Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:05
SPX420 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

Ja dat kan gewoon met een domotica systeem, kijk maar eens naar bijvoorbeeld Home Assistant. Zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat als mijn rookmelder afgaat mijn lampen aan gaan. Ook de wall switches van xiaomi aqara kan je dan gebruiken, dat zijn mooie switches voor een bescheiden prijs.
Jij hebt de aqara switches icm tradfri werkend? dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Richard89 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:36:
[...]

Jij hebt de aqara switches icm tradfri werkend? dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn.
Ik heb die switches nog niet. Wel de ronde knoppen en wat sensoren van Xiaomi. Die heb ik gekoppeld aan de Xiaomi gateway, die leest Home Assistant uit en stuurt de IKEA lampen weer aan via de IKEA hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Ik kwam zojuist dit tegen en dacht; direct testen..
Tot mij grote verbazing werkt het!

Zo kun je dus ook je afstandsbediening van Ikea koppelen.

YouTube: Using IKEA TRÅDFRI remote on Philips Hue system with bridge

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een IKEA TRÅDFRI kleur en wit spectrum grijs/wit E27 met afstandbediening. Dat werkt goed dus geen app of bridge nodig. Als ik IKEA goed begrijp kan ik meerdere lampen aan deze afstandbediening koppelen. Maar als ik daar een E14 lampje bij wil doen dan kan ik alleen voor wit spectrum opaalwit kiezen.

Heeft IKEA ook plannen om de full color lamp ook in E14 uit te brengen? En zo nee, wat gebeurt er als ik een kleurenlamp en een wit spectrum lamp aan de zelfde afstandbediening probeer te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:42

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

QempZoR schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:35:
Ik kwam zojuist dit tegen en dacht; direct testen..
Tot mij grote verbazing werkt het!

Zo kun je dus ook je afstandsbediening van Ikea koppelen.

YouTube: Using IKEA TRÅDFRI remote on Philips Hue system with bridge
Maar wordt de remote dan ook gezien in de Hue app zodat je nog iets met de buttons kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:56:
[...]

Maar wordt de remote dan ook gezien in de Hue app zodat je nog iets met de buttons kan doen?
Nee, dat niet. Hij is niet te zien in de Hue app.
Ook in de lampfinder app is er geen apparaat te zien wat kan wijzen naar de Ikea afstandsbediening.. aparte manier van connectie dus...

Enkel de aan uitknop en dim knoppen werken

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Em_
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-10-2024

Em_

robertwebbe schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:24:
Na het resetten van de gateway stond mijn software versie terug op 1.0.0008. Via 'controleer software updates' kreeg ik de melding dat er geen updates waren. Resetten via de knop in de bridge hielp niet, ben er nu eindelijk achter hoe je hem weer terug kunt krijgen. Eigenlijk heel simpel, vreemd dat ik het niet eerder gezien had: in de Tradfri app heb je bij de instellingen een optie "Verbinding verbreken met app". Nadat dit gebeurd was heb ik de app verwijderd van mijn iPhone en de spanning van de gateway gehaald. Vervolgens weer aangesloten, alle lampen en afstandbediening gereset en daarna alles weer opnieuw gekoppeld. En eindelijk weer terug op 1.1.0015 :)
De link ‘verwijder alle instellingen’ deed ‘t ‘m bij mij. Hoefde niet eens de app te verwijderen, en de gateway herstartte zichzelf. Daarna probleemloos 15 apparaten toegevoegd. Daar laat ik het maar even bij, de rest komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 12:01
Kunnen de Xiaomi Mi Yeelights aangesloten/gekoppeld worden op de IKEA hub?
Wil graag de smartlighting via één app controleren.

(al gevonden... kan niet :( )

[ Voor 43% gewijzigd door Oggy op 31-10-2017 09:54 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
QempZoR schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:57:
[...]

Ook in de lampfinder app is er geen apparaat te zien wat kan wijzen naar de Ikea afstandsbediening.. aparte manier van connectie dus...

Het lijkt er eerder op dat hij dat remote gewoon aan de lamp gekoppeld heeft ipv aan de bridge..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Nu online
JJnJ schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:20:
[...]

Het lijkt er eerder op dat hij dat remote gewoon aan de lamp gekoppeld heeft ipv aan de bridge..?
Dat is ook het geval, maar...

Wanneer je de stap van het koppelen aan de bridge overslaat, en de afstandsbediening direct aan de lamp koppelt, dan verliest de lamp zijn connectie met de hue bridge.
De lamp is dan niet meer te bedienen met de app/Homekit.

Wannee rje de afstandsbediening eerst koppelt aan de hue bridge, en daarna aa nde lamp, dan kan de lamp zowel met de app als remote bedient worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
[...]

De Ikea remote wordt op deze manier toegevoegd als een ZLL remote en dan kan de remote alleen rechtstreeks met de lampen communiceren (na het linken van de lampen aan de remote).

Maar het is mooi om te zien dat je met de lampfinder app een geresette Ikea remote kan toevoegen 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Nou ik geef het op. Eerste keer een color lamp gebruikt en die verbond met Hue meteen zonder IKEA bridge. Die stopte er zomaar mee en sindsdien niet meer aan de praat gekregen.

Afgelopen weekend met veel geluk een IKEA hub gekocht, nieuwe remote en paar lampen, maar wat een gedoe om dat werkend te krijgen.

Uiteindelijk kreeg ik de color lamp gepaird met Hue. Daarna geprobeerd de IKEA remote te koppelen en dat werkte allemaal tot ik zag dat de Hue lampen ineens niet meer zichtbaar waren in de Hue app en ik mijn Hue color lamp niet meer zichtbaar kreeg zonder reset.

Een 1545G12 krijg ik gewoon met geen mogelijkheid aan de praat, heeft de nieuwste firmware maar Hue weigert hem te koppelen. Ik krijg zelfs de knippersignalen, maar daar houdt het mee op.

De color lamp kreeg ik wel met Hue aan de praat maar alleen als de IKEA hub uitstaat (ze staan ws te dicht bij elkaar). Maar het aanzetten en connected met de IKEA hub via de Tradfri app gaat heel moeizaam. Moet hem dan elke keer resetten en opnieuw aanmelden.

Al met al vind ik die Tradfri spullen nog veel te instabiel, lampen verdwijnen en zijn niet meer reachable (moet dan alles helemaal factory resetten en opnieuw aanmelden), de app crasht regelmatig (Android) en als de stroom eraf is gaat ie niet opnieuw zelf verbinden.

Ik ga het terugbrengen tenzij iemand interesse heeft het over te nemen. Ik geloof dat die bridges heel moeilijk te verkrijgen zijn. Ik vond er 1 in Haarlem die al opengemaakt was (en verpakking kapot) en toen ik aan een medewerker vroeg of ze ook de sets hadden keken ze me verbaasd aan met die bridge in mn handen. Bleek dat ie net door een andere medewerker was teruggelegd en dat ze met productieachterstanden zitten. Komende maand komen ze in Haarlem in ieder geval niet binnen werd me verteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_query
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 14:06
Wat ik mij afvraag en niet goed kan terug vinden op de site van ikea, zijn deze lampen net als philips hue en lifx ook tot 1% te dimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

wicked_query schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:01:
Wat ik mij afvraag en niet goed kan terug vinden op de site van ikea, zijn deze lampen net als philips hue en lifx ook tot 1% te dimmen?
De GU10 waarvan ik er 4 heb, zijn met de remote niet ver genoeg te dimmen - vind ik. Vanavond hoop ik een bridge op te halen bij IKEA Duiven. Wellicht is er met de API meer mogelijk dan met de standaard remote, ik moet het allemaal ook nog uitzoeken :).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59
@Aniki Morgen staat een grote update gepland. Ik heb de hoop dat daarmee veel problemen opgelost zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
robertwebbe schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:33:
@Aniki Morgen staat een grote update gepland. Ik heb de hoop dat daarmee veel problemen opgelost zullen worden.
Een update in de app of firmware van de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 15:11
wicked_query schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:01:
De E27 en GU10 beide niet. Ik wilde graag een E27 als wakeup light instellen, maar een half uurtje voor dat de wekker gaat is het toch ineens een felle lichtbron als je net richting nachtlampje ligt met je gezicht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Even de gateway spanningsloos maken, er is een HomeKit update *O* *O* *O*

De HomeKit code krijg je pas morgen nadat de app een update heeft gehad... maar het is er eindelijk!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Release Version: 1.2

New features and changes in Accessories:

Stability improvements.

Optimisation of power consumption.

New features and changes in Gateway: 1.2.42:

Stability improvements in application connectivity to gateway.

Added support for CoAP DTLS sessions.

Added Gateway version info in mDNS response.

Use vendor specific NTP servers.

[ Voor 50% gewijzigd door Toppe op 31-10-2017 16:51 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:50:

De HomeKit code krijg je pas morgen nadat de app een update heeft gehad... maar het is er eindelijk!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

Stability improvements.

En waar zie jij homekit staan? Bij mij had ie hem zelf al geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Heb hem nu ook:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4504/37358841484_9f270c97b5.jpg

@Toppe

De HomeKit code staat toch gewoon op de sticker aan de onderkant zoals bij andere HomeKit producten ook het geval is?

[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 31-10-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Handige update, bridge zit in een boot loop... Na 3 witte lampen gaat ie uit en begint ie weer opnieuw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:50:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

Stability improvements.

Ben ook erg benieuwd naar de Stability improvements :D

Edit: Home assistant gebruikers opgelet. De koppeling tussen Hass en tradfri werkt niet meer na de update!

''For your information: updating the gateway to the latest firmware (that was released today, 2017-10-31) breaks the integration with Home Assistant. An update is in the works and you can follow the progress here: https://github.com/ggravl...en/pytradfri/issues/906''

[ Voor 20% gewijzigd door SPX420 op 31-10-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:58:
[...]

[afbeelding]

Even de Home app openen en dan selecteren dat je een code wilt invoeren

Code krijg je dus pas morgen
Maar de grote vraag is natuurlijk of de Ikea lampen die aan de Hue bridge gekoppeld zijn, dan ook werken met Homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@QempZoR Ik denk dat daar ook nog een firmware update voor de lampen voor noodzakelijk is. Mogelijk komt die morgen pas door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Nu online
@robertwebbe Laten we het hopen. Ik denk dat velen met mij hierop wachten 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
[...]

Dit werkte bij mij ook, maar de lampen gingen op unreachable in the Hue app. Alle functies werkten trouwens wel met de afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:45
SPX420 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:36:
[...]

Ben ook erg benieuwd naar de Stability improvements :D

Edit: Home assistant gebruikers opgelet. De koppeling tussen Hass en tradfri werkt niet meer na de update!

''For your information: updating the gateway to the latest firmware (that was released today, 2017-10-31) breaks the integration with Home Assistant. An update is in the works and you can follow the progress here: https://github.com/ggravl...en/pytradfri/issues/906''
ikea heeft zelf Homeassistant benaderd vanwege deze changes: https://m.facebook.com/st...ndex=0&id=292963007723872

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rHQK5ANqqMCIPLbrVHmLwSRp/thumb.jpg

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Ja ik zag het, dat siert ze wel. Denk dat het met de volgende update wel opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:45
T lijkt me niet bijzonder moeilijk te implementeren. En aangezien op dezelfde Facebook al een kleine hint is richting een nieuwe versie, zal het me niets verbazen als er morgenvroeg een update staat te wachten :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb IKEA support in de UK gevraagd hoe ik aan de HomeKit code kan komen en dit antwoordde ze:

I have found out how you an access your 8 digit code:

1. Go to settings in the TRADFRI Application and select Integrations
2. Select Apple HomeKit
3. The code will then appear in a box with a layout like: 111-11-111

Dus zoals @Toppe al suggereerde, morgen waarschijnlijk weer een app update.

Is er iemand die een Trådfri hub heeft waar wel de HomeKit sticker al op zit?

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 31-10-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Nu online
00000000 lijkt iets te doen, maar krijg dan de melding: Dit accessoire kan nog niet worden toegevoegd aan Woning

[ Voor 3% gewijzigd door QempZoR op 31-10-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:06
Hmm, ik ben wel m'n opgeslagen scenes kwijt sinds de update van de gateway. Althans de namen staan er nog wel maar de helderheid is terug naar 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinique schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:06:
Hmm, ik ben wel m'n opgeslagen scenes kwijt sinds de update van de gateway. Althans de namen staan er nog wel maar de helderheid is terug naar 100%
Hier is ook alles van slag maar ik ga daar morgen wel naar kijken als de echte HomeKit update er is, dan verwijder ik die Ikea app direct :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Voor de technische mensen, iemand heeft het voor elkaar gekregen om zijn Homekit code te achterhalen.

Via https://www.reddit.com/r/...asenotes_for_ikea_bridge/

Got it working!

Install pytradfri
Connect to your Tradfri using "python3 -i -m pytradfri <ip-address-of-tradfri> <key-on-bottom-of-tradfri>"
dump_all()
Search for "9083" you'll see something like: "9083":"XXX-XX-XXX" your code
Go into he home app and find your gateway by adding it manually using the code above

Edit: in actie: https://twitter.com/ishra/status/925460501026541569

[ Voor 6% gewijzigd door SPX420 op 31-10-2017 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Dit is me een stapje te technisch, ik wacht nog wel even tot morgen. Als het einde van de dag nog niet zover is, dan duik ik erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@SPX420 @robertwebbe
pytradfri.error.RequestTimeout
Met de nieuwe software; krijg nog wel wat meer foutjes, maar kan er niets uitlezen (misschien dat ik iets fout doe hoor, maarja. HomeBridge werkt nu ook niet meer met Tradfri vanwege nieuwe implementatie. Dus wordt even wachten tot morgen :)

@ronaldvs Hm, dan doe ik iets fout...

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 31-10-2017 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:00
SPX420 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:35:
Voor de technische mensen, iemand heeft het voor elkaar gekregen om zijn Homekit code te achterhalen.

Via https://www.reddit.com/r/...asenotes_for_ikea_bridge/

Got it working!

Install pytradfri
Connect to your Tradfri using "python3 -i -m pytradfri <ip-address-of-tradfri> <key-on-bottom-of-tradfri>"
dump_all()
Search for "9083" you'll see something like: "9083":"XXX-XX-XXX" your code
Go into he home app and find your gateway by adding it manually using the code above

Edit: in actie: https://twitter.com/ishra/status/925460501026541569
Ik kan bevestigen dat het werkt.! Heb nu alles in Homekit maar ben toch ook wel benieuwd naar de mogelijkheden van de nieuwe app.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronaldvs schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:09:
[...]

Ik kan bevestigen dat het werkt.! Heb nu alles in Homekit maar ben toch ook wel benieuwd naar de mogelijkheden van de nieuwe app.
Werkt hier ook, is toch een hele verademing tenopzichte van de standaard Ikea app... al is het maar dat je gewoon het licht aan laat zetten als de zon onder gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
robertwebbe schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:10:
@QempZoR Ik denk dat daar ook nog een firmware update voor de lampen voor noodzakelijk is. Mogelijk komt die morgen pas door.
Onzin, voor HomeKit support heeft alleen de Bridge en de App (om koppeling te maken) een update nodig, staat volledig los van de lampen....

Vraag is of Philips al of niet producten van derden die inmiddels HomeKit support hebben (via bridge van desbetreffende fabrikant) door geeft aan HomeKit?

Wat wel kan zijn is dat lampen een update nodig hebben om sowieso bugs op te lossen, voordat Apple ze HomeKit waardig vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
ronaldvs schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:09:
[...]

Netjes dat ze het voor elkaar hebben gekregen _/-\o_

Had niet verwacht dat ze het nog dit jaar voor elkaar zouden krijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Erik1971 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:09:
[...]

Wat wel kan zijn is dat lampen een update nodig hebben om sowieso bugs op te lossen, voordat Apple ze HomeKit waardig vind ;)
Dit is denk ik het geval. Na de update zul je ze denk ik probleemloos aan kunnen melden op de hue bridge en werken ze ook met HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Ik kan na de update eindelijk normaal de app gebruiken. Eerder viel de app na 1-2 minuten uit en kon ik er alleen in komen door de gateway te resetten. Ik kreeg dit probleem nadat ik meer dan +- 20 lampen had gekoppeld (ik heb er nu 43). Mijn AB's en sensoren geven nu aan Update pending dus blijkbaar is daar ook een update voor.

Tip voor de mensen met Hassio die de update hebben en waar de boel niet meer mee werkt: Factory reset en de gateway ip blokkeren van het internet.

[ Voor 18% gewijzigd door SPX420 op 01-11-2017 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
robertwebbe schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:25:
[...]

Dit is denk ik het geval. Na de update zul je ze denk ik probleemloos aan kunnen melden op de hue bridge en werken ze ook met HomeKit.
Kan je verklappen dat dit niet het geval zal zijn, er zal toch echt wel een update van de Hue bridge voor nodig zijn voordat Ikea lampen door worden gegeven aan Homekit (wanneer ze achter een Philips Hue bridge hangen ;) ).

De lampen hebben geen weet van Homekit of enig ander extern protocol dat de bridge gebuikt, het zijn Zigbee devices en het Zigbee protocol staat los van Homekit, Alexa, Google Home en wat er in de toekomst nog meer wordt toegevoegd.

Wat ik bedoelde met software update voor Ikea lampen is dat Apple een bepaalde kwaliteitsbeleving verwacht, kan zijn dat zij verwachten dat Ikea een aantal bugs met de lampen en accessoires oplost om Homekit certificaat voor Ikea Bridge te krijgen.....

Verder ben ik benieuwt of na de Homekit support update voor de Ikea Bridge of deze ook de Philips Hue lampen doorgeeft als ze achter een Ikea bridge hangen?! Wanneer dit het geval is dan wordt Philips wellicht gedwongen om hetzelfde voor Ikea lampen te doen met hun Hue Bridge 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:47:
[...]

Zou ze bijna een taart gaan brengen als de update er écht is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ *O*
Erik1971 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:27:
[...]

Helemaal mee eens, als ze het gaat lukken om op 1 november Apple support te releasen, heel veel taart voor de ontwikkelaars van Ikea :+
En? Krijgen ze nu taart? Of is het technisch gezien niet gelukt vóór 1 november? :P :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:24
Hmm verwarrend maar even korte vraag, zijn de lampen nu ook eenvoudig te vinden in de hue bridge of moet ik ze weer laten vinden via scriptje enzo

Zou een update komen waardoor ze eenvoudig in de hue te vinden zouden zijn en daar wacht ik op. Voornamelijk voor de g10 lampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Toppe schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:26:
[...]

