• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
En ik heb weer een kortingscode. De Gateway v2 voor €17,17 :D - Code verlopen
Plaatje is klikbaar & let op het puntje tussen de elven bij gebruik van de kortingscode.

ps.
Niet helemaal de home/aqara lijn, maar de Xiaomi Yeelight lampen zijn ook in de aanbieding.

[Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2017 12:24. Reden: Referral weggehaald, niet doen!]

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:58
Dacuuu schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:28:
En ik heb weer een kortingscode. De Gateway v2 voor €17,17 :D
[...]
Balen, heb hem net 2 weken geleden besteld, als ik dit had geweten had ik even gewacht. Maar je hebt vast binnenkort wel weer wat leuke aanbiedingen :)

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 21:11
Dacuuu schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:28:
En ik heb weer een kortingscode. De Gateway v2 voor €17,17 :D
Besteld O-) Code werkte wel niet voor verzending naar België. Dan maar in Nederland aan laten komen.

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 17:43
Heb net een raspberry gekocht om eens te gaan experimenteren met domotica. (In domoticz uiteraard)

Ik zat vooral te kijken naar RFLink, maar zag ineens alles van Xiaomi. Ik heb dus nog helemaal niks. Wat raden jullie dan aan? Sensoren van Xiaomi en daarbij een RFLink?

[Voor 13% gewijzigd door Daiov97 op 08-11-2017 20:58]

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Daimen schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:57:
Heb net een raspberry gekocht om eens te gaan experimenteren met domotica. (In domoticz uiteraard)

Ik zat vooral te kijken naar RFLink, maar zag ineens alles van Xiaomi. Ik heb dus nog helemaal niks. Wat raden jullie dan aan? Sensoren van Xiaomi en daarbij een RFLink?
Je zou ook kunnen kijken naar Home Assistant, en als schakelaars Sonoff met aangepaste software zoals espurna. En inderdaad sensoren van Xiaomi.

• Phoolie
Ik zit (misschien) even met iets vreemds. Ik heb de gateway besteld bij Gear Best en als ik dan nu naar die order kijk en klik op "Track your shipment", zie ik daar de optie Download Invoice, als ik daar naar kijk, staat er een humidity sensor op de factuur die ik te zien krijg. Is dit een trucje van Gear Best om onder de 22 euro te blijven of heb ik nu de kans dat ik een verkeerd artikel geleverd krijg?

• mvdarend
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Phoolie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:19:
... Download Invoice, als ik daar naar kijk, staat er een humidity sensor op de factuur ...
Bij mij staat ook Humidity Sensor op de Invoice (was me niet eens opgevallen), maar wel de Gateway ontvangen.

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-01 14:11
Ik heb het topic even doorgelezen.

Klopt het dat je altijd een Xiaomi bridge nodig hebt om de sensoren te gebruiken via Homebridge?

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:21
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:20:
Ik heb het topic even doorgelezen.

Klopt het dat je altijd een Xiaomi bridge nodig hebt om de sensoren te gebruiken via Homebridge?
Nou. Daar heb je wel iets meer voor nodig
Xiaomi Home Gateway <> Domoticz <> HomeBridge

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• SHIFTER [NL]
TerrorSource schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:47:
[...]

Nou. Daar heb je wel iets meer voor nodig
Xiaomi Home Gateway <> Domoticz <> HomeBridge
Ok dan heb ik dat niet goed begrepen.

Het is dus niet mogelijk om De Xiaomi Gateway direct via Homebridge in HomeKit te krijgen?

• makooy
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:28:
[...]

Ok dan heb ik dat niet goed begrepen.

Het is dus niet mogelijk om De Xiaomi Gateway direct via Homebridge in HomeKit te krijgen?
Alleen wanneer je ook Domoticz gebruikt.

• SHIFTER [NL]
Na wat zoeken lijkt het toch mogelijk om zonder tussenkomst van Domoticz het spul aan de praat te krijgen.

https://github.com/YinHangCode/homebridge-mi-aqara

Ik ga eens proberen :)

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-01 22:19
Phoolie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:19:
Ik zit (misschien) even met iets vreemds. Ik heb de gateway besteld bij Gear Best en als ik dan nu naar die order kijk en klik op "Track your shipment", zie ik daar de optie Download Invoice, als ik daar naar kijk, staat er een humidity sensor op de factuur die ik te zien krijg. Is dit een trucje van Gear Best om onder de 22 euro te blijven of heb ik nu de kans dat ik een verkeerd artikel geleverd krijg?
Bij mij zou er zelfs een action cam in de doos zitten 😁

cd /pub && more beer

• Phoolie
ny-hardcore schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:42:
[...]

Bij mij zou er zelfs een action cam in de doos zitten 😁
Gewoon een trucje dus om onder die 22 euro te blijven. Hij is gisteren binnen gekomen en het was inderdaad gewoon de gateway :)

Nu nog wachten op de verloopstekker.

Hoe kan je trouwens achterhalen op je de v1 of v2 hebt gekregen?

• ny-hardcore
Phoolie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:25:
[...]

Gewoon een trucje dus om onder die 22 euro te blijven. Hij is gisteren binnen gekomen en het was inderdaad gewoon de gateway :)

Nu nog wachten op de verloopstekker.

Hoe kan je trouwens achterhalen op je de v1 of v2 hebt gekregen?
Die van mij is nog niet binnen maar ik geloof dat het duidelijkste verschil is de 'radio'. De Chinese zenders dus.
V2 heeft die, V1 niet.

cd /pub && more beer

• Phoolie
ny-hardcore schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:40:
[...]

Die van mij is nog niet binnen maar ik geloof dat het duidelijkste verschil is de 'radio'. De Chinese zenders dus.
V2 heeft die, V1 niet.
Probleem is dat ik de verloopstekker nog niet binnen heb ;)

Hij was bij mij trouwens binnen 14 dagen in huis :)

[Voor 7% gewijzigd door Phoolie op 10-11-2017 12:39]

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Ik heb al gezocht (maar nog niet kunnen vinden) waarom mijn Xiaomi Gateway in Domoticz allerlei Voltage sensoren laat zien? Of zijn deze van de buren?

Weet iemand dit?

Xiaomi Gateway 5373E1E0 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.235 V - 103 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:46:34

Xiaomi Gateway A3BBBDB5 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.025 V - 82 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:44:51

Xiaomi Gateway 23234343 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.035 V - 83 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:39:31

Xiaomi Gateway 4D6F2F0D 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.015 V - 81 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:36:10

• Phoolie
Van de buren lijkt mij sterk, Zigbee sensoren moet je koppelen toch?

• Theone098
  • Nu online
Maar ik heb zelf geen voltage sensoren. Dus deze zijn van de Gateway zelf (maar wat meten deze dan?) of van iemand anders.

• ny-hardcore
Phoolie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:39:
[...]

Probleem is dat ik de verloopstekker nog niet binnen heb ;)

Hij was bij mij trouwens binnen 14 dagen in huis :)
Ik heb inmiddels ook een smartthings hub die kan ook xiaomi zigbee dingen aan (en z-wave). Heb dus waarschijnlijk binnenkort een V2 te koop 🤔

cd /pub && more beer

• ny-hardcore
Theone098 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:50:
Ik heb al gezocht (maar nog niet kunnen vinden) waarom mijn Xiaomi Gateway in Domoticz allerlei Voltage sensoren laat zien? Of zijn deze van de buren?

Weet iemand dit?

Xiaomi Gateway 5373E1E0 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.235 V - 103 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:46:34

Xiaomi Gateway A3BBBDB5 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.025 V - 82 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:44:51

Xiaomi Gateway 23234343 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.035 V - 83 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:39:31

Xiaomi Gateway 4D6F2F0D 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.015 V - 81 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:36:10

Batterijlevel van de sensors misschien ?

cd /pub && more beer

• Theone098
  • Nu online
Nope, die staan rechtstreeks achter de sensoren. Niemand die zijn gateway aan Domoticz heeft hangen?
De Xiaomi app zegt overigens niets over voltage sensoren.

• SHIFTER [NL]
ny-hardcore schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:14:
[...]

Ik heb inmiddels ook een smartthings hub die kan ook xiaomi zigbee dingen aan (en z-wave). Heb dus waarschijnlijk binnenkort een V2 te koop 🤔
Die vind ik wel interessant. Wil je een berichtje sturen als hij weg gaat ?

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Theone098 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:16:
Nope, die staan rechtstreeks achter de sensoren. Niemand die zijn gateway aan Domoticz heeft hangen?
De Xiaomi app zegt overigens niets over voltage sensoren.
Ik heb hetzelfde. Exact wat jij beschrijft, voltage en achter de sensoren nog een percentage van de batterij. Waar het vandaan komt ,geen idee.

• SHIFTER [NL]
Iemand ervaring met de Rookmelder van Xiaomi? Na wat reviews lezen lijkt het een leuk compact ding :)

https://www.gearbest.com/...0u5QrGEAAYASAAEgJtB_D_BwE

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:17
naast de mihome app zijn er nu ook een aantal plugin updates.
heeft iemand deze al bijgewerkt naar de nieuwste versies?
weet iemand waar ik een changelog kan vinden?
blijven de interfaces werken?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:45
ny-hardcore schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:14:
[...]

Ik heb een 20 Xiaomi sensoren, een stuk of 6 Xiaomi plugs en 3 buttons aan Smartthings hangen, nu bijna een jaar. Af en toe valt er wel eens een sensor vanaf. Maar gebeurt gelukkig niet vaak.

Goeie ervaringen met die Xiaomi spulletjes!
Het bereik is super, batterijverbruik is ook zeer behoorlijk.

Omdat die dingen zo goedkoop zijn valt er ook wel wat mee te experimenteren.

Uit het Smartthings-topic:

[Voor 36% gewijzigd door rinkel op 13-11-2017 13:05]

• Dacuuu
De xiaomi prijzen zijn weer aardig laag. Zie de openings post.

• makooy
rinkel schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:59:
[...]

Ik heb een 20 Xiaomi sensoren, een stuk of 6 Xiaomi plugs en 3 buttons aan Smartthings hangen, nu bijna een jaar. Af en toe valt er wel eens een sensor vanaf. Maar gebeurt gelukkig niet vaak.

Goeie ervaringen met die Xiaomi spulletjes!
Het bereik is super, batterijverbruik is ook zeer behoorlijk.

Omdat die dingen zo goedkoop zijn valt er ook wel wat mee te experimenteren.

Uit het Smartthings-topic:
[afbeelding]

[afbeelding]
Wat zijn die 2 foto’s precies?

Zelf ben ik nog op zoek naar een manier om de deurbel te vervangen. Weet niet of de Wireless Switch Button tegen water kan.

• rinkel
TerrorSource schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:47:
[...]

Wat zijn die 2 foto’s precies?

Zelf ben ik nog op zoek naar een manier om de deurbel te vervangen. Weet niet of de Wireless Switch Button tegen water kan.
Aanpassingen ;)

Een batterijhouder aan een Xiaomi Raam/deur sensor gesoldeert, speciaal voor in de garage waar het nog wel eens koud kan worden en zo gaat de batterij een stuk langer mee. (2x1,5V = 3V)

De andere is een platte EU adapter vastgelijmt op een Xiaomi plug.

• SHIFTER [NL]
rinkel schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:51:
[...]

Aanpassingen ;)

Een batterijhouder aan een Xiaomi Raam/deur sensor gesoldeert, speciaal voor in de garage waar het nog wel eens koud kan worden en zo gaat de batterij een stuk langer mee. (2x1,5V = 3V)

De andere is een platte EU adapter vastgelijmt op een Xiaomi plug.
Leuk modden van onderdelen :)

Zou het ook kunnen met een enkele 18650 Li-ion? Die zijn echter wel 3,7V, weet niet of het circuit die hogere spanning aan kan.

Hoe ziet de andere zijde van die Xiaomi plug eruit? Krijg je daar wel een EU stekker in ?

[Voor 7% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 13-11-2017 16:30]

• rinkel
Ik denk dat 3,7V net iets teveel is. Ik gebruik zelf 1.5V Lithium batterijen (niet oplaadbaar) die kunnen 15-20 jaar mee (zegt de verpakking, uiteraard als ze niet gebruikt worden) en houden spanning bij lage temperaturen.

Op deze foto kun je t wel een beetje zien.
Je kunt ook zien dat er geen "verdieping" is voor een stekker. De stekker die er in gaat ligt er dus niet in.

Je kunt ook zien dat een standaard adapter net iets te lang is voor in een Shuko stekker. Ik heb er een stukje afgeslepen. (De achterste stekker)

[Voor 11% gewijzigd door rinkel op 13-11-2017 16:45]

• SHIFTER [NL]
rinkel schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:43:
Ik denk dat 3,7V net iets teveel is. Ik gebruik zelf 1.5V Lithium batterijen (niet oplaadbaar) die kunnen 15-20 jaar mee (zegt de verpakking, uiteraard als ze niet gebruikt worden) en houden spanning bij lage temperaturen.

Op deze foto kun je t wel een beetje zien.
Je kunt ook zien dat er geen "verdieping" is voor een stekker. De stekker die er in gaat ligt er dus niet in.

[afbeelding]

Je kunt ook zien dat een standaard adapter net iets te lang is voor in een Shuko stekker. Ik heb er een stukje afgeslepen. (De achterste stekker)
Netjes! _/-\o_ Dit ga ik ook eens proberen zodra ik alles werkend heb onder Homebridge.

Alleen in de voorzijde (uitgang) past wel een EU stekker in? Aangezien het erg een chinese lijkt.

• rinkel
Ja, daar past een EU stekker in. Ik weet alleen niet of ook een dikke met randaarde erin past. Ik heb alleen verlichting met platte eurostekkers, daarvan zijn de pinnen volgens mij iets dunner.

Nog even iets anders:
Deze Xiaomi Sensoren voldoen niet aan de Zigbee Alliance standaarden, voorzover ik weet.
Een van de dingen die niet voldoen is de checkin-tijd. Ik weet niet wat de standaard zegt, maar de Xiaomi heeft een checkin tijd van 60 minuten. De Aqara sensor elke 50 minuten.
Sommige domotica hubs disconnecten de sensor dan. Smartthings deed dit ook na een firmware update, maar dit is gelukkig weer aangepast en werkt alles weer.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:29

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoe lang gaat de batterij van de doorsensor mee.
Ik heb nu wel een hadashboardje (homeassistant addon) gemaakt waar ik ze kan monitoren.

• rinkel
Bij mij gaan ze al een maand of 10 a 11 mee. Maar dat zal ook van t gebruik afhangen.

• Dacuuu
De deursensor v2 voor €4,29
en de Beweging body sensor v2 voor € 6,11
per product 100 stuks beschikbaar voor deze prijs.
De kortingscodes staan op de pagina hier onder mijn bericht. Nog even en ze geven ze bijna gratis weg. :+

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
@rinkel Kunnen die power sockets ook realtime stroomverbruik meten ? En hoe heb je die stekker er precies op vastgelijmd? Ik werk nu met verloop stekkers, maar dat is ook niet echt mooi om te zien :P

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• rinkel
Possible schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:48:
@rinkel Kunnen die power sockets ook realtime stroomverbruik meten ? En hoe heb je die stekker er precies op vastgelijmd? Ik werk nu met verloop stekkers, maar dat is ook niet echt mooi om te zien :P
Ze kunnen helaas geen stroom meten. Je gelooft het niet, maar er zit een temperatuurmeter in!

Ik heb van die goedkope platte EU adapters gekocht bij DX (daar zijn ze wit en zonder logo of merknaam).
Vervolgens heb ik met een slijptol die adapter iets kleiner gemaakt, de aardpin van de Xiaomi geslepen en de twee stroompinnen iets kleiner geslepen.
Met een tangetje de aansluiting in de adapter wat bijeengeknepen zodat ie wel goed contact maakt met de Xiaomi pinnen.

Het is een werkje, maar als je weet hoeveel er ongeveer af moet doe je de een na de ander. Ik heb er een stuk of 6 gedaan.

• Possible
Oke Thanks @rinkel

Ik wil ze zelf gaan gebruiken i.c.m. Home-assistant. Als ik dan dit lees:

''Plug aka Socket (Zigbee version, reports power consumed, power load, state and if device in use)''

Dan kan je dus wel de powerload bekijken.

• rinkel
Dat is wel vreemd, maar misschien mis ik wel een attribuut in de devicehandler.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Dacuuu schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:13:
De deursensor v2 voor €4,29
en de Beweging body sensor v2 voor € 6,11
per product 100 stuks beschikbaar voor deze prijs.
De kortingscodes staan op de pagina hier onder mijn bericht. Nog even en ze geven ze bijna gratis weg. :+
In snap het niet goed...
Normaal staat de deursensor 8.18, bij mij staan ze nu voor 6.
En als ik de code gebruik, staan ze terug aan 8.18 ;w
Hoe kan dat?

• rinkel
nvm

[Voor 155% gewijzigd door rinkel op 15-11-2017 14:23]

• Dacuuu
Slonzo schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:09:
[...]

In snap het niet goed...
Normaal staat de deursensor 8.18, bij mij staan ze nu voor 6.
En als ik de code gebruik, staan ze terug aan 8.18 ;w
Hoe kan dat?
Zorg dat je ingelogged bent voordat je de code invoert.
De prijs zonder kortingscode is €6
Na invoering van de kortingscode (let op de "." PUNT tussen de 11 en 11) is de prijs.
Als je 2 of meer deursensoren in je mandje hebt, geld de korting niet meer. Als je er meer wilt hebben, gewoon losse orders maken. >:)

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:43

DaLass

Where is Peach?

Dacuuu schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:27:
[...]

Na invoering van de kortingscode (let op de "." PUNT tussen de 11 en 11) is de prijs.
Als je 2 of meer deursensoren in je mandje hebt, geld de korting niet meer. Als je er meer wilt hebben, gewoon losse orders maken. >:)
Losse orders lijkt niet te lukken, dan krijg ik in ieder geval de melding dat ik de coupon al een keer gebruikt heb. Dit zou je natuurlijk af kunnen vangen door een nieuw account aan te maken.

Ik heb in ieder geval een extra deursensor en een extra bewegingssensor besteld, tnx @Dacuuu!
Nu alleen nog wachten tot de gateway en de andere sensoren binnen zijn... :O

[Voor 12% gewijzigd door DaLass op 15-11-2017 14:33]

[A] - Zelfbouw MHI Airco WiFi controller (vanaf €25,-). Aansturing/uitlezing via MQTT of ESPHome in HomeAssistant, etc.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Dacuuu schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:27:
Ah, dat verklaart het. Ik had er 3 in m'n mandje :)
Lijkt overigens niet te lukken voor BE: "The Code cannot be used for Orders to Belgium."
Jammer!

• SHIFTER [NL]
Thanks! Ik heb er ook weer 1 besteld. Meerdere lukt indd niet met dezelfde code.

Ben benieuwd hoe lang het duurt. Gebruiken jullie ook die verzend verzekering?

[Voor 33% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 15-11-2017 14:36]

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01 18:48
Ik ben voor het eerst bezig met Xiaomi, maar het lukt me niet op de gateway toe te voegen. Wat ik volgens een video zou moeten doen is;

Gateway in het stopcontact, gaat geel knipperen (3x kort, herhaling)
Inloggen op de Mi Home app, locatie Mainland China
Ik ben verbonden met mijn eigen Wifi netwerk, en bluetooth staat aan.
Add new device.

Maar app kan niets vinden, ook niet manual. Gateway al een paar keer gereset.

Iemand een idee?

EDIT: Hm, na reboot van telefoon en router is het gelukt :)

[Voor 14% gewijzigd door Sacul op 15-11-2017 17:36]

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:35:
Gebruiken jullie ook die verzend verzekering?
Nee natuurlijk niet, gewoon met Paypal betalen, dan heb je gratis verzekering. ;)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

enige idee wat het verschil is tussen de v1 en v2 doorsensors heb nu de v1 en die doen het prima

• rinkel
Misschien een paar kleine wijzigingen voor de TS:

Bij "Welke integratiemogelijkheden zijn er?" mist nog Smartthings

"Door dit eigen sausje ben je verplicht de Xiaomi Home Gateway aan te schaffen en te gebruiken met bijbehorende app (Android/iPhone)."

Bij Smartthings is dit niet nodig.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:13
Homey mist ook :)
Er is een app voor beschikbaar: https://apps.athom.com/app/com.xiaomi-mi

• Dacuuu
rinkel schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:34:
Misschien een paar kleine wijzigingen voor de TS:

Bij "Welke integratiemogelijkheden zijn er?" mist nog Smartthings

"Door dit eigen sausje ben je verplicht de Xiaomi Home Gateway aan te schaffen en te gebruiken met bijbehorende app (Android/iPhone)."

Bij Smartthings is dit niet nodig.
Oke, dus met Smartthings heb je geen Xiaomi gateway nodig?
Voeg ik die ook toe.

• rinkel
Dacuuu schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:32:
[...]

Oke, dus met Smartthings heb je geen Xiaomi gateway nodig?

[...]

Voeg ik die ook toe.
Klopt, SmartThings kan de Xiaomi’s direct koppelen dmv een devicehandler

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
Zojuist een aantal sensoren binnen gekregen. Ze zijn wel echt héél klein. Super handig, ze vallen zo totaal niet op.

In de app Mii Home app worden ze nu goed herkent. Helaas draait domoticz bij mij op mijn Synology die geen beta's krijgt. Hij ziet wel data binnenkomen. Maar hij snapt er niks van. Nu op een FreeNAS systeempje domoticz installeren en hopelijk zonder verlies van data of instellingen de switch kunnen maken!

EDIT: Ik was dit aan het typen terwijl Domoticz aan het compilen was. Toen hij daar mee klaar was het echt in 1 minuut gepiept. Sensoren worden nu netjes gezien in de beta en het belangrijkste alle instellingen en data is netjes mee overgegaan. _/-\o_

[Voor 23% gewijzigd door Aksnes op 16-11-2017 16:29]

• ny-hardcore
Iemand hier ervaring met de motion sensors? Volgens internet zouden deze een range van 7m moeten hebben maar ik haal denk ik net 2 meter. Verder dan 2 meter zien ze niks. Een sensor hangt op ca 1.90 hoogte en ik gok 15 tot 20 graden omlaag gericht. Een ander staat op een kastje op ca 1m hoogte rechtop.

Hoe is jullie max detectie afstand?

cd /pub && more beer

• s441558
  • Laatst online: 13:31
ny-hardcore schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:30:
Iemand hier ervaring met de motion sensors? Volgens internet zouden deze een range van 7m moeten hebben maar ik haal denk ik net 2 meter. Verder dan 2 meter zien ze niks. Een sensor hangt op ca 1.90 hoogte en ik gok 15 tot 20 graden omlaag gericht. Een ander staat op een kastje op ca 1m hoogte rechtop.

Hoe is jullie max detectie afstand?
Ik haal zeker een meter of vier. Verder weg heb ik niet getest, maar verwacht dat 7 meter ook wel moet lukken.

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Meter of 5 - 6 is bij mij geen probleem, daar boven pakt ie af en toe wat op. Als je maar 2 meter haalt dan is er iets niet goed.

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-01 14:15
Na lang dubben en lezen wil ik toch maar eens beginnen met dit leuke speelgoed. Ik snap dat er ontzettend veel mogelijk is, maar bezint eer ge begint is mij ooit geleerd. Ik wil beginnen met wat verlichting om eens bekend te worden met de techniek en hoe het nu allemaal precies in z'n werk gaat.

Voor zo ver het mij nu duidelijk is, ga ik de volgende producten nodig hebben om een start te maken;

- Home Gateway v2
- YeeLight RGB x2 (Woonkamer & boven de eettafel)

De converter voor de plug wil ik via, de ergens in dit topic gelinkte, Ebay link bestellen.

Inmiddels is het me duidelijk dat het gebruik van smartlights i.c.m. een traditionele dimmer of schakelaar niet helemaal lekker werkt. Het werkt, maar moeders de vrouw is vaak de wildcard zegmaar :+ Het lijkt mij handig om dus gelijk de Aqara Smart Light Switch mee te bestellen. Er is daarvan ook een bedrade versie, echter past dat kennelijk niet in de ronde inbouwdozen die in mijn huis zitten. Mocht dit systeem nu ontzettend goed bevallen, kan ik altijd nog het gat in de muur vierkant maken...

Met het oog op Black Friday, wil ik graag mijn verlanglijstje klaar hebben, mijn vraag is dan ook of ik nog bepaalde dingen mis in dit lijstje? Mocht ik dit alles goed aan de praat krijgen, vrees ik dat ik heel wat meer spul in huis ga halen.

• damylen
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mijn ervaringen:
- deur/raam sensor heerlijk snel. wij hebben best veel ruimte onder de deuren, dan valt hij ook niet zo op.
- temp/vocht/druk sensor ook prima. bij grotere schommelingen is de interval kleiner. ook eentje geplaatst in de koelkast en vriezer. Die doen het nog, maar als de vriezer < 20 komt dan stopt hij er mee.
- watersensor: heb ik eigenlijk nog geen functie voor.

Ik heb een (ronde) switch die via home-assistant een aantal lampen aanstuurt, dat werkt stabiel. Nu overweeg ik nog een double switch, maar het is me onduidelijk welke events deze kan geven. Heeft iemand daar ervaring mee? Zou er graag 4 scenes mee willen triggeren (l-boven, r-boven, l-onder, r-onder). Kan dat?

• Gianni.vh
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-01 17:23
Raek schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:14:

Voor zo ver het mij nu duidelijk is, ga ik de volgende producten nodig hebben om een start te maken;

- Home Gateway v2
Voor de Yeelight bulbs heb je de gateway niet nodig. De apps volstaan (Yeelight of MiHome). Zodra je sensoren wil, zal je de gateway nodig hebben.

De cube is ook echt leuk, zeker eens proberen.

[Voor 9% gewijzigd door Gianni.vh op 17-11-2017 15:36. Reden: cube]

• Phoolie
Gianni.vh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:34:
[...]

Voor de Yeelight bulbs heb je de gateway niet nodig. De apps volstaan (Yeelight of MiHome). Zodra je sensoren wil, zal je de gateway nodig hebben.

Dat dacht ik dus ook, maar hij wil er ook een switch bij bestellen, dus dan heeft hij hem wel nodig ;)

• Raek
Gianni.vh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:34:
[...]

De Cube staat zeer zeker op het verlanglijstje. Zoals Phoolie al aanhaalt, de Switch heeft sowieso de Gateway nodig en ik verwacht in de toekomst ook wel met de nodige sensoren aan de gang te gaan. De prijs van de producten, gecombineerd met het enthousiasme van de gebruikers, zorgen ervoor dat ik niet kan wachten om hiermee aan de knutsel te gaan. :D

• damylen
  • Niet online
Is het mogelijk om met een van de domotica oplossing uit te lezen op welk vlak (kant van de dobbelsteen) de Cube staat? In home-assistant krijg ik alleen maar een event als je hem hebt gedraaid. Lijkt we wel aardig dat je elk vlak kan koppelen aan een scene en deze kan triggeren door de Cube te draaien

• makooy
Raek schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:14:
Na lang dubben en lezen wil ik toch maar eens beginnen met dit leuke speelgoed. Ik snap dat er ontzettend veel mogelijk is, maar bezint eer ge begint is mij ooit geleerd. Ik wil beginnen met wat verlichting om eens bekend te worden met de techniek en hoe het nu allemaal precies in z'n werk gaat.

- Home Gateway v2

De converter voor de plug wil ik via, de ergens in dit topic gelinkte, Ebay link bestellen.

Inmiddels is het me duidelijk dat het gebruik van smartlights i.c.m. een traditionele dimmer of schakelaar niet helemaal lekker werkt. Het werkt, maar moeders de vrouw is vaak de wildcard zegmaar :+ Het lijkt mij handig om dus gelijk de Aqara Smart Light Switch mee te bestellen. Er is daarvan ook een bedrade versie, echter past dat kennelijk niet in de ronde inbouwdozen die in mijn huis zitten. Mocht dit systeem nu ontzettend goed bevallen, kan ik altijd nog het gat in de muur vierkant maken...

Met het oog op Black Friday, wil ik graag mijn verlanglijstje klaar hebben, mijn vraag is dan ook of ik nog bepaalde dingen mis in dit lijstje? Mocht ik dit alles goed aan de praat krijgen, vrees ik dat ik heel wat meer spul in huis ga halen.
Begin eens met 1 Home Gateway + het volgende:
- elke buitendeur 1x Door Sensor
- elke verdieping/kamer 1x Temperatuur Sensor
- Wireless Switch Button om de vrouw er aan te laten wennen.
- Human Body Sensors voor beweging. Ik ben begonnen met alleen de begane grond. Inmiddels overal in het huis.

Als je nu toch de keuze hebt in sensors, kijk dan meteen voor V2. Stukken mooier(WAF >:) ) en sommige hebben extra functies vergeleken V1.

Extra WAF punten:
Alles aan Domoticz hangen, HomeBrigde installeren en de vrouw Siri laten gebruiken(mocht je iPhone hebben). :D
damylen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:40:
Is het mogelijk om met een van de domotica oplossing uit te lezen op welk vlak (kant van de dobbelsteen) de Cube staat? In home-assistant krijg ik alleen maar een event als je hem hebt gedraaid. Lijkt we wel aardig dat je elk vlak kan koppelen aan een scene en deze kan triggeren door de Cube te draaien
In Domoticz kan dit. Dan zie je alle statussen(zie tabel in OP) en ook welke op dat moment actief is.
Heb zelf een Cube liggen maar gebruik hem niet. Niet echt een nut voor gevonden. Ook is het lastig te zien welke kant nu wat is. Ze hadden beter alle vlakjes kunnen nummeren zoals bij een dobbelsteen of een kleurtje kunnen geven.

[Voor 4% gewijzigd door makooy op 17-11-2017 18:07]

• ny-hardcore
h4ns schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:04:
Meter of 5 - 6 is bij mij geen probleem, daar boven pakt ie af en toe wat op. Als je maar 2 meter haalt dan is er iets niet goed.
Vreemd. Er zit toch geen beschermende folie op het glaasje ofzo die in er nog af moet halen?.

cd /pub && more beer

• Furiousz
  • Laatst online: 26-01 00:36
Ik ben om :) . Na het volgen van dit topic en de recente aanschaf van een RPi met Domoticz heb ik besloten om al mijn KaKu materiaal te vervangen voor Xiaomi producten. De KaKu's worden nu allemaal bediend met een Logitech Harmony One (i.c.m. een LightManager mini), maar met Domoticz i.c.m. ImperiHome zie ik veel meer mogelijkheden die passen bij mijn/onze wensen 8).

Het enige wat ik nog even moet verzinnen is een vervanger voor de AWMD-250 inbouw dimmer voor een plafondlamp die nu dus met de Logitech wordt bediend. Iemand een idee? (Vervangen van de lamp zelf is helaas geen optie..... :X )

[Voor 23% gewijzigd door Furiousz op 17-11-2017 23:03]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb wat vaags. Mijn deur sensoren op de geven een heel onbetrouwbaar resultaat in home assistant op het moment. In de log van de app lijkt alles te kloppen alleen de meldingen vanaf de gateway naar mijn server komen niet aan. Ook een packet capture lijkt dit te bevestigen.
Wel zie ik de keepalive van de paketten van de gateway keurig om de 10seconden binnenkomen.

Als ik homeassistant opnieuw opstart zie ik dat de status opnieuw wordt opgevraagd en de status klopt dan ook met de actuele status. De gateway krijgt dus wel de goede meldingen van de sensoren binnen.

• damylen
  • Niet online
In Domoticz kan dit. Dan zie je alle statussen(zie tabel in OP) en ook welke op dat moment actief is.
Heb zelf een Cube liggen maar gebruik hem niet. Niet echt een nut voor gevonden. Ook is het lastig te zien welke kant nu wat is. Ze hadden beter alle vlakjes kunnen nummeren zoals bij een dobbelsteen of een kleurtje kunnen geven.
Dat zou mooi zijn. Heb de gateway nu aan domoticz gekoppeld. Zie de events voorbij komen, maar kom niet verder dan de 'flip90', 'flip180' events. Die zijn relatief t.o.v de laatste positie. Heb je nog een hint?

Zat er zelf aan te denken om voor elke scene een sticker te maken.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gateway 2 voor € 18,71
(klik)

Edit:
Zelf ook maar besteld en ergens anders een adaptor.
Over 20 dagen kan ik alsnog mijn deursensor gebruiken ;)

[Voor 8% gewijzigd door streamnl op 18-11-2017 09:13]

Meer dan ik dacht...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo, onderwijl druk bezig geweest wat ik de fijnste manier vondt om de Xiaomi sensoren in Homekit geladen kon krijgen; uiteindelijk gekozen voor Home Assistant (Welke middels Homebridge wordt gekoppeld aan Homekit)

Sensoren wordt snel bijgewerkt in HomeKit, ook het opzetten binnen Home Assistant was easy (nog beter, hoefde niets te doen...)

Lichtsterkte, Luchtdruk, Temperatuur en de sensoren (Deur + Motion) zijn van Aqara.

Alleen jammer dat ik de bug hebt (2 lux) van de Motion sensor.

• Pixelmagic
  • Laatst online: 07:18

Pixelmagic

Ubergeek

Furiousz schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:56:
Ik ben om :) . Na het volgen van dit topic en de recente aanschaf van een RPi met Domoticz heb ik besloten om al mijn KaKu materiaal te vervangen voor Xiaomi producten. De KaKu's worden nu allemaal bediend met een Logitech Harmony One (i.c.m. een LightManager mini), maar met Domoticz i.c.m. ImperiHome zie ik veel meer mogelijkheden die passen bij mijn/onze wensen 8).

Het enige wat ik nog even moet verzinnen is een vervanger voor de AWMD-250 inbouw dimmer voor een plafondlamp die nu dus met de Logitech wordt bediend. Iemand een idee? (Vervangen van de lamp zelf is helaas geen optie..... :X )
Misschien behouden en een goedkope rflink in elkaar flansen ? Ik heb rolluiken die ik met kaku doe, ook daarvoor is het lastig een betaalbare vervanger te vinden en behoud ze dus maar. De rest is bijna de deur uit, lampen allemaal vervangen voor milights en sensors nu begonnen met xiaomi.

PVoutput van mijn 4950Wp

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
damylen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:45:

Ik heb een (ronde) switch die via home-assistant een aantal lampen aanstuurt, dat werkt stabiel. Nu overweeg ik nog een double switch, maar het is me onduidelijk welke events deze kan geven. Heeft iemand daar ervaring mee? Zou er graag 4 scenes mee willen triggeren (l-boven, r-boven, l-onder, r-onder). Kan dat?
Nee, ik heb de double wireless switch en je hebt 3 switch mogelijkheden, links, rechts en links rechts tegelijkertijd.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

home assistant kan dat wel alleen dan moet je een eigen stukje python code schrijven

• Dacuuu
groggy schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:06:
[...]

Nee, ik heb de double wireless switch en je hebt 3 switch mogelijkheden, links, rechts en links rechts tegelijkertijd.
Geen dubbel tap? Dat is wel jammer.

• Furiousz
Pixelmagic schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:31:
[...]

Misschien behouden en een goedkope rflink in elkaar flansen ? Ik heb rolluiken die ik met kaku doe, ook daarvoor is het lastig een betaalbare vervanger te vinden en behoud ze dus maar. De rest is bijna de deur uit, lampen allemaal vervangen voor milights en sensors nu begonnen met xiaomi.
Dat is inderdaad een optie. Maar ik ga toch aansturen op vervanging van de plafondlamp (ik vind hem zelf sowieso niet echt mooi) :Y) .

Hoe zit het met het bereik van de Xiaomi sensoren? Ik wil er 1 op de garagedeur gaan hangen. Afstand tussen de gateway en sensor zou dan ongeveer 7 a 8 meter zijn.

[Voor 13% gewijzigd door Furiousz op 18-11-2017 12:25]

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
Furiousz schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:18:
[...]

Dat is inderdaad een optie. Maar ik ga toch aansturen op vervanging van de plafondlamp (ik vind hem zelf sowieso niet echt mooi) :Y) .

Hoe zit het met het bereik van de Xiaomi sensoren? Ik wil er 1 op de garagedeur gaan hangen. Afstand tussen de gateway en sensor zou dan ongeveer 7 a 8 meter zijn.
Dat ga je makkelijk halen. Ik heb er een op de deur van de schuur hangen. Gateway hangt binnen. Zit in iedergeval zeker 10+ meter afstand tussen en een aantal muren. Sensor wordt prima geregistreerd.

• Pixelmagic
  • Laatst online: 07:18

Pixelmagic

Ubergeek

Furiousz schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:18:
[...]

Ik gebruik ze zover alleen binnenshuis en nog niet op de definitieve gateway locatie, dus kan er niet echt een goed antwoord op geven. Met de gateway op de 1e verdieping en betonnen vloer heb ik tot op heden geen problemen met sensors ol de begane grond.

PVoutput van mijn 4950Wp

• makooy
Weet iemand hoe waterbestendig de sensors zijn?
Wil misschien buiten onder een afdakje wat gaan ophangen.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Aksnes schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:58:
[...]

Dat ga je makkelijk halen. Ik heb er een op de deur van de schuur hangen. Gateway hangt binnen. Zit in iedergeval zeker 10+ meter afstand tussen en een aantal muren. Sensor wordt prima geregistreerd.
Aangezien het zigbee is, de componenten geven het signaal toch ook door?

Meer dan ik dacht...

• rinkel
streamnl schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:36:
[...]

Aangezien het zigbee is, de componenten geven het signaal toch ook door?
Alleen apparaten met een stekker geven het signaal door. Apparaten op batterijen niet.

• ny-hardcore
rinkel schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:20:
[...]

Alleen apparaten met een stekker geven het signaal door. Apparaten op batterijen niet.
Heb hier een paar tradfri lampen van IKEA en die repeaten ook de xiaomi sensors.
Motion sensor buiten was niet bereikbaar nadat de oudste hier in huis een lamp hard uitgetrokken had waardoor deze niet meer repeate.

cd /pub && more beer

• rinkel
ny-hardcore schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:02:
[...]

Heb hier een paar tradfri lampen van IKEA en die repeaten ook de xiaomi sensors.
Motion sensor buiten was niet bereikbaar nadat de oudste hier in huis een lamp hard uitgetrokken had waardoor deze niet meer repeate.
Die hangen ook aan netstroom en zijn overigens zeer goede repeaters, zolang ze stoom krijgen natuurlijk. Als je ze op een schakelaar hebt aangesloten en je zet deze schakelaar uit repeaten ze ook niet meer.
Met stekker bedoelde ik natuurlijk netstroom ;-)

• Furiousz
TerrorSource schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:26:
Dat vroeg ik mij ook af dus heb ik het opgezocht. Volgens diverse site's zijn ze non waterproof :(.

Als ik gebruik ga maken van Yeelights, kan ik deze dan ook nog gewoon bedienen (aan/uit) via de knop op de lamp, of echt alleen maar d.m.v. de app of Domoticz?

[Voor 8% gewijzigd door Furiousz op 19-11-2017 16:44]

• Dacuuu
Furiousz schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:44:
[...]

Dat vroeg ik mij ook af dus heb ik het opgezocht. Volgens diverse site's zijn ze non waterproof :(.

Als ik gebruik ga maken van Yeelights, kan ik deze dan ook nog gewoon bedienen (aan/uit) via de knop op de lamp, of echt alleen maar d.m.v. de app of Domoticz?
Je kan de yeelight aan / uit zetten dmv je huidge schakelaar, je zet er dan gewoon stroom op / af. Als het stroom er af is, kan je uiteraard de lamp niet aanzetten via de app.

In de yeelight app kan je de default state instellen, dit is de lamp instelling zodra je er stroom op zet. Ik gebruik mijn yeelight tot op heden vrijwel alleen via de normale netstroom schakelaar.

• Furiousz
In principe gebruik ik nu helemaal nergens meer de normale schakelaar voor, alles met de Logitech AB. Maar met de Yeelights wil ik dus ImperiHome op onze telefoons gaan gebruiken: 1 druk op de knop moet meerdere lampen aan/uit zetten, en bij "aan " automatisch in een bepaalde sterkte/kleur.

• Dacuuu
TerrorSource schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:26:
Wellicht kan je wat doen met krimpkous doen? Ik heb het nog niet getest, maar verwacht dat de magneet deurcontact gewoon werkt ingepakt in een krimpkousje. En de beweging sensor onder een afdakje is te proberen toch?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Af en toe een komt melding van gateway niet aan bij home assistant maar wel bij de cloud servers van Xiaomi. De log van de app is namelijk wel goed maar home assistant niet.
Het lijkt erop dat er af en toe wat multicast verkeerd gedropped wordt op mijn wifi netwerk.
Als er iemand eens een capture kan doen. Om de hoeveel tijd wordt er een hearbeath gestuurd. Het lijkt om de 10 seconden maar daar vallen ook gaten in. 8)7

[Voor 22% gewijzigd door TrailBlazer op 19-11-2017 19:23]

• ny-hardcore
Dacuuu schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:50:
[...]

Wellicht kan je wat doen met krimpkous doen? Ik heb het nog niet getest, maar verwacht dat de magneet deurcontact gewoon werkt ingepakt in een krimpkousje. En de beweging sensor onder een afdakje is te proberen toch?
Heb een bewegingsensor buiten onder een afdakje hangen... Al een aantal regenbuien overleefd maar ook niet heel nat geworden natuurlijk alleen een paar kleine spetters....

Die dingen reageren buiten volgens mij ook op zonlicht/licht donker overgangen ofzo want van de sensor buiten krijg ik af en toe meldingen terwijl er niks te zien is (krijg een webcam pic als er motion is).

cd /pub && more beer

• Raek
TerrorSource schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:06:
[...]

Begin eens met 1 Home Gateway + het volgende:
- elke buitendeur 1x Door Sensor
- elke verdieping/kamer 1x Temperatuur Sensor
- Wireless Switch Button om de vrouw er aan te laten wennen.
- Human Body Sensors voor beweging. Ik ben begonnen met alleen de begane grond. Inmiddels overal in het huis.

Als je nu toch de keuze hebt in sensors, kijk dan meteen voor V2. Stukken mooier(WAF >:) ) en sommige hebben extra functies vergeleken V1.

Extra WAF punten:
Alles aan Domoticz hangen, HomeBrigde installeren en de vrouw Siri laten gebruiken(mocht je iPhone hebben). :D

[...]
Thanks! Wishlist is gemaakt, nu eens zien wat de prijzen gaan doen a.s. vrijdag. WAF zit wel snor, ze is inmiddels e.e.a. van me gewend, ze is zelfs bekend met de term 'WAF' :D

• Possible
@TerrorSource Ik heb een motion sensor in de brievenbus zitten. Deze doet het inmiddels een jaar. Onze brievenbus is ook niet waterdicht. Ik gebruik hem (icm Home assistent) zodat ik weet als de postbode is geweest. Ik krijg dan een telegram bericht..

Mocht iemand dit ook willen hebben.. Hier de simpele automation:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  - alias: 'Mailbox notification'
    trigger:
      platform: state
      entity_id: binary_sensor.motion_sensor_158d00xxxxx
      to: 'on'
    action:
      service: notify.telegram.xxx
      data:

[Voor 41% gewijzigd door Possible op 20-11-2017 09:43]

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 21:11
Voor diegene die nog een platte adapter zoeken voor de hub, iets goedkoper en de optie tot gratis verzending.

https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

• Furiousz
Die platte adapter sla ik even op :) !

Hier nog een coupon:
Yeelight RGBW voor $10 Helaas al verlopen...

[Voor 23% gewijzigd door Furiousz op 20-11-2017 16:06]

• Dacuuu
Furiousz schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:01:
Die platte adapter sla ik even op :) !

Hier nog een coupon:
Yeelight RGBW voor $10 Helaas al verlopen...
Beide codes werken niet, t goedkoopste is nog steeds €11.96

• Furiousz
Ik kwam er helaas ook net achter. Heb er nu 2 besteld met jou coupons (met 2 GB accounts O-) ). Ook gelijk een e14 > e27 adapter.

Ik zie nu net op de site dat de gateway nu €20,50 kost, die dus ook gelijk maar besteld :)

De Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor staat nu te koop voor €7,68 i.p.v. €8,13

[Voor 53% gewijzigd door Furiousz op 20-11-2017 16:45]

• makooy
Furiousz schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:15:
Ik kwam er helaas ook net achter. Heb er nu 2 besteld met jou coupons (met 2 GB accounts O-) ). Ook gelijk een e14 > e27 adapter.

Ik zie nu net op de site dat de gateway nu €20,50 kost, die dus ook gelijk maar besteld :)
Welke E14 > E27 heb je besteld?
Misschien niet zo relevant voor deze topic maar wel handig om te weten ;)

• Furiousz
Ik heb deze fitting adapter besteld voor €1,70

En deze power adapter voor €4,19:

[Voor 85% gewijzigd door Furiousz op 20-11-2017 16:50]

• SHIFTER [NL]
Furiousz schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:46:
Ik heb deze fitting adapter besteld voor €1,70

En deze power adapter voor €4,19:
Mooi platte adapter, die heb ik ook besteld! Als je die via de app koopt kost hij €3,85

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
Ik wil graag een switch plaatsen achter mijn schakelaar, zodat ik eenvoudig een enkel, dubbel en lang contact kan maken.

Echter nu heb ik hem uit elkaar gehaald, en is het lastig te vinden welke twee contacten het knopje sluit.
(dit om dat ik er 2 draden aan wil maken.)

Xiaomi Switch

Iemand ervaring, of iemand die mij kan helpen?

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01 20:08
Maeslant schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:02:
Ik wil graag een switch plaatsen achter mijn schakelaar, zodat ik eenvoudig een enkel, dubbel en lang contact kan maken.

Echter nu heb ik hem uit elkaar gehaald, en is het lastig te vinden welke twee contacten het knopje sluit.
(dit om dat ik er 2 draden aan wil maken.)

[afbeelding]

Iemand ervaring, of iemand die mij kan helpen?
Je zou dit aan de vorm moeten kunnen zien maar ik weet het ook nooit. Even doormeten met een multimeter.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Pagina: 1 2 3 ... 84 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee