Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 06:56:
Ik ben van plan om een soort van stil alarm te maken met de,ICS 2000 en wil graag weten of het inderdaad wel kan wat ik wil.

Ik wil een bewegings Melder AWST - 6000 in de ruimte plaatsen en als men er langs loopt dan wil ik dat er lampen aangaan en er een push bericht -sms, whatapp, telefoon, naar mijn IOS apparaten wordt verzonden.

Is dit mogelijk?

En welke app gebruiken jullie voor het beheer van de ICS 2000?

Ik hoor graag jullie reacties.

Thanx!
Je kan een regel aanmaken in de KlikAanKlikUit app die je een melding stuurt zodra de AWST-6000 beweging detecteert.

Verder zou je nog een afstandbediening/sleutelhanger/wandschakelaar of noem het maar op kunnen gebruiken om die regel aan en uit te zetten, voor als je de deur uit gaat. Anders wordt je denk ik melding-moe als je zelf in huis rondloopt en je daarvan steeds meldingen ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorii
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Dit werkt inderdaad goed, ik heb zelf de APIR-2150 (bewegingsmelder voor buiten), die heeft dezelfde functionaliteit. In de app "Klikaanklikuit" kan je een notificatie instellen. Elk iOs device waarop de app geïnstalleerd is krijgt vervolgens een melding, afhankelijk van de notificatie-instellingen natuurlijk.

Waar ik nog wel tegenaan loop (nou, ik niet maar mijn kat wel):
Beide sensoren reageren feitelijk niet op beweging maar op warmte (infrarood). Dus als mijn kat langsloopt reageert het hele spul ook... Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorii schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:12:
Dit werkt inderdaad goed, ik heb zelf de APIR-2150 (bewegingsmelder voor buiten), die heeft dezelfde functionaliteit. In de app "Klikaanklikuit" kan je een notificatie instellen. Elk iOs device waarop de app geïnstalleerd is krijgt vervolgens een melding, afhankelijk van de notificatie-instellingen natuurlijk.

Waar ik nog wel tegenaan loop (nou, ik niet maar mijn kat wel):
Beide sensoren reageren feitelijk niet op beweging maar op warmte (infrarood). Dus als mijn kat langsloopt reageert het hele spul ook... Iemand een oplossing?
Ik kan meerdere mogelijkheden bedenken, maar die hebben allemaal betrekking op de kat :+
On a more serious note: anders richten en/of met tijdschema instellen mogelijk?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorii
  • Niet online
alesandro_46 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:48:
[...]

On a more serious note: anders richten en/of met tijdschema instellen mogelijk?
1. Anders richten is niet mogelijk.
2. Kat trekt zich niets aan van mijn tijdsschema's, integendeel. Kat juist actief wanneer ik vertrouw op m'n bewegingsmelders (en ik op één oor lig).

Zijn er nog mensen die goede ervaringen hebben met andere Zigbee bewegingsmelders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:57
@Verwijderd

Ja, dat is mogelijk.

Maar waarom niet de ZPIR-8000 bewegingsmelder? Die geeft ook terugkoppeling naar je ICS2000/app.
Is alleen iets meer aanwezig in de ruimte dan een AWST-6000, dat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Frappuccino op 15-05-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58

OmeJoyo

This is me

Heeft iemand al succesvol een andere rookmelder dan die van KAKU aan kunnen melden? Ze zijn vast prima, maar ze zijn spuuglelijk :P

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorii
  • Niet online
Frappuccino schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:04:
@Verwijderd

Ja, dat is mogelijk.

Maar waarom niet de ZPIR-8000 bewegingsmelder? Die geeft ook terugkoppeling naar je ICS2000/app.
Is alleen iets meer aanwezig in de ruimte dan een AWST-6000, dat wel.
Als @Verwijderd al een ICS heeft zijn er goedkopere varianten. Volgens mij is bij deze melder nog steeds een ICS vereist om notificaties te ontvangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorii op 15-05-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Maar hij heeft ook een ICS, dat zegt ie toch. En dan is Zigbee mogelijk en zou ik persoonlijk vanwege het bi-directionele voor Zigbee gaan. Bij Ali zijn er inderdaad goedkopere alternatieven maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of die werken.

De Xaiomi Aquara temperatuursensors werken, dat kan ik bevestigen maar volgens mij staan er in dit topic ook al voorbeelden van rookmelders ed die ze niet aan de praat hebben gekregen, ook al zien ze er aan de buitenkant exact hetzelfde uit als die van KaKu.

[ Voor 8% gewijzigd door Frappuccino op 15-05-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Frappuccino schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:58:
Maar hij heeft ook een ICS, dat zegt ie toch. En dan is Zigbee mogelijk en zou ik persoonlijk vanwege het bi-directionele voor Zigbee gaan. Bij Ali zijn er inderdaad goedkopere alternatieven maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of die werken.

De Xaiomi Aquara temperatuursensors werken, dat kan ik bevestigen maar volgens mij staan er in dit topic ook al voorbeelden van rookmelders ed die ze niet aan de praat hebben gekregen, ook al zien ze er aan de buitenkant exact hetzelfde uit als die van KaKu.
Als je goed zoekt zal je ze kunnen vinden. De meeste die er op lijken werken echter met Z-Wave, dus geen Zigbee.

Ik zou ze zelf echter gewoon in de winkel halen van KaKu. Je hebt dan gewoon de juiste versie en garantie. Bovendien kan zo'n AliExpress variant anders zijn en misschien minder goed werken.

[ Voor 12% gewijzigd door xFeverr op 16-05-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorii
  • Niet online
Ik lees nergens dat hij al een ICS heeft. Misschien kan onze TS zich even melden.

De bewegingsmelders zijn wel Zigbee maar met een eigen sausje, dus dat werkt niet met ICS zie:
[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

[ Voor 5% gewijzigd door Jorii op 16-05-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels de bewegingsensor gekocht en aangemeld bij de ICS2000. Werkt helemaal zoals ik het wil: zodra er iemand langs de sensor loopt, krijg ik een notificatie. Ingesteld zodat de sensor aangaat op dezelfde tijd als het Alset alarm systeem. Helemaal blij ermee!

Echter, ik heb nog wel vraagje: Ben en beetje aan het klooien met de Olisto app maar waneer ik bv het alarm op een bepaalde tijd wil schakelen lukt dat niet. Komt dat doordat ik ook de kaku app heb geinstalled? Welke app bepaald nu of mijn alarm aan moet gaan?

Of kunnen ze niet beide ingesteld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Goede morgen, al beetje topic doorgespit. Ik ondervind ook problemen met push notificaties van met name mijn deur/raam sensoren (zigbee). Deze komen 30% van de tijd direct binnen de overige 70% vaak pas 15 tot 30 min later of pas als ik de telefoon unlock. En soms zelfs pas als ik de app open. Ik heb dit zowel met de kaku app als met de trust smarthome app. Het betreft een android 8 Motorola G5S plus. Nu zag ik een melding van florizs op maandag 21 mei 2018 10:39 dat je mss iets kan doen met battery optimization echter kan ik dat op mijn tel niet vinden. ICS-2000 en Deur contact staan 3 tot 10 meter uit elkaar (voor en achterdeur). Is dit ook al bekend bij de klantenservice? Ik zal ze sowieso straks even mailen met al mijn gegevens.

[ Voor 7% gewijzigd door SneezyThunder91 op 17-05-2019 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit soms ook (bijv notificatie van de deurbel die soms veel later aankomt). Het is altijd lastig te pinpointen waar de oorzaak ligt. Ook notificaties van andere apps komen niet altijd direct aan (Gmail, Whatsapp). Je telefoon kan dan ook de vertragende factor zijn. App uit de batterijspaarstand halen is dan een eerste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
SneezyThunder91 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:59:
Goede morgen, al beetje topic doorgespit. Ik ondervind ook problemen met push notificaties van met name mijn deur/raam sensoren (zigbee). Deze komen 30% van de tijd direct binnen de overige 70% vaak pas 15 tot 30 min later of pas als ik de telefoon unlock. En soms zelfs pas als ik de app open. Ik heb dit zowel met de kaku app als met de trust smarthome app. Het betreft een android 8 Motorola G5S plus. Nu zag ik een melding van florizs op maandag 21 mei 2018 10:39 dat je mss iets kan doen met battery optimization echter kan ik dat op mijn tel niet vinden. ICS-2000 en Deur contact staan 3 tot 10 meter uit elkaar (voor en achterdeur). Is dit ook al bekend bij de klantenservice? Ik zal ze sowieso straks even mailen met al mijn gegevens.
Omdat je zegt dat de meldingen vaak pas binnenkomen zodra je je telefoon aanzet, verwacht ik ook dat het te maken heeft met je telefoon. Kaku en de ICS kunnen niet weten wanneer je je telefoonscherm aanzet, dus het lijkt er inderdaad op dat het batterijoptimalisatie is van het toestel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorii
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 06:20:

Echter, ik heb nog wel vraagje: Ben en beetje aan het klooien met de Olisto app maar waneer ik bv het alarm op een bepaalde tijd wil schakelen lukt dat niet. Komt dat doordat ik ook de kaku app heb geinstalled? Welke app bepaald nu of mijn alarm aan moet gaan?
Tijdsinstellingen, die bepalen wanneer je alarm is in- of uitgeschakeld, zou je naar mijn idee beter in de Kaku app kunnen doen. Wanneer je er regels uit een "If this then that" -app (zoals Olisto) overheen gooit kan het zijn dat je conflicterende regels hebt waardoor het niet werkt.
Goede morgen, al beetje topic doorgespit. Ik ondervind ook problemen met push notificaties van met name mijn deur/raam sensoren (zigbee). Deze komen 30% van de tijd direct binnen de overige 70% vaak pas 15 tot 30 min later of pas als ik de telefoon unlock.
Notificatie-instellingen in je telefoon zijn natuurlijk baas. Kan het te maken hebben met of je in je eigen wifi bent of een verbinding hebt middels 4G? Zorgt bij mij voor een lichte vertraging, maar zeker geen 15 minuten, eerder 15 seconden (acceptabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
[b]DieTony in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

Of kunnen ze niet beide ingesteld staan?
In principe kunnen ze perfect naast mekaar draaien. Hoe meer 'bedieningen' je hebt (kaku, olisto, google home,...) hoe meer kans dat je ergens een conflict hebt dat een instelling van de ene, een instelling van de andere overruled...

Waar loop je exact tegenaan? Welke foutmelding krijg je? Wat gebeurt er wel, wat gebeurt er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 11:13

Vailen

Shit happens

Ortep schreef op zondag 21 april 2019 @ 09:33:
[...]

De signaalversterker is kleiner en niet zo'n grote lelijke puist, gebruikt ook in rust minder stroom en is goedkoper. Het leek me gewoon handig.
Ik ging uit van zigbee = zigbee. Nu ik hem eenmaal heb is het de uitdaging om hem ook werkende te krijgen.
Is het gelukt om de versterker van Ikea te koppelen aan de ICS?

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Vailen schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:53:
[...]

Is het gelukt om de versterker van Ikea te koppelen aan de ICS?
Helaas niet. Als ik hem in het stopcontact steek kan ik zien dat er een ledje begint te knipperen. Ik neem aan dat dat de koppelmode is. Op de ics-2000 heb ik via iedere denkbare manier geprobeerd om wat dan ook toe te voegen. Maar hij herkent niets.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen

Vailen

Shit happens

Ortep schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:21:
[...]

Helaas niet. Als ik hem in het stopcontact steek kan ik zien dat er een ledje begint te knipperen. Ik neem aan dat dat de koppelmode is. Op de ics-2000 heb ik via iedere denkbare manier geprobeerd om wat dan ook toe te voegen. Maar hij herkent niets.
Jammer. Heb het nu opgelost door een E14 lamp en een fitting te kopen en deze op een kast gelegd. Nu heb ik wel bereik in de tuin. 👌

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Je kan natuurlijk ook gewoon voor het Tradfri-stopcontact gaan. Kost hetzelfde als de versterker, maar doet dus ook gewoon versterken. En je raakt je stopcontact in principe niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
xFeverr schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:46:
Je kan natuurlijk ook gewoon voor het Tradfri-stopcontact gaan. Kost hetzelfde als de versterker, maar doet dus ook gewoon versterken. En je raakt je stopcontact in principe niet kwijt.
Precies! En in december sluit je je kerstboom erop aan en kun je die ook schakelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen

Vailen

Shit happens

Ik had hier ook last van maar nadat ik de regel opnieuw had aangemaakt en de app opnieuw op mijn telefoon heb gezet was dit niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

xFeverr schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:46:
Dat klopt, maar dat ding is enorm groot. De versterker ziet er een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 10:13
Ik was aan het oriënteren om mijn rolluiken elektrisch uit te voeren.
Zijn er somfy motoren die ja kan koppelen aan de ICS-2000 zonder een ASUN650 te gebruiken?
en indien mogelijk nog via een schakelaar te bedienen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@maikelbeerkens, de Somfy RTS motoren kan je eenvoudig koppelen aan de ICS. Tegelijk kan je ook een Somfy afstandbediening gekoppeld hebben. Maar ik weet niet of het met een vaste wandschakelaar kan.

Mochten je buismotoren niet RTS zijn dan kan je deze met de Somfy Centralis RTS ontvanger wel geschikt maken. Er zijn ook andere modellen (zoals https://www.rolluikstore....r-rts-voor-rolluiken.html), maar misschien is het qua kosten effectiever om de ASUN650 i.c.m. een KaKu afstandsbediening in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
@alesandro_46 Bedankt voor de snelle reactie.

Dus als ik Somfy Ilmo2 50WT i.c.m. inbouwontvanger RTS voor rolluiken zou kiezen, dan kan ik deze via de App als via de schakelaar bedienen.

Link naar artikelen
Somfy Ilmo2 50WT https://www.rolluiken-dis...hakeld/somfy-ilmo2-50-wt/

inbouwontvanger (https://www.rolluikstore....r-rts-voor-rolluiken.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@maikelbeerkens, ik kan inderdaad via de KaKu app de rolluik bedienen en ook via de originele Somfy afstandsbedieningen (zelf gebruik ik een Telis 1 en een Chronus RTS als afstandsbediening)

Voor bijna hetzelfde geld (€109 + € 54,95 = €164) kan je ook de Somfy Oximo RTS kopen (€ 165). Ga je naar een koppel hoger dan 6Nm dan ben je met de Oximo zelfs goedkoper uit en zit de RTS dus ingebouwd.
De Oximo heeft wel een drie aderige kabel nodig en de Ilmo een vier aderige kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
@alesandro_46 maar kun je met mijn combinatie niet ook een bestaande wandschakelaar gebruiken bijvoorbeeld https://www.gamma.nl/asso...BEgL2wPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@maikelbeerkens, volgens de website (https://www.rolluikstore....r-rts-voor-rolluiken.html) kan het wel. Maar ik heb daar zelf heb ervaring mee.
Deze ontvanger wordt gewoon achter de bestaande schakelaar geplaatst. Heel handig, want dat betekent dat je je rolluik gewoon met de bestaande schakelaar kunt blijven bedienen, maar ook op afstand met een losse afstandsbediening of via je smartphone (dan heb je wel de Tahoma erbij nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorii
  • Niet online
Even weer terug naar de ICS-2000: Wat voor een soort antennes zitten er in? Maakt de positie van de ICS (liggend, op z'n kant) nog iets uit voor het bereik? Weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timn89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09-2024
Vraagje, ik heb een ICS-2000 en Google Home. Op het moment dat ik zeg dat de lampen aan moeten, gaan ze wel aan, maar gaan ze feller en weer minder fel. Terwijl in de Home app gewoon een helderheidspersentage staat.

Iemand enig idee wat ik moet doen waardoor ze de percentage hanteren bij aangaan?

Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:49
@timn89 Ik ben niet bekend met de Google Home toepassingen, maar in de KaKu-app werkt het wel als ik hier beschrijf.
Geef je je dimmers een Aan-signaal terwijl ze al aan staan, dan gaan ze in de dim-modus (dus van 100% naar 0% en weer terug, zodat je ze met een volgend aan-signaal op de gewenste sterkte kunt stoppen).
Wil je dat niet, dan moet je de app niet het signaal 'aan' laten geven, maar het signaal 'brand op X%'.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
@Patrick_6369 klopt in de app en met AB gaat het allemaal goed. Alleen met de home dus niet. Ik ga nog maar eens wat uitproberen. Thnx in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17

The Wizard

Moderator Mobile
Jorii schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:08:
Even weer terug naar de ICS-2000: Wat voor een soort antennes zitten er in? Maakt de positie van de ICS (liggend, op z'n kant) nog iets uit voor het bereik? Weet iemand dat?
Dit is een ICS-1000, zal wat betreft antennes niet zoveel verschillen met de 2000.

Ics 1000

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-10 16:11
alesandro_46 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:48:
@maikelbeerkens, volgens de website (https://www.rolluikstore....r-rts-voor-rolluiken.html) kan het wel. Maar ik heb daar zelf heb ervaring mee.

[...]
Ik heb zelf deze combinatie (somfy RTS inbouwschakelaar + niet-slim zonnescherm + wandschakelaar + ICS-2000) en dit werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
The Wizard schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:57:
[...]

Dit is een ICS-1000, zal wat betreft antennes niet zoveel verschillen met de 2000.

[Afbeelding: Ics 1000]
De 2000 doet ook Zigbee en zal daarom (ook) andere antennes hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afcwil
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-03-2021
Is het iemand al gelukt on de Xiaomi deur/raam sensoren aan de praat te krijgen?
De temperatuursensor werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
Verder zou je nog een afstandbediening/sleutelhanger/wandschakelaar of noem het maar op kunnen gebruiken om die regel aan en uit te zetten, voor als je de deur uit gaat. Anders wordt je denk ik melding-moe als je zelf in huis rondloopt en je daarvan steeds meldingen ontvangt.
Heeft iemand hier toevallig een voorbeeld van?
En is dat toevallig ook met een muurschakelaar te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
vraagje waar hopelijk iemand mij mee kan helpen. Ik heb de ICS-2000 draaien met wat KaKu apparatuur. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de afstandbediening van de Philips Hue te koppelen met de ICS-2000 en daarmee Hue lampen te schakelen?

[ Voor 29% gewijzigd door clonedonkey op 12-06-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullytje
  • Laatst online: 21-09 22:45
Binnenkort ga ik verhuizen en wil mijn huidige setup bestaande uit een ICS-2000 en 7 smart lampen en IP-cam en wat niet zigbee producten verder uitbreiden. Alle lampen worden momenteel aangestuurd dmv de afstandsbediening en google home.

Nu heb ik regelmatig bezoek/oppas waarvoor dit gegeven lastig blijkt, die schakelen de lampen dus uit met de reguliere wandschakelaar. Dit zorgt ervoor dat de stroom naar de lamp uitgeschakeld wordt en hij dus niet meer zichtbaar is voor de ICS en niet meer bedient kan worden. Tevens krijg je een irritante melding als je hem wilt aanzetten met Google Home.

Dit zou ik graag voorkomen in mijn nieuwe woning, is het mogelijk om alle drie de opties; wandschakelaar, Google Home en afstandsbediening naast elkaar te gebruiken? Hebben jullie vergelijkbare issues?

Verder zou ik de huidige setup graag uitbreiden met bewegingsmelders in bijv. toilet, gang e.d.. Werkt dit voor jullie naar behoren? Welke gebruiken jullie? En hoe zien de instellingen eruit?

Verder heb ik verschillende links gezien in dit forum naar temperatuur en vochtigsheidssensoren van Xioami. Dit lijkt mij een leuke toevoeging voor de badkamer, kinderkamer e.d., is dit de variant die de meeste van jullie hebben: https://bit.ly/2IG0FDd

Veel vragen, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@bullytje Je krijgt bij een ka-ku setje er altijd een afstandsbediening bij. Deze kun je ook koppelen aan een activiteit om lampen in, uit te schakkelen en/of te dimmen. Of je koopt schakelaars (je hebt er ook die je achter je schakelaar kun zetten) om de lampen via de ICS te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullytje
@Jongentje dankjewel voor je snelle reactie. Zoals aangegeven heb ik een afstandsbediening en google home en dat werkt prima.

Zoek alleen een oplossing voor de vaste wandschakelaar, zijn regelmatig mensen die binnenkomen en erop klikken om een lamp aan te zetten. Normaliter gaan ze dan niet aan omdat hij al "aan staat" er gaat al stroom naartoe maar geen signaal gehad van afstandsbediening/google home.

Waardoor sommige nog een keer drukken, lampen gaan daadwerkelijk aan en voor de lamp uitdoen geldt hetzelfde. Zou graag willen weten of het mogelijk is om de afstandsbediening, wandschakelaar en google home naast elkaar te gebruiken. Dus als mensen de schakelaar omzetten, blijft hij altijd voorzien van stroom.

Wat bedoel je hier precies mee? "Of je koopt schakelaars (je hebt er ook die je achter je schakelaar kun zetten) om de lampen via de ICS te schakelen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bullytje, met de AMWT-003 is het prima mogelijk om bestaande wandschakelaars op te nemen in je KaKu setup.
  1. Kwestie van schakelaar loskoppelen van het net
  2. De twee draden van de schakelaar doorverbinden (Wago klem/kroonsteen)
  3. De twee draden van de AWMT-003 verbinden met de schakelaar (de schakelaar is dus niet meer verbonden met het lichtnet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullytje
@alesandro_46 Dankjewel, goede tip! Ga ik zeker toepassingen in de nieuwe woning.

Verder ben ik benieuwd naar de setup van een zigbee lamp icm een bewegingsmelder, geldt hiervoor hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
bullytje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:11:
@alesandro_46 Dankjewel, goede tip! Ga ik zeker toepassingen in de nieuwe woning.

Verder ben ik benieuwd naar de setup van een zigbee lamp icm een bewegingsmelder, geldt hiervoor hetzelfde?
In het geval van het toilet zou ik een bewegingsmelder altijd combineren met een deurcontact. Er is niets vervelender dan lekker zitten schijten en het licht valt uit.

Hoe dan? Nou zo:

Scene: Toiletverlichting uit met vertraging.
Acties: 1 minuut vertaging, daarna toiletverlichting uit.

Regel: Toiletdeur geopend.
Trigger: Deurcontact toiletdeur geopend
Acties: toiletverlichting aan.

Regel: Toiletdeur gesloten.
Trigger: Deurcontact toiletdeur gesloten
Acties: Start scene 'Toiletverlichting uit met vertraging'

Regel: Beweging gedetecteerd
Trigger: Bewegingssensor toilet beweging gedetecteerd
Conditie: Toiletdeur is gesloten
Acties: Stop scene 'Toiletverlichting uit met vertraging'

---

Op deze manier blijft het licht altijd aanstaan als de deur gesloten is en er minstens één keer beweging is gedetecteerd. Ervan uitgaande dat men niet via het kleine toiletraampje probeert te ontsnappen lijkt mij dit perfect.

Daarnaast de wandschakelaar verwijderen (of als je het echt wil, een AMWT-003 achter plaatsen voor de liefhebbers die graag in het donker schijten)

[ Voor 6% gewijzigd door xFeverr op 13-06-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
Zojuist de Aqara temperatuur sensor kunnen koppelen. Temperatuur en luchtvochtigheid laat hij meteen zien. Alleen de batterij staat op wit. Iemand nog meer die dit heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
timn89 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:12:
Zojuist de Aqara temperatuur sensor kunnen koppelen. Temperatuur en luchtvochtigheid laat hij meteen zien. Alleen de batterij staat op wit. Iemand nog meer die dit heeft?
Dan heeft de ICS nog geen batterij-informatie gekregen van het apparaat of het apparaat weet het zelf nog niet. Komt vanzelf goed, heb het zelf ook gehad (met een andere sensor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:24
Wen er maar aan, hier hangen de sensors al een paar maanden en het batterij logo is bijna altijd wit. De temperatuur en luchtvochtigheid werken wel goed.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sievo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-04-2021
Pwee schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:37:
[...]

Je ziet in de app of hij uit of aan staat!
Sorry dat ik hier even op spring, maar heb soortgelijke vraag:
Je zegt dat je de Ikea homeplug hebt kunnen toevoegen op de ICS-2000, en dat dit goed werkt (je ziet de status). Denk je dat er mag uitgegaan worden dat dit dan ook feilloos zal werken met de Trust Z1 control station (is de kleine 'enkel-zigbee' broer van de ICS zover ik zie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Van Xiaomi? Wist niet dat dat ook werkt :)

Afgelopen weken wat Kaku spul kado gekregen/gekocht dus eens wat gaan uitbreiden.

Trap/voorraad kast waarvan mijn vrouw regelmatig het licht liet branden de wandschakelaar weggehaald en een Kaku schakelaar achter de spot gezet (gelijk de 12V spot met omvormer en 3 kroonsteentjes vervangen voor een gewone ledspot) en een deurcontact op de deur. Deur open, licht aan, deur dicht licht uit.
Als ze nu te vaak de deur open laat staan ga ik wel iets van een vertraging op het uitgaan zetten :)

Schemer sensor gekregen en daar de lampen achter de TV en boven op de buffetkast op geschakeld, vind het nog niet ideaal werken zo pakt de buitenlamp het signaal niet goed dus die staat via de ICS op zonsondergang ingesteld.

Die buitenlamp was een standaard ledlamp en is vervangen door een Kaku lamp. Deze gaat met zonsondergang + offset gedimd op 10~15% aan en met zonsondergang + offset weer uit (stond nu eigenlijk 24/7 aan). Heb ook een bewegingsmelder gehad, deze staat nu ingesteld op de buitenlamp dat tussen zonsondergang en opkomst hij bij beweging de lamp op 100% zet :+ Valt lekker op als er iemand voor de deur staat.
Twijfel nog of ik de sensor buiten onder het afdak zal hangen of een aparte APIR-2150 zal kopen :?

En had in de aanbieding een 2e IP Cam 2000 gescoord voor €47! Werkt alleen niet :( de app vind zelfs na 15 min zoeken niets. Is nogal een Kaku dingetje dat het niet werkt uit de doos, dit is al de zoveelste keer (ICS-2000, schakelsetje en nu de camera weer).
En blijf het bijzonder vinden dat zo'n camera gewoon 2x8800 DNS query's naar China maakt per dag 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik ben van plan een (elektrisch) zonnescherm te gaan kopen. Ik heb buiten 2 gevellampen aan de woning waar de stroom vandaan gehaald moet worden. Deze gevellampen worden bedient door een enkelvoudige schakelaar met daarachter een KAKU ACM-2300-HC zodat ik deze ook met de ICS-2000 kan bedienen.

Kan er wel stroom 'afgetapt' worden van deze gevellampen als deze aan een enkelvoudige schakelaar met een ingebouwde KAKU schakelaar gekoppeld is? Loop ik dan niet het risico dat mijn zonnescherm alleen te bedienen is als mijn gevellampen aan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Als je iets achter een schakelaar hangt wordt het bediend door die schakelaar dus tel zelf maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Onlangs ben ik dan overgestapt van HomeWizard naar Kaku, nu zit ik met wat kleine beveiligings dingen wat ik mis van de HomeWizard.

Bijvoorbeeld als een deur open is geweest, bij HomeWizard kon je dan zien hoe laat de deur open is geweest etc met geschiedenis.
Is der misschien een manier om dat toch te hebben?
Via een losse app of programma eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Frappuccino schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:31:
Als je iets achter een schakelaar hangt wordt het bediend door die schakelaar dus tel zelf maar uit.
Is er een andere manier om dit op te lossen? Of alleen door de KAKU achter de schakelaar weg te halen..? Of werkt het zonnescherm dan alsnog alleen als de schakelaar aan is?

[ Voor 9% gewijzigd door Gieter90 op 20-06-2019 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Zoregen dat je bij zo'n lamp waar je af wilt takken in ieder geval een fase, nul en aarde hebt.
Waarschijnlijk moet je daar een fasedraad naartoe bijtrekken.

Deze 3 zul ke iig beschikbaar moeten hebben op het punt war je je zonwering wilt bedienen, al dan niet met een muurschakelaar en/of KaKu ASUN-650.

[ Voor 32% gewijzigd door Frappuccino op 21-06-2019 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
sapphire schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:45:
[...]

Van Xiaomi? Wist niet dat dat ook werkt :)

Afgelopen weken wat Kaku spul kado gekregen/gekocht dus eens wat gaan uitbreiden.

Trap/voorraad kast waarvan mijn vrouw regelmatig het licht liet branden de wandschakelaar weggehaald en een Kaku schakelaar achter de spot gezet (gelijk de 12V spot met omvormer en 3 kroonsteentjes vervangen voor een gewone ledspot) en een deurcontact op de deur. Deur open, licht aan, deur dicht licht uit.
Als ze nu te vaak de deur open laat staan ga ik wel iets van een vertraging op het uitgaan zetten :)

Schemer sensor gekregen en daar de lampen achter de TV en boven op de buffetkast op geschakeld, vind het nog niet ideaal werken zo pakt de buitenlamp het signaal niet goed dus die staat via de ICS op zonsondergang ingesteld.

Die buitenlamp was een standaard ledlamp en is vervangen door een Kaku lamp. Deze gaat met zonsondergang + offset gedimd op 10~15% aan en met zonsondergang + offset weer uit (stond nu eigenlijk 24/7 aan). Heb ook een bewegingsmelder gehad, deze staat nu ingesteld op de buitenlamp dat tussen zonsondergang en opkomst hij bij beweging de lamp op 100% zet :+ Valt lekker op als er iemand voor de deur staat.
Twijfel nog of ik de sensor buiten onder het afdak zal hangen of een aparte APIR-2150 zal kopen :?

En had in de aanbieding een 2e IP Cam 2000 gescoord voor €47! Werkt alleen niet :( de app vind zelfs na 15 min zoeken niets. Is nogal een Kaku dingetje dat het niet werkt uit de doos, dit is al de zoveelste keer (ICS-2000, schakelsetje en nu de camera weer).
En blijf het bijzonder vinden dat zo'n camera gewoon 2x8800 DNS query's naar China maakt per dag 8)7
Waar heb je de IP cam gescoord? Mooi prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Praxis met een 25% kortingscode.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 20:39
SvS1986 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:17:
Onlangs ben ik dan overgestapt van HomeWizard naar Kaku, nu zit ik met wat kleine beveiligings dingen wat ik mis van de HomeWizard.

Bijvoorbeeld als een deur open is geweest, bij HomeWizard kon je dan zien hoe laat de deur open is geweest etc met geschiedenis.
Is der misschien een manier om dat toch te hebben?
Via een losse app of programma eventueel?
Zover ik weet is de enige manier om met de ICS-2000 te interfacen (zonder gebruik te maken van andere hubs) door in de ICS-2000 app regels met notificaties in te stellen. De app IFTTT kan deze notificaties vervolgens als trigger gebruiken om bijvoorbeeld in een spreadsheet op Google Drive een log entry te schrijven. Bij mij werkt dit al een tijd goed met de kanttekening dat de notificaties op mijn telefoon soms pas binnenkomen als ik mijn telefoon uit standby haal. Het gelogde tijdstip is dan wanneer de telefoon wakker wordt. Wellicht is dit laatste te verhelpen door de telefoon anders in te stellen. Iets met energiebesparing ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Ik heb de ifttt net even gedownload maar kan nergens kaku vinden, zie wel nest etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Volgens mij kan dat ook niet direct met iftt en moet je triggi gebruiken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Triggi (Olisto) ook gelijk geprobeerd, werkt perfect, kan alleen nergens de deurcontacten vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
SvS1986 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:31:
Triggi (Olisto) ook gelijk geprobeerd, werkt perfect, kan alleen nergens de deurcontacten vinden
Ik ben benieuwd hoe je het met Olisto hebt opgelost dan? Ik kan namelijk in Olisto KlikAan alleen als Actie gebruiken en niet als Conditie (Trigger).

IFTTT kan idd ook niet direct op de ICS-2000 triggeren (IF). IFTTT kan wel triggeren op Android notificaties van de ICS-2000 app en vervolgens een actie (THEN) uitvoeren (bijvoorbeeld de datum en tijd loggen in een spreadsheet op Google Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Strontvlieg schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:09:
[...]

IFTTT kan wel triggeren op Android notificaties van de ICS-2000 app en vervolgens een actie (THEN) uitvoeren (bijvoorbeeld de datum en tijd loggen in een spreadsheet op Google Drive.
Hoe doe je dat dan? Ik kan er werkelijks niets zinnigs aan ontdekken. Kaku en IFTTT lijken elkaar te negeren.
En Olisto is echt een bijna zinloos systeem. Die gebruik ik alleen als locatie melder. Of ik wel of niet thuis ben. Meer kan ik er niet mee. Het kan opdrachten aan Kaku geven. Maar niets terug krijgen, het herkent mijn thermostaat niet. Ik zou het direct dumpen als ik het voor elkaar kreeg om mijn locatie melding van mijn thermostaat aan kaku te geven

[ Voor 20% gewijzigd door Ortep op 22-06-2019 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
Ortep schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:12:
[...]

Hoe doe je dat dan? Ik kan er werkelijks niets zinnigs aan ontdekken. Kaku en IFTTT lijken elkaar te negeren.
En Olisto is echt een bijna zinloos systeem. Die gebruik ik alleen als locatie melder. Of ik wel of niet thuis ben. Meer kan ik er niet mee. Het kan opdrachten aan Kaku geven. Maar niets terug krijgen, het herkent mijn thermostaat niet. Ik zou het direct dumpen als ik het voor elkaar kreeg om mijn locatie melding van mijn thermostaat aan kaku te geven
1. In de Klik Aan app creëer een rule/regel met als trigger bijvoorbeeld deur sensor open en als actie een notificatie (Send a push notification).
2. Vul de notificatie tekst in: bijvoorbeeld 'voordeur open'.

3. In IFTTT creëer een nieuwe Applet met als trigger (IF THIS) Android Device - Notification received from a specific app.
4. Kies als app name 'Klik Aan'. Specificeer eventueel 'Filter by notification keyword'
5. Kies Create Trigger
6. Kies bij actie 'THEN THAT' Google Sheets - Add a row to spreadsheet.
7. Je kan alle instellingen standaard laten of eventueel aanpassen.
8. Kies Create Action.

That's it.

In de IFTTT app kun je zien wanneer de applet voor het laatst geactiveerd is geweest.
Als je via Google Drive je spreadsheet opent zie je de complete log.

Nadeel is dat de tijd wordt gelogd waarop de notificatie op je android scherm verschijnt. Meestal is dat wel direct. Maar als je telefoon in diepe slaap is komt de melding pas binnen (afhankelijk van je instellingen) als je de telefoon uit zijn slaap haalt.

Ik hoop dat je er iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Strontvlieg schreef op zondag 23 juni 2019 @ 08:24:
[...]
Dank, ik ga spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Strontvlieg schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je het met Olisto hebt opgelost dan? Ik kan namelijk in Olisto KlikAan alleen als Actie gebruiken en niet als Conditie (Trigger).

IFTTT kan idd ook niet direct op de ICS-2000 triggeren (IF). IFTTT kan wel triggeren op Android notificaties van de ICS-2000 app en vervolgens een actie (THEN) uitvoeren (bijvoorbeeld de datum en tijd loggen in een spreadsheet op Google Drive.
Kan hier ook alleen maar de dan dat mogelijkheid gebruiken 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Strontvlieg schreef op zondag 23 juni 2019 @ 08:24:
[...]

1. In de Klik Aan app creëer een rule/regel met als trigger bijvoorbeeld deur sensor open en als actie een notificatie (Send a push notification).
2. Vul de notificatie tekst in: bijvoorbeeld 'voordeur open'.

3. In IFTTT creëer een nieuwe Applet met als trigger (IF THIS) Android Device - Notification received from a specific app.
4. Kies als app name 'Klik Aan'. Specificeer eventueel 'Filter by notification keyword'
5. Kies Create Trigger
6. Kies bij actie 'THEN THAT' Google Sheets - Add a row to spreadsheet.
7. Je kan alle instellingen standaard laten of eventueel aanpassen.
8. Kies Create Action.

That's it.

In de IFTTT app kun je zien wanneer de applet voor het laatst geactiveerd is geweest.
Als je via Google Drive je spreadsheet opent zie je de complete log.

Nadeel is dat de tijd wordt gelogd waarop de notificatie op je android scherm verschijnt. Meestal is dat wel direct. Maar als je telefoon in diepe slaap is komt de melding pas binnen (afhankelijk van je instellingen) als je de telefoon uit zijn slaap haalt.

Met Apple gaat het dus niet 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:25
Na uitgebreid zoeken op internet en dit forum heb ik de oplossing niet gevonden.
Thuis ben ik bezig met de verlichting te "domoticeren". Dus een ICS 2000 aangeschaft en wat Tradfri lampen eraan gehangen. Dat werkt goed van afstand, zolang de lampen ook zijn aangezet met een "echte schakelaar". En hier wringt de schoen: niet iedereen maakt deze stap mee, de gewone schakelaren blijven favoriet. En uit = uit, dus niet van afstand te bedienen. Los daarvan wordt bedienen via een app of een los afstandsbedieninkje maar omslachtig gevonden. En fysieke schakelaars uit de loop halen gaat ook de nodige weerstand veroorzaken. De volgende stap: de vaste wandverlichting (r7s lampen) op Zigbee zetten wordt dus een onhaalbare actie. Een inbouw KAKU op afstand dimmen werkt immers alleen als de fysieke schakelaar op aan staat.

Ik zoek daarom een schakelaar dimmer die je kan bereiken met zigbee: je kan 'm fysiek dimmen én tegelijk via de app. Die is er: de Livolo dimmer.

Livolo heeft een eigen hub die (op eigen zeggen) gekoppeld kan worden aan Google Home. Maar dat is weer extra geld en een extra hub. En het zou mooi zijn als de ICS 2000 dit gewoon kan regelen. Ik heb heel veel lopen zoeken, maar naar mijn weten heeft niemand dit al geprobeerd. En een dergelijke dimmer is toch weer 40 Euro (niet heel veel, maar toch, zo vlak voor de vakantie :9 ). Daarom de vraag: wie heeft hier ervaring mee ? Dus: kan die Livolo worden gekoppeld? En kan de ICS 2000 een dergelijke schakelaar ook sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
oltk schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:32:
Een inbouw KAKU op afstand dimmen werkt immers alleen als de fysieke schakelaar op aan staat.
Ik heb hier een ACM-250LD inbouwmodule van KlikAanKlikUit. Het is weliswaar geen Zigbee, maar werkt gewoon prima icm de ICS-2000. En de bestaande schakelaar is dan gewoon prima te gebruiken. Sterker nog, mijn bestaande schakelaar heeft nu ook dimming-superpowers gekregen!

Als iemand de lamp via de schakelaar uitzet, kan je hem gewoon weer aanzetten met de app, afstandsbediening, Google home, in regels en scènes, enzovoorts.

Owja, er is ook een AWMT-230 mini inbouwzender, waarmee je van je bestaande schakelaars KaKu afstandsbedieningen maakt. Op deze manier kan men dus gewoon de Zigbee lampen bedienen met de schakelaar aan de wand, terwijl ze ook beschikbaar blijven voor bediening met de app, afstandsbediening, ... Afijn, je snapt het wel.

Wellicht een leuke tip? In ieder geval goed voor de WAF kan ik je vertellen :+

[ Voor 8% gewijzigd door xFeverr op 23-06-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:24
Met de ICS en een paar bewegings sensors in huis gaat bijna alles vanzelf op beweging of lichtsterkte. Schakelaars of de app gebruik ik nog maar zelden om wat aan of uit te zetten.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-09 15:42
@alesandro_46
Werkt de KaKu app ook i.c.m. de Oximo IO motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BadEendTerror schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:55:
@alesandro_46
Werkt de KaKu app ook i.c.m. de Oximo IO motor?
Ja hoor, werkt perfect bij mij thuis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
xFeverr schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:42:
[...]

Ik heb hier een ACM-250LD inbouwmodule van KlikAanKlikUit. Het is weliswaar geen Zigbee, maar werkt gewoon prima icm de ICS-2000. En de bestaande schakelaar is dan gewoon prima te gebruiken. Sterker nog, mijn bestaande schakelaar heeft nu ook dimming-superpowers gekregen!
Goede tip! Ik ga dit meenemen in mijn plannen. Als ik het goed heb kan ik dan niet dimmen op de schakelaar, maar alleen via de app. Aan / uit kan dan wel met een fysieke schakelaar?
Ja, dat is een van de meer complicerende factoren in de domotica >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
oltk schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:37:
[...] Als ik het goed heb kan ik dan niet dimmen op de schakelaar, maar alleen via de app. Aan / uit kan dan wel met een fysieke schakelaar?
[...]
Zeker weten dat dat gaat! Als je de schakelaar snel aan en uit zet gaat de lamp feller totdat je hem stopt door weer snel aan en uit te zetten. En als je hem daarna weer snel aan en uit doet gaat de lamp weer dimmen tot je hem stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
xFeverr schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:43:
[...]

Zeker weten dat dat gaat! Als je de schakelaar snel aan en uit zet gaat de lamp feller totdat je hem stopt door weer snel aan en uit te zetten. En als je hem daarna weer snel aan en uit doet gaat de lamp weer dimmen tot je hem stopt.
:) Mooi. Ik ga m bestellen. Ik had ook net een dimbare led variant van r7s gevonden die wél acceptabel is mbt de kleurtemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
oltk schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:52:
[...]
:) Mooi. Ik ga m bestellen. Ik had ook net een dimbare led variant van r7s gevonden die wél acceptabel is mbt de kleurtemperatuur.
Ben ik benieuwd of je het ook een super apparaatje vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:53

Tarin

Just plain weird.

Ik vind het ook een fijne dimmer, die inbouwunit van KAKU, maar het dimmen met de wandschakelaar gebruik ik nooit, in plaats daarvan heb ik 2 kanalen op de afstandsbediening gereserveerd per dimbare lamp: kanaal 1 aan is 25%, kanaal 1 uit is 60%, kanaal 2 aan is 100%, kanaal 2 uit is lamp uit.

Wij zijn net verhuisd, en ik ga de tijd- en zonlichtgestuurde standalone rolluikschakelaars vervangen door ASUNs, zodat we meer dan 1 sluit/openmoment per dag kunnen programmeren. Misschien hangen we dan buiten nog een zonnesensor, maar voorlopig zal via afstandsbediening en meerdere sluitmomenten per dag al een flinke vooruitgang zijn, zeker met de komende warmte hierzo.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik heb een aantal Jaloezieschakelaars (ASUN-650) aangesloten op mijn zonneschermen. Dit werkt prima ism de ics2000 en de app. Alleen zou ik nu graag het zo automatiseren dat zodra dat de zon op de ramen schijnt ze automatisch dicht gaan. Iemand misschien een tip hoe ik dit het beste zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
SvS1986 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:29:
[...]

Met Apple gaat het dus niet 🙈
Het is jammer dat KAKU het platform niet verder heeft opengegooid zoals alleen maar acties via Olisto en geen triggers. De methode via notificaties blijft een soort hack.

Apple blijft (zelf graag) een geval apart. Misschien heb je nog een oude android telefoon rondslingeren in huis, die de job kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
xFeverr schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:42:
[...]

Als iemand de lamp via de schakelaar uitzet, kan je hem gewoon weer aanzetten met de app, afstandsbediening, Google home, in regels en scènes, enzovoorts.

Owja, er is ook een AWMT-230 mini inbouwzender, waarmee je van je bestaande schakelaars KaKu afstandsbedieningen maakt. Op deze manier kan men dus gewoon de Zigbee lampen bedienen met de schakelaar aan de wand, terwijl ze ook beschikbaar blijven voor bediening met de app, afstandsbediening, ... Afijn, je snapt het wel.

Goede tip! Ik krijg namelijk de Hue dimmer switch niet gekoppeld tegelijkertijd met de ICS-2000, nu zijn m'n wandschakelaars eigenlijk waardeloos geworden. Zeker als de lampen door iemand anders aan/uit gezet worden. Denk je dat het ook gaat werken met Philips Hue lampen die al gekoppeld zijn aan de ICS? Heb ik dan de ACM-250 nodig of is de AMWT-230 handiger?

[ Voor 26% gewijzigd door poekman op 24-06-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
poekman schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:22:
[...]
Heb ik dan de ACM-250 nodig of is de AMWT-230 handiger?
Je kan dan het beste de AWMT-230 gebruiken. De ACM-250 is namelijk zelf een dimmer, en dat is niet handig met je Philips Hue lampen, die houden daar niet zo van.

Als je de AWMT-230 achter je schakelaar hebt zitten, dan is dit dus gewoon een KlikAanKlikUit-afstandsbediening geworden. Je kan dan met regels er voor zorgen dat als de wandschakelaar aan wordt gezet, de juiste Philips Hue lampen ook aan gaan. (En eventueel meer?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
xFeverr schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:32:
[...]
Je kan dan met regels er voor zorgen dat als de wandschakelaar aan wordt gezet, de juiste Philips Hue lampen ook aan gaan. (En eventueel meer?).
Klinkt goed! De Philips lampen gaan nu ook aan/uit met de wandschakelaar maar als ze dan uitgezet worden zijn ze uiteraard offline. Kan ik dat dus voorkomen met deze mini-schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
poekman schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:43:
[...]
Klinkt goed! De Philips lampen gaan nu ook aan/uit met de wandschakelaar maar als ze dan uitgezet worden zijn ze uiteraard offline. Kan ik dat dus voorkomen met deze mini-schakelaar?
Inderdaad. De bedrading achter de schakelaar knoop je aan elkaar zodat de schakelaar buiten werking is. Daarna sluit je de mini-zender op de buiten-werking-gestelde schakelaar aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar de AWMT-230 werkt toch alleen als de schakelaar reeds een lamp aan/uit schakelt? Dus naast de verlichting die met de schakelaar verbonden is kan AWMT-230 ook andere KaKu devices bedienen. Dat is toch niet wat poekman zoekt?
Ik denk dat de AWMT-003 de geschikte is: alesandro_46 in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

Edit:
xFeverr schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:52:
[...]

Inderdaad. De bedrading achter de schakelaar knoop je aan elkaar zodat de schakelaar buiten werking is. Daarna sluit je de mini-zender op de buiten-werking-gestelde schakelaar aan.
Dan heb je zo te lezen inderdaad de AWMT-003 nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door alesandro_46 op 24-06-2019 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poekman
@alesandro_46 klopt idd, de bestaande wandschakelaar moet wel zijn functie behouden! Als iemand anders in m'n huis de verlichting aan zet moet dat wel werken. Dan is de AWMT-003 een betere oplossing. Thanx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
Inderdaad, ik was in de war! Bedankt @alesandro_46!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
oltk schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:37:
[...]

Goede tip! Ik ga dit meenemen in mijn plannen. Als ik het goed heb kan ik dan niet dimmen op de schakelaar, maar alleen via de app. Aan / uit kan dan wel met een fysieke schakelaar?

[...]

Ja, dat is een van de meer complicerende factoren in de domotica >:)
Nog een vraag / overpeinzing.
Ik zie dat dit het niet zigbee spul is. En dus one way verkeer toch? Dat is op zich jammer, want het zou juist handig zijn om van een afstand te zien of een lamp nog aan is -en m dan uit te doen of automatisch als deel van het geo-fencen.
of kan dit wel met het KAKU spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

oltk schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:05:
[...]

of kan dit wel met het KAKU spul?
Kaku heeft verschillende series. De StartLine, De PlusLine en de PremiumLine. Die laatste is Zigbee. Je kan het aan de typenummers zien

Het mooie van de ICS 2000 is dat hij met alles praat. Soms heb je helemaal geen zigbee nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Ortep schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:21:
[...]

Het mooie van de ICS 2000 is dat hij met alles praat. Soms heb je helemaal geen zigbee nodig
Maar weet de ics2000 de status dan? aan / uit / dimstatus? Volgens de specs praten deze apparaten met eenweg verkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
De Premium line heeft wel twee weg communicatie.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

oltk schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:34:
[...]

Maar weet de ics2000 de status dan? aan / uit / dimstatus? Volgens de specs praten deze apparaten met eenweg verkeer
De premiumline is zigbee...dus ja dat is tweeweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
renzo4000 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:37:
De Premium line heeft wel twee weg communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zoiets als dit niet goed?

Afbeeldingslocatie: https://www.elektrototaalmarkt.nl/media/catalog/product/cache/e4d64343b1bc593f1c5348fe05efa4a6/k/l/klikaan-klikuit-ayct-afstandsbediening-4151702_1.jpg

Er zijn ook andere (wand) schakelaars die je kan koppelen met ics2000 (xiaomi, hue, ikea, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Het ging @oltk vooral om het feit dat de schakelaars aan de wand niet meer gebruikt kunnen worden, terwijl ze er wel gewoon zitten. Dus waarom zou je ze niet willen gebruiken? Bovendien weet je dat een persoon die het niet weet ze gewoon gaat uitproberen. Uiteindelijk moet het aanzetten van een lamp gewoon gaan zonder uitleg, ben ik van mening. Dát, en de WAF natuurlijk. Zo hebben wij in huis al het schakelmateriaal hetzelfde. Dat willen we in principe ook zo houden. Een afstandsbediening aan de muur is het dus niet.

Ik snap de zorgen over eenweg-communicatie. Kan zeggen dat hij niet teleur stelt. Vangt de signalen gewoon op. Maar inderdaad, de status is dan niet in te zien. Mocht dit apparaat in de premium Line uitkomen dan wordt hij zeker vervangen. Tot die tijd is deze oplossing prima. Anders moet ik weer terug leven met een bak licht van heb ik jouw daar.

[ Voor 12% gewijzigd door xFeverr op 25-06-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
xFeverr schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:41:
Het ging @oltk vooral om het feit dat de schakelaars aan de wand niet meer gebruikt kunnen worden, terwijl ze er wel gewoon zitten. Dus waarom zou je ze niet willen gebruiken? Bovendien weet je dat een persoon die het niet weet ze gewoon gaat uitproberen. Uiteindelijk moet het aanzetten van een lamp gewoon gaan zonder uitleg, ben ik van mening. Dát, en de WAF natuurlijk. Zo hebben wij in huis al het schakelmateriaal hetzelfde. Dat willen we in principe ook zo houden. Een afstandsbediening aan de muur is het dus niet.

Ik snap de zorgen over eenweg-communicatie. Kan zeggen dat hij niet teleur stelt. Vangt de signalen gewoon op. Maar inderdaad, de status is dan niet in te zien. Mocht dit apparaat in de premium Line uitkomen dan wordt hij zeker vervangen. Tot die tijd is deze oplossing prima. Anders moet ik weer terug leven met een bak licht van heb ik jouw daar.
:) Precies. De bestaande wandschakelaars moeten gebruikt kunnen worden. Een zigbee variant van de awmt-003 of vergelijkbaar zou ideaal zijn om:
- ale je lichten automatisch uit te doen als je van huis bent
- je lichten aan te doen als je thuis komt
- te zien op je vakantiebestemming of de lampen aan zijn
En tegelijk kan de vriendin gewoon de schakelaars klikken als er een lampje aan / uit moet

complete control dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door oltk op 25-06-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ah zo, dan bedoel je dus een inbouwschakelaar obv zigbee. Die zijn er ook, een snelle google search levert bijv robb smart schakelaars op. Beetje prijzig maar zijn compatible met hue, dus vermoedelijk ook met de ics 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oltk schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:47:
[...]

:) Precies. De bestaande wandschakelaars moeten gebruikt kunnen worden. Een zigbee variant van de awmt-003 of vergelijkbaar zou ideaal zijn om:
- ale je lichten automatisch uit te doen als je van huis bent
- je lichten aan te doen als je thuis komt
- te zien op je vakantiebestemming of de lampen aan zijn
En tegelijk kan de vriendin gewoon de schakelaars klikken als er een lampje aan / uit moet

complete control dus :P
Dat kan toch allemaal prima i.c.m. de AMWT-003? De schakelaar met de AMWT-003 is een "slave" die de Zigbee lamp(en), de "master" schakelt.
Met de AWMT-003 kan je in de KaKu zien of een Zigbee lamp aan of uit is en je vriendin kan gewoon de wandschakelaar blijven gebruiken.
Alle lampen automatisch uit en lampen aan bij thuiskomst moet je denk ik via de KaKu app i.c.m. Olisto doen vanwege locatie. Maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
alesandro_46 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:42:
[...]

Dat kan toch allemaal prima i.c.m. de AMWT-003? De schakelaar met de AMWT-003 is een "slave" die de Zigbee lamp(en), de "master" schakelt.
Dank! Ook de link naar het Hue schakelmateriaal van Renzo4000. Ik twijfelde zelf ook nog aan het avontuur om Livolo aan te schaffen (met als risico dat de ICS 2000 m niet snapt). Maar als dit gaat werken is het natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Ok. ik heb de spullen gehaald. Ook meteen wat Tradfri stopcontacten. Maar die zijn niet te koppelen merk ik? Ik dacht dat ik hier had gelezen dat er mensen waren die dat wel was gelukt. Of heb ik het trucje niet door? Ik steek het ding in het stopcontact, en in de ICS app zeg ik trust/zigbee/lamp aan/uit verbinden.

overigens heeft de afstandsbediening van de Tradfri lamp al 3x de verbinding verloren en kon ik m opnieuw aanmelden. Iemand anders hier diezelfde ervaring? dit is niet betrouwbaar en zorgt voor een lage WAF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

oltk schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:10:
Ok. ik heb de spullen gehaald. Ook meteen wat Tradfri stopcontacten. Maar die zijn niet te koppelen merk ik?
Ze zijn uitstekend te koppelen. Ik heb er 4 in gebruik

Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste