Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:19
Voor alle duidelijkheid: je zet de lampen niet aan en uit met de dimmer he. Met de lichtschakelaar aan de muur moet dit gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:07
HeroS schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:56:
[...]

Probeer eens de reset via de Homey en zorg dat hij zeer dicht bij de Homey is.
Misschien een stomme vraag :+ maar hoe kan ik zo'n reset uitvoeren als deze (nog) niet gekoppeld is aan de homey? Ik heb de homey nog niet zo lang dus moet er nog veel over leren.

Thanks alvast!

@xFeverr Ja via de schakelaar. Heb dezelfde lamp armatuur gebruikt om de RGB lamp te resetten en die doet het meteen. De andere E27 lamp doet het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Mrloki op 23-10-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deorder
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-05 19:09
HeroS schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:56:
[...]

Probeer eens de reset via de Homey en zorg dat hij zeer dicht bij de Homey is.
Hoe is de Homey eigenlijk? Hoe werkt de Homey samen met de Tradfri en Hue?

Gebruik nu een Raspberry PI 2 + Raspbian Stretch + Home Assistant + Aeotec Gen 5 Z-Wave. Zo ver ik heb begrepen is de Homey een gesloten systeem waarop niet ingelogt kan worden met SSH en root-toegang? Persoonlijk wil ik graag root-toegang hebben tot al mij apparatuur (wanneer technisch mogelijk) en deze evt. zelf kunnen upgraden (bootloader kunnen vervangen hoeft niet persee). Heb nu bijv. een aantal cameras voorzien van mijn eigen uboot + buildroot builds.

Is het aan te raden wanneer ik tevreden ben met mijn Home Assistant nog een Homey erbij te nemen?

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:56

HeroS

SmartHome Nerd

Mrloki schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:18:
[...]

Misschien een stomme vraag :+ maar hoe kan ik zo'n reset uitvoeren als deze (nog) niet gekoppeld is aan de homey? Ik heb de homey nog niet zo lang dus moet er nog veel over leren.

Thanks alvast!

@xFeverr Ja via de schakelaar. Heb dezelfde lamp armatuur gebruikt om de RGB lamp te resetten en die doet het meteen. De andere E27 lamp doet het niet.
Even uit me hoofd....settings > zigbee > reset > procedure reset IKEA.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

deorder schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:35:
[...]

Hoe is de Homey eigenlijk? Hoe werkt de Homey samen met de Tradfri en Hue?

Gebruik nu een Raspberry PI 2 + Raspbian Stretch + Home Assistant + Aeotec Gen 5 Z-Wave. Zo ver ik heb begrepen is de Homey een gesloten systeem waarop niet ingelogt kan worden met SSH en root-toegang? Persoonlijk wil ik graag root-toegang hebben tot al mij apparatuur (wanneer technisch mogelijk) en deze evt. zelf kunnen upgraden (bootloader kunnen vervangen hoeft niet persee). Heb nu bijv. een aantal cameras voorzien van mijn eigen uboot + buildroot builds.

Is het aan te raden wanneer ik tevreden ben met mijn Home Assistant nog een Homey erbij te nemen?
Als je tevreden bent zie ik het nut niet. Je bent tenslotte tevreden. Homey is geen open systeem zoals HA.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:54
Goed nieuws!

Op de Duitstalige Facebook-pagina "Ikea Home Smart Tradfri / Trådfri Deutschland" beklaagde iemand zich over problemen met de app bij ong. 15 gekoppelde lampen en dimmers etc. Daar reageerde iemand van IKEA op, zeggende:

[Ermin Kosovac] Hi Marco Strobelt there is a Gateway update coming next week
[Marco Strobelt] And Apple HomeKit Support?
[Ermin Kosovac] yes

Wie is Ermin Kosovac? IKEA Product Developer · december 2013 tot nu · Älmhult

Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/36981070.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
HeroS schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:46:
[...]

Even uit me hoofd....settings > zigbee > reset > procedure reset IKEA.
Hmm bij die settings had ik al gekeken maar ik heb alleen de optie om het zigbee netwerk te resetten of een apparaat te verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/7lxhl3edtn/homey.jpg

Zal nog even verder zoeken. Bedankt voor je reactie in ieder geval!

[ Voor 7% gewijzigd door Mrloki op 23-10-2017 20:38 . Reden: Plaatje werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Mrloki schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:37:
[...]

Hmm bij die settings had ik al gekeken maar ik heb alleen de optie om het zigbee netwerk te resetten of een apparaat te verwijderen.

[afbeelding]

Zal nog even verder zoeken. Bedankt voor je reactie in ieder geval! Bo
Hint...verwijder apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
HeroS schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:45:
[...]

Hint...verwijder apparaat
Goeie hint :+ maar het is helaas nog niet gelukt. Had maar een paar minuten en ben nu niet meer thuis dus probeer het later nog een keer.

Wederom bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Ik heb een Trust Zigbee GU10 lamp gekocht, maar mijn armatuur is er qua lengte niet geschikt voor. Ik gebruik de ICS2000 van KAKU en overweeg nu om een IKEA GU10 te halen, zijn deze wel gewoon standaard grootte zoals omschreven in de starttopic (5cm). Zou aardig wat schelen, gezien de HUE dus niet in mijn prikspot buiten past helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag als ik alle lampen aan de hue koppel werkt de remote control dan ook via de hue? Want ik heb Mijn hue spotjes nu wel op de remote control maar nu zitten ze via de Ikea bridge en zijn ze zomaar uit de hue bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eddemans schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:07:
Goed nieuws!

