Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sadhi
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 28-11-2018
Gieter90 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:59:
Maar moet ik dan voor elk KAKU apparaat dat ik heb een regel instellen en dan vervolgens in een scene meerdere regels koppelen? Ik wil eigenlijk gewoon met 1 druk op de knop meerdere lampen aan en vervolgens met 1 druk op de knop weer alle lampen uit.

[...]
Het klopt wat alesandro_46 zegt. Je kan in een regel meerdere lampen/sockets AAN/UIT zetten, dimmen of bij Zigbee lampen van kleur verranderen.
Je zou zelfs de scene die je gemaakt hebt kunnen afspelen via een druk op de knop, nadat je dat in een regel hebt ingesteld.

• Yoshimi
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18-08 16:21
Ik heb thuis het netwerk verdeeld in verschillende segmenten. Een van de segmenten is voor IoT spullen. Ik beschouw de ICS-2000 als dusdanig.
Heeft iemand hier al succesvol de ICS-2000 op een ander VLAN gekregen?
Zodra ik het apparaat naar een ander VLAN zet, verschijnt bij verbinding: ‘via cloud’, terwijl dat ‘lokaal’ is als de ICS in get reguliere LAN zit.

Tevens zou ik graag de cloud gebaseerde controle willen uitschakelen, als dat al mogelijk is? In principe wil ik alleen lampen bedienen vanaf het interne netwerk.

Enig idee hoe dit te doen?

• Gieter90
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 13-07 07:36
Je moet bij een regel alleen altijd een trigger hebben, dit is een tijdstip of een apparaat, ik wil gewoon een druk op mijn smartphone maar deze staat niet tussen de apparaten.

Daarbij vraag ik mijzelf ook af hoe ik een apparaat kan clonen zodat ik deze in een andere ruimte kan toevoegen, kan dit alleen met afstandsbedieningen (wordt gevraagd tijdens het clonen)? Voor alle duidelijkheid; ik gebruik alleen mijn smartphone en krijg daarmee niets gecloond.
sadhi schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:56:
[...]

Het klopt wat alesandro_46 zegt. Je kan in een regel meerdere lampen/sockets AAN/UIT zetten, dimmen of bij Zigbee lampen van kleur verranderen.
Je zou zelfs de scene die je gemaakt hebt kunnen afspelen via een druk op de knop, nadat je dat in een regel hebt ingesteld.

Gieter90 wijzigde deze reactie 07-11-2018 09:41 (19%)

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:32
Gieter90 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:39:
Je moet bij een regel alleen altijd een trigger hebben, dit is een tijdstip of een apparaat, ik wil gewoon een druk op mijn smartphone maar deze staat niet tussen de apparaten.

Daarbij vraag ik mijzelf ook af hoe ik een apparaat kan clonen zodat ik deze in een andere ruimte kan toevoegen, kan dit alleen met afstandsbedieningen (wordt gevraagd tijdens het clonen)? Voor alle duidelijkheid; ik gebruik alleen mijn smartphone en krijg daarmee niets gecloond.

[...]
Dus met één druk op de knop in de app een x aantal lampen aan en met één druk op de andere knop in de app deze lampen uit?

In dat geval kan je twee scenes maken (één voor de lampen aan en één voor de lampen uit). Achter elke scene komt dan een 'play' en 'stop' icoon te staan. Op play drukken om de scene te activeren, geen extra KaKu afstandbediening benodigd.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

sadhi schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:54:
[...]

De ZYCT-202 lijkt bedoeld als een soort wandschakelaar. Wanneer je Zigbee lampen aan je ICS verbonden hebt, kan je ook je afstandsbediening aan de ICS en aan de Zigbee lampen verbinden. Op deze manier kan je je lampen schakelen via de app en via de afstandsbediening.

Het gebruik in combinatie van regels lijkt niet instelbaar te zijn
Dank voor je antwoord. Ik begreep eerst dat een Zigbee-lamp maar aan 1 'controller' tegelijk gekoppeld kan zijn. Dus: óf aan een afstandsbediening óf aan de ICS-2000. Maar kennelijk kan wel beide? Dat een lamp dus luistert naar zowel de ZYCT-202 afstandsbediening én naar de ICS-2000?

En het is op deze manier dus onmogelijk om met de ZYCT-202 via de ICS-2000 een 'ouderwetse' klikaanklikuit-schakelaar te bedienen, omdat deze niet als trigger kan worden ingesteld?

• sadhi
Palomar schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:11:
Ik begreep eerst dat een Zigbee-lamp maar aan 1 'controller' tegelijk gekoppeld kan zijn. Dus: óf aan een afstandsbediening óf aan de ICS-2000. Maar kennelijk kan wel beide? Dat een lamp dus luistert naar zowel de ZYCT-202 afstandsbediening én naar de ICS-2000?
Een lamp kan inderdaad maar aan 1 controller/gateway zitten, bijvoorbeeld de ICS2000 of de Philips hue. Wanneer de ZYCT afstandsbediening niet gebruikt wordt in combinatie met een gateway, functioneert de remote als gateway. Wanneer je de remote aan de gateway koppelt wisselt hij als het ware van modus. De ZYCT bevindt zich na het koppelen met de gateway in hetzelfde netwerk als de lamp en de gateway. Wanneer deze dan met elkaar verbonden zijn kan je zo wel de ICS2000 als de ZYCT gebruiken om de lamp aan te sturen.
Palomar schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:11:
En het is op deze manier dus onmogelijk om met de ZYCT-202 via de ICS-2000 een 'ouderwetse' klikaanklikuit-schakelaar te bedienen, omdat deze niet als trigger kan worden ingesteld?
Nee, het lijkt niet mogelijk om deze in regels te gebruiken als trigger of om daar de 'ouderwetse' / 433 producten mee te bedienen.

Edit:
@Gieter90 ik had je verkeert begrepen, maar je kan inderdaad doen wat alesandro_46 zegt

sadhi wijzigde deze reactie 07-11-2018 12:06 (3%)
Reden: reacties samengevoegd

• Smika
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-08 23:13
Ik heb hier ook de ICS-2000 met allemaal hue lampen. Ik heb ook een hue bridge die nu even is afgekoppeld omdat de lampen nu in ICS-2000 staan. Nu heb ik door mijn kaku schakelaars over mijn echte schakelaars heen geplakt. Hier wil ik nu vanaf en overal gebruik maken van de officiële schakelaar.

Hiervoor heb ik de KlikAanKlikUit mini inbouw dimmer multi AWMD-250 aangeschaft en gekoppeld. Nu kwam ik er achter dat je deze helemaal niet mag gebruiken met de hue lapen aangezien je 2 dimmers hebt. 1 in de muur en 1 in de lamp zelf, wat niet goed zou zijn voor de lampen?

Hoe schakelen jullie de hue lampen met een bestaande schakelaar op een manier dat ik 'm ook van buiten af kan bedienen? Het liefste heb ik inbouw, maar andere oplossingen kan ik natuurlijk over nadenken.

Smika

• Joop Visstick
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-08 23:22
Smika schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:13:
....

Hoe schakelen jullie de hue lampen met een bestaande schakelaar op een manier dat ik 'm ook van buiten af kan bedienen? Het liefste heb ik inbouw, maar andere oplossingen kan ik natuurlijk over nadenken.

Smika
Ik gebruk zelf achter de schakelaar een AWMT-003 om da via de ICS-2000 de Hue-lampen te schakelen, dimmen is helaas niet mogelijk, je kan wel een vaste dim-waarde en kleur meegeven, maar variabel dimmen is met zo een schakelaar neit mogelijk, uiteraard kan dat wel via de app.

Problems don't exist, only challenges

• Smika
Joop Visstick schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:22:
[...]

Ik gebruk zelf achter de schakelaar een AWMT-003 om da via de ICS-2000 de Hue-lampen te schakelen, dimmen is helaas niet mogelijk, je kan wel een vaste dim-waarde en kleur meegeven, maar variabel dimmen is met zo een schakelaar neit mogelijk, uiteraard kan dat wel via de app.
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal mijn huis wel vol behangen met de AWMT-003 :)

Dat het niet kan dimmen vind ik niet zo heel erg. Vooral belangrijk als ik alles aan/uit kan zetten en mijn eigen schakelaars kan behouden.

Smika

• mrbert
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 21:33
IK weet niet helemaal of dit het goede topic is, maar ik heb al heel wat gelezen maar kan het niet vinden, ik verdwaal onderhand in de domotica en led verlichting topics. :oS

Ik zou graag mijn halogeen lamp met behulp van een afstandbediening als de ZYCT-202 willen bedienen . Dus aan/uit en dimmer.
Ik ken de oudere KiKa dimmers waar je met 2 keer klikken in een ocilleer mode komt welke je moet stopen op de juiste helderheid. Niet erg goed voor de WAF factor en ook soms lastig instellen als de verbinding hapert.

Deze afstandbediening lijkt me perfect als alternatief voor een gewone wand schakelaar.
Zijn er dimmers die ik met deze kan bedienen , zou dat via een ICS200 moeten/kunnen met de gewenste functionaliteit?
vast bedankt voor de moeite,
Bert

mrbert

• Joop Visstick
mrbert schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:28:
IK weet niet helemaal of dit het goede topic is, maar ik heb al heel wat gelezen maar kan het niet vinden, ik verdwaal onderhand in de domotica en led verlichting topics. :oS

Ik zou graag mijn halogeen lamp met behulp van een afstandbediening als de ZYCT-202 willen bedienen . Dus aan/uit en dimmer.
Ik ken de oudere KiKa dimmers waar je met 2 keer klikken in een ocilleer mode komt welke je moet stopen op de juiste helderheid. Niet erg goed voor de WAF factor en ook soms lastig instellen als de verbinding hapert.

Deze afstandbediening lijkt me perfect als alternatief voor een gewone wand schakelaar.
Zijn er dimmers die ik met deze kan bedienen , zou dat via een ICS200 moeten/kunnen met de gewenste functionaliteit?
vast bedankt voor de moeite,
Bert
De ZYCT-202 is voor de halogeen lamp de verkeerde keuze, de ZYCT-202 is voor ZigBee apparaten.
Je moet de AYCT-202 hebben en dan achter de lamp een dimmer-ontvanger. Er uiteraard wel vanuitgaande de je halogeen lamp dimbaar is :P
En ja het uiterlijk van de ZYCT-202 en de AYCT-202 zijn gelijk, alleen werkt de AYCT-202 op 433 MHz.

• Gieter90
Hoe kan ik een apparaat clonen zodat ik deze in een andere ruimte kan toevoegen zonder afstandsbediening? Wanneer ik probeer te clonen krijg ik de vraag het signaal te versturen maar ik heb dus geen afstandsbediening. Is dit op een andere manier mogelijk?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:52
@Gieter90 Je kunt natuurlijk niet clonen als je geen voorbeeld hebt. Zonder hier aan te geven welk apparaat het is kunnen we er niet zoveel mee.

• Pwee
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 30-07 13:38
Vanmorgen de nieuwe testversie van de kaku app geïnstalleerd.

Hierin de mogelijkheid om Siri shortcuts aan te maken, werkt perfect trouwens, kan nu tegen mijn iWatch 4 zeggen: lampen woonkamer aan 🤓

Ook nieuw in deze testversie is dat als je meerdere camera’s hebt je deze tot maximaal 4 tegelijk kunt zien in de app.
Vraag: heeft iemand meerdere camera’s en natuurlijk ook de testversie? Ik zou graag een screenshot willen zien?

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21:59

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Kan je willekeurige camera's toevoegen of alleen van Kaku zelf ?

De camera's draaien nu via de NAS en DScam. Maar wellicht is de KaKu app sneller voor onderweg mee kijken.

• Pwee
Erwin_83 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:42:
Kan je willekeurige camera's toevoegen of alleen van Kaku zelf ?

De camera's draaien nu via de NAS en DScam. Maar wellicht is de KaKu app sneller voor onderweg mee kijken.
Oeps had ik erbij moeten zetten: alleen kaku

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Alleen KaKu dacht ik al aan de hand van de app, maar wellicht dat er een trucje is ofzo om ook andere merken te kunnen gebruiken.

• Gieter90
jongetje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:33:
@Gieter90 Je kunt natuurlijk niet clonen als je geen voorbeeld hebt. Zonder hier aan te geven welk apparaat het is kunnen we er niet zoveel mee.
Ik heb een 2 tal inbouwdimmers welke ik met mijn smartphone bedien. Ik heb geen afstandsbediening. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar hoe ik mijn inbouwdimmersignaal kan clonen zonder AB :-)

• Pwee
Gieter90 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:01:
[...]

Ik heb een 2 tal inbouwdimmers welke ik met mijn smartphone bedien. Ik heb geen afstandsbediening. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar hoe ik mijn inbouwdimmersignaal kan clonen zonder AB :-)
Met je iPhone en iPad 🤓

• sadhi
Gieter90 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:01:
[...]

Voor de kloon optie die je in de app hebt zitten, heb je een apparaat nodig dat een signaal kan uitsturen, zoals een afstandsbediening of wandschakelaar.
Als je wilt dat 2 fysieke apparaten luisteren naar hetzelfde apparaat in de app, kan je het volgende doen:
  • Maak een apparaat aan in de app (of kies er een die al bestaat).
  • Volg de stappen in de app om een apparaat in te leren (deze stap kan je overslaan als je hem al had verbonden)
  • Na het inleren druk boven aan in het kamer overzicht op het potloodje
  • Navigeer naar het apparaat dat je net hebt aangemaakt en druk op 'verbinden', maar wacht even om de 2de verbind knop te drukkken
  • Breng fysiek apparaat #2 in de leermodus
  • druk nu op 'verbinden' in de app
  • Als het goed is kan je nu allebei de 433 apparaten met hetzelfde apparaat in de app bedienen

• tricobalt
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16-08 21:45
Headsup; er is een nieuwe bèta van de Kaku iOS/Android app beschikbaar met:

iOS specifiek:
- Support voor Siri shortcuts voor scenes

Beide Apps:
- Tot 4x Kaku IPCAM-2000 stream tegelijk in multi-view beeld. (kan gemixed worden met de Kaku IPCAM-3000 Outdoor IP Camera die eind deze maand te koop is)
- Filtering in de IPCAM-2000 opname lijst op datum/tijd voor het snel zoeken van specifiek opnames en sneller laden van opname lijst.

Als je nog geen bèta tester bent, hier opgeven: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/beta-app

Groet,
Trico

• Pwee
Pwee schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:48:
[...]

Met je iPhone en iPad 🤓
Oeps ik vergis me, dit heb ik gedaan toen ik overging van de 1000 naar de ISC2000.
Dit lukt niet in jou situatie

• mrbert
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 21:33
Okee nu snap ik waarom ik in de war raakte;)
dank je!
Joop Visstick schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:51:
[...]

De ZYCT-202 is voor de halogeen lamp de verkeerde keuze, de ZYCT-202 is voor ZigBee apparaten.
Je moet de AYCT-202 hebben en dan achter de lamp een dimmer-ontvanger. Er uiteraard wel vanuitgaande de je halogeen lamp dimbaar is :P
En ja het uiterlijk van de ZYCT-202 en de AYCT-202 zijn gelijk, alleen werkt de AYCT-202 op 433 MHz.

mrbert

• Gieter90
Maar even samenvattend; je kan dus niet clonen als je alleen je smartphone gebruikt? Dit betekent dat ik dan opnieuw mijn dimmer in leermodus moet zetten en dan kan ik dit signaal wel op een andere ruimte toevoegen?
sadhi schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:55:
[...]

Voor de kloon optie die je in de app hebt zitten, heb je een apparaat nodig dat een signaal kan uitsturen, zoals een afstandsbediening of wandschakelaar.
Als je wilt dat 2 fysieke apparaten luisteren naar hetzelfde apparaat in de app, kan je het volgende doen:
  • Maak een apparaat aan in de app (of kies er een die al bestaat).
  • Volg de stappen in de app om een apparaat in te leren (deze stap kan je overslaan als je hem al had verbonden)
  • Na het inleren druk boven aan in het kamer overzicht op het potloodje
  • Navigeer naar het apparaat dat je net hebt aangemaakt en druk op 'verbinden', maar wacht even om de 2de verbind knop te drukkken
  • Breng fysiek apparaat #2 in de leermodus
  • druk nu op 'verbinden' in de app
  • Als het goed is kan je nu allebei de 433 apparaten met hetzelfde apparaat in de app bedienen

• Joop Visstick
Gieter90 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:24:
Maar even samenvattend; je kan dus niet clonen als je alleen je smartphone gebruikt? Dit betekent dat ik dan opnieuw mijn dimmer in leermodus moet zetten en dan kan ik dit signaal wel op een andere ruimte toevoegen?

[...]
Je Dimmer ontvangt alleen een signaal, due stuurt niets uit, je ICS-2000 stuurt een signaal waar je dimmer op reageert.

Maar wat wil je nu precies doen, je had het over 2 inbouwdimmers en aan een andere ruimte toevoegen.

Als je een bestaande dimmer in een andere ruimte wil gaan gebruiken (dus verplaatsen), dan kan je die in de app gewoon (met het potloodje) aanpassen, nadat je eerst de nieuwe ruimte hebt aangemaakt.

Wil je een extra dimmer in een andere ruimte toevoegen die ge gelijktijdig aanzet met een andere dimmer, dan voeg je gewoon een nieuwe ruimte toe en maak je in die ruimte de nieuwe dimmer aan. Daarna maak je een scene die alle lampen inschakelt op de gewenste dim-stand.

edit:

Helaas kan je ze niet vanuit de app tegelijk aansturen als zijnde een groep (dit kan alleen met ZigBee lampen), dus in de app zal je ze of apart moeten dimmen, of als je ze op een vaste waarde wil hebben, kaan je het met een scene doen.

Joop Visstick wijzigde deze reactie 09-11-2018 16:51 (10%)
Reden: toevoeging groepen

fjansma schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:07:
[...]

Werkt dit met de Ikea plug?

Ik heb wel ervaring met de smart plug van Osram. Deze koppel je als aan/uit Zigbee lamp aan de ICS2000. Deze plug werkt perfect als repeater (bereik met succes vergroot, waardoor diverse sensoren op de eerste verdieping nu niet meer offline gaan).
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb die Ikea smartplug online besteld (daar was nog gewoon op voorraad itt de lokale Ikea). De Zigbee repeat-functie hiervan werkt prima en de betreffende waterlekkagemelder op zolder heeft, nadat ik die smartplug op de 1e etage heb ingeplugd, bereik en ik kan hem ook succesvol testen.

• corrado20vt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-08 22:03
Zodra de ics-2000 geen internet ziet is het heel moeilijk om nog lampen te bedienen via de telefoon ondanks dat deze in hetzelfde netwerk zit. Krijg dan veel time out en geen internet meldingen. Na meerdere keren drukken werkt het uiteindelijk.

Er is hier nog al eens een Internet storing in de buurt. Ik snap niet goed waarom ik dan time out meldingen krijg terwijl ik met hetzelfde netwerk verbonden ben. In de de app staat bij verbinding dan ook netjes lokaal.

Is dit op te lossen?

• waterstof
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-08 12:58
corrado20vt schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:18:
Zodra de ics-2000 geen internet ziet is het heel moeilijk om nog lampen te bedienen via de telefoon ondanks dat deze in hetzelfde netwerk zit. Krijg dan veel time out en geen internet meldingen. Na meerdere keren drukken werkt het uiteindelijk.

Er is hier nog al eens een Internet storing in de buurt. Ik snap niet goed waarom ik dan time out meldingen krijg terwijl ik met hetzelfde netwerk verbonden ben. In de de app staat bij verbinding dan ook netjes lokaal.

Is dit op te lossen?
Ik heb recent een week zonder internet gezeten, helaas kon de monteur niet eerder. (Het probleem lag overigens buiten mijn huis.) Op sommige momenten was het inderdaad lastig de lampen te bedienen. Tijd geschakelde lampen werkten ook niet meer. Na contact met KaKu blijkt dit te kloppen als er langer dan 1 uur geen internet is.

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Vandaag een stel Ikea GU10 spotjes gekoppeld aan de ICS-2000 en dit werkt goed. Aan/uit en dimmen.

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:40
Enige nadeel wat ik zie met die 'slimme' lampen is dat je je vaste schakelaar aan de muur niet meer kunt gebruiken, deze altijd op 'aan' moet staan en je als je thuis komt je telefoon moet trekken om je lampen aan te zetten.

En dat ze de 'slimme' GU10 spots niet met metallook buitenkant hebben. In ieder geval niet bij Ikea.

Frappuccino wijzigde deze reactie 11-11-2018 20:47 (19%)

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Je kan er een schakelaar aan koppelen. Hier gaan de meeste lampen aan de hand van zonsondergang of bewegingsmelder.

De telefoon gebruik ik vooral voor het instellen.

Voor het trappenhuis zit ik nu te kijken voor bewegingsmelders. Is de ZPIR-8000 wat? Of kan ik beter de gewone KaKu bewegingsmelder nemen ?

• alesandro_46
Frappuccino schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:45:
Enige nadeel wat ik zie met die 'slimme' lampen is dat je je vaste schakelaar aan de muur niet meer kunt gebruiken, deze altijd op 'aan' moet staan en je als je thuis komt je telefoon moet trekken om je lampen aan te zetten.

En dat ze de 'slimme' GU10 spots niet met metallook buitenkant hebben. In ieder geval niet bij Ikea.
Je kan de bestaande schakelaar wel blijven gebruiken:
  1. De twee draden in de schakelaar verbinden met bijv. een Wago lasklem
  2. Aan de bestaande schakelaar de AWMT-003 verbinden en klaar.
Hiermee staat je 'slimme' verlichting altijd onder spanning en kan je de huidige wandschakelaar blijven gebruiken.

Edit:
Erwin_83 schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:50:
Je kan er een schakelaar aan koppelen. Hier gaan de meeste lampen aan de hand van zonsondergang of bewegingsmelder.

De telefoon gebruik ik vooral voor het instellen.

Voor het trappenhuis zit ik nu te kijken voor bewegingsmelders. Is de ZPIR-8000 wat? Of kan ik beter de gewone KaKu bewegingsmelder nemen ?
De prijs lijkt nagenoeg hetzelfde (de KaKu 433 MHz vs. de Zigbee). Zelf zou ik dan voor de Zigbee gaan.
Kijk ook nog even hier: alesandro_46 in "Centraal aanbiedingen topic V2.0" (de korting is tot en met vandaag!)

alesandro_46 wijzigde deze reactie 11-11-2018 20:56 (28%)

• Frappuccino
Ja, met wat extra hardware is het wel mogelijk, maar dat is dus niet de bedoeling. Althans niet die van mij. Had ik er even bij moeten zeggen denk ik. Als je toch nog extra hardware toe moet voegen heeft een 'slimme' lamp ook weinig toegevoegde waarde.

• alesandro_46
@Frappuccino Aha, oke. Zonder extra hardware dan ben je denk ik aangewezen op lampen die met Wi-Fi verbinden. Maar die hebben als nadeel dat ze een relatief hoog stand-by verbruik hebben.
Voor mij is de toegevoegde waarde dat ik kan zien of een lamp aan of uit staat als ik niet thuis ben.

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

@alesandro_46 bedankt voor de tip. Ik had daar al eerder met korting rookmelders besteld, maar Ik dacht dat de aanbieding al over was. Dus nu snel paar beweginsmelders besteld.

Op naar een lui huis ;)

• Inunekko
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:07
Pwee schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:30:
Vanmorgen de nieuwe testversie van de kaku app geïnstalleerd.

Hierin de mogelijkheid om Siri shortcuts aan te maken, werkt perfect trouwens, kan nu tegen mijn iWatch 4 zeggen: lampen woonkamer aan 🤓

Ook nieuw in deze testversie is dat als je meerdere camera’s hebt je deze tot maximaal 4 tegelijk kunt zien in de app.
Vraag: heeft iemand meerdere camera’s en natuurlijk ook de testversie? Ik zou graag een screenshot willen zien?
Hoe krijg je dat gedaan op de watch? Lukt wel via mn iPhone maar mn watch herkent KaKu niet
Hebben meer mensen ervaring met de kaku Zigbee bewegingsmelder? Ik heb deze een week of 2 in gebruik in de hal, zodat het licht automatisch aangaat als je binnenkomt. Werkte prima, totdat het opeens niet meer werkt. In de app staat de bewegingsmelder gewoon online met een 100% batterijbalkje en de regels voor bewegingsdetectie zijn gewoon actief. Heb de batterijen er even uitgehaald en weer in gedaan, maar dat maakt geen verschil.

Voordat ik weer bezig ga met troubleshooten, opnieuw koppelen, notificaties instellen etc. etc. was ik even benieuwd of uberhaupt meer mensen ervaring hebben met deze bewegingsmelder? (want ik krijg het vast wel weer aan het werk met opnieuw koppelen, maar ik ben er meer benieuwd naar of dit niet vaker voor gaat komen, want dan is het gewoon niet betrouwbaar).

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:36

red bull

Keeps me awake !

Palomar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:04:
Hebben meer mensen ervaring met de kaku Zigbee bewegingsmelder? Ik heb deze een week of 2 in gebruik in de hal, zodat het licht automatisch aangaat als je binnenkomt. Werkte prima, totdat het opeens niet meer werkt. In de app staat de bewegingsmelder gewoon online met een 100% batterijbalkje en de regels voor bewegingsdetectie zijn gewoon actief. Heb de batterijen er even uitgehaald en weer in gedaan, maar dat maakt geen verschil.

Voordat ik weer bezig ga met troubleshooten, opnieuw koppelen, notificaties instellen etc. etc. was ik even benieuwd of uberhaupt meer mensen ervaring hebben met deze bewegingsmelder? (want ik krijg het vast wel weer aan het werk met opnieuw koppelen, maar ik ben er meer benieuwd naar of dit niet vaker voor gaat komen, want dan is het gewoon niet betrouwbaar).
1x gehad, batterijen er uit en er in en deed het weet...
Ik heb wel de regel ingesteld dat hij met 3x aan zet en 3x uit... was iets in het begin geloof ik...

• Pwee
Inunekko schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:24:
[...]

Hoe krijg je dat gedaan op de watch? Lukt wel via mn iPhone maar mn watch herkent KaKu niet
I.p.v. dat ik hè Siri zet de lampen in de woonkamer aan zeg tegen mijn iPhone zeg ik hetzelfde tegen mijn iWatch 4
Werkt spatzuiver

• Smika
Vandaag de eerste test gedaan in de woonkamer. De bruine en zwarte draad in dezelfde lasdop gedaan. Vervolgens de AWMT-003 aan de schakelaar gekoppeld. Werkt perfect. Nogmaals dank.
Joop Visstick schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:22:
[...]

• Inunekko
Pwee schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:02:
[...]

I.p.v. dat ik hè Siri zet de lampen in de woonkamer aan zeg tegen mijn iPhone zeg ik hetzelfde tegen mijn iWatch 4
Werkt spatzuiver
Ok, heb Apple Watch2 maar hij herkent de Siri opdrachten niet, iPhone wel :F

• Smika
Helaas hier een klein probleempje. Ik heb al mijn philips hue lampen gekoppeld aan de ics-2000. Nu moet ik wel eens vanwege onderhoud aan mijn elektra de schakelaar van mijn stoppenkast omzetten, waardoor de stroom er volledig af is. Na het klussen, zet ik 't stroom er weer op, maar alleen bij de lampen van de woonkamer is de ICS de verbinding volledig kwijt. Als ik ze opnieuw verbind, werken de regels och niet meer en blijft zeuren dat er lampen niet goed zijn. Nu dit al meerdere keren gebeurd is, vroeg ik mij of er ik toch weer mijn lampen op de hue bridge kan plaatsen (dus niet aan de ics-2000), maar dan toch nog de kaku schakelaars in en inbouwmodules aan de lampen kan koppelen? Of is dan de enige oplossing om de ics-200 de deur uit te doen en dan naar een andere platform te kijken?

Smika

P.S. de enige overeenkomst die de lampen in de woonkamer hebben, dat het de enige zijn die gekleurd zijn (de andere zijn white ambience die wel na een "stroomuitval" weer goed werken)

Smika wijzigde deze reactie 14-11-2018 22:35 (10%)

• sadhi
Smika schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:58:
Helaas hier een klein probleempje. Ik heb al mijn philips hue lampen gekoppeld aan de ics-2000. Nu moet ik wel eens vanwege onderhoud aan mijn elektra de schakelaar van mijn stoppenkast omzetten, waardoor de stroom er volledig af is. Na het klussen, zet ik 't stroom er weer op, maar alleen bij de lampen van de woonkamer is de ICS de verbinding volledig kwijt. Als ik ze opnieuw verbind, werken de regels och niet meer en blijft zeuren dat er lampen niet goed zijn. Nu dit al meerdere keren gebeurd is, vroeg ik mij of er ik toch weer mijn lampen op de hue bridge kan plaatsen (dus niet aan de ics-2000), maar dan toch nog de kaku schakelaars in en inbouwmodules aan de lampen kan koppelen? Of is dan de enige oplossing om de ics-200 de deur uit te doen en dan naar een andere platform te kijken?

Smika

P.S. de enige overeenkomst die de lampen in de woonkamer hebben, dat het de enige zijn die gekleurd zijn (de andere zijn white ambience die wel na een "stroomuitval" weer goed werken)
Dat is vervelend, dat heb ik zelf nog niet eerder ervaren.
Wat voor Philips kleur lampen heb je?
Die met een witte behuizing of die met een grijze behuizing?
Ik had namelijk begrepen dat die met een grijze behuizing (gen 1) het niet goed doen icm de ICS2000.

• Smika
sadhi schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:20:
[...]

Dat is vervelend, dat heb ik zelf nog niet eerder ervaren.
Wat voor Philips kleur lampen heb je?
Die met een witte behuizing of die met een grijze behuizing?
Ik had namelijk begrepen dat die met een grijze behuizing (gen 1) het niet goed doen icm de ICS2000.
Ik heb ze met de grijze behuizing, daar kan dus een issue inzitten. Ga er mee aan de slag. Misschien maar vervangen door een witte behuizing en dan gelijk ambiance ipv kleur, want gebruik ik toch niet. Bedankt voor de hulp.

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

https://www.klikaanklikuit.nl/zigbee

Even naar onder scrollen naar de tabel. Hue lampen vanaf de tweede generatie werken met de ICS-2000.

• reuvje
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 02-03 14:29
Kun je de bijbehorende afstand bediening ook koppelen aan de ICS-2000?
Ik kon alleen de hele set kopen, losse plug was niet mee op voorraad, zou handig zijn als ik de afstand bediening kon blijven gebruiken.
Palomar schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:28:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Ik heb die Ikea smartplug online besteld (daar was nog gewoon op voorraad itt de lokale Ikea). De Zigbee repeat-functie hiervan werkt prima en de betreffende waterlekkagemelder op zolder heeft, nadat ik die smartplug op de 1e etage heb ingeplugd, bereik en ik kan hem ook succesvol testen.

• Smika
Erwin_83 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:44:
https://www.klikaanklikuit.nl/zigbee

Even naar onder scrollen naar de tabel. Hue lampen vanaf de tweede generatie werken met de ICS-2000.
Bedankt voor de link. Zal ze maar zachtjes in de prullenbak leggen :-). Ga vanavond wel 5 nieuwe lampen bestellen, ben dol blij als dit issue wordt weggenomen.

Smika
reuvje schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:19:
Kun je de bijbehorende afstand bediening ook koppelen aan de ICS-2000?
Ik kon alleen de hele set kopen, losse plug was niet mee op voorraad, zou handig zijn als ik de afstand bediening kon blijven gebruiken.

[...]
Ik heb de plug zonder ab besteld. Maar los zal die afstandsbediening wel niet te koppelen zijn. Kan ook niet met die schakelaars voor IKEA lampen.

• alesandro_46
Smika schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:21:
[...]

Bedankt voor de link. Zal ze maar zachtjes in de prullenbak leggen :-). Ga vanavond wel 5 nieuwe lampen bestellen, ben dol blij als dit issue wordt weggenomen.

Smika
Misschien zijn de Ikea Tradfri lampen een goedkoper alternatief? Of heb je andere redenen om daar niet voor te kiezen?

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

En de oude proberen te verkopen op marktplaats ofzo. Mijn oude ICS 1000 heb ik er ook verkocht.

• Smika
alesandro_46 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:45:
[...]

Misschien zijn de Ikea Tradfri lampen een goedkoper alternatief? Of heb je andere redenen om daar niet voor te kiezen?
Ik ga eens kijken naar de ikea lampen. Ik heb echt alles in mijn huis vervangen door Hue. Dit is gekomen omdat ik hiermee begonnen ben. Zie wel dat het me voor 5 lampen 30 euro scheelt, is verhoudingsgewijs best veel. Vanavond nog even denken en dan bestellen.

Smika

• Smika
Erwin_83 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:53:
En de oude proberen te verkopen op marktplaats ofzo. Mijn oude ICS 1000 heb ik er ook verkocht.
Oke, zal het dan maar proberen, zonde idd om weg te gooien als er nog mensen plezier van kunnen hebben. Hopelijk wil iemand deze voor een schappelijke prijs.

Smika

• Fegair
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16-11-2018
Kan iemand mij helpen om mijn deurbel door te linken naar een van mijn IKEA lampen (dit is reeds gelukt), maar ik wil deze lamp meerdere malen laten knipperen op het moment dat de bel gaat.

Ik werk namelijk op een plek achter het huis waar ik de bel niet hoor.
Fegair schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:42:
Kan iemand mij helpen om mijn deurbel door te linken naar een van mijn IKEA lampen (dit is reeds gelukt), maar ik wil deze lamp meerdere malen laten knipperen op het moment dat de bel gaat.

Wat lukt er niet? Even aannemende dat je een ICS-2000 en een deurbel erop aangesloten hebt kun je een scene maken die doet:
- zet lamp aan
- vertraging 1 seconde
- zet lamp uit
- vertraging 1 seconde
- zet lamp aan
- vertraging 1 seconde
- zet lamp uit

Je maakt dan een regel aan met als trigger 'Deurbel wordt ingedrukt', welke je bovengenoemde scene laat starten.

Het is alleen niet echt knipperen. Ook weet ik niet of de genoemde 1 seconde vertraging niet te kort is, omdat er ook wat vertraging zit in het starten van de lamp etc. waardoor het mogelijk niet goed werkt. Misschien moet je het iets hoger zetten.

• Fegair
  • Laatst online: 16-11-2018
TOP! het werkt. Ik had dit zelfde al geprobeerd, maar was de vertraging telkens "vergeten" (wist ik niet).

Misschien kun je me ook met het volgende helpen: Ik heb de Alset 2000 en ics 2000, communiceert prima en doet het goed. Echter wil ik het alarm ook s'nachts aan hebben als we thuis zijn, maar wil ik enkele zones/apparaten dan uitschakelen. Zodat we niet op de overloop door het alarm lopen s'nachts. Kan ik zones/apparaten tijdelijk uitschakelen?

• sadhi
Fegair schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:26:
Misschien kun je me ook met het volgende helpen: Ik heb de Alset 2000 en ics 2000, communiceert prima en doet het goed. Echter wil ik het alarm ook s'nachts aan hebben als we thuis zijn, maar wil ik enkele zones/apparaten dan uitschakelen. Zodat we niet op de overloop door het alarm lopen s'nachts. Kan ik zones/apparaten tijdelijk uitschakelen?
Dit is momenteel niet mogelijk, maar misschien dat ze het ooit toevoegen

• DtJ
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13-03 13:08
[...]
Ik heb achter mijn KaKu deurbel ook een scene hangen: overdag - van zonsopkomst tot zonsondergang - gaan m’n twee KaKu gongen (in de woonkamer en in de gang) 2x af met een 4 sec. vertraging. Na zonsondergang gaat bij de voordeur ook nog 5 min een KaKu buitenlicht aan.

De KaKu gong in de woonkamer geeft ook een signaal (zacht, vogeltjes geluid) als er op de oprit beweging wordt gedetecteerd. Na middernacht gaat dat uit en gaat er 5 min een lamp branden.

Ondanks dat ik steeds meer op Zigbee overschakel, vind ik de deurbel en buitensensoren van KaKu toch wel heel fijn werken. Ik begin die ICS steeds meer te waarderen, evenals de onteikkelingen door KaKu/Trust.

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:49
Ik heb een vreemd issue met mijn ICS-2000. Ik ga het apparaat vanavond verplaatsen, om te kijken of het ligt aan het signaal dat niet goed doorkomt, maar ook als dat het geval is, blijft het vreemd:

In het afdakje boven de voordeur heb ik, in een waterdichte doos, een simpele aan/uit ontvanger geïnstalleerd voor de buitenspotjes. Die gaan aan met een regel bij zonsondergang en weer uit om 24.00 uur (dan lig ik dus al in bed). Aan gaan ze altijd, uit meestal niet (ik heb ook een notificatie op de telefoon, dus ik weet dat het signaal wel verstuurd wordt). Ik heb de uit-regel al aangepast naar een scene die 10 minuten lang iedere minuut een uit-signaal stuurt, maar ook dan gaan ze vaker niet uit dan wel.
Probeer ik ze midden in de nacht dan nog eens handmatig uit te zetten met de app, werkt dat meestal ook niet. Doe ik dat 's ochtends rond een uur of half 7 als ik opsta, werkt het meteen.

Nu kan ik me best voorstellen dat het signaal van de ICS-2000 die in het tv-kastje staat net te zwak is om tot buiten te komen, maar waarom werkt het aan-signaal wel altijd en het uit-signaal 's ochtends wel en 's nachts niet? Om gek van te worden.

• sadhi
Patrick_6369 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:43:
Ik heb een vreemd issue met mijn ICS-2000. Ik ga het apparaat vanavond verplaatsen, om te kijken of het ligt aan het signaal dat niet goed doorkomt, maar ook als dat het geval is, blijft het vreemd:

In het afdakje boven de voordeur heb ik, in een waterdichte doos, een simpele aan/uit ontvanger geïnstalleerd voor de buitenspotjes. Die gaan aan met een regel bij zonsondergang en weer uit om 24.00 uur (dan lig ik dus al in bed). Aan gaan ze altijd, uit meestal niet (ik heb ook een notificatie op de telefoon, dus ik weet dat het signaal wel verstuurd wordt). Ik heb de uit-regel al aangepast naar een scene die 10 minuten lang iedere minuut een uit-signaal stuurt, maar ook dan gaan ze vaker niet uit dan wel.
Probeer ik ze midden in de nacht dan nog eens handmatig uit te zetten met de app, werkt dat meestal ook niet. Doe ik dat 's ochtends rond een uur of half 7 als ik opsta, werkt het meteen.

Nu kan ik me best voorstellen dat het signaal van de ICS-2000 die in het tv-kastje staat net te zwak is om tot buiten te komen, maar waarom werkt het aan-signaal wel altijd en het uit-signaal 's ochtends wel en 's nachts niet? Om gek van te worden.
Wat voor lampen zijn dit 433 of zigbee?
Je zou kunnen proberen of een repeater er tussen plaatsen het probleem verhelpt.

Mogleijk dat er 's avonds/nachts iets stoort waardoor je signaal niet doorkomt

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Fegair schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:42:

Je kan via de ICS 2000 ook een notificatie naar je mobiel/tablet laten sturen als de deurbel gaat.

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:49
sadhi schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:57:
[...]
Wat voor lampen zijn dit 433 of zigbee?
Je zou kunnen proberen of een repeater er tussen plaatsen het probleem verhelpt.

Mogelijk dat er 's avonds/nachts iets stoort waardoor je signaal niet doorkomt
Het zijn geen intelligente lampen, maar gewone LED's achter een KaKu-schakelaar (volgens mij de ACM-1000).

• Frappuccino
Waarom zou je anders ook een simpele aan/uit ontvanger installeren als je al slimme lampen hebt? :S

• sadhi
Patrick_6369 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:57:
[...]

Het zijn geen intelligente lampen, maar gewone LED's achter een KaKu-schakelaar (volgens mij de ACM-1000).
Dan zou een simpele 433 repeater misschien een oplossing kunnen zijn toch?

• PCJR
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:47
Hoi, ik heb momenteel een HomeWizard. Echter deze werkt niet samen emt Google Home.
Ik heb RTS rolluiken, schemer sensor, temp sensor, PIR en allemaal zenders en ontvangers van kika.
Gaat dit allemaal net zo werken als met homewizard?

Dan wissel ik de hw voor een ics2000, en dan kan deze met google home samenwerken :)

Thx

i5-8400@4Ghz | Dell u2410 | ColorMunki | Samsung S7 | 7D 15-85 | B&W CM8S2 | Neato Connected | EQ6 | A4B7

• tricobalt
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16-08 21:45
PCJR schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:15:
Hoi, ik heb momenteel een HomeWizard. Echter deze werkt niet samen emt Google Home.
Ik heb RTS rolluiken, schemer sensor, temp sensor, PIR en allemaal zenders en ontvangers van kika.
Gaat dit allemaal net zo werken als met homewizard?

Dan wissel ik de hw voor een ics2000, en dan kan deze met google home samenwerken :)

Thx
Ja, de ICS-2000 werkt samen met Somfy RTS rolluiken/zonwering (zien werken bij meerdere kennissen)
Verder ondersteund de ICS-2000 alle Kaku producten, ook sensoren/zenders (Kaku start lijn, Kaku plus lijn en Kaku Premium lijn)
Temperatuursensor heeft Kaku nog niet dus dat werkt niet in de ICS.
Maar gaat wellicht wel snel komen, ze hebben nu ook al Smoke sensor en Lekkage sensor.. (Zigbee premium lijn)

• thijsman14
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 04-12-2018
Hallo, ik wil mijn huis nu gaan automatiseren met KAKU (volledig) maar nou ben ik eerst aan het testen voor ik van alles ga kopen. Nou heb ik een probleem met een trust bewegingssensor, hij reageert wel bijna altijd maar soms blijft hij dan beweging zien tot ik weer ff terug kom en dan detecteer hij nog een keer beweging en dan pas gaat ie naar een tijdje zeggen geen beweging meer gedetecteerd. De bewegingsmelder hangt in de binnenkomst en er hangen 6 zigbee GU10 spotjes tunable, soms is het ook zo dat er maar 3 van de 6 ofz aangaan en als ik dan in de app kijk zijn de lampen offline en als ik ze dan weer met de nu nog originele schakelaar aan en uit zet doen ze het weer. Ik heb de ics-2000 ook al dichterbij gezet en weet niet meer wat ik kan doen misschien dat 1 van jullie iets weet. :?

• M.F.H.
  • Registratie: juli 2009
Patrick_6369 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:57:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, maar dan met mijn afstandbediening ATMT-502 in combinatie met ACD-1000's. 3 in mijn woonkamer, waarvan 1 naast mijn tv meubel en 2 aan de overzijde naast de bank. Die laatste 2 geven geen problemen, maar de schakelaar bij mijn meubel schakelt vaak niet uit. Maar dit gebeurt meestal alleen 's avonds; overdag nergens last van. Nu staat er van alles in het meubel (router, ps4, ziggo mediabox, tv erbij) dus ik vermoed dat er iets stoort, maar dit werkt maar op 433Mhz en zélfs als ik de afstandsbediening er vlak voor hou reageert de schakelaar niet. Voor Black Friday maar even een Octopus scoren en kijken of dat beter gaat.

• Paffelton
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16-08 16:27
Dag allen,
Ik heb twee vragen over de ICS-2000 waarop ik het antwoord niet in dit forum of in de handleiding kan vinden.

Ik heb momenteel twee ACD-200 Stopcontact Dimmers die met een losse afstandsbediening aangestuurd worden.
Hoe de afstandsbediening met het dimmen omgaat vind ik erg onhandig. Als de lamp aan staat druk je nogmaals op de aanknop, dan gaat de lamp langzaam dimmen, zodra hij het punt bereikt heeft wat je wilt hebben kan je hem weer vast zetten.

Ik vroeg me af, als ik de ACD-200 aan zou sluiten op de ICS-2000, krijg je dan in de app een slider om de dimmer aan te sturen? Of krijg je gewoon een digitale variant van de huidige afstandsbediening waar je dus ook weer moet wachten om de juiste stand vast te zetten?

Tevens kan ik nergens een lijst met triggers terug vinden die mogelijk zijn met de ICS-2000. Ik ben met name benieuwd of je een trigger in kan stellen op wanneer je mobiel met je wifi netwerk verbind.

Mocht iemand hier info over hebben, hoor ik het graag.

• e92
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20:48
Vandaag kwam een nieuwe versie van de Trust Smart Home op IOS uit. Vergelijkbaar met de KAKU ios app, maar met ondersteuning voor Siri Shortcuts. Briljant om met spraakherkenning via de iPhone of Apple Watch je KIKA apparaten te besturen. Werkt verbazingwekkend goed.

Siri functionaliteit zit inmiddels ook al in de nieuwe KAKU app.

e92 wijzigde deze reactie 23-11-2018 03:06 (13%)

• Joop Visstick
TimoVeld schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:33:
Dag allen,
Ik heb twee vragen over de ICS-2000 waarop ik het antwoord niet in dit forum of in de handleiding kan vinden.
. . . . .
Ik vroeg me af, als ik de ACD-200 aan zou sluiten op de ICS-2000, krijg je dan in de app een slider om de dimmer aan te sturen? Of krijg je gewoon een digitale variant van de huidige afstandsbediening waar je dus ook weer moet wachten om de juiste stand vast te zetten?
In de app krijg je een slider, waarmee je direct de juiste dimwaarde kan selecteren, let er wel op dat er "maar" 16 dimwaardes zijn, al laat de slider je op het procent kiezen. En dat de 433 Mhz dimmers aangaan op 100% en dandimmen naar de ingestelde stand.
Tevens kan ik nergens een lijst met triggers terug vinden die mogelijk zijn met de ICS-2000. Ik ben met name benieuwd of je een trigger in kan stellen op wanneer je mobiel met je wifi netwerk verbind.
Er is in de app geen trigger die naar de wifi van je telefoon kijkt.
De triggers beschikbaar in de ICS-2000 zijn: we/geen beweging, open/dicht, water/rook wel/niet gedetecteerd, zonsopkomst/ondergang, deurbel/AB/wandschakelaar/alarm en tijd.

Via Olisto (app) (een soort IFTTT en werkt met KlikAanKlikUit ICS-2000) kan je veel meer triggers gebruiken, waaronder wifi connectie op wifinetwerk en welke (bij Olisto aangemelde) telefoon/tablet.

Joop Visstick wijzigde deze reactie 22-11-2018 22:52 (2%)
Reden: extra uitleg bij de wifi-trigger

• Paffelton
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16-08 16:27
Bedankt voor de uitgebreide info. Precies op tijd voor Black friday =). Deze gaat aangeschaft worden.

• Inunekko
Bij BOL nu voor 79,- koopje!

• Stefan_13
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19-08 09:09
Voor diegene die in de buurt wonen van de Hornbach i.c.m. laagste prijsgarantie net een Control Station opgepikt voor €71,10 (verschil + 10%).

• jimmya3
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:00
Palomar schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:59:
[...]

Wat lukt er niet? Even aannemende dat je een ICS-2000 en een deurbel erop aangesloten hebt kun je een scene maken die doet:
- zet lamp aan
- vertraging 1 seconde
- zet lamp uit
- vertraging 1 seconde
- zet lamp aan
- vertraging 1 seconde
- zet lamp uit

Je maakt dan een regel aan met als trigger 'Deurbel wordt ingedrukt', welke je bovengenoemde scene laat starten.

Het is alleen niet echt knipperen. Ook weet ik niet of de genoemde 1 seconde vertraging niet te kort is, omdat er ook wat vertraging zit in het starten van de lamp etc. waardoor het mogelijk niet goed werkt. Misschien moet je het iets hoger zetten.
Hartelijk dank ! nu heb ik ook eindelijk voor elkaar dat het rolluik half omlaag kan bij zonsondergang _/-\o_ Held

• sadhi
thijsman14 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:16:
Hallo, ik wil mijn huis nu gaan automatiseren met KAKU (volledig) maar nou ben ik eerst aan het testen voor ik van alles ga kopen. Nou heb ik een probleem met een trust bewegingssensor, hij reageert wel bijna altijd maar soms blijft hij dan beweging zien tot ik weer ff terug kom en dan detecteer hij nog een keer beweging en dan pas gaat ie naar een tijdje zeggen geen beweging meer gedetecteerd. De bewegingsmelder hangt in de binnenkomst en er hangen 6 zigbee GU10 spotjes tunable, soms is het ook zo dat er maar 3 van de 6 ofz aangaan en als ik dan in de app kijk zijn de lampen offline en als ik ze dan weer met de nu nog originele schakelaar aan en uit zet doen ze het weer. Ik heb de ics-2000 ook al dichterbij gezet en weet niet meer wat ik kan doen misschien dat 1 van jullie iets weet. :?
Je kan proberen die 6 spotjes in een zigbee group plaatsen.
Wanneer dan de bewegingsmelder afgaat, de zigbee group aansturen.

• alesandro_46
Wederom actie bij KlikaanKlikuit, zie: alesandro_46 in "Centraal aanbiedingen topic V2.0"

Overigens hebben ze een aantal nieuwe producten toegevoegd (tenminste, ik heb ze nog niet eerder gezien):
Compacte Stopcontactschakelaar 3500W: ACC-3500
Hierover was ik heel even enthousiast, het groene knopje deed me denken dat dit een Zigbee schakelaar was, maar het blijkt een fysiek aan/uit knop. Hij werkt gewoon op 433 MHz.

Wi-Fi IP buitencamera met nachtzicht: IPCAM-3000
Volgens mij zaten meerdere Tweakers hierop te wachten.

Inbouw led dimmer: ACM-250
I.t.t. de AWMD-250 kan deze wel overweg met hotel schakelingen. Ook kan je de dimmodus aanpassen:
Dimmodus
Indien uw verlichting trilt kunt u een andere
dimmodus kiezen door de draaischakelaar met
de klok mee te draaien tot deze stopt met trillen.
RLC (fase aansnijding): Dimbare gloei-,
halogeen-, LED -lampen en lampen met een
traditionele (gewikkelde) dimbare transformator
RC (fase afsnijding): Dimbare gloei-, halogeen-,
LED -lampen en lampen met een elektronische
dimbare transformator
AAN-UIT: Niet-dimbare lampen/transformatoren
Bron: handleiding, pagina 11.

Edit: en nog wat meer nieuwe dingen, kijk hier.

alesandro_46 wijzigde deze reactie 26-11-2018 15:29 (4%)

• Rob10101
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 30-06 13:14
Ik wil de ICS-2000 gebruiken in de volgende omstandigheden:
1- Huis heeft regelmatig langere tijd geen internetaansluiting en zelfs geen LAN. In dat geval wil ik dat de ICS-2000 de aangemaakte regels uitvoert (met name licht aan/uit op basis van een schemerschakelaar binnen bepaalde tijdsintervallen). Ook moet die installatie na stroomuitval weer volledig opstarten en werken.
2- De app binnenshuis ook kunnen gebruiken als er geen internet, maar wel LAN is.

Uiteraard moet alles eerst worden ingesteld met LAN & Internet werkend, dat begrijp ik. Maar zou het bovenstaande gaan werken?

• erikven1978
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10-08 09:49
.

erikven1978 wijzigde deze reactie 29-11-2018 22:58 (99%)
Reden: Verwijderd vanwege dubbel post

• erikven1978
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10-08 09:49
Hallo,

Ik wil graag een afwezigheid detectie aanbrengen in onze kelder, icm de Zigbee bewegingssensor.

Ik krijg dit niet goed voor elkaar.
In dit forum stonden 2 methodes , maar dat werkt niet naar wens.

Voornamelijk omdat de methode bijvoorbeeld een "aan" signaal naar alles stuurt, en dan middels een scène een "uit- timer" timer stopt, en start. Het idee is dan dat zolang er beweging zichtbaar is, de timer opgehoogd blijft worden, zodat de zaak aan blijft.

In de ruimte bevinden zich 3 groepen lampen, en diverse stopcontacten die ik na bijvoorbeeld 15 minuten géén beweging, uitgezet wil hebben. (Iedere keer een aan signaal sturen naar de lampen, dat werkt niet, soms heb ik slechts 1 groep aan, en dan wordt continu alles weer ingeschakeld).

Aan zetten middels de bewegingssensor dat is geen probleem.

Iemand enig idee hoe een goede afwezigheid detectie te maken in de ics2000?

• Frappuccino
Los van je nagenoeg dubbelpost, is het niet mogelijk om een scene te maken die bij geen beweging na 15 minuten de boel uitschakeld?

Ik heb zelf nog geen bewegingsmelder dus gerichte info mbt instellingen kan ik je niet geven.

• RonBosman
  • Laatst online: 14-06 17:45
Hallo,

Blij dat dit topic er is, en al een hoop geleerd en gelezen!

Ik ben al een tijdje aan het klooien om mijn buiten verlichting aan te sturen, en misschien hebben jullie hier meer ervaring mee. ik krijg het namelijk niet helemaal voor elkaar.

Ik heb het volgende in mijn tuin hangen:

- spotjes op een ACM-100
- Schemer sensor buiten (ABST604)
- bewegingssensor APIR-2150

Ik zou willen dat mijn verlichting automatisch inschakelt wanneer het donker wordt, en uitschakelt rond middernacht. wanneer ik de tuin in loop wil ik dat de verlichting feller gaat branden, en na een aantal minuten terug gaat naar de gedimde waarde. na middernacht moet de verlichting nog wel aan gaan bij beweging, maar zodra er geen beweging meer is moet hij weer uitschakelen. uiteraard hoeft de verlichting ook niet meer geactiveerd te worden bij beweging zodra het licht is.

ik heb al een hoop geprobeerd, maar telkens werkte er 1 onderdeel niet (bijvoorbeeld hij wordt niet meer automatisch ingeschakeld of hij wordt in de ochtend niet meer uitgeschakeld, of het dimmen werkt niet meer).

is er een ICS-2000 guru/expert die mij kan bijstaan met zijn of haar wijsheid?

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

@RonBosman welke regels heb je nu in gebruik ? Wat je wil lijkt mij wel instelbaar.

• erwintenbrink
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-08 11:57
erikven1978 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:34:
Hallo,

Ik wil graag een afwezigheid detectie aanbrengen in onze kelder, icm de Zigbee bewegingssensor.

Voornamelijk omdat de methode bijvoorbeeld een "aan" signaal naar alles stuurt, en dan middels een scène een "uit- timer" timer stopt, en start. Het idee is dan dat zolang er beweging zichtbaar is, de timer opgehoogd blijft worden, zodat de zaak aan blijft.

In de ruimte bevinden zich 3 groepen lampen, en diverse stopcontacten die ik na bijvoorbeeld 15 minuten géén beweging, uitgezet wil hebben. (Iedere keer een aan signaal sturen naar de lampen, dat werkt niet, soms heb ik slechts 1 groep aan, en dan wordt continu alles weer ingeschakeld).

Hoi Erik,

Ik heb zelf een bewegingsmelder op mijn overloop die daar de verlichting schakelt wanneer er beweging wordt gezien. Daarvoor heb ik 2 dingen aangemaakt in mijn ICS2000.

1; Een regel met daarin een vertraging(in mijn geval 5 minuten) en vervolgens wordt het signaal lamp uit gegeven.
2; Een scene die bij beweging de volgende de regel zoals hierboven omschreven stop, de lamp op de overloop aan zet en vervolgens de regel van hierboven wee aan zet.

Hij reset als het ware mijn timer van 5 minuten waarbij het licht uit gaat iedere keer als hij beweging ziet.

• RonBosman
@Erwin_83

Ik heb momenteel alles uit frustratie er uit gegooid en het maar eens op papier uitgeschreven. Ik ga er nu de volgende regels in zetten (Laat morgen weten of het werkt)

Regel 1 het is donker:
Als donker gedetecteerd
Dan verlichting 10%
Regel 3 aan

Regel 2 beweging gedetecteerd
Als beweging gedetecteerd
Dan regel 1 uit
Verlichting 50%

Regel 3 geen beweging gedetecteerd avond:
Als geen beweging gedetecteerd
Regel 1 aan

Regel 4 het is avond:
Om 16:00
Dan regel 1 aan
Regel 6 uit

Regel 5 het is nacht:
Om 0:00
Dan regel 1 uit
Regel 3 uit
Regel 6 aan
Verlichting 0% (uit)

Regel 6 geen beweging nacht:
Geen beweging gedetecteerd
Dan verlichting 0% (uit)

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk verwoord heb. Hoor graag wat jullie denken.

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Ik speel er ook pas een paar weken mee, bij deze een poging. Dag/nacht kan via de ICS en scheelt misschien het missen van een signaal van je dag/nacht sensor.

Regel 1
Licht aan 10%
Trigger zonsondergang (je kan met de minuten spelen voor/na spelen)

Regel 2
24.00 licht uit.

Scène 1 licht 100 %, vertraging 5 min, licht 10 %

Regel 3, trigger beweging, start scène 1, voorwaarde zonsondergang tot 24.00

Scène 2, licht 100% vertraging 5 min, licht uit.

Regel 4, trigger beweging, voorwaarde 24.00 tot zonsopkomst.

• Joop Visstick
RonBosman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:08:
@Erwin_83

Ik heb momenteel alles uit frustratie er uit gegooid en het maar eens op papier uitgeschreven. Ik ga er nu de volgende regels in zetten (Laat morgen weten of het werkt)

.....

Regel 2 beweging gedetecteerd
Als beweging gedetecteerd
Dan regel 1 uit
Verlichting 50%

...

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk verwoord heb. Hoor graag wat jullie denken.
Ik denk dat je nog een regel (7?) mist die 's morgen's regel 2 uitschakelt (overdag hoeft de lamp niet aan bij beweging)

Zou de regel 7 dan ook inschakelen in regel 4

• RonBosman
Erwin_83 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:12:
Ik speel er ook pas een paar weken mee, bij deze een poging. Dag/nacht kan via de ICS en scheelt misschien het missen van een signaal van je dag/nacht sensor.

Regel 1
Licht aan 10%
Trigger zonsondergang (je kan met de minuten spelen voor/na spelen)

Regel 2
24.00 licht uit.

Scène 1 licht 100 %, vertraging 5 min, licht 10 %

Regel 3, trigger beweging, start scène 1, voorwaarde zonsondergang tot 24.00

Scène 2, licht 100% vertraging 5 min, licht uit.

Regel 4, trigger beweging, voorwaarde 24.00 tot zonsopkomst.
Nadeel van het werken met een vertraging vind ik dat wanneer je langer buiten bent (bijvoorbeeld in de zomer) dat dan de verlichting in en uit blijft schakelen. Dit zou voorkomen moeten worden door de geen beweging gedetecteerd optie. Of heb jij dit probleem niet?

Daarnaast heb ik de schemer schakelaar omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een theoretische lichtwaarde, maar van de actuele lichtsterkte (luxe probleem denk ik, maar de sensor werkt erg goed)
Joop Visstick schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:48:
[...]

Ik denk dat je nog een regel (7?) mist die 's morgen's regel 2 uitschakelt (overdag hoeft de lamp niet aan bij beweging)

Zou de regel 7 dan ook inschakelen in regel 4
Morgen overdag even kijken of ik die er nog bij moet zetten, maar bedankt voor de tip.

Ik merkte nu wel dat mijn regels nog niet goed zijn voor het feller worden en dan weer dimmen tijdens de avond. Verlichting blijft nu constant fel.

Ik had met mijn vorige manier (waarbij 2 regels te gelijk actief waren die beide een verschillende dim waarde naar de lampen sturen) het idee dat dit niet goed werkt omdat 1 van de regels altijd 'dominant' is, en er dus voor zorgt dat het feller worden/dimmen niet goed werkte.... iemand hier ervaring mee? @Erwin_83 werkt dit in jou regels wel goed?

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

@RonBosman al geprobeerd om de optie van @erwintenbrink er in te verwerken?

Hier brand de tuinverlichting constant als het donker is.

De hal verlichting gaat op beweging aan op 6% of 100 % afhankelijk van de tijd en in de nacht maar 1 gedimde lamp. Dit werkt hier prima, maar die scènes draaien na elkaar en niet tegelijk

• clements
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:34
Hallo
Ik overweeg om een ics-2000 aan te schaffen om mijn badkamer verwarming te regelen. Dit id een electrische bijverwarming.
Deze wil ik op bepaalde tijden inschakelen of op het moment dat er vraag naar is (mbv een schakelaar)

Ik denk dat het prima te regelen is, maar ik vraag me af of kaku betrouwbaar genoeg is om verwarming te schakelen. Ik heb geen zin dat het blijft hangen en door blijft stoken etc.
Ik las ook dat het systeem wat slechter gaat reageren bij slechte internet verbinding.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:52
@clements Dan zul je een zigbeee schakelaar moeten gebruiken, die geven hun status door. Ik zet een ventilator in mijn schuur elke dag 2 keer aan en uit. En doe na het laatste "uit" commando een half uur later voor de zekerheid nog een "uit" commando omdat deze heel soms niet uit ging.

• mustangman1966
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16-07 12:24
Is er een makkelijke manier om alles van je ICS-1000 over te zetten naar de ICS-2000?
Of is het ook mogelijk om de ICS-1000 naast de ICS-2000 te laten draaien?

• Frappuccino
mustangman1966 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:55:
Is er een makkelijke manier om alles van je ICS-1000 over te zetten naar de ICS-2000?
https://www.klikaanklikui...rnet-control-station.html
Hoe kloon ik ontvangers van de ICS-1000 naar de ICS-2000?
De ICS-2000 is een geheel nieuw account en u moet de kamers/scenes en timers opnieuw programmeren. U kunt wel de ontvangers klonen van de ICS-1000 naar de ICS-2000 en dat gaat als volgt (dit kunt u ook met een handzender doen als u deze nu al gebruikt) U moet ingelogd zijn op de ICS-1000 en 2000. U heeft dus 2 toestellen nodig waar de KlikAanKlikUit app opstaat. U voegt de ruimte en apparaten opnieuw toe in de app. Tijdens dit proces krijgt u de vraag of het apparaat verbonden of gekloond moet worden. U kiest voor klonen. Als u het klonen heeft gestart, geeft u een aan-signaal met de ICS-1000 en dat signaal wordt opgeslagen. U kunt daarna met de ICS-2000 het apparaat aansturen, dat u zojuist heeft gekloond van de ICS-1000.
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/faq/app
Kan ik de instellingen van mijn ICS-1000 overzetten naar de ICS-2000?
Het is helaas niet mogelijk de instellingen van de ICS-1000 over te zetten naar de ICS-2000 omdat dit los van elkaar werkende systemen zijn. U kunt wel een signaal vanuit de ICS-1000 naar de ICS-2000 clonen, zodat u het inleerproces (opnieuw verbinden) niet opnieuw hoeft te doen.
Kan ik mijn gekoppelde ontvangers van de ICS-1000 overzetten naar de ICS-2000?
Dit is mogelijk. Open de App met uw ICS-1000 op een andere smartphone/tablet dan waar u de ICS-2000 App open heeft. Volg stap 14 in de bijgeleverde handleiding van de ICS-2000. Wanneer het dialoog verschijnt om het signaal van een zender te klonen geeft u een AAN signaal in uw ICS-1000 App van de ontvanger die u wilt overzetten naar de ICS-2000. Herhaal deze stappen voor andere ontvangers die u ook wilt overzetten.

Frappuccino wijzigde deze reactie 01-12-2018 15:18 (29%)

• Joop Visstick
mustangman1966 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:55:
. . .
Dat zou ik niet doen, wordt erg verwarrend wie er waar wanneer schakelt.

Theoretisch zou het wel kunnen, omdat het verschillende accounts zijn.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben sinds vorige week eigenaar van een ICS-2000 maar ben tot nu toe weinig onder de indruk.

Een ontvanger nieuw koppelen werkt wel maar als ik de ontvangers die ook aan een AB gekoppeld zitten wil klonen vind de ICS-200 geen signaal :?

Het is de AB (en ontvangers) uit een APA3-1500R set. Startline maar beginnend met een A en volgens de KAKU site zou het ook moeten werken :?

Bekend iets of doe ik wat fout.

Uiteraard al de standaard dingen geprobeerd zoals update, opnieuw opstarten, dichtbij (verschillende afstanden) geprobeerd.

Gabriël Ryzen

• RonBosman
Erwin_83 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 07:43:
@RonBosman al geprobeerd om de optie van @erwintenbrink er in te verwerken?

Hier brand de tuinverlichting constant als het donker is.

De hal verlichting gaat op beweging aan op 6% of 100 % afhankelijk van de tijd en in de nacht maar 1 gedimde lamp. Dit werkt hier prima, maar die scènes draaien na elkaar en niet tegelijk
De regels lijken te werken (zonder de sence te gebruiken) heb nog wel een regel 7 toegevoegd zoals @Joop Visstick voorstelde (weet niet of het nodig was, maar heb het maar preventief er in gezet)

Hartelijk dank voor het mee denken

EDIT:

Werkt voor geen meter.... ben zwaar ontevreden over de ICS-2000...

Ik heb alle bovenstaande regels er in zitten en nog 3 extra regels aangemaakt die bij zonsopkomst, om 9:00 en om 9:30 regel 2 uit moeten schakelen. dan mag je toch verwachten dat om 12:00 die regel toch echt wel uit staat.... helaas lukt dat dus blijkbaar niet.

tijd voor een mailtje aan KAKU...

RonBosman wijzigde deze reactie 06-12-2018 14:13 (21%)

• clements
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:34
Ik kan op de kaku site geen zigbee schakelaar vinden, dus ik zoek elders verder.
Sowieso wil ik een led-controle lampje bij de schakelaar monteren. Dan kan ik ook gewoon zien dat er spanning op staat.

clements wijzigde deze reactie 02-12-2018 09:41 (7%)

• snippe1983
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-08 10:11
erikven1978 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:34:
Hallo,

Dit is hoe ik het voor elkaar krijg met beweging via de zigbee bewegings sensor omdat die sensor bij wel of geen beweging meteen schakelt.

Regels
Beweging gedetecteerd aan
Start scène lamp aan
Stop scène lamp uit

Beweging detecteerd uit
Start scène lamp uit.
Stop scène lamp aan(alleen als de scène een timer heeft)

Scènes
Aan
Lamp x aan

Uit
Timer x
Lamp uit

Andere manier

Regels
Beweging gedetecteerd Aan
Start Scène lamp x aan

Beweging gedetecteerd Uit
Start scène lamp x uit

Scenes
Aan
Lamp x aan (als je deze weglaat kan je zelf kiezen wat aan gaat en gaat bij geen beweging alles uit nadat de timer x verlopen is bij uit)
Stop scène lamp x uit

Uit
Stop scène lamp aan( wanneer hier een timer inzit)
Timer x
Lamp x uit
(Kleine toevoeging de volgorde is natuurlijk ook van belang)

Erachter gekomen dat een scènes die lopen ook gestopt worden met de uit actie en andersom voorbeeld als dit niet doet.
Je loopt je ruimte binnen lampen gaan aan maar de zigbee sensor ziet even geen beweging.
Gevolg scène van lamp uit wordt gestart vervolgens ziet de sensor beweging en scène lamp aan wordt gestart.
Het probleem is de scène lamp uit loopt nog en je lamp gaat uit na de ingestelde tijd terwijl jij er bent.
Als je een timer hebt lopen op de aan functie en je stopt die niet zal met de volgende aan puls je lamp niet aangaan omdat de scène nog loopt.
Tevens geldt dit ook voor knoppen met scenes voorbeeld wanneer je dit niet doet.
Je drukt je wandschakelaar aan en je hebt daar instaan dat de volgende scène moet worden gestart.
Zet lamp x aan en schakel die uit na een uur als je niet de scène reset met stop gebeurt het volgende.
Je drukt op uit de lamp gaat uit druk je weer op aan is de scène al gestart en gaat de lamp niet aan.

Had zelf nog wel iets en ben benieuwd of anderen dit ook hebben.
Ik heb nu zo een beetje alles op zigbee,maar had heel veel last dat apparaten offline aangaven.
Na van alles geprobeerd te hebben bereik etc etc.
Als laatste een aantal apparaten die op zigbee werken maar reserve staan en aangemeld (niet van spanning voorzien)voor het geval ik iets verzin of stuk gaat verwijderd.
Ineens heb ik geen last meer van langdurig offline zijn 8)7

Benieuwd of er ook andere mensen zijn die dit ervaren :) of als aanbeveling meldt ze niet aan.
(Alles wat ik aan zigbee heb is van Ikea behalve de bewegings sensoren)

snippe1983 wijzigde deze reactie 02-12-2018 15:38 (11%)

• Frappuccino
Heeft iemand hier een idee hoe je via de ICS-2000 een puls genereerd om de ASUN-650 te laten pulzen?

Standaard duurt de 'puls' van de ASUN-650 ca 2 minuten maar dat is me te lang. De Becker zender die door de ASUN wordt gestuurd zou dan 2 minuten het open of dicht signaal naar het rolluik sturen en dat voelt niet goed.Ik wil dus eigenlijk een puls van hooguit 10 seconden.

Bij KaKu zeggen ze dit:
U kunt het wel via de app instellen, als u nogmaals het zelfde signaal geeft dan stopt de ASUN met zijn handeling.
Maar hoe doe je dat op een beetje betrouwbare manier?

Voor sluiten heb ik nu:

Scene: Sluit Rolluik
rolluik sluiten
vertaging 1s
rolluik sluiten

Regel: Sluit Rolluik
Trigger: Zonsondergang
Voorwaarden: -
Acties: Speel scene Sluit Rolluik

Voor openen idem maar dan sluiten door openen vervangen en de trigger in de regel is een fixed tijd.

Frappuccino wijzigde deze reactie 02-12-2018 17:17 (21%)

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:53

St@m

@ Your Service

floriszz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:51:
[...]

De Tradfri bewegingssensor is dus (nog)geen succes icm ics-2000.

Maar het goede nieuws is dat de Xiaomi perfect werkt! Degene waar ik t over heb vind je via Google op 'Xiaomi Aqara Body Sensor & Light Intensity Sensor'.
Google search linkje:
http://www.google.nl/sear...serp..5.6.248.mIp0JwSQiWE
Inmiddels ruim een jaar verder, heb er verder weinig meer over kunnen vinden. Werkt dit nu wel? Ik "krijg" met Sinterklaas de ICS-2000 en wil in eerste instantie beginnen met de hal waar ik de lamp automatisch aan wil laten gaan bij beweging. Natuurlijk kan ik een sensor kopen van KaKu, maar IKEA is goedkoper :P

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ga mijn ICS-morgen terug brengen/omruilen (ben er nog niet uit).

Signaal van AB wil met geen mogelijkheid klonen, verschillende afstanden geprobeerd, andere batterij, ect.

Verbinden met zenders is welgeteld een handjevol keren gelukt maar als ik de zender dan verplaatste werkte het niet meer. Alles verder dan 2 meter dan zegt de app dat hij verbind maar werkt het gewoon niet (relais van zender klikt ook niet).

Dus of de ICS 2000 is kapot of alle zenders en AB werken nét toevallig niet samen met de ICS-2000 (is wel compatibel volgens de KAKU site) want onderling doen ze het wel gewoon zoals hoort :?

Ben er iig aardig klaar mee.

Gabriël Ryzen

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True