Jawel, want ik heb hem al draaien in HomeKit. Nu alleen de sensoren nog :+
Is inderdaad gelukt, ik hoop dat Ikea voor de ontwikkelaars veel taart (of paj in Zweeds) heeft ingekocht want dat hebben ze wel verdiend :+

Overigens ik zie het nog niet zo vlug gebeuren dat ze de Sensoren of Remote Controls gaan doorgeven aan Homekit. Deze werken nu strikt als Zigbee Light Link controllers en dat betekend dat ze rechtstreeks met de lampen communiseren en niet via de bridge zoals Philips dat doet. Met andere woorden de Ikea bridge weet niet wat de acties van deze devices zijn en kan ze daarom ook niet doorgeven naar bijvoorbeeld Homekit.

Wellicht wanneer Ikea beslist om over te gaan naar ZigBee 3.0 dat ze dan wel, net zoals bij Philips, de acties van de Remote of Sensor via de Tradfri birdge gaan afhandelen 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:48
Top, dan weet ik (jammer genoeg) dat ik de sensoren nog even kan laten liggen aangezien die nog niet in HomeKit te zien zullen zijn.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:23
Waarom wil je de sensoren dan per-se binnen Homekit?

Een sensor stel je toch in, en daarna doet die toch zijn ding? set and forget toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

alesandro_46 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:10:
[...]

[...]

En? Krijgen ze nu taart? Of is het technisch gezien niet gelukt vóór 1 november? :P :+
Technisch gezien is het sowieso voor 1 november gelukt, want ik had homekit gisteravond rond een uurtje of 11 ook aan de praat. Had eerder gekund, maar ik was te lui om de Ipad te pakken :z

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Gandalf68 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:39:
Hmm verwarrend maar even korte vraag, zijn de lampen nu ook eenvoudig te vinden in de hue bridge of moet ik ze weer laten vinden via scriptje enzo

Zou een update komen waardoor ze eenvoudig in de hue te vinden zouden zijn en daar wacht ik op. Voornamelijk voor de g10 lampen
Dat is gewoon proberen lijkt mij. Iemand moet de eerste zijn die dat test na een nieuwe firmware :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:49

verbraakje

🚦

Voor android is de app update beschikbaar!

Helaas naast de Alexa en homekit geen verdere updates zover ik kan zien.

[ Voor 47% gewijzigd door verbraakje op 01-11-2017 10:55 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verbraakje schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:54:
Voor android is de app update beschikbaar!

Helaas naast de Alexa en homekit geen verdere updates zover ik kan zien.
iOS is hij er nu ook

Lol, normaal zet ik de VPN aan en kon ik alles prima gebruiken, blijkbaar heeft Ikea de VPN optie uitgeschakeld, vindt nu niets meer

[ Voor 49% gewijzigd door Toppe op 01-11-2017 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Arjan A schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:52:
[...]

Technisch gezien is het sowieso voor 1 november gelukt, want ik had homekit gisteravond rond een uurtje of 11 ook aan de praat. Had eerder gekund, maar ik was te lui om de Ipad te pakken :z
hebben ze in Zweden geen taartwinkel.nl of andere taartbezorgsite? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:00
Hij is er! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oCBwZXY.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door BleuZ op 01-11-2017 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 00:41
Eindelijk!

Nu weer puzzelen hoe het ook al weer moet met die taal settings in de echo:

"The language you selected does not match your Amazon account settings.
As a result, Alexa skills are not available.
To get the best Alexa experience, please choose German by selecting continue"

"Alexa, schalte das Licht im Zimmer ein" wil ik niet.......!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:27:
Top, dan weet ik (jammer genoeg) dat ik de sensoren nog even kan laten liggen aangezien die nog niet in HomeKit te zien zullen zijn.
Of voor Philips Hue Bridge gaan met Hue Motion Sensors ;)

Is echt een mooie sensor, heeft naast beweging ook een licht sensor en een temperatuur sensor en zijn alle drie zichtbaar in Homekit..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56
Erik1971 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:02:
[...]

Is echt een mooie sensor, heeft naast beweging ook een licht sensor en een temperatuur sensor en zijn alle drie zichtbaar in Homekit..... :*)
yep, alleen de temperatuur slaat werkelijk nergens op
Van de 5 sensoren geeft er maar 1 een temperatuur aan waarvan ik denk: mja. dat komt dicht bij hetgeen het moet zijn.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Erik1971 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:02:
[...]

Dat is ook een optie inderdaad. Wil de sensoren er graag in hebben zodat ik ook berichten krijg zodra er beweging in een kamer is als ik niet thuis ben bijvoorbeeld. Niet dat alleen een lamp aan gaat.

Hoe gaat dat met koppelen van de Ikea lampen aan de hue bridge? Gaat dat makkelijk?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb toch maar besloten om de Tradfri lampen voorlopig op de Tradfri bridge te houden, dan werkt HomeKit uitstekend. Als ik ze aan de hue bridge hang dan werkt HomeKit (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Kan het kloppen dat Brightness instelling niet gaat met de Ikea lampen en Siri? Ik krijg steeds terug dat de lampen het niet ondersteunen, terwijl ik het handmatig prima aan kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:41:
Kan het kloppen dat Brightness instelling niet gaat met de Ikea lampen en Siri? Ik krijg steeds terug dat de lampen het niet ondersteunen, terwijl ik het handmatig prima aan kan passen.
Dat klopt niet. Ik kan hier perfect met Siri de brightness van de lampen aanpassen. Werkt hier gewoon direct zonder enige aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartGoossens
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-02-2023
Mijn iOS-app is inmiddels geupdate maar de hub wil nog niet updaten. Onder "Geef updatedetails weer" in de app staat de nieuwste versie (1.2.42) al wel maar de huidige versie is 1.1.0015. Heeft iemand anders dit probleem ook?

Ik wil niet direct een factory reset van de hub doen dus geef het nog even de tijd. Andere oplossingen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@AartGoossens Heb je de stroom er al even 10 seconden vanaf gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartGoossens
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-02-2023
robertwebbe schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:55:
@AartGoossens Heb je de stroom er al even 10 seconden vanaf gehaald?
Jup dat was het. Nu kwam de update direct. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Waah schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:46:
[...]

hebben ze in Zweden geen taartwinkel.nl of andere taartbezorgsite? :+
Ik denk dat de ontwikkelaars blijer zullen zijn als je de moeite wil nemen om een positieve review in de Apps Store of Play Store wil achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

Ik vraag me al een tijdje af, zijn die "puck" dimmers ook te koppelen aan homekit/HUE ? want ik wil wel een aantal van die dimmers in huis...

[ Voor 18% gewijzigd door Kek op 01-11-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Wel jammer dat de color lampen niet out of the box werken met Hue. Zou best zo'n kleurlampje willen proberen, maar hoef er niet zo'n Ikea bridge bij eigenlijk :) en die dimmer hoeft eigenlijk ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@spokje, misschien kun je een dealtje sluiten met @Kek? Hij wil mogelijk een aantal puck dimmers. Mogelijk kan hij dan een set kopen met kleurenlamp (34,95) en alleen de losse puck dimmer (14,95) houden. Als hij een bridge heeft kan hij de lamp zelfs update voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

robertwebbe schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:44:
@spokje, misschien kun je een dealtje sluiten met @Kek? Hij wil mogelijk een aantal puck dimmers. Mogelijk kan hij dan een set kopen met kleurenlamp (34,95) en alleen de losse puck dimmer (14,95) houden. Als hij een bridge heeft kan hij de lamp zelfs update voor je.
ik doelde op de simpele dimmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Jeroen797 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:50:
[...]

Dat klopt niet. Ik kan hier perfect met Siri de brightness van de lampen aanpassen. Werkt hier gewoon direct zonder enige aanpassing.
Bedankt voor je reactie!

Het herstarten van de Home app zorgde ervoor dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Kan iemand iets zinnigs zeggen over het verschil tussen de GU10 wit en GU10 ' Ambient' wit?
Ik snap dat je kan variëren in wittinten, maar ik wil 6 spotjes in de keuken vervangen, dus hoeven verder geen witter wit of warmer wit te geven dan de halogeen lampen die er al 8 jaar hangen :)

Nu is alleen '2700K' iets waar elke fabrikant zo zijn eigen classificatie aan lijkt te geven.
Ik heb geen enkele 2700K lamp die hetzelfde is als de volgende van 2700K...

kortom: gewoon de normale wit pakken? of de meer uitstekende ( :| ) ambient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Om de vraag van paQ nog wat uit te breiden:
Is er iemand die beide heeft? dus de wit/ambient wit? Want ben vooral benieuwd waar de "wit" zich dan bevind. is dat de warmste kleur die de Ambient wit kan weergeven? of zit het in het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:00:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over het verschil tussen de GU10 wit en GU10 ' Ambient' wit?
Ik snap dat je kan variëren in wittinten, maar ik wil 6 spotjes in de keuken vervangen, dus hoeven verder geen witter wit of warmer wit te geven dan de halogeen lampen die er al 8 jaar hangen :)

Nu is alleen '2700K' iets waar elke fabrikant zo zijn eigen classificatie aan lijkt te geven.
Ik heb geen enkele 2700K lamp die hetzelfde is als de volgende van 2700K...

kortom: gewoon de normale wit pakken? of de meer uitstekende ( :| ) ambient?
Voor de keuken zou ik gewoon de wit pakken. De kleur is prima vergelijkbaar met oude halogeen lampen. De extra gele kleur ga je niet gebruiken dus dan moet je het echt doen voor de daglicht wit kleur. Zelf heb ik de ambient in de keuken maar deze staat eigenlijk altijd op 2700k.
Waah schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:04:
Is er iemand die beide heeft? dus de wit/ambient wit? Want ben vooral benieuwd waar de "wit" zich dan bevind. is dat de warmste kleur die de Ambient wit kan weergeven? of zit het in het midden?
Het is de kleur die in het midden zit van de ambient lamp. De Ambient kan blauwer en geler licht geven. voor de woonkamer is het gelere licht voor de avond wel prettig

[ Voor 21% gewijzigd door SPX420 op 01-11-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Waah schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:04:
Midden
SPX420 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:08:
[...]

Voor de keuken zou ik gewoon de wit pakken. De kleur is prima vergelijkbaar met oude halogeen lampen. De extra gele kleur ga je niet gebruiken dus dan moet je het echt doen voor de daglicht wit kleur. Zelf heb ik de ambient in de keuken maar deze staat eigenlijk altijd op 2700k.
Kee Thx

Eugen ervaring?
Baal wel dat er weeeer een bridge bij moet. Heb haast een switch nodig....

[ Voor 137% gewijzigd door paQ op 01-11-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

paQ schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:08:
[...]
Midden
[...]

Kee Thx

Eugen ervaring?
Baal wel dat er weeeer een bridge bij moet. Heb haast een switch nodig....
In de IKEA winkel kan je bij de Tradfri demo-opstelling ook de kleuren vergelijken. Ik heb in de keuken GU10 met wit spectrum (dus koud, normaal en warm).
's Avonds staat hier het licht in de keuken zacht op warm, tijdens het koken en de afwas etc op normaal. Ik vind het voor de keuken dus best uitmaken. ik denk dat het er wel mee te maken heeft of je een open keuken hebt of een gesloten keuken.

De bridge is niet perse nodig, maar als je meer wil dan alleen aan/uit/dimmen/kleurwarmte is zo'n bridge wel handig. Het is nu ook de enige manier om de lampen te updaten.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
SPX420 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:08:
[...]

Het is de kleur die in het midden zit van de ambient lamp. De Ambient kan blauwer en geler licht geven. voor de woonkamer is het gelere licht voor de avond wel prettig
van de IKEA site:
uit en in 3 stappen overschakelen van warm op koud licht.
serieus :?
dit kan niet traploos?

En als he wel traploos kan, worden de lampen automatisch wat warmer als ze zachter aan staan? (A la halogeen)
Arjan A schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:18:
[...]

In de IKEA winkel kan je bij de Tradfri demo-opstelling ook de kleuren vergelijken. Ik heb in de keuken GU10 met wit spectrum (dus koud, normaal en warm).
's Avonds staat hier het licht in de keuken zacht op warm, tijdens het koken en de afwas etc op normaal. Ik vind het voor de keuken dus best uitmaken. ik denk dat het er wel mee te maken heeft of je een open keuken hebt of een gesloten keuken.

De bridge is niet perse nodig, maar als je meer wil dan alleen aan/uit/dimmen/kleurwarmte is zo'n bridge wel handig. Het is nu ook de enige manier om de lampen te updaten.
ja 1 grote ruimte.
Halogeen wordt van zichzelf warmer als het zachter brandt.
Dat is in homekit mooi te programmeren hoor op basis van de helderheid van een lamp, maar als het echt maar in 3 stappen kan, wordt het echt wel een suf ding eerlijk gezegd.

[ Voor 47% gewijzigd door paQ op 01-11-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Arjan A schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:18:
[...]

Ja met een open keuken zou ik wel de ambient versie nemen. ik heb zelf een gesloten keuken dus als ik er niet ben gaan de lampen uit. Ik kan het gewoon traploos instellen maar ik gebruik de IKEA app niet. Geen idee of het daar ook mee kan.

[ Voor 5% gewijzigd door SPX420 op 01-11-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Volgens deze link is het met de bridge gewoon mogelijk om traploos de overgangen te regelen. Heb er nog niet de tijd voor gehad om het zelf uit te proberen.
De afstandbediening van IKEA gaat vrij rigoureus door de overgangen heen.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Arjan A schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:22:
Volgens deze link is het met de bridge gewoon mogelijk om traploos de overgangen te regelen. Heb er nog niet de tijd voor gehad om het zelf uit te proberen.
De afstandbediening van IKEA gaat vrij rigoureus door de overgangen heen.
Ik heb hier de bridge en via de app heb ik nog altijd niet kunnen ontdekken hoe dit traploos zou moeten kunnen. Er zijn simpelweg 3 kleurvlakken die je per lamp kan aanklikken. Natuurlijk moet dit mogelijk zijn, en misschien kan het inderdaad via home assistant zoals je nu linked, maar het is geen standaard functionaliteit in de app van Ikea.

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 15:11
Sinds de update van gisteren krijg ik mijn gateway niet meer aan de praat. Het lampje van het netwerk blijf aan/uit faden. Net factory reset gedaan (reset knopje ingedrukt tot alles begon te knipperen) maar na het opstarten blijft het netwerk lampje waar aan/uit faden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ook al van het stroom gehaald?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik heb hem wel aan de praat gekregen voor een reset, maar nu wil de bridge niet updaten... meerdere malen uitgezet, weer aangezet, op de iPad de app geinstalleerd en ingesteld, dan roept ie voor een update, maar doet gewoon niets... zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:47
Mijn grootste miskoop in jaren,,,, ik ga morgen ikea bellen voor een refund van 300 euro.

Ik ben totaal zat van die rommel. Niks werkt normaal.... de app is al helemaal bagger en die gateway is ook alleen maar ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:04

Rhapsody

In Metal We Trust

Bij mij krijg ik de koppeling met Alexa niet voor elkaar. Elke keer als ik Alexa enable vanuit de Tradfri app krijg ik de melding dat er geen verbinding met de Gateway gemaakt kan worden... Ik kan wel gewoon de lampen aansturen via de app.

Wat ik ook probeer, iedere keer hetzelfde liedje. Iemand met vergelijkbare issues? (en een oplossing? :D)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Rhapsody schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:55:
Bij mij krijg ik de koppeling met Alexa niet voor elkaar. Elke keer als ik Alexa enable vanuit de Tradfri app krijg ik de melding dat er geen verbinding met de Gateway gemaakt kan worden... Ik kan wel gewoon de lampen aansturen via de app.

Wat ik ook probeer, iedere keer hetzelfde liedje. Iemand met vergelijkbare issues? (en een oplossing? :D)
Al geprobeerd om de app cache te verwijderen, de gateway 10 sec spanningsloos maken, opnieuw scannen en dan opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:04

Rhapsody

In Metal We Trust

SPX420 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:04:
[...]

Al geprobeerd om de app cache te verwijderen, de gateway 10 sec spanningsloos maken, opnieuw scannen en dan opnieuw proberen?
Gateway spanningloos heb ik al geprobeerd. Heb ook de Tradfri app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar wellicht is dat niet hetzelfde resultaat als de cache leegmaken.

Overigens, bij mij op de gateway pulseert het ledje van Internet, is dat bij jullie ook? Volgens de handleiding zou dat betekenen dat de gateway niet goed met internet verbonden is. Maar tot zover ik weet is dat al vanaf het begin, zonder problemen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

RoaDHouse schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:04:
Mijn grootste miskoop in jaren,,,, ik ga morgen ikea bellen voor een refund van 300 euro.

Ik ben totaal zat van die rommel. Niks werkt normaal.... de app is al helemaal bagger en die gateway is ook alleen maar ellende.
Licht eens toe? Ik heb er tot nu toe geen problemen mee ondervonden.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Vorkie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:04:
Ik heb hem wel aan de praat gekregen voor een reset, maar nu wil de bridge niet updaten... meerdere malen uitgezet, weer aangezet, op de iPad de app geinstalleerd en ingesteld, dan roept ie voor een update, maar doet gewoon niets... zucht.
De gateway zit op versie 1.0.0008... maar de app zegt dus alles up2date. Ga je dan naar Homekit zegt ie dat ie geupdate moet worden...

Factory reset gedaan, vindt dan wel gelijk alle lampen... enig idee nog wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Vorkie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:36:
[...]

De gateway zit op versie 1.0.0008... maar de app zegt dus alles up2date. Ga je dan naar Homekit zegt ie dat ie geupdate moet worden...

Factory reset gedaan, vindt dan wel gelijk alle lampen... enig idee nog wat ik kan proberen?
Geen beperkingen in je router gezet toevallig?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Arjan A schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:43:
[...]

Geen beperkingen in je router gezet toevallig?
Eergisteren werkte het nog gewoon, na de update was de gateway niet benaderbaar meer (na half uur wachten) en moest ik hem dus, na uit en aanzetten, factory resetten (toen deed ie het weer).

Sindsdien wil die niet meer updaten.... vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Lekker dan, sinds de update krijg ik nu alleen nog maar de melding "Sluit je gateway aan"
Het lijkt erop dat hij gewoon alles kwijt is.

Ikea doet hard z'n best, maar misschien had het beter geweest als ze iets meer tijd hadden genomen. De jaren achterstand op Hue haal je natuurlijk niet zomaar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik ben nu bij IKEA (brrrrrrr). Eens even een kritische blik werpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Die “kleuren” wit zijn gewoon 2 tinten leds naast elkaar. Je kiest of koud of warm of allebei. Meer smaakjes lijken er inderdaad niet te zijn.

Pagina: 1 ... 15 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)