Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-10 16:33
snippe1983 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:29:
Misschien dat er iemand is die het handig vind om dit te weten.
Ics2000 en de aan uit pluggen van tradfry werken.
Om ze werkend te krijgen.
Stekker in stopcontact
Ics2000 toevoegen dan overige dan zigbee dan lamp aan/uit.
Sateprikker in het gaatje op de stekker en wachten tot het lampje op de stekker pulserend knippert.
Daarna op verbinden drukken en klaar (althans bij mij :-))
Goed nieuws :)
Kun je ook de status uitlezen van de stekker (of die aan of uit staat)?
Volgens mij is dit niet mogelijk bij de klikaanklikuit pluggen (ik kan dit nergens terug vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:56
Kan iemand eens met mij meedenken? Ik wil graag de volgende situatie inprogrammeren in de rolluiken.
Graag wil ik dat ze naar beneden gaan bij zonsondergang - behalve als dat eerder is dan 19.00 uur. In dat geval wil ik dat ze om 19.00 uur naar beneden gaan.
Ik krijg het niet voor mekaar om die twee fatsoenlijk te combineren. Welke regel(s) moet ik hier nu voor maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Patrick_6369 op 28-09-2018 15:07 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:11
jelke1992 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:09:
[...]

Volgens mij is dit niet mogelijk bij de klikaanklikuit pluggen (ik kan dit nergens terug vinden).
De 'standaard' pluggen van KaKu werken dan ook niet met het Zigbee protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekkie75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Heeft iemand de Philips Hue Bloom werkend op de ICS-2000?
Zit er over na te denken om er een aan te schaffen, maar wil dan echt alleen de Bloom icm de ICS-2000, die ik al heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snippe1983
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-01 14:47
jelke1992 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:09:
[...]

Ja de status is ook uit te lezen dus geen twijfel of er geschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
snippe1983 schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:37:
[...]

Ja de status is ook uit te lezen dus geen twijfel of er geschakeld is.
Van niet-Zigbee KaKu pluggen? Dan moet je mij eens vertellen hoe.
Het zou het eerste zijn wat op 'gewoon' 433MHz ook feedback geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Frappuccino schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:14:
[...]

Van niet-Zigbee KaKu pluggen? Dan moet je mij eens vertellen hoe.
Het zou het eerste zijn wat op 'gewoon' 433MHz ook feedback geeft.
Hij heeft het over de Tradfri pluggen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Korvaag schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:40:
[...]

Hij heeft het over de Tradfri pluggen.
Het is maar hoe jij z'n post interpreteerd. Na de vraag staat nog deze zin:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
Frappuccino schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:48:
[...]

Het is maar hoe jij z'n post interpreteert. Na de vraag staat nog deze zin:

[...]
Dan moet je iets verder teruglezen :)

[stappenplan om Tradfri aan te sluiten]
Vraag: kun je ook de status uitlezen, want dat kan volgens mij niet met de klikaanklikuitpluggen (maw: is er een reden voor hem om voor Tradfri te gaan tov van klikaanklikuit)
Antwoord: ja dat kan

De context is toch echt de Tradfri plug :)

[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 30-09-2018 12:17 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippe1983
Zoals hier boven wordt bevestigd.

De vraag ging over tradfri en ja deze werken met ZigBee dus ja ze kunnen uitgelezen worden aan en uit worden weergegeven en tevens kun je zien of de plug offline is.
Er werden twee vragen gesteld waarbij ik er op 1 geantwoord heb.
Voor de compleetheid tuurlijk kunnen 433mhz pluggen van kaku niet de status aangeven aangezien dit een 1 zijdig communicatie protocol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippe1983
Korvaag schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:15:
[...]

Dan moet je iets verder teruglezen :)

~~~[stappenplan om Tradfri aan te sluiten]
Vraag: kun je ook de status uitlezen, want dat kan volgens mij niet met de klikaanklikuitpluggen (maw: is er een reden voor hem om voor Tradfri te gaan tov van klikaanklikuit)
Antwoord: ja dat kan

De context is toch echt de Tradfri plug :)
Ik vind het wel een meerwaarde trouwens alleen al het offline aangeven is een meerwaarde aangezien je de betrouwbaarheid ermee kan zien.
Ik woon hier met een gezin en die hebben niet heel veel begrip voor dingen die niet aan gaan of uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Zijn er ook vochtmeters die werken met de ICS-2000? Zou graag mijn vocht in huis willen meten en wanneer deze te hoog is een bericht ontvangen dat ik mijn huis moet ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-10-2022
Smika schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:53:
Zijn er ook vochtmeters die werken met de ICS-2000? Zou graag mijn vocht in huis willen meten en wanneer deze te hoog is een bericht ontvangen dat ik mijn huis moet ventileren.
kaku/trust heeft momenteel geen ondersteuning voor vochtmeters, maar misschien dat ze dat ooit nog toevoegen. Dan zou je inderdaad een push notificatie moeten kunnen sturen als de sensor waarde boven of onder een bepaalde grens komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 15:19
Vocht en temperatuur sensoren zit ik eigenlijk wel op te wachten. Dat zou erg mooi zijn als ze dat ooit eens gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 14:25
Galaxis schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:53:
Vocht en temperatuur sensoren zit ik eigenlijk wel op te wachten. Dat zou erg mooi zijn als ze dat ooit eens gaan uitbrengen.
Temperatuur is best handig in een heleboel situaties (denk aan schakeling vloerverwarming, airco, rolluiken etc..).

Ik ben wel benieuwd of (en welke dan?) Trust/KaKu nog producten op stapel heeft? Of dat er meer ondersteuning komt voor producten van externe leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
fjansma schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

Temperatuur is best handig in een heleboel situaties (denk aan schakeling vloerverwarming, airco, rolluiken etc..).

Ik ben wel benieuwd of (en welke dan?) Trust/KaKu nog producten op stapel heeft? Of dat er meer ondersteuning komt voor producten van externe leveranciers.
Ik heb ze net een email gestuurd met de vraag of ze hiermee bezig zijn. Zodra ik antwoord heb, laat ik het hier weten.

Ik heb antwoord op temperatuur:

Een temperatuur sensor voor binnen staat op de planningslijst.
Op dit moment hebben wij er dus nog geen.
Wanneer deze sensor uitkomt, is nog onbekend.

Ze hebben niks gezegd over vochtmeting. Hier heb ik nogmaals over gemaild.

[ Voor 20% gewijzigd door Smika op 09-10-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 15:19
Tja, als dat net zo lang op de planningslijst blijft staan als de LED rgbw strip dan vrees ik het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
Mijn ALSET-2000 alarmsysteem heeft een aantal maanden goed gewerkt, maar deze week heb ik opeens 2 valse meldingen gekregen van de bewegingssensor in de keuken.
Ik kan ook echt niets vinden wat hier zou kunnen bewegen, en er staat ook geen raam open zodat het kan waaien o.i.d.
Ik heb echt geen idee waar ik zou kunnen zoeken naar de oorzaak, heb de sensor nu maar even verwijderd om de buren niet teveel tot last te zijn met die herrie. Muizen heb ik ook niet zo ver ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Galaxis schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:24:
Tja, als dat net zo lang op de planningslijst blijft staan als de LED rgbw strip dan vrees ik het ergste.
Je kan de Hue strip gebruiken icm de ICS-2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje89
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-09 23:58
Ik zit al een tijdje na te denken over het kiezen van een ICS-2000 basisstation, ik heb hier en daar al van die plugs in het stopcontact hangen met een handschakelaar. Ik lees op de website van KaKu dat het bereik binnenshuis 30 meter is en buitenshuis 60 meter, ik vindt dat voor een 433mHz verbinding nogal optimistisch.

Het idee gaat erom dat ik mijn tuinverlichting wil automatiseren, deze zit op een aparte groep die achterin de tuin pas voor het eerst boven de grond komt (vanaf de meterkast 4 meter binnenshuis en daarna pak hem beet 25 meter buitenshuis. Theoretisch zou dit makkelijk moeten kunnen, maar ik heb zo mijn twijfels. Huis is gebouwd in de jaren 80, kalkzandsteen muur met metselwerk verder staat er enkel een houten wand van een tuinhuisje in de weg.

Iemand ervaring met de ICS-2000 en het probleemloos schakelen van deze afstanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 02:30
jelke1992 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:29:
Mijn ALSET-2000 alarmsysteem heeft een aantal maanden goed gewerkt, maar deze week heb ik opeens 2 valse meldingen gekregen van de bewegingssensor in de keuken.
Ik kan ook echt niets vinden wat hier zou kunnen bewegen, en er staat ook geen raam open zodat het kan waaien o.i.d.
Ik heb echt geen idee waar ik zou kunnen zoeken naar de oorzaak, heb de sensor nu maar even verwijderd om de buren niet teveel tot last te zijn met die herrie. Muizen heb ik ook niet zo ver ik weet...
batterij vervangen al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 18:17
patje89 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:19:
Ik zit al een tijdje na te denken over het kiezen van een ICS-2000 basisstation, ik heb hier en daar al van die plugs in het stopcontact hangen met een handschakelaar. Ik lees op de website van KaKu dat het bereik binnenshuis 30 meter is en buitenshuis 60 meter, ik vindt dat voor een 433mHz verbinding nogal optimistisch.

Het idee gaat erom dat ik mijn tuinverlichting wil automatiseren, deze zit op een aparte groep die achterin de tuin pas voor het eerst boven de grond komt (vanaf de meterkast 4 meter binnenshuis en daarna pak hem beet 25 meter buitenshuis. Theoretisch zou dit makkelijk moeten kunnen, maar ik heb zo mijn twijfels. Huis is gebouwd in de jaren 80, kalkzandsteen muur met metselwerk verder staat er enkel een houten wand van een tuinhuisje in de weg.

Iemand ervaring met de ICS-2000 en het probleemloos schakelen van deze afstanden?
Dan zou ik het met de ikea tradfri lampen doen. Deze werken met zigbee en bouwen een mesh netwerk waardoor je (als de lampen onderling niet te ver uit elkaar zijn) flinke afstanden kunt overbruggen. Icm mijn ics-2000 werkt dat prima, de tuin en de garage zijn daardoor prima haalbaar terwijl het signaal ook nog eens eerst door het hele huis met een aantal muren moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

patje89 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:19:

je kan eventueel nog een repeater halver wege zetten mocht het niet werken

helaas heb ik die op een aantal meter binnenshuis al nodig omdat het anders niet werkt. de tuin daarentegen op 15 meter doet het dan wel weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje89
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-09 23:58
corrado20vt schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:59:
[...]

Dan zou ik het met de ikea tradfri lampen doen. Deze werken met zigbee en bouwen een mesh netwerk waardoor je (als de lampen onderling niet te ver uit elkaar zijn) flinke afstanden kunt overbruggen. Icm mijn ics-2000 werkt dat prima, de tuin en de garage zijn daardoor prima haalbaar terwijl het signaal ook nog eens eerst door het hele huis met een aantal muren moet.
Ik heb al tuinverlichting liggen, dit zijn inbouw GU5.3 led spots in de grond en vijver en veranda, dit is een 12 volt systeem met 1 centrale trafo. Het hele systeem zit dus achterin de tuin aan een groep gekoppeld.
Ray schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

je kan eventueel nog een repeater halver wege zetten mocht het niet werken

helaas heb ik die op een aantal meter binnenshuis al nodig omdat het anders niet werkt. de tuin daarentegen op 15 meter doet het dan wel weer prima
Dat klinkt niet veel belovend, een aantal meter binnenshuis vs de geadverteerde 30 meter.

Ik heb nu zo`n setje met een handzender en 3 opbouw contactdoos schakelaars. (Deze wordt niet meer verkocht zie ik) Deze haalt de theoretische afstand als ik de handzender verticaal houdt, maar niet horizontaal. Heeft de ISC-2000 ook een favoriet positief, liggend of verticaal bevestigd? Voorkant richting de ontvanger of de zijkant? Ik weet niet precies wat voor een antenne erin zit.

Anders zit er niet veel op dan het apparaat in huis te halen icm ACM-3500-3 en desnoods een repeater om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

het is gewoonweg soms onverklaarbaar waarom bepaalde units slecht reageren. zie ook dit topic met mijn ervaringen. Het zal wellicht ook met metaal etc in delen vd woning te maken hebben. of net een stoorbron die je niet verwacht op die plek ??
Overall werkt het beter dan welke 433 set dan ook. dat dan weer wel

persoonlijk zou ik graag zien dat ze helemaal op 866 overstappen zodat er tweeweg verkeer mogelijk is. Dus gaat iets niet aan of uit dat het signaal net zo lang gestuurd wordt tot er wel effect is

[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 15-10-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Als je zo'n grote afstand wilt halen zou ik eerder voor 433 gaan dan zigbee. Al helemaal buitenshuis.
Het klopt dat je met zigbee via meshing de afstand kunt verlengen, maar in de praktijk zie je dat dit vaak maar met een paar meter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
bvbal79 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:16:
[...]

batterij vervangen al gedaan?
Heb ik niet gedaan. Maar de hele installatie is nog geen half jaar oud (batterijen ook), dus het lijkt me eigenlijk niet dat het daar aan mag liggen.
Ik heb klikaanklikuit gemaild met de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
jelke1992 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:18:
[...]

Heb ik niet gedaan. Maar de hele installatie is nog geen half jaar oud (batterijen ook), dus het lijkt me eigenlijk niet dat het daar aan mag liggen.
Ik heb klikaanklikuit gemaild met de vraag.
6 maanden gaan inderdaad de batterijen bij mij mee...2x per jaar moet ik het huisje rond om alles te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
bvbal79 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:57:
[...]

6 maanden gaan inderdaad de batterijen bij mij mee...2x per jaar moet ik het huisje rond om alles te vervangen :)
Maar dit zou toch aan gegeven moeten worden in de app? In plaats van dat het systeem valse meldingen gaat geven of random af gaat zonder notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
jelke1992 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:16:
[...]

Maar dit zou toch aan gegeven moeten worden in de app? In plaats van dat het systeem valse meldingen gaat geven of random af gaat zonder notificaties.
Ik heb ook een melder die om de haverklap af ging zonder een melding van batterij, toen vervangen en probleem was opgelost. Je kunt het in ieder geval proberen, nee heb je, ja kun je krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
bvbal79 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:43:
[...]

Ik heb ook een melder die om de haverklap af ging zonder een melding van batterij, toen vervangen en probleem was opgelost. Je kunt het in ieder geval proberen, nee heb je, ja kun je krijgen :)
Dat is waar.
Gaat het alleen om de zenders, of moet ik ook die van het basisstation vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
jelke1992 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Dat is waar.
Gaat het alleen om de zenders, of moet ik ook die van het basisstation vervangen?
Bij was het alleen sensor als je dat met zender bedoelt., want je basistation is de zender :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sadhi
Het basis station (ics-2000) heeft geen batterijen ;), maar de sirene wel. Als die batterijen leeg waren had je je beveiligingssysteem niet eens aan kunnen zetten.
Alle beveiligingsproducten zijn zenders en ontvangers. Dit is een duidelijk verschil met de producten die op 433mhz werken. Hier zijn producten zender of ontvanger.
Als je dat soort valse meldingen krijgt en het is niet duidelijk waar het vandaan komt, zou ik beginnen met alleen de batterijen van de bewegingsmelder te vervangen.
Je kan eventueel ook contact op nemen met kaku, mogelijk dat zij kunnen zien wat de oorzaak was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekkie75
  • Niet online
Niemand die een Philips Hue Bloom werkend heeft op de ICS 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
zelf geen ervaring mee, maar ik had begrepen dat het niet werkte met de Philips hue bloom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
bvbal79 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Bij was het alleen sensor als je dat met zender bedoelt., want je basistation is de zender :)
Ja ik bedoelde de sensor inderdaad.
Had de vraag ook bij klikaanklikuit neergelegd, en die gaven hetzelfde aan (batterijen van de betreffende sensor vervangen).
Ik vind het wel een beetje jammer dat het alarmsysteem valse meldingen kan geven doordat de batterijen aan het opraken zijn. Je weet nu (zonder camera's) niet zeker of je batterijen aan het opgaan zijn, of er een inbreker in je huis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
jelke1992 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:56:
[...]

Ja ik bedoelde de sensor inderdaad.
Had de vraag ook bij klikaanklikuit neergelegd, en die gaven hetzelfde aan (batterijen van de betreffende sensor vervangen).
Ik vind het wel een beetje jammer dat het alarmsysteem valse meldingen kan geven doordat de batterijen aan het opraken zijn. Je weet nu (zonder camera's) niet zeker of je batterijen aan het opgaan zijn, of er een inbreker in je huis staat.
Moet zeggen dat het ook wel uitzonderlijk is, heb deze aparatuur nu 2,5 jaar en het is pas 2 x voorgekomen. rest van de batterijmeldingen gingen wel goed gelukkig. Erger is als het internet uitvalt en dan weer aangaat. Je basisstation blijft dan geen connectie te kunnen maken zonder een harde reset. Als thuiskomt gaat dus eerst je alarm keihard loeien omdat je het niet uit kunt zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 21:26
snippe1983 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:29:
Misschien dat er iemand is die het handig vind om dit te weten.
Ics2000 en de aan uit pluggen van tradfry werken.
Om ze werkend te krijgen.
Stekker in stopcontact
Ics2000 toevoegen dan overige dan zigbee dan lamp aan/uit.
Sateprikker in het gaatje op de stekker en wachten tot het lampje op de stekker pulserend knippert.
Daarna op verbinden drukken en klaar (althans bij mij :-))
ik wil een zo’n plug gebruiken op een plek waar ik zeker weet dat hij geschakeld heeft

Nu lees ik bij Ikea dat je altijd de remote nodig hebt om hem te koppelen

Het lijkt erop zoals jij het beschrijft dat dit niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
Pwee schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:15:
[...]

ik wil een zo’n plug gebruiken op een plek waar ik zeker weet dat hij geschakeld heeft

Nu lees ik bij Ikea dat je altijd de remote nodig hebt om hem te koppelen

Het lijkt erop zoals jij het beschrijft dat dit niet nodig is?
Bedankt voor je privé berichtje, vanmiddag eentje meegenomen bij Ikea, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:50
Privé bericht? :o niet on-topic genoeg?
Ik ben namelijk ook wel geïnteresseerd in de plug van Ikea.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pwee
alesandro_46 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:11:
Privé bericht? :o niet on-topic genoeg?
Ik ben namelijk ook wel geïnteresseerd in de plug van Ikea.
Werkt exact zoals snippe beschrijft, gisteren dus eentje meegenomen bij de Ikea en werkt spatzuiver op de ICS2000
Verder geen geheimen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 09:02
Heren, sinds vandaag heb ik dan toch maar de stap gezet om een ICS-2000 aan te schaffen.

Ik werkte nog met de wat oudere schakelset : APA3-1500R.

Ik kan de afstandsbediening inleren, waarna hij aangeeft dat deze alleen te gebruiken valt bij 'regels'.

De schakelaars krijg ik op de een of andere manier niet ingeleerd wanneer ik deze probeer in te leren bij 'aan/uit schakelaar'.

Ik haal de ontvanger uit het stopcontact, waarna ik deze terug erin plaats. Meteen hierna druk ik in de app op verbinden waarna deze al snel aangeeft verbonden te zijn.
Wanneer ik de lamp dan probeer te schakelen doet deze niets.

Enig idee?

Edit: Uitleg ontvangen, ga dit vanavond proberen.

Wat u moet doen is het volgende:

Ik vermoed dat de APA stekker van u gereset moet worden omdat het geheugen vol zit:

Voor het verwijderen van de ingestelde codes (resetten van het geheugen):

(1) Haal de stekker uit het stopcontact.
(2) Wacht 5 seconden.
(3) Steek de stekker in het stopcontact.
(4) De LED knippert nu gedurende 5 seconden.
(5) Druk nu op de Groepstoets op de afstandsbediening om alle code’s te wissen
(6) De ontvanger schakelt nu 2 x in- en uit ter bevestiging

Nu is de ontvanger gereset. Nu opnieuw de zender koppelen:

Omdat de APA maar 5 sec in leermodus zit kunt u het beste zorgen dat de knop verbinden verdwenen is in de app en dat er aan/uit staat. Als u dat gedaan heeft doet u het volgende:

(1) Haal de stekker uit het stopcontact.
(2) Wacht 5 seconden.
(3) Steek de stekker in het stopcontact.
(4) De LED knippert nu gedurende 5 seconden.
(5) Druk nu (gedurende deze 5 seconden) in de app meerdere malen op ‘AAN’. (Het beste is voordat u de stekker in het stopcontact stopt al te beginnen met op aan te drukken.)
(6) De ontvanger schakelt nu 2 x in- en uit ter bevestiging

[ Voor 49% gewijzigd door Xtinction89 op 22-10-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
bvbal79 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:25:
[...]

Moet zeggen dat het ook wel uitzonderlijk is, heb deze aparatuur nu 2,5 jaar en het is pas 2 x voorgekomen. rest van de batterijmeldingen gingen wel goed gelukkig. Erger is als het internet uitvalt en dan weer aangaat. Je basisstation blijft dan geen connectie te kunnen maken zonder een harde reset. Als thuiskomt gaat dus eerst je alarm keihard loeien omdat je het niet uit kunt zetten :(
Het werkt nu inderdaad weer goed met nieuwe batterijen :)
Misschien dat ik hierna wat duurdere batterijen erin stop, in plaats van de parasonic batterijen van de action. Misschien maakt dat nog wat uit.

Heb gelukkig nog niet gehad dat ik geen verbinding meer had. Maar heb dan ook nog geen internet storing gehad zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
Even een hele domme vraag waarschijnlijk, ik ben nogal nieuw in de domotica wereld.

Als ik een ICS-2000 aanschaf kan ik daar dan losse Tradfri en Phillips Hue lampen om aan sluiten zonder hub/gateway van dat merk ?

Tevens heb ik interesse in een Google Home, deze heeft wel een hub/gateway nodig van bovenstaande merken ? Dan lijkt me een koppeling tussen Google Home en ICS-2000 wel een slimme keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sadhi
Aan de ICS-2000 kan je de lampen van Philips hue en IKEA Tradfri aansluiten zonder dat je een gateway van dat merk nodig hebt. Als je de lampen al eerder met een andere bridge verbonden hebt, zou ik ook de ZYCT-202 aanraden om de lampen (van Philips) te kunnen resetten.

De Google Home werkt met de ICS-2000 dus dat is wel een handige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een ICS-2000 in combinatie met ALSIR-2000 en enige deurcontacten.
Samen met de KAKU-app heb ik zo een beveiliging voor mijn huis gebouwd.
Het inschakelen en uitschakelen van het systeem via de app gaat prima.
Echter bij een alarm geeft mijn GSM (Huawei P20 Lite) alleen maar een kort en zacht signaal.
Hierdoor kan er van directe "alarmopvolging" geen sprake zijn.
IK heb de instellingen van zowel de KAKU-app als de instellingen van mijn GSM nageplozen maar ik kan er geen "luid en duidelijk" alarmsignaal uitpersen,
Weet iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:36:
Sinds kort heb ik een ICS-2000 in combinatie met ALSIR-2000 en enige deurcontacten.
Samen met de KAKU-app heb ik zo een beveiliging voor mijn huis gebouwd.
Het inschakelen en uitschakelen van het systeem via de app gaat prima.
Echter bij een alarm geeft mijn GSM (Huawei P20 Lite) alleen maar een kort en zacht signaal.
Hierdoor kan er van directe "alarmopvolging" geen sprake zijn.
IK heb de instellingen van zowel de KAKU-app als de instellingen van mijn GSM nageplozen maar ik kan er geen "luid en duidelijk" alarmsignaal uitpersen,
Weet iemand hiervoor een oplossing?
Volgens mij kan dit inderdaad niet. Je krijgt gewoon een standaard-notificatie van je telefoon. Ik heb nog wel een regel aangemaakt die een extra notificatie stuurt (dan heb ik 2 notificaties achter elkaar...).

Wat je nog wel kunt doen is om in je telefoon in te stellen dat de KlikAanKlikUit-app een afwijkend notificatie-geluid heeft (luchtalarm oid), maar ook dan ben je afhankelijk van het ingestelde volume van je telefoon.

Wellicht dat er nog third party apps bestaan die een hard geluid op maximaal volume kunnen laten horen als een bepaalde app een notificatie stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
Zojuist een nieuwe ICS2000 voor de eerste keer aangesloten. Echter zijn de groene Leds al anderhalf uur aan het cirkelen en kan ik niets doen.

Heeft iemand dit wel eens eerder gehad? Lijkt erop dat de firmware blijft hangen ofzo. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Zodra je de ICS voor de eerste keer aansluit dan gaat hij zijn updates binnentrekken. Binnen 5 minuten zou hij opgestart moeten zijn. Misschien dat de router de connectie blokkeert?
Neem anders contact op met de helpdesk, misschien dat zij nog tips hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Ook interessant om hier te vermelden:
alesandro_46 in "Centraal aanbiedingen topic V2.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJorink
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 18:58
Ik heb een ICS 2000 waarmee ik mijn oude klikaanklikuit schakelaars mee aanstuur.
Sinds gisteren heb ik nu ook twee TRÅDFRI kleur lampen aangesloten.

In de app van Klik Aan kan ik de kleuren instellen.
De effecten Disco en Kleurenwiel werken bijvoorbeeld niet.
Ik heb in de Google Home app mijn klikaanklikuit account toegevoegd.
Ik zie nu alle apparaten in mijn Google Home app.

Wat ik echter niet kan vanuit de Google Home app is het aansturen van de kleuren.
De Home app maakt er een dimmer van. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
Stel je vraag even in onderstaan topic: Google Home

Google Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor de tip! Was al een tijdje van plan om een waterlekkagemelder en rookmelder te kopen en meteen maar aangeschaft :)

(alleen nog even een oplossing bedenken voor de lekkagemelder die op zolder komt, wat te ver is voor de ICS2000 die beneden staat, maar daar vinden we wel iets op hopelijk ;))

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 25-10-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJorink
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 18:58
Oké, bedankt!
Pwee schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:20:
Stel je vraag even in onderstaan topic: Google Home

Google Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanley22_7
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 02:58
Palomar schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:58:
[...]

(alleen nog even een oplossing bedenken voor de lekkagemelder die op zolder komt, wat te ver is voor de ICS2000 die beneden staat, maar daar vinden we wel iets op hopelijk ;))
Dat had ik hier met een rookmelder in de schuur. Halverwege een zigbee lamp van Ikea ertussen die aan de ics is gekoppeld en probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stanley22_7 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:24:
[...]

Dat had ik hier met een rookmelder in de schuur. Halverwege een zigbee lamp van Ikea ertussen die aan de ics is gekoppeld en probleem was opgelost.
Dat heb ik een tijdje geleden idd al eens getest door een zigbee lamp op zolder neer te zetten. Die had geen bereik, maar door op de eerste etage (dus halverwege idd) een andere zigbee lamp neer te zetten had de lamp op zolder wel bereik.

Punt is alleen dat ik eigenlijk nergens op de eerste etage een zigbee lamp ga gebruiken. Dan zou ik ergens nutteloos een lamp neer moeten zetten die nooit gebruikt wordt (iets met wife acceptance factor..). Liever plug ik ergens in een stopcontact een repeater/signaalversterker oid. Heeft iemand daar ervaring mee icm klikaanklikuit?

[edit] Iemand een idee of deze smartplug van Ikea Tradfri werkt als repeater?? https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90356166/
En werkt die uberhaupt met de ICS2000? (korte google-actie leverde niks op)

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 27-10-2018 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekkie75
  • Niet online
De smartplug van Ikea werkt met de ICS 2000, heb er hier ook 2 in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
Koekkie75 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:29:
Ik ook werkt prima, antwoord op jou tweede vraag over repeater functie heb ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:25
Kan je de smartwares rookmelder en waterdetectie ook aan de ICS-2000 koppelen? Dan zou de smartwares Link. (Interpolis pakket) uit kunnen.

Helaas zijn de sensors nu gekoppeld aan de link en kan ik nergens vinden hoe te resetten.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koekkie75 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:29:
Nice. Connect je die dan als Zigbee lamp (aan/uit) oid?

Voor een tientje durf ik het dan nog wel aan om te testen of ie de repeater-functie ondersteunt. Aangezien hij aan het stroom hangt lijkt me de kans wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb overigens de watermelder, rookdetector en zigbee bewegingssensor ook binnen. Korte eerste ervaringen:

- Watermelder: eenvoudig apparaatje. Wat me tegenvalt is dat ie zelf geen alarmgeluid produceert. Je bent dus echt afhankelijk van de app. Heb daarom mijn oude watermelder ook laten hangen, omdat die een alarmsignaal geeft. Verder heb ik de watermelder alvast op zijn plek op zolder gemonteerd, waar geen zigbee-bereik is. Je kunt alleen niet zien dat de melder geen bereik meer heeft. Je ziet alleen het batterijpercentage en dat blijft gewoon vrolijk op groen staan (geen idee waar die informatie dan vandaan komt). Sommige mensen zullen dus gewoon die watermelder op zolder neerzetten in de waan dat de alarmering werkt. Je moet het dan eigenlijk even testen door hem in een schaaltje water te houden.

- Rookmelder. Mooi compact apparaatje en heeft wel een eigen alarmsignaal. Ook hier geldt dat je niet kunt zien of je de melder hebt opgehangen op een plek waar nog wel bereik is. Alleen een batterijpercentage. Je zou dan een vuur in je huis moeten maken om te testen of de melder op die plek wel werkt....

- Zigbee bewegingsdetector. Deze werkt erg goed en veel beter dan de klikaanklikuit (433MHz) bewegingsdetector. Lamp springt direct aan als je maar een beetje in de buurt komt en gaat na een paar minuten weer uit (dit kun je niet instellen. Heb een regel ingesteld wanneer geen beweging gedetecteerd, lamp uitschakelen, maar dat gebeurt pas na een paar minuten). Ik zie alleen geen mogelijkheid om de gevoeligheid van de sensor in te stellen. De lamp gaat nu nl. ook overdag aan als het redelijk licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanley22_7
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 02:58
Palomar schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:47:
- Rookmelder. Mooi compact apparaatje en heeft wel een eigen alarmsignaal. Ook hier geldt dat je niet kunt zien of je de melder hebt opgehangen op een plek waar nog wel bereik is. Alleen een batterijpercentage. Je zou dan een vuur in je huis moeten maken om te testen of de melder op die plek wel werkt....
Niet helemaal. Na een dag of zo laat die dan zien dat de batterij leeg is. (Geen signaal of melding) nadat ik er spotjes tussen gehangen op was die melder ineens ook weer groen.

Overigens kun je wel testen zonder brandgevaar :P kwestie van testknopje indrukken op de montageplaats. Als die verbinding heeft krijg je de melding op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
Palomar schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:47:
Heb overigens de watermelder, rookdetector en zigbee bewegingssensor ook binnen. Korte eerste ervaringen:

- Watermelder: eenvoudig apparaatje. Wat me tegenvalt is dat ie zelf geen alarmgeluid produceert. Je bent dus echt afhankelijk van de app. Heb daarom mijn oude watermelder ook laten hangen, omdat die een alarmsignaal geeft. Verder heb ik de watermelder alvast op zijn plek op zolder gemonteerd, waar geen zigbee-bereik is. Je kunt alleen niet zien dat de melder geen bereik meer heeft. Je ziet alleen het batterijpercentage en dat blijft gewoon vrolijk op groen staan (geen idee waar die informatie dan vandaan komt). Sommige mensen zullen dus gewoon die watermelder op zolder neerzetten in de waan dat de alarmering werkt. Je moet het dan eigenlijk even testen door hem in een schaaltje water te houden.

- Zigbee bewegingsdetector. Deze werkt erg goed en veel beter dan de klikaanklikuit (433MHz) bewegingsdetector. Lamp springt direct aan als je maar een beetje in de buurt komt en gaat na een paar minuten weer uit (dit kun je niet instellen. Heb een regel ingesteld wanneer geen beweging gedetecteerd, lamp uitschakelen, maar dat gebeurt pas na een paar minuten). Ik zie alleen geen mogelijkheid om de gevoeligheid van de sensor in te stellen. De lamp gaat nu nl. ook overdag aan als het redelijk licht is.
Je kan de bewegingssensor prima alleen laten detecteren na een bepaald tijdstip of tussen zonsondergang en opkomst bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inunekko schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Je kan de bewegingssensor prima alleen laten detecteren na een bepaald tijdstip of tussen zonsondergang en opkomst bijvoorbeeld
Klopt, alleen hangt ie in de gang (geen ramen rechtstreeks naar buiten, alleen via een glazen deur en bovenlicht) en op donkere dagen (zoals vandaag) zou je hem eigenlijk wel overdag aan willen laten springen, maar op zonnige dagen niet. Valt mee te leven ;) maar het zou makkelijk zijn geweest als er bijv. een schuifje op de detector zit om de lichtgevoeligheid te regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 30-10-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stanley22_7 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Niet helemaal. Na een dag of zo laat die dan zien dat de batterij leeg is. (Geen signaal of melding) nadat ik er spotjes tussen gehangen op was die melder ineens ook weer groen.

Overigens kun je wel testen zonder brandgevaar :P kwestie van testknopje indrukken op de montageplaats. Als die verbinding heeft krijg je de melding op je telefoon.
Heb het net nog even gecheckt, de waterlekkagemeter geeft nu, na 2 dagen, nog steeds een groen batterijtje weer. Dus óf hij heeft af en toe wel bereik, óf die hele batterijstatus wordt niet geüpdatet . Als ik de sensor in een bakje water hou krijg ik nl. geen notificatie. Zal es kijken wat de batterijmeter doet als ik de batterijen eruit haal ;)

Vind dit toch een beetje een matige implementatie. Van een zigbee-apparaat had ik verwacht dat je altijd kunt zien of ie online is, zodat het betrouwbaarder is dan de 433MHz eenweg-communicatie. Maar op deze manier is dit apparaatje als beveiligingsmiddel niet echt betrouwbaar... Zelfde geldt voor de rookmelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Palomar schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:59:
[...]

Klopt, alleen hangt ie in de gang (geen ramen rechtstreeks naar buiten, alleen via een glazen deur en bovenlicht) en op donkere dagen (zoals vandaag) zou je hem eigenlijk wel overdag aan willen laten springen, maar op zonnige dagen niet. Valt mee te leven ;) maar het zou makkelijk zijn geweest als er bijv. een schuifje op de detector zit om de lichtgevoeligheid te regelen.
Hier loop ik ook tegenaan met het automatisch aanschakelen van de verlichting in de woonkamer. Nu doe ik dat bij zonsondergang maar, zoals je zegt, op dagen als vandaag mag de verlichting wel eerder aan.

Misschien kan je dit realiseren door Olisto (voorheen Triggi) te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alesandro_46 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:25:
[...]

Hier loop ik ook tegenaan met het automatisch aanschakelen van de verlichting in de woonkamer. Nu doe ik dat bij zonsondergang maar, zoals je zegt, op dagen als vandaag mag de verlichting wel eerder aan.

Misschien kan je dit realiseren door Olisto (voorheen Triggi) te gebruiken?
Heb ik wel eens naar gekeken, maar weer een extra app maakt het niet overzichtelijker. Ik wil het zo simpel mogelijk houden. Er is overigens wel een conditie in te stellen bij de regels met de naam 'het is licht' en 'het is donker'. Ik heb nog niet gekeken of die alleen kijkt naar het tijdstip van zonsondergang/zonsopgang, of dat er ook adhv. het weer wordt gekeken of het donker of licht is. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Palomar schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:34:
[...]

Heb ik wel eens naar gekeken, maar weer een extra app maakt het niet overzichtelijker. Ik wil het zo simpel mogelijk houden. Er is overigens wel een conditie in te stellen bij de regels met de naam 'het is licht' en 'het is donker'. Ik heb nog niet gekeken of die alleen kijkt naar het tijdstip van zonsondergang/zonsopgang, of dat er ook adhv. het weer wordt gekeken of het donker of licht is. Weet iemand dat?
Dat weerhoudt mij er ook van om Olisto te gebruiken.

Betreft je 'het is licht', 'het is donker' vraag: deze heb ik nog niet eerder gezien. Kan het zijn dat hiermee ná zonsondergang 'het is donker' geactiveerd wordt? En bij ná zonsopkomst 'het is licht'? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekkie75
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Voor een tientje durf ik het dan nog wel aan om te testen of ie de repeater-functie ondersteunt. Aangezien hij aan het stroom hangt lijkt me de kans wel aanwezig.
Ja, gewoon verbinden als een aan/uit Zigbee lamp, werk perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop Visstick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:00
Palomar schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:34:
[...]

Volgens mij kijkt de Zonsopkomst / Zonsondergang onder Tijd naar de berekende tijden (op je kalender wel eens te vinden als zon op on xx:xx)
en kijkt Zonsondergang gedecteerd / Zonopkomst gedetecteerd onder Apparaten (alleen donkere tekst als je de ABST-604 hebt gelinkt aan de ICS-2000 naar de instelling van de ABST-604.

hmmm, zie nu net dat je de conditie bedoelde en niet de trigger, dat zou ik niet weten, jammer hij niet bij de apparaten staat onder condities, onder tijd is wel 2x een licht/donker voorwaarde te vinden:

Onder Tijd:
  • Binnen Tijdvak
  • Het is licht
  • Het is donker
Vervolgens onder Binnen Tijdvak:
  • Vast Tijdstip
  • Zonsopkomst
  • Zonsondergang
De laatste Zonsopkomst/Zonsondergang zijn zeker de tijden die hij van internet haalt (je kan instellen dat hij eerder of later aan de conditie voldoet

Maar die eerste zou ik niet durven zeggen, omdat ik zelf een ABST-604 heb hangen zijn die opties zwart (sommige zijn grijs als je de benodigde schakelaars niet hebt).
Misschien dat iemand die de abst-604 niet heeft (gekoppeld) kan kijken of die opties bij hem grijs of zwart zijn)

Problems don't exist, only challenges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop Visstick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:00
Zelf heb ik ook nog een vraag, in de slaapkamer heb ik een Philips Hue kleuerenlamp opgehangen en die gekoppeld aan mijn ICS-2000 tevens heb ik die aan de ZYCT-202 gekoppeld.

Via de ICS-2000 kan ik via de app alles instellen, kleuren en dimwaarde.
Een AWMT-003 achter de schakelaar gekoppeld aan de ICS-2000 kan de lamp aanzetten op 100%, Warmwit.

Via de ZYCT-202 kan ik de lamp alleen aan en uitzetten en dimmen (helaas werkt deze niet in regels van de ICS-2000)

Nu dacht ik slim te zijn en heb een AYCT-202 aangeschaft en aan de ICS-2000 gekoppeld
Ik kan nu via regels het volgende doen:
  1. Aan, Warmwit
  2. Aan, Koudwit
  3. Aan, Groen
  4. Aan, Rood
  5. Aan, Kleurenwiel 30sec
Dit werkt ook goed, echter kan ik via deze afstandsbediening niet de lamp dimmen (via de ICS-2000) :(

Weet iemand een manier (behalve 2 afstandsbedieningen naast elkaar) hoe ik via één afstandbediening kleuren en dimwaardes kan instellen?
(Niet via de app, ivm W.A.F. 8) )

[ Voor 1% gewijzigd door Joop Visstick op 30-10-2018 22:44 . Reden: Regeltje over Wife acceptance factor toegevoegd ]

Problems don't exist, only challenges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 14:25
Palomar schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Werkt dit met de Ikea plug?

Ik heb wel ervaring met de smart plug van Osram. Deze koppel je als aan/uit Zigbee lamp aan de ICS2000. Deze plug werkt perfect als repeater (bereik met succes vergroot, waardoor diverse sensoren op de eerste verdieping nu niet meer offline gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fjansma schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:07:
[...]

Werkt dit met de Ikea plug?

Ik heb wel ervaring met de smart plug van Osram. Deze koppel je als aan/uit Zigbee lamp aan de ICS2000. Deze plug werkt perfect als repeater (bereik met succes vergroot, waardoor diverse sensoren op de eerste verdieping nu niet meer offline gaan).
thanks voor de tip! Heb de Ikea plug nog niet geprobeerd, omdat de lokale Ikea volgens de site geen voorraad heeft. Die osram is wel wat duurder, maar ziet er ook compacter uit en als die zeker weten werkt overweeg ik die dan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stanley22_7 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Die watermelder bleef, ondanks dat ie geen bereik lijkt te hebben op zolder, toch aldoor een groen batterijtje tonen. Toen ik de batterij eruit haalde veranderde de status wel direct in 'Offline'. Dus kennelijk was er nog wel enige communicatie mogelijk en klopte het groene batterijtje dus wel. Echter kreeg ik geen notificaties toen ik de watermelder in een bakje water deed, dus wellicht was daar te weinig signaal voor.... Gek verhaal. Ik ga het binnenkort nog eens proberen met bovengenoemde repeat-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Palomar schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:16:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Die watermelder bleef, ondanks dat ie geen bereik lijkt te hebben op zolder, toch aldoor een groen batterijtje tonen. Toen ik de batterij eruit haalde veranderde de status wel direct in 'Offline'. Dus kennelijk was er nog wel enige communicatie mogelijk en klopte het groene batterijtje dus wel. Echter kreeg ik geen notificaties toen ik de watermelder in een bakje water deed, dus wellicht was daar te weinig signaal voor.... Gek verhaal. Ik ga het binnenkort nog eens proberen met bovengenoemde repeat-functie.
Voor te testen kan je de watermelder toch ook naast de ICS 2000 in een bakje water stoppen? Tenzij de watermelder reeds moeilijk weg gestopt is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alesandro_46 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:10:
[...]

Voor te testen kan je de watermelder toch ook naast de ICS 2000 in een bakje water stoppen? Tenzij de watermelder reeds moeilijk weg gestopt is natuurlijk ;)
hehe, dat heb ik idd ook eerst gedaan hoor, om te testen of ie het uberhaupt doet. Ik kreeg toen een melding op mijn telefoon. Maar nu die op zijn plaats zit werkt die test niet meer, waaruit ik concludeer dat het bereik niet goed zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@Palomar ah, oké. Dan heb ik niks gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
Palomar schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:59:
[...]

Dan moet je de 'oude' versie van KaKu nemen, daar kan je met schuifjes detectieafstand en gevoeligheid regelen, ook de sensor zelf heeft verstelbare klepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbrandy6
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-01-2024
ACM-2300H bedienen met de ICS-2000 (via de app)

Ik heb een ACM-2300H inbouwschakelaar ingebouwd om de aangesloten lamp zowel via de schakelaar als de ICS-2000 te kunnen bedienen èn via een KAKU bewegingssensor. Ik heb de ACM-2300H eerst gekoppeld aan een afstandbediening uit een Startline pakket. Daarna met de app "Connected" aan de ICS-2000 met een Clone signaal van die afstandbediening.
Afstandbediening werkt goed. De lamp aanzetten via de app gaat ook goed. Uitzetten, om wat voor reden dan ook, gaat moeizaam (ACM-2300Hof ICS-2000 reageert gewoon niet goed). Die lamp (ACM-2300H) in een simpele rule verwerken met een fixed tijdtrigger werkt helemaal niet. De lamp gaat niet aan en als die aan staat wil die ook niet uit.

De ACM-2300H hangt apart, in de gang en wordt óók bediend door een Kaku bewegingssensor. Als ik die loskoppel werkt het nog steeds niet via de app.
Ik heb ook een simpele ACM-1000 inbouwschakelaar en die reageert wèl goed op rules in de app, net als alle andere stopcontactontvangers.

Wat kan de reden zijn dat de ACM-2300H niet reageert op rules in de app?
Alvast dank voor evt. suggesties en/of oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53
Koppel hem eens gewoon vanaf de dimmer met je ics2000... Dikke kans dat het dan wel goed gaat. Ik heb ook niet altijd succes met clonen van een ab. Worth the shot imho.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbrandy6
Heb ik gedaan. De ACM-2300H connected via de app als een built-in module. Geen resultaat. Ik kan de lamp die daar aan hangt niet eens aan doen met de app! Heb 'm ook geprobeerd te connecten als een on-off switch maar dat werkte ook niet. Er zit trouwens geen dimmer aan de lamp maar een bewegingssensor. Ik heb echter, voordat ik begon, het geheugen van de built-in ACM-2300H helemaal gewist. Ik krijg hem dus alleen aan de praat via een clone van een AB (waar ik overigens nooit problemen mee heb). De ICS-2000 staat 1 verdieping hoger, geen beton in huis. Zit alleen een trapgat tussen de ACM-2300H en de ICS-2000.
Ik heb nu die ACM-2300H weer gekoppeld aan een Remote Control (AYCT-102) en dat werkt ook maar zeer matig. Moet meerdere malen klikken om aan te krijgen en meerdere malen klikken om uit te krijgen. Ik sta er dan pal voor.
Het lijkt er op dat die built-in module (ACM-2300H ) gewoon niet goed signalen ontvangt.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 12:42
gerbrandy6 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:27:
ACM-2300H bedienen met de ICS-2000 (via de app)

Ik heb een ACM-2300H inbouwschakelaar ingebouwd om de aangesloten lamp zowel via de schakelaar als de ICS-2000 te kunnen bedienen èn via een KAKU bewegingssensor. Ik heb de ACM-2300H eerst gekoppeld aan een afstandbediening uit een Startline pakket. Daarna met de app "Connected" aan de ICS-2000 met een Clone signaal van die afstandbediening.
Afstandbediening werkt goed. De lamp aanzetten via de app gaat ook goed. Uitzetten, om wat voor reden dan ook, gaat moeizaam (ACM-2300Hof ICS-2000 reageert gewoon niet goed). Die lamp (ACM-2300H) in een simpele rule verwerken met een fixed tijdtrigger werkt helemaal niet. De lamp gaat niet aan en als die aan staat wil die ook niet uit.

De ACM-2300H hangt apart, in de gang en wordt óók bediend door een Kaku bewegingssensor. Als ik die loskoppel werkt het nog steeds niet via de app.
Ik heb ook een simpele ACM-1000 inbouwschakelaar en die reageert wèl goed op rules in de app, net als alle andere stopcontactontvangers.

Wat kan de reden zijn dat de ACM-2300H niet reageert op rules in de app?
Alvast dank voor evt. suggesties en/of oplossingen.
Ik herken precies dit probleem. Ik kan de lamp/ontvanger sturen via de schakelaar, de afstandsbediening, en de app werkt meestal ook. Alleen op rules reageert ie meestal niet. (Best irritant!)

Ik heb ook via clone gekoppeld aan de ics

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inunekko schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:39:
[...]

Dan moet je de 'oude' versie van KaKu nemen, daar kan je met schuifjes detectieafstand en gevoeligheid regelen, ook de sensor zelf heeft verstelbare klepjes.
Die had ik al, maar werkte niet lekker. Reageert veel slechter (langzamer of soms niet) dan de zigbee-versie die ik nu heb. En ik had een paar keer dat al mijn 433mhz apparatuur niet meer werkte. Bleek (na lang zoeken) dat die bewegingssensor soms continu een verstoord signaal in de lucht gooit, waar alles op 433mhz last van heeft (las daar meer mensen dit soms hebben met deze sensor). Werkte niet betrouwbaar dus, gebruik hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
aran schreef op zondag 4 november 2018 @ 07:45:
[...]

Ik herken precies dit probleem. Ik kan de lamp/ontvanger sturen via de schakelaar, de afstandsbediening, en de app werkt meestal ook. Alleen op rules reageert ie meestal niet. (Best irritant!)

Ik heb ook via clone gekoppeld aan de ics
Ik heb soms het gevoel dat er een max aan het aantal rules lijkt te zitten die niet al te hoog is (<15).

Ben er alleen nog niet echt uit of het zo is en/of het misschien komt door rules met notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 12:42
Frappuccino schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:33:
[...]

Ik heb soms het gevoel dat er een max aan het aantal rules lijkt te zitten die niet al te hoog is (<15).

Ben er alleen nog niet echt uit of het zo is en/of het misschien komt door rules met notificaties.
Dat herken ik niet. Ik heb meer dan 15 rules en deze (slecht functionerende rule) stond er als een van de eersten in.

De rest werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbrandy6
Ik denk gewoon dat een paar producten gewoon van slechte kwaliteit zijn en/of niet goed samenwerken met de rest van de producten. Die ACM-2300H werkt wat mij betreft dus niet goed samen met de ICS-2000 en de bewegingsensor. Die gaan dus retour winkel binnen de garantie als zijnde kapot. Koop ik nooit meer.
De ACM-1000, de meest simpele built-in module, doet wèl gewoon alles wat ie zou moeten doen.

Nu weer een nieuw probleem: Heb net een AB gekocht, de AYCT-102, met 16 kanalen. Niet alle kanalen werken op de groep-uit toets. Wat heb je dan aan zo'n ding als je eens een keer met 1 klik gewoon alles uit wil hebben? Heb ik met mijn andere AB's geen last van.

Ik heb nu dus 2 producten die, na uitvoerig testen qua mogelijkheden, slecht functioneren en dus terug gaan als zijnde kapot.

[ Voor 11% gewijzigd door gerbrandy6 op 04-11-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@gerbrandy6 die 2300H is inderdaad een eigenwijs ding. Lees mijn ervaring in dit topic er ook maar over. heb er ook al gewisseld onder garantie maar maakte geen verschil

heb van narigheid maar een repeater gekocht en die staat er 30 cm vanaf.... dan werkt het wel en anders als hij er (geen) zin in heeft

heb er overigens meerdere bij elkaar in de buurt op 4 meter vd ics en allemaal dus achter de repeater.

soms is het lijkt het ook gewoon een batch. had opeens ook vijf! mini inbouw dimmers die totaal niet meer te regelen waren zelfs niet met een losse AB er naast. heb daarvoor nu het oude grote model en die werkt perfect.

overigens onder garantie netjes 5 nieuwe min's gekregen, de klantenservice is prima daar alleen doen de producten soms niet mee

bedenk me net. heb er nog twee.

een met direct een sensor op de schakelaar gekoppeld. hangt 2 meter vd ics maar doet het mooi niet op de ics

dan eentje op 2,5 meter. daarvan heb ik in de ics maar een regel gemaakt dat hij 5 x het signaal stuurt in de hoop dat het dan werkt

[ Voor 46% gewijzigd door Ray op 04-11-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat ik me soms stoor aan de niet goed reagerende 433MHz wandschakelaars van KAKU ben ik aan het kijken naar Zigbee-alternatieven en ik kwam uit bij de enige in hun assortiment, de ZYCT-202. Ik las dat je de ZYCT-202 (de zigbee remote) niet kunt instellen als trigger in de ICS-2000. Ook vraag ik mij af of je de dimtoetsen dan wel kunt gebruiken icm. de ICS-2000.

Hamvraag is dan eigenlijk: wat kun je wél met de ZYCT-202 icm. de ICS-2000??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Palomar schreef op zondag 4 november 2018 @ 23:21:
Omdat ik me soms stoor aan de niet goed reagerende 433MHz wandschakelaars van KAKU ben ik aan het kijken naar Zigbee-alternatieven en ik kwam uit bij de enige in hun assortiment, de ZYCT-202. Ik las dat je de ZYCT-202 (de zigbee remote) niet kunt instellen als trigger in de ICS-2000. Ook vraag ik mij af of je de dimtoetsen dan wel kunt gebruiken icm. de ICS-2000.

Hamvraag is dan eigenlijk: wat kun je wél met de ZYCT-202 icm. de ICS-2000??
De ZYCT-202 lijkt bedoeld als een soort wandschakelaar. Wanneer je Zigbee lampen aan je ICS verbonden hebt, kan je ook je afstandsbediening aan de ICS en aan de Zigbee lampen verbinden. Op deze manier kan je je lampen schakelen via de app en via de afstandsbediening.

Het gebruik in combinatie van regels lijkt niet instelbaar te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuvje
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-09 12:48
Vraag over die ikea plug stekker, zie je in de ics-2000, net als met de lampen van ikea, of ze aan of uit zijn?

In Klikaanklikuit moet je altijd maar gokken of ze aan of uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
reuvje schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:31:
Vraag over die ikea plug stekker, zie je in de ics-2000, net als met de lampen van ikea, of ze aan of uit zijn?

In Klikaanklikuit moet je altijd maar gokken of ze aan of uit staan.
Je ziet in de app of hij uit of aan staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuvje
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-09 12:48
Pwee schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:37:
[...]

Je ziet in de app of hij uit of aan staat!
Top dank je, kon dat namelijk nergens vinden.
(Net zoals de smart plug, overal uitverkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Is er een manier hoe je alle apparaten waar een KAKU dimmer/schakelaar achter zit met 1 knop uit te doen?

Ik zou bijvoorbeeld een scene willen met 'Tv kijken' waarbij 3 lampen op 50% aangaan, wanneer ik bijvoorbeeld naar bed ga wil ik dat ik met 1 druk op de knop al deze lampen uit kan doen, hoe stel je dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Gieter90 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:25:
Is er een manier hoe je alle apparaten waar een KAKU dimmer/schakelaar achter zit met 1 knop uit te doen?

Ik zou bijvoorbeeld een scene willen met 'Tv kijken' waarbij 3 lampen op 50% aangaan, wanneer ik bijvoorbeeld naar bed ga wil ik dat ik met 1 druk op de knop al deze lampen uit kan doen, hoe stel je dit in?
Je kunt een regel maken:
  • Ga naar het tablad 'Regels' in de app
  • Klik op de '+' knop rechtsboven in
  • Klik op 'Regel' en geef een naam in
  • Klik bij 'TRIGGER' op de '+'
  • kies hier voor 'Afstandsbediening wordt ingedrukt' o 'Wandschakelaar wordt ingedrukt'
  • Kies het apparaat en daarna eventueel het kanaal waarop de activatie moet plaats vinden
  • Wanneer je terug bent in het lijstje zie nu je apparaat bij 'TRIGGEER' staan.
    Klik nu op de '+' achter 'ACTIES'
  • Selecteer hoe je je apparaten wilt laten gedragen. Bijvoorbeeld: Lamp 1, 2 en 3 op 50%
  • Klik op het vinkje om te bevestigen
  • Je komt terug in de lijst. Als je nu tevreden bent kan je nogmaals op het vinkje drukken om de regel aan te maken
  • Je kan nu testen of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
Ik kan niet klikken op 'afstandsbediening wordt in gedrukt' omdat ik deze niet heb.

Ik heb al een scene gemaakt met daarin een 2-tal lampen welke aangaan als ik op 'play' druk. Nu wil ik dit alleen ook omgedraaid, moet ik dan een omgekeerde scene maken?

Edit: volgens mij zit ik verkeerd en moet ik hetgeen ik wil creëren maken als regel en niet als scene?
sadhi schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:12:
[...]

Je kunt een regel maken:
  • Ga naar het tablad 'Regels' in de app
  • Klik op de '+' knop rechtsboven in
  • Klik op 'Regel' en geef een naam in
  • Klik bij 'TRIGGER' op de '+'
  • kies hier voor 'Afstandsbediening wordt ingedrukt' o 'Wandschakelaar wordt ingedrukt'
  • Kies het apparaat en daarna eventueel het kanaal waarop de activatie moet plaats vinden
  • Wanneer je terug bent in het lijstje zie nu je apparaat bij 'TRIGGEER' staan.
    Klik nu op de '+' achter 'ACTIES'
  • Selecteer hoe je je apparaten wilt laten gedragen. Bijvoorbeeld: Lamp 1, 2 en 3 op 50%
  • Klik op het vinkje om te bevestigen
  • Je komt terug in de lijst. Als je nu tevreden bent kan je nogmaals op het vinkje drukken om de regel aan te maken
  • Je kan nu testen of het werkt

[ Voor 4% gewijzigd door Gieter90 op 06-11-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermusm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-08 12:11
Goede dag heb een vraagje
hoe koppel ik regels of lampen in mijn ics-2000 app met de zigbee ZYCT-202 Afstandsbediening
heb de ZYCT-202 Afstandsbediening toe kunnen voegen in de ics-app echter wat ik ook probeer kan niets er mee kopelen omdat ik het niet kan kieze in de ics-2000 app

M.v.g. Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
Gieter90 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:47:
Ik kan niet klikken op 'afstandsbediening wordt in gedrukt' omdat ik deze niet heb.

Ik heb al een scene gemaakt met daarin een 2-tal lampen welke aangaan als ik op 'play' druk. Nu wil ik dit alleen ook omgedraaid, moet ik dan een omgekeerde scene maken?

Edit: volgens mij zit ik verkeerd en moet ik hetgeen ik wil creëren maken als regel en niet als scene?

[...]
Het klopt dat als je wilt dat deze sequence wordt uitgevoerd bij het drukken op een knop dat er dan een regel nodig is.
Je zult er dan 1 moeten aanmaken voor het AAN en 1 voor het UIT zetten van je apparaten.

Het klopt dat je alleen de categorie 'afstandsbediening' of 'Wandschakelaar' kan kiezen als je ook echt zo'n product hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadhi
hermusm schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:56:
Goede dag heb een vraagje
hoe koppel ik regels of lampen in mijn ics-2000 app met de zigbee ZYCT-202 Afstandsbediening
heb de ZYCT-202 Afstandsbediening toe kunnen voegen in de ics-app echter wat ik ook probeer kan niets er mee kopelen omdat ik het niet kan kieze in de ics-2000 app

M.v.g. Maarten
Hallo Maarten,

Toevallig heb ik hier recent een vergelijkbaar antwoord opgegeven ;)
sadhi schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:54:
[...]

De ZYCT-202 lijkt bedoeld als een soort wandschakelaar. Wanneer je Zigbee lampen aan je ICS verbonden hebt, kan je ook je afstandsbediening aan de ICS en aan de Zigbee lampen verbinden. Op deze manier kan je je lampen schakelen via de app en via de afstandsbediening.

Het gebruik in combinatie van regels lijkt niet instelbaar te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
Maar moet ik dan voor elk KAKU apparaat dat ik heb een regel instellen en dan vervolgens in een scene meerdere regels koppelen? Ik wil eigenlijk gewoon met 1 druk op de knop meerdere lampen aan en vervolgens met 1 druk op de knop weer alle lampen uit.
sadhi schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:57:
[...]

Het klopt dat als je wilt dat deze sequence wordt uitgevoerd bij het drukken op een knop dat er dan een regel nodig is.
Je zult er dan 1 moeten aanmaken voor het AAN en 1 voor het UIT zetten van je apparaten.

Het klopt dat je alleen de categorie 'afstandsbediening' of 'Wandschakelaar' kan kiezen als je ook echt zo'n product hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Gieter90 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:59:
Maar moet ik dan voor elk KAKU apparaat dat ik heb een regel instellen en dan vervolgens in een scene meerdere regels koppelen? Ik wil eigenlijk gewoon met 1 druk op de knop meerdere lampen aan en vervolgens met 1 druk op de knop weer alle lampen uit.

[...]
Je kunt per regel meerdere acties (bijvoorbeeld: lampen aan + stopcontact aan zodat de bitterballetjes de frietpan in kunnen) instellen.

Zelf gaan bij mij op zonsondergang de sfeerverlichting aan (drie lampen) op een vast tijdstip gaan op één na alle lampen uit*. Dat is voor mij het teken om naar bed te gaan. Na twee minuten gaat de laatste lamp uit.

*: mocht ik tussendoor nog de lamp boven de eettafel aan hebben gezet dan gaat deze net als de laatste lamp ook pas na twee minuten uit. Dit om te voorkomen dat je gelijk in het donker komt te zitten.

Pagina: 1 ... 12 ... 37 Laatste