Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:18
Ortep schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:21:
[...]

Ze zijn uitstekend te koppelen. Ik heb er 4 in gebruik
ok. wat doe ik fout?

+
andere merken
zigbee lamp aan/uit
verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

oltk schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:29:
[...]

ok. wat doe ik fout?

+
andere merken
zigbee lamp aan/uit
verbinden
Geen idee wat je fout doet. Stopcontact bij de hub in de buurt houden. Daara zoeken en je vind hem

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Ortep schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:32:
[...]

Geen idee wat je fout doet. Stopcontact bij de hub in de buurt houden. Daara zoeken en je vind hem
Ik heb m nu aan een verlengstekker hangen en hij maakt contact met de ics 2000. nope. Dit is overigens al de 2e. Lampen verbinden prima. En ook de Tradfri afstandsbediening.

Ok. Gelukt. In een videofilmpje mbt het verbinden van Samsung: je moet de outlet met een paperclip resetten (gaatje aan de lange kant) als die in het stopcontact zit natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door oltk op 26-06-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 10:18
@oltk zorg er voor dat je socket niet aan de afstandsbediening is gekoppeld. Reset hem, start je ICS ook even opnieuw op. Koppelen als ander merk -> Zigbee lamp aan/uit. Dan het koppelknopje op de socket indrukken en op verbinden drukken. Zo zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
xFeverr schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:17:
@oltk zorg er voor dat je socket niet aan de afstandsbediening is gekoppeld. Reset hem, start je ICS ook even opnieuw op. Koppelen als ander merk -> Zigbee lamp aan/uit. Dan het koppelknopje op de socket indrukken en op verbinden drukken. Zo zou het moeten werken.
De outlets doen het inmiddels :P

Ik heb mijn ICS opnieuw opgestart, en kwam erachter dat de Tradfri lamp die ik in de woonkamer had gekoppeld zijn verbinding kwijt was. Koppelen lukte niet meer (ook niet na 6x aan/uit) en pas met een verlengstekker tot in de meterkast kon ik m weer koppelen.

Ik zit nog te rommelen met een tweetal andere lampen: nog een Tradfri peertje voor boven de tafel. Ook als ik m tegen de ICS houd wil hij niet koppelen. vanavond nog eens proberen (misschien ICS weer een keer resetten?). En een plafondlamp in de berging (ook weer tradfri, GU10) die zegt dat het mislukt. Te ver weg denk ik. Maar ik kan moeilijk het plafond naar de meterkast sjouwen!

al met al niet zo makkelijk allemaal.

ps: hebben jullie al gezien dat Mediamarkt en Coolblue de smart NEST dingen zwaar afgeprijsd hebben? Van de camera gaat 70 euro af en van de rookmelder 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
Weet iemand toevallig of je de tradfri lampen in de ics ook gebundeld kunt koppelen?
Ik heb in de woonkamer voor 4 spots en achter 4 spots, ze staan nu allemaal los van elkaar gekoppeld.
Nu staan er in de ics dus 8 spots onder elkaar, voor het overzicht zou 2 daar fijner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Op zich logisch aangezien het allemaal "losse lampen" zijn ipv van 4 lampen gekoppeld aan een schakelaar of dimmer van kaku. Je kan ze wel bundelen met twee scènes in ics 2000.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Home biedt soms onvermoede extra functionaliteiten in deze.
Het idiote is dat ik een lamp had gekoppeld die iedere keer "fout" gaf. Toen ik van huis ging kijken op mijn HOME (ik heb de ICS aan home gekoppeld) zag ik die lamp wél! In de ICS app is die lamp niet bekend :?
Home biedt ook de optie voor groepen lampen bij elkaar in eenzelfde ruimte. Ik geloof dat je niet kan kiezen welke lampen er bij elkaar geschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36
@SvS1986 als je in de KaKu app in de ruimte met de lampen zit:
  1. +
  2. Andere merken
  3. Zigbee groep
  4. Lampen van de Zigbee groep selecteren
  5. V
Nu kan je de vier lampen als groep bedienen. De lampen van deze groep blijven nog wel zichtbaar in de ruimte. Als "pleister" zou je deze in een aparte groep kunnen plaatsen die je eventueel alfabetisch boven-, danwel onderaan de lijst met ruimtes neer zet.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvS1986
alesandro_46 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:41:
@SvS1986 als je in de KaKu app in de ruimte met de lampen zit:
  1. +
  2. Andere merken
  3. Zigbee groep
  4. Lampen van de Zigbee groep selecteren
  5. V
Nu kan je de vier lampen als groep bedienen. De lampen van deze groep blijven nog wel zichtbaar in de ruimte. Als "pleister" zou je deze in een aparte groep kunnen plaatsen die je eventueel alfabetisch boven-, danwel onderaan de lijst met ruimtes neer zet.
Dit is top! Precies wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
oltk schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:15:
[...]

De outlets doen het inmiddels :P

Ik heb mijn ICS opnieuw opgestart, en kwam erachter dat de Tradfri lamp die ik in de woonkamer had gekoppeld zijn verbinding kwijt was. Koppelen lukte niet meer (ook niet na 6x aan/uit) en pas met een verlengstekker tot in de meterkast kon ik m weer koppelen.

Ik zit nog te rommelen met een tweetal andere lampen: nog een Tradfri peertje voor boven de tafel. Ook als ik m tegen de ICS houd wil hij niet koppelen. vanavond nog eens proberen (misschien ICS weer een keer resetten?). En een plafondlamp in de berging (ook weer tradfri, GU10) die zegt dat het mislukt. Te ver weg denk ik. Maar ik kan moeilijk het plafond naar de meterkast sjouwen!

al met al niet zo makkelijk allemaal.

ps: hebben jullie al gezien dat Mediamarkt en Coolblue de smart NEST dingen zwaar afgeprijsd hebben? Van de camera gaat 70 euro af en van de rookmelder 50.
Thanks voor de tip, had nog een rookmelder nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geber
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-05-2024
Erikven1978, is het jou inmiddels gelukt een goede regel werkend te krijgen met de Heiman CO-melder en de ICS-2000? Het is zo ongeveer de enige Zigbee koolmonoxide-melder die ik kan vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door geber op 03-07-2019 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvS1986
geber schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:10:
Erikven1978, is het jou inmiddels gelukt een goede regel werkend te krijgen met de heiman CO-melder en de ICS-2000? Het is zo ongeveer de enige Zigbee co-melder die ik kan vinden...
Ik ben hier ook benieuwd naar, ook omdat ze gasmelders hebben en trilsensor

[ Voor 3% gewijzigd door SvS1986 op 03-07-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperdak
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-12-2022
Hallo.weet iemand ook of je de alsir 2000 sirene ook kunt koppelen aan de amst 606 deur raam magneet,en de akct 510 handzender, men zegt dat alles wat met een A begint kunt koppelen.
Gr Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geber
Hallo, ik zag wat posts van begin 2019 over de Xiaomi Aqara Water Sensor. Is het iemand inmiddels gelukt om deze aan de ICS-2000 te koppelen inclusief een notificatie-regel? Ik krijg hem wel gekoppeld maar het signaal 'water gedetecteerd' is niet beschikbaar :-(. Ik gebruik app versie 3.14.5 build 253.

[ Voor 28% gewijzigd door geber op 03-07-2019 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Ik had ook nog een vraag, gebruikt iemand toevallig de Ikea gu10 spots op de badkamer?
Heb nu gewone Philips led erin zitten en verder geen problemen met vocht wat erop slaat.
Nu reageren niet alle lampen/merken het zelfde op vocht vandaar de vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58

OmeJoyo

This is me

SvS1986 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:25:
Ik had ook nog een vraag, gebruikt iemand toevallig de Ikea gu10 spots op de badkamer?
Heb nu gewone Philips led erin zitten en verder geen problemen met vocht wat erop slaat.
Nu reageren niet alle lampen/merken het zelfde op vocht vandaar de vraag..
Die vraag zou ik even hier neerzetten: Ikea Home smart (tradfri en meer) - Ervaringen & discussie

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
geber schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:34:
Hallo, ik zag wat posts van begin 2019 over de Xiaomi Aqara Water Sensor. Is het iemand inmiddels gelukt om deze aan de ICS-2000 te koppelen inclusief een notificatie-regel? Ik krijg hem wel gekoppeld maar het signaal 'water gedetecteerd' is niet beschikbaar :-(. Ik gebruik app versie 3.14.5 build 253.
Ja ik heb m gekoppeld. Je moet wel zelf een regel aanmaken, trigger is water gedetecteerd, actie is een push notificatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geber
Inunekko schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:14:
[...]

Ja ik heb m gekoppeld. Je moet wel zelf een regel aanmaken, trigger is water gedetecteerd, actie is een push notificatie
Bij mij lukt aanmaken van die regel niet, hij geeft een foutmelding (nr. 64). Welke app versie gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
geber schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:03:
[...]

Bij mij lukt aanmaken van die regel niet, hij geeft een foutmelding (nr. 64). Welke app versie gebruik jij?
Versie 3.14.2 (build 3192)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
renzo4000 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:04:
Ah zo, dan bedoel je dus een inbouwschakelaar obv zigbee. Die zijn er ook, een snelle google search levert bijv robb smart schakelaars op. Beetje prijzig maar zijn compatible met hue, dus vermoedelijk ook met de ics 2000.
Heeft iemand hier al succes mee? Ik zou graag mij KaKu-wandschakelaars vervangen door die Aqaras (zien er een pak mooier uit: komt de WAF tengoede) maar vind nergens meteen ervaringen hiermee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inunekko
Bert O. schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:11:
[...]

Heeft iemand hier al succes mee? Ik zou graag mij KaKu-wandschakelaars vervangen door die Aqaras (zien er een pak mooier uit: komt de WAF tengoede) maar vind nergens meteen ervaringen hiermee...
Heb ze liggen maar heb ze niet aan de praat kunnen krijgen. Geloof dat de frequentie anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dookiy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 20:39
Afgelopen weekend heb ik ook een ICS-2000 station aangeschaft om het huis nóg slimmer te maken. Het plan is om eerst de rolluiken via de app bedienen, daarna lampen erbij. Vol goede moed de ICS-2000 in de meterkast opgehangen zodat ik direct de P1-poort uit kan lezen en toen de Somfy Telis 4 RTS afstandsbediening erbij gepakt om de rolluiken (4 beneden, 2 boven) in te programmeren in de app van KaKu.

De KaKu-app geeft bijna meteen aan dat de koppeling is gelukt maar aansturen van de rolluiken lukte niet. Toen heb ik de ICS-2000 verplaatst naar de woonkamer in directe line of sight (afstand circa 3 meter) van 4 rolluiken. Nog eens geprobeerd en het resultaat is op z’n best ‘matig’. Eén op de tien keer (mogelijk nog minder vaak) reageert het rolluik op het commando via de app. De truc van een scenario waarin 4x het commando wordt verstuurd ook geprobeerd maar geen resultaat.

Doe ik iets verkeerd of is het bereik van de ICS-2000 echt zo bedroevend slecht?

Zijn er (goedkope) mogelijkheden om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nou het bereik van de ics2000 is behoorlijk. Ik heb hem geplaatst in de trapkast (centraal op de begane grond) maar kan ook mijn verlichting achterin de tuin bereiken op een kleine 25 meter afstand. Ik denk eerder dat de module van de rolluik minder goed is. Wellicht dat je kan werken met een repeater?

https://www.klikaanklikuit.nl/nl/aex-701.html

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 20:39
Dookiy schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:45:

Doe ik iets verkeerd of is het bereik van de ICS-2000 echt zo bedroevend slecht?
Het kan zijn dat last hebt van interferentie met een ander apparaat op dezelfde frequentie. Sommige draadloze apparaten op batterijen kunnen enorm storen als de batterijen bijna leeg zijn. Bijvoorbeeld een draadloos weerstation of kinderspeelgoed. Een stoorzender kan ook bij de buren zich bevinden.

Bij mij dekt de ICS vanaf de 1e etage de hele woning met betonnen vloeren. Alleen achterin de tuin is te ver weg

Het is een lastig probleem om op te lossen. Maar misschien kun je beginnen in je eigen huis te zoeken naar een draadloos apparaat op (lege) batterijen. Kaku ontvangers moeten ook een onderlinge minimale afstand van ik meen 50cm houden om interferentie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperdak
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-12-2022
Een deur magneet op een ijzere deur plaatsen kan dit zomaar of moet ik nog
Ergens rekening mee houden??

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dookiy
renzo4000 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:22:
Nou het bereik van de ics2000 is behoorlijk. Ik heb hem geplaatst in de trapkast (centraal op de begane grond) maar kan ook mijn verlichting achterin de tuin bereiken op een kleine 25 meter afstand. Ik denk eerder dat de module van de rolluik minder goed is. Wellicht dat je kan werken met een repeater?

https://www.klikaanklikuit.nl/nl/aex-701.html
Strontvlieg schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:26:
[...]

Het kan zijn dat last hebt van interferentie met een ander apparaat op dezelfde frequentie. Sommige draadloze apparaten op batterijen kunnen enorm storen als de batterijen bijna leeg zijn. Bijvoorbeeld een draadloos weerstation of kinderspeelgoed. Een stoorzender kan ook bij de buren zich bevinden.

Bij mij dekt de ICS vanaf de 1e etage de hele woning met betonnen vloeren. Alleen achterin de tuin is te ver weg
Bedankt voor de reacties. Als het aan interferentie ligt, zou ik verwachten dat ik daar met de Somfy Telis remote ook last van moet hebben en da's niet het geval. (Los daarvan geen bijna lege batterij-apparaten in ons huis.)

Ik ga nog eens kijken of het helpt de rolluiken compleet te resetten en ze daarna aan te melden op de ICS-2000. Mocht dat ook het probleem niet oplossen, zal ik eens kijken naar de repeater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-09 15:36
Dookiy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:29:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties. Als het aan interferentie ligt, zou ik verwachten dat ik daar met de Somfy Telis remote ook last van moet hebben en da's niet het geval. (Los daarvan geen bijna lege batterij-apparaten in ons huis.)

Ik ga nog eens kijken of het helpt de rolluiken compleet te resetten en ze daarna aan te melden op de ICS-2000. Mocht dat ook het probleem niet oplossen, zal ik eens kijken naar de repeater!
Bedenk wel even dat je met de ics2000 enkel RTS-motoren van Somfy kan aansturen.

[ Voor 13% gewijzigd door VLom op 09-07-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dookiy
VLom schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:35:
[...]

Bedenk wel even dat je met de ics2000 enkel RTS-motoren van Somfy kan aansturen.
Uiteraard, Somfy RTS motoren en een Telis RTS afstandbediening. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Voor hier wellicht ook interessant, de Osram smart plugs zijn tijdens de Amazon Prime days slechts €8,99 (normaal rond de €25,- en regelmatig in de aanbieding bij dezelfde winkel voor €14,99).
Werken prima i.c.m. de ICS2000 en de aan/uit status is te zien via de app.

De plug is ook te koop bij de Hornbach, mocht je tijd over hebben dan zit je aldaar gebruik kunnen mailen van de laagste prijs garantie en ze met nog eens 10% kunnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oE4dKKSkLXDiC5BgqJxEp1Fdt8I=/i/2001742537.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
alesandro_46 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:41:
Voor hier wellicht ook interessant, de Osram smart plugs zijn tijdens de Amazon Prime days slechts €8,99 (normaal rond de €25,- en regelmatig in de aanbieding bij dezelfde winkel voor €14,99).

De plug is ook te koop bij de Hornbach, mocht je tijd over hebben dan zit je aldaar gebruik kunnen mailen van de laagste prijs garantie en ze met nog eens 10% kunnen krijgen.

[Afbeelding]
Dank voor de tip, meteen een paar besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-09 15:36
alesandro_46 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:41:

[Afbeelding]
Spijtig zijn deze stopcontactdozen zonder aardingspen om te gebruiken in België; zou anders een knappe deal zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
VLom schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:45:
[...]

Spijtig zijn deze stopcontactdozen zonder aardingspen om te gebruiken in België; zou anders een knappe deal zijn. :'(
Maar je kan ze wel gebruiken in een stopcontact met aardingspen, dus perfect bruikbaar voor lampjes e.d. die toch geen aarding hebben.

Als je echt aarding nodig hebt, dan kan je tegenwoordig gewoon kaku-spul kopen in de Gamma, onder de naam Trust Smart Home (https://www.gamma.be/nl/assortiment/zoeken?text=trust)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Bert O. schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:39:
[...]
Maar je kan ze wel gebruiken in een stopcontact met aardingspen, dus perfect bruikbaar voor lampjes e.d. die toch geen aarding hebben.
Ga er maar vanuit dat vrijwel alle stekkers er gewoon inpassen, tenzij het echt oud spul is of zelf in elkaar geknutseld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
xFeverr schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:23:
[...]

Ga er maar vanuit dat vrijwel alle stekkers er gewoon inpassen, tenzij het echt oud spul is of zelf in elkaar geknutseld is.
Klopt uiteraard, meeste stekkers op Europese dingen hebben zowel rand- als pen-aarde denk ik.
Het probleem situeert zich eigenlijk aan de andere kant van de stekker. De KaKu dingen die in NL verkocht worden hebben enkel rand-aarde, en dus geen gat voor de pen-aarde. Je krijgt ze dus gewoon niet in een Belgisch stopcontact...

Ik heb ooit eens (voor ze in België ook verkocht werden als Trust Smarthome) een gaatje geboord in zo'n kaku-ding. maar dan kom de electronica blootliggen, en maakt contact met je aardingspen... Niet zo interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@Bert O., de Osram Smart plug heeft zo'n gat voor de aardpen (tenminste, ik neem aan dat het om het gat tussen de twee contactpennen gaat..?):
Intussen is de aanbieding op Amazon.de afgelopen en kosten ze weer € 14,99.

Zoals ook te zien op onderstaande foto zit er ook een fysieke aan/uit schakelaar op. Dus geen noodzaak om de stekker perse met de app te schakelen (pluspunten voor WAF :)).
Afbeeldingslocatie: https://innerradiance.co/wp-content/uploads/2018/12/osram-smart-plug-smart-prise-smart-plug-a-osram-smart-plug-zigbee-homekit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:12

Tarin

Just plain weird.

Superbrakke foto, maar het werkt: de OSRAM mini garden poles multicolor (pas bij iBood in de overstock-aanbieding voor 45 euro ofzo, inclusief twee keer 3 extra lampjes dus totaal 11) werkt prima met de ICS2000 als ZigBee rgb-unit. Zowaar met automatische kleurwissel en disco-effect :Z, ik wilde gewoon zelf kunnen kiezen wat ik een mooie kleur warm wit vind ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H1JiTrpGCqeVX4xAy69ZpH4b/full.jpg

Trådfri 24V- dimmers voor ikea- en andere Ledconstructies overigens ook :) (als ZigBee dimmer).

Nu nog tijd om alles in te bouwen...

[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 19-07-2019 10:56 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de KAKU stekker dimmers icm de ICS ? Als je die schakelt met de afstandsbediening dan komen ze terug op het ingestelde niveau, als je ditzelfde doet via de ICS dan gebeurd dit niet, mogelijk omdat je initieel keer 2 x snel moet schakelen om het niveau op te slaan en dat niet snel genoeg kan via de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09-2024
Sander schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:51:
Heeft iemand ervaring met de KAKU stekker dimmers icm de ICS ? Als je die schakelt met de afstandsbediening dan komen ze terug op het ingestelde niveau, als je ditzelfde doet via de ICS dan gebeurd dit niet, mogelijk omdat je initieel keer 2 x snel moet schakelen om het niveau op te slaan en dat niet snel genoeg kan via de bridge?
Hoe bedoel je? Als je op de AB drukt gaat hij dan in dim modus of via de app?

Als die in dim modus gaat met AB, kan je een actie aanmaken met een vaste waarde. Dus bijvoorbeeld: bij indrukken "aan" zet "lamp X" op "30%".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geber
Is er iemand die de Aqara bewegingsmelder en de Aqara water detector succesvol werkend gebruikt met de ICS-2000?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert O.
alesandro_46 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:12:
@Bert O., de Osram Smart plug heeft zo'n gat voor de aardpen (tenminste, ik neem aan dat het om het gat tussen de twee contactpennen gaat..?):
klopt, daar gaat het net over. Osram heeft die wel, Kaku niet. Die van Osram heb ik hier zelf ook in gebruik. Je kan Kaku tegenwoordig in Belgische versie kopen, maar de Osram zijn mooier, en geven feedback dus je kan van aan de andere kant van de wereld zien welk lampje brandt, en welk niet...

Osram heeft natuurlijk zelf geen aardingspen, als je dus nog een (ouder) apparaat hebt, wat aarding nodig heeft, maar geen stekker heeft met zowel rand- als pen-aarde...'mag' je die Osrams dus eigenlijk niet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Was er al iemand wat de Philips Hue afstandsbediening gekoppeld heeft gekregen aan de ics-2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:49
Lampje007 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:08:
Ik heb het zo gemaakt als de ASUN wordt bediend dan wordt de handschakelaar buiten werking gezet dit via een relais schakeling, en ik heb triggi er op zitten zodat bij zonnig weer de screens automatisch naar beneden gaan en weer omhoog tegen de zonsondergang.
Hele oude quote, maar ik heb hier nog een tweetal vragen over.

Als ik de ASUN en de bestaande wandschakelaar simpelweg parallel wil schakelen, dan wordt dit het aansluitschema, toch?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/T2W7cDG/Untitled.jpg

En wat zou het voordeel zijn van de oplossing van @Lampje007 met een relais, waardoor ik dit misschien ook zou moeten overwegen?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Patrick_6369 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:56:
[...]
Als ik de ASUN en de bestaande wandschakelaar simpelweg parallel wil schakelen, dan wordt dit het aansluitschema, toch?
[Afbeelding]
Is het zo'n schakelaar die in een bepaalde stand blijft staan of moet je die in een bepaalde stand vasthouden omdat hij anders terug schiet naar het midden? Ik weet namelijk niet wat er gebeurt als je handbediening op omhoog staat terwijl je de ASUN op naar beneden zet. Lijkt mij niet zo best.
Uit mijn hoofd blijft de ASUN 2 minuten in een bepaalde stand staan voordat deze weer terug neutraal gezet wordt (tenzij je natuurlijk zelf de beweging stopt). Gedurende die twee minuten moet je natuurlijk ook niet het tegenovergestelde doen met de handbediening.

Ik vermoedt dat dit is wat @Lampje007 bedoeld met het buiten werking stellen van de handbediening. Zorgen dat dat niet kan gebeuren.

Ik raadt overigens zelf aan een AWST-8800 (draadloze wandschakelaar) te gebruiken voor handbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
xFeverr schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:13:
[...]Is het zo'n schakelaar die in een bepaalde stand blijft staan of moet je die in een bepaalde stand vasthouden omdat hij anders terug schiet naar het midden? Ik weet namelijk niet wat er gebeurt als je handbediening op omhoog staat terwijl je de ASUN op naar beneden zet. Lijkt mij niet zo best.
Uit mijn hoofd blijft de ASUN 2 minuten in een bepaalde stand staan voordat deze weer terug neutraal gezet wordt (tenzij je natuurlijk zelf de beweging stopt). Gedurende die twee minuten moet je natuurlijk ook niet het tegenovergestelde doen met de handbediening.

Ik vermoedt dat dit is wat @Lampje007 bedoeld met het buiten werking stellen van de handbediening. Zorgen dat dat niet kan gebeuren.

Ik raadt overigens zelf aan een AWST-8800 (draadloze wandschakelaar) te gebruiken voor handbediening.
Duidelijk een probleem en ook dusdanig voor mij om deze dubbele schakeling niet zomaar parallel uit te voeren.
Makkelijkst is dan inderdaad een KaKu wandschakelaar te nemen, maar dan komen ze direct naast elkaar te zitten, zou dat ook interferentie opleveren (normaal >50cm afstand tussen diverse ontvangers)? En het ziet er niet zo mooi uit, het afwijkende schakelmateriaal.

@Lampje007 hoe ziet jouw schakeling er schematisch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@Patrick_6369, je kan ook een AWMT-003 achter je bestaande schakelaar plaatsen. Daarmee is het probleem van afwijkend schakelmateriaal opgelost. Deze schakelaar is wel een paar euro duurder dan de draadloze wandschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
alesandro_46 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:59:
@Patrick_6369, je kan ook een AWMT-003 achter je bestaande schakelaar plaatsen. Daarmee is het probleem van afwijkend schakelmateriaal opgelost. Deze schakelaar is wel een paar euro duurder dan de draadloze wandschakelaar.
Volgens mij is dat geen serieuze optie bij een ASUN-650 met een zonnescherm (een draadloze wandschakelaar volgens mij ook niet).
Ik wil het zonnescherm met de schakelaar namelijk meestal niet volledig naar beneden doen, maar slechts een stuk. Bij de ASUN moet ik dan het aan- of uit-signaal herhalen om de beweging te stoppen.
Bij de AWMT-003 kan dat niet, je kunt niet twee keer achter elkaar eenzelfde signaal versturen. Volgens de handleiding stuurt de zender altijd één signaal bij het omzetten van de knop, dus zit er tussen iedere twee aan-signalen altijd één uit.
Volgens mij geldt hetzelfde voor de draadloze wandschakelaar, hoewel die wel automatisch uit kan (instelling), maar als hij dan een signaal stuurt schieten we niks op.

De enige veilige optie is dus de schakeling met relais à la Lampje007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Patrick_6369 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:51:
[...]

Volgens mij is dat geen serieuze optie bij een ASUN-650 met een zonnescherm (een draadloze wandschakelaar volgens mij ook niet).
Ik wil het zonnescherm met de schakelaar namelijk meestal niet volledig naar beneden doen, maar slechts een stuk. Bij de ASUN moet ik dan het aan- of uit-signaal herhalen om de beweging te stoppen.
Bij de AWMT-003 kan dat niet, je kunt niet twee keer achter elkaar eenzelfde signaal versturen. Volgens de handleiding stuurt de zender altijd één signaal bij het omzetten van de knop, dus zit er tussen iedere twee aan-signalen altijd één uit.
Volgens mij geldt hetzelfde voor de draadloze wandschakelaar, hoewel die wel automatisch uit kan (instelling), maar als hij dan een signaal stuurt schieten we niks op.

Ah, in dat geval gaat de AWMT-003 niet werken, die kan denk ik alleen open en dicht schakelen. Volgens de handleiding kan het wel met de AWST-8800:
9. Draadloos bedienen
Stuur met de zender een aan-signaal om de aangesloten zonwering of rolluiken
draadloos te openen. Druk nogmaals op de aan-toets om de zonwering of rolluiken
te stoppen.
Stuur met de zender een uit-signaal om de aangesloten zonwering of rolluiken
draadloos te sluiten. Druk nogmaals op de uit-toets om de zonwering of rolluiken te
stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
alesandro_46 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:00:
[...]Volgens de handleiding kan het wel met de AWST-8800:
[...]
De quote die je aanhaalt komt uit de handleiding van de ASUN-650. Het probleem zit hem imo in de manier waarop de zender het aan/uit signaal verstuurt. Als de AWST-8800 ook één signaal verstuurt zodra je de wip omzet, kan ik geen 2x aan (of 2x uit) achter elkaar versturen, omdat er altijd een uit (resp. aan) tussen zit. En dan gaat het zonnescherm de hele tijd op en neer, maar stopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
hoe plaats ik een foto? wil het schema er op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Patrick_6369 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:09:
[...]

De quote die je aanhaalt komt uit de handleiding van de ASUN-650. Het probleem zit hem imo in de manier waarop de zender het aan/uit signaal verstuurt. Als de AWST-8800 ook één signaal verstuurt zodra je de wip omzet, kan ik geen 2x aan (of 2x uit) achter elkaar versturen, omdat er altijd een uit (resp. aan) tussen zit. En dan gaat het zonnescherm de hele tijd op en neer, maar stopt niet.
Met de AWST-8800 kan je gewoon twee keer achter elkaar op de aan knop drukken. Het is namelijk geen fysieke schakelaar die of uit of aan staat.
Maar Lampje007 is terecht, dus even wachten op zijn/haar schema. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
alesandro_46 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:43:
[...]

Met de AWST-8800 kan je gewoon twee keer achter elkaar op de aan knop drukken. Het is namelijk geen fysieke schakelaar die of uit of aan staat.
ja lampje is er maar vertel eens hoe ik de foto erop krijg of anders stuur even een mail dan stuur ik de foto terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
alesandro_46 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:43:
[...]

mail verstuurt naar patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-10 16:11
Patrick_6369 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:51:
[...]

Je kan ook de driestanden schakelaar vervangen door een dubbele pulsdrukker en deze erachter plaatsen:

https://www.bol.com/nl/p/...wQm-5J5Ynx3RoCI4wQAvD_BwE

Dat heb ik ook gedaan. Hierdoor kun je zowel met de schakelaar als met de app veilig het zonnescherm schakelen zonder gevaar op kortsluiting als je het gelijktijdig gebruikt.
Ook blijft het mogelijk om het zonnescherm gedeeltelijk open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
jelke1992 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

Je kan ook de driestanden schakelaar vervangen door een dubbele pulsdrukker en deze erachter plaatsen:

https://www.bol.com/nl/p/...wQm-5J5Ynx3RoCI4wQAvD_BwE

Dat heb ik ook gedaan. Hierdoor kun je zowel met de schakelaar als met de app veilig het zonnescherm schakelen zonder gevaar op kortsluiting als je het gelijktijdig gebruikt.
Ook blijft het mogelijk om het zonnescherm gedeeltelijk open te zetten.
Oeh @jelke1992 dat is ideaal! Dit werkt zo te zien hetzelfde als de KAKU ontvangers voor lampen die je achter een bestaande schakelaar kunt zetten. Volgens de site van KAKU werkt de ICS-2000 ook met Somfy RTS, dus dat zou goed moeten komen.
Hoef ik alleen maar een impuls-drukker te kopen van dezelfde serie als mijn bestaande schakelmateriaal en dan zou het moeten lukken.

Hoewel @Lampje007 mij prima geholpen heeft met het aansluitschema en welke relais ik nodig heb, is dat voor iemand die alleen incidenteel met elektra werkt - zoals sik - toch echt een flinke uitdaging om twee relais juist aan te sluiten. Dan ga ik toch voor gemak...
Met toestemming van Lampje plaats ik hier zijn aansluitschema met de dubbele relais voor wie geïnteresseerd is:
Afbeeldingslocatie: https://imgbbb.com/images/2019/08/02/image1.md.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
@Patrick_6369 Ik heb deze zelfde somfy RTS inbouw ontvanger thuis ook icm de ICS-2000 en werkt prima. Hij zit bij mij in een 40mm inbouwdoos, maar dat is wel erg krap.

Ik wil binnenkort deze gaan proberen met klikaanklikuit:

https://www.ecobright.nl/...00w-voor-alle-afdekramen/

Kan helaas niemand vinden die ervaring heeft met deze dimmer en klikaanklikuit. Maar ik hoop dat het gewoon werkt als zigbee afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Sinds een aantal dagen werkt mijn Gledopto LED controller niet meer samen met mijn ICS-2000 of Google Assistant.

Het heeft een maand of wat vlekkeloos gedraaid, maar nu reageert de controller nergens meer op. Op Reddit vond ik een post waar in stond dat je de controller kon resetten door 4x de stroom erop/eraf te doen, maar dit bood geen soelaas.

Ook de controller verwijderen uit de KaKu app en opnieuw toevoegen werkt niet. Ik krijg de controller nu niet meer gekoppeld.

Heeft iemand hier ervaring mee of nog ideeën wat ik zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43

orf

Ik heb elektrische gordijnrail van Somfy met een afstandsbediening. Weet iemand of het mogelijk is om die toe te voegen aan de ICS-2000? In de app staat Somfy als rolluik, maar met het drukken op de knop op de achterkant kan ik ‘m niet toevoegen. Ook de afstandsbediening clonen lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ligt eraan, is het rts versie van somfy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
NickH schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:38:
Sinds een aantal dagen werkt mijn Gledopto LED controller niet meer samen met mijn ICS-2000 of Google Assistant.

Het heeft een maand of wat vlekkeloos gedraaid, maar nu reageert de controller nergens meer op. Op Reddit vond ik een post waar in stond dat je de controller kon resetten door 4x de stroom erop/eraf te doen, maar dit bood geen soelaas.

Ook de controller verwijderen uit de KaKu app en opnieuw toevoegen werkt niet. Ik krijg de controller nu niet meer gekoppeld.

Heeft iemand hier ervaring mee of nog ideeën wat ik zou kunnen doen?
Misschien is je LES-controller kapot? Maandagochtend modelletje? Als resetten namelijk niet werkt is dat al een vreemd iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
SvS1986 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:55:
Was er al iemand wat de Philips Hue afstandsbediening gekoppeld heeft gekregen aan de ics-2000?
Nee, ik heb de hoop opgegeven. Krijg hem wel gekoppeld in de app, maar hij werkt fysiek niet.
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:12:
Ik heb nu ook de Hue dimmer switch gekoppeld!
Er zijn wat youtube filmpjes die wat meer info geven. Wat bij mij werkte:
1- soft-reset: alle vier de knoppen tegelijk indrukken, lampje linksboven knippert geel-oranje-rood. Daarna uit.
2- de harde reset uitvoeren: door resetknopje op achterkant met naald/paperclip 10 sec indrukken. Lampje knippert geel-oranje-rood. Daarna elke 3-4 seconden oranje. Staat in detectiemode.

Op de ICS2000:
- nieuw apparaat toevoegen
- Trust Smart Home ZigBee Lijn
- ZigBee Afstandsbediening
Geen knopjes oid indrukken, even wachten en voila, je krijgt de melding dat ie verbonden is.

Let op: de volgende stap werkt alleen met Hue lampen! De Ikea Tradfri gaan over de zeik als je dit doet (moet je de lamp resetten en opnieuw koppelen, reset is 6x snel achter elkaar aan/uit schakelen)

- houdt de afstandsbediening tegen de voet van je lamp en houdt de Aan-knop een paar seconden ingedrukt.
- de Hue lamp gaat nu aan.
- vanaf nu is de lamp zowel via de ICS als met de afstandsbediening te schakelen.

Het werkt goed, maar je kunt er GEEN regels mee triggeren op de ICS. Dat is een flinke beperking, echter kan ik dat ding nu wel gebruiken.

Wellicht dat iemand het kan testen met een nieuwere firmware in de Tradfri lampen. Ik beschik nl. niet over een Ikea bridge.
Misschien kan je bovenstaande stappen nog proberen. Mij is het niet gelukt.

[ Voor 71% gewijzigd door poekman op 05-08-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

renzo4000 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:23:
Ligt eraan, is het rts versie van somfy?
Ja, dit is het artikel: Somfy Irismo 35 RTS Elektrische Gordijnrail met afstandsbediening (https://www.poweredblinds...-elektrische-gordijnrail/)

Is het dan toch toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ja zou moeten kunnen... Denk even goed de boekjes erop na slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
orf schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:43:
[...]

Ja, dit is het artikel: Somfy Irismo 35 RTS Elektrische Gordijnrail met afstandsbediening (https://www.poweredblinds...-elektrische-gordijnrail/)

Is het dan toch toe te voegen?
Ik denk dat je deze in de pairing modus moet zetten en dan toevoegen als somfy rolluik.
Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

jelke1992 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:26:
[...]

Ik denk dat je deze in de pairing modus moet zetten en dan toevoegen als somfy rolluik.
Heb je dat al geprobeerd?
Ja, dat heb ik geprobeerd. De gordijnen bewegen een paar keer als ik op de afstandsbediening pairing aanzet. In de KlikAanKlikUit app blijft "verbinden" staan en gebeurt helaas niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
orf schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

Ja, dat heb ik geprobeerd. De gordijnen bewegen een paar keer als ik op de afstandsbediening pairing aanzet. In de KlikAanKlikUit app blijft "verbinden" staan en gebeurt helaas niets.
Mogelijk is de afstand tot de ICS2000 te groot? En anders even bij KaKu zelf navragen of de Somfy module wordt ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Wat @alesandro_46 zegt, ik lees in dit topic dat het niet meer dan 4 meter mag zijn.

Kijk ook eens naar deze post van hem: alesandro_46 in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Iemand met de AWST-8800 om een onverklaarbare reden gehad dat hij soms niet wilt reageren? Ik heb door het hele huis alle schakelaars vervangen hiermee, echter heb ik er 2 die het soms niet doen (10 a 15sec) en dan ineens weer wel. Buiten die 2 doet de rest het dan wel. Het zijn ook altijd 2 dezelfde die soms 'tegelijk' een storing hebben.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris van der G schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:20:
Iemand met de AWST-8800 om een onverklaarbare reden gehad dat hij soms niet wilt reageren? Ik heb door het hele huis alle schakelaars vervangen hiermee, echter heb ik er 2 die het soms niet doen (10 a 15sec) en dan ineens weer wel. Buiten die 2 doet de rest het dan wel. Het zijn ook altijd 2 dezelfde die soms 'tegelijk' een storing hebben.
Ik vind dat sowieso best wel ondingen. Je moet altijd vrij hard drukken voordat ie reageert. Snap niet dat kaku niet wat betere/degelijkere wandschakelaars in hun assortiment heeft.

Maar los daarvan, als ze niet reageren kan het zijn dat er een verstoord signaal door de lucht gaat. Ik heb eens die 433Mhz bewegingssensor gehad (ook al zo'n onding :X) en als de batterij leeg was dan werkte bij mij niks meer in huis op 433MHz, omdat het ding dan kennelijk stoorzender gaat spelen (duurde even tot ik daar achter was). Misschien dat er bij jou ook zoiets aan de hand is? Zou eens controleren of de batterijen van je 433MHz apparaten niet leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Palomar schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Ik vind dat sowieso best wel ondingen. Je moet altijd vrij hard drukken voordat ie reageert. Snap niet dat kaku niet wat betere/degelijkere wandschakelaars in hun assortiment heeft.

Maar los daarvan, als ze niet reageren kan het zijn dat er een verstoord signaal door de lucht gaat. Ik heb eens die 433Mhz bewegingssensor gehad (ook al zo'n onding :X) en als de batterij leeg was dan werkte bij mij niks meer in huis op 433MHz, omdat het ding dan kennelijk stoorzender gaat spelen (duurde even tot ik daar achter was). Misschien dat er bij jou ook zoiets aan de hand is? Zou eens controleren of de batterijen van je 433MHz apparaten niet leeg zijn.
Mh zou de batterijen eens kunnen vervangen, zou wel raar zijn aangezien ze nieuw zijn. Maar ik heb nog zat batterijen thuis. Buiten die 10 a 15 sec per geen idee hoeveel uur doet 'ie het ook goed hoor. Alleen die 10 a 15 sec in de avond als het donker is in de kledingkamer is toch wat lastig haha.

Afstand zou eigenlijk niet moeten kunnen, de schakels die achter een gewapend betonnen vloer zitten doen het goed, maar die het niet doen zijn de 2 die in de kamer ernaast en in dezelfde kamer staan (ics2000 staat in de kamer die exact in het midden van het huis is). Wel in een kastje want ik kon dat licht niet verdragen.

Edit: zou juist wel kunnen zijn wat je zegt. Die 2 staan op dezelfde verdieping en de andere verdiepingen doen het goed. Kan natuurlijk zijn dat die 'stoorzender' dan niet de andere verdiepingen stoort. Zal vanavond eens de batterijen vervangen van (helaas) iedere schakelaar op die verdieping.

[ Voor 15% gewijzigd door Chris van der G op 06-08-2019 15:52 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Chris van der G schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:49:
[...]
<knip>

Afstand zou eigenlijk niet moeten kunnen, de schakels die achter een gewapend betonnen vloer zitten doen het goed, maar die het niet doen zijn de 2 die in de kamer ernaast en in dezelfde kamer staan (ics2000 staat in de kamer die exact in het midden van het huis is). Wel in een kastje want ik kon dat licht niet verdragen.

<knip>
De status leds kan je uitzetten in de app (op Android tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris van der G schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:49:
[...]

Mh zou de batterijen eens kunnen vervangen, zou wel raar zijn aangezien ze nieuw zijn. Maar ik heb nog zat batterijen thuis. Buiten die 10 a 15 sec per geen idee hoeveel uur doet 'ie het ook goed hoor. Alleen die 10 a 15 sec in de avond als het donker is in de kledingkamer is toch wat lastig haha.

Edit: zou juist wel kunnen zijn wat je zegt. Die 2 staan op dezelfde verdieping en de andere verdiepingen doen het goed. Kan natuurlijk zijn dat die 'stoorzender' dan niet de andere verdiepingen stoort. Zal vanavond eens de batterijen vervangen van (helaas) iedere schakelaar op die verdieping.
Tja, beetje jammer werk idd als het toch niet de batterijen zijn. Het kan ook van buiten jouw huis komen. Bijv. de buurman die iets heeft dat stoort. Hoeft niet per sé klikaanklilkuit te zijn, aangezien veel apparaten op 433MHz werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
... en wat me te binnen schiet. Ik heb zelf zo'n schakelaar met 2 drukknoppen. Aan beide heb ik meerdere lampen gekoppeld. Wat ik merk als ik met 1 knop alle lampen in de woonkamer aanzet, dat ze 1 voor 1 aan gaan. Die procedure duurt een aantal seconden totdat alles aan is. In die tussentijd kan ik met de andere drukknop niet alvast de andere lampen aanzetten.

Je zou dus ook eens kunnen kijken of bij via de app 1 voor 1 aanzetten van de lampen of er dan een grote vertraging zit tussen 'signaal: ga aan' en dat de lamp daadwerkelijk aan gaat. Misschien kun je het probleem dan isoleren en gericht actie daarop ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Palomar schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:13:
... en wat me te binnen schiet. Ik heb zelf zo'n schakelaar met 2 drukknoppen. Aan beide heb ik meerdere lampen gekoppeld. Wat ik merk als ik met 1 knop alle lampen in de woonkamer aanzet, dat ze 1 voor 1 aan gaan. Die procedure duurt een aantal seconden totdat alles aan is. In die tussentijd kan ik met de andere drukknop niet alvast de andere lampen aanzetten.

Je zou dus ook eens kunnen kijken of bij via de app 1 voor 1 aanzetten van de lampen of er dan een grote vertraging zit tussen 'signaal: ga aan' en dat de lamp daadwerkelijk aan gaat. Misschien kun je het probleem dan isoleren en gericht actie daarop ondernemen.
De lampen zelf hebben eigenlijk geen problemen. In de kledingkamer staan er inderdaad 3 spots op 1 schakelaar. Ze gaan echter ook alle 3 "tegelijkertijd" aan (scheelt een paar ms hooguit) en in de computerkamer is er maar 1 lamp op de schakelaar. Alle lampen zijn Zigbee (ik doe de lampen dan ook maar aan met m'n telefoon als ze niet met de schakelaar aan kunnen, werkt prima), alleen de schakelaars zijn 433. Ook tijdens de storing is het alleen die verdieping, als ik dan naar beneden ren en op de dubbele schakelaar druk, doet die het wel. Klonk zo mooi, aangezien de schakelaars eruit zien als normale schakelaars en het dus een hoge WAF heeft. Eerst maar eens batterij checken wanneer ik weer thuis ben.
alesandro_46 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:07:
[...]

De status leds kan je uitzetten in de app (op Android tenminste).
Oh dat meen je? Ik zie het nu. Dit is echt heel dom van mij 8)7 - Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

renzo4000 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:52:
Wat @alesandro_46 zegt, ik lees in dit topic dat het niet meer dan 4 meter mag zijn.

Kijk ook eens naar deze post van hem: alesandro_46 in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"
Ah, 4 meter is wel echt een struikelblok. De ICS hangt in de meterkast een verdieping lager. Over het algemeen vind ik het zendvermogen van de ICS juist goed. Dan maar niet koppelen en gewoon de Somfy afstandsbediening gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@orf, geen mogelijkheid om de ICS (tijdelijk) een verdieping hoger te plaatsen? Zelf heb ik overigens geen problemen met het koppelen van een rolluik die een verdieping hoger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Je kan hem ook even tijdelijk dichterbij zetten voor het koppelen en daarna werken met een kaku repeater, die kosten je de kop niet en je haalt er een hoop gemak uit door met regels/scènes te kunnen werken.

@alesandro_46edit: twee zielen één gedachte :)

[ Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 06-08-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Heeft iemand ervaring of de Philips hue dim afstandsbediening te koppelen is aan de ics-2000?

Edit zag ik een vorige reactie al waarom wel/niet. Sorry

[ Voor 25% gewijzigd door SvS1986 op 08-08-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumjum
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 12:57
Wil SIRI gebruiken met de ICS2000 maar krijg het niet voor elkaar.
Heb 2 scenes gemaakt voor een schakelaar aan en uit te zetten.
Als je de driehoekige play knop drukt werken de 2 scenes goed
Nu via instellingen menu de SIRI teksten gekoppeld aan de twee scenes
Als ik nu SIRI start en het aan of uit commando uitspreek zie ik op de display dat SIRI het begrijpt en de KAKU app activeert. Alleen gebeurd er helaas niks

Relevante software en hardware die ik gebruik
KAKU app v3.14.3 build 3193
ios v12.3.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
App opnieuw geïnstalleerd op iphone en alles opnieuw aangemaakt
Ook op ipad geprobeerd, zelfde resultaat.
Alles lijkt goed te gaan maar er gebeurd niets.

Kan iemand mij misschien helpen :)

Grt jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
  • Laatst online: 26-09 16:44
Ik heb overal gezocht, maar vind tot nu toe niet de exacte oplossing voor mijn probleem. Ik vrees derhalve dat ik een uitdaging heb.

De situatie is als volgt: in onze aanbouw hebben we 16 halogeen inbouw spots GU4 met transformator. Deze 16 spots zitten in een wisselschakeling met aan de ene muur een dimmer en aan de andere muur een gewone schakelaar.

Ik zou beide schakelaars willen behouden voor "ouderwets" gebruik, maar ik zou ook graag deze wisselschakeling opnemen in een draadloos systeem. De dimmer hoeft niet per se draadloos aangestuurd te hoeven te worden; aan/uit is genoeg. Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik niet meer (gemakkelijk) bij de transformatoren kan komen, zonder sloop/demontage. De oplossing zou dus ingebouwd moeten worden achter de bestaande schakelaars. Het enige wat ik tot nu toe vind, is ofwel niet geschikt voor wisselschakelingen, ofwel is (lijkt?) niet geschikt om in een wanddoos ingebouwd te worden. Overigens gaat het me niet per se om de oude schakelaars, maar wel om op de bewuste plekken een dergelijke schakelaar te hebben, die ook handmatig bediend kan worden.

Ik heb momenteel Tradfri die met de verbindingshub gekoppeld is aan Google Home/Assistent, maar ben wel op zoek naar een uitbreiding waarmee ik ook Somfy/RTS kan aansturen. Vooralsnog is mijn oog daarom gevallen op de ICS 2000.

De oplossing voor mijn uitdaging zou daar dus mee samen moeten werken, maar bij eventueel gebrek aan oplossingen ben ik ook blij met alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumjum
... De oplossing zou dus ingebouwd moeten worden achter de bestaande schakelaars. Het enige wat ik tot nu toe vind, is ofwel niet geschikt voor wisselschakelingen, ofwel is (lijkt?) niet geschikt om in een wanddoos ingebouwd te worden....
ACM-2300-HC
kan wissel en is klein

grt Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
Bedankt! Ik had deze wel gezien, maar dacht dat ie alleen in een plafonddoos kon, en te groot was om achter de bestaande schakelaar te plaatsen. Ik ga er eens achteraan, want als het past, is dit precies wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Houd er wel rekening mee dat je een blauwe draad nodig hebt bij de wand schakelaar of die moet (kunnen) trekken ernaartoe.

Helaas ging het daar bij mij mis bij het plaatsen van de Somfy RTS-ontvanger (zie een paar pagina's geleden). Geen blauwe draad in de doos aanwezig en er lopen al teveel draden door de buizen om er nog eentje bij te trekken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Mocht de ACM-2300-HC niet kunnen (vanwege dus die blauwe draad), dan is mogelijk de AWMT-230 een optie? Ik krijg alleen niet gevonden of deze ook werkt i.c.m. de wisselschakeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43

St@m

@ Your Service

De deurbel was kapot, dus ik heb gisteren het volgende aangeschaft:
KlikAanKlikUit Deurbel Set ACDB-7000AC
en de
KlikAanKlikUit Deurbel Ontvanger ACDB-7000C

1 ontvanger voor beneden en 1 voor op zolder.

Als ik op de bel druk werken ze allebei prima. Jeej.

Ik heb ook een KlikAanKlikUit Bewegingssensor APIR-2150 bij de voordeur hangen, die schakelt de lamp bij de voordeur.

Alles wordt gemanaged door de ICS-2000. Als nu 's avonds het licht aangaat doordat er beweging wordt geconstateerd gaat de ontvanger boven doen alsof er op de bel gedrukt is, de ontvanger in de woonkamer doet niets (zoals het hoort).

Iemand een tip 8)7 want ik zit er natuurlijk niet op te wachten (zeker niet straks als het eerder donker is) dat de bel op zolder om de haverklap gaat op het moment dat er iemand op de oprit komt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Niet per ongeluk een regel aangemaakt in de app dat dit gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
alesandro_46 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:22:
Mocht de ACM-2300-HC niet kunnen (vanwege dus die blauwe draad), dan is mogelijk de AWMT-230 een optie? Ik krijg alleen niet gevonden of deze ook werkt i.c.m. de wisselschakeling...
Dit is volgens mij alleen een zender, en daar zou ik dan niet de "domme" halogeen verlichting mee kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
DENNIS79 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:12:
[...]

Dit is volgens mij alleen een zender, en daar zou ik dan niet de "domme" halogeen verlichting mee kunnen schakelen.
Oh cr*p, het staat zelfs in de titel van het product: zender 8)7 ik dacht dus dat het een ontvanger/schakelaar was.
Dan zie ik nog de AWMR-300. Echter moet hiervoor ook een blauwe draad getrokken worden en volgens mij is deze opgevolgd door de ACM-2300-HC die reeds genoemd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
St@m schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:38:
[...]
Als nu 's avonds het licht aangaat doordat er beweging wordt geconstateerd gaat de ontvanger boven doen alsof er op de bel gedrukt is, de ontvanger in de woonkamer doet niets.

Iemand een tip 8)7 want ik zit er natuurlijk niet op te wachten (zeker niet straks als het eerder donker is) dat de bel op zolder om de haverklap gaat op het moment dat er iemand op de oprit komt.
oowjee... misschien heeft de APIR-2150 een signaal gestuurd voor beweging net op het moment dat je je deurbel aan het inleren was. Daardoor zijn ze met elkaar gekoppeld. Mijn tip: Reset de deurbel (LEARN-knop 7 seconden ingedrukt houden tot lamp snel knippert en dan nogmaals 1x indrukken om te bevestigen) en leer de ICS opnieuw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumjum
[quote][b]....
ACM-2300-HC is de opvolger van de ACM-2300H, deze is groot en niet achter de schakelaar in te bouwen.
De nwe HCM-2300-HC is heel klein en heeft ook een auto uit timer wieltje aan de buiten kant erbij gekregen en ondersteunt alle gangbare lampen.
Kun je niet bij de trafo in je plafond komen, vaak kun je een spot er even uit trekken en dan naar de trafo graaien. Je kunt daar misschien het zendertje bij leggen.

PS heeft er nog iemand antwoord op mij vraag hierboven hoe een SCENE te koppelen aan een SIRI commando met de ICS2000 het lukt mij niet.

grt Jan

[ Voor 29% gewijzigd door jumjum op 08-08-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
jumjum schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:28:
[quote][b]....
ACM-2300-HC is de opvolger van de ACM-2300H, deze is groot en niet achter de schakelaar in te bouwen.
De nwe HCM-2300-HC is heel klein en heeft ook een auto uit timer wieltje aan de buiten kant erbij gekregen en ondersteunt alle gangbare lampen.
Kun je niet bij de trafo in je plafond komen, vaak kun je een spot er even uit trekken en dan naar de trafo graaien. Je kunt daar misschien het zendertje bij leggen.

PS heeft er nog iemand antwoord op mij vraag hierboven hoe een SCENE te koppelen aan een SIRI commando met de ICS2000 het lukt mij niet.

grt Jan
Gelukkig zijn bij de bewuste schakelaar alle draden aanwezig, omdat aan de andere kant in de muur een stopcontact is gemaakt. Volgens mij moet het dus gaan lukken met de ACM 2300 HC.

Nu we toch hiermee bezig zijn... In een andere ruimte heb ik een domme halogeen lamp (wederom GU4) op een enkele dimmer/schakelaar zitten. Ik vind het niet per se nodig om digitaal te dimmen, en kan prima leven met de handmatig ingestelde dimstand. Is het dan mogelijk om de AWMR 300 hier achter te zetten?

[ Voor 14% gewijzigd door DENNIS79 op 09-08-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
Overigens is de ICS 2000 nog tot en met morgen verkrijgbaar voor € 84,95 bij KARWEI, en bij Hornbach dus voor 10% minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
jumjum schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:38:
Wil SIRI gebruiken met de ICS2000 maar krijg het niet voor elkaar.
Heb 2 scenes gemaakt voor een schakelaar aan en uit te zetten.
Als je de driehoekige play knop drukt werken de 2 scenes goed
Nu via instellingen menu de SIRI teksten gekoppeld aan de twee scenes
Als ik nu SIRI start en het aan of uit commando uitspreek zie ik op de display dat SIRI het begrijpt en de KAKU app activeert. Alleen gebeurd er helaas niks

Relevante software en hardware die ik gebruik
KAKU app v3.14.3 build 3193
ios v12.3.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
App opnieuw geïnstalleerd op iphone en alles opnieuw aangemaakt
Ook op ipad geprobeerd, zelfde resultaat.
Alles lijkt goed te gaan maar er gebeurd niets.

Kan iemand mij misschien helpen :)

Grt jan
Zit er misschien nog een conditie aan gekoppeld?

Je kan proberen om of het werkt als je er een trigger aan hangt (bijvoorbeeld start de scene om 10:00)?
Want dan kan je uitsluiten of je actions fout zijn.
Het lijkt er namelijk op alsof ie de scene dan wel start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
Sinds een paar dagen heb ik last van ontkoppelde apparaten. Alle niet-KaKu apparaten moet ik weer opnieuw koppelen, is de 2e keer in een week! Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand hoe het precies zit met firmware updates van de IPcam2000? Ik heb er 2 in gebruik. De een heeft firmware versie 1.1.3.4 en de ander 0.8.1.2. Beide geven aan dat de firmware up to date is. Het knopje firmware bijwerken is uitgegrijsd.

Je zou zeggen dat ze beide op dezelfde firmware zouden moeten zitten als ze beide up to date zijn. Of ontgaat de logica mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
Patrick_6369 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:16:
Houd er wel rekening mee dat je een blauwe draad nodig hebt bij de wand schakelaar of die moet (kunnen) trekken ernaartoe.

Helaas ging het daar bij mij mis bij het plaatsen van de Somfy RTS-ontvanger (zie een paar pagina's geleden). Geen blauwe draad in de doos aanwezig en er lopen al teveel draden door de buizen om er nog eentje bij te trekken. :(
Ik heb de ics 2000 inmiddels in huis, evenals de 2300HC. Nu ik het installatieschema bekijk uit de handleiding (https://www.klikaanklikui...wysiwyg/manuals/70229.pdf), moet er apart een blauwe (nul) draad van de 2300HC naar de lamp, en gaat er volgens het schema een blauwe (nul) draad vanaf de 2300HC naar de elektrische installatie van de woning.

Dit snap ik echter niet. Als het een zuivere nuldraad zou zijn, dan maakt het toch niet of de lamp via de 2300HC aan de nuldraad is verbonden, of z'n eigen nuldraad heeft. Uiteraard wel alles op dezelfde groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:57
Ik snap dat wel. Het is een ontvanger die doorgaans bedoeld is om zo dicht mogelijk bij het te schakelen apparaat te worden geplaatst. Bij een lamp is dat dus meestal de centraaldoos in het plafond.

Het ontwerp(schema) is dus zo gemaakt dat je de bedrading van de lamp afhaalt en opnieuw aansluit via de 2300HC. Grote kans dat die twee N aansluitingen intern gewoon zijn doorgelust. Je zou 'm theoretisch gezien dus ook op een ander punt kunnen pakken. Maar je wilt wel zeker zijn dat het de N van dezelfde groep is. Anders kun je bij toekomstig knutselwerk aan de bedrading in huis nog wel eens ongewenste situaties tegen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
Frappuccino schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:16:
Ik snap dat wel. Het is een ontvanger die doorgaans bedoeld is om zo dicht mogelijk bij het te schakelen apparaat te worden geplaatst. Bij een lamp is dat dus meestal de centraaldoos in het plafond.

Het ontwerp(schema) is dus zo gemaakt dat je de bedrading van de lamp afhaalt en opnieuw aansluit via de 2300HC. Grote kans dat die twee N aansluitingen intern gewoon zijn doorgelust. Je zou 'm theoretisch gezien dus ook op een ander punt kunnen pakken. Maar je wilt wel zeker zijn dat het de N van dezelfde groep is. Anders kun je bij toekomstig knutselwerk aan de bedrading in huis nog wel eens ongewenste situaties tegen gaan komen.
Ik had dezelfde gedachte. Maar het zou wel erg slordig zijn toch als de N intern niet doorgelust zou zijn, dan zou er namelijk geen blauwe draad getrokken moeten worden, maar een zwarte, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:57
Als ie niet intern zou zijn doorgelust zou ik eerder iets als N↓ verwachten. Dan is het aannemelijk dat ie bijvoorbeeld geschakeld wordt, vergelijkbaar met L en L↓.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Is het mogelijk om een ikea trafidinges afstandsbediening te koppelen aan de isc2000? Mijn ikea lamp kan ik wel koppelen, maar nu kan ik mijn afstandbediening niet meer gebruiken voor die betreffende lamp.

Ik lees wel dat een lamp maar met 1 hub verbonden kan worden, maar blijkbaar kan je de lamp dan alleen maar via de hub aansturen?

Stadia / PSN : whenheco

Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste