Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:43
Een tijdje terug had iemand het erover dat de Osram smart+ Zigbee stopcontacten regelmatig bij Amazon.de in de aanbieding zijn. Ik zag ze zojuist voor € 14,99 (i.p.v. € 22,50).

Edit: zojuist twee stuks besteld voor € 29,89 (gratis verzendkosten).

[ Voor 11% gewijzigd door alesandro_46 op 13-01-2019 15:58 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 18:18

OmeJoyo

This is me

alesandro_46 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:53:
Een tijdje terug had iemand het erover dat de Osram smart+ Zigbee stopcontacten regelmatig bij Amazon.de in de aanbieding zijn. Ik zag ze zojuist voor € 14,99 (i.p.v. € 22,50).

Edit: zojuist twee stuks besteld voor € 29,89 (gratis verzendkosten).
Vrijdag waren ze 12 euro, had er 2 besteld, zaterdag binnen. De e27 osram lampen en de 2 meter ledstrip rgbw zijn ook in de actie.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

OK ik had iets bedacht, maar blijkbaar niet voldoende uitgedacht. Ik heb nu een ACST-606 op de toiletdeur zitten en was het volgende van plan:

Deur open:
* licht aan (ACM-1000)
* 1 minuut 30 wachten
* ventilator op hoge stand (ACM-1000)

Deur dicht:
* alles blijft aan

Deur weer open:
* Timer 30 seconde
* licht uit
* ventilatie lage stand

Ik had gehoopt dit met voorwaarden kunne doen, maar helaas kan je niet een regel of lopende sensor als voorwaarde stellen.

Iemand een slim idee? Want ik kom er niet uit :) het is mogelijk om het deurcontact op een vertraging mee te geven op de sensor zelf voor het uit signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:13
Deur open, licht aan, vertraging, ventilator aan. Na 5 minuten ofzo alles weer uit laten gaan. En als je te lang zit te kakken moet je de deur ff open doen voor wat frisse lucht en licht.

Of een bewegingssensor ophangen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
OmeJoyo schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:02:
[...]

Vrijdag waren ze 12 euro, had er 2 besteld, zaterdag binnen. De e27 osram lampen en de 2 meter ledstrip rgbw zijn ook in de actie.
En dan niet even hier melden? Foei! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

alesandro_46 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:23:
[...]

En dan niet even hier melden? Foei! :p
Haha, ja sorry, krijg zoveel pepper alerts en zit in zoveel topics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Erwin_83 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:47:
Deur open, licht aan, vertraging, ventilator aan. Na 5 minuten ofzo alles weer uit laten gaan. En als je te lang zit te kakken moet je de deur ff open doen voor wat frisse lucht en licht.

Of een bewegingssensor ophangen.
Probleem is dat dit dan altijd gebeurt, ook als je er maar een minuut zit. Bewegingsmelder levert feitelijk hetzelfde op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 21:25
Voor degene die het willen weten kaku komt aan het einde van dit jaar met een sensor die de vochtigheid kan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
OmeJoyo schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:41:
[...]

Probleem is dat dit dan altijd gebeurt, ook als je er maar een minuut zit. Bewegingsmelder levert feitelijk hetzelfde op.
Met beweginsmelder brand het licht zolang er iemand is, of met een bepaalde tijd. Maar net wat je instelt.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Erwin_83 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:14:
[...]

Met beweginsmelder brand het licht zolang er iemand is, of met een bepaalde tijd. Maar net wat je instelt.
Zolang die persoon beweegt wel ja. Vroeger een bewegingssensor op het toilet gehad, niet zo bevallen. Ik ga het ook eens voorleggen aan Trust, want dit zou simpel in de app realiseerbaar moeten zijn,mits je meer mogelijkheden als voorwaarde in kan stellen.

Bedankt wel uiteraard voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 22:11
Met een deursensor en bewegingssensor moet het wel lukken toch?

Deur open? licht aan
Deur gesloten en beweging in toilet? Licht blijft aan.
Deur gesloten en geen beweging in toilet? Licht gaat uit (na 15 seconden?)

Hoe dit valt te realiseren?
Scène 'toiletlicht':
- Wacht 15 seconden
- Lamp uit

Regel met trigger 'deur open' zet het licht aan;
Regel met trigger 'deur dicht' start scène 'toiletlicht';
Regel met trigger 'beweging' stopt scène 'toiletlicht'

Misschien met de vertraging nog wat spelen. Maar je kan – als het goed is – je toilet toch niet uit zonder de deur te openen.
De deur moet je dan wel altijd sluiten, anders blijft het licht aan.

[ Voor 51% gewijzigd door xFeverr op 13-01-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Of licht 2 minuten laten branden en scène steeds opnieuw starten bij beweging.

Beweging:
Start regel verlichting wc.
-stop scène wc
-zet wc licht aan
-start scène wc

Scène wc verlichting wc is
-vertraging 2 minuten
- zet wc licht uit

Elke keer dat je nu beweegt heb je opnieuw 2 minuten licht.
Ventilatie kan je dan mee laten gaan, of alleen bij de eerste detectie laten gaan en dan met een langere draaitijd.

Zo heb ik thuis mijn "bar" verlichting op 5 minuten staan op de ontbijt periode en zit dan niet in het donker en geen lamp die steeds aan/uit gaat op beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Dat kan natuurlijk ook @Erwin_83, zolang de tijdsspanne maar ruim genoeg is natuurlijk.

Als ikzelf voor "een lange zit" ga, kan ik zomaar eens twee minuten stil zitten. En dan kan je wel in het donker komen te zitten. Dat is hetgeen wat ik probeer te voorkomen door een deursensor er aan toe te voegen.

Maar ja, dat kost meer geld natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Timer wat langer en LED verlichting:)

Ik weet niet of je voor de bewegingsmelder echt moet bewegen of dat het aanwezigheids detectie is.

[ Voor 57% gewijzigd door Erwin_83 op 14-01-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:44
Of een sensor op de klep van de wc bril.

- deksel dicht licht uit na 20 seconden
- deksel open licht aan

(al heb ik alleen als het donker is het licht aan want heb een raam dus die voorwaarde moet er dan nog bij ;) )

Andere oplossing is een schakelaar bij de ingang van de wc >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Een schakelaar ? Dat is zo ouderwets . 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-06 14:24
BadEendTerror schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:46:
Voor degene die het willen weten kaku komt aan het einde van dit jaar met een sensor die de vochtigheid kan meten.
Maar ondersteuning voor dergelijke sensoren komt wel eerder? (zie eerdere posts over temperatuur/vochtsensoren uit China).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-06 21:27
Voor degene die de luchtvochtigheid/temperatuur meters van Xiaomi hebben: Kun je momenteel al triggers instellen op de luchtvochtigheid/temperatuur?

Ik heb afgelopen weekend mijn zonwering slim gemaakt.
Ik wou graag de knop behouden, en dat is niet mogelijk met de klikaanklikuit module.
Echter kun je gewoon een somfy RTS inbouwmodule kopen voor je rolluiken, en dan kun je de knop op je muur blijven gebruiken:
https://shop.somfy.nl/inb...szucPJl5gwtUaAujDEALw_wcB
Met een beetje geprutst kreeg ik hem net in een 40mm inbouwdoos, maar met een 50mm doos weet je zeker dat die gaat passen (is ook afhankelijk van hoe diep je pulsdruk schakelaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 21:25
@fjansma Dat weet ik niet, ik vermoed van niet. Ik heb ze alleen gevraagd of en wanneer er zo'n sensor beschikbaar komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

jelke1992 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:16:
Voor degene die de luchtvochtigheid/temperatuur meters van Xiaomi hebben: Kun je momenteel al triggers instellen op de luchtvochtigheid/temperatuur?

Ik wou graag de knop behouden, en dat is niet mogelijk met de klikaanklikuit module.
Echter kun je gewoon een somfy RTS inbouwmodule kopen voor je rolluiken, en dan kun je de knop op je muur blijven gebruiken:
https://shop.somfy.nl/inb...szucPJl5gwtUaAujDEALw_wcB
Met een beetje geprutst kreeg ik hem net in een 40mm inbouwdoos, maar met een 50mm doos weet je zeker dat die gaat passen (is ook afhankelijk van hoe diep je pulsdruk schakelaar is).
Als die volgende week binnen is zal ik het meteen laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
jelke1992 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:16:
Hoezo gaat dat niet? Op de muur is toch gewoon een 3 standen schakelaar met open, dicht en rust (uit)?
Je kunt de open- en dichtstand van de KaKu toch gewoon parallel zetten aan de open en dicht stand van die schakelaar. En dan bedien je met of de wandschakelaar of via KaKu.

Het enige wat niet kan of lastig is op een tussenpositie stop zetten als je de KaKu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
Frappuccino schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:32:
[...]

Hoezo gaat dat niet? Op de muur is toch gewoon een 3 standen schakelaar met open, dicht en rust (uit)?
Je kunt de open- en dichtstand van de KaKu toch gewoon parallel zetten aan de open en dicht stand van die schakelaar. En dan bedien je met of de wandschakelaar of via KaKu.

Het enige wat niet kan of lastig is op een tussenpositie stop zetten als je de KaKu gebruikt.
Dat zou kunnen, en er zijn ook al mensen in dit topic die dat gedaan hebben. Het probleem is alleen dat als je dan via de app de zonwering bedient en via de schakelaar tegelijk je kortsluiting kunt veroorzaken, en ik heb dat risico liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuibCR
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-05 21:37
Beste mensen, ik heb even in topic gezocht. Ik kwam daar driemaal het trefwoord Tado tegen. Ik overweeg een ICS-2000 te kopen, welke als brug voor kaku moet gaan werken.
Ik ben van plan ook tradfri aan te schaffen en voorlopig zie ik de Tado radiatorknoppen (voor mijn blokverwarming waarbij enkel radiatoren handmatig te bedienen zijn).

Voor zover ik het nu zie is de ICS-2000 dan eigenlijk de perfecte brug. Betaalbaar en zou met alles moeten werken.

Of zie ik het verkeerd, wat betreft de Tado? Kan ik daar enkel de knoppen van aanschaffen of moet daar ook weer een aparte brug bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
De ICS-2000 doet volgens mij helemaal niets met Tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhulten
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-06-2023
Vraagje: Ik heb een aantal KaKu AWMB-250 dimmers met daarachter een aantal LED's. De leds bedien ik via 'standaard' schakelmateriaal in de muur (Jung), of via de telefoon/timers (ik gebruik nu nog Homewizard).

Is er een Zigbee alternatief voor de AWMB-250 o.i.d.?
Zodat ik met standaardschakelmateraal kan bedienen en via telefoon/timers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

jvhulten schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:39:
Vraagje: Ik heb een aantal KaKu AWMB-250 dimmers met daarachter een aantal LED's. De leds bedien ik via 'standaard' schakelmateriaal in de muur (Jung), of via de telefoon/timers (ik gebruik nu nog Homewizard).

Na mijn weten niet en het is ook maar zeer de vraag of het gaat komen. Al het zigbee spul heeft nu ingebouwde dimmers als je wilt en ik vermoed dat hier vooral op ingezet gaat worden om zo min mogelijk geknutsel te voorkomen. Waarom zou je nu iets willen vervangen wat goed werkt? Je kan zien of een lamp echt aanstaat en als je niet thuis zit en je wil het zeker weten stuur je het commando 2 keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:31
Is het mogelijk om met de asun-650 en eventueel icm de awst-8000 schakelaar een rolluik halverwege of driekwart positie te laten stoppen?

Ik wil dat ze in de ochtend en avond automatisch met zonsopkomst en ondergang automatisch omhoog en omlaag gaan, maar als bijvoorbeeld overdag de zon schijnt ik ze zelf naar een door mij gewenste positie kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ralphkeb schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:56:
Is het mogelijk om met de asun-650 en eventueel icm de awst-8000 schakelaar een rolluik halverwege of driekwart positie te laten stoppen?

Ik wil dat ze in de ochtend en avond automatisch met zonsopkomst en ondergang automatisch omhoog en omlaag gaan, maar als bijvoorbeeld overdag de zon schijnt ik ze zelf naar een door mij gewenste positie kan zetten.
Als je elke keer een andere positie wilt dan kun je toch beter de app. openen en hem op de juiste positie zetten?
Anders koppel je een kaku afstandbediening aan de omhoog, omlaag en stop knop. Dan kun je die gebruiken om je rolluik te bedienen. Automatisch wordt lastig als de positie elke keer anders is.

[ Voor 25% gewijzigd door jongetje op 16-01-2019 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBRIL
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-05 21:02

Wij hebben 3 rolluiken.
Voor het volledig openen en sluiten hebben we 2 scenes in KaKu en we hebben 1 scene waarbij de rolluiken voor 80% dicht gaan;

scene 1: 3 rolluiken omhoog
scene 2: 3 rolluiken omlaag

Daarnaast gebruiken we Olisto om aan de hand van het weer de rolluiken aan te sturen overdag.
Als het weer is zonnig en/of bewolkt en de temperatuur buiten is boven de x graden dan start scene 3.

Scene 3 in KaKu is gebaseerd op de tijd die de rolluiken nodig hebben om 80% dicht te gaan.
Dit is dus het commando om te laten zakken, x seconde vertraging en dan het commando om te stoppen.
Het is dus even spelen met het aantal seconden vertraging om de gewenste instelling te krijgen maar bij ons wekt het prima. Wij hebben 2 rolluiken naast elkaar en ze stoppen op nagenoeg dezelfde hoogte waardoor ze voor het zicht op 1 lijn hangen.

Het is ff puzzelen maar uiteindelijk wel te doen.
In de toekomst zou ik het wel met een eigen weerstationnetje willen uitbreiden zodat de condities wat nauwkeuriger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
JBRIL schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:23:
[...]

Wij hebben 3 rolluiken.
Voor het volledig openen en sluiten hebben we 2 scenes in KaKu en we hebben 1 scene waarbij de rolluiken voor 80% dicht gaan;

Daarnaast gebruiken we Olisto om aan de hand van het weer de rolluiken aan te sturen overdag.
Als het weer is zonnig en/of bewolkt en de temperatuur buiten is boven de x graden dan start scene 3.

Scene 3 in KaKu is gebaseerd op de tijd die de rolluiken nodig hebben om 80% dicht te gaan.
Dit is dus het commando om te laten zakken, x seconde vertraging en dan het commando om te stoppen.
Het is dus even spelen met het aantal seconden vertraging om de gewenste instelling te krijgen maar bij ons wekt het prima. Wij hebben 2 rolluiken naast elkaar en ze stoppen op nagenoeg dezelfde hoogte waardoor ze voor het zicht op 1 lijn hangen.

Het is ff puzzelen maar uiteindelijk wel te doen.
In de toekomst zou ik het wel met een eigen weerstationnetje willen uitbreiden zodat de condities wat nauwkeuriger worden.
Hoe zien je regels/scènes er precies uit dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JBRIL schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:23:
[...]

Wij hebben 3 rolluiken.

Waarom een scene voor omhoog en omlaag? De ASUN stopt automatisch na 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 16:04

Vailen

Shit happens

Het wordt echt tijd dat KAKU ALS regels gaat toevoegen voor hun Alarm.
Ik zou graag de mogelijkheid zien dat ALS alarm is aan dan zet aan lamp zolder.
Helaas is dit nog niet mogelijk .....

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBRIL
jongetje schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:12:
[...]

Waarom een scene voor omhoog en omlaag? De ASUN stopt automatisch na 30 seconden.
Ik heb een scene voor allle 3 de rolluiken omhoog en 1 voor alle 3 omlaag. Deze starten we bijvoorbeeld met Google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBRIL
ralphkeb schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:26:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/K6rL9y5GYMmtxsGq0j1hmjRJGrtgpywQHFGqmvvnYgNPkxlQLqK1Xv4ZClvVaKwClZkRYy-WmtBKhpP6DLZ357126TD4VZq0qplIjqr8xWPvIkLHnjVqDmXC_mf1k2-vr-EdomTOq1g6FPzfzJp79PuXt5X60l0KUIJgzpCcliQfXK19aUP3u9ob9ZfwczQSlOz2sq-MuPE1zidomN7AG3tBVd7pWQs1ZBgXY1URfsIJk4JNo2nxWe62C9oHvN2RXnB4RZ3W2g8NGTs5UJQ8dg-pkm4qPw9XapPTxglI7ibQat2n-J-A2eNwUnNJRH4nKcxZQGzYHD-LFEq_otiIsJzpNV07rJM2k3UDGrk7GUnRqDvczsHVI_nFVU6j05dA8dNCafyku1uiWUaIAS16e9j2oY3P3VPZyLHC57OrfmB-0DV826o95xQefWsQFd6YwmCSMrl_9CRiJjzTBaqGXwVlYXqvLTmxtdmJdJ6ETQOCwC-5zqF3ioFPMUXysqqOj8K_8CSfiXYCot2m4OSZYbKzTbhwgP9uQCeGnD9NNAMVgj9n8GqIOIMDb2-BlYDJ-4A_U7meaANhgJiQz12rj3ZZbMO1wzzTbxIW-IM4S7E7CB-fuQT7UO81zAy09yUkcy_jpc4nOz0gidZZFJtExGNKjw=w407-h952-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBRIL
ralphkeb schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:26:
[...]

En in Olisto voor scene 3 (zonwering op 80%)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/OoaDMhHcpLt86HCulD3Bw-sx3R5UElsYSMixSBJGXjGM0bu_-m_81OmpaXuAO0PZBXTwOIfRz9v_ZIUeSGPyhNuoSNS3HYOYeDmYdraI5RTBt4nRXYqbaCKINC3S5zrZzj4P3q2-lo3y4U0n9VLQtuDdALygyrepXW3wFtbSVaMUKObMeoN-vcJnnrjNEp0WNgxd_AWX-DhA_GYmlIzVNYdw2Eww1-dpgWNw8qXE6RSI2KuaF2Nu_Qblir6IW26QOdN8zN0fImyUMNn89U-JQ5Rw_EWsnzuCml1LYWEVmJprcedR2jiKe4uL4-SmfvYBoRC6vfqip7NLmr2ZD639Bmt3-3XoG0rqATTy1vEqeVo55Ztvmo1xHHJb0J3kGXxFtIKzYtAZQGyafVcc7BEWgeowiupiPoNsqMLfy7o_VY7jJXxCF_KUa7qKkoLINRZ9Ij82V6na_2qfK-0QM2cHnadq4M_kBudjOzpjLDoPQzPvwNGyBmMeFVtoqxlpylzT_JBUo5Oq3RfaQp4f_H4XyxJoyLi9xsnIAgGPiTxYiJNILe5lTmhdRH6ibFwPPL0Bp68eSzm_DQixJrV-YuJSTLsQUKQxZewEo6EgSfZH9PJE7uw1wtpXIKaEbGZIcGsSqzsq6AvOCCIlAWGVkwMZxopsyw=w440-h952-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb kaku (inbouw) mini dimmers gehad (omdat ik ook al kaku meuk heb) maar ik heb alleen LED in huis kan ik ze dan wel toepassen of kan ik ze wegmikken ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

vso schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:16:
ik heb kaku (inbouw) mini dimmers gehad (omdat ik ook al kaku meuk heb) maar ik heb alleen LED in huis kan ik ze dan wel toepassen of kan ik ze wegmikken ?
Wegmikken sowieso niet, dan neem ik ze graag over >:) ik gebruikt de mini dimmers en de oude normale dimmers als jaren op mijn dimbare GU10 led en ook op een andere led set en dat werkt prima. Het zal echt niet met alles werken maar bij mij zijn het combi's van 3 of 5 lampen varierend van 3x3 watt tot 5x 7 watt led en ondervind geen enkele problemen. Zijn lampen van Ikea oud en nieuw model, Kruidvat en Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
vso schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:16:
Ik denk dat je het dan over de ACM-100, AWMR-210 of de AWMD-250 hebt?
Zelf gebruik ik nu de AWMD-250 i.c.m. een armatuur met vier LED lampen. Hierbij hoor je nog steeds een zoem geluid.

KaKu heeft onlangs de ACM-250-LD uitgebracht. Deze zou goed geschikt moeten zijn voor verschillende typen LED lampen.

[ Voor 9% gewijzigd door alesandro_46 op 16-01-2019 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@OmeJoyo zal het onthouden ;)

@alesandro_46 210 of 203 even uit het hoofd gezegd, overgen schoot me net te binnen dat ik er wellicht nog een ventilator mee aan kan sturen (10cm buis ventilator ofzo)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik heb heb dus de 210 blijkbaar

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
jvhulten schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:39:

Volgens mij heb je nog geen zigbee inbouw schakelaar/dimmers.
Je hebt van Jung zelf wel een zigbee inbouw schakelaar:

https://www.hashop.nl/Jun...7TgQoZTYsYvIaAtujEALw_wcB

Ik weet alleen niet of dit met klikaanklikuit werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-06 08:45

Dit moet mogelijk zijn ik doe dit zelf met een scene om het rolluik rond zonsondergang half omlaag te laten gaan.

actie (rolluik omlaag)
vertraging 8 sec
actie (rolluik omlaag) om te stoppen op de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniDuck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 13:05
jelke1992 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:38:
[...]

Volgens mij heb je nog geen zigbee inbouw schakelaar/dimmers.
Je hebt van Jung zelf wel een zigbee inbouw schakelaar:

https://www.hashop.nl/Jun...7TgQoZTYsYvIaAtujEALw_wcB

Ik weet alleen niet of dit met klikaanklikuit werkt.
Of zoiets??
https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html

https://www.goedkopermets...ng/zigbee-light-link.html

Maar ook bij deze, geen idee of het werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door MiniDuck op 17-01-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dimmer werkt met hue en zignee2mqtt dus hoogstwaarschijnlijk ook met ICS. Wel drie draden nodig zodat je ook de bestaande knop kunt blijven gebruiken. Werkt hier top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbiehobby
  • Laatst online: 06-06 21:10
Sander schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:27:
[...]

Dimmer werkt met hue en zignee2mqtt dus hoogstwaarschijnlijk ook met ICS. Wel drie draden nodig zodat je ook de bestaande knop kunt blijven gebruiken. Werkt hier top
Klopt werkt ook met ICS. Ben zelf nog wel op zoek naar een zigbee relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pputter
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Dit probleem heb ik ook. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pputter
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
MarioMark1541 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:39:
Hallo

Vandaag de ics 2000 gekocht en heb nu problemen met de app/aansluiten.

Ik heb me geregistreerd maar nadat ik wil inloggen geeft hij de volgende foutmelding aan;
Invalid data: Default Zone

Weet iemand wat ik moet doen
Ik heb hetzelfde probleem. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori0546
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 11:13
DennyN schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:19:
Hopelijk kan iemand mij helpen:
Sinds ergens vandaag zijn al mijn niet KAKU/Trust Zigbee producten offline en niet opnieuw te verbinden.

Ik heb een ICS-2000 met firmware R32.

Alles van KAKU en Trust (inbouw dimmers, inbouw schakalaars, stopcontact schakelaars, zigbee bewegingssensoren, zigbee lampen etc.) werkt en is online (zigbee).

Alle zigbee producten van andere merken zoals Philips hue, Innr, OSRAM en Paulmann zijn plotseling offline, niet meer te bedienen in de app of met de schakelaars en ook niet opnieuw te verbinden met de ICS-2000.

Meerdere malen de ICS-2000 opnieuw gestart (via app en stroom er af) heeft geen resultaat gehad.

Iemand hier ervaring mee?
Gisteren heb ik een Osram ledstrip gekoppeld.
Werkte vlekkeloos...
Vandaag is die ineens verdwenen uit de lijst.
Hij is ook niet meer te koppelen...

Edit:
Na contact met de KaKu klantenservice werkt het weer!

[ Voor 3% gewijzigd door jori0546 op 24-01-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekkie75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Zou deze ook te koppelen zijn aan de ICS-2000? Misschien als zigbee RGB lamp?
€ 16,75 53% Off | ZIGBEE Led Controller Echo compatibel Smart LED controller RGBCCT/WW/CW zigbee controller LED Dimmer DC12-24V ZLL controller led
https://s.click.aliexpress.com/e/bOLKTymy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Koekkie75 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:00:
€ 16,75 53% Off | ZIGBEE Led Controller Echo compatibel Smart LED controller RGBCCT/WW/CW zigbee controller LED Dimmer DC12-24V ZLL controller led
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.1b5d4c4dhFdphl

Bovenstaande zou morgen of overmorgen binnen moeten komen en moet bij mij een andere controller vervangen. Ik zal meteen laten weten of die werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
pputter schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Iemand een oplossing?
Volgens mij is dat een gevalletje mailen/bellen naar de klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:55
Koekkie75 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:00:
Ja, werkt prima. Alleen RGB, W/WW kanaal is een aparte ten opzichte van RGB, en daar kan de ICS-2000 niet mee overweg zover ik heb kunnen proberen.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjansma
OmeJoyo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:23:
[...]

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.1b5d4c4dhFdphl

Bovenstaande zou morgen of overmorgen binnen moeten komen en moet bij mij een andere controller vervangen. Ik zal meteen laten weten of die werkt!
De GLEDOPTO werkt vlekkeloos, koppelen als RGB lamp. Was binnen seconden gepiept bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
xFeverr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:15:
[...]

Volgens mij is dat een gevalletje mailen/bellen naar de klantenservice
En dan vervangen of kunnen ze software matig wat op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

fjansma schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:27:
[...]

De GLEDOPTO werkt vlekkeloos, koppelen als RGB lamp. Was binnen seconden gepiept bij mij.
Welke versie had jij ? Ik heb nu de RGB besteld maar heb ook RGBW en RBG CW/WW strips in huis. Super om te horen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
OmeJoyo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Welke versie had jij ? Ik heb nu de RGB besteld maar heb ook RGBW en RBG CW/WW strips in huis. Super om te horen dat het werkt.
Ik heb de RGBCCT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekkie75
  • Niet online
BartV schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:23:
[...]

Ja, werkt prima. Alleen RGB, W/WW kanaal is een aparte ten opzichte van RGB, en daar kan de ICS-2000 niet mee overweg zover ik heb kunnen proberen.
Super, dan bestel ik er direct 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
red bull schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:28:
[...]

Die van Xiaomi werkt ook prima... ik heb er nog maar twee bij besteld... goedkoopste vond ik ze bij gearbest..

[Afbeelding]
Inmiddels meld de update in de play store ook de ondersteuning van een temperatuursensor. Helaas staat er op de website van KAKU nog geen vermeld. Kan iemand bevestigen dat de Aqara sensor ook nog werkt met de officiële app release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Hmm.. Gisteravond versie 3.14.0 van de KaKu app geïnstalleerd. Ik had gehoopt dat de optie om menuregelaars in de balk aan te passen eindelijk beschikbaar zou komen, maar helaas.. :+. Nog eventjes wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
fjansma schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:51:
[...]

Inmiddels meld de update in de play store ook de ondersteuning van een temperatuursensor. Helaas staat er op de website van KAKU nog geen vermeld. Kan iemand bevestigen dat de Aqara sensor ook nog werkt met de officiële app release?
Bevestigen kan ik het nog niet want ik kreeg vandaag pas het bericht dat ie verstuurt wordt.

Overigens bij Aliexpress nog goedkoper te vinden dan bij Gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevrouw Truus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ter info: gisteren het via Ali bestelde en ontvangen zigbee rookalarm binnen een minuut gekoppeld. De instructies in de app zijn volledig passend voor deze melder zoals instructie over het verwijderen van de batterij-bescherm-lip en het koppelen. Na koppelen wordt automatisch een rule aangemaakt voor de push melding.

Alarm en Push melding werkt vanuit test. Melder blijft tot nu toe gekoppeld met (juiste) batterijstatus.
Zelf rules aanmaken kan ook. Ik heb een zonnescherm bediening gekoppeld (Somfy) aan de ICS-2000 dus dat zou ook een rolluik kunnen zijn die je opent bij alarm. Niet uitgeprobeerd. Of je daarvan afhankelijk wil zijn, is natuurlijk een eigen afweging.

App versie 3.14.0; firmware ICS-2000 R32
Koppelen via KlikAanKlikUit/Premium Line/Zigbee smoke detector

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mevrouw Truus schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:00:
Ter info: gisteren het via Ali bestelde en ontvangen zigbee rookalarm binnen een minuut gekoppeld. De instructies in de app zijn volledig passend voor deze melder zoals instructie over het verwijderen van de batterij-bescherm-lip en het koppelen. Na koppelen wordt automatisch een rule aangemaakt voor de push melding.

Alarm en Push melding werkt vanuit test. Melder blijft tot nu toe gekoppeld met (juiste) batterijstatus.
Zelf rules aanmaken kan ook. Ik heb een zonnescherm bediening gekoppeld (Somfy) aan de ICS-2000 dus dat zou ook een rolluik kunnen zijn die je opent bij alarm. Niet uitgeprobeerd. Of je daarvan afhankelijk wil zijn, is natuurlijk een eigen afweging.

App versie 3.14.0; firmware ICS-2000 R32
Koppelen via KlikAanKlikUit/Premium Line/Zigbee smoke detector
Heb je een linkje naar die rookmelder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevrouw Truus
  • Niet online
Deze:

https://www.aliexpress.co...-Sensors/32842412335.html

Net onder de € 22 grens, inclusief verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_v
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09-2023
Situatie: Ik heb een staande lamp waarin twee hue lampen zitten. Bij het koppelen van de lampen aan de ics-2000 heb ik ze allebei een andere naam gegeven en waren ook beide zichtbaar en schakelbaar in de app. Daarna beide lampen in een groep gezet. Wanneer ik de groep inschakel gaan beide lampen aan echter is er maar één zichtbaar in de app. De andere is niet meer zichtbaar en kan ik dus ook niet meer onafhankelijk schakelen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks, die lijkt wel bijna identiek aan die van kaku.

Heb gisteren overigens een Aqara temperatuur en luchtvochtigheidssensor ontvangen uit China (was eerder in dit topic al genoemd). Werkt prima en zie in de app wat de temp. en luchtv. is in huis. Natuurlijk meer een gimmick, want veel zal ik er niet mee doen. Heb nu een regel aangemaakt dat ik een notificatie krijg als de luchtv. lager is dan 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55
Kan je wel een trigger/actie koppelen aan een bepaalde waarde? Ik heb namelijk een luchtbevochtiger in huis die ik met een kaku stopcontact dan zou kunnen in of uitschakelen en zou het wel een toevoeging kunnen zijn.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori0546
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 11:13
arie_v schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:45:
Situatie: Ik heb een staande lamp waarin twee hue lampen zitten. Bij het koppelen van de lampen aan de ics-2000 heb ik ze allebei een andere naam gegeven en waren ook beide zichtbaar en schakelbaar in de app. Daarna beide lampen in een groep gezet. Wanneer ik de groep inschakel gaan beide lampen aan echter is er maar één zichtbaar in de app. De andere is niet meer zichtbaar en kan ik dus ook niet meer onafhankelijk schakelen. Iemand een idee?
Dit had ik met een ledstrip(Osram Smart+)
Eerst gekoppeld en het werkte gewoon.
Ineens was die verdwenen uit de app....

De klantenservice van KaKu heeft wat met de ICS-2000 gedaan.
Lamp gereset en opnieuw toegevoegd, toen deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevrouw Truus
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:59:
[...]

Heb gisteren overigens een Aqara temperatuur en luchtvochtigheidssensor ontvangen uit China (was eerder in dit topic al genoemd). Werkt prima en zie in de app wat de temp. en luchtv. is in huis. Natuurlijk meer een gimmick, want veel zal ik er niet mee doen. Heb nu een regel aangemaakt dat ik een notificatie krijg als de luchtv. lager is dan 40%.
Die heb ik ook besteld en ook de sensor voor water die buiten kan. Kijken of het lukt om daar rules voor aan te maken om het zonnescherm omhoog te laten gaan bij (naderende) regen of omlaag bij bepaalde temperatuur.

Overigens heb ik wel al in basis voor elkaar dat het zonnescherm bediend wordt op basis van de weersverwachting via Olisto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Laatst online: 16-08-2024
Mevrouw Truus schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:18:
[...]

Die heb ik ook besteld en ook de sensor voor water die buiten kan. Kijken of het lukt om daar rules voor aan te maken om het zonnescherm omhoog te laten gaan bij (naderende) regen of omlaag bij bepaalde temperatuur.

Overigens heb ik wel al in basis voor elkaar dat het zonnescherm bediend wordt op basis van de weersverwachting via Olisto.
welke sensor is dat die buiten voor water, linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevrouw Truus
  • Niet online
[...]

welke sensor is dat die buiten voor water, linkje?
Deze:
https://www.aliexpress.co...te-Alarm/32829059120.html

Let op: ik heb nog niet gelezen of deze werkt met ICS-2000. De sensor is al een tijdje onderweg dus zal ik eerdaags wel ontvangen. Ik laat weten of en wat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
NickH schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:55:
Zoals anderen voor mij in dit topic heb ik vol goede moed een Aqara contactsensor besteld vanuit China. Zou moeten werken met Zigbee, maar blijkbaar is Zigbee of de ICS-2000 nog niet zodanig gestandaardiseerd dat het zomaar werkt.

Ik heb deze sensor besteld: https://s.click.aliexpress.com/e/T3H66Lq

Instellen als sensor in de KaKu app kan wel, maar hij wordt daarna niet herkent als sensor:

[Afbeelding] [Afbeelding]

Affijn, dat is jammer. Alle andere contactsensoren in de app geprobeerd, maar dat bood geen soulaas.

Toen op aanraden van iemand uit dit topic hem toegevoegd als zigbee lamp aan/uit, en verhip: de sensor wordt toegevoegd en aan/uit is precies contact of geen contact:

https://imgur.com/a/2DKoaHC

Helaas is deze lamp nu niet te gebruiken als trigger voor regels... Wellicht dat dit allemaal met een Aqara/Zigbee bridge en een RPi of HomeAssisstant te koppelen is maar dat moet ik nog uitzoeken.
Heb je onlangs nog getest of er meer mogelijkheden zijn met de Aqara deur sensor i.c.m. de ICS-2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
alesandro_46 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:28:
[...]

Heb je onlangs nog getest of er meer mogelijkheden zijn met de Aqara deur sensor i.c.m. de ICS-2000?
Wat bedoel je met onlangs? Mijn bericht is van 5 januari, is er sindsdien een significante release geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@NickH, na jouw bericht van 5 januari hebben meerdere mensen geschreven dat hun Chinese Zigbee devices betere ondersteuning kregen. Misschien is dat ook van toepassing op de Aqara raam/deur sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
alesandro_46 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:44:
@NickH, na jouw bericht van 5 januari hebben meerdere mensen geschreven dat hun Chinese Zigbee devices betere ondersteuning kregen. Misschien is dat ook van toepassing op de Aqara raam/deur sensor.
Ah, ik lees het topic niet heel actief mee. Ik zal van het weekend eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
NickH schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:44:
[...]

Ah, ik lees het topic niet heel actief mee. Ik zal van het weekend eens kijken!
Thanks! :)

Ondanks dat je niet actief mee leest reageer je erg snel :) (via de notificatie, I know).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_v
  • Laatst online: 25-09-2023
jori0546 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:16:
[...]
De klantenservice heeft e.e.a. gedaan maar dat haalde niets uit. Om de Philips hue lamp te resetten heb ik een afstandsbediening nodig die ik niet heb. Dus maar een besteld en morgen kijken of ik het weer werkend krijg. Het zou mooi zijn als je die lampen gewoon vanuit de app kunt resetten.

Dit had ik met een ledstrip(Osram Smart+)
Eerst gekoppeld en het werkte gewoon.
Ineens was die verdwenen uit de app....

De klantenservice van KaKu heeft wat met de ICS-2000 gedaan.
Lamp gereset en opnieuw toegevoegd, toen deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben meer mensen dat notificaties van de ics2000 sindskort dubbel aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Palomar schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:56:
Hebben meer mensen dat notificaties van de ics2000 sindskort dubbel aankomen?
Hier tot en met vandaag geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToineZ
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-06 22:42
Allen,

Ik heb best wat 'normale' KAKU componenten in huis + vrijstaaande garage (6 mtr van huis) + overkapping 10 meter van huis. Werkt allemaal perfect icm. met de ICS-2000!!
Vorige week heb ik 3x de 'premium' KAKU ZLED-G2705 GU10 (dimbaar) aangeschaft. Wat blijkt nu, deze hebben maar ca. 30% van het bereik t.o.v. mijn bestaande componenten. Ik heb ze alle 3 getest, hetzelfde resultaat. Iemand ook deze ervaringen of tips? Ik was nogal teleurgesteld, ik verwacht eigenlijk beter bereik (of iig hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

ToineZ schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:05:
Allen,

Ik heb best wat 'normale' KAKU componenten in huis + vrijstaaande garage (6 mtr van huis) + overkapping 10 meter van huis. Werkt allemaal perfect icm. met de ICS-2000!!
Vorige week heb ik 3x de 'premium' KAKU ZLED-G2705 GU10 (dimbaar) aangeschaft. Wat blijkt nu, deze hebben maar ca. 30% van het bereik t.o.v. mijn bestaande componenten. Ik heb ze alle 3 getest, hetzelfde resultaat. Iemand ook deze ervaringen of tips? Ik was nogal teleurgesteld, ik verwacht eigenlijk beter bereik (of iig hetzelfde).
Zigbee zal nooit op zichzelf een beter bereik hebben dan de 433 apparatuur. Dat is helaas bepaald door de natuurkunde, tenzij ze natuurlijk het zendvermogen flink zouden opschroeven maar dat mag niet en is niet wenselijk.

Wel is het zo dat vele Zigbee apparatuur ook werkt als repeater en hoe meer je er dus van hebt hoe groter je bereik zal zijn. Als je dus in je huis een Zigbee apparaat hebt relatief dichtbij je garage dan is de kans groot dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Wellicht dat je armatuur het bereik ook wat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Ook hier voor een paar euro de Xiamoi/Aqara temperatuur/vochtigheidssensor, werkt perfect!

Wat een super klein dingetje BTW.

Nog geen idee wat ik er mee ga doen, maar werkt en is fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToineZ
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-06 22:42
Erwin_83 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:53:
Wellicht dat je armatuur het bereik ook wat beperkt.
Dat klopt, staat ook in de omschrijving, daarom heb ik ze ook geprobeerd met alleen de connector (dus geen armatuur). Helaas gaf dat ca. 3 meter bereik (van meterkast tot berging). Zelfs met een lamp in de berging is er geen (voldoende) mesh-netwerk richting carport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Dat is wel heel weinig. Misschien helpt het om je wifi kanaal te veranderen. Zigbee schijnt op dezelfde band te werken. (2.4)

Van meterkast naar zolder is geen probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
ralphkeb schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:28:
Ook hier voor een paar euro de Xiamoi/Aqara temperatuur/vochtigheidssensor, werkt perfect!

Wat een super klein dingetje BTW.

Nog geen idee wat ik er mee ga doen, maar werkt en is fun.
Heb je een linkje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Druk eens in op Google en je krijgt een groot aantal aliexpress links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Link staat 2 of 3 pagina's terug in dit topic.
Ik heb hem via gearbest voor 9 euro inclusief verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippe1983
  • Laatst online: 14-01 14:47
Palomar schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:59:
[...]

Ook hier de sensoren werkend en gebruik er 1 om de ventilator van de douche te sturen op luchtvochtigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
jongetje schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:25:
[...]

Druk eens in op Google en je krijgt een groot aantal aliexpress links.
Haha ja, zoveel keus dan maar weet niet of ze allemaal het zelfde zijn.

Heb ze nu uit de link besteld. In de app zijn ze al toe te voegen zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
Ik heb een wellicht gekke vraag, maar kan er niet zo snel antwoord op vinden.
Weet iemand of de KaKu apparatuur (waaronder een ICS-2000) eventueel kan storen op een sectionaalpoort ontvanger van de garage? Onze garagepoort laat zich via de afstandsbediening zeer slecht bedienen (afstandsbeding is weliswaar een oudje en is aan vervanging toe, maar ik wil eerst eea uitsluiten alvorens ik iemand bel om ernaar te laten kijken :)) en werkt op 433,92 mhz, wat gelijk is aan KaKu.
Kan zoiets überhaupt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
mchl8 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:05:
Ik heb een wellicht gekke vraag, maar kan er niet zo snel antwoord op vinden.
Weet iemand of de KaKu apparatuur (waaronder een ICS-2000) eventueel kan storen op een sectionaalpoort ontvanger van de garage? Onze garagepoort laat zich via de afstandsbediening zeer slecht bedienen (afstandsbeding is weliswaar een oudje en is aan vervanging toe, maar ik wil eerst eea uitsluiten alvorens ik iemand bel om ernaar te laten kijken :)) en werkt op 433,92 mhz, wat gelijk is aan KaKu.
Kan zoiets überhaupt?
Lijkt me dat dat zeker kan. Zet je ICS-2000 eens uit en probeer je afstandsbediening. Dan kom je er vanzelf achter lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
Nilltris schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:09:
[...]

Lijkt me dat dat zeker kan. Zet je ICS-2000 eens uit en probeer je afstandsbediening. Dan kom je er vanzelf achter lijkt me?
Ja, daar zeg je wat. Had ik natuurlijk ook even kunnen proberen :).
Wilde eigenlijk eerst eens leren of dit, evt. door ervaring van anderen, wel mogelijk was. Ik ga morgen na het werk een keer de ICS uitzetten en kijken wat dat voor effect heeft. Dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Op zich zal je ICS alleen uitzenden als hij 433 apparatuur gaat aansturen. Voor de rest luistert hij alleen maar lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Batterij van de afstandsbediening bijna leeg? Dat zal het bereik ook wel eens kunnen beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinaat
  • Laatst online: 08-04-2024
Hoi hoi,

Ik heb nu de Tradfri dimmer en de Tradfi bewegingsdetector binnen. Deze wilde ik eigenlijk koppelen aan de ICS2000.

Op de website van klik aan klik uit staat dat de dimmer sowieso compatible moet zijn.

Iemand ervaringen met het koppelen aan de ICS2000?
Moet ik hem als zigbee afstandsbediening koppelen?

Zelfde geldt voor de bewegingsdetector. (Maar deze stond niet in de lijst met compatible apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kunnen die niet aan de ICS2000 gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Wat bedoel je met de Tradfri Dimmer? Dat ronde apparaatje?
Afstandsbedieningen van Tradfri kan je namelijk niet koppelen aan de ICS2000*.
Met de schemersensor maak je nog kans, geen ervaring mee.

(* mocht iemand daar inmiddels wel in geslaagd zijn, let me know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekkie75
  • Niet online
Weet iemand of je deze schakelaar aan de ICS 2000 kunt koppelen?

€ 11,88 35% Off | Originele Xiao mi aqara Smart Licht Schakelaar Draadloze Schakelaar Versie Sleutel Zigbee Afstandsbediening Door mi thuis App Door smart Telefoon
https://s.click.aliexpress.com/e/GFLOObW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Marinaat schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:02:
Hoi hoi,

Ik heb nu de Tradfri dimmer en de Tradfi bewegingsdetector binnen. Deze wilde ik eigenlijk koppelen aan de ICS2000.

Op de website van klik aan klik uit staat dat de dimmer sowieso compatible moet zijn.

Iemand ervaringen met het koppelen aan de ICS2000?
Moet ik hem als zigbee afstandsbediening koppelen?

Zelfde geldt voor de bewegingsdetector. (Maar deze stond niet in de lijst met compatible apparaten)
https://www.klikaanklikuit.nl/zigbee

Er staat hier dat je de AB aan een lamp van hun kan koppelen, niet dat die aan de ICS gekoppeld kan worden. Op dit moment is dat ook echt zo helaas, hopelijk komt er binnenkort een optie om schakelaars en dimmers van andere merken te koppelen, of komen ze er iig zelf mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevrouw Truus
  • Niet online
Mevrouw Truus schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Deze:
https://www.aliexpress.co...te-Alarm/32829059120.html

Let op: ik heb nog niet gelezen of deze werkt met ICS-2000. De sensor is al een tijdje onderweg dus zal ik eerdaags wel ontvangen. Ik laat weten of en wat lukt.
Zoals beloofd, een update. Helaas werkt deze sensor niet samen. :'(

Koppelen lukt als sensor (*), maar daarmee houdt het op. De sensor functie wordt niet herkend en is daarmee niet beschikbaar om een regel aan te maken.

(*) zowel als Zigbee motion, als Zigbee contact, als Zigbee water leakage sensor gelukt.
Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste