Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Serieus?Erwin_83 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:58:
LET OP schijnveiligheid. De app geeft geen push melding als de rook en lekkage melders offline gaan. De rookmelder piept wel zelf bij brand, de lekkage melder maakt geen geluid.
Wat is het nut dan van die dingen 'aangesloten' op een ICS?
Edit:
Oh, beter lezen Frap, geen melding bij offline gaan, dus wel als er rook of lekkage is.

Desondanks, verbeterpuntje voor KaKu.
[ Voor 16% gewijzigd door Frappuccino op 23-03-2019 07:52 ]
Hier iemand al een oplossing voor? Heb hier namelijk ook last van sinds een paar weken cq maanden. Is vrij lastig.HellFury schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:58:
Wellicht is deze vraag hier al gesteld, maar ik kon hem niet vinden: ik heb nu ongeveer een jaar de ICS-2000 en heb ingesteld dat bij het indrukken van de deurbel en dat als een deur open gaat er een melding wordt gestuurd naar mijn telefoon. Dit werkte in het begin redelijk vlot, zeg zo'n 10 seconden max. Maar sinds een paar maanden kan het zijn dat het minuten duurt, en soms komt een melding pas als ik het scherm van mijn telefoon aan zet. Ik heb al alle batterijbesparende functies e.d. van het OS uitgezet, maar het probleem blijft. Het probleem doet zich voor bij mijn telefoon, maar ook die van mijn vrouw, en die zijn niet toevallig allebei tegelijk geupdate, dus 't probleem lijkt 'm in de app te zitten. Iemand anders die dit probleem heeft en heeft opgelost?
Al eens geprobeerd om de bel te resetten en opnieuw aan te melden ?
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Is een optie. Ga ik mee aan de gang. ThksErwin_83 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:05:
Hier werkt de deurbel en de push melding prima/tegelijk.
Al eens geprobeerd om de bel te resetten en opnieuw aan te melden ?
Raymond67 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:54:
[...]
Hier iemand al een oplossing voor? Heb hier namelijk ook last van sinds een paar weken cq maanden. Is vrij lastig.
[ Voor 14% gewijzigd door eettjjuuhh op 26-03-2019 21:41 ]
Lijkt eerlijk gezegd meer op een "probleem" (of feature) van je telefoon. Ik heb bijvoorbeeld, op mijn OnePlus, als ik een paar dagen een bepaalde app niet open, dat de meldingen ook stoppen tot ik weer in die app kom.eettjjuuhh schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:38:
Hier heb ik ook last. Zowel bij de bel als deursensor pas een melding als ik op mn telefoon kijk. Met name de meldingen snachts. (zoon die laat thuis komt) overdag lijkt goed te gaan. Als er meer mensen zijn dan lijkt me dit een software probleem?
[...]
Zeker omdat je zegt dat het vooral savonds gebeurt. Gaat je telefoon dan niet op 'niet storen'?
Misschien swipe je veel meldingen weg van die app waardoor je telefoon denkt dat je ze niet belangrijk vindt om je te storen, maar als je dan toch je telefoon bekijkt kunnen ze wel opgehaald worden.
Welke telefoon heb je eigenlijk? Zeker in de nieuwste OS versies zitten weleens wat van deze features verstopt.
(Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar dit zegt mijn gevoel er over
[ Voor 8% gewijzigd door xFeverr op 27-03-2019 06:44 ]
https://uploads-ssl.webfl...1ef33f1_Zigbee-p-800.jpeg
ik heb de AYCT-102 afstand bediening en mijn knoppen raken al aardig bezet.
nu weet ik wel dat je 16 kanalen hebt, maar ik vind het niks dat je moet schuiven naar 2,3 of 4
Ik heb op de badkamer zo’n bouwmarkt ventilator van 15 watt, deze zit nu via een kaku schakelaar bij de verlichting zodat hij niet altijd aan staat.
Nu had ik het idee om er een dimmer schakelaar op te zetten zodat hij altijd zachtjes draait en via de temp/vocht meter harder gaat draaien als het nodig is..
Heeft iemand hier ervaring mee?
Omdat er maar zo’n laag stroom verbruik is heb ik mijn twijfels of het gaat werken..
Misschien dat je zoiets werkend krijgt met een ACM-1000 of wellicht een van de andere inbouw-dimmers.SvS1986 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:23:
Ik heb even de zoekfunctie gebruikt maar daar vond ik niet wat ik zocht..
Ik heb op de badkamer zo’n bouwmarkt ventilator van 15 watt, deze zit nu via een kaku schakelaar bij de verlichting zodat hij niet altijd aan staat.
Nu had ik het idee om er een dimmer schakelaar op te zetten zodat hij altijd zachtjes draait en via de temp/vocht meter harder gaat draaien als het nodig is..
Omdat er maar zo’n laag stroom verbruik is heb ik mijn twijfels of het gaat werken..
https://www.klikaanklikui...ebouwde-multi-dimmer.html
Deze kan werken met lage wattages volgens de website voor LED, dus misschien heb je daarmee wel geluk voor je ventilator?
Ik vermoed dat het toerental van de motor wordt bepaald door de netfrequentie en niet door de spanning. Een dimmer haalt alleen maar de kracht uit de motor en hij zal bij teveel dimmen al gauw helemaal niet meer draaien.SvS1986 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:23:
Ik heb even de zoekfunctie gebruikt maar daar vond ik niet wat ik zocht..
De ICS-2000 stuurt zelf ook zonder problemen de diverse ontvangers aan.
De locatie van de zenders lijkt geen invloed te hebben. De sleutelhanger zender heb ik tot vlak bij de ICS geprobeerd.
De 3 AWST-8802 zijn vrij nieuw. Pas enkele weken in gebruik. De AKCT-510 Sleutelhanger is al jaren oud, maar 1 ontvanger werkt wel direct op deze zender.
Ik heb de AKCT-510 Sleutelhanger Afstandsbediening opnieuw ingeleerd op de ICS-2000 (dat werkt dan weer wel), maar de Rule wordt niet geactiveerd. Ik heb hem zelfs helemaal opnieuw toegevoegd en een nieuwe Rule gemaakt. Probleem lijkt dus in de software van de ICS-2000 te zitten.
Iemand vergelijkbare problemen of wellicht een oplossing?
Update 2 april:
Ik heb de AWST-8802's allemaal weer aan de praat gekregen door de connect procedure opnieuw uit te voeren. De ICS-2000 blijft echter niet reageren op een trigger van de AKCT-510, alhoewel ik hem wel kan connecten.
[ Voor 9% gewijzigd door Strontvlieg op 02-04-2019 21:37 ]
Op onze ICS-2000 heb ik een regel gemaakt die 20 minuten voor zonsondergang verlichting inschakelt.
Sinds de overschakeling naar zomertijd op 31 maart, is de 'zon onder' trigger verplaatst naar 20:11 (was 19:10 op 30 maart). Het is om 20:00 natuurlijk donker in huis omdat de verlichting te laat inschakelt.
Via de scene 'woonkamer aan' heb ik ze nu handmatig aangezet.
Ik vraag me af hoe (en of) jullie dit hebben opgelost?
Bij mij was het om 20u weliswaar ook donker, maar dat had er dan meer mee te maken dat het aardig bewolkt was en de hagelbollen uit de lucht denderden ;-)
Als je het inschakelen beter wilt laten aansluiten op de hoeveelheid licht dan kun je een ABST-604 Draadloze Schemersensor inzetten. Dan kun je zelf het lichtniveau kiezen waarop de verlichting aan moet gaan. Het is wel raadzaam wat slimmigheid toe te voegen om te voorkomen dat ie meerdere keren op een avond schakelt, bijvoorbeeld omdat het eerst zwaar bewolkt is en daarna weer opklaart (zoals vanavond). Ik heb het opgelost met een scene die bij een zonsondergangdetectie de regel voor een uur uitschakeld.Yoshimi schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:25:
Ik heb gezocht in het topic, maar nog geen posts gevonden die over instellingen in relatie tot zomer/wintertijd gaan.
Op onze ICS-2000 heb ik een regel gemaakt die 20 minuten voor zonsondergang verlichting inschakelt.
Sinds de overschakeling naar zomertijd op 31 maart, is de 'zon onder' trigger verplaatst naar 20:11 (was 19:10 op 30 maart). Het is om 20:00 natuurlijk donker in huis omdat de verlichting te laat inschakelt.
Via de scene 'woonkamer aan' heb ik ze nu handmatig aangezet.
Ik vraag me af hoe (en of) jullie dit hebben opgelost?
https://www.amazon.de/dp/B074PZLX2P/
Heb er zelf 2 en werkt prima. Koppelen met de ICS2000 gaat ook haast vanzelf (als zigbee lamp aan/uit).
[ Voor 8% gewijzigd door Zeehond op 08-04-2019 16:26 . Reden: Referral verwijderd ]
daar aan 1 kant zo'n lelijke toeter uitsteekt.
de Ikea hier niet om de hoek is.
Amazon ze gratis thuisbezorgd (> €29) en nog snel ook.
Bedankt voor de tip, gelijk 2 besteld om wat kaku ontvangers te vervangen.Frappuccino schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:55:
Voor wie nog zigbee schakelbare outletplugs aan wil schaffen, nu 14,99 bij Amazon.de.
https://www.amazon.de/dp/...C5XHS?_encoding=UTF8&th=1
Heb er zelf 2 en werkt prima. Koppelen met de ICS2000 gaat ook haast vanzelf (als zigbee lamp aan/uit).
Eerst punt kan ik in meegaan(al is die niet zo groot als de KaKu stopcontacten).Frappuccino schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:52:
Omdat:
daar aan 1 kant zo'n lelijke toeter uitsteekt.
de Ikea hier niet om de hoek is.
Amazon ze gratis thuisbezorgd (> €29) en nog snel ook.
Ikea bezorgt voor 2 a 3 euro thuis dus dat argument gaat niet op (want dan ben je alsnog goedkoper)
Verwijderd
Ik wil mijn ics2000 in mijn meterkast plaatsen ivm de p1 aansluiting op de slimme meter,
maar heb daar geen lan aansluiting. Ik heb het geprobeerd via een powerline van devolo maar ik krijg geen internet verbinding op mijn ics. Zijn er mensen die vaker een ics op een powerline hebben aangesloten?
Ik zoek iig een oplossing 😤😩
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Laten we beginnen met een belangrijke beperking van Powerline. Het kan (uiteraard) geen fases oversteken, dus als je een 3-fase aansluiting hebt gaat het niet werken. Redelijk herkenbaar aan 3 hoofdzekeringen, wellicht kun je een foto plaatsen als je het niet zeker weet. Powerline werkt dan enkel als beide op dezelfde fase zitten. Bij mij thuis werkt Powerline overigens vrijwel nietVerwijderd schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:28:
Beste forumleden als nieuw lid op dit forum heb ik de volgende vraag aan jullie.
Ik wil mijn ics2000 in mijn meterkast plaatsen ivm de p1 aansluiting op de slimme meter,
maar heb daar geen lan aansluiting. Ik heb het geprobeerd via een powerline van devolo maar ik krijg geen internet verbinding op mijn ics. Zijn er mensen die vaker een ics op een powerline hebben aangesloten?
Ik zoek iig een oplossing 😤😩
Als alternatief kun je natuurlijk altijd een wifi bridge gebruiken, mits er wifi bereik is in de meterkast.
Verder inderdaad wat hierboven wordt gezegd, check eerst de ICS met een kabeltje eraan en test een andere apparaat op de powerline aansluiting. De powerline krijg wel alle lampjes groen als alles zit aangesloten?
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Verwijderd
Powerline werkt wel voor hd tv en heeft groene lampjes als ik hem plaats, ik heb geen 3 fasen. Ics werkt perfect direct op router.
Ik snap er geen hout van.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2019 11:29 ]
En die HD TV plaats je dus dichtbij de meterkast waar de powerline in zit, of gaat je powerline nu in een ander stopcontact?Verwijderd schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:27:
Allereerste bedankt voor de snelle reactie.
Powerline werkt wel voor hd tv en heeft groene lampjes als ik hem plaats, ik heb geen 3 fasen. Ics werkt perfect direct op router.
Je moet de powerline vanuit de meterkast testen om te kijken of daar uberhaupt een signaal uit komt natuurlijk.
Ik heb deze:jongetje schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:54:
[...]
Eerst punt kan ik in meegaan(al is die niet zo groot als de KaKu stopcontacten).

https://www.klikaanklikui...act-schakelaar-2300w.html
En ook die van Ikea, maar die zijn toch echt wel wat slagen groter hoor.
[ Voor 32% gewijzigd door xFeverr op 05-04-2019 13:42 ]
Van de Osram stekker is inderdaad de status (aan/uit) te zien in de app.Erwin_83 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:07:
De KaKu stekker is geen Zigbee, de Osram stekker wel. Dus dan kan je ook zien of de lamp/het aangesloten apparaat aan of uit is. (Ga ik even van uit, moet de Osram stekker nog binnen krijgen)
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
KaKu ACC-2300 Stopcontact Schakelaar (2300W) Advies prijs los € 20,99.
Echter set van 3 stuks + afstandsbediening (set code APC3-2300R) kost bij Hornbach € 18,50 (geen aanbieding, vaste prijs). Verzenden € 3,95 (Set elders ook verkrijgbaar, maar duurder.)
Dit is per stuk € 7,48 (incl verzenden). Een stuks Ikea kost Euro 12,98 (incl verzendkosten)
Nadeel is, voor deze prijs alleen te koop per 3 stuks.
KaKu ziet er compact uit en goedkoper dan Ikea of AliExpress. Ook goedkoper dan de Osram op Amazone a €14,99 (excl verzendkosten). Maar zoals eerder gemeld, van de Osram stekker is de status (aan/uit) te zien in de app en die van de KaKu en IKEA niet.
Kleine vraag dan daarover: Ik heb nog geen zigbee afstandsbediening, maar omdat een zigbee ontvanger maar met 1 schakelaar gekoppeld kan worden had ik in gedachte om de zigbee afstands bediening met de ics-2000 te koppelen en de stekker schakelaar ook.
Ik neem aan dat ik ze dan via de ics aan elkaar kan koppelen toch?
Zo kan ik dan ook de automatische tijd van aanspringen via de ics door laten lopen en zijn ze via 2 weg schakeling ook met de afstandsbediening aan te zetten.
Je kan bij regels de sensor als trigger instellen en een tijdvak als voorwaarde. Hiermee kan je dan een scène laten starten (of stoppen)erwinberghuis schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:26:
Is het mogelijk om via een regel of Scene de KaKu bewegingssensor uit te schakelen tussen bepaalde tijdsintervallen? Krijg het in de app niet voor elkaar.
Wat wil je precies? Wellicht kunnen we je dan wat meer opweg helpen .
Klopt, ik heb ook zo'n KaKu set van 3. De compacte versie.Jakk09 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:37:
KaKu ziet er compact uit en goedkoper dan Ikea of AliExpress. Ook goedkoper dan de Osram op Amazone a €14,99 (excl verzendkosten). Maar zoals eerder gemeld, van de Osram stekker is de status (aan/uit) te zien in de app en die van de KaKu en IKEA niet.
Maar, die zijn zoals je zelf ook al aanhaalt geen Zigbee en geven geen terugmelding van de status en dat kan een belangrijke reden zijn om voor de Osram of IKEA varianten te kiezen afhankelijk van wat je wilt schakelen.
Geen idee of de IKEA het ook heeft, maar de Osram heeft een aan/uit knop op de plug zitten waardoor je deze ook zonder app aan of uit kunt zetten.
GU 10 spotjes ? Hier gaan die overdag alle 3 op 100% bij beweging en in de nacht gaat er maar 1 aan maximaal gedimd. Ideaal met laat thuis komen of 's nachts naar de wc gaan.Palomar schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:28:
Ik heb dit ook ingesteld (vriendin wil niet dat lampjes in de gang aan schieten als ze 's nachts naar beneden moet). Bij de regel 'bewegingsdetectie opgemerkt' heb ik een voorwaarde ingesteld 'binnen tijdvak'.
Ik gebruik hiervoor de IKEA GU 10 spotjes.
Top, bedankt voor je reactie! Het is geluktPalomar schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:28:
Ik heb dit ook ingesteld (vriendin wil niet dat lampjes in de gang aan schieten als ze 's nachts naar beneden moet). Bij de regel 'bewegingsdetectie opgemerkt' heb ik een voorwaarde ingesteld 'binnen tijdvak'.
Ik heb idd ook 3 Ikea GU10 spotjes. Standaard bij beweging gaan ze bij mij op 5%, wat al redelijk fel is. Laagste dimniveau bij Ikea ledlampen vind ik wat dat betreft een beetje tegenvallen.Erwin_83 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:30:
[...]
GU 10 spotjes ? Hier gaan die overdag alle 3 op 100% bij beweging en in de nacht gaat er maar 1 aan maximaal gedimd. Ideaal met laat thuis komen of 's nachts naar de wc gaan.
Ik gebruik hiervoor de IKEA GU 10 spotjes.
Had nav. jouw reactie ingesteld dat er nu 's nachts 1 spotje op 5% gaat. Toevallig vannacht weer even kunnen testen (hoera kleine kinderen die 's nachts wakker zijjn
De GU10 spotjes van Ikea zijn nog extreem fel bij de laagste dimstand. Maar ook voor de E27 lampen vind ik ze nog vrij fel. Ik heb ook nog lampen van Muller Tint, daarbij is de laagste dimstand eveneens nog steeds fel. Het zal wel een technische reden hebben? Of zijn er mensen met lampen uit het 'duurdere' segment met betere ervaringen?Palomar schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:32:
[...]
Ik heb idd ook 3 Ikea GU10 spotjes. Standaard bij beweging gaan ze bij mij op 5%, wat al redelijk fel is. Laagste dimniveau bij Ikea ledlampen vind ik wat dat betreft een beetje tegenvallen.
Had nav. jouw reactie ingesteld dat er nu 's nachts 1 spotje op 5% gaat. Toevallig vannacht weer even kunnen testen (hoera kleine kinderen die 's nachts wakker zijjn) en zelfs 1 spotje op 5% is nog best een bak licht opeens.
Heb het idee dat dat idd ligt aan de led-techniek. Heb laatst ook iemand geholpen met een hele rits halogeen plafondspotjes om te zetten naar led-spotjes (geen slimme verlichting oid). Ik heb er toen ter test een halogeen spotje in laten zitten en die dimt veel meer dan de led-spots. Ook wordt de kleurtemperatuur bij halogeen warmer als je dimt (zal wel liggen aan de manier waarop een gloeidraad werkt).fjansma schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:51:
[...]
De GU10 spotjes van Ikea zijn nog extreem fel bij de laagste dimstand. Maar ook voor de E27 lampen vind ik ze nog vrij fel. Ik heb ook nog lampen van Muller Tint, daarbij is de laagste dimstand eveneens nog steeds fel. Het zal wel een technische reden hebben? Of zijn er mensen met lampen uit het 'duurdere' segment met betere ervaringen?
Ik heb geen ervaring met de gu10, wel met de e27 van zowel ikea als philips hue, en de hue dimt echt wel een heel stuk lager. In de slaapkamer is er dus een hue lamp gekomen. (kan ook direct aan de ics-2000, geen aparte hue hub nodig)fjansma schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:51:
[...]
De GU10 spotjes van Ikea zijn nog extreem fel bij de laagste dimstand. Maar ook voor de E27 lampen vind ik ze nog vrij fel. Ik heb ook nog lampen van Muller Tint, daarbij is de laagste dimstand eveneens nog steeds fel. Het zal wel een technische reden hebben? Of zijn er mensen met lampen uit het 'duurdere' segment met betere ervaringen?
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Ik vermoed dat je powerline op standby slaat als er geen data overheen gaat. Bij een normaal apparaat met netwerk zal dat niet zo een probleem zijn maar je ICS werkt daar niet mee. Ideetje hoor want ik zie bij mijn powerline van AVM dat gedrag ook.Verwijderd schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:27:
Een powerline met doorlus stopcontact wil ook wel eens op standby gaan als het apparaat wat erop aangesloten zit heel weinig of geen stroom vraagt. Eventueel kun je het stroomverbruik vergroten door er een verdeeldoos op aan te sluiten met nog andere verbruikers, zoals je modem en/of router.riesg schreef op zondag 14 april 2019 @ 08:19:
[...]
Ik vermoed dat je powerline op standby slaat als er geen data overheen gaat. Bij een normaal apparaat met netwerk zal dat niet zo een probleem zijn maar je ICS werkt daar niet mee. Ideetje hoor want ik zie bij mijn powerline van AVM dat gedrag ook.
Je zegt dat de Power Line wel werkt op je tv. Dient die power Line om je tv op internet signaal aan te sluiten of om het tv signaal via ethernet naar de tv te brengen (bijvoorbeeld bij glasvezel abonnementen).Verwijderd schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:27:
In het laatste geval werkt je Power Line netwerk op een ander VLAN. Dat is een gescheiden netwerk van het internet netwerk. In dat geval heb je 2 powerline netwerken nodig om je tv en ICS te bedienen. Ieder bestaand uit minimaal twee units.
Voor zowel de voor- als achterdeur een regel ingesteld (die het al een jaar perfect doet) dat eerst een notificatie gestuurd wordt en daarna de scène “Deurbel” (deurbel in de woonkamer gaat af, 1 sec vertraging, deurbel op overloop gaat af) afgespeeld wordt.
De deurbel signalen doen het. Maar de push melding komt op geen van m’n iOS devices meer binnen. Terwijl dit vrijdag nog wel het geval was.
Herstart van de ICS biedt geen uitkomst. Meer mensen die wel eens gehad?
Dan komen er drie vragen in mij op:f.h schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:18:
Ik krijg vandaag opeens geen push notificaties meer van m’n ICS-2000 als er op de deurbel gedrukt wordt.
[...]
Maar de push melding komt op geen van m’n iOS devices meer binnen.[...]
1. Alléén bij die scene's? want je hebt het alleen over de deurbel.
2. Maar wel op andere apparaten? (of je hebt echt alleen iOS apparaten).
en misschien de belangijkste:
3. Zit je in de beta van KlikAanKlikUit. In TestFlight stond namelijk dat er iets aan de hand was met de notificaties in de beta.
1. De scene die afspeelt als ik op 1 van mijn deurbellen druk heet ook Deurbel (voor de duidelijkheidxFeverr schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:04:
[...]
Dan komen er drie vragen in mij op:
1. Alléén bij die scene's? want je hebt het alleen over de deurbel.
2. Maar wel op andere apparaten? (of je hebt echt alleen iOS apparaten).
en misschien de belangijkste:
3. Zit je in de beta van KlikAanKlikUit. In TestFlight stond namelijk dat er iets aan de hand was met de notificaties in de beta.
2. Ik heb alleen iOS devices. Ik krijg dus op geen enkel apparaat push meldingen binnen.Regel: Er wordt aangebeld bij de voordeur:
1. Push notificatie "Deurbel voordeur"
2. Scene "Deurbel" afspelen
Regel: Er wordt aangebeld bij de achterdeur:
1. Push notificatie "Deurbel achterdeur"
2. Scene "Deurbel" afspelen
Inhoud van de scene "Deurbel":
1. Deurbel woonkamer
2. Vertraging 1 seconde
3. Deurbel overloop
3. Nee ik zit niet in de beta.
EDIT: Zojuist weer een test gedaan en nu werken de meldingen weer. Verzin het maar.
[ Voor 4% gewijzigd door f.h op 15-04-2019 17:32 ]
In mijn achtertuin heb ik een aantal lampen. Als ik van de zomer buiten zit, wil ik die aan kunnen zetten. Dit heb ik nu geregeld met een combinatie van een draadloze wandschakelaar (AWST-8800) en een ontvanger (ACM-1000). Ook heb ik een bewegingsmelder opgehangen (de APIR-2150) zodat het licht aangaat als er iemand door mijn achtertuin loopt. Deze heb ik ook gekoppeld aan de ACM-1000.
Dit levert een probleem op: als ik de lampen aan doe en ik buiten ga zitten, ziet de bewegingsmelder mij ook. Deze stuurt dan ook een 'aan'-signaal naar de ontvanger. Maar een minuut later stuurt de bewegingsmelder ook een 'uit'-signaal naar de ontvanger. Op zich is dat goed, behalve als ik buiten zit. Want ik wil niet dat de lichten dan uit gaan, tenzij ik ze weer uitzet met de wandschakelaar.
Is dit op te lossen met de ICS-2000, bijvoorbeeld met een scène?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik denk het wel. Even een ruwe voorstel:EricWN schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:01:
Is dit op te lossen met de ICS-2000, bijvoorbeeld met een scène?
Een regel die reageert op de schakelaar=aan en de scene licht buiten aan start en de regel bewegings detectie uit schakelt.
En een regel die bij schakelaar=uit bewegingsdetectie weer aan zet.
Hangt een beetje af van hoe je de bewegingsdetectie hebt.
Ik heb daar een scene voor die het licht aan doet 2 minuten laat branden en dan uit doet
En een regel die die bij iedere beweging die scene stopt (Het ligt gaat dan niet uit, want de scene wordt niet af gemaakt) en direct weer opstart zodat het weer begint.
Bij zigbee spul werkt alles op 220v als een versterker/meshnetwerkOrtep schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:09:
Ik heb bij mij op zolder een slechte verbinding met een van mijn osram pluggen. Die werken op zich prima, maar deze zit net iets te ver weg. Is dat op de lossen met de IKEA signaalversterker? En zo ja, hoe verbind ik die dan met het systeem?
Ik ben aan het twijfelen gebracht doordat op de gebruiksaanwijzing staat dat je hem moet aanmelden op een afstandsbediening.Erwin_83 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:23:
[...]
Bij zigbee spul werkt alles op 220v als een versterker/meshnetwerk
Ze zijn zigbee. En die op zolder zit dus buiten 'bereik' Tenminste vaak buiten bereik. Ik zie dan dat hij offline is. En dan komt hij weer even online, en dan is hij weer weg. Plug ik halverwege nog een extra osram in dan gaat alles goed. Dus dan werkt de mesh. Maar dat zie ik niet als ik een ikea signaal versterker gebruik. Het lijkt er dus op dat die niet zomaar alles doorgeeft maar echt moet worden aangemeld op de mesh. Maar hoe doe je dat dan?Erwin_83 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:39:
Ik weet niet of je Osram 433 MHz of zigbee is. Hier heb ik sinds kort 2 Osram stekkers en die zijn zigbee.
[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 17-04-2019 20:50 ]
Ik heb wel een keer uitval van de rookmelders gehad en na van alles proberen het zigbee kanaal laten veranderen door KaKu en sinds dien geen uitval meer.
Verwijderd
Dit blijkt te kloppen ja, ik heb contact gehad met tmobile thuis en het blijkt door de router te komen deze heeft lan 1 en 2 voor Internet en lan 3 en 4 voor iptv. Dit gaat dus niet lukken, nu op zoek naar volgende oplossing.Strontvlieg schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:08:
[...]
Je zegt dat de Power Line wel werkt op je tv. Dient die power Line om je tv op internet signaal aan te sluiten of om het tv signaal via ethernet naar de tv te brengen (bijvoorbeeld bij glasvezel abonnementen).
In het laatste geval werkt je Power Line netwerk op een ander VLAN. Dat is een gescheiden netwerk van het internet netwerk. In dat geval heb je 2 powerline netwerken nodig om je tv en ICS te bedienen. Ieder bestaand uit minimaal twee units.
Nee, dat werkt niet omdat hij dan niet bij mijn mesh netwerk hoort. Anders zou hij ook het netwerk van bv. De buren gaan versterken.Erwin_83 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:54:
Is een zigbee stekker of lamp ergens inpluggen niet voldoende? De versterkers heb ik geen ervaring mee. Hier in de beton hut werkt het mesh netwerk blijkbaar goed.
Als ik de versterker inplug zie ik een ledje gaan knipperen. Dat is een signaal dat hij wil koppelen. En dat gebeurt dus niet.
Ik heb houten vloeren, maar meer dan pakweg 5 meter is ondoenlijk in mijn huis
[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 20-04-2019 17:33 ]
Je kan bij KaKu verzoeken een ander Zigbee kanaal in te stellen, je moet dan wel alles opnieuw aanmelden.
Dat is precies wat ik schreef. De vraag is hoe meld ik de versterker aanErwin_83 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:04:
Als je de stekker aanmeld zit deze in je eigen mesh netwerk en doet niks met die van de buren.
Staat er niks over in de gebruiksaanwijzing?
Onderstaande wordt je dan minder blij van in jou geval.
https://www.iculture.nl/n...rsterker-10-meter-bereik/
Ik heb ook geen ikea hub. Wel wat lampen, stopcontacten van ikea, osram smart pluggen en Kaku bewegingssensors en schemerschakelaar. Allemaal zigbee gekoppeld aan een ics-2000.Erwin_83 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:58:
Ik heb geen ervaring met de Ikea versterker en hub, maar lees wel eens dat je die moet koppelen aan/met een afstandbediening.
Dat werkt prima samen.
Die gebruiksaanwijzing bestaat uit twee plaatjes waarop ik een signaalversterker herken en een vaag ander 'ding' met een cirkel er in. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ze bedoelen.Staat er niks over in de gebruiksaanwijzing?
De signaalversterker is kleiner en niet zo'n grote lelijke puist, gebruikt ook in rust minder stroom en is goedkoper. Het leek me gewoon handig.Erwin_83 schreef op zondag 21 april 2019 @ 07:21:
Waarom de voorkeur voor een losse signaal versterker ipv aan 220v gevoed zigbee apparaat zoals de Osram stekker?
Ik ging uit van zigbee = zigbee. Nu ik hem eenmaal heb is het de uitdaging om hem ook werkende te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door Ortep op 21-04-2019 09:41 ]
Heb even in de gebruiksaanwijzing gekeken op de Ikea site, maar het lijkt alsof je de apparaten met een zwak signaal per stuk moet koppelen aan de versterker (er bij houden en knop in drukken)
Het lijkt me meer een Tradfri ding dan voor een willekeurig zigbee systeem.
[ Voor 7% gewijzigd door Erwin_83 op 21-04-2019 09:45 ]
Het is waarschijnlijk wel op te lossen met nog een vierde powerline. Je dient twee koppels van powerlines te creëeren die niet onderling verbonden zijn. Één powerline in lan poort 1 of 2 van de router gekoppeld aan een powerline bij de ICS2000. Eén powerline op IPTV poort 3 of 4 gekoppeld aan je tv of tv decoder. In de gebruiksaanwijzing van de powerlines staat vast hoe je ze koppelt en ontkoppelt.Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:57:
[...]
Dit blijkt te kloppen ja, ik heb contact gehad met tmobile thuis en het blijkt door de router te komen deze heeft lan 1 en 2 voor Internet en lan 3 en 4 voor iptv. Dit gaat dus niet lukken, nu op zoek naar volgende oplossing.
Ik heb jullie hulp nodig met een scene die ik niet werkend krijg en waarvan ik mij afvraag of het wel kan wat ik wil. Het gaat om het volgende.
Scene:
- Bij zonsondergang gaan alle lampen in de woonkamer aan, behalve de lamp in bij de tuindeur, die moet uitblijven als de tuindeur open is of open gaat.
Op de tuindeur zit een AMST-606 Magneet Contactsensor.
Regel in KiKa:
Trigger:
- Zonsondergang, elke dag elke maand
Actie:
- Alle lampen aan
Trigger:
- Zonsondergang, elke dag, elke maand
Voorwaarde:
- Tuindeur sensor "deur/raam is open"
Actie:
- Tuindeur lamp "uit".
Wat gebeurd er is dat elke keer de deur open en dicht gaat de lamp aan en uit gaat elke keer als de deur open of dicht gaat, ongeacht zonsondergang.
Jullie hulp is welkom.
Een poging:
Regel 1
Trigger zonsondergang
Voorwaarde deur dicht
Actie, start scène A
Regel 2
Trigger deur open
Voorwaarde zonsondergang
Actie stop scène A
Actie zet tuindeur lamp uit
Regel 3
Trigger deur dicht
Voorwaarde zonsondergang
Actie start scène A
Scène A, zet tuindeur lamp aan.
Je moet bij de zonsondergang voorwaarde wel een eindtijd instellen, of zonsopgang
Ben benieuwd in hoeverre dit werkt, ik heb geen ervaring met de magneet.
[ Voor 93% gewijzigd door Erwin_83 op 23-04-2019 20:50 ]
Is de lamp misschien direct met de magneetssensor gekoppeld? Dan zul je eerst die koppeling moeten verwijderen. Dit kun je testen door de regels in je ICS uit te schakelen (of de ICS helemaal uit te schakelen) en dan te controleren of de lamp reageert op de deursensor.wsoet schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:09:
....
Wat gebeurd er is dat elke keer de deur open en dicht gaat de lamp aan en uit gaat elke keer als de deur open of dicht gaat, ongeacht zonsondergang.
Jullie hulp is welkom.
Welke inbouwdimmer/schakelaar kan ik hiervoor gebruiken?
Zo te zien kan de ACM-3000 H2 inbouwschakelaar (https://www.klikaanklikui...h2-inbouw-schakelaar.html) wel gebruikt worden achter een dubbele wandschakelaar. Alleen zijn de lampen dan niet dimbaar denk ik?
Ik zie dat KAKU ook de ACM-250 in het assortiment heeft (https://www.klikaanklikui...ngebouwde-led-dimmer.html), alleen kan ik niet vinden of deze inbouwdimmer ook werkt achter een dubbele wanschakelaar.
KaKu heeft niet veel voor dubbel dus als je ruimte hebt in de verdeeldozen in het plafond dan 2 stuks ACM-300 Ingebouwde Dimmer (mits geen led verlichting) en anders 2x de ACM-250-LD. Dus niet achter je schakelaar in de muur inbouwen maar in de verdeeldoos in het plafond. Staat voor de ACM-250-LD ook gewoon in de handleiding.
En als dat te lastig is kun je ook nog Hue of Tradfi lampen overwegen.
Oke, check. Dat gaat lukken.Frappuccino schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:35:
ACM-3000 H2 inbouwschakelaar is geen dimmer dus je kunt het antwoord wel raden denk ik.
KaKu heeft niet veel voor dubbel dus als je ruimte hebt in de verdeeldozen in het plafond dan 2 stuks ACM-300 Ingebouwde Dimmer (mits geen led verlichting) en anders 2x de ACM-250-LD. Dus niet achter je schakelaar in de muur inbouwen maar in de verdeeldoos in het plafond. Staat voor de ACM-250-LD ook gewoon in de handleiding.
En als dat te lastig is kun je ook nog Hue of Tradfi lampen overwegen.
Bovendien hebben zowel Hue als Tradfi ook niet direct een betere oplossing waarbij de huidige dubbele wandschakelaar functionaliteit behouden kan blijven.
Die ACM-250-LD kun je wel of via de app of via de bestaande wandschakelaar bedienen.
De ACM-250-LD achter een wandschakelaar kan wel, maar dan enkelvoudig. Bij een serieschakelaar of een dubbele wissel moet je er voor ieder schakeldeel eentje kwijt en dat past 99 van de 100 keer niet. En vaak moet je dan daar een blauwe draad naartoe trekken omdat die niet standaard in een doos met schakelaar zit.
[ Voor 10% gewijzigd door Frappuccino op 01-05-2019 20:22 ]
Ik bezit sinds kort de ICS 2000 en heb vanmiddag een Tradfri Stopcontact Plug-in gekocht. Ik krijg die twee echter nier gekoppeld aan elkaar. Ben ik te voorbarig geweest, of doe ik iets verkeerd?
Hoor graag!
Bij het toevoegen, ga naar Andere Merken > Zigbee lamp aan/uit en dan zou het gewoon moeten werken.lazewoterz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:42:
Hallo allen,
Ik bezit sinds kort de ICS 2000 en heb vanmiddag een Tradfri Stopcontact Plug-in gekocht. Ik krijg die twee echter nier gekoppeld aan elkaar. Ben ik te voorbarig geweest, of doe ik iets verkeerd?
Hoor graag!
Bron: mezelf.
Je zal iets verkeerd doen. Ik heb ook zo'n combinatie en die werkt prima. Je moet hem koppelen als ander merk aan uit lamp.lazewoterz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:42:
Hallo allen,
Hoor graag!
Het enige Ikea ding dat ik niet gekoppeld krijg is de repeater
Ik moest voor het pairen wel eerst de Tradfri met een paperclip in dat kleine gaatje in pairing modus zetten. Heb je dat gedaan?lazewoterz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:42:
Hallo allen,
Hoor graag!
Top, dit was de oplossing hartelijk dank!richair schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:10:
[...]
Ik moest voor het pairen wel eerst de Tradfri met een paperclip in dat kleine gaatje in pairing modus zetten. Heb je dat gedaan?
Nee, dat is niet waar. De ZYCT 202 bedient de lampen zelf en kan niet in regels worden gebruikt!alesandro_46 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:01:
@fjansma, i.c.m. de ICS-2000 kan je dit gewoon aan elkaar koppelen middels regels/scenes.
Terugkomend op de vraag
Ik verwacht van wel, het is gewoon een Zigbee afstandsbediening.fjansma schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:24:
Is het iemand bekend of je met de KAKU/Trust ZYCT 202 afstandsbediening ook de Osram en/of Ikea stekkers kan bedienen?
Ah, my bad. In de war met het broertje (of zusje) de AYCT-202. Op de productpagina van de ZYCT-202 staat nog wel ditxFeverr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:16:
[...]
Nee, dat is niet waar. De ZYCT 202 bedient de lampen zelf en kan niet in regels worden gebruikt!
Terugkomend op de vraag
[...]
Ik verwacht van wel, het is gewoon een Zigbee afstandsbediening.
Maar dan den ik dat je de Osram plug met ICS-2000 óf de ZYCT-202 kan koppelen not sure though.Tevens compatibel met andere Zigbee-gecertificeerde systemen zoals Philips Hue, Osram Lightify of IKEA TRÅDFRI
Edit: in in de handleiding staat dit:
The ZYCT-202 works with the Z1 ZigBee Bridge, ICS-2000 control
station and other Zigbee certified devices such as Philips Hue
(compatibility on trust.com/zigbee).
[ Voor 12% gewijzigd door alesandro_46 op 07-05-2019 14:57 ]
Ik krijg mijn ZYCT-202 Zigbee afstandsbediening niet gekoppeld aan de ICS-2000 of Z1, wat moet ik doen?
Reset de afstandsbediening door de UIT knop ingedrukt te houden tot de lampjes onder de kanalen eenmaal oplichten. Zorg dat de afstandsbediening niet op de Smart Group functie staat en zorg ervoor dat u eerst op verbinden in de app drukt, alvorens u de afstandsbediening in de koppelmodus zet d.m.v. het ingedrukt houden van de knop met de 2 lampjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Erwin_83 op 08-05-2019 11:28 ]
Ik begrijp grofweg het verschil tussen de zigbee schakelaars en de 'gewone' kaku schakelaars. De kaku's maken geen onderdeel uit van het mesh netwerk en de zigbee's wel? Vergroot een zigbee schakelaar (bijvoorbeeld een Osram) dan ook het bereik van de gewone kaku's?Ortep schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:50:
[...]
Ze zijn zigbee. En die op zolder zit dus buiten 'bereik' Tenminste vaak buiten bereik. Ik zie dan dat hij offline is. En dan komt hij weer even online, en dan is hij weer weg. Plug ik halverwege nog een extra osram in dan gaat alles goed. Dus dan werkt de mesh. Maar dat zie ik niet als ik een ikea signaal versterker gebruik. Het lijkt er dus op dat die niet zomaar alles doorgeeft maar echt moet worden aangemeld op de mesh. Maar hoe doe je dat dan?
Zigbee vergroot enkel het bereik van Zigbee. Kaku heeft ook Zigbee apparatuur, die profiteert uiteraard wel mee van mee apparaten in het Zigbee Mesh.Jorii schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:08:
Volg dit alles met grote interesse, dank daarvoor. Vanmiddag komt mijn ICS binnen, als vervanging van mijn veel te beperkte Homewizard Link (één week in huis, die gaat terug!)
[...]
Ik begrijp grofweg het verschil tussen de zigbee schakelaars en de 'gewone' kaku schakelaars. De kaku's maken geen onderdeel uit van het mesh netwerk en de zigbee's wel? Vergroot een zigbee schakelaar (bijvoorbeeld een Osram) dan ook het bereik van de gewone kaku's?
"Standaard" Kaku zit op 433mhz en Zigbee op 2,4ghz
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Ach inderdaad je hebt gelijk, dat had ik even over het hoofd gezien. De "Premium Line" van kaku doet uiteraard wel mee in de mesh.OmeJoyo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:07:
[...]
Zigbee vergroot enkel het bereik van Zigbee. Kaku heeft ook Zigbee apparatuur, die profiteert uiteraard wel mee van mee apparaten in het Zigbee Mesh.
"Standaard" Kaku zit op 433mhz en Zigbee op 2,4ghz
Heb je echt een Omlopp transformator? Of heb je een Tradfri transformator?michaeltjeh1 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:47:
Gister ook mijn ICS 2000 ontvangen ik ben overgestapt vanaf een Homewizard. Wij hebben verlichting van de IKEA met een Ansluta afstandbediening en er ligt een Omlopp transformater bovenop de keuken nu wil ik deze eigenlijk direct op de ICS 2000 koppelen is dit mogelijk ik weet ook uberhaupt niet over de omlopp transformator wel zigbee protocol ondersteund.. Iemand hier ervaring mee?
Die eerste vind ik namelijk niet (meer) terug op de site van Ikea, maar de Omlopp lampen worden wel aangeboden met de Tradfri transformator. Deze laatste is zonder problemen aan te sluiten op de ICS-2000.
Het is me weliswaar niet gelukt om deze op zowel de ICS-2000 als de Ikea afstandsbedieing (die ronde) aan te sluiten, dus die laatste ligt nu ongebruikt in de kast...

Verwijderd
Ik wil een bewegings Melder AWST - 6000 in de ruimte plaatsen en als men er langs loopt dan wil ik dat er lampen aangaan en er een push bericht -sms, whatapp, telefoon, naar mijn IOS apparaten wordt verzonden.
Is dit mogelijk?
En welke app gebruiken jullie voor het beheer van de ICS 2000?
Ik hoor graag jullie reacties.
Thanx!