Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:15

OmeJoyo

This is me

madcon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:36:
Is het mogelijk om een ikea trafidinges afstandsbediening te koppelen aan de isc2000? Mijn ikea lamp kan ik wel koppelen, maar nu kan ik mijn afstandbediening niet meer gebruiken voor die betreffende lamp.

Ik lees wel dat een lamp maar met 1 hub verbonden kan worden, maar blijkbaar kan je de lamp dan alleen maar via de hub aansturen?
Gelukkig ben ik voor 07:00 op zijn aardigst :+

OmeJoyo in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 12:12
Bedankt :) Heb al 2 dagen gegoogled naar een oplossing, hoop dat het werkt! Ik had wel op koppelen gedrukt, maar blijkbaar moet je hem heel dicht tegen de octopus houden.

Edit: stappenplan gevolg en het koppelen is gelukt. Super blij mee, want afstandsbediening is toch wel handig. Een soort Wikipedia voor niet officieel ondersteunde producten zou wel handig zijn in deze gevallen.

[ Voor 38% gewijzigd door madcon op 14-08-2019 21:52 ]

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullytje
  • Laatst online: 26-10-2024
Erwin_83 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:30:
Met de ICS en een paar bewegings sensors in huis gaat bijna alles vanzelf op beweging of lichtsterkte. Schakelaars of de app gebruik ik nog maar zelden om wat aan of uit te zetten.
Zou graag horen welke bewegingssensoren je hebt en idem voor lichtsterkte! Dank alvast.

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:36
bullytje schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

Zou graag horen welke bewegingssensoren je hebt en idem voor lichtsterkte! Dank alvast.
De originele van Kaku/Trust bewegings sensor van de zigbee serie.
Ik heb ook een Xiaomi bewegings sensor maar die heb ik nog niet werkend gekregen.

Voor lichtsterkte de gewone KaKu sensor, maar je kan ook zonsondergang/zonsopgang instelling gebruiken.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• bullytje
Erwin_83 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:57:
[...]

De originele van Kaku/Trust bewegings sensor van de zigbee serie.
Ik heb ook een Xiaomi bewegings sensor maar die heb ik nog niet werkend gekregen.

Voor lichtsterkte de gewone KaKu sensor, maar je kan ook zonsondergang/zonsopgang instelling gebruiken.
Bedankt, heb met prime day een aantal osram bewegingsmelders gekocht. Die komende dagen koppelen, hopelijk lukt dat.

Zou je een screenshot kunnen delen (mag prive) van je instellingen en regels e.d. die je hieraan hebt gekoppeld? Heb altijd al lampen gaat maar wil nu aan de slag met bewegingsmelders (toilet/gang e.d.) icm AWMT-003 zodat de schakelaars ook te gebruiken blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
Zal een voorbeeldje noemen, die kan je zelf naar wens aanpassen/uitbreiden.

Regel 1 licht aan sensor: ( ter voorkoming dat overdag bij zware bewolking de lampen al aan gaan)
Trigger: lichtsensor zonsondergang getecteerd
Voorwaarde: 2 uur voor zonsondergang tot 23.55
Actie: afspelen scene Avond aan

Regel 2 licht uit sensor:
Trigger: beweging woonkamer sensor
Voorwaarden: 21:35 tot 00.55
Acties: start scene Avond uit 2.

Regel 3 Licht uit timer.
Trigger: vast tijdstip 21.35, +/- 5 min
Acties: start scene avond uit.

Scene Avond aan, hierin staan de woonkamer lampen die ik aan wil, met een vertraging er tussen.

Scene Avond uit, vertraging 20 minuten, daarna de lampen van de vorige scene uitzetten.

Scene Avond uit 2, stopt Avond uit, start Avond uit.

De werking, als het donker wordt gaan de lampen aan.
Na 21.35 wordt de scene Avond uit gestart door tijd en/of beweging. Bij elke beweging na 21.35 stopt de scene en start opnieuw. Oftewel zolang er beweging wordt gedetecteerd blijft de verlichting nog 20 minuten aan. Dan hoef je niet constant te bewegen voor de sensor om niet in het donker te zitten. Dus als er niemand is gaat 21.55 (5 min eerder of later) de verlichting weer uit.

Verder heb ik nog een "Film kijk stand" dan gaat alle verlichting uit in de woonkamer en gaat de beweging sensor van de trappenhuis verlichting uit en wordt de beweging sensor van de open keuken geactiveerd, oftewel al je even naar de koelkast loopt gaat de keuken verlichting 2 minuten aan.

Om 1 uur in de nacht gaat er dan een scene door de timer lopen die alles weer reset voor de volgende dag.

In de gang hangt een oude versie van de KaKu beweging sensor die laat via de ICS de lampen 2 minuten branden bij beweging. Van 22.00 tot 4.00 gaat dan ook de traptrede verlichting aan, handig voor als je laat thuis komt.

De wc gaat hier via een 220v beweging melder bij de lamp, buiten de ICS om.

In het trappenhuis hangt hier op elke verdieping een beweging sensor. Overdag gaat bij beweging op de overloop en op zolder de lampen 100% 5 minuten aan. In de nacht uren gaat alleen op de overloop 1 GU10 spotje op de laagste stand 2 minuten aan. Genoeg om wat te zien met naar de wc gaan enzo.

En uh tjah gewone lichtschakelaars gebruik ik bijna nooit meer. Zo wennen als je eens bij iemand anders bent dat je zelf op de knopjes moet drukken.

[ Voor 20% gewijzigd door Erwin_83 op 15-08-2019 15:34 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-06 17:31
Erwin_83 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Regel 2 licht uit sensor:
Trigger: beweging woonkamer sensor
Voorwaarden: 21:35 tot 00.55
Acties: start scene Avond uit 2.

[...]

Scene Avond uit 2, stopt Avond uit, start Avond uit.

[...]
Viel me op, waarom doe je dit niet gelijk in de regel? Je hebt hier geen vertraging voor nodig.

Voor de rest mooie setup! Leuk voor inspiratie.

• Erwin_83
Door de vertraging hoef je niet constant de bewegings sensor te triggeren. Ik had eerst bij geen beweging geconstateerd verlichting uitzetten. Maar dat werkte hier niet lekker. Nu is 1 keer per 20 minuten een beweging detecteren genoeg om niet in het donker te zitten..

• xFeverr
@Erwin_83 Snap ik, maar ik bedoelde het stoppen en starten van de scène specifiek. Dat je daarvoor niet nog een scène nodig hebt maar gelijk kan stoppen en weet starten in de regel. Tussen het stoppen en starten dan de scènes zit toch geen vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Dat zou ook kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake359nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06-2020
Pjotr1402 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:13:
Deze week ben ik overgestapt van een Raspberry Pi met RFXcom en domoticz naar een ICS-2000.
Ik wilde mijn huidige setup (kaku stopcontact schakelaars en dimmers) uitbreiden met Tradfri GU10 spots van Ikea.
Alles gekoppeld en ik moet zeggen, werkt als een zonnetje.
Ik gebruik nu alleen domoticz nog om signalen naar de ICS2000 te sturen. Ik kan namelijk ook vanaf mijn horloge, een Samsung gear S3, met gearoticz nu alles bedienen.
Ik mis alleen wel een webinterface en een mogelijkheid om wat meer logica in te bouwen in de regels. Met stapelen wordt het snel complex en onoverzichtelijk.
Ik heb ook de Gearoticz app geinstalleerd opmijn S3 Gear maar nu moet ik in 1 van de servervelden een @ invullen...hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullytje
Weet iemand de beste manier op het signaal te clonen van de YCT-100 afstandsbediening? Heb deze in mijn nieuwe woning, schakelen de spots die geintergeerd zijn in de keukenplank.

Allerlei opties geprobeerd maar krijg het signaal niet gekoppeld aan de ICS-2000. Iemand enig idee?

Dank!

Antwoord gehad van de KAKU klantenservice, helaas niet mogelijk!

[ Voor 11% gewijzigd door bullytje op 21-08-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
bullytje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:22:
Weet iemand de beste manier op het signaal te clonen van de YCT-100 afstandsbediening? Heb deze in mijn nieuwe woning, schakelen de spots die geintergeerd zijn in de keukenplank.

Allerlei opties geprobeerd maar krijg het signaal niet gekoppeld aan de ICS-2000. Iemand enig idee?

Dank!

Antwoord gehad van de KAKU klantenservice, helaas niet mogelijk!
Klopt, dat systeem gebruikt nog de oude codeschijfjes. Dan ben je al een tijdje toe aan een upgrade :P alle startline producten die beginnen met een A kunnen op de ICS

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Heb de elektrieke Ikea rolgordijnen, werken perfect. Alleen nu nog kijken hoe te koppelen met de ICS-2000, zou dit kunnen als Somfy?

• scatleguy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 11:23
timn89 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:39:
Vraagje, ik heb een ICS-2000 en Google Home. Op het moment dat ik zeg dat de lampen aan moeten, gaan ze wel aan, maar gaan ze feller en weer minder fel. Terwijl in de Home app gewoon een helderheidspersentage staat.

Iemand enig idee wat ik moet doen waardoor ze de percentage hanteren bij aangaan?

Dank.
Dit komt inderdaad, zoals al aangegeven, doordat dan Google Home een Aan signaal stuurt naar een lamp die waarschijnlijk al aan staat. Dus als je 10 lampen hebt waarvan 1 dimbare lamp al aan staat en je geeft Google het commando om al je lampen aan te doen, krijgen alle 10 lampen een Aan signaal, ook degene die al aan staat. Dit resulteert in het activeren van de dim-loop. Dit wordt veroorzaakt doordat Google niet 'weet' dat die ene lamp al aan staat en dus blind een Aan signaal stuurt naar alle lampen ipv alleen naar de 9 lampen die nog niet aan staan. Dit is een beperking van het 433Mhx KaKu systeem maar alleen voor dimbare lampen. Een simpele aan/uit schakelaar kan meerdere Aan signalen ontvangen en de lamp zal gewoon aan blijven.

Ik heb dit ondervangen met scenes in de KaKu app. In de scene 'Alle verlichting aan' geef ik een Aan signaal naar gewone aan/uit schakelaars en zet dimbare lampen direct op het gewenste dim percentage zonder een Aan signaal. Dit werkt altijd, of de lamp nu aan of uit staat. Vervolgens activeer ik met Google Home altijd een scene ipv dat ik zeg 'turn on the lights'. Met een routine in de Google Home app heb ik vervolgens ook nog een makkelijke alias ingesteld zodat ik niet 'activate ...' hoef te zeggen. Het is niet perfect, maar werkt voor mij prima. Ik vind werken met scenes sowieso fijner omdat dat veel sneller werkt. Een scene heeft in 1 seconde 10 lampen aangezet. Als ik Google Home alle lampen afzonderlijk een Aan signaal laat initiëren met 'turn on the lights', duurt dit aanzienlijk langer.

Als alternatief zou je volgens mij ook kunnen zeggen 'set the lights to 100 percent'. Volgens mij worden gewone aa/uit schakelaars dan ook aangezet, maar dat weet ik niet zeker.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

sinds gisteren krijg ik een time out melding in de app als ik een lamp oid wil schakelen. Ook was er een rode led wat zou duiden op internet storing.

paar keer stoom erop en eraf en alles is weer groen. de ip camera werkt ook wat mijn inziens aangeeft dat er verbinding is

echter nog steeds blijf ik een time out krijgen als ik een lamp of scene oid wil uitvoeren

iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

dus alle leds groen, ip cam en p2 poort readings werken maar kan geen schakel opdrachten geven

well dammm.

heb ook een kaku deurbell geinstalleerd eergister. direct op de zender gekoppeld. ook de zender op de ics aangemeld en een regel gemaakt dat press doorbell > lamp gang aan. dat werkt ook

nu die regel uitgezet en de rest werkt ook weer 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Ray op 22-08-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Ray is het dan nu opgelost?

Overigens werken de IP camera's los van de ICS-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

xFeverr schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:00:
@Ray is het dan nu opgelost?

Overigens werken de IP camera's los van de ICS-2000.
zolang ik die regel niet aan zet werk het nu weer normaal

daarna niet meer getest.

mmm ook logisch @ip camera inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

scatleguy schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:56:
Dit wordt veroorzaakt doordat Google niet 'weet' dat die ene lamp al aan staat en dus blind een Aan signaal stuurt naar alle lampen ipv alleen naar de 9 lampen die nog niet aan staan. Dit is een beperking van het 433Mhx KaKu systeem maar alleen voor dimbare lampen. Een simpele aan/uit schakelaar kan meerdere Aan signalen ontvangen en de lamp zal gewoon aan blijven.
De ics 2000 gebruikt gewoon zigbee voor Tradfri. Ikea lampen gaan bij mij helemaal niet eerst vol aan en dan weer zachter. Ook niet bij meerdere commando's achter elkaar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatleguy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 11:23
Ortep schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:01:
[...]

De ics 2000 gebruikt gewoon zigbee voor Tradfri. Ikea lampen gaan bij mij helemaal niet eerst vol aan en dan weer zachter. Ook niet bij meerdere commando's achter elkaar.
Met Zigbee lampen klopt dit inderdaad. Maar bij de 433mhz lampen werkt het wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 20:14
Tenzij je een "dim percentage signaal" uitstuurt, dan gaat het wel altijd goed met 433MHz dimmers.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
*knip* V&A houden we ook graag in V&A

[ Voor 86% gewijzigd door Zeehond op 24-08-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
We hebben daar een v&a voor met een aparte smarthome categorie. Het is niet de bedoeling dat iedereen in het topic zijn spullen aanbiedt, dat wordt een rommeltje.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Heeft er iemand al de Xiaomi bewegingssenor, Door/window sensor werkend gekregen? Ik overweeg om een ICS-2000 te halen incl klikaanklikuit AWMR-230 om de buitenlamp aan te schakelen

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Ronker schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:32:
Heeft er iemand al de Xiaomi bewegingssenor, Door/window sensor werkend gekregen?
Volgens mij lukt dat nog niet. Ik zou toch dan een ZCTS-808 kopen, dan weet je 100% zeker dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:07
Heeft iemand hier de IPCAM-2000 (of -3000) aan zijn ICS-2000 gekoppeld EN tegelijk deze ook aan een NAS (bijv. Surveillance Station van Synology) hangen?

Ik zou graag het gemak van de verbinding met de ICS-2000 willen combineren met de uitgebreidheid van de Surveillance Station (continu opnamen, tijdlijn, etc.). Iemand dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
richair schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:22:
Heeft iemand hier de IPCAM-2000 (of -3000) aan zijn ICS-2000 gekoppeld [...]
De IPCAM-serie maakt geen verbinding met de ICS-2000 of iets dergelijks maar werkt op zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
xFeverr schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:24:
[...]

De IPCAM-serie maakt geen verbinding met de ICS-2000 of iets dergelijks maar werkt op zichzelf.
Goed punt. Ik bedoelde dan eigenlijk denk ik de KAKU app. Dus kan je de cam tegelijk met de KAKU app benaderen en ook via de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
richair schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:36:
[...]

Goed punt. Ik bedoelde dan eigenlijk denk ik de KAKU app. Dus kan je de cam tegelijk met de KAKU app benaderen en ook via de NAS?
Aaah op die manier.
Volgens mij zijn de camera's (nog) niet benaderbaar via een NAS. Ik heb die optie nog niet gezien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20

sapphire

Die-hard pruts0r

VZIW niet, die dingen zijn extreem beperkt in zo'n beetje elk opzicht :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 20-06 16:17
MIsschien vraag ik naar the obvious, maar ik kom er niet helemaal uit; ik ben bezig met een nieuwbouwwoning (we bouwen letterlijk alles zelf), en ik wil daar beperkt wat domotica in. Beperkt zich tot wat IR-schakelingen vor lampen (die ik 's nachts wil gedimd wil laten schakelen), wellicht wat aangedreven zonwering, buitenverlichting die gecombineerd op tijd en IR schakelt, en we hebben een aantal stroompunten/lampen die door het ontwerp van onze woning een wat lastige aansturing hebben (plafond 6-7m hoog bijv) en die met domotica het leidingwerk wat eenvoudiger maken. Dat laatste omdat je voor bijv. een lamp op 7m hoogte alleen een stroompunt nodig hebt, en de schakeling dan via het netspanning (of draadloos) verloopt en de knop overal kan zitten.

In het electraplan heb ik er geen rekening mee gehouden in de zin van dat je voor sommige domoticasystemen extra leidingen moet leggen; ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik een systeem zou aanleggen met Digitalstrom, dat werkt met schakelingen die over het stroomnetwerk communiceren en waarbij je blokjes achter je lampen en schakelaars kunt zetten.

Dit blijkt echter bijzonder prijzig te zijn; een quickscan van de webshop levert als snel op dat ik met een heel beperkt systeem al tegen een investering van minimaal 4000 euro kwijt ben. En dat vind ik veel en veel te duur voor misschien 7-10 "punten"

Wat me niet helemaal duidelijk is: als ik de premiumline producten neem, kan ik dan volstaan met de Z1 control station en premiumline producten, of zijn er nog basis domoticazaken die alleen onder de goedkopere lijn beschikbaar zijn en moet ik dan starten met een ICS2000
En is de premiumline onzichtbaar te verwerken, dus krijg je dan geen "opbouw" controllers in bijv. stopcontacten of lichtpunten als je niet van draadloze klikaanklikuit lampen gebruikt maakt?

Ik zou me er meer in moeten verdiepen maar er is zoveel waar ik me mee bezig moet houden met het huis dat ik hier niet echt aan toe kom, maar toch bepaalde beslissingen moet nemen. En ik vind het vrij lastig om een pakket samen te stellen op https://www.klikaanklikuit.nl/nl/compatibiliteit/ omdat veel dingen wel en niet compatible zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 27-08-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
*Knip* V&A houden we ook graag in V&A.

[ Voor 86% gewijzigd door Zeehond op 27-08-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06 13:48
Ronker schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:32:
Heeft er iemand al de Xiaomi bewegingssenor, Door/window sensor werkend gekregen? Ik overweeg om een ICS-2000 te halen incl klikaanklikuit AWMR-230 om de buitenlamp aan te schakelen
Van Aqara zijn Zigbee 3.0 sensoren aangekondigd. Mogelijk bieden die nieuwe kansen. Ik heb ze nog niet in de Chinese webshops gezien tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
fjansma schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:58:
[...]

Van Aqara zijn Zigbee 3.0 sensoren aangekondigd. Mogelijk bieden die nieuwe kansen. Ik heb ze nog niet in de Chinese webshops gezien tot zover.
Ik heb de Conbee 2 gevonden. Deze kan Hue, tradfri en xiaomi devices aansturen. Ga het klikaanklikuit laten varen voor 1 licht knop haha.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
stefijn schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:22:
Wat me niet helemaal duidelijk is: als ik de premiumline producten neem, kan ik dan volstaan met de Z1 control station en premiumline producten, of zijn er nog basis domoticazaken die alleen onder de goedkopere lijn beschikbaar zijn en moet ik dan starten met een ICS2000
En is de premiumline onzichtbaar te verwerken, dus krijg je dan geen "opbouw" controllers in bijv. stopcontacten of lichtpunten als je niet van draadloze klikaanklikuit lampen gebruikt maakt?
Waarom zou je niet ineens de ICS-2000 nemen? Kost bij de Hornbach 85,-
Als je in je huidige planning tegen 4000€ aankijkt, verwacht ik dat die pakweg 50€ meerprijs t.o.v. de Z1 niet echt onoverbrugbaar is?

de Z1 is niet compatibel met start-line... de inbouwschakelaars en dimmers zijn start-line...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:03
Een kijkje op de KaKu website geeft natuurlijk geen inzicht in wat er per lijn voor devices beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 20-06 16:17
Bert O. schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:39:
[...]

Waarom zou je niet ineens de ICS-2000 nemen? Kost bij de Hornbach 85,-
Als je in je huidige planning tegen 4000€ aankijkt, verwacht ik dat die pakweg 50€ meerprijs t.o.v. de Z1 niet echt onoverbrugbaar is?

de Z1 is niet compatibel met start-line... de inbouwschakelaars en dimmers zijn start-line...
4000 is niet mijn budget, ik had gehoopt voor een 2000 euro maximaal klaar te zijn met een goed systeem. Maar de "echte" systemen zijn blijkbaar flink duurder.

Maar beter dus de ICS-2000 begrijp ik.

Maar als de Z1 niet compatible is met de basic elementen (maar alleen Zxxxxx), wat is t nut van dat ding dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
Nja, wat het nut is... is voor eenieder verschillend. Ik vermoed dat de Premium-line meer een concurrent van bijvoorbeeld Hue wil zijn, die er bovendien compatibel mee is. Langzaamaan zullen er waarschijnlijk producten bijkomen zoals die waterlekdetectoren, rookdetectoren die nutteloos zijn zonder 2-weg-communicatie.
Voor gewone schakelingen & wat dimwerk is de start-line eigenlijk voldoende, en dus geen prioriteit om die te gaan herontwikkelen als premium... Gebruik je die dingen niet, dan kan je dus 50€ goedkoper gesteld zijn met de Z1.
Zelf ben ik na een jaartje ICS-2000 overgeschakeld op een Athom Homey. Ietsjes duurder dan de ICS, maar nog ruim binnen je 2000€

Die Homey heeft een (imho) uitgebreidere compatibiliteit met andere producten (Zigbee, Z-Wave, IR, Wifi,...) en uitgebreidere mogelijkheden om regels (bij Homey heet het Flows) met als-dan te maken... Zeer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Misschien was de Z1 er wel eerder dan de ICS-2000 en hebben ze in de ICS-2000 de voordelen van zowel de ICS-1000 en de Z1 willen combineren voor degene die zijn/haar 433 spullen wil aanvullen met Zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Kan iemand mij aub uit de brand helpen?
Op de een of andere manier is mijn Philips Hue Iris offline.
Nu probeer ik hem opnieuw te koppelen maar de ICS-2000 krijgt maar geen verbinding met de lamp.

Ik heb via de philips remote 10 sec op aan/uit gedrukt.
De lamp licht dan geel op. De reset werkt dus lijkt me.

Vervolgens stroom eraf, en erop. Dan kleur hij 3 kleuren en op dat zelfde moment voeg ik binnen de ICS2000 app een Zigbee RBG lamp toen en druk ik op verbinden.

Helaas vinden ze elkaar niet
Wat doe ik fout ? of kan ik nog proberen?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-06 16:36
please ignore

[ Voor 99% gewijzigd door pastafan op 06-09-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
Klein beetje 'lullige' vraag misschien. Maar ik wil één van de sensoren verplaatsen. Heeft iemand ervaring met het loskrijgen van de stickers op de contactsensor? En het opnieuw monteren hiervan? Dubbelzijdig tape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Voorzichtig warm maken met een haarfohn, dus geen verfstripper.
Dan met een stuk nylon vissnoer er achter langs om het los te maken.
Resten zul je daarna nog wel weg moeten halen, al dan niet met wasbenzine.

Om de sensor opnieuw te plaatsen lijkt me dubbelzijdige tape wel het meest eenvoudig.
Bison Kit kan natuurlijk ook, maar daar doe je jezelf geen plezier mee als je batterijen moet
vervangen of de senor nog eens wilt verplaatsen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Hallo,
wie heeft er ook problemen met klikaanklikuit app, ik krijg met deze app geen notificaties en melding in mijn scherm van de Iphone, ik heb een iphone 8 en heeft IOS 12.4.1
ik heb de trust home app gedownload en daar werkt het wel, even een voorbeeld: ik doe de deur open
krijg dan de melding deur open en de trigger zet de buitenverlichting aan, de buitenverlichting gaat wel aan maar krijg geen melding in de KAKU app, bij de trust home werkt het wel, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Lampje007 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:17:
Hallo,
wie heeft er ook problemen met klikaanklikuit app, ik krijg met deze app geen notificaties en melding in mijn scherm van de Iphone, ik heb een iphone 8 en heeft IOS 12.4.1
ik heb de trust home app gedownload en daar werkt het wel, even een voorbeeld: ik doe de deur open
krijg dan de melding deur open en de trigger zet de buitenverlichting aan, de buitenverlichting gaat wel aan maar krijg geen melding in de KAKU app, bij de trust home werkt het wel, iemand een idee?
Heb je de klikaanklikuit-app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
xFeverr schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:32:
[...]

Heb je de klikaanklikuit-app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Ja al diverse malen en heb al ander ios devices geprobeerd maar blijft het zelfde en heb KAKU al gemaild maar blijkbaar ben ik de enige

• fjansma
Inunekko schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:31:
Heb de elektrieke Ikea rolgordijnen, werken perfect. Alleen nu nog kijken hoe te koppelen met de ICS-2000, zou dit kunnen als Somfy?
Is dit gelukt?

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Nee, heb ze nog steeds op de Ikea hub gekoppeld. Kreeg het niet werkend met de ICS

Anoniem: 411079

Goedemorgen,
Zijn er op dit forum ervaringen met koolmonoxide melders/ sensoren in combinatie met de ICS-2000.
KAKU zelf geeft aan geen sensoren te hebben en ook geen zicht te hebben op compatibele apparaten.
Op Google vind ik de erg prijzige Nest Protect, die te koppelen is met Olisto.
Ook zie ik de Ziptato smart carbon monoxide sensor met Zigbee.

Heeft iemand ervaring met één van bovenstaande sensoren of heeft een alternatief?
Alvast bedankt.

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 15:12

red bull

Keeps me awake !

Iemand het smartspul van de Action al geprobeerd te koppelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fjansma
red bull schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:49:
Dat werkt zo te zien met wifi en niet met Zigbee. Dus dat gaat hem niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-06 14:38
Ik heb vorige week nieuwe rolgordijnen besteld met een brel motor.
Volgens hun website moet dit ook werken met klikaanklikuit:
https://www.brel-motors.nl/brel-app.html
Ben benieuwd, ze komen volgende week binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
red bull schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:49:
Het zou knap zijn als je WiFi spullen kunt koppelen met 443Mhz of Zigbee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert O.
jelke1992 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:20:
Ik heb vorige week nieuwe rolgordijnen besteld met een brel motor.
Volgens hun website moet dit ook werken met klikaanklikuit:
https://www.brel-motors.nl/brel-app.html
Ben benieuwd, ze komen volgende week binnen.
Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waar je die besteld hebt? online? op de site zie ik enkel de motoren.
Ik ben zelf oook op zoek naar elektrische rolgordijnen, maar heb er eentje nodig van 280cm breed op 205 hoog... en die van Ikea zijn zo breed niet :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelke1992
Bert O. schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:21:
[...]

Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waar je die besteld hebt? online? op de site zie ik enkel de motoren.
Ik ben zelf oook op zoek naar elektrische rolgordijnen, maar heb er eentje nodig van 280cm breed op 205 hoog... en die van Ikea zijn zo breed niet :-(
Ik heb ze besteld bij: https://www.rolgordijnenexpert.nl/elektrische-rolgordijnen
Als je hier doorklikt naar handleidingen zie je welke motoren ze gebruiken (voor de XXL rolgordijnen de somfy RTS motoren, en voor de normale gordijnen de MLE25-0.7 motor).

Bij mij was het probleem ook dat ik een gordijn van 270 bij 270 nodig had, daarom was ik ook verder gaan zoeken.
Ik kan verder nog niets zeggen over de gordijnen zelf, want ik krijg ze pas dinsdag binnen.

• Vailen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 16:04

Vailen

Shit happens

Zo mijn tuinverlichting omgebouwd zodat deze te bedienen is met de ICS-2000.

Heb 4 Ikea TRÅDFRI E27 Kleur lampen ingebouwd in de buiten verlichting.
Hier zijn de volgende regels aan toegevoegd:
Regel 1
Trigger: Zonsondergang
Acties: Tuin Lampen aan & Tuin Lampen naar 5%

Regel 2
Trigger: Zonsopkomst
Acties: Tuin Lampen uit

Vervolgens een APIR-2150 geplaatst met de volgende regels:

Regel 1
Trigger: Beweging gedetecteerd
Voorwaarden: Zonsondergang tot zonsopkomst
Acties: Tuin Lampen naar 80%

Regel 2
Trigger: Geen beweging gedetecteerd
Voorwaarden: Zonsondergang tot zonsopkomst
Acties: Tuin Lampen naar 5%

op deze manier hebben we altijd voldoende licht en als er niemand in de tuin is, is het niet gelijk zo donker omdat de lampen op 5% aanstaan

En om het bereik in de tuin te verbeteren had ik al een Ikea lamp gebruikt als een soort versterker
Vailen schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:41:
[...]
Heb het nu opgelost door een E14 lamp en een fitting te kopen en deze op een kast gelegd. Nu heb ik wel bereik in de tuin. 👌
Super tevreden met het resultaat

[ Voor 17% gewijzigd door Vailen op 19-09-2019 13:59 ]

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
@Vailen goeie vondst! Ik heb nu geen tuin, maar als ik in de toekomst wel een tuin heb dan zal ik deze regel zeker toepassen. Ik zou bijna een grasmatje op m'n balkon gaan leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
Helaas heb ik nog regelmatig last van bewegingsmeldingen (bijna dagelijks) uit de ZPIR-8000 terwijl er niemand aanwezig is. Ongeacht ruimte of oriëntatie van de sensor (ik heb er vijf verspreid over de woning). Tot op het niveau dat ik ze eigenlijk niet meer serieus neem of betrouwbaar vind.

Ik zou graag eens willen verkennen of er andere Zigbee bewegingssensoren zijn die werken met de ICS-2000 (daar ben ik wel erg tevreden over). Heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
fjansma schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:59:
Helaas heb ik nog regelmatig last van bewegingsmeldingen (bijna dagelijks) uit de ZPIR-8000 terwijl er niemand aanwezig is. Ongeacht ruimte of oriëntatie van de sensor (ik heb er vijf verspreid over de woning). Tot op het niveau dat ik ze eigenlijk niet meer serieus neem of betrouwbaar vind.

Ik zou graag eens willen verkennen of er andere Zigbee bewegingssensoren zijn die werken met de ICS-2000 (daar ben ik wel erg tevreden over). Heeft iemand daar al ervaring mee?
Is dat zo bij elke sensor?
Ik heb er zelf ééntje in mijn gang hangen zodat de lampen automatisch aangaan. Ik ervaar echter niet dat de lampen per ongeluk aangaan ofzo. Ook een melding ingesteld op beweging voor als we niet thuis zijn. En ook die heeft tot nu toe nog geen false positive gegeven. (Gelukkig maar, want dat dan zou de vrouw helemaal in de stress schieten :+ )

Had eerst die van IKEA, maar die reageerde best slecht en kon niet geïntegreerd worden met de ICS-2000 regels.

• Bert O.
Valt er buitenlicht/schaduwen op je bewegingssensoren?
In mijn vorige woning had ik een bewegingsmelder (gewoon een vrij goedkope van de Gamma) en die ging ook aan als er een wolkje voor ze zon kwam of er een reflectie van de zon op het water (was een woonboot) op viel...

• Erwin_83
fjansma schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:59:

Ik heb 5 zpir sensors in huis en ze werken zonder problemen. (Naja het afstellen/plaatsen vergde wat moeite om het zo te doen dat de sensor de katten niet detecteerd)

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 17:54
Ik heb sinds kort een ICS-2000.
Ik heb ergens een losse HUE lamp met een HUE afstandsbediening hangen. (Zonder bridge)
Ik begrijp dat ik de HUE lamp kan resetten en kan koppelen aan de ICS-2000.

Maar kan ik de HUE afstandsbediening dan nog wel blijven gebruiken? Of kan ik die ook koppelen aan de ICS-2000?

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
Bert O. schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:36:
Valt er buitenlicht/schaduwen op je bewegingssensoren?
In mijn vorige woning had ik een bewegingsmelder (gewoon een vrij goedkope van de Gamma) en die ging ook aan als er een wolkje voor ze zon kwam of er een reflectie van de zon op het water (was een woonboot) op viel...
Ja. Het maakt niet uit welke het is. Ze geven random valse meldingen. Ik heb er zelfs één in een nagenoeg donkere bergruimte welke regelmatig een melding afgeeft (helaas niet regelmatig genoeg om een structurele oorzaak vast te stellen).

Als de melders ook inval van zon detecteren is dat op z'n minst een zinsnede in de handleiding waard, wellicht zelfs een korte instructie hoe te richten (ik heb ze allemaal van de ramen af gericht, dus dat lijkt me een goede eerste stap, helaas werkt dat voor mij niet). Als alarmsysteem is het eigenlijk waardeloos. Als je thuis bent schrik je je de kleren en als ik er niet ben neem ik de meldingen eigenlijk niet meer serieus.

• Vailen

Vailen

Shit happens

Foxfire schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:43:
Ik heb sinds kort een ICS-2000.
Ik heb ergens een losse HUE lamp met een HUE afstandsbediening hangen. (Zonder bridge)
Ik begrijp dat ik de HUE lamp kan resetten en kan koppelen aan de ICS-2000.

Maar kan ik de HUE afstandsbediening dan nog wel blijven gebruiken? Of kan ik die ook koppelen aan de ICS-2000?
Ja hoor je kan gewoon de afstandbediening blijven gebruiken

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 17:54
Vailen schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:21:
[...]

Ja hoor je kan gewoon de afstandbediening blijven gebruiken
Door te koppelen aan ICS-2000 of terug koppelen aan de lamp?

Dat dan weer wel......

• Vailen

Vailen

Shit happens

Foxfire schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:59:
[...]

Door te koppelen aan ICS-2000 of terug koppelen aan de lamp?
Terug koppelen aan de lamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:50

St@m

@ Your Service

Sinds een aantal weken heb ik last dat sommige van mijn spots (IKEA) niet meer goed reageren.
Ik heb langs de pui van de uitbouw 7 spots, deze spots vormen samen de "zithoek" en "zithoek" is onderdeel van "beneden".

Als ik de scene start "beneden aan" gaan soms niet alle spots aan. Nog een keer "beneden aan" zorgt er meestal voor dat alle spots aangaan. "Beneden uit" maakt dat een of meerdere spotjes in de zithoek (totale willekeur) aan blijven staan, rest van de lampen en spots in de woonkamer gaan allemaal uit.

Een restart van de ICS-2000 lost het probleem wel op, tijdelijk. Een dag of 2 later zijn er altijd weer spotjes (in de zithoek) die niet goed aan en uit gaan.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik gebruik dus IKEA spots, 12 stuks door de hele woonkamer, de 7 stuks in de uitbouw geven regelmatig problemen.

FW: R32

Edit: Het probleem treedt op bij het gebruik van de app, het gebruik van de afstandsbediening en bij het gebruik van spraakopdrachten via Google Home. Probleem speelt ongeveer sinds half augustus. Hiervoor sinds december 2018 eigenlijk nooit problemen gehad.

Begin augustus heb ik wel een KaKu bel aangesloten (ACDB-7000AC ) maar het lijkt me vreemd dat daardoor lampjes soms niet meer reageren.

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 27-09-2019 14:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Staan ze dan offline in de app ?

Via de KaKu helpdesk is het mogelijk om van zigbee kanaal te veranderen. Mogelijk stoort er iets op het zigbee kanaal. (weerstations met lege batterijen schijnen wel eens storing te veroorzaken.)

De lampen al eens spanningsloos gemaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door Erwin_83 op 27-09-2019 14:53 ]

• Bert O.
jelke1992 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:51:
[...]

Ik heb ze besteld bij: https://www.rolgordijnenexpert.nl/elektrische-rolgordijnen
Ik kan verder nog niets zeggen over de gordijnen zelf, want ik krijg ze pas dinsdag binnen.
Kan je ondertussen al wat meer vertellen? :$

• St@m

St@m

@ Your Service

Erwin_83 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:52:
Staan ze dan offline in de app ?

Via de KaKu helpdesk is het mogelijk om van zigbee kanaal te veranderen. Mogelijk stoort er iets op het zigbee kanaal. (weerstations met lege batterijen schijnen wel eens storing te veroorzaken.)

De lampen al eens spanningsloos gemaakt?
Nee, ze staan gewoon online. Ik zal ze eens spanningsloos maken. Tnx, had ik nog niet aan gedacht.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
St@m schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:29:
Sinds een aantal weken heb ik last dat sommige van mijn spots (IKEA) niet meer goed reageren.
Ik heb langs de pui van de uitbouw 7 spots, deze spots vormen samen de "zithoek" en "zithoek" is onderdeel van "beneden".

Als ik de scene start "beneden aan" gaan soms niet alle spots aan. Nog een keer "beneden aan" zorgt er meestal voor dat alle spots aangaan. "Beneden uit" maakt dat een of meerdere spotjes in de zithoek (totale willekeur) aan blijven staan, rest van de lampen en spots in de woonkamer gaan allemaal uit.

Een restart van de ICS-2000 lost het probleem wel op, tijdelijk. Een dag of 2 later zijn er altijd weer spotjes (in de zithoek) die niet goed aan en uit gaan.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik gebruik dus IKEA spots, 12 stuks door de hele woonkamer, de 7 stuks in de uitbouw geven regelmatig problemen.

FW: R32

Edit: Het probleem treedt op bij het gebruik van de app, het gebruik van de afstandsbediening en bij het gebruik van spraakopdrachten via Google Home. Probleem speelt ongeveer sinds half augustus. Hiervoor sinds december 2018 eigenlijk nooit problemen gehad.

Begin augustus heb ik wel een KaKu bel aangesloten (ACDB-7000AC ) maar het lijkt me vreemd dat daardoor lampjes soms niet meer reageren.
Vanuit de KAKU helpdesk heb ik bij een soortgelijk probleem wel eens het advies gekregen om in de scene een seconde vertraging in te bouwen tussen de schakelingen. Blijkbaar kan de ICS niet altijd alle opdrachten verwerken. Ik heb toen om de 2 a 3 schakelingen zo'n vertraging erin gezet. Dit lijkt het probleem voor mij 99% van de tijd op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

fjansma schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:16:
[...]

Vanuit de KAKU helpdesk heb ik bij een soortgelijk probleem wel eens het advies gekregen om in de scene een seconde vertraging in te bouwen tussen de schakelingen. Blijkbaar kan de ICS niet altijd alle opdrachten verwerken. Ik heb toen om de 2 a 3 schakelingen zo'n vertraging erin gezet. Dit lijkt het probleem voor mij 99% van de tijd op te lossen.
Goede tip, ik heb namelijk zaterdag de boel spanningsloos gemaakt en dit heeft niet geholpen :) Ik ga aan de pruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
Bert O. schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:07:
[...]

Helaas niet, ik had de pakketbezorger gemist en hij is niet bij de buren afgeleverd :|
Dinsdag weer een nieuwe poging (dan ben ik wel thuis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelke1992
Bert O. schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:07:
[...]

Het gordijn hangt inmiddels :)
Het ophangen en het instellen van de eindposities ging erg makkelijk.
Als je er 1 besteld zou ik hem een paar cm langer bestellen dan je nodig hebt, zo kun je zelf de eindpositie bepalen en is die nooit te kort (ook niet als die evt. krimpt door de zon). Ook het koppelen met klikaanklikuit ging in 1 keer goed. Je kunt deze toevoegen via zonwering, en dan kiezen voor Gamma/Brel.
Ik ben benieuwd hoe lang de batterij meegaat. Hij is op te laden via een micro USB poort. Deze kan ik goed bereiken, maar als je een cassette om je rolgordijn hebt kan dit nog wel eens een uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 13:55
Ik wil wat uitbreidingen doen op het kaku systeem wat ik al vele jaren in gebruik heb. (codeschijf ontvangers en TPC200 en TPC300 stations)

Ik had al bijna een ICS2000 met een aantal nieuwe ontvangers besteld totdat ik me realiseerde dat deze wellicht niet vanaf een windows pc/laptop te bedienen zou zijn.
Doorspitten van en zoeken in dit topic bevestigd dit bange vermoeden, de laatste meldingen van eventuele workarounds dateren van begin vorig jaar.

Kan iemand mij vertellen of er inmiddels toch mogelijkheden zijn voor beheer en bediening vanaf een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wat wil je meer bedienen op je pc wat je nu ook al niet op je app kunt doen? Je zou anders ook een android emulator oid op je pc kunnen zetten mocht je het toch perse vanaf je pc willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@quo_ het systeem is, anders dan inderdaad de TPC200 en -300, te bedienen met een iOS- of Android app. Natuurlijk kan je ook zoiets als Bluestacks installeren, en dat werkt opzich wel, maar het blijft natuurlijk een Android-app.

Maar een oplossing via bijvoorbeeld Bluestacks kan absoluut niet slechter zijn dan de software van de TPC's, dat kan ik je verzekeren.

Let er even op dat de codeschijf-ontvangers niet compatibel zijn met de ICS-2000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Hebben jullie ook soms dat een aparaat niet uitschakelt binnen een scene (scene: alles uit) ?

De ene keer brand er nog een Philips HUE lamp,
en de andere keer een KaKu stopcontact waar een lamp in zit.
Als ik dan weer op de actie drukt, gaat hij wel netjes uit 8)7 :?

[ Voor 4% gewijzigd door C6DL op 08-10-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Ja heel soms ( ontvangers verder uit elkaar plaatsen was voor sommige een oplossing)

[ Voor 75% gewijzigd door Erwin_83 op 08-10-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-06 16:41
@C6DL Is je scene zo ingericht dat alles in één keer tegelijk uit zou gaan? Dat levert vaker problemen op.
Tussen de verschillende acties een vertraging inbouwen lost vaak het probleem op. Overigens heb ik dan nog steeds wel eens dat één ontvanger niet mee schakelt.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
Inmiddels een handvol startsets, losse afstandsbediening en een ics2000 gekocht.
En meteen foute boel met de app en de verbinding met de ics2000.
Account aanmaken ging prima maar het verbinden na de blauw oplichtende knop lukte niet.
Krijg de melding " invalid data no default zone" in de app.

Het account werkt wel want bij "wijzigen wachtwoord"ontvang ik keurig een email met link voor de wijziging.
Ook knippert er een blauw lampje op de ics2000 en volgens de FAQ op de kaku site staat dat voor: "Het blauwe LEDje knippert om aan te geven dat de ICS-2000 met de server is verbonden"

De oogst op het googlelen naar de foutmelding levert niks anders op dan het contact zoeken met de helpdesk. Dat heb ik nog nooit beleefd bij een apparaat nieuw uit de doos.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
De helpdesk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
Zowaar een noodzakelijke actie van de supportdesk die het apparaat doet werken zoals het hoort!
Ze reageren in elk geval heel erg vlot maar het blijft wel vaag wat er aan de hand is geweest.

En inderdaad, de android app valt genoeg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJ60
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb 5 spots achterin de tuin en wil die koppelen aan mijn ics2000 nu heb ik een signaalversterker aex701 gekocht hoe koppel ik die? Wie heeft advies spots zijn van ikea trafdri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-06 16:41
De signaalrepeater is een product voor 433 Mhz (zie je aan de productcode die met A begint). Je Tradfri werkt met Zigbee, dat is een andere frequentie.
Dus: heb je het bonnetje van die signaalversterker nog?

Het goeie nieuws: Zigbee maakt een eigen mesh netwerk. Dus zorg er voor dat er tussen de ICS-2000 en je tuinverlichting nog een aantal Zigbee-lampen komen en in je tuin komt vanzelf bereik.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Dan moet je wel zigbee devices hebben die op 220V werken. Zigbee apparatuur op een knoopcel maakt geen mesh netwerk, dat lift er enkel op mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
In de regel werken die zigbee lampen ook op 230v dus dat scheelt dan weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 707720

Hallo all,

Ik ben enige tijd bezig met KaKu en de ICS 2000. Tot nu toe allemaal standaard spul (en een leuk projectje door de garage deur via de zonwering schakelaar te kunnen besturen)
Nu zoek ik een oplossing en ik hoop dat iemand hier iets van weet.

Ik heb een paar stopcontacten nodig, waarvan ik kan controleren of ze ook echt uit staan. Ik weet dat hier 2-weg zigbee voor nodig is, omdat de standaard lijn 1 weg is. Ik heb dit nodig omdat o.a. op 1 stopcontact een straalkacheltje komt voor de garage en daarvan wil ik zeker zijn dat als ik zeg "uit" in de app, dat het ook echt uit is :-)
Ik merk namelijk dat "gewone" stopcontacten niet altijd in alle gevallen uit gaan via de app.

Nu was mijn idee de Tradfri stopcontacten te gebruiken, maar hoe koppel ik die aan de ICS-2000? Toch de ikea afstandbediening erbij kopen?
Of is er een andere oplossing mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Ik ben niet bekend met de Tradfri stopcontacten, wel met die van Osram. Die koppel je als Zigbee Lamp Aan/Uit en draait als een tierelier. En met terugmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Anoniem: 707720 heb hier een Tradfri stopcontact zonder afstandsbediening. Inderdaad als zigbee lamp AAN/UIT (onder 'andere merken') inleren en het zal werken zoals verwacht.

Lees trouwens ook even het Tradfri topic. Er zijn soms verhalen dat dat ding nogal vreemd kan doen. Bij mij is dat overigens niet het geval.

Ik denk dat kaku binnenkort ook met een zigbee socket zal komen.

[ Voor 42% gewijzigd door xFeverr op 12-10-2019 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@xFeverr , hoe dicht bij de ICS heb je het stopcontact gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Anoniem: 707720 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:35:
@xFeverr , hoe dicht bij de ICS heb je het stopcontact gekoppeld?
Gekoppeld in dezelfde ruimte. Denk een afstand van maximaal 3 meter, want op die plek had ik de schakelaar toen nodig. Inmiddels is hij veel verder in een andere ruimte. (Was namelijk toen voor de kerstboom, staat nogal gek in de zomer :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door xFeverr op 12-10-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg hem niet gekoppeld... Heb je nog iets speciaals gedaan?

Laat maar, gelukt. Beetje gespeeld met de reset en in/ uit stopcontact en opeens pakt de app de verbinding.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 707720 op 12-10-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakel
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-11-2020
Het zal vast en zeker al ter sprake geweest zijn maar kan ik met de ics2000 bijv ook zigbee sensors of sockets bedienen welke op Alieexpress staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
sommige wel, sommige niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
Xiaomi aquara temperatuur sensor werkt wel, beweging sensoren en raam sensoren niet geloof ik (of is daar inmiddels verandering in?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekkie75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Iemand de nieuwe Ikea filament lamp al gekoppeld gekregen aan de Ics 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 17:19
Ik probeer bij mijn ouders (zelf zit ik meer in het Hue-universum) twee Trust ZLED-2709 lampen via de ICS2000 te schakelen met een AYCT-102. Ik heb de afstandsbediening toegevoegd aan de kamer waar de te schakelen lampen in zitten. De AYCT-102 schakelt wel de twee dimmers waar hij oorspronkelijk mee gekoppeld was, maar niet de beide ZLED’s. Dat zou wel moeten kunnen, zo heb ik begrepen. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 26-10-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
Heb je regels aangemaakt waarin bepaald wordt wat er moet gebeuren als je op een bepaalde knop duwt van de AYCT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 17:19
Ah, right. Je moet dus werken vanuit de regels en niet vanuit AYCT-102? Dan heb ik een begin. Is ff wennen.
Kijken wat ik (op afstand) kan doen.....
Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste