Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 10:18
cdv schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:32:
[...]

Goedemiddag,
Ik heb bovenstaande handeling nu denk ik al een 50 tal keer geprobeerd, maar krijg telkens de melding dat de verbinding niet gelukt is. Ik heb reeds met de koppelknop blijvend indrukken geprobeerd en ook al met de aan/uit schakelaar blijvend indrukken geprobeerd.
Is er iemand waarbij het wel gelukt is en die me kan verderhelpen?
Ik heb de ronde tradfri remote E1524
Alvast bedankt
De aan/uit-knop moet je niet indrukken hoor.

Wat misschien ook kan helpen is het koppelproces in de app starten (zodat je dat balkje ziet lopen) en dan pas de IKEA afstandsbediening te resetten en te koppelen.

Dit is natuurlijk allemaal niet echt ondersteund door de ICS-2000 dus het kan natuurlijk ook zijn dat ik geluk heb gehad met mijn twee remotes. Ga in ieder geval dicht tegen de ICS aanzitten, herstart hem een keertje en probeer het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is mij ook wel gelukt om zowel de dimmer als de remote met drukknopjes te koppelen aan de ICS-2000. Het is wel een heel gekl**t. Ik heb een paar keer de remote gereset (4 keer drukken) en ook een paar keer de batterij eruit gehaald, omdat ie op een gegeven moment niks meer leek te doen tijdens de koppelpogingen. Probeer dat ook maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:33
En tijdens koppelen praktisch tegen de ICS aanhouden wil ook nog weleens helpen. Ik kreeg zonder hem er praktisch tegenaan te houden de tradfri stopcontacten niet gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdv
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-10-2024

cdv

Na 10 pogingen gelukt. Ik duwde per ongeluk opende knop van de 2000. Heeft het daar mee te maken of gewoon geluk ;-)
Bedankt in ieder geval. Nu proberen te koppelen met de Ikea lampen.
Wat kan je er dan nog allemaal mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuvje
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-09 12:48
En vraag waar ik maar niet uitkom.

Ik heb buiten 7 lampen die via een timer (zonsondergang aan/ 23.30 uur uit) branden op 20% sterkte.
Tot zover geen probleem.
Nu heb ik binnen een schakelaar waarmee ik deze lampen op 100% aan kan zetten, ook hier geen probleem.
Nu komt het, nadat ik de schakelaar heb gebruikt, gaan de lampen na 3 minuten uit (heb ik zo in de schakelaar gezet), maar ik zou willen dat hij weer terug gaat naar het vorige geprogrammeerde (die 20% en dan tot 23.30 uur) en dat lukt mij niet, iemand enig idee?

• xFeverr
reuvje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:34:
Nu komt het, nadat ik de schakelaar heb gebruikt, gaan de lampen na 3 minuten uit (heb ik zo in de schakelaar gezet), maar ik zou willen dat hij weer terug gaat naar het vorige geprogrammeerde (die 20% en dan tot 23.30 uur) en dat lukt mij niet, iemand enig idee?
Wat voor schakelaar heb je? Heb je die 3 minuten letterlijk _in_ de schakelaar gezet (zoals in je verhaal staat) of bedoel je iets anders?

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:54
reuvje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:34:
En vraag waar ik maar niet uitkom.

Ik heb buiten 7 lampen die via een timer (zonsondergang aan/ 23.30 uur uit) branden op 20% sterkte.
Tot zover geen probleem.
Nu heb ik binnen een schakelaar waarmee ik deze lampen op 100% aan kan zetten, ook hier geen probleem.
Wellicht met onderstaande, heeft misschien nog wat aanpassingen nodig.

Laat de schakelaar een regel triggeren, met als voorwaarden zonsondergang tot 23.30 (of wat je maar wil). Deze regel laat je dan scène 2 starten.

Scène 2:
-Pauzeer scène 1 buitenverlichting.
-Zet buitenverlichting aan 100 %
-Vertraging 3 minuten.
-Zet buitenverlichting op 20 %
-Start scène 1 buiten verlichting.

Scène 1:
- Zet buitenverlichting op 20 %

Voor scène 1 maak je een eigen regel om te activeren .

Zoals in bovenstaande bericht al gevraagd word, de schakelaar moet alleen de trigger van de regel zijn en niet zelf de lampen aan/uitzetten na 3 minuten.

[ Voor 8% gewijzigd door Erwin_83 op 21-02-2019 09:33 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• Audiojunky
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 11:55
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een Itho (ventilatie) afstandsbediening te koppelen met de ics-2000? Ik heb gelezen dat Itho op 868mhz zit en ook ondersteund wordt door de ICS-2000.

Ben nieuw in deze materie dus misschien zeg ik wel iets heel doms :)

• xFeverr
Audiojunky schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:59:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een Itho (ventilatie) afstandsbediening te koppelen met de ics-2000? Ik heb gelezen dat Itho op 868mhz zit en ook ondersteund wordt door de ICS-2000.

Ja de ICS-2000 kan op 868mhz luisteren maar kent alleen het KlikAanKlikUit protocol. En ik denk dat je itho-afstandsbediening dat protocol niet "spreekt" maar misschien een eigen protocol?

• reuvje
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-09 12:48
xFeverr schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:14:
[...]

Wat voor schakelaar heb je? Heb je die 3 minuten letterlijk _in_ de schakelaar gezet (zoals in je verhaal staat) of bedoel je iets anders?
Het gaat om de witte wandschakelaar, AWST-8800.
In de schakelaar kun je aangeven hoe lang het moet branden, geloof uit mijn hoofd 4 standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Ik heb zowel de ICS als de Hue lampen binnen gekregen. Is het aan te raden om de lampen eerst te updaten via de Hue bridge? Of kan ik ze meteen koppelen aan de ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Mwah, je kan ze niet updaten via de ICS. Maar of je echt features mist? Ik heb het in ieder geval niet gedaan en heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
Zo, alles redelijk aan de praat kunnen krijgen. Nu nog wat meer verdiepen in regels/scènes maken. Mooi en gebruiksvriendelijk systeem voor het geld!

Ik krijg alleen de Hue dimmer switch nog niet gekoppeld aan de lampen. Moet die ook via de ICS? En zo ja hoe? Want handmatig de afstandsbediening resetten en dan 15 sec de (I) indrukken en bij de lamp houden werkt niet..

[ Voor 13% gewijzigd door poekman op 24-02-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Deze week KlikAanKlikUit ICS-2000 aangeschaft.
Het lijkt erop dat het systeem defect is. Kan wel klonen (afstandbediening) maar als ik bijvoorbeeld een aan/uit schakelaar of andere (start lijn) items wil koppelen door op 'verbinden' te klikken in de app dan geeft ie meteen aan "Verbinden geslaagd. Geef uw apparaat een naam'. Dit terwijl ik betreffende device nog niet op verbindmodus heb gezet. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Router en ICS 2000 opnieuw opgestart, wifi gewisseld (2,4 /5G). Ook op een andere telefoon /ipad krijg ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
reuvje schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:17:
[...]

Het gaat om de witte wandschakelaar, AWST-8800.
In de schakelaar kun je aangeven hoe lang het moet branden, geloof uit mijn hoofd 4 standen.
Dan lijkt het mij logisch dat de lampen gewoon uitgaan. Die schakelaart stuurt na die 3 minuten gewoon een 'uit'-signaal en dat is einde verhaal.
Je timer heeft bij zonsondergang z'n aan-signaal gestuurt, en stuurt om 23u30 terug z'n uit-signaal, maar er is niets dat opdracht geeft om de hele tijd te monitoren of de lampen nog wel daadwerkelijk branden.

Je zal in jouw geval een scene/regelcombinatie moeten maken zoals hierboven al aangegeven in één van de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk gelukt om de KaKu APIR-2150 buiten PIR bewegingsmelder werkend te krijgen.
Maar hij doet t een paar dagen als ie er zin in heeft. Raar ding.
Weer een keer gereset en toed deed ie het weer een paar dagen. Onbetrouwbaar ding. Geen idee waar het in kan zitten.

Iets anders: heb zon Z-wave Smoke Sensor Smart Home EU Version 868.42mhz Z wave smoke detector Power Battery Operated op Aliexpress gekocht, net binnen gekomen.

https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.4cf2f3ebQ8zrTG

Lukt mij niet m te koppelen met de ICS-2000.
Binnen 1,5 seconder 3x op de set gedrukt met de paperclip, gaat groen koppelen maar de app geeft aan dat de koppeling niet gelukt is. Is het iemand gelukt zo'n rookmelder werkende te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
poekman schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:34:
Zo, alles redelijk aan de praat kunnen krijgen. Nu nog wat meer verdiepen in regels/scènes maken. Mooi en gebruiksvriendelijk systeem voor het geld!

Ik krijg alleen de Hue dimmer switch nog niet gekoppeld aan de lampen. Moet die ook via de ICS? En zo ja hoe? Want handmatig de afstandsbediening resetten en dan 15 sec de (I) indrukken en bij de lamp houden werkt niet..
Dit werkt dus niet bij mij.. iemand die tips heeft om de dimmer switch wel aan de gang te krijgen? Of een stappenplan hoe hem te koppelen aan de ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevrouw Truus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:05:
[...]

Iets anders: heb zon Z-wave Smoke Sensor Smart Home EU Version 868.42mhz Z wave smoke detector Power Battery Operated op Aliexpress gekocht, net binnen gekomen.

Binnen 1,5 seconder 3x op de set gedrukt met de paperclip, gaat groen koppelen maar de app geeft aan dat de koppeling niet gelukt is. Is het iemand gelukt zo'n rookmelder werkende te krijgen?
Z-wave? Kan dat dan met ICS-2000? Er is een Zigbee variant van deze melder die werkt. Zie eerdere berichten in dit forum met links naar de juiste versie, Die van KaKu is ook Zigbee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mevrouw Truus schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:47:
[...]

Z-wave? Kan dat dan met ICS-2000? Er is een Zigbee variant van deze melder die werkt. Zie eerdere berichten in dit forum met links naar de juiste versie, Die van KaKu is ook Zigbee,
Kan die Zigbee versie niet vinden in het forum, ben niet zo handig met het zoeken.
Heb nu gewoon 2 KaKu besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:50

OmeJoyo

This is me

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:05:
Eindelijk gelukt om de KaKu APIR-2150 buiten PIR bewegingsmelder werkend te krijgen.
Maar hij doet t een paar dagen als ie er zin in heeft. Raar ding.
Weer een keer gereset en toed deed ie het weer een paar dagen. Onbetrouwbaar ding. Geen idee waar het in kan zitten.

Er is geen Z-wave support op de ICS, dus dat is logisch helaas :(

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VLom
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:36:
[...]

Kan die Zigbee versie niet vinden in het forum, ben niet zo handig met het zoeken.
Heb nu gewoon 2 KaKu besteld!
Voor de Zigbee versie kijk even op:

https://nl.aliexpress.com...-4ef2-b94a-5d588682a714-1

Merknaam:haozee Modelnummer:HS1SA-M
Volgens de Feedback zelfs aangegeven dat hij compatibel is met KAKU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
Vandaag de bewegingsmelder van TRUST Zigbee Motion Sensor ZPIR-8000 aangekregen en aangesloten.
De installatie verliep super vlot.
De sensor hou je zo dicht mogelijk tegen de ICS-2000. Open de app; kies een kamer; kies + rechts boven; kies Trust Smart Home, Zigbee lijn.
Steek dan de 2 batterijen in de sensor; de groene Led op de sensor zal knipperen (ongeveer 1 min).
Tijdens het knipperen volg je de aanwijzingen op de app. De app gaat dan op zoek naar de sensor, geeft aan wanneer hij hem vindt en klaar is kees.
In de app in de kamer waar je de sensor hebt staan, zie je dan een icoontje van de sensor, de sensornaam en rechts de batterijstatus. Wanneer je nu voor de sensor beweegt, krijg je een icoontje van een lopend mannetje naast de batterijstatus.
Dit icoontje blijft ongeveer 20 sec staan. Dit is tevens de wachttijd van de sensor voor het waarnemen van een volgende beweging; dus tijdens deze 20 sec kan de sensor geen volgende beweging waarnemen.
In de sensor kan je geen gevoeligheid en tijd instellen zoals bij de AWST-6000 maar moet je de tijd programmeren via de app. Dit zou eventueel als volgt te verwezenlijken zijn om bv de verlichting 3 min aan te steken in bv een gang:
1/ Maak een scene: vb beweging gang:
- verlichting gang aan
- vertraging 3 min instellen
- verlichting gang uit
2/ Maak een regel: vb beweging gang:
- Trigger: Zigbee bewegingssensor gang
- acties: scene: beweging gang afspelen

Eventueel kan je er ook voor zorgen dat dit enkel gebeurt s'avonds vanaf een bepaald uur tot s'morgens door voorwaarden toe te voegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Een licht zijspoor wellicht van de ICS-2000 maar hier zitten nou eenmaal veel KaKu gebruikers.

Zijn er hier ook mensen met een IP Cam 2000?

Ik was net mijn Pihole DNS query's aan het doorlopen waarbij me een enorm aantal query's opviel naar Jovetech.com en afdvr.com. Na een korte zoektocht leiden beide domeinen naar het bedrijf Jovision(.com), fabrikant van...jawel IP camera's.
Via een simpele google kwam ik in de pricewatch terecht waar ik deze camera zag: pricewatch: Jovision JVS-DA230
Vrijwel exact het zelfde uiterlijk als de IP Cam 2000. Nou vind ik dat nog niet zo heel gek dat ze bij KaKu bij een Chinees bedrijf geshopt hebben maar wel dat de camera/software/iets contact zoekt met Chinese servers :X en dat elke ca 10 sec!

Heb nu alles geblokt en het lijkt nog te werken maar echt netjes vind ik het iig niet !
HofmanJaap schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:50:
Deze week KlikAanKlikUit ICS-2000 aangeschaft.
Het lijkt erop dat het systeem defect is. Kan wel klonen (afstandbediening) maar als ik bijvoorbeeld een aan/uit schakelaar of andere (start lijn) items wil koppelen door op 'verbinden' te klikken in de app dan geeft ie meteen aan "Verbinden geslaagd. Geef uw apparaat een naam'. Dit terwijl ik betreffende device nog niet op verbindmodus heb gezet. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Router en ICS 2000 opnieuw opgestart, wifi gewisseld (2,4 /5G). Ook op een andere telefoon /ipad krijg ik hetzelfde probleem.
Lijkt op mijn probleem wat ik eerder had, oplossing was omruilen voor een andere waarna alles vlekkeloos werkte.

[ Voor 30% gewijzigd door sapphire op 25-02-2019 21:05 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiojunky
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 11:55
Weet iemand hoe ik de Ikea Gu10 ledlamp kan koppelen aan de ICS-2000 zodat ik warm/koud kan aanpassen en kan dimmen?

Alvast bedankt

Nevermind.... niet brullen voor zelf proberen. :)

Wel andere vraag. Onder welke kaku afstandsbediening kan ik de ikea AB koppelen. Dat wil nog niet echt lukken

[ Voor 39% gewijzigd door Audiojunky op 27-02-2019 10:58 ]

• xFeverr
Audiojunky schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 06:53:
Weet iemand hoe ik de Ikea Gu10 ledlamp kan koppelen aan de ICS-2000 zodat ik warm/koud kan aanpassen en kan dimmen?

Alvast bedankt

Nevermind.... niet brullen voor zelf proberen. :)

Wel andere vraag. Onder welke kaku afstandsbediening kan ik de ikea AB koppelen. Dat wil nog niet echt lukken
In principa zou je gewoon de KaKu Zigbee afstandsbediening kunnen gebruiken voor de IKEA lamp. Tenminste, voor de Zigbee-lampen van Trust werkt dat.

Ook kan je alle 433-spullen gebruiken om de lamp te schakelen, maar dan moet je wel regels instellen in de ICS-2000

• Bert O.
Even een tussendoor vraagje:

Heeft hier iemand al KaKu-dingen gekoppeld aan een Logitech Harmony Hub?
Er is een hub-extender die compatibiliteit met Zigbee mogelijk maakt... maar KaKu/Trust wordt nergens letterlijk vermeld...

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Nope, werkt niet helaas.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
Bert O. schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:10:
Heeft hier iemand al KaKu-dingen gekoppeld aan een Logitech Harmony Hub?
Er is een hub-extender die compatibiliteit met Zigbee mogelijk maakt... maar KaKu/Trust wordt nergens letterlijk vermeld...
Inmiddels opgelost d.m.v Olisto.

(situatieschets: Philips Wake-uplight heeft erbarmerlijke klank, dat was meteen het eerste waar ik me 's ochtends aan ergerde als de wekker ging. Nu ligt er een Sonos soundbar naast, dewelke je wel als alarm kan instellen, maar dan zit je dus met elke keer 2 alarmen in te stellen: Sonos + wake-uplight, en da's niet handig als je niet elke dag op hetzelfde uur moet opstaan)

Nu heb ik in KaKu een 'scene' gemaakt die telkens met 3 seconden vertraging het licht met 2% laat vermeerderen.
In Olisto heb ik dan een trigg die op 6u59 die scene start, het volume van de Sonos op 2 zet, daarna een stream start, daarna het volume van de sonos naar 5 brengt.

Het enige dat ik nog moet doen is dus elke dag de juiste tijd ingeven, of meerdere van die situaties in Olisto steken zodat ik enkel de goeie moet kiezen bij het slapengaan. Helaas is er nog geen trigger die 'riekt' hoelaat ik de volgende dag moet opstaan :P

Nog leuker zou zijn om in Olisto vertragingen te steken, zodat ook daar het volume gelijdeijk aan kan laten omhooggaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Bert O. schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:22:
[...]

Inmiddels opgelost d.m.v Olisto.

(situatieschets: Philips Wake-uplight heeft erbarmerlijke klank, dat was meteen het eerste waar ik me 's ochtends aan ergerde als de wekker ging. Nu ligt er een Sonos soundbar naast, dewelke je wel als alarm kan instellen, maar dan zit je dus met elke keer 2 alarmen in te stellen: Sonos + wake-uplight, en da's niet handig als je niet elke dag op hetzelfde uur moet opstaan)

Nu heb ik in KaKu een 'scene' gemaakt die telkens met 3 seconden vertraging het licht met 2% laat vermeerderen.
In Olisto heb ik dan een trigg die op 6u59 die scene start, het volume van de Sonos op 2 zet, daarna een stream start, daarna het volume van de sonos naar 5 brengt.

Het enige dat ik nog moet doen is dus elke dag de juiste tijd ingeven, of meerdere van die situaties in Olisto steken zodat ik enkel de goeie moet kiezen bij het slapengaan. Helaas is er nog geen trigger die 'riekt' hoelaat ik de volgende dag moet opstaan :P

Nog leuker zou zijn om in Olisto vertragingen te steken, zodat ook daar het volume gelijdeijk aan kan laten omhooggaan...
Je kan Olisto toch iets met je agenda laten doen als ik het me goed herinner? Dan kan je die gewoon bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
OmeJoyo schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:12:
[...]
Je kan Olisto toch iets met je agenda laten doen als ik het me goed herinner? Dan kan je die gewoon bijhouden.
Klopt, maar ik weet vaak pas om 16u waar ik de volgende dag heen moet, dus in dat scenario zou ik dan eigenlijk dag na dag m'n agenda moeten bijhouden, ook als ik eens (wat eigenlijk standaard hoort te zijn) 4 dagen op rij tot 7u mag uitslapen...

Maar op zich zet je me wel aan het denken... Ik ga er eens over nadenken, maar denk dat ik met standaard-recurrents in de agenda zal vastlopen als ik agenda-items wil aanpassen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Bert O. schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Klopt, maar ik weet vaak pas om 16u waar ik de volgende dag heen moet, dus in dat scenario zou ik dan eigenlijk dag na dag m'n agenda moeten bijhouden, ook als ik eens (wat eigenlijk standaard hoort te zijn) 4 dagen op rij tot 7u mag uitslapen...

Maar op zich zet je me wel aan het denken... Ik ga er eens over nadenken, maar denk dat ik met standaard-recurrents in de agenda zal vastlopen als ik agenda-items wil aanpassen...
Ik heb een onregelmatige baan, mijn vrouw ook en 2 kids met oppas, kdv, bso en school. Dan is die agenda min of meer noodzaak :) of doen zoals dat tegenwoordig "normaal" is, nergens tijd voor en alles vergeten ;(

Ik ga binnenkort ook wat dingen op ons rooster laten schakelen, dan kan ik wat meer uit ervaring ideeën geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
Heb inmiddels ook de timers in Olisto ontdekt (weggestoken in de expert-instellingen). Het hele scenario wat ingewikkelder gemaakt nog. Verschillende triggs, die telkens een timer starten alvorens de volgende trigg in werking treedt. Dus na 15 min licht pas radio, en dan elke 10 seconden volume van de Sonos iets naar omhoog... Rustig wakker worden :-)

2 start-triggs: 1 om 4u45 en 1 om 6u45, dus gewoon kwestie van de juiste aan te zetten. Ik ken mezelf, heb nu toch al de routine om 's avonds bij het slapen gaan mezelf de vraag te stellen hoelaat ik de volgende dag moet vertrekken (en de wekker aan te passen)... Maar elke dag m'n kalender updaten... Dat ben ik na een halve dag al vergeten...

[ Voor 33% gewijzigd door Bert O. op 02-03-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
  • Laatst online: 02-03 13:34
ik ben net nieuw in het domotica verhaal en probeer veel te lezen hierover.
en heb nu thuis 1 ics-2000 en 2 inbouw dimmers en 1 afstand bediening van klik aan klik uit en dit werkt prima via de afstand bediening en de app.
moet nog 2 dimmers aanschaffen, want ik heb 4 lampen aan het plafond hangen die nu ook allemaal gedimd kunnen worden 2 dmv klik aan uit en 2 nu nog conventioneel.

nu wil ik eigenlijk met een wand schakelaar alles in de kamer in 1 x uitzetten
is dit wel mogelijk met een wand schakelaar ipv de afstandbediening ?
dit vraag ik omdat ik 4 dimmers straks heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ja dat kan... Je kan bijvoorbeeld een regel koppelen aan een knop met allerlei triggers en acties. Je kan het zo gek maken als je wil.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
renzo4000 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:40:
Ja dat kan... Je kan bijvoorbeeld een regel koppelen aan een knop met allerlei triggers en acties. Je kan het zo gek maken als je wil.
maar kan het dan met beide wandschakelaar want je hebt de AWST-8800 en de AWST-8802
want ik had al iets geprobeerd maar dat werkte niet.
er staat namelijk ook op de verpakking druk op de verbind knop van de ontvanger, maar dat wil ik niet want dan moet ik de lampen van plafond halen om een knopje in te drukken.
of kan het via klonen met de app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je kan het direct regelen via de app. Meer wil je een afstandbediening koppelen direct aan een dimmer dan zal je dat met de verbind knop moeten doen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
ik had het verkeerd gedaan zag ik.
ik had niet de juiste schakelaar aangemeld, maar nu wel de 8800.
ben nu half op weg ik krijg het licht wel aan maar niet uit hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
het werkt , ik zie dat je het even door moet hebben hoe dat werkt met de regels en triggers in de app
bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
johne1961 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:55:
[...]

maar kan het dan met beide wandschakelaar want je hebt de AWST-8800 en de AWST-8802
want ik had al iets geprobeerd maar dat werkte niet.
er staat namelijk ook op de verpakking druk op de verbind knop van de ontvanger, maar dat wil ik niet want dan moet ik de lampen van plafond halen om een knopje in te drukken.
of kan het via klonen met de app ?
Schakelaars en lampen koppelen via de ICS en niet rechtsreeks koppelen aan de lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VLom schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:39:
[...]

Voor de Zigbee versie kijk even op:

https://nl.aliexpress.com...-4ef2-b94a-5d588682a714-1

Merknaam:haozee Modelnummer:HS1SA-M
Volgens de Feedback zelfs aangegeven dat hij compatibel is met KAKU.
Thnx, was het zat, heb nu gewoon die van Kaku gekocht, die zijn prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik heb dus die APIR-2150. Wat een drama, ca 9 meter van de ISC-2000, maar dat ding doet t de ene keer wel, de andere niet. Echt weggegooid geld.
Er is een buitenlamp op gezet, ca 50% van de gevallen doet het ding gewoon niets en detecteerd geen beweging, al sta ik er vlakvoor in de lucht te springen. Kompleet waardeloos.

Wie weet een andere buiten bewegingsmelder met tweewegcommunicatie? (Zigbee)
Ik had die binnen bewegingsmelder al buiten opgehangen, maar die is te gevoelig voor buiten. Gevoeligheid is niet in te stellen helaas. Wie heeft een tip voor een bewegingsmelder met instelbare gevoeligheid? Mag gewoon voor binnen zijn, hangt beschermd tegen de regen!

Hoor het graag,
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:10:
Beste mensen, ik heb dus die APIR-2150. Wat een drama, ca 9 meter van de ISC-2000, maar dat ding doet t de ene keer wel, de andere niet. Echt weggegooid geld.
Er is een buitenlamp op gezet, ca 50% van de gevallen doet het ding gewoon niets en detecteerd geen beweging, al sta ik er vlakvoor in de lucht te springen. Kompleet waardeloos.

Wie weet een andere buiten bewegingsmelder met tweewegcommunicatie? (Zigbee)
Ik had die binnen bewegingsmelder al buiten opgehangen, maar die is te gevoelig voor buiten. Gevoeligheid is niet in te stellen helaas. Wie heeft een tip voor een bewegingsmelder met instelbare gevoeligheid? Mag gewoon voor binnen zijn, hangt beschermd tegen de regen!

Hoor het graag,
Thnx!
Bij mij doet de APIR-2150 het prima! Hij staat buiten ongeveer 15 meter van de ics-2000 en schakelt de buitenverlichting. Belangrijk is wel dat je batterijen in orde zijn. Wat er eventueel te proberen valt, is de bewegingsmelder rechtstreeks aan de schakelaar in te loggen en niet aan de ics-2000.
De APIR-2150 gevoeligheid is zeker wel instelbaar (zie handleiding blz 4) en met name met een schakelaar voor het instellen van de lichtgevoeligheid en met lamellen (t.b.v. horizontale detectiehoek). Maar gevoeliger dan de hoogste gevoeligheid zal je hem niet kunnen instellen.
Wil je alsnog een zigbee-oplossing kan je kiezen voor de Trust ZigBee Draadloze Bewegingssensor - ZPIR-8000. Een goede bewegingsmelder maar hier kan je op het apparaat zelf niets instellen. Je sluit hem direct op de ics-2000 aan en door scenes en regel kan je hem instellen. Zie ook hiervoor op 25 februari onder VLom!

[ Voor 22% gewijzigd door VLom op 05-03-2019 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
VLom schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:50:
[...]
Belangrijk is wel dat je batterijen in orde zijn en vooral dat je wifi-signaal voldoende sterk is. […] Als je signaal te zwak is zal een bewegingsmelder met zigbee nog meer problemen geven.
[…]
Met alle respect, maar hier speelt het Wi-Fi-signaal dus totaal geen rol. De APIR-2150 werkt op 433MHz met het KAKU protocol en dat heeft dus helemaal niets met Wi-Fi te maken. Een repeater kopen zal dan ook zeker niet helpen om dat signaal te verbeteren.

Voor Zigbee is het nog een grotere grap. Want in principe zorgt meer Wi-Fi-bereik voor meer storing in je Zigbee-netwerk. Het zou dus eigenlijk weer juist af te raden moeten zijn om je huis vol te hangen met repeaters voor een beter Zigbee-netwerk. Dit komt omdat Zigbee op de 2.4 GHz zit, daar zit je Wi-Fi (en bluetooth etc.) ook nog eens op. (5GHz-only routers zijn natuurlijk uitgesloten.)

Hoe dan ook: Je hoeft niet aan je Wi-Fi te zitten om je Zigbee- of 433-spullen beter te laten werken. Dat staat er echt volledig los van. Beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
xFeverr schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:14:
[...]

Met alle respect, maar hier speelt het Wi-Fi-signaal dus totaal geen rol. De APIR-2150 werkt op 433MHz met het KAKU protocol en dat heeft dus helemaal niets met Wi-Fi te maken. Een repeater kopen zal dan ook zeker niet helpen om dat signaal te verbeteren.

Voor Zigbee is het nog een grotere grap. Want in principe zorgt meer Wi-Fi-bereik voor meer storing in je Zigbee-netwerk. Het zou dus eigenlijk weer juist af te raden moeten zijn om je huis vol te hangen met repeaters voor een beter Zigbee-netwerk. Dit komt omdat Zigbee op de 2.4 GHz zit, daar zit je Wi-Fi (en bluetooth etc.) ook nog eens op. (5GHz-only routers zijn natuurlijk uitgesloten.)

Hoe dan ook: Je hoeft niet aan je Wi-Fi te zitten om je Zigbee- of 433-spullen beter te laten werken. Dat staat er echt volledig los van. Beloofd.
Zeer juist, xFeverr! Was totaal in de war daar ik bezig ben met een wifi deurbel! Wifi heeft, in deze, er niets mee te maken! Zal het dan ook verwijderen!! 8)7 Bedankt voor de opmerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Hallo,

Ik had me een zigbee Heiman koolmonoxide detector besteld op Aliexpress

Deze ziet er bijna hetzelfde uit als de rookmelders welke andere forumleden succesvol geïnstalleerd hebben.

Ik kan deze koppelen met de ICS 2000, echter er is geen keuze voor een koolmonoxide melder, ik heb hem dan ook zonder probleem gekoppeld als zijnde rookmelder. Maakt volgens mij ook niets uit.

Hij meldt zich netjes aan, en is ook zichtbaar in de kaku app.

Wat is er nu:
Ik wil een regel maken waarin ik deze sensor gebruik om een pushmelding naar de gsm te sturen. Echter in mijn trigger-menu is niets beschikbaar wat ik kan gebruiken?
Ik ging er vanuit dat ik gewoon een "rook gedetecteerd" kon selecteren als trigger.

Nu kan ik niets gebruiken, en heeft deze melder 0,0 slimmigheid in mijn systeem toegevoegd.......

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Tsja... De KaKu-app weet niet wat een koolmonoxidemelder is. Maar misschien werkt het wel gewoon met de rookmeldingstrigger.

Probeer het uit met rookmelding zou ik zeggen. Met de test-knop zou het dan moeten werken. En anders moet je even aan koolmonoxide komen :+

[ Voor 3% gewijzigd door xFeverr op 07-03-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xFeverr schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:07:
Tsja... De KaKu-app weet niet wat een koolmonoxidemelder is. Maar misschien werkt het wel gewoon met de rookmeldingstrigger.

Probeer het uit met rookmelding zou ik zeggen. Met de test-knop zou het dan moeten werken. En anders moet je even aan koolmonoxide komen :+
dan moet er wel een regel in de ICS zijn die kijkt naar deze trigger. Als 'Rook gedetecteerd' niet beschikbaar is in een regel, dan zal die co-melder denk ik toch niet goed werken met de ics2000. Ik heb zelf een kaku rookmelder en dan heb ik wel een dergelijke trigger beschikbaar om in een regel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Palomar schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:10:
[...]

dan moet er wel een regel in de ICS zijn die kijkt naar deze trigger. Als 'Rook gedetecteerd' niet beschikbaar is in een regel, dan zal die co-melder denk ik toch niet goed werken met de ics2000. Ik heb zelf een kaku rookmelder en dan heb ik wel een dergelijke trigger beschikbaar om in een regel te gebruiken.
Klopt, ik had ergens gevonden dat Kaku een "eigen sausje" over het Zigbee protocol heen gegoten heeft.
Ik ben bang dat dit gebruikt wordt om eigen producten te identificeren, en dus andere producten geen toekenning geeft aan zaken zoals "rook gedetecteerd".

Mijn zigbee bewegingssensor koppelt prima, maar gaat na een tijd naar offline in de app. Daarbij als ik een regel maak dan staat er achter "beweging gedetecteerd" 10 = 1". Geen idee wat dat voorstelt, maar mijn originele sensor doet dit niet.

Mochten er personen zijn welke wél ander Zigbee spul met succes aan het werken gekregen hebben, verneem ik dit zeer graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:20
Ik heb eindelijk mijn 2 Xiaomi temp sensors binnen maar krijg ze niet gekoppeld. Ik weet niet wat ik fout doe. volgens de app (laatste versie) moet ik de knop 2 seconde ingedrukt houden en dan moet hij gaan koppelen maar nu al 50 keer gedaan maar het lukt niet. wie weet me te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Het koppelen ging bij mij zo snel dat ik niet eens precies meer weet wat ik destijds gedaan heb. De 2e verwacht ik dit weekend dus dan kan ik het nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
Frappuccino schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:36:
Het koppelen ging bij mij zo snel dat ik niet eens precies meer weet wat ik destijds gedaan heb. De 2e verwacht ik dit weekend dus dan kan ik het nogmaals proberen.
Ik hoop dat je me kan helpen, word er gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
erikven1978 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:14:
[...]

Mochten er personen zijn welke wél ander Zigbee spul met succes aan het werken gekregen hebben, verneem ik dit zeer graag.
Ligt ook wel aan hoe je sensor informatie stuurt. Ik heb bijvoorbeeld de bewegingssensor van IKEA aan de ICS hangen. Deze kan echter geen trigger zijn voor beweging, maar schakelt zelf de lampen in en uit met een eigen timer. Die timer stel je in aan de achterkant van de bewegingssensor. Voor de rest gedraagt het dus gewoon als afstandsbediening.

Ik weet niet of daar überhaupt iets aan gedaan kan worden door kaku of een andere Zigbee bridge? In ieder geval kan die van IKEA er ook geen events mee doen.

[ Voor 9% gewijzigd door xFeverr op 07-03-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

erikven1978 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:14:
[...]

Ik heb een 3tal osram smart pluggen prima kunnen combineren met een ICS 2000

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Audiojunky schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:59:

Hier ben ik ook wel heel erg benieuwd naar... Zou fantastisch zijn als de ICS-2000 met de Itho draadloos kan communiceren :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevrouw Truus
  • Niet online
xynix schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:50:
[...]

Ook bij mij geen probleem om te koppelen. Hierover op 24 januari "gerapporteerd":

<start quote>
Heb gisteren overigens een Aqara temperatuur en luchtvochtigheidssensor ontvangen uit China (was eerder in dit topic al genoemd). Werkt prima en zie in de app wat de temp. en luchtv. is in huis. Natuurlijk meer een gimmick, want veel zal ik er niet mee doen. Heb nu een regel aangemaakt dat ik een notificatie krijg als de luchtv. lager is dan 40%.
<einde quote>

De sensor doet nog steeds zijn werk. Misschien handig dat je even aangeeft (met link) welke je gekocht hebt? Er zijn meerdere varianten. Dan kunnen we vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
xynix schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:32:
Ik heb eindelijk mijn 2 Xiaomi temp sensors binnen maar krijg ze niet gekoppeld. Ik weet niet wat ik fout doe. volgens de app (laatste versie) moet ik de knop 2 seconde ingedrukt houden en dan moet hij gaan koppelen maar nu al 50 keer gedaan maar het lukt niet. wie weet me te helpen.
Bij mij ging koppelen prima en snel. Wellicht iets dichter bij de ICS gaan staan. En dacht dat even kort indrukken al genoeg was, misschien is 2 seconde indrukken al te lang.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
Erwin_83 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:25:
[...]

Bij mij ging koppelen prima en snel. Wellicht iets dichter bij de ICS gaan staan. En dacht dat even kort indrukken al genoeg was, misschien is 2 seconde indrukken al te lang.
Ik heb onderstaande besteld, dacht dat deze goed waren

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.775a4c4dZOL6R7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Yes, die heb ik ook, werken perfect alleen geen indicatie van de batterij status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
Inunekko schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:52:
[...]

Yes, die heb ik ook, werken perfect alleen geen indicatie van de batterij status
Snap het niet, net nog een keer geprobeerd. knopje 1 keer ingedrukt en in de app op verbinden geklikt. geen resultaat. knopje 5 seconden ingedrukt. geen resultaat. ook beide geprobeerd om in de app te zeggen verbinden en daarna het knopje indrukken maar dat wekt ook niet. APP versie 3.14.1 build 244 Firmware ICS-2000 is R30

Op de verpakking staat duidelijk dat het ZIGBEE is en geen WIFI.
Hue lampen waren zo gekoppeld. nu dit nog, wil ook rookmelders aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

xynix schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:15:
[...]

Snap het niet, net nog een keer geprobeerd. knopje 1 keer ingedrukt en in de app op verbinden geklikt. geen resultaat. knopje 5 seconden ingedrukt. geen resultaat. ook beide geprobeerd om in de app te zeggen verbinden en daarna het knopje indrukken maar dat wekt ook niet. APP versie 3.14.1 build 244 Firmware ICS-2000 is R30

Op de verpakking staat duidelijk dat het ZIGBEE is en geen WIFI.
Hue lampen waren zo gekoppeld. nu dit nog, wil ook rookmelders aansluiten.
Je hebt oude firmware op je ICS, R32 is de huidge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
OmeJoyo schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:34:
[...]

Je hebt oude firmware op je ICS, R32 is de huidge.
En hoe ga ik aan de nieuwe firmware komen? Dit gaat toch automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

xynix schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:35:
[...]

En hoe ga ik aan de nieuwe firmware komen? Dit gaat toch automatisch
Ja op de website van KAKU staat zelfs R30 als laatste genoemd, maar ik heb R32 out of the box, zo ook mijn ouders en ook degene bij wie ik weet dat het werkt. Wellicht een reboot en kijken of die gaat updaten?

Weet uit ervaring als je met KAKU belt dat ze heel behulpzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
@xynix brand er wel een klein lampje als je het knopje indrukt ? Misschien zit er nog een plasticje tussen de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
Erwin_83 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:40:
@xynix brand er wel een klein lampje als je het knopje indrukt ? Misschien zit er nog een plasticje tussen de batterij.
Als ik het knopje in druk gaat hij wel een paar keer blauw knipperen.
Ik probeer nu aan een nieuwe firmware te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Ik heb ook de R32 firmware. Is bij R30 wel een temperatuur/vocht meter te zien dan om te koppelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
Erwin_83 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:41:
Ik heb ook de R32 firmware. Is bij R30 wel een temperatuur/vocht meter te zien dan om te koppelen ?
Ja dat wel, maar tot nu toe lukt het niet, Heb me net aangemeld als BETA tester. misschien krijg ik hem dan sneller. Zo ook maar eens contact met ze opnemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Ik ben niet als tester aangemeld, maar heb blijkbaar al wel R32 firmware. Wellicht omdat trust nog met een zigbee probleem bij mij bezig is. De aangemelde rookmelders zijn na een tijdje offline gegaan en niet meer online gekomen.

Wellicht zit jou probleem ook in de ICS en niet in de sensors.

[ Voor 12% gewijzigd door Erwin_83 op 08-03-2019 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
Erwin_83 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:44:
Ik ben niet als tester aangemeld, maar heb blijkbaar al wel R32 firmware. Wellicht omdat trust nog met een zigbee probleem bij mij bezig is. De aangemelde rookmelders zijn na een tijdje offline gegaan en niet meer online gekomen.

Wellicht zit jou probleem ook in de ICS en niet in de sensors.
Ik heb ze net een mail gestuurd om R32 te verkrijgen ivm problemen. even afwachten of het gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
Snelle reactie ontvangen,

Bedankt voor uw bericht. Iedereen heeft R32 en lijkt het erop dat poort 21 bij u in de router dicht zit en niet zijn firmware kan downloaden. U moet een port forwarding doen met uw router.

U zou het volgende nog kunnen proberen:

Normaal is het niet nodig om poorten open te zetten. Maar als iemand actief alles blokkeert, dan:
FTP: poort 21 TCP
Cloud: poort 2013 UDP

Even in mijn Sonicwall gekeken en wat blijkt

05:50:51 Mar 08 446 Firewall Settings Error FTP: PASV response spoof attack dropped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

xynix schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:43:
Snelle reactie ontvangen,

Bedankt voor uw bericht. Iedereen heeft R32 en lijkt het erop dat poort 21 bij u in de router dicht zit en niet zijn firmware kan downloaden. U moet een port forwarding doen met uw router.

U zou het volgende nog kunnen proberen:

Normaal is het niet nodig om poorten open te zetten. Maar als iemand actief alles blokkeert, dan:
FTP: poort 21 TCP
Cloud: poort 2013 UDP

Even in mijn Sonicwall gekeken en wat blijkt

05:50:51 Mar 08 446 Firewall Settings Error FTP: PASV response spoof attack dropped
Ik zeg +1 voor de support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Inunekko schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:52:
[...]

Yep, die heb ik ook en doet het prima. Ik schakel er afhankelijk van de luchtvochtigheid de Venta mee aan/uit via een KaKu plug.

Die nog geleverd moet worden is meer ter info.

Ik zie btw wel de batterij status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
nu maar hopen dat ik vannacht de laatste firmware krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:37
Vraagje aan de rest. Ik heb thuis ook een ICS-2000 en ben op zoek naar een energiemeter. Nou weet ik dat Klikaanklikuit er 1 heeft die je op je hoofdmeter aansluit, maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik ben op zoek naar zo'n stopcontact energiemeter die het verbruik van 1 stopcontact direct aan de app doorgeeft.

Nou zijn er online zat van die dingen te vinden die dat kunnen, maar ik ben dus specifiek op zoek naar een ding wat gekoppeld kan worden aan de ICS-2000 en dan ook daadwerkelijk in de Klikaanklikuit app wattage weergeeft om te voorkomen dat ik straks voor elk Zigbee ding in huis een aparte app heb.

Weet iemand of dat bestaat? Het is erg lastig zoeken online en in dit forum omdat je bij energiemeter en klikaanklikuit telkens bij dat hoofdmeter-ding uitkomt :)

Kortom. Ik zoek dus iets als dit:
https://www.alibaba.com/p...rt-EU-UK_60325439337.html
wat daadwerkelijk werkt met klikaanklikuit (en dat is lastig zoeken).

Heeft iemand zoiets al werkend en heeft iemand een suggestie voor welke plug ik moet kopen ?

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 07:26
Weet iemand of het mogelijk is om twee ics 2000's in hetzelfde netwerk te hebben? Wij delen hier over twee woningen hetzelfde netwerk (zeg maar aanleunwoning). Nu proberen we het ook bij de tweede woning werkend te krijgen maar krijgen we geen schakelaar (of iets anders gekoppeld).

Elke keer als we nu op verbinden klikken vind hij gelijk 'een apparaat' en verbind daarmee. Het is alleen een niet bestaand apparaat (ik kan hem in elk geval niet vinden).

Enige wat ik kan bedenken is de tweede ics. Of heeft iemand nog een ander idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 20:39
Ik bedien mijn Brink Renovent WTW balansventilatie nu via de ICS-2000 ipv de bedrade schakelaars is huis. De bedrade schakelaars werkten al enige tijd niet meer goed. Waarschijnlijk door interferentie op de signaaldraden. De WTW wisselde nog wel eens spontaan van stand. Dit is met de nieuwe setup nu verholpen.
Verder verwacht ik nu stroom en verwarming te kunnen besparen door de WTW automatisch naar stand 1 te laten schakelen of zelfs uit als we niet thuis zijn.

Tussen de WTW perilex stekker en de wandcontactdoos een tussenstuk gezet bestaande uit
een perilex stekker,
een ACM-3500-3 (in een OWH-002 behuizing vanwege de elektische isolatie),
een perilex contrastekker.

De ACM-3500-3 wordt gevoed via de Perilex wandcontactdoos. Alleen de fase en de nuldraad zijn aangesloten. De signaaldraden in de Perilex wandconcactdoos zijn niet aangesloten. Kanaal 1 van de ACM-3500-3 is aangesloten op de fase en nul van de perilex contrastekker en schakelt de WTW aan en uit. De fase van kanaal 2 en 3 ook aangesloten op de contra perilex stekker en dienen als signaaldraden om ventilatie standen 2 en 3 in te schakelen.

In de keuken en badkamer een dubbele wandschakelaar (AWST-8802) opgehangen. Via scenes in de ICS-2000 schakelt deze de WTW uit of aan op stand 1, 2, 3. Stand 3 heb ik gekoppeld aan een scene met timer. In de badkamer gaat stand 3 na 30 minuten weer uit. In de woonkamer gaat stand 3 na 8 uur weer uit (party mode).

Verder in de ICS-2000 ingesteld dat 's avonds tussen 18.00 en 19.00 de WTW naar stand 3 gaat ivm het koken.
Op vaste tijden dat we nooit thuis zijn schakelt de WTW nu terug naar stand 1.

Zojuist ook mijn NetAtmo weerstations gekoppeld via Olisto aan de ICS-2000. Een trigger aangemaakt dat als het CO2 niveau in huis boven een drempelwaarde komt de ventilatie voor een uur opschakelt naar stand 3. Of dit werkt moet ik nog gaan ondervinden.

WTW voor een fractie van de prijs van Brink's draadloze oplossing, draadloos gemaakt en ook nog eens automatiseerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Emperor schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:19:
Weet iemand of het mogelijk is om twee ics 2000's in hetzelfde netwerk te hebben? Wij delen hier over twee woningen hetzelfde netwerk (zeg maar aanleunwoning). Nu proberen we het ook bij de tweede woning werkend te krijgen maar krijgen we geen schakelaar (of iets anders gekoppeld).

Elke keer als we nu op verbinden klikken vind hij gelijk 'een apparaat' en verbind daarmee. Het is alleen een niet bestaand apparaat (ik kan hem in elk geval niet vinden).

Enige wat ik kan bedenken is de tweede ics. Of heeft iemand nog een ander idee?
haal de tweede even vd stroom terwijl je alles op de eerste instelt ;) of omgekeerd natuurlijk

mochten ze elkaar dan storen sluit je het hiermee uit

overigens heb ik dat ook al eens gehad met mijn ics. soms wil het niet anders werken is mijn ervaring dan een ontvanger eerst te koppelen met een handzender en deze dan in de ics te clonen door de handzender ernaast te houden en dan de clone opdracht te geven

[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 10-03-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
xynix schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:50:
[...]

Ook deze was zo gekoppeld. Vooraf de temp sensor gereset (lang indrukken en daarna een keer kort, lampje knippert in die procedure even vlug).
Daarna aanmelden als Trust zigbee temp/luchtvochtigheidssensor. Voor het zoeken met de app even de knop op de sensor kort indrukken en dan zoeken en tadaa... hij staat erbij.

Was wel even van beide temp sensoren de batterijindicatie kwijt maar een herstart van de ICS2000 via de app heeft dat (tot nu toe) verholpen.

Hoewel deze sensor voor de slaapkamer bedoeld is en ondanks dat ik meerdere zigbee sensoren heb heb ik 'm wel op ca 1m van mijn ICS2000 aangemeld.

Nu nog wachten op mijn 2 bestelde Osram zigbee pluggen. Waren eerder deze week € 14.99/stuk bij Amazon.DE. Nog net op tijd besteld voor het laatste uur van de aanbieding uitgetikt was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
Top. Van de week eerst even mijn firewall aanpassen om de r32 binnen te krijgen. Staat schijnbaar te goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
Korvaag schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:14:
Vraagje aan de rest. Ik heb thuis ook een ICS-2000 en ben op zoek naar een energiemeter. Nou weet ik dat Klikaanklikuit er 1 heeft die je op je hoofdmeter aansluit, maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik ben op zoek naar zo'n stopcontact energiemeter die het verbruik van 1 stopcontact direct aan de app doorgeeft.

Nou zijn er online zat van die dingen te vinden die dat kunnen, maar ik ben dus specifiek op zoek naar een ding wat gekoppeld kan worden aan de ICS-2000 en dan ook daadwerkelijk in de Klikaanklikuit app wattage weergeeft om te voorkomen dat ik straks voor elk Zigbee ding in huis een aparte app heb.

Weet iemand of dat bestaat? Het is erg lastig zoeken online en in dit forum omdat je bij energiemeter en klikaanklikuit telkens bij dat hoofdmeter-ding uitkomt :)

Kortom. Ik zoek dus iets als dit:
https://www.alibaba.com/p...rt-EU-UK_60325439337.html
wat daadwerkelijk werkt met klikaanklikuit (en dat is lastig zoeken).

Heeft iemand zoiets al werkend en heeft iemand een suggestie voor welke plug ik moet kopen ?
Ik dacht dat de innr smart plug sp 120 het ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
xynix schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Ik dacht dat de innr smart plug sp 120 het ook kan.
Ik zit eens even te kijken, maar het kan aan mij liggen: dit is toch gewoon een schakelbare plug zonder enige vorm van monitoring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frk123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-09 20:36
Vandaag mijn zone gestuurde ventilatie geinstalleerd. Met een Kaku Sun650 stuur ik 2 kleppen aan die bepalen of er boven of beneden geventileerd wordt. Nu is dat nog op tijd gestuurd. De bedoeling is dat ik ook de ventilator op basis van de Netatmo CO2 waarde van de healthy home coach ga aansturen, er komt dan ook een 2e sun650 om het helemaal automagisch te laten werken.

Afgelopen tijd bezig geweest om in ons huis uit ‘87 mechanische ventilatie aan te leggen met een Orcon MVS15. Helaas de verkeerde gekocht (zonder perilex) anders was het een stuk makkelijker geweest.

Foto’s volgen nog.

Ik stuur de kleppen aan actuators die ik uit china heb gehaald.

Hulp gevraagd. Ik heb nu een ics1000 gekoppeld aan apple homekit via een home bridge. De netatmo’s staan ook in apple homekit. Iemand een idee hoe ik dit op een eenvoudige wijze kan verbinden zodat ik (desnoods een nieuwe met perilex) de ventilatie hierdoor kan laten aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 07:26
Ray schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:24:
[...]

haal de tweede even vd stroom terwijl je alles op de eerste instelt ;) of omgekeerd natuurlijk

mochten ze elkaar dan storen sluit je het hiermee uit

overigens heb ik dat ook al eens gehad met mijn ics. soms wil het niet anders werken is mijn ervaring dan een ontvanger eerst te koppelen met een handzender en deze dan in de ics te clonen door de handzender ernaast te houden en dan de clone opdracht te geven
daar hoopte ik ook op, dus dit op verschillende manieren nu nog een keer geprobeerd, helaas.
Het probleem is dat bij een nieuw toe te voegen apparaat hij gelijk 'iets' blijft koppelen (welk apparaat we ook kiezen). We hebben een mail naar KaKu gestuurd om te kijken of een hard reset zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Emperor schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:05:
[...]

daar hoopte ik ook op, dus dit op verschillende manieren nu nog een keer geprobeerd, helaas.
Het probleem is dat bij een nieuw toe te voegen apparaat hij gelijk 'iets' blijft koppelen (welk apparaat we ook kiezen). We hebben een mail naar KaKu gestuurd om te kijken of een hard reset zou kunnen helpen.
wellicht ergens iemand met een weerstation in de buurt met bijna lege batterij oid en je kan deze ellende al hebben weet ik uit ervaring toen bij de buurman zijn draadloze alarm accu bijna leeg was :'(

toen werkte er bij mij vrijwel niets meer

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 10-03-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
Frappuccino schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:03:
[...]

[...]

Yep, die heb ik ook en doet het prima. Ik schakel er afhankelijk van de luchtvochtigheid de Venta mee aan/uit via een KaKu plug.

Die nog geleverd moet worden is meer ter info.

Ik zie btw wel de batterij status.
Zo net terug uit Engeland, en meteen de ICS-2000 aan het modem gekoppeld. hup R32 binnen gekregen.
Weer terug geplaatst en de sensoren gekoppeld. en ja hoor binnen 30 seconden alle 2 up en running.
Dus met R30 werken ze niet maar met R32 geen stress meer. alleen zoals meerdere nog geen batterij status. maar dat vind ik nog niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Ook niet na een keer opnieuw opstarten van de ICS-2000 via de app?

Kijk ook niet raar op als het morgen wel werkt.
Heb het met Kaku bewegingsmelders ook gehad. Bij het koppelen van de 2e ineens van alle zigbee sensoren de batterijindicatie weg. Restart van de ICS hielp toen niet maar kwam vanzelf terug. Kan destijds ook een firmware/app issue geweest zijn maar daar kan ik enkel naar raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
Frappuccino schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:59:
Ook niet na een keer opnieuw opstarten van de ICS-2000 via de app?

Kijk ook niet raar op als het morgen wel werkt.
Heb het met Kaku bewegingsmelders ook gehad. Bij het koppelen van de 2e ineens van alle zigbee sensoren de batterijindicatie weg. Restart van de ICS hielp toen niet maar kwam vanzelf terug. Kan destijds ook een firmware/app issue geweest zijn maar daar kan ik enkel naar raden.
We wachten het gewoon af, ben al blij dat ze het doen. kan ik er nog een paar bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Erwin_83 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:57:
Vandaag de temperatuur/Luchtvochtigheid meters ontvangen uit China. Koppelen was zo gebeurd. Op de foto lijkt het heel wat, maar het zijn kleine apparaatjes.

Bij regels kan je notificatie aanmaken.

Temperatuur en luchtvochtigheid kan je instellen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/n4boea.jpg
Het lijkt erop dat de batterijindicator iets is dat alleen in de Android app terug te vinden is.
Ik heb de sensor ook besteld, vanavond ontvangen en gekoppeld (dat werkt), maar zie op mijn iPhone geen batterijstatus terug. Gekoppeld zoals aangegeven in het topic (KaKu > Premium Line (2-weg, Zigbee) > Zigbee Temperatuursensor). Helaas geen Android in het huishouden waarmee ik kan testen.
Nu dus maar op goed gevoel kijken wanneer de batterij toe is aan vervanging :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
@Yoshimi de batterij indicator werkt hier heel wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Erwin_83 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:32:
@Yoshimi de batterij indicator werkt hier heel wisselend.
Dank je wel voor je reactie, dan weet ik in elk geval dat ik daar vooralsnog niet teveel waarde aan hoef te hechten. De sensor zelf werkt perfect, voor dat geld. Ik ga er denk ik nog een kopen voor op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevrouw Truus
  • Niet online
Weet iemand of deze Philips buitensensor werkt met de ICS?

https://www2.meethue.com/...uitensensor/8718699625474

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Ook de ICS-2000 aangeschaft en ik moet zeggen dit werkt erg goed met Google Home, roepen en het gebeurd.

Wat ook leuk om te weten is dat je de Philips Hue gewoon aan de bridge kunt laten zitten ipv in de ICS toe te voegen, zolang je dezelfde kamernaam aanmaakt in zowel Hue als in ICS-2000 komt dat in Google Home bij elkaar te staan als in één kamer.

Eén ding krijg ik dus niet voor elkaar en dat is het koppelen van de Somfy RTS lamellen motor. De rolluiken (allen Somfy) doen het dus perfect maar de lamellen niet. Nu werkt die wel met de handzender dus ik dacht dan kloon ik dat signaal wel maar dat schijnt niet te kunnen in de app.

Iemand enig idee of dit wel te doen is en hoe dit zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 13:54

The Wizard

Moderator Mobile
riesg schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:04:
Ook de ICS-2000 aangeschaft en ik moet zeggen dit werkt erg goed met Google Home, roepen en het gebeurd.

Wat ook leuk om te weten is dat je de Philips Hue gewoon aan de bridge kunt laten zitten ipv in de ICS toe te voegen, zolang je dezelfde kamernaam aanmaakt in zowel Hue als in ICS-2000 komt dat in Google Home bij elkaar te staan als in één kamer.

Eén ding krijg ik dus niet voor elkaar en dat is het koppelen van de Somfy RTS lamellen motor. De rolluiken (allen Somfy) doen het dus perfect maar de lamellen niet. Nu werkt die wel met de handzender dus ik dacht dan kloon ik dat signaal wel maar dat schijnt niet te kunnen in de app.

Iemand enig idee of dit wel te doen is en hoe dit zou moeten?
Zijn het toch niet io motoren? Ik moest bij mijn rolluiken ook specifiek aangeven dat ik RTS wou hebben ivm de koppeling aan de ICS.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
The Wizard schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:52:
[...]

Zijn het toch niet io motoren? Ik moest bij mijn rolluiken ook specifiek aangeven dat ik RTS wou hebben ivm de koppeling aan de ICS.
Zover ik kan zien niet, ik maak gebruik van een Somfy RTS afstandsbediening, de Homewizard die er naast nog draait bedient het met een Somfy RTS signaal. Op de kast van de motor staat ook RTS. Dat was een vereiste toen we het lieten monteren omdat we ook de rolluiken op RTS hebben (die het dus wel doen). De IO motoren zijn zo te zien allemaal buis motoren, de lamellenmotor hangt parallel naast de rails.

Wat wel vreemd is dat ik het wel in leermodus krijg maar na het verzenden van een signaal vanuit de ICS-2000 slaat de motor vast. Het enige wat mij nu nog te binnen schiet is dat er maar twee geheugenruimtes zijn maar dat ga ik morgen proberen

[ Voor 12% gewijzigd door riesg op 19-03-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
gister heb ik 2 lampen van Ikea gehaald, namelijk de Tradfri led 400 LM.
deze 2 dimbare lampen E14 krijg ik met geen mogelijkheid gereset om aan te melden bij mijn ics2000.
ik zie dat mensen er helemaal gek van worden op internet met dat 6 x uit/aan methode.
en ik moet ze toch in de pairing mode zien te krijgen

weet iemand of er nog een andere oplossing hiervoor is ?

[ Voor 8% gewijzigd door johne1961 op 20-03-2019 06:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

johne1961 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 06:49:
gister heb ik 2 lampen van Ikea gehaald, namelijk de Tradfri led 400 LM.
deze 2 dimbare lampen E14 krijg ik met geen mogelijkheid gereset om aan te melden bij mijn ics2000.
ik zie dat mensen er helemaal gek van worden op internet met dat 6 x uit/aan methode.
en ik moet ze toch in de pairing mode zien te krijgen

weet iemand of er nog een andere oplossing hiervoor is ?
De reset staat ook een beetje but omschreven, wat mij geholpen heeft is de volgende post thread:
https://community.smartth...-bulb-to-pair-it/93787/13

What works for me every time is using (very) short “on’s” and a little bit longer “off’s”…
I start with bulb on, then off, and then 6 “on’s”, where i kill the light as soon as the bulb shows signs of turning on… Hope that make sense…?

Dus niet het Ikea tempo volgen, werkt vaak niet namelijk.

Dus starten met de lamp aan en heel dicht naast de ICS ik heb ze er altijd tegenaan gehouden.

Lamp uit voor een krappe seconde, weer aan en zodra die maar enigszins licht geeft meteen weer uit.
Dit 6 keer heeft mij bij mij tot nu toe altijd gewerkt! Uiteraard de 6e keer aan laten en niet uitzetten! De dim/flikker is best wel duidelijk waarneembaar, zeker als je er op zit te wachten.

Nu kan je de ICS laten zoeken naar de lamp en zou die hem gewoon moeten vinden.

Als je klaar bent kun je hem plaatsen waar je wilt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
weer geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.
ook niet met de 2e lamp die ik hier hebt.

wat een drama product, gelukkig geeft de lamp wel licht
ik kan hem dan in ieder geval gebruiken zonder slimme functie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

johne1961 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:09:
weer geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.
ook niet met de 2e lamp die ik hier hebt.

wat een drama product, gelukkig geeft de lamp wel licht
ik kan hem dan in ieder geval gebruiken zonder slimme functie's
Lukt het resetten of alleen het koppelen niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop Visstick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:00
Korvaag schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:14:
...
Volgens mij zijn er geen andere energiemeters voor de ICS-2000 dan die hoofdmeter-versie.
Misschien dat ze dat ooit nog eens toevoegen maar voor nu bestaat het niet en kan weer jij wil dus niet.

Problems don't exist, only challenges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Joop Visstick schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:46:
[...]

Volgens mij zijn er geen andere energiemeters voor de ICS-2000 dan die hoofdmeter-versie.
Misschien dat ze dat ooit nog eens toevoegen maar voor nu bestaat het niet en kan weer jij wil dus niet.
Ik ben er ook bang voor ja.. naja.. dan maar 2 Fibaro oid pluggen en een aparte app. Helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
OmeJoyo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:02:
[...]

Lukt het resetten of alleen het koppelen niet?
het resetten lukt niet
ik zie de lamp niet knipperen als bevestiging
ik heb wel de lamp net even uitgeprobeerd met de tradfri afstandbediening en dat werkt gelijk
helaas kan ik hem daar niet mee resetten
Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste