Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:09
Aha, mooi! Ik zie dat die in september beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 08:32
Heeft iemand al een koolmonoxide melder geprobeerd werkend te krijgen op de ICS 2000 ?

pricewatch: Zipato Smart Carbon Monoxide Sensor (Zigbee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankieG
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik probeer men sirene aan te melden in de app ik zit dat hij tijdens het verbinden in de leermodus wel 5x snel knippert alleen het verbinden mislukt, iemand raad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-06 13:14
Zijn er meer mensen die een ics-2000 gebruiken met een Google home mini?

Als ik een nieuw apparaat toevoeg aan de ics-2000 dan komt deze niet zichtbaar in de Google home mini. Ik moet dan steeds eerst klik aan klik uit verwijderen uit de Google home mini en weer toevoegen. Vervolgens moet ik dan alle rooms en dergelijke weer toevoegen. Niet fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
FrankieG schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:26:
Ik probeer men sirene aan te melden in de app ik zit dat hij tijdens het verbinden in de leermodus wel 5x snel knippert alleen het verbinden mislukt, iemand raad??
Heb dat ook wel eens met andere devices, als ik dan de app afsluit en open staat ie er gewoon in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnzzz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06-2022
corrado20vt schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:36:
Zijn er meer mensen die een ics-2000 gebruiken met een Google home mini?

Als ik een nieuw apparaat toevoeg aan de ics-2000 dan komt deze niet zichtbaar in de Google home mini. Ik moet dan steeds eerst klik aan klik uit verwijderen uit de Google home mini en weer toevoegen. Vervolgens moet ik dan alle rooms en dergelijke weer toevoegen. Niet fijn
Ik gebruik dezelfde combinatie. Als je 'Hey Google, sync devices' roept, synchroniseert 'ie de rooms en devices met de ics-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 993875

Weet iemand of het mogenlijk is om met een AWST-8802 een asun-650 rolluik schakelaar te bedienen ? Dus bv links op hoog, rechts omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:35
Anoniem: 993875 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:47:
Weet iemand of het mogenlijk is om met een AWST-8802 een asun-650 rolluik schakelaar te bedienen ? Dus bv links op hoog, rechts omlaag
Volgens de handleiding van de ASUN-650 lijkt het er wel op (zie pagina 5 en 14). Hierbij maken ze gebruik van het aanschakelen (=openen) en uitschakelen (=sluiten of stoppen) van hetzelfde kanaal.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekkie75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Hallo,

Heb een vraag, kun je op de ics-2000 ook alleen de melders (ALMDT-2000) koppelen? Dus zonder sirene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roxy707
  • Laatst online: 17:16
Anoniem: 993875 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:47:
Dat is geen probleem. Hier worden de ASUN ontvangers icm de AWST-8800 gebruikt, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:06
Hoi
kan ik xiaomi deur raam contact gebruiken met klikaanklikuit 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-10-2022
Koekkie75 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:20:
Hallo,

Heb een vraag, kun je op de ics-2000 ook alleen de melders (ALMDT-2000) koppelen? Dus zonder sirene?
Het is op dit moment niet mogelijk deze te gebruiken met de ICS-2000 zonder sirene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1101827

Goedenavond.

Sinds vandaag begonnen met KAKU, top systeem! Ik heb aangeschaft:
- ICS 2000
- APC3-2300R
- ACDB-6600AC
- AWMR-230 (2x)

Mijn woonsituatie is als volgt: in de woonkamer staat in de hoek bij de bank een Ikea lamp (type Hektar) hierop is 1x aangesloten de APC3-2300R. Naast het TV meubel staat aan beide zeiden een lamp, hierop is 2x aangesloten de APC3-2300R.

Boven de eettafel hangt een Ikea lamp (type Hektar) aangesloten op een enkele wandschakelaar.

In de keuken hangt een Ikea lamp (type Hektar) met 3 spotjes aangesloten op een enkele wandschakelaar.

De lamp boven de eettafel en de lamp in de keuken heb ik aangesloten op de AWMR-230.

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:

- Kan ik de lamp bij de bank en de twee lampen op de TV meubel via de app dimmen met de huidige instelling als ik de bestaande bolletjes vervang voor Tradfi Ikea bolletjes? Of moet ik dan alle 3 de APC3-2300R schakelaars vervangen voor dimbare schakelaars (ACD-300?)?
- Kan ik de lamp boven de eettafel en in de keuken ook dimmen als ik hier Tradfi Ikea bolletjes/spotjes in draai, of moet ik dan de AWMR-230 wisselen voor een AWMR-210?

Ik ben nieuw op dit gebied, dus hoop dat ik een beetje goed zit... ik hoor het graag, want dan cross ik morgen direct naar de Gamma!

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Hallo Menno,

Welkom bij de club :P

IKEA Tradfri zijn zigbee lampen netzoals de KAKU/Trust Zigbee lijn.
Deze kan je rechtstreeks koppelen aan de ICS-2000 en het is dan niet nodig de andere KAKU schakelaars er tussen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sadhi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:06:
Hallo Menno,

Welkom bij de club :P

IKEA Tradfri zijn zigbee lampen netzoals de KAKU/Trust Zigbee lijn.
Deze kan je rechtstreeks koppelen aan de ICS-2000 en het is dan niet nodig de andere KAKU schakelaars er tussen te hebben.
Oké dan... net naar de Ikea gescheurd en inderdaad: het werkt! Bedankt voor je tip en wat kortzichtig (van de verkoper in de Gamma) om al die randapparatuur van KAKU aan te schaffen. Dat gaat mooi (á €80) terug naar de winkel. Alle lampen van de Ikea kostten bij elkaar nog geen €60... €20 winst. ;-)

Nu heb ik de drie spotjes van de Ikea in een spotjeslamp gedraaid. Klopt het dat je ze dan allemaal één voor één aan moet zetten? Buiten dat je een scène aanmaakt met ‘spotjes keuken aan’ waardoor ze alle drie tegelijk aangaan.

Alvast bedankt.

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

@Anoniem: 1101827 en nou niet om de gamma te kort te doen .... maar buiten hun Kaku acties om zijn ze in de regel zeker 25% duurder dan bv hornbach of anderen in die in de pricewatch te vinden zijn. op de ics scheelt dan al snel 20 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Hoi
is het ook mogelijk om Xiaomi sensoren te koppelen aan Kaku 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:26

red bull

Keeps me awake !

MrOsman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:56:
Hoi
is het ook mogelijk om Xiaomi sensoren te koppelen aan Kaku 2000?
Dat was het wel, maar voor zover ik nu weet niet meer... Heb het al even niet meer geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
red bull schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:34:
[...]

Dat was het wel, maar voor zover ik nu weet niet meer... Heb het al even niet meer geprobeerd..
aanpassing door KAKU of Xiaomi zelf? ik wil namelijk via Ali bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Laatst online: 15:26

red bull

Keeps me awake !

Kaku update en daarna werkte bewegings sensoren niet meer...
Heb naast beweging nog vocht en temperatuur liggen... heb ook de Xiaomi Aqara basis liggen, maar doe ik eigenlijk niets mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sadhi
Anoniem: 1101827 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:45:

Nu heb ik de drie spotjes van de Ikea in een spotjeslamp gedraaid. Klopt het dat je ze dan allemaal één voor één aan moet zetten? Buiten dat je een scène aanmaakt met ‘spotjes keuken aan’ waardoor ze alle drie tegelijk aangaan.
Je kan een zigbee groep aanmaken, dan kan je al je zigbee apparaten die je daar in zet tegelijk aansturen.
Dan kan je daarna als je dat wilt ze rechtstreeks allemaal aansturen of via een regel/scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
sadhi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:59:
[...]

Je kan een zigbee groep aanmaken, dan kan je al je zigbee apparaten die je daar in zet tegelijk aansturen.
Dan kan je daarna als je dat wilt ze rechtstreeks allemaal aansturen of via een regel/scene
dus alle zigbee producten zijn te koppelen?
Maak jij zelf ook gebruik van Xiaomi? ik wil raam deur contacten van Xiaomi kopen.

wat is het verschil tussen nornale groep en zigbee groep?

ben helemaal nieuw in domotica

[ Voor 8% gewijzigd door MrOsman op 07-08-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
MrOsman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:32:
[...]

Maak jij zelf ook gebruik van Xiaomi? ik wil raam deur contacten van Xiaomi kopen.

ben helemaal nieuw in domotica
Mijn Xiaomi Aqara bewegingssensoren zijn er een tijdje geleden mee gestopt door een update zoals bij de andere. Ik zou dus oppassen met ze aanschaffen. Zelf heb ik inmiddels een kaku zigbee bewegingssensor. Die werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
waterstof schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 00:07:
[...]

Mijn Xiaomi Aqara bewegingssensoren zijn er een tijdje geleden mee gestopt door een update zoals bij de andere. Ik zou dus oppassen met ze aanschaffen. Zelf heb ik inmiddels een kaku zigbee bewegingssensor. Die werkt goed.
Hier boven wordt genoemd dat je zigbee groep kan aanmaken? is dat ook niet meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
MrOsman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:32:
[...]

Ok, misschien niet al je zigbee apparaten.
Zigbee sensoren kan je bijvoorbeeld niet in een zigbee groep stoppen.
Ik heb zelf momenteel alleen een Trust zigbee contact sensor, Trust zigbee motion sensor en een Trust lekkage melder.

Bij 433 kan je 2 devices op het zelfde apparaat in de app inleren om ze tegelijk aan te sturen en bij zigbee gebruik je een zigbee groep.
Een zigbee groep is een soort virtueel apparaat.
Je kan hier lampen (en waarschijnlijk andere aanstuurbare zigbee apparaten) aan toe voegen.
Wanneer je dan de groep aanstuurt wordt er een bericht rond gestuurd. Alle lampen/apparaten die in die groep zitten reageren daarop als ze dat kunnen.
Een dimbare lamp zal dus geen kleur aansturing doen ;), maar deze kan je wel tegelijk met je kleuren lampen dimmen als je ze in een zigbee groep hebt zitten.
  • Om een zigbee groep aan te maken ga je vanuit de KAKU app naar de kamer waar je de groep wilt toevoegen.
  • Je drukt op het plusje
  • Kies dan voor "Trust Smart Home - Zigbee Line" of "KlikAanKlikUit - Premium Lin (2-weg, Zigbee)"
  • Als je even door klikt krijg je een lijstje met boven aan "Zigbee groep"
  • Hierna kan je kiezen welke apparaten er in de zigbee groep moeten komen. Het is hierbij wel belangrijk dat de apparaten die je wilt toevoegen Aan (Online) zijn

[ Voor 18% gewijzigd door sadhi op 08-08-2018 08:36 . Reden: toegevoegd hoe je een zigbee groep aanmaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
sadhi schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:29:
[...]

Ik heb zelf momenteel alleen een Trust zigbee contact sensor, Trust zigbee motion sensor en een Trust lekkage melder.

Bij 433 kan je 2 devices op het zelfde apparaat in de app inleren om ze tegelijk aan te sturen en bij zigbee gebruik je een zigbee groep.
Je kan hier lampen (en waarschijnlijk andere aanstuurbare zigbee apparaten) aan toe voegen.
Wanneer je dan de groep aanstuurt wordt er een bericht rond gestuurd. Alle lampen/apparaten die in die groep zitten reageren daarop als ze dat kunnen.
Een dimbare lamp zal dus geen kleur aansturing doen ;), maar deze kan je wel tegelijk met je kleuren lampen dimmen als je ze in een zigbee groep hebt zitten.
  • Om een zigbee groep aan te maken ga je vanuit de KAKU app naar de kamer waar je de groep wilt toevoegen.
  • Je drukt op het plusje
  • Kies dan voor "Trust Smart Home - Zigbee Line" of "KlikAanKlikUit - Premium Lin (2-weg, Zigbee)"
  • Hierna kan je kiezen welke apparaten er in de zigbee groep moeten komen. Het is hierbij wel belangrijk dat de apparaten die je wilt toevoegen Aan (Online) zijn
Bedankt voor je uitleg :) jammer dat xiaomi niet zal werken deur/raam sensoren waren goedkoop genoeg :) anders betaal je wat meer.

ben jij blij met je Kaku?

ik ga ook van Woonveilig alarmsysteem naar KAKU Alarmsysteem goedkoper en geen abo kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Ja ik ben blij met mijn kaku systeem, maar er zijn nog wel wensen voor de toekomst.
Zo zou ik bijvoorbeeld graag nog een Google Home Speaker willen hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door sadhi op 08-08-2018 16:29 . Reden: zin liep niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sadhi schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:29:
[...]

• Je drukt op het plusje
Held! Nu kan ik vanuit KAKU > Woonkamer > in 1x de 3 spotjes tegelijk aanzetten en dimmen omdat het een groep is.

Echter kan ik de ‘losse’ verbinding (dus 3x een los apparaat) niet verwijderen want dan pakt ie m niet meer. Is daar nog een oplossing voor? Nu maar verplaatst naar een ‘test’ kamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 22:53
Anoniem: 1101827 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:17:
[...]
Echter kan ik de ‘losse’ verbinding (dus 3x een los apparaat) niet verwijderen want dan pakt ie m niet meer. Is daar nog een oplossing voor? Nu maar verplaatst naar een ‘test’ kamer.
Ik had ook net een 'kamer' aangemaakt met de naam 'Losse lampen' en daar de losse spots heen verplaatst (ik heb zo'n balk met 3 spots). Helaas werkte na het verplaatsen de groep niet meer. Werkte dat bij jou wel ?

Ik heb dus nu (schematisch) dit:

Woonkamer
- Groep 'Tafel' met spots 1, 2, en 3
Losse lampen
- Spot 1
- Spot 2
- Spot 3

Edit: Opgelost. Alles weggegooid. Lampen opnieuw gekoppeld in de 'Losse lampen' categorie. Daarna in de 'Woonkamer' de groep opnieuw aangemaakt en lampen toegevoegd.

Ik weet niet precies wat er nu mis is gegaan, maar het werkt nu :) Het kan zijn dat het koppelen niet lekker is gegaan de eerste keer en hij per ongeluk een lamp heeft gekopppeld onder twee verschillende entries. Het grappige is namelijk dat na het verplaatsen alle drie de lampen 1 fysieke spot bedienden ipv de losse spots. Achja, het werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Korvaag op 08-08-2018 19:15 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Korvaag schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:02:
[...]

Ik had ook net een 'kamer' aangemaakt met de naam 'Losse lampen' en daar de losse spots heen verplaatst (ik heb zo'n balk met 3 spots). Helaas werkte na het verplaatsen de groep niet meer. Werkte dat bij jou wel ?

Woonkamer
Losse lampen
- Spot 1
- Spot 2
- Spot 3

Edit: Opgelost. Alles weggegooid. Lampen opnieuw gekoppeld in de 'Losse lampen' categorie. Daarna in de 'Woonkamer' de groep opnieuw aangemaakt en lampen toegevoegd.

Ik weet niet precies wat er nu mis is gegaan, maar het werkt nu :) Het kan zijn dat het koppelen niet lekker is gegaan de eerste keer en hij per ongeluk een lamp heeft gekopppeld onder twee verschillende entries. Het grappige is namelijk dat na het verplaatsen alle drie de lampen 1 fysieke spot bedienden ipv de losse spots. Achja, het werkt.
Ik Test het even morgen net Ikea en Philips lampen gekoppeld aan Philips Bridge. :) nu even voor slaapkamer bestellen. en dan KAKU aansluiten met sensoren en Alarm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Korvaag schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:02:
[...]

Woonkamer
Losse lampen
- Spot 1
- Spot 2
- Spot 3

Ok. Maar heb je dan wel nog de losse lampen als in spot 1, 2 en 3 of heb je alleen de groep? Want als ik de losse spotjes verwijder, werkt de groep ook niet meer omdat ie dan wss de verbinding met de losse spotjes kwijt is.

Edit: deze vraag was dus jouw vraag aan mij. Dan nu de vraag of jij het werkend hebt met 1 groep i.p.v. 3 losse spotjes die je MOET bewaren in een aparte kamer.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1101827 op 08-08-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Anoniem: 1101827 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:28:
[...]

Ok. Maar heb je dan wel nog de losse lampen als in spot 1, 2 en 3 of heb je alleen de groep? Want als ik de losse spotjes verwijder, werkt de groep ook niet meer omdat ie dan wss de verbinding met de losse spotjes kwijt is.

Edit: deze vraag was dus jouw vraag aan mij. Dan nu de vraag of jij het werkend hebt met 1 groep i.p.v. 3 losse spotjes die je MOET bewaren in een aparte kamer.
Met Zigbee heb je altijd de losse lampen nodig omdat de groep slechts een groepering van bestaande gekoppelde devices is.
Inmiddels wel ontdekt dat de status van de groep niet goed uitgelezen wordt. Als ik met een rule de balk (met 3 spots) laat aangaan, dan staan de afzonderlijke lampen op 'aan' maar volgens de groep staat de groep 'uit'. Ik laat via de rule expliciet de groep schakelen en niet de afzonderlijke lampen. Er gaat dus nog wel wat mis met het updaten van de status.

Bewaren in een aparte kamer hoeft verder niet. Je kan de devices neerzetten waar je wil. Je kan ook een groep 'Alle lampen' maken met een link naar alle lampen in alle kamers als je wil. Kamers zijn puur een administratief ding om het overzichtelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Korvaag schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:30:

Inmiddels wel ontdekt dat de status van de groep niet goed uitgelezen wordt. Als ik met een rule de balk (met 3 spots) laat aangaan, dan staan de afzonderlijke lampen op 'aan' maar volgens de groep staat de groep 'uit'. Ik laat via de rule expliciet de groep schakelen en niet de afzonderlijke lampen. Er gaat dus nog wel wat mis met het updaten van de status.
Het lijkt er op dat een groep anders werkt dan voor fysieke apparaten.
Ik heb het idee dat een groep alleen de aansturingen onthoud.
De status van de lampen (of zo nu wel of niet in een groep staan) staat bij mij altijd wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
sadhi schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:12:
[...]

Het lijkt er op dat een groep anders werkt dan voor fysieke apparaten.
Ik heb het idee dat een groep alleen de aansturingen onthoud.
De status van de lampen (of zo nu wel of niet in een groep staan) staat bij mij altijd wel goed
Daar lijkt het inderdaad wel op ja... en hij onthoudt alleen de aansturingen die je zelf doet, en niet de aansturingen via rules of vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939043

Hallo,

Heb ik als ik de trust zigbee deursensor en bewegingsmelder wil koppelen met hue ook de trust bridge daar voor nodig of kan ik deze rechtstreeks met hue koppelen.

Kan nergens op internet de juiste informatie vinden dus hoop dat 1 van jullie mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Anoniem: 939043 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:29:
Hallo,

Heb ik als ik de trust zigbee deursensor en bewegingsmelder wil koppelen met hue ook de trust bridge daar voor nodig of kan ik deze rechtstreeks met hue koppelen.

Kan nergens op internet de juiste informatie vinden dus hoop dat 1 van jullie mij kan helpen.
De Trust zigbee sensoren (contact/motion/leakage/smoke) zijn Zigbee Home Automation producten en deze kan je niet aan een Zigbee Light Link bridge zoals Philips Hue of IKEA koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939043

sadhi schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

De Trust zigbee sensoren (contact/motion/leakage/smoke) zijn Zigbee Home Automation producten en deze kan je niet aan een Zigbee Light Link bridge zoals Philips Hue of IKEA koppelen
Maar ik kan ze wel laten samenwerken met hue via de trust bridge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sadhi
Anoniem: 939043 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Maar ik kan ze wel laten samenwerken met hue via de trust bridge?
Als je je zigbee lampen wilt gebruiken samen met die zigbee sensoren zal je ze allemaal aan je trust bridge moeten hangen. De trust bridge werkt niet samen met die van philips hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
sadhi schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:54:
[...]

Als je je zigbee lampen wilt gebruiken samen met die zigbee sensoren zal je ze allemaal aan je trust bridge moeten hangen. De trust bridge werkt niet samen met die van philips hue
Kan je dan hierdoor ook de HUE bridge afkoppelen? Aangezien ze dan via de ICS lopen, lijkt mij de HUE bridge alleen maar stroom te "vreten". Of klopt mijn veronderstelling niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 13:40
Smika schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:47:
[...]

Kan je dan hierdoor ook de HUE bridge afkoppelen? Aangezien ze dan via de ICS lopen, lijkt mij de HUE bridge alleen maar stroom te "vreten". Of klopt mijn veronderstelling niet?
Ja Hue bridge kan dan power OFF en naar Vraag & Aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag set uitgebreid met de IPCAM-2000. Prima ding. Echter een paar vragen:

- Kan ik niet instellen dat als > voordeur open > start filmen
- Kan ik niet instellen dat ie alleen dat opneemt i.p.v. bij beweging?
- Kan je de pushberichten van de cam ook helemaal uitzetten i.p.v. alleen 5-60 minuten?
- Overschrijft de camera oude beelden op de SD kaart als deze vol is of stop hij dan met opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Anoniem: 1101827 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:42:
Vandaag set uitgebreid met de IPCAM-2000. Prima ding. Echter een paar vragen:
Dit is niet momenteel mogelijk

Je kan instellen dat de camera continue opneemt.
Dan maakt deze opnames van 10 minuten ipv opnames van ~30 seconden

- Kan je de pushberichten van de cam ook helemaal uitzetten i.p.v. alleen 5-60 minuten?
Dit is momenteel niet mogelijk via de app, je kan wel alle push berichten voor de app uitzetten via de telefoon instellingen.
Ik ga er alleen niet vanuit dat dat is wat je wilt als je ook push berichten via je regels verstuurd of een alarm systeem hebt.

- Overschrijft de camera oude beelden op de SD kaart als deze vol is of stop hij dan met opslaan?
Als de SD kaart vol zit worden de oudste videos weer overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sadhi schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:04:
[...]

Dit is niet momenteel mogelijk

Je kan instellen dat de camera continue opneemt.
Dan maakt deze opnames van 10 minuten ipv opnames van ~30 seconden

Dit is momenteel niet mogelijk via de app, je kan wel alle push berichten voor de app uitzetten via de telefoon instellingen.
Ik ga er alleen niet vanuit dat dat is wat je wilt als je ook push berichten via je regels verstuurd of een alarm systeem hebt.

Als de SD kaart vol zit worden de oudste videos weer overschreven.
Duidelijk. Wederom bedankt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ssvld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb twee ZigBee RGB lampen van Trust in de tuin, nog geen vijf meter van de ics-2000 vandaan. Deze staan negen van de tien keer offline. Dus niet te bedienen, echt waardeloos. Soms branden de lampen dan de hele nacht en volgende dag omdat ze overdag nauwelijks zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ik kwam er vandaag achter dat het kaku spul ook verkocht wordt als Calex. Als je de site van Calex bezoekt dan staat daar een ics-2000 maar dan met Calex naam. Calex ken ik eigenlijk alleen van de lampen die ze bij verkopen via Action.

Vraag me af of het kaku spul over een tijd via Action onder de naam van Calex verkocht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:52
Sinds dit weekend heb ik mijn ICS-2000 geïnstalleerd. Hij staat in de woonkamer in het TV-kastje (daar had ik nog een LAN-aansluiting beschikbaar en staat hij redelijk centraal in huis).
Nu hoor ik sindsdien bij tijd en wijle een hoge pieptoon uit het TV-kastje komen en het lijkt er sterk op dat het van de ICS-2000 afkomstig is. Het valt zo goed als samen met het knipperen van de blauwe LED. Het gebeurt een hele tijd redelijk kort achter elkaar en dan weer een tijdje niet.
Hebben meer mensen hier last van en/of is er wat aan te doen?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Patrick_6369 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:32:
Sinds dit weekend heb ik mijn ICS-2000 geïnstalleerd. Hij staat in de woonkamer in het TV-kastje (daar had ik nog een LAN-aansluiting beschikbaar en staat hij redelijk centraal in huis).
Nu hoor ik sindsdien bij tijd en wijle een hoge pieptoon uit het TV-kastje komen en het lijkt er sterk op dat het van de ICS-2000 afkomstig is. Het valt zo goed als samen met het knipperen van de blauwe LED. Het gebeurt een hele tijd redelijk kort achter elkaar en dan weer een tijdje niet.
De ICS2000 hoort geen geluid te maken :? .
Als je het consistent hebt, zou je kunnen kijken of het ook echt daar vanaf komt door de stroom eraf te halen.
Als je je ICS niet uit wilt zetten, zou je eventueel ook kunnen proberen hem op een andere plek te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatleguy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 11:23
Patrick_6369 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:32:
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met de Broadlink RM Pro. Dit apparaat kan ook RF signalen verzenden en ook KaKu lampen bedienen. Ik had deze op mijn subwoofer gezet (uit het zicht) en elke keer als de Broadlink een RF signaal verstuurde om een lamp aan of uit te zetten, maakte mijn subwoofer ook een gek geluid. Niet echt piepen, maar wel een duidelijk geluid. Dit geluid was weg zodra ik de Broadlink verder weg zette van mijn subwoofer. Dus wellicht dat de RF zender interferentie kan hebben met geluidssystemen of misschien audio kabels die in het TV meubel lopen. Misschien eens proberen om de ICS-2000 op een andere plek te zetten.

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:52
@scatleguy en @sadhi Bedankt voor julie suggestie. Ik ga hem vanavond eens verplaatsen.
Gisteravond viel het me overigens niet op toen ik TV keek...

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• corrado20vt
Ik vraag me af wat het maximum aantal zigbee lampen is dat de ics-2000 kan aansturen.

De eerste 26 lampen gingen prima, de negen lampen daarna kreeg ik geen van allen gekoppeld.

Wel heb ik daarna nog wat kaku dimmers kunnen koppelen.

Ik drukte steeds eerst op verbinden en gelijk daarna zette ik de lamp aan. Heb de ics-2000 meerdere malen herstart.

Geen resultaat

[ Voor 8% gewijzigd door corrado20vt op 16-08-2018 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dg2207
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 12:38
corrado20vt schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:44:
Ik vraag me af wat het maximum aantal zigbee lampen is dat de ics-2000 kan aansturen.

De eerste 26 lampen gingen prima, de negen lampen daarna kreeg ik geen van allen gekoppeld.

Wel heb ik daarna nog wat kaku dimmers kunnen koppelen.

Ik drukte steeds eerst op verbinden en gelijk daarna zette ik de lamp aan. Heb de ics-2000 meerdere malen herstart.

Geen resultaat
Volgens KAKU zelf 200+ apparaten in 16 kamers.
Zie tab extra informatie https://www.klikaanklikui...rnet-control-station.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ik heb contact opgenomen met kaku en ze gaan een andere firmware naar mijn ics-2000 pushen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Firmware is hier inmiddels R30 overigens. Nog niet kunnen vinden wat de fixes zijn. Zelfde geldt voor de App. Is nu versie 3.11 maar release notes heb ik nog niet kunnen vinden op de site. Uiteraard staan er wel wat notes bij de App zelf in de store.

[ Voor 52% gewijzigd door Korvaag op 18-08-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1106077

Hopelijk heeft iemand advies.

Ik heb een hue bridge en de ICS-2000.

Mijn ledstrip van hue stond voorheen altijd gekoppeld op de ICS-2000. Werkte ook perfect.
Ik was erg nieuwsgierig naar de app van hue en heb daarom de ledstrip eens gekoppeld met de hue bridge.
Nu krijg ik met geen mogelijkheid de ledstrip weer gekoppeld aan de ICS-2000 :'( . Ik heb de ledstrip wel gewoon verwijderd in de hue app en de bridge een reset gegeven.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Anoniem: 1106077 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:07:

Mijn ledstrip van hue stond voorheen altijd gekoppeld op de ICS-2000. Werkte ook perfect.
Ik was erg nieuwsgierig naar de app van hue en heb daarom de ledstrip eens gekoppeld met de hue bridge.
Nu krijg ik met geen mogelijkheid de ledstrip weer gekoppeld aan de ICS-2000 :'( . Ik heb de ledstrip wel gewoon verwijderd in de hue app en de bridge een reset gegeven.

Mijn dank is groot.
HUE lamp al een reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1106077

Ik ben bezig geweest met zoeken hoe dit moet. Schijnt te kunnen met de dimmer, deze heb ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
Heb 2x zigbee schakelaars gekocht om de 433 mHz kaku's te vervangen. Ben benieuwd of ik die kan koppelen (kaku heeft zelf allen AB of sensor op zigbee). Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:35
Inunekko schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:45:
Heb 2x zigbee schakelaars gekocht om de 433 mHz kaku's te vervangen. Ben benieuwd of ik die kan koppelen (kaku heeft zelf allen AB of sensor op zigbee). Iemand ervaring mee?
Welke zijn dit? Ben ook benieuwd namelijk. Het is mij wel gelukt een Osram stekker te koppelen als een simpele aan/uit lamp. Werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Anoniem: 1106077 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:02:
Ik ben bezig geweest met zoeken hoe dit moet. Schijnt te kunnen met de dimmer, deze heb ik helaas niet.
Dit werkt eventueel ook met de kaku/trust ZYCT-202.
Je moet dan de AAN en UIT knop tegelijk ingedrukt houden.

zorg wel dat andere zigbee lampen in de buurt uit zijn, want het is best lastig te bepalen welke er gereset worden anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
fjansma schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

Welke zijn dit? Ben ook benieuwd namelijk. Het is mij wel gelukt een Osram stekker te koppelen als een simpele aan/uit lamp. Werkt vlekkeloos.
Zijn van xiaomi aqara. Maar lees elders dat het een aangepast zigbee protocol is. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543304

Heeft iemand de ICS werkend gekregen met Yeelights van Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
Anoniem: 543304 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:58:
Die werken toch alleen via WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Anoniem: 543304 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:58:
Van wat ik terug heb kunnen vinden, werken Yeelights op bluetooth en deze kan je dus niet verbinden aan de ICS-2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Weet iemand trouwens hoe de verbinding tussen de ICS-2000 en de app precies werkt? Ik heb het dan met name over de connectie van de ICS-2000 naar de cloud. Ik kan er op internet niet echt veel details over vinden. Ik begrijp dat de ICS-2000 verbinding maakt met de Trust 'smart cloud', maar ik kan niet vinden hoe.

Ik vind het wat bijzonder dat ik ook buiten de deur gewoon via de App de lampen kan bedienen terwijl ik geen port-forwarding heb aangezet. Maakt de ICS-2000 een soort VPN verbinding uitgaand?

• thebrunk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Anoniem: 1106077 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:07:

Mijn dank is groot.
Ik heb gisteren een HUE ledstrip gekocht. Netjes gekoppeld, ging snel, en een avond lol van gehad. Vanochtend was de ledstrip magisch verdwenen uit de app (hoe dan!). Ik heb de ledstrip gereset met de ZYCT afstandsbediening (knipperde netjes 3x) en toen opnieuw proberen te koppelen. Zelfde probleem, lukt voor geen ene meter meer. Ik ben heel benieuwd wat dit veroorzaakt, want ik ben geneigd die hele ICS-2000 het raam uit te gooien.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:39
Ik zou dat met de ledstrip doen, die is met zeer grote waarschijnlijkheid goedkoper.

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24
IPCAM-2000 aangeschaft. Beeld is ok, maar de ondersteuning in de app is om te janken. Je kunt niet door opgenomen beelden spoelen of scrollen. Opname bij Motion werkt niet, hij neemt gewoon de hele tijd op. Je kunt niet zoomen met pinch en zoom. Een elcheapo ChinaCam doet dit allemaal beter. En de cam is zeker niet goedkoop. En dan die nutteloze titel rechtsonder beeld: HD IPC. In plaats dat je daar de naam van camera in kunt zetten. Kortom afrader wat mij betreft.

[ Voor 17% gewijzigd door connos op 23-08-2018 22:50 ]

connos schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:44:
IPCAM-2000 aangeschaft. Beeld is ok, maar de ondersteuningen in de app is om te janken. Je kunt niet door opgenomen beelden spoelen of scrollen. Opname bij Motion werkt niet, hij neemt gewoon de hele tijd op. Je kunt niet zoomen met pinch en zoom. Een elcheapo ChinaCam doet dit allemaal beter. En de cam is zeker niet goedkoop. Kortom afrader wat mij betreft.
qua mogelijkheden geef ik je idd wel gelijk. Al is mijn ervaring met 2 goedkope china-cams dat de een helemaal geen cloud had (moest je zelf poorten in je router openzetten naar de stream) en de ander had wel een cloud, maar dat werkte soms om onduidelijke redenen niet en aangezien het Chinees is weet je niet wie er allemaal meekijkt en of het uberhaupt beveiligd is :P

Bij klikaanklikuit ga ik er vanuit dat beveiliging goed geregeld is (kan ik niet controleren, maar is een kwestie van vertrouwen in het merk). Al heb ik voor de zekerheid geen cams permanent aanstaan in onze leefruimte. Alleen een in de kinderkamer als babyfoon en de ander staat alleen aan tijdens vakanties (om een oogje in het zeil te houden en op te nemen tijdens beweging).

Verder werkt de kaku-camera eigenlijk altijd, wat ik na de slechte ervaring met die china-cams een hele verbetering vind. En omdat ik al veel van kaku heb (oa. ICS-2000 en alarmsysteem) heb ik voor de kaku-cams gekozen. Al is er eigenlijk geen integratie van de cam met de rest, wat wel jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Het voelt voor mij alsof het hele camera gebeuren even snel in elkaar is gepleurd en er verder geen aandacht meer aan is besteed.
Omdat opname bij motion niet werkt zit je met honderden filmpjes van 10 minuten die je helemaal moet afkijken via de app om te zien wat er aan de hand was. Of je moet de SD kaart uit de camera halen en aan een computer hangen. Dat kan anno 2018 écht niet meer.

Don't get me wrong: Ik heb het hele huis vol met KAKU schakelaars en dimmers hangen, lees mijn slimme meter uit met de ICS-2000 en dit werkt allemaal prima.

Wat ik alleen maar wil zeggen is dat in elk geval het camera gedeelte niet af is. En dat de software development op een laag pitje staat. Dat is jammer voor een product wat al zo lang op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
In mijn ervaring werkt opnemen bij bewegen vrij goed.
Je moet er opletten dat bewegingsdetectie aan staat en opnemen bij beweging.
daarna is het een kwestie van de gevoeligheid enigszins tweaken naar de voor mij beste settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Dat is dus een bug in de software. Als je geen melding wilt bij beweging, maar wel opname bij beweging gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
Inunekko schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:15:
[...]

Zijn van xiaomi aqara. Maar lees elders dat het een aangepast zigbee protocol is. Ben benieuwd...
Helaas, heb de Zigbee schakelaars ontvangen maar krijg ze niet aan de praat op de ICS-2000. Geprobeerd als AB, sensor, etc. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inunekko schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:13:
[...]

Helaas, heb de Zigbee schakelaars ontvangen maar krijg ze niet aan de praat op de ICS-2000. Geprobeerd als AB, sensor, etc. :S
Die heb ik idd ook ooit gekocht, maar lukte me ook niet om te koppelen. Kennelijk is Zigbee toch niet echt gestandaardiseerd. Had ook nog bewegingssensoren van dat merk gekocht en die wilden volgens mij na wat geklooi wel koppelen, maar ik weet even niet meer of ze het ook echt deden. Ben toen ook maar gestopt met het proberen van niet-ondersteunde Zigbee-apparatuur met de ICS-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:35
[...]

Heb je ook geprobeerd de schakelaar als zigbee aan/uit lamp te koppelen (onder overige merken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
fjansma schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:05:
[...]

Heb je ook geprobeerd de schakelaar als zigbee aan/uit lamp te koppelen (onder overige merken)?
Neen, ga ik eens proberen. Kan dat dan? Een lamp word geschakeld en schakelt niet zelf toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoehT
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 14:31
[...]

Deze kun je inderdaad alleen gebruiken om rechtstreeks Zigbee lampen mee te bedienen helaas.
Ik overweeg de ZWLD-100 Draadloze Waterlekdetector aan te schaffen, om te plaatsen bij de wasmachine op zolder. Deze wil ik koppelen aan mijn ICS2000. Echter vraag ik mij af of de afstand niet te groot is, omdat de ICS2000 beneden straat. Er zitten dan 2 vloeren tussen (beton). Iemand een idee/ervaring of dat gaat werken?

• sadhi
In mij ervaring zou de lekkage sensor normaal wel 15-30m moeten halen.
1 betonnen vloer doet hij denk ik wel, maar 2 durf ik niet te zeggen.
Misschien dat iemand anders daar nog ervaringen mee heeft.
sadhi schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:24:
In mij ervaring zou de lekkage sensor normaal wel 15-30m moeten halen.
1 betonnen vloer doet hij denk ik wel, maar 2 durf ik niet te zeggen.
Misschien dat iemand anders daar nog ervaringen mee heeft.
Ik zou anders misschien even op die plek een Zigbee-lamp kunnen neerzetten, om te kijken of die wel bereik heeft. Ik weet alleen niet of dat helemaal vergelijkbaar is.

Is het ook mogelijk om het signaal te versterken door ergens tussenin een Zigbee-lamp te plaatsen? Want ik begreep dat in een Zigbee-netwerk alle apparaten het signaal doorgeven. Gaat dit echter wel werken met verschillende merken? (ik heb Ikea-lampen en dan dus een kaku-watersensor).

• sadhi
Palomar schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:36:
[...]

Ik zou anders misschien even op die plek een Zigbee-lamp kunnen neerzetten, om te kijken of die wel bereik heeft. Ik weet alleen niet of dat helemaal vergelijkbaar is.

Is het ook mogelijk om het signaal te versterken door ergens tussenin een Zigbee-lamp te plaatsen? Want ik begreep dat in een Zigbee-netwerk alle apparaten het signaal doorgeven. Gaat dit echter wel werken met verschillende merken? (ik heb Ikea-lampen en dan dus een kaku-watersensor).
Je zou zeker kunnen proberen om daar een lamp te zetten en je zou er dan zelfs evenuteel nog een lamp tussen kunnen plaatsen.

Het zou in theorie niet uit moeten maken of je een Trust of een IKEA apparaat gebruik. Onderliggend is het wel zigbee. Dit is een standaard en daar zit eisen aan.
Maar IKEA bij de eerste generatie tradfri lampen zich niet helemaal aan de standaard gehouden. Dit was toen een foutje waar ze over heen gekeken hadden 8)7
Het kan dus gebeuren ....

Het is echter niet zo dat alle zigbee apparaten het signaal versterken (mesh).
Zigbee sensoren zijn over het algemeen apparaten die in slaapstand gaan tenzij ze een status update naar de gateway sturen. Deze versterken je mesh netwerk dus niet, maar maken er wel gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:19
Ik heb zelf nu het ALSET-2000 (i.c.m. de ICS-2000) alarmsysteem een maandje in gebruik en tot nu toe bevalt die prima. Geen valse meldingen gehad. Wel vind ik het jammer dat je de sirene niet kan "triggeren" om af te gaan (zou straks handig zijn i.c.m. de rookmelders).
Ik hoop dat ze dit ooit nog inbouwen.

Via de sale op aliexpress heb ik ook de rookmelders besteld voor 17 euro per stuk. Ben benieuwd =)
Wel jammer dat deze alleen op batterijen werken, maar misschien bouw ik ze wel om zodat ze op een adapter werken.

De deurbel, zonnescherm aansturing en een aantal lampen staan ook nog op mijn verlanglijstje.
Ook wil ik graag mijn axa remote raamopeners ombouwen, maar dat is voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:56
jelke1992 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:01:
Wel vind ik het jammer dat je de sirene niet kan "triggeren" om af te gaan (zou straks handig zijn i.c.m. de rookmelders).
Ik hoop dat ze dit ooit nog inbouwen.
Die rookmelder piepen hard genoeg. Ik zou liever hebben dat ze allemaal tegelijk af kunnen gaan als er 1 rook gedetecteerd. Dan hoeft er niet ook een alarm buiten af te gaan.
Via de sale op aliexpress heb ik ook de rookmelders besteld voor 17 euro per stuk. Ben benieuwd =)
Wel jammer dat deze alleen op batterijen werken, maar misschien bouw ik ze wel om zodat ze op een adapter werken.
Er is natuurlijk een reden dat ze op batterijen werken ivm stroomuitval e.d. . Als je het doet om batterijen te besparen denk ik dat af en toe de batterij vervangen goedkoper is dan een adapter aanschaffen en wat deze aan stroom gebruikt 24/7. Volgens de specificaties gaan de batterijen 2 a 3 jaar mee dus dat is toch niet zo'n ramp? Je kunt via de app zien hoe vol de batterij is.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 05-09-2018 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Ik ben benieuwd of jelke1992 die rookmelders icm de ICS2000 aan de praat gaat krijgen.
Volgens mij hier al een paar keer gemeld door anderen dat het hun niet gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelke1992
jongetje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:37:
Er is natuurlijk een reden dat ze op batterijen werken ivm stroomuitval e.d. . Als je het doet om batterijen te besparen denk ik dat af en toe de batterij vervangen goedkoper is dan een adapter aanschaffen en wat deze aan stroom gebruikt 24/7. Volgens de specificaties gaan de batterijen 2 a 3 jaar mee dus dat is toch niet zo'n ramp? Je kunt via de app zien hoe vol de batterij is.
Ja daar heb je wel een punt. Ik doe het trouwens niet om stroom te besparen, maar meer omdat ik het irritant vind om batterijen te vervangen. Inmiddels heb ik al iets van 10 contact/bewegingssensoren voor mijn alarmsysteem welke allemaal batterijen nodig hebben.
Frappuccino schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:10:
Ik ben benieuwd of jelke1992 die rookmelders icm de ICS2000 aan de praat gaat krijgen.
Volgens mij hier al een paar keer gemeld door anderen dat het hun niet gelukt is.
Ben ik ook benieuwd naar. Op aliexpress stonden bij de reviews een hoop mensen die het wel al aan de praat hadden gekregen met kaku, dus ik blijf positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sadhi schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:02:
[...]

Je zou zeker kunnen proberen om daar een lamp te zetten en je zou er dan zelfs evenuteel nog een lamp tussen kunnen plaatsen.

Het zou in theorie niet uit moeten maken of je een Trust of een IKEA apparaat gebruik. Onderliggend is het wel zigbee. Dit is een standaard en daar zit eisen aan.
Maar IKEA bij de eerste generatie tradfri lampen zich niet helemaal aan de standaard gehouden. Dit was toen een foutje waar ze over heen gekeken hadden 8)7
Het kan dus gebeuren ....

Het is echter niet zo dat alle zigbee apparaten het signaal versterken (mesh).
Zigbee sensoren zijn over het algemeen apparaten die in slaapstand gaan tenzij ze een status update naar de gateway sturen. Deze versterken je mesh netwerk dus niet, maar maken er wel gebruik van.
Heb het net even geprobeerd door een zigbee-lamp te plaatsen op zolder. Deze heeft geen bereik. Als ik dan op de eerste etage ook een lamp neerzet (welke wel bereik heeft), dan heeft de lamp op zolder ook bereik. Dat mesh-gedeelte lijkt dus goed te werken.

Moet ik alleen nog even een creatieve manier bedenken om ergens op de eerste etage een zigbee-lamp te plaatsen die eigenlijk alleen het signaal hoeft te versterken. Dat doe ik liever niet op een bestaande lamp, omdat we die boven nog allemaal bedienen met het lichtknopje aan de muur (wil ik graag zo houden), waardoor die niet geschikt zijn. Bestaan er geen zigbee-versterkers die je in een stopcontact prikt in de prijsklasse van een ikea-lamp? (10-15 euro)

(iets als dit: https://nl.geekbuying.com...ances---White-364995.html maar dan met europees stopcontact)

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 09-09-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marssie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06-2022
connos schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:05:
Het voelt voor mij alsof het hele camera gebeuren even snel in elkaar is gepleurd en er verder geen aandacht meer aan is besteed.
Omdat opname bij motion niet werkt zit je met honderden filmpjes van 10 minuten die je helemaal moet afkijken via de app om te zien wat er aan de hand was. Of je moet de SD kaart uit de camera halen en aan een computer hangen. Dat kan anno 2018 écht niet meer.

Don't get me wrong: Ik heb het hele huis vol met KAKU schakelaars en dimmers hangen, lees mijn slimme meter uit met de ICS-2000 en dit werkt allemaal prima.

Wat ik alleen maar wil zeggen is dat in elk geval het camera gedeelte niet af is. En dat de software development op een laag pitje staat. Dat is jammer voor een product wat al zo lang op de markt is.
Goedemiddag.
Dit ervaar ik ook maar wat ik ook wel mis is dat als ik de notificatie uitzet er toch een melding verstuurd wordt .(Lees hier dat het een bug is).
Is hier al iets over bekend bij kaku?
Misschien gefixd bij de volgende update?
Groetjes Marcel

• Klikkerdeklak
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-07-2022
Palomar schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:32:
Ik zit eens te kijken naar dat alarmsysteem van kaku/trust. Daarbij zit een bewegingssensor. Kun je die bewegingssensor ook gebruiken voor zowel het alarm als het detecteren van beweging voor het automatisch aanzetten van de verlichting? Ik zat dan te denken aan de volgende scenario's:

1. Indien de zon onder is én er wordt beweging waargenomen in de ruimte, dan licht aan.
2. Met de remote of via de app activeer ik het alarm. Dan fungeert de bewegingssensor als trigger voor het alarm om af te gaan.

Iemand een idee of dit kan op deze manier?
HdPNL schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:18:
Is er een slimmere/makkelijker manier??

Om een lamp automatisch tussen 01:00 en zonsopkomst automatisch te schakelen (aan/uit) aan de hand van een bewegingssensor heb ik het volgende gedaan op de iPhone app van de ICS-2000:

1) Regel-A aangemaakt met Trigger = sensor-beweging en Actie = lamp AAN
2) Deze regel-A uitgeschakeld onder triggers
3) Regel-B aangemaakt met Trigger = sensor-geen-beweging en Actie = Lamp UIT
4) Ook deze regel-B uitgeschakeld onder triggers
5) Regel-C aangemaakt met Trigger = Tijdstip 01:00 en Actie = Regel A en Regel B inschakelen
6) Deze regel-C ingeschakeld houden onder triggers
7) Regel-D aangemaakt met Trigger = Zonsopkomst en Actie = Regel A en Regel B uitschakelen
8 Deze regel-D ingeschakeld houden onder triggers

Nu wordt de lamp aan de hand van sensor activiteit alleen 's nachts ingeschakeld.
Let op: De sensor is alleen met de ICS-2000 verbonden en niet direct met de lamp zelf.

Is er een makkelijker manier om dit te doen?
Het zelfde zou je ook kunnen doen met het alarm inschakelen en activeren in een bepaalde periode.
Is dit wat?

• jmlk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-04 22:23
Toepassing ICS2000 firmware R30 en app (IOS) 3.11.1 build 3170. Na dat de 240 volt netspanning er even af geweest is, worden een aantal eerder ingestelde regels niet meer weergegeven in de app. een aantal andere regels zijn wel zichtbaar. De niet zichtbare regels zijn nog wel werkzaam, bijvoorbeeld om 20:00 uur knippert een lamp in de woonkamer. omdat de regel niet meer zichtbaar is in de app, kun je 'm niet aanpassen. Een aantal regels is verdwenen in de wolken zo te zeggen. ICS2000 gereset en app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd helpt niet. Weet iemand raad?

• Frappuccino
Het enige wat ik kan bedenken is contact met de servicedesk van KaKu opnemen.

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik wil graag led dimmers van KAKU gaan gebruiken om mijn 3 plafond lichtpunten draadloos te kunnen dimmen. Hoe werkt dit precies, kan ik deze alleen dimmen en bedienen als de ‘normale schakelaar’ aan staat? En kan ik met de ‘normale schakelaar’ ook op een manier de lamp dimmen?

• alesandro_46
Gieter90 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:13:
Ik wil graag led dimmers van KAKU gaan gebruiken om mijn 3 plafond lichtpunten draadloos te kunnen dimmen. Hoe werkt dit precies, kan ik deze alleen dimmen en bedienen als de ‘normale schakelaar’ aan staat? En kan ik met de ‘normale schakelaar’ ook op een manier de lamp dimmen?
In dat geval moet je de AWMD-250 hebben. Deze plaats je achter de bestaande schakelaar. Hiermee kan je ook met je bestaande schakelaar de lamp aanzetten en dimmen:

Schakelaar aan = lamp aan. Vervolgens
Schakelaar uit en weer aan = lamp gaat feller/minder fel branden
Schakelaar uit en weer aan = dimmen stoppen (lanp blijft aan staan)

• Gieter90
alesandro_46 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:43:
[...]

In dat geval moet je de AWMD-250 hebben. Deze plaats je achter de bestaande schakelaar. Hiermee kan je ook met je bestaande schakelaar de lamp aanzetten en dimmen:

Schakelaar aan = lamp aan. Vervolgens
Schakelaar uit en weer aan = lamp gaat feller/minder fel branden
Schakelaar uit en weer aan = dimmen stoppen (lanp blijft aan staan)
Oké en dan komt hij dus op het ‘dimvolume’ wat je bepaald hebt door hem op een bepaald moment weer uit te doen (tijdens het feller/minder fel worden)?

Kan je de AWMD-250 alleen draadloos bedienen als je de bestaande schakelaar op ‘aan’ hebt staan? Dus kortom; moet je eigenlijk altijd je bestaande schakelaars aan laten staan?

• Frappuccino
Bij elk Kaku produkt staat op de site een link naar de handleiding (downloads).

• alesandro_46
Gieter90 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:54:
[...]

Oké en dan komt hij dus op het 'dimvolume' wat je bepaald hebt door hem op een bepaald moment weer uit te doen (tijdens het feller/minder fel worden)?

Kan je de AWMD-250 alleen draadloos bedienen als je de bestaande schakelaar op 'aan' hebt staan? Dus kortom; moet je eigenlijk altijd je bestaande schakelaars aan laten staan?
Klopt inderdaad. Als je tijdens het dimmen de schakelaar uit/aan doet dan wordt vast gezet hoe fel de lamp op dat moment brand.

Je schakelaar doet "gewoon" mee in het spel. Je kan de lamp aan/uit zetten met de schakelaar of met een KaKu afstandsbediening of via de ICS. Je kan het ook door elkaar gebruiken; met de schakelaar de lamp aanzetten en dan met een KaKu afstandsbediening weer uit en vice versa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieter90
alesandro_46 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:34:
[...]

Klopt inderdaad. Als je tijdens het dimmen de schakelaar uit/aan doet dan wordt vast gezet hoe fel de lamp op dat moment brand.

Je schakelaar doet "gewoon" mee in het spel. Je kan de lamp aan/uit zetten met de schakelaar of met een KaKu afstandsbediening of via de ICS. Je kan het ook door elkaar gebruiken; met de schakelaar de lamp aanzetten en dan met een KaKu afstandsbediening weer uit en vice versa.
Top! Dank voor je heldere uitleg 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
alesandro_46 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:34:
[...]

Nog even een dubbel check, je bedoelt met de 'schakelaar' ook gewoon mijn huidige schakelaar toch (wil de AWMD-250 achter een bestaande schakelaar plaatsen)? Dit hoeft niet perse een KaKu schakelaar te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Gieter90 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:05:
[...]

Nog even een dubbel check, je bedoelt met de 'schakelaar' ook gewoon mijn huidige schakelaar toch (wil de AWMD-250 achter een bestaande schakelaar plaatsen)? Dit hoeft niet perse een KaKu schakelaar te zijn?
Ik bedoel gewoon een enkelvoudige schakelaar die je in elk huishouden tegen kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
Frappuccino schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:10:
Heb ze vorige week binnen gekregen en dit weekend geïnstalleerd.
Het koppelen ging allemaal zonder problemen en ze werken goed tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Da's een goed begin. :)

Ik ben alleen nog een beetje sceptisch over hoe lang ze het zullen doen.

• snippe1983
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-01 14:47
Misschien dat er iemand is die het handig vind om dit te weten.
Ics2000 en de aan uit pluggen van tradfry werken.
Om ze werkend te krijgen.
Stekker in stopcontact
Ics2000 toevoegen dan overige dan zigbee dan lamp aan/uit.
Sateprikker in het gaatje op de stekker en wachten tot het lampje op de stekker pulserend knippert.
Daarna op verbinden drukken en klaar (althans bij mij :-))
Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste