Acties:
  • +24 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:24
Mede-auteurs:
  • renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 21:28

renedis

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Dacuuu

Hierbij een verzamel topic voor de Xaomi / Aqara domotica.

\[Xiaomi/Aqara] Ervaringen & discussie

Afbeeldingslocatie: https://des.gbtcdn.com/uploads/pdm-desc-pic/Electronic/image/2017/04/25/20170425155840_15186.jpg

Inhoudsopgave

Wat is Xiaomi Mi Home / Aqara Home?

Aqara Mi Home is de nieuwe naam voor deze domotica sensoren welke eerder Xiaomi Mi Home heette.
Xiaomi brengt een hele hoop elektronische apparatuur uit onder hun eigen merk of onder een merk waar ze mee samenwerken.

Wat kan ik er mee?

Het zijn erg goedkope domotica sensoren welke prima werken, al hoop ik persoonlijk dat bepaalde sensoren wel verbeteren in de toekomst en zo meer functies krijgen.
In het algemeen kan 1 sensor maar 1 a 2 functies. Als je de vergelijking tussen een Fibaro Motion Sensor en een Aqara Human Body Sensor dan kan de Fibaro natuurlijk veel meer al is de prijs wel een factor 5 meer.

Hoe kan ik ze bedienen?

Het zijn op Zigbee-protocol gebaseerde domotica sensoren. Nu hoor ik je al denken; Zigbee, algemeen protocol dus makkelijk te integreren en te koppelen. Helaas! Xiaomi/Aqara heeft een eigen sausje over het Zigbee protocol gegooit, zoals Philips ook bij Hue heeft gedaan en KlikAanKlikUit ook doet met de ICS-2000(zigbee-versie).
Door dit eigen sausje ben je met sommige devices verplicht de Xiaomi Home Gateway aan te schaffen en te gebruiken met bijbehorende app (Android/iPhone). Bijvoorbeeld een Conbee stick of in sommige gevallen een CC2531 (Zigbee2MQTT) zal ook werken. Let wel, dit zijn community oplossingen welke geen officiele support verkrijgen.

Hoe werkt het?

Er is een "Mi Home" App, welke beschikbaar is in de AppStore of Google Play Store. Ook kan deze app gedownload worden door de QR-code te scannen welke in het boekje staat van elke sensor. Maak een account aan in de app, vergeet niet de locatie op "China Mainland" te zetten anders kan je de app niet volledig gebruiken.

Er kunnen maximaal 32 sensoren aangesloten worden op 1 Home Gateway. Mocht je er toch meer hebben is het mogelijk om een 2de Home Gateway in "slave" te zetten binnen domoticz.

Welke integratiemogelijkheden zijn er?

Domoticz:
Xiaomi Home Gateway is goed te koppelen met Domoticz.
Hoe dit te koppelen is staat hier beschreven.
Wanneer er een nieuwe sensor binnen de app aangemeld wordt dan staat deze direct in Domoticz.

Home Assistant:
Hoe dit te koppelen is staat hier beschreven.

Smartthings:
SmartThings kan de Xiaomi sensors direct koppelen dmv een devicehandler.

Homey :
De Xiaomi sensoren werken icm Homey, op dit moment werken vrijwel alle sensoren, op een paar na.
Meer informatie: Homey apps.

HA uit China, veilig of niet?

Een Tweaker heeft onderzoek gedaan naar de verbindingen van de Xiaomi Home Gateway, of er call-backs plaatsvinden naar China. Zie deze post
Het blijkt dat de Home Gateway via poorten 8053(UDP) en 80(TCP) naar buiten verbinding maakt.
Wanneer deze poorten geblokkeerd zijn in de firewall werkt de app niet meer, status "offline" bij elke sensor, maar domoticz kan ze nog wel uitlezen en aansturen.

Hoe vervang je de batterij van een sensor?

Op een gegeven moment zullen de batterijtjes vervangen moeten worden van onze kleine sensors. Ze gebruiken allemaal 3V knoopcellen, maar er zitten wel verschillen in.
Zie hier het sensor/batterijen overzicht.

Wat kost het?

De Xiaomi/Aqara sensoren zijn via een hoop websites te koop(zoals AliExpress, Gearbest, eBay etc). Let goed op de prijzen voordat je besteld. Het is zeker aan te raden om de prijzen bij Gearbest in de gaten te houden, die stunten nog al eens met de prijzen. Vandaar ook de directe links naar Gearbest in de tabel hieronder.

Let er wel op dat de Home Gateway en andere sensoren welke direct in het stopcontact aangesloten worden een adapter nodig hebben. Standaard zijn ze voorzien van Chinese 3-punts stekkers.
Er worden eigenlijk 2 soorten verloopstekkers gebruikt onder de tweakers.
1. Flat-adapter, zie hier
2. DE-Plug, zit bij de Home Gateway

VersieFunctiesCommandsVormOpmerkingenPrijs Gearbest
Home Gatewayv1Basisstation

Lux + LED-ring + Speaker
1x knop= licht aan/uit

2x knop= alarm aan/uit

3x knop= sensor toevoegen
Rond20-25
Home Gatewayv2Basisstation

Lux + LED-ring + Speaker
1x knop= licht aan/uit

2x knop= alarm aan/uit

RondMet radio-functie20-25Link
Home Gatewayv3Basisstation

Lux + IR-Transceiver + Stroommeter + Speaker

16A CN-stekker, eigenlijk voor Aqara Airco Companion
1x knop= licht aan/uit

2x knop= alarm aan/uit

VierkantIR functie werkt niet buiten de MiHome app20-25Link
Human Body Sensorv1Motion Sensor On, Off Cilinder9Link
Human Body Sensorv2Motion Sensor + Lux On, Off Cilinderkomt met standaard

Lux-metingen zijn niet goed/traag
11Link
Window/Door Sensorv1Raam en Deur Sensor Open, Closed Rond7-8Link
Window/Door Sensorv2Raam en Deur Sensor Open, Closed Vierkant6-7Link
Temperature/Humidy Sensorv1Temperatuur + Luchtvochtigheid Rond10Link
Temperature/Humidy Sensorv2Temperatuur + Luchtvochtigheid Vierkant7-8Link
Wireless Switchv1Drukknop Off, Click, Double Click, Long Click, Long Click Release Rond6Link
Wireless Switchv2Drukknop Off, Click, Double Click Vierkant6-7Link
Magic Cubev1Laat je verrassen ;) Off, flip90, flip180, move, tap_twice, shake_air, swing, alert, free_fall, clockwise, counter_clockwise Kubus10-12Link
Water Sensorv1Water SensorRondWerkt vanaf Gateway v212Link
SocketWallplugRechthoekig blokChinese aansluiting15Link
Fire Alarm DetectorRookmelderRond25Link
Flammable Gas Alarm DetectorAardgas detectorRond25

Review video

Heb je tips of opmerkingen over deze topic of wil je mee helpen hem te vullen? Stuur ons een PM! :)

Maintained and edited by TerrorSource, renedis en Dacuuu

[ Voor 219% gewijzigd door renedis op 28-10-2019 09:45 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 65668

Hier inmiddels al behoorlijk wat Xiaomi / Aqara spul in huis staan.
Alles in combinatie met Home Assistant :)
Wat me vooral verrast is hoe snel de sensoren reageren (en de prijs natuurlijk ;))!

Wat ik tot nu toe hier heb staan:

1x Gatway v2 (spreekt voor zich)

3x Door/Window sensor
- Om mijn oude deurbel (met magnetisch veld) uit te lezen zodat ik weet wanneer iemand op de bel drukt.
- Badkamer deur: Als de deur open gaat en de lichten zijn al aan, gaan ze uit en andersom. Indien tijd tussen 00:00 en 06:00 dan gaan de spots slechts op 6% brightness :).
- Slaapkamer raam: Gewoon om te zien of deze open staat.

2x Motion sensor (nog geen gebruik voor)

3x Wireless Switch (single click, double click, click long hold)
- Om zwave stekker waarop een stekkerdoos met PC spul zit aan/uit te zetten, audio mute, lamp toggle
- Op de badkamer om de spots aan/uit te zetten, spots op 6% brightness, spots op 100% brightness
- Gekoppeld aan Home Assistant scene om Apple TV + TV + surround aan te zetten, uit te zetten, TV ledstrip toggle

1x Cube (Schudden, 90 graden, 180 graden, schuiven)
- Audio mute
- Spotify volgend nummer afspelen (schuiven)
- Alle verlichting en apparaten uitzetten (schudden)
- Vensterbank licht toggle

4x Temperature/humidity sensor
- Slaapkamer
- Badkamer
- Woonkamer
- Zolder

1x Aqara Temperature / Humidity / Pressure sensor
- Voor onder het afdak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Vraag: Moet de gateway verbinding met het internet hebben of kun je hem ook alleen lokaal gebruiken?

P.s. Nu al een mooi topic geworden!!!

[ Voor 17% gewijzigd door Shaggie_NB op 28-10-2017 22:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:59
Heb vandaag mijn gateway binnen gekregen!
Het volgende heb ik en is mijn eerste ervaring;

Gateway V2
- Diameter is ongeveer 8 cm
- Kwaliteit lijkt erg goed, stevig, solide, LED verlichting is mooi en helder. Ook het audio (Radio, alarm, bel) komt goed door het speakertje.
- 3 pin japanse aansluiting
Ik kreeg er een convertor bij, maar dat was een groot model.
Ik ga nu op zoek naar een klein model om de gateway dichter tegen het stopcontact te krijgen.
- Knopje op gateway; 1x indrukken is licht aan op laatste kleur/helderheid
- Knopje op gateway; 2x indrukken is alarm aan/uit zetten (in te stellen via app)
- Knopje op gateway; knopje lang ingedrukt is wifi reset

Aqara Human Body Sensor
- Super klein; diameter is 3cm / hoogte is iets meer dan 3cm
- Incl pootje die 90graden kan buigen
- Nog niet werkend in Domoticz Stable
- LUX nog niet getest (ook nog niet gecontroleerd)
- Motion nog niet getest, heb wel in de app gekeken en alles werkt snel
Helaas weer in het doosje gedaan ivm niet werkend in Domoticz Stable

Aqara Door/Window sensor
- Solide, klein, snel
- Grote blokje is 4x2cm
- Kleine blokje is 2,5x1cm
- Kleine streepjes op de zijkant laten zien hoe je hem moet uitlijnen.
- Domoticz reageert snel op het open/sluiten van dit apparaatje

Xiaomi Temp/Hum sensor
- Ook dit apparaatje is weer super klein, diameter is ongeveer 3,5 cm
- Reageert ook snel (in Domoticz) toen ik de sensor in mijn handen sloot en daarna open op tafel legde. Sensor ligt nu in de badkamer en ga dit weekend testen wat de resultaten zijn. Er moeten wel uitschieters komen als de douche gebruikt wordt.

Xiaomi Round Switch
- Ongeveer 5cm in diameter
- Voelt ook weer solide, ik heb de versie met het MIJIA schildje. Op internet kwam ik er ook één tegen met het MI logo.
- In Domoticz blijft de laatste stand staan. Één klik en de status blijft op één klik. Long click blijft long click. Dus in blocky of LUA moet je weer status op off of neutraal zetten

Nog in bestelling;
1x Gateway ivm verkeerd besteld
1x Xiaomi Temp/Hum sensor
2x Xiaomi door/window sensor
1x Aqara Light Switch Wireless version

Ik heb linkjes gebruikt van GearBest. Echter heb ik de Gateway en de Temp/Hum sensor van Ebay.

Het installeren is redelijk makkelijk. Ik heb Android en hier onder mijn ervaring.
- Zorg dat je de Xiaomi Home app op je telefoon heb
- Zorg dat je Wifi verbinding heb met de AP waar je de gateway aan wil verbinden en zet je Bluetooth aan
- Log in via de China Mainland (Mijn Vacuum en Yeelight zitten op Singapore, maakt verder voor Domoticz niet uit)
- Mijn app vond de gateway direct
- Klik op het plusje rechts boven in. Als je app de gateway ziet, klik hier op. Anders klik op "Add manually" en daarna op "Gateway"
- De app vraagt om je wifi SSID en wachtwoord, klik daarna op volgende
- De gateway wordt nu verbonden en de updates worden geïnstalleerd.

Bij mij heb ik tot drie keer toe een update moeten installeren, ook heeft het mij diverse pogingen gekost om de verbinding compleet te maken. Probleem en oplossing weet ik helaas niet. Ben wel van mijn TP-Link router naar mijn Cisco AP gegaan.

Als je de stappen op het scherm volgt, moet het geen probleem zijn.

Pas na het verbinden is er een MAC adres zichtbaar. Ik heb het MAC adres in mijn router een vast IP adres gegeven, router gereboot en alles bleef werken op het nieuwe IP adres.

Daarna heb ik de Domoticz tutorial gevolgd. zie hier

Alles werd zichtbaar in Domoticz, tijd voor de sensoren!

In de app kan je de gateway aanklikken, klik op "Device" boven in het scherm en klik op de plus. Ook dit spreekt voor zich als je eenmaal in dit scherm komt. Als je daarna in domoticz hardware toelaat om te verbinden (zie settings) komen de sensoren vanzelf binnen. (eventueel van waarde wijzigen, dus de deur sensor open/dicht doen, 1x klik op de switch, temp even op een warm plekje plaatsen 8) )
Shaggie_NB schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:00:
Vraag: Moet de gateway verbinding met het internet hebben of kun je hem ook alleen lokaal gebruiken?

Ik heb mijn Vacuum verboden op het internet te gaan :) dus in mijn router aangegeven dat ze niet online mag. En weinig problemen. Ik denk dit met de gateway ook te gaan doen. Eerst maar kijken of ze contact met de buitenwereld opzoekt, wanneer en hoe vaak.

[ Voor 26% gewijzigd door RedRayMann op 28-10-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04 15:57
Voor de Home Assistant gebruikers, Xiaomi is ook prima te koppelen aan Home Assistant.

https://home-assistant.io/components/xiaomi_aqara/

[ Voor 14% gewijzigd door s441558 op 28-10-2017 22:32 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:09

Grvy

Bot

Maar die sensors kunnen toch nooit zo goed zijn als de FIBARO etc allemaal 3x zo duur zijn?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy

Volgens mij moet je een internetverbinding hebben.

Thanks! Mocht je iets toe te voegen hebben hoor ik het natuurlijk graag!
s441558 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:32:
Voor de Home Assistant gebruikers, Xiaomi is ook prima te koppelen aan Home Assistant.

https://home-assistant.io/components/xiaomi_aqara/
Toegevoegd aan de OP! Zelf geen ervaring met Home Assistant, gebruik zelf alleen domoticz.
Grvy schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:34:
Maar die sensors kunnen toch nooit zo goed zijn als de FIBARO etc allemaal 3x zo duur zijn?
Dat zeg ik ook niet.

Aqara Motion Sensor:
- Motion Sensor
- Lux (werkt niet goed)

Fibaro Motion Sensor:
- Motion Sensor
- Lux
- Temperatuur
- Vibration sensor
- LED

Heb zelf me Fibaro Motion Sensors de deur uit gedaan om puur op de Aqara's te draaien. moet er nog wat events voor maken.
Temperatuur van de Fibaro's heb ik opgelost door op elke verdieping 1 Aqara TempSensor te hangen. Alleen voor Lux is nog geen echte oplossing.

[ Voor 30% gewijzigd door makooy op 28-10-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Goede opmerking. Ik heb nog geen ander spul dan 433 KaKu spul en nu sinds vandaag de gateway en enkele sensoren. Ik heb Fibaro dus niet, alleen van het vele lezen op de diverse fora.

Kwaliteit ziet er echt goed uit. Of ze accuraat zijn gaan we merken, LUX is in ieder geval nog niet betrouwbaar bij mij. En de reactie snelheid van de knoppen is erg snel.

China produceert vaker betaalbare alternatieven, neem zo ook de Xiaomi Vacuum die ik nu een tijd heb rond rijden. Heeft kwaliteiten die iRobot Roomla en Neato Botvac hebben, voor een veel betere prijs. Misschien minder R&D kosten, of ze kopiëren het spul van een ander met een nieuw jasje.

Ik ga het op langer termijn ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
RedRayMann schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:17:

Ik heb mijn Vacuum verboden op het internet te gaan :) dus in mijn router aangegeven dat ze niet online mag. En weinig problemen. Ik denk dit met de gateway ook te gaan doen. Eerst maar kijken of ze contact met de buitenwereld opzoekt, wanneer en hoe vaak.
Laat je a.u.b. nog weten wat hierover je bevindingen zijn? Dan zou ik n.l. ook over de streep zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
TerrorSource schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:35:
[...]
Aqara Motion Sensor:
- Motion Sensor
- Lux (werkt niet goed)

Temperatuur van de Fibaro's heb ik opgelost door op elke verdieping 1 Aqara TempSensor te hangen. Alleen voor Lux is nog geen echte oplossing.
Wat werkt er precies niet goed aan de Lux sensor van de Motion sensor?. Heb deze ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
s441558 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:54:
[...]

Wat werkt er precies niet goed aan de Lux sensor van de Motion sensor?. Heb deze ook besteld.
Nou. Eigenlijk werkt de Lux meter helemaal niet.
De app zegt 2 lux terwijl het overdag is. Heb hem nog niet hoger als 7 lux zien staan. Lijkt me erg weinig licht voor overdag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
s441558 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:54:
[...]

Bij mij zegt Domoticz dat het apparaat nog niet ondersteund wordt. Wel in een Beta maar ik zit op Stable.
2017-10-28 22:59:46.260 XiaomiGateway: unhandled model: sensor_motion.aq2
Overigens heb ik de gateway in een kastje aangesloten op een stekkerblok met zo'n aan/uit knop. En sindsdien is de LUX meting wel stabiel en gelijk.

De gateway kunnen wij voorzien van een update, maar kunnen de sensoren ook geupdate worden via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
RedRayMann schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:06:
[...]

Bij mij zegt Domoticz dat het apparaat nog niet ondersteund wordt. Wel in een Beta maar ik zit op Stable.

[...]

Overigens heb ik de gateway in een kastje aangesloten op een stekkerblok met zo'n aan/uit knop. En sindsdien is de LUX meting wel stabiel en gelijk.

De gateway kunnen wij voorzien van een update, maar kunnen de sensoren ook geupdate worden via de app?
Wat voor waardes leest jouw lux meter dan uit?
Ik denk niet dat de lux meter van de MotionSensor het opeens gaat doen doordat je de Gateway anders hebt aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Excuus, ik doelde op de lux meter van de gateway zelf. Die is stabiel in Domoticz.
In de app kan ik het niet terug vinden.
De lux meter van de motion sensor is 0. Maar omdat hij nu in het doosje zit. Ik ga hem direct naast de gateway zetten. Dan moeten ze ongeveer de zelfde data meten/doorgeven.

Maar tijdens mijn eerste rondje sensoren (wanneer ik merkte dat de motion sensor het nog niet doet in Domoticz) was de waarde continu tussen 0 en 10 inderdaad terwijl de gateway in de 100 tallen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-04 19:41

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

lux van de gateway staat stil bij de laatste beta versies van Domoticz..

Heeft er iemand de muziek van de gateway werkend?
Zodat de gateway een NL stream kan afspelen?? ipv die Chineze muziek?
Of een playlist oid?

[ Voor 50% gewijzigd door Dylantje2 op 29-10-2017 07:06 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:06

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Wat zijn de ervaringen met bereik van de sensoren?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 21:18

Pixelmagic

Ubergeek

Fibaro is naar mijn gevoel al tijden op de markt en was daarmee waarschijnlijk ook een van de pioniers op domotica, toen dingen nog erg duur waren want exclusief en kleine markt. Dat er nu nieuwe merken komen met nieuwe techniek wil niet zeggen dat ze slechter of beter zijn. Zegt vermoedelijk ook iets over de huidige winstmarge van Fibaro ?

Ik vind vooral dat Xiaomi mooie kleine devices maakt en ook nog eens redelijk mooi kwa vormgeving. Dat daar blijkbaar een klein prijsje bijpast zegt iets over wat het produceren kost.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Fibrao en Xiaomi zijn 2 verschillende dingen.
Geen appels en eitjes vergelijken.
Fibaro is Zwave en Xiaomi Zigbee.
Daarnaast is Zwave iets anders met veeel meer opties dan Xiaomi

De vraag is, wat wil je.En wat kan het systeem
De vraag is niet wat zijn de prijsverschillen.

Zwave is echt voor Pro's, wij gebruiken eigenlijk de helft.
Xiaomi is meer een simpel thuis systeem.
Wat door Domoticz gebruikt wordt als, een extern erg mooi systeem...

Winstmarge zou ik niet te hard over roepen...
Voordat Zwave aan de man is.. zijn er al wat schijven gepasseerd
En rechtstreeks in China kopen is eigenlijk verboden...
En als je het dan toch eerlijk doet.
Kijk maar eens naar de Coolcam plug in China of bij een NL dealer, dan zie je de verschillen..BTW import enz enz.

En ja Xiaomi is erg mooi klein !!!!
En heeft mooie spullen.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:28
Mooi systeem! Is overigens alles zonder een Europese stekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Jochemd13 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:06:
yep ff plugje erbij bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Jochemd13 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:06:
Alleen de gateway en de smart plug hebben een Japanse aansluiting. De rest is draadloos verbonden met de gateway.
TerrorSource schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:04:
[...]

Nou. Eigenlijk werkt de Lux meter helemaal niet.
De app zegt 2 lux terwijl het overdag is. Heb hem nog niet hoger als 7 lux zien staan. Lijkt me erg weinig licht voor overdag :X
Zonet zei mijn lux meter van de motion sensor 219 en 366. Hij komt dus boven de 9 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
RedRayMann schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

Alleen de gateway en de smart plug hebben een Japanse aansluiting. De rest is draadloos verbonden met de gateway.

[...]

Zonet zei mijn lux meter van de motion sensor 219 en 366. Hij komt dus boven de 9 uit :)
Bedoel je daarmee dat hij nu wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:50

luigi87

Domotica Fanaticus

Zal dit topic ook meelezen aangezien ik nu redenlijk wat heb werken met xiaomi.
Even 2 puntje in je start post.

- klikaanklikuit is geen zigbee. Is 433mhz je laat het nu overkomen dat ze met zigbee werken.

- naar mijn weten is de aqara serie van een partner van Xiaomi en niet deze nieuwe serie. Maar ik heb hier geen bronnen naar. Enkel dat op de xiaomi mi webpaginas niks over de aqara series wordt genoemd of verwezen.

Voor de rest nette TS! Toppie

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 15:46

Sorbo

Uw hulp in huis!

luigi87 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:09:
Zal dit topic ook meelezen aangezien ik nu redenlijk wat heb werken met xiaomi.
Even 2 puntje in je start post.

- klikaanklikuit is geen zigbee. Is 433mhz je laat het nu overkomen dat ze met zigbee werken.

- naar mijn weten is de aqara serie van een partner van Xiaomi en niet deze nieuwe serie. Maar ik heb hier geen bronnen naar. Enkel dat op de xiaomi mi webpaginas niks over de aqara series wordt genoemd of verwezen.

Voor de rest nette TS! Toppie
-KlikAanKlikUit heeft een nieuwe lijn met Zigbee spul: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/zigbee

-Aqara is inderdaad niet 100% Xiaomi. De producten worden gemaakt door Lumi, in samenwerking met Xiaomi. Dat zien we Xiaomi tegenwoordig steeds vaker doen met oa. Philips en Honeywell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:45
het zou mooi zijn als er in de toekomst een update komt dat xiaomi spul op ikea bridge werkt of met de philips hue bridge..

het is allemaal een vorm van zigbee. zou leuk zijn als dit onderling ondersteund wordt.

maar voor nu koppel ik de drie bridges met hun devices gewoon vlekkeloos met domoticz..

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Ikea spul is veeel te duur ... tov de Chineze alternatieven...
Ent als HUE eigenlijk..
Maar dat terzijde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Laatst online: 12:50

luigi87

Domotica Fanaticus

Sorbo schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

-KlikAanKlikUit heeft een nieuwe lijn met Zigbee spul: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/zigbee

-Aqara is inderdaad niet 100% Xiaomi. De producten worden gemaakt door Lumi, in samenwerking met Xiaomi. Dat zien we Xiaomi tegenwoordig steeds vaker doen met oa. Philips en Honeywell.
Kijk zo leer je nog is wat :P dat KAKU nu ook met een Zigbee lijn is gekomen wist ik nog niet

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

als je kijkt wat Xiaomi kan leveren...[ incl wifi bulbs ]
En als je kijtk wat je met action 433Mhz kunt doen.
Als je kijkt wat je met Zwave schakelaars kunt doen

Wat is de reden om nog naar andere te kijken?
Duur en duur en te duur..
dus.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:45
klopt allemaal maar het feit is dat je misschien al geinvesteerd hebt in zwave of hue toen de rest je nog onbekend was.
dus dan is het fijn dat je kunt integreren met elkaar. een bulb van x en de schakelaar van Y :P

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-04 23:08
Waar ik benieuwd naar ben, kunnen Zigbee signalen gekoppeld worden. Kan ik met mijn Xiaomi Kaku Zigbee bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:23
Dylantje2 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:46:
[...]

Wat is de reden om nog naar andere te kijken?
Duur en duur en te duur..
dus.. :-)
Niet war, je moet naar de toepassing kijken van het spul. Toevallig draai ik Z-Wave, Zigbee en 433MHz KaKu. Zigbee gebruik ik momenteel voor sensoren, die van Xiaomi dus, en daar werkt het echt prima voor.

Z-Wave gebruik ik voor mijn radiatoren en stekkers met hoge (piek)belasting. Daarvoor wil ik sowieso geen Chinees spul hebben zonder enige vorm van garantie en kan ik door het Z-Wave Plus mesh netwerk een heel netwerk in mijn huis opbouwen zonder voldoende bereik. Dit kan niet met Zigbee.

433MHz KaKu gebruik vooral voor simpele schakelingen zoals lampjes, daarvoor wil ik geen Chinese tussenstekker met adapters die als paddenstoelen op de muur staan. Maw, alle spullen hebben eigen sterke en zwakke punten en die moet je simpelweg benutten.

Inmiddels hier nu een paar weekjes de Gateway met 1x deursensor, 1x motion sensor en 2x temperatuursensor in huis. Allemaal v1 spul muv de gateway. Over het algemeen werkt het prima, alleen valt soms de temperatuursensor eventjes weg en de Lux meting van de gateway is soms stale, waardoor ik er geen events op kan hangen. Hopelijk wordt dit bij Domoticz opgelost in een nieuwe versie.

Buiten de kleine problemen erg tevreden en qua prijs echt een aanrader. Daarvoor kan ik het niet eens zelf in elkaar klussen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 65668

Ik gebruik de Xiaomi spullen in combinatie met Home Assistant.
Gebruik de MiHome app alleen om nieuwe devices toe te voegen.

