Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

paQ schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:27:
Die “kleuren” wit zijn gewoon 2 tinten leds naast elkaar. Je kiest of koud of warm of allebei. Meer smaakjes lijken er inderdaad niet te zijn.
Wel als ze gekoppeld zijn aan Hue of als je de Homekit app gebruikt.
Maar inderdaad niet met de remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48
Zeker? Kun je dan traploos sturen?
Dan nog ben ik niet kapot van de “tinten”. Veruit de meeste lumen komen uit de koude COB.
Als ik dat vergelijk met een LEDARE dan zie ik de meerwaarde van de meer wittinten nog niet erg.
Het bereik op een hue ambient is dan veel groter.

Jammer dat er weer een hub tussen moet... maakt het even testen weer een stuk kostbaarder.

Ze wisten hier trouwens niks van een update of HomeKit.

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 01-11-2017 20:40 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

paQ schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:38:
Zeker? Kun je dan traploos sturen?
Dan nog ben ik niet kapot van de “tinten”. Veruit de meeste lumen komen uit de koude COB.
Als ik dat vergelijk met een LEDARE dan zie ik de meerwaarde van de meer wittinten nog niet erg.
Het bereik op een hue ambient is dan veel groter.

Jammer dat er weer een hub tussen moet... maakt het even testen weer een stuk kostbaarder.

Ze wisten hier trouwens niks van een update of HomeKit.
100% zeker. Heb een Ikea GU10 en 2x E27 op Hue zitten en 2x E14 op de Ikea bridge. En kan allemaal traploos zolang je de officiële app niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Psycho_Mantis schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:43:
[...]

100% zeker. Heb een Ikea GU10 en 2x E27 op Hue zitten en 2x E14 op de Ikea bridge. En kan allemaal traploos zolang je de officiële app niet gebruikt.
Oké dankjewel. Goed om te weten elk geval!
Ik heb voor nu zes gewone gekocht. Het prijsverschil is dan ongeveer € 60. De ambiance versies steken ook nog iets verder uit. Als dit het niet is, dan zal ik waarschijnlijk nog even voor de Philips kiezen. Het prijsverschil Philips de duurdere van IKEA is dan ook niet heel erg groot meer omdat ik ook geen hulp nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:09

hmr

robertwebbe schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:38:
Ik heb IKEA support in de UK gevraagd hoe ik aan de HomeKit code kan komen en dit antwoordde ze:

I have found out how you an access your 8 digit code:

1. Go to settings in the TRADFRI Application and select Integrations
2. Select Apple HomeKit
3. The code will then appear in a box with a layout like: 111-11-111

Dus zoals @Toppe al suggereerde, morgen waarschijnlijk weer een app update.

Is er iemand die een Trådfri hub heeft waar wel de HomeKit sticker al op zit?
Ik zie de optie "Integrations" niet...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

hmr schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:52:
[...]

Ik zie de optie "Integrations" niet...
Heb je de app wel geüpdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Jazeker.

* hmr probeert een fresh instal..

[ Voor 11% gewijzigd door hmr op 01-11-2017 20:56 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Toppe schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:58:
[...]

En de gateway heeft ook de update gehad?
Gelukt. Op de een of andere manier was de app verkeerd geüpdatet? Appstore wel update gedraaid en app liep nog op 1.1.5.

:D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Heb zojuist even snel 1 in het plafond gestoken. Een gewone GU10 dus. Geeft meer licht dan de 50W halogeen :D maar kleur is nagenoeg gelijk.
Nu de dimmer even uitbouwen want dat is geen succes samen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:12
Hier alles werkend onder HomeKit. Bij automatisering kan ik alleen een bepaald tijdstip toevoegen. Echter bij personen arriveren kan ik niets selecteren. Komt dit omdat de tradfry hub dit niet ondersteund of zie ik iets anders over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkna schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:35:
Hier alles werkend onder HomeKit. Bij automatisering kan ik alleen een bepaald tijdstip toevoegen. Echter bij personen arriveren kan ik niets selecteren. Komt dit omdat de tradfry hub dit niet ondersteund of zie ik iets anders over het hoofd?
Ik kan wel mensen selecteren, maar hoeveel mensen heb je in je HomeKit toegevoegd? Kan me voorstellen dat je niemand kan selecteren als er niemand is ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 01-11-2017 21:39 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvma_nl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-11-2017
Vorkie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:36:
[...]

De gateway zit op versie 1.0.0008... maar de app zegt dus alles up2date. Ga je dan naar Homekit zegt ie dat ie geupdate moet worden...

Factory reset gedaan, vindt dan wel gelijk alle lampen... enig idee nog wat ik kan proberen?
Hier exact hetzelfde probleem. Homekit heeft een uurtje gewerkt, daarna klapte alles eruit en werd de tradfri gateway niet meer zichtbaar in de homekit app. Na een factory reset van de gateway blijft de versie 1.0.0008, ook na verschillende keren stroomloos maken en zoeken naar updates in de app. De IKEA app zegt dat alles up-to-date is, ook de release notes geven dat aan.
Inmiddels 3 uurtjes verder, nog steeds niets veranderd. Morgen denk ik met de hele handel terug...

[ Voor 3% gewijzigd door yvma_nl op 01-11-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Alle lampen zitten. Ze geven meer licht dan 50W halogeen die eruit komen. Tikkeltje warmer nog durf ik wel te stellen.
Prima lamp voor 6,99 :)

Tot zover het goede nieuws.

Hub in elkaar geklungeld, app geïnstalleerd.
Ik kan geen lampen met de hub verbinden wat ik heb geen schakelaar. Wtf.
Woning ziet de Gateway wel maar wil een code hebben en daar kan ik zeker niet aankomen zonder schakelaar, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 17:08
paQ schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:15:
Alle lampen zitten. Ze geven meer licht dan 50W halogeen die eruit komen. Tikkeltje warmer nog durf ik wel te stellen.
Prima lamp voor 6,99 :)

Tot zover het goede nieuws.

Hub in elkaar geklungeld, app geïnstalleerd.
Ik kan geen lampen met de hub verbinden wat ik heb geen schakelaar. Wtf.
Woning ziet de Gateway wel maar wil een code hebben en daar kan ik zeker niet aankomen zonder schakelaar, right?
Je hebt de schakelaar alleen nodig om de lampen met de gateway te verbinden. Je verbindt de gateway op zijn beurt met HomeKit door een code, die kun je opvragen in de TRÅDFRI app onder Settings > Integrations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik kom niet voor het setup scherm van de Gateway. Wel echt uien dit zeg. Dus terug naar Ikea voor een schakelaar van 10 euro die je maar 20 sec gebruikt en daarna nooit meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Fijn! Dan ga ik niet moeilijk doen en gebruik ik de app van IKEA tot die tijd wel. Merk nu wel hoe fijn het is als dingen automatisch gaan! Even volhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:33:
Ik kom niet voor het setup scherm van de Gateway. Wel echt uien dit zeg. Dus terug naar Ikea voor een schakelaar van 10 euro die je maar 20 sec gebruikt en daarna nooit meer?
Ja, al kan je ook een dimmer of bewegingsmelder gebruiken;-)

Een aparte schakelaar zou ik ook nooit gebruiken... dacht ik!

Enige wat ik nu echt nog mis binnen HomeKit zijn de schakelaars en sensoren zodat je ook scenes aan schakelaars kan toe kennen etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:58
Ik heb gisteren mijn wagen volgeladen bij de IKEA. Ben alleen niet heel erg te spreken over de manier waarop de GU10 met wit spectrum licht zijn licht verspreid. Omdat de ledjes best los staan van elkaar krijg ik bij de gemengd warme kleur (dus wit en vrij oranje door elkaar) reflecties van ofwel witte of wel de gele ledjes in voorwerpen in de kamer, wat ik wel als storend ervaar. Ik zal eens kijken of ik nog een extra soort diffuse plaat voor de lampen kan zetten. Ik denk dat de GU10 die niet van kleurwarmte kan wisselen hier geen last van heeft? Verder vind ik de verpakkingen echt dramatisch; zou niet nodig moeten zijn anno 2017, net als de hoeveelheid papieren boekjes die IKEA meelevert...

Kun je de afstandsbediening laten wisselen tussen groepen lampen?

Werkt ook erg goed samen met Homekit. Heb er nog niet veel mee gespeeld, maar hoop dat ik mijn Homewizard kan vervangen. Ik had namelijk nog wel wat slimmigheden daarin zitten waarvan ik twijfel of Apple het net zo slim kan (bijv: zet de lichten aan als ik thuis kom, maar alleen als het een half uur na zonsondergang is). Ook ga ik als ik thuis ben nog maar eens even spelen met de bewegingssensor. Dacht aan de WC...

Weet iemand of er ook normale wandschakelaars zijn die je kunt gebruiken om deze lampen of groepen of scenes in Homekit aan te zetten? Vind de IKEA afstandsbediening aan de muur niet echt een optie..

[ Voor 20% gewijzigd door CarpeVentum op 02-11-2017 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CarpeVentum schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:41:
Ik heb gisteren mijn wagen volgeladen bij de IKEA. Ben alleen niet heel erg te spreken over de manier waarop de GU10 met wit spectrum licht zijn licht verspreid. Omdat de ledjes best los staan van elkaar krijg ik bij de gemengd warme kleur (dus wit en vrij oranje door elkaar) reflecties van ofwel witte of wel de gele ledjes in voorwerpen in de kamer, wat ik wel als storend ervaar. Ik zal eens kijken of ik nog een extra soort diffuse plaat voor de lampen kan zetten. Ik denk dat de GU10 die niet van kleurwarmte kan wisselen hier geen last van heeft? Verder vind ik de verpakkingen echt dramatisch; zou niet nodig moeten zijn anno 2017, net als de hoeveelheid papieren boekjes die IKEA meelevert...

Werkt ook erg goed samen met Homekit. Heb er nog niet veel mee gespeeld, maar hoop dat ik mijn Homewizard kan vervangen. Ik had namelijk nog wel wat slimmigheden daarin zitten waarvan ik twijfel of Apple het net zo slim kan (bijv: zet de lichten aan als ik thuis kom, maar alleen als het een half uur na zonsondergang is). Ook ga ik als ik thuis ben nog maar eens even spelen met de bewegingssensor. Dacht aan de WC...

Weet iemand of er ook normale wandschakelaars zijn die je kunt gebruiken om deze lampen of groepen of scenes in Homekit aan te zetten? Vind de IKEA afstandsbediening aan de muur niet echt een optie..
Wat betreft lichten aan als je thuis komt. Ja hoor, deze optie zit er prima in, kan je zelfs veranderen naar de eerste die thuis komt 😏

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:01

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Overigens heb ik nu een C# programma (Windows) dat met de gateway overweg kan. Gisteren disco in huis :)
Zijn er mensen die interesse hebben in de code?
Ik verwacht dit weekend alles netjes op Github te kunnen zetten (mijn ip en keys verwijderen etc.)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30

HeroS

SmartHome Nerd

Lees dat Homekit nu ook ondersteunt word:
https://www.iculture.nl/nieuws/ikea-tradfri-homekit/

Na de eerdere aankondiging en de valse start, is het nu eindelijk zover: de slimme IKEA Tradfri-lampen werken vanaf nu met HomeKit dankzij de zojuist beschikbaar gestelde software-update. Hierdoor kun je de IKEA-lampen koppelen in scènes aan andere HomeKit-accessoires en kun je ze bedienen met de Woning-app en Siri.

Update 1 november 2017: Nu is ook de benodigde update van de Tradfri-app beschikbaar, zodat je je lampen kunt koppelen aan HomeKit met de code die in de app verschijnt. Na het updaten kun je bij Integraties de HomeKit-code vinden.

Iemand al geprobeerd?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
HeroS schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:59:
Lees dat Homekit nu ook ondersteunt word:
https://www.iculture.nl/nieuws/ikea-tradfri-homekit/

Na de eerdere aankondiging en de valse start, is het nu eindelijk zover: de slimme IKEA Tradfri-lampen werken vanaf nu met HomeKit dankzij de zojuist beschikbaar gestelde software-update. Hierdoor kun je de IKEA-lampen koppelen in scènes aan andere HomeKit-accessoires en kun je ze bedienen met de Woning-app en Siri.

Update 1 november 2017: Nu is ook de benodigde update van de Tradfri-app beschikbaar, zodat je je lampen kunt koppelen aan HomeKit met de code die in de app verschijnt. Na het updaten kun je bij Integraties de HomeKit-code vinden.

Iemand al geprobeerd?
Ik ben nog steeds niet helemaal kapot van de intelligentie van Siri, maar het werkt prima in de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
Gisteravond heb ik de Ikea app geupdate en op de Echo dot de Trafdri skill van Ikea geinstaleerd. Op alexa.amazon.com bij Smarthome, werden daarna alle lampen herkend en kon ik groepen aanmaken en aanvinken welke lampen bij die groep horen. Met de groepsnaam kan ik nu de lampen naar believen aan en uitschakelen. Na de mondelinge instructie duurt het heel even, waarna de lichten aan/uit gaan en Alexa "ok" roept.

Ook staan er scenes bij smarthome, maar ben er nog niet achter hoe dat precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 17:08
Ik heb wel gemerkt dat wanneer ik de TRÅDFRI lampen via de Home app dim, dit niet zo vloeiend gaat als in de TRÅDFRI app terwijl de Philips Hue lampen wel echt traploos en heel geleidelijk aan dimmen. Dat is wel jammer, maar verder kijk ik er zeker naar uit om nu ook HomeKit scènes te kunnen maken met de TRÅDFRI lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb gisteren mijn wagen volgeladen bij de IKEA. Ben alleen niet heel erg te spreken over de manier waarop de GU10 met wit spectrum licht zijn licht verspreid. Omdat de ledjes best los staan van elkaar krijg ik bij de gemengd warme kleur (dus wit en vrij oranje door elkaar) reflecties van ofwel witte of wel de gele ledjes in voorwerpen in de kamer, wat ik wel als storend ervaar. Ik zal eens kijken of ik nog een extra soort diffuse plaat voor de lampen kan zetten.
Ben benieuwd of dat lukt; geen idee wat de warmte-afvoer is van die leds. Mijn oude led GU10 werden ook nog best warm.
[..]Verder vind ik de verpakkingen echt dramatisch; zou niet nodig moeten zijn anno 2017, [..]
Die verpakkingen zijn zeker een ramp... :/
Nee
[..]
Had ik eerder in dit topic ook al gevraagd, je zou eens kunnen googlen op zigbee wandschakelaars. Ik heb nog niets naar tevredenheid kunnen vinden en een wandschakelaar - al is het maar als extra - is best praktisch.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 12-09 15:29

Ik ben ook nog opzoek naar een goede oplossing hiervoor. Gisteren even snel wat in elkaar geknutseld omdat de vrouw hier graag fysieke knoppen wil hebben. Zelf doe ik alles via Siri of de Home app.

Er komt er nog een boven en dan is de woonkamer in 2 zones te schakelen via knoppen.
De schakelaar heb ik laten zitten, zodat als op de een of andere manier het netwerk weg valt de lampen nog aan te zetten zijn.

Echt geweldig mooi vind ik het niet, maar tot ik wat beter gevonden heb zo maar even :)
En ja het randje moet nog netjes afgewerkt worden, de vorige bewoners waren niet heel netjes met schilderen |:(

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/YRnHyKCnngd7CNx9ElIcv8AP_9kS80Q1-_NpfxYKAw1Mb6C7vc3iuj2RIJheNVB-_rf8q_fgaL-sQTba5w7aqZ1Rg916_MGE6kb4N6hGCwZbu9yH1xz8j1C6C8bzSK4jZuD0ei2YFd4O02DqCaytazEUT1Apte2txhmwmp40E6CZH-fQpcvzg3COrXHx-9mLhR4lBofCcQ0SveBHdzV-rEPF2N5In14bhUY_y_eMPWUUoBt37YcxW5vtJwszKbzRFy33JV2VMp_QiRNTZW-e4JNV2Fy3ZSTQBLMvNxPRt4ePi0RdNFFkzr35M1h0J-1n7qQVtJlujvSLlB4TH8VuYVfy7NWzgz6GwcYez5UL8bUBwnSeSrU6zRw7_eE1HpuO8S9Yn0nr-FA9CB-AK-L-fN0b2X6wnAonc5s3QtV_PDO28fGU9h_9q4ofm44-wRHEgJgE9MAsQkL-EcMeUH2sDDT1WGRTXfHGUjtf0Iuj7vxGjoyvTAN0ZBYyrBbJBIt1VLLpn0o8sDlWknDs4TGpOF23wiKP6OzY1Qdcrc6--0IWk2PTAzVLhqugQEhBZWaa3LLwMP7Obu3yil773XNkgXiC88tTDB4tMwBEKupTrQ=w1710-h2278-no

[ Voor 41% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 02-11-2017 09:32 . Reden: Plaatje werkte niet... ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sander schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:02:
[...]

Ik ben nog steeds niet helemaal kapot van de intelligentie van Siri, maar het werkt prima in de basis.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb gisteren geprobeerd om lampen toe te voegen, maar ik zag alleen de bridge van Ikea, en daar moest ik een code voor hebben. Maar mijn bridge is al een oudje, dus zonder code. Of kun je alleen lampen toevoegen? Dat moet toch ook via een code?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:35
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:23:
[...]

Ik ben ook nog opzoek naar een goede oplossing hiervoor. Gisteren even snel wat in elkaar geknutseld omdat de vrouw hier graag fysieke knoppen wil hebben. Zelf doe ik alles via Siri of de Home app.

Er komt er nog een boven en dan is de woonkamer in 2 zones te schakelen via knoppen.
De schakelaar heb ik laten zitten, zodat als op de een of andere manier het netwerk weg valt de lampen nog aan te zetten zijn.

Echt geweldig mooi vind ik het niet, maar tot ik wat beter gevonden heb zo maar even :)
En ja het randje moet nog netjes afgewerkt worden, de vorige bewoners waren niet heel netjes met schilderen |:(

[afbeelding]
Zou het een optie zijn om de behuizing van de puck te verwijderen, zodat de "inhoud" meer in je afdekraam geplaatst kan worden?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

zonoskar schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:32:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb gisteren geprobeerd om lampen toe te voegen, maar ik zag alleen de bridge van Ikea, en daar moest ik een code voor hebben. Maar mijn bridge is al een oudje, dus zonder code. Of kun je alleen lampen toevoegen? Dat moet toch ook via een code?
De code kan je via de geupdate app van IKEA ophalen, of met een pytradfri scriptje :)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:32:
[...]

App updaten en dan staat er in de config een knop voor Alexa/homekit met instructies voor beide

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
alesandro_46 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:33:
[...]

Zou het een optie zijn om de behuizing van de puck te verwijderen, zodat de "inhoud" meer in je afdekraam geplaatst kan worden?
Ik vind hem ook te ver van de muur staan.

Heb het nog wat aangepast. Het magneetkapje weg gehaald, een gaatje in het midden van het klepje geboord en direct op de afdekraam geschroefd.

Kan hem er nu op klikken en ook weer afhalen om eventueel de batterij te wisselen of lampen toe te voegen.

Paar foto's

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/PmN4kOHatnzJ89SANUe9LCcwPUVEM9guQQemVj2l9TAGNvscVziIwDw69-xyWwXh2drxiRwO0Fq0lYaPMddwEGywgsK5rVuyNdkECIryIu01IjI7XsvFH0aVogjCj0bIvUJ1JfiPGa9G_4GN76B5FzMovSLUoTBC46_6v39myZkku41ex2KAxI5AoyEUdU522pmegjAYijx3j_nNrgXcsKh_z85WOX5_2EqiKGRBqwNhHWT-Eq53w6dvoDIFp8qOW0H_x-mj_ShQwB_vv4Vx26RQJNBS-3cgz-HErsLqaS-wDhcamuxwIy-J1VOPmzQpH0eoaEHMHR9UGA6ORV2XqUcP23F0n0HXd0Pi6uKEhZcIm1IEDMt3IeG1sK8jMn2YfG2dlaI05BOxHt_PaGyWBY2jKmh7cSVwMyXh01Vd-Hht5FtmS-Emmyee6xetklVhSt-zUxbWXq97otOu7A4M0JswdGrriXrUFyT4aeW2-21JPehGcIaGSYQhq5fFA8RL0x8d4qclPvT0xZ1ot2SBgdcFPT-Of0iSWPgl4jog15pU7soBhcWxPJ8bKau83e9L1he7bALg262FAciJVBcEUuo6PZISbQKgrs00K5fncA=w3038-h2278-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/bppIIm2T7agYiM-c-MVHaowcpcl8UVpz6mepZu6bL-XqgxL4LgGIstyEnriCpqtEU4-hKXur6ZxLX_xIWWjqgkFO_tdIMC0TvPztt-HEWZeGP6oPU3xAyt3XK0rFfC0XFJhBsTU8EllUY6FifOvaJg4AVbBijqJC3AJZr5MdlzxyyunJM-UuV54p0OsUmWN3EwAWWt7OJ1byLDMIOZRxOTILKoHY4AlWY87jroXiRC6fI058pTE-4xHYTp8LrFcsXgWxeetz0zlhhTx1URsGYPBwv4DgLdpwo95kzynsICPBDKC-8fZJZRGc5j3vUUFWEy_0TFk9AfJH0DCaju7YVEe3NQFfWPa7EBIVQx34TB8d_5uaGZidVQSA4GKqb8CzbkKYJv63b5bS65myhWkX_Wj0nRRWZ-q4VatjNQzZvGtrCEM6wjZ0C_DP5Erta-AYv7zhFPGr9OldIFiewsKLnwV4vqWGQomK6jo8bkDB9eQpf1ZDUZa5WPcPZR3YBgDeOvZNm4Z5ukAOH5kiwIUk0V7uChm00gBw-KVt0eDStmED8AvK_Am-iVQvdKS8QnXb2Pu6dhwnPz0iZqoZaaQkajvzfTjPakOTBt2rS1Ss4Q=w3038-h2278-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/LEYwWwVCTOVo8mR9e76ZthxybP28qYYdCDHROzLTBsLdUd16dRZVPqo4h8p4D-rvQoilzxHEDfWSEMkgfNLG8UP8mV7_kI-bk9AKanspQ7ceU8mAU95MOL978PiEJ6Euuc8azIH2NabSEG4satK_bKeG9Dz3UugKkjCNX2xr7eaJFgd7kOB_izrkqNxoxQsG37oAaW_py54eEAncaADOEtb__k1VLPhkBILi2kW5CE_l6WbYHy69foPn3eUmDzhkqhyMjOIS9NLsm3vyOrXOz81kTSJp8UPlFQVbdJWl5NyuH1yiVs7QVSzhPAfqsGhR8v6G32PaEjw9Aqez39JtkQLdLPSqaue9IFc9b7aO4kaudt9Nt6dalWLJ3GY6ClDId3puQgWp4GFdItld4CsjNOnJcIKEp61GQO7xHvyf4CwbAHKF6faJ25RINBmiXFy4GfnPtY7rWJsxMW_Vz06MqtHi1XVbA-lZ7VPpuZOOyAf_Z6ZKZKg0DltId-tXRs2jl2jNbSqfgc-yi61LMGpUFN4wfKP7-MLVztuGERM8wQbOLs2Fu0nRTIqD6BWOHYJvu6FfmIKh7zosOtd1sUfqMhy-z766y6cWHzvpywETRw=w3038-h2278-no

Voorlopig ben ik er zo wel tevreden mee tot ik een mooiere inbouw oplossing gevonden heb :)

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

SHIFTER [NL] schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:00:
[...]

Ik vind hem ook te ver van de muur staan.

Heb het nog wat aangepast. Het magneetkapje weg gehaald, een gaatje in het midden van het klepje geboord en direct op de afdekraam geschroefd.

Kan hem er nu op klikken en ook weer afhalen om eventueel de batterij te wisselen of lampen toe te voegen.

Paar foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voorlopig ben ik er zo wel tevreden mee tot ik een mooiere inbouw oplossing gevonden heb :)
Mooi zo, Tweakers die de Tradfri modden B) Is zo'n kleinere dimmer (van €9,95 die alleen maar dimt) niet praktischer aan de wand? Die steekt minder ver uit en past misschien nog wel in het raampje van een bestaande dimmer.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yvma_nl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-11-2017
Vorkie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:36:
[...]

De gateway zit op versie 1.0.0008... maar de app zegt dus alles up2date. Ga je dan naar Homekit zegt ie dat ie geupdate moet worden...

Factory reset gedaan, vindt dan wel gelijk alle lampen... enig idee nog wat ik kan proberen?
Had hetzelfde probleem... Oplossing was om niet alleen de gateway te resetten, maar ook in de Tradfri app onder instellingen te kiezen voor 'verwijder alle instellingen' (helemaal onder in het scherm).
De gateway start dan opnieuw op en neemt niets meer over van de oude instellingen, scenes of aangesloten lampen en bedieningsapparaten. Je begint dus weer vanaf nul met instellen.
Wel een nadeeltje, zeker als je al veel producten had gekoppeld. Maar het heeft wel geholpen. De gateway startte opnieuw op, met direct de laatste firmware versie... Je krijgt trouwens ook een nieuwe (andere) verbindingscode voor homekit daarmee.
Nu alles draaiend onder homekit (zolang het goed gaat)

PS. IKEA bellen om support heeft geen zin. Er was bij de helpdesk exact één collega die er verstand van had (en die was vandaag niet aanwezig 8)7)
Onbegrijpelijk dat zo'n groot bedrijf bij het in de markt zetten van een dergelijk technisch product niet meer investeert in support, zeker in de beginfase...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:31
Arjan A schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:27:
[...]

Mooi zo, Tweakers die de Tradfri modden B) Is zo'n kleinere dimmer (van €9,95 die alleen maar dimt) niet praktischer aan de wand? Die steekt minder ver uit en past misschien nog wel in het raampje van een bestaande dimmer.
Om deze reden zit ik te denken om mijn huis maar vol te gaan hangen met 1-kleur-wit-dimbare lampen, en overal de kleine dimmer te gebruiken op zo'n afdekplaatje. Hoop dat dat er wat strakker uit gaat zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
yvma_nl schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:08:
[...]

Had hetzelfde probleem... Oplossing was om niet alleen de gateway te resetten, maar ook in de Tradfri app onder instellingen te kiezen voor 'verwijder alle instellingen' (helemaal onder in het scherm).
De gateway start dan opnieuw op en neemt niets meer over van de oude instellingen, scenes of aangesloten lampen en bedieningsapparaten. Je begint dus weer vanaf nul met instellen.
Wel een nadeeltje, zeker als je al veel producten had gekoppeld. Maar het heeft wel geholpen. De gateway startte opnieuw op, met direct de laatste firmware versie... Je krijgt trouwens ook een nieuwe (andere) verbindingscode voor homekit daarmee.
Nu alles draaiend onder homekit (zolang het goed gaat)

PS. IKEA bellen om support heeft geen zin. Er was bij de helpdesk exact één collega die er verstand van had (en die was vandaag niet aanwezig 8)7)
Onbegrijpelijk dat zo'n groot bedrijf bij het in de markt zetten van een dergelijk technisch product niet meer investeert in support, zeker in de beginfase...
Top! Dat werkte!

Wat een prutwerk daarna... 12 GU10, 3 E27 en 3 dimmers + schakelaar...
En nog niet gesproken over het identificeren in HomeKit :P heb weer genoeg gezien van het huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
Sander schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:56:
[...]

App updaten en dan staat er in de config een knop voor Alexa/homekit met instructies voor beide
Hier krijg ik alleen de alexa te zien. :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 15:11
Net even gesproken met een ikea klantsupport medewerker maar volgens haar was mijn Gateway waarschijnlijk overleden en moet ik hem terugbrengen. Jammer, best verheugt op het spelen met Homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
joldemans schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:33:
Net even gesproken met een ikea klantsupport medewerker maar volgens haar was mijn Gateway waarschijnlijk overleden en moet ik hem terugbrengen. Jammer, best verheugt op het spelen met Homekit.
Gaat trouwens heel soepel, je levert hem in, krijgt geld terug en je kunt een nieuwe ophalen in de winkel. Moet natuurlijk wel een reden opgeven, maar een simpel: "hij doet het niet meer" volstaat. Gaan ze niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Homekit vraag:

Wat werkt: zet de lampen van de eettafel op 20%
Wat niet werkt: zet de lampen van de eettafel op warmwit. Antwoord Siri: "Er zijn geen lichten in de eettafel die de actie ondersteunen."

Kan wel in de Woning app de kleur van de lichten aanpassen, via een traploze kleurcirkel met alle kleuren van "Koudwit" naar "wit" naar "warm wit".

Ter info: heb bij de eettafel de e27.spectrum wit lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

tafmaf schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:29:
[...]
Hier idem. Met app versie 1.2.0 en gateway 1.2.42.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:46
gysman11 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:09:
Homekit vraag:

Wat werkt: zet de lampen van de eettafel op 20%
Wat niet werkt: zet de lampen van de eettafel op warmwit. Antwoord Siri: "Er zijn geen lichten in de eettafel die de actie ondersteunen."

Kan wel in de Woning app de kleur van de lichten aanpassen, via een traploze kleurcirkel met alle kleuren van "Koudwit" naar "wit" naar "warm wit".

Ter info: heb bij de eettafel de e27.spectrum wit lampen.
Ik zit eigenlijk met precies dezelfde vraag. Ondertussen meerdere varianten geprobeerd bij Siri, maar zodra je de tinten een kleur noemt zegt de assistent: "Er zijn geen lichten in de keuken die de kleur kunnen aanpassen."

Iemand enig idee of dit dus kan met Siri? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

tafmaf schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:29:
[...]
Ik ook, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik de code al op een andere manier uit de bridge had gehaald...

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

yvma_nl schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:08:
De Tradfri hub configureer je met de app. De Android app is zo'n 10.000 keer gedownload. Ikzelf heb de app minstens 4 keer geinstalleerd, terwijl ik maar 1 hub gekocht heb. De hub is ongeveer een half jaar op de markt. Ikea heeft wereldwijd 330 vestigingen.

Deel dat op elkaar en je ontdekt dat ze misschien maar 1 hub per vestiging per week verkocht hebben.
Dat is niet echt een spectaculaire omzet.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aawe mwan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:22:
[...]

De Tradfri hub configureer je met de app. De Android app is zo'n 10.000 keer gedownload. Ikzelf heb de app minstens 4 keer geinstalleerd, terwijl ik maar 1 hub gekocht heb. De hub is ongeveer een half jaar op de markt. Ikea heeft wereldwijd 330 vestigingen.

Deel dat op elkaar en je ontdekt dat ze misschien maar 1 hub per vestiging per week verkocht hebben.
Zo kan je natuurlijk niet rekenen. Ikea verkoopt veel hubs, dingen komen per pallet binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

aawe mwan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:22:
[...]

En de iPhone gebruikers dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
zonoskar schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:16:
[...]

Hier idem. Met app versie 1.2.0 en gateway 1.2.42.
Zelfde her.
Misschien alles opnieuw installeren als ik tijd heb.
Heb eigenlijk geen zin om alles weer te moeten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De hub heeft zichzelf volautomatisch geüpdate! Helaas kon ik dat pas zien nadat de app een keer of 5 gecrasht was bij mijn poging om het versienummersscherm te openen. In dat gedeelte hebben ze in elk geval nog niets aan de stabiliteit verbeterd. En verder zijn er geen concrete bugfixes of nieuwe features?

Ik ben overigens niet van plan om een Rube Goldberg machine te bouwen om een lampje aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Nou... 6 spotjes “werkend”.
Tussen “ want ik moet bekennen dat ik het een behoorlijk speelgoedsysteempje vind.
De eerste gateway is al retour na 1 dag want de kabel was stuk na 4 keer unpluggen.
De installatie procedure, dat je voor elk lampje op een stoel moet klimmen en een knop 10 sec moet inhouden met de dimmer tegen de lamp aan :’). Man man man man man :F

De dimmer zelf... ik denk als ik die niet een keer terugbreng dat ik er binnen twee weken met de auto overheen rijd.

Hoe dan ook, een spot(Ha!)goedkope poging tot HomeKit gu10 spotjes in de keuken.
Maar zelfs in home blijft het een zo-zo systeem. Het dimmen gaat in stapjes en zelden reageren alle lampen in 1 groep gelijktijdig :?

Men mag dan wel zo schermen met dat het DE hue concurrent is, maar het is nog niet half zo goed als hue...

Ik heb uiteindelijk maar een Hue dimmerswitch ingesteld op een helderheid per knop.

Ik kijk het zo even een weekje of wat aan, maar het valt me vooralsnog berhoorlijk tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
paQ schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:17:
Nou... 6 spotjes “werkend”.
Tussen “ want ik moet bekennen dat ik het een behoorlijk speelgoedsysteempje vind.
De eerste gateway is al retour na 1 dag want de kabel was stuk na 4 keer unpluggen.
De installatie procedure, dat je voor elk lampje op een stoel moet klimmen en een knop 10 sec moet inhouden met de dimmer tegen de lamp aan :’). Man man man man man :F

De dimmer zelf... ik denk als ik die niet een keer terugbreng dat ik er binnen twee weken met de auto overheen rijd.

Hoe dan ook, een spot(Ha!)goedkope poging tot HomeKit gu10 spotjes in de keuken.
Maar zelfs in home blijft het een zo-zo systeem. Het dimmen gaat in stapjes en zelden reageren alle lampen in 1 groep gelijktijdig :?

Men mag dan wel zo schermen met dat het DE hue concurrent is, maar het is nog niet half zo goed als hue...

Ik heb uiteindelijk maar een Hue dimmerswitch ingesteld op een helderheid per knop.

Ik kijk het zo even een weekje of wat aan, maar het valt me vooralsnog berhoorlijk tegen.
We zijn gewoon verwent met Philips Hue :9 , naar mijn mening moet je ook niet willen overstappen van Philips Hue naar Ikea Tradfri, is nu nog een te grote stap terug.

Snap overigens niet dat ze niet op de klassieke/normale manier lampen toevoegen, dat wil zeggen dat wanneer je lampen nog geen netwerk hebben (toestand na dat ze gereset zijn), dat deze dan naar een open netwerk gaan zoeken en als je dan je netwerk openzet, met je app op je bridge, dat deze lampen dan aan je netwerk worden toegevoegd, zoals meeste Zigbee oplossingen met een bridge dat doen.

Touchlinken is leuk voor netwerk met alleen lampen en switches (kan ook met Philips), maar zodra je een slimme controller als een bridge toevoegt wil je niet meer touchlinken ;)

Maar ja Philips was al een paar jaar bezig met Zigbee (zie LivingColors lampen met remote) voordat ze met Hue begonnen en hebben toen al heel veel geleerd 8). Je kunt ook moeilijk verwachten van een nieuwkomer als Ikea dat ze deze achterstand, van ruim 8 jaar, even in een jaartje inlopen..... Denk wel dat Ikea Tradfri potentieel heeft en voor nieuwe gebruikers die nog geen ervaring hebben met Philips Hue, die weten vaak niet beter, is dit al een heel mooi systeem (voor weinig/minder geld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Nou dat weet ik niet. Er is immers veel beters te koop, dus IKEA staat wel echt met 5-0 achter hier. Voor mij een mooie manier om voor 7 tientjes de keuken verlichting in home te krijgen ipv voor 180 euro.

En dat is prima, maar er zijn nog veel stappen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Ik ben inderdaad een gebruiker die geen ervaring heeft met Hue en ben erg tevreden met het ikea systeem. Ben nooit begonnen aan Hue vanwege de kosten hiervan.

Het ikea systeem zal in toekomstige updates vast nog uitgebreid gaan worden :) We gaan het zien, voor nu vind ik het een systeem dat prima werkt. Zeker voor het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Het werkt wellicht voor een losse lamp hier en daar.
Maar iets simpels als 6 lampen simultaan laten reageren moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn.

Het aanbod is lang niet gek hoor, maar de werking is niet waar het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
paQ schreef op donderdag 2 november 2017 @ 23:38:
Maar iets simpels als 6 lampen simultaan laten reageren moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn.

Het aanbod is lang niet gek hoor, maar de werking is niet waar het zou moeten zijn.
Ik heb eens zitten spelen met de 3 G10 spots die ik in de keuken heb. Deze staan als groep in Homekit en inderdaad soms gaan ze niet gelijk aan.

Ik weet niet of we bij Ikea een soort bug report in kunnen vullen, anders misschien een idee om dit soort dingen aan te geven zodat het verbeterd kan worden :)

Treed dit gedrag (niet tegelijk aan gaan) ook op als de Ikea lampen aan een Hue Bridge hangen??

[ Voor 7% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 02-11-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik ben zelf ook nog maar een weekje op de Tradfri, overgestapt van een 433-systeem plus wat lampen op een dimmer. Hue ken ik wel, maar heb ik nooit overwogen, vanwege de kosten.
Ik heb nu 2 zones, een met 4 en een met 2 lampen. Eén lamp reageerde slecht, omdat die op een luidspreker stond. Twee boeken eronder en het was opgelost. Dat geeft m.i. wel aan dat deze lampen behoorlijk gevoelig zijn voor interferentie. Bovengenoemde klachten in het topic herken ik dan ook niet in mijn situatie, maar ik denk wel dat IKEA niet heeft ingeschat wat de frequentievervuiling (op de 2.4 GHz) inhoudt als je bijv. in de Randstad woont. In een houten huis op het Zweedse platteland zal het wellicht allemaal perfect werken :)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

paQ schreef op donderdag 2 november 2017 @ 23:38:

Ik heb dat ook wel eens na een reset, maar dat gaat over. Soms lopen er updates, soms is de gekozen frequentie gewoon niet goed genoeg, gevolg is dat sommige lampen (veel) later reageren.

Het Ikea systeem is een leuke oplossing voor iemand die geen hub gaat gebruiken. Gewoon een starterset inschroeven en je kunt beginnen, zelfs in een woning waar niet eens een computer aanwezig is. En je kunt het gewoon in elke Ikea winkel kopen, ook een groot voordeel boven andere merken die je eerst moet gaan zoeken (en waarvan de winkelvoorraad dan maar 1 is).

De Hue heb ik nooit gekocht omdat ze begonnen zijn met lampjes met heel weinig lichtopbrengst, die geen goed blauw of groen hadden en zeker niet in de laatste plaats omdat het niet in normale winkels te koop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Even terugkomend op mijn probleem m.b.t. het koppelen met Alexa. Dat is inmiddels gelukt. Ik heb de gateway gereset en even later lukte het ineens toch.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik had eigenlijk gehoopt dat na de homekit update de Trädfri lampjes ook te bedienen zijn als je niet met je lokale wifi netwerk verbonden bent. Via homekit dan, niet via de ikea app.

Bij mij is dat in ieder geval niet mogelijk, ik heb wel een apple tv 4 en iPad liggen om als homekit hub te functioneren. Klopt dit, of moet ik nog aan de slag om dit toch werken te krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mikey5times schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:07:
Ik had eigenlijk gehoopt dat na de homekit update de Trädfri lampjes ook te bedienen zijn als je niet met je lokale wifi netwerk verbonden bent. Via homekit dan, niet via de ikea app.

Bij mij is dat in ieder geval niet mogelijk, ik heb wel een apple tv 4 en iPad liggen om als homekit hub te functioneren. Klopt dit, of moet ik nog aan de slag om dit toch werken te krijgen?
Je moet voor Homekit op afstand inderdaad een Woning Hub hebben op de laatste update. Dan kan je vanuit Home.App gewoon de lampen aansturen.

/edit

Nog even een tipje als je Hue ook in huis hebt, doe via de App even een nieuw kanaal kiezen (schijnbaar zijn er tegenwoordig 4), merkte namelijk dat ze elkaar in de weg zaten (dit resulteerde in vertragingen in zowel Hue als Tradfri.

[ Voor 16% gewijzigd door Vorkie op 03-11-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Hier ook maar eens Tradfri proberen. Helaas lijkt het of één van de 4 GU10 lampen DOA is. Het was meteen de eerste die ik probeerde, dus was nog niet zeker hoe het zich moet gedragen. Toen ik de schakelaar aanknipte begon de lamp gelijk snel te flikkeren. Ik kreeg hem ook helemaal niet gekoppeld met de remote. Bij lamp 2 was het dan ook duidelijk dat dat geflikker niet normaal is. Heb ook al een factory reset geprobeerd (6x aan/uit, really ?!) maar hielp ook niet. Bizarre is dat ik hem eigenlijk wel gekoppeld kreeg, en hij samen met de 3 andere ook reageert op aan/uit of dimmen, maar gewoon constant blijft knipperen.
Morgen maar eens terugbrengen dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 23:19
Versie 0.57 van Homeassistant is uit, met de verwachtte Tradfri update.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zigbee is Zigbee dacht ik, dus ik heb een aantal combinaties uitgeprobeerd:

Trådfri hubOsram hub
Trådfri kleurenlamp
(25 euro)
Werkt (*)Alleen als witte lamp
Osram kleurenlamp
(20-50 euro)
Werkt, maar springt soms ineens spontaan naar wit (*)Werkt, heel goed blauw, slecht groen
Philips Hue RGB Gen3
(25-50 euro)
Werkt (*)Werkt, goed groen, minder goed blauw
Chinese kleurenlamp "K2"
(15-40 euro)
Werkt (*)Werkt, perfecte RGBW kleuren
(Rood GROEN Blauw WIT)
Chinese RGBW ledstrip
(+/- 100 euro)
Werkt (*)Niet gelukt om te koppelen
Floalt paneellamp
(vanaf 70 euro)
WerktNiet geprobeerd
Trådfri GU10 lamp, kleine doosje
(8 euro)
Werkt, maar eentje geeft 's nachts een "alarm knipperlichtje"Niet geprobeerd
Innr éénkleurige ledstrip
(50-70 euro)
Werkt, maar alleen dicht bij de hub (Ikea lampen gooien hem van het netwerk)Werkt, maar bij gaat bij aanzetten eerst naar de maximale helderheid
(activeren van een scene werkt wel)
Trådfri afstandsbediening
(10 euro)
WerktWerkt niet: herkent hem als 4-knops afstandsbediening, maar knoppen zijn niet te programmeren
Osram 4-knops afstandsbediening
(15-50 euro)
Niet geprobeerdWerkt, stuurt ook features die Osram zelf niet heeft zoals color-cycling op Hue en dimmen tot bijna 0
Trådfri bewegingsmelder
(20 euro)
Werkt, is bovendien te paren met een tweede bewegingsmelderNiet geprobeerd
Osram tussenstekker
(20-30 euro)
Niet via de hub te bedienen, wel via de Ikea afstandsbediening. Niet opnieuw geprobeerd sinds de nieuwe firmware.Werkt

(*) = werkt, maar is wat betreft kleuren afhankelijk van de erg beperkte palette die de Ikea app biedt, waar echt blauw en groen niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Hmmbob schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:09:
Versie 0.57 van Homeassistant is uit, met de verwachtte Tradfri update.
En het kleuren paneel beschikbaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
aawe mwan schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:17:
Zigbee is Zigbee dacht ik, dus ik heb een aantal combinaties uitgeprobeerd:

Trådfri hubOsram hub
Trådfri kleurenlamp
(25 euro)
Werkt (*)Alleen als witte lamp
Osram kleurenlamp
(20-50 euro)
Werkt, maar springt soms ineens spontaan naar wit (*)Werkt, heel goed blauw, slecht groen
Philips Hue RGB Gen3
(25-50 euro)
Werkt (*)Werkt, goed groen, minder goed blauw
Chinese kleurenlamp "K2"
(15-40 euro)
Werkt (*)Werkt, perfecte RGBW kleuren
(Rood GROEN Blauw WIT)
Chinese RGBW ledstrip
(+/- 100 euro)
Werkt (*)Niet gelukt om te koppelen
Floalt paneellamp
(vanaf 70 euro)
WerktNiet geprobeerd
Trådfri GU10 lamp, kleine doosje
(8 euro)
Werkt, maar eentje geeft 's nachts een "alarm knipperlichtje"Niet geprobeerd
Innr éénkleurige ledstrip
(50-70 euro)
Werkt, maar alleen dicht bij de hub (Ikea lampen gooien hem van het netwerk)Werkt, maar bij gaat bij aanzetten eerst naar de maximale helderheid
(activeren van een scene werkt wel)
Trådfri afstandsbediening
(10 euro)
WerktWerkt niet: herkent hem als 4-knops afstandsbediening, maar knoppen zijn niet te programmeren
Osram 4-knops afstandsbediening
(15-50 euro)
Niet geprobeerdWerkt, stuurt ook features die Osram zelf niet heeft zoals color-cycling op Hue en dimmen tot bijna 0
Trådfri bewegingsmelder
(20 euro)
Werkt, is bovendien te paren met een tweede bewegingsmelderNiet geprobeerd
Osram tussenstekker
(20-30 euro)
Niet via de hub te bedienen, wel via de Ikea afstandsbediening. Niet opnieuw geprobeerd sinds de nieuwe firmware.Werkt

(*) = werkt, maar is wat betreft kleuren afhankelijk van de erg beperkte palette die de Ikea app biedt, waar echt blauw en groen niet in zitten.
Dus nog geen echt werkende tussen stekker voor de media spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellyD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 07:20
aawe mwan schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:17:

Ik weet niet welke app jij gebruikt maar de mijne heeft wel degelijk de optie blauw. Ook mooi genaamd "blauw" in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:56
Sinds de update van de gateway werkt de Android app niet meer. Hij kan geen verbinding krijgen ook niet naar een herinstallatie. Na het scannen van de code kan hij de gateway niet vinden. Dit probleem heb ik op twee Android toestellen. Op Ios werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
Ik heb een iPhone4 gereserveerd voor o.a. Traffri en dat werkte tot de laatste update prima.
App meldde na opstarten dat ik moest updaten, dat gedaan. De eerste keer opstarten zag ik inderdaad een nieuwe optie voor Home Kit (heb ik overigens niet).
Maar als ik nu de app start krijg ik telkens drie schermen met "nieuwe functies" maar die kan ik niet afsluiten! Staat alleen "meer weten", maar dat opent een webpagina. Kan nu de lampen niet meer bereiken!

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

na de upgrade van home assistant werkt tradfri ook weer naar behoren gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

weekend warrior schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:06:
Sinds de update van de gateway werkt de Android app niet meer. Hij kan geen verbinding krijgen ook niet naar een herinstallatie. Na het scannen van de code kan hij de gateway niet vinden. Dit probleem heb ik op twee Android toestellen. Op Ios werkt het prima.
Bij mij was vanochtend de hub ook ineens niet meer bereikbaar vanaf de Android tablet. Ik heb een uur lang opnieuw geprobeerd, Ikea hub opnieuw opgestart, tablet opnieuw opgestart, het hielp allemaal niet.

Toen ontdekte ik dat een Android telefoon met de vorige versie van de app (had ik nog niet geüpgrade), de hub wel gewoon kan vinden en de lampen kan bedienen. Dus aan de hub zal het deze keer niet liggen.

Daarom maar besloten om op de tablet de koppeling met de hub te verbreken en hem opnieuw te koppelen. Maar ook nu was het voor de app onmogelijk om een hub te vinden. Uit pure wanhoop heb ik daarna het IP-adres van mijn hub opgezocht en handmatig ingevoerd in de app en wat denk je: nu werkt het weer!

Er lijkt dus een nieuwe vette bug in de Android app te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Weet iemand of de http://www.ikea.com/gb/en...ighting/smart-lighting/trådfri-led-bulb-e14-400-lumen-wireless-dimmable-warm-white-chandelier-opal-white-art-60365271/ nog verkrijgbaar is in Nederland? Hij is verdwenen van de website: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60365271/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
e14 lampjes lagen deze week ook niet in de winkel. Hubs waren er ook niet. (breda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Echt wel bizar dat verschillende Tradfri componenten significant duurder zijn in België dan in Nederland. Bvb de fixed color GU10 kost in België €9.99 vs €6.99 in Nederland ! 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Tja, zo kijk ik ook wel eens jaloers naar jullie auto dealers.... Verschil alleen is dat jij wel in Nederland zonder problemen wat lampjes kunt komen kopen, maar auto's kopen in belgie is voor mij niet mogelijk. Nier zonder daarna nog een fikse belasting in nederland te moeten betalen in ieder geval.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Twixie schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:07:
Echt wel bizar dat verschillende Tradfri componenten significant duurder zijn in België dan in Nederland. Bvb de fixed color GU10 kost in België €9.99 vs €6.99 in Nederland ! 8)7
Voor de verkoopprijs van een artikel is het niet zo zeer belangrijk hoeveel het kost om het te produceren, maar veel meer wat de maximale prijs is die consumenten in een bepaalde markt er voor willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
aawe mwan schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:42:
[...]

Voor de verkoopprijs van een artikel is het niet zo zeer belangrijk hoeveel het kost om het te produceren, maar veel meer wat de maximale prijs is die consumenten in een bepaalde markt er voor willen betalen.
En wij Nederlanders zijn gierig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Kan je met 1 afstand ook twee lampen en/of twee groepen individueel besturen? Of kan dat alleen met de hub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Waterkoker schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:37:
Kan je met 1 afstand ook twee lampen en/of twee groepen individueel besturen? Of kan dat alleen met de hub
Nee dat kan niet, alleen een groep met de ab. Met de hub kan het via de app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Vandaag nog wat GU10 spotjes en een Ikea E27 Bulb gekocht om te koppelen aan de Hue.

De GU10 spotjes koppelen ging weer prima, echter de Ikea E27 Bulb lukt niet. Ik heb hem eenmalig gezien 'white colour lamp'.. echter daarna werd de verbinding verbroken. Sindsdien is hij niet meer zichtbaar, ook niet na resetten.

Zou deze kapot zijn? Of werkt hij gewoon niet qua firmware versie. De productieweek is 2733

edit: een complete reset van de Hue Bridge deed de truuk. Het blijft toch wel instabiel en onvoorspelbaar allemaal zeg. Maarja, het zijn dan ook 2 systemen door elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door d0s op 05-11-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Vandaag wat TRÅDFRI lampjes en knopjes gehaald.

Ik heb ervaring met Hue bij mijn moeder thuis, 2 strips, 3 white lichten, 3 white ambiance, 3 dimmer switches, 1 tap en 2 bewegings sensor.

Hue is leuk, de app is veel beter en stabieler geworden waardoor voor mij 3de partij apps niet nodig waren, maar ik had toch wat problemen, vooral met de dimmer switches, soms moet reageerde die niet bij drukken van aan of uit knopje... vaak andere zigbee band geprobeerd, maar helpt niet.

Dus ik ben benieuwd wat mijn ervaring met TRÅDFRI zou zijn... vooralsnog vind ik de dimmer van Ikea (die kleine rond ding) best wel leuk, je moet even de “feeling” van krijgen.... ik ben voor de Ikea gegaan wegens de prijs.

Wat ik tot nu toe ervaren heb:

-2 dimmers, een controle en een white lamp zijn al 30 minuten met status “update penning”

-Soms bij het openen van de app (iOS) krijg ik een waarschuwing dat mijn hun niet gevonden kan woorden, maar er is een nieuwe beschikbaar :/ :/ :/

-Wat voor een manier om een lamp te verbinden is dat?! Straks als ik 4 GU10 spots ga halen (waren op in Delft) moet ik 1x1 met de remote/dimmer gaan verbinden? Omg... Heeft Ikea een zn bureau lamp met GU10? Wordt makkelijker.

-Batterij van een van mijn Dimmer switches waren op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
:')

in Delft was er haast niks.
"eind november weer" zeiden ze nog trots.
idem voor de GU10 en de bridge.

- maar in Barendrecht was alles er gister?
zei ik nog

" ooohhh. hahaha Baaaaarendrecht. maar wij zijn de ECHTE Ikea"
-ja... die zonder voorraad voor de komende 4 weken d:)b

Op dat moment waren er in Barendrecht nog 7 bridges.
Toen ik daar 40 min later aankwam nog 4.

Ik kan trouwens mijn IKEA bridge niet benaderen als ik met mijn telefoon op een repeater ben verbonden :F

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 05-11-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickadin
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-03-2021
Veel mensen die naar de ikea delft gaan :)
Ben er vanochtend ook geweest, en een warm White e14 bulb gehaald (die van 14eu.). Deze leek al versie 1.2.217 te draaien. Dus zou al direct compatible met hue moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Sinds de update geen last meer gehad van een app die niet met de gateway kan connecten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Nickadin schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:15:
Veel mensen die naar de ikea delft gaan :)
Ben er vanochtend ook geweest, en een warm White e14 bulb gehaald (die van 14eu.). Deze leek al versie 1.2.217 te draaien. Dus zou al direct compatible met hue moeten zijn.
Wat was de productieweek?

Mijn e14 bulb die ik 2 weken terug heb gekocht werkte namelijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

paQ schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:04:
:')

in Delft was er haast niks.
"eind november weer" zeiden ze nog trots.
idem voor de GU10 en de bridge.

- maar in Barendrecht was alles er gister?
zei ik nog

" ooohhh. hahaha Baaaaarendrecht. maar wij zijn de ECHTE Ikea"
-ja... die zonder voorraad voor de komende 4 weken d:)b

Op dat moment waren er in Barendrecht nog 7 bridges.
Toen ik daar 40 min later aankwam nog 4.

Ik kan trouwens mijn IKEA bridge niet benaderen als ik met mijn telefoon op een repeater ben verbonden :F
Ja Ikea delft is net ietsjes anders dan de rest. De rest zijn allemaal franchise.
Als je mij vraagt kan je locatie delft ook het beste maar overslaan. Het zou het voorbeeld moeten zijn voor de rest, maar in praktijk lukt dat blijkbaar niet zo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
"the joke's on you" kon ik alleen maar denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
hier hassio (home assistant voor PI) gebruiker. Wel een issue met de lampjes in 0.57.1

Alles werkt, maar als ik een lamp (of groep lampen) helemaal aan wil zetten (100% brightness, dan reageert hij niet. 0%>70%: werkt. 70>80%: werkt. 80>100% werkt niet. dan van slider 100% naar ~99%: werkt wel. Brightness up gaat dus goed, zolang ik maar geen 100% selecteer op de slider, want dan reageert ie niet.

Iemand soortgelijke issues? (Ben vandaag overgestapt van Home assistant op Synology (wat een gedoe om dat werkend te houden, zonder docker...), naar hassio. Maar nog niet helemaal foutloos hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb vandaag al mijn Ikea lampen aan mijn Hue bridge gekoppeld. Maar nu kan ik de lampen niet meer met de Ikea App, noch met de Ikea ab bedienen. Is dat logisch? Kan ik de ab opnieuw koppelen zonder dat de lamp uit de Hue vliegt? Het koppelen was nl. niet echt weinig werk.

Kwam er ook achter dat mijn Hue bridge geen homekit ondersteund....grr...

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 05-11-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
gysman11 schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:13:
hier hassio (home assistant voor PI) gebruiker. Wel een issue met de lampjes in 0.57.1

Alles werkt, maar als ik een lamp (of groep lampen) helemaal aan wil zetten (100% brightness, dan reageert hij niet. 0%>70%: werkt. 70>80%: werkt. 80>100% werkt niet. dan van slider 100% naar ~99%: werkt wel. Brightness up gaat dus goed, zolang ik maar geen 100% selecteer op de slider, want dan reageert ie niet.

Iemand soortgelijke issues? (Ben vandaag overgestapt van Home assistant op Synology (wat een gedoe om dat werkend te houden, zonder docker...), naar hassio. Maar nog niet helemaal foutloos hier.
Net ff getest maar heb t zelfde blijkbaar. Wordt wel weer verholpen in een volgende release neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
zonoskar schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:40:
Ik heb vandaag al mijn Ikea lampen aan mijn Hue bridge gekoppeld. Maar nu kan ik de lampen niet meer met de Ikea App, noch met de Ikea ab bedienen. Is dat logisch? Kan ik de ab opnieuw koppelen zonder dat de lamp uit de Hue vliegt? Het koppelen was nl. niet echt weinig werk.

Kwam er ook achter dat mijn Hue bridge geen homekit ondersteund....grr...
Ja dat is logisch, als je de lampen met de Hue hebt gekoppeld zitten ze in een ander Zigbee netwerk dan de Ikea bridge en Ikea remote en dan werkt de Ikea app inderdaad niet |:(

Als je de lampen opnieuw met de Ikea remote koppelt dan zitten ze weer terug in je Ikea Zigbee netwerk en kun je zie niet meer zien op je Hue Zigbee netwerk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Erik1971 schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:17:
[...]

Ja dat is logisch, als je de lampen met de Hue hebt gekoppeld zitten ze in een ander Zigbee netwerk dan de Ikea bridge en Ikea remote en dan werkt de Ikea app inderdaad niet |:(

Als je de lampen opnieuw met de Ikea remote koppelt dan zitten ze weer terug in je Ikea Zigbee netwerk en kun je zie niet meer zien op je Hue Zigbee netwerk....
Behalve als hij eerst de Ikea remote koppelt aan de Hue bridge met touchlink. Dan werkt de remote icm de Hue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
gysman11 schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:13:

opgelost in 0.57.2: Fix setting max brightness for TRADFRI (@ggravlingen - #10359)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
d0s schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:41:
[...]

Behalve als hij eerst de Ikea remote koppelt aan de Hue bridge met touchlink. Dan werkt de remote icm de Hue.
Klopt helemaal, maar als iemand vraagt waarom zijn Ikea app niet meer werkt als de lampen net aan Hue systeem is gekoppeld, dan schat ik in dat deze persoon het waarschijnlijk niet voor elkaar gaat krijgen om zijn Tradfri remote te koppelen met Hue bridge door middel van de Lampstealer of Touchlink optie ;)

Update: was niet netjes naar de gene die om hulp vroeg, natuurlijk kan hij dit ook anders zat ie niet op tweakers.... (krijg je als je al meer dan 8 jaar met Zigbee bezig bent, dan zijn sommige zaken zo voor de hand liggend... |:( )

[ Voor 17% gewijzigd door Erik1971 op 06-11-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Ik heb zelf alleen een Hue bridge, maar is het een van jullie al gelukt om een 3rd party lamp, bijvoorbeeld Hue, via de Ikea Tradfri bridge te koppelen met Apple Homekit?

Zag op Reddit commentaar van iemand dat het hem niet gelukt was, https://www.reddit.com/r/...ekit_and_3rd_party_bulbs/, dus ik vroeg me af of iemand op dit forum het wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Erik1971 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:11:
[...]

Klopt helemaal, maar als iemand vraagt waarom zijn Ikea app niet meer werkt als de lampen net aan Hue systeem is gekoppeld, dan schat ik in dat deze persoon het waarschijnlijk niet voor elkaar gaat krijgen om zijn Tradfri remote te koppelen met Hue bridge door middel van de Lampstealer of Touchlink optie ;)
Ik wou alleen even weten of dit logisch is voordat ik alles weer ga koppelen. Een kleine hint naar Touchlink had volstaat ipv deze uit-de-hoogte-reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
zonoskar schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:59:
[...]

Ik wou alleen even weten of dit logisch is voordat ik alles weer ga koppelen. Een kleine hint naar Touchlink had volstaat ipv deze uit-de-hoogte-reactie.
Mijn excusses, was inderdaad niet zo netjes.... Ik hoop dat je nu weer een stap verder bent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 11-09 22:14
Dus, netjes bridge binnen vandaag, en setje dimmer+e27 witte lamp ... met gevaar voor eigen leven die blisterverpakkingen weer opengetrokken (manmanman) en de boel geïnstalleerd.

Voor de GU10 lampjes waren updates, bij alle 3 geeft hij nu in de app aan dat ze geupdate zijn, alleen bij 2 staat versie 1.2.27.x oid en bij de derde 1.1.1.x ... raarrr... maar we wachten af.

Heb al wel 3x de melding gehad dat er een nieuwe bridge gevonden was, waarna ik weer die QR code kon scannen, gelukkig blijft alles wat eraan hangt wel netjes staan.
De E27 lamp kon ik ook al zonder problemen koppelen met HUE en besturen, doet nu zijn werk in de badkamer als vervanger van een spaarlamp, nadeel van hoeveelheid licht is dat ik zie dat de badkamer een flinke schoonmaakbeurt nodig heeft :x

Dimmertje.. tja, kost natuurlijk vrij weinig, doet z'n ding, maar vind het niet veel.

Ben benieuwd hoe alles zo werkt... eventueel kan ik zowel de Ikea als Philips bridge gebruiken samen met HomeKit en zo de boel regelen... alleen, vriendin heeft geen iDevice, dus daar zou ik dan wat anders voor moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:53:

Ben benieuwd hoe alles zo werkt... eventueel kan ik zowel de Ikea als Philips bridge gebruiken samen met HomeKit en zo de boel regelen... alleen, vriendin heeft geen iDevice, dus daar zou ik dan wat anders voor moeten regelen.
Ik zie meerdere opties:
Een idevice voor haar regelen
HomeKit niet gebruiken
Haar niets laten bedienen
Haar het huis uit zetten

Kansen genoeg :Y

Overigens gebruik ik de Tradfri app niet meer sinds HomeKit. Alles werkt lekker vloeiend en snel is HomeKit en is goed te programmeren

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 07-11-2017 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
Toppe schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 06:07:
[...]

Ik zie meerdere opties:
Een idevice voor haar regelen
HomeKit niet gebruiken
Haar niets laten bedienen
Haar het huis uit zetten

Kansen genoeg :Y

Overigens gebruik ik de Tradfri app niet meer sinds HomeKit. Alles werkt lekker vloeiend en snel is HomeKit en is goed te programmeren
Top dat HomeKit zo fijn werkt, maar daar heeft zijn vriendin natuurlijk niks aan :F

@KeRsTmAnNeKe Ik weet niet hoe je het huis hebt ingedeeld, maar veel apps hebben ook widgets (iets wat Apple niet kent). Misschien dat je die aan haar homescreen kan toevoegen van zowel Philips Hue als de Tradfri app. Dan kan ze toch simpel de lampen bedienen.

Zelf doe ik dit voor Philips Hue en mijn harmony remote (icm IFTT). Zo kan ik via het Homescreen het hele huis bedienen.

Ik neem aan dat je HomeKit en de App gewoon naast elkaar kan gebruiken :+ Apple is (nog) niet zover dat HomeKit alle andere opties meteen uitschakelt :+

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 07-11-2017 07:55 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)