Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koekkie75 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:50:
Weet iemand of je deze schakelaar aan de ICS 2000 kunt koppelen?

€ 11,88 35% Off | Originele Xiao mi aqara Smart Licht Schakelaar Draadloze Schakelaar Versie Sleutel Zigbee Afstandsbediening Door mi thuis App Door smart Telefoon
https://s.click.aliexpress.com/e/GFLOObW
Heb die ook ooit besteld, maar is mij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekkie75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Oke, bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 13:47

OmeJoyo

This is me

OK, ik het de Tradfri Afstandsbediening gekocht en kan daar nu mijn Gledopto mee inschakelen en dimmen. Wat in mijn geval betekend, de verlichting van de badkamer zonder telefoon inschakelen en dimmen, wat er fijn is. Ik vermoed dat dit ook met de dimmer werkt, echter ik heb er geen om te testen.

Hoe koppel je een Tradfri AB aan de ICS en vervolgens aan een Lamp of Schakeleenheid:

*Reset de Tradfri AB door 4 keer achter elkaar op de koppel-knop te drukken (Binnen 5 seconden), wacht tot het lampje uitgaat
* Ga naar je ICS met de Tradfri AB
* Open je KAKU app, ga naar een ruimte en klik op het plusje om een device toe te voegen
* Kies Trust Smart home - Zigbee Lijn - Volgende - Zigbee afstandsbediening
* Klik volgende - Klik volgende - de ICS wil gaan verbinden
* Houdt nu Tradfri AB op maximaal 5 centimeter van je ICS en druk de koppel-knop van je Tradfri Remote minimaal 10 seconden in. In de app zou je nu de melding moeten krijgen dat het koppelen is gelukt.
* Geef de Tradfri AB een naampje

Je kunt de AB niet in regels of scenes gebruiken!!!

* Ga nu met je gekoppelde Tradfri AB naar de Zigbee lamp/stekkerdoos die je wilt bedienen, die al is aangemeld op je ICS
* Houdt de AB op maximaal 5 centimeter afstand en houdt wederom de koppel-knop minimaal 10 seconden ingedrukt. Je licht zal een keer knipperen bij succesvolle koppeling.

That's it! Je kunt nu je Zigbee devices met de ICS of AB bedienen, ik ben er iig erg blij mee. Ik heb nu Tradfri, Osram en Gledopto units gekoppeld zitten aan mijn ICS en het werkt allemaal super. Je kunt op deze manier alleen niet een 433 KAKU met een Ikea Zigbee remote bedienen helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door OmeJoyo op 02-02-2019 07:58 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-03-2021
Ik zoek op Ali express een lamp die in meerdere Wit kleuren kan via de klik aan klik uit, en ics2000. Iemand een goede optie (link) het moet wel E14 zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Afcwil schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:28:
Ik zoek op Ali express een lamp die in meerdere Wit kleuren kan via de klik aan klik uit, en ics2000. Iemand een goede optie (link) het moet wel E14 zijn
Moet het speciaal Ali zijn? Veel goedkoper dan bij de Ikea, de Tradfri zal je ze ook daar niet vinden en hier heb je ze direct in huis en garantie dat het werkt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
OmeJoyo schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:27:
OK, ik het de Tradfri Afstandsbediening gekocht en kan daar nu mijn Gledopto mee inschakelen en dimmen. Wat in mijn geval betekend, de verlichting van de badkamer zonder telefoon inschakelen en dimmen, wat er fijn is. Ik vermoed dat dit ook met de dimmer werkt, echter ik heb er geen om te testen.

Hoe koppel je een Tradfri AB aan de ICS en vervolgens aan een Lamp of Schakeleenheid:

*Reset de Tradfri AB door 4 keer achter elkaar op de koppel-knop te drukken (Binnen 5 seconden), wacht tot het lampje uitgaat
* Open je KAKU app, ga naar een ruimte en klik op het plusje om een device toe te voegen
* Houdt nu Tradfri AB op maximaal 5 centimeter van je ICS en druk de koppel-knop van je Tradfri Remote minimaal 10 seconden in. In de app zou je nu de melding moeten krijgen dat het koppelen is gelukt.

* Ga nu met je gekoppelde Tradfri AB naar de Zigbee lamp/stekkerdoos die je wilt bedienen, die al is aangemeld op je ICS
* Houdt de AB op maximaal 5 centimeter afstand en houdt wederom de koppel-knop minimaal 10 seconden ingedrukt. Je licht zal een keer knipperen bij succesvolle koppeling.

That's it! Je kunt nu je Zigbee devices met de ICS of AB bedienen, ik ben er iig erg blij mee. Ik heb nu Tradfri, Osram en Gledopto units gekoppeld zitten aan mijn ICS en het werkt allemaal super. Je kunt op deze manier alleen niet een 433 KAKU met een Ikea Zigbee remote bedienen helaas.
Heb je dan niet gewoon je AB aan de lamp gekoppeld? Volgens mij heeft de koppeling aan de ICS geen toegevoegde waarde in je verhaal, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Bert O. schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:41:
[...]

Heb je dan niet gewoon je AB aan de lamp gekoppeld? Volgens mij heeft de koppeling aan de ICS geen toegevoegde waarde in je verhaal, of zie ik iets over het hoofd?
Ik kreeg met geen mogelijkheid de AB aan de praat zonder de koppeling naar de ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
Ortep schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:14:
[...]

Moet het speciaal Ali zijn? Veel goedkoper dan bij de Ikea, de Tradfri zal je ze ook daar niet vinden en hier heb je ze direct in huis en garantie dat het werkt
Zijn deze zonder toevoeging van iets van klik aan te bedienen, dus in fitting doen en toevoegen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:22
Kom kom, een klein beetje meer moeite mag wel.
Met een beetje door dit topic bladeren ontdek je zelf het antwoord wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 20:43
Vandaag 2 Zigbee lampen bij de Aldi opgehaald voor € 12.99 per stuk. Binnen 5 minuten gekoppeld aan de ICS 2000. Werken beter dan de Kaku Zigbee lampen van € 28 per stuk. Reageren bijvoorbeeld (veel) sneller op de app. Daarnaast heb ik met 1 Zigbee lamp van Kaku dat ie steeds spontaan aanspringt. Onlangs een nieuwe hiervoor ontvangen, die doet precies hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door Fonsz op 02-02-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:54
Ortep schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:14:
[...]

Ik dacht dat de E14 Tradfri niet in kleurtint aan te passen waren. Blijkbaar doet deze dat wel :)

Overigens zie ik net een Tradfri signaalversterker. Misschien iets voor sommigen hier waarbij het bereik soms te klein is..?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Palomar schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:59:
[...]Heb gisteren overigens een Aqara temperatuur en luchtvochtigheidssensor ontvangen uit China (was eerder in dit topic al genoemd). Werkt prima en zie in de app wat de temp. en luchtv. is in huis. Natuurlijk meer een gimmick, want veel zal ik er niet mee doen. Heb nu een regel aangemaakt dat ik een notificatie krijg als de luchtv. lager is dan 40%.
Vandaag ook de Aquara temp/humidity sensor binnen. Wil 'm gebruiken om de luchtbevochtiger aan/uit te schakelen. Aanmelden ging haast vanzelf.

Het ding kost amper een tientje bij Ali.

Ventilator aan/uit kan in de zomer idd ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vanmiddag de Tradfri dimmer gehaald en hem gekoppeld aan 2 Tradfri lampen die ik al aan mijn ICS had gekoppeld. Gevolg is dat ik de lampen nu met de Tradfri dimmer kan bedienen, echter zijn ze niet meer gekoppeld aan mijn ICS. Zal jouw manier nog eens proberen, want de lampen moeten nl. wel aan mijn ICS gekoppeld blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Update op bovenstaande. Het werkt nu wel, na de stappen van @OmeJoyo te hebben gevolgd :) Het eerst koppelen van de remote in de ICS2000 is de key (dat deed ik eerst niet en koppelde de remote direct aan de lampen). Kennelijk zorgt dat ervoor dat de remote in hetzelfde netwerk zit en blijven de lampen gekoppeld aan de ICS2000 ipv. dat ze de koppeling verliezen als je de remote koppelt aan de lampen.

Ik kan nu de ikea-lampen bedienen vanuit de ICS2000 én met de ikea-remote.

Betreft overigens de ikea-dimmer van 10 euro (die ronddraaiende).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Wellicht is deze vraag hier al gesteld, maar ik kon hem niet vinden: ik heb nu ongeveer een jaar de ICS-2000 en heb ingesteld dat bij het indrukken van de deurbel en dat als een deur open gaat er een melding wordt gestuurd naar mijn telefoon. Dit werkte in het begin redelijk vlot, zeg zo'n 10 seconden max. Maar sinds een paar maanden kan het zijn dat het minuten duurt, en soms komt een melding pas als ik het scherm van mijn telefoon aan zet. Ik heb al alle batterijbesparende functies e.d. van het OS uitgezet, maar het probleem blijft. Het probleem doet zich voor bij mijn telefoon, maar ook die van mijn vrouw, en die zijn niet toevallig allebei tegelijk geupdate, dus 't probleem lijkt 'm in de app te zitten. Iemand anders die dit probleem heeft en heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
Frappuccino schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:17:
Kom kom, een klein beetje meer moeite mag wel.
Met een beetje door dit topic bladeren ontdek je zelf het antwoord wel. :)
Het zijn 65 pagina’s die ik al eens heb doorgelezen, heb nu de lampen van Ikea en vraag gewoon waar het ergens staat? 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:32

orf

Online niet te vinden, maar ik zag bij de Hornbach een soort startersset met de ICS-2000, een schemerschakelaar, afstandsbediening met wandmontage, stopcontact en nog wat dingen voor €89,50. Volgens mij best een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Afcwil schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:06:
[...]

Het zijn 65 pagina’s die ik al eens heb doorgelezen, heb nu de lampen van Ikea en vraag gewoon waar het ergens staat? 😩
Bovenaan de pagina in de zoekbalk Tradfri (in dit topic) levert 6 pagina's op aan posts met het woord Tradfri.

Daar moet het antwoord bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
Afcwil schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:06:
[...]

Wat is je exacte vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
orf schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:09:
Online niet te vinden, maar ik zag bij de Hornbach een soort startersset met de ICS-2000, een schemerschakelaar, afstandsbediening met wandmontage, stopcontact en nog wat dingen voor €89,50. Volgens mij best een goede deal.
Is hier een tijdje terug al eens gepasseerd (weet niet of het exact dezelfde aanbieding was), maar is inderdaad een goeie deal. ICS-2000 alleen kost bij Hornbach al 89,95 €. (En dat is al een goeie prijs in vergelijking met de andere zaken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbd-tweakers
  • Laatst online: 22-05 11:05
Hallo.
Ik heb in huis een aantal camera's hangen welke ik graag in wil zetten binnen de kika-app.

Bij de homewizard kan je camera ern foto laten maken als de deurbel ingedrukt wordt of als er een deur kontakt opengaat.

Hoe kan ik zoiets in de kika-app zetten?

En weet iemand welke ip-camera's je in de kika-app kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
Klopt maar ook daar lees ik zoveel verschillende manieren, heb de E14 lamp die in meerdere wit tinten kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mevrouw Truus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zoals al eerder aangegeven door anderen heb ik ook de Aqara temperatuur/vochtigheids sensor kunnen aansluiten. De sensor geeft beide waarden weer in de app + batterij status. Eenvoudige regel aangemaakt om te testen (bij onder bepaalde temperatuur komen een push bericht) en dat werkt.

Het gaat om deze sensor (de vierkante uitvoering):
https://www.aliexpress.co...-IOS-APP/32817792546.html

Wellicht ten overvloede, deze uitvoering van de sensor kan kennelijk ook de luchtdruk meten. Dat werkt niet met de ICS-2000.

Toevoegen in app via zigbee premium line: zigbee temperature and humidity sensor.

App versie 3.14.0
Firmware R32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
Ik heb de 3 Ikea lampen werkend maar als ik nu scenes maak bv normaal is alles 50% gedimd aanzet en dan een andere scène gedimd 25% maak. Als ik tussen die 2 schakel zie ik geen verschil. En als ik alles uitzet en weer een scène kies pakt hij de laatst gebruikte??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-06 09:15
Hoe kan ik een lamp 3 minuten laten oplichten als ik deze schakel via een van de schakelcontacten van een dubbele schakelaar? Dus op aan knop drukken de lamp aanzetten en na 3 minuten automatisch uitschakelen. Zowel bij het instellen van scenes als regels lukt mij dit niet. Wel kan ik via scenes de timer instellen maar dan moet ik deze ook bedienen via scenes op mijn smartphone en kan ik deze timer niet bedienen via de schakelaar en ook niet via de thuis rubriek van de app op mijn smartphone.
Graag wat hulp of eventueel een oplossing, aub.

[ Voor 25% gewijzigd door VLom op 06-02-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_v
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09-2023
snippe1983 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Ook hier de sensoren werkend en gebruik er 1 om de ventilator van de douche te sturen op luchtvochtigheid :)
Is bij jou de luchtdruk zichtbaar in de kaku app? Ik zie alleen maar temperatuur en luchtvochtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:48
VLom schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:23:
Hoe kan ik een lamp 3 minuten laten oplichten als ik deze schakel via een van de schakelcontacten van een dubbele schakelaar? Dus op aan knop drukken de lamp aanzetten en na 3 minuten automatisch uitschakelen. Zowel bij het instellen van scenes als regels lukt mij dit niet. Wel kan ik via scenes de timer instellen maar dan moet ik deze ook bedienen via scenes op mijn smartphone en kan ik deze timer niet bedienen via de schakelaar en ook niet via de thuis rubriek van de app op mijn smartphone.
Een scène maken die de lamp 3 minuten laat branden. En dan een regel maken die de scène start met als trigger de schakelaar.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimbo76
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-03-2022
Zijn er nog mensen die recent tradfri dimbare e27 lampen binnen hebben gekregen en die ook problemen hebben met koppelen aan de ICS2000? Ik heb al een hele serie draaien, heb vandaag zelfs nog nieuwe GU10 lampen van Tradfri gekoppeld, maar toen ik daarna aan de gewone lampen wilde beginnen kreeg ik het simpelweg niet voor elkaar om te koppelen. Een oude lamp daarna ontkoppelt en die laat zich vrij simpel weer opnieuw koppelen. Lampen worden ook erg warm tijdens de pogingen te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren een E27 lamp gekocht, maar nog niet gekoppeld. Zal eens proberen of ik ook ergens tegenaan loopt. Heb sowieso altijd problemen met koppelen, omdat 6x aan en uit doen soms best lastig blijkt ;) Ook als ik zeker weet dat ik het goed heb gedaan en de lamp even fel oplicht lukt het koppelen niet. Paar pogingen later dan opeens wel. Beter hadden ze er een knopje op gezet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 06-02-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimbo76
Dat koppelen verloopt idd soms moeizaam, het signaal dat hij in koppelmodus staat is erg subtiel. Maar nu lukt het simpelweg helemaal niet, alsof de nieuwe serie ineens met een ander zigbee protocol werkt. :?

Ik zie trouwens dat er op de doos staat: 'kan uitsluitend worden gestuurd met verlichtingsproducten uit de serie IKEA smart'. Heeft iemand nog een oude doos liggen om te checken of dat er voorheen ook al op stond?

[ Voor 34% gewijzigd door grimbo76 op 06-02-2019 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
VLom schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:23:
Heb je al geprobeerd om de scene te activeren via een rule?

Edit:
Spuit 11, iemand anders had dit ook al aangegeven. 8)7

[ Voor 85% gewijzigd door Frappuccino op 06-02-2019 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
Frappuccino schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:04:
[...]

Heb je al geprobeerd om de scene te activeren via een rule?

Edit:
Spuit 11, iemand anders had dit ook al aangegeven. 8)7
Hoera!
Alles werkt naar behoren!
Hartelijk dank aan de meedenkers! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@VLom, hoe heb je het nu voor elkaar gekregen (voor het geval iemand hetzelfde wil bereiken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevrouw Truus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
arie_v schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:40:
[...]

Is bij jou de luchtdruk zichtbaar in de kaku app? Ik zie alleen maar temperatuur en luchtvochtigheid.
Voor antwoord: zie mijn bericht van dinsdag 5 februari 2019 20:12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
alesandro_46 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:18:
@VLom, hoe heb je het nu voor elkaar gekregen (voor het geval iemand hetzelfde wil bereiken)?
Zie mijn reactie en die van spuitelf ;) @Frappuccino

Dat is een beetje basis, erna kan je nog meer leuke dingen instellen met scènes en regels.

Ik heb bijwoord een scène tv kijken, deze zet de verlichting in de woonkamer en keuken uit, pauzeert een aantal regels van lampen met een bewegings sensor en start een andere regel die de keukenlamp 2 minuten aanzet bij beweging in de keuken (anders moet je in het donker naar de koelkast)

Moet alleen nog een keer een schakelaar halen en bij de bank plaatsen hiervoor, dan hoef ik de tv kijken scène niet meer met de app te starten.

Dit alles werkt met 2 bewegings sensors in de woonkamer met open keuken. De sensors werken met diverse regels.

In de nacht start er op tijd weer een scène die alle scènes en regels weer aan zet die met tv kijken zijn uit gegaan.

De verlichting gaat aan de hand van zonsondergang aan en gaat uit op een ingestelde tijd. Zolang er beweging in de woonkamer is wordt die tijd steeds 10 minuten uitgesteld.

[ Voor 55% gewijzigd door Erwin_83 op 07-02-2019 09:46 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
alesandro_46 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:18:
Probeer even in detail uit te leggen!
Lamp gedurende een ingestelde tijd aanzetten en na deze tijd vanzelf terug uit.
Maak eerst een scene aan met de vertraging en dan een regel met het bedieningsapparaat om de scene te activeren. Een en ander gaat als volgt:
1/ Maak een scene: druk scene onderaan het scherm; druk op + en geef de scene een naam. "Actie toevoegen" drukken en de verlichting "aan" selecteren van de desbetreffende kamer. "Vertraging toevoegen" (tijd instellen). Actie toevoegen: selecteer zelfde verlichting maar dan "uit". Bevestig dit alles met vinkje bovenaan rechts op het scherm.
2/ Maak een regel: kies regels onderaan scherm en druk dan op + bovenaan rechts op het scherm. Druk geavanceerd regel en geef de regel een naam. Kies de trigger uit apparaten (vb.: een wandschakelaar wordt ingedrukt). Selecteer de actie zijnde de scene met de naam van de vertraging die je wil instellen. Bevestig de regel door vinkje rechts bovenaan scherm.
Zorg ervoor dat de regel geactiveerd is door de schakelaar naast de desbetreffende regel op het scherm op aan te zetten. Normalerwijs staat deze reeds aan maar controleren kan geen kwaad.

Bij deze hoop ik dat deze uitleg begrijpelijk overkomt en ik beginnende kaku-liefhebbers kan helpenl ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!
grimbo76 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:04:
Dat koppelen verloopt idd soms moeizaam, het signaal dat hij in koppelmodus staat is erg subtiel. Maar nu lukt het simpelweg helemaal niet, alsof de nieuwe serie ineens met een ander zigbee protocol werkt. :?

Ik zie trouwens dat er op de doos staat: 'kan uitsluitend worden gestuurd met verlichtingsproducten uit de serie IKEA smart'. Heeft iemand nog een oude doos liggen om te checken of dat er voorheen ook al op stond?
Ik heb gisteren 2 nieuwe GU10 spotjes die ik van de week gekocht had succesvol aan de ICS2000 gekoppeld. Op de doos stond ook die mededeling. Denk eigenlijk dat dat er altijd al op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mbv. jouw stappen reeds succesvol een ikea dimmer aan 2 E27-lampen gekoppeld (die ook aan de ICS2000 gekoppeld zijn). Dat gaat goed.

Gisteren probeerde ik hetzelfde met 2 GU10 spotjes. Het lukte me niet om die zowel aan de ICS2000 als aan de ikea dimmer te koppelen. Als de lampen en de dimmer gekoppeld zijn aan de ICS2000 lukt het niet om de dimmer ook aan de lamp te koppelen (door de knop 10 seconden in te drukken en dan op 5cm afstand van de lamp te houden). Er komt geen reactie van de lamp (kort knipperen).
Als ik de dimmer reset lukt het koppelen aan de lampen wel, maar zijn de lampen en dimmer niet meer gekoppeld aan de ICS2000.

Is het jou (of iemand anders) wel gelukt om GU10-spotjes icm een ikea dimmer met de ICS2000 te connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Palomar schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:31:
[...]

Ik heb mbv. jouw stappen reeds succesvol een ikea dimmer aan 2 E27-lampen gekoppeld (die ook aan de ICS2000 gekoppeld zijn). Dat gaat goed.

Gisteren probeerde ik hetzelfde met 2 GU10 spotjes. Het lukte me niet om die zowel aan de ICS2000 als aan de ikea dimmer te koppelen. Als de lampen en de dimmer gekoppeld zijn aan de ICS2000 lukt het niet om de dimmer ook aan de lamp te koppelen (door de knop 10 seconden in te drukken en dan op 5cm afstand van de lamp te houden). Er komt geen reactie van de lamp (kort knipperen).
Als ik de dimmer reset lukt het koppelen aan de lampen wel, maar zijn de lamoen en dimmer niet meer gekoppeld aan de ICS2000.

Is het jou (of iemand anders) wel gelukt om GU10-spotjes icm een ikea dimmer met de ICS2000 te connecten?
Ik heb de GU10 niet voorhanden helaas,maar kan me zo voorstellen dat er andere software inzit. Zijn de lampjes ongeveer gelijktijdig gekocht? al geeft dat natuurlijk geen 100% garantie of het oude versies zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OmeJoyo schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:33:
[...]

Ik heb de GU10 niet voorhanden helaas,maar kan me zo voorstellen dat er andere software inzit. Zijn de lampjes ongeveer gelijktijdig gekocht? al geeft dat natuurlijk geen 100% garantie of het oude versies zijn of niet.
Ik heb gelijktijdig ook een E27-lamp gekocht (eergisteren). Zal die ook eens op dezelfde manier proberen te koppelen om te kijken of het aan de lamp ligt of wellicht nieuwere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
VLom schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:04:
[...]

Probeer even in detail uit te leggen!
Lamp gedurende een ingestelde tijd aanzetten en na deze tijd vanzelf terug uit.
Maak eerst een scene aan met de vertraging en dan een regel met het bedieningsapparaat om de scene te activeren. Een en ander gaat als volgt:
1/ Maak een scene: druk scene onderaan het scherm; druk op + en geef de scene een naam. "Actie toevoegen" drukken en de verlichting "aan" selecteren van de desbetreffende kamer. "Vertraging toevoegen" (tijd instellen). Actie toevoegen: selecteer zelfde verlichting maar dan "uit". Bevestig dit alles met vinkje bovenaan rechts op het scherm.
2/ Maak een regel: kies regels onderaan scherm en druk dan op + bovenaan rechts op het scherm. Druk geavanceerd regel en geef de regel een naam. Kies de trigger uit apparaten (vb.: een wandschakelaar wordt ingedrukt). Selecteer de actie zijnde de scene met de naam van de vertraging die je wil instellen. Bevestig de regel door vinkje rechts bovenaan scherm.
Zorg ervoor dat de regel geactiveerd is door de schakelaar naast de desbetreffende regel op het scherm op aan te zetten. Normalerwijs staat deze reeds aan maar controleren kan geen kwaad.

Bij deze hoop ik dat deze uitleg begrijpelijk overkomt en ik beginnende kaku-liefhebbers kan helpenl ;w
Je laatste regel met ;w komt cynisch over. Het was niet duidelijk dat je de oplossing van Erwin_83 goed toe hebt kunnen passen. Verder worden er op fora legio dezelfde/gelijkaardige vragen gesteld. Met jouw toelichting hierboven is dat niet meer nodig

Verder bedankt voor de uitleg (y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:53
Ik heb veel halogeen lampen (GU10) gekoppeld aan een AWMD-250 Ingebouwde Mini Dimmer.
Dit staat er in de beschrijving:
https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-dimmer.html

> Geschikt voor het dimmen van alle soorten dimbare lampen (max. 250 Watt)
> Dimbare led- en spaarlampen kun je met deze dimmer dimmen van 3 tot 24 watt. Om deze diverse types verlichting succesvol te kunnen dimmen is het belangrijk om het dimbereik in te stellen voor de specifieke lamp. Dimbare verlichting van goede kwaliteit wordt geadviseerd voor een goede, flikkervrije werking. Zo ben je verzekerd van mooie verlichting in huis.

Iemand ervaring met welk type (uiteraard zo goedkoop mogelijk :-)) led spots werken met deze dimmer.
Ik heb er een 12tal in huis hangen en ik heb ooit eens ali express dimbare leds besteld, die knipperen als een malle. Daarnaast lijkt er een rest spanning over te blijven in de kaku dimmer, waardoor een led altijd blijft branden, makkelijk als nachtlampje op de gang, maar niet gewenst in slaapkamer etc... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@wienesroa, zelf ervaar ik hetzelfde (zoemende LED lampen bij de AWMD-250). Ik heb mijn hoop gevestigd op de ACM-250-LD. Deze wil ik binnenkort aanschaffen.
Maar dat is natuurlijk een kostbare oplossing als je veel AWMD-250's moet vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VLom
alesandro_46 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:36:
[...]

Je laatste regel met ;w komt cynisch over. Het was niet duidelijk dat je de oplossing van Erwin_83 goed toe hebt kunnen passen. Verder worden er op fora legio dezelfde/gelijkaardige vragen gesteld. Met jouw toelichting hierboven is dat niet meer nodig

Verder bedankt voor de uitleg (y).
Sorry, dit was zeker niet de bedoeling om cynisch over te komen, in tegendeel. Was enkel bedoelt om het einde van mijn uitleg aan te kondigen.
Ik weet, uit ondervinding en als beginnende kaku-fan, hoe moeijk het is om bepaalde toestanden te programmeren daar de uitleg in de handleiding maar zeer beperkt is, getuige de vele vragen in dit forum.
Vandaar nogmaals mijn excuses en hopelijk tot een volgende maal want dit forum heeft mij al zeer goed geholpen. Groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
Het is juist mooi om van elkaar te kunnen leren hier wat er allemaal mogelijk is. Naar mate je meer kennis en spullen heb kan je meer dingen automatisch laten gaan.

En kan je dingen die goed werken soms nog beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Vandaag de temperatuur/Luchtvochtigheid meters ontvangen uit China. Koppelen was zo gebeurd. Op de foto lijkt het heel wat, maar het zijn kleine apparaatjes.

Bij regels kan je notificatie aanmaken.

Temperatuur en luchtvochtigheid kan je instellen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/n4boea.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/bj8fu8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/256txl4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/347tqn9.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Erwin_83 op 07-02-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimbo76
Palomar schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:27:
[...]

Ik heb gisteren 2 nieuwe GU10 spotjes die ik van de week gekocht had succesvol aan de ICS2000 gekoppeld. Op de doos stond ook die mededeling. Denk eigenlijk dat dat er altijd al op stond.
Ik kreeg vorige week 4 spotjes en 3 e27 lampen binnen. De spotjes werken zonder problemen, de e27 lampen zijn niet koppelbaar. ICS gaat er ook behoorlijk van stuiteren. Per ommegaande bericht dat verbinden niet gelukt is, daarna foutcode (64), onbenaderbaar. Herstart levert niets op. Ik hoop dat mijn ticket bij de servicedesk vlot resultaat oplevert, anders zitten we straks misschien met een hele serie tradfri lampen die onbruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grimbo76 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:47:
[...]

Ik kreeg vorige week 4 spotjes en 3 e27 lampen binnen. De spotjes werken zonder problemen, de e27 lampen zijn niet koppelbaar. ICS gaat er ook behoorlijk van stuiteren. Per ommegaande bericht dat verbinden niet gelukt is, daarna foutcode (64), onbenaderbaar. Herstart levert niets op. Ik hoop dat mijn ticket bij de servicedesk vlot resultaat oplevert, anders zitten we straks misschien met een hele serie tradfri lampen die onbruikbaar is.
Bedoel je dat je ICS niet meer benaderbaar was daarna? Want dan wacht ik wel even met proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimbo76
Hij was ongeveer een minuut onbereikbaar, na elke poging te verbinden. Alles werkt verder naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
alesandro_46 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:58:
@wienesroa, zelf ervaar ik hetzelfde (zoemende LED lampen bij de AWMD-250). Ik heb mijn hoop gevestigd op de ACM-250-LD. Deze wil ik binnenkort aanschaffen.
Maar dat is natuurlijk een kostbare oplossing als je veel AWMD-250's moet vervangen.
Ik heb er een stuk of 12, dus dat wordt dan maar halogeeklampen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Is de Hue los van de ICS 2000 te gebruiken of moeten die lampen altijd toegevoegd worden als de Hue Bridge in je netwerk zit?

Ik wil namelijk de Hue lampen niet mee laten schakelen via de ICS-2000 maar de KaKu schakelaars en de rolluiken wel kunnen bedienen met Google Home en ICS-2000.

Ik kan me bedenken dat dit twee commando's oplevert voor de woonkamer, de Hue lampen en de ene KaKu schakelaar. Maar aangezien we de KaKu toch bijna niet aan hebben is dat ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

wienesroa schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:50:
Ik heb veel halogeen lampen (GU10) gekoppeld aan een AWMD-250 Ingebouwde Mini Dimmer.
Dit staat er in de beschrijving:
https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-dimmer.html

> Geschikt voor het dimmen van alle soorten dimbare lampen (max. 250 Watt)
> Dimbare led- en spaarlampen kun je met deze dimmer dimmen van 3 tot 24 watt. Om deze diverse types verlichting succesvol te kunnen dimmen is het belangrijk om het dimbereik in te stellen voor de specifieke lamp. Dimbare verlichting van goede kwaliteit wordt geadviseerd voor een goede, flikkervrije werking. Zo ben je verzekerd van mooie verlichting in huis.

Iemand ervaring met welk type (uiteraard zo goedkoop mogelijk :-)) led spots werken met deze dimmer.
Ik heb er een 12tal in huis hangen en ik heb ooit eens ali express dimbare leds besteld, die knipperen als een malle. Daarnaast lijkt er een rest spanning over te blijven in de kaku dimmer, waardoor een led altijd blijft branden, makkelijk als nachtlampje op de gang, maar niet gewenst in slaapkamer etc... :-(
Ik heb de awmd-250 en een aantal oudere modellen zitten met een huis voor GU-10 LED. Ik had eerst lampen van de Kruidvat en in een volledig stille kamer hoorde je deze inderdaad op sommige dim standen zoemen. Ik ben toen overgestapt op IKEA van een eerdere serie, afgezien dat die minder warm waren was er geen waarneembare zoem tenzij je op een trapje naast de lamp stond.

Ik heb nu deze zitten in de huiskamer https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70363238/ en al heb ik er nog niet met mijn oren naastgehangen, zou ik stellen dat ze niet zoemen.

Wat betreft de beperking in wattage voor LED lampen op deze dimmers kwam ik hier een beetje laat achter, ik had 5x7 watt led in de huiskamer en nu dus 5x7,5 watt led en dat werkt al zo'n 7 jaar probleemloos :)

Ik maak me dus ook geen zorgen of dat goed werkt, vermoed dat het sterk afhankelijk is van het gebruikte type led-lamp, er is namelijk veel rommel op de markt.

[ Voor 9% gewijzigd door OmeJoyo op 08-02-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop Visstick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 13:37
riesg schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:49:
Is de Hue los van de ICS 2000 te gebruiken of moeten die lampen altijd toegevoegd worden als de Hue Bridge in je netwerk zit?
Als je de ICS-2000 gebruikt heb je geen Hue-bridge nodig, Hue-lampen (en andere Zigbee-lampen) kunnen maar aan 1 bridge tegelijk worden gekoppeld, dus OF de Hue-Bridge, OF de ICS-2000, OF de Tradfri-bridge, OF . . . . .
Ik wil namelijk de Hue lampen niet mee laten schakelen via de ICS-2000 maar de KaKu schakelaars en de rolluiken wel kunnen bedienen met Google Home en ICS-2000.
Je hoeft de lampen dus niet te koppelen aan de ICS-2000 als je deze al aan je Hue-Bridge hebt gekoppeld.
Ik kan me bedenken dat dit twee commando's oplevert voor de woonkamer, de Hue lampen en de ene KaKu schakelaar. Maar aangezien we de KaKu toch bijna niet aan hebben is dat ook geen probleem.
Je kan via Google home verschillende commando's geven;
bv 'Huiskamer aan', dan zullen alle schakelaars en lampen in de huiskamer aangaan
of 'plafondlamp aan', dan gaat alleen de plafondlamp aan,
dus via google home is alles standaard per ruimte of apparaat schakelen.

ik hoop dat ik je vragen goed begrepen heb en dat mijn antwoorden duidelijk zijn.

Problems don't exist, only challenges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nloun
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-06-2024
Wij ktijgen hier 3 niet goed aan de praat. In de eerste instantie sensor gekoppeld via octopus, en de notificatie naar mijn telefoon ging zeer goed. Echter de timer weigerde de luisteren naar de superkleine draaiklok.
Vervolgens kon het ding de lamp wel uit laten gaan maar niet aan...

Ik kon wel een scene handmatig aftappen om na een bepaalde tijd de lamp uit te zetten, maar de Roger werkte dan niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1180066

Welke deskundige kan mij helpen?
Wat ik zou willen is dat het ganglicht na 5 minuten uitgaat nadat het met de Zigbee afstandsbediening ZYCT-202 zijn ingeschakeld.
In de regels krijg ik dat niet voor elkaar want de lamp 'Aan' wordt niet als trigger geaccepteerd.
Het inschakelen met de ZYCT-202 ook niet.

Wie heeft hier iets slims op bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dag Erwin,

heb je misschien een link waar je ze vandaan hebt? Denk hier ook over!
Thnx,
Erwin_83 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:57:
Vandaag de temperatuur/Luchtvochtigheid meters ontvangen uit China. Koppelen was zo gebeurd. Op de foto lijkt het heel wat, maar het zijn kleine apparaatjes.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1180066 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:44:
Wat ik zou willen is dat het ganglicht na 5 minuten uitgaat nadat het met de Zigbee afstandsbediening ZYCT-202 zijn ingeschakeld.
In de regels krijg ik dat niet voor elkaar want de lamp 'Aan' wordt niet als trigger geaccepteerd.

Volgens mij kan dat niet, omdat het inschakelen van de lamp geheel buiten de ics2000 om gaat. Vind ik wel jammer dat die afstandsbediening op die manier werkt, want je kunt er ook geen andere apparaten mee inschakelen dan zigbee-apparaten. De zigbee bewegingsmelder kan bijv. wel met regels worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33
Je moet die ZYCT-202 waarschijnlijk aanmelden op je ics-2000. Dan aan die knoppen de regels koppelen. Dan loopt alles via de ICS en kun je ook betere regels maken met oa vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Anoniem: 1180066 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:47:
Dag Erwin,

heb je misschien een link waar je ze vandaan hebt? Denk hier ook over!
Thnx,

[...]
https://nl.aliexpress.com...mperature+Humidity+sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palomar schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:04:
[...]

Volgens mij kan dat niet, omdat het inschakelen van de lamp geheel buiten de ics2000 om gaat. Vind ik wel jammer dat die afstandsbediening op die manier werkt, want je kunt er ook geen andere apparaten mee inschakelen dan zigbee-apparaten. De zigbee bewegingsmelder kan bijv. wel met regels worden gebruikt.
Ja met de bewegingsmelder kan je wel vanalles als trigger, maar de afstandsbediening niet. Teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongetje schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:31:
Je moet die ZYCT-202 waarschijnlijk aanmelden op je ics-2000. Dan aan die knoppen de regels koppelen. Dan loopt alles via de ICS en kun je ook betere regels maken met oa vertragingen.
Dat is nou juist het vervelende, de afstandsbediening wordt niet als trigger gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Anoniem: 1180066 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:35:
[...]

Dat is nou juist het vervelende, de afstandsbediening wordt niet als trigger gezien!
En je hebt hem wel aangemeld? Je moet de lampen dus niet direct aan de afstandsbediening koppelen maar alles aan de ICS. Die moet het centrale punt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:39:
[...]

En je hebt hem wel aangemeld? Je moet de lampen dus niet direct aan de afstandsbediening koppelen maar alles aan de ICS. Die moet het centrale punt zijn.
Maar zo werkt die afstandbediening dus helaas niet. Komt denk ik door de dimmerfunctie, want dat is niet echt als trigger te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Anoniem: 1180066 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:44:

Koppel de lamp en de afstandbediening aan de ICS 2000.
Maak een scene: lamp aan, vertraging 5 min, lamp uit.
Maak een regel met de afstandbediening als trigger die de scène start.
Wil je alleen dat de lamp dit kan of nog meer ? Je moet dan voor elke actie die je wil een regel aanmaken.

Pas na het koppelen wordt de afstandbediening in de app zichtbaar om te gebruiken als trigger. De dim knop zie ik niet in de ICS, maar de aan en uit knop kan je per kanaal gebruiken .

[ Voor 10% gewijzigd door Erwin_83 op 11-02-2019 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Helaas kan de Zigbee-remote niet als trigger worden gebruikt. De remote werkt namelijk op zichzelf.

Eerst meldt je de afstandsbediening en de lampen aan op de ICS-2000, zodat ze in hetzelfde netwerk vallen. Vervolgens moet je met de afstandsbediening dicht bij een lamp staan en die aan de afstandsbediening koppelen zodat deze in de Zigbee-groep van de afstandsbediening vallen (maar nog wel in het netwerk van de ICS-2000).

Op deze manier kan je de lamp schakelen via de afstandsbediening zelfs als de ICS-2000 kapot zou zijn. Ik heb zelf de afstandsbedieningen van IKEA, eerst met de IKEA-gateway en nu met de ICS-2000. In beide systemen werkt het zo. Misschien een Zigbee-ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Met de KaKu afstandsbediening kan het. Met de Ikea afstandbediening heb ik geen ervaring.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2jvbmf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erwin_83 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:47:
Met de KaKu afstandsbediening kan het. Met de Ikea afstandbediening heb ik geen ervaring.

[Afbeelding]
Vermoed dat jij de 433mhz versie een de zigbee versie dit elkaar haalt. Zie het typenummer dat eerder genoemd werd (beginnend met een z, die van jou denk ik met een a).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Je hebt gelijk, ik had alleen even snel naar een afbeelding van de afstandsbediening gekeken. De mijne is inderdaad nog de 433 MHz versie.

Wel raar dat je dus met een oudere versie meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xFeverr schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:18:
Helaas kan de Zigbee-remote niet als trigger worden gebruikt. De remote werkt namelijk op zichzelf.

Eerst meldt je de afstandsbediening en de lampen aan op de ICS-2000, zodat ze in hetzelfde netwerk vallen. Vervolgens moet je met de afstandsbediening dicht bij een lamp staan en die aan de afstandsbediening koppelen zodat deze in de Zigbee-groep van de afstandsbediening vallen (maar nog wel in het netwerk van de ICS-2000).

Op deze manier kan je de lamp schakelen via de afstandsbediening zelfs als de ICS-2000 kapot zou zijn. Ik heb zelf de afstandsbedieningen van IKEA, eerst met de IKEA-gateway en nu met de ICS-2000. In beide systemen werkt het zo. Misschien een Zigbee-ding?
Met de zigbee bewegingsmelder kan het echter wel. Ik zou daar zelfs 433mhz kaku apparaat mee kunnen bedienen. Lijkt me dus dat er geen technische beperking is. Vind het ook gek, want als je alleen zigbee schakelaars en lampen hebt dan is de ics2000 overbodig, omdat communicatie tussen de lampen en schakelaars rechtstreeks gaat.
Wel jammer dat het zo werkt, want in mijn situatie met gemixte 433mhz en zigbee lampen zou ik graag met een zigbee schakelaar deze tegelijk aanzetten. Gebruik nu de kaku wandschakelaar daarvoor, maar die is erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Dat klopt inderdaad wat je zegt. Kijkend naar het IKEA systeem werkt de bewegingsmelder dan ook zonder gateway. Die van kaku denk ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
OmeJoyo schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:41:
[...]

/CUT

Ik heb nu deze zitten in de huiskamer https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70363238/ en al heb ik er nog niet met mijn oren naastgehangen, zou ik stellen dat ze niet zoemen.

Wat betreft de beperking in wattage voor LED lampen op deze dimmers kwam ik hier een beetje laat achter, ik had 5x7 watt led in de huiskamer en nu dus 5x7,5 watt led en dat werkt al zo'n 7 jaar probleemloos :)

Ik maak me dus ook geen zorgen of dat goed werkt, vermoed dat het sterk afhankelijk is van het gebruikte type led-lamp, er is namelijk veel rommel op de markt.
En die LEDS van de ikea blijven niet "gloeien" als ze "uit" staan?
Dan ga ik er daar eens een aantal van uitproberen.

De "rommel" op de markt heb ik helaas wel wat ervaring mee. Maar de halogeen blijven gebruiken is nu ook niet bepaald bijtijds ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

wienesroa schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:34:
[...]

En die LEDS van de ikea blijven niet "gloeien" als ze "uit" staan?
Neen, anders hadden ze al met een flinke vaart de deur weer uitgegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Wellicht een domme vraag, maar heeft de ics2000 ook een open API net zoals de Hue Bridge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop Visstick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 13:37
Erik1971 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:33:
Wellicht een domme vraag, maar heeft de ics2000 ook een open API net zoals de Hue Bridge?
Helaas (nog) niet,, zie ook deze Discussie

Problems don't exist, only challenges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palomar schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:01:
[...]

Met de Zigbee bewegingsmelder kan het echter wel. Ik zou daar zelfs 433mhz kaku apparaat mee kunnen bedienen. Lijkt me dus dat er geen technische beperking is. Vind het ook gek, want als je alleen zigbee schakelaars en lampen hebt dan is de ics2000 overbodig, omdat communicatie tussen de lampen en schakelaars rechtstreeks gaat.
Wel jammer dat het zo werkt, want in mijn situatie met gemixte 433mhz en zigbee lampen zou ik graag met een zigbee schakelaar deze tegelijk aanzetten. Gebruik nu de kaku wandschakelaar daarvoor, maar die is erg matig.
Inderdaad heel jammer dat het zo werkt, want ik gebruik het liefst het Zigbee materiaal omdat er dan tweewegcommunicatie is.
Het zit er niet anders op dan om het ganglicht te bedienen met de 5 minuten uitschakel vertraging dan maar de eenwegcommunicatie schakelaars te gaan halen....
Gemiste kans van het systeem. Maar misschien werkt het met de nieuwe (beta) firmware wel? Die is nog niet geinstalleerd, wel aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog twee issues waar jullie als ervaren gebruikers misschien een antwoord op hebben:

In de slaapkamer heb ik 2 Ikea Tradfri warmwit/koudwit dimbare lampen met de ronde Tradfri afstandsbediening. Ik dacht slim te zijn en zowel op t linker als rechter nachtkastje zo'n afstandsbediening te leggen. Helaas kan zon Tradfri lamp maar met 1 afstandsbediening verbonden worden....

Hoe kan ik die Ikea Tradfri lamp verbinden met de ICS-2000 en tegelijkertijd met de Tradfri afstandsbediening?

Dan de andere issue.
Voor buiten onder onze terrasoverkapping heb ik een ZPIR-8000 gekocht, maar die is zo gevoelig, dat door de beweging van de bladeren aan de struik hij continu beweging ziet. Heeft iemand ervaring met de ZPIR-8000 buiten? Of moet ik toch een APIR-2150 kopen? Vind de narigheid at dat geen tweewegcommunicatie is...

Thnx!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1180066 op 12-02-2019 22:01 ]

• xFeverr
Anoniem: 1180066 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:46:

Hoe kan ik die Ikea Tradfri lamp verbinden met de ICS-2000 en tegelijkertijd met de Tradfri afstandsbediening?
  1. Reset de afstandsbediening door 4x op de koppelknop te drukken. Je ziet een rood ledje knipperen op de voorzijde van de afstandsbediening
  2. De afstandsbediening moet nu onderdeel worden van het Zigbee-netwerk van de ICS-2000. Dit doe je door de afstandsbediening in te leren als een KlikAanKlikUit Zigbee afstandsbediening. Dit is natuurlijk niet helemaal ondersteund en heeft soms meerdere pogingen nodig voordat het werkt
  3. Zorg er ook voor dat de lampen gekoppeld zijn aan de ICS-2000
  4. Koppel nu de afstandsbediening aan de lamp zoals je normaal ook zou doen. Nu is de lamp zowel aan de afstandsbediening als aan de ICS-2000 gekoppeld
Ik merk hierbij wel dat ik geen IKEA-afstandsbedieningen meer aan elkaar kan verbinden (lijkt een tekortkoming van IKEA), dus we hebben nu één afstandsbediening in de slaapkamer in het midden op het hoofdbord liggen. Dit omdat onze nachtlampjes ook op het hoofdbord staan (ja, het is een groot ding) en we het mooi vinden als ze tegelijkertijd bediend worden. Als we deze los zouden bedienen kon het natuurlijk wel met meerdere afstandsbedieningen.

xFeverr schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:26:
[...]
  1. Reset de afstandsbediening door 4x op de koppelknop te drukken. Je ziet een rood ledje knipperen op de voorzijde van de afstandsbediening
  2. De afstandsbediening moet nu onderdeel worden van het Zigbee-netwerk van de ICS-2000. Dit doe je door de afstandsbediening in te leren als een KlikAanKlikUit Zigbee afstandsbediening. Dit is natuurlijk niet helemaal ondersteund en heeft soms meerdere pogingen nodig voordat het werkt
  4. Koppel nu de afstandsbediening aan de lamp zoals je normaal ook zou doen. Nu is de lamp zowel aan de afstandsbediening als aan de ICS-2000 gekoppeld
Ik merk hierbij wel dat ik geen IKEA-afstandsbedieningen meer aan elkaar kan verbinden (lijkt een tekortkoming van IKEA), dus we hebben nu één afstandsbediening in de slaapkamer in het midden op het hoofdbord liggen. Dit omdat onze nachtlampjes ook op het hoofdbord staan (ja, het is een groot ding) en we het mooi vinden als ze tegelijkertijd bediend worden. Als we deze los zouden bedienen kon het natuurlijk wel met meerdere afstandsbedieningen.
Dank voor de oplossing, ga het proberen!
Jammer wel dat de Ikea Tradfri niet 2 Tradfri afstandsbediening wil ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Misschien het verkeerde topic, maar ik denk dat hier wel de kennis zit. In mijn huis heb ik alles Zigbee, Homey, etc... Dat werkt heel goed.
Mijn ouders daarentegen niet. Bij het bouwen van hun nieuwe bad/slaapkamer hebben ze een afzuiging laten plaatsen die kijkt naar de luchtvochtigheid (stand-alone unit). Die reageert ook op Infrarood. Superirritant want als je slaapt gaat het ding om 4 uur s'nachts aan.

Nu dacht ik er een KaKu minimodule in te bouwen (waar die zijn constante stroom vandaan haalt). Ik gekeken op de site van lokale bouwmarkten, maar dit zijn allemaal inbouwmodules (mini's) voor dimmers e.d.
Welke inbouwmodule zou ik moeten hebben om gewoon simpel aan/uit te kunnen schakelen in een zo klein mogelijke variant? Help zou zeer worden gewaardeerd. Thanks!

Zit ik bijvoorbeeld hiermee goed?
pricewatch: KlikAanKlikUit AWMR-230
Gaat om 230.

[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 17-02-2019 16:10 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Kecin schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:08:
Misschien het verkeerde topic, maar ik denk dat hier wel de kennis zit. In mijn huis heb ik alles Zigbee, Homey, etc... Dat werkt heel goed.
Mijn ouders daarentegen niet. Bij het bouwen van hun nieuwe bad/slaapkamer hebben ze een afzuiging laten plaatsen die kijkt naar de luchtvochtigheid (stand-alone unit). Die reageert ook op Infrarood. Superirritant want als je slaapt gaat het ding om 4 uur s'nachts aan.

Nu dacht ik er een KaKu minimodule in te bouwen (waar die zijn constante stroom vandaan haalt). Ik gekeken op de site van lokale bouwmarkten, maar dit zijn allemaal inbouwmodules (mini's) voor dimmers e.d.
Welke inbouwmodule zou ik moeten hebben om gewoon simpel aan/uit te kunnen schakelen in een zo klein mogelijke variant? Help zou zeer worden gewaardeerd. Thanks!

Zit ik bijvoorbeeld hiermee goed?
pricewatch: KlikAanKlikUit AWMR-230
Gaat om 230.
Dat zou moeten kunnen met de AWMR-230 (voor meer info kan je de handleiding downloaden op de site van KaKu: AWMR-230 (bij downloads)).
Een andere optie is de ACM-2300-HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-06 14:24
Erwin_83 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:57:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de temperatuursensoren inmiddels ook in huis en werkend. Koppelen was een kwestie van seconden. Nu ongeveer een week in gebruik maar helaas blijft de batterij indicator van beiden sensoren geheel wit (niet leeg, want dan worden ze volgens mij rood of oranje?). Reboot van de ICS2000 heeft geen effect. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Ik heb wat meer Zigbee issues met de ICS en heb de vraag uitstaan bij Trust.

Mijn batterij indicators van de temp sensors doen het soms wel en soms niet.

Mijn rook en water melders zijn al een tijdje offline vanzelf en krijg ik niet meer goed. Dit speelde al voordat de temp sensors binnen waren.

De Ikea lampen waren ook een periode off line maar die heb ik wel opnieuw kunnen koppelen. Opnieuw koppelen van de rookmelders is niet gelukt.

Op verzoek van Trust van dingen gedaan zodat ze de log kunnen uitlezen. Op een reactie hierop wacht ik al een week nu.

Oftewel het ontbreken van de batterij indicatie van de temp sensors ligt wellicht bij de ICS en niet bij de sensors zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fjansma schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:05:
[...]

Ik heb de temperatuursensoren inmiddels ook in huis en werkend. Koppelen was een kwestie van seconden. Nu ongeveer een week in gebruik maar helaas blijft de batterij indicator van beiden sensoren geheel wit (niet leeg, want dan worden ze volgens mij rood of oranje?). Reboot van de ICS2000 heeft geen effect. Iemand ideeën?
Bij mij geeft ie ook geen batterij percentage weer. Misschien wordt dat gewoon niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Palomar schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:25:
[...]

Bij mij geeft ie ook geen batterij percentage weer. Misschien wordt dat gewoon niet ondersteund?
Kijk maar even terug naar mijn foto's. Toen werkte de batterij indicatie, nu weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ik had wat ZigBee issues totdat ik verder heb uitgebreid. Heb nu 2 Xiaomi temp sensors, 1x Gledopto regeling voor ledstrips waar ook de Ikea AB op zit, 2 schakeldozen van Osram en 3 stuks van Ikea. Vooral sinds het uitbreiden van de schakeldozen heb ik geen problemen meer, wellicht toch problemen met het bereik waar de ICS niet goed hersteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Zojuist een update van de KaKu Android app
ICS-2000/Z1
• Fix voor incorrecte batterij-indicatie bij de KlikAanKlikUit temperatuur- en luchtvochtigheidssensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De KaKu APIR-2150 buiten PIR bewegingsmelder gekocht. Ding werkt voor geen meter.
Aanmelden lukte na een paar pogingen, maar hij doet het meer niet dan wel. Spijt van deze aankoop.
De buitenverlichting doet t nu helemaal niet.
Weet iemand een ander merk buiten bewegingsmelder? Liefst Zigbee, want dan is er tweewegcommunicatie.

De APIR-2150 buiten opgehangen onder de terrasoverkapping met vrij onbelemmerd zicht, maar geen reactie, zelfs niet als je er vlak voor staat. Batterijen zijn goed, al 2 x vervangen voor de zekerheid, maar t maakt niets uit. 1x gingen de lichten aan - en bleven aan.
De bijgesloten handleiding is vrij onduidelijk vind ik.
Je kan de uitschakeltijd kiezen, die heb ik op 5 minuten staan en de aanmeldschakelaar staat op SET. (neem aan dat ie daar op moet blijven staan?)
Lichtgevoeligheid staat op maximaal, volgens de handleiding doet ie het dan altijd.
Wie heeft er ervaring met deze buiten bewegingsmelder?
Ik word er moederloos van. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1180066 op 18-02-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alesandro_46 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:58:
Zojuist een update van de KaKu Android app

[...]
Waar heb je die app gevonden dan? Zie in de Google Play store de laatste versie 3.14.0 of bedoel je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Anoniem: 1180066 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:30:
[...]

Waar heb je die app gevonden dan? Zie in de Google Play store de laatste versie 3.14.0 of bedoel je die?
Ik kreeg een notificatie over een update van de KakU app. Ik zie nu versie 3.14.1.
Ik heb zelf geen sensoren op batterijen dus kan het niet verifiëren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Mijn Zigbee probleem word door gestuurd naar de R&D afdeling van Trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net bij Reichelt.nl de Zigbee Osram Smart+ plugr besteld voor € 15,22 incl BTW per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alesandro_46 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:29:
[...]

Ik kreeg een notificatie over een update van de KakU app. Ik zie nu versie 3.14.1.
Ik heb zelf geen sensoren op batterijen dus kan het niet verifiëren verder.
Is er zichtbaar iets anders? Nieuwe functies? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OmeJoyo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:46:
Ik had wat ZigBee issues totdat ik verder heb uitgebreid. Heb nu 2 Xiaomi temp sensors, 1x Gledopto regeling voor ledstrips waar ook de Ikea AB op zit, 2 schakeldozen van Osram en 3 stuks van Ikea. Vooral sinds het uitbreiden van de schakeldozen heb ik geen problemen meer, wellicht toch problemen met het bereik waar de ICS niet goed hersteld?
Bevalt die Gledopto een beetje?
Overweeg ook zoiets voor m'n LED strips.
Valt ie goed te bedienen met de Kaku app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Anoniem: 1180066 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:23:
[...]

Is er zichtbaar iets anders? Nieuwe functies? Ben benieuwd!
Heb even gekeken maar verder niks nieuws kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Iemand ervaring met aansturing van de Philips Hue White Ambience lampen via de ICS-2000? Kan je de volledige functionaliteit van de verschillende witkleuren en het dimmen gebruiken? En ook icm de scenes? Ik wil de lampen bijvoorbeeld 's avonds na een bepaald tijdstip een andere warmtetint geven. Of is dit beperkter dan met gebruik van een Hue Bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@poekman Dat kan met de Ikea lampen wel, dus ik neem aan met de Hue lampen ook (aanname, ik weet het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Anoniem: 1180066 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:26:
[...]

Bevalt die Gledopto een beetje?
Overweeg ook zoiets voor m'n LED strips.
Valt ie goed te bedienen met de Kaku app?
De GLEDOPTO doet zijn werk prima. Hij is op elke kleur en dimstand te zetten die je wilt, er zit ook een disco stand in de app :+ dat is een multicolor stroboscoop waar je binnen 10 seconde genoeg van krijgt.

Maar absoluut een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Anoniem: 1180066 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:26:
De KaKu APIR-2150 buiten PIR bewegingsmelder gekocht. Ding werkt voor geen meter.
Aanmelden lukte na een paar pogingen, maar hij doet het meer niet dan wel. Spijt van deze aankoop.
De buitenverlichting doet t nu helemaal niet.
Weet iemand een ander merk buiten bewegingsmelder? Liefst Zigbee, want dan is er tweewegcommunicatie.

De APIR-2150 buiten opgehangen onder de terrasoverkapping met vrij onbelemmerd zicht, maar geen reactie, zelfs niet als je er vlak voor staat. Batterijen zijn goed, al 2 x vervangen voor de zekerheid, maar t maakt niets uit. 1x gingen de lichten aan - en bleven aan.
De bijgesloten handleiding is vrij onduidelijk vind ik.
Je kan de uitschakeltijd kiezen, die heb ik op 5 minuten staan en de aanmeldschakelaar staat op SET. (neem aan dat ie daar op moet blijven staan?)
Lichtgevoeligheid staat op maximaal, volgens de handleiding doet ie het dan altijd.
Wie heeft er ervaring met deze buiten bewegingsmelder?
Ik word er moederloos van. :/
Volgens mij is de SET mode de leermode om te koppelen dus ik denk dat daar het probleem zit. Wat is de andere mode? Sorry, zie net dat dit niet uitmaakt bij dit type 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdv
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-10-2024

cdv

xFeverr schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:26:
[...]
Goedemiddag,
Ik heb bovenstaande handeling nu denk ik al een 50 tal keer geprobeerd, maar krijg telkens de melding dat de verbinding niet gelukt is. Ik heb reeds met de koppelknop blijvend indrukken geprobeerd en ook al met de aan/uit schakelaar blijvend indrukken geprobeerd.
Is er iemand waarbij het wel gelukt is en die me kan verderhelpen?
Ik heb de ronde tradfri remote E1524
Alvast bedankt
Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste