Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:40

renzo4000

*Doh!*

Bij mij werkte het clonen van de ab ook niet echt en heb het ook niet al te lang geprobeerd. Ik heb vervolgens alle kaku stopcontacten, mensenhandelaars :X , wandschakelaars, inbouwdimmers en armaturen gewoon gekoppeld met de ics 2000. Alles werkt feilloos, zelfs een stopcontact achterin de tuin op een kleine 30 meter afstand.

Ik zou (als handmatig aanmelden ook niet werkt) zeggen dat jouw ics niet goed is en hem omruilen.

renzo4000 wijzigde deze reactie 04-12-2018 11:27 (3%)
Reden: crap ... autocorrect

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:37
@sapphire
Je kunt natuurlijk pech hebben dat je een maandagochtendexemplaar hebt.
Ik zou denk ik eerst overwegen om 'm om te ruilen.
Werkt het dan nog niet dan kun je 'm alsnog terugbrengen.

Frappuccino wijzigde deze reactie 03-12-2018 19:44 (3%)

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:05

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Hier ging het klonen met de wisseling van ICS 1000 naar ICS 2000 prima. Zou hem dan ruilen en met een andere proberen.

Of zijn er buren die het ook gebruiken en de signalen verstoren ? Of is er een bewegingssensor actief als je aan het klonen bent ? Kan me voorstellen dat de ICS moeilijk doet als er meerdere signalen tegelijk binnen komen.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:28

sapphire

Die-hard pruts0r

Buren zou kunnen maar kleine kans dat die storen. Ze hebben net aan Wifi, heb wel om het uit te sluiten snachts geprobeerd en overdag als ze niet thuis zijn.

Verder geen enkele sensor gekoppeld of aanwezig, dat was de volgende stap maar ik krijg nu de ontvangers die ik heb niet eens werken :? Dat terwijl de AB op zolder wel werkt met de ontvangers beneden :+

Ga van de week wel terug naar de winkel om hem om te ruilen want zo te horen is dit niet normaal :|

Gabriël Ryzen

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:03
renzo4000 schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:27:
Bij mij werkte het clonen van de ab ook niet echt en heb het ook niet al te lang geprobeerd. Ik heb vervolgens alle kaku stopcontacten, mensenhandelaars, inbouwdimmers en armaturen gewoon gekoppeld met de ics 2000. Alles werkt feilloos, zelfs een stopcontact achterin de tuin op een kleine 30 meter afstand.

Ik zou (als handmatig aanmelden ook niet werkt) zeggen dat jouw ics niet goed is en hem omruilen.
Deze krijg ik in de KaKu shop niet gevonden. Heb je misschien een directe link naar dit product? :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Crap, lange leve de autocorrect :P

• mustangman1966
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09-02 11:08
Is het mogelijk om bewegingssensor en magneetcontacten te koppelen via de ICS-2000 aan de verlichting?
Ik wil als er beweging wordt gedetecteerd dat de verlichting gaat knipperen voor 1 minuut. (ik wil namelijk geen sirene)

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:36

St@m

@ Your Service

Zo, sinds gisteren een ICS-2000, bewegingssensor en lamp van KaKu. Lijkt allemaal prima te werken. Nu langzaam gaan uitbouwen. Hopelijk met kerst weer een aanbieding voor de Google Home en dan kunnen we echt gaan starten.
mustangman1966 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:00:
Is het mogelijk om bewegingssensor en magneetcontacten te koppelen via de ICS-2000 aan de verlichting?
Ik wil als er beweging wordt gedetecteerd dat de verlichting gaat knipperen voor 1 minuut. (ik wil namelijk geen sirene)
Vziw kan dat niet. De sirene is nl. de control unit waar de bewegingssensoren op zijn aangesloten. En die gaat altijd loeien en knipperen. Daar kun je niks aan instellen (of je moet het speakertje van de sirene doorknippen).

Ik had precies hetzelfde vraagstuk, omdat een sirene voor de buren niet altijd fijn is in geval van vals alarm (en bovendien vraag ik me af of er daadwerkelijk iemand op acteert). Ik heb wel een tijdje de normale kaku-bewegingssensor gebruikt als een soort alarm door er een een scene aan te koppelen die alle lampen fel aan zet, 5 seconden later uit, daarna weer aan etc. Maar dat gaf me toch wel een erg houtje touwtje gevoel, dus toch maar het alarmsysteem aangeschaft.

(terwijl ik dit typ zit ik te denken of het niet echt een idee is om het speakertje van de sirene los te koppelen en er bijv. een schakelaar tussen te zetten ;))

Palomar wijzigde deze reactie 06-12-2018 13:23 (7%)

• alesandro_46
mustangman1966 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:00:
& @Palomar, kan je dat niet bewerkstelligen door de bewegingssensor te combineren met magneetcontacten (433 MHz of Zigbee)?

En dan een regels/scenes als:
'Raam dicht' deactiveert scene 'beweging gedetecteerd'
'Raam open' activeert scene 'beweging gedetecteerd'
'Beweging gedetecteerd' activeert scene lampen laten knipperen
'Lampen laten knipperen' (+ eventueel een notificatie op je mobiel)
'Geen beweging gedetecteerd' deactiveert scene 'Lampen laten knipperen'

• St@m

St@m

@ Your Service

Een dingetje waar ik niet helemaal uit kom:

Ik heb een lamp in de gang / hal, deze is slim.
Deze kan ik aan en uit schakelen bij de voordeur en deze kan ik aan en uit schakelen bij de trapopgang.
Bij de voordeur zit een dubbele schakelaar, hiermee bedien ik ook de buitenlamp (dom).
Bij de trapopgang zit een dubbele schakelaar, hiermee bedien ik ook de lamp boven op de overloop (dom).

Ik wil graag de schakelaars kunnen blijven gebruiken, ook voor de slimme lamp. Deze wordt nu alleen getriggerd door de bewegingssensor.
Volgens mij heb ik dan deze tweemaal nodig: AWMT-003

Wat me niet bevalt is de tekst die bij de producteigenschappen staat.
Je kunt deze mini inbouw zender inbouwen achter een (design) schakelaar zonder elektriciteitsdraden.
Ja, maar die heb ik dus wel, een heleboel zelfs. Hoe ga ik dat oplossen? Iemand een idee? De twee domme lampen staan voorlopig niet op de planning om slim te maken.

• alesandro_46
@St@m, de slimme lamp moet waarschijnlijk altijd van spanning worden voorzien? Daarvoor kan je de AWMT-003 gebruiken en moet je:
De draden die nu in de schakelaar zitten los koppelen en doorverbinden middels een lasklem/kroonsteen
De schakelaar met twee draden aan de AWMT-003 verbinden (dus zonder elektriciteitsdraden zoals KaKu aangeeft).

Hiermee schakelt je schakelaar de AWMT-003 die op zijn beurt de slimme lamp schakelt. De AWMT-003 werkt op een knoopcelbatterij. Deze springt na verloop van tijd in een soort stand-by modus om batterij te besparen. Hierdoor kan je wat vertraging verwachten tussen het schakelen van de schakelaar en de reactie van de lamp.

Bij je domme lampen kan je in de centraaldoos de ACM-100 i.c.m. met de AWM-003, maar dan heb je per armatuur twee kaKu apparaten nodig en dat is kostbaar en niet nodig. Achter de schakelaar kan je namelijk ook één van onderstaande producten achter je schakelaar monteren:
AWMT-230 (alleen schakelen)
AWMR-210 (schakelen en dimmen, geen LED!)
AWMD-250 (schakelen en dimmen, incl. LED lampen)
Of de nieuwe ACM-250-LD. Deze kan schakelen en dimmen, incl. LED lampen en kan je zowel achter de schakelaar als in de centraaldoos monteren.

• tricobalt
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14-02 13:00
Hmm grappig; baan bij klikaanklikuit om aan de kaku app te werken
https://www.itbanen.nl/vacature/24662005/ios-app-developer
Tis dat ik al voorzien ben, anders zou het me best leuk lijken.

• grimbo76
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19-02 11:51
Vandaag de ICS 2000 gekoppeld aan twee smartplugs van IKEA en hier dan weer een electrische verwarming en een warmtedeken op aangesloten voor hoogzwangere koukleum vriendin die af en toe even moet gaan liggen en dan graag de slaapkamer wil voorverwarmen.

Nu was het even gokken hoe dat koppelen dan in zijn werk ging en volgens mij stond het hier nog niet omschreven, vandaar:

De smartplug in het stopcontact, met een speldje de resetknop onderop 5 seconden indrukken. Daarna begint het indicatielampje afwisselend zwakker en feller te branden. Zodra dit het geval is kun je op verbinden drukken in je app, bij 'andere merken'->zigbee lamp aan/uit. Daarna verder als bij andere lampen.

Tot nu toe lijkt het prima te werken.

grimbo76 wijzigde deze reactie 06-12-2018 17:44 (80%)
Reden: eerdere vraag al beantwoord

• St@m

St@m

@ Your Service

alesandro_46 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:08:
@St@m, de slimme lamp moet waarschijnlijk altijd van spanning worden voorzien? Daarvoor kan je de AWMT-003 gebruiken en moet je:
De draden die nu in de schakelaar zitten los koppelen en doorverbinden middels een lasklem/kroonsteen
De schakelaar met twee draden aan de AWMT-003 verbinden (dus zonder elektriciteitsdraden zoals KaKu aangeeft).

Hiermee schakelt je schakelaar de AWMT-003 die op zijn beurt de slimme lamp schakelt. De AWMT-003 werkt op een knoopcelbatterij. Deze springt na verloop van tijd in een soort stand-by modus om batterij te besparen. Hierdoor kan je wat vertraging verwachten tussen het schakelen van de schakelaar en de reactie van de lamp.

Bij je domme lampen kan je in de centraaldoos de ACM-100 i.c.m. met de AWM-003, maar dan heb je per armatuur twee kaKu apparaten nodig en dat is kostbaar en niet nodig. Achter de schakelaar kan je namelijk ook één van onderstaande producten achter je schakelaar monteren:
AWMT-230 (alleen schakelen)
AWMR-210 (schakelen en dimmen, geen LED!)
AWMD-250 (schakelen en dimmen, incl. LED lampen)
Of de nieuwe ACM-250-LD. Deze kan schakelen en dimmen, incl. LED lampen en kan je zowel achter de schakelaar als in de centraaldoos monteren.
Tnx, ik zal eens kijken naar de AWMT-230. Ik was in de veronderstelling dat het ding te groot zou zijn om te verwerken in een lasdoos als er elektriciteitsdraden in zouden zitten :D Dat was een beetje mijn punt. Die lasdoos zitten natuurlijk wel 6 stugge draden in. Ik zal er een kopen om eens te testen.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:28

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo vandaag mijn ICS-2000 omgeruild. Voordeel van de Gamma, ook zonder veel uitleg en moeite ruilen ze het zo om.

Blijkbaar was mijn 'oude' ICS echt een maandagochtend modelletje want met de nieuwe had ik alle ontvangers binnen 5 min goed werkend en AB gekloond :)

Heel fijn, nu kan ik eens gaan kijken naar andere mogelijkheden!

Gabriël Ryzen

• alesandro_46
St@m schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:13:
[...]

Tnx, ik zal eens kijken naar de AWMT-230. Ik was in de veronderstelling dat het ding te groot zou zijn om te verwerken in een lasdoos als er elektriciteitsdraden in zouden zitten :D Dat was een beetje mijn punt. Die lasdoos zitten natuurlijk wel 6 stugge draden in. Ik zal er een kopen om eens te testen.
6 stuks is behoorlijk. Hier heb ik ze in ieder geval succesvol in een doos met 4 draden weg gewerkt. Beetje proppen en hopelijk lukt het dan.

• VLom
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:17
Graag zou ik mijn rolluiken willen koppelen aan de ICS-2000 Octopus Internet Control Station. Mijn rolluiken (11 stuks) bezitten een somfy oximo rts motor met ontvanger van somfy reeds ingebouwd en worden klokgewijs of met de hand aangestuurd door een handbediening Telis 6 in groepen volgens kamer. Mijn vragen zijn de volgende:
1/ kan ik deze koppelen aan de ICS-2000 Octopus Internet Control Station zodanig dat ik elk rolluik apart kan bedienen?
2/ Hoe moet ik dat realiseren zowel hardwarematig als softwarematig?
3/ Heeft iemand hier al ervaring mee?
Hartelijk dank op voorhand!

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

St@m schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:14:
Zo, sinds gisteren een ICS-2000, bewegingssensor en lamp van KaKu. Lijkt allemaal prima te werken. Nu langzaam gaan uitbouwen. Hopelijk met kerst weer een aanbieding voor de Google Home en dan kunnen we echt gaan starten.
Google assist op je telefoon kan ook, dan kan je vast spelen met de Google functies.

• AtomicWing
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 17:28
VLom schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:41:
Graag zou ik mijn rolluiken willen koppelen aan de ICS-2000 Octopus Internet Control Station. Mijn rolluiken (11 stuks) bezitten een somfy oximo rts motor met ontvanger van somfy reeds ingebouwd en worden klokgewijs of met de hand aangestuurd door een handbediening Telis 6 in groepen volgens kamer. Mijn vragen zijn de volgende:
1/ kan ik deze koppelen aan de ICS-2000 Octopus Internet Control Station zodanig dat ik elk rolluik apart kan bedienen?
2/ Hoe moet ik dat realiseren zowel hardwarematig als softwarematig?
3/ Heeft iemand hier al ervaring mee?
Hartelijk dank op voorhand!
In de handleiding van je afstandsbediening staat hoe je een extra afstandsbediening moet koppelen. Diezelfde actie gebruik je om je ICS-2000 via de app in te leren, rolluik voor rolluik. Je hebt geen fysieke toegang tot je rolluik ontvanger nodig.

Quality is a choice!

• VLom
Hartelijk dank voor de snelle reactie!
Nog een vraagje:
Moet ik dan elk rolluik een naam geven in de app?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:12
VLom schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:11:
Hartelijk dank voor de snelle reactie!
Nog een vraagje:
Moet ik dan elk rolluik een naam geven in de app?
Dat is wel zo handig, dan weet je welke regel bij welk rolluik hoort ipv rolluik 1, rolluik 2 etc.

• St@m

St@m

@ Your Service

He verdikke, ik snap er helemaal niets van.
Awmt-003 gekocht. Bedrading in een lasklem.
Mijn scenes werken, awmt-003 wordt gevonden.
Tot zover geen problemen.

Regel gemaakt: kanaal 1 aan start scenario.. gebeurt niets
Kanaal 1 uit, start scenario.. gebeurt niets

Hoe moeilijk kan dit zijn 8)7

Uiteraard ook kanaal 2 geprobeerd en allebei tegelijk enz..

En dan werkt het zo ineens gewoon.. ok

En dan weer niet, en dan weer wel.. :/

Edit: een dag later. Veel gepruts en gevloek verder. Ik krijg het gewoon niet stabiel. Meerdere awmt-003 gebruikt. Ik breng de bende maar weer terug. Dit werkt niet. Gezin vervroegd aan de Google Home dan maar :p

St@m wijzigde deze reactie 09-12-2018 13:26 (37%)

• VLom
AtomicWing schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:15:
[...]

In de handleiding van je afstandsbediening staat hoe je een extra afstandsbediening moet koppelen. Diezelfde actie gebruik je om je ICS-2000 via de app in te leren, rolluik voor rolluik. Je hebt geen fysieke toegang tot je rolluik ontvanger nodig.
Voor programmatie van een extra afstandsbediening zender van somfy heb ik altijd de programmatieknop van de bestaande zender en de extra zender nodig, terwijl in het programma van de controller geen programmatieknop is voorzien.
Hoe kan ik de ICS-2000 via de app dan inleren?

• alesandro_46
@VLom, in de app moet je de ruimte selecteren, vervolgens: apparaat toevoegen -> Somfy RTS -> Rolluik selecteren. Dan wordt het apparaat toegevoegd in de ruimte die je gekozen hebt.
Daarna moet je de PROG knop op de afstandsbediening van dezelfde rolluik ingedrukt houden totdat de rolluik beweegt (korte beweging omhoog en weer omlaag of andersom). Tot slot druk je in de app op verbinden. De rolluik beweegt weer om aan te geven dat het koppelen gelukt is. Nu kan je de rolluik met zowel de afstandsbediening als ICS-2000 (app) bedienen.

Om de draairichting om te wisselen: ga naar de ruimte van de rolluik -> potloodje (edit) selecteren -> bij de rolluiken komen nu symbolen te staan waarmee de draairichting te wisselen is. Daarna bevestigen met het vinkje rechtsboven.

• VLom
alesandro_46 schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:58:
@VLom, in de app moet je de ruimte selecteren, vervolgens: apparaat toevoegen -> Somfy RTS -> Rolluik selecteren. Dan wordt het apparaat toegevoegd in de ruimte die je gekozen hebt.
Daarna moet je de PROG knop op de afstandsbediening van dezelfde rolluik ingedrukt houden totdat de rolluik beweegt (korte beweging omhoog en weer omlaag of andersom). Tot slot druk je in de app op verbinden. De rolluik beweegt weer om aan te geven dat het koppelen gelukt is. Nu kan je de rolluik met zowel de afstandsbediening als ICS-2000 (app) bedienen.

Om de draairichting om te wisselen: ga naar de ruimte van de rolluik -> potloodje (edit) selecteren -> bij de rolluiken komen nu symbolen te staan waarmee de draairichting te wisselen is. Daarna bevestigen met het vinkje rechtsboven.
Bij het gaan kijken in de online handleiding van de ICS-2000 (blz.10 fig.E) staat bij apparaat toevoegen geen Somfy RTS of is die handleiding verouderd?

• Frappuccino
Ja.

• jelke1992
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-02 16:20
Na de zoveelste valse melding (door lege batterijen) ga ik de ALSET-2000 toch maar de deur uit doen.
Wat een ellende is dat....

• Christian72
  • Laatst online: 12-12-2018
Hallo,

Paar beginnersvragen :)

Ik overweeg een ICS-2000 aan te schaffen, maar ik zou graag weten of het deze items aankan:

- Buitencamera activeren via bewegingssensor
- Aansturen van rolluiken met Somfy motoren en Somfy smoove RTS wandschakelaars
- Aansturen van een warmwaterpomp voor een beperkte tijd (via de ACC-2300), via een AWST-8800
- Aansturen van bestaande (domme) verlichting die nu via kruisschakelaars geschakeld zijn, met behoud vd functionaliteit vd de kruisschakelaars

Alle info/hulp is welkom :)
Alvast bedankt!

• alesandro_46
Christian72 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:04:
Hallo,

Paar beginnersvragen :)

Ik overweeg een ICS-2000 aan te schaffen, maar ik zou graag weten of het deze items aankan:

- Buitencamera activeren via bewegingssensor
- Aansturen van rolluiken met Somfy motoren en Somfy smoove RTS wandschakelaars
- Aansturen van een warmwaterpomp voor een beperkte tijd (via de ACC-2300), via een AWST-8800
- Aansturen van bestaande (domme) verlichting die nu via kruisschakelaars geschakeld zijn, met behoud vd functionaliteit vd de kruisschakelaars

Alle info/hulp is welkom :)
Alvast bedankt!
  1. Ja;
  2. Eerste deel: Ja, tweede deel, de smoove RTS blijven gewoon bruikbaar as is, zie ook: alesandro_46 in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies";
  3. Ja, zolang de warmtepomp onder de 2300W is (ik heb geen idee wat een warmtepomp verbruikt. Eventueel is er ook een grotere versie (letterlijk) die tot 3500W kan schakelen);
  4. Ik ben niet bekend met kruisschakelaars maar denk dat je dan de ACM-250-LD nodig hebt. Meer info over KaKu schakelaars met gebruik van eigen schakelaars zie: alesandro_46 in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies".

• Christian72
Nice.
Bedankt voor je snelle antwoord :)

Ivm puntje 4: kruisschakelaars worden gebruikt om bv verlichting in een gang vanop 2 plaatsen aan/uit te zetten. Aan aan de deur bij het binnenkomen, uit aan het uiteinde vd gang, bijvoorbeeld.

• alesandro_46
Christian72 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:23:
Nice.
Bedankt voor je snelle antwoord :)

Ivm puntje 4: kruisschakelaars worden gebruikt om bv verlichting in een gang vanop 2 plaatsen aan/uit te zetten. Aan aan de deur bij het binnenkomen, uit aan het uiteinde vd gang, bijvoorbeeld.
Oke, klinkt als een wisselschakeling (hotelschakeling in de volksmond). Na wat lezen ben je bij een wisselschakeling beperkt tot twee schakelaars en bij een kruisschakeling meer dan twee.

• jongetje
alesandro_46 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:29:
[...]

Oke, klinkt als een wisselschakeling (hotelschakeling in de volksmond). Na wat lezen ben je bij een wisselschakeling beperkt tot twee schakelaars en bij een kruisschakeling meer dan twee.
Klopt helemaal, vond dit plaatje op tweakers :)

Hierbij kun je een theoretisch onbeperkt aantal kruisschakelaars ertussen zetten, maar je begint en eindigd altijd met één wisselschakelaar.

• Christian72
Yes. Wisselschakelaar, in dit geval :)

• Pred
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-02 15:48
Heeft iemand hier ervaring met een Zigbee on / off controller icm ICS-2000, bijvoorbeeld een soortgelijke als deze:

https://nl.aliexpress.com...265V-10A/32958213535.html

• Frappuccino
Pred schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:01:
Heeft iemand hier ervaring met een Zigbee on / off controller icm ICS-2000, bijvoorbeeld een soortgelijke als deze:

https://nl.aliexpress.com...265V-10A/32958213535.html
Geen ervaring mee, maar als het werkt wel handig als je wilt weten of je lamp of ander te schakelen apparaat ook daadwerkelijk aan of uit is.

• Frappuccino
Christian72 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:24:
Yes. Wisselschakelaar, in dit geval :)
Als je één wisselschakeling hebt kun je kijken naar de ACM-2300H.

Als je twee wisselschakelingen hebt (bijvoorbeeld de overloop en de zolder) en je kunt de module kwijt bij de twee schakelaars dan is deze het bekijken waard: ACM-3000H2.

Bij KaKu even van beide de handleidingen downloaden, daar staan de voorbeeldschema's in.

• Pred
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-02 15:48
Frappuccino schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:52:
[...]

Geen ervaring mee, maar als het werkt wel handig als je wilt weten of je lamp of ander te schakelen apparaat ook daadwerkelijk aan of uit is.
Exact. De huidige inbouw schakelaars van Kaku willen nog wel 's haperen.

En volgens mij is het ook zo dat Zigbee niet alleen ontvangen maar het signaal ook weer doorsturen. Is er iemand die dat kan bevestiging, toevallig?

• mustangman1966
alesandro_46 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:37:
[...]

& @Palomar, kan je dat niet bewerkstelligen door de bewegingssensor te combineren met magneetcontacten (433 MHz of Zigbee)?

Misschien is dit wel een goed idee en dan eventueel nog de deurbel erbij zetten.

Weet iemand of er toevallig een forum van KlikaanKlikuit is, waar je deze vragen kan stellen?

• Frappuccino
nevermind, al gevonden.

Frappuccino wijzigde deze reactie 15-12-2018 21:52 (94%)

• Pascal_k
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16-02 20:09
Vandaag langs ikea gegaan om een lading lampen met korting te scoren..

Spotjes in de hal waren zo gekoppeld en ingesteld in de ICS 2000.
Echter zou ik de graag de Tradfri bewegingsensor hieraan willen koppelen. Je kan in de app echter alleen trust of klikaan sensoren koppelen. Ikea is dan geen optie?

Het koppelen van de de andere lampen is een drama. Ik heb dimbare warm wit lampen grote en kleine fittingen gekocht. Echter lukt het mij al niet om de lampen gereset te krijgen.. Alle mogelijke manier al geprobeerd, het lukt maar niet om een flikkering van de lamp te krijgen als teken van reset.

Meer mensen met dit probleem of die hier een oplossing voor hebben?

• St@m

St@m

@ Your Service

Pascal_k schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 18:09:
Echter zou ik de graag de Tradfri bewegingsensor hieraan willen koppelen. Je kan in de app echter alleen trust of klikaan sensoren koppelen. Ikea is dan geen optie?
Nee
Het koppelen van de de andere lampen is een drama. Ik heb dimbare warm wit lampen grote en kleine fittingen gekocht. Echter lukt het mij al niet om de lampen gereset te krijgen.. Alle mogelijke manier al geprobeerd, het lukt maar niet om een flikkering van de lamp te krijgen als teken van reset.

Meer mensen met dit probleem of die hier een oplossing voor hebben?
6x uit aan, lamp uitzetten, app laten zoeken, lamp aanzetten. Werkte bij mij bij alle lampen als een speer.

• Pascal_k
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16-02 20:09
St@m schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:27:
[...]

Nee

[...]

6x uit aan, lamp uitzetten, app laten zoeken, lamp aanzetten. Werkte bij mij bij alle lampen als een speer.
Hmmm dan zal het wel aan mij liggen.. Al 100x op allerlei manieren 6x geschakeld.. echt 0 respons van de lamp.. Wil gewoon niet resetten. Dusdanig geen reactie dat ik inmiddels twijfel of de lampen wel slim zijn....

• JBRIL
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 19-02 12:27
Ik heb hetzelfde gehad met de e14 tradfri lamp. Onderstaande heeft bij mij gewerkt.

What works for me every time is using (very) short “on’s” and a little bit longer “off’s”…
I start with bulb on, then off, and then 6 “on’s”, where i kill the light as soon as the bulb shows signs of turning on… Hope that make sense…?

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat deed het voor mij ook. Ik weet niet hoe vaak 6 maal proberen te schakelen. Pas toen ik zo kort mogelijk 'aan' deed en langer uit werkte het

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:02
mchl8 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:09:
Ik heb thuis het netwerk verdeeld in verschillende segmenten. Een van de segmenten is voor IoT spullen. Ik beschouw de ICS-2000 als dusdanig.
Heeft iemand hier al succesvol de ICS-2000 op een ander VLAN gekregen?
Zodra ik het apparaat naar een ander VLAN zet, verschijnt bij verbinding: ‘via cloud’, terwijl dat ‘lokaal’ is als de ICS in get reguliere LAN zit.

Tevens zou ik graag de cloud gebaseerde controle willen uitschakelen, als dat al mogelijk is? In principe wil ik alleen lampen bedienen vanaf het interne netwerk.

Enig idee hoe dit te doen?
Vraag 2 ben ik zelf ook naar op zoek, maar 1 is natuurlijk logisch. Als je de ICS-2000 op een ander VLAN zet kan je (bv) telefoon er niet meer bij omdat die op een ander netwerk zit (ander VLAN). Je connect dan automatisch via Cloud.

Je zou met het untaggen van je normale netwerk op de specifieke ICS-2000 poort van je switch wat kunnen proberen, maar ik ben bang dat dat niet voldoende is (zal het thuis voor de grap eens proberen). Verkeer de andere kant op zal de tag krijgen van je IoT VLAN en dus nooit bij de telefoon aankomen tenzij je dat VLAN weer untagged op je AP-poort waarna je feitelijk niets meer hebt aan je IoT VLAN omdat het ding alsnog overal bij kan :+

Edit: alleen het untaggen van je normale VLAN (met je mobiele devices) op de poort van de ICS-2000 is niet voldoende om de connectie weer local te maken. Er zit dus blijkbaar iets bidirectioneels in. De ICS-2000 moet je mobiele device ook zien.

Korvaag wijzigde deze reactie 18-12-2018 17:46 (8%)

UNOX: The worst operating system

• Optix
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-01 15:07
Ik zat zojuist beetje te browsen in de app naar de mogelijkheden. Kwam op gegeven moment bij een instellingen scherm waar ik de schermen die in de tabs worden getoond en welke onder kopje 'more' staan kon veranderen.
Nou komt het suffe, ik kan dat instellingen scherm in de verste verte niet meer terugvinden. Ik meende dat ik er kwam via een potlood icoon bovenin op het 'more' scherm, maar die is weg. Zo groot is de app nou ook weer niet, maar ik kan het nergens meer terugvinden :'(
Weet iemand wat ik bedoel en waar het zit?

.

• Yoshimi
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 00:08
Optix schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:54:
Ik zat zojuist beetje te browsen in de app naar de mogelijkheden. Kwam op gegeven moment bij een instellingen scherm waar ik de schermen die in de tabs worden getoond en welke onder kopje 'more' staan kon veranderen.
Nou komt het suffe, ik kan dat instellingen scherm in de verste verte niet meer terugvinden. Ik meende dat ik er kwam via een potlood icoon bovenin op het 'more' scherm, maar die is weg. Zo groot is de app nou ook weer niet, maar ik kan het nergens meer terugvinden :'(
Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Sterker nog, ik heb KaKu een mail gestuurd met deze 'feature request'. Ik was met name geïnteresseerd in het aanpassen van de bestaande knoppen in het menu onderaan de app, aangezien ik geen camera's en alarmsysteem van KaKu heb. Ik zou veel liever gelijk regels en settings direct beneden aan zien. Zou mooi zijn als ze dat nu al gemaakt hebben :).
Draai je Android of iOS?

As ge het nie meer wit, gebruik'de pur of kit

• Optix
Dat is ook precies wat ik wou doen, en nu dus maar gedeeltelijk heb kunnen doen. Misschien zat ik heel kort in een A/B test :? Ik draai op iOS.

.

• Yoshimi
  • Laatst online: 00:08
Optix schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:30:
Dat is ook precies wat ik wou doen, en nu dus maar gedeeltelijk heb kunnen doen. Misschien zat ik heel kort in een A/B test :? Ik draai op iOS.
Welke app versie heb jij dan? Ik 3.13.3 (build 3183). Misschien dat je inderdaad een test versie hebt/had.

As ge het nie meer wit, gebruik'de pur of kit

• Optix
Zelfde versie en build.

Ik vermoed het ja. Jammer, ik wil het terug! :')

.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb sinds kort ook een ICS-2000 en daar heb ik een hele serie Ikea Tradfri lampen op aangesloten en ook een Trust bewegingssensor. Dat werkt allemaal prima met elkaar, maar ik heb toch nog een aantal vragen.

Is het mogelijk om bv een scene te maken waarbij een lamp er bv 1 minuut over doet om uit of aan te gaan?

Of moet ik dat in een scene stap voor stap programmeren. Dus 6 seconden 10%, dan 6 seconden 20% dan 6 seconden 30%?

Ik heb de bewegingssensor zo ingesteld dat als ik een kamer binnen kom dat het ligt dan aan gaat. Maar dan gaat het natuurlijk niet meer uit al ik weg ga. Maar instellen dat het licht bv maar 2 minuten aan mag werkt ook niet. Dan zit ik gelijk in het donker als ik er langer wil zijn.
Ik heb geëxperimenteerd met het volgende:
Licht aan zodra er een beweging is, licht uit zodra er geen beweging meer is. Maar dan knalt het gelijk uit zodra ik even niet beweeg. Het uitschakelen vertragen met 2 minuten werkt ook niet. Want dan heb ik misschien inmiddels wel weer bewogen en is het commando licht aan weer gegeven. Maar de scene licht uit loop ook nog en die schakelt weer uit.

Is hier een handiger methode voor?

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Tijdje geleden kwam hier een oplossing voor langs met de bewegingssensor @Ortep .
Heb even geen tijd om het terug te zoeken.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Erwin_83 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:49:
Tijdje geleden kwam hier een oplossing voor langs met de bewegingssensor @Ortep .
Heb even geen tijd om het terug te zoeken.
Ik heb het gevonden. Heel elegant gedaan.

Trigger Bij beweging:

code:
1
2
Stop scene LampAan
Start scene LampAan

Scene LampAan

code:
1
2
3
Zet lamp aan
wacht 2 minuten
zet lamp uit

Ortep wijzigde deze reactie 21-12-2018 18:19 (3%)

• xFeverr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-02 16:30
Optix schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:54:
Dit ben ik ook tegengekomen en het lijkt een feature te zijn die nog niet helemaal af is. Wat bij mij helpt is in de instellingen hoog contrast aan/uit te zetten, daarna terug te gaan naar dat 'more' scherm en dan zal er een button staan.

Download Spoor reisplanner voor Windows 10 (mobile) van de Windows Store!

• Frappuccino
En waar zou dat dan moeten zitten?

Ik heb hier versie 3.13.1 build 238 maar niks wat mij op een dergelijke instelling wijst.

• xFeverr
Wat bedoel je precies?

- hoog contrast staat ergens onderaan de instellingen
- die edit knop vind je als je een stap terug gaat. Hij staat dan rechtsboven.

Ik zit nu op Android, maar dacht dat ik het zo op iOS had gezien.

• Frappuccino
Het ging mij om die edit knop.
Geen idee hoe ik die met een stap terug gaan tegen moet komen onder instellingen.

De edit knop is er standaard bij home, scenes en regels maar verder heb ik die nog nergens gezien.

• Optix
xFeverr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:44:
Dit ben ik ook tegengekomen en het lijkt een feature te zijn die nog niet helemaal af is. Wat bij mij helpt is in de instellingen hoog contrast aan/uit te zetten, daarna terug te gaan naar dat 'more' scherm en dan zal er een button staan.
Aaah, daar zit het! Helaas is de feature is idd nog niet af. App opnieuw opstarten en je instellingen zijn weer gereset. Nog even geduld dan maar.

.

• DennyN
  • Laatst online: 16-02 09:12
Hopelijk kan iemand mij helpen:
Sinds ergens vandaag zijn al mijn niet KAKU/Trust Zigbee producten offline en niet opnieuw te verbinden.

Ik heb een ICS-2000 met firmware R32.

Alles van KAKU en Trust (inbouw dimmers, inbouw schakalaars, stopcontact schakelaars, zigbee bewegingssensoren, zigbee lampen etc.) werkt en is online (zigbee).

Alle zigbee producten van andere merken zoals Philips hue, Innr, OSRAM en Paulmann zijn plotseling offline, niet meer te bedienen in de app of met de schakelaars en ook niet opnieuw te verbinden met de ICS-2000.

Meerdere malen de ICS-2000 opnieuw gestart (via app en stroom er af) heeft geen resultaat gehad.

Iemand hier ervaring mee?

• Phoenix_X
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14-01 21:00
Ik heb sinds de 23e ook ineens problemen... Afstandsbedieningen werken vrijwel niet meer. Als ik scènes draai vanuit de app werkt het schakelen nog wel, maar ontzettend langzaam... Er zit wel 5-10 sec tussen elke stap (waar dat vroeger ~1 was).
Is R32 nieuw gepushed? Want zo is er niet mee te werken :(

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb dezelfde problemen. Google Home zegt iets van KlikAanKlikUit is niet bereikbaar. En het aanpassen van scenes geeft time outs

• Fonsz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 06-02 19:16
Ik heb sinds kort een ICS 2000 van KaKu met daarbij een aantal 433Mhz schakelaars en 3 trust zigbee lampen (De zigbee lampen en de ics 2000 gekocht bij Kaku). 1 van de drie zigbee lampen gaat regelmatig uit zichzelf aan. In da app staat de lamp dan ook op aan. Iemand een idee wat dit kan zijn?

• Phoenix_X
En nu werkt het hier weer normaal... Zelfde firmware...:s

• Phoenix_X
Fonsz schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:30:
Ik heb sinds kort een ICS 2000 van KaKu met daarbij een aantal 433Mhz schakelaars en 3 trust zigbee lampen (De zigbee lampen en de ics 2000 gekocht bij Kaku). 1 van de drie zigbee lampen gaat regelmatig uit zichzelf aan. In da app staat de lamp dan ook op aan. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb dat gehad met één of twee dimmers... Heb ze toen gereset (de dimmers), zodat alle aangemelde apparaten gewist zijn. Daarna opnieuw de ics2000 aangemeld en geen probleem meer mee gehad.

• Pwee
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16-02 09:39
xFeverr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:44:
[...]

Top, bedankt voor de tip
Deze optie heb ik al tig keer aan kaku gevraagd

• de-eindbaas
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-12-2018
Hallo,

Ik wil een kaku systeem aanschaffen om de ledspots in mijn schuur/overkapping te regelen (ik wil dit later nog verder uit breiden). De modem/router staat voor in huis en de schuur achter in de tuin (ca. 25m uit elkaar).

Heb ik dan genoeg aan het volgende;
ICS-2000
Schemersensor ABST-604
Multidimmer ACM-100 of Dimmer ACM-250-LD (wat is her verschil tussen deze 2?)

Is het ook nodig om ergens een wifi versterker te plaatsen?

Alvast bedankt!

• jongetje
@de-eindbaas dit staat los van Wi-Fi. Je ics-2000 moet met een lankabel (utp) aan je netwerk. Naar de lampen/stopcontacten etc. Gaat via 433Mhz of zigbee.

• FotoArnold
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 13:10
de-eindbaas schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:55:
Hallo,

Ik wil een kaku systeem aanschaffen om de ledspots in mijn schuur/overkapping te regelen (ik wil dit later nog verder uit breiden). De modem/router staat voor in huis en de schuur achter in de tuin (ca. 25m uit elkaar).

Heb ik dan genoeg aan het volgende;
ICS-2000
Schemersensor ABST-604
Multidimmer ACM-100 of Dimmer ACM-250-LD (wat is her verschil tussen deze 2?)

Is het ook nodig om ergens een wifi versterker te plaatsen?

Alvast bedankt!
Denk dat je het gewoon moet proberen. Werkt het niet goed kun je de AEX-701 signaalrepeater aanschaffen (+/- €25). Die kan zes 433Mhz signalen versterken. Gebruik hem voor de schakelaars op zolder.Die werken net niet altijd, met de repeater werkt het prima.

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Hier zit er ongeveer 20 meter tussen berging en de ICS en de kerstverlichting gaat elke dag gewoon aan en uit.
Zoals al genoemd, gewoon proberen en een versterker erbij kopen kan altijd nog.

Schemersensor is een optie, met de ICS kan je ook aan de hand van zonsopgang en zonsondergang regels maken.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:56
Hoe zijn nu de ervaringen met de aqara deursensor en body sensoren? Werkt dit inmiddels soepel? Ik overweeg overstap naar een ICS-2000 om minder afhankelijk te zijn van home-assistant voor de 'basis' van m'n verlichting. Complexere scenes en integraties kan alsnog via hass, maar wil in de basis minder gedoe :-)

• riesg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11-02 12:58
Wellicht is de vraag al beantwoord maar ik kon het zo snel niet vinden.
Ik zag dat de somfy rts ook werkt op de ics-2000 zo ook de kaku 433 MHz schakelaars en dat Google Home de ics-2000 ook kan aansturen.

Kan ik via de Google Home dan de rts (mijn rolluiken en lamellen) en de kaku 433 aansturen met stemcommando's of werkt het alleen op de 868 MHz band?

Momenteel draait alles op een HW met wat scenes als zonsopgang en ondergang maar met de HW doen ze niet veel meer mee qua ontwikkeling. Hue heb ik ook Maar dat werkt perfect dus ik hoef de lampen niet over te zetten maar laat die draaien op de eigen bridge.

riesg wijzigde deze reactie 28-12-2018 07:21 (27%)

• DennyN
riesg schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:40:
Wellicht is de vraag al beantwoord maar ik kon het zo snel niet vinden.
Ik zag dat de somfy rts ook werkt op de ics-2000 zo ook de kaku 433 MHz schakelaars en dat Google Home de ics-2000 ook kan aansturen.

Kan ik via de Google Home dan de rts (mijn rolluiken en lamellen) en de kaku 433 aansturen met stemcommando's of werkt het alleen op de 868 MHz band?

Momenteel draait alles op een HW met wat scenes als zonsopgang en ondergang maar met de HW doen ze niet veel meer mee qua ontwikkeling. Hue heb ik ook Maar dat werkt perfect dus ik hoef de lampen niet over te zetten maar laat die draaien op de eigen bridge.
De Somfy kan je rechtstreeks aanmelden en bedienen via de ICS-2000.

Ik gebruik vervolgens de Olisto app om de ICS-2000 via Google Home in het Nederlands aan te sturen. Hiervoor kan je in Olisto je ICS-2000 account koppelen en knoppen (triggers) aanmaken.

• mustangman1966
alesandro_46 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:37:
[...]

Bedankt ik heb het zoals boven omschreven werkend gekregen. Ik heb de Zigbee Wireless Contact Sensor ZCTS-808 genomen in samenwerking met mijn ICS-2000 werkt het perfect.

• riesg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11-02 12:58
DennyN schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:55:
[...]

De Somfy kan je rechtstreeks aanmelden en bedienen via de ICS-2000.

Ik gebruik vervolgens de Olisto app om de ICS-2000 via Google Home in het Nederlands aan te sturen. Hiervoor kan je in Olisto je ICS-2000 account koppelen en knoppen (triggers) aanmaken.
Ik kan dus niet direct tegen de Google Home zeggen bijvoorbeeld "rolluiken dicht"? Dat moet via die app? Dus praten tegen de Google Mini zit er niet in voor de kaku en rts?

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik kan het niet testen voor je, maar kaku wordt direct ondersteund door gh. Dus ik zou verwachten dat de somfy als "aan/uit" schakelaar bruikbaar is met gh.

• Flashed
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01-02 21:38
is er een mogelijkheid om de ICS2000 te koppelen aan home asisstant zodat ik deze kan gebruiken voor een automation?? Ik heb namelijk diverse stopcontacten gekoppeld met mijn ics 2000.

Ben benieuwd!

• DennyN
riesg schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:52:
[...]

Ik kan dus niet direct tegen de Google Home zeggen bijvoorbeeld "rolluiken dicht"? Dat moet via die app? Dus praten tegen de Google Mini zit er niet in voor de kaku en rts?
Dat kan wel, alleen niet rechtstreeks.
Google home heeft geen rechtstreekse ondersteuning voor KAKU.
Via Olisto kan je dit wel voor elkaar krijgen. Triggers in Olisto kan je via spraak aan Google home doorgeven.

Zoals ik het bijvoorbeeld heb:
- Scene aangemaakt in KAKU app: Zonnewering omlaag (Somfy)
- KAKU account gekoppeld in Olisto app
- Google home gekoppeld in Olisto app
- Trigger aangemaakt in Olisto: "start zonnewering naar beneden" waarbij ik verwijs naar de scène in de KAKU app
- Als ik nu tegen mijn Google Mini zeg: "Hey Google, start zonnewering naar beneden" dan werkt het.
gaat mijn zonnewering omlaag en gaan de lampen binnen uit.

Het mooie van Olisto is juist dat deze meer opties heeft dan KAKU en verschillende diensten koppeld.

Zo heb ik ingesteld dat bij regen of teveel wind het zonnescherm automatisch omhoog gaat als ik niet thuis ben. Olisto bekijkt hiervoor de huidige weersverwachting.

Je kan in plaats van Olisto ook IFTTT gebruiken maar deze heeft nog geen Nederlandse ondersteuning voor Google.

Kijk hier anders op deze KAKU site voor meer info: https://www.klikaanklikuit.nl/olisto

DennyN wijzigde deze reactie 29-12-2018 08:50 (6%)
Reden: Reactie Ortep

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DennyN schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:35:
[...]

Google home heeft geen rechtstreekse ondersteuning voor KAKU.
Ssstttttttt, niet hardop zeggen. Anders hoort mijn systeem het en dan doet hij het ook niet meer.
Want ik heb mijn Google Home wijsgemaakt dat hij het wel kan. Hij doet via een ICS-2000 keurig netjes mijn verlichting aan en uit. Al mijn lampen zijn ook gewoon zichtbaar in de Home app.

En als ik de ICS-2000 uit zet en iets probeer aan of uit te zetten krijg ik als antwoord: Het Spijt me KlikAanKlikUit is niet bereikbaar.

Hier staat op de site van KaKu hoe het moet: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/stembesturing

Ortep wijzigde deze reactie 29-12-2018 08:17 (4%)

• DennyN
Ortep schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 08:16:
[...]

Ssstttttttt, niet hardop zeggen. Anders hoort mijn systeem het en dan doet hij het ook niet meer.
Want ik heb mijn Google Home wijsgemaakt dat hij het wel kan. Hij doet via een ICS-2000 keurig netjes mijn verlichting aan en uit. Al mijn lampen zijn ook gewoon zichtbaar in de Home app.

En als ik de ICS-2000 uit zet en iets probeer aan of uit te zetten krijg ik als antwoord: Het Spijt me KlikAanKlikUit is niet bereikbaar.

Hier staat op de site van KaKu hoe het moet: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/stembesturing
Je hebt helemaal gelijk :) 8)7 Heb mijn eerdere post zo goed mogelijk aangepast.

Voor het aansturen van losse KAKU modules, stopcontacten, Somfy etc. via Google Home heb je geen Olisto nodig. Gewoon in Google Home je KAKU account koppelen. Zie:
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/googlehome

Ik gebruik Olisto in combinatie met KAKU, Thermostmart en Google Home om scènes af te spelen.

DennyN wijzigde deze reactie 29-12-2018 08:56 (4%)

• ralphkeb
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:25
Ook via MP een ICS-2000 met de Zigbee remote en Asun650 en schakelaar weten te bemachtigen.

Morgen aansluiten in de meterkast en ook de P1 op de slimme meter.

Wel nog een paar vragen:
- Welke power adapters aan te schaffen; Osram of Ikea? Heb er voor nu een stuk of 5 nodig, waarvan 1 in de schuur.
- Heeft het nut een KaKu draadloze bel aan de ICS-2000 te koppelen?
- Volgende week worden er zonnepanelen geplaatst, is de opbrengst ook via de P1 aansluiting uit te lezen?

Verder wil ik zoveel mogelijk alles via Zigbee laten lopen.

• xFeverr
ralphkeb schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:21:
- Welke power adapters aan te schaffen; Osram of Ikea? Heb er voor nu een stuk of 5 nodig, waarvan 1 in de schuur.
Uit ervaring weet ik dat de poweradapters van IKEA werken op de ICS-2000 als je ze koppelt als aan/uit-lamp.
- Heeft het nut een KaKu draadloze bel aan de ICS-2000 te koppelen?
Waarom niet? Je kan de deurbel gewoon gebruiken zoals je al doet (druk op de bel, gong gaat af) en daarnaast kan je nog extra dingen toevoegen. Bijvoorbeeld het ganglicht wat alvast aangaat als het donker is buiten. Of een melding op je telefoon dat er iemand aan de deur staat.
- Volgende week worden er zonnepanelen geplaatst, is de opbrengst ook via de P1 aansluiting uit te lezen?
Ik meen dat er een beperking zit aan het protocol van de P1 aansluiting waardoor dat niet mogelijk is. Waarschijnlijk moet je daarvoor bij de zonnepanelen zelf zijn, maar je kan het altijd proberen natuurlijk.

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

P1 is alleen je meten wat er door de meter in of uit gaat. Als de zonnepanelen meer leveren dan je verbruik zie je wel terug levering, maar niet de verhouding tussen eigen gebruik en opwek.

Hier de deurbel ook aan de ICS gekoppeld. Bij aanbellen krijg ik een notificatie op mijn telefoon. (En erna een e-mail met een screenshot van de camera, maar dat is buiten KaKu om)

• ralphkeb
Inmiddels met de hulp van de KaKu service desk het control station werkende, zat nog gekoppeld aan het account van wie ik hem gekocht heb.
(Gewoon met 5 minuten antwoord via de mail!)

P1 wordt inmiddels ook uitgelezen, nu wachten op mijn Osram plugs (Ikea heeft de power adapters alleen aan de andere kant van het land op voorraad helaas ☹️)

En van de week tijd vinden de asun 650 aan mijn rolluik te hangen.

• Frappuccino
Die Osram plugs zien er ook beter uit dan die van Ikea. Minder lomp imho.
En de prijs scheelt niet extreem veel. Al zijn ze beiden wat mij betreft wat prijzig.

Heb je geen terugkoppeling nodig dan koop je bij de Praxis meen ik zo'n setje van 3 van KaKu zelf, wel op 433 ipv Zigbee voor ca 2 tientjes.

Frappuccino wijzigde deze reactie 31-12-2018 15:46 (3%)

• Lampje007
  • Laatst online: 19-02 14:24
Frappuccino schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:46:
Die Osram plugs zien er ook beter uit dan die van Ikea. Minder lomp imho.
En de prijs scheelt niet extreem veel. Al zijn ze beiden wat mij betreft wat prijzig.

Heb je geen terugkoppeling nodig dan koop je bij de Praxis meen ik zo'n setje van 3 van KaKu zelf, wel op 433 ipv Zigbee voor ca 2 tientjes.
de Ikea pluggen kosten 9,99 (als ze al leverbaar zijn) en osram smart+ kom ik tegen voor ongeveer 22 euro, wat scheelt niet extreem? haal jij die van osram ergens goedkoper?

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Ikea verzend tegenwoordig toch kleine artikelen voor een paar euro? Scheelt je een stuk rijden/geduld hebben.

Een vraagje (voor de gevorderde). Ik heb nu een paar maanden de ICS-2000, is dit te combineren met domoticz en heeft dit voordelen ? Zoja als ik domoticz vanaf de NAS ga doen, kan dit dan rechtstreeks met de ICS-2000 communiceren of heeft domoticz een eigen antenne nodig?

• Frappuccino
Lampje007 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:06:
[...]

de Ikea pluggen kosten 9,99 (als ze al leverbaar zijn) en osram smart+ kom ik tegen voor ongeveer 22 euro, wat scheelt niet extreem? haal jij die van osram ergens goedkoper?
Je hebt gelijk. Ik had die met remote gezien. :o

Neemt niet weg dat het best lompe dingen zijn. :P

• Lampje007
  • Laatst online: 19-02 14:24
Frappuccino schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:26:
[...]

Je hebt gelijk. Ik had die met remote gezien. :o

Neemt niet weg dat het best lompe dingen zijn. :P
je hebt gelijk, klein is anders

• ralphkeb
Erwin_83 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:14:
Ikea verzend tegenwoordig toch kleine artikelen voor een paar euro? Scheelt je een stuk rijden/geduld hebben.

Een vraagje (voor de gevorderde). Ik heb nu een paar maanden de ICS-2000, is dit te combineren met domoticz en heeft dit voordelen ? Zoja als ik domoticz vanaf de NAS ga doen, kan dit dan rechtstreeks met de ICS-2000 communiceren of heeft domoticz een eigen antenne nodig?
Helaas verzend Ikea ze natuurlijk niet en alleen op voorraad aan voor mij de andere kant van het land :'(

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

O lekker dan die reclame die ze maken.

• Frappuccino
Of ze ze (nooit) verzenden weet ik niet maar ze geven aan "Niet online beschikbaar".
Dat zuigt ook als je ze graag wilt hebben, maar het is niet helemaal hetzelfde als dat ze niet verzenden.
Het resultaat is wel hetzelfde, je moet naar de winkel als je ze wilt hebben.

• Erwin_83

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

En bestellen bij de Ikea die ze op voorraad heeft ? Of werkt dat niet zo bij Ikea?

• HarryInia
  • Laatst online: 02-02 17:06
1. Ik gebruik een APIR-2150 om bewegingen te detecteren en via een ICS-2000
een AWMR-210 dimmer om een aantal buitenlampen aan te sturen.

Probleem, zoals ook vermeld in de handleiding echter zonder een oplossing, is dat bij het eerste keer detecteren van beweging de lampen aan gaan. Bij de volgende beweging zal de ICS-2000 opnieuw een signaal naar de dimmer sturen waardoor deze in de dimmodus gaat komen.

Als regel heb bewegings sensor als trigger, donker als voorwaarde, actie dimmer aan.

2. In de praktijk vind ik de bewegingssensor niet op een auto reageert; wellicht omdat het IR detectie is?
Nu wil ik juist dat indien je aan komt rijden met je auto, dit detecteren en een paar lampen activeren. Ideeën?

• ralphkeb
Erwin_83 schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:24:
En bestellen bij de Ikea die ze op voorraad heeft ? Of werkt dat niet zo bij Ikea?
Geen idee, maar volgens mij niet, heb nu om te beginnen maar 2 Osram plugs besteld en hopen dat de ikea plugs binnenkort weer een keer in Breda op voorraad zijn.

• Theolinden56
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 30-01 22:38
Ik wil graag RGBWW of RGB+CCT ledstrips koppelen aan mijn ICS-2000. Heeft iemand ervaring met een geschikte Zigbee controller daarvoor?

Theolinden56 wijzigde deze reactie 01-01-2019 22:42 (3%)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Lampje007 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:06:
[...]

Ik heb de Osrams laatst voor 12 euro gekocht via amazon.de Daar zijn ze regelmatig in de aanbieding. Zelfs met gratis verzenden naar Nederand. Ze deden er 3 dagen over om hier te komen
Ik had die 2 euro er wel voor over omdat ze mooier zijn.
Ze zijn in de ICS2000 aan te melden als aan/uit lamp

Ortep wijzigde deze reactie 02-01-2019 10:02 (4%)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

HarryInia schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:09:
1. Ik gebruik een APIR-2150 om bewegingen te detecteren en via een ICS-2000
een AWMR-210 dimmer om een aantal buitenlampen aan te sturen.

Probleem, zoals ook vermeld in de handleiding echter zonder een oplossing, is dat bij het eerste keer detecteren van beweging de lampen aan gaan. Bij de volgende beweging zal de ICS-2000 opnieuw een signaal naar de dimmer sturen waardoor deze in de dimmodus gaat komen.
Ik heb als scene Licht:

Licht aan
wacht 2 minuten
Licht uit

Ik heb als trigger: Beweging?

Stop Scene Licht
Start Scene Licht

Dan begint scene Licht bij iedere beweging helemaal opnieuw

• Afcwil
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18-02 21:35
Ik heb meerdere klik aan/uit producten, ik wil het via WiFi met mijn telefoon kunnen regelen. Is de ICS-2000 nu wat ik moet hebben of de Zigbee ??
Graag advies

• jongetje
@Afcwil Ik weet niet wat je met je tekenfilm hebt geregeld maar de KaKu producten sluit je aan op je netwerk dmv UTP.
De Zigbee control station kan alleen met Zigbee overweg en de ICS-2000 ook met de standaard (basis) lijn van Kaku (staat ook op de site).
Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True