Op de Duitstalige Facebook-pagina "Ikea Home Smart Tradfri / Trådfri Deutschland" beklaagde iemand zich over problemen met de app bij ong. 15 gekoppelde lampen en dimmers etc. Daar reageerde iemand van IKEA op, zeggende:

[Ermin Kosovac] Hi Marco Strobelt there is a Gateway update coming next week
[Marco Strobelt] And Apple HomeKit Support?
[Ermin Kosovac] yes

Wie is Ermin Kosovac? IKEA Product Developer · december 2013 tot nu · Älmhult

[afbeelding]
Lijken ze eind oktober op de valreep te gaan halen _/-\o_ :7

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hee, zijn er nou geen e14 kaars lampjes meer bij ikea? Zie ze op de site niet meer staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
gysman11 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:53:
Hee, zijn er nou geen e14 kaars lampjes meer bij ikea? Zie ze op de site niet meer staan...
Ze hebben maar één Trådfri E14 lamp in het assortiment, deze. Die is niet kaarsvormig. Was het misschien een "normale" lamp?

Vaag, ik zie wel referenties maar hij staat niet op de site en wordt ook niet in de openingspost genoemd.

[ Voor 12% gewijzigd door eddemans op 24-10-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gysman11 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:53:
De E14 kaars (6,99) is momenteel uitverkocht online en bij Ikea Hengelo daar worden ze aankomende zondag weer verwacht. Maar of ze geleverd worden is nog de vraag. Er is namelijk een batch van dit type teruggehaald omdat er klachten waren dat ze knipperden wanneer de lamp aan stond.

https://www.reddit.com/r/...14_is_unavailable_online/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
bvbal79 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:25:
Ik heb een Trust Zigbee GU10 lamp gekocht, maar mijn armatuur is er qua lengte niet geschikt voor. Ik gebruik de ICS2000 van KAKU en overweeg nu om een IKEA GU10 te halen, zijn deze wel gewoon standaard grootte zoals omschreven in de starttopic (5cm). Zou aardig wat schelen, gezien de HUE dus niet in mijn prikspot buiten past helaas.
IK heb ook de IKEA GU10 (gehad). Qua afmetingen komen ze overeen met de halogeen lampen die er eerst in zaten (zowel diamater als lengte). Als je wil kan ik de diameter en lengte vanavond wel even opmeten voor je.
Het koppelen van de IKEA GU10 aan de ICS-2000 gaat trouwens ook eenvoudig (6x aan/uit en dan koppelen in de app).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
alesandro_46 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

IK heb ook de IKEA GU10 (gehad). Qua afmetingen komen ze overeen met de halogeen lampen die er eerst in zaten (zowel diamater als lengte). Als je wil kan ik de diameter en lengte vanavond wel even opmeten voor je.
Het koppelen van de IKEA GU10 aan de ICS-2000 gaat trouwens ook eenvoudig (6x aan/uit en dan koppelen in de app).
Top! Rij zo wel even langs de IKEA dan kan ik het vanavond gelijk uit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertst
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-08 06:57
De rubriek lamp is recenter en heeft hierdoor een recentere firmware, waardoor het werkt.
De andere lampen zal je eerst moeten firmware updaten.
Mrloki schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:38:
Ik heb sinds een paar weken enkele tradfri lampen in mijn bezit.

1x Led E27 1000 lumen, draadloos dimbaar, globe warm wit opaalwit
1x Dimset, kleur en wit spectrum grijs/wit
1x Roterende dimmer
3x Led-lamp GU10 400 lumen, draadloos dimbaar warm wit

In eerste instantie heb ik de E27 warm wit en E27 RGB gekoppeld aan de tradfri remote. Nu heb ik sinds kort de E27 RGB gekoppeld aan mijn Homey om de lamp aan te sturen. De E27 warm wit heb ik nog via de remote gekoppeld.

Op een later moment heb ik de GU10 lampen gekocht en gekoppeld aan de roterende dimmer. Nu wil ik deze lampen resetten en koppelen met de Homey. Helaas krijg ik deze lampen met geen mogelijkheid gereset en dus ook niet gekoppeld aan de Homey.

Ik heb de reset procedure (6x aan/uit zetten) meerdere malen geprobeerd zonder succes. Dit lukt bij geen van de 3 GU10 lampen. Na een uur proberen heb ik geprobeerd om de E27 warm wit te resetten ook zonder succes. Het resetten van de RGB E27 lamp werkt wel gewoon volgens de normale procedure.

De klantenservice van IKEA kan mij niet echt verder helpen aangezien zij niet verder komen dan de reset procedure uitvoeren en anders de lampen omruilen echt technische kennis is er niet. Ik heb echter het idee dat het meer in het type lamp zit aangezien zowel de goedkopere variant van de Gu10 als de E27 hetzelfde probleem hebben. De duurdere RGB variant kan ik wel resetten.

Iemand anders die dit probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emway666
  • Laatst online: 23-06 15:40
SPX420 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 00:26:
[...]

Wat jij wilt kan, alleen je moet de AB's koppelen. Eerst de 5 lampen aan 1 AB. 2e AB resetten door een aantal keer de koppelknop in te drukken. Daarna van beide AB's de koppelknop inhouden en klaar is Kees. Ik heb op deze manier 3 AB'd gekoppeld.
Dus 1 AB aan de lampen en vervolgens worden de AB's aan elkaar gekoppeld begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
emway666 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:09:
[...]

Dus 1 AB aan de lampen en vervolgens worden de AB's aan elkaar gekoppeld begrijp ik dat goed?
Yes. Als het koppelen van de afstandsbedieningen niet lukt even een paar keer proberen. Belangrijk is wel dat 1 van de AB's gereset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
SPX420 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:00:
[...]

Yes. Als het koppelen van de afstandsbedieningen niet lukt even een paar keer proberen. Belangrijk is wel dat 1 van de AB's gereset is.
De AB die je wilt toevoegen moet worden gereset, anders gaat het fout.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Gertst schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:37:
De rubriek lamp is recenter en heeft hierdoor een recentere firmware, waardoor het werkt.
De andere lampen zal je eerst moeten firmware updaten.

[...]
Ik zal eens kijken of dat gaat lukken. Heb geen tradfri gateway .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:49

verbraakje

🚦

Volgens de Duitse tradfri Facebook pagina komt de homekit update op 1 nov.

https://scontent-ams3-1.x...61c5758e465d8&oe=5A75A4F7

[ Voor 57% gewijzigd door verbraakje op 24-10-2017 20:25 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
verbraakje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:24:
Volgens de Duitse tradfri Facebook pagina komt de homekit update op 1 nov.

https://scontent-ams3-1.x...61c5758e465d8&oe=5A75A4F7
En Google eind december :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
alesandro_46 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Ze passen perfect en hebben ook nog beter bereik, ik had een metalen armatuur waar de Trust niet doorheen kwam, alleen met deze geen probleem. Ik red het alleen niet met ICS-2000 tot achter in de tuin helaas. Wat is handiger. Meer GU10's halen en profiteren van het MESH netwerk? Mensen ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:05
zijn er eigenlijk mooie wall switches die werken met Tradfri?

Als ik dit topic zo doorzoek vind ik niks eigenlijk, google ook niet.

Werkt via Zigbee Light Link protocol toch? daarvan heb ik ook maar 1 switch kunnen vinden eigenlijk, da's wel jammer. zou super zijn als Tradfri met Aqara kan werken, die hebben mooie schakelaars :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Toppe schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:47:
[...]

Zou ze bijna een taart gaan brengen als de update er écht is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ *O*
Helemaal mee eens, als ze het gaat lukken om op 1 november Apple support te releasen, heel veel taart voor de ontwikkelaars van Ikea :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1971 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:27:
[...]

Helemaal mee eens, als ze het gaat lukken om op 1 november Apple support te releasen, heel veel taart voor de ontwikkelaars van Ikea :+
Niet te veel, worden ze te dik en gaan de vroeg tijdig dood... krijgen we weer geen updates 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Richard89 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:49:
zijn er eigenlijk mooie wall switches die werken met Tradfri?

Als ik dit topic zo doorzoek vind ik niks eigenlijk, google ook niet.

Werkt via Zigbee Light Link protocol toch? daarvan heb ik ook maar 1 switch kunnen vinden eigenlijk, da's wel jammer. zou super zijn als Tradfri met Aqara kan werken, die hebben mooie schakelaars :-)
Ik ga er vanuit dat deze, https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/ van busch-jeager perfect werken, zijn wel erg prijzig....... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Gebruik nu een kleine maand 3 GU10's met de draaidimmer.

Heb nu het probleem dat alle 3 niet reageren met de draaidimmer.
Het resetten en opnieuw synchroniseren verhelp het probleem direct.

Iemand anders met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Erik1971 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

Ik ga er vanuit dat deze, https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/ van busch-jeager perfect werken, zijn wel erg prijzig....... :'(
Ja dat was ook de enige die ik heb kunnen vinden helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

[...]

Er is niemand die zoiets bevestigd heeft ?

Voor tijdelijk vind ik de die ronde lelijke dingen niet erg maaruh fatsoenlijke schakelaars staan ook hoog op mijn wensen lijstje

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Ik heb het nog niet kunnen vinden, wil heel graag "instappen" in de draadloze lampen spul (en dan met name ikea ivm kosten) maar ik vind die AB toch echt wel lelijk als je die aan je muur moet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
vso schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:48:
[...]

Er is niemand die zoiets bevestigd heeft ?

Voor tijdelijk vind ik de die ronde lelijke dingen niet erg maaruh fatsoenlijke schakelaars staan ook hoog op mijn wensen lijstje
Idealiter komt er iemand met de KAKU-achtige mini inbouw schakelaars die eigenlijk je bestaande knop tot hotelschakeling maakt, dan blijft de knop zitten, dit erachter en op afstand schakelen (+ knop update de status ook). Helaas nog niet tegen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:49:
[...]

Idealiter komt er iemand met de KAKU-achtige mini inbouw schakelaars die eigenlijk je bestaande knop tot hotelschakeling maakt, dan blijft de knop zitten, dit erachter en op afstand schakelen (+ knop update de status ook). Helaas nog niet tegen gekomen...
Bij een KAKU oplossing haal je alleen de spanning van de schakeldraad, dat is bij een Zigbee oplossing niet mogelijk want dan duurt het te lang voordat je de lamp kan besturen via de app...

Je zou dus een fysieke module moeten installeren die op 220 werkt en die zorgt dat er altijd spanning op de schakeldraad staat :D

https://www.dropbox.com/s...17%2C%2018%2014%2037.jpeg

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 25-10-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
[...]

Dat bestaat toch al, bijvoorbeeld bij Fibaro? https://www.robbshop.nl/i...ave-plus-met-stroommeting

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Klopt, maar geen zigbee variant voor zover ik weet.
Toppe schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:11:
[...]

Bij een KAKU oplossing haal je alleen de spanning van de schakeldraad, dat is bij een Zigbee oplossing niet mogelijk want dan duurt het te lang voordat je de lamp kan besturen via de app...

Je zou dus een fysieke module moeten installeren die op 220 werkt en die zorgt dat er altijd spanning op de schakeldraad staat :D

Die schakelaar is ipv de lampen, dus je kunt dan bestaande lampen blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:45
Sander schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:16:
[...]

Klopt, maar geen zigbee variant voor zover ik weet.
Ow shoot, dacht echt dat we het over zwave hadden. Iets met teveel tabs open......

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
[...]

Zelf vind ik deze van xiaomi aqara erg mooi en goed betaalbaar. https://goo.gl/4446ud ze werken via zigbee alleen geen idee of ze direct aan de hub te hangen zijn...
Heb zelf meerdere xiaomi aqara producten (nog niet de wall switches) en het is prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
SPX420 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:41:
[...]

Zelf vind ik deze van xiaomi aqara erg mooi en goed betaalbaar. https://goo.gl/4446ud ze werken via zigbee alleen geen idee of ze direct aan de hub te hangen zijn...
Heb zelf meerdere xiaomi aqara producten (nog niet de wall switches) en het is prima kwaliteit.
jep best mooi, maar wederom een oplossing waarbij bestaand schakelmateriaal niet hergebruikt kan worden. Ik heb op redelijk veel plekken gecombineerde stopcontacten met lichtschakelaars in zelfde 'raam' dus wil gewoon wat achter m'n bestaande schakelaars zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Toppe schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:11:
[...]

Met de KAKU AWMT003 zou dit kunnen. Dan moet je de huidige schakel- en fasedraad aan elkaar verbinden (=zigbee lamp continue spanning). Vervolgens de KAKU schakelaar aan je huidige inbouwschakelaar knopen en klaar.
Ik vermoed alleen dat je daar dan ook een ICS-2000 van ~€100,- bij nodig hebt om e.e.a. te programmeren. Zo heb ik het in ieder geval wel getest en dat werkte prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Zojuist succesvol Tradfri gekoppeld aan Homebridge, waardoor het dus ook werkt met Homekit.

Deze stappen gevolgd en was binnen 5 minuten klaar. https://www.npmjs.com/package/homebridge-tradfri-plugin

Lampen komen in de Home App bij de Homebridge pagina, verplaatsen naar de juiste kamer en je kan Siri ze laten aansturen en mee laten doen met bijvoorbeeld; Hey Siri, weltrusten (Alle verlichting uit, Eneco Toon naar 15 graden)

Hiervoor heb ik een Tradfri bridge, aan/uitschakelaar en (voor nu) 6x GU10 dimbaar gehaald. Mooie goedkope manier voor de wc's, badkamer, gang, overloop, slaapkamers, zolder, zonder dat je 30 euro per lamp hoeft uit te geven :-) De sweet spots in huis zijn allemaal Hue, welke direct in Home is gekoppeld natuurlijk.

Mijn Homebridge is geïnstalleerd op een Debian Linux server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
alesandro_46 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:01:
[...]

Met de KAKU AWMT003 zou dit kunnen. Dan moet je de huidige schakel- en fasedraad aan elkaar verbinden (=zigbee lamp continue spanning). Vervolgens de KAKU schakelaar aan je huidige inbouwschakelaar knopen en klaar.
Ik vermoed alleen dat je daar dan ook een ICS-2000 van ~€100,- bij nodig hebt om e.e.a. te programmeren. Zo heb ik het in ieder geval wel getest en dat werkte prima!
Dit kun je niet combineren met tradfri, heb er een stuk of vijf in de muur zitten 😉

Grootste nadelen zijn 433mhz, dus onbetrouwbaar en niet twee weg, daardoor weet het systeem ook niet of een lamp aan of uit is. Dat heeft weer tot gevolg dat dimbare lampen gaan faden als je ze nog een aan signaal stuurt.

Zigbee zou dit beter kunnen doordat er wel aan de Bridge verteld kan worden wat de status van een lamp is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltusf
  • Laatst online: 25-12-2017
Kan je aan een Tradfri lamp een bewegingsmekler en een afstandsbediening tegelijk koppelen ? Zo ja, hoe moet dat? Een en ander zonder bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Is er toevallig ook iemand anders aan het klussen met C#?
DTLS support is nog niet wijdverbreid, maar https://github.com/PeterWaher/IoTGateway lijkt het te moeten doen.
Alleen lijkt de handshake dubbel uitgevoerd te worden, en gebeurt er dus niets.

Is er een andere library waar al wel een succes mee is geboekt?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Sander schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:03:
[...]

Dit kun je niet combineren met tradfri, heb er een stuk of vijf in de muur zitten 😉

Grootste nadelen zijn 433mhz, dus onbetrouwbaar en niet twee weg, daardoor weet het systeem ook niet of een lamp aan of uit is. Dat heeft weer tot gevolg dat dimbare lampen gaan faden als je ze nog een aan signaal stuurt.

Zigbee zou dit beter kunnen doordat er wel aan de Bridge verteld kan worden wat de status van een lamp is
Ik vermoede al dat het niet te combineren was... Vandaar ook de link naar de ICS-2000.
Overigens de Tradfri i.c.m. met de ICS-2000 geeft in de KAKU app wel de juiste status (aan/uit/dimstand) weer, ondanks het gebruik van een 433MHz schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:14
Is het al iemand gelukt om de Ikea afstandsbediening aan Ikea/Philips lampen te koppelen wanneer deze aan de Hue bridge hangen?

Gister het volgende geprobeerd:
1) Afstandsbediening van Ikea resetten
2) Afstandbedieing dicht bij lamp houden (Maakt niet uit of dit een Philips of Ikea is)
3) Knopje op afstandsbediening 10 seconden indrukken
4) Lamp begint te knipperen
5) Wanneer lamp stopt met knipperen, is de lamp gekoppeld.

De lamp(en) zijn dan te bedienen met de afstandsbediening

Echter...
Wanneer je dit koppelt, lijkt de lamp de connectie met Hue te verliezen.
In de hue app geeft de lamp vervolgens: Niet bereikbaar

Tot nu toe de enige manier om de lamp weer terug te krijgen is door de lamp te resetten.

Meerdere dit al geprobeerd/gemerkt?

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
QempZoR schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:06:
Is het al iemand gelukt om de Ikea afstandsbediening aan Ikea/Philips lampen te koppelen wanneer deze aan de Hue bridge hangen?

Gister het volgende geprobeerd:
1) Afstandsbediening van Ikea resetten
2) Afstandbedieing dicht bij lamp houden (Maakt niet uit of dit een Philips of Ikea is)
3) Knopje op afstandsbediening 10 seconden indrukken
4) Lamp begint te knipperen
5) Wanneer lamp stopt met knipperen, is de lamp gekoppeld.

De lamp(en) zijn dan te bedienen met de afstandsbediening

Echter...
Wanneer je dit koppelt, lijkt de lamp de connectie met Hue te verliezen.
In de hue app geeft de lamp vervolgens: Niet bereikbaar

Tot nu toe de enige manier om de lamp weer terug te krijgen is door de lamp te resetten.

Meerdere dit al geprobeerd/gemerkt?
Ik heb het zelf (nog) niet geprobeerd, maar je zou dezelfde methode kunnen gebruiken waarmee je oudere Philips Living Colors lampen met remote aan een Hue bridge koppeld, ik heb dit wel gedaan en heb zo meerdere Livings Colors remote controls aan het Hue netwerk gekoppeld.

Voor de instructies kijk hier eens naar op de site van Beaumotica, https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge, vanaf stap 2 worden de remotes gekoppeld.
Let wel op dat je de bridge volledig reset met deze methode en dat je op nieuw alle lampen, switches en sensoren moet toevoegen aan de bridge.
En er is geen garantie dat het ook met de Tradfri remote gaat werken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:08
Ik heb dat al eens geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
bvbal79 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:17:
[...]

Ze passen perfect en hebben ook nog beter bereik, ik had een metalen armatuur waar de Trust niet doorheen kwam, alleen met deze geen probleem. Ik red het alleen niet met ICS-2000 tot achter in de tuin helaas. Wat is handiger. Meer GU10's halen en profiteren van het MESH netwerk? Mensen ervaring hiermee?
Niemand ervaring met lampen in de tuin? Ik heb nu een MESH netwerk met 3 lampen binnen, maar die in de tuin wil hij niet pakken, ook al zit er maar 2 meter tussen de lampen zelf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:00
bvbal79 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

Niemand ervaring met lampen in de tuin? Ik heb nu een MESH netwerk met 3 lampen binnen, maar die in de tuin wil hij niet pakken, ook al zit er maar 2 meter tussen de lampen zelf :(
Ik heb twee E27 lampen in de tuin. Op ongeveer 15 meter van het huis en ongeveer 2 meter van elkaar. Werkt zonder problemen. Verder in huis een mengeling van diverse Tradfri lampen (GU10 en E27) wat zonder problemen werkt. Wel gebruik ik een Raspberry met Raspbee module om het Zigbee netwerk aan te sturen en via Homebridge is de Homekit link geregeld.

Tot nu toe zelfs op plaatsen waarvan ik problemen verwachte (bv badkamer boven) nog geen problemen gehad.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
ronaldvs schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:01:
[...]

Ik heb twee E27 lampen in de tuin. Op ongeveer 15 meter van het huis en ongeveer 2 meter van elkaar. Werkt zonder problemen. Verder in huis een mengeling van diverse Tradfri lampen (GU10 en E27) wat zonder problemen werkt. Wel gebruik ik een Raspberry met Raspbee module om het Zigbee netwerk aan te sturen en via Homebridge is de Homekit link geregeld.

Tot nu toe zelfs op plaatsen waarvan ik problemen verwachte (bv badkamer boven) nog geen problemen gehad.
Ik stuur het aan met de ICS2000, maar blijkbaar zit er ergens toch nog een hick up in het systeem met mesh netwerk opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
[...]

Ik heb 6 lampen in de tuin, dichtstbijzijnde op een meter of 6 met 3 muren ertussen vanaf de bridge. Verste lamp een meter of 10 verder. Geen enkel probleem met schakelen, maar zitten wel een paar (binnen) lampen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Het lijkt of het toch mijn buitenmuren zijn. zodra ik de lamp voor de tuindeuren positioneert werken ze weer. Afstand is dan inderdaad ook bijna 10 m. Maar zodra een muur er tussenzit gaat het mis. Is nieuwbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

SPX420 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:41:
[...]
Zelf vind ik deze van xiaomi aqara erg mooi en goed betaalbaar. ze werken via zigbee alleen geen idee of ze direct aan de hub te hangen zijn...
Het beste is misschien even uitproberen? Nou zit 11.11 er binnenkort weer aan te komen, dus dat is een mooie gelegenheid om het een en ander in China te bestellen.

Ik denk over een Xiaomi set, met in elk geval een aantal Mijia sensoren, een hub en iets van Aqara. Als de sensoren werken op de Ikea hub dan is dat meegenomen, als de Ikea lampen werken op de Xiaomi hub dan is dat meegenomen, maar als het allemaal niet werkt dan heb ik er gewoon nog een Zigbee netwerk bij. Maar het moet wel Zigbee zijn, niet WiFi. Dat Xiaomi smart home wordt goed verkocht naar Nederland, zie ik.

(Het valt me trouwens op dat er in China meer verschillende Zigbee hubs te koop zijn, dan Zigbee lampen.)

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
aawe mwan schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:50:
[...]

Het beste is misschien even uitproberen? Nou zit 11.11 er binnenkort weer aan te komen, dus dat is een mooie gelegenheid om het een en ander in China te bestellen.

Ik denk over een Xiaomi set, met in elk geval een aantal sensoren, een hub en iets van Aqara. Als de sensoren werken op de Ikea hub dan is dat meegenomen, als de Ikea lampen werken op de Xiaomi hub dan is dat meegenomen, maar als het allemaal niet werkt dan heb ik er gewoon nog een Zigbee netwerk bij. Maar het moet wel Zigbee zijn, niet WiFi. Dat Xiaomi smart home wordt goed verkocht naar Nederland, zie ik.

(Het valt me trouwens op dat er in China meer verschillende Zigbee hubs te koop zijn, dan Zigbee lampen.)
Ik heb de Xiaomi hub met wat rookmelders, temperatuur sensoren en knoppen. Een IKEA lamp krijg je niet gekoppeld aan de Xiaomi hub . Ik heb een yeelight strip onderweg uit China voor in m'n keuken en zal als ie er is wel even proberen om m aan de IKEA hub te hangen. Voor mij maakt het niet zo veel uit heb t een en ander aan elkaar gelinkt via Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Geen idee, ik denk het nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

ik ben twee dagen aan het rommelen geweest om de 'dure' GU10 van Ikea te koppelen aan mn Hue bridge. Met geen mogelijkheid kon ik de lampen vinden. Ook niet nadat ik ze had voorzien van de laatste software middels de ikea bridge.
Uiteindelijk was het volgende stukje info doorslaggevend voor me :)
Um die Trådfri-Lampe mit dem Hue-System zu koppeln, muss man sie in unmittelbare Nähe der Bridge bringen. Unmittelbar heißt in diesem Fall: Sehr wenige Zentimeter. Über die Hue-App wollte es in mehreren Anläufen bei mir trotzdem nicht klappen, über die TouchLink-Suchfunktion in iConnectHue wurde die Ikea-Lampe aber sofort entdeckt. Mit Schaltern und Bewegungsmeldern von Ikea funktioniert der Hue-Einzug leider nicht.
oftewel, de Hue bridge pal naast de lamp houden.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:08

d0s

sssst

theezeefje schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:01:
ik ben twee dagen aan het rommelen geweest om de 'dure' GU10 van Ikea te koppelen aan mn Hue bridge. Met geen mogelijkheid kon ik de lampen vinden. Ook niet nadat ik ze had voorzien van de laatste software middels de ikea bridge.

[...]

De bridge vrij zetten was hier ook de oplossing. In combinatie met gebruik maken van lamp finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Mrloki schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:16:
[...]

Goeie hint :+ maar het is helaas nog niet gelukt. Had maar een paar minuten en ben nu niet meer thuis dus probeer het later nog een keer.

Wederom bedankt!
Helaas nog steeds niet de dimbare E27/gu10 lampen aan de homey kunnen koppelen. Contact gehad met IKEA klantenservice en die zeggen kom de lampen maar omruilen. Supportmedewerker van homey geeft aan dit probleem zelf ook te hebben dus hopelijk komt daar snel een oplossing uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28
rinkel schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:56:
[...]

Heb ik idd meer gehoord icm Hue. Ik heb ze zelf ook gekocht om ze aan de SmartThings hub te koppelen. Werkte dus ook niet. De eerste Tradfri die niet te koppelen zijn. Ik ga ze morgen omruilen voor de iets duurdere.
Wat me ook niet lukt is om ze te resetten. Geen enkele reactie.
Als de reset niet werkt (6x uit) dan even de lamp 1 minuut stroomloos laten, 10 seconden aan en dan de procedure volgen.

Em_ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:46:
Apart. Na een boel connectieproblemen mijn Trådfri gateway maar eens via het reset-knopje gereset. Verbinden gaat beter nu, firmware staat terug op 1.0.0008. Bij ‘updates’ krijg ik fijn te zien dat alles up to date is. Maar lekker werken doet het nog steeds niet...
Zie robertwebbe in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie".

theezeefje schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:01:
[...]
Op 11 augustus had ik hier al iets over gepost, zie stap 13 in: robertwebbe in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie"

[ Voor 126% gewijzigd door robertwebbe op 28-10-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...]
Ik had het probleem dat een Innr ledstrip alleen op de Ikea hub werkte, als ik hem dichtbij de hub gebruikte. Het leek alsof de Ikea lampen hem niet lieten meedoen in hun mesh netwerk. Kan het zijn dat jij ook lampen van een ander merk combineert met Ikea lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

[...]

Die had ik vandaag ook al gevonden na een zoekrondje. Veel meer dan deze kan ik er niet vinden, maar heeft iemand al eens zoiets kunnen koppelen met de IKEA-lampen?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:42

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Die Ikea bridge loopt wel lekker vaak vast hier. Elke 3 dagen moet ik hem rebooten om hem werkend te houden...
Dacht eerst dat het aan Domoticz lag, maar toen bleek de Ikea App ook niet te werken.

Meer die dit probleem ervaren? of kan ik hem beter ff omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29
Was toestraks bij de Ikea en heb 3 GU10 lampen van 14.95 meegenomen, met idee dat ze 'ondertussen' toch wel met Hue-compatible firmware geleverd zouden zijn. Datumcode is 1729, ergens vond ik dat dat dan het geval moest zijn. (wel pas na aankoop :p)

Heb er 1 uit de verpakking getrokken (wat een hel!) en stroom gegeven, maar krijg hem niet gekoppeld, knippert wel bij gebruik van touchlink, maar geen koppeling.
Betekend dit dat ik pech heb en een bridge moet regelen of iemand in de buurt moet vinden die ze kan updaten met een Ikea bridge of doe ik wat verkeerd?

Als ik nu nog een Ikea bridge en remote moet gaan aanschaffen dan breng ik ze liever terug/zet ze op marktplaats en regel ik 3 hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
aawe mwan schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:39:
[...]

Ik had het probleem dat een Innr ledstrip alleen op de Ikea hub werkte, als ik hem dichtbij de hub gebruikte. Het leek alsof de Ikea lampen hem niet lieten meedoen in hun mesh netwerk. Kan het zijn dat jij ook lampen van een ander merk combineert met Ikea lampen?
1 Osram en 3 IKEA binnen die het wel doen. De IKEA lampen binnen doen het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:08
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 01:09:
Was toestraks bij de Ikea en heb 3 GU10 lampen van 14.95 meegenomen, met idee dat ze 'ondertussen' toch wel met Hue-compatible firmware geleverd zouden zijn. Datumcode is 1729, ergens vond ik dat dat dan het geval moest zijn. (wel pas na aankoop :p)

Heb er 1 uit de verpakking getrokken (wat een hel!) en stroom gegeven, maar krijg hem niet gekoppeld, knippert wel bij gebruik van touchlink, maar geen koppeling.
Betekend dit dat ik pech heb en een bridge moet regelen of iemand in de buurt moet vinden die ze kan updaten met een Ikea bridge of doe ik wat verkeerd?

Als ik nu nog een Ikea bridge en remote moet gaan aanschaffen dan breng ik ze liever terug/zet ze op marktplaats en regel ik 3 hue lampen.
Het kan helpen om de bridge eerst te laten zoeken, en dan de lamp pas stroom te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:33:
Die Ikea bridge loopt wel lekker vaak vast hier. Elke 3 dagen moet ik hem rebooten om hem werkend te houden...
Dacht eerst dat het aan Domoticz lag, maar toen bleek de Ikea App ook niet te werken.

Meer die dit probleem ervaren? of kan ik hem beter ff omruilen?
Ik heb hetzelfde, lijkt aan netwerk te liggen ofzo. Bij mij is het iedere 24/48/72/96/.... uur (exact). De Gateway gaat exact 24h na boot tijd op zoek naar updates. Dit gaat meestal goed, maar kan ook dat ie daardoor crashed. Heb dit al sinds het begin. Heb de Gateway al eens omgeruild, maar heb het nog steeds. Lijkt op een software probleem, dus er zit nu een schakelaar tussen de adapter en het stopcontact. Wanneer de Tradfri Gateway offline is voor 2 minuten gaat die schakelaar uit en aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Whatson schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:23:
[...]

Ik heb hetzelfde, lijkt aan netwerk te liggen ofzo. Bij mij is het iedere 24/48/72/96/.... uur (exact). De Gateway gaat exact 24h na boot tijd op zoek naar updates. Dit gaat meestal goed, maar kan ook dat ie daardoor crashed. Heb dit al sinds het begin. Heb de Gateway al eens omgeruild, maar heb het nog steeds. Lijkt op een software probleem, dus er zit nu een schakelaar tussen de adapter en het stopcontact. Wanneer de Tradfri Gateway offline is voor 2 minuten gaat die schakelaar uit en aan :).
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Hoe heb je dat gescript? Ping je hem dan de hele tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Whatson schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:23:
[...]

Ik heb hetzelfde, lijkt aan netwerk te liggen ofzo. Bij mij is het iedere 24/48/72/96/.... uur (exact). De Gateway gaat exact 24h na boot tijd op zoek naar updates. Dit gaat meestal goed, maar kan ook dat ie daardoor crashed.
Ah, dan heb ik daar sinds deze week ook last van. Dus de enige oplossing is om de hub opnieuw te booten? Sinds gisteren kan de app de hub niet meer bereiken, maar timers werden trouwens nog gewoon uitgevoerd.

Ik probeer nog een uurtje de knop "opnieuw proberen" en dan doe ik een powercycle. Ik hoop dat de firmware update van komende vrijdag dit probleem gaat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:51:
[...]

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Hoe heb je dat gescript? Ping je hem dan de hele tijd?
Nee, ik heb een rule in Pimatic. Wanneer TradfriHub afwezig is voor 2 minuten dan schakelt de schakelaar uit en aan.

Af en toe gaat hij ook offline voor korter dan 2 minuten, maar dan komt hij vanzelf weer online. In mijn ervaring lukt dat niet wanneer het langer dan 2 minuten duurt, vooral omdat de Hub heel snel opstart.

Maar hopelijk wordt dit opgelost met de langverwachte update ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Whatson op 29-10-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 11-09 21:36
Gelukkig werkt hier alles juist heel stabiel.
Maar merkte wel verbetering toen ik hem direct aan de fritsbox deed en niet via mijn switch.
Kom er wel eens achter dat als hij het niet doet dat mijn telefoon nog op mobiele data zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Was toestraks bij de Ikea en heb [...] lampen [...] meegenomen, met idee dat ze 'ondertussen' toch wel met Hue-compatible firmware geleverd zouden zijn.
Hee, kan het zijn dat je dat al eerder hier in dit topic geschreven hebt?
Deze tekst komt me zo bekend voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Denk door meerdere personen al :p

Stond in de winkel gisteren ook al deze en het Hue topic snel door te spitten op antwoorden. Maar kreeg te maken met een vriendin die het allemaal wel veel te lang vond duren, altijd gevaarlijk :-)

Prijs van Tradfri is goed, en de lampjes voelen ook degelijk aan, had verwacht dat echt licht/cheap zou aanvoelen. Nadeel vind ik een beetje dat de losse ledjes wel zichtbaar zijn. Lichtopbrengst is ook gewoon goed, was bang dat een 35w halogeenlampje feller zou zijn, maar deze gaan er (in 2700k) dik overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:59
Alles werkt hier super met de Hue! Inmiddels heb ik 4 Ikea lampjes aan een Hue bridge hangen.
Daardoor heb ik nu wel een remote en een dimmer over. Iemand interesse?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:55
bvbal79 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:03:
Het lijkt of het toch mijn buitenmuren zijn. zodra ik de lamp voor de tuindeuren positioneert werken ze weer. Afstand is dan inderdaad ook bijna 10 m. Maar zodra een muur er tussenzit gaat het mis. Is nieuwbouw.
Zelfde probleem hier gehad, ook nieuwbouw. Had toen nog maar enkele lampen en de hub in de meterkast met als gevolg dat met de deur dicht het niet meer werkte. Inmiddels een huis vol en het werkt nu uitstekend, wel met ikea hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Was toestraks bij de Ikea en heb 3 GU10 lampen van 14.95 meegenomen, met idee dat ze 'ondertussen' toch wel met Hue-compatible firmware geleverd zouden zijn.[..]
De verkoper in IKEA Duiven vertelde me vrijdag dat dat al wel zo was met de lampen die in de winkel werden verkocht. Heb het nog niet kunnen verifiëren.
Heb er 1 uit de verpakking getrokken (wat een hel!) [..]
Hier 4 stuks. 4x hel...

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Whatson schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:07:
Nee, ik heb een rule in Pimatic. Wanneer TradfriHub afwezig is voor 2 minuten dan schakelt de schakelaar uit en aan.
Ik pak het nog lomper aan. Ik heb hem aan een simpele schakelklok gehangen zodat ie dagelijks rond drieën in de nacht een kwartiertje stroomloos staat. Sindsdien geen last meer van verbindingsproblemen gehad!

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-shop.nl/contents/media/l_timer-mechanisch-15min.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
eddemans schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:56:
[...]

Ik pak het nog lomper aan. Ik heb hem aan een simpele schakelklok gehangen zodat ie dagelijks rond drieën in de nacht een kwartiertje stroomloos staat. Sindsdien geen last meer van verbindingsproblemen gehad!

[afbeelding]
Dan moet je wel even handmatig checken voor updates als het zover is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Whatson schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:11:
Dan moet je wel even handmatig checken voor updates als het zover is ;)
Ik vertrouw erop dat tegen die tijd dit topic ineens 5 pagina's langer is geworden :D
Dit is mijn trigger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

eddemans schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:33:
[...]

Ik vertrouw erop dat tegen die tijd dit topic ineens 5 pagina's langer is geworden :D
Dit is mijn trigger.
Denk wel dat het de frontpage haalt als de update er daadwerkelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Kan iemand mij vertellen wat de laatste software versie is van die RGBW E27 lamp?
Ik merk dat hij met Philips hue niet lekker werkt, de scenes reageert de lamp op met de kleur maar helaas niet met het % licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_art015
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 03:06
JJnJ schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:57:
Kan iemand mij vertellen wat de laatste software versie is van die RGBW E27 lamp?
Ik merk dat hij met Philips hue niet lekker werkt, de scenes reageert de lamp op met de kleur maar helaas niet met het % licht.
Dat is 1.3.002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Toppe schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:23:
Ligt het aan mij of gaat het niet lekker met de wintertijd?

Gister een scène aangepast naar 17:30 en vandaag ging licht al om 16:30 aan...
Omdat je de term "scène" gebruikt, dacht ik dat je het over een ander systeem had, maar inderdaad: bij mij ging vanavond het licht op Tradfri ook een uur te vroeg aan en uit. En ik heb nog wel de hub opnieuw opgestart vanmiddag. Doet me denken aan de Apple wekker-app, die dit ook jaren lang verkeerd deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 11-09 21:36
Toppe schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:23:
Ligt het aan mij of gaat het niet lekker met de wintertijd?

Gister een scène aangepast naar 17:30 en vandaag ging licht al om 16:30 aan...
Hier gaan de lampen ook een uur te vroeg uit. :P
Even kijken of opnieuw opstarten van de hub gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Altijd op zoek naar Zigbee apparaten die willen samenwerken met Tradfri, kwam ik op Youtube deze (inbouw)switch tegen:

YouTube: ZLL touch light switch works with Philips Hue hub - Amelech

Het gaat om de AHTP501-ZLL-1S van Amelech. In het filmpje demonstreren ze hem met Hue. Volgens de toelichting ondersteunt hij ZigBee ZLL/ HA1.2/ ZigBee 3.0, dus dan zou hij ook op Tradfri moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Bleh, alles geprobeerd om die lampen gekoppeld te krijgen... niks :p
Net maar een Tradfri bridge besteld en setje lamp+dimmer, kan die mooi de badkamer in, een van de weinige niet LED lampen nog in huis en gelijk stukje feller wat wel fijn is. Levertijden zijn wel ruk nu, minimaal een week, bridges en startsets lagen ook niet in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
is m vriendin naar de Ikea, is de hub uitverkocht... zie nu dat ze bij best veel winkels niet meer beschikbaar zijn en pas rond december weer verwacht worden.. zou dit te maken hebben met de update of iets?

[ Voor 10% gewijzigd door Richard89 op 30-10-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard89 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:09:
is m vriendin naar de Ikea, is de hub uitverkocht... zie nu dat ze bij best veel winkels niet meer beschikbaar zijn en pas rond december weer verwacht worden.. zou dit te maken hebben met de update of iets?
Gok ik van wel, zou me niets verbazen als er straks gewoon HomeKit codes op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Richard89 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:09:
Online zit er een week levertijd op ... hopelijk halen ze dat ook. Raar ook om geen hubs te hebben liggen, dan zijn de lampen ook amper te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Ja.. ze is maar zonder tradfri naar huis, losse lampen waren ook zowat allemaal uitverkocht (e14, e27 van 10€) etc.. jammer want ikea zit bij ons toch op uurtje rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Richard89 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:54:
Ja.. ze is maar zonder tradfri naar huis, losse lampen waren ook zowat allemaal uitverkocht (e14, e27 van 10€) etc.. jammer want ikea zit bij ons toch op uurtje rijden
Niet geweten dat die dingen zo hard gingen. Vrijdag in Duiven waren de hubs en de startsets op, en werd gezegd dat ze zaterdag weer kwamen. Ben er niet nog een keer heengegaan (+30min rijden en altijd file die kant op), maar ik vraag me wel af of IKEA het niet een beetje onderschat heeft.
Ben tot nu toe wel tevreden met mijn lampjes, en als IKEA het faciliteert wil ik ook wel uitbreiden :)

-edit: ik zie dat Duiven er nog zat op voorraad heeft - da's dan weer beter nieuws

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan A op 30-10-2017 12:19 ]

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 13:59
Gister in Barendrecht lag er nog van alles genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Ik ben nog niet thuis in de mogelijkheden van Zigbee, maar misschien hier wel een aantal tweakers?

Aangezien er nog maar (erg) weinig Zigbee Light Link wall switches zijn, is het niet mogelijk om bijv. een Raspberry pi als base in te zetten, waarmee je met "normale" wireless switch het commando naar de pi kan sturen, die het vervolgens naar de tradfri lampen/hub kan sturen?

Op die manier kun je veel meer beschikbare wall switches gebruiken met tradfri, maar ik ben niet bekend hoe "open" het zigbee light link protocol is icm tradfri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Richard89 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:28:
Ik ben nog niet thuis in de mogelijkheden van Zigbee, maar misschien hier wel een aantal tweakers?

Aangezien er nog maar (erg) weinig Zigbee Light Link wall switches zijn, is het niet mogelijk om bijv. een Raspberry pi als base in te zetten, waarmee je met "normale" wireless switch het commando naar de pi kan sturen, die het vervolgens naar de tradfri lampen/hub kan sturen?

Op die manier kun je veel meer beschikbare wall switches gebruiken met tradfri, maar ik ben niet bekend hoe "open" het zigbee light link protocol is icm tradfri.
Ja dat kan gewoon met een domotica systeem, kijk maar eens naar bijvoorbeeld Home Assistant. Zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat als mijn rookmelder afgaat mijn lampen aan gaan. Ook de wall switches van xiaomi aqara kan je dan gebruiken, dat zijn mooie switches voor een bescheiden prijs.
Pagina: 1 ... 14 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)