Heb vandaag eens in mijn firewall bijgehouden wat de gateway nu precies doet.
Binnen de MiHome app maak ik gebruik van china (mainland).
Ik zie in de firewall dat de gateway naar buiten verbinding maakt naar poort UDP 8053 en TCP 80.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z16PB4f.png

Na het blokkeren van de internet toegang voor de gateway kan ik via Home Assistant nog altijd alles gebruiken qua Xiaomi spul. Echter kun je de MiHome app dan niet gebruiken, aangezien alles offline staat :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9GmOywf.png

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 65668 op 29-10-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-04 23:08
Ik zie dat de gateway toegankelijk is van buiten mijn huis. Is er een manier om dit uit te zetten?

Ik wil alles in eigen netwerk houden, of anders met VPN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
vanputten80 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:00:
Ik zie dat de gateway toegankelijk is van buiten mijn huis. Is er een manier om dit uit te zetten?

Ik wil alles in eigen netwerk houden, of anders met VPN
In principe kan je de manier van @Anoniem: 65668 gebruiken. Dan moet je elke keer de firewall aanpassen als je weer modules wilt toevoegen.

Zal zsm de OP aanpassen met de tips/trics tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 21:05

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb gehoord dat je de Zigbee onderdelen van Xiaomi niet kunt uitwisselen met de Tradfri Zigbee van Ikea: de Ikea lampen doen het niet op Xiaomi en de apparaten van Xiaomi doen het niet op Ikea.

Het viel me trouwens op dat van sommige Xiaomi apparaten (bijvoorbeeld de socket) een WiFi versie en een Zigbee versie bestaat. Is dat het verschil tussen v1 en v2 in de topicstart?

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 29-10-2017 21:05 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
aawe mwan schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:05:
Ik heb gehoord dat je de Zigbee onderdelen van Xiaomi niet kunt uitwisselen met de Tradfri Zigbee van Ikea: de Ikea lampen doen het niet op Xiaomi en de apparaten van Xiaomi doen het niet op Ikea.

Het viel me trouwens op dat van sommige Xiaomi apparaten (bijvoorbeeld de socket) een WiFi versie en een Zigbee versie bestaat. Is dat het verschil tussen v1 en v2 in de topicstart?
Klopt. Dat staat toch ook in de OP? Dat elke fabrikant een eigen sausje over het Zigbee protocol gooit?

Ik heb geen idee wat het verschil is met die Sockets. Heb sowieso nog niet alle modules erin gezet, Wall Switches moeten er ook nog in maar daar schijnen ook wat verschillende versies van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

TerrorSource schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:13:
[...]
Klopt. Dat staat toch ook in de OP? Dat elke fabrikant een eigen sausje over het Zigbee protocol gooit?
Een sausje is niet erg, maar het is wel erg als het dan niet meer te combineren is, want veel andere Zigbee apparatuur is namelijk wel te combineren. Ik gebruik bijvoorbeeld een ledstrip van Innr en een lamp van Philips op een Zigbee hub van Osram. De Zigbee kleurenlampen van Osram en Philips werken ook gewoon als kleurenlamp op de Ikea hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 21:08
Dylantje2 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:08:
[...]

yep ff plugje erbij bestellen
Iemand tips of ervaringen voor een EU plug die lekker slank / dun is? Ik zie veel van die enorme blokken waardoor alles veel te ver van de muur komt.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
GAEvakYD schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

Iemand tips of ervaringen voor een EU plug die lekker slank / dun is? Ik zie veel van die enorme blokken waardoor alles veel te ver van de muur komt.
In de Domoticz topic is er een mooie stekker genoemd:
MikeOO in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Ik heb zelf de DE-adapter die hier bij zit:
https://www.aliexpress.co...amers-Mi/32749343672.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 21:08
Thanks. Diegene van @MikeOO ziet er dun uit. Direct besteld.

Nu ook gelijk maar wat deur en raamsensoren bestellen. Ik ga in mijn nieuwe huis een combinatie gebruiken van Z-Wave modules (achter de puls drukkers) en voor beweging en raam detectie ga ik Xiaomi inzetten.

Die beweging en raam sensoren wil ik trouwens al tijdens de bouw gaan monteren. Bij ons wordt er echt mega veel ingebroken in de huizen die in de laatste twee maanden van afbouw zitten. Het gaat zelfs zo ver dat ze dan in de huizen zelfs de koperen draden uit de inbouwdozen trekken en de vloerverwarmingverdelers stelen door alle leidingen af te knippen. Dus maar op elke raam en deur een sensor plaatsen en binnen nog wat beweging sensoren. Ik wil / kan niet mijn main Domoticz installatie verplaatsen, want dan heb ik in mijn huidige huis een probleem. Ik denk dat ik maar een Raspberry PI gebruik incl met en 4G Mifi punt voor de doormelding. Iemand verder nog tips of ideeën?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 09:39

verbraakje

🚦

alex3305 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:16:
[...]

Z-Wave gebruik ik voor mijn radiatoren en stekkers met hoge (piek)belasting. Daarvoor wil ik sowieso geen Chinees spul hebben zonder enige vorm van garantie en kan ik door het Z-Wave Plus mesh netwerk een heel netwerk in mijn huis opbouwen zonder voldoende bereik. Dit kan niet met Zigbee.
zigbee zet toch ook een eigen mesh network op?

http://www.rfwireless-wor...esh-network-tutorial.html

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:23
Optioneel, de implementatie kiest het type netwerk. Zigbee is daar een stuk vrijer in dan Z-Wave. Dat valt direct op wanneer je apparatuur van verschillende fabrikanten aan elkaar wilt koppelen. Vaak gaat dat niet, lastig of wordt het met een software update mogelijk gemaakt. De Z-Wave standaard is daar een stuk strikter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Het lijkt erop alsof de Lux-meters van de MotionSensors v2 eindelijk werken!

Onderste is de Gateway. Al twijfel ik wel over het daadwerkelijke aantal lux. Kan het niet checken omdat ik nu niet thuis ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bE9MRcJemgCjCNX8yB0r4Xcd/full.png

Ligt het aan mij of gaan de batterijen van de Aqara's niet zo lang mee...
Ik zie de MotionSensor's al op 75-79 staan terwijl ze nog geen week hangen (begonnen met 85% in domoticz)

[ Voor 24% gewijzigd door makooy op 30-10-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 19:47
Zelf van de week ook enthousiast geworden en een gateway besteld. Eerst die maar eens aan de praat krijgen in Domoticz & dan langzaam de boel uitbreiden met sensoren.
TerrorSource schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:51:
Het lijkt erop alsof de Lux-meters van de MotionSensors v2 eindelijk werken!

Onderste is de Gateway. Al twijfel ik wel over het daadwerkelijke aantal lux. Kan het niet checken omdat ik nu niet thuis ben.
Heb je daar nog iets voor moeten doen of begonnen ze spontaan te werken?
[afbeelding]

Ligt het aan mij of gaan de batterijen van de Aqara's niet zo lang mee...
Ik zie de MotionSensor's al op 75-79 staan terwijl ze nog geen week hangen (begonnen met 85% in domoticz)
Ligt het aan mij of zie ik in je screenshot alleen maar 100 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Phoolie schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:15:
Zelf van de week ook enthousiast geworden en een gateway besteld. Eerst die maar eens aan de praat krijgen in Domoticz & dan langzaam de boel uitbreiden met sensoren.

[...]
Heb je daar nog iets voor moeten doen of begonnen ze spontaan te werken?

[...]
Ligt het aan mij of zie ik in je screenshot alleen maar 100 staan?
De Lux meter laat 100% zien terwijl de MotionSensor 75-80% zegt.

Geen idee wat ik heb gedaan, heb de HomeGateway in de meterkast aangesloten ipv op zolder, is dichterbij router en dichtbij de MotionSensors.
Ondertussen zag ik ook dat de iPhone app geupdate was, ik weet niet of de firmware van de Home Gateway/Motion Sensor ook geupdate is in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
TerrorSource schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:53:
[...]

De Lux meter laat 100% zien terwijl de MotionSensor 75-80% zegt.
Maar waar in jouw screenshot zie jij dan 75-80 staan? Ik zie echt alleen maar 100 onder elkaar staan.
Geen idee wat ik heb gedaan, heb de HomeGateway in de meterkast aangesloten ipv op zolder, is dichterbij router en dichtbij de MotionSensors.
Ondertussen zag ik ook dat de iPhone app geupdate was, ik weet niet of de firmware van de Home Gateway/Motion Sensor ook geupdate is in de tussentijd.
Ok, zal eens kijken zodra ik daar mee aan de slag ga, maar fijn om te weten dat wellicht de locatie van de gateway nog wat uit kan maken.

Vind je het niet zonde om de gateway in de meterkast te plaatsen? Dan heb je niks aan de speaker en de lamp die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Is dit setje wat, en 100% werkend met Domoticz? (stable of beta maakt mij niet uit)
https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_616359.html

-Gateway (v2?)
-Window Door Sensor Set(magneet schakelaartje)
-Smart Wireless Switch (schakelaar die je zelf kan instellen hoe en wat?)
-Human Body Sensor (bewegingsmelder)
-Outlet (stekker plug, geen eu versie)

Iemand of of aanmerkingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Dacuuu schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:25:
Is dit setje wat, en 100% werkend met Domoticz? (stable of beta maakt mij niet uit)
https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_616359.html

-Gateway (v2?)
-Window Door Sensor Set(magneet schakelaartje)
-Smart Wireless Switch (schakelaar die je zelf kan instellen hoe en wat?)
-Human Body Sensor (bewegingsmelder)
-Outlet (stekker plug, geen eu versie)

Iemand of of aanmerkingen?
Is 100% werkend te krijgen in Domoticz.
Ik raadt je alleen AF om zo'n setje te kopen. te duur en oude versie modules.

Home Gateway V2 incl DE-plug:

Modules v2 (vierkante versies) kan je los kopen bij Gearbest, goedkoopste adresje ervoor.
Zou sowieso geen Outlet kopen, dan moet je daar ook weer een adaptertje tussen zetten en krijg je helemaal zo'n groot blok tussen de stekker en het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-04 20:10
Ik zou eigenlijk mijn wandschakelaars willen laten werken met mijn Ikea lampen (nu gaat steeds de stroom eraf als je die per ongeluk omzet en is de afstandsbediening niet meer bruikbaar).

Ik zie een aantal opties:
- Draadloos (bijv. https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html). Dan zou ik mijn huidige schakelaar gewoon weg moeten doen en de draden door moeten lussen en dan deze er overheen "plakken".
- Bedraad (bijv. https://www.gearbest.com/access-control/pp_626698.html). Is er iemand die weet of deze er ook gewoon de stroom afhaalt als die op uit staat of dat de bedrading puurt dient als voeding? Daarnaast zijn er twee verschillende versies, een met en een zonder nul-draad. Welke zou ik nodig hebben? Sowieso moet ik nog kijken of deze wel in de muur zou passen op de huidige plaatsen.

Heeft er iemand al ervaring met een van deze opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
TerrorSource schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:43:
[...]

Is 100% werkend te krijgen in Domoticz.
Ik raadt je alleen AF om zo'n setje te kopen. te duur en oude versie modules.

Home Gateway V2 incl DE-plug:

Modules v2 (vierkante versies) kan je los kopen bij Gearbest, goedkoopste adresje ervoor.
Zou sowieso geen Outlet kopen, dan moet je daar ook weer een adaptertje tussen zetten en krijg je helemaal zo'n groot blok tussen de stekker en het stopcontact.
Hmz, het spul moet van Gearbest komen..Is dit de goede Gateway?
https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_345588.html?wid=37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Gearbest heb ik zelf geen Gateway gekocht, weet ook niet of ze alleen V2 verkopen of dat je V1 krijgt.
Waarom moet het dan bij Gearbest vandaan komen? Gelukkig kan je daar wel alle v2 modules kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-04 20:22
@Dacuuu

Q
This is the new version of gateway, v2 version??? or is the old one version v1?
A
This is the new version. Thanks for your interest.

Zelf heb ik deze gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
hasseroderman schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:24:
@Dacuuu

Q
This is the new version of gateway, v2 version??? or is the old one version v1?
A
This is the new version. Thanks for your interest.

Zelf heb ik deze gekocht
Ik zie het ja :P

Lees ook dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Od7ZEfb.png
beetje weinig is het niet? je zit zo aan 10 sensoren..
TerrorSource schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:17:
[...]

Gearbest heb ik zelf geen Gateway gekocht, weet ook niet of ze alleen V2 verkopen of dat je V1 krijgt.
Waarom moet het dan bij Gearbest vandaan komen? Gelukkig kan je daar wel alle v2 modules kopen.
Ik doe wel eens wat affiliate werk voor Gearbest, en dat spul review ik dan.
En ik heb alle GB kortingscodes, Ook wel handig. :+ Zo gaat binnenkort de human body sensor, deze dus, $7.11 kosten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7mbkOmx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Zo, weer een update van mij.

Gateway draait nu enkele dagen, ik heb de sensors nog niet actief in gebruik. Ga daar vanavond weer mee aan de slag.

Discussie V1/V2 versie gateway
V2 heeft een radio functie, dus dat is snel te checken. Wat ik begreep heeft V1 dit niet.

Discussie V1/V2 - Xiaomi/Aqara
Xiaomi is een bedrijf dat producten op de markt brengt. Maar ook heel veel partners heeft. Zo zijn er wasmachines, koffie apparaten, handdoeken! en domotica apparatuur. Ik heb ook de Xiaomi Vacuum, wel een Xiaomi merkje, maar niet door Xiaomi geproduceerd.
Dit zelfde met de Xiaomi Yeelight lampen (door Yeelight) en ook de Aqara producten.
Xiaomi heeft diverse producten zelf (de eerder genoemde V1 sensoren) en Aqara heeft ook deze producten op de markt gebracht, alleen net iets anders en soms met andere functies (Lux in Motion)

Discussie over Lux metingen
Ik draai nu de stable versie van Domoticz. Helaas wordt mijn Human Body Sensor nog niet ondersteund. Maar via de app kan ik wel de lux inzien. Bijzonder genoeg doet de sensor het soms wel (halve dag) en soms niet. Ook zie ik wel eens een uurtje gegevens binnen komen, en verde weer niet. Er zit iets in de sensor denk ik wat niet lekker werkt.
De gateway zit in een kast weg gewerkt en geeft één niveau van Lux aan, wat klopt omdat het kastje amper open is.

Discussie over internet gebruik
Mijn Pi-Hole meet nog niets, misschien omdat ik de gateway nog niet actief benut. Ik ga in mijn router het IP adres blokkeren van het internet zodra ik alles werkend heb. Als ik daarna sensoren wil toevoegen, kan ik het proberen zonder app en anders tijdelijk de blokkade open zetten. Ik heb mijn Xiaomi Vacuum ook van het internet afgesloten. Ze werkt nog perfect via Domoticz, maar niet meer via de app.

En voor de mensen die nog geen gateway hebben, zie mijn vraag en aanbod
offtopic:
ik weet niet of ik het linkje mag plakken hier, maar kijk anders via mijn profiel
Dacuuu schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:48:
En ik heb alle GB kortingscodes, Ook wel handig. :+ Zo gaat binnenkort de human body sensor, deze dus, $7.11 kosten.
Dat is fijn! Daar wil ik er meer van, helaas pakt mijn Domoticz ze nog niet op, maar hoop dat dat niet lang meer gaat duren. (werk met Stable en niet met de Beta)

[ Voor 9% gewijzigd door RedRayMann op 01-11-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-04 20:18
Het max aantal sensoren ligt volgens mij op 32. Iig bij mij, toen ik de 32e wilde toevoegen lukte dat niet:-p

Nu 2e gateway eraan gehangen. Werkt perfect in Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Jeuh! Weer een functie van de gateway ontdekt! (voor in de startpost?)

Zoals ik al eerder zei;
1x knopje op gateway is licht aan/uit
2x knopje op gateway is alarm aan/uit
3x knopje op gateway is sensor toevoegen!

Ofwel, app is ook op dit vlak niet meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Dacuuu schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:48:

[afbeelding]
Zijn deze niet met ons deelbaar >:) hahaha
RedRayMann schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:58:

Zoals ik al eerder zei;

werkt dit ook wanneer de verbinding naar buiten(extern) geblocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
TerrorSource schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:17:
[...]

Zijn deze niet met ons deelbaar >:) hahaha
Zodra ik zie dat er wat in de aanbieding post ik hier even een berichtje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
TerrorSource schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:17:
[...]

werkt dit ook wanneer de verbinding naar buiten(extern) geblocked is?
Ik ga er van uit van wel. Ik denk dat dit juist de directe koppeling is, via de app is het ook een directe koppeling, maar dan begin je de koppeling vanuit de app. Na drie keer op het knopje drukken begon ze karakters en tekeningen te praten (Chinees?) Mijn sensor die ik nog niet eerder geactiveerd had ivm tijd had ik al in de pair stand gezet in de hoop dat ik een directe pair knop/functie kon vinden. En in 1x :-D

Ja, mijn gateway staat nog met internet verbonden. Ik ga haar vanavond offline halen.

Chinezen kunnen mooie betaalbare spulletjes maken. Maar ze hoeven niet alles van mij te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
RedRayMann schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:58:

Zoals ik al eerder zei;

Toegevoegd aan de OP, net als wat andere dingen die voorbij zijn gekomen.

De tabel krijgt alleen wel een beetje rare vormen nu |:(

[ Voor 6% gewijzigd door makooy op 01-11-2017 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat is de oude V1 versie.

Deze moet je hebben bij Gearbest:

Original Xiaomi Mi Smart WiFi Remote Control Multi-functional Gateway - XIAOMI MULTIFUNCTIONAL GATEWAY WHITE

1200 Internet Radio Broadcast / 16 Million RGB Lights / Custom Ring
+ vermelding: Updated version - staat bij de beschrijving.

[ Voor 24% gewijzigd door h4ns op 02-11-2017 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
h4ns schreef op donderdag 2 november 2017 @ 02:19:
[...]

Dat is de oude V1 versie.

Deze moet je hebben bij Gearbest:

Original Xiaomi Mi Smart WiFi Remote Control Multi-functional Gateway - XIAOMI MULTIFUNCTIONAL GATEWAY WHITE

1200 Internet Radio Broadcast / 16 Million RGB Lights / Custom Ring
+ vermelding: Updated version - staat bij de beschrijving.
Hoe kom je er bij dat die link de V1 versie is. Als je bij de Q&A kijkt staat er duidelijk dat het een V2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Phoolie schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:40:
[...]

Hoe kom je er bij dat die link de V1 versie is. Als je bij de Q&A kijkt staat er duidelijk dat het een V2 is.
Omdat ik in die Q&A's geen enkel vertrouwen heb. Op Gearbest en Banggood staat daar vaak compleet verkeerde info. Vaak staan daar antwoorden die niets met de vraag te maken hebben, of dus echt verkeerde info bevatten.

De product informatie vind ik dus meer betrouwbaar. Kan zijn dat ze bij de andere link tegenwoordig ook de nieuwe versie sturen, maar waarom ze dan 2 listings hebben :?

In de openingspost staat dezelfde overigens ook als V2 vermeld.

[edit] Bij de andere link staat na nogmaals checken ook een oude youtube video uit Jul 2016, bij de V2 een video van Aug. 2017

Lijkt me dus duidelijk!

[ Voor 19% gewijzigd door h4ns op 02-11-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
h4ns schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:41:
[...]

Omdat ik in die Q&A's geen enkel vertrouwen heb. Op Gearbest en Banggood staat daar vaak compleet verkeerde info. Vaak staan daar antwoorden die niets met de vraag te maken hebben, of dus echt verkeerde info bevatten.

De product informatie vind ik dus meer betrouwbaar. Kan zijn dat ze bij de andere link tegenwoordig ook de nieuwe versie sturen, maar waarom ze dan 2 listings hebben :?

In de openingspost staat dezelfde overigens ook als V2 vermeld.

[edit] Bij de andere link staat na nogmaals checken ook een oude youtube video uit Jul 2016, bij de V2 een video van Aug. 2017

Lijkt me dus duidelijk!
Ik heb er vorige week ook 1 besteld, waar er onder bij de Q&A diezelfde vraag stond. Vreemd genoeg zie ik nu in de order een link naar de link die jij stuurde en die volgens jou V1 is, is ook niet leverbaar zie ik.

Zou het niet gewoon zo zijn dat V1 überhaupt niet meer leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Als de oude stock op is dan houd het op lijkt me.

Kan me niet voorstellen dat ze de oude versie door blijven produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Vraagje, ik heb vandaag de Gateway en Temp/Humidity sensor binnengekregen en ik ben bezig deze aan mijn zojuist geinstalleerde Domoticz toe te voegen maar dat wil niet helemaal lukken, de Gateway voegt zich netjes toe (denk ik?) maar de sensor komt er niet bij te staan?

Ik heb netjes dit gevolgd, https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)

[ Voor 15% gewijzigd door Shamalamadindon op 02-11-2017 17:23 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Leo1010 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:13:
Vraagje, ik heb vandaag de Gateway en Temp/Humidity sensor binnengekregen en ik ben bezig deze aan mijn zojuist geinstalleerde Domoticz toe te voegen maar dat wil niet helemaal lukken, de Gateway voegt zich netjes toe (denk ik?) maar de sensor komt er niet bij te staan?

Ik heb netjes dit gevolgd, https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)
Draai je wel de laatste stable of beta ? Ik had het zelfde met een oude versie.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Pixelmagic schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:26:
Draai je wel de laatste stable of beta ? Ik had het zelfde met een oude versie.
Opgelost, hij draait in Docker, nu hij in host mode staat werkt het perfect ;)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Xiaomi Aqara Window Door Sensor, versie 2 dus. Is nu met kortingscode 11.11GB10 te koop voor €5.22

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QSyo0Oe.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 24-11-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Grappig, als ik ingelogd ben zijn ze bij mij €6,65 per stuk. Als ik er twee nee €13,30 en als ik die code gebruik word het €13,36

Beter zonder code bestellen dan ;)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:59
Voor eentje werkt het wel. De code is maar voor 1 artikel. Had hetzelfde als jij Pixelmagic.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-04 13:15
Wesley schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:06:
Ik zou eigenlijk mijn wandschakelaars willen laten werken met mijn Ikea lampen (nu gaat steeds de stroom eraf als je die per ongeluk omzet en is de afstandsbediening niet meer bruikbaar).

Ik zie een aantal opties:
- Draadloos (bijv. https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html). Dan zou ik mijn huidige schakelaar gewoon weg moeten doen en de draden door moeten lussen en dan deze er overheen "plakken".
- Bedraad (bijv. https://www.gearbest.com/access-control/pp_626698.html). Is er iemand die weet of deze er ook gewoon de stroom afhaalt als die op uit staat of dat de bedrading puurt dient als voeding? Daarnaast zijn er twee verschillende versies, een met en een zonder nul-draad. Welke zou ik nodig hebben? Sowieso moet ik nog kijken of deze wel in de muur zou passen op de huidige plaatsen.

Heeft er iemand al ervaring met een van deze opties?
Ik ben naar iets soortgelijks op zoek, maar heb nog niks gekocht.

Zit er ook aan te denken om ikea tradfri te kopen, maar ik heb nog nergens kunnen vinden dat je die uiteindelijk kunt koppelen met aqara switches. tradfri is dmv zigbee light link, dat is net weer iets anders dan gewoon zigbee?

Ik zat daarom zelf te denken aan dit:

Lampen van Xiaomi:

https://www.aliexpress.co...8-b715-0a1bb8234b9f&tpp=1

met Aqara switch:

https://www.gearbest.com/access-control/pp_626698.html

Maar kun je die twee met elkaar verbinden? of moet je dan de Yeelight lampen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Richard89 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:36:
Ik zat daarom zelf te denken aan dit:
Lampen van Xiaomi:
[...]
met Aqara switch:
Maar kun je die twee met elkaar verbinden? of moet je dan de Yeelight lampen hebben?
De lampen van Xiaomi zijn niet Zigbee maar WiFi. Dus om deze twee met elkaar te kunnen "verbinden", heb je in elk geval een hub nodig.

Het voordeel van Ikea is dat je verder niets nodig hebt om aan de slag te kunnen, als je een set met lamp en afstandsbediening koopt.

(En heb je gezien dat jouw gekozen lamp maar 450 lumen geeft? Dat is nog niet de helft van de Ikea lamp van dezelfde prijs)

[ Voor 10% gewijzigd door aawe mwan op 03-11-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-04 13:15
aawe mwan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 17:24:
[...]

De lampen van Xiaomi zijn niet Zigbee maar WiFi. Dus om deze twee met elkaar te kunnen "verbinden", heb je in elk geval een hub nodig.

Het voordeel van Ikea is dat je verder niets nodig hebt om aan de slag te kunnen, als je een set met lamp en afstandsbediening koopt.

(En heb je gezien dat jouw gekozen lamp maar 450 lumen geeft? Dat is nog niet de helft van de Ikea lamp van dezelfde prijs)
Thanks, duidelijk!

En klopt vd ikea, maar ze hebben geen mooie wandschakelaar beschikbaar nog, zou mooi zijn om die met aqara te bedienen maar dat werkt nog niet voor zover ik heb kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 09:39

verbraakje

🚦

Richard89 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:25:
[...]

Thanks, duidelijk!

En klopt vd ikea, maar ze hebben geen mooie wandschakelaar beschikbaar nog, zou mooi zijn om die met aqara te bedienen maar dat werkt nog niet voor zover ik heb kunnen vinden
Met een domotica systeem zoals home assistant moet dit volgens mij werkend te krijgen zijn.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
[...]

ik heb deze lampen, bevallen heel goed en geven meer dan voldoende licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik had een door/window switch gekocht om te testen of het zou werken met Philips Hue.
Helaas werkt het niet direct. Dus net maar even op GB/Alie gekeken en zit te twijfelen om een gateway te kopen. Vervelend dat hij trouwens met een adaptor net boven de 22 euro komt.
Al zit ik wel te twijfelen om dan mijn wcd te vervangen. Dan hangt hij mooi tegen de muur aan.

Aangezien wij een nieuwe bed hebben, wil ik ook een andere nachtlamp. Ook wil ik een speaker voor muziek op de kamer hebben. Laat nu net dit allemaal mogelijk zijn met de gateway...

Maar voor ik een gateway aanschaf, heb ik nog wel enkele vragen waarvan ik hoop dat jullie die weten

1) Hoe zit het met de straling? Ik lig er toch 7 uur langs...
2) Hoor je alleen geluid als de radio aangaat? Ik heb namelijk geen zin om midden in de nacht een melding te krijgen.
3) Kan je inmiddels ook al andere zenders ontvangen dan alleen Chinese zenders?
4) Aangezien het Zigbee is, wil dit zeggen dat dit dan ook op basis van mesh is?

PS fijne forum, heb het meteen gebookmarkt.

[ Voor 13% gewijzigd door streamnl op 03-11-2017 21:24 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

[...]

Weet je dat zeker ? Volgens mij is alleen de gateway met wifi verbonden en zijnde devices met een zigbee achtige verbinding.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
streamnl schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:51:

1) Hoe zit het met de straling? Ik lig er toch 7 uur langs...
2) Hoor je alleen geluid als de radio aangaat? Ik heb namelijk geen zin om midden in de nacht een melding te krijgen.
3) Kan je inmiddels ook al andere zenders ontvangen dan alleen Chinese zenders?
4) Aangezien het Zigbee is, wil dit zeggen dat dit dan ook op basis van mesh is?
1) geen idee
2) er is geen ander geluid al je dat niet wilt
3) nee
4) geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
streamnl schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:51:
Ik had een door/window switch gekocht om te testen of het zou werken met Philips Hue.
Helaas werkt het niet direct. Dus net maar even op GB/Alie gekeken en zit te twijfelen om een gateway te kopen. Vervelend dat hij trouwens met een adaptor net boven de 22 euro komt.
Daarom gewoon je spullen bij Gearbest of Banggood kopen omdat je daar snel wat bonuspunten op kan bouwen. Die gebruik je dan om spullen die net boven de 22,- komen wat goedkoper te maken.

En zowel Gearbest als Banggood doen hun uiterste best om extra kosten te voorkomen, hoewel dat natuurlijk nooit 100% garantie is. Duurdere spullen altijd met Priotity Direct verzending bestellen!

En een adapter kan je natuurlijk gewoon los bestellen met gratis verzending.

Gearbest is meestal het goedkoopste wat Xiaomi / Aquara spul betreft, doorgaans koop ik toch wel liever bij Banggood omdat daar de service stukken beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Pixelmagic schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:00:
[...]
Weet je dat zeker ? Volgens mij is alleen de gateway met wifi verbonden en zijnde devices met een zigbee achtige verbinding.
Veel apparaten zijn te koop in een Zigbee uitvoering en een WiFi uitvoering. Een WiFi lamp heeft meestal een eigen (merkgebonden) app waarmee je hem rechtstreeks kunt bedienen via WiFi, je zult de lamp waarschijnlijk het password van jouw lokale WiFi netwerk moeten geven. Een Zigbee lamp kan je nooit zonder een Zigbee hub/bridge besturen, daar zal je hem moeten koppelen en je kunt alleen een app gebruiken die compatibel met jouw Zigbee hub. Behalve Zigbee en WiFi kom je in internetwinkels ook veel apparaten tegen voor Broadcom, Z-wave/Z-wave-plus, Bluetooth en 433MHz, maar dat is allemaal niet Zigbee.
  • De lampen in de advertentie worden als "WiFi" verkocht
  • Het woord "Zigbee" staat geen enkele keer in de advertentie
  • Zigbee lampen van Ikea werken niet op de Xiaomi hub
  • De advertentie zegt niet dat je een hub nodig hebt voor de lamp
  • De advertentie noemt wel dat je de lamp rechtstreeks vanaf je telefoon met een app kunt bedienen
Kan je uitleggen waarom jij beweert dat de Xiaomi lampen "Zigbee achtig" zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
WASLIJST..

Leuke topic dit en ben toevallig door aanschaf van een wifi repeater van Xiaomi op de Mi Home app uit gekomen. Kwam er dus al snel achter wat er allemaal wel niet mogelijk is, dus me rot gezocht naar info en flash deals ;)

Ik heb de afgelopen anderhalve week dus een aantal dingen besteld, en heb nog een aantal andere dingen op de verlanglijst staan ondertussen.

Vermelde prijzen zijn wat ik betaald heb, eventueel tijdens flash sale en korting bonuspunten. Uiteraard inclusief verzending. Maar vond het wel leuk om alles even in een lijst te zetten als overzicht, en kan ter informatie wel gemakkelijk zijn. Tot nu toe:

Mi Wifi repeater V2 - EUR 4.18
(Nog een extra voor op werk besteld - EUR 4.26)
https://www.gearbest.com/...607560.html?lkid=11625743
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB19_ZSPXXXXXcBXXXXq6xXFXXXs/Original-Xiaomi-Mi-WiFi-300Mbps-Xiaomi-Wirless-Mi-WiFi-Amplifier-2-Expander-For-Mi-Router-Upgrade.jpg_640x640.jpg

Xiaomi MiJIA LED Smart Infrared Human Body Motion Sensor Dimmable Night Light - EUR 6.88
(werkt stand-alone, dus niet met de Mi Home app)
https://www.banggood.com/...363920130331&rmmds=search
Afbeeldingslocatie: https://images.hotukdeals.com/threads/content/sLgVl/2817752.jpg

Xiaomi Philips Smart LED Ball Lamp - EUR 8.54 (x2)
https://www.gearbest.com/...644095.html?lkid=11777377
Afbeeldingslocatie: https://image.11st.my/i/4/7/8/4/9/8/52478498_B.jpg

Xiaomi Mi Yeelight 9W RGB E27 LED Wireless WIFI Control Smart Light Lamp - EUR 12.51
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1KCgYJVXXXXX4XVXXq6xXFXXXj/Original-Xiaomi-Mi-Yeelight-9W-RGB-E27-LED-Smart-Night-Light-Bulb-Wireless-WIFI-Control-AC.jpg

Xiaomi Yeelight 220V E27 Smart LED Bulb - WHITE - EUR 10.16
https://www.gearbest.com/...278478.html?lkid=11777465
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1pKncLpXXXXc9XXXXq6xXFXXXR/Original-Xiaomi-Mi-Night-Indoor-Yeelight-Smart-LED-Lamp-Wifi-Remote-Control-Light-E27-White-Smart.jpg

Xiaomi Intelligent Human Sensor - EUR 8.73 (x2)
Afbeeldingslocatie: https://image3.geekbuying.com/content_pic/201511/20151106160017574.jpg

Xiaomi Aqara Window Door Sensor - EUR 6.65
https://www.gearbest.com/...626703.html?lkid=11777515
Afbeeldingslocatie: https://npirtube.com/wp-content/uploads/2017/10/Sensor-de-puerta-y-ventana-Aqara_2.png

Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor - 7.68 (x2)
https://www.gearbest.com/...626702.html?lkid=11777530
Afbeeldingslocatie: https://sc02.alicdn.com/kf/UTB8WF3RjOaMiuJk43PTq6ySmXXaS/231105512/UTB8WF3RjOaMiuJk43PTq6ySmXXaS.jpg

Xiaomi Mi Smart WiFi Remote Control Multi-functional Gateway V2 - EUR 21.36
https://www.gearbest.com/...344667.html?lkid=11754041
Afbeeldingslocatie: https://image4.geekbuying.com/content_pic/201708/Xiaomi-Mi-Smart-Home-Suit-White-20170809115011118.jpg

Xiaomi Mi Magic Cube Controller - WHITE - EUR 12.33
https://www.gearbest.com/...364494.html?lkid=11777566
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ZUI2RXXXXXbuXFXXq6xXFXXXL/Xiaomi-mi-magic-cube-controller-zigbee-versie-gecontroleerde-by-zes-acties-voor-smart-home-apparaat-werk.jpg_640x640.jpg

Xiaomi Smart Wireless Switch - EUR 5.97
https://www.gearbest.com/...257679.html?lkid=11777633
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1UcS6RpXXXXXCXVXXq6xXFXXX6/Original-Xiaomi-Smart-Wireless-Switch-for-xiaomi-Smart-Home-House-Control-Center-Intelligent-Multifunction-White-Switch.jpg_640x640.jpg

Xiaomi Aqara Smart Wireless Switch - EUR 4.26
https://www.gearbest.com/...626695.html?lkid=11777644
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB17DMORVXXXXbdXFXXq6xXFXXXe/Xiaomi-Mijia-AQara-Smart-Multi-Functional-Intelligent-Wireless-Switch-Key-Built-In-Gyro-Function-Work-With.jpg_640x640.jpg

Xiaomi Mi Smart WiFi Socket - ZigBee Version - EUR 14.09
https://www.gearbest.com/...344666.html?lkid=11777618
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1.HaKNFXXXXckaXXXq6xXFXXXn/Original-Xiaomi-Smart-Socket-Mi-Zigbee-WiFi-APP-Wireless-Control-Switches-EU-US-AU-Timer-Plug.jpg

Xiaomi Mijia Smart Power Strip EUR 16.96
https://www.aliexpress.co...=a2g0s.9042311.0.0.YL9OjL
Afbeeldingslocatie: https://xiaomi-mi.com/uploads/ck/mi-power-strip-6-sockets-news-007.jpg

Dat is dus waar we het voor nu even mee gaan doen, echter nog wel het volgende op de verlanglijst:

Yeelight smart ceiling LED lamp ca. 60,-

Yeelight lightstrip / Led strip RGB ca. 22,-

Mi Smart Kettle waterkoker €49,- BG €51,- GB

Aqara muur schakelaars..

Philips EyeCare Lamp ?

etc.

Note: compacte omvormer voor de AU stekker:
EU 3-Round Pin Type-C/F Universal Multiple AC LED Travel Power Adapter Converter
https://www.ebay.com/itm/...er-Converter/181737610742
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/-G4AAOSwBLlVSxjf/s-l300.jpg

En kijk dit dan!

Xiaomi Mi Home Ultimate Setup
: http://en.miui.com/thread-374183-1-1.html

:9

Mooi spul allemaal en voor de prijs ziet het er echt goed uit. Als je dat gaat vergelijken met Philips Hue of bijvoorbeeld hier een kijkje neemt voor Apple's Homekit alternatieven: https://homekitty.world

Ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Zo hee, de watersensor opeens €22.21 op GB, prijsstijging van meer dan 100% 8)7.
En pas weer leverbaar vanaf 2 December, volgens mij is hij gewoon out of stock, en knallen ze de prijs omhoog in de hoop dat een paar idioten het ding "pre-orderen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dacuuu schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:59:
Zo hee, de watersensor opeens €22.21 op GB, prijsstijging van meer dan 100% 8)7
Volgens mij gebeurt dit gewoon met vanalles in de Chinese webshops om dan "50% korting" aan te kunnen bieden op 11/11 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 04-11-2017 09:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Prijzen wijzigen constant in de shops, hoewel sommige flash sales echt wel voordeel kunnen opleveren, zijn het vaak ook gewoon de bruto prijzen die ze eerst naar boven stellen.

Zoiets is hier in NL verboden geloof ik, maar daar zal de gemiddelde Chinees zich geen zorgen om maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

aawe mwan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:57:
[...]

Veel apparaten zijn te koop in een Zigbee uitvoering en een WiFi uitvoering. Een WiFi lamp heeft meestal een eigen (merkgebonden) app waarmee je hem rechtstreeks kunt bedienen via WiFi, je zult de lamp waarschijnlijk het password van jouw lokale WiFi netwerk moeten geven. Een Zigbee lamp kan je nooit zonder een Zigbee hub/bridge besturen, daar zal je hem moeten koppelen en je kunt alleen een app gebruiken die compatibel met jouw Zigbee hub. Behalve Zigbee en WiFi kom je in internetwinkels ook veel apparaten tegen voor Broadcom, Z-wave/Z-wave-plus, Bluetooth en 433MHz, maar dat is allemaal niet Zigbee.
  • De lampen in de advertentie worden als "WiFi" verkocht
  • Het woord "Zigbee" staat geen enkele keer in de advertentie
  • Zigbee lampen van Ikea werken niet op de Xiaomi hub
  • De advertentie zegt niet dat je een hub nodig hebt voor de lamp
  • De advertentie noemt wel dat je de lamp rechtstreeks vanaf je telefoon met een app kunt bedienen
Kan je uitleggen waarom jij beweert dat de Xiaomi lampen "Zigbee achtig" zouden zijn?
Ik heb het gevoel dat het vermelden van zigbee of wifi door de Chinezen meer een lokroep is, het zigbee wat ze gebruiken is niet conform open afspraken begreep ik, waar Ikea dat wel is. Ik heb zelf geen lampen van Xiaomi maar wel de gateway en sensors, en de sensors werken niet zonder gateway. Ik heb wel Mi-Light lampen en deze werken ook niet standalone, maar ook weer op 2,4ghz.

Overigens volgens wikipedia delen zigbee en wifi de 2.4ghz band, dat zou kunnen verklaren waarom de Chinezen die zaken roepen. Ik ben de weg een beetje kwijt, maar het werkt gelukkig allemaal wel :)

Kortom, allerlei protocollen en ik heb ondertussen al vier gateways aan Domoticz hangen, Xiaomi, Mi-Light, MySensors en RfxCom en het zou me verbazen als er daar niet nog een bijkomt op termijn. Grappige daarbij is dat de eerste drie volgens mij allemaal ronde de 2.4ghz werken.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Pixelmagic schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:17:
[...]
Ik heb het gevoel dat het vermelden van zigbee of wifi door de Chinezen meer een lokroep is
Lampen van Xiaomi zijn WiFi dus zijn sowieso niet compatible met Zigbee.

Xiaomi maakt sensoren in een WiFi variant en in een Zigbee variant, maar de Zigbee sensoren van Xiaomi zijn niet compatible met andere systemen.

Ik denk dat dit een betere samenvatting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
aawe mwan schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:07:
[...]
maar de Zigbee sensoren van Xiaomi zijn niet compatible met andere systemen.

Niet helemaal waar.. Onder Zigbee zijn verschillende "Application profiles" mogelijk zie:
Wikipedia: Zigbee

Dat zijn allemaal standaarden binnnen het zigbee protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 15:30
aawe mwan schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:07:
[...]

Lampen van Xiaomi zijn WiFi dus zijn sowieso niet compatible met Zigbee.

Xiaomi maakt sensoren in een WiFi variant en in een Zigbee variant, maar de Zigbee sensoren van Xiaomi zijn niet compatible met andere systemen.

Homey ondersteund vanaf 1.5.4 wel een selectie van de Aqara lijn. Hier de link naar de app met een lijst met ondersteunde apparaten:
https://apps.athom.com/app/com.xiaomi-mi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn setje is onderweg:

1x Original Xiaomi Smart Home Aqara Human Body Sensor
3x Xiaomi Aqara Window Door Sensor
2x Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor
1x Original Xiaomi Mi Smart WiFi Remote Control Multi-functional Gateway

Zodra binnen is koppelen aan Homebridge voor Homekit en dan eens prutsen, bevalt het, misschien nog meer sensoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 08:23

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik had al een tijdje een gateway 2 doorsensors en twee dual schakelaars liggen maar door drukte niks mee kunnen doen.
Ik wilde ze aan home assistant hangen en dat ging in eerste instantie niet. Uiteindelijk bleek mijn access-pont de oorzaak te zijn. Deze stuurt geen multicast vanaf het lan naar het wlan door. Uiteindelijk in mijn server ook maar ff een wlan adaptertje gestopt en toen kon ik de gateway wel vinden.
Vandaag 2 doorsensors en een schakelaar gelinked en dat ging eigenlijk zonder enig probleem. Tot nu toe leuk spul!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 08:58
Wellicht handig om in de first post te plaatsen..

Op een gegeven moment zullen de batterijtjes vervangen moeten worden van onze kleine sensors. Ze gebruiken allemaal 3V knoopcellen, maar er zitten wel verschillen in. Ik ben een tijdje geleden het onderstaande tegengekomen. Op basis van deze info heb ik alle type batterijen in huis gehaald, voor het geval eentje het loodje legt. Natuurlijk ook handig hoe je de batterijcompartiment van de genoemde sensor kan openen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JFCLALG.png

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Aurora schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:42:
Wellicht handig om in de first post te plaatsen..

Op een gegeven moment zullen de batterijtjes vervangen moeten worden van onze kleine sensors. Ze gebruiken allemaal 3V knoopcellen, maar er zitten wel verschillen in.
Opgenomen in de OP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
In de OP van Domoticz zie ik ook een gas detector staan. Iemand die die heeft toevallig en zo ja, wat zijn de ervaringen hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Ik heb afgelopen weekend nog een Aqara muur-schakelaar besteld, maar het viel me op dat Gearbest bij bepaalde typen 2 kleuren had vermeld; namelijk "White" en "Milk White".

Zijn er inderdaad verschillende kleuren uitgebracht? Misshien een oude en nieuwe versie?

Overigens lijkt het dat de inbouw schakelaars niet geschikt zijn voor de ronde inbouw-dozen die we hier gebruiken in NL? Van wat ik er van gezien en begrepen heb is de vierkante vorm geschikt voor Engelse inbouwdozen?

Deze (opbouw) heb ik besteld om eerst uit te proberen Aqara Smart Light Switch Wireless Version - https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/04/25/goods-img/1501906113559972743.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
[b]h4ns schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 01:50:
Note: compacte omvormer voor de AU stekker:
EU 3-Round Pin Type-C/F Universal Multiple AC LED Travel Power Adapter Converter
https://www.ebay.com/itm/...er-Converter/181737610742
[afbeelding]
De SKROSS adapter overigens nog gevonden bij Conrad. Kost wel een paar centen meer maar ter info:

https://www.conrad.nl/nl/...rld-to-europe-611561.html

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/0/1/1/9200000017451107.jpg

En:

https://www.bol.com/nl/p/...stekker/9200000017451107/
https://www.allekabels.nl...dapter-europa-skross.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 08:58
h4ns schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:12:
[...]

De SKROSS adapter overigens nog gevonden bij Conrad. Kost wel een paar centen meer maar ter info:
Yup! Een aanrader. De kleur is ook echt spierwit, vind ik persoonlijker mooier staan dan het gelige wit van soortgelijke platte adapters. Had recent nog een aantal foto's geplaatst in het Domoticz forum:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/af3613d1b8c1f9bdb95f7e7eaa5a0771734ef07b/?url=http%3A%2F%2Foi68.tinypic.com%2F5l2fzr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/31bde425ab1aad7f220f4942708c48fdd29793e5/?url=http%3A%2F%2Foi66.tinypic.com%2F351flvq.jpg

Overigens ook te koop bij Bever, bespaart je verzendkosten mocht je in de buurt wonen/werken van een filiaal: https://www.bever.nl/p/s-...isstekker-OCALC32004.html

[ Voor 11% gewijzigd door Aurora op 07-11-2017 15:47 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Zo, het hele zooitje is besteld. Nu wachten tot dat het binnen komt. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat is het bereik eigenlijk van de sensoren?

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 2 ... 89 Laatste