Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afcwil schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:14:
Ik heb meerdere klik aan/uit producten, ik wil het via WiFi met mijn tekenfilm kunnen regelen. Is de ICS-2000 nu wat ik moet hebben of de Zigbee ??
Graag advies
tekenfilm = telefoon??

Beide kan, afhankelijk wat je nu hebt. Als je de 'ouderwetse' klikaanklikuit-producten hebt die op 433MHz werken (schakelkastjes aan de stekkerdoos e.d.) dan moet je de ICS-2000 hebben. Maar let wel op dat alleen de apparatuur beginnend met een A in het typenummer werken. Oudere werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-03-2021
Ik bedoelde inderdaad telefoon, ik heb de inbouw multi dimmer ACM-100 en de mini inbouw dimmer AWMD-250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:58
Afcwil schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:14:
Ik heb meerdere klik aan/uit producten, ik wil het via WiFi met mijn telefoon kunnen regelen. Is de ICS-2000 nu wat ik moet hebben of de Zigbee ??
Graag advies
De ICS-2000
Kan Zigbee en de oudere Klik-aan Klik-uit spullen bedienen.

De Z1
Kan alleen Zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:43
Ik ben misschien een ontzettende noob, maar hoe krijg ik de Osram smart plugs gekoppeld.
Ik weet dat hij gekoppeld moet worden als aan/uit Zigbee lamp, maar krijg ze niet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben niet bekend met die Osram plug, maar waarschijnlijk moet je hem eerst in koppel/verbind-modus zetten. Hoe dat moet: rtfm ;)

Ik heb een Ikea-plug en daar zit volgens mij een klein knopje op dat je met een speld een paar seconden ingedrukt moet houden. Daarna kan de ICS-2000 hem koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-06 14:24
ralphkeb schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:31:
Ik ben misschien een ontzettende noob, maar hoe krijg ik de Osram smart plugs gekoppeld.
Ik weet dat hij gekoppeld moet worden als aan/uit Zigbee lamp, maar krijg ze niet verbonden.
De power knop (aan/uit knop) ingedrukt houden. Je merkt vanzelf wanneer hij in koppel modus staat. Dan toevoegen als aan/uit Zigbee lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
fjansma schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:01:
[...]

De power knop (aan/uit knop) ingedrukt houden. Je merkt vanzelf wanneer hij in koppel modus staat. Dan toevoegen als aan/uit Zigbee lamp.
Bedankt en gelukt 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
ralphkeb schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:30:
[...]

Geen idee, maar volgens mij niet, heb nu om te beginnen maar 2 Osram plugs besteld en hopen dat de ikea plugs binnenkort weer een keer in Breda op voorraad zijn.
ter info:
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/availability/90356166/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Hoe bevalt de ics-2000 i.c.m Google Home?
Kun je ook zeggen dat alleen de verlichting van de woonkamer uit of aan moet?
(of sterker nog per lamp)

Of doet hij alles of niets uit ?

Twijfel namelijk om deze aan te schaffen.
Dit is voor mij wel een harde eis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
De google home zet je zelf, via de google home app, in een kamer.

Als je zegt: "zet de lampen uit" en je hebt je Google Home in je woonkamer staan, dan zullen alle lampen van de woonkamer uitgaan.

Als je zegt: "zet de lampen in de slaapkamer aan" , dan zullen alle lampen in je slaapkamer aan gaan.

Als je zegt: "zet alle lampen uit", dan gaan alle lampen in elke kamer uit.

Als je zegt: "Zet bureaulamp aan", dan zal die specifieke lamp aan gaan.

Kortom: Het kan per kamer, het kan per lamp. En omdat de Google Home zelf in een kamer staat, hoef je daar niet specifiek de kamer te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
xFeverr schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:41:
De google home zet je zelf, via de google home app, in een kamer.

Als je zegt: "zet de lampen uit" en je hebt je Google Home in je woonkamer staan, dan zullen alle lampen van de woonkamer uitgaan.

Als je zegt: "zet de lampen in de slaapkamer aan" , dan zullen alle lampen in je slaapkamer aan gaan.

Als je zegt: "zet alle lampen uit", dan gaan alle lampen in elke kamer uit.

Als je zegt: "Zet bureaulamp aan", dan zal die specifieke lamp aan gaan.

Kortom: Het kan per kamer, het kan per lamp. En omdat de Google Home zelf in een kamer staat, hoef je daar niet specifiek de kamer te benoemen.
Dank!
Ik bedoel eerder, hoe weet hij dat de lamp keuken, keuken heet?
Zodra ik in de ICS2000 een lamp hernoem naar: lampxxxx

Reageert dan google home hierop zodra ik zeg: zet lampxxxx uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Je linkt in de Google Home app je ICS-2000 met Google Home. Daarna zal Google Home je apparaten van je ICS-2000 ophalen en deze in de Google Home app laten zien. De namen zullen ook overgenomen worden vanuit je ICS-2000.

Je kan daarna zelfs nog een andere naam instellen in de Google Home app, mocht je de namen in de ICS-2000 anders willen noemen. Maar in eerste instantie worden de namen dus gewoon overgenomen vanuit je ICS-2000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

C6DL schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:34:
Hoe bevalt de ics-2000 i.c.m Google Home?
Kun je ook zeggen dat alleen de verlichting van de woonkamer uit of aan moet?
(of sterker nog per lamp)
Dat werkt prima, lampen apart, per kamer of per groep

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1163194

Heeft er iemand van jullie ervaring met het koppelen van een somfy platine rts ontvanger? Dit is een ontvanger om bedrade rolluiken draadloos bedienbaar te maken. Deze zitten op een freqientie van 433.42 MHz.

Ik heb deze proberen koppelen met de ICS 2000 maar dit is niet gelukt. Kan het zijn dat deze een ander protocol heeft als de ontvangers die zijn ingebouwd in de rolluiken zelf?

Groeten Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-06 09:15
Ik heb een ics2000 en deze gekoppeld met alle somfy rts motoren van de rolluiken van mijn ramen via de app met succes.
Nu is één raam uitgerust met een andere motor maar wel gekoppeld met een Centralis Uno RTS schakelaar met ingebouwde RTS ontvanger voor rolluiken en deze is zowel te bedienen met de Centralis als met de Telis 6 Chronis RTS. De motor zelf is geen RTS-motor. Graag had ik deze ook gekoppeld gehad en te bedienbaar gemaakt met de ICS2000 maar krijg dit niet voor elkaar met succes. Alle mogelijkheden om te koppelen door klonen via de app zowel met de Centralis als met de Telis heb ik geprobeerd maar zonder succes.
Iemand een suggestie of ervaring te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
fjansma schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:01:
[...]

Toevallig ook een idee hoe ik de ikea plugs gekoppeld krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ralphkeb schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Toevallig ook een idee hoe ik de ikea plugs gekoppeld krijg?
Snippe helpt je op weg: snippe1983 in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:51
Heeft iemand hier ervaring met de bewegings sensoren van Ikea in combinatie met de ICS-2000.

En hoe is de gevoeligheid? Ik gebruik nu de Zigbee versie van Klik Aan Klik Uit, maar die is te gevoelig. De kat van 4,5 kilo activeert de melder al.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-06 22:36
Ik heb via marktplaats een ICS2000 gekocht.
Nu geeft hij aan dat deze al geregistreerd is zodra ik de app wil installeren.
Hoe kan ik nu verder? Echt de klantenservice mailen en wachten? of is er een andere manier

[ Voor 19% gewijzigd door 0re0 op 04-01-2019 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
0re0 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:42:
Ik heb via marktplaats een ICS2000 gekocht.
Nu geeft hij aan dat deze al geregistreerd is zodra ik de app wil installeren.
Hoe kan ik nu verder? Echt de klantenservice mailen en wachten? of is er een andere manier
De klantenservice mailen, was bij mij op oudjaarsdag binnen kwartier gefixed 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theolinden56 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:41:
Ik wil graag RGBWW of RGB+CCT ledstrips koppelen aan mijn ICS-2000. Heeft iemand ervaring met een geschikte Zigbee controller daarvoor?
Geen ervaring mee, maar kwam zojuist onderstaande Zigbee switch voor verschillende LED strips tegen:
https://s.click.aliexpress.com/e/dQLaeEz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Inmiddels al het eea werkende, ook gekoppeld aan Google home en heeft even gewerkt zonder foutmelding.

Nu werken de lampen nog steeds als ik daarom vraag, maar Google home zegt "het lijkt erop dat klikaanklikuit en trust home automation niet beschikbaar zijn"

De lampen werken dan wel, maar de melding is raar en irritant, ook de stekker van de home en ICS-2000 er even uit hielp niet.

Ook heb ik de KaKu Zigbee remote gekoppeld, maar krijg de ikea plugs niet aan de remote gekoppeld, is dit ook weer kwestie van de sateprikker in de plug?
En werkt het wel samen dat mijn lampen automatisch aan en uit gaan met zonsopgang en ondergang, maar ik ook alles aan en uit kan zetten met de remote of wordt ik nu te veeleisend?

Begin nu ook de regels en scènes een beetje te snappen.

[ Voor 27% gewijzigd door ralphkeb op 05-01-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik probeer het voor elkaar te krijgen om mijn Tradfri lampen die aan de ICS2000 hangen langzaam te laten dimmen in 10-15 seconden.
Dat lukt me niet. Ik kan wel een scene maken waarbij ik eerst de lamp op 90% zet, een seconde wacht en hem dan op 80% zet dan weer 1 seconde wacht enz tot UIT
Dan gaan de lampen inderdaad in 10 seconden van 90->0. Maar dat ziet er niet uit omdat de stappen duidelijk waarneembaar zijn. Maak je de stappen 5% dan is het iets beter, maar nog steeds waarneembaar.
Maar dan doe je er al 20 seconden over. Bij stapjes van 1% zou je er al ruim anderhalve minuut over doen. Bovendien is die Scene dan gigantisch groot geworden en lastig om te maken
Dat is dus niet echt de oplossing. Een bijkomend probleem is als de lampen bv al op 80% stonden. Dan gaan ze eerst met een klap aan naar 95% om daarna weer te gaan dimmen. Ook niet handig dus
Is wat ik wil gewoon niet mogelijk? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:34
Je wilt dus eigenlijk dat binnen 10-15 seconden de lamp dimt van huidige dimstand naar 0.
Ik ben niet bekend met dimmen maar het lijkt me met de KaKu app niet zomaar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
@ralphkeb Kan je eens kijken of die Ikea-pluggen bruikbaar zijn in een Belgisch stopcontact?

Die van Kaku zijn dat namelijk niet omdat een gat voor de aardingspin ontbreekt.

(zelf een gat boren werkt, maar dan kan je hem niet volledig in het stopcontact steken omdat je aardingspin dan contact maakt met de electronica...niet echt heel veilig :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bert O. schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:34:
@ralphkeb Kan je eens kijken of die Ikea-pluggen bruikbaar zijn in een Belgisch stopcontact?

Die van Kaku zijn dat namelijk niet omdat een gat voor de aardingspin ontbreekt.

(zelf een gat boren werkt, maar dan kan je hem niet volledig in het stopcontact steken omdat je aardingspin dan contact maakt met de electronica...niet echt heel veilig :( )
De Osram pluggen hebben zo'n gat en zijn maar iets duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Frappuccino schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:39:
Je wilt dus eigenlijk dat binnen 10-15 seconden de lamp dimt van huidige dimstand naar 0.
Ik ben niet bekend met dimmen maar het lijkt me met de KaKu app niet zomaar mogelijk.
Daar was ik al bang voor. Ik had verwacht dat zoiets er wel in zou zitten. Het is iets wat denk wel veel mensen willen. Rustig dimmen ipv van met grote klappen de intesieteit te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Leg het KaKu voor. Mogelijk implementeren ze een dergelijke functie.
De app is het laatste half jaar sowieso aardig verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Zoals anderen voor mij in dit topic heb ik vol goede moed een Aqara contactsensor besteld vanuit China. Zou moeten werken met Zigbee, maar blijkbaar is Zigbee of de ICS-2000 nog niet zodanig gestandaardiseerd dat het zomaar werkt.

Ik heb deze sensor besteld: https://s.click.aliexpress.com/e/T3H66Lq

Instellen als sensor in de KaKu app kan wel, maar hij wordt daarna niet herkent als sensor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/odWPVuKyC34jK3Z4pSeiGKIS/thumb.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vjuine5238mBjKL2PlhUcK7G/thumb.png

Affijn, dat is jammer. Alle andere contactsensoren in de app geprobeerd, maar dat bood geen soulaas.

Toen op aanraden van iemand uit dit topic hem toegevoegd als zigbee lamp aan/uit, en verhip: de sensor wordt toegevoegd en aan/uit is precies contact of geen contact:

https://imgur.com/a/2DKoaHC

Helaas is deze lamp nu niet te gebruiken als trigger voor regels... Wellicht dat dit allemaal met een Aqara/Zigbee bridge en een RPi of HomeAssisstant te koppelen is maar dat moet ik nog uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickH schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:55:
Zoals anderen voor mij in dit topic heb ik vol goede moed een Aqara contactsensor besteld vanuit China. Zou moeten werken met Zigbee, maar blijkbaar is Zigbee of de ICS-2000 nog niet zodanig gestandaardiseerd dat het zomaar werkt.

Ik heb deze sensor besteld: https://s.click.aliexpress.com/e/T3H66Lq

Instellen als sensor in de KaKu app kan wel, maar hij wordt daarna niet herkent als sensor:

[Afbeelding] [Afbeelding]

Affijn, dat is jammer. Alle andere contactsensoren in de app geprobeerd, maar dat bood geen soulaas.

Toen op aanraden van iemand uit dit topic hem toegevoegd als zigbee lamp aan/uit, en verhip: de sensor wordt toegevoegd en aan/uit is precies contact of geen contact:

https://imgur.com/a/2DKoaHC

Helaas is deze lamp nu niet te gebruiken als trigger voor regels... Wellicht dat dit allemaal met een Aqara/Zigbee bridge en een RPi of HomeAssisstant te koppelen is maar dat moet ik nog uitzoeken.
Bedankt voor de tip! Dan ga ik mijn Xiaomi door/window sensoren nog eens opsnorren. Hopelijk krijg ik er dan ook een reactie uit :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
alesandro_46 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Bedankt voor de tip! Dan ga ik mijn Xiaomi door/window sensoren nog eens opsnorren. Hopelijk krijg ik er dan ook een reactie uit :9
Je kan er verder dus niets mee, alleen in de app zien of iets open (aan) of gesloten (uit) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
Ortep schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:42:
[...]

De Osram pluggen hebben zo'n gat en zijn maar iets duurder
Thanks for the tip!
Je vindt daar dus nergens foto's van de stekkerzijde van... Maar nu nog eens gezocht en op een youtube-videootje zie je het inderdaad. Ik neem aan dat je de Osram Smart+ bedoelt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bert O. schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:33:
[...]
Thanks for the tip!
Je vindt daar dus nergens foto's van de stekkerzijde van... Maar nu nog eens gezocht en op een youtube-videootje zie je het inderdaad. Ik neem aan dat je de Osram Smart+ bedoelt, toch?
Ja die heb ik zelf ook. Ze zijn met regelmaat in de aanbieding bij Amazon.de. Dan zijn ze iets van 12 euro, Ze verzenden grtais vanaf 26 euro. Ik heb er laatst 3 gekocht en ze werden binnen 3 dagen bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
Ortep schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Ja die heb ik zelf ook. Ze zijn met regelmaat in de aanbieding bij Amazon.de. Dan zijn ze iets van 12 euro, Ze verzenden grtais vanaf 26 euro. Ik heb er laatst 3 gekocht en ze werden binnen 3 dagen bezorgd.
Ah, ok, was al een setje van 4 aan het bestellen voor 89 € ofzo
Ik ben te ongeduldig van aard om te wachten op een promotie...

Is er geweten of die schakelaars ook werken met de ICS-2000? Smaak is natuurlijk iets persoonlijk, maar vind de wandschakelaars van KaKu maar lelijk... die van Osram zien er iets leuker uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Bert O. schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:01:
[...]

Is er geweten of die schakelaars ook werken met de ICS-2000? Smaak is natuurlijk iets persoonlijk, maar vind de wandschakelaars van KaKu maar lelijk... die van Osram zien er iets leuker uit...
Ja hoor werken met de ICS-2000
Volgens mij nu bij Reichelt.nl of .de 17,46 per stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
Werken die wandschakelaars ook?
https://www.reichelt.nl/s...9060.html?&trstct=vrt_pdn

Als ik een schakelaar wil toevoegen, zie ik in de app eigenlijk enkel opties om KaKu-afstandsbedieningen te koppelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 16:37
Bert O. schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:01:
[...]

Deze van kaku zien er best goed uit, weliswaar geen zigbee maar ik heb nog niet meegemaakt dat er een faalt.
Liggen nu bij hornbach voor 18,50 (setje van 3 stuks)

https://www.klikaanklikui...adloze-schakelaarset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:45
Bert O. schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:34:

Je kunt natuurlijk ook een Nederlandse tafelcontactdoos ertussen plaatsen. Die passen in een Belgisch en Frans stopcontact en heb je aan de andere kant stopcontacten met randaarde. Lijkt me een stuk veiliger dan erin boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
Pwee schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:19:
[...]

Deze van kaku zien er best goed uit, weliswaar geen zigbee maar ik heb nog niet meegemaakt dat er een faalt.
Liggen nu bij hornbach voor 18,50 (setje van 3 stuks)

https://www.klikaanklikui...adloze-schakelaarset.html
Klopt, deze zien er best goed uit, maar werken dus niet met een Belgisch stopcontact. Hiervoor heb ik dus de Osram's besteld.

Ik had het nu over de wandschakelaars (zenders)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
jongetje schreef op zondag 6 januari 2019 @ 08:36:
[...]

Je kunt natuurlijk ook een Nederlandse tafelcontactdoos ertussen plaatsen. Die passen in een Belgisch en Frans stopcontact en heb je aan de andere kant stopcontacten met randaarde. Lijkt me een stuk veiliger dan erin boren.
Zou een optie zijn, maar ik heb niet m'n electrische installatie uitgebreid en vernieuwd om er dan stekkerdozen tussen te gaan steken...
Zelf gaatjes boren werkt wel, maar er zit een contact achter waar de aardingspen tegenkomt als je het ding volledig in het stopcontact duwt: inderdaad niet zo veilig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
De Belgische Ikea heeft ze niet op de website, dus ik denk van niet. (aanname)

Tevens zou ik dan ook een aardpin aan de voorzijde verwachten.

De Osram pluggen hebben wel een gat voor de aardpin.

plaatje

[ Voor 71% gewijzigd door Frappuccino op 06-01-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Is het mogelijk de ikea plugs zowel aan de ICS-2000 alsook aan de KaKu Zigbee remote te koppelen?

Voor zover ik heb kunnen ontdekken is dit dus niet mogelijk, het is of het 1 of de ander.
Voor nu even een tijdelijke oplossing door een KaKu wandschakelaar te koppelen en als trigger de ikea plug aan of uit te laten gaan.
Dit werkt dus perfect.

Ik kan hiermee eenvoudig mijn zonsopkomst/ondergang overrulen bij een donkere dag.

Dus dan maar de 433 Mhz remote scoren😀

Tot nu toe echt een super aankoop!

[ Voor 69% gewijzigd door ralphkeb op 06-01-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 13:05
Hallo allemaal,

Ook ik ben me aan het verdiepen in de ICS 2000.
Al best veel over gelezen. Ook ben ik de Athom Homey tegen gekomen. Waarom zou ik voor een ICS 2000 kiezen en niet de Homey.

Na dit forum helemaal gelezen te hebben dacht ik eruit te zijn. Begin nu echter toch te twijfelen gezien de Homey met meer protocollen overweg kan.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 22:11
Homey kan meer protocollen aansturen... Maar de reviews zijn niet echt geweldig te noemen:

pricewatch: Athom Homey

De vraag is echter wat jij aan home automation wil doen? Lampen schakelen en misschien wat apparaten aan/uit? Dan zou ik voor de ics 2000 gaan, veel stabieler en vriendelijker in gebruik imho

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MiniDuck schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:13:
Hallo allemaal,

Ook ik ben me aan het verdiepen in de ICS 2000.
Al best veel over gelezen. Ook ben ik de Athom Homey tegen gekomen. Waarom zou ik voor een ICS 2000 kiezen en niet de Homey.

Na dit forum helemaal gelezen te hebben dacht ik eruit te zijn. Begin nu echter toch te twijfelen gezien de Homey met meer protocollen overweg kan.

Wie kan me helpen?
Ik was gisteren bij Hornbach endaar hebben ze voor de prijsv an de ICS2000 een Calex startpakket liggen met de ICS-2000 erin (volgens hun 100% compatible met KAKU) en daarnaast ook gelijk een aantal schakelaars, bewegingsmelder en afstandsbediening voor 90,-. Als ik dat geweten had had ik die dus wel eerder gehaald.

Ik denk overigens dat kijkend naar volwassenheid van het product/merk KAKU zich wel bewezen heeft en ook gewoon goed te verkrijgen in bouwmarketen etc en Homey blijft (net als bijv homewizzard) een wat kleinere partij. Ik heb zelf alles zelfbouw met homeassistant zigbee stick etc, maar voor mijn ouders een ICS-2000 gekocht. Was oprecht verbaasd hoe goed en makkelijk het werkte met hun bestaande KAKU spul, slimme meter, maar ook IKEA Tradfri lampen etc.

Protocollen is dus ook maar net wat je zelf al hebt en nodig denkt te hebben, ik had hier thuis zowel SonOff (http/mqtt), Kaku (433Mhz), IKEA Tradfri (zigbee) en Xiaomi Aqara (ook zigbee maar aparte hub) en ben nu alles langzaamaan aan het terugbrengen naar 1 omgeving om de dingen wat stabieler en simpeler te maken zonder een legio aan verschillende protocollen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sander op 06-01-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

even een vraag mbt de beschikbare camera's

zojuist de 'standaard' witte cam gekocht en aangesloten werkt prima/ echter begrijp ik het goed dat opnames enkel op een sdcard kunnen opgeslagen ?

er staat dus wel 'Bekijk de camerabeelden en neem video's op met jouw smartphone/table' bekijken snap ik maar hoe neem je dan op met je telefoon ?

dus simpel gezegd ik heb hem om de woonkamer te bewaken. een indringer neem hem mee en ik ben dus ook die opname kwijt ?

hoe zit dit met de buiten camera ? daar zit een sd in lees ik en mogelijk dat ook de app iets op kan nemen of heb ik hier hetzelfde probleem ?

edit.

wellicht 'rare' vraag maar ik zie geen mogelijkheid hem uit te zetten in de app. ik zie ook niet de mogelijkheid om een regel in de ics hiervoor te maken

ik vind het namelijk nogal vervelend dat in een donkere kamer die ring rode leds erg aanwezig is. bovendien als ik zelf in ruimte ben hoeft de camera niet aan

heeft iemand hier een oplossing voor ? anders dan weer een losse pir melder aan een stopcontact kaku.. want dat is wel een hele (dure) ingreep

[ Voor 40% gewijzigd door Ray op 06-01-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
Ik ben ook wel benieuwd of dat pakket van Hornbach iets is. Wilde eerdaags een ICS-2000 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:58
Calex is van dezelfde groep waar ook kaku en trust inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
Weet iemand of die actie nog is?? Op de site zie ik hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afcwil schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:59:
Weet iemand of die actie nog is?? Op de site zie ik hem niet
Gisteren stond het er nog bij Hornbach Nieuwegein, leek ook geen actie maar permanent. Ik verwacht dat ze dit niet adverteren om de andere verkopers zoals gamma etc niet voor de voeten te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
En wat zit er in de set??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:55
Ray schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:36:

wellicht 'rare' vraag maar ik zie geen mogelijkheid hem uit te zetten in de app. ik zie ook niet de mogelijkheid om een regel in de ics hiervoor te maken

ik vind het namelijk nogal vervelend dat in een donkere kamer die ring rode leds erg aanwezig is. bovendien als ik zelf in ruimte ben hoeft de camera niet aan

heeft iemand hier een oplossing voor ? anders dan weer een losse pir melder aan een stopcontact kaku.. want dat is wel een hele (dure) ingreep
Ik had gelukkig nog een oude KaKu schakelaar in de kast liggen, daarmee de camera aangesloten, zo kan ik hem iig aan/uit zetten, andere oplossing ben ik nog niet tegen gekomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ray schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:36:
even een vraag mbt de beschikbare camera's

zojuist de 'standaard' witte cam gekocht en aangesloten werkt prima/ echter begrijp ik het goed dat opnames enkel op een sdcard kunnen opgeslagen ?

er staat dus wel 'Bekijk de camerabeelden en neem video's op met jouw smartphone/table' bekijken snap ik maar hoe neem je dan op met je telefoon ?

dus simpel gezegd ik heb hem om de woonkamer te bewaken. een indringer neem hem mee en ik ben dus ook die opname kwijt ?

hoe zit dit met de buiten camera ? daar zit een sd in lees ik en mogelijk dat ook de app iets op kan nemen of heb ik hier hetzelfde probleem ?

edit.

Ik heb ook 2 van die witte cams. Vnl. omdat ik al een ICS2000 heb en dus een gebonden ben aan deze camera om alles een beetje in 1 app/systeem te houden. De bezwaren die jij noemt liep ik ook tegenaan. Opnames alleen op de sd-kaart en verder nauwelijks mogelijkheden.

Wat betreft het aan/uitzetten gebruik ik dezelfde methode als degene hierboven beschrijft. Een kaku-schakelaar ertussen. Duurt dan alleen wel een paar minuten totdat ie online is. Ik doe dit, omdat ik een camera in de woonkamer heb en ik het qua privacy niet een goed idee vind om constant de camera aan te hebben. Ik zet hem daarom alleen aan als we langere tijd niet thuis zijn of (via een regel) als het alarm afgaat (om bij een evt. alarmmelding te controleren of er echt iets aan de hand is ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

@Palomar kan je de AB van het alarm deel ook gebruiken als AB voor andere dingen zoals die schakelaar voor de camera. Maw kan je het zo instellen dat op het moment dat je het alarm actief maakt dan de camera aangaat.

want dat zou voor mij de meest logische oplossing zijn

weet je wellicht ook of van het alarm de pir detector te gebruiken is bij huisdieren (katten) of reageert hij daarop alsmede warmte wisseling van cv buizen (had een pir in de garage om bij deur open de lamp aan te doen. die ging echter ook aan als de cv leiding warm werd...)

ik overweeg het alarm ook een keer icm de buitencamera , die ook wel aardig prijzig is.

iemand ervaring met de 'binnen' camera buiten gebruiken op een plek waar deze niet nat kan regenen is dat geen goed idee?

[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 07-01-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
Bedankt voor de tip.
Zojuist bij de Hornbach geweest en een setje gekocht.
Volgens de medewerkers een aanbieding, en geen vaste actie.
Sander schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:27:
[...]

Ik was gisteren bij Hornbach endaar hebben ze voor de prijsv an de ICS2000 een Calex startpakket liggen met de ICS-2000 erin (volgens hun 100% compatible met KAKU) en daarnaast ook gelijk een aantal schakelaars, bewegingsmelder en afstandsbediening voor 90,-. Als ik dat geweten had had ik die dus wel eerder gehaald.

Ik denk overigens dat kijkend naar volwassenheid van het product/merk KAKU zich wel bewezen heeft en ook gewoon goed te verkrijgen in bouwmarketen etc en Homey blijft (net als bijv homewizzard) een wat kleinere partij. Ik heb zelf alles zelfbouw met homeassistant zigbee stick etc, maar voor mijn ouders een ICS-2000 gekocht. Was oprecht verbaasd hoe goed en makkelijk het werkte met hun bestaande KAKU spul, slimme meter, maar ook IKEA Tradfri lampen etc.

Protocollen is dus ook maar net wat je zelf al hebt en nodig denkt te hebben, ik had hier thuis zowel SonOff (http/mqtt), Kaku (433Mhz), IKEA Tradfri (zigbee) en Xiaomi Aqara (ook zigbee maar aparte hub) en ben nu alles langzaamaan aan het terugbrengen naar 1 omgeving om de dingen wat stabieler en simpeler te maken zonder een legio aan verschillende protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
ICS-2000
AYCT-202
AWST-8800
ABST-604
AC-1000
ACM-1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
Ik ben vandaag ook geweest, scheelt toch een hoop euro’s.
Nu heb ik alles werkend, maar op een gegeven moment dacht ik kan ik mijn garagedeur ook niet schakelen?
Er zit geen Somfy motor in maar ik kijk wel, hetgeen gedaan wat ik moet doen bij een extra Afstandsbediening voor de deur, en dan op verbind klikken. Het werkt er staat hetgene wat ik toegevoegd heb maar het werkt alleen nog niet? Hij zou na bevestiging ook weer 2 x moeten draaien ter bevestiging maar dat doet hij niet. Iemand een idee? Ik zie dus de deur met op en neer teken met daartussen een MY teken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroesjka
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo,
Heeft er al iemand meer ervaringen met de buitencamera van KaKu en dan met name het kunnen opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:47

OmeJoyo

This is me

Voor mijn ouders ook maar een ICS-2000 gehaald bij de Hornbach, super goede deal in deze set. In Zaandam stonden er nog 10-tallen. Heb ook per mail bevestiging van Calex dat het precies dezelfde producten zijn. Het is wel een tijdelijke actieprijs, zoals ook op de verpakking staat vermeld.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Inunekko schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:47:
[...]

I heb ook de temperatuur meter aangeschaft, alleen helaas nog niet te gebruiken met KaKu 8)7
Er is nieuwe testsoftware beschikbaar en de toen aangeschafte temperatuurmeter werkt meteen, erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01-2023

SuperJoker

Hofnar

Ook een ervaring: het ding is vrij waardevast. Ik heb de mijne via marktplaats verkocht voor E65. (alleen het ICS 2000).

Het best te consumeren met 1kg JOZO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Sinds 3 dagen regelmatig dat de Ikea lampen en de trust beweginsmelders, rookmelders en lekkage detectie sensors off line staan in de ICS-2000.

Kwa instellingen verder niks veranderd, dus wellicht stoort er iets. Iemand een idee waar te zoeken ? Opnieuw opstarten van de ICS maakt niks uit.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Inunekko schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:40:
[...]

Er is nieuwe testsoftware beschikbaar en de toen aangeschafte temperatuurmeter werkt meteen, erg blij mee.
welke temperatuursensor heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
En wat kun je er mee want de KaKu app heeft toch geen voorzieningen om temperatuur te presenteren? Of het zit heel goed verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
Lampje007 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:55:
[...]

welke temperatuursensor heb je het over?
Is identiek aan de KaKu versie (nog niet te koop dacht ik). Op Ali E €25 (Draadloze Zigbee Smart Temperatuur En Vochtigheid Sensor Detector, Battery Operated).Ihomecam store

[ Voor 12% gewijzigd door Inunekko op 08-01-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
Frappuccino schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:56:
En wat kun je er mee want de KaKu app heeft toch geen voorzieningen om temperatuur te presenteren? Of het zit heel goed verstopt.
Ja hoor, onder je kamers/apparaten laat ie netjes de temp en vochtigheid zien. En als trigger te gebruiken en/of voorwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
[...]

de nieuwe software test versie zorgt er voor dat ik geen meldingen meer krijg op mijn iphone van de sensors enzo, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Inunekko schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:02:
[...]

Is identiek aan de KaKu versie (nog niet te koop dacht ik). Op Ali E €25 (Draadloze Zigbee Smart Temperatuur En Vochtigheid Sensor Detector, Battery Operated).Ihomecam store
Zijn dat de Aquara / Xiaomi sensors en werkt dat rechtsreeks op de ICS om met een hub ertussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

[...]

Link naar Ali en wellicht ook hoe je aan de testsoftware kan komen ? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tricobalt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 13:40
OmeJoyo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:04:
[...]

https://www.klikaanklikuit.nl/nl/beta-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
OmeJoyo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:04:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd welke sensor bij Ali het dan moet zijn. Er staan er verschillende, zelfs voor een 8 a 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
Ik heb zojuist mijn zonwering gekoppeld aan de ICS.
Als ik nu op omhoog of omlaag klik dan zie ik de zonwering 1a2cm reageren en stop daarna gelijk.
Iemand een suggestie wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiniDuck schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:21:
Als ik nu op omhoog of omlaag klik dan zie ik de zonwering 1a2cm reageren en stop daarna gelijk.
Ik vermoed dat de rolluik nog in de programmeer stand staat. Als je op je Somfy afstandsbediening even de PROG toets in drukt totdat de rolluik op- en neer gaat wordt deze stand afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inunekko
Frappuccino schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:18:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd welke sensor bij Ali het dan moet zijn. Er staan er verschillende, zelfs voor een 8 a 10 euro.
Krijg link niet goed gekopieerd maar moet deze zijn: https://ae01.alicdn.com/k...-detector.jpg_350x350.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
MiniDuck schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:21:
Heb je iets van klikaanklikuit ertussen gezet?? Zoja wat?
Ik heb hier nl een afstandsbediende garagedeur, en wil die werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
alesandro_46 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:43:
[...]

Ik vermoed dat de rolluik nog in de programmeer stand staat. Als je op je Somfy afstandsbediening even de PROG toets in drukt totdat de rolluik op- en neer gaat wordt deze stand afgesloten.
Dan zou de originele afstandsbediening het ook niet moeten doen toch? Die doet het gewoon.
Toch als nog even geprobeerd, zelfde effect.
Even voor de duidelijkheid, in de programmeer stand gaat hij niet helemaal naar beneden en naar boven. Maar dat is ook de bedoeling begreep ik...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
Afcwil schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:16:
[...]

Nope, gewoon via de somfy afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiniDuck schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:37:
[...]

Dan zou de originele afstandsbediening het ook niet moeten doen toch? Die doet het gewoon.
Toch als nog even geprobeerd, zelfde effect.
Even voor de duidelijkheid, in de programmeer stand gaat hij niet helemaal naar beneden en naar boven. Maar dat is ook de bedoeling begreep ik...?
Mijn vermoeden was dat jouw zonwering nog in de programmeer stand staat, maar dat is helaas onjuist.

Zelf heb ik Somfy RTS motoren voor de rolluiken. Om een afstandsbediening aan een Somfy RTS motor te koppelen moet deze in de programmeer stand gezet worden. Dit doe je door bij een gekoppelde afstandsbediening de PROG toets in te drukken.
In mijn geval gaan de rolluiken een stukje omlaag en weer terug omhoog.
Nu zou de begin- en eindpositie van de rolluik afgesteld kunnen worden door op de pijltjestoetsen te drukken.
Verder kan er nu een nieuwe afstandsbediening gekoppeld worden door ook op de PROG toets te drukken. nu gaan de rolluiken weer omlaag en omhoog, dit sluit de programma stand af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:59

red bull

Keeps me awake !

Die van Xiaomi werkt ook prima... ik heb er nog maar twee bij besteld... goedkoopste vond ik ze bij gearbest..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HWJmMdU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
red bull schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:28:
[...]

Die van Xiaomi werkt ook prima... ik heb er nog maar twee bij besteld... goedkoopste vond ik ze bij gearbest..

[Afbeelding]
Dat is toch wel bijzonder (en ook goed nieuws). Ik begreep altijd dat die Xiamoi/Aqara spullen niet geheel binnen de Zigbee standaard opereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

fjansma schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:15:
[...]

Dat is toch wel bijzonder (en ook goed nieuws). Ik begreep altijd dat die Xiamoi/Aqara spullen niet geheel binnen de Zigbee standaard opereren?
Ik zal de bewegingsensoren ook weer eens proberen, die deden het op een gegeven moment niet meer... Heb ook nog een Xiaomi watersensor... die ook weer eens proberen.. Garantie dat het blijft werken heb je natuurlijk nooit.. Maar daar ben je tweaker voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alesandro_46 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:44:
[...]

red bull schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:43:
[...]

Ik zal de bewegingsensoren ook weer eens proberen, die deden het op een gegeven moment niet meer... Heb ook nog een Xiaomi watersensor... die ook weer eens proberen.. Garantie dat het blijft werken heb je natuurlijk nooit.. Maar daar ben je tweaker voor >:)
Helaas krijg ik mijn Xiaomi door/window sensoren niet aan de praat. Hopelijk heb je met de bewegingssensor meer succes. Heb je een link naar de bewegingssensor die je hebt besteld?

Edit: ik vermoed dat het deze bewegingssensor is? Gearbest/Aliexpress

[ Voor 15% gewijzigd door alesandro_46 op 10-01-2019 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

alesandro_46 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:57:
[...]

[...]

Helaas krijg ik mijn Xiaomi door/window sensoren niet aan de praat. Hopelijk heb je met de bewegingssensor meer succes. Heb je een link naar de bewegingssensor die je hebt besteld?

Edit: ik vermoed dat het deze bewegingssensor is? Gearbest/Aliexpress
Klopt, die hebben gewerkt en ergens met een update vanuit KaKu werkten ze opeens niet meer... ik heb nu 2 orginele, deze liggen in een la....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
[...]

[Afbeelding]
Hoe krijg jij die in de kaku app?
korte handleiding graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Lampje007 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:21:
[...]

Hoe krijg jij die in de kaku app?
korte handleiding graag
Trust Smart home --> Zigbee temperatuur en luchtvochtigheidsensor en dan knopje op de sensor indrukken... spreekt redelijk voor zich..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
red bull schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:38:
[...]

Trust Smart home --> Zigbee temperatuur en luchtvochtigheidsensor en dan knopje op de sensor indrukken... spreekt redelijk voor zich..
Alleen via de test versie vd KaKu app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Inunekko schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:34:
[...]

Alleen via de test versie vd KaKu app
Aha, het addertje onder het gras komt tevoorschijn.
Iets om rekening mee te houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
Dus die werken niet op mijn ICS-2000? Die Xiaomi sensors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
red bull schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:43:
[...]

Het is denk ik verstandig om te wachten op de release van deze update en dan te bezien of de sensoren van Xiaomi nog altijd werken? Ik ben ook benieuwd wat de Trust versie moet gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
fjansma schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:35:
[...]

Het is denk ik verstandig om te wachten op de release van deze update en dan te bezien of de sensoren van Xiaomi nog altijd werken? Ik ben ook benieuwd wat de Trust versie moet gaan kosten.
Bij mij werken zowel de watersensor als de temp/hygrometer in de test app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dg2207
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:06
Inunekko schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:36:
[...]

Bij mij werken zowel de watersensor als de temp/hygrometer in de test app
De temp/hygrometer van Xiaomi werkt hier ook hoor.
App versie 3.14.0 build 241

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
[...]

[Afbeelding]
Die werken bij ook, van Xiaqmi, alleen krijg het batterij teken er niet achter
ik draai op ios en app versie 3.14.0(3187).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jstone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 10:20
Hallo ,
ik heb 2 stuks ipcam2000 en beiden nemen ongeacht de instellingen om de 10 minuten een paar seconden op en dus op geen enkele wijze alleen bij bewegingsdetectie,
Ik heb het probleem aangekaart bij KAKU, het is daar bekend en er wordt gezocht naar een oplossing.
Mogelijk dat iemand hier dit probleem ook heeft gehad en een oplossing heeft,

Groeten,
Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgobee
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-12-2024
hoi,
ik heb gisteren mijn ICS-1000 vervangen door een ICS-2000. Echt super eenvoudig en een mooie ervaring.
Gekoppeld met Google-Home, én mijn zonnescherm gekoppeld. Fluitje van een cent.

Vraag: ik kan mijn zonnescherm nu automatisch op tijd naar beneden doen, en weer naar boven laten gaan. Maar zou daar graag een beveiliging voor harde wind in willen bouwen.

Concreet: zijn er windmeters te koppelen aan ics-2000? Ik ben ze, ook na goed zoeken, niet tegen gekomen.

[ Voor 0% gewijzigd door rgobee op 12-01-2019 15:13 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
OmeJoyo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:27:
[...]

Hoe lang duurde bij jou de aanmelding?
Ik kreeg de volgende dag een mail met beta link

Trico

[ Voor 4% gewijzigd door tricobalt op 12-01-2019 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tricobalt
rgobee schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:12:

Concreet: zijn er windmeters te koppelen aan ics-2000? Ik ben ze, ook na goed zoeken, niet tegen gekomen.
Geen windmeters ondersteund voor zover ik weet, maar via de Olisto app kan je aansturing doen op basis van weerinformatie.
https://share.triggi.com/bundle/KakuSunscreen. Bij deze "trigg "bundel wordt ook nog rekening gehouden met wind kracht.

Trico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:58
Afcwil schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:16:
[...]

Je zou een amu 500 kunnen gebruiken. Mijn garagedeur heeft maak contact nodig en de amu 500 kun je instellen dat ie na 1 of 2 seconden de verbinding verbreekt. Ik zend een garagedeur aan signaal naar de ics-2000 en dan gaat de garagedeur open. Nog eens een aan signaal en de deur sluit weer. Je zou zelfs nog een contact sensor op de deur kunnen zetten om in de app te zien of de deur dicht is.
Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste