest alleen nog het testen of ze snel genoeg online zijn om door het ics2000 aangestuurd te worden zodat ze 's nachts minder fel branden dan overdag.

Brengt me op een potentieel betere oplossing trouwens. Kan ik 'lamp komt online' als trigger gebruiken? Dan hoef ik niet eens met een extra bewegingssensor met alle gedoe daaromheen te werken.

Ik ga thuis eens kijken wat de app aan mogelijkheden toont en dan kijken of we niet toch een paar euro (900%) meer uitgeven, voor tradfri in plaats van ryet.

edit:
Nope, helaas. Heb het als feature request op de twitters gegooid.

Tarin wijzigde deze reactie 18-06-2018 19:45 (8%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• JunkieXP
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-07 20:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik lees allerlei verhalen over het uitlezen van je meterstanden via de P1 aansluiting op je ICS-2000. Maar kun je aan de hand van bepaalde data ook scenes triggeren o.i.d.? Vooral i.c.m. met Zonnepanelen kan ik me, zeker als de regelgeving hieromtrent nog verder versobert, voorstellen dat je misschien juist op de piek bepaalde accu's op wilt laten laden of je Quooker op wil warmen.

Ergens kan hij misschien (deels) wel als vervanger dienen van een ABST-604 Draadloze Schemersensor, maar dat gaat misschien wat ver haha ;).

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry Priv | Hybrid: Medion P2214T
Earcandy: DX BT3030 Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• sadhi
Het is momenteel niet mogelijk om met de ICS2000 scenes of regels te laten afgaan op basis van de P1 meter. Misschien dat ze dat in de toekomst nog zouden willen doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:52
Zijn er ook andere camera's dan die van kaku die compatibel zijn met de ics2000?
Ik vind - als ik het zo lees- de op camera van kaku nogal beperkt. Doet niet automatisch mee met alarm, en kan alleen intern opslaan waardoor de kans groot is dat de sd kaart eruit gehaald kan worden.

Tevens lees ik dat verbinden lang duurt.
Wat zijn de ervaringen? Ik wil toch wel graag beeld hebben zodra er alarm is, en dat beeld ook veilig kunnen stellen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inunekko
quote:

De waterdetector.

I heb ook de temperatuur meter aangeschaft, alleen helaas nog niet te gebruiken met KaKu 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28
quote:

...knip...

Hmm, sowieso wel interessant dat die producten (iig die watermelder, de rookmelder lijkt een dode link) volgens Zigbee HA werken (dus niet Zigbee LL). Blijkbaar ondersteunt de ICS2000 dan beide varianten?

Verder: Ik hoor zo vaak dat argument van "De Europese producenten laten de veel te dure producten gewoon uit dezelfde fabriek in China komen". Echter, dat is dus totaal geen reden om dan maar er van uit te gaan dat het ook echt dezelfde producten zijn.

Het kan heel goed zijn dat een zelfde fabriek in China inderdaad zowel de goedkope Ali meuk produceert als de duurdere meuk voor producten van pak 'm beed Philips, KaKu, etc.

Echter, de Europese distributeurs en leveranciers hebben zich te houden aan een bepaalde (hoge) standaard op het gebied van veiligheid (zowel elektrisch als mechanisch bv.) en vaak ook kwaliteit. Of iets "made in china" EN "designed and QC'ed in china" is maakt nog wel degelijk een groot verschil. Dezelfde fabrikant kan heelt goed de producten voor haar Europese opdrachtgevers met wél een elektrisch veilig design en hoogwaardige componenten produceren, maar de 'eigen' meuk met wat lossere toleranties.

En jij als nietsvermoedende Ali-paar-euro-bespaarder kan vervolgens niets beginnen tegen de Chinese producent/verkoper als er toch iets mis gaat (je huis fikt af, je hond/kat/vrouw/kind komt onder stroom te staan), terwijl de Europese fabrikant of importeur wél aansprakelijk gesteld kan worden (en dat heel goed weet, en dus ook meer kosten moet maken om het gewoon voor elkaar te hebben).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fjansma
quote:
Inunekko schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:47:
[...]

I heb ook de temperatuur meter aangeschaft, alleen helaas nog niet te gebruiken met KaKu 8)7
Het zou wel heel mooi zijn als deze ook ondersteuning krijgt van KAKU. Of dat ze zelf met een dergelijk product komen. Temperatuur lijkt me een heel belangrijke trigger voor allerhande automatiseringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willie-wortel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10-07 22:28
Ook ik ben tegen het probleem aangelopen van het koppelen van ACDB-7000BC aan mijn bestaande deurbel. Het kan wel, vaak wordt er een extra relais tussen gezet, maar daar hoor je ook problemen over omdat de beltrafo dan niet genoeg vermogen heeft om en de gong en het relais te voorzien van stroom. Ook is het relais vrij prijzig.

Daarom heb ik een kleine pcb gemaakt waar een rectifier, condensator en opto-coupler op zit, daar kan je de draden van de KaKu zender dan rechtstreeks insteken, op de andere ingang sluit je de gong aan.

http://www.proofofprinciple.nl/images/Deurbell_rendered.png

http://www.proofofprinciple.nl/images/diagram.png

http://www.proofofprinciple.nl/images/Foto.jpg

De pcb is onderweg, binnenkort het resultaat :)

Willie-wortel wijzigde deze reactie 06-07-2018 13:49 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28
Hmm, Nice :).

Toch werkt het hier al vrij lang prima mbv een simpel 8v dc relais.

Hier gebruik ik een "solarbell" (dat is een beldrukker met een zonnepaneel erboven, dat dus via een kleine bufferaccu ook meteen voeding levert voor de gong als er aangebeld wordt). Een vriend van me met soldeerskills heeft een https://www.klikaanklikui...7000b-drukknopzender.html voor me gemodificeerd.

De twee draden die normaal naar de drukknop gaan (simpel maakcontact) zitten aan de geschakelde kant van het relais en maken dus contact als het relais 8v DC krijgt. Hij heeft vervolgens aan de kant van het relais die de 8V dc moet krijgen simpel snoer gemonteerd dat weer buiten de ACDB-7000b gaat en wat ik dus parallel aan de gong heb aangesloten.

Ik heb hier verder nog nooit problemen mee gehad (kan me ook niet voorstellen dat een simpel relais zo veel vermogen zou trekken). Het enige nadeel is dat de zender blijft zenden (en dus meerdere events kan triggeren) als iemand de beldrukker heel lang ingedrukt houdt. Maar dat gebeurt zelden.

e.e.a. trouwens geïnspireerd door dit topic: Klikaanklikuit deurbelzender ACDB-7000BC aansluiten

eymey wijzigde deze reactie 06-07-2018 11:41 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tricobalt
Headsup:
Kaku app update met regels>condities support staat nu live in de iOS/Android app stores

of zoals:

Groet,
Trico

• Inunekko
Nieuwe update van de beta app, nu ook buitencamera gesupport.

• wsoet
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 14-07 16:33
Bij mij werken ze ook idd niet meer. Bewaar ze in ieder geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aran
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-07 17:59
quote:
Inunekko schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:41:
Nieuwe update van de beta app, nu ook buitencamera gesupport.
Welke buitencamera? Weet iemand dat. Ik ken alleen de binnencamera.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dg2207
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:59
quote:
aran schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:58:
[...]

Welke buitencamera? Weet iemand dat. Ik ken alleen de binnencamera.
Deze camera van Trust:

https://www.trust.com/nl/...-camera-with-night-vision